Sommige mensen weten blijkbaar echt niet dat er ook nog andere mensen op de wereld levenquote:Scooterrijder schept kindje en komt met schadeclaim
CULEMBORG - Een zeventienjarige scooterrijder die in april in Culemborg een driejarig meisje ondersteboven reed, wil de schade aan z'n vervoermiddel verhalen.
De Houtense tiener scheurde op 23 april door de binnenstad van Culemborg en reed daar een meisje van drie jaar ondersteboven. De zeventienjarige vluchtte, maar werd even later door getuige Ardy Brouwer klemgereden en aangehouden. Brouwer gebruikte daarvoor de auto van de slager om de hoek.
Schade aan scooter
Tot woede van de betrokkenen diende de hardrijder in de vakantie bij de slager een rekening in voor de schade aan zijn scooter. Slager De Bruin wil sowieso niet dat zijn verzekering betaalt. "Eerst een kind aanrijden, dan doorrijden en nu geld vragen. Niet normaal toch? Bovendien kost het me mijn no-claimkorting", aldus de slager.
Lappenpop
Ardy Brouwer (44) stond de dag van het ongeluk voor z'n sportwinkel aan de Oude Vismarkt, een winkelstraat waar slechts stapvoets mag worden gereden. "De scooter reed met zeker 40 km door het smalle straatje en schepte het meisje, dat als een lappenpop door de lucht vloog. De jongen keek even achterom en scheurde toen hard door".
Brouwer ging er meteen achteraan met het busje van de slager. Even later kwam hij de dader tegen.
De scooter stond vlak voor het busje bijna stil en toucheerde nog net de auto, zegt hij. "Maar hij stond nog gewoon overeind en liet zelf z'n scooter vallen."
Schadeclaim
Brouwer hield daarna de jongen aan. "Hij ging meteen in discussie. Weet je wat deze oer-Hollandse etterbak deed? Hij belde 112, omdat hij was aangereden. De jongen werd aangehouden en daarmee leek de kous af. Maar onlangs viel dus die schadeclaim op de mat.
"Omdat ik hem zogenaamd had aangereden. Dat is pas echt hondsbrutaal. Hij dient gewoon een claim in", zegt een boze Brouwer in het AD.
Of en wanneer de zeventienjarige zich voor de rechter moet verantwoorden voor het door hem veroorzaakte ongeval, kan het openbaar ministerie niet achterhalen. De moeder van de scooterrijder wil niet publiekelijk reageren. Het meisje maakt het goed.
Misschien moet je het hele bericht lezen voordat je dom gaat lullenquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:37 schreef ukga het volgende:
beetje raar dat een kind van drie zomaar de weg op kan lopen. ouders zijn verantwoordelijk dus ze mogen lekker dokken. Wel onbeschoft dat de scooterrijder doorreedt
Jammer joh.quote:een winkelstraat waar slechts stapvoets mag worden gereden. "De scooter reed met zeker 40 km door het smalle straatje en schepte het meisje, dat als een lappenpop door de lucht vloog. De jongen keek even achterom en scheurde toen hard door".
quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:37 schreef ukga het volgende:
beetje raar dat een kind van drie zomaar de weg op kan lopen. ouders zijn verantwoordelijk dus ze mogen lekker dokken.
Goh, gek dat er een kind loopt.quote:een winkelstraat waar slechts stapvoets mag worden gereden
En jij dus ook niet.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:39 schreef ukga het volgende:
We kunnen wel allemaal gaan huilen nu, maar je weet neit hoe het verhaal in elkaar steekt.
Als je een hond aanrijdt kunnen de eigenaren vand e hond ook dokken. meot je maar beter op je loslopende zooi letten.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Goh, gek dat er een kind loopt.
Ardy Brouwer (44) stond de dag van het ongeluk voor z'n sportwinkel aan de Oude Vismarkt, een winkelstraat waar slechts stapvoets mag worden gereden. "De scooter reed met zeker 40 km door het smalle straatje en schepte het meisje, dat als een lappenpop door de lucht vloog. De jongen keek even achterom en scheurde toen hard door".quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:37 schreef ukga het volgende:
beetje raar dat een kind van drie zomaar de weg op kan lopen. ouders zijn verantwoordelijk dus ze mogen lekker dokken. Wel onbeschoft dat de scooterrijder doorreedt
als hij een foto heeft gemaakt van zijn scooter die op de grond ligt met die auto er scheef voor staat ie nog best sterk hoorquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:41 schreef kwiwi het volgende:
Onbeschoft figuurWel mooi dat ie zelf alvast 112 belde
quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:39 schreef ukga het volgende:
Een feit blijft dat dat kind van 3 zomaar op de weg liep kennelijk. Dus met een beetje pech kunnen de ouders gaan lappen
Ga een kind dat loopt in een winkelstraat vergelijken met een loslopende hond.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:41 schreef ukga het volgende:
[..]
Als je een hond aanrijdt kunnen de eigenaren vand e hond ook dokken. meot je maar beter op je loslopende zooi letten.
Waar.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:41 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ardy Brouwer (44) stond de dag van het ongeluk voor z'n sportwinkel aan de Oude Vismarkt, een winkelstraat waar slechts stapvoets mag worden gereden. "De scooter reed met zeker 40 km door het smalle straatje en schepte het meisje, dat als een lappenpop door de lucht vloog. De jongen keek even achterom en scheurde toen hard door".
Beter lezen.
Dat weten we dus redelijk wel, tenzij je het bericht niet leest ook al ben je er op gewezen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:39 schreef ukga het volgende:
We kunnen wel allemaal gaan huilen nu, maar je weet neit hoe het verhaal in elkaar steekt.
Feit blijft dat meneer doorreed na betrokken te zijn geraakt bij een ongeluk. Dan moet je van heel goede huize komen wil je de rechter nog meekrijgen. Helemaal als getuigen melden dat je veel te snel rijdt.quote:Een feit blijft dat dat kind van 3 zomaar op de weg liep kennelijk. Dus met een beetje pech kunnen de ouders gaan lappen
Honden dienen dan ook aangelijnd te zijn in tegenstelling tot kinderen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:41 schreef ukga het volgende:
[..]
Als je een hond aanrijdt kunnen de eigenaren vand e hond ook dokken. meot je maar beter op je loslopende zooi letten.
Ownee? Wat is dat gejank dan dat de ouders van het kind de schade moeten betalen?quote:
Je hebt 24 uur om je te melden op het bureau. Wegens schrikreactie etc. En ik denk zomaar dat dat inmiddels gebeurt is, gezien het feit dat politie op de hoogte is gebracht etc.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat weten we dus redelijk wel, tenzij je het bericht niet leest ook al ben je er op gewezen.
[..]
Feit blijft dat meneer doorreed na betrokken te zijn geraakt bij een ongeluk. Dan moet je van heel goede huize komen wil je de rechter nog meekrijgen. Helemaal als getuigen melden dat je veel te snel rijdt.
Hopelijk staat ligt het meisje er dan ook nog op in dat geval.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:42 schreef Salatrel het volgende:
[..]
als hij een foto heeft gemaakt van zijn scooter die op de grond ligt met die auto er scheef voor staat ie nog best sterk hoor
Ik jank niet, van mijn part betalen ze nietquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ownee? Wat is dat gejank dan dat de ouders van het kind de schade moeten betalen?
Welke schade eigenlijk? Dat kind heeft geen schade veroorzaakt.
in het bericht staat dat de man in slagersbus de scooterjosti even later tegenkwam dus denk het nietquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hopelijk staat ligt het meisje er dan ook nog op in dat geval.
Owja.... Dat maakt het helemaal goed dat die met 40 door een winkelstraat reed. Nee die mensen mogen niet klagen dat die dat kind heeft aangereden, want hij werdt later aangehouden...quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:44 schreef ukga het volgende:
[..]
Je hebt 24 uur om je te melden op het bureau. Wegens schrikreactie etc. En ik denk zomaar dat dat inmiddels gebeurt is, gezien het feit dat politie op de hoogte is gebracht etc.
Je speculeert dus zomaar wat.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:45 schreef ukga het volgende:
[..]
Ik jank niet, van mijn part betalen ze niet
Schade; voorkap stuk, voorvork krom. dat soort dingen
Dat niet, maar wel dat ie doorreed na het ongelukquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Owja.... Dat maakt het helemaal goed dat die met 40 door een winkelstraat reed. Nee die mensen mogen niet klagen dat die dat kind heeft aangereden, want hij werdt later aangehouden...
Aanname: het bericht klopt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat weten we dus redelijk wel, tenzij je het bericht niet leest ook al ben je er op gewezen.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:44 schreef ukga het volgende:
[..]
Je hebt 24 uur om je te melden op het bureau. Wegens schrikreactie etc.
Ik speculeer idd over de schade, netzoals jij. Je weet te vertellen dat er geen schade is. De schade die ik noem is vrij snel gemaakt bij een aanrijding. daarvoor zal hij dus willen claimenquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je speculeert dus zomaar wat.
Je hebt geen idee wat er aan de hand is, maar je weet wel dat de ouders van het meisje fout zijn en iets moeten betalen.
Die ten ontecrhte mishandeld worden. Ja das wel leuk ja. Pure youtube momentjesquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:46 schreef Mwanatabu het volgende:
Je zou het bijna jammer vinden dat dit stuk ongeluk niet in Pakistan woont. Bijna. Daar weten ze wel raad met criminele pubers
quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:47 schreef teknomist het volgende:
[..]
Aanname: het bericht klopt.
Er wordt immers maar 1 kant van het verhaal verteld.
90 ug/l Volgens mij is dat teveel. Zeker voor een 17jarige.quote:Kind aangereden door scooter
Culemborg, 24-04-2010 • Vrijdagmiddag rond 17.55 uur werd op de Oude Vismarkt in Culemborg, dit is in het centrum, een kindje van bijna 3 jaar aangereden door een scooter. De bestuurder reed vervolgens door. Even later kwam een melding dat de scooter op de Steenovenslaan tegen een auto was gereden. Politieagenten gingen naar beide locaties.
Agenten troffen het kindje op straat aan, maar ze kon vanwege haar leeftijd niet vertellen waar ze pijn had. Het meisje, afkomstig uit Beusichem, is ter plekke nagekeken door ambulancepersoneel en daarna naar het UMC in Utrecht overgebracht voor verder onderzoek. De politie heeft met enkele getuigen gesproken.
Een andere politie-eenheid was intussen naar aanleiding van de melding meteen naar de Steenovenslaan gegaan. Daar lag de scooter, waarmee het meisje zou zijn aangereden, voor een auto op de grond. De politie sprak de bestuurder, die niet gewond was geraakt, aan en vertelde dat hij was aangehouden als verdachte van een verkeersongeval met letsel.
De man, een 17-jarige inwoner van Houten, is voor verhoor overgebracht naar het politiebureau. Ook is in verband met de regel botsen is blazen een blaastest bij hem afgenomen. Die gaf een uitslag van 90 ug/l. Het politieonderzoek loopt nog. De scooter van de verdachte is voor nader technisch (sporen)onderzoek veilig gesteld.
Ik zeg nergens dat er geen schade is.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:48 schreef ukga het volgende:
[..]
Ik speculeer idd over de schade, netzoals jij. Je weet te vertellen dat er geen schade is. De schade die ik noem is vrij snel gemaakt bij een aanrijding. daarvoor zal hij dus willen claimen
Zelfs als die twee schuldig waren geweest is het nogal barbaars en ziek iemand in elkaar te stampen, op te hangen en rond te paraderen, hmz?quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:49 schreef ukga het volgende:
[..]
Die ten ontecrhte mishandeld worden. Ja das wel leuk ja. Pure youtube momentjes
In het filmpje zie je diverse getuigen aan het woord.. over in de lucht vliegen hoorde ik echter niets.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Klinkt als een middenstander die een scooterrijder klem heeft gereden omdat die van mening was dat deze verkeersovertreder slecht was voor zijn handel.
De politie weet van niks, het OM weet van niks, er wordt geen getuige geciteerd. Je zou toch zeggen dat als er een meisje wordt aangereden door een scooterjoch en als een lappenpop door de lucht wordt geslingerd, dat er dan wel groter nieuws over is te melden dan dat meneer de middenstander zijn no claim kwijtraakt. Dat de politie niets doet bijvoorbeeld, dat is pas nieuws. Het meisje maakt het goed, wat was haar letsel dan?
Als die kerel hem hard heeft geraakt (harder dan nodig dus), waarom niet? Het is niet de taak om van de willekeurige omstander om dat joch te straffen, en zeker niet door hem aan te rijden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:09 schreef Geranium_Opa het volgende:
Gezien het Nederlandse rechtsysteem zal deze scooterrijder een fikse schadevergoeding krijgen en de man die de knul overmeesterde een proces verbaal poging tot mishandeling tegemoet zien.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:00 schreef Weltschmerz het volgende:
De politie weet van niks, het OM weet van niks, er wordt geen getuige geciteerd. Je zou toch zeggen dat als er een meisje wordt aangereden door een scooterjoch en als een lappenpop door de lucht wordt geslingerd, dat er dan wel groter nieuws over is te melden dan dat meneer de middenstander zijn no claim kwijtraakt.
Iets met follow up en zo.quote:Een zeventienjarige scooterrijder die in april in Culemborg een driejarig meisje ondersteboven reed.
90 µg/l is precies onder de verbaliseringsgrens, die ligt namelijk op 95. Dus juridisch heeft de jongen daarin niets fout gedaan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
[..]
90 ug/l Volgens mij is dat teveel. Zeker voor een 17jarige.
http://betuwe112.web-log.nl/mijn_weblog/2010/04/index.html
Moest ik ook aan denken. Was dat niet twee jaar terug of zo?quote:kan trouwens erger.
in spanje was er een mongool die met extreem hoge snelheid onder invloed een jongen dood reed.
die heeft daarna het gepresteerd om de familie aan te klagen voor schade aan zijn auto :'/
Wat een gelul weer. Het is echt complete onzin wat je nu loopt te vertellen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:09 schreef Geranium_Opa het volgende:
Gezien het Nederlandse rechtsysteem zal deze scooterrijder een fikse schadevergoeding krijgen en de man die de knul overmeesterde een proces verbaal poging tot mishandeling tegemoet zien.
Want? Die mogen niet door een winkelstraat lopen ofzo?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:22 schreef Mikkie het volgende:
natuurlijk spelen het meisje en de ouders hier ook een rol,
Hij mag zoveel claimen als hij wil, het is aan de rechter om te zien of hij het krijgt, niet aan jou.quote:
mwah kan me toch echt bizarre uitspraken herinneren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 06:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat een gelul weer. Het is echt complete onzin wat je nu loopt te vertellen.
Ik durf er wel wat om te verweddden dat jij geen enkel vergelijkbaar geval kan aantonen waarbij de dader een schade vergoeding kreeg.
Als die al een proces verbaal krijgt, is dat omdat die die jongen na aanhouding nog heeft mishandeld. Daar is geen enkel teken van.
Dan nog reed hij door. Maar hoe weet je of de OvJ niets heeft gedaan? Wellicht heeft die jongen allang een fikse boete gekregen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:17 schreef Maverick_tfd het volgende:
OvJ wil kennelijk die man er ook niet op aanpakken dus misschien is het wel zo dat hij haar aangetikt heeft waardoor ze omviel?
wellicht is het wat overdreven maar het zal vrij heftig zijn geweest willen wildvreemde omstanders de achtervolging inzetten...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:17 schreef Maverick_tfd het volgende:
Oh en ik denk dat het verhaal ongelofelijk aangedikt is. Het meisje vloog als een lappenpop door de lucht maar er is niks met haar aan de hand? OvJ wil kennelijk die man er ook niet op aanpakken dus misschien is het wel zo dat hij haar aangetikt heeft waardoor ze omviel?
88 ug/l voor een beginnende bestuurder. Zo wereldschokkend is dat dus niet, die jongen heeft naar een glas bier gekeken, er misschien aan geroken, maar was zeker niet zwaar lazerus ofzo.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
[..]
90 ug/l Volgens mij is dat teveel. Zeker voor een 17jarige.
http://betuwe112.web-log.nl/mijn_weblog/2010/04/index.html
Ah, eigen schuld dus? En als het kind gewoon aan de hand liep? Wat dan? Of is er tegenwoordig ook een leeftijdsgrens aan wanneer je op straat mag lopen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Daarnaast is het dus nog steeds een peuter van 3 die door de ouders op een openbare weg was losgelaten, welke onder een scooter komt.
ach sommige mensen zonder rijbewijs snappen niet dat je in bepaalde gebieden rekening moet houden met andere weggebruikers, zeker als je ergens illegaal rijdt...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah, eigen schuld dus? En als het kind gewoon aan de hand liep? Wat dan? Of is er tegenwoordig ook een leeftijdsgrens aan wanneer je op straat mag lopen?
Nee. Ik twijfel gewoon aan het hele verhaal een beetje. Er staat nergens een verklaring van de politie, er staat -naast het doorrijden- nergens iets over wat in het nadeel van de jongen werkt. Hij mag daar rijden, er staat nergens dat hij werkelijk te hard reed (dat is een aanname van een slager, niet van een agent), het kind heeft niets dus het 'door de lucht slingeren' zal wel wat overdreven zijn (bij door de lucht slingeren denk ik aan beelden van Koninginnedag).quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah, eigen schuld dus? En als het kind gewoon aan de hand liep? Wat dan? Of is er tegenwoordig ook een leeftijdsgrens aan wanneer je op straat mag lopen?
De auto zelf had geen noemenswaardig letsel dus dat * aanrijden * viel nogal mee.quote:Brouwer ging er meteen achteraan met het busje van de slager. Even later kwam hij de dader tegen.
De scooter stond vlak voor het busje bijna stil en toucheerde nog net de auto, zegt hij. "Maar hij stond nog gewoon overeind en liet zelf z'n scooter vallen."
Wat is dit nou weer voor een aanname?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:29 schreef stekelzwijn het volgende:
Waarschijnlijk heeft deze klojo ouders met (k)analen bij de rechterlijke macht.
Hij zal er dus helemaal mee weg komen, vrees ik.
Nu denken dat het jouw dochter is waar dit bij gebeurt.... kijken of je dan nog zo 'nee we wachten even op de politie' fan bent.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:16 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als die kerel hem hard heeft geraakt (harder dan nodig dus), waarom niet? Het is niet de taak om van de willekeurige omstander om dat joch te straffen, en zeker niet door hem aan te rijden.
We hebben allemaal onze burgerplicht. Enkel geitewollensokken zoals jij gaan dan in de nuances zoeken omdat ze dan zichzelf horen praten en daar een hard plassertje van krijgen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:16 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als die kerel hem hard heeft geraakt (harder dan nodig dus), waarom niet? Het is niet de taak om van de willekeurige omstander om dat joch te straffen, en zeker niet door hem aan te rijden.
Drogredenatie. Bovendien, waar heb je het over? Zeg ik dat ergens?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:38 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nu denken dat het jouw dochter is waar dit bij gebeurt.... kijken of je dan nog zo 'nee we wachten even op de politie' fan bent.
Doe ik dat dan ergens? Lezen, kerel. Lezen.quote:Iedere burger mag iemand staande houden en gepast geweld toepassen. Nou ik vind dit wel gepast geweld. Laat de rechter maar beslissen of het wel of niet gepast is...kun jij ook niet beoordelen wel?
Iemand straffen valt niet onder "burgerplicht". Heeft ook niks met nuances te maken, enkel met het onderscheiden van de ene zaak van de andere. Veel mensen hebben daar moeite mee. Dat iemand een klootzak is wil gewoon niet zeggen dat we het recht dan maar buitenspel moeten zetten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:43 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
We hebben allemaal onze burgerplicht. Enkel geitewollensokken zoals jij gaan dan in de nuances zoeken omdat ze dan zichzelf horen praten en daar een hard plassertje van krijgen.
Bij burgeraanhouding kan het ff hard aan toe gaan. Tenzij jij het oké vind dat die floepert kan ontsnappen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:49 schreef DonJames het volgende:
Iemand straffen valt niet onder "burgerplicht". Heeft ook niks met nuances te maken, enkel met het onderscheiden van de ene zaak van de andere. Veel mensen hebben daar moeite mee. Dat iemand een klootzak is wil gewoon niet zeggen dat we het recht dan maar buitenspel moeten zetten.
Als je overdadig geweld gebruikt bij een burgeraanhouding (waarbij trouwens sowieso sprake moet zijn van op heterdaad betrappen) kun je ter verantwoording worden geroepen. En terecht. Anders krijg je van die mongolen die wel even beslissen dat ze 'em wel effe een lesje leren' en het later gooien op geweld nodig voor aanhoudingquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:55 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Bij burgeraanhouding kan het ff hard aan toe gaan. Tenzij jij het oké vind dat die floepert kan ontsnappen.
Maar nee, jij zoekt de nuances op om de eerder aangestipte redenen. Groei eens wat ballen vriend.
Heh, ja, en ik vermoed toch sterk dat de verzekeraar van de slager zal zeggen dat de man van de sportwinkel niet gemachtigd was om het busje te besturen en daarmee dus ook niet gedekt is door de verzekering.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:07 schreef Dagonet het volgende:
Maar de slager reed hem niet aan. De eigenaar van de sportwinkel pakte het busje van de slager en parkeerde die even later voor de scooter die nog op tijd kon stoppen.
Yup, maar daar is hier geen sprake van. Zijn claim ging om zijn scooter. En gezien de omstandigheden is het erg discutabel dat nu ineens moet blijken dat die vent die scooterboy met flinke vaart omver gereden heeft.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:58 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Als je overdadig geweld gebruikt bij een burgeraanhouding (waarbij trouwens sowieso sprake moet zijn van op heterdaad betrappen) kun je ter verantwoording worden geroepen. En terecht. Anders krijg je van die mongolen die wel even beslissen dat ze 'em wel effe een lesje leren' en het later gooien op geweld nodig voor aanhouding
Maakt op zich niet uit, als gezond verstand maar prefaleert en de doorrijd actie van de scooterrijder als voldoende uitlokking onderkent om de scooterrijder niet in het gelijk te stellen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, ja, en ik vermoed toch sterk dat de verzekeraar van de slager zal zeggen dat de man van de sportwinkel niet gemachtigd was om het busje te besturen en daarmee dus ook niet gedekt is door de verzekering.
Nou, ik denk dat je het erg moeilijk krijgt om dat hard te maken. De bestuurder was geen slachtoffer maar slechts getuige en reed opzettelijk de scooteridioot aan dus ja, de verzekering van de scooteridioot zal toch echt de schade willen verhalen en vermoedelijk terecht.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:11 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Maakt op zich niet uit, als gezond verstand maar prefaleert en de doorrijd actie van de scooterrijder als voldoende uitlokking onderkent om de scooterrijder niet in het gelijk te stellen.
Als het mijn driejarige was geweest had meneer alleen nog maar in een electrische rolstoel gereden. Ik had zijn knieschiven er met behulp van de auto van de slager persoonlijk platgereden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:39 schreef ukga het volgende:
Een feit blijft dat dat kind van 3 zomaar op de weg liep kennelijk. Dus met een beetje pech kunnen de ouders gaan lappen
Een sjonnie dus..... mischien beter over zijn hoofd rijden danquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:07 schreef Deadre het volgende:
[..]
volgens de slager is de dader een hollander, sluit jij je ogen daar wel voor?
Fantastisch, dus jij gaat liever de bak in en laat je vrouw en kind (wat het prima maakt inmiddels) in de steek om je eigen wraakgevoelens te bevredigen? Wat een held...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:09 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Als het mijn driejarige was geweest had meneer alleen nog maar in een electrische rolstoel gereden. Ik had zijn knieschiven er met behulp van de auto van de slager persoonlijk platgereden.
Nogmaals winkelstraat ...stapvoets... de lul heeft dat kindje gewoon nooit gezien .
Nogmaals als ik een ouder van dat meiske was geweest zocht ik meneer zeker even persoonlijk op
[..]
Een sjonnie dus..... mischien beter over zijn hoofd rijden dan
Inmiddels jaquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Fantastisch, dus jij gaat liever de bak in en laat je vrouw en kind (wat het prima maakt inmiddels) in de steek om je eigen wraakgevoelens te bevredigen? Wat een held...
Nog zo'n Internet Chuck Norris...godallemachtig...![]()
En bedankt. Het hele topic ging het goed en dankzij deze opmerking open je de poorten zelf.quote:
Daarom ook juist!quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Je weet niet veel van het verkeersregelement he. Daarnaast ben je een beroerd lezer, want z'n scooter is niet beschadigd door dat kind wat hij naar de tering reed, maar door het busje van de slager.
Als iemand met een busje achter mij aan zou rijden op zon manier en daarna zijn auto voor mij gooit/tegen me aan zet zou ik als 16 jarige scootahrijder ook wel de politie bellen..quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:43 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Neuh.
De verklaring van de slager kun je met fronsende wenkbrauwen aanschouwen. De scooterboy had een helm op waarschijnlijk.
Daarbij maakte Brouwer een nadrukkelijke sarcastische opmerking:
Brouwer hield daarna de jongen aan. "Hij ging meteen in discussie. Weet je wat deze oer-Hollandse etterbak deed? Hij belde 112, omdat hij was aangereden.
Wat erop kan wijzen dat het om een allochtoon ging.
Naar mijn idee kan het nog steeds 1 van de 2 zijn.
Op welke manier dan? De feiten daarvan zijn helemaal niet duidelijk en toch weet jij op basis daarvan een conclusie te trekken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:51 schreef fs180 het volgende:
[..]
Als iemand met een busje achter mij aan zou rijden op zon manier en daarna zijn auto voor mij gooit/tegen me aan zet zou ik als 16 jarige scootahrijder ook wel de politie bellen..
Raar? Het was in een winkelstraat, daar mocht dat kutjong hooguit stapvoets met zijn scooter.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:37 schreef ukga het volgende:
Aldus de boze man.. Eerst de bordjes, dan kijken we wel verder, mensen hebben overal wel een mening over of wat een ander wel of niet mag, maar meestal zitten ze gewoon fout.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:55 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Raar? Het was in een winkelstraat, daar mocht dat kutjong hooguit stapvoets met zijn scooter.
Dat dus!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En bedankt. Het hele topic ging het goed en dankzij deze opmerking open je de poorten zelf.
Wat?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:53 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Op welke manier dan? De feiten daarvan zijn helemaal niet duidelijk en toch weet jij op basis daarvan een conclusie te trekken.
Raar?
Nee, je zegt nadrukkelijk erbij "op zon manier". Daarmee wil je zeggen dat je exact de feiten weet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:12 schreef fs180 het volgende:
[..]
Wat?![]()
Ik zeg alleen dat ik in zijn plaats ook gewoon 112 gebeld zou hebben, genoeg gekken in het verkeer die je ook echt aan zullen rijden
Oh jij heb cijfers over bontkraagjes die doorrijden na een 3 jarige omver gereden te hebbenl? Leuk, doe een posten?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:18 schreef Wijze_appel het volgende:
Dan nog haal ik het er niet bij maar spring ik de uitspraak bij. Wat natuurlijk geen verkeerde aanname is
Daarmee heb ik het over een achtervolging, en niet toevallig achter iemand rijden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:15 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Nee, je zegt nadrukkelijk erbij "op zon manier". Daarmee wil je zeggen dat je exact de feiten weet.
Bontkraagjes is geen term voor marokkaantjes hoor, maar oorspronkelijk van scooterrijders, en laten dat nou vrijwel altijd proleten zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh...maar jij trok anders wel de conclusie dat dit soort meestal door 'bontkraagjes' gepleegd wordt dus wie haalt er nu afkomst bij?
God, wat een faalhaas ben jij toch, afkomst is totaal irrelevant in deze, who cares of die gast blank, bruin of oranje met stippen is, hij is gewoon een grote lul en zijn kleur of afkomst maakt dat niet meer of minder erg.
Dat ben ik onmiddelijk met je eens, in mijn tijd hadden we tenminste echte brommersquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:23 schreef fs180 het volgende:
[..]
Bontkraagjes is geen term voor marokkaantjes hoor, maar oorspronkelijk van scooterrijders, en laten dat nou vrijwel altijd proleten zijn.
Zie? Je drukt mijn uitspraken in een bewuste hoek. Gewoon mee ophouden. Je flatert nogal ermee en ik hoef er niet eens om te vragen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ben ik onmiddelijk met je eens, in mijn tijd hadden we tenminste echte brommers
Aanstellers, als het mocro's waren dat zaten we al op deel 5 en krijgt de gehele marokkaanse gemeenschap/ moslims van alles over zich heen. Nu de dader een bleekscheet is, mogen we het niet over zijn afkomst en cultuur hebben?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En bedankt. Het hele topic ging het goed en dankzij deze opmerking open je de poorten zelf.
Oy! Met zo'n geval wilde een beetje jongere natuurlijk niet gezien worden, he, dat was net zo erg als een Puch Maxi.quote:
Je vergeet het doorrijden na een ongeluk. Verklaar dat eens met je roze bril.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee. Ik twijfel gewoon aan het hele verhaal een beetje. Er staat nergens een verklaring van de politie, er staat -naast het doorrijden- nergens iets over wat in het nadeel van de jongen werkt. Hij mag daar rijden, er staat nergens dat hij werkelijk te hard reed (dat is een aanname van een slager, niet van een agent), het kind heeft niets dus het 'door de lucht slingeren' zal wel wat overdreven zijn (bij door de lucht slingeren denk ik aan beelden van Koninginnedag).
Dus misschien moet het hele bericht gewoon met een korrel zout genomen worden. Jongen raakt kind op zn scooter, hysterische slager springt in auto en rijdt scooter om, denkt dat hij de held van de dag is, jongen belt politie, man krijgt claim voor schade. Dat lijkt mij meer het geval.
Geen wonder dat we in zo'n geindividualiseerde samenleving leven met mensen zoals jij. En ook geen wonder dat Nederlanders nauwelijks nog vertrouwen hebben in ons rechtssysteem met juristen zoals jij.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:16 schreef DonJames het volgende:
[..]
Vertrouwen in het rechtsysteem wordt volgens jou bevorderd door willekeur, eigenrichting en lijfstraffen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:22 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Geen wonder dat we in zo'n geindividualiseerde samenleving leven met mensen zoals jij. En ook geen wonder dat Nederlanders nauwelijks nog vertrouwen hebben in ons rechtssysteem met juristen zoals jij.
Ik gaf in een van mn eerdere posts al aan dat ik ook zou doorrijden als een of andere tokkie menigte mij achterop zou komen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:20 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Je vergeet het doorrijden na een ongeluk. Verklaar dat eens met je roze bril.
Misschien had ie biuj die aaanrijding al moeten stoppen en 112 bellen voor dat kind?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:12 schreef fs180 het volgende:
[..]
Wat?![]()
Ik zeg alleen dat ik in zijn plaats ook gewoon 112 gebeld zou hebben, genoeg gekken in het verkeer die je ook echt aan zullen rijden
Au contraire.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Honden dienen dan ook aangelijnd te zijn in tegenstelling tot kinderen.
Misschien is het bericht wel wat gekleurd, is het kind omgevallen en reed de scooter netjes, stond het kind gewoon weer op, en had die gast op zn scooter zoiets van 'dat zit wel goed'? En kwam er toen een vage winkelier achter hem aanrennen en is hij er vandoor gegaan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:42 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Misschien had ie biuj die aaanrijding al moeten stoppen en 112 bellen voor dat kind?
Die scooter rijder heeft geluk gehad
Die rechters moeten eens uit hun ivoren toren komen en een tijdje in de schoenen gaan staan van normale burgers, die voortdurend last hebben van criminaliteit.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:34 schreef DonJames het volgende:
[..]
Vertrouwen in het rechtsysteem wordt volgens jou bevorderd door willekeur, eigenrichting en lijfstraffen?
Meer dan het zoveelste voorbeeld van de extreem lage pakkans.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:34 schreef DonJames het volgende:
[..]
Vertrouwen in het rechtsysteem wordt volgens jou bevorderd door willekeur, eigenrichting en lijfstraffen?
Dan is het inderdaad veel logischer om de kant van de scooterrijder te kiezen door zijn gedrag te verklaren en goed te praten zonder dat je er verder iets vanaf weet jaquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Misschien is het bericht wel wat gekleurd, is het kind omgevallen en reed de scooter netjes, stond het kind gewoon weer op, en had die gast op zn scooter zoiets van 'dat zit wel goed'? En kwam er toen een vage winkelier achter hem aanrennen en is hij er vandoor gegaan?
Het hele 'nieuws'bericht is hear-say, van een slager die zijn auto aan een collega-winkelier had uitgeleend. Nee, dat is echt een betrouwbare bron.
Het kind heeft helemaal niks, ik denk dat het allemaal extreem overtrokken is.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:42 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Misschien had ie biuj die aaanrijding al moeten stoppen en 112 bellen voor dat kind?
Die scooter rijder heeft geluk gehad
Jij maakt minstens net zo veel aannames.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:57 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
zonder dat je er verder iets vanaf weet ja![]()
Doorzichtige troll.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |