UncleFunk | dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:02 |
![]() Met: ![]() ![]() En natuurlijk: ![]() ![]() Lijstje van Zweedse tank-bestuurders: P544 - Kattenrug *** geen bekend *** Amazon P121 MrSoreto Amazon 131 TheSilencer Bart-Willem '69 P1800 *** geen bekend *** 144 *** geen bekend *** 240 ed_reeb snoertje - DL estate - 1990 242 gias 244 DeBastaard r8ality Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst) 340 PeuRac - 1.4 Variomatic uit '89 345 mirelia 360 Pinball Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 -Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K) 440 addie Broodjepoep Dandelion Flex82 Pascal86 snoertje StefanCJ swilden Mattt PeuRac - 1.7 Turbo - 1991 Hyman - 1994 Mistermaniac - 1.8 - 1995 460 SuN-CRuSHeR godigita - 1.8i 480 Garagefluit Picht Greetz hetsjhokleek - 1992 740 MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 - vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986 850 KonnieKipke TradeMarkie - T5 - OreO - R - RPowa Delnooz - 2.5 GLE 1993 SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 Pas259 ..-._---_-.- (tijdelijk ivm totalled V40) Bart-Willem (estate) Mistermaniac - 2.5 10V - 1996 940 Gambolputty - Estate - 1996 DucatiOwner Estate - 1994 JJH Estate - 1991 pizzaluigi - Estate 960 Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) S90 *** geen bekend *** C30 Abonides - D5 - DJ_WB thumper Mr.Adams SinofEnvy (2010) S40 Broertie dscx Game_Error Goochie mithrandirrr Chickert/UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 kratjuh - 2.0D Momentum Zeemon - 1998 V40 ArcticBlizzard fathank Windsurfbart sj44k - 1.9D suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 V50 CasB (zijn pappa) Posdnous - Edition II Hoppla - 2.0D Momentum wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 Sunnythesun - 2.0D - 2005 TheSilencer - D5 S60 renetje19 Repeat - D5 - Sbv6 dnzl - 2.4 Man_Made_God - 2.4 Automaat S70 - T5 - Future_Echo Arclight-S XC70 GI - benzine 2007 S80 Salvad0R - 2.4 D5 PeuRac - 2.4i Automaat (170pk) Ultivor - T6 - 2005 Dennis121 - 2.4 UncleFunk - 2.9 Automaat - 2000 XC90 - D5 - ArcticBlizzard Ex-Volvo rijders: bluebit (Toyota Prius ) Deze op is hier hier te vinden Ik heb overigens de OP niet aangepast op de wiki. Misschien wil iemand anders dat doen? [ Bericht 0% gewijzigd door UncleFunk op 25-08-2010 10:27:48 ] | |
Rekkie | dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:04 |
![]() Wat een mooie bak.... hopelijk is deze een beetje 'Lease-gunstig" | |
pizzaluigi | dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:06 |
940 Estate represent! Heerlijke auto! Die nieuwe S60 is idd prachtig. | |
UncleFunk | dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:08 |
quote:Toegevoegd aan de OP. | |
Gambolputty | dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:10 |
De toevoeging "Estate" mag je bij mij ook doen. 1996-er. | |
UncleFunk | dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:13 |
quote:Done. | |
mistermaniac | dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:19 |
Psst, waar haal je op OP weg? Heb ik het een keer netjes gedaan, sta ik er nog niet bij ![]() | |
UncleFunk | dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:22 |
quote:Ik heb een groot gedeelte uit het vorige topic geplukt, maar dat was alleen om niet te veel te hoeven enteren ![]() | |
mistermaniac | dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:24 |
Mistermaniac - 440 - 1.8 - 1995 en 850 - 2.5 10V - 1996 thnx.. ![]() | |
Markster | dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:25 |
S80 Salvad0R - 2.4 D5 waarom geloof ik dat niet ? | |
UncleFunk | dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:27 |
quote:Stond er idd niet in omdat ik hem niet van wiki heb gehaald. Excuses ![]() | |
UncleFunk | dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:33 |
De S40 van Chickert en mij heeft trouwens een paar krassen overgehouden aan de storm. Was een forse boomtak op gevallen ![]() | |
JJH | woensdag 25 augustus 2010 @ 02:28 |
Goeiesmiddags. ![]() quote:Elke willekeurige andera auto was weggewaaid. ![]() | |
MrSoreto | woensdag 25 augustus 2010 @ 02:41 |
Mij mag je bij de amazon toevoegen. (Volvo P 121) | |
UncleFunk | woensdag 25 augustus 2010 @ 10:29 |
quote:Done ![]() quote:Dat is ook weer zo ![]() | |
snoertje | woensdag 25 augustus 2010 @ 11:10 |
Mijn 240, nu met dakdragers en 2 verschillende kleuren velgen ![]() | |
r8ality | woensdag 25 augustus 2010 @ 11:11 |
quote:Oja dat gelul ja. Alsof je techniek van bijna 20 jaar verschil met elkaar kan vergelijken ![]() ![]() | |
r8ality | woensdag 25 augustus 2010 @ 11:12 |
quote:Mooie boot ![]() | |
Gambolputty | woensdag 25 augustus 2010 @ 11:46 |
quote:Deze blijft ook leuk: ![]() | |
UncleFunk | woensdag 25 augustus 2010 @ 14:40 |
Ik begin me toch een beetje kut te voelen over de S80. Heb net een stuk of 200 km gereden en gemerkt dat bij snel optrekken of een tussensprintje de automaatbak met name van 3e naar 4e versnelling soms flink stoot en soms ook van 2 naar 3. Je voelt dan echt een schok door de auto gaan. Het lijkt alsof de bak met flinke tegenzin opschakelt en hem erin ramt. Ik kan morgen gelukkig langskomen bij de garage en dan gaan we even ermee rijden. Nu heb ik wel drie maanden garantie, maar het is gewoon het vertrouwen dat wordt aangetast in de auto. Overigens is het me niet opgevallen bij de proefrit. | |
r8ality | woensdag 25 augustus 2010 @ 14:57 |
quote:Whehe. Baksteenpower ![]() | |
JJH | woensdag 25 augustus 2010 @ 16:09 |
quote:Gaaf! ![]() Ik wil ook van die pitten op de bumper hebben. Zie je in Scandinavië ook heel veel op die auto's. ![]() | |
r8ality | woensdag 25 augustus 2010 @ 16:22 |
quote:Zoiets? ![]() ![]() | |
Casualty | woensdag 25 augustus 2010 @ 16:50 |
Tja Appels met peren vergelijken ![]() | |
Mattt | woensdag 25 augustus 2010 @ 16:57 |
Ik rij nu al een tijdje VW, maar ik mis die volvo 440 stoelen nog steeds ![]() Daar kan echt geen auto tegenop. ![]() | |
JJH | donderdag 26 augustus 2010 @ 07:09 |
quote:Zoiets ja. ![]() ![]() ![]() Dit was trouwens nog in Zweden, aan de kentekens te zien. Maar dat is hetzelfde laken en pak. ![]() quote:Gelukkig zitten in mijn 940 stoelen die heel veel lijken op de stoelen uit mijn 440. ![]() | |
r8ality | donderdag 26 augustus 2010 @ 08:38 |
quote:Mijn foto ook ![]() | |
JJH | donderdag 26 augustus 2010 @ 17:00 |
quote:Maar dat is dan wel weer een Nederlandse auto. Zonet aan beide kanten de remmerij voor losgehad. Verse blokken in de aanslag, want er zat een irritant piepje in. Niet het 'de-blokjes-zijn-op' piepen maar wat anders. Alles goed schoongemaakt enzo, maar toen ik net naar huis reed was het piepje er nog. ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 26 augustus 2010 @ 20:20 |
Kom ik vandaar weer Realiteit tegen, zwaait meneer wéér niet! ![]() ![]() | |
r8ality | vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:56 |
quote:Maar ik had het deze keer wel in de gaten ![]() | |
daNpy | vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:06 |
quote:Harder remmen ![]() Heb je van de nieuwe remblokjes de kantjes afgevijld? Anders rem je in het begin alleen op de randjes. Schiet ook niet echt op. Andere oplossing is je remschijven af laten draaien. Mits je niet gewoon trilplaatjes in de remklauw hoort te hebben en deze er nu niet zitten óf verkeerdom zitten. | |
daNpy | vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:10 |
quote:Mooie A-stijl ![]() ![]() Al klopt de eerste reactie wel; "id rather die in a volvo than live in a renault" ![]() | |
JJH | vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:21 |
quote:Het gebeurt me per ongeluk al wel eens dat er hier en daar iets blokkeert, zeker met die nattigheid. De oude blokjes zijn er weer ingegaan, want die waren pas half op [/hollander] Maar het gekke is ook dat het niet piept als ik rem. Juist niet als ik rem, en als ik dan wel rem houd het op. En het is er ook niet altijd, alleen als ik al een poosje onderweg ben/de boel warm is. | |
Bart-Willem | vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:53 |
quote:Zwaai dan, malloot! ![]() ![]() | |
r8ality | maandag 30 augustus 2010 @ 11:02 |
![]() Whehe. | |
osmo | maandag 30 augustus 2010 @ 13:02 |
Mijn C30 mooi binnen de vakken geparkeerd ![]() ![]() | |
JJH | maandag 30 augustus 2010 @ 13:04 |
quote:Fuck you, I''m a Volvo. ![]() | |
SinofEnvy | woensdag 1 september 2010 @ 22:55 |
quote:Prachtig, welke is dit? En 2010/2011 model zeker? | |
Gambolputty | donderdag 2 september 2010 @ 07:32 |
quote:Da's de nieuwe S60, Ik zou nog even wachten op de V60: ![]() | |
Dennis121 | donderdag 2 september 2010 @ 08:35 |
Ben ik nou de enige dit het zonde blijft vinden en niet kan wennen aan wat ze met de neuzen hebben gedaan? Het logo lijkt wel een plastic reservewiel (zo groot) en dan die plastic blokken-gril. Vind het zo goedkoop tonen. ![]() | |
UncleFunk | vrijdag 3 september 2010 @ 21:35 |
Eindelijk foto's van m'n S80 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Overigens is het stuur met een "houten" randje er ingezet toen ik hem kocht, omdat het vorige stuur erg lelijk was geworden. En voor wat betreft het verbruik, ik heb er 1 op 12 mee gereden (wel veel snelwegkilometers). | |
UncleFunk | vrijdag 3 september 2010 @ 22:01 |
En dit zijn de foto's van de S40 van Chickert en mij. Toen ik deze foto's maakte, had ik hem net gekocht. Dat was in februari 2008.![]() ![]() ![]() | |
JSS | zaterdag 4 september 2010 @ 15:46 |
* JSS meldt zich met 'n 2004 S60 D5 Mag over een tijdje een lease-auto gaan uitzoeken en omdat ik de kont van de nieuwe S60 niet mooi vind, ga ik serieus kijken naar een S80 Limited Edition ![]() | |
SinofEnvy | zaterdag 4 september 2010 @ 16:08 |
quote:Oh, het is geen kwestie van willen kopen hoor, ik heb een C30 van pas een half jaar oud, ik vroeg het me alleen af. Ik vond het echt een prachtige auto. De nieuwe S60 is inderdaad echt nice, toevallig was ik laatst bij de garage en kwam de S60 een paar dagen voor hij uitkwam de garage ingerold als showroom model. Overigens vind ik de kont van de S60 mooier dan de V60. ![]() | |
yupyup | zaterdag 4 september 2010 @ 16:29 |
Ook maar eens melden hier:![]() XC60 D5 Summum ![]() | |
Rekkie | zaterdag 4 september 2010 @ 20:23 |
quote:Mooie bak ![]() | |
Chickert | zondag 5 september 2010 @ 00:04 |
quote:Iz mah car! ![]() En met en rijbewijs en een jaar of 2 rijervaring kan ik dat over de s80 ook zeggen ![]() | |
r8ality | zondag 5 september 2010 @ 00:08 |
Twee gloeibougies van een 440 TD vervangen gaat. De andere twee niet ![]() | |
BartMegens | zondag 5 september 2010 @ 15:06 |
*BartMegens zich melden doet met een Volvo 144 DL uit 1974![]() | |
BartMegens | zondag 5 september 2010 @ 15:18 |
Zoals een goede klassieker betaamd, heeft 'ie al technische problemen. Distributietandwiel was naar de klote. ![]() Nog even wat interieur: ![]() | |
UncleFunk | zondag 5 september 2010 @ 21:16 |
En nog wat foto's van de S80. Nu is hij wel door de wasstraat geweest.![]() ![]() ![]() ![]() | |
UncleFunk | zondag 5 september 2010 @ 21:18 |
quote:Leuk hoor, zo'n oldtimer! ![]() | |
r8ality | zondag 5 september 2010 @ 22:10 |
Das al de derde 144 in die kleur die ik ken ![]() | |
JJH | maandag 6 september 2010 @ 00:28 |
quote:Me like! ![]() | |
L.E.E | maandag 6 september 2010 @ 15:15 |
Mij mag je toevoegen bij de 850's: 850 T-5R CY ![]() | |
JJH | maandag 6 september 2010 @ 15:16 |
quote:Ik zit te kwijlen. ![]() ![]() | |
ArcticBlizzard | maandag 6 september 2010 @ 16:50 |
En bij mij mag de xc 90 eruit, al een tijdje zelfs ![]() | |
UncleFunk | maandag 6 september 2010 @ 18:43 |
quote: ![]() ![]() | |
L.E.E | woensdag 8 september 2010 @ 17:02 |
quote:Als jij de OP aanpast ![]() | |
The6thgate | woensdag 8 september 2010 @ 17:18 |
Hmm ik zie dat een 2e hans S40 nog best betaalbaar is eigenlijk. Hoe zijn die modellen qua benzineverbruik en onderhoud? Ben me eens aan het orienteren op een vervanging voor m'n startersauto ![]() | |
UncleFunk | woensdag 8 september 2010 @ 17:25 |
quote:Kan ik niet meer ![]() ![]() | |
UncleFunk | woensdag 8 september 2010 @ 17:56 |
quote:Ik kan enkel over de S40 1.8 automaat Phase I spreken (foto's eerder in dit topic te bewonderen). Inmiddels heb ik daar zo'n 20.000 km mee gereden in 2,5 jaar tijd. Verbruik komt met mijn niet zo zware rechtervoet uit op 1 op 12,5 in de zomer, in de winter ongeveer 1 op 11,5. De 1.8 is pittig genoeg voor de hoeveelheid auto die hij moet verplaatsen, maar je hebt natuurlijk geen raceauto onder je kont. 0 tot 100 doet hij ongeveer in 11 seconden. Qua onderhoud is het een te betalen auto als je het bij een vakgarage of een specialist laat doen. De dealer is duur, maar rekent wel vaste prijzen voor werkzaamheden. Ik denk alleen dat ze ook niet echt dol zijn op die instap-Volvo's ![]() Ik heb hier en daar helaas wel wat pech gehad met een kapotte thermostaat, lekkage in de kofferbak (bekende kwaal voor Phase I!), vocht in de rechterkoplamp (hogedrukspuit bij de wasstraat...) en aanlopende remmen achter wegens veel stilstaan. Verder natuurlijk regulier onderhoud, zoals banden, olie e.d. Daarbij reken ik voor een automaat ook de ATF mee (om de 120.000 km.). De distributie moet om de 120.000 km of 8 jaar. Komende reparatie bij mijn exemplaar is vervanging van de draagarmen, en zie daar... een andere bekende kwaal van de Phase I. Sowieso willen ze nog weleens kraken bij drempels (veerschotels, stabilisatorstangetjes en/of -rubbertjes). Rammeltjes in het interieur zijn niet ongewoon. Daarnaast zijn de watergedragen lakken van tegenwoordig ook niet je van het. Neem verder geen rode, voor zover ze sowieso nog rood zijn. Ik vind het persoonlijk een comfortabele, betrouwbare en fijn rijdende auto. De besturing had misschien alleen wel wat directer gemogen en de remmen steviger. Verder schijnt de 2.0 wat rumoeriger te zijn dan de 1.8, maar ik kan dat niet bevestigen uit eigen ervaring. En een 1.6... Die lijkt mij wat ondergemotoriseerd. Oja, en absoluut niet onbelangrijk om te melden: hij heeft me nog NOOIT laten staan. Ik bedenk me verder nog dat ik vaker het advies heb gelezen om de Mitsubishi 1.8 GDI-motor (B4184SM met 125 pk of B4184SJ met 122 pk) te mijden. Precieze reden weet ik overigens niet. Ik heb zelf gewoon een Volvoblok (B4184S met 115 pk). [ Bericht 0% gewijzigd door UncleFunk op 08-09-2010 18:23:33 ] | |
ArcticBlizzard | woensdag 8 september 2010 @ 20:51 |
quote:Wij hebben hier een V40 phase 1 staan en heb veel met een V40 phase 3 gereden. Onderhoud van de V40 phase 1 1.8 lpg G3 is erg goedkoop. Nu op 220.000 de eerste keer de koppelingsplaten laten vervangen en verder erg weinig problemen met de auto gehad. De koppelingsplaten laten vervangen door een specialist voor al het andere gaat hij naar een merkloze garage met een schappelijk tarief. Netjes op de juiste km standen de olie laten vervangen en de kleine en grote beurten. Vreemd genoeg alle problemen omschreven door degene boven mij niet meegemaakt. (afkloppen) Ik vind zelf de V40 phase 1 niet optimaal rijden, ik vind de vering niet erg fijn de phase 3 ligt lekkerder op de weg. | |
Bart-Willem | donderdag 9 september 2010 @ 07:54 |
M'n 850 is weg, en vervangen door een T5R! ![]() | |
r8ality | donderdag 9 september 2010 @ 09:02 |
quote:Nice. Toch jammer dat ze FWD zijn ![]() | |
UncleFunk | donderdag 9 september 2010 @ 09:56 |
quote:Ik dacht dat jullie juist minder Volvo's voor de deur wilden hebben ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 9 september 2010 @ 17:24 |
quote:Jep, de 850 is weg en de 740 Turbo (86'er) moet ook nog verkocht worden. ![]() ![]() Misschien dat ik m'n Amazon ook verkoop: ik rij er zelden in en heb er afgelopen anderhalf jaar flink geld in gepompt aan laswerk/achterstallig onderhoud/etc. ![]() | |
Dennis121 | donderdag 9 september 2010 @ 18:19 |
quote:Dit lijkt mij een aardige beoordeling. Zelf alleen ervaring met een V40 Phase I en inderdaad kraakjes bij drempel rijden (Zijn volgens de dealer de rubbers op de draagarmen, bekend probleem, op te lossen door 2 nieuwe (andere types) rubbers). Is verder geen 'defect' ofzo. 1.6 lijkt me een drama, ik vond mijn 1.8 al een oudelullenwagen, maar dat zal ook wel door de vorige eigenaren gekomen zijn, toen ik er eenmaal in reed werd ie weer wat feller na vaker wat meer de toeren in te gaan. Mij heeft ie wel laten staan, door wat later pas bleek een defecte startmotor, en verder de nodige kosten gehad aan distributieriem, banden en een beurt. Hier kun je uiteraard niet onderuit. Vocht in de koplamp heb ik ook gehad, heb ik niets meer aan gedaan verder... Verder heb ik nog een kabelboom laten herstellen, die defect is geraakt waardoor m'n ABS e.d. er mee kapten, dit doordat in deze modellen -naar zeggen- de kabels dusdanig lopen dat deze verweren. Ook nog twee schokdempers vervangen, gezien deze ook goed versleten waren. Al met al ben ik blij dat ie weg is, voornamelijk omdat mn huidige S80 me zoveel meer rijgenot heeft geboden. Ik was al die kleine dingetjes zat voor toch een 'instap Volvo' Zoals r8ality ook al aangaf in een eerder deel van deze topic-reeks... het zijn geen échte 'Volvo Volvo's' wat naar mijn beleving ook wel subtiel is bevestigd door de dealer en m'n eigen ervaring. Ik zou het zelf niet in de categorie 'slecht' willen plaatsen o.i.d. Het komt dus deels op geluk aan, maar als ie goed onderhouden is moet het prima lukken lijkt me. Mijn negatieve bijklank komt ook een beetje doordat ik toch wel wat achterstallig onderhoud heb moeten laten herstellen. De rijeigenschappen vond ik prima, de vering vond ik 't puntje wat wel iets beter kon. Stuurde verder prima, remmen kunnen inderdaad wat 'directer' maar dat went in elke auto vind ik. Mijne rammelde gelukkig niet, een vriend van mij met een Phase I diesel ragde regelmatig op zn dashboard vanwege rammeltjes... Maar goed, ondanks mn mindere gevoel bij de auto (qua betrouwbaarheid) kwam een vriend van mij de wagen toch nog een half jaar na inruilen in de omgeving tegen laatst, dus het is toch nog blijven rijden... ![]() | |
Dimitri_ | vrijdag 10 september 2010 @ 01:50 |
Verveling: ![]() ![]() ![]() Nét niet! | |
r8ality | vrijdag 10 september 2010 @ 10:40 |
En wat is daar het praktisch nut van? ![]() | |
Dimitri_ | vrijdag 10 september 2010 @ 15:31 |
Weddenschapje of hij paste of niet. ![]() | |
r8ality | vrijdag 10 september 2010 @ 15:56 |
Een Amazon gaat er wel in ![]() | |
r8ality | maandag 13 september 2010 @ 11:39 |
Weet je wat vervelend is? Medeweggebruikers die niet doorrijden waardoor je je perfecte drift voortijdig moet beëindigen ![]() | |
Bart-Willem | maandag 13 september 2010 @ 11:47 |
quote:Herkenbaar. ![]() | |
r8ality | maandag 13 september 2010 @ 11:49 |
quote:Ken je de rotonde in Veldhoven bij de Mac? Daar heb ik een keer 's nachts zo lopen driften dat er benzine uit m'n doorgeroeste tank naar buiten kwam ![]() | |
Bart-Willem | maandag 13 september 2010 @ 19:08 |
quote:Da's die absurd grote rotonde die eigenlijk 3-baans is maar geen rijbanen op getekend zijn? ![]() De ideale driftbocht voor mij is die vlakbij visplas Ekkersweijer, die haakse bocht bij 't slachthuis. ![]() | |
r8ality | maandag 13 september 2010 @ 21:15 |
quote:Exact die ja. Lekker de ruimte ![]() | |
UncleFunk | maandag 13 september 2010 @ 21:18 |
Je overleeft met een XC90 ook niet altijd een frontale botsing met een Renault Kangoo, zo blijkt uit dit ongeval. Is trouwens flink hard gegaan. | |
r8ality | maandag 13 september 2010 @ 21:45 |
quote:Je bedoelt dat er drie overlevenden zijn. Je ziet ook wel hoe de Kangoo eruitziet en de XC90. Frontale botsingen met meer dan 100km/u overleef je vrijwel nooit.... | |
UncleFunk | woensdag 15 september 2010 @ 18:33 |
Deze V40 heeft het ook zwaar gehad... | |
Pinkerton | woensdag 15 september 2010 @ 23:45 |
Vandaag eindelijk mijn eigen Volvo gekocht ![]() Waarschijnlijk is ie volgende week klaar en kan ie op naam worden gezet ![]() ![]() Volvo 240 DL Bouwjaar 12-02-1986 Motor B23 | |
r8ality | donderdag 16 september 2010 @ 09:09 |
Goed bezig. Tankpower ![]() | |
UncleFunk | donderdag 16 september 2010 @ 09:57 |
quote:Gefeliciteerd! Daar zul je nog veel plezier aan beleven ![]() | |
r8ality | donderdag 16 september 2010 @ 10:25 |
Ik zie al aan de stadslichten dat het import uit Zweden is ![]() | |
The6thgate | donderdag 16 september 2010 @ 13:54 |
Ik heb inmiddels m'n plan iets aangepast qua volgende auto. Ik ga eerst nog iets zoeken in het goedkope segment en het belangrijkste is eigenlijk vooral een niet te hoog benzineverbruik en een handgeschakelde bak om m'n huidige benzineslurpende automaat uit 1993 te vervangen. Dan kan ik tenminste zelf bepalen wanneer ik schakel. Nu kan ik bij deze auto kijken: Volvo 440 1.8 Wat is jullie mening hierover? Zo te zien zit er wel wat roest linksachter, maar in principe zal ik er niet veel langer dan een jaar in rond rijden (rij zelf maximaal iets van 15.000 per jaar). En wat zou deze qua verbruik doen? Laten staan of is het een prima dingetje om een jaar in rond te rijden? | |
r8ality | donderdag 16 september 2010 @ 13:57 |
quote:Geen woord over de airco. Xenon zal wel zo scheef als de neten staan afgesteld. En let even op schokbrekers/draagarmrubbers. Niet erg als je zelf kan sleutelen, anders een bitch qua garagekosten. Verder issie 350 euro te duur ![]() | |
The6thgate | donderdag 16 september 2010 @ 14:54 |
quote:zijn die auto's nog zo weinig waard dan? ![]() | |
r8ality | donderdag 16 september 2010 @ 14:56 |
quote:Zijn er nogal veel. En voor de meeste "milieubewuste consumenten" ongunstig. | |
JJH | donderdag 16 september 2010 @ 14:57 |
quote:Wat zeg je dat netjes. ![]() | |
Pinkerton | donderdag 16 september 2010 @ 16:40 |
quote:Dat verwacht ik wel ja, hij heeft pas net een ton gedraaid ![]() ![]() Straks nog ff goed schoonmaken ![]() ![]() Als ik hem straks thuis heb komen er wat mooiere foto's. | |
Bart-Willem | donderdag 16 september 2010 @ 18:07 |
Nice! ![]() ![]() Alleen de paravan klopt niet met het bouwjaar. ![]() | |
Pinkerton | donderdag 16 september 2010 @ 19:38 |
quote:Heb 'm inderdaad uit Gilze ![]() | |
Pinkerton | donderdag 16 september 2010 @ 19:45 |
quote:Ik zag je reactie nu pas staan, maar ik heb 'm bij een man gekocht vlakbij Gilze die 240's opkoopt (en importeert) opknapt en weer verkoopt. Deze is inderdaad uit Zweden geimporteerd. In de brochure uit '86 zie je ook staan dat deze kleur en de kleur van het stof niet in Nederland geleverd is. Helaas zitten er ook nieuwe kentekencombinaties op ![]() | |
r8ality | donderdag 16 september 2010 @ 23:49 |
Waarom zou die paravan niet kloppen ![]() | |
Gambolputty | vrijdag 17 september 2010 @ 00:00 |
quote:Stukje tussen motorkap en voorruit | |
Pinkerton | vrijdag 17 september 2010 @ 01:39 |
Even nieuwschierig r8ality: hoe zie je aan het stadslicht dat mijn 240 uit Zweden komt? | |
r8ality | vrijdag 17 september 2010 @ 09:37 |
quote:Heul makkelijk. Aangezien het in Zweden sinds jaar en dag verplicht is om dagrijverlichting te voeren, hebben ze dat bij de gemiddelde oude Volvo via de stadslichten geregeld. Gewoon vol gas 12 volt erop als dagrijverlichting (schakelaar verlichting uit), in serie (dus 6 volt per lampje) als stadslicht (schakelaar op stadslicht) en ook in serie bij voeren van normaal dimlicht. | |
Pinkerton | vrijdag 17 september 2010 @ 12:04 |
quote:Ik dacht toch dat ik wel het een en ander van Volvo's wist ![]() | |
r8ality | vrijdag 17 september 2010 @ 12:17 |
quote:Pa importeert al 20 jaar Volvo's uit Zweden en de laatste 6 jaar ga ik geregeld mee ![]() | |
gias | vrijdag 17 september 2010 @ 14:59 |
quote:ah juist, herkenbaar. Haalt je pa de volvo's eigenlijk op aanvraag? of gaat hij er gewoon random heen om weer's wat op te halen? niet dat ik een aanvraag* heb, maar gewoon benieuwd. l*hoewel ik nog's een DL blok mot hebben, aangezien huidige wel erg over de houdbaarheidsdatum is, maar jah. geen geld. | |
Bart-Willem | vrijdag 17 september 2010 @ 22:14 |
quote:Die van 86'ers zijn nog hetzelfde als het oude type: dat luchtrooster is dan 1 brede in het midden, niet 2 losse. Dat is bij latere types pas. ![]() | |
r8ality | zaterdag 18 september 2010 @ 00:21 |
quote:Klopt eigenlijk wel, herinner me nu ook dat de motorkap vanaf '87 anders is dan van '86. Vandaar dat de RDW dat ook te makkelijk herkend ![]() | |
gias | zaterdag 18 september 2010 @ 08:36 |
quote:check ook even die sneeuwkapjes over de ventilatie roosters ![]() Nieuwere types hebben ze dus ook, | |
Bart-Willem | zaterdag 18 september 2010 @ 12:34 |
quote:Mijn witte 240 (die op stalling staat) is MY87 en heeft inderdaad wel al de gescheiden luchtroosters. Die van hem is van 2-86 en zou dus gewoon MY86 moeten zijn, dus met enkele luchtrooster. ![]() | |
r8ality | zaterdag 18 september 2010 @ 15:15 |
quote:De vraag is dus: Waar issie omgekat? S of NL? ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 18 september 2010 @ 17:09 |
quote:Ah je bent ook al op de hoogte van de Nederlandse kolonies in Zweden waar men massaal dingen omkat? ![]() | |
JJH | zondag 19 september 2010 @ 08:32 |
Hihihi, de 940 stonk behoorlijk naar banden en remmen. Halfnat industrieterrein + vroege zondagmorgen = fun! | |
r8ality | zondag 19 september 2010 @ 12:35 |
quote:Nee? ![]() | |
r8ality | zondag 19 september 2010 @ 12:35 |
quote:Ik kan niet wachten op sneeuw ![]() | |
Dimitri_ | zondag 19 september 2010 @ 14:29 |
Inderdaad, afgelopen winter was echt dikke pret met de Volvo's. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 19 september 2010 @ 16:19 |
V70 g3/lpi rijders, wie vertelt me wat de aandachtspunten zijn vanaf 250.000 km? Model 2001/2002. | |
JJH | zondag 19 september 2010 @ 18:25 |
quote:Maar dan geen halve meter graag, want daar kom je alleen maar in vast te zitten. Mijn auto bij de vorige eigenaar. Check de titel ook! ![]() | |
Bart-Willem | zondag 19 september 2010 @ 19:22 |
quote:Nu wel. ![]() ![]() | |
Pinkerton | zondag 19 september 2010 @ 21:21 |
quote:Zolang dat luchtrooster maar het enige is dan ![]() | |
r8ality | zondag 19 september 2010 @ 22:33 |
quote:Marktverneukers ![]() | |
Pinkerton | maandag 20 september 2010 @ 15:45 |
Waar straat trouwens de 813 op bij VOLVO 244 - 813 (dit staat op het kenteken) | |
r8ality | maandag 20 september 2010 @ 15:53 |
Gewoon een type-aanduiding (waarschijnlijk alleen maar boeiend intern bij Volvo). | |
Bart-Willem | maandag 20 september 2010 @ 18:24 |
quote:Zeg dat wel, eentje die hier uit de buurt komt spant helemaal de kroon: die woont de helft van de tijd in Zweden en de helft van de tijd ergens in de buurt van de A50. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 september 2010 @ 19:57 |
quote:Niemand die hier wat zinnigs over kan zeggen? | |
UncleFunk | maandag 20 september 2010 @ 20:34 |
quote:Ik denk dat je op het Volvoforum meer geluk hebt. Daar staat onder meer dit topic. | |
Bart-Willem | maandag 20 september 2010 @ 21:15 |
Sowieso de draagarmen in de gaten houden, 850's en V70's (zowel het oude als het nieuwe type) vreten die alsof het snoepjes zijn. ![]() | |
UncleFunk | maandag 20 september 2010 @ 21:22 |
quote:Ander aandachtspunt is het elektronisch gasklephuis (vanaf MY2000 uit mijn hoofd). Ik ga ervan uit dat dat inmiddels wel vervangen zal zijn overigens. Witte sticker = oud; gele sticker = nieuw. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 september 2010 @ 18:28 |
Thanks, daar heb ik wat aan ![]() | |
JJH | dinsdag 21 september 2010 @ 21:14 |
Dus. Ik liep er de laatste weken eigenlijk al aan te denken, maar mijn 940 word me toch te duur. Verzekering kost me vrij weinig, maar het verbruik en de wegenbelasting tikken aardig aan. Omdat ik mobiel wil blijven, moet er wel een vervanger komen. Belangrijke punten zijn dan ook vooral het gewicht en het verbruik. Niet dat ik iets wil wat 1 op 30 loopt, maar beter dan 1 op 10 word door bijna alles gehaald. ![]() ![]() Enthousiast gravend op marktplaats ben ik er al bijna zeker van dat het een 480 gaat worden. Die weegt maar ongeveer 2/3 van een 940. ![]() Dus vooralsnog een 480. Welke uitvoering moet ik dan pakken? De 1.7 turbo of de atmosferische 2.0? Verschil in vermogen en verbruik in het dagelijks leven? Welke uitvoering? S? ES? GT? Qua carrosserie weet ik dat ik op roest, en dan met name bij de achterwielkasten moet letten. Nog meer puntjes? Ik heb begrepen dat de electronica nog wel eens tegenstribbelt? Wat mogen ze maximaal kosten? Ik zie ze op marktplaats van een paar honderd euro tot aan ¤2750 staan. Boel vragen en het duurt ook nog wel even, eerst moet de 940 op marktplaats en verkocht worden. Dan weet ik ook het budget. Morgen eerst wassen en foto's maken. ![]() | |
yupyup | dinsdag 21 september 2010 @ 22:41 |
P*rno..................![]() ![]() ![]() ![]() En een video: http://www.autojunk.nl/2010/09/volvo-v60s60-r-design/ | |
#ANONIEM | woensdag 22 september 2010 @ 08:14 |
Ik weet het niet. De achterklep is nog wel echt Volvo, maar voor de rest gaan al die estates, van allerlei merken, steeds meer op elkaar lijken. | |
r8ality | woensdag 22 september 2010 @ 09:25 |
quote:Doe het nou niet ![]() | |
r8ality | woensdag 22 september 2010 @ 09:27 |
quote:Inderdaad. Maar ja, je moet wel, anders gaan onze "prijsbewuste" en "hippe" medeconsumenten ze niet kopen ![]() | |
mistermaniac | vrijdag 24 september 2010 @ 23:39 |
quote:480 is een leuke auto, maar je moet inderdaad letten op roest rond de wielkasten, electronicaproblemen, en ook heel belangrijk, vochtproblemen, het zelfde kwaaltje als de 440. Heb bij mijn 440 nu de achterlichten en het rubber van het tankklepje afgekit, nu hoop ik dat alles waterdicht is. De 1.7 turbo's zijn meestal trapbakken, de 2.0 welke ook heel pittig is, al wat minder. Zelf rijd ik de 440 1.8, maar is ook snel zat voor dat type auto. | |
Internetheld | zaterdag 25 september 2010 @ 00:01 |
Mag ik ook bij het lijste mijn pa rijd V50 2.4l benzine. Toffe auto's je mertk niks als je 180 rijd | |
JJH | zaterdag 25 september 2010 @ 03:08 |
quote:Vochtprobleem dan vooral rondom de achterklep? De 440 die ik ooit had heeft daar geen problemen mee gehad. Ik heb het ook niet zo op oude blokken met turbo, atmosferisch kan voor mijn gevoel toch wat meer hebben. En die 1.8 had ik ook in mijn 440, maar ik zou graag wat extra vermogen gehad hebben. ![]() | |
r8ality | zondag 26 september 2010 @ 23:22 |
Seau. Dagje Zeelandrit liep ff wat anders dan gepland. Kennissen van mijn pa en mij reden ook mee met een perfect gerestaureerde Duett die drie dagen ervoor was getaxeerd was op 22.000 euro. Na aanvang van de rit en het opdraaien van de hoofdweg bij de garage werden mijn pa en ik ineens druk van de weg gebaard door een Audi voor ons. We keken in onze achteruitkijkspiegel, Duett van die kennissen in de fik ![]() Draadboom uitgefikt en de vlammen kwamen net bij het benzinefilter, die smolt en vervolgens vlammen uit de motorkap en onder de auto. Dus uiteindelijk gezellig met z'n vieren de hele dag rondgetoerd in de PV544 ![]() | |
UncleFunk | zondag 26 september 2010 @ 23:26 |
quote:Ai, dan heb je zo veel tijd en geld erin gestoken, gebeurt zo iets. Is het nog wel te herstellen allemaal? | |
r8ality | maandag 27 september 2010 @ 09:17 |
quote:Jepz. Uiteindelijk dus alleen de draadboom, benzinefilter en een beetje roet. Verzekeringswerk. | |
Bart-Willem | maandag 27 september 2010 @ 10:23 |
Wat zuur! ![]() ![]() | |
r8ality | maandag 27 september 2010 @ 10:28 |
quote:Die van Huke is niet zo mooi ![]() | |
Bart-Willem | maandag 27 september 2010 @ 10:58 |
Da's toch die ene die vorig jaar jullie mee hielp bij jullie kraam? Of was dat een andere Charles? ![]() | |
r8ality | maandag 27 september 2010 @ 11:00 |
quote:Jup, that's the one. | |
Bart-Willem | maandag 27 september 2010 @ 11:52 |
Ik wist niet dat 'ie ook een Duett had. ![]() ![]() Hoe was de Zeelandrit verder? | |
r8ality | maandag 27 september 2010 @ 12:03 |
quote:Best mooi. Alleen veel van hetzelfde, maar ja das Zeeland ![]() ![]() Afgelopen zomer hebben we meegedaan aan de Voerenrit en toen was het een tienjarig jubileum, ook inclusief toespraken, bedankjes etc. ![]() Ik heb in de showroom van Olov Goes nog even in een XC60 en S60 gezeten maar ik snap waarom al die nieuwe auto's tegenwoordig sensors en camera's hebben. Je ziet geen ruk via ramen en spiegels. Gaat helemaal nergens over. | |
JJH | maandag 27 september 2010 @ 17:55 |
quote:Klopt, als ik mijn 940 even vergelijk met de Vectra waar ik ook regelmatig in rijd, kan ik met die 940 veel meer. Lekker lage raamlijn en het is duidelijk waar ie ophoud. ![]() | |
PICHT | dinsdag 28 september 2010 @ 12:53 |
quote:Inderdaad vochtproblemen. Alle problemen die je opnoemt komt juist door vocht, electronica en roest. Bij een 480 is het ook echt vreselijk. Achterlichten, rubbers voor de zijruiten achter (niet meer te krijgen overigens moet je afkitten met carosseriekit), dakrubbers, rubbers kofferbakklep, ophanging kofferbakklep, in het motorcompartiment verstopte afvoer waardoor dus je CEM onderloopt, deuren die keihard roesten, en de rand onder de achterbumper. Sowieso als je er één koopt let er dan op dat de vorige eigenaar de vochtproblemen GRONDIG heeft aangepakt. Ik ben al met m'n tweede 480 bezig, duur, maar wel leuk. | |
r8ality | dinsdag 28 september 2010 @ 16:36 |
Deze ligt al uitgeprint klaar om op te hangen ![]() ![]() | |
mistermaniac | dinsdag 28 september 2010 @ 17:38 |
quote: ![]() | |
JJH | dinsdag 28 september 2010 @ 18:01 |
quote:Er gaat dus een boel werk inzitten. Hmmm. Plus dat het zoeken ondertussen langzaam aan het verschuiven is van iets met lage wegenbelasting, naar iets wegenbelastingvrij..... Het blijven gave auto's. | |
Bart-Willem | dinsdag 28 september 2010 @ 18:44 |
Gewoon m'n 740 Turbo vatten, dan heb je iets leuks en iets wat belastingvrij wordt! ![]() | |
Pinkerton | dinsdag 28 september 2010 @ 19:14 |
quote:Ah die van jou staat dus op speurders? ![]() Heb nu overigens m'n 240 opgehaald, maar er zitten nog een paar kleine probleempjes aan: - Temperatuurmeter geeft niks aan (blijft beneden hangen) - Gebonk tijdens drempels Toevallig hier iemand enig idee waar deze dingen aan kunnen liggen? | |
JJH | dinsdag 28 september 2010 @ 19:15 |
Temperatuursensor voor dat eerste? | |
Pinkerton | dinsdag 28 september 2010 @ 19:18 |
quote:Hoe kan ik dit zien ![]() | |
JJH | dinsdag 28 september 2010 @ 19:18 |
quote:Géén idee. ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 28 september 2010 @ 19:42 |
quote:Spanningsregelaar van de temperatuurmeter, dan zou de tankmeter ook een verkeerde waarde moeten geven. ![]() En inderdaad: die 740 staat op speurders. ![]() | |
Pinkerton | dinsdag 28 september 2010 @ 19:52 |
quote:De tankmeter geeft wel de goede waarde aan, dus wellicht ligt het aan de sensor of thermostaat. Is het merkbaar tijdens rijden of de thermostaat wel of niet werkt? Dit is natuurlijk wel belangrijk om te weten aangezien er toch mee gereden wordt ![]() | |
PICHT | dinsdag 28 september 2010 @ 20:17 |
quote:Tenzij hij ergens een 480 uit '86 kan vinden ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 28 september 2010 @ 20:27 |
quote:Thermostaat kan je simpel uit testen: ff eruit schroeven, in een kop warm water gooien dat net van de kook is, als 'ie gewoon open springt is 'ie goed. Blijft 'ie dicht dan weet je dat 'ie stuk is. ![]() ![]() quote:Alleen wel minder dat de eerste 480's wel de minste zijn. ![]() | |
PICHT | dinsdag 28 september 2010 @ 20:30 |
quote:Je kan niet alles hebben ![]() | |
UncleFunk | dinsdag 28 september 2010 @ 22:58 |
quote:Deze hang ik op m'n prikbord op m'n werk ![]() | |
UncleFunk | dinsdag 28 september 2010 @ 23:00 |
quote:Hij komt dus helemaal niet omhoog of wel een beetje? Je kunt het ook testen door de verwarming aan te zetten. Als die lauw blijft, kun je ervan uitgaan dat je thermostaat niet werkt. | |
Pinkerton | dinsdag 28 september 2010 @ 23:30 |
quote:Pff eerst maar eens die thermostaat zien te vinden ![]() | |
UncleFunk | woensdag 29 september 2010 @ 00:01 |
quote:Je kunt dus ook de test met de verwarming uitvoeren ![]() | |
r8ality | woensdag 29 september 2010 @ 09:38 |
quote: ![]() Huisje wat omcirkeld is erafhalen, daar zit ie onder. | |
r8ality | woensdag 29 september 2010 @ 09:38 |
Leuke B23 stofzuiger edition trouwens ![]() | |
ArcticBlizzard | vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:07 |
Volvo in 2011 actief in WTCC | |
r8ality | vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:19 |
quote:Werd wel weer eens tijd. Die 850 was echt vet destijds.. | |
ArcticBlizzard | vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:37 |
quote:Ze hebben toen toch ook nog meegedaan met de s40? | |
r8ality | vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:06 |
quote:Klopt. Maar dan blijft de 850 nog steeds vet ![]() | |
Dimitri_ | vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:06 |
Gaaf nieuws! Toch weer een extra reden om WTCC te kijken.. ![]() Kwam gisteren trouwens de +t 244 tegen van dat autoweek filmpje. | |
Bart-Willem | vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:39 |
quote:En daardoor bestaat de T5R! ![]() Ik ben al een paar dagen bezig met de hemel van m'n 740 en het schuifdak. Het schuifdak zat ineens muurvast, er was geen beweging in te krijgen. ![]() ![]() Schuifdak helemaal uit elkaar gehaald, alles gecheckt, hoop kleine dingetjes gefixt en weer in elkaar gezet: nu doet 'ie het weer alsof het een gloednieuwe is! ![]() Hemelbekleding heb ik zojuist erop gelijmd, maar dat valt nog niet mee. ![]() ![]() | |
JJH | vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:05 |
Nog eerder hebben ze ook met de 240 turbo meegedaan in het toenmalige ETCC.![]() | |
Saninl | zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:06 |
![]() ![]() | |
UncleFunk | zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:28 |
quote:En wat voor een? ![]() | |
Saninl | zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:56 |
quote:Als het doorgaat (als in; als mijn financiën dat toelaten (student) ). Misschien de Amazon van Bart-Willem ![]() | |
UncleFunk | zondag 3 oktober 2010 @ 00:01 |
quote: ![]() | |
Saninl | zondag 3 oktober 2010 @ 00:15 |
quote:Ja, als het allemaal door zou gaan wel ja! Heb allemaal informatie al in een snelhechtertje gedaan enzovoorts. Maar ik moet nog achttien worden ![]() | |
Dimitri_ | zondag 3 oktober 2010 @ 03:59 |
Amazon.. Echt hele leuk auto... Voor erbij. ![]() | |
Saninl | zondag 3 oktober 2010 @ 11:03 |
quote:Oh, Oké ![]() | |
UncleFunk | zondag 3 oktober 2010 @ 21:09 |
Zonde van deze Amazon. | |
r8ality | zondag 3 oktober 2010 @ 21:48 |
quote:Verzekeringswerk. Nieuw frontje erop en weer rijden ![]() | |
r8ality | zondag 3 oktober 2010 @ 22:04 |
Vandaag ff dagje Ring gedaan. D'r reed een 850 T5 rond die naar mijn idee net wat te snel ging. Laten we zeggen dat een Porsche GT3 met slechte bestuurder er niet van wegreed ![]() ![]() Later zag ik het beestje + eigenaar staan dus even babbeltje mee gemaakt. Ding heeft 350 PK en 400+ nm koppel. En een standaard onderstel ![]() ![]() En dan mag ik een keer mee ![]() | |
Dimitri_ | zondag 3 oktober 2010 @ 22:53 |
quote:Ik weet niet wat voor auto je gewend bent, maar een Amazon rijdt echt heel spartaans. En natuurlijk is dat leuk, maar met een Amazon wil je niet harder dan 100 km/h, in de winter beslaan al je ramen omdat er geen fatsoenlijke ventilator, ramen gaan moeilijk open, ruitenwissers werken slecht, wegligging is slecht.. Maar daarom is het zo leuk om mee te rijden.. Af en toe, met mooi weer. Maar dat vind ik dan he, er zijn genoeg mensen die een Amazon als DD rijden. | |
UncleFunk | zondag 3 oktober 2010 @ 23:04 |
Misschien moet je maar een 340 gaan rijden, Saninl! Wel goed naar roest kijken (onder meer de draagbalken en deuren), maar in principe blijven die dingen gaan. En goed kijken dat je niet zo'n kale uitvoering koopt dat je de achterbank niet neer kunt klappen ![]() | |
Barcaconia | zondag 3 oktober 2010 @ 23:06 |
Hallo allemaal, ik ben een 343 Black Beauty aan het restaureren. Veel roest en veel laswerk, ik ben ongeveer op 75% van het laswerk nu. ![]() | |
UncleFunk | zondag 3 oktober 2010 @ 23:07 |
quote:Lijkt me leuk als je foto's plaatst! | |
Barcaconia | zondag 3 oktober 2010 @ 23:14 |
![]() Dit was de auto toen ik hem kocht. Recente foto's heb ik wel maar nog niet op de computer. Huidige staat: -Dorpel links volledig vernieuwd incl. binnendorpel -Bodemplaat L+R nieuw incl. kriksteunen -Dorpel rechts ligt helemaal open, klaar voor vernieuwing -Paravan van links naar rechts aan de onderrand volledig nieuw -Complete frontplaat nieuw er op -Interieur + aandrijflijn + assen er uit en alles naar de spuiterij dat gespoten moet worden -Alles uitgedeukt, geplamuurd en strak gemaakt. Behalve de dorpel L+R | |
Bart-Willem | zondag 3 oktober 2010 @ 23:40 |
quote:Valt op zich wel mee vind ik, een extra kacheltje doet wonderen. ![]() ![]() ![]() | |
r8ality | maandag 4 oktober 2010 @ 09:29 |
quote:Das niet zo heel raar. Een B230 heeft veel meer koppel onderin, dus de kans dattie gaat glijden is veel groter dan wanneer je een B18/B20 de sporen geeft. Plus een 940 is ook wel ff iets zwaarder achter ![]() ![]() | |
Saninl | maandag 4 oktober 2010 @ 17:24 |
Volvo 240 bezitters! Reed je om tien voor half 6 op de dom te veldhoven? Met een Volvo 240 met van die dakrails? Je zag er jong uit.. Rond de 25 ongeveer? | |
r8ality | maandag 4 oktober 2010 @ 17:45 |
Was het een witte met sneeuwvanger op de achteruit? | |
daNpy | maandag 4 oktober 2010 @ 18:54 |
Zag toen ik naar huis reed een 760 met jap-style uitlaat. Echt ![]() | |
UncleFunk | maandag 4 oktober 2010 @ 21:13 |
quote:Dat is wel heel erg fout ![]() quote:Wat een werk zeg! Wel super dat je 'm zo mooi opknapt. | |
JJH | maandag 4 oktober 2010 @ 21:25 |
quote:Sommige mensen snappen het niet helemaal. ![]() | |
Dimitri_ | maandag 4 oktober 2010 @ 21:31 |
quote:Sorry. | |
Saninl | maandag 4 oktober 2010 @ 22:39 |
quote:Dat weet ik niet, hoezo? quote:Vertel aub? | |
r8ality | maandag 4 oktober 2010 @ 23:42 |
quote:Omdat ik die wel vaker zie rijden. Is ook jong gastje. | |
Gambolputty | woensdag 6 oktober 2010 @ 09:23 |
** Krachtterm ** ![]() ![]() Gevalletje voorganger bij groen licht vol op de rem ivm ambulance. Ik ook maar iets later. ![]() | |
r8ality | woensdag 6 oktober 2010 @ 09:33 |
Kenker. Niet all-risk zeker ![]() | |
Dimitri_ | woensdag 6 oktober 2010 @ 10:31 |
quote:heb nog een koplamp liggen, met nieuw glas.. Motorkap en zijscherm ook, alleen in een andere kleur. | |
Gambolputty | woensdag 6 oktober 2010 @ 10:57 |
quote:Thanks, da's het eerste positieve van vandaag. De motorkap lijkt er redelijk vanaf gekomen te zijn, maar een koplamp kan ik wel gebruiken. Waar kan ik je vinden? | |
Gambolputty | woensdag 6 oktober 2010 @ 10:58 |
quote:Helaasch. Maar ik denk dat het met wat inspanning zelf weer redelijk te herstellen is. | |
r8ality | woensdag 6 oktober 2010 @ 12:15 |
Gisteravond zag ik in Nuenen weer die toffe witte 242. Bart-Willem, weet jij wie dat is? | |
r8ality | woensdag 6 oktober 2010 @ 12:16 |
Kijk ook even onder de bumper ivm stootbalk. | |
Bart-Willem | woensdag 6 oktober 2010 @ 13:49 |
quote:Geen flauw idee, maybe iemand van volvolvo.nl? Daar zit wel iemand met een witte 242 maar die komt meer uit de regio Hapert ofzo. ![]() | |
r8ality | woensdag 6 oktober 2010 @ 14:11 |
quote:Dan zal ik em toch es klemrijden ![]() | |
Gambolputty | woensdag 6 oktober 2010 @ 14:35 |
quote:Waar kijk ik dan precies en waar moet ik op letten? | |
r8ality | woensdag 6 oktober 2010 @ 14:43 |
quote:Bumper erafhalen en kijken of de balk van de bumper zelf niet krom of beschadigd is. Ook even bij de auto zelf kijken of er niks krom/beschadigd is. Ik ken 940's niet zo goed dat ik meteen onderdelen kan aanwijzen. En ik heb op mijn werk natuurlijk geen VADIS (Volvo Aftersales Diagnostics Information System), dat staat op mijn laptop thuis ![]() Als dat namelijk het geval is en je vervangt het niet kan de volgende aanrijding wat minder leuk aflopen. | |
Gambolputty | woensdag 6 oktober 2010 @ 14:57 |
Thx, ik duik er vanavond even onder als het niet te donker is. | |
Dimitri_ | woensdag 6 oktober 2010 @ 17:31 |
quote:Ik woon vlakbij Venray, noord limburg.. | |
Gambolputty | woensdag 6 oktober 2010 @ 20:14 |
quote:Da's ook maar nèt Limburg...maar net iets te ver vanuit C'borg. Evengoed nog bedankt voor je aanbod. | |
Dimitri_ | woensdag 6 oktober 2010 @ 21:52 |
quote:Kan hem ook opsturen voor je mocht je niets dichterbij kunnen vinden. ![]() En inderdaad, mijn hoofd slaapt in limburg ; mijn benen in brabant. | |
Gambolputty | donderdag 7 oktober 2010 @ 22:08 |
Ik heb wat gevonden, Auto Rima in Druten heeft een wit zijscherm + koplamp + knipperlicht. t lijkt er op dat ik er voor ca. 150 euri vanaf kom. De Colt die ik geraakt heb (6 maanden oud, heb ik weer..) zal meer richting 1500 gaan vrees ik. | |
JJH | vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:56 |
quote:Tanks never die. ![]() | |
Gambolputty | vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:02 |
The tank is back ![]() Nog wel wat stellen maar het lijkt weer ergens op. Meteen maar witte knippers gedaan ![]() | |
Dimitri_ | vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:22 |
En wassen. ![]() | |
Gambolputty | vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:26 |
quote:Eh ja. Het nieuwe paneel was al niet zo schoon maar bij de rest issie sneeuwwit.. | |
Luchtkoker | vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:30 |
M'n vader heeft sinds vandaag een gloednieuwe XC70, echt een mooie bak hoor. ![]() | |
FUUUU | vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:09 |
Ik weet niet of ik in een fanboy topic het beste antwoord krijg maar ik neem aan dat sommige van jullie er wel wat verstand van hebben. Ik ben student zonder rijke ouders en moet alles zelf betalen. Ik woon op aardige afstand van mijn school 45km en heb in het weekend een bijbaantje op 7km afstand. Op school heb ik nogal gevarieerde tijden waardoor ik laat klaar ben en hetzelfde geld voor mijn bijbaan. Een auto zou dus heel goed van pas komen. Ik heb een aanschaf budget van 1000eu maar liever geef ik wat minder uit omdat ik ook voor school nog wel wat geld achter de hand moet hebben. Nu keek ik op marktplaats en zocht ik naar een Volvo 440. Qua uiterlijk niet de mooiste auto maar ze staan vaak voor 250-500 op internet met een km stand tussen de één of twee ton. Ze wegen nog geen 1000kg en dit leek me de ideale auto gezien ik toch niet veel zal rijden maximaal 3 dagen per week. Ook heb ik vernomen dat die oude volvo's niet kapot te krijgen zijn. Het leek me dus de ideale auto die niet te zwaar is, ijzersterk(?) en het gebruik ook niet al te hoog zal liggen gezien het niet de snelste auto's zijn. Heeft iemand ervaring met de 440? Is het aan te raden er een aan te schaffen en hebben ze veel onderhoud? In principe ben ik al tevreden als ik er een jaartje mee kan rijden zonder teveel onderhoud. graag wat feedback en alvast bedankt ![]() | |
Saninl | zaterdag 9 oktober 2010 @ 00:13 |
quote:Waarom wil je perse een (oude) Volvo als student? Puur omdat het gaat omdat het Volvo is, of omdat je denkt dat dit in jou situatie goedkoop/betrouwbaar is? | |
FUUUU | zaterdag 9 oktober 2010 @ 15:45 |
Het laatste | |
Ventus | zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:37 |
quote:Heb zelf een 460 uit '96, een 440 met kofferbak eraan zeg maar. In januari gekocht voor ¤1000,- en er in de tussentijd ca. 22.000km mee gereden. Onderhoud valt mee, al moet je natuurlijk rekening houden met allerlei kleine gebreken die er op kunnen spelen. Tot nu toe vervangen: Stappenmotor (¤30, zelf ingebouwd), ruitenwissers, olie vervangen, div. filters (allemaal een paar tientjes). Enige grote kostenpost die ik er aan heb gehad zijn nieuwe remblokken en schijven voor aan beide kanten voor 300 euro. Je moet het natuurlijk net treffen met de auto die je koopt, maar reken op minimaal 5 cent voor onderhoud per kilometer. De echte Zweedse Volvo's zijn onverwoestbare tanks, de 440 blijft toch een Nederlands product met een Renault motor. Betrouwbaar zeker, en best veel luxe voor weinig geld. | |
Papierversnipperaar | zondag 10 oktober 2010 @ 01:14 |
Hoi fans ![]() Ik heb nu bijna 2,5 jaar een 440 uit 1994. Ik heb misschien 480 euro aan onderhoud/reparaties gehad. Het contactslot ging stuk, zeker vaak zware sleutelbossen aan gehangen. Voor 20 euro op de sloop een andere gehaald. 300 euro voor nieuwe banden en verder APKtjes, klein beurtje, ruitenwissers. Ik ben dik tevreden, hij heeft z'n geld helemaal opgebracht en hij rijdt heerlijk. Ik ben nu aan t kijken naar een S40 2.0V16 uit 1996. Weet iemand hoe betrouwbaar die zijn? | |
r8ality | zondag 10 oktober 2010 @ 13:36 |
40-jarig jubileum van de Volvo-club was wel vet. Ze hebben gewoon een 140 verloot ![]() ![]() | |
Gambolputty | zondag 10 oktober 2010 @ 14:53 |
Gewassen en wel, we zijn er bijna. Ik zie nu dat ik de antennes vergeten ben terug te zetten ![]() Motorkap is nog niet helemaal in de oude staat maar wellicht da'k het maar lekker zo laat. Toen ik 'm kocht was het al niet moeders mooiste, dit kan er nog wel bij ![]() | |
r8ality | maandag 11 oktober 2010 @ 10:42 |
Tering, zo'n ding is mooi in het wit ![]() | |
JJH | maandag 11 oktober 2010 @ 11:25 |
quote:Zie het verschil in viezigheid tussen die deur en dat voorscherm! ![]() quote:940's hoeven niet moeders mooiste te zijn, vooral onverwoestbaar en daar zijn ze gewoon erg goed in! ![]() | |
Gambolputty | maandag 11 oktober 2010 @ 13:22 |
quote:Als je rijdt zie je er niets van ![]() En wat zijn dit ongelofelijk simpele bakken zeg..het hele zijpaneel eraf en erop binnen 20 minuten, bumper is ook een fluitje van een cent. Ik moet alleen het afstelmechaniek van de koplamp nog vastzetten, had ik beter kunnen doen toen ik de lamp nog los in m'n handen had geloof ik.. ![]() | |
r8ality | maandag 11 oktober 2010 @ 14:11 |
Oude Volvo's zijn net Mecano ![]() | |
Bart-Willem | maandag 11 oktober 2010 @ 18:19 |
quote:Inderdaad! Bij een 740 is het niet supermooi vind ik, maar bij een 940 dus wel! ![]() | |
JJH | maandag 11 oktober 2010 @ 21:03 |
quote:Zolang er maar een boel meegespoten word. ![]() En wit is op het moment écht een modekleur! | |
Gambolputty | dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:31 |
quote:Nog even voor de administratie:zo zag het er achter de bumper uit. Blijft grappig/handig, die enorme demper. Het enige wat een beetje verbogen is, is dat witte plaatje waar een relais oid opgeklipt zit. Da's naar achteren gedrukt door de ex-koplamp. ![]() | |
Gambolputty | dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:33 |
quote:Ja, vooral die zilveren/chromen grill. Dat vind ik echt modder op een vlaggeschuit. Ik had de originele grill een uur na aankoop zwart gespoten, en er later een turbogrill ingezet. Bekt een stuk beter. | |
r8ality | dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:44 |
quote:Dat verschilt dus eh, niets met een 240 ![]() | |
Gambolputty | donderdag 14 oktober 2010 @ 19:49 |
Jahoor. Vanuit de linkeronderhoek een barst die hard op weg is een APK-afkeurpunt te worden. ![]() ![]() | |
ArcticBlizzard | donderdag 14 oktober 2010 @ 20:21 |
Nou de V40 staat (weer) bij de schade hersteller. in een jaar tijd al de derde keer..... | |
Gambolputty | donderdag 14 oktober 2010 @ 21:40 |
quote:Aangereden of zelf ergens tegenaan? | |
ArcticBlizzard | donderdag 14 oktober 2010 @ 21:46 |
quote:Aangereden, de auto stond heel netjes in zijn parkeervak, een renault wilde deels van hetzelfde vak gebruik maken. 700 euro schade (3 maanden geleden 1900 en 2 maanden daarvoor 2300). Ach er zaten al 2 nieuwe voorbumper op + koplamp en voorscherm, nu een nieuwe achterbumper. Beetje bij beetje komen er gewoon steeds meer nieuwe onderdelen op ![]() | |
Gambolputty | donderdag 14 oktober 2010 @ 23:09 |
quote:Ken je de film Christine van Stephen King? ![]() | |
r8ality | vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:57 |
quote:Misschien door tik aan voorkant gekomen? | |
Gambolputty | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:21 |
quote:Yep, ik vrees van wel. Schade wordt ineens meer dan verdubbeld op deze manier. | |
ArcticBlizzard | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:33 |
quote:De film staat hier op de plank ![]() Rood witte Plymouth fury Maar helaas moet ik het laten doen of zelf doen, het voordeel is dat er minder doden vallen. | |
Bart-Willem | vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:54 |
quote:Valt mee, een nieuwe ruit voor een 740/940 inclusief erin zetten is rond de 200 Euro ex. BTW. ![]() | |
r8ality | vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:46 |
Whehe, vanmiddag waren pa en kennis bezig met Frankenstein motorenombouw ![]() ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:48 |
Ik heb een B230E uit een 240 met een kop van een 940 en een nokkenas van een 740, op de uitwendige delen (ontsteking, injectie, spruitstukken) van een 360. Loopt als een zonnetje. | |
r8ality | vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:57 |
Volvo modulaire meuk ![]() | |
powerflux | zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:00 |
quote: ![]() ![]() ik ben de trotse bezitter van een 340 vario, met flink wat werk..(eigenlijk had het een 240 estate moeten zijn, maar die waren te duur ![]() ![]() | |
daNpy | zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:49 |
Variomagic! | |
yupyup | maandag 18 oktober 2010 @ 10:03 |
Dit is pas een auto test: http://www.dealer.volvoca(...)3896/4D6F766965.aspx En voor de liefhebbers hier meer info over de dame. | |
UncleFunk | maandag 18 oktober 2010 @ 11:52 |
quote:Die is inderdaad leuk. Had 'm al gezien via het Volvoforum ![]() | |
r8ality | maandag 18 oktober 2010 @ 12:13 |
Vanochtend moest ik krabben, dus de winterwielen zitten er inmiddels op ![]() | |
Bart-Willem | maandag 18 oktober 2010 @ 12:54 |
Ik twijfel nog over de winterbanden. Aan de ene kant is 't 's ochtends wel nodig, maar 's avonds is het vaak nog een graad of 11-12 dus dan is het weer niet nodig. Hmm lastig. ![]() | |
r8ality | maandag 18 oktober 2010 @ 13:40 |
quote:Ik hou de Zweedse kalender aan ![]() | |
Bart-Willem | maandag 18 oktober 2010 @ 13:51 |
Groot gelijk, dit jaar nog een flinke sneeuwstorm mee mogen maken daar. Reed ik daar op een lege weg zonder straatverlichting of iets. ![]() | |
Dimitri_ | maandag 18 oktober 2010 @ 19:02 |
Heb afgelopen vrijdag ook al mogen krabben. ![]() | |
Dimitri_ | maandag 18 oktober 2010 @ 19:15 |
Oh.. en winterbanden? Ik heb toch zeker een Volvo! Gewoon 365 dagen per jaar zomerbanden. Scheidt de mannen van de jongens. ![]() | |
r8ality | maandag 18 oktober 2010 @ 19:29 |
30.000km per jaar en 1400kg. Winterbanden zijn eerder noodzaak. Daarbij staat Duitsland/Zweden op de planning dus dan moet je wel. | |
daNpy | maandag 18 oktober 2010 @ 20:33 |
quote:Eerder de grootmoedigen van de verstandigen. | |
Bart-Willem | maandag 18 oktober 2010 @ 23:37 |
quote:Inderdaad. ![]() ![]() ![]() | |
UncleFunk | woensdag 20 oktober 2010 @ 18:58 |
Ik heb van het weekend onder meer de daklijsten van de S40 aangepakt met lijnolie. Deze waren compleet verschoten. De betreffende onderdelen zien er vrijwel als nieuw uit. Je brengt het dun aan met een pluisvrije doek en laat het dan drogen. Daarna (ik heb het na een paar uur gedaan) even uitwrijven. Lijnolie kost ook geen drol, 7 euro per liter ofzo. Te vinden in de bouwmarkt bij de terpentine e.d. En om het af te maken heb ik ook maar eens elandstickers geplakt ![]() | |
UncleFunk | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:25 |
Ik heb een setje gebruikte Mimas met Vredestein Snowtrac 3's op de kop getikt voor de S80. Gaan volgende week eronder ![]() | |
r8ality | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:44 |
Good busy. Mijn Snowtechs baggeren ook heerlijk door de regen ![]() | |
UncleFunk | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:53 |
quote:En nu wachten op de echte winterse omstandigheden ![]() ![]() | |
Hyman | vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:32 |
Meh, ik wil die amazon van Bart-Willem hebben ![]() | |
Bart-Willem | vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:26 |
Zijn die wielkasten zo rot dan? ![]() ![]() | |
r8ality | maandag 25 oktober 2010 @ 12:17 |
Las net een interessant artikeltje op Aftonbladet. Als je nu in Zweden een nieuwe Volvo koopt en je laat onderhoud door de Volvo-dealer doen en uiteraard met een reguliere frequentie krijg je tot 11 jaar lang gratis Volvo Assistance. In elk Europees land ![]() | |
Hyman | maandag 25 oktober 2010 @ 12:24 |
quote:Mwah, er begint roest op te treden aan de bovenkant. maar aan de onderkant is het behoorlijk doorgeroest, dat ijzer/metaal druk je zo door ![]() En een amazon in zo;n goede staat ga ik niet mee in de winter rijden, dus wil ik ze beide hebben ![]() | |
PICHT | maandag 25 oktober 2010 @ 12:46 |
quote:Voor 2 tientjes heb je een mooie wielkastrand die je er zo in kan lassen. | |
Hyman | maandag 25 oktober 2010 @ 12:48 |
quote:maar dan dek je het roest alleen af ? | |
Hyman | maandag 25 oktober 2010 @ 12:53 |
![]() Daar heb ik dus een flink gat zitten, maar is dit goedkoper dan ¤600 te laten repareren ![]() | |
r8ality | maandag 25 oktober 2010 @ 13:38 |
De dorpel is dus rot? | |
Bart-Willem | maandag 25 oktober 2010 @ 13:58 |
quote:Vragen ze voor zo'n klein miezerig stukje 600 Euro?!? ![]() ![]() Ik denk dat wanneer je naar een APK-lasser gaat (vaak te vinden op sloperijen die zelf auto's in elkaar knutselen van restanten, voor de cross enzo) je voor 150-200 Euro wel klaar bent. ![]() En m'n Amazon is niet in showroomstaat hoor. ![]() ![]() ![]() | |
Hyman | maandag 25 oktober 2010 @ 14:04 |
quote:Nee, het is net het hoekje van de wielkast, maar eruit laten zagen en lassen kost volgens mij rond de ¤400 | |
Hyman | maandag 25 oktober 2010 @ 14:05 |
het houdt op bij dat gedeelte waar het plastic/kunststof begint | |
r8ality | maandag 25 oktober 2010 @ 14:17 |
Wat B-W zegt. Lekker bij de beun laten lassen voor weinig en doorrijden met die bak ![]() | |
Hyman | maandag 25 oktober 2010 @ 15:56 |
quote:Waar vind ik die beunhazen? | |
r8ality | maandag 25 oktober 2010 @ 15:58 |
quote:*zet je computer uit *pak je 440 *rijdt door je woonplaats en zoek garages waar geen enorme lichtbakken met een merk opgeschroefd zitten ![]() | |
Hyman | maandag 25 oktober 2010 @ 16:16 |
quote:Ah, zo'een zaak ken ik wel. | |
Bart-Willem | maandag 25 oktober 2010 @ 21:51 |
quote:Nou, daar aankloppen dus. Zo'n klein stukje zal eerder 150 Euro dan 600 Euro zijn hoor. ![]() | |
PICHT | maandag 25 oktober 2010 @ 22:58 |
Hyman, kijk maar in dit topic. | |
Hyman | dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:30 |
quote:Wauw ![]() http://cgi.ebay.nl/VOLVO-(...)&hash=item5add04b9a4 Deze ga ik dan maar bestellen | |
Hyman | dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:35 |
Zo. Gekocht. | |
PICHT | dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:22 |
Apeltje eitje toch ![]() ![]() | |
Hyman | dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:23 |
quote:Ik heb gelijk een mail gestuurd naar die garage hier in de buurt, om te kijken hoe duur dat is. | |
The-Hobo-Clown | dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:55 |
Volvo 850 t5r station is wat ik nu rij ik moest wat kon hem via-via overnemen maar was eigenlijk niet zo grote volvo-fan... Maar wat een wagen ![]() ![]() Vergeet erbij te zetten dat we hier ook een volvo fh16 hebben ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door The-Hobo-Clown op 26-10-2010 22:10:53 ] | |
Barcaconia | dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:25 |
quote:Mail sturen en goedkope beungarage gaat niet samen. Ik weet dat het eng is maar eigenlijk zou je toch eens langs moeten rijden en het gat laten zien ![]() | |
Hyman | dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:25 |
quote:Ze hebben ook idd nog niet terug gemaild. | |
Barcaconia | dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:29 |
quote:Al zouden ze al terugmailen heb je er nog geen ruk aan. Je moet die gasten even laten zien wat je bedoelt en dan zeggen ze wel of ze het kunnen maken. Zulke garages werken beter met een lastoorts in de hand dan met een toetsenbord. | |
Bart-Willem | woensdag 27 oktober 2010 @ 12:15 |
quote:PICS!! van je T5R! ![]() | |
Hyman | woensdag 27 oktober 2010 @ 12:30 |
De garage was niet gespecialiseerd in lassen, ze zouden het er nog even over hebben. | |
Bart-Willem | woensdag 27 oktober 2010 @ 12:59 |
quote:Ander zoeken, die zoeken gewoon een collega-bedrijf en zetten er een marge bovenop. ![]() | |
UncleFunk | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:10 |
- edit - [ Bericht 99% gewijzigd door UncleFunk op 29-10-2010 10:27:06 ] | |
Bart-Willem | donderdag 28 oktober 2010 @ 19:55 |
Wat heeft zo'n S80 toch een geweldig interieur! ![]() | |
Hyman | donderdag 28 oktober 2010 @ 20:10 |
Ik heb mn wielkast nu al binnen | |
The-Hobo-Clown | donderdag 28 oktober 2010 @ 21:56 |
quote:Nee ![]() ![]() ![]() Ben er deze week mee naar Frankrijk geweest en het is een heerlijke auto ![]() ![]() | |
JJH | vrijdag 29 oktober 2010 @ 01:28 |
quote:Waarom ben ik nog niet jarig. ![]() | |
Hyman | vrijdag 29 oktober 2010 @ 07:54 |
err, wat ![]() | |
UncleFunk | vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:44 |
quote:Ja, geweldig! Zeker nu de automaatpook qua kleur overeenkomt met het stuur en de interieurlijsten. De zetels zijn ook echt meesterlijk. | |
The-Hobo-Clown | vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:20 |
quote:Correct ik geef een T5-R als cadeautje ![]() ![]() ![]() Waar ik wel van baal was dat er ook een PV-544 stond maar die was mij wat te duur ![]() ![]() | |
Hyman | vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:21 |
Zondag mn auto laten lassen | |
PICHT | zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:19 |
quote:Heel goed ![]() | |
UncleFunk | zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:25 |
quote:Dat klinkt als een beun ![]() | |
Hyman | zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:15 |
Eigenlijk breng ik em morgen alleen maar, dan gaan ze er doordeweeks mee bezig | |
UncleFunk | zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:11 |
Dat had ik er niet uitgehaald ![]() | |
UncleFunk | zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:12 |
Vol. Op naar deel 11: Volvofanboys; deel 11. |