Waarom zit ik dan in het wit op jou kaartje?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:44 schreef gerard96 het volgende:
fredo jij krijgt je regen echt wel hoor.
Ik zit in groningen maar ben niet zeker of het het noorden nog gaat raaken![]()
[ afbeelding ]
Word nog veel verwacht voor noorden
Hij kon niet binnen de lijntjes kleurenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:49 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Waarom zit ik dan in het wit op jou kaartje?
ohoh, Noorderlingen, tijd voor zandzakken, de vorige keer dat er niet werd gewaarschuwd hadden we 30 cm water in centrum Groningen....quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:27 schreef JDude het volgende:
KNMI heeft de waarschuwingen voor het noorden juist ingetrokken
Het noorden heeft enkele dagen geleden onweer gehad, vandaag heeft het midden wateroverlast gehadquote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:50 schreef kahaarin het volgende:
[..]
ohoh, Noorderlingen, tijd voor zandzakken, de vorige keer dat er niet werd gewaarschuwd hadden we 30 cm water in centrum Groningen....![]()
WTF?!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:05 schreef Schuifpui het volgende:
Een foto van nu.nl en hoe het normaal is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Is in Enschede. Hier in het westen viel het vandaag overdag wel mee.
Iedereen loopt hier nu met camera's met van die grote lenzen door de straat... Had ik die nu ook maarquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:05 schreef Schuifpui het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Damnquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:05 schreef Schuifpui het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
En daar ben je blij mee...?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:04 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Het noorden heeft enkele dagen geleden onweer gehad, vandaag heeft het midden wateroverlast gehad
dus vanavond is het zuiden aan de beurt.
Hee, dat is bij mij achterquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:05 schreef Schuifpui het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ben net maar alles in de berging gaan veilig stellen.
Holy shiiiii...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:05 schreef Schuifpui het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
WTF?!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:15 schreef Schuifpui het volgende:
Foto's van de A1 op nufoto.nl![]()
http://www.nufoto.nl/foto(...)r-wateroverlast.html
Heb niet echt meegekregen dat het zo erg was op sommige plaatsen.
Rubberboot ligt al te wachten. Met dat buitje van een uur of 17:45 had ons putje het al erg moeilijk.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:20 schreef Burnie88 het volgende:
Jezus, gewoon overstromingen, niet normaal. En er komt weer een lekker bakje aan vanuit het zuiden, prachtig!
Ik heb de kano al naar beneden gehaaldquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]![]()
[..]
Nou trek de bikini maar aan dan, kun je gaan zwemmen
Kom je hier ff langsvaren dan? Kunnen we samen de stad gaan verkennen per bootquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb de kano al naar beneden gehaald
Komt helemaal goedquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Kom je hier ff langsvaren dan? Kunnen we samen de stad gaan verkennen per bootIs weer eens wat anders
Straks zwemmen de vissen door het huisquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:31 schreef Samzz het volgende:
Maar, door deze regen hebben wij nu ook behoorlijke lekkage in huis. Heel typisch. In de aanbouw loopt aan alle kanten het water naar binnen. Vooral door de ophanging van de lamp, waar nu geen lamp hangt. We hebben de elektriciteit in de kamer eraf gehaald en foto's en een filmpje gemaakt voor de verzekering.
En de tuin staat onder waterJe ziet niet waar de vijver begint en ophoudt
Zoveel water staat er nu ook weer nietquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Straks zwemmen de vissen door het huis
Je bent van harte uitgenodigdquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:34 schreef Drassss het volgende:
Bij Samzz eten ze morgen gebakken vis
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je bent van harte uitgenodigdNeem alleen wel je paraplu'tje mee.
Ik zie alleen iets over Pakistan en een dieet goeroequote:
Het was maar een kort stukje, sorryquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zie alleen iets over Pakistan en een dieet goeroe
Hart van Nederland zal er zoals gewoonlijk wel weer veel aandacht aan bestedenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:45 schreef Drassss het volgende:
[..]
Het was maar een kort stukje, sorry
Het hoeft ook niet zo nodig, nu woon ik nog 4 hoog maar morgen krijgen we de sleutel voor ons nieuwe huis, die is wel op de begane grond en vlak bij een kanaal....quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Allemachtig wat een water is daar gevallen! En dan hebben we nog niet alles gehad.
Wij noordelingen zullen wel niet veel krijgen.. KNMI en meteogram gaan iig niet mee.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:42 schreef Adelante het volgende:
Lekkage op zolder, gewoon verzadigd cement gaat lekken
Ik kijk uit principe geen SBS6quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hart van Nederland zal er zoals gewoonlijk wel weer veel aandacht aan besteden
Ik hoef ook niet te weten of Konijn Fret natte voeten heeft en of kanarie Piet zonder voer zit de komende dagen...quote:
Blupquote:
Nou ja als een tunnel erg hoog is dan is het lastig inschatten hoe hoog het water staat. Maar als het ineens een erg lage tunnel lijkt, zou ik ook omdraaien jaquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:58 schreef Studiotje het volgende:
Waarom rijden die mensen toch de tunnel in, als ik zou zien dat een tunnel vol met water staat dan draai ik om hoor
Onderschatten van de diepte en ook stopkracht van het water.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:58 schreef Studiotje het volgende:
Waarom rijden die mensen toch de tunnel in, als ik zou zien dat een tunnel vol met water staat dan draai ik om hoor
Nou ja ik ben wel toe aan een bak regen. Record (niet door mij zelf gemeten) staat op 64mm, dat was op 17 juli 200(3?) meende ikquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:48 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet zo nodig, nu woon ik nog 4 hoog maar morgen krijgen we de sleutel voor ons nieuwe huis, die is wel op de begane grond en vlak bij een kanaal....
2004quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nou ja ik ben wel toe aan een bak regen. Record (niet door mij zelf gemeten) staat op 64mm, dat was op 17 juli 200(3?) meende ik
Ik heb het gezienquote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:05 schreef gerard96 het volgende:
WIE heeft dennis wilt gezien:???? hij zij dat die gebied vanuit het zuiden gaat komen en drenthe groningen ook gaat rakenbye nederland
Oja hoe kna ik dat nou vergetenquote:
www.wdr.dequote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:18 schreef gerard96 het volgende:
Weet iemand bekende duitse nieuws site?
www.dnews.dequote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:18 schreef gerard96 het volgende:
Weet iemand bekende duitse nieuws site?
*Klaag*quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:13 schreef Stephan1237 het volgende:
Nou wil ik niemand meer horen van een neerslagtekort
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:13 schreef gerard96 het volgende:
WIE KOMT UIT GRONINGEN????? PAK JULLIE ZANDZAKKEN MAAR WANT ER IS OOK CODE ROOD VOOR BORKUM (duitse eiland) ligt noord van groningen! EN VOOR BREMEN ligt bij DELFZIJL
Doe eens normaal.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:23 schreef gerard96 het volgende:
OMG DUITSERS SPREKEN WEL HEEN ERG!!! ZE SPREKEN OVER AARDVERSCHUIVINGEN !! EN DAT HET IN HET NOORDEN OVERLAST GAAT KOMEN!WE VERGAAN ECHT JONGENS!
Ah zie, en ik was pessimist....?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:26 schreef gerard96 het volgende:
De Twentse politie heeft een deel van de snelweg A1 afgesloten, nadat een kleine dijk was doorgebroken door de grote hoeveelheid water. Dat was in de buurt van de grensplaats De Lutte.
Tunnels liepen onder, waardoor gevaarlijke situaties ontstonden. Een crisisteam van de politie besloot daarop de A1 in beide richtingen af te sluiten tussen het knooppunt Buren en de Duitse grens. Ook andere plaatsen in Twente kampen met wateroverlast. Hulpdiensten adviseren om de komende uren niet de weg op te gaan in Twente.
Ik neem je sadisme terugquote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ah zie, en ik was pessimist....?
Lol, maarreh, dussss: http://www.meteoalarm.eu/index2.php?country=DE&day=0&lang=quote:
quote:valid from 26.08.2010 00:00 CET Until 27.08.2010 08:00 CET
Rain Awareness Level: Red Von Westen intensivieren sich die zum Teil lang andauernden Regenfälle. Die anberaumten Niederschlagsmengen erreichen in 24 Stunden Werte von 80 bis 100 Liter pro Quadratmeter, örtlich noch mehr. Ein großer Teil der Niederschläge fällt innerhalb kurzer Zeit, so dass mit Starkregen um 30 Liter pro Quadratmeter innerhalb einer Stunde gerechnet werden muss. Diestarken Dauerregenfälle können auch am Freitag noch andauern.
Afwaterings kanaal nr. 1 momenteel.....quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:31 schreef Sj0rSz het volgende:
Plaatje van de A1 (of is dat tegenwoordig een nieuwe rivier?)
[ afbeelding ]
Het riviertje de Dinkel (wat daar in de buurt stroomt) heeft ambities om de nieuwe Rijn te wordenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:31 schreef Sj0rSz het volgende:
Plaatje van de A1 (of is dat tegenwoordig een nieuwe rivier?)
[ afbeelding ]
Er ligt tussen Regge en Dinkel een meer....?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:33 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het riviertje de Dinkel (wat daar in de buurt stroomt) heeft ambities om de nieuwe Rijn te worden.
In principe kan je 1 rechte lijn doortrekken tot aan Vlaanderen want daar zitten ook al pitjes in he.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:34 schreef Drassss het volgende:
Oef en die buienstrook blijft maar activeren en langer worden. Wat een drama daar.
Er ligt tussen Regge en een meer een klein strookje land, ons natte schiereiland Twente...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:35 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Er ligt tussen Regge en Dinkel een meer....?
http://www.allthelyrics.c(...)-lyrics-1161503.html
Hij hoeft maar een klein beetje naar rechts en ik kan gewoon buiten douchenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:42 schreef Fredo55 het volgende:
Ik eis dat lijntje actieve neerslag in Vlaanderen op.
Ja, hij activeerde steeds net voor de grote regenstrook. Nu zie je langzaam de hele lijn tot aan de kust van België. Als je zoiets over je hoofd krijgt, uren lang is dat natuurlijk wel heel ellendig....quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:38 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
In principe kan je 1 rechte lijn doortrekken tot aan Vlaanderen want daar zitten ook al pitjes in he.
Het is droog hier bij mij ( ook NO-Brabant )quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een regen hier in NO Brabant. Voetbaltraining ging iig niet door, velden zijn kletsnat en lijken meer op veredelde zwemplassen.
Voor mij een heel klein beetje naar links.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:43 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Hij hoeft maar een klein beetje naar rechts en ik kan gewoon buiten douchen
Waarom overdrijf je altijd zo en loop je te schreeuwen?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:47 schreef gerard96 het volgende:
•Die zware buienlijn maakt verbinding met het regengebied!!
Nog meer water? Jongens, dit is een absolute noodsituatie. Pak je zandzakken en blokkeer je voordeur nu het nog kan! Er gaan er nog een paar om hun moeder roepen!
Duitsland lijkt gelijk te krijgen gebied trekt naar noord en gaan pittige lijnen onstaan aan randen van gebied.
En vervolgens komt de andere lagedruk onder engeland er ook nog met een tempo aan!
Je hoeft niet alles van Weerwoord te kopiëren hoor.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:50 schreef gerard96 het volgende:
deze reacties zijn van (forums weer) ik kopieer enz.
Hier moet hij eigenlijk over Tilburg komenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:47 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Voor mij een heel klein beetje naar links.![]()
Eiland Tholen,Zeeland.
Je leert er vanzelf overheen te lezenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:53 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Je hoeft niet alles van Weerwoord te kopiëren hoor.
Conclusie: Tussen Tholen en Tilburg.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:54 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Hier moet hij eigenlijk over Tilburg komen
Mooi compromisquote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:59 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Conclusie: Tussen Tholen en Tilburg.
En de 2equote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:11 schreef Timmos het volgende:
Hier (Zeeuws-Vlaanderen) gaat het ook al even tekeer, eerste wateroverlast is er al
Ik hoop zo dat het richting Tholen gaat, wat denk jij?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:11 schreef Timmos het volgende:
Hier (Zeeuws-Vlaanderen) gaat het ook al even tekeer, eerste wateroverlast is er al
linkje?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:18 schreef Againzender het volgende:
P2000 loopt over met wateroverlast meldingen...
ofquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
http://www.p2000zeeland.nl/
bijvoorbeeld
Nou dan laat maar lekker zo, kan ik er misschien ook nog van meegenietenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:23 schreef Drassss het volgende:
Als die buienlijn nog iets zakt dan zit ik er echt rechtsonder.. Ik hoop er eigenlijk niet op, want aan regen heb ik niks. Liever gruwelijke onweer wat mooie plaatjes oplevert
temperatuurverschillen zijn vrij groot tussen noord en zuid, niet vreemd dat het dan zo regent....quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:28 schreef DemonRage het volgende:
De warme lucht blijft goed hangen in Eindhoven... 't is nog 20°C buiten.
Dat heb je natuurlijk altijd, zo gauw iets vaak gebeurt wordt het normaal. En dit gebeurt nou eenmaal niet vaak in Nederland waardoor het toch best nieuwswaardig is allemaalquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:30 schreef Schuifpui het volgende:
Eigenlijk is de reactie van iedereen inclusief de media nogal overdreven hier. Ik heb een tijdje in Texas gewoond en daar komen ondergelopen wegen zoals hier nu eens in de paar weken voor tijdens de grote, van West naar Oost trekkende stormen. Bij elke dip in de weg staat ook een waarschuwing voor flash floods. Het staat dan even een tijdje onder en daarna heeft niemand het er meer over. De afvoeren hebben ze ook wel beter geregeld daar, niet van die lullige putjes van 20cm breed, maar enorme sleuven van een meter langs de wegen.
dat is appels met peren vergelijken. Daar is het normaal, hier niet echt.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:30 schreef Schuifpui het volgende:
Eigenlijk is de reactie van iedereen inclusief de media nogal overdreven hier. Ik heb een tijdje in Texas gewoond en daar komen ondergelopen wegen zoals hier nu eens in de paar weken voor tijdens de grote, van West naar Oost trekkende stormen. Bij elke dip in de weg staat ook een waarschuwing voor flash floods. Het staat dan even een tijdje onder en daarna heeft niemand het er meer over. De afvoeren hebben ze ook wel beter geregeld daar, niet van die lullige putjes van 20cm breed, maar enorme sleuven van een meter langs de wegen.
Ja ja ik weet het, in Amerika is alles groterquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:30 schreef Schuifpui het volgende:
Dat is een matige vergelijking omdat de grond daar 0,0 water opneemt. Ik heb in de staat Oklahoma gewoond en bij elk klein buitje stond het daar al blank. De vergelijking gaat daarom helemaal niet op met Nederlandquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:30 schreef Schuifpui het volgende:
Ja hoor...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:30 schreef Schuifpui het volgende:
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:43 schreef MaLo het volgende:
[..]
Er ligt tussen Regge en een meer een klein strookje land, ons natte schiereiland Twente...
heb je ook wel gelijk in hoorquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:40 schreef Schuifpui het volgende:
Sorry!![]()
Ik volg het ook wel hoor, dus doe er zelf ook een beetje aan mee. Maar af en toe zie van die foto's van wat auto's door 5cm water en dan denk ik tja..
Inderdaadquote:
Inderdaad, vandaag viel het nog wel meequote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:43 schreef JDude het volgende:
[..]
Inderdaad. Tot nu toe was het niet veel bijzonders in Brabant, maar dat wordt nu aardig gecompenseerd
.
Hier is het gestopt met miezeren en hebben ze de knop een paar standjes omhoog gedraaid.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:45 schreef Drassss het volgende:
Hier nog steeds aan het miezeren...NO-Brabant
't is ook donker..quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:47 schreef kwiwi het volgende:
Het rare is dat er hier volgens buienradar nu flinke buien zouden moeten overwaaien, maar ik zie er niks van..
Please stop nu eens met "Storm"!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:49 schreef gerard96 het volgende:
teken tot storm?? wind neemt aardig toe hier ook vlagen ook zuid tot oost.
Als ik niks meer van me laat horen; Nee, dan niet meerquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
BOEM!!!!!!!!!!!!!!!
Sj0rSz..? Leef je nog?
Had ik nog maar lantarenpalen waarin ik kon zien dat het regende, op onverklaarbare manier gaan ze niet aan vanavondquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja okeMaar ook in de plassen water die onder de lantaarns staan valt niet veel te zien
Ik heb er reeds een melding van gemaakt in DE FAQ en FBquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Please stop nu eens met "Storm"!
Er komt geen storm, hier misschien even 6bft, das nog lang geen storm.
En terechtquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb er reeds een melding van gemaakt in DE FAQ en FB
M'n zusje meldde ook al helemaal blij bliksem in Breda via msnquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:58 schreef SevD het volgende:
Oh, flits hier in DordtIk ga naar de schuilkelder!!
Je kan het beter hoog gaan zitten denk ik.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:58 schreef SevD het volgende:
Oh, flits hier in DordtIk ga naar de schuilkelder!!
Ow, sterkte...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:00 schreef xibalba het volgende:
hmmm...dakreparatie doorstaat de test niet
Lekker....zit in Nijmegen....gaat zo weer echt los.....
Ja, moeilijk moeilijk. Kiezen tussen geraakt worden door bliksem of verzuipenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:05 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Je kan het beter hoog gaan zitten denk ik.
Ik stuur hem naar je door!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:10 schreef Drassss het volgende:
Die " pitlijn " trekt langzaam noord-oost. Ramkoers dus naar mij. Lichte regen momenteel hier in NO-Brabant.
Ja onze honden zullen zo wel gaan piepenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:11 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik stuur hem naar je door!
Zit inmiddels ook wat onweer op (zie post kahaarin)
Er zit genoeg hoogte in anders, zou me niet verbazen als het nog wel los gaat.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:11 schreef Drassss het volgende:
De echte onweersbuien trekken trouwens zuid van Nederland, Duitsland binnen.
Regen zeker, en dat is echt veel regen! Gewoon 1,5 uur lang keiharde regen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:14 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Onweer of regen?
Beide, kan ook nog...
Staan 3 grote bakken klaar.....quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:13 schreef mspoez het volgende:
Bliksem in Roosendaal.
XIbalba, succes met emmertjes neerzetten.
When it rains....quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:15 schreef leroytje het volgende:
[..]
Regen zeker, en dat is echt veel regen! Gewoon 1,5 uur lang keiharde regen.
Onweer begint er ook in te komen dus ja, ook goed mogelijk
Lekkage is nooit fijn. Ik heb een oud huis dat soms lekt. Het slaat echt nergens op, nu, met die enorme hoeveelheden is het droog binnen en vorige maand kwam er een gewoon buitje langs en toen druppelde het wel in mijn woonkamer. Er zijn al drie dakdekkers aan het werk geweest (nieuw dak, nog lekkage, reaparatie door dakdekker met collega en toen er daarna nog steeds lekkage was een second opinion van weer een andere dakdekker) en nog steeds is er soms, onberekenbaar, opeens lekkage. Maar goed, nu is het dus droog. Gelukkig.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:18 schreef xibalba het volgende:
[..]
Staan 3 grote bakken klaar.....
Gelukkig blijft het beperkt tot 1 plek....voor de reparatie stond er letterlijk mijn hele pannenset.
Leuk zo onder een schuin dak zitten. Alle apparatuur maar weer midden in de kamer gezet. Morgenvroeg tentamen....bah...kan niet rustig leren zo.
Doe de volgende keer maar weer lekker onweer met een beetje regen. Dit is drie keer niks.
Huisbaas is 2 maanden op vakantie (van mijn geld)....quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:24 schreef mspoez het volgende:
[..]
Is het je eigen huis? Zo niet - kan je de huisbaas niet bellen?
Zal dat rooie Altotje het nog gered hebben.....quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:33 schreef Fredo55 het volgende:
Hier de 'dijkdoorbraak' op de A1 richting Duitse grens.
[ afbeelding ]
Haha, zit er dik in dat hij vast komt te zitten.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:45 schreef ThaNetRunner het volgende:
[..]
Zal dat rooie Altotje het nog gered hebben.....
M'n ouders wonen daar in de buurt en komen net terug uit Frankrijk... fijne ontvangstquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:51 schreef _Arual_ het volgende:
We reden net door Oosterhout (Nijmegen), en het leek wel of we in een of andere wildwaterbaan zaten. Bizar.
Op dit moment regent het hier overigens niet meer zo ellendig hard.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:59 schreef JDude het volgende:
[..]
M'n ouders wonen daar in de buurt en komen net terug uit Frankrijk... fijne ontvangst
5mm en de rest wordt niet meer mee geteld.quote:
Nou, in Eindhoven is 't ook weinig spannend hoorquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:43 schreef ACT-F het volgende:
Iedereen heeft wateroverlast, behalve wij:
[ afbeelding ]
Ging hier in Uden net even helemaal los inderdaar met het water. Nu is het weer redelijk rustig en is het water ook weer snel weg. Dit was overigens de eerste keer dat het flink regende de rest van de dag relatief droog geweest. Meeste regen is boven de rivieren gevallen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:38 schreef Drassss het volgende:
Wateroverlast al in Uden/Veghel. Dat is 7km van me vandaan.
Ja hier was het ook vrij weinig. Weinig overlast en een mm of 15 gok ik vandaag.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:08 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Ging hier in Uden net even helemaal los inderdaar met het water. Nu is het weer redelijk rustig en is het water ook weer snel weg. Dit was overigens de eerste keer dat het flink regende de rest van de dag relatief droog geweest. Meeste regen is boven de rivieren gevallen.
Grappig dat Den Haag eigenlijk vooral/alleen in het nieuws was, terwijl in het oosten het meeste is gevallenquote:
Den haag is toch veeeel belangrijker dan die "boeren" uit het oosten?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Grappig dat Den Haag eigenlijk vooral/alleen in het nieuws was, terwijl in het oosten het meeste is gevallen2x zoveel zelfs.
Den Haag krijg het vooral smorgens.. Het oosten in de middag/avond.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Grappig dat Den Haag eigenlijk vooral/alleen in het nieuws was, terwijl in het oosten het meeste is gevallen2x zoveel zelfs.
Er zwemmen hier vissen voor het raam.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 03:36 schreef horned_reaper het volgende:
Goede nacht![]()
Zijn er nog leuke dingen gebeurd vandaag ?
Hier wil het maar niet blank staanquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 03:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er zwemmen hier vissen voor het raam.
Dat is het hier eigenlijk ook.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 03:55 schreef horned_reaper het volgende:
Gewoon wat plasjes.... maar daar is alles ook mee gezegd....
Hier ook Katwijkquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 01:14 schreef kree het volgende:
Hier in Katwijk ZH niks bijzonders, gisternacht wel veel regen.
De schuur stond blank, maar dat ligt meer aan de slechte afvoer, als aan de hoeveelheid neerslag.
Ik keek gisteren toevallig op teletekst va Net 5 en daar stond serieus bij het nieuwsoverzicht de volgende kop:quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 01:01 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Den haag is toch veeeel belangrijker dan die "boeren" uit het oosten?
Je wilt ook in een blanke wijk wonen?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 03:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is het hier eigenlijk ook.Ik kijk ook al de hele dag likkebaardend naar de ondergelopen straten en slootjes met hoge waterstanden die ik op foto's voorbij zie komen.
Maar vanwaar de structuurquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:53 schreef Drassss het volgende:
Altostatus is een grijs wolkendek, meestal zonder structuur, en zonder neerslag, op middelbare hoogte. Het bestaat uit onderkoelde waterdruppels en ijskristallen. Altostratus maakt de zon diffuus of onzichtbaar, wat het zich gemakkelijk laat onderscheiden van cirrostratus, dat dunner is en op grotere hoogte hangt. Hoewel er meestal geen neerslag op de grond valt uit altostratus regent of sneeuwt de wolk vaak wel uit; de neerslag bereikt de grond echter vaak niet wegens verdamping.
Zal heerlijk schaatsen worden met 18-20 gradenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:21 schreef gerard96 het volgende:
[ afbeelding ]
Haal schaatsen maar uit vet 2 sept kou
Krijg je er van als je alles van weerwoord haal zonder te lezen en gewoon interessant wil doenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:39 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Zal heerlijk schaatsen worden met 18-20 graden
Huh wat heb ik daar mee te maken ?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:41 schreef Timmos het volgende:
[..]
Krijg je er van als je alles van weerwoord haal zonder te lezen en gewoon interessant wil doen
http://weerwoord.be/inclu(...)=1266386&tid=1266386
Hij doelt op gerard96 denk ikquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:51 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Huh wat heb ik daar mee te maken ?
Niks.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:51 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Huh wat heb ik daar mee te maken ?
quote:
Haha nee echt niet, ja ik heb ook al alle standaard grappen lopen maken maar zeker 6 mensen zagen het, rond half 8, in Amsterdam.quote:
Ik woon ook in Amsterdam. En ik heb ook zeker niets gezien. Maar een deel van mijn familie die uit eten was op de leliegracht hebben het bijvoorbeeld echt wel gezien. Ze gingen zelfs mensen op straat vragen omdat ze verbaasd waren. En die zagen het ook. Hele kleine natte vlokjes die in de hoeken weer opstoven.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:21 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik woon in Amsterdam en geloof me, het heeft hier niet gesneeuwd. Bovenluchten zijn veel te warm waardoor het gewoonweg onmogelijk is, hoe bar en boos het ook is.
Ik kan dit bevestigen. Heel vervreemdend allemaal. Verschillende mensen gingen ook heel verbaasd de straat op.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik woon ook in Amsterdam. En ik heb ook zeker niets gezien. Maar een deel van mijn familie die uit eten was op de leliegracht hebben het bijvoorbeeld echt wel gezien. Ze gingen zelfs mensen op straat vragen omdat ze verbaasd waren. En die zagen het ook. Hele kleine natte vlokjes die in de hoeken weer opstoven.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:59 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Allerslechtse zomer aller tijden. Ook de lente was om te janken. 2 weken mooi begin Juli en dat was het. Volgens mij zeikregent het al heel Augustus. HEEL Augustus heeft geen ENKELE stranddag gehad.
quote:Juni: Zeer droog, zeer zonnig en warm
Augustus is tot nu toe nat maar wel aan de warme kant.quote:Juli:zeer warm, zeer zonnig en de normale hoeveelheid neerslag
Regen kan ook wel eens op sneeuw lijken, vooral als er flink wat wind staat. Je kan er lelijk in vergissen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:55 schreef Resistor het volgende:
Waarschijnlijk ben je na al die harde regen de miezerdruppeltjes vergeten.
Het viel mij ook op dat die kleine druppeltjes (of waren het nou toch vlokjes?) _wel_ omhoog konden waaien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |