abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85629459
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 23:09 schreef Geranium_Opa het volgende:
Gezien het Nederlandse rechtsysteem zal deze scooterrijder een fikse schadevergoeding krijgen en de man die de knul overmeesterde een proces verbaal poging tot mishandeling tegemoet zien.
Als die kerel hem hard heeft geraakt (harder dan nodig dus), waarom niet? Het is niet de taak om van de willekeurige omstander om dat joch te straffen, en zeker niet door hem aan te rijden.
  maandag 23 augustus 2010 @ 23:24:53 #52
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_85629795
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 23:00 schreef Weltschmerz het volgende:
De politie weet van niks, het OM weet van niks, er wordt geen getuige geciteerd. Je zou toch zeggen dat als er een meisje wordt aangereden door een scooterjoch en als een lappenpop door de lucht wordt geslingerd, dat er dan wel groter nieuws over is te melden dan dat meneer de middenstander zijn no claim kwijtraakt.
quote:
Een zeventienjarige scooterrijder die in april in Culemborg een driejarig meisje ondersteboven reed.
Iets met follow up en zo.

En hoezo wordt er geen getuige geciteerd?
pi_85631112
moeder sterriliseren en uit de ouderlijke macht zetten.
scootermongool in elkaar slaan en dan maar eens een internaat nadat die in een mortuarium een rondleiding krijgt langs verkeerslachtoffers.

te gek voor woorden.

kan trouwens erger.
in spanje was er een mongool die met extreem hoge snelheid onder invloed een jongen dood reed.
die heeft daarna het gepresteerd om de familie aan te klagen voor schade aan zijn auto :'/
pi_85631876
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:51 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

[..]

90 ug/l Volgens mij is dat teveel. Zeker voor een 17jarige.

http://betuwe112.web-log.nl/mijn_weblog/2010/04/index.html
90 µg/l is precies onder de verbaliseringsgrens, die ligt namelijk op 95. Dus juridisch heeft de jongen daarin niets fout gedaan.

Maar als je zo groot en stoer bent om een scooter te rijden en ermee door een winkelstraat te crossen, vind je jezelf blijkbaar heel wat. Als je dan ook nog een klein meisje aanrijdt, kun je op zijn minst stoppen en je erom bekommeren. Doe je dat niet, dan mag je een nekschot krijgen wat mij betreft.
Iedereen kan een fout maken en natuurlijk spelen het meisje en de ouders hier ook een rol, maar wees dan een vent en stop gewoon.

Dit los van het feit dat het verhaal natuurlijk nogal eenzijdig is.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_85632114
Heeft dat snotjong geen ouders die een beetje eergevoel hebben of zo?
Dit is toch omgekeerde wereld...

quote:
kan trouwens erger.
in spanje was er een mongool die met extreem hoge snelheid onder invloed een jongen dood reed.
die heeft daarna het gepresteerd om de familie aan te klagen voor schade aan zijn auto :'/
Moest ik ook aan denken. Was dat niet twee jaar terug of zo?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 06:28:07 #56
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_85635330
Lijkt het jullie niet veel waarschijnlijker dat die jongen zelf niet direct iets met die claim te maken heeft, maar dat de scooter gewoon goed verzekerd was en de verzekeraar de schade probeert te verhalen? Mij wel eigenlijk.
pi_85635376
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 23:09 schreef Geranium_Opa het volgende:
Gezien het Nederlandse rechtsysteem zal deze scooterrijder een fikse schadevergoeding krijgen en de man die de knul overmeesterde een proces verbaal poging tot mishandeling tegemoet zien.
Wat een gelul weer. Het is echt complete onzin wat je nu loopt te vertellen.

Ik durf er wel wat om te verweddden dat jij geen enkel vergelijkbaar geval kan aantonen waarbij de dader een schade vergoeding kreeg.

Als die al een proces verbaal krijgt, is dat omdat die die jongen na aanhouding nog heeft mishandeld. Daar is geen enkel teken van.
Leaf
pi_85635453
Bij dit soort types lijkt mij een granaat in de mond en dan pin eruit een toepasselijke straf.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 07:11:07 #59
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85635462
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 00:22 schreef Mikkie het volgende:
natuurlijk spelen het meisje en de ouders hier ook een rol,
Want? Die mogen niet door een winkelstraat lopen ofzo?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_85636631
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:56 schreef Mwanatabu het volgende:
b) niet mag claimen
Hij mag zoveel claimen als hij wil, het is aan de rechter om te zien of hij het krijgt, niet aan jou.
pi_85636632
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 06:52 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat een gelul weer. Het is echt complete onzin wat je nu loopt te vertellen.

Ik durf er wel wat om te verweddden dat jij geen enkel vergelijkbaar geval kan aantonen waarbij de dader een schade vergoeding kreeg.

Als die al een proces verbaal krijgt, is dat omdat die die jongen na aanhouding nog heeft mishandeld. Daar is geen enkel teken van.
mwah kan me toch echt bizarre uitspraken herinneren.

zoals bijvoorbeeld in beslag genomen vuurwapens/inbreker gereedschap waar ze een vergoeding voor kregen :')
pi_85636655
Oh en ik denk dat het verhaal ongelofelijk aangedikt is. Het meisje vloog als een lappenpop door de lucht maar er is niks met haar aan de hand? OvJ wil kennelijk die man er ook niet op aanpakken dus misschien is het wel zo dat hij haar aangetikt heeft waardoor ze omviel?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:30:19 #63
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85636905
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:17 schreef Maverick_tfd het volgende:
OvJ wil kennelijk die man er ook niet op aanpakken dus misschien is het wel zo dat hij haar aangetikt heeft waardoor ze omviel?
Dan nog reed hij door. Maar hoe weet je of de OvJ niets heeft gedaan? Wellicht heeft die jongen allang een fikse boete gekregen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_85636961
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:17 schreef Maverick_tfd het volgende:
Oh en ik denk dat het verhaal ongelofelijk aangedikt is. Het meisje vloog als een lappenpop door de lucht maar er is niks met haar aan de hand? OvJ wil kennelijk die man er ook niet op aanpakken dus misschien is het wel zo dat hij haar aangetikt heeft waardoor ze omviel?
wellicht is het wat overdreven maar het zal vrij heftig zijn geweest willen wildvreemde omstanders de achtervolging inzetten...

en daarnaast, wat is er nodig om een klein 3 jarig kind te lanceren.

scooter+berijder=150 kilo
snelheidje van tussen de 20 en 50 km/h

een stilstaand kind van 20 kilo....

tja...

voordeel is wel dat kleine kinderen behoorlijk flexibel zijn en nog zeer flexible botten.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:41:44 #65
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85637168
Een kind van 3 weegt een kilo of 15.
pi_85637333
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:51 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

[..]

90 ug/l Volgens mij is dat teveel. Zeker voor een 17jarige.

http://betuwe112.web-log.nl/mijn_weblog/2010/04/index.html
88 ug/l voor een beginnende bestuurder. Zo wereldschokkend is dat dus niet, die jongen heeft naar een glas bier gekeken, er misschien aan geroken, maar was zeker niet zwaar lazerus ofzo.

Het bericht komt op mij ook een beetje Telegraaferig over (en de reacties hier ook trouwens :{ ). Getuigen die wel weten dat de jongen "zeker 40" reed. Zou mij niets verbazen dat ze eerst "zeker 60" riepen, maar de scooter niet opgevoerd bleek. Er staat nergens "volgens de politie reed de jongen veel te hard".

Daarnaast is het dus nog steeds een peuter van 3 die door de ouders op een openbare weg was losgelaten, welke onder een scooter komt. Als het mijn scooter was geweest, en de halve tokkie gemeenschap van dat dorp komt mij achterop om mij te lynchen, dan zou ik ook doorrijden en later zelf de politie bellen.
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:08:24 #67
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85637803
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Daarnaast is het dus nog steeds een peuter van 3 die door de ouders op een openbare weg was losgelaten, welke onder een scooter komt.
Ah, eigen schuld dus? En als het kind gewoon aan de hand liep? Wat dan? Of is er tegenwoordig ook een leeftijdsgrens aan wanneer je op straat mag lopen?
pi_85637941
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:08 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ah, eigen schuld dus? En als het kind gewoon aan de hand liep? Wat dan? Of is er tegenwoordig ook een leeftijdsgrens aan wanneer je op straat mag lopen?
ach sommige mensen zonder rijbewijs snappen niet dat je in bepaalde gebieden rekening moet houden met andere weggebruikers, zeker als je ergens illegaal rijdt...

als ik die mentaliteit zou hebben in het verkeer dat ik niet rekening hou met fouten van anderen dan kon ik elke dag een schadeformulier invullen :|W
pi_85638046
Ik had mister onnozel met scooter en al kats ondersteboven gereden. En dan rustig een uurtje wachten met 112 bellen :7.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_85638097
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:08 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee. Ik twijfel gewoon aan het hele verhaal een beetje. Er staat nergens een verklaring van de politie, er staat -naast het doorrijden- nergens iets over wat in het nadeel van de jongen werkt. Hij mag daar rijden, er staat nergens dat hij werkelijk te hard reed (dat is een aanname van een slager, niet van een agent), het kind heeft niets dus het 'door de lucht slingeren' zal wel wat overdreven zijn (bij door de lucht slingeren denk ik aan beelden van Koninginnedag).

Dus misschien moet het hele bericht gewoon met een korrel zout genomen worden. Jongen raakt kind op zn scooter, hysterische slager springt in auto en rijdt scooter om, denkt dat hij de held van de dag is, jongen belt politie, man krijgt claim voor schade. Dat lijkt mij meer het geval.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_85638403
Waarschijnlijk heeft deze klojo ouders met (k)analen bij de rechterlijke macht.
Hij zal er dus helemaal mee weg komen, vrees ik.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:52:36 #72
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_85638999
quote:
Brouwer ging er meteen achteraan met het busje van de slager. Even later kwam hij de dader tegen.

De scooter stond vlak voor het busje bijna stil en toucheerde nog net de auto, zegt hij. "Maar hij stond nog gewoon overeind en liet zelf z'n scooter vallen."
De auto zelf had geen noemenswaardig letsel dus dat * aanrijden * viel nogal mee.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_85639043
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:29 schreef stekelzwijn het volgende:
Waarschijnlijk heeft deze klojo ouders met (k)analen bij de rechterlijke macht.
Hij zal er dus helemaal mee weg komen, vrees ik.
Wat is dit nou weer voor een aanname? 8)7 Echt, hoe kom je erop :')
pi_85639216
ik dacht na de tt, dat de scooterrijder de schade op het kind probeert te verhalen. Dat hij het doet op die slager valt dus reuze mee :')
pi_85642251
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 23:16 schreef DonJames het volgende:

[..]

Als die kerel hem hard heeft geraakt (harder dan nodig dus), waarom niet? Het is niet de taak om van de willekeurige omstander om dat joch te straffen, en zeker niet door hem aan te rijden.
Nu denken dat het jouw dochter is waar dit bij gebeurt.... kijken of je dan nog zo 'nee we wachten even op de politie' fan bent.

Iedere burger mag iemand staande houden en gepast geweld toepassen. Nou ik vind dit wel gepast geweld. Laat de rechter maar beslissen of het wel of niet gepast is...kun jij ook niet beoordelen wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')