Bron: Volkskrantquote:Huizinga laat zich met privéjet uit Italië ophalen
Van onze verslaggever Kim van Keken op 25 augustus '10, 06:30, bijgewerkt 25 augustus '10, 08:20
DEN HAAG - Demissionair minister Tineke Huizinga van VROM heeft zich vanaf haar vakantieadres in Italië met een privéjet (kosten: 11.800 euro) laten overbrengen naar Den Haag om een reguliere vergadering bij te wonen. Dat bevestigt een woordvoerder van het departement.
Dit jaar eindigde de vakantietijd voor alle ministers op 6 augustus. Huizinga (ChristenUnie) besloot juist in deze periode op vakantie te gaan, waarin alle ministers traditiegetrouw praten over de begroting van hun departement. Ieder bewindspersoon probeert het budget van zijn of haar ministerie overeind te houden, zeker nu er miljardenbezuinigingen aankomen.
Volgens haar woordvoerder had Huizinga tijdens deze begrotingsperiode vakantie genomen omdat ze in Friesland woont en de schoolvakantie daar later begon. De zomervakantie begon daar echter al op 10 juli. Door haar ‘late’ vakantie miste ze de begrotingsvergadering van 10 augustus. Een week later, op 17 augustus, was Huizinga er wel. Vijf dagen daarvoor hoorde ze dat haar departement op de agenda stond. Omdat ze volgens haar voorlichter geen gewone lijnvlucht kon bemachtigen, is er een privéjet gehuurd. VROM betaalde de kosten.
Partijgenoot en ChristenUnie-leider André Rouvoet: ‘Het is niet relevant hoe ze is gekomen.’ Diezelfde middag is Huizinga weer teruggevlogen naar Florence. Die vrijdag was ze dus niet bij de wekelijkse ministerraad. Huizinga is nu wel terug van vakantie.
Vast, maar het is niet relevant hoe ze is gekomen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:41 schreef Dagonet het volgende:
Ze kon in vijf dagen ook geen gewone lijnvlucht krijgen. Volgens mij kan je van Florence naar Rome makkelijk met de trein en vliegen er van Rome naar Amsterdam dagelijks ettelijke vluchten.
En ze is van VROM. Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening & Milieuquote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Bron: Volkskrant
Madam plant haar vakantie compleet verkeerd, mist vergaderingen en vliegt even met een privejet terug om een vergaderingetje bij te wonen om meteen weer rechtsomkeert te maken en weer verder te gaan met haar vakantie? En het ministerie lapt even 12000 euro voor dat tripje?
Bi-fucking-zar.
Fijn he, dat haar partijleider en vicepremier dat zo even vaststelt op de vroege ochtend voor heel Nederland.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:42 schreef Frollo het volgende:
[..]
Vast, maar het is niet relevant hoe ze is gekomen.
Dat ze hier ook mee weg dachten te komenquote:Volgens haar woordvoerder had Huizinga tijdens deze begrotingsperiode vakantie genomen omdat ze in Friesland woont en de schoolvakantie daar later begon. De zomervakantie begon daar echter al op 10 juli.
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?quote:
En ik zit even te kijken maar hoe oud zijn haar kinderen?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:47 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dat ze hier ook mee weg dachten te komen. (niemand in de 2e kamer die wakker schrok iig)
Op die leeftijd studeer of werk je mag ik hopen. In beide gevallen inderdaad een stuk minder van doen met die standaard schoolvakantie dan wanneer je basis- of middelbare school zitquote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En ik zit even te kijken maar hoe oud zijn haar kinderen?
Volgens deze link was de jongste in 2003 13 en zou die nu dus 19 of 20 moeten zijn.
Dan laat je je toch niet meer leiden door de schoolvakanties?
Of als automobilist op alle mogelijke manier belast en uitgekleed worden, want ja 'het milieu'.quote:
Reken er maar niet op. Wat moet ze doen? Aftreden?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:07 schreef HeatWave het volgende:
Je mag toch hopen dat dit verhaal een staartje krijgt.
Het wordt steeds jammerderquote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En ik zit even te kijken maar hoe oud zijn haar kinderen?
Volgens deze link was de jongste in 2003 13 en zou die nu dus 19 of 20 moeten zijn.
Dan laat je je toch niet meer leiden door de schoolvakanties?
Dat haal ik niet uit het artikelquote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:48 schreef Perrin het volgende:
Valt me mee dat ze haar vakantie zelf betaalt. Toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |