Als die kerel hem hard heeft geraakt (harder dan nodig dus), waarom niet? Het is niet de taak om van de willekeurige omstander om dat joch te straffen, en zeker niet door hem aan te rijden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:09 schreef Geranium_Opa het volgende:
Gezien het Nederlandse rechtsysteem zal deze scooterrijder een fikse schadevergoeding krijgen en de man die de knul overmeesterde een proces verbaal poging tot mishandeling tegemoet zien.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:00 schreef Weltschmerz het volgende:
De politie weet van niks, het OM weet van niks, er wordt geen getuige geciteerd. Je zou toch zeggen dat als er een meisje wordt aangereden door een scooterjoch en als een lappenpop door de lucht wordt geslingerd, dat er dan wel groter nieuws over is te melden dan dat meneer de middenstander zijn no claim kwijtraakt.
Iets met follow up en zo.quote:Een zeventienjarige scooterrijder die in april in Culemborg een driejarig meisje ondersteboven reed.
90 µg/l is precies onder de verbaliseringsgrens, die ligt namelijk op 95. Dus juridisch heeft de jongen daarin niets fout gedaan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
[..]
90 ug/l Volgens mij is dat teveel. Zeker voor een 17jarige.
http://betuwe112.web-log.nl/mijn_weblog/2010/04/index.html
Moest ik ook aan denken. Was dat niet twee jaar terug of zo?quote:kan trouwens erger.
in spanje was er een mongool die met extreem hoge snelheid onder invloed een jongen dood reed.
die heeft daarna het gepresteerd om de familie aan te klagen voor schade aan zijn auto :'/
Wat een gelul weer. Het is echt complete onzin wat je nu loopt te vertellen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:09 schreef Geranium_Opa het volgende:
Gezien het Nederlandse rechtsysteem zal deze scooterrijder een fikse schadevergoeding krijgen en de man die de knul overmeesterde een proces verbaal poging tot mishandeling tegemoet zien.
Want? Die mogen niet door een winkelstraat lopen ofzo?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:22 schreef Mikkie het volgende:
natuurlijk spelen het meisje en de ouders hier ook een rol,
Hij mag zoveel claimen als hij wil, het is aan de rechter om te zien of hij het krijgt, niet aan jou.quote:
mwah kan me toch echt bizarre uitspraken herinneren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 06:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat een gelul weer. Het is echt complete onzin wat je nu loopt te vertellen.
Ik durf er wel wat om te verweddden dat jij geen enkel vergelijkbaar geval kan aantonen waarbij de dader een schade vergoeding kreeg.
Als die al een proces verbaal krijgt, is dat omdat die die jongen na aanhouding nog heeft mishandeld. Daar is geen enkel teken van.
Dan nog reed hij door. Maar hoe weet je of de OvJ niets heeft gedaan? Wellicht heeft die jongen allang een fikse boete gekregen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:17 schreef Maverick_tfd het volgende:
OvJ wil kennelijk die man er ook niet op aanpakken dus misschien is het wel zo dat hij haar aangetikt heeft waardoor ze omviel?
wellicht is het wat overdreven maar het zal vrij heftig zijn geweest willen wildvreemde omstanders de achtervolging inzetten...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:17 schreef Maverick_tfd het volgende:
Oh en ik denk dat het verhaal ongelofelijk aangedikt is. Het meisje vloog als een lappenpop door de lucht maar er is niks met haar aan de hand? OvJ wil kennelijk die man er ook niet op aanpakken dus misschien is het wel zo dat hij haar aangetikt heeft waardoor ze omviel?
88 ug/l voor een beginnende bestuurder. Zo wereldschokkend is dat dus niet, die jongen heeft naar een glas bier gekeken, er misschien aan geroken, maar was zeker niet zwaar lazerus ofzo.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
[..]
90 ug/l Volgens mij is dat teveel. Zeker voor een 17jarige.
http://betuwe112.web-log.nl/mijn_weblog/2010/04/index.html
Ah, eigen schuld dus? En als het kind gewoon aan de hand liep? Wat dan? Of is er tegenwoordig ook een leeftijdsgrens aan wanneer je op straat mag lopen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Daarnaast is het dus nog steeds een peuter van 3 die door de ouders op een openbare weg was losgelaten, welke onder een scooter komt.
ach sommige mensen zonder rijbewijs snappen niet dat je in bepaalde gebieden rekening moet houden met andere weggebruikers, zeker als je ergens illegaal rijdt...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah, eigen schuld dus? En als het kind gewoon aan de hand liep? Wat dan? Of is er tegenwoordig ook een leeftijdsgrens aan wanneer je op straat mag lopen?
Nee. Ik twijfel gewoon aan het hele verhaal een beetje. Er staat nergens een verklaring van de politie, er staat -naast het doorrijden- nergens iets over wat in het nadeel van de jongen werkt. Hij mag daar rijden, er staat nergens dat hij werkelijk te hard reed (dat is een aanname van een slager, niet van een agent), het kind heeft niets dus het 'door de lucht slingeren' zal wel wat overdreven zijn (bij door de lucht slingeren denk ik aan beelden van Koninginnedag).quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah, eigen schuld dus? En als het kind gewoon aan de hand liep? Wat dan? Of is er tegenwoordig ook een leeftijdsgrens aan wanneer je op straat mag lopen?
De auto zelf had geen noemenswaardig letsel dus dat * aanrijden * viel nogal mee.quote:Brouwer ging er meteen achteraan met het busje van de slager. Even later kwam hij de dader tegen.
De scooter stond vlak voor het busje bijna stil en toucheerde nog net de auto, zegt hij. "Maar hij stond nog gewoon overeind en liet zelf z'n scooter vallen."
Wat is dit nou weer voor een aanname?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:29 schreef stekelzwijn het volgende:
Waarschijnlijk heeft deze klojo ouders met (k)analen bij de rechterlijke macht.
Hij zal er dus helemaal mee weg komen, vrees ik.
Nu denken dat het jouw dochter is waar dit bij gebeurt.... kijken of je dan nog zo 'nee we wachten even op de politie' fan bent.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:16 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als die kerel hem hard heeft geraakt (harder dan nodig dus), waarom niet? Het is niet de taak om van de willekeurige omstander om dat joch te straffen, en zeker niet door hem aan te rijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |