HI-LA-RISCH!quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:53 schreef Socios het volgende:
Ik vond er geen reet aan. Gelukkig zijn we er weer een jaartje vanaf.
Ik snap sowieso niet waarom dat geluid altijd zo fucking hard moet. Gelukkig heb ik goede op maat gemaakte oordopjes, maar echt, kan het niet wat zachter?quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:55 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik vond het verschrikkelijk. De vrijdag was maar saai, statische acts, weinig performance. Die nacht heb ik niet geslapen dankzij de 24-uurs tent die de Subwoofer op voluit zet. Zelfs nog geprobeerd in de auto op het parkeerterrein te slapen, maar dat lukte ook niet. Zaterdag naar huis gereden om te slapen, 's avonds weer terug voor LCD Soundsystem. Zaterdag op zondag weer niet geslapen en maar meteen naar huis gegaan.
Nee, nooit meer een festival met tentjes voor mij.
Eerdere jaren had ik niet zo'n last van het lawaai, dit jaar was het zelfs met oordopjes niet uit te houden
volgend jaar wil ik je kaartje wel dan..quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:55 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik vond het verschrikkelijk. De vrijdag was maar saai, statische acts, weinig performance. Die nacht heb ik niet geslapen dankzij de 24-uurs tent die de Subwoofer op voluit zet. Zelfs nog geprobeerd in de auto op het parkeerterrein te slapen, maar dat lukte ook niet. Zaterdag naar huis gereden om te slapen, 's avonds weer terug voor LCD Soundsystem. Zaterdag op zondag weer niet geslapen en maar meteen naar huis gegaan.
Eerdere jaren had ik niet zo'n last van het lawaai, dit jaar was het zelfs met oordopjes niet uit te houden
Dam, ga dan niet naar zoiets als lowlands. Dit is toch altijd. Trouwens hoe komt het dat jullie al thuis zijn? morgen gaat de camping toch pas dicht?quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:55 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik sliep zelf op camping 1, precies achter de Grolsch tent die ook tot in de late uren door ging. Maar ik sliep heerlijk. Sterker nog, nog nooit zo goed op een festival geslapen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:55 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik moet morgen weer gewoon werken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 01:00 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Dam, ga dan niet naar zoiets als lowlands. Dit is toch altijd. Trouwens hoe komt het dat jullie al thuis zijn? morgen gaat de camping toch pas dicht?
Het is vooral de batterij subwoofers die zo doordreunen over heel het terrein. Maak van de 24-uurstent een Silent Disco en alles is weer koek en ei zou ik zeggen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:57 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom dat geluid altijd zo fucking hard moet. Gelukkig heb ik goede op maat gemaakte oordopjes, maar echt, kan het niet wat zachter?
Tja, het was mijn vierde keer. Eerdere jaren sliep ik best okay en kon ik de 3 dagen makkelijk door komen. Nu was ik op vrijdag al gebroken. Wie weet gaat die 24-uurs tent ieder jaar wel harderquote:Op maandag 23 augustus 2010 01:00 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Dam, ga dan niet naar zoiets als lowlands. Dit is toch altijd. Trouwens hoe komt het dat jullie al thuis zijn? morgen gaat de camping toch pas dicht?
Ik denk dat zo een silent disco niet echt zal bijdragen aan de sfeer.quote:Op maandag 23 augustus 2010 01:02 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Het is vooral de batterij subwoofers die zo doordreunen over heel het terrein. Maak van de 24-uurstent een Silent Disco en alles is weer koek en ei zou ik zeggen.
Ga dan ook niet zo dicht bij de 24uurs tent staanquote:Op maandag 23 augustus 2010 00:55 schreef NiteSpeed het volgende:
Op donderdag was 's nachts ook ene ferme basdreun van de 24-uurstent... om 05.00 ofzo... toen baalde ik ook ff. Maar sliep op Camping 2, dus dan kun je dat verwachten. Ik neem sinds 2 jaar disco oordopjes mee voor bij optredens, heb ze niet altijd nodig gehad, maar vaak wel! Voor mij kan het ook wel tikkie zachter...quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:57 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom dat geluid altijd zo fucking hard moet. Gelukkig heb ik goede op maat gemaakte oordopjes, maar echt, kan het niet wat zachter?
Welke camping sliep je dan?? Er een silent disco van maken vind ik wel een goeie!quote:Op maandag 23 augustus 2010 01:02 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Het is vooral de batterij subwoofers die zo doordreunen over heel het terrein. Maak van de 24-uurstent een Silent Disco en alles is weer koek en ei zou ik zeggen.
[..]
Tja, het was mijn vierde keer. Eerdere jaren sliep ik best okay en kon ik de 3 dagen makkelijk door komen. Nu was ik op vrijdag al gebroken. Wie weet gaat die 24-uurs tent ieder jaar wel harder.
Naar huis gaan kan trouwens ook als de camping nog open is.
Dan sta je op de verkeerde camping. Voor je rust moet je op de achterste campings (6/7??) staan. Niet op 1/2/3/4.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:55 schreef NiteSpeed het volgende:
4 is het ook stil hoor.quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan sta je op de verkeerde camping. Voor je rust moet je op de achterste campings (6/7??) staan. Niet op 1/2/3/4.
Waarom ga je dan zo vroeg weg?quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:12 schreef Mone het volgende:
Ik vond het zooo'n tof weekend! Alleen jammer dat, wat mij betreft, de echte hoogtepunten pas na mijn vertrek speelden. Kan wel janken dat ik queens of te stone age en massive attack heb gemist.
Inderdaad dat was wel lachenquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:18 schreef itchycoo het volgende:
- de enorme parade op camping 4 gisteravond.
Je was er gratis heen penis, niet janken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:41 schreef RedGuy het volgende:
Wat waren de security dit jaar een stel bitches.
Drumconcert voor de ingang was weer hard!
Ze hadden de drumpartij bij de Llow Chi Minh City gelijk afgebrokenquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:41 schreef RedGuy het volgende:
Wij stonden ook aan t brandpad op camping 4. Wat ook mooi was, was de kabouter wesley stand up op zaterdagavond op camping 4.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:18 schreef itchycoo het volgende:
Fantastisch gehad. Stond lekker op camping 4 met een supermooie plek, vlakbij het brandpad zodat we gauw en veilig naar de plee konden, hoewel de greppel langs het toiletgebouw altijd verraderlijk blijft.
Leuk:
- Skindred
- QOTSA
- de enorme parade op camping 4 gisteravond.
- drumconcert door lowlanders voor de ingang gisteravond
- sfeer was weer top
Niet/Minder leuk:
- gisteren wel 3x eruit gevist door politie of beveiliging.
- veel eten kost veel muntjes
- regen op maandagochtend
Er komt gauw meer in mij op waarschijnlijk, maar ik moet toch eerst maar eens gaan slapen
Camping 1, achter de Grolschquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:10 schreef Mone het volgende:
[..]
Welke camping sliep je dan?? Er een silent disco van maken vind ik wel een goeie!
Precies, daar zat ik ook. Tussen de Grolsch en de WC's in aan het pad bij het bordje waarop staat dat je die vuilniszakken moet gebruiken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:23 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Camping 1, achter de Grolsch. Vlak voor de WC's.
Dat is camping 5 toch?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:25 schreef itchycoo het volgende:
We kwamen er trouwens ook pas vrijdag achter dat camping 4 een Greenzone bleek te zijn. Gek genoeg stonden er alleen nergens prullenbakken of iets, dus van dat green is weinig terechtgekomen. Wel een paar gasten gehad die helemaal gingen flippen als ik een papiertje in de greppel gooide.
Nee.quote:
Ik ben opgepakt. Stond vrijdag gewoon lekker te knallen bij de DJ producer geen gezeik met drugs nemen ofzo maar iemand had mij getipt al een dealer. Dus mee als een crimineel fouileren, had een pakkie, kon me niet legitimeren. Bij de politie is het pakkie geleegd bleek 0.3 gram coke te zijn en besloot de officier van justitie dat ik mocht gaan. Echt dikke mazzel gehad.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:41 schreef RedGuy het volgende:
Hebbie geluk.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:29 schreef Sam_Raimi het volgende:
[..]
Ik ben opgepakt. Stond vrijdag gewoon lekker te knallen bij de DJ producer geen gezeik met drugs nemen ofzo maar iemand had mij getipt al een dealer. Dus mee als een crimineel fouileren, had een pakkie, kon me niet legitimeren. Bij de politie is het pakkie geleegd bleek 0.3 gram coke te zijn en besloot de officier van justitie dat ik mocht gaan. Echt dikke mazzel gehad.
Geel bandje? Wat is dat?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:43 schreef Mupz het volgende:
[..]
Hebbie geluk.
Bij een maat van me was 0.6 teveel100euro en 24 uur met een geel bandje lopen en nog gekker alles missen v/d zaterdag
dan ken ik jou!!quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:28 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Nee.
Wij hadden echt een huge afvalberg onder onze partytent. Al onze buren kwamen bij ons zitten dagelijks en dat was echt lachen.
Je LL bandje wordt doorgeknipt en je krijgt tijdelijk een gele, met daarop de datum + tijd dat je weer het terrein op mag.quote:
Wow, triestquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:46 schreef Mupz het volgende:
[..]
Je LL bandje wordt doorgeknipt en je krijgt tijdelijk een gele, met daarop de datum + tijd dat je weer het terrein op mag.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:53 schreef Perquisite het volgende:
Die Antwoord heeft gevochten met Major Lazer backstage
Slapen doe je maar op Pinkpop.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:55 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik zag campingtafels de india worden ingedragen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:02 schreef ScottTracy het volgende:
Oh en Kees van HondtWat een chaos weer
quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:55 schreef NiteSpeed het volgende:
Hadden jullie de dieven nog gepakt?quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:01 schreef ralfseltje het volgende:
Was gezellig maar muzikaal toch wel matig.
Hoogtepunten:
Qotsa
Mark Lanegan
A-trak
Cymbals eat Guitars
Soft Pack
9 picknicktafels op elkaar gestapeld in de surinamer, security die de boel omgooit waarna een tafel ook nog half op iemand landt.
Minpunten:
Buren die de halve camping bij elkaar jatten.
Veel kutbands als Snow Patrol en Anouk die niet (weer) op Lowlands horen.
Die Alpha-dj's
Nee. Nouja het waren gewoon irritant buren die opeens drie partytenten hadden en die hadden ze niet zelf meegenomen. En ze dachten dat ze konden rappen. Halve camping bij elkaar jatten is wat overdreven uitgedrukt misschien, waren gewoon sukkelsquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hadden jullie de dieven nog gepakt?
Het is Yeasayer.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:17 schreef Lips het volgende:
Het was mijn eerste LL en ik vond t super!! Mumford & Sons en Snow Patrol waren mijn hoogtepunten. Verder eigenlijk niet veel gezien, veel gewoon rondgehobbeld over 't terrein. Die DukesBox bij de Llo CHi Min City (zo heet dat toch he) was ook wel super!
Nadeel was dat een vriend zaterdagavond doodziek is geworden. Toen hij zondagmiddag nog steeds over aan het geven was zijn we maar naar huis gegaan. Helaas dus Massive Attack, Hot Chip, Yeahsayer en nog wat dingen moeten missen. Maar ach, waarschijnlijk had ik een deel toch niet gezien omdat ik ergens anders nog was
Volgend jaar zeker weer!!
Oe, sorry hoorquote:
Jaaa, je bent gewaarschuwd.quote:
Spanken dat wijf!quote:
Ja jammer dat je haast had voor je homo pop / rockquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Spanken dat wijf!
Was leuk je ff te zien!
Die had ik zaterdag bij de India zien staanquote:Op maandag 23 augustus 2010 16:20 schreef peaceman het volgende:
Tegengekomen op het festivalterrein:
Jongen in rolstoel met t-shirt aan, tekst op t-shirt: Lopen is voor mietjes.
Daar heb ik ook zó hard om gelachenquote:Op maandag 23 augustus 2010 16:20 schreef peaceman het volgende:
Ik vond het briljant!quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:22 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Daar heb ik ook zó hard om gelachen
quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:20 schreef peaceman het volgende:
Wat een held die man!quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:20 schreef peaceman het volgende:
Die heb ik ook gezien jaquote:Op maandag 23 augustus 2010 16:20 schreef peaceman het volgende:
ging je elke dag om 12 uur slapen ofzo?....quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:04 schreef ranja het volgende:
Mijn verslag (gebruik dit topic maar en niet slowchat).
Vrijdag.
We kwamen op vrijdag rond 10 uur aan op de camping, tenten opgezet en daarna vrij snel naar het festivalterrein voor een van de weinige interessante Alfa bands dit jaar:
Triggerfinger. Het concert was goed al heb ik ze wel eens beter gezien. De nieuwe nummers vond ik niet allemaal even boeiend. Wat alles in 1 klap goedmaakte was de opkomst van Selah Sue die even meezong op de Duffy cover Mercy.
Hierna naar Grolsch, Band of Skulls. Niet in de tent geweest, maar klonk van buiten ook goed maar niet echt bijzonder. Door naar Lima dan voor Katzenjammer. Dat was feest, erg gaaf optreden al snapte niet iedereen in het publiek dat helemaal geloof ik.
Nog even wat proberen te zien van Selah Sue solo maar die tent was wat te vol, dan maar buiten staan luisteren. Goede stem maar toch niet helemaal mijn stijl muziek.
Daarna even staan wachten op Ok Go maar dat had ik na anderhalf nummer wel gehoord, laat maar. Even wat rondlopen dan maar.
Op Charlie even blijven kijken naar Minus the Bear maar dat werd gedurende het concert steeds minder interessant.
Terug naar Lima dan. Imelda May, dat was weer feest. Heerlijke 50s rockabilly met wat soul en country invloed, en zelfs met een cover van Tainted Love. Gaaf.
Vervolgens bij Lima blijven hangen om een god plekje te hebben bij Mark Lanegan. Ondanks dat na 2 nummers de stroom wegviel en hij geirriteerd weg liep en even later terugkwam een geweldig indrukwekkend optreden. Slechts hij, De Stem, en een gitarist. Behalve wat nummers van z'n eigen albums kwamen ook Screaming Trees nummers langs. Geweldig.
Toen dat afgelopen was, ik kon me er niet toe zetten eerder weg te gaan, was Grolsch al vol bijThe Specials. Dat dan maar lekker lounged bij de Hi stand beluisterd.
Het nachtprogramma was vervolgens niet aan mij besteed, de zeroes heroes bleek voornamelijk house te zijn met soms wat pop, rap en heel af en toe een gitaartje. Als ik Jet al met gejuich begroet moet er toch iets niet goed zijn.
Zaterdag.
Na een paar uurtjes slaap en ontbijt alweer op tijd naar het festival terrein opgegaan voor
Daily Bread. Wow, wat gaaf, nog beter dan eerder dit jaar op het Bevrijdingsfestival. Heerlijk.
Daarna naar And So I Watch You from Afar, eerder dit jaar gezien als voorprogramma van Them Crooked Vultures. Ook nu weer erg gaaf, lekker instrumentale soundscapes.
Bij India gebleven voor Laura Marling, dat was ook erg goed net als 2 of 3 jaar geleden. Toen ze de band het podium afstuurde ben ik vertrokken, ik wilde namelijk niet te laat zijn voor
The Soft Pack en terecht, dat was ook weer eeen gaaf optreden. Lekkere indierock.
Daarna op naar Grolsch voor Blood Red Shoes. Kon het prima zien, had een geweldig optreden moeten zijn en dat zou het ook geweest zijn als de decibellen iets teruggeschroefd zouden zijn. Geen idee waarom de bands in Grolsch zo hard moeten. Maar muzikaal was het geweldig.
Terug naar India voor Marina and the Diamonds, dat klonk wel redelijk maar ben wel na een nummer of wat vertrokken, boeide toch niet echt lang. Even wat dingen als beugelbar en Plato.
Nog wel een stukje meegekregen van Peggy Sue, aangeraden door Blood Red Shoes maar dat viel me niet mee. Dus maar naar Grolsch gegaan voor een mooi plekje bij
LCD Soundsystem. Een mooi plekje betekende in dit geval niet erg ver naar voren, maar juist wat meer achteraan zodat er nog wat beweegruimte was. En bewogen heb ik. Wat een gaaf optreden, tenminste de meeste nummers. Een paar missers of in elk geval die mij iets minder deden, waarschijnlijk met name de nummers van het laatste album.
Dat was wel weer genoeg voor de zaterdag, dus wat zitten wachten tot de Alpha dj's in Grolsch hun welbekende set wederom afspeelden. Het wordt wat eentonig elk jaar dezelfde nummers, maar het gros van het publiek was al lang blij dat ze konden mee doen, la la la en tu tu tu en dum dum dum enzo. Makkelijk publiek, dus waarom zou je dan moeite doen je set aan te passen aan een nieuw jaar.
Zondag.
Slapen. Opstaan. Ontbijten. Tent afbreken. Tent naar auto brengen. Terrein op. Wachten op QOTSA.
Dat was de zondag zo'n beetje zoals die tot 7 uur leek te gaan worden. Maar eerst dus het terrein op.
In de buurt van India wat eten en ja, dan hoor je Blaudzun. Daar word je niet blij van. Verschikkelijk.
Wel op tijd weg dus niks van GBTTZ gehoord, maar of Moss nou zoveel beter was... die waren vorig jaar bij het Excelsior kerstfeest in Tivoli nog wel ok, maar nu boeiden ze niet echt. En dat lag vast niet aan het feit dat ik buiten de tent zat, het volume was ruim voldoende om het daar nog prima te horen.
Op naar Charlie dan voor Alain Johannes. Ai. Hij komt alleen het podium op. Weinig hoopvol. En terecht, het boeide mij niks. Weg dan maar naar Lima.
Wallis Bird stond als een soort kruising tussen Melissa Etheridge en Amy MacDonald op het podium maar het deed me niet veel. Maar ja, vind maar eens iets beters.
Op naar India voor The Drums. Ik denk dat de zanger de film Control veel heeft gezien, alle Ian Curtis moves waren goed. Maar ja, de muziek. Mwah. Niet bijzonder.
Na een nummer of 3 terug naar Grolsch, in het gras zittend met The National blazend in de tent. Ook al geen succes. Wordt het nog wat vandaag?
Jawel... in India begon Delphic. Helemaal goed, goede mix van electro en rock en op de rustigere momenten wat doen denken aan New Order.
Vervolgens besloten dat het niet handig was om eerst Massive Attack te gaan kijken en dan naar qotsa te gaan, dus al eerder naar Alpha gegaan, net op tijd voor nog 2 nummers Placebo.
Daarna op Charlie Sleepy Sun, wat was dat goed. Lekker langzaam, zwaar, goede mix van man/vrouw zang, geweldig. Maar toen was het toch echt tijd voor Queens of the Stoneage en tja, dat was natuurlijk ook helemaal goed. Snaarstrak, veel snelle nummers, maar ook zo maar opeens voorbij.
En tja. Daarna maar weer naar de auto en naar huis...
+++
Triggerfinger in duet met Selah Sue
Katzenjammer
Imelda May
Daily Bread
The Soft Pack
Blood Red Shoes
LCD Soundsystem
Sleepy Sun
Queens of the Stoneage
++
Triggerfinger
Mark Lanegan
And So I Watch You from Afar
Delpic
+
lahmachun
falafel
-
geluid (volume) bij de bands in de Grolsch
zeroes heroes
alpha dj's in de Grolsch
Top 10 :
1. Queens of the Stoneage
2. Sleepy Sun
3. LCD Soundsystem
4. The Soft Pack
5. Daily Bread
6. Katzenjammer
7. Imelda May
8. Blood Red Shoes
9. Delphic
10. Mark Lanegan
Vond ik eigenlijk niet, misschien wat beter verdeeld doordat er geen hele grote Alpha acts waren??quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:16 schreef ScottTracy het volgende:
Ik vond het wel erg druk dit jaar, of lag dat aan mij? Zeker op vrijdag en zaterdagavond vond ik het veel drukker dan normaal.
ik gooi m dan altijd op de grond en ga er gelijk met mn voet op stampen, flikker maar lekker op. ga ergens anders maar zoekenquote:Op maandag 23 augustus 2010 18:52 schreef Ace1 het volgende:
Ik ergerde me wel kapot aan die trieste zwervers die bekertjes van de grond af raapten... Helemaal irritant was toen zo'n persoon naast me bleef staan, wachtend totdat ik de laatste slokjes van m'n biertje op dronk...
Weet iemand waar ik de setlists terug kan vinden?
Ik trapte/kneep mijn bekertjes gewoon stuk en donderde ze bij het vuilnisquote:Op maandag 23 augustus 2010 18:52 schreef Ace1 het volgende:
Ik ergerde me wel kapot aan die trieste zwervers die bekertjes van de grond af raapten... Helemaal irritant was toen zo'n persoon naast me bleef staan, wachtend totdat ik de laatste slokjes van m'n biertje op dronk...
Weet iemand waar ik de setlists terug kan vinden?
Ja dat deed ik ook..quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:55 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik trapte/kneep mijn bekertjes gewoon stuk en donderde ze bij het vuilnis
Whehe, lachequote:Op maandag 23 augustus 2010 18:59 schreef Ace1 het volgende:
[..]
Ja dat deed ik ook..
Ik zag tijdens Pendulum een groepje dat een paar bekertjes op de grond had gegooid, met een touwtje eraanGasten trokken aan dat touwtje als iemand ze wilde pakken..
Ik zag mensen gewoon het vuilnis doorzoeken om intacte bekertjes eruit te halen.. Royal sadness.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:55 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik trapte/kneep mijn bekertjes gewoon stuk en donderde ze bij het vuilnis
Klopt... misschien waren die te laat met kaartjes kopen, of kon het toch niet helemaal uit... je moet onwijs veel bekers hebben voor je winst hebt gemaakt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:11 schreef WheeleE het volgende:
En toch heb ik in tegenstelling tot vorig jaar geen professioneel uitgeruste rapers gezen. Jeweetwel, met handschoenen en knijperstof enzo.
Hahaha, lachen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:59 schreef Ace1 het volgende:
Ik zag tijdens Pendulum een groepje dat een paar bekertjes op de grond had gegooid, met een touwtje eraanGasten trokken aan dat touwtje als iemand ze wilde pakken..
Klopt, ze hadden ook een reglement voor bekerrapers dit jaar, zat iemand hardop voor te lezen aan zo'n raperquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:11 schreef WheeleE het volgende:
En toch heb ik in tegenstelling tot vorig jaar geen professioneel uitgeruste rapers gezen. Jeweetwel, met handschoenen en knijperstof enzo. Het kleine meisje dat heel stilletjes tussen het publiek van Charlie rondliep met een stapeltje bekertjes heb ik daarentegen mijn lege bekertje gegeven. Wat keek ze blij.
doen ze elk jaar wel hoorquote:
Dat van dat milieu, ik vraag me af of ze bekers inderdaad in de wasmachine gooien en hergebruiken, of dat ze meteen naar de plastic recycling gaan. Als het dat laatste is vraag ik me af waarom de bekers perse heel moeten zijn bij het inleveren.quote:Het is beter voor het milieu, je loopt zelf in minder shit, je festivalgangers ook en je maakt er andere mensen 'blij' mee.
Was inderdaad mooi jaquote:
Dan zie je er waarschijnlijk te netjes uit dan een bekerhippie.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:23 schreef ranja het volgende:
[..]
doen ze elk jaar wel hoor
[..]
Dat van dat milieu, ik vraag me af of ze bekers inderdaad in de wasmachine gooien en hergebruiken, of dat ze meteen naar de plastic recycling gaan. Als het dat laatste is vraag ik me af waarom de bekers perse heel moeten zijn bij het inleveren.
Ik heb trouwens niks van een reglement meegekregenBeetje vaag ook.
Ik vergeet helemaal Mumford & Sons, dat was geweldig.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:32 schreef Ruud het volgende:
Opposites![]()
Air(jammer van het ontbreken van All I Need)
Snow Patrol![]()
Deadmau5(jammer van de laatste 2 nummers)
Groove Armada![]()
Die gast maakte er wel een echte show van, leuk was dat!quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:38 schreef Beaudelaire het volgende:
O ja, en dat Wawazda was ook geweldig.
Ik zat praktisch naast hem bij de loempia's, ik had alleen geen idee wie het was tot het mij werd verteldquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:35 schreef RickoKun het volgende:
- Willy Wartaal gezien op het terrein (een high five gegeven, die baas)
Bedoeling van het hele bekerraapsysteem is vooral dat iedereen z'n eigen troep opruimt. Niet dat een paar Polen met hoofdlampjes en handschoenen 14 uur per dag bekers rapen om vervolgens met 1500 euro naar huis te gaan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:15 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Klopt, ze hadden ook een reglement voor bekerrapers dit jaar, zat iemand hardop voor te lezen aan zo'n raperZe waren veel minder irritant aanwezig dan voorgaande jaren, vooral vorig jaar was het echt te erg, als je stond te pissen moest je uitkijken dat ze de bekers in de pisbak niet onder je leuter vandaan trokken. Dit jaar heb ik diverse keren gewoon bekers afgegeven als ze er gewoon netjes om vroegen (al mocht dat niet volgens het reglement
)
Hmmm..heb je een p unt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:23 schreef ranja het volgende:
Dat van dat milieu, ik vraag me af of ze bekers inderdaad in de wasmachine gooien en hergebruiken, of dat ze meteen naar de plastic recycling gaan. Als het dat laatste is vraag ik me af waarom de bekers perse heel moeten zijn bij het inleveren.
Ik snap al jaren niet waarom mensen zich er aan ergeren.. laat ze toch. Scheelt toch wel wat troep als je op het gras wil gaan zitten.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:15 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Hahaha, lachen.
Maar waarom is dat nou erg, bekertjes rapen? Kijk als ze aggressief zijn en je echt omver duwen: oke.(hoorde overigens dat er om die reden 3 mensen het terrein afgezet zijn).
Maar als ze dat niet doen en gewoon je beker pakken; waarom niet? Whats the use van je beker kapot maken?
Het is beter voor het milieu, je loopt zelf in minder shit, je festivalgangers ook en je maakt er andere mensen 'blij' mee.
Dus waarom zou je je er aan ergeren? Totaal niet nodig, wat boeit jou dat nou...
Hahah, ik had hetzelfde met de saucijzenbroodjesquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:35 schreef RickoKun het volgende:
Hoogtepunten voor mij:
- Deadmau5
- Beetroots
- Air
- The National
- Ontzettend veel chicks daar
- Willy Wartaal gezien op het terrein (een high five gegeven, die baas)
Dieptepunten:
- Donderdagavond absoluut niet kunnen slapen aangezien iedereen in een directe cirkel van 200 meter AMERSFOOOOOORT te schreeuwen tot de volgende ochtend.
- Niet doorhebben dat ik zelf één muntje voor een saucijzenbroodje erg schappelijk vond, terwijl datzelfde broodje in de supermarkt 30 cent kost ipv 2,50. (de muntjes vond ik wat duur)
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ben trouwens wel erg blij dat er geen toestanden zoals op Pukkelpop waren. Dat festival heeft een aardige domper gekregen.
Zanger van Ou est le Swimmingpool heeft daar bij een stagedive een meisje zwaar verwond en later op de aretiestenparkeerplaats zichzelf opgehangen.quote:
Voedselvergiftiging, door eten van daar?quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:21 schreef friekin_ het volgende:
Ik vond het tof. Weinig tegenvallers m.u.v. mijn voedselvergiftiging. En iets anders.
Ik zie hetquote:Op maandag 23 augustus 2010 20:26 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Een zanger heeft zelfmoord gepleegd.
Nee, zanger is van een toren gesprongen op de artiestenparkeerplaats.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Zanger van Ou est le Swimmingpool heeft daar bij een stagedive een meisje zwaar verwond en later op de aretiestenparkeerplaats zichzelf opgehangen.
En er was ook nog een vader/geluidsman van een artiest die na het optreden een hartstilstabd kreeg. Weet even niet wie dat was.
Andere bronnen beweren weer met stropdas aan hek.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:28 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Nee, zanger is van een toren gesprongen op de artiestenparkeerplaats.
Ik hoorde dat iemand die naast de Alpha op de heuvel met een toiletrol bezig was, meer applaus kreeg dan Jaredquote:Op maandag 23 augustus 2010 20:28 schreef willemwaus het volgende:
[..]
Jared Leto die zijn publiek niet los kreeg was ook priceless![]()
En terecht. Ik heb 30 sec. niet gezien, maar dat kan gewoon niet boeiend zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik hoorde dat iemand die naast de Alpha op de heuvel met een toiletrol bezig was, meer applaus kreeg dan Jared
Hahah, nee, die gozer stond op de prullenbakken op de linkerheuvel, jared zei wat over 'm en toen kreeg ie idd veel meer applaus dan jaredquote:Op maandag 23 augustus 2010 20:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik hoorde dat iemand die naast de Alpha op de heuvel met een toiletrol bezig was, meer applaus kreeg dan Jared
Nee, er was of waren iemand(en) een rol aan het uitrollen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:34 schreef willemwaus het volgende:
[..]
Hahah, nee, die gozer stond op de prullenbakken op de linkerheuvel, jared zei wat over 'm en toen kreeg ie idd veel meer applaus dan jared
Oh hehe, dat was dan op de andere heuvel denkquote:Op maandag 23 augustus 2010 20:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nee, er was of waren iemand(en) een rol aan het uitrollen.
wie was dan die met een strandscherm en tent met pedobeer erop?quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:42 schreef willemwaus het volgende:
[..]
Oh hehe, dat was dan op de andere heuvel denk![]()
Wie was trouwens die fokker met de tekst:
'I'm with Kees Kankerkachel ->'
Op z'n rug geschreven met marker?
Veel drugsgebruikers dat klopt ja, maar agressief? Geen incidenten gezien / meegemaakt. Alleen een klein meningsverschil met de beveiliging omdat onze partytent niet het terrein op mochtquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:03 schreef Blackviper het volgende:
Helemaal kapot...
3 dagen van 12 - 00 gewerkt. Zaterdag op zondag 7:45 in bed zondag op maandag 8:45.
Verder vond ik de sfeer echt kut. Veeeeeeel drugsgebruikende aggresieve idioten.
Topper: Zondag nacht in de ogononogo! Op het podium uit je dak!
* Backstage problemen gehad met een dealer. Beveiliger wou haar eruit zetten maar ze was hem al gepeerd.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:05 schreef willemwaus het volgende:
[..]
Veel drugsgebruikers dat klopt ja, maar agressief? Geen incidenten gezien / meegemaakt. Alleen een klein meningsverschil met de beveiliging omdat onze partytent niet het terrein op mocht![]()
Haha dat waren wij, wij zaten bovenin bij het hekquote:Op maandag 23 augustus 2010 18:59 schreef Ace1 het volgende:
[..]
Ja dat deed ik ook..
Hmm, dat is wel jammer ja, niet echt de lowlands kant die bij vele bekend is (waaronder mijzelf)...quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:12 schreef Blackviper het volgende:
[..]
* Backstage problemen gehad met een dealer. Beveiliger wou haar eruit zetten maar ze was hem al gepeerd.
* Als je aan het werk bent en je loopt met een )#*($# zware kist en je vraag of je er langs mag dat je volle beker bier en cola naar je toegegooid krijgt.
* Je vervoermiddel waar mensen op en in klimmen en als je vraagt of ze weg willen gaan gaan lopen duwen.
* Een idioot die in de Groove tube 5 man (met zoveel waren we) gaan staan duwen en uitdagen met ogen waar je u tegen zegt.
Hahah baasquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:16 schreef SvenM het volgende:
[..]
Haha dat waren wij, wij zaten bovenin bij het hek. Ik zal wel kijken of ik het filmpje op youtube kan zetten zodra ik het beeldmateriaal heb
Het lijkt inderdaad weinig effectief, maar het is echt een enorm stuk schoner sinds het statiegeldsysteem. Voordat dat werd ingevoerd kon je vrijwel nergens op de grond zitten en was de houten vloer in de tenten onzichtbaar door het dikke plastic tapijt dat erop lag.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:51 schreef Bismarck het volgende:
Overigens vind ik het maar een raar systeem. Koffiebekers, overschenkbekers en meer zulks tellen niet mee, dus een teringzooi wordt het alsnog. Neemt niet weg dat veruit het meeste vuilnis van bier/frisbekers zou ontstaan, maar toch. Rond de eettentjes is het veelal ook een ranzige bende. Hoogtepunt is de omgeving rondom de tent met de broodjes kip en de chicken wings. Overal liggen afgekluifde botjes op de grond.
Ik zag het op het pad tussen de Alpha tent en de grasheuvel...quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:16 schreef SvenM het volgende:
[..]
Haha dat waren wij, wij zaten bovenin bij het hek. Ik zal wel kijken of ik het filmpje op youtube kan zetten zodra ik het beeldmateriaal heb
95% van de bekers wordt weer ingeleverd. Dat is echt knap hoor.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:33 schreef zebaz het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad weinig effectief, maar het is echt een enorm stuk schoner sinds het statiegeldsysteem. Voordat dat werd ingevoerd kon je vrijwel nergens op de grond zitten en was de houten vloer in de tenten onzichtbaar door het dikke plastic tapijt dat erop lag.
was lowlands zingt slecht dan?quote:slechtste wat ik gezien heb.
jan jaap van der wal.
Het kan misschien niet je smaak zijn..maar Snow Patrol was echt niet slecht..quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:11 schreef CecilBDemented het volgende:
the dj producer
deadmau5
Opposites
moss
------------
slechtste wat ik gezien heb.
snowpatrol
jan jaap van der wal.
blood red shoes
Haha dan zat ik 5 meter naast jou, was inderdaad wel lachenquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:16 schreef SvenM het volgende:
[..]
Die smartshop is echt retarded, lekker een beetje Salvia gaan verkopen aan festivalgangers. Dat spul gaat zo hard dat je niet weet wat je meemaakt voor een half uur, als je gewonden op je naam wilt zetten moet je vooral dat uitdelen aan mensen. Net als de truffels, als je wilt dat die dingen ook nog eens verboden gaan worden moet je ze vooral op een festival gaan uitdelen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:21 schreef friekin_ het volgende:
Ik vond het tof. Weinig tegenvallers m.u.v. mijn voedselvergiftiging. En iets anders.
De herbal energizers die bij de smartshop verkocht werden waren de reden van de meeste opnames bij de ziekenploeg. Er werd kennelijk aangeraden om er 2 te nemen, en er kwamen mensen binnen die al 48 uur niet geslapen hadden. Helemaal aan het trippen van de 400 mg caffeine. Onvoorstelbaar dat zoiets verkocht wordt..
crap, dan had ik toch de verkeerde pilletjes gekozen. super caps waren op, toen had ik de guarana genomen, geen effect.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:02 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Die smartshop is echt retarded, lekker een beetje Salvia gaan verkopen aan festivalgangers. Dat spul gaat zo hard dat je niet weet wat je meemaakt voor een half uur, als je gewonden op je naam wilt zetten moet je vooral dat uitdelen aan mensen. Net als de truffels, als je wilt dat die dingen ook nog eens verboden gaan worden moet je ze vooral op een festival gaan uitdelen.
Vriend van mij is dus ziek geworden van die herbal dingen, weet zo niet meer welke hij had.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:04 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
crap, dan had ik toch de verkeerde pilletjes gekozen. super caps waren op, toen had ik de guarana genomen, geen effect.
was ephedra nog maar legaal
lowlands was weer relaxed, zoals altijd, alleen wordt ik oud. Dave Clark missen omdat je te moe bent![]()
kippenvel op je kop!quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:11 schreef Lips het volgende:
Maar idd, was ephedra er nog maar!! Had ik dit weekend ook wel willen hebben omdat m'n lijf niet meer wilde...
Vroeger....
Wat is er mis met BRS?quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:11 schreef CecilBDemented het volgende:
the dj producer
deadmau5
Opposites
moss
------------
slechtste wat ik gezien heb.
snowpatrol
jan jaap van der wal.
blood red shoes
Zeg dat dus wel. De mensen die bij de zoekenploeg lagen met herbal energizers op dachten dat ze dood gingen. Hartkloppingen, trillende ledematen, geen rust meer. Echt erg om te zien, die mensen hadden 2 bier op en 2 energizers. Echt niet schokkend dus.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:13 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen die die herbal troep kopen![]()
Het enige dat die zooi doet is je hartslag verhogen. Nou jeeej.
Achterop stond ook iets, maar kon het niet lezen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:20 schreef peaceman het volgende:
Ook gezien.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:34 schreef Ruud het volgende:
[..]
Achterop stond ook iets, maar kon het niet lezen.
Volgens mij was dat 'Ik rijd'quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:34 schreef Ruud het volgende:
[..]
Achterop stond ook iets, maar kon het niet lezen.
Omdat ik ook echt gesloopt was en per se zondagavond tot het einde door wilde gaan bij gebrek aan beter (mdma) naar smartshop gegaan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:30 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Zeg dat dus wel. De mensen die bij de zoekenploeg lagen met herbal energizers op dachten dat ze dood gingen. Hartkloppingen, trillende ledematen, geen rust meer. Echt erg om te zien, die mensen hadden 2 bier op en 2 energizers. Echt niet schokkend dus.
Ik vond het aanbod juist wel enorm goed, maar ik geil dan ook op obscure shizzquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:06 schreef Morpheus2002 het volgende:
Tof alleen voor mij te weinig goede muziek.
Drugsquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 01:41 schreef tech4u het volgende:
[..]
Omdat ik ook echt gesloopt was en per se zondagavond tot het einde door wilde gaan bij gebrek aan beter (mdma) naar smartshop gegaan.
Dus ik zeg voor de gein heb je grammetje mdma voor me, zegt die ik heb wel mexicaanse truffels voor je!
Echt wtf, truffels aanbieden als vervanging voor mdma![]()
Want daar wordt je ook vaag van
![]()
![]()
Maar goed ik heb toen de duurste energizers gekocht en hij zei je moet er 2 innemen. Dus ik neem er 2 in en na een uur krijg ik trillende benen, kon niet meer staan omdat dan mn knieen zeer begonnen te doen kon niet dansen omdat ik dan bij pauzes in de muziek ook door moest bewegen. Maar niet op een fijne manierWat er op neerkwam dat ik alleen kon rondlopen of kort kon zitten of liggen. En het voelde echt fucking ongemakkelijk. Wat een kuttroep is dat
Uiteindelijk hele nacht wakker in mn tent gelegen hele tijd onrustig draaien en bewegen. (Niet dat ik uberhaupt kon slapen omdat ik naast de toiletten op camping 2 lag
)
Eerste en laatste keer dat ik zoiets ga gebruiken. MDMA daarentegen
Je beschrijft precies mijn ervaring met die smartshop, maar dan van vorig jaar. Ik blijf er ook ver van weg, die troep werkt volgens mij toch alleen maar bij mensen die nog nooit de chemische varianten hebben gehad lijkt welquote:
Snow Patrol was ECHT WEL SLECHT.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:18 schreef Ace1 het volgende:
[..]
Het kan misschien niet je smaak zijn..maar Snow Patrol was echt niet slecht..
Nah, het was niet slecht, in die zin dat ze de nummers prima uitvoeren. Ik vind het alleen erg slaapverwekkend, maar dat zal ook smaak zijnquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:50 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Snow Patrol was ECHT WEL SLECHT.
in 2006 was het goed, dit jaar slechtste optreden van Lowlands. Arrogante kwal issie geworden.
dan heb je anouk niet gezienquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:50 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Snow Patrol was ECHT WEL SLECHT.
in 2006 was het goed, dit jaar slechtste optreden van Lowlands. Arrogante kwal issie geworden.
Er waren meer dan genoeg goede acts, alleen inderdaad niet de hele grote interationale acts. Het is maar wat je zoekt denk ik. Acts als Anouk kun je gelukkig makkelijk mijden door elders iets leuks op te zoekenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:07 schreef Burdie het volgende:
Het leek wel of de organisatie minder haar best had gedaan om een goed programma neer te zetten, want het was toch al uitverkocht. Er waren weinig echt grote namen, weinig echt goede acts, en ik heb een aantal dingen echt gemist. Het was overal stervensdruk, de muntjes waren belachelijk duur, en het programma was matig. Anouk als hoofdact op zaterdag? Seriously?
Ehm de afgelopen jaren is het max bezoekers 55000, net zoals dit jaar. Nadat er een jaar volgens mij zelfs 75000 mensen waren. Dus groter wordt het al een tijdje niet meer.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:07 schreef Burdie het volgende:
Don't get me wrong, ik heb me prima vermaakt (vooral in de ogoNONogo), maar hoop toch echt dat ze volgend jaar weer hun best gaan doen voor een goed programma ipv dat het uitgroeit tot één grote commerciële bende, met nóg meer bezoekers (waren er nu wederom 10.000 meer dan vorig jaar).
Obscure shizzle was toch juist (vrijwel) niet aanwezig in deze line-up? Line-up was juist veel te voorspelbaar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:07 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik vond het aanbod juist wel enorm goed, maar ik geil dan ook op obscure shizz
Jaaa Fool's Goldquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:02 schreef Mistaken het volgende:![]()
FOOOOOOOOOOOOOOOLS GOLD!!!1!!!!
![]()
![]()
Dat ga ik echt nooit meer vergeten, het feest, het fruit, het halfuurlangdoorzingen en als klap op de vuurpijl heb ik toen ook nog gecrowdsurft![]()
![]()
![]()
Toen ik eindelijk terugliep naar de tent vond een vriend nog 20¤!
Sowieso die hele zondagavond/nacht.![]()
Sowieso Lowlands
Dat vond ik ook inderdaad. Al heb ik weinig bands gezien die ik nog niet eerder had gezien. Doordat ik weinig overlap had van bands die ik wilde zien was mijn programma behoorlijk gevuld, alleen zondag overdag liep ik echt van tegenvallend uitprobeersel naar de volgende die ik eigenlijk niet had hoeven horen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:15 schreef TAV74 het volgende:
Er waren meer dan genoeg goede acts, alleen inderdaad niet de hele grote interationale acts. Het is maar wat je zoekt denk ik. Acts als Anouk kun je gelukkig makkelijk mijden door elders iets leuks op te zoeken![]()
Diablo Swing orchestra was geweldig, de recensist in het lowlandskrantje is echt een klapmongool die nodig een ander beroep moet gaan zoeken. Hoe kan je het een slechte performance noemen als je als band een encore krijgt van het publiek?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:13 schreef SicSicSics het volgende:
Ik vond het weer mooi, maar vond de eindconclusie van de NRC next wel treffend. Het is verworden tot 3 dagen Koninginnedag waar het voorheen nog een muziekfestival met vernieuwende en obscure acts was.
Het niveau van de line-up was om te janken, maar ik heb me onwijs goed vermaakt!
NOFX was echt geniaal om weer eens te zien en het Diablo Swing Orchestra was fantastisch! Ik heb me iig geen moment verveeld.
Mwa. Actress, Gonjasufi, Hudson Mohawke, Mount Kimbie. Relatief gezien vrij onbekend. Ik vond de line up niet klachtwaardig. Ik ga nooit voor headliners. Al heb ik natuurlijk wel staan beesten bij oppositesquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:27 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Obscure shizzle was toch juist (vrijwel) niet aanwezig in deze line-up? Line-up was juist veel te voorspelbaar.
Inderdaad heb me er oprecht over zitten verbazen!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:17 schreef Prenzlauer het volgende:
Diablo Swing orchestra was geweldig, de recensist in het lowlandskrantje is echt een klapmongool die nodig een ander beroep moet gaan zoeken. Hoe kan je het een slechte performance noemen als je als band een encore krijgt van het publiek?
Damnit, ik krijg er nu toch wel behoorlijk spijt van dat we in de Groovetube zijn blijven hangen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:28 schreef conobram het volgende:
[..]
Jaaa Fool's GoldWat een bazen, later ging dat deuntje ook nog vrolijk door de hemelpoort heen richting de andere kant van het festivalterrein.
Weinig (obscure) (echte) gitaarmuziek!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:19 schreef friekin_ het volgende:
Mwa. Actress, Gonjasufi, Hudson Mohawke, Mount Kimbie. Relatief gezien vrij onbekend. Ik vond de line up niet klachtwaardig. Ik ga nooit voor headliners. Al heb ik natuurlijk wel staan beesten bij opposites
Commerciequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:29 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Weinig (obscure) (echte) gitaarmuziek!Ofwel een overdosis electro, producers, britpop, indie, singer-/ songerwriters, etc.
Niet dat ik me verveelt heb, echt niet! En ik weet dat het geen metal-festival is, maar vroegah
stond er echt meer (echte) gitaarmuziek!
Helemaal mee eens. echt een overdosis electro en indie dit jaar. En dingen als Anouk hoe HALEN ze het in hun kop.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:29 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Weinig (obscure) (echte) gitaarmuziek!Ofwel een overdosis electro, producers, britpop, indie, singer-/ songerwriters, etc.
Niet dat ik me verveelt heb, echt niet! En ik weet dat het geen metal-festival is, maar vroegah
Er zit nogal een verschil tussen gitaarmuziek en metal, dwz metal is maar een klein stukje van de grote groep gitaarmuziek. Je kunt toch moeilijk zeggen dat met bands als Qotsa, Sleepy Sun, Triggerfinger, And So I Watch You from Afar de rockmuziek niet vertegenwoordigd was, en dan wil ik nog niet eens oa. The Soft Pack, Moss, The National, Blink 182, NoFX, The Drums en nog veel meer noemen... allemaal gitaarmuziek maar inderdaad geen metal. Dat was dit jaar zo'n beetje alleen Finntrol denk ik...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:29 schreef SicSicSics het volgende:
Veel 'first timers' ook, had ik het idee.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:31 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Commercie
Viel me trouwens ook op dat het aantal minderjarigen toch vrij hoog lag.
Lowlands ging ik ook altijd heen voor de diversiteit/ alternatieve muziek! Vage bandjes of rare combinaties van bandjes. Osdorp met Blind Justice bijvoorbeeld! Of System of a Down toen pas net de eerste cd uit was... Fear Factory als headliners. Limp Bizkit er neerzetten toen alleen Three Dollar Bill, Yall$ uit was...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:37 schreef ranja het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen gitaarmuziek en metal, dwz metal is maar een klein stukje van de grote groep gitaarmuziek. Je kunt toch moeilijk zeggen dat met bands als Qotsa, Sleepy Sun, Triggerfinger, And So I Watch You from Afar de rockmuziek niet vertegenwoordigd was, en dan wil ik nog niet eens oa. The Soft Pack, Moss, The National, Blink 182, NoFX, The Drums en nog veel meer noemen... allemaal gitaarmuziek maar inderdaad geen metal. Dat was dit jaar zo'n beetje alleen Finntrol denk ik...
dat was natuurlijk bij de allereerste LL al zo.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:46 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar nu indie en britpop opeens alto muziek zijn wil ik me nog wel eens vervelen.
Wat dat betreft vond ik het nu wel meevallen. Jaar of 2 geleden was het bijna alleen maar britpop, dat werd wat veel. Nu had je natuurlijk wel weer de (on)nodige bands als Ok Go, The Drums, Two Door Cinema Club maar dat viel nog te omzeilenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:46 schreef SicSicSics het volgende:
Lowlands ging ik ook altijd heen voor de diversiteit/ alternatieve muziek! Maar nu indie en britpop alto muziek zijn wil ik me nog wel eens vervelen.
Ja, het is natuurlijk ook een heel breed verhaal. Als ze zelfs Nivana al als indie beschouwen dan had ik misschien een ander woord moeten kiezen...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
dat was natuurlijk bij de allereerste LL al zo.
Dat was het aan mij inderdaad ook niet. En die britpop wave (veroorzaakt door de Kaiser Chiefs (die tot mijn grote verschrikken best een leuk optreden gavenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:52 schreef ranja het volgende:
Wat dat betreft vond ik het nu wel meevallen. Jaar of 2 geleden was het bijna alleen maar britpop, dat werd wat veel. Nu had je natuurlijk wel weer de (on)nodige bands als Ok Go, The Drums, Two Door Cinema Club maar dat viel nog te omzeilen![]()
Dit jaar was meer het jaar van de 'mannen met baarden', Mumford & Sons, Yeasayer, Blaudzun, dat soort geneuzel. Ook niet aan mij besteed.
Hoezo dat dan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:02 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Franz Ferdinand (hoewel dat officieel natuurlijk ook weer geen britpop is![]()
ik had ze eerder gezien, en vond het ze op lowlands erg tegenvallen snowpatrol.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:18 schreef Ace1 het volgende:
[..]
Het kan misschien niet je smaak zijn..maar Snow Patrol was echt niet slecht..
Ik vind het gewoon een jankbandquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:24 schreef CecilBDemented het volgende:
[..]
ik had ze eerder gezien, en vond het ze op lowlands erg tegenvallen snowpatrol.
het is wel degelijk mijn smaak.
op cd niks, live viel tegen :$ sorry.quote:
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:07 schreef Burdie het volgende:
Ik vond het gezellig, maar ik vond dit wel de matigste versie tot nog toe (dit was mijn 5e lowlands).
Het leek wel of de organisatie minder haar best had gedaan om een goed programma neer te zetten, want het was toch al uitverkocht. Er waren weinig echt grote namen,
Heb toch echt prachtige dingen gezien!quote:weinig echt goede acts
minder bij Alpha komen dan!quote:, en ik heb een aantal dingen echt gemist. Het was overal stervensdruk,
quote:de muntjes waren belachelijk duur
quote:, en het programma was matig.
Tja.. je moet er niet naartoe...quote:Anouk als hoofdact op zaterdag? Seriously?
Daar heb je echt niet perse last van. Althans ik heb er nauwelijks iets van gemerkt!quote:De nieuwe X-Ray vind ik veel te groot om nog sfeer te hebben (was vorig jaar ook al zo, hadden ze nu dus terug kunnen draaien), LLowgenda was ooit een serieuze discussie met een klein groepje ipv een massale lezing vanaf de Lima, de swirls zijn verdwenen, en waren er ooit eerder zoveel gesponsorde activiteiten?
Volgens mij niet hoor..Ik vond het zelfs wat rustiger dan verleden jaar.quote:Don't get me wrong, ik heb me prima vermaakt (vooral in de ogoNONogo), maar hoop toch echt dat ze volgend jaar weer hun best gaan doen voor een goed programma ipv dat het uitgroeit tot één grote commerciële bende, met nóg meer bezoekers (waren er nu wederom 10.000 meer dan vorig jaar).
dit is ook een teken voor mij dat ik mij minder heb vermaakt op Lowlands. Voor het eerst geen verkoudheid de dagen/weken ernaquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:30 schreef Irien het volgende:
Ik heb weer m'n standaard post-Lowlands verkoudheidVaste prik. Vriend ook dit keer. Samen snotteren, niezen, keelpijn.
bijkomen van de nachten met leuke mensen om je heen. Heerlijk is dat tussen 3 en 6 ff paar uurtjes gewoon lekker biertjes drinken met je buren of mensen die langs komen lopenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:32 schreef ranja het volgende:
Camping overdagWat heb je daar dan te zoeken
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:41 schreef peaceman het volgende:
Ik ben alleen 's ochtends op de camping geweest... biertjes drinken en lekker kletsen kan ook op het festivalterrein en met een beetje geluk heb je dan nog leuke achtergrondmuziek.
Beach Housequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
![]()
Zoals zaterdagavond bij de India.
liefquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:47 schreef don-diablo het volgende:
Wij hebben ook een camera gevonden en ingeleverd en 1 foto gemaakt van ons. Zodat de mensen wisten wie de camera terug had gebracht.
Depeche Modequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:07 schreef Balgehakt het volgende:
Wat was nu eigenlijk de surprise-act?
Ik vond ze dit jaar minderquote:
Ja, maar Mike was ook veel te groot voor ze. Ze hadden ze veel beter in zo'n container bij de Converse Compound kunnen zetten. Daar komen ze veel beter tot hun recht.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:15 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik vond ze dit jaar minder
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
over surprise-acts gesproken: wat was nu eigenlijk de afsluiter van de Lima vrijdag ipv Eli Reed? Heb nog even gekeken, maar geen idee waarnaar.
quote:
Heb ik volgens mij ook nog ff gezien. Nederlandstalig iets toch?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
over surprise-acts gesproken: wat was nu eigenlijk de afsluiter van de Lima vrijdag ipv Eli Reed? Heb nog even gekeken, maar geen idee waarnaar.
Dan was het waarschijnlijk dezelfde en ben ik ook om dezelfde reden weer vertrokken. Geen idee wat het was, in het mobiele blokkenschema stond nog een TBA of iets in die richting toen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Weet het niet meer zo precies, het klonk me iets te klezmer om te blijven luisteren.
Had jij trouwens niet een platte pet op?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dank U! Ik ga er zeker niets van 'kopen'
that was probably mequote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Had jij trouwens niet een platte pet op?
Herinner me nu dat ik daar iemand zag langslopen en dacht hey, die heb ik ooit eens gezien op fok. Toen bedacht ik me zelfs dat jij het wel eens kon zijn. En toen zag ik je niet meer.
quote:
Stimmt. Zat pal naast je bij De jeugd buiten de Bravo in 200...5.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Had jij mij met geblesseerde vriendin trouwens niet een paar jaar geleden gespot?
Immerfalende Sack-Noobie-meet
Ja. Dat hebben ze gespeeld. Volgens de recensies was dat ook het enige nummer waar naar uitgekeken werd. Rest was niet boeiend.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:12 schreef very het volgende:
Iemand trouwens nog naar Graffiti6 geweest? Ik vind dat nummer "stare into the sun" van hun wel lekker, maar ik trok het niet om daar zoveel nummers op te wachten, want de rest is helemaal kut (live al helemaal).
iemand enig idee of ze dat nummer uberhaupt nog gespeeld hebben??
Daar kan ik me dan ook 100% in vinden...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:10 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ja. Dat hebben ze gespeeld. Volgens de recensies was dat ook het enige nummer waar naar uitgekeken werd. Rest was niet boeiend.
Man, ik heb me op de camping 10 keer zoveel vermaakt als op het festivalterreinquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:32 schreef ranja het volgende:
Camping overdagWat heb je daar dan te zoeken
Hoeee kan dat dan? Wat deed je op de camping danquote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:02 schreef MaartenVanRossum het volgende:
[..]
Man, ik heb me op de camping 10 keer zoveel vermaakt als op het festivalterrein
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:51 schreef Mone het volgende:
[..]
Hoeee kan dat dan? Wat deed je op de camping dan?
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:51 schreef Mone het volgende:
[..]
Zuipen, andere dingen tot ons nemen, lachgas, het was gewoon veel te gezellig en leukquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:51 schreef Mone het volgende:
[..]
geweldigquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Optreden van Wallis Bird had idd een enorm entertainment-gehalte. Het aanstekelijke enthousiasme, de knulligheid met problemen als je als band je eigen roadie bent en dan zoveel snaren breken. Maar het dan toch zo professioneel oplossen dat het gewoon een dikke gun-factor heeft.
En wat een fijn ADHD-gevalletje is het ook. Rollen over het podium en wat kan ze rammen met die opnieuw aangenaaide vingers. Maar dat doet ze dan ook al heel lang:
[ afbeelding ]
Dit is al post-grasmaaierongeluk zo te zien.
Goed gevonden dan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:07 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik vond het aanbod juist wel enorm goed, maar ik geil dan ook op obscure shizz
zoals ik al eerder schreef.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:13 schreef ranja het volgende:
[..]
Klopt... misschien waren die te laat met kaartjes kopen, of kon het toch niet helemaal uit... je moet onwijs veel bekers hebben voor je winst hebt gemaakt.
Mag ik vragen waar je die lachgasballonetjes vandaan haalt?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:56 schreef MaartenVanRossum het volgende:
[..]
Zuipen, andere dingen tot ons nemen, lachgas, het was gewoon veel te gezellig en leukEn met een grote groep is het natuurlijk nog veel leuker
Krijg je dat zomaar mee dan?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:34 schreef smoeske het volgende:
Je kan een slagroom spuit kopen bij de Macro of Sligro ofzo ( verschillende prijzen en inhoud), daar staan ook dozen met 50 slagroomspuit partonen , van ongeveer een tientje.
Tja. Steeksproefgewijs controleren ze wel. En de camping kon je zelfs wel een atoombom binnensmokkelen vermoed ik. Onze spierwitte radiokist (60x40x40cm met zeer duidelijke speakers) hebben we ook gecamoufleerd binnengesmokkeld (al vraag ik me af of ze hem tegengehouden hadden als we hem open en bloot naar binnen hadden getild).quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:41 schreef very het volgende:
Dat verbaasde me trouwens wel op LL...al had ik een mini-uzi in mijn zak gehad, ik kon er gewoon mee het terrein oplopen.
Dat gas staat niet in de opium wet ofzo hoor , het is gewoon legaal ,die kassa juf is dat inmiddels ook wel gewend , heel Nederland zit aan 't gasquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:36 schreef julian6 het volgende:
[..]
Krijg je dat zomaar mee dan?die kassamevrouw ziet mij al aankomen met een doos van die dingen
edit: zijn dat deze dingen? http://www.slagroompatronen.nl/?gclid=CP_H1-Xq46MCFUYqDgodg3qwHw
Blijkbaar wel...quote:Op woensdag 1 september 2010 11:04 schreef MooiZat het volgende:
controles vallen altijd ook wel wat mee. lowlands viel voor mij dit jaar tegen. want ik was er niet. een festival kan toch niet binnen 8 dagen uitverkocht zijn?
De laatse 4 jaar duurde het toch wel iets langer. Komt denk ik omdat de line-up van LL meer richting andere stijlen is gegaan. dus een grotere doelgroep.quote:
Denk niet dat de line-up er wat mee te maken heeft, aangezien er nog maar 5 namen ofzo bekend waren tijdens die 8 dagen.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:27 schreef MooiZat het volgende:
[..]
De laatse 4 jaar duurde het toch wel iets langer. Komt denk ik omdat de line-up van LL meer richting andere stijlen is gegaan. dus een grotere doelgroep.
Ja. dat is waar. maar je merkt toch wel de laatste jaren dat lowlands een andere doelgroep wil aanspreken.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:28 schreef very het volgende:
[..]
Denk niet dat de line-up er wat mee te maken heeft, aangezien er nog maar 5 namen ofzo bekend waren tijdens die 8 dagen.
Ik denk dat het er meer mee te maken heeft dat 2009 gewoon een erg goed weekend was. Het was echt gruwelijk lekker weer en het was gewoon een hele leuke editie. Dat is al jaren het geval, al zit er af en toe een beetje een verregende editie bij.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:27 schreef MooiZat het volgende:
[..]
De laatse 4 jaar duurde het toch wel iets langer. Komt denk ik omdat de line-up van LL meer richting andere stijlen is gegaan. dus een grotere doelgroep.
Ik weet wel dat ik op dag 1 of 2 mijn kaartjes al koop. En misschien ga ik niet vanwege sziget, maar dan verkoop ik mijn kaartjes wel weer.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:37 schreef JvS het volgende:
[..]
Ik denk dat het er meer mee te maken heeft dat 2009 gewoon een erg goed weekend was. Het was echt gruwelijk lekker weer en het was gewoon een hele leuke editie. Dat is al jaren het geval, al zit er af en toe een beetje een verregende editie bij.
Ik denk dat 2011 ook gewoon binnen een week zal uitverkopen. Gezien 2010 qua weer (en dus qua herinneringen) ook weer top was.
Ik ga liever feestenquote:Op woensdag 1 september 2010 11:47 schreef MooiZat het volgende:
ik ga er dit jaar ook vroeg bij proberen te zijn, en ander idd naar sziget. 8 dagen naar de tering
Dat is hier ook de bedoeling.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:40 schreef very het volgende:
[..]
Ik weet wel dat ik op dag 1 of 2 mijn kaartjes al koop. En misschien ga ik niet vanwege sziget, maar dan verkoop ik mijn kaartjes wel weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |