Sterker nog, ze zijn mede veroorzaker van "crisis".quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:44 schreef floor922 het volgende:
zo zie je maar dat ze niks van de crisis geleerd hebben

Niks mis mee hoor. Het zijn intelligente, hardwerkende, briljante en succesvolle mensen die veel geld voor hun baas verdienen en die mogen natuurlijk af en toe wel even genieten.quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:33 schreef floor922 het volgende:
het zou gewoon allemaal iets minder protserig mogen na het dieptepunt van de crisis beetje meer nederigheid

Bankiers worden gewoon extra negatief bekeken omdat ze geld verdienen met geld dat niet van hen is, en vervolgens ook nog eens geld verliezen met geld dat niet van hen is, en er niet voor verantwoordelijk worden gehouden.quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:19 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Niks mis mee hoor. Het zijn intelligente, hardwerkende, briljante en succesvolle mensen die veel geld voor hun baas verdienen en die mogen natuurlijk af en toe wel even genieten.
Als jij daar problemen mee hebt probeer dan zelf een succesvolle bankier te worden (of als alternatief communist).

In tegenstelling ten opzichte van Microsoft ben je NIET verplicht om je geld te investeren bij GS.quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:48 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Bankiers worden gewoon extra negatief bekeken omdat ze geld verdienen met geld dat niet van hen is, en vervolgens ook nog eens geld verliezen met geld dat niet van hen is, en er niet voor verantwoordelijk worden gehouden.
Als Microsoft of Apple zo'n feestje zou houden na een uitzonderlijk goed jaar, dan zou ik ze dat van harte gunnen. Want die produceren in ieder geval nog iets tastbaars, in plaats van enkel "winst voor de bank", waar de klant maar een minimaal deel van terug ziet.
Eigenlijk is elke houder van een spaarrekening een soort van aandeelhouder van de bank: de (kleine) rente die je krijgt op je spaarrekening is een soort van dividend, maar als de bank failliet gaat, dan ben je je geld in veel gevallen kwijt (als de overheid niet zou ingrijpen met je eigen belastinggeld).

Ik denk dat je voor 40 miljoen wel een beter feestje kunt organiseren niet waar?quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:47 schreef Kaas- het volgende:
Klinkt als een tof feestje. Beetje prijzig wel.

True, dan wilde ik wel een wedstrijdje paintballen met paintballhelikopters en hield ik nog wat over ook!quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat je voor 40 miljoen wel een beter feestje kunt organiseren niet waar?

nouja van 40 miljoen is ong 25 miljoen opgegaan aan die dure horloges champagne en tassenquote:Op zondag 22 augustus 2010 16:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat je voor 40 miljoen wel een beter feestje kunt organiseren niet waar?

Waarom?quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:26 schreef floor922 het volgende:
het moet gewooon allemaal minder decadent zijn zodat de kosten minder zijn en ook het feest maatschappelijk te verantwoorden is want cadeaus ter waarde van 26 miljoen euro is gewoon schandalig

Waarom? Dat moet GS toch weten wat die voor hun personeel doen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:31 schreef floor922 het volgende:
nja net na de crisis een feest van 40 miljoen waarvan een kwart is opgegaan (bijna 10 miljoen) aan diamanten horloges voor hun vrouwen die niet eens bij Goldman Sachs werkzaam zijn. beetje belachelijk

Stop dan eens met dat roepen, dat is namelijk ook precies wat jij doet. Naast jaloers zijn uiteraard.quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:32 schreef floor922 het volgende:
Als iedereen maar blijft roepen, blijft alles zoals dat het is en staan we aan de vooravond van een grotere banken ramp.

TS doelt op het feit dat het raar is als een bedrijf net voor 12 miljard dollar gered is nu dit soort excessieve feestjes te gaan geven. Natuurlijk moet een bedrijf met zijn winst kunnen doen wat het wil en 40 miljoen is niet schrikbarend op het totaal. Neemt niet weg dat er ergens een moreel dilemma zit.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom? Dat moet GS toch weten wat die voor hun personeel doen.

preciesquote:Op zondag 22 augustus 2010 19:07 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
TS doelt op het feit dat het raar is als een bedrijf net voor 12 miljard dollar gered is nu dit soort excessieve feestjes te gaan geven. Natuurlijk moet een bedrijf met zijn winst kunnen doen wat het wil en 40 miljoen is niet schrikbarend op het totaal. Neemt niet weg dat er ergens een moreel dilemma zit.

Niet voor GS. De overheid had/heeft een moreel dilemma en heeft duidelijk de verkeerde beslissingen genomen met belastinggeld. GS moet zelf weten wat ze met hun eigen poen doen. Alleen PR technisch is het denk ik niet handig, mochten ze binnenkort opnieuw een bailout nodig hebben.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:07 schreef Thomas B. het volgende:
Neemt niet weg dat er ergens een moreel dilemma zit.

311 typen ipv 106 een typefout?quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:37 schreef floor922 het volgende:
laat dit duidelijk gaan het gaat over 106 bankiers en niet over 311 een typefout van mijn kant

Dat dus. Banken (en alle andere bedrijven) zijn geen liefdadigheidsinstellingen. TS is jaloers, communist of beide.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:53 schreef Marouska het volgende:
Vanuit 't simultane topic, betreft floor922's opmerking over dat bankiers geen geweten hebben: gweten jegens wie? Hoezo moeten de bankiers leven volgens jouw bepaalde morele, calvijnse regels? Het is jouw geld niet, ze doen niks illegaals, je hebt helemaal niks met dat bedrijf te maken en je hebt helemaal geen zeggenschap over het wel en wee van deze mensen, maar toch vind je het maar al te fijn om even lekker met een vingertje te kunnen wijzen en te oordelen wat zij wel of niet zouden moeten doen.

Nou, inderdaad. Een Audemars Piguet, daar loopt tegenwoordig iedereen mee. Ik had toch wel een leuke Christiaan van der Klaauw verwacht.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:00 schreef Salvad0R het volgende:
Luitjes weten niet hoe hard ze uitgemolken worden.

quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:27 schreef SeLang het volgende:
Je moet je woede niet richten op GS maar op de overheden (wereldwijd) die banken direct en indirect subsidiëren met belastinggeld.
quote:

Kom op DS4. Daar zit zo'n toon in alsof EG het altijd bij het verkeerde pad had en jijzelf altijd bij het goedequote:Op zondag 22 augustus 2010 22:34 schreef DS4 het volgende:
Waar is eigenlijk EG? Die kon ook altijd zo mooi stampvoeten over mensen die geld krijgen, hebben of uitgeven...

Geld verdienen immoreel? Valt me tegen van iemand met zo'n usericon..quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:36 schreef rutger05 het volgende:
Immorele bende.
http://www.volkskrant.nl/(...)Grieken_te_sjoemelen

Die toon zit daar niet in, dat maak jij er van.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Kom op DS4. Daar zit zo'n toon in alsof EG het altijd bij het verkeerde pad had en jijzelf altijd bij het goede

Nouja, ik kan me voorstellen dat sommige mensen zich druk maken als een of andere rebellenleider met z'n eigen geld wapentuig koopt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:44 schreef DS4 het volgende:
Om de hele simpele reden dat het gewoon idioot is om je druk te maken wat mensen met hun eigen geld doen.

Jammer van die typerende reacties van je. Niet nodigquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die toon zit daar niet in, dat maak jij er van.
Wanneer het leidinggevende personen betreft vind ik het in sommige gevallen wel degelijk belangrijk wat mensen met hun geld doen. Je hebt een voorbeeldfunctie. Wat de hele scala daaronder met zijn geld doet moeten ze natuurlijk zelf weten.quote:En als het om dit soort zaken ging zat EG inderdaad altijd fout. Om de hele simpele reden dat het gewoon idioot is om je druk te maken wat mensen met hun eigen geld doen.

Ach ik vind zo'n 'voorbeeldfunctie' net zo'n onzin: dan zijn we aan het bepalen dat mensen die toevalligerwijs een bedrijf leiden (en grote sommen geld hebben), daarnaast om de een of andere reden een morele functie zouden hebben, en dat dat moraal ook nog eens een zeker communistisch tintje moet hebben. Terwijl dat geenszins in de taakomschrijving staat, en er ook niet hoort te staan. Je leidt een bedrijf, prima. Dat was 't. Je hoeft niet daarnaast ook nog eens kleuterleidster te spelen en de rest van de wereld wijze levenslessen bij te brengen over wat goed of kwaad of geldverspilling is. Daar hebben we Sesamstraat al voor.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jammer van die typerende reacties van je. Niet nodig![]()
[..]
Wanneer het leidinggevende personen betreft vind ik het in sommige gevallen wel degelijk belangrijk wat mensen met hun geld doen. Je hebt een voorbeeldfunctie. Wat de hele scala daaronder met zijn geld doet moeten ze natuurlijk zelf weten.

Maar dat staat dan los van het "geld uitgeven", nietwaar?quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:47 schreef waht het volgende:
Nouja, ik kan me voorstellen dat sommige mensen zich druk maken als een of andere rebellenleider met z'n eigen geld wapentuig koopt.

Mensen leiden niet toevalligerwijs een bedrijf, laat staan dat het toeval is dat ze veel geld hebben.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:22 schreef Marouska het volgende:
[..]
Ach ik vind zo'n 'voorbeeldfunctie' net zo'n onzin: dan zijn we aan het bepalen dat mensen die toevalligerwijs een bedrijf leiden (en grote sommen geld hebben), daarnaast om de een of andere reden een morele functie zouden hebben, en dat dat moraal ook nog eens een zeker communistisch tintje moet hebben. Terwijl dat geenszins in de taakomschrijving staat, en er ook niet hoort te staan. Je leidt een bedrijf, prima. Dat was 't. Je hoeft niet daarnaast ook nog eens kleuterleidster te spelen en de rest van de wereld wijze levenslessen bij te brengen over wat goed of kwaad of geldverspilling is. Daar hebben we Sesamstraat al voor.

Weet je wat typerend is? Dat jij in mijn woorden iets leest wat er niet staat en je vervolgens gaat doen alsof het in graniet is geschreven als ik je er op wijs dat wat jij er in leest er niet staat.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Jammer van die typerende reacties van je. Niet nodig![]()
Dat maken anderen er altijd van. En het is onzin. Alsof de arbeider zich wel mag misdragen, maar de directeur roomser moet zijn dan de paus.quote:Wanneer het leidinggevende personen betreft vind ik het in sommige gevallen wel degelijk belangrijk wat mensen met hun geld doen. Je hebt een voorbeeldfunctie.

Dat wel, ik wil alleen zeggen dat er grenzen zijn aan de vrijheid van wat mensen met hun geld mogen doen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar dat staat dan los van het "geld uitgeven", nietwaar?

Haha, je bent me er wel 1tjequote:Op zondag 22 augustus 2010 23:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Weet je wat typerend is? Dat jij in mijn woorden iets leest wat er niet staat en je vervolgens gaat doen alsof het in graniet is geschreven als ik je er op wijs dat wat jij er in leest er niet staat.
Dat is nu eens echt niet chiq.
Hier mee ben ik het volledig eens maar dat melde ik ook al in mijn post hierboven.quote:Dat maken anderen er altijd van. En het is onzin. Alsof de arbeider zich wel mag misdragen, maar de directeur roomser moet zijn dan de paus.
Kijk, het moet niet hypocriet worden. Als je directeur bent bij Gatso moet je niet met 300 km/u over de snelweg knallen. Maar verder... binnen de wettelijke grenzen staat het je gewoon vrij. En het is aan het bedrijf of ze vinden dat je gedrag vertoont op basis waarvan ze liever van je af willen. Ook goed.

Nee, daar heb je een punt. Maar dat speelt ook niet echt in deze discussie. Maar als jij als directeur van het Rode Kruis in het weekend met je vrouw naar Milaan vliegt om daar de bekende merken te sponsoren... so be it.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Je gaat als directeur van Rode Kruis toch ook niet investeren in een wapenfabrikant?

Ik zag het pas nadat ik gepost had. Maar goed, we zijn het eens.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Hier mee ben ik het volledig eens maar dat melde ik ook al in mijn post hierboven.

Decadentie heeft zo zijn charme? En wat nu als je vind dat het geld wat je verdient niet eerlijk verdiend is?quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, daar heb je een punt. Maar dat speelt ook niet echt in deze discussie. Maar als jij als directeur van het Rode Kruis in het weekend met je vrouw naar Milaan vliegt om daar de bekende merken te sponsoren... so be it.
Eerlijk verdiend: dan mag je het ook uitgeven ook. En decadentie heeft ook zijn charme.

Klopt. Maar dat staat niet ter discussie en speelt in deze discussie ook niet.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:53 schreef waht het volgende:
Dat wel, ik wil alleen zeggen dat er grenzen zijn aan de vrijheid van wat mensen met hun geld mogen doen.
En dat is dus waar dit draadje om gaat. En ik snap het ook nooit zo. Mensen met veel geld geven het ofwel ook aan dingen uit die "niet nodig zijn" (een rekbaar begrip en vaak geuit in de beleving van), ofwel ze potten het op. En dat laatste is slecht voor de economie en daarmee voor de arbeider.quote:Dure feestjes vallen geheel binnen die vrijheid.

Dan moet je een andere baan zoeken.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Decadentie heeft zo zijn charme? En wat nu als je vind dat het geld wat je verdient niet eerlijk verdiend is?

Jazeker!quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Decadentie heeft zo zijn charme?
Het is eerlijk verdiend of niet. En ik doel daarmee zonder meer niet op morele grenzen, maar gewoon wettelijke.quote:En wat nu als je vind dat het geld wat je verdient niet eerlijk verdiend is?

Ik kan erg slecht tegen geld uitgeven of overdreven rijk doen. Zolang ik kan doen wat ik wil ben ik tevreden. Zo heb ik eens iemand onterecht zijn huis uit zien gegooid worden. Alles werd door een ploeg naar buiten geflikkerd zonder ook maar aan de spulletjes van die man te denken. Even later werd het probleem opgelost, de mannen waren vertrokken en wij hebben hem geholpen om de spullen weer naar binnen te zetten waarvan de helft gewoon kapot was. En dan zeker lever overdreven rijk doen? Wie weet heb je gelijk, en zal ik het nog ontdekken. Ik heb het vaak genoeg meegemaakt in Londen maar tot dusver heb ik er nog niet van genoten.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jazeker!
Ik wens je toe dat je het ook moge ontdekken.
Het ging mij meer om het feit dat ik er moeite mee heb dat ik als belegger relatief meer verdien dan de verplegers die mijn moeder 24/7 moeten onderhouden. Het werk wat ik doe staat tot in geen vergelijking met wat zij doen maar ik voeg alleen maar meer waarde toe. Het werk heeft een hogere arbeidswaarde.quote:Het is eerlijk verdiend of niet. En ik doel daarmee zonder meer niet op morele grenzen, maar gewoon wettelijke.

Wat snap je er nou niet aan? Een bedrijf dat voorop liep in het veroorzaken van de grootste economische crises die we ooit gekend hebben, dat gered moest worden met miljarden aan belastinggeld en dat vervolgens op dezelfde voet verder gaat met zaken doen en bonussen uitkeren als eerst. Dan krijgen mensen het idee dat men er niets van geleerd heeft. In je vorige post zei je 'het is jouw geld niet'. Maar in dit geval is het dat dus wel. Het onderscheid tussen publiek en privaat (ken je dat?) is hier op zijn minst vervaagd en niet meer zo absoluut als jij het je voorstelt. Daardoor is het niet raar dat berichten al deze de wenkbrauwen doen fronzen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:22 schreef Marouska het volgende:
[..]
Ach ik vind zo'n 'voorbeeldfunctie' net zo'n onzin: dan zijn we aan het bepalen dat mensen die toevalligerwijs een bedrijf leiden (en grote sommen geld hebben), daarnaast om de een of andere reden een morele functie zouden hebben, en dat dat moraal ook nog eens een zeker communistisch tintje moet hebben. Terwijl dat geenszins in de taakomschrijving staat, en er ook niet hoort te staan. Je leidt een bedrijf, prima. Dat was 't. Je hoeft niet daarnaast ook nog eens kleuterleidster te spelen en de rest van de wereld wijze levenslessen bij te brengen over wat goed of kwaad of geldverspilling is. Daar hebben we Sesamstraat al voor.

Vinden jullie het beiden niet raar dat er van de 101 topmensen, nog niet eens 1 een vrouw is ?quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:32 schreef grindfreakje het volgende:
-De meerderheid (veelal zeg je zelf) gaat met Ex-Fotomodellen, hmm dan blijvne hun eigen vrouwen dus thuis, want in de pers krijg ik hier toch een ander beeld van.
Ja, die indruk had ik ook al. De naam van die onderzoeksjournalist in combinatie met Goldman Sachs levert ook geen Google hits op behalve dit bericht dat op diverse nederlandse fora is gepost. De postgeschiedenis van Floor922 op fokforum is ook interessant.quote:snap je wel dat Dit vreselijk slap en bij elkaar gelogen gelul is

Natuurlijk is het wél mijn geld!! IK heb het verdiend, en een bank moet daar geen feestjes van tientallen miljoenen van organiseren, of wat dan?quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:53 schreef Marouska het volgende:
Vanuit 't simultane topic, betreft floor922's opmerking over dat bankiers geen geweten hebben: gweten jegens wie? Hoezo moeten de bankiers leven volgens jouw bepaalde morele, calvijnse regels? Het is jouw geld niet, ze doen niks illegaals, je hebt helemaal niks met dat bedrijf te maken en je hebt helemaal geen zeggenschap over het wel en wee van deze mensen, maar toch vind je het maar al te fijn om even lekker met een vingertje te kunnen wijzen en te oordelen wat zij wel of niet zouden moeten doen.

Ja leuk, laat ze dan ook geen overheidssteun krijgen, slimmerik. Waarom mogen die 106 mensen 400 miljoen gaan uitgeven? Denk je dat dat een goed signaal is na de kredietcrisis die ze zelf voor een groot deel mee veroorzaakt hebben?quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat dus. Banken (en alle andere bedrijven) zijn geen liefdadigheidsinstellingen. TS is jaloers, communist of beide.

Nou, dan doe jij dat toch gewoon niet?quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik kan erg slecht tegen geld uitgeven of overdreven rijk doen.
Probeer jij nu te zeggen dat geld wegpissen gelijk staat aan medemensen niet meer willen helpen? Want ik zie het verband bepaald niet...quote:Zo heb ik eens iemand onterecht zijn huis uit zien gegooid worden. Alles werd door een ploeg naar buiten geflikkerd zonder ook maar aan de spulletjes van die man te denken. Even later werd het probleem opgelost, de mannen waren vertrokken en wij hebben hem geholpen om de spullen weer naar binnen te zetten waarvan de helft gewoon kapot was. En dan zeker lever overdreven rijk doen?
Er zijn leuke en minder leuke manieren. En wat jij leuk vindt kan ik niet weten.quote:Wie weet heb je gelijk, en zal ik het nog ontdekken. Ik heb het vaak genoeg meegemaakt in Londen maar tot dusver heb ik er nog niet van genoten.
Juist al dat beleggen heeft de welvaart aangejaagd. Noem dat maar onbelangrijk...quote:Het ging mij meer om het feit dat ik er moeite mee heb dat ik als belegger relatief meer verdien dan de verplegers die mijn moeder 24/7 moeten onderhouden. Het werk wat ik doe staat tot in geen vergelijking met wat zij doen maar ik voeg alleen maar meer waarde toe. Het werk heeft een hogere arbeidswaarde.

GS?quote:

Daarbij kotst iedereen over de banken, maar staan op hetzelfde moment in gelid als het gaat om een lening of hypotheek. Massaal overstappen naar een Triodos of ASN is al te lastig. Hebben hebben, en dus niet anders dan de bankiers. Over principes gesproken.quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:27 schreef SeLang het volgende:
Je moet je woede niet richten op GS maar op de overheden (wereldwijd) die banken direct en indirect subsidiëren met belastinggeld. Je kunt iemand die legaal gratis geld krijgt aangeboden niet verwijten dat geld aan te pakken. Zou jij zelf ook doen.

Tja het zijn de naive europese banken die trots zijn om zaken te doen met GS en hun derivaten graag afnemen terwijl als iedereen volzit gaat GS vrolijk contrair handelenquote:Op zondag 22 augustus 2010 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou GS geen feestje mogen geven van hun geld?

Dat is geen serieuze bron. Iedereen kan daar posten en gezien het tijdstip van posten heb je dat waarschijnlijk zelf gedaan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 08:41 schreef floor922 het volgende:
http://www.liveleak.com/item?a=view&token=f21_1282545398 is een site als WikiLeaks staat het hele artikel in het engels op

Het geld werd ze aangeboden. Als jij 10 miljoen krijgt en je weet dat je met dat geld op de kortere termijn winst kan maken, dan neem jij dat ook aan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:01 schreef floor922 het volgende:
het gaat erom dat dit soort enorme excessen dus nog steeds plaats vinden en dat er miljoenen opgefeest worden terwijl Goldman Sachs wel degelijk geld van de overheid nodig had. En nu al weer gaat feesten in een ''7 sterren hotel''

Een onbetrouwbare bron ja. Ze zitten vol met leugens.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:44 schreef floor922 het volgende:
nouja de komene periode zullen er veel meer artikelen over dit bericht verschijnen, leaksites zijn namelijk een bron geworden

Dat zegt iedereen al: ga dan bij de overheid klagen. Zonder die overheid die alles toestaat kan geen enkele bank doen wat ze de afgelopen jaren hebben gedaan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 03:20 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Ja leuk, laat ze dan ook geen overheidssteun krijgen, slimmerik. Waarom mogen die 106 mensen 400 miljoen gaan uitgeven? Denk je dat dat een goed signaal is na de kredietcrisis die ze zelf voor een groot deel mee veroorzaakt hebben?

Exactomundo. Goldman Sachs profiteerd van de dom- en kortzichtigheid van tegenpartijen zoals de europese banken. Het is de crème-de-la-crème en het is ongelovelijk zwaar om het 15 (?) jaar binnen de muren van GS uit te houden om uiteindelijk die welverdiende stap naar Partner te maken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:06 schreef Foksnor het volgende:
[..]
Tja het zoijn de naive europese banken die trost zijn om zaken te doen met GS en hun derivaten graag afnemen terwijl als iedereen volzit gat GS vrolijk contrair handelen
Domme europese banken die met hun geldogen de leveradge opdreven tot het absurde

Waarom?quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:04 schreef floor922 het volgende:
'ja deze bankiers moeten financieel uitgekleedt worden

Het probleem is dat het word aangemoedigd door de overheden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:56 schreef iamcj het volgende:
Mijn probleem is dat ze geld en dus ook winst creeëren uit niets en daar vervolgens van gaan feesten, bonussen uitkeren etc.
Het probleem is dat dit wettelijk is toegestaan.

Ik hoop dat je snapt dat het artikel complete onzin was? Natuurlijk kun je genoeg excessen vinden om over te schelden, maar deze is van A-tot-Z uit de grote duim gezogen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:01 schreef floor922 het volgende:
het gaat erom dat dit soort enorme excessen dus nog steeds plaats vinden en dat er miljoenen opgefeest worden terwijl Goldman Sachs wel degelijk geld van de overheid nodig had. En nu al weer gaat feesten in een ''7 sterren hotel''

Tsja, er zijn ook al decennia lang berichten over buitenaards leven op aarde, het monster van loch ness en een levende elvis.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:44 schreef floor922 het volgende:
nouja de komene periode zullen er veel meer artikelen over dit bericht verschijnen, leaksites zijn namelijk een bron geworden

Denk eens zelf een beetje na en lees het artikel nog eens.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:21 schreef floor922 het volgende:
nou dat weet ik zo net nog niet ik zie Goldman Sachs er wel voor aan om eens lekker decadent te doen het is ook al verschenen op verscheidene Amerikaanse sites

Vertel eens... hoe lang moet je wachten met spenderen van geld nadat je overheidsgeld hebt ontvangen? Misschien wel interessant voor al die mensen die een uitkering hebben (gehad), studenten, enz.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:01 schreef floor922 het volgende:
het gaat erom dat dit soort enorme excessen dus nog steeds plaats vinden en dat er miljoenen opgefeest worden terwijl Goldman Sachs wel degelijk geld van de overheid nodig had.

nouja huffingtonpost is toch een serieus medium..quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:27 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Denk eens zelf een beetje na en lees het artikel nog eens.

En die schreef ook al een compleet andere artikel. Trouwens, dat artikel lijkt me nauwelijks nieuwswaardig. Alsof je als bankier geen kerstfeest mag hebben? Het gaat godverdomme om 1 diner met collega's, is dat zo vreemd? Ik kan uit ervaring vertellen dat je er gewoon zelf voor moest betalen ook.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:30 schreef floor922 het volgende:
[..]
nouja huffingtonpost is toch een serieus medium..

O waar werk jij, bij dagobert duck of Mr Sgroogequote:Op maandag 23 augustus 2010 13:32 schreef Drive-r het volgende:
[..]
En die schreef ook al een compleet andere artikel. Trouwens, dat artikel lijkt me nauwelijks nieuwswaardig. Alsof je als bankier geen kerstfeest mag hebben? Het gaat godverdomme om 1 diner met collega's, is dat zo vreemd? Ik kan uit ervaring vertellen dat je er gewoon zelf voor moest betalen ook.

zo denk ik eroverquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:45 schreef Salvad0R het volgende:
Goldman Sachs staat wel bekend om hun excessieve manier waarop ze hun werknemers belonen.
Het zou mij niets verbazen als deze kerstbeloning waarheid blijkt.

Ik trek in ieder geval geen uitkering, als je dat soms vraagt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:35 schreef Foksnor het volgende:
[..]
O waar werk jij, bij dagobert duck of Mr Sgrooge

Een diner van 8 dagen lang in het meest luxueuze hotel ter wereld vind jij ook maar normaal? Inclusief extreem dure cadeaus? (Ik mis nog de gratis sportwagen, dan was het plaatje compleet geweest.)quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:32 schreef Drive-r het volgende:
[..]
En die schreef ook al een compleet andere artikel. Trouwens, dat artikel lijkt me nauwelijks nieuwswaardig. Alsof je als bankier geen kerstfeest mag hebben? Het gaat godverdomme om 1 diner met collega's, is dat zo vreemd? Ik kan uit ervaring vertellen dat je er gewoon zelf voor moest betalen ook.

LEZEN....quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:34 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Een diner van 8 dagen lang in het meest luxueuze hotel ter wereld vind jij ook maar normaal? Inclusief extreem dure cadeaus? (Ik mis nog de gratis sportwagen, dan was het plaatje compleet geweest.)
Dus volgens de Huffington Post is het schandalig dat sommige executives toch een dinner organiseren voor hun personeel...quote:Goldman Sachs Execs Skirt Christmas Party Ban
At Goldman Sachs, tis the season of giving. Not only is the firm lavishing huge bonuses on its employees, but its executives are finding ways around the company's ban on Christmas parties - by calling them "dinners."
Goldman announced the ban earlier this month - the second year in a row it has canceled Christmas. But The Business Insider has uncovered at least six dinners organized by executives and paid for by the executives or sponsored by an outside law firm:
"It's an important morale booster at a time when lots of Goldman people feel they are constantly under attack," an employee told us.

Zinloze vergelijking. Verschil tussen publiek en privaat.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:34 schreef Krantenman het volgende:
Als een politicus dat zou doen, dan zou hij stante pede gedwongen worden tot ontslag.
En een politicus werkt in wezen met hetzelfde geld als een bankier, het geld van jou en mij namelijk.

De aanklachten van fraude met securitisering, het profiteren van het instorten van de huizenmarkt aldaar, investeerders misleiden toen de boel ging instorten. Het googlen mag je zelf doen.quote:

Ja, en inde OP wordt gezegd dat dat "dinner" dus 8 dagen lang duurt. Het is dus niet zomaar een "etentje". Ze verbloemen het gewoon een beetje, in feite is het gewoon een heel duur snoepreisje.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
LEZEN....
Bron: Huffington Post (zoals per link van TS):
[..]
Dus volgens de Huffington Post is het schandalig dat sommige executives toch een dinner organiseren voor hun personeel...

Vermeend, echter geen bewijs en geen officiele aanklachten. Of heeft de SEC de boel al achter de tralies met hun deskundigheid? Diezelfde deskundigheid waarmee ze jarenlang Madoff en co. hebben laten lopen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:03 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
De aanklachten van fraude met securitisering, het profiteren van het instorten van de huizenmarkt aldaar, investeerders misleiden toen de boel ging instorten. Het googlen mag je zelf doen.

Het is wel het geld van jou en mij.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:46 schreef waht het volgende:
[..]
Zinloze vergelijking. Verschil tussen publiek en privaat.
En het is niet het geld van jou en mij. Als je wilt klagen doe je dat bij de overheid. Die kan dit stoppen. Aan het feit dat mensen geld willen verdienen doe je niets. Dat kan alleen God.

De overheid mag zich niet bemoeien met interne aangelegenheden in een particulier bedrijf. Die semi-communistische mentaliteit die zowel links als rechts nederland heeft is afstotelijk.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:13 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Het is wel het geld van jou en mij.
En inderdaad, de overheid zou dit moeten aanpakken. Het feit dat ze een reis van acht dagen proberen voor te stellen als een "dinner" betekent eigenlijk dat ze de hete adem van Obama in hun nek voelen (omdat hij o.a. ooit ook openlijk de bonuscultuur bij banken heeft veroordeeld).

Je vergeet natuurlijk dat die injectie (notabene een TARP injectie) allang en breed teruggeven is met nog heel veel extra erbij in de vorm van een zware interest. De samenleving zou ze eigenlijk nog dankbaar moeten zijn ook als je het echt zo zwart-wit wilt bekijken zoals sommige reacties hier..quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:13 schreef Krantenman het volgende:
[..]
En inderdaad, de overheid zou dit moeten aanpakken. Het feit dat ze een reis van acht dagen proberen voor te stellen als een "dinner" betekent eigenlijk dat ze de hete adem van Obama in hun nek voelen (omdat hij o.a. ooit ook openlijk de bonuscultuur bij banken heeft veroordeeld).

precies..quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:10 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Ja, en inde OP wordt gezegd dat dat "dinner" dus 8 dagen lang duurt. Het is dus niet zomaar een "etentje". Ze verbloemen het gewoon een beetje, in feite is het gewoon een heel duur snoepreisje.

Jij stelde dat ze voorop liepen en dat mag jij gewoon onderbouwen. Ik ga dat niet voor je doen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:03 schreef Thomas B. het volgende:
De aanklachten van fraude met securitisering, het profiteren van het instorten van de huizenmarkt aldaar, investeerders misleiden toen de boel ging instorten. Het googlen mag je zelf doen.

Nee. Het is een private onderneming.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:13 schreef Krantenman het volgende:

Nee, het enige onderscheid dat ik maak is dat tussen bedrijven die essentieel zijn voor het functioneren van een land en gewone particuliere bedrijven die goederen produceren of wat dan ook.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:17 schreef GewoonAnoniem het volgende:
[..]
De overheid mag zich niet bemoeien met interne aangelegenheden in een particulier bedrijf. Die semi-communistische mentaliteit die zowel links als rechts nederland heeft is afstotelijk.

Dat ben jij, zonder enige twijfel.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:36 schreef Krantenman het volgende:
Wie is er nu eigenlijk het meest "semi-communistisch" van ons tweeën?

Het enige wat de overheid mag doen is een veilig alternatief bieden voor mensen die hun geld niet willen riskeren bij privéondernemingen. Mag aan diens beleid morrelen vind ik te ver gaan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:36 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Nee, het enige onderscheid dat ik maak is dat tussen bedrijven die essentieel zijn voor het functioneren van een land en gewone particuliere bedrijven die goederen produceren of wat dan ook.
Elektriciteit, gas, brandweer, politie, maar ook het bankwezen lijken me dermate essentieel voor het functioneren van de maatschappij dat de overheid er best haar zegje mag in hebben, en dat vind ik helemaal niet "communistisch".
Als de buurtkroeg hier failliet gaat, dan voelt het land er niks van. Maar als zo'n grote, "particuliere" bank dreigt failliet te gaan, dan moet ik er via mijn belastingen geld in steken omdat ze "too big to fail" zijn. Dát is pas "semi-communistisch". En dan zeg jij dat de overheid daar niet mag ingrijpen? Wie is er nu eigenlijk het meest "semi-communistisch" van ons tweeën?

Mensen als jou zijn zo enorm verblind, je verwacht van de overheid dat ze dit soort zaken aanpakken, terwijl de overheid de belangrijkste oorzaak is waarom jij en ik minder aan ons geld hebben, door het loslaten van de goudstandaard zijn ze continue bezig meer geld in omloop aan het brengen, wat de facto inhoud dat de overheid je leeg rooft.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:13 schreef Krantenman het volgende:
[..]

Wat is nu toch het probleem? Ze hebben dat geld. Mogen ze dat ook uitgeven? Of is geld hebben iets wat niet meer privaat is zodra je boven een bepaald bedrag komt?quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:39 schreef floor922 het volgende:
als je kan graaien en lekker doorgaan met een bijzonder luxe levensstijl zonder dat iemand je een haarbreed in de weg legt - waarom niet? Maar netjes is het niet iig. en ook zeer walgelijk Hoe slapen die mensen 's nachts vraag ik me af hebben ze geen geweten, ze spenderen miljoenen alsof het 10tjes zijn

Staatsbanken dus? Om nogmaals terug te keren op de vraag wie er nu "communistischer" is dan de ander? Of moet ik mijn geld weer in een sok steken onder een matras?quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:42 schreef GewoonAnoniem het volgende:
[..]
Het enige wat de overheid mag doen is een veilig alternatief bieden voor mensen die hun geld niet willen riskeren bij privéondernemingen. Mag aan diens beleid morrelen vind ik te ver gaan.

Goed, ze liepen niet voorop zoals bijvoorbeeld Lehmen Brothers. Maar het is niet zo dat hen geen enkele blaam treft.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij stelde dat ze voorop liepen en dat mag jij gewoon onderbouwen. Ik ga dat niet voor je doen.
En als jij dat wel redelijk vindt, bij deze mijn antwoord: NIETUS! Zie google voor de details.

Dat mag je vinden. Maar feitelijk is daar geen goede onderbouwing voor.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:46 schreef floor922 het volgende:
nouja banken past wat meer nederigheid zou ik willen zeggen

veilig alternatief bieden voor mensen die hun geld niet willen riskeren bij privéondernemingenquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:47 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Staatsbanken dus? Om nogmaals terug te keren op de vraag wie er nu "communistischer" is dan de ander? Of moet ik mijn geld weer in een sok steken onder een matras?

Nee, maar zeg dan niet dat ze voorop liepen...quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:50 schreef Thomas B. het volgende:
Maar het is niet zo dat hen geen enkele blaam treft.

Omdat ze het kunnen. Ze zijn slimmer dan jij. 'Big earners are big spenders' en waarom in godsnaam ook niet. Laat me duidelijk zijn. Het is niet 'ons' geld waarmee ze spelen. Ja misschien maar dan is het alsnog je eigen keuze om je geld daar onder te brengen. Ben zo zat van dit moralistisch geneuzel hè. En dan beginnen ze over het communisme HAHA. Be free to emigrate naar een Rusland oid.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:39 schreef floor922 het volgende:
ze spenderen miljoenen alsof het 10tjes zijn

De OP is een volledig andere bron en heeft dus niks met Huffington Post te maken, zodoende. Maar goed, blijkbaar zijn bronnen volgens TS toch niet relevant, dus eigenlijk kun je gewoon beter zelfs iets verzinnen en het neerkwakken, boeit toch niet.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:10 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Ja, en inde OP wordt gezegd dat dat "dinner" dus 8 dagen lang duurt. Het is dus niet zomaar een "etentje". Ze verbloemen het gewoon een beetje, in feite is het gewoon een heel duur snoepreisje.

Oh ja, want Rusland is tegenwoordig héél erg communistisch.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:57 schreef Sokz het volgende:
[..]
Omdat ze het kunnen. Ze zijn slimmer dan jij. 'Big earners are big spenders' en waarom in godsnaam ook niet. Laat me duidelijk zijn. Het is niet 'ons' geld waarmee ze spelen. Ja misschien maar dan is het alsnog je eigen keuze om je geld daar onder te brengen. Ben zo zat van dit moralistisch geneuzel hè. En dan beginnen ze over het communisme HAHA. Be free to emigrate naar een Rusland oid.

Where to begin...quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:57 schreef Sokz het volgende:
[..]
Omdat ze het kunnen. Ze zijn slimmer dan jij. 'Big earners are big spenders' en waarom in godsnaam ook niet. Laat me duidelijk zijn. Het is niet 'ons' geld waarmee ze spelen. Ja misschien maar dan is het alsnog je eigen keuze om je geld daar onder te brengen. Ben zo zat van dit moralistisch geneuzel hè. En dan beginnen ze over het communisme HAHA. Be free to emigrate naar een Rusland oid.

Noord-korea ook goed.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:02 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Oh ja, want Rusland is tegenwoordig héél erg communistisch.Daar is het nog veel erger gesteld.

Nee, jij hebt gewoon een raar wereldbeeld.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:51 schreef floor922 het volgende:
deze bankiers hebben gewoon geen geweten...

Het is maar net hoe je het zelf bij elkaar fantaseert natuurlijk.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:51 schreef floor922 het volgende:

En jij geen hersencapaciteit. Dom gansjequote:Op maandag 23 augustus 2010 17:51 schreef floor922 het volgende:

Ze heeft wel moreel punt imho. Maar goed.. Money makes the world go round.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:03 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je het zelf bij elkaar fantaseert natuurlijk.

En waarom is het moreel (volgens jou dan) zo verwerpelijk om bonussen (al dan niet in natura) uit te keren aan de mensen die heel veel geld in het laatje hebben gebracht? Als GS nog aan het overheidsinfuus lag, okee. Als ze verlies zouden draaien kon je er ook nog wat van zeggen, alhoewel dat al niet echt een zaak is voor jou en mij (maar voor de aandeelhouders). Maar een volledig zelfstandig bedrijf dat goeie cijfers laat zien?quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:14 schreef GewoonAnoniem het volgende:
[..]
Ze heeft wel moreel punt imho. Maar goed.. Money makes the world go round.

Als dat schoonmaak bedrijf net 5000 man op straat heeft gegooid en daarna bleek dat men met het voltallige bestuur 2 week naar Abu Dhabi is geweest om de resultaten te vieren zal dat ook in de krant komen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:39 schreef draaier89 het volgende:
Zou hier ook zo'n ophef over zijn geweest als het bijvoorbeeld een bedrijf was dat in de schoonmaakmiddelen branche zat? Of als ze WC potten maakten? Lijkt me niet. Goldman is ook gewoon een bedrijf, waarom zouden ze dan minder 'rechten' hebben dan andere bedrijven?

Ik ben het natuurlijk wel met je eens. Het probleem voor mij is echter, dat van die nep-nieuwsberichten uit de OP elke redelijke discussie bij voorbaat al onmogelijk maken. Dat zorgt enkel voor users die stompzinnig blijven volhouden "dat het best wel waar zou kunnen zijen" en dus al redeneren vanuit een vreemde positie. En dat lokt weer hard reacties uit van de andere kant, die graag de TS belachelijk maakt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is jammer dat hier een beetje 2 kampen zo tegenover elkaar staan. Om het even heel overdreven te stellen: met een aantal users die de bankiers voor domme ongevoelige kloothommeltjes aan ziet en het andere kamp wat de bankiers enigszins in verdediging heeft. Dat ze zelf maar mogen doen en laten wat ze willen want ze hebben het verdient, en iedereen die er op zeikt is een domme jaloerse sukkel.
Voor elk kamp valt wel wat te zeggen maar dat modder gooien slaat nergens op. Een bankier kan er ook niks aan doen dat hij zoveel verdient. Dat heet nu eenmaal marktwerking. Dat bepaalde mensen moeite hebben dat gezien de huidige omstandigheden in de economie ze in de media lezen dat bankiers 'decadent' gedrag vertonen (wat in 99 van de 100 gevallen door de media enorm wordt overdreven) is ook niet meer dan logisch. Persoonlijk vind ik het nog veel dommer van mensen die daar zo nodig op moeten reageren.

Minder, maar er zou nog steeds ophef over gemaakt worden als er daarvoor net een of andere crisis was geweest, etc... Natuurlijk is het makkelijker om te zeiken op de bancaire sector momenteel, maar het is ook weer niet alsof andere op een andere schaal beoordeeld worden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:39 schreef draaier89 het volgende:
Zou hier ook zo'n ophef over zijn geweest als het bijvoorbeeld een bedrijf was dat in de schoonmaakmiddelen branche zat? Of als ze WC potten maakten? Lijkt me niet. Goldman is ook gewoon een bedrijf, waarom zouden ze dan minder 'rechten' hebben dan andere bedrijven?

Dat is precies het statement wat ik wilde maken. Het is zo simpel om Goldman nu bij alles wat ze doen zwart te maken. Al ben ik het er mee eens dat het niet echt een tactische zet is in deze tijden, nu de publieke opinie zo slecht over de bankaire sector denkt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als dat schoonmaak bedrijf net 5000 man op straat heeft gegooid en daarna bleek dat men met het voltallige bestuur 2 week naar Abu Dhabi is geweest om de resultaten te vieren zal dat ook in de krant komen.
Dat GS in de krant komt is ook niet meer dan logisch. Het is zo lekker makkelijk, modder gooien naar GS. Het is gewoon door de media wereldwijd gemaakt als een moeder aller kwaden in het bankwereldje zodat alle opgefokte mensen daar hun agressie over kunnen spuwen. En wanneer je kritiek over bonussen hoort, is dat vaak in combinatie met GS omdat die tov van andere banken het veel beter doen en dus ook hogere bonussen uitkeren. Doh!![]()
(Ook al zijn ze zelf vaak genoeg (al dan niet terecht) negatief in de media geweest.)

Dat is ook het hypocriete aan die hele discussie.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:43 schreef Drive-r het volgende:
Oh, en om er nog eentje te pakken. Natuurlijk zou het mooier zijn als verpleegsters beter zouden verdienen. Maar zoals al werd gemeld, lijkt het erop dat de massa daar uiteindelijk ook weer niks voor voelt. Dat zou namelijk vrij makkelijk moeten zijn, de overheid bepaalt immers direct hun salarissen en wij bepalen wie er in de overheid regeert - toch?

Je bent het woord 'Ontbijt' vergeten in het Engels te zetten in je zogenaamde bron 'floor'. Laat me raden, je hebt het zelf in elkaar gezet en bent het vervolgens gaan posten?quote:Op maandag 23 augustus 2010 08:41 schreef floor922 het volgende:
http://www.liveleak.com/item?a=view&token=f21_1282545398 is een site als WikiLeaks staat het hele artikel in het engels op

aardbolquote:Op maandag 23 augustus 2010 20:35 schreef Sokz het volgende:
haha floor serieus ben je ongesteld ofzo. Waar maak je je druk om.

Bankiers hebben wel een geweten, maar ze zijn er door onoplettenheid en hebzucht zelf ook ingestonken, het grote spel met de mortgage derivaten is slim gespeeld door GS, en de banken dachten daar hun leveradge risicoloos en inspanningsloos mee te kunnen verhogen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:51 schreef floor922 het volgende:

Je vergeet voor het gemak te melden dat banken in Amerika veelal gedwongen werden om Hypotheken aan paupers te slijten, google maar eens op redlining.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:52 schreef Foksnor het volgende:
[..]
Bankiers hebben wel een geweten, maar ze zijn er door onoplettenheid en hebzucht zelf ook ingestonken, het grote spel met de mortgage derivaten is slim gespeeld door GS, en de banken dachten daar hun leveradge risicoloos en inspanningsloos mee te kunnen verhogen.
Maar dat het ook fout kon gaan, dat woningen minder waard zouden kunnen worden, nee, dat is onmogelijk, en van subprime leningen hadden de feestende Europese bankiers ooit wel eens gehoord, maar de boodschapper met het slechte nieuws is in tijden van voorspoed een onwelkome gast .
Alleen de mannen van GS zagen het aankomen, omdat ze zelf die constructie bedacht hadden en wisten dat er geen enkele onderliggende waarde was, en op het toppunt van de waanzin, ging GS vrolijk contrair handelen.
Maar de werkelijke oorzaak is het sluiten van tophypotheken aan werklozen en dronken hispanics, door Fanny Mae en Freddie Mac, en GS zag en keek toe.
Maar handig was wel dat de Goldman Sachs man hank paulson Minster van Financien werd tijdens GW Bush, zodat die het zwakke White House kon aansturen

Er werd vanuit het White House (Hank Paulson) een oproep gedaan aan Freddie en Fanny om paupers een hypotheek te geven, met de gedachte dat het risico toch verpakt en verkocht werd.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak te melden dat banken in Amerika veelal gedwongen werden om Hypotheken aan paupers te slijten, google maar eens op redlining.
Banken vonden het niet erg nee, zonder inspanning verhogen van de leveradge, tot het fout ging, want (bijna) failliet gaan dat vind niemand leuk ,en de koers zakt dan in elkaar he en dat was ook niet de bedoelingquote:Daarnaast vonden ze het helemaal niet erg, als je beetje verdiept in hoe banken geld kunnen creeeren dan zou je al snel snappen waarom ze dit deden.

Het is volgens Google ook gepost in scholieren.com , iex.nl, fancy.nl , goud.com, autoweek.nl en stand.nlquote:Op maandag 23 augustus 2010 20:18 schreef SjoerdZwoerd het volgende:
[..]
Je bent het woord 'Ontbijt' vergeten in het Engels te zetten in je zogenaamde bron 'floor'. Laat me raden, je hebt het zelf in elkaar gezet en bent het vervolgens gaan posten?
http://partyflock.nl/topi(...)rs_vieren_feest.html

Inderdaad. TS heeft dit op verschillende forums gepost en gezien de post geschiedenis van de user heeft hij meer gepost over decadent bankiers gedrag en gezanik over GS.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:25 schreef jaco het volgende:
[..]
Het is volgens Google ook gepost in scholieren.com , iex.nl, fancy.nl , goud.com, autoweek.nl en stand.nl
Dat het bericht vals is, is inmiddels wel aangetoond. Wat denken jullie dat het motief van Floor922 zal zijn? Heeft zij/hij een short positie in aandelen GS en probeert ze de koers naar beneden te krijgen ? Is ze een conspiracy theorist die de gevaren van GS wil aantonen ? Of gaat het om pure relschopperij ?

Mwoah speelde al een stuk langer hoor, in de jaren 60, 70 en daarna zijn onder vrijwel elke president acties geweest om redlining tegen te gaan: http://en.wikipedia.org/wiki/Redliningquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:10 schreef Foksnor het volgende:
[..]
Er werd vanuit het White House (Hank Paulson) een oproep gedaan aan Freddie en Fanny om paupers een hypotheek te geven, met de gedachte dat het risico toch verpakt en verkocht werd.
[..]
Banken vonden het niet erg nee, zonder inspanning verhogen van de leveradge, tot het fout ging, want (bijna) failliet gaan dat vind niemand leuk ,en de koers zakt dan in elkaar he en dat was ook niet de bedoeling

Maar Bush en zijn GS minister van financien Hank Paulson hebben er een soort dwang van gemaakt richting Fanny en Freddie, want GS wist die hypotheken mooi te verpakken en te verhandelen met derivaten constructies, dat was de nieuwe goudmijn voor GSquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mwoah speelde al een stuk langer hoor, in de jaren 60, 70 en daarna zijn onder vrijwel elke president acties geweest om redlining tegen te gaan: http://en.wikipedia.org/wiki/Redlining

Je kunt jezelf beter wat inlezen, voordat je meer van dit soort onzin post. Ten eerste werden Fanny en Freddie al in den beginnen (lees: jaren 60-70) gecreerd door de overheid om hypotheken te verpakken en dus liquiditeit in de markt te brengen. Rond 1999-2000 is er onder Clinton besloten om dit verder uit te breiden door een agressieve push richting de lagere inkomens te maken. Bush heeft later nog geprobeerd de regelgeving aan te pakken om zodoende Fanny en Freddie beter onder controle te houden en de risico's enigzins te reduderen (2003), maar dat was achteraf al te laat.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:16 schreef Foksnor het volgende:
[..]
Maar Bush en zijn GS minister van financien Hank Paulson hebben er een soort dwang van gemaakt richting Fanny en Freddie, want GS wist die hypotheken mooi te verpakken en te verhandelen met derivaten constructies, dat was de nieuwe goudmijn voor GS
En het fraaie is dat na het bezoek van Balkenende aan Bush is het ABP 5 miljard Euro gaan beleggen in obligaties van Franny en Freddie, deze derivaten werden later weer opgekocht door ING en ABNom hun beurskoers op te vijzelen met een nieuwe bijgestelde winstverwachting
![]()

Klopt, tijdens de ambtstermijn van GW BUSH is de voorzitter van Goldman Sachs minister van Financien geworden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:37 schreef Drive-r het volgende:
[..]Oh, en Hank Paulson werd mid-2006 U.S. Secretary of Treasury - Da's ongeveer 40 jaar na de geboorte van Fanny & Freddie

Zoals ik al aan gaf was het Clinton die dat deed, vele jaren voor Bush of Paulson. Dus je opmerking is complete bullshit. Maar goed, daar wennen we snel aanquote:Maar Bush en zijn GS minister van financien Hank Paulson hebben er een soort dwang van gemaakt richting Fanny en Freddie, want GS wist die hypotheken mooi te verpakken en te verhandelen met derivaten constructies, dat was de nieuwe goudmijn voor GS

Maar die oproep van Bush om hypotheken te geven aan mensen zonder inkomen was in 2004 hoor, kijk het filmpje nog maar eensquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:02 schreef Drive-r het volgende:
Jezus, hoe bijdehand wil je zijn? Je schreef net nog:
[..]
Zoals ik al aan gaf was het Clinton die dat deed, vele jaren voor Bush of Paulson. Dus je opmerking is complete bullshit. Maar goed, daar wennen we snel aan

Sjezus - dat was bevestiging van beleid dat dus al jaren eerder was ingezet. Zucht. En 2004 was nog steeds voor de aanstelling van Paulson, dus die link zit ook in je hoofd. Maakt niet uit.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:05 schreef Foksnor het volgende:
[..]
Maar die oproep van Bush om hypotheken te geven aan mensen zonder inkomen was in 2004 hoor, kijk het filmpje nog maar eens

Het is mij opgevallen dat Floor922, saar nog wat sarrah99 enzovoort allemaal dezelfde soort berichten posten onder een ander account. Veelal over het eventuele wangedrag van bankiers en omgeving. Lijkt me dat dit allemaal dezelfde persoon is. Misschien een modje die het IP kan natrekken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:25 schreef jaco het volgende:
Het is volgens Google ook gepost in scholieren.com , iex.nl, fancy.nl , goud.com, autoweek.nl en stand.nl
Dat het bericht vals is, is inmiddels wel aangetoond. Wat denken jullie dat het motief van Floor922 zal zijn? Heeft zij/hij een short positie in aandelen GS en probeert ze de koers naar beneden te krijgen ? Is ze een conspiracy theorist die de gevaren van GS wil aantonen ? Of gaat het om pure relschopperij ?

Vast iemand van de SP, read my lips.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:19 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Het is mij opgevallen dat Floor922, saar nog wat sarrah99 enzovoort allemaal dezelfde soort berichten posten onder een ander account. Veelal over het eventuele wangedrag van bankiers en omgeving. Lijkt me dat dit allemaal dezelfde persoon is. Misschien een modje die het IP kan natrekken.

En die staan nu allemaal op straat omdat ze het niet konden betalen en de rekening die ze hebben laten open staan , gaat naar de mensen die dat wel kunnen/konden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:50 schreef Verburg_K het volgende:
Ach en er zullen veel mensen woonruimte gekregen hebben dankzij Bush , dat is toch ook mooi

Agnes Kant die na mislukt te zijn in de politiek probeert haar gelijk te halen op de interwebs.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vast iemand van de SP, read my lips.

Ik geloof niet dat de user de regels van Fok! overtreedt. Je mag toch meerdere accounts hebben? En een onzin verhaal verzinnen en posten is volgens mij ook niet verboden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:19 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Het is mij opgevallen dat Floor922, saar nog wat sarrah99 enzovoort allemaal dezelfde soort berichten posten onder een ander account. Veelal over het eventuele wangedrag van bankiers en omgeving. Lijkt me dat dit allemaal dezelfde persoon is. Misschien een modje die het IP kan natrekken.

Nee niet dom, vooral kortzichtig, tering man, je zult met dat wijf getrouwd zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:37 schreef DS4 het volgende:
Ik ben het vaak oneens met Agnes Kant, maar dom is ze niet. Dus die kans acht ik klein.

Dat hoeft dan ook weer niet van mij...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:50 schreef raptorix het volgende:
tering man, je zult met dat wijf getrouwd zijn.

Of ze is een beetje labiel, want mij heeft ze ook al een PM gestuurd toen ik een negatieve reactie plaatste over bankiers. (Nooit op ingegaan, trouwens) Wie is die Floor eigenlijk?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:22 schreef Sokz het volgende:
Of ze probeert op een heel onduidelijke manier sarcastisch over te komen ..

Floortjequote:Op zondag 23 januari 2011 13:43 schreef floor922 het volgende:
Goldman Sachs heeft nooit geld van de overheid ontvangen....
En als je iets wist over de boekhouding van banken, zou je ook weten dat de staatssteun absoluut in het niet zinkt vergeleken bij de andere middelen. Als de totale staatssteun van alle landen, zelfs maar 0,01% van het vermogen van banken bedraagt, zou het me verbazen.
Wat ook opvalt is de volstrekt onnozelheid van de bankenbashers. Het is in beleggingsland heel gebruikelijk om alleen uit te betalen in provisie, oftewel, netto salaris ¤ 0,00 per jaar, en de rest is allemaal 'bonus' op basis van wat je verdient voor je werkgever.
Een "bonus van ¤ 23.000" is dan dus niets anders dan een normaal modaal inkomen.
Dat zet het hele bonusgebeuren toch wel even in een ander perspectief.

Geen idee maar ze heeft wel meerdere kloons hier op fok.... ach wie nietquote:

Ik, tenzij gebanned, want dan kloon.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Geen idee maar ze heeft wel meerdere kloons hier op fok.... ach wie niet
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |