quote:RTL-correspondent Conny Mus (59) overleden
Tijdens een vakantie in Nederland is RTL-verslaggever Conny Mus overleden.
Een hartaanval in de nacht van donderdag op vrijdag werd de 59-jarige nieuwsjager, die jaren actief was als correspondent in het Midden-Oosten, fataal. Dat heeft RTL vrijdag bevestigd.
Mus werd op 21 oktober 1950 in Amsterdam geboren. Hij verhuisde in 1981 naar Israël waar hij korte tijd later de eerste stappen zette in de televisiewereld en de journalistiek. Na verslaggevingsklussen in onder meer Roemenië, Cambodja en Moskou keerde hij terug naar het Midden-Oosten alwaar hij jarenlang als RTL-correspondent diende.
,,Eigen verhalen maken, laten zien en horen dat je er bent - vooral ook het verhaal achter het nieuws maken - hoe treft het de mensen die er leven'', was zijn journalistieke credo
Harm Taselaar, hoofdredacteur RTL Nieuws reageert: “Conny Mus was een icoon van het RTL Nieuws. Een man van het eerste uur. Een buitengewoon goede en bevlogen journalist, een voorbeeld voor veel collega’s. Daarnaast was hij een lief en geweldig mens. Een trouwe vriend. En hij had heel veel vrienden. Zowel binnen RTL als daarbuiten. Iedereen hield van Conny. We zullen hem zo ontzettend missen.”
Bert Habets, CEO RTL Nederland: “Conny Mus was niet alleen een bepalend gezicht van RTL Nieuws, hij heeft ook enorm veel betekend voor RTL in zijn geheel. De manier waarop hij het nieuws dichtbij de mensen bracht, was uniek. Hij wist de gevolgen voor de slachtoffers als geen ander in beeld te brengen. Een eerlijk verslag ging Conny boven alles, ook boven zijn eigen veiligheid. Dat maakt hem onvervangbaar.”
Zitten die ook op FOK?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:13 schreef schommelstoel het volgende:
Sterkte voor familie en dergelijke.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:25 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik las het net op nu.nl, schrok best toen ik de titel zag, zo onverwachts![]()
RIP
Hoewel 59 niet oud is, moeten wij het eerst allemaal nog maar eens zien te halen.quote:
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:22 schreef STING het volgende:
"Conny Mus die verslag doet van de Domino D-day is nooit grappig."
RIP
Die kan hij zelf niet meer bijwerken hequote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:29 schreef WhateverWhatever het volgende:
http://www.connymus.nl/
Nog niet bevestigd op zijn website
Waarschijlijk zijn management wel wijsneus.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Die kan hij zelf niet meer bijwerken he
quote:
Inderdaad.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:38 schreef Lolaatje het volgende:
Ik vond hem altijd sympathiek overkomen, goede verslaggever.
R.I.P.
Als je enigszins geïnteresseerd bent in het nieuws van de wereld, en niet zo onder een steen leeft dan weet je meteen wie Conny Mus isquote:
volgens mij is AdvancedPower vrij jong.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:00 schreef motorbloempje het volgende:
hoe in godesnaam kun je niet weten wie Conny Mus is?
Heel simpel. Geen tv kijken.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:00 schreef motorbloempje het volgende:
Ja snap ik ook nietquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:00 schreef motorbloempje het volgende:
Ik kijk ook nooit RTL nieuws....quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:00 schreef motorbloempje het volgende:
nou, vooruit:quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:05 schreef paddy het volgende:
Kom op zeg
Leg de user gewoon uit wie het is . Kleine moeite
Precies mijn meningquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:06 schreef Knevelt het volgende:
Conny was altijd een aangename journalist om te zien en iemand die zijn vak serieus nam. Dank voor zijn werk als correspondent.
Ok!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:05 schreef paddy het volgende:
Kom op zeg
Leg de user gewoon uit wie het is . Kleine moeite
Zelfs als je het echt niet weet, een simpele search in google en je hoeft in dit topic niet raar te gaan lopen doen. Maar goed, het zal wel aan mij liggen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:00 schreef motorbloempje het volgende:
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:28 schreef motorbloempje het volgende:
Zit je jarenlang in de meest bestookte oorlogsgebieden, ga je ten onder aan een hartaanval hartstilstand
Youtube kent ze helaas niet. Denk dat ze een dezer dagen wel op tv voorbij komen in een carriere-overzichtquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:44 schreef Radegast het volgende:
Veel te jong, hij was een goede verslaggever.
Kan iemand zich die beelden nog herinneren dat hij op een dak stond in Bagdad tijdens de golfoorlog in 1991 terwijl om hem heen de bommen insloegen? Zou die beelden nog graag eens terugzien.
oh, mijn fout, in de wiki stond harstilstandquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik hoorde toch echt net op de radio dat hij een hartaanval kreeg in zijn slaap...
vond hem soms niet heel erg objectief maar goed was wel een aardige gozer met leuke achtergrondenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Jammer. Sympathieke vent... tenminste, zo kwam ie op me over.
De eerste objectieve Nederlandse verslaggever in het midden oosten, daarvoor hadden we mensen als Eddo Rosenthal die het altijd ietwat gekleurd bracht (en dan druk ik me zacht uit)quote:
Deze Operatie Desert Fox?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:44 schreef Radegast het volgende:
Kan iemand zich die beelden nog herinneren dat hij op een dak stond in Bagdad tijdens de golfoorlog in 1991 terwijl om hem heen de bommen insloegen? Zou die beelden nog graag eens terugzien.
Bron voor dit? Ik denk dat dit bij veel mensen niet bekend was, dus voor het grote publiek wel onverwachts.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:11 schreef Buitendam het volgende:
Heel erg, maar alles behalve onverwachts. De man had een heel zwak hart en heeft zelf regelmatig aangegeven dat de kans dat hij een acceptabele leeftijd zou bereiken, nihil was.
Interview bij Pauw en Witteman, als ik me niet vergis, ik zal het nu eens Googlen. Toen werd hem ook nog de vraag gesteld waarom hij in godsnaam zo'n beroep uitkiest met zo'n hart. Toen begon hij te vertellen dat hij op een dag in een ziekenhuis (in Gaza, als ik me niet vergis) werd opgenomen, omdat z'n hart ermee kapte. Gingen ze hem defribilleren, om het zaakje weer op gang te krijgen. Hij zei dat het in series altijd zo'n schok is waarbij je borstkas omhoog komt, maar in dat ziekenhuis raakte hij met zijn neus het plafond.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Bron voor dit? Ik denk dat dit bij veel mensen niet bekend was, dus voor het grote publiek wel onverwachts.
quote:Enkele jaren eerder had Mus een zware hartaanval en kreeg hij enkele omleidingen
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:44 schreef beequeen het volgende:
R.I.P. Geweldige journalist, wat een gemis.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:45 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dader gevonden....
[ afbeelding ]
Hier terug te zien.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:54 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Net gekeken, damn.
Ik ga hem echt missen.
Nee, mensen gaan gewoon dood, soms zomaar plotseling, dat moet je accepteren.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:48 schreef rubje het volgende:
als je al 1 keer een hartaanval hebt gehad dan lijkt het mij logisch dat je dus anders gaat leven.![]()
Tja en als je dan doorgaat dan is dit helaas het gevolg..
quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:07 schreef TeenWolf het volgende:
Wat een prachttekst op de voorpagina van de website www.connymus.nl. RIP
ANTI SEMITISME
Meer en meer houden we ons er weer mee bezig, mijn mening hierover is heel erg simpel, afblijven en nog eens afblijven. Anti Semitisme moet daar blijven waar het hoort en vooral waar het voor staat: de Tweede Wereldoorlog. Natuurlijk mogen we nooit vergeten wat er gebeurd is, moeten we zeker blijven stilstaan bij het onbeschrijfelijke wat er toen is gebeurd, moeten we blijven proberen te leren van wat er toen ongelooflijk fout is gegaan in de wereld.
Wat mij stoort in de steeds groter wordende discussie over Anti Semitisme, is dat tegenwoordig alles wat ook maar even met Israël te maken heeft al heel erg snel onder dat hoofdstuk geplaatst wordt en dat gaat mij gewoon te ver. Zodra je een verhaal brengt over de ellende onder Palestijnen zijn er al genoeg mensen te vinden, inclusief hoge Ambtenaren in Israël die je Anti Semitisch vinden en Europeanen zijn voor de meeste Israëliërs niet alleen Israël haters, maar dus ook AS.
Nou moet ik eerlijk toegeven, dat demonstraties en of andere protesten tegen Israëls beleid tegenover de Palestijnen nou ook niet bepaald met verstand te werk gaan in hun acties. Palestijnen tekenen hakenkruizen op muren, Gretta Duisenberg met zonder meer al haar goede bedoelingen, heeft het over 6 miljoen en nog meer referenties aan die zwarte bladzijde uit onze geschiedenis maar zeker die van de Joden, dat is om het maar mild te zeggen, niet erg verstandig.
Maar zo zijn er Israëlische politici en regeringswoordvoerders, die bij het minste geringste roepen: "dit heeft met de AS stemming in de wereld te maken."
Ik kan het wel uitschreeuwen, ik ben werkelijk razend, want hiermede gebruik je een term die direct te maken heeft met de Holocaust en daar moet je met je p...ten van afblijven, en mag je niet gebruiken om jouw ideeën over de situatie hier te verkopen. Protesteer, verdedig, doe wat je wil, en wees blij dat dit kan en mag in een redelijk vrije wereld waar wij leven, maar blijf af van de zwarte bladzijde uit de geschiedenis, want die was al zwart genoeg.
Je kunt en mag vandaag geen misbruik maken van, Israëls optreden en of maatregelen kun en mag je niet vergelijken met wat de oorlogsmachine van Hitler heeft uitgehaald, en mensen die het conflict hier kritisch volgen en Israëls politiek en optreden blootleggen mag je niet monddood maken door ze te vergelijken met Anti Semieten.
Natuurlijk mogen we Jodenhaat niet goedkeuren en moeten daar net zo hard tegen optreden als haat tegenover homoseksuelen, allochtonen en andere minderheids groeperingen. Hebben we dan nog niets geleerd? Maar Journalisten, Vredesactivisten en anderen mogen niet vergeleken worden met Anti Semieten.
Israëls reactie op een opiniepeiling in Europa, waarbij de meerderheid vond dat Israël een grote schuldige is van het uitblijven van vrede, wordt in Israël afgedaan alsof dat te maken heeft met het groeiend Anti Semitisme. Kijk, dat bedoel ik nu, dat gaat mij ook te ver, veel te ver - en ik vind dat wel erg makkelijk verschuilen achter hetgeen wat je aan het doen bent. Misbruik maken van die zwarte bladzijde mag zeker Israël niet doen, net als die mensen die kritiek hebben op Israël daarvan af moeten blijven.
Conny Mus
Dat was een beetje figuurlijk bedoeld, het ging meer om de zionistische financiers en idooltjes van Hitler.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:25 schreef TitusPullo het volgende:
Ik denk dat Conny Mus niet geporteerd was voor krampachtige pogingen om te bewijzen dat Hitler een zionist was. Ik denk daarom dat jij hem maar beter niet kunt aanroepen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |