Bron: Volkskrantquote:Huizinga laat zich met privéjet uit Italië ophalen
Van onze verslaggever Kim van Keken op 25 augustus '10, 06:30, bijgewerkt 25 augustus '10, 08:20
DEN HAAG - Demissionair minister Tineke Huizinga van VROM heeft zich vanaf haar vakantieadres in Italië met een privéjet (kosten: 11.800 euro) laten overbrengen naar Den Haag om een reguliere vergadering bij te wonen. Dat bevestigt een woordvoerder van het departement.
Dit jaar eindigde de vakantietijd voor alle ministers op 6 augustus. Huizinga (ChristenUnie) besloot juist in deze periode op vakantie te gaan, waarin alle ministers traditiegetrouw praten over de begroting van hun departement. Ieder bewindspersoon probeert het budget van zijn of haar ministerie overeind te houden, zeker nu er miljardenbezuinigingen aankomen.
Volgens haar woordvoerder had Huizinga tijdens deze begrotingsperiode vakantie genomen omdat ze in Friesland woont en de schoolvakantie daar later begon. De zomervakantie begon daar echter al op 10 juli. Door haar ‘late’ vakantie miste ze de begrotingsvergadering van 10 augustus. Een week later, op 17 augustus, was Huizinga er wel. Vijf dagen daarvoor hoorde ze dat haar departement op de agenda stond. Omdat ze volgens haar voorlichter geen gewone lijnvlucht kon bemachtigen, is er een privéjet gehuurd. VROM betaalde de kosten.
Partijgenoot en ChristenUnie-leider André Rouvoet: ‘Het is niet relevant hoe ze is gekomen.’ Diezelfde middag is Huizinga weer teruggevlogen naar Florence. Die vrijdag was ze dus niet bij de wekelijkse ministerraad. Huizinga is nu wel terug van vakantie.
Vast, maar het is niet relevant hoe ze is gekomen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:41 schreef Dagonet het volgende:
Ze kon in vijf dagen ook geen gewone lijnvlucht krijgen. Volgens mij kan je van Florence naar Rome makkelijk met de trein en vliegen er van Rome naar Amsterdam dagelijks ettelijke vluchten.
En ze is van VROM. Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening & Milieuquote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Bron: Volkskrant
Madam plant haar vakantie compleet verkeerd, mist vergaderingen en vliegt even met een privejet terug om een vergaderingetje bij te wonen om meteen weer rechtsomkeert te maken en weer verder te gaan met haar vakantie? En het ministerie lapt even 12000 euro voor dat tripje?
Bi-fucking-zar.
Fijn he, dat haar partijleider en vicepremier dat zo even vaststelt op de vroege ochtend voor heel Nederland.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:42 schreef Frollo het volgende:
[..]
Vast, maar het is niet relevant hoe ze is gekomen.
Dat ze hier ook mee weg dachten te komenquote:Volgens haar woordvoerder had Huizinga tijdens deze begrotingsperiode vakantie genomen omdat ze in Friesland woont en de schoolvakantie daar later begon. De zomervakantie begon daar echter al op 10 juli.
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?quote:
En ik zit even te kijken maar hoe oud zijn haar kinderen?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:47 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dat ze hier ook mee weg dachten te komen. (niemand in de 2e kamer die wakker schrok iig)
Op die leeftijd studeer of werk je mag ik hopen. In beide gevallen inderdaad een stuk minder van doen met die standaard schoolvakantie dan wanneer je basis- of middelbare school zitquote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En ik zit even te kijken maar hoe oud zijn haar kinderen?
Volgens deze link was de jongste in 2003 13 en zou die nu dus 19 of 20 moeten zijn.
Dan laat je je toch niet meer leiden door de schoolvakanties?
Of als automobilist op alle mogelijke manier belast en uitgekleed worden, want ja 'het milieu'.quote:
Reken er maar niet op. Wat moet ze doen? Aftreden?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:07 schreef HeatWave het volgende:
Je mag toch hopen dat dit verhaal een staartje krijgt.
Het wordt steeds jammerderquote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En ik zit even te kijken maar hoe oud zijn haar kinderen?
Volgens deze link was de jongste in 2003 13 en zou die nu dus 19 of 20 moeten zijn.
Dan laat je je toch niet meer leiden door de schoolvakanties?
Dat haal ik niet uit het artikelquote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:48 schreef Perrin het volgende:
Valt me mee dat ze haar vakantie zelf betaalt. Toch?
uit eigen zak terugbetalen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Reken er maar niet op. Wat moet ze doen? Aftreden?
Goed voorbeeld doet volgenquote:Dit land is verziekt door bestuurlijke graaiers, en het erge is dat als wij er de kans voor krijgen het ook doen.
En dat komt vooral door een houding als de jouwe.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:14 schreef gebruikersnaam het volgende:
Dit land is verziekt door bestuurlijke graaiers, en het erge is dat als wij er de kans voor krijgen het ook doen.
Er zijn best mensen met principes. In de politiek zie je ze helaas veel te weinig.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:18 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
En dat komt vooral door een houding als de jouwe.
Spreek voor jezelf. En denk niet dat je in de positie bent een ander er om te kraken wanneer je aangeeft het zelf ook te doen als je de kans krijgt.
Geduld... we hebben de declaratiebonnetjes nog niet ingezienquote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:48 schreef Perrin het volgende:
Valt me mee dat ze haar vakantie zelf betaalt. Toch?
natuurlijk wel, het is niet goed, en het is fout , en het mag niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:18 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
En dat komt vooral door een houding als de jouwe.
Spreek voor jezelf. En denk niet dat je in de positie bent een ander er om te kraken wanneer je aangeeft het zelf ook te doen als je de kans krijgt.
praat voor jezelf, mafkeesquote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:14 schreef gebruikersnaam het volgende:
ach de minister vliegt met en prive jet naar huis, een amsterdamse stadsdeelraad lid huurt een 42 meter lange 2 master af om sail amsterdam te bekijken. wim-lex en maxima met kids zijn vaker op reis dan dat ze in Nederland zitten.. een Nederlandse vertegenwoordiger bij de VN bodemieterd de de boel door de belasting betaler voor haar woning daar te laten opdraaien terwijl ze daar van de VN een vergoeding voor krijgt.
en zo kunnen we nog uren doorgaan.
Dit land is verziekt door bestuurlijke graaiers, en het erge is dat als wij er de kans voor krijgen het ook doen.
ja ik denk ook dat er zat mensen zijn die er nu kritiek op hebben die het zelf ook zouden doen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:23 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
natuurlijk wel, het is niet goed, en het is fout , en het mag niet.
Maar ik weet zeker dat 95% van de Fok! users niet voor een voordeeltje weglopen.
Dat heeft de geschiedenis al bewezen. Er hoeft hier maar een topic te komen waarin iets op een website te goedkoop/verkeerde prijs word aangeboden en iedereen gaat gelijk bestellen
Er zit nog wel een verschil tussen een fout van een leverancier en bijna ¤12k van de belastingbetaler jatten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:23 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
Maar ik weet zeker dat 95% van de Fok! users niet voor een voordeeltje weglopen.
Dat heeft de geschiedenis al bewezen. Er hoeft hier maar een topic te komen waarin iets op een website te goedkoop/verkeerde prijs word aangeboden en iedereen gaat gelijk bestellen
Zou me verbazen als het inderdaad een staartje gaat krijgenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:07 schreef HeatWave het volgende:
Je mag toch hopen dat dit verhaal een staartje krijgt.
Dat kun je best bedenken voor je op vakantie gaat. Maar veel organisatie- en anticipatievermogen kunnen we blijkbaar niet van haar verwachten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:30 schreef Terecht het volgende:
Maar even serieus nu FOK!ertjes, Tineke zegt geen gewone lijnvlucht bemachtigd te kunnen hebben en dat geloven we want ze is in de Heere, dan is het toch niet meer dan normaal dat de staat vervoer voor haar regelt? Haar bijdrage bij die vergadering was immers van immens grotere waarde dan de futiele kosten van een privévluchtje.
1. waarom maakt het rouboet niet uit hoe ze er is gekomen.quote:Partijgenoot en ChristenUnie-leider André Rouvoet: ‘Het is niet relevant hoe ze is gekomen.’ Diezelfde middag is Huizinga weer teruggevlogen naar Florence. Die vrijdag was ze dus niet bij de wekelijkse ministerraad. Huizinga is nu wel terug van vakantie.
`quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:23 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
Van haar? Ik neem aan van haar assistent(e). Een minister heeft daar mensen voor. Persoonlijk vind ik het wel meevallen. Meeste mensen hadden exact hetzelfde gedaan in haar schoenen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat kun je best bedenken voor je op vakantie gaat. Maar veel organisatie- en anticipatievermogen kunnen we blijkbaar niet van haar verwachten.
Dan maar een strafkorting op het wachtgeld. Pas wanneer deze decadentie afbetaald is gaat het normale wachtgeld in.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Reken er maar niet op. Wat moet ze doen? Aftreden?
Ach ik ben afgelopen zomer gewoon hops met de auto gegaan. Prima te doen hoor.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:41 schreef Dagonet het volgende:
Ze kon in vijf dagen ook geen gewone lijnvlucht krijgen. Volgens mij kan je van Florence naar Rome makkelijk met de trein en vliegen er van Rome naar Amsterdam dagelijks ettelijke vluchten.
Dat kost duizenden euro's om zo'n systeem te implementeren!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
En kennelijk heeft niemand bij de gristenunie ooit van videoconferentie gehoord.
In vijf dagen kan je ook van Florence met de trein naar Den Haag.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:41 schreef Dagonet het volgende:
Dat. Kinnesinne van een kruideniersgeneratie.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:55 schreef Rookert het volgende:
Ministers hebben een budget waar ze uit kunnen teren voor dit soort reizen, daar is dat potje voor opzij gezet en daarmee klaar. Dat eeuwige kleinburgelijke gedoe van 'DAT ZIJN MIJN BELASTINGCENTEN'ben ik echt spuugzat. Altijd maar lopen kankeren om pietluttige bedragen, terwijl ze nul interesse tonen in politiek wanneer het wel echt toe doet
Woord. Aanpakken die enggeestigen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:55 schreef Rookert het volgende:
Ministers hebben een budget waar ze uit kunnen teren voor dit soort reizen, daar is dat potje voor opzij gezet en daarmee klaar. Dat eeuwige kleinburgelijke gedoe van 'DAT ZIJN MIJN BELASTINGCENTEN'ben ik echt spuugzat. Altijd maar lopen kankeren om pietluttige bedragen, terwijl ze nul interesse tonen in politiek wanneer het wel echt toe doet
We hebben het hier over een minister die:quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:55 schreef Rookert het volgende:
Niet dat ik het niet mee je eens bent, maar haar man zit vast aan de bouwvak. En die beginnen inderdaad later.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
We hebben het hier over een minister die:
- zegt dat ze laat op vakantie ging omdat de schoolvakanties laat begonnen. De schoolvakanties begonnen echter al op 10 juli.
Als het je geen hol interesseert, wat de neuk doe je dan in dit topic?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:06 schreef Ringo het volgende:
Wat maak je je druk om zaken die de jouwe niet zijn. Krijg een leven, vent. Word haar privésecretaris, kan je lekker die lijnvlucht regelen.
De media publiceert wat het volk wil lezen/zien en blijkbaar is een groot deel van Nederland meer geinteresseerd in dit soort nieuws dan ander nieuws. Simpel toch?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:27 schreef __Saviour__ het volgende:
Nounou, de media hebben weer een relletje hoor. Althans, dat proberen ze ervan te maken. Achterlijke riooljournalistiek van tegenwoordig.
Nee... terecht klagen om arrogante gemakszucht.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat. Kinnesinne van een kruideniersgeneratie.
Wat nou gemakzucht?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee... terecht klagen om arrogante gemakszucht.
Oh, het is de bedoeling dat we allemaal met je meehuilen?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als het je geen hol interesseert, wat de neuk doe je dan in dit topic?
Als ze haar vakantie net zo competent plande en organiseerde als haar staatssecretariaat, verbaast het me inderdaad niks dat een privejet huren de enige overgebleven optie was. En dat betalen we natuurlijk graag in tijden waarin er miljarden moeten worden bezuinigd. Goed voorbeeld enzo.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat nou gemakzucht?! Ze huurt nota bene een privéjet om op tijd bij een vergadering te zijn! Ze had ook, in de stijl van Verdonk, lekker in de zon kunnen blijven liggen.
Pauperesk geleuter. Zeker net allemaal met de caravan terug van vakantie?.
Als ik minister was, ging ik met jouw belastinggeld elke week naar de hoeren. Om types als jij te etteren. Gewoon, omdat het kan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:34 schreef OldJeller het volgende:
Het is mijn belastinggeld, dus ja, het gaat me aan.
Vlieg lekker met een prijsvechter of plan je vakanties beter.
Als het ja dan toch niets uitmaakt, dan mag jij het voor de mensen die het wél iets uitmaakt ook wel zelf betalen, toch?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Oh, het is de bedoeling dat we allemaal met je meehuilen?.
Ook dat zal niemand verbazen. Maar dat maakt het niet minder verwerpelijk.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als ik minister was, ging ik met jouw belastinggeld elke week naar de hoeren. Om types als jij te etteren. Gewoon, omdat het kan.
De media publiceert wat het volk wil lezen? Dit is wel een hele goedequote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De media publiceert wat het volk wil lezen/zien en blijkbaar is een groot deel van Nederland meer geinteresseerd in dit soort nieuws dan ander nieuws. Simpel toch?
Ze had ook gewoon haar vakantie normaal in kunnen plannenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat nou gemakzucht?! Ze huurt nota bene een privéjet om op tijd bij een vergadering te zijn! Ze had ook, in de stijl van Verdonk, lekker in de zon kunnen blijven liggen.
Gast ik eet niet eens kaas. Hou op alsjeblieft met je gelul over carvansquote:Pauperesk geleuter. Zeker net allemaal met de caravan terug van vakantie?.
Laten we vooral niet meer kritisch zijn en mensen in het vervolg op hun woord gaan vertrouwen, dan komt het allemaal vast wel goed!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:55 schreef Rookert het volgende:
Daar is toch gewoon een kostenpotje voor? Dat is gewoon begroot. Pas als ze daar flink over heen zou gaan lijkt het me niet juist.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als ze haar vakantie net zo competent plande en organiseerde als haar staatssecretariaat, verbaast het me inderdaad niks dat een privejet huren de enige overgebleven optie was. En dat betalen we natuurlijk graag in tijden waarin er miljarden moeten worden bezuinigd. Goed voorbeeld enzo.
Ja maar haar man .. bouwvak enzo?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:47 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ze had ook gewoon haar vakantie normaal in kunnen plannen
Met zo'n houding snap ik dat begrotingstekort wel, idd.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daar is toch gewoon een kostenpotje voor? Dat is gewoon begroot. Pas als ze daar flink over heen zou gaan lijkt het me niet juist.
Dat potje hoeft niet op, hoor....quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daar is toch gewoon een kostenpotje voor? Dat is gewoon begroot. Pas als ze daar flink over heen zou gaan lijkt het me niet juist.
Inderdaad. Als ze gewoon voor een prijsvechter koos, kon het verschil voor dat privévliegtuig worden besteed aan de renovatie van een kerk ofzo.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat potje hoeft niet op, hoor....
Of red 6000 Pakistanen ofzo.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:52 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Inderdaad. Als ze gewoon voor een prijsvechter koos, kon het verschil voor dat privévliegtuig worden besteed aan de renovatie van een kerk ofzo.
Oh kom op zeg. Ik ben het met je eens dat het allemaal wel wat minder kan, maar een begrotingstekort hier aan koppelen. Hoe groot denk je dat het percentage is van uitgaven van ministers + e.a als onderdeel van de begroting?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met zo'n houding snap ik dat begrotingstekort wel, idd.
Doe eens niet zo elitair... Staat je niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:51 schreef Ringo het volgende:
Het lijkt hier goddomme GeenStijl wel..
Wat een proleet ben jij toch ook. "Andermans centen". "Luie ambtenarenbaan". Veeg het schuim van je lip, straks word je uitgelachen bij het kopieerapparaat.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:51 schreef OldJeller het volgende:
Nee, S_E.
Aangezien er op andermans centen wordt geteerd en deze constant worden uitgegeven met alles wat je "voor je werk" doet, dien je zo karig mogelijk te handelen/leven.
Als je geld wilde hebben, moest je maar voor een baan in de commerciële sector kiezen, niet een luie ambtenarenbaan.
Wat is je standpunt rond de Betuwelijn?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:34 schreef OldJeller het volgende:
Het is mijn belastinggeld, dus ja, het gaat me aan.
Vlieg lekker met een prijsvechter of plan je vakanties beter.
Ik houd niet van parasitair gedrag.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat een proleet ben jij toch ook. "Andermans centen". "Luie ambtenarenbaan". Veeg het schuim van je lip, straks word je uitgelachen bij het kopieerapparaat.
Zinloos, duur project.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:54 schreef Rookert het volgende:
[..]
Wat is je standpunt rond de Betuwelijn?
Nee en wie zegt dat dat potje op is gegaan dan? Misschien heeft ze wel erg zuinig gedaan de afgelopen tijd. En het is niet meer dan logisch dat ze haar vakantie later wilde plannen omdat haar man met de bouwvak pas later vakantie had.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat potje hoeft niet op, hoor....
Dat percentage is vast niet al te groot, maar dat is het punt niet. Hetzelfde achterlijke argument wordt gebruikt om miljoenenbonussen in de bankensector recht te lullen. Dat je met veel geld omgaat, betekent niet dat je jezelf dus automatisch veel geld moet toeeigenen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oh kom op zeg. Ik ben het met je eens dat het allemaal wel wat minder kan, maar een begrotingstekort hier aan koppelen. Hoe groot denk je dat het percentage is van uitgaven van ministers + e.a als onderdeel van de begroting?
Dan moet je je niet me de politiek bezig houden. Ik houd er ook niet van maar dat is vechten tegen de bierkaai. Dit soort gedrag zal altijd blijven. Dat zul je (jammer genoeg) niet uitroeien.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:54 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik houd niet van parasitair gedrag.
Maar dan nog had ze niet met een privé-jet hoeven gaanquote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee en wie zegt dat dat potje op is gegaan dan? Misschien heeft ze wel erg zuinig gedaan de afgelopen tijd. En het is niet meer dan logisch dat ze haar vakantie later wilde plannen omdat haar man met de bouwvak pas later vakantie had.
Alsof andere mensen niet met dat probleem kampen, vakantie plannen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee en wie zegt dat dat potje op is gegaan dan? Misschien heeft ze wel erg zuinig gedaan de afgelopen tijd. En het is niet meer dan logisch dat ze haar vakantie later wilde plannen omdat haar man met de bouwvak pas later vakantie had.
Misschien moet je de woorden van enkelen niet projecteren op iedereen die kritiek uit.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat een proleet ben jij toch ook. "Andermans centen". "Luie ambtenarenbaan". Veeg het schuim van je lip, straks word je uitgelachen bij het kopieerapparaat.
Zulks een diepgaande analysequote:
Dat weet ik. Maar dat betekent niet dat je het niet moet afkeuren.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dan moet je je niet me de politiek bezig houden. Ik houd er ook niet van maar dat is vechten tegen de bierkaai. Dit soort gedrag zal altijd blijven. Dat zul je (jammer genoeg) niet uitroeien.
Ho ho! Maar ik heb toch wel een ander standpunt wat betreft de bankiers bonussenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat percentage is vast niet al te groot, maar dat is het punt niet. Hetzelfde achterlijke argument wordt gebruikt om miljoenenbonussen in de bankensector recht te lullen. Dat je met veel geld omgaat, betekent niet dat je jezelf dus automatisch veel geld moet toeeigenen.
Anders pak jij even lekker de trein, knaapje.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:58 schreef Rookert het volgende:
[..]
Zulks een diepgaande analyseMisschien is een respectabele ochtendkrant iets voor je, de Telegraaf misschien?
'Andere mensen' zijn geen minister, zitten niet in de de top 25 van mensen die dit land besturen en zijn gewoon niet belangrijk genoeg.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:57 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Alsof andere mensen niet met dat probleem kampen, vakantie plannen.
Krijgen zij dan een privévlucht vergoed van de overheid? Nee.
Je denkt te commercieel hier, dit zijn overheidsaangelegenheden. Dus belastinggeld, dus zo economisch mogelijk ermee omspringen.
Ik snap dat ze haar vakantie later heeft geplant ivm. haar man en zolang ze binnen het kostenpotje is gebleven zie ik hier niets fout aan nee. En als men hier zo veel kritiek op heeft moet men maar minder gaan begroten op uitgaven van ministers.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:58 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar dat betekent niet dat je het niet moet afkeuren.
Jij zit het hier zelfs goed te praten en vindt het begrijpelijk.!!
Het is een baan die je uit altruïsme doet. Zo niet, dan tief je maar op.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:59 schreef Rookert het volgende:
[..]
'Andere mensen' zijn geen minister, zitten niet in de de top 25 van mensen die dit land besturen en zijn gewoon niet belangrijk genoeg.
Op de man spelen, uitgepraat, thanksquote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:58 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Anders pak jij even lekker de trein, knaapje.
Zo is het. Neo-egalitarisme,quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:59 schreef Rookert het volgende:
[..]
'Andere mensen' zijn geen minister, zitten niet in de de top 25 van mensen die dit land besturen en zijn gewoon niet belangrijk genoeg.
Dat is ook wel weer wat overdrevenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zo is het. Neo-egalitarisme,. Was dan gewoon communist gebleven.
Dat kostenpotje is daar niet voor. Het zou alleen beschikbaar moeten zijn voor bijzondere en schrijnende gevallen. Ze had vast wel één van haar gristenbroeders kunnen sturen naar zo'n standaard vergadering.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik snap dat ze haar vakantie later heeft geplant ivm. haar man en zolang ze binnen het kostenpotje is gebleven zie ik hier niets fout aan nee. En als men hier zo veel kritiek op heeft moet men maar minder gaan begroten op uitgaven van ministers.
Pot / ketel, zie de post waar ik op reageerde.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:00 schreef Rookert het volgende:
[..]
Op de man spelen, uitgepraat, thanks
Daar heb je toch zekere middelen voor nodig om dat uit te kunnen voeren.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:00 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het is een baan die je uit altruïsme doet. Zo niet, dan tief je maar op.
Ja, daar heb ik natuurlijk wel veel over te zeggen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:00 schreef sitting_elfling het volgende:
En als men hier zo veel kritiek op heeft moet men maar minder gaan begroten op uitgaven van ministers.
Tja, jij hebt voor deze regering gekozen, democratisch gelegitimeerd.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:01 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat kostenpotje is daar niet voor. Het zou alleen beschikbaar moeten zijn voor bijzondere en schrijnende gevallen. Ze had vast wel één van haar gristenbroeders kunnen sturen naar zo'n standaard vergadering.
Alsof men dáár invloed op heeft.
Volgende keer op een partij stemmen die dat wil veranderen of zelf de politiek in gaanquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik natuurlijk wel veel over te zeggen.(ik mag het er blijkbaar alleen mee eens zijn?)
Een trein? Privéjet noodzakelijk? Nee.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:01 schreef Rookert het volgende:
[..]
Daar heb je toch zekere middelen voor nodig om dat uit te kunnen voeren.
Behoeft dit werkelijk tegenargumentatie?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:03 schreef Rookert het volgende:
[..]
Tja, jij hebt voor deze regering gekozen, democratisch gelegitimeerd.
Als jij een jaar lang werkt zonder veel tijd met je man te kunnen spenderen is het toch niet vreemd dat je de vakantie later boekt? Ben het met je eens dat ze misschien wel iemand anders had kunnen sturen. Maar persoonlijk denk ik niet dat zij deze beslissing zelf heeft gemaakt. Daar heeft ze gewoon een administratie persoon voor.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:01 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat kostenpotje is daar niet voor. Het zou alleen beschikbaar moeten zijn voor bijzondere en schrijnende gevallen. Ze had vast wel één van haar gristenbroeders kunnen sturen naar zo'n standaard vergadering.
Alsof men dáár invloed op heeft.
Dooddoenerquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:03 schreef Rookert het volgende:
[..]
Volgende keer op een partij stemmen die dat wil veranderen of zelf de politiek in gaan
Alleen mee eens zijn?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik natuurlijk wel veel over te zeggen.(ik mag het er blijkbaar alleen mee eens zijn?)
Zijn er ook potjes bij de overheid voor mensen die op een schip of booreiland werken, of voor echtparen waarbij de één overdag werkt en de ander 'snachts zodat ze elkaar zelden zien?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als jij een jaar lang werkt zonder veel tijd met je man te kunnen spenderen is het toch niet vreemd dat je de vakantie later boekt? Ben het met je eens dat ze misschien wel iemand anders had kunnen sturen. Maar persoonlijk denk ik niet dat zij deze beslissing zelf heeft gemaakt. Daar heeft ze gewoon een administratie persoon voor.
Ja maar waar trek je de grens? Was een vlucht van 1500 euro nog te duur geweest? 2500 euro?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dooddoener
Volgens mij is het vrij normaal om normaal om te gaan met geld dat niet van jou is. Dat werkt voor sommigen blijkbaar iets anders. Wat mij betreft betalen jullie dan maar zelf voor dit soort uitgaven.
Het probleem is dat mensen niet altijd het label 'normaal' op allerlei zaken moeten willen plakken, terwijl dit een uitzonderingssituatie was. Dit is niet de norm, maar om dit nou 1x te doen en vervolgens met heel kleinzielig Nederland erover te vallen vind ik zo sneu.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dooddoener
Volgens mij is het vrij normaal om normaal om te gaan met geld dat niet van jou is. Dat werkt voor sommigen blijkbaar iets anders. Wat mij betreft betalen jullie dan maar zelf voor dit soort uitgaven.
Is dat zo? Zijn er stukken van deze vergadering? Hoeveel doet zo'n demissionair minister eigenlijk nog überhaupt, en wat stelt zo'n vergadering van ambtenaren nou eigenlijk voor?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:
en we mogen best uitgaan van het idee dat een minister belangrijk is en haar inbreng in de vergadering echt wel 11.000 euro waard is.
Je bent wel heel erg stereotiep bezigquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:07 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zijn er ook potjes bij de overheid voor mensen die op een schip of booreiland werken, of voor echtparen waarbij de één overdag werkt en de ander 'snachts zodat ze elkaar zelden zien?
NEE.
Ruim / tof doen met andermans geld, wat een hekel heb ik toch aan dat soort parasieten. Het laagste van het laagste.
Zoals Five_horizons hierboven al zei, dat is een dooddoenerquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:07 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zijn er ook potjes bij de overheid voor mensen die op een schip of booreiland werken, of voor echtparen waarbij de één overdag werkt en de ander 'snachts zodat ze elkaar zelden zien?
NEE.
Mja ik snap je punt wel. Ik word er ook niet goed van als ik zie waar de overheid allemaal geld aan besteed. Dat alles duurder blijkt te zijn etc. Ik had veel dingen ook liever anders gezien maar ik heb daar verder geen zegje in op een enkele stem na in de verkiezingen. Als ik me daar elke dag over moet vermoeien ben ik na een week uitgeteld. Heb wel andere dingen te doen. Daarvoor zitten die lui ook in de politiek en ben ik maar een simpele student/werknemerquote:Ruim / tof doen met andermans geld, wat een hekel heb ik toch aan dat soort parasieten. Het laagste van het laagste.
Ja laten we het dan allemaal maar afschaffen!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:09 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Is dat zo? Zijn er stukken van deze vergadering? Hoeveel doet zo'n demissionair minister eigenlijk nog überhaupt, en wat stelt zo'n vergadering van ambtenaren nou eigenlijk voor?
Je kan ze opvragen ja. Ga je ze dan lezen? Ik denk het niet. Rest van de vragen laat wel zien dat je eigenlijk te weinig kennis van de situatie hebt om er een onderbouwd oordeel over te vellen en dat zouden we natuurlijk niet willen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:09 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Is dat zo? Zijn er stukken van deze vergadering? Hoeveel doet zo'n demissionair minister eigenlijk nog überhaupt, en wat stelt zo'n vergadering van ambtenaren nou eigenlijk voor?
Snap jij niet dat dat geen winstgevende functie is, maar enkel om de zaken in een land in goede banen te leiden? Dat doe je dus niet om flink binnen te komen, maar blijkbaar omdat je een steentje wilt bijdragen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:11 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je bent wel heel erg stereotiep bezigSnap nou dat er daadwerkelijk verschil zitten tussen mensen en posities in hun maatschappij.
Ben je ook jaloers dat je niet een paar keer per week met een helikopter naar je werk wordt gebracht zoals de man die op het booreiland werkt? Ben je ook jaloers dat die echtparen belastingvoordelen krijgen omdat ze getrouwd zijn?
Damn
Je denkt dat deze mevrouw onvervangbaar is?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:59 schreef Rookert het volgende:
[..]
In dat geval snijdt je argumentatie die deze privévlucht zou moeten legitimeren ook geen hout.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zoals Five_horizons hierboven al zei, dat is een dooddoenerDat weet je zelf ook wel.
En maar over bezuinigingen praten, maar zelf lappen ze het aan hun laars en is het enkel gebakken lucht.quote:[..]
Mja ik snap je punt wel. Ik word er ook niet goed van als ik zie waar de overheid allemaal geld aan besteed. Dat alles duurder blijkt te zijn etc. Ik had veel dingen ook liever anders gezien maar ik heb daar verder geen zegje in op een enkele stem na in de verkiezingen. Als ik me daar elke dag over moet vermoeien ben ik na een week uitgeteld. Heb wel andere dingen te doen. Daarvoor zitten die lui ook in de politiek en ben ik maar een simpele student/werknemer
Kan zeker gehalveerd worden. Ben je weleens op een ambtenarenenclave geweest?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja laten we het dan allemaal maar afschaffen!Op wie heb je eigenlijk gestemd? Dit vraag ik uit pure interesse
Jij begrijpt het niet. En ik betwijfel ook of je al of ooit belastinggeld betaalt/hebt betaald.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:13 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je kan ze opvragen ja. Ga je ze dan lezen? Ik denk het niet. Rest van de vragen laat wel zien dat je eigenlijk te weinig kennis van de situatie hebt om er een onderbouwd oordeel over te vellen en dat zouden we natuurlijk niet willen.
Je moet het toch wel uit kunnen voeren niet brak in een treintje hier naartoe worden gesleept. Ergens vind ik ook nog (puur persoonlijk dit) dat ik het ook erg karig vind om als land je topbestuurders 15 uur in een trein te zetten en vermoeid hier aan te laten komen. Met de uren die ze maken per week verdien je al snel boven modaal trouwens.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:14 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Snap jij niet dat dat geen winstgevende functie is, maar enkel om de zaken in een land in goede banen te leiden? Dat doe je dus niet om flink binnen te komen, maar blijkbaar omdat je een steentje wilt bijdragen.
Het verbaast me dan ook dat ze überhaupt meer dan modaal verdienen. Ze dienen een voorbeeld te geven en zijn er toch ter vertegenwoordiging?
Appels / peren, booreiland. Dat belastingvoordeel heeft een reden, oa meer centreren en stimuleren.
Goede bestuurders willen ook gewoon kunnen leven, en dus een fatsoenlijk salaris hebben.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:14 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Snap jij niet dat dat geen winstgevende functie is, maar enkel om de zaken in een land in goede banen te leiden? Dat doe je dus niet om flink binnen te komen, maar blijkbaar omdat je een steentje wilt bijdragen.
Het verbaast me dan ook dat ze überhaupt meer dan modaal verdienen. Ze dienen een voorbeeld te geven en zijn er toch ter vertegenwoordiging?
Appels / peren, booreiland. Dat belastingvoordeel heeft een reden, oa meer centreren en stimuleren.
Je denkt dat het verstandig is om een minister een maand voor de presentatie van begroting te laten vervangen door iemand die alle stukken voor het eerst door moet lezen en vervolgens beslissingen te laten nemen?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Je denkt dat deze mevrouw onvervangbaar is?
Het is niet 'de normaalste zaak van de wereld', het is een uitzonderingssituatie die zich normaliter niet voordoet. Het is niet de norm, maar als het zich één keer voordoet is het niet buitensporig.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:20 schreef OldJeller het volgende:
En maar over bezuinigingen praten, maar zelf lappen ze het aan hun laars en is het enkel gebakken lucht.
Ik weet dat het zonde van je tijd is om je erover druk te maken, maar vandaag had ik er toch voor gekozen om m'n onvrede te uiten, aangezien een aantal hier dit gedrag van zo'n minister de normaalste zaak van de wereld vinden.
Over het eerste snoepje wat ik kocht betaalde ik al belastingquote:Jij begrijpt het niet. En ik betwijfel ook of je al of ooit belastinggeld betaalt/hebt betaald.
Het interesseert me werkelijk geen zier hoeveel iemand verdient, of die gehele bonussencultuur, maar dát is de commerciële sector, niet de overheidssector.
We hebben het bericht van je nu wel begrepen! Je bent het er niet mee eens. Je bent wel een bijtertje zegquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:24 schreef OldJeller het volgende:
Het zou haar sieren als ze zelf of haar Gemeente deze gemaakte kosten terug aan het VROM betaalde.
Je plaatst dit soort mensen op één of andere manier op een voetstuk, terwijl er voor hen tien anderen zijn. Als je werkelijk topmensen wilt hebben, dan moet je in het bedrijfsleven zoeken. Maar de overheid is niet commercieel, dus daarom gebeurt dat niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:21 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je moet het toch wel uit kunnen voeren niet brak in een treintje hier naartoe worden gesleept. Ergens vind ik ook nog (puur persoonlijk dit) dat ik het ook erg karig vind om als land je topbestuurders 15 uur in een trein te zetten en vermoeid hier aan te laten komen. Met de uren die ze maken per week verdien je al snel boven modaal trouwens.
Dank je, appels en peren, dat was precies wat ik zocht. Ministers zijn NIET hetzelfde als Jan Modaal en worden dus ook NIET hetzelfde behandeld.
Die bestuurders kunnen prima leven van een modaal inkomen, dunkt mij. Of kunnen zij dat om één of andere reden niet? Ze doen dit werk om een steentje bij te dragen en we kunnen wel van enig altruïsme uitgaan. Dat idee/werk zal ze al genoeg voldoening geven.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:22 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Goede bestuurders willen ook gewoon kunnen leven, en dus een fatsoenlijk salaris hebben.Echte topsalarissen hebben geen plek in de politiek, maar voor de tijden en verantwoordelijkheden die een minister werkt en draagt, zijn de salarissen niet buitenissig naar mijn mening. Een directeur van een middelgroot bedrijf zit ook zeker wel op een 140k per jaar, wat de ministers dus ook verdienen.
Telegraaf is echt jouw krant en HP/De Tijd jouw magazine hequote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:24 schreef OldJeller het volgende:
Het zou haar sieren als ze zelf of haar Gemeente deze gemaakte kosten terug aan het VROM betaalde.
Uitzonderingssituatie? Het ging om een reguliere vergadering en ieder jaar is het zomervakantie. Uitzonderingssituatie, waar heb je het over?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:27 schreef Rookert het volgende:
[..]
Het is niet 'de normaalste zaak van de wereld', het is een uitzonderingssituatie die zich normaliter niet voordoet. Het is niet de norm, maar als het zich één keer voordoet is het niet buitensporig.
Ga dan nog maar een flinke zak snoep halen, zodat je goed kan meebetalen aan haar privévluchten.quote:[..]
Over het eerste snoepje wat ik kocht betaalde ik al belasting
En waarom praat je nou over salarissen, ik had het over inkijken van stukken
Dat is zo mooi aan een commercieel bedrijf. Als je het verprutst of je doet handelingen die je je niet (in die positie) kan veroorloven, dan word je er gewoon uitgetrapt. Niks het handje boven het hoofd houden en het over laten waaien zoals hier.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
We hebben het bericht van je nu wel begrepen! Je bent het er niet mee eens. Je bent wel een bijtertje zeg
Concentreer je nou maar op de Donald Duck en je zakje snoep, want je komt klaarblijkelijk net uit de luiers getuige je onzin.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:30 schreef Rookert het volgende:
[..]
Telegraaf is echt jouw krant en HP/De Tijd jouw magazine he
Ik ben er verder wel klaar mee, hier worden we het niet eens![]()
Bankencrisis??quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:35 schreef OldJeller het volgende:
Dat is zo mooi aan een commercieel bedrijf. Als je het verprutst of je doet handelingen die je je niet (in die positie) kan veroorloven, dan word je er gewoon uitgetrapt. Niks het handje boven het hoofd houden en het over laten waaien zoals hier.
Blijkbaar zaten ze in die positie. Verder is er in wezen niets veranderd na (als we al over 'na' kunnen spreken) die crisis. Minder bonussen? Nee. Wellicht wat minder gecompliceerde producten.quote:
quote:Onbegrip en woede om 'Jet Huizinga'
Het gebruik van een privéjet door minister Huizinga wordt door politici via Twitter gekraakt.
'En Nederland is weer een jetset-minister rijker!', meldt VVD-Kamerlid Jeanine Hennis. 'Lijnvluchten, treinen en auto's in overvloed, maar privéjet natuurlijk wel zo comfortabel. How sad!'
Dat is niet geheel onbegrijpelijk toch?quote:
De trein? Ik zie politici zoals Hirsch Ballin of Teeven de trein al nemenquote:'En Nederland is weer een jetset-minister rijker!', meldt VVD-Kamerlid Jeanine Hennis. 'Lijnvluchten, treinen en auto's in overvloed, maar privéjet natuurlijk wel zo comfortabel. How sad!' Om daar later aan toe te voegen: 'Het is niet langer Tineke maar JET HUIZINGA'.
Zoals als terecht is opgemerkt werkt dat lang altijd niet zo bij bedrijven.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:35 schreef OldJeller het volgende:
Dat is zo mooi aan een commercieel bedrijf. Als je het verprutst of je doet handelingen die je je niet (in die positie) kan veroorloven, dan word je er gewoon uitgetrapt. Niks het handje boven het hoofd houden en het over laten waaien zoals hier.
Ja een lijnvlucht Italie-NL zit idd al aardig in de buurt van de 12 ruggen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:41 schreef lurf_doctor het volgende:
DEN HAAG - Tineke Huizinga begrijpt niet zo veel van alle ophef rond haar tripje met een privé-jet. "Terugkomen is altijd duur", zo liet de demissionair minister vanaf het Binnenhof weten. "Met een lijnvlucht vliegen kost ook aardig wat".
Volkomen terecht.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is niet geheel onbegrijpelijk toch?
Ik zie niet in waarom niet. Het zijn immers volksvertegenwoordigers; mensen van het volk.quote:Alleen de reactie van die VVD dame daar:
[..]
De trein? Ik zie politici zoals Hirsch Ballin of Teeven de trein al nemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |