marcodej | donderdag 19 augustus 2010 @ 21:40 |
Wielrennen: Alleen voor echte Bazen![]() Wil je beginnen met wielrennen, een racefiets kopen of iets wat hier mee te maken heeft stel dan gerust in dit topic je vraag. Er zal altijd wel iemand te vinden zijn die je dan verder kan helpen. Link vorige topics: Racefiets kopen Racefiets kopen #2 / Beginnen met wielrennen Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen # 3 Hieronder alvast een paar tips (met dank aan fietsforum): Tips voor je begint: -Laat je niet misleiden door het uiterlijk van een fiets, dit wilt totaal niks zeggen over de kwaliteit van de fiets. -Bestel een racefiets niet via internet als je geen verstand van fietsen hebt. De prijzen zijn vaak lager via internet, maar daar krijg je geen service voor terug. Als je een fiets bij een fietsenmaker koopt en er is iets mis dan kan je altijd nog terug om hun erna te laten kijken. Ook kunnen zij bij de aanschaf de fiets precies op maat instellen. -Doe eerst goed wat research(bijv op internet) voordat je gaat kijken naar een fiets. Dit voorkomt een impulsaankoop. -Koop een racefiets bij een specialist, of in ieder geval in een fietsenwinkel waar ze redelijk wat racefietsen verkopen. Dit voorkomt dat je in een verkooppraatje trapt van een verkoper en achteraf met een slechte fiets zit opgescheept. -Het kan voorkomen dat de fietsenwinkel de fiets die jij op het oog hebt niet op voorraad heeft en moet bestellen. Probeer dan eerst een andere winkel in de buurt te zoeken die de bepaalde fiets wel heeft staan zodat je weet hoe deze er in het echt uitziet. Zo kan je later niet voor verassingen komen te staan. -Het is belangrijk dat je weet waarvoor je de fiets gaat gebruiken. Wil je er wedstrijden mee gaan rijden of alleen voor recreatief gebruik? Want als je op een hoog niveau fietst dan hoort daar ook een betere fiets bij dan dat je af en toe een rondje gaat fietsen. -Het allerbelangrijkste blijft natuurlijk je budget, je kan wel een peperdure fiets gezien hebben maar als je daar het geld niet voor hebt dan houdt het gewoon simpelweg op. Dus stel jezelf de vraag: hoeveel geld wil ik hier aan besteden? -Als je net begint met fietsen koop dan niet een te dure fiets, want voor je het weet ben je zo uitgekeken op het wielrennen en staat er een dure fiets in de schuur te vergaan. En als je de fietsenwinkel uitrijdt is de fiets gelijk al een stuk in waarde gedaald. -Wees niet bang en stel al je vragen aan de verkoper (of hier)! Handige site voor onderhoud aan de fiets: http://racefietsonderhoud.wielrennenmaastricht.nl/ Fietskleding: Een paar sites voor fietskleding www.cyclewear.eu www.futurumshop.nl www.salden.nl www.bike2build.nl www.bike-components.de www.gustavsport.nl Sites voor fietsroutes / bijhouden hiervan: www.bikely.com (routes maken middels googlemaps) www.endomondo.com www.mapmyride.com http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do Lapo: quote: [ Bericht 37% gewijzigd door marcodej op 19-08-2010 21:45:58 ] | |
Yankee | donderdag 19 augustus 2010 @ 22:00 |
Bandjes kun je het beste even via internet bestellen. Voor 2 gp4000 s bandjes betaal je dan rond de 50 euro. | |
Marurk | vrijdag 20 augustus 2010 @ 07:48 |
tvp | |
LexerZ | maandag 23 augustus 2010 @ 11:34 |
Misschien op rose.nl? 54 euro voor 2 banden excl. verzendkosten Continental 4000 S Of is er nog ergens een goedkopere winkel? | |
Yankee | maandag 23 augustus 2010 @ 11:44 |
http://www.bike-component(...)ldable-Clincher.html | |
vanBoeschoten | maandag 23 augustus 2010 @ 14:16 |
Okee, ik zal hier m'n vraag stellen... Ik heb vorig jaar een 2e hand racefiets gekocht, met een framehoogte van 60cm... Ben zelf ongeveer 1.90. Ik probeer als het goed weer is zo'n twee keer in de week te fietsen, maar niet te ver (max 60 km) tot nu toe... Dit in verband met een slechte conditie ivm met een ziekte en medicijnen... Nu is die oude fiets kapot, was gewoon om uit te proberen of ik fietsen überhaupt wel leuk vind om te doen... En dat vind ik dus... En ik wil er ook wel mee doorgaan... Al is het alleen maar om in de zomer bezig te blijven, in de winter voetbal ik de rest van het jaar voetbal ik onder andere... Maar ik wil hier wel mee doorgaan, maar nogmaals, ik ben niet super fanatiek, fiets niet super vaak en ben niet van plan om ver te gaan fietsen... Naar wat voor iets zou ik nu moeten kijken?? Ik wil eigenlijk wel een degelijke fiets hebben, maar natuurlijk niet al teveel betalen... | |
marcodej | maandag 23 augustus 2010 @ 14:19 |
quote:Het begint allemaal bij je budget. | |
Yankee | maandag 23 augustus 2010 @ 14:19 |
Wat wil je ongeveer uitgeven? Moet het een nieuwe fiets zijn of is tweedehands ook goed? Denk dat je je als je eigenlijk alleen in de zomer gaat fietsen en dan maximaal 2 keer per week een fiets met Tiagra afmontage wel voldoet. | |
vanBoeschoten | maandag 23 augustus 2010 @ 14:26 |
Ik ben even aan het zoeken geweest en heb zoiets gezien... Is dat echt niets? Gezien de prijs, pfff budget is moeilijk aangezien ik echt geen idee heb bij welke prijs een beetje een fatsoenlijke fiets begint zeg maar... Maar heb ik voor bijvoorbeeld 400 euro een redelijke fiets voor mij? Tiagra afmontage zegt me eigenlijk al niets hehe... | |
Jort227 | maandag 23 augustus 2010 @ 14:27 |
Ik heb even een vraag. Ik ben deze week jarig, en ik had voor m'n fiets nog SPD pedalen nodig. Nu had ik deze gezien. Die zijn wel redelijk goedkoop, maar zijn ze ook goed? Ik ga ermee MTB'en, maar dat zou in principe toch niet uit moeten maken. En kan je in principe met alle schoenen op die pedalen (zolang je er plaatjes op maakt). Of heb je echt bepaalde schoenen nodig voor bepaalde pedalen? En zoals ik het daar las zitten er toch gewoon schoenplaatjes bij? | |
Yankee | maandag 23 augustus 2010 @ 14:34 |
quote:Dat is echt rommel, zo'n fiets moet je niet kopen. Tenzij je graag over een paar maanden weer eentje koopt. Voor 400 euro zou ik gaan kijken naar een tweedehands met Tiagra of shimano 105 afmontage. Dit zijn groepen van shimano die deze bestaan uit de volgende onderdelen: Ketting,tandwielen,remmen,shifters,achterderailleur,voorderailleur en de crankset incl. trapas. 105 is kwalitatief beter dan tiagra, maar ook tiagra zal voor jou wel voldoende zijn | |
vanBoeschoten | maandag 23 augustus 2010 @ 14:39 |
quote:Okee thanks... Ik ga even zoeken, als ik nog vragen heb of iets gevonden heb dan meld ik het hier wel weer even!! | |
eentwee | maandag 23 augustus 2010 @ 14:43 |
quote:http://www.bike-component(...)-Set-Faltreifen.html 47,50 voor een set. Ik koop deze banden niet meer want 1.5 jaar geleden kostten ze nog 39,95 per set. Ze zijn blijkbaar duurder geworden door het succes en dan haak ik af. Ik heb gelukkig nog een voorraad Pariba Revolution (waren in de uitverkoop 10e/stuk, nu helaas overal uitverkocht) en Vredestein Fortezza Tricomp (17euro). | |
rudedeltadude | maandag 23 augustus 2010 @ 20:45 |
tvp... ik denk dat ik deze week een Trek 1.2 ga bestellen om op te beginnen met fietsen... | |
dendraaier | dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:14 |
Ik wil binnenkort een nieuwe wielrenfiets kopen. Heb het persoonlijk niet zo op tweede-hands fietsen. Echter, het is voor mij de eerste keer dat ik ga wielrennen en wil eerst weten of het wel wat voor me is (al denk ik dat eigenlijk wel, vooral tijdens de Tdf; Giro en Vuelta begint het altijd te kriebelen). Nu heb ik wel wat op internet gekeken, maar veel verstand heb ik er niet van. Wat ik me wel afvroeg is het volgende: Zijn shimano onderdelen voor de groepen het beste (meest gebruikt) voor recreatieve fietsers, aangezien ik begreep dat Campagnolo het meest gebruikt wordt in het profpeleton? Omdat ik een beginnende fietser ben, lijkt me een 'Dura Ace' wat te hoog gegrepen. Ook een Ultegra lijkt me al vrij snel te prijzig, maar wil geen Sora omdat ik denk dat ik dan te snel een nieuwe fiets moet kopen. Momenteel twijfel ik tussen 105 en Tiagra. Ik vroeg me af of jullie me wat meer konden zeggen over de prijs-kwaliteit verhouding van deze modellen? Daarnaast wil ik vragen of een aluminium fiets met carbon voorvork en achtervork een fijne fiets is om recreatief te wielrennen. Of is het fietsen inmiddels zover ontwikkeld dat ook recreanten op volledig carbon fietsen rijden. Tot slot vroeg ik me af of bovenstaande fiets (Shimano 105 met carbon voorvork (evt. achtervork) nieuw ongeveer zal gaan kosten. Wil toch graag onder de 700 euro blijven aangezien ik ook nog alle aanvullende materialen moet kopen: Schoenen, computer, klikpedalen, bidonhouder, kleding. Is het daarnaast een groot probleem als je niet heel handig bent met fietsen. Kortom: rijd je vaak stukken? | |
LeXX | dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:44 |
Ik heb een vraagje ![]() Gisteren liep ik bij de plaatselijke handelaar binnen om even rond te kijken. Ik ben erg goed geholpen qua info, en nadat ik een fiets heb aangeschaft zal met een meting de ideale framemaat e.d. bepaald worden, dat zit dus wel goed. De vraag gaat over materiaalkeuze. Hij heeft een aantal erg mooie Giants staan, die ik serieus overweeg. De ene (TCR Limited) heeft een Alu frame met Ultegra afmontage. De ander (TCR Advanced) heeft een Carbon frame, maar is afgemonteerd met Shimano 105. Omdat de TCR Advanced in de aanbieding is, is dat `slechts` 100 euro meer dan de Limited. Je zou zeggen, doen. Alleen, de fiets heeft 105 ipv Ultegra onderdelen. Wat zouden jullie mij adviseren? De verkoper zei dat ik als beginner zeker het verschil niet ga merken tussen het materiaal qua gewicht, dus daarom Carbon geen meerwaarde zou hebben. Kan ik die 100 euro dan beter in de accessoires steken en voor de Limited gaan? | |
actuele_vertrektijd | dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:25 |
Ga voor Ultegra, voor jouw doelen zijn alu frames duurzamer dan carbon, het verschil ga je echt niet merken en de slijtageonderdelen (105 vs. Ultegra) maken hét verschil voor jou. Mijn mening, anderen zullen daar vast anders over denken... | |
marcodej | dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:27 |
Ik zou ook voor de alu met Ultegra gaan. | |
Marurk | dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:54 |
@ LeXX: Ook ik stond voor een soortgelijke keuze en ben uiteindelijk voor een alu met Ultegra gegaan. Bij mijn fiets zat er maar ongeveer 0.5 kg gewichtsverschil tussen de carbon en niet-carbon. 105 weegt immers weer wat meer dan ultegra naar mijn weten... Dus de gewichtswinst wordt dan weer gedeeltelijk teniet gedaan door de goedkopere afmontage... Daarnaast: Als je zelf al een paar kilo afvalt, heb je het gewichtsvoordeel er ook al uit, niet? ![]() quote:De meeste recreatieve fietsers rijden met Shimano-onderdelen rond denk ik zo. Beide merken zijn niet slecht te noemen hoor. quote:Zie ook mijn antwoord hierboven. Een alu fiets met carbon voorvork is een prima fiets om veel mee te rijden. Heb zelf onlangs ook zo'n fiets aangeschaft, en heb er nog geen moment spijt van. En aangezien je graag onder de 700 euro wilt blijven, is carbon eigenlijk al helemaal geen optie. Dan kom je op minimaal het dubbele uit. Het zal lastig worden om voor 700 euro een nieuwe Shimano 105 afgemonteerde fiets te vinden. Dan zul je toch al gauw tweedehands moeten gaan zoeken denk ik. Met een dergelijk bedrag (aangenomen dat je echt niet meer kunt/wilt uitgeven) zou ik naar een dealer gaan die ook tweedehands fietsen verkoopt. Dan heb je voor een lager bedrag een kwalitatief betere fiets, maar je hebt in ieder geval wel service en je bent verzekerd van een goed advies. Hij kan je dan tevens opmeten zodat je wel een fiets koopt die qua maten bij jou past. Of je gaat voor een nieuwe Tiagra. Zijn ook goede beginnersfietsen denk ik zo, maar zoals jezelf zegt zou het dan kunnen zijn dat je al snel weer wat nieuws wilt. [ Bericht 4% gewijzigd door Marurk op 24-08-2010 13:28:28 ] | |
marcodej | dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:09 |
quote:Een keuze voor carbon maak je in eerste instantie ook niet voor het gewichtsvoordeel, maar voor het verbeterde rijgedrag. Maar gezien de doelen waarmee LexX wil gaan fietsen is die meerwaarde eigenlijk niet echt nodig. Dan is een goede, slijtvastere afmontage nuttiger. | |
MrTinux | dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:20 |
quote:Volgens mij heeft 'Campa' de meeste TdF-overwinningen ja. Maar bijv Rabobank rijdt met Shimano Dura-Ace en zowel Radioshack (Armstrong) als Astana (Contador) met SRAM Red. Bedenk dat de 3 grote groepenmerken (Shimano, Campagnolo, SRAM) alledrie in bepaalde gradaties groepen maken. Op een gelijk niveau (het hoogste is resp Dura-Ace, Super Record en Red) maakt het bijv allemaal niet zoveel uit, ze hebben allemaal hun eigen voor-en nadeeltjes maar het is allemaal min-of-meer gelijk aan kwaliteit. Shimano an-sich zegt dus niet zoveel: ze maken het beste-van-het-beste, maar ook de grootste rommel die je kan krijgen en ziet op fietsen die je bij de bouwmarkt koopt. quote:2200, Sora en Tiagra zijn echte amateurniveaus (waarbij Tiagra dan weer het beste is, Sora is ok om mee te beginnen, 2200 moet je echt vanaf blijven, dat heeft niets met wielrennen te maken ![]() Bedenk ook: alle groeponderdelen zijn te vervangen. Het allerbelangrijkste is dat je goed op je frame past: het frame kan je niet groter of kleiner maken. Als je nu begint en over een jaar of 2 wilt upgraden, laat je gewoon vervangen waar je behoefte aan hebt (aandrijving, remmen, wielen, wat je wilt) quote:Bij recreanten zie je alles: van een "racefiets" van de Gamma tot de duurste carbon Pinarello's. Het zijn recreanten. Hobbyisten. Oftewel: wat de gek eraan uitgeeft. Een alu fiets met carbon voorvork is echter wat je heel veel ziet. Want: betaalbaar, degelijk en gewoonweg prima. quote:Welke fiets? Zonder te weten welke het is, kan je voor een nieuwe fiets van het huidige modeljaar, afgemonteerd met 105, uitgaan van zo'n 800 - 1100 euro, afhankelijk van het uiteindelijke merk. quote:Je kan altijd zijwieltjes laten monteren ![]() Ik fiets nu anderhalf jaar, ben 1 keer gevallen door niet opletten en tegen mijn voorganger aanrijden. Kortom: gewoon je eigen boerenverstand erbij houden en geen domme dingen doen (vol afdalen op een blinde helling, bij je eerste tochtje vol door de bochten, etc.). Oh ja, en even oefenen met de klikpedaaltjes. Bijna iedereen (ik nog niet ![]() | |
Marurk | dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:24 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
LeXX | dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:26 |
Thx voor de reacties ![]() ![]() Ik ga voor de Alu ![]() ![]() ![]() | |
vault_tec | dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:48 |
ik moet een slot hebben, iemand tips? | |
Yankee | dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:59 |
quote:Goede keuze ![]() | |
Stage | dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:55 |
quote:Ik stond voor precies dezelfde keuze. Ik heb wel voor de carbon gekozen. Dit om een paar verschillende redenen. Als eerste vond ik het carbon frame gewoon mooier als de Alu ![]() En over het ultegra vs 105.. moet je er wel ff rekening mee houden dat alleen de shifters en derailleurs ultegra zijn en de rest 105 en FSA grossamer.. Hier vond ik het zelf belangrijker om een goed frame als basis te hebben en onderdelen die kan je altijd nog wisselen.. En de wielen die onder de advanced zitten zijn beter als die onder de Alu.. En een ander belangrijk ding was dat mijn FM de Limited niet meer in mijn maat kon regelen en ik daarvoor de fiets bij een fietsenmaker 100 km verder zou moeten halen.. Ik weet niet waar je woont en welke framemaat je zoekt maar je kan altijd komen kijken en stukkie rijden ![]() | |
LeXX | woensdag 25 augustus 2010 @ 10:15 |
quote:Inmiddels is de koop al gedaan, en kan ik de fiets als het goed is vanmiddag ophalen ![]() Ik weet dat bijvoorbeeld de ketting "gewoon" 105 is, ik zie het belangrijkste voordeel in de derailleurs (ook de naaf is Ultegra overigens!). En jouw punt klopt helemaal: je kan later altijd een onderdeel vervangen door een ander (beter) onderdeel. Als beginner vind ik Alu prima, en zou carbon alleen voor de looks zijn ![]() | |
Marurk | woensdag 25 augustus 2010 @ 10:55 |
quote:Gefeliciteerd met je aankoop, je gaat er zeker veel plezier mee hebben! Heb me net als jou goed georiënteerd alvorens mijn fiets aan te schaffen, en dan kun je er achteraf geen spijt van hebben. En een carbon fiets, ach, die komt er toch vast wel een keer, over een x aantal jaren ofzo. ![]() | |
Narcotical | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:28 |
Vandaag weer teruggeweest naar mijn plaatselijke FM waar ik eerder al informatie ingewonnen had, fietsmeting gehad en fiets besteld. Het is de Bulls Harrier 1 geworden in mat-zwart. Ga hem donderdag (over een week dus) ophalen, hij is dan helemaal rijklaar gemaakt en gemonteerd op de juiste zithouding. ![]() Ik wil iedereen hier nog bedanken voor de hulp die mij geboden is, ik denk dat ik er veel plezier van ga hebben! ![]() | |
LeXX | donderdag 26 augustus 2010 @ 16:39 |
quote:Zo, hij's binnen! ik heb gelijk een rondje gemaakt van ongeveer 55 km ![]() ![]() Ik was verrast over het comfort, en het gemak van het fietsen. Het schakelen liep lekker soepel. wel stond eea niet helemaal goed afgesteld, maar dat is inmiddels verholpen door de FM. Balen dat het zulk slecht weer is nu! Ik had een ritje rond Kinderdijk dit weekend in gedachte, maar valt in het water... | |
Stage | donderdag 26 augustus 2010 @ 18:15 |
Heb je de witte of de zwarte genomen? En welk model Advanced hadden ze voor jou in de aanbieding? | |
LexerZ | donderdag 26 augustus 2010 @ 19:40 |
@dendraaier: Ik heb een nieuwe shimano 105 fiets gezien voor ¤750: bulls fietsen Aangezien ik zelf een bulls heb, raad ik jou ook een bulls aan ![]() Jullie kunnen ook even kijken op: rijwielshop elfring een nieuwe haibike ultegra fiets voor ¤875 (mits wel de goede framehoogte) Succes met zoeken! Zelf heb ik sinds een dag de bulls desert falcon 1 in mijn bezit ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Marurk | vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:31 |
quote:Niet nat geworden onderweg? Ben vandaag ook gaan fietsen, en m'n fiets zat helemaal onder de smeer en de modderprut. ![]() Leuk om te horen dat je zo tevreden bent over het rijcomfort en het fietsgemak. Had dat in 't begin ook, had nog nooit op zo'n soort fiets gereden. Echt een wereld van verschil. Wees trouwens niet ongerust als na een aantal km's ineens het schakelen bagger gaat, dit kan komen door het rekken van de kabels (waardoor te weinig kabelspanning ontstaat). Dit kun je vanzelfsprekend gemakkelijk zelf bijstellen. En anders kun je hier altijd vragen. Op een gegeven moment ga je je fiets echt leren kennen, ook qua techniek. Succes ermee en veel rijplezier! | |
dendraaier | vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:54 |
Bedankt voor de nuttige reacties. Heel handig topic, zeker voor de onervaren en onbekende wielerliefhebber. Dank jullie wel;) | |
Tommeke | zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:09 |
quote:Ik had die dingen op m'n racefiets, ze zitten nu op m'n crosser en heb ook nog een setje op m'n mtb. Volgens mij zijn het de goedkoopste van Shimano, maar dat maakt niet veel uit hoor. Er komt wel een schoenplaatje bij, een klein ijzeren plaatje, wat als voordeel heeft dat het bijna niet slijt. Ze passen alleen op schoenen waar onderin twee sleuven zitten. | |
LeXX | zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:32 |
quote:Ik heb de witte genomen, mat ![]() quote:Ik had prima weer, niet nat geworden, enkel van het zweet ![]() Ik heb gezien hoe je de kabels kan bijstellen, al zou ik niet precies weten van het hoe en wat. Mocht het nodig zijn, en ik kom er niet uit, is dit topic daar geschikt voor denk ik ![]() ![]() | |
lluuk | zondag 29 augustus 2010 @ 21:04 |
Weer een update! (betreffend de te kleine fiets die mij eerst verkocht is). Heb inmiddels de nieuwe fiets. Het is het 2011 model van Sensa, dit keer met Tiagra ipv Sora. Hier even een fototje: ![]() Ter vergelijk hier het 2010 model van Sensa: http://www.lensview.nl/fiets2.jpg Ben zelf wel blij met het zwarte zadel ipv het witte die ik eerst op de fiets had. Wel apart dat ik nog nergens op internet prijzen of foto's van de 2011 modellen. Zal wel snel komen. | |
rudedeltadude | zondag 29 augustus 2010 @ 22:52 |
Hier even een update inclusief vraag van mij. Was laatste bij de bikeshop en daar werd me verteld dat er alleen nog maar trek 2011 modellen leverbaar waren, 2010 modellen zijn niet meer te bestellen, alleen wat hij nog had staan. Mijn ogen gaan uit naar de Trek 1.2, maar het verschil in prijs is toch bijna 100 euro tussen het 2011 en 2010 model. Ik heb gezocht naar een site waar de vergelijking tussen de twee modellen wordt getrokken, maar die kan ik niet vinden. Want ik heb niet zoveel zin om 100 euro extra uit te geven aan alleen een ander kleurtje. Kan iemand me vertellen wat er is veranderd, of me wat verder op weg helpen? | |
Tommeke | maandag 30 augustus 2010 @ 00:42 |
@ lluuk: Mooie fiets! Ik had van 'n maat deze week al gehoord dat Sensa voor 2011 veel mooier werd qua kleurstelling, en dat is dus echt zo! @ rudedeltadude: Ik denk dat alleen de kleur anders is.. | |
rudedeltadude | maandag 30 augustus 2010 @ 01:42 |
quote:Dat was mijn gevoel ook een beetje... Weet je.... ik ga iets achterlijk doen. Ik ga Trek gewoon mailen. Kom maar met het antwoord.... ![]() | |
Marurk | maandag 30 augustus 2010 @ 13:14 |
quote:Buiten de kleur zal er inderdaad niet veel verschil in zitten. Misschien dat ze een enkel houdertje of onderdeeltje vervangen hebben door een ander onderdeeltje waardoor de fiets 100 g lichter is geworden ofzo. ![]() | |
Yankee | maandag 30 augustus 2010 @ 13:17 |
quote:geloof dat de meeste fietsen volgend jaar duurder worden, reden is me even ontschoten. | |
Gurb | maandag 30 augustus 2010 @ 13:52 |
Hier meld ik me ook even, ga me binnenkort orienteren op de aankoop van een fiets. Is het naseizoen een goede periode om een nieuw of tweedehands fiets te kopen? (net zoals dit is bij wintersport spullen) | |
Yankee | maandag 30 augustus 2010 @ 13:56 |
quote:Goed moment om een nieuwe fiets te kopen als je geen problemen hebt met het model / de kleuren van het afgelopen jaar. Voor een tweedehands is over het algemeen het voorjaar een beter moment | |
R_B | maandag 30 augustus 2010 @ 15:44 |
om maar meteen in huis te vallen, dit ziet er goed uit: http://tinyurl.com/27ulavh ben zelf 1,76 / 100 kg. Zou een mooi start fietsje zijn lijkt me. | |
Yankee | maandag 30 augustus 2010 @ 15:48 |
quote:Zeker een mooie fiets! Goede groep! Wielen zijn alleen niet echt geschikt voor je gezien je gewicht, maar ook daar kan je in het begin prima meefietsen. Vraag me alleen af of het frame niet te groot is voor je | |
R_B | maandag 30 augustus 2010 @ 16:12 |
dit frame lijkt me beter (kwa grootte dan) http://tinyurl.com/33dgn7l | |
Yankee | maandag 30 augustus 2010 @ 16:13 |
quote:Ik gok dat je moet zoeken naar een 54 | |
Tommeke | maandag 30 augustus 2010 @ 16:14 |
Alleen komen die wielen niet bijzonder degelijk over. | |
Yankee | maandag 30 augustus 2010 @ 16:16 |
quote:Die wielen zijn inderdaad best wel rommel. Ooit gehad, totdat de velg compleet scheurde op een van de plekken waar de spaken zitten. | |
R_B | maandag 30 augustus 2010 @ 16:19 |
Tot slot deze: http://tinyurl.com/2cpdqzm framemaat 54.... | |
Yankee | maandag 30 augustus 2010 @ 16:20 |
quote:Die is in ieder geval veel te duur | |
R_B | maandag 30 augustus 2010 @ 16:21 |
Wat eigenlijk mijn idee is. 2e hands fiets via marktplaats regelen. Omdat ik verder niet gigantisch veel verstand heb van afstellen etc. Daarna naar de FM gaan en de kleding/schoen/rest spullen te kopen En vervolgens de afstelling te regelen plus een buurt ofzo.(+/- 300) euro Ben je voor +/- 750 euro klaar om er een poosje tegenaan te gaan. | |
Yankee | maandag 30 augustus 2010 @ 16:23 |
Dat is niet zo'n gek idee, maar zou ook even bij FM in de buurt gaan kijken of die misschien nog wat hebben staan | |
R_B | maandag 30 augustus 2010 @ 16:25 |
Ik zie idd. dat bijv. de 2010/2009 modellen er nu voor een stuk goedkoper uitgaan. Ben nog volop in de onderzoeks/leesfase. | |
rudedeltadude | dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:32 |
quote:Ik heb mail terug van Trek. Aan de 1.2 is technisch niks veranderd. Als reden voor de prijsverhoging werd als beredenering toegevoegd: quote:Ik ga op zoek naar een 2010-model dus ![]() " | |
LexerZ | dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:19 |
@ R_B Ik ben zelf ongeveer 1.80m en 58 kilo, en ik rij zelf op een 56 cm frame, wat voor mij een goede maat is. Ik denk dat jij ook een 56 cm frame nodig hebt, maar misschien kan je de snelle binnenbeenmeting doen: http://www.wielersportinfo.nl/fietsafstelling.htm @ rudedeltadude De 2011 modellen worden duurder, doordat de euro in waarde is gedaald tov van de chinese munt. Omdat veel shimano onderdelen uit china komen, worden deze onderdelen duurder in euro's en dus de fiets als geheel ook. | |
R_B | woensdag 1 september 2010 @ 09:01 |
@lexerz binnenbeen 75 cm, gewicht 95 kg. Ben voorlopig toch mp ff aan het bekijken voor een goeie 2e hands. | |
R_B | donderdag 2 september 2010 @ 12:20 |
Vraagje: Als je nog geen schoenen hebt en geen broek, waar in de omgeving Rdam adviseren jullie deze te kopen? Of is elke willekeurige fm voldoende? Of gewoon bij een van de grote sportzaken bij bijv. de kuip in de buurt? | |
Stage | donderdag 2 september 2010 @ 21:48 |
waar in Rdam zit je? In vlaardingen heb je Bike2Build zitten. Die hebben een aardige collectie en zijn ook wel iets goedkoper als de gemiddelde Fm | |
R_B | vrijdag 3 september 2010 @ 09:25 |
Aan de oostkant van Rdam. | |
Narcotical | vrijdag 3 september 2010 @ 13:45 |
Hallo allemaal, Gister mijn racefiets opgehaald. Bulls Harrier1, fototje zie beneden ![]() Ben er erg blij mee, pas klein stukje gereden (van FM naar huis ivm met schemerig worden) maar bevalt prima. Allemaal nog wel enigszins onwennig, maar dat gaat na loop van tijd vast wel weg ![]() Nu nog wat mooie routes in omgeving Rijswijk/Den Haag en ik ben er helemaal klaar voor ![]() Iedereen nogmaals bedankt voor alle hulp! ![]() | |
Marurk | vrijdag 3 september 2010 @ 14:09 |
quote:Veel plezier met je nieuwe fiets! ![]() | |
R_B | vrijdag 3 september 2010 @ 15:24 |
@Narcotical heb je er nog andere wielen op laten zetten btw? En wat buiten de fiets heb je nog meer aangeschaft? Heb je dat allemaal bij je lokale fm gedaan? | |
marcodej | vrijdag 3 september 2010 @ 15:39 |
quote:Nette fiets! Pompje zou ik aan de staande buis hangen... | |
Yankee | vrijdag 3 september 2010 @ 18:32 |
quote: | |
Marurk | vrijdag 3 september 2010 @ 19:30 |
quote:Zadeltasje heb ik er ook inmiddels afgehaald inderdaad. ![]() | |
Yankee | vrijdag 3 september 2010 @ 19:49 |
quote:Omdat ik het niet mooi vind. Maar als je dan een pompje aan je frame wilt hangen staat dat wel beter op de staande buis. Zelf heb ik zo'n co2 geval, die zijn lekker klein en mocht je een keer lek rijden dan draai je even zo'n patroon erop en heb je binnen 2 seconden weer 8 bar in je band. Dat gaat je met een dergelijk pompje naar alle waarschijnlijkheid niet lukken. | |
Narcotical | vrijdag 3 september 2010 @ 20:45 |
quote:Bidons en houders, pompje, tasje, computertje en vast een extra binnenbandje voor als ik een keer lekrijdt ![]() Heb er geen andere wielen op laten zetten, ben van plan tegen het voorjaar/zomer een nieuw setje aan te schaffen en het huidige setje dan te houden als reservewielen. quote:Zat ik ook al aan te denken, maar is bij de FM zo gemonteerd en nog geen zin gehad om te veranderen ![]() | |
rudedeltadude | zaterdag 4 september 2010 @ 05:39 |
Ok, ok.... mijn racefiets komt nu heel dichtbij. Wil eigenlijk komende week gaan bestellen... Maar... Fokkers hebben vaak goeie koopjes op het oog, dus ik ga mijn advies hier nog één keer vragen. Ik heb mijn oog laten vallen op de trek 1.2, ik zoek dus een fiets in de categorie 800 euri. Trek 2011 is een stuk duurder dan Trek 2010. Weet iemand goede alternatieven voor deze fiets, of een plek waar ze nog Trek 2010 op maat verkopen? | |
Narcotical | zaterdag 4 september 2010 @ 10:25 |
In welke omgeving zit je? | |
Yankee | zaterdag 4 september 2010 @ 14:33 |
Kun je even posten wat er op de Trek 1.2 zit? Afmontage / wielen etc | |
Paran0id | zondag 5 september 2010 @ 12:19 |
Heb na 2,5 maanden 1000km erop zitten met mijn 2e hands Giant OCR Zero. Kan wel zeggen dat het fietsvirus behoorlijk is aangeslagen. Aangezien onderhoud ook wel belangrijk is ben ik eigenlijk op zoek naar een compleet sleutelsetje voor mijn racefiets. Heeft iemand hier een aanrader voor? Voor de complexe taken gaat hij uiteraard naar de FM, maar ik ben van mening dat ik het kleine onderhoud/reparatie makkelijk zelf kan. | |
Stage | zondag 5 september 2010 @ 12:56 |
quote:Van goedkoop naar duur zijn dit volgens mij wel aardige setjes voor fietsonderhoud http://www.futurumshop.nl(...)pskoffer-t3800.phtml http://www.futurumshop.nl(...)edschapskoffer.phtml http://www.futurumshop.nl(...)ereedschapsset.phtml | |
Paran0id | maandag 6 september 2010 @ 20:27 |
quote:Goede tips ![]() Mijn vriendin even inlichten wat ik graag wil voor mijn verjaardag. ![]() | |
Stage | maandag 6 september 2010 @ 22:22 |
De parktool set zeker ![]() Ik weet trouwens niet wat voor groep je hebt want deze sets zijn volgens mij allemaal op shimano gericht | |
rudedeltadude | maandag 6 september 2010 @ 22:40 |
quote:Zwolle quote: quote: | |
Paran0id | maandag 6 september 2010 @ 23:33 |
quote:Volledig Ultegra, dus dat gaat wel lukken. Heb zojuist een voorstel gedaan voor die parktool, maar dat is geloof ik niet helemaal lekker gevallen ![]() | |
Yankee | dinsdag 7 september 2010 @ 10:25 |
quote:Wat is de reden dat je bent uitgekomen bij deze Trek? Denk dat het voor rond de 800 euro mogelijk moet zijn een fiets te vinden met een iets betere afmontage. Zeker nu er als het goed is weer meerdere fietsen in de uitverkoop gaan. Van een merk als Bulls moet je bijvoorbeeld wel een volledig Tiagra afgemonteerde fiets voor dat bedrag kunnen vinden. Dat is in ieder geval kwalitatief wat beter dan Sora en zal daarom mijn voorkeur genieten. | |
Jiggle | woensdag 8 september 2010 @ 12:29 |
Ik ben op zoek naar een mooie route van ongeveer 50 km in de omgeving Eindhoven. Kent iemand een goede internetsite daarvoor? Ik wil vogend jaar de Alpe d'HuZes gaan fietsen. Rest van de groep woont alleen niet in de buurt, dus ik zal alleen moeten trainen. Paar hellinkjes/viaducten zijn gewenst ![]() | |
marcodej | woensdag 8 september 2010 @ 12:57 |
quote:bikely.com | |
nodisch18 | woensdag 8 september 2010 @ 13:44 |
Ik ga morgenavond naar de winkel om me mijn nieuwe fiets aan te laten meten! heb voor de cannondale gekozen! ![]() @jiggle, hellingen of viaducten ![]() | |
rudedeltadude | zondag 12 september 2010 @ 00:32 |
quote:Fiets kost geen 800, maar ongeveer 650.... Maar als je beter prijs-kwaliteit voor me hebt... ik hou me ten zeerste aanbevolen... Heb je suggesties??? | |
Yankee | zondag 12 september 2010 @ 01:21 |
quote:Hier kom ik nog wel even op terug, zal even kijken | |
kaasplankje | zondag 12 september 2010 @ 18:53 |
quote:Je kan naar de Jonker Fransstraat, er zit er eentje aan het begin van de noordsingel waar ze aardig wat hebben en ook nog een op de bergweg t.o. de Bas vlakbij NS station Noord | |
rudedeltadude | vrijdag 17 september 2010 @ 04:30 |
Eigenlijk jeukt het erg om morgen naar de shop te gaan en een bike aan te schaffen... Maar ik hoor uit verschillende monden dat het verstandiger is om te wachten op het voorjaar, ivm aanbiedingen.... Klopt dat? | |
Yankee | vrijdag 17 september 2010 @ 10:06 |
quote: quote: | |
Blobje | dinsdag 21 september 2010 @ 16:52 |
Wegens verkopen van mijn Squatrek, gewichten en andere apparatuur door een chronische blessure ben ik nu op zoek naar een racefiets om toch in ieder geval nog sportief bezig te zijn. Gewoon puur recreatief 2 a 3 keer per week een stukje fietsen. Ik heb de volgende fietsen gezien op Marktplaats. Kan iemand mij vertellen of het wat is? 2Danger Vuelta Comp Ridley Triton Budget is ongeveer 500 euro exclusief kleding, schoenen en dergelijke. | |
Narcotical | dinsdag 21 september 2010 @ 17:30 |
Als ik het goed heb is Shimano 2300 de slechtste groep die shimano maakt, dus dan zou de Ridley Triton zonde van je geld zijn.. Edit: Dit mag overigens bevestigd, dan wel ontkent worden door mensen die er net wat meer verstand van hebben.. ![]() | |
Yankee | dinsdag 21 september 2010 @ 17:45 |
quote:Klopt, dat is echt rommel. Die 2Danger is wel prima voor je, tenminste als het de juiste maat is | |
Blobje | woensdag 22 september 2010 @ 11:36 |
Dankjewel voor jullie antwoorden. Zal eens kijken naar die 2Danger! ![]() | |
Dirkos1987 | maandag 9 mei 2011 @ 21:25 |
Ook ik zit te twijfelen om een racefiets te gaan kopen. Omdat ik ook 3x (2x trainen ,1 x wedstrijd) voetbal per week twijfel ik eraan of ik het echt vaak ga doen. als het zo is dan zal het max 1-2x per week zijn een uurtje- 1,5. Als ik er 1 koop zal mijn budget rond 500 liggen. Mijn lengte is 185 cm , 79 kg. Kan iemand mij helpen met een goede fiets voor mijn gebruik en lengte e.d. | |
Yankee | dinsdag 10 mei 2011 @ 00:42 |
tweedehands prima? Waar woon je? Dan wil ik wel even voor je zoeken | |
Dirkos1987 | dinsdag 10 mei 2011 @ 17:46 |
2e hands prima, woon omgeving eindhoven. Had zelf ook al naar nieuwe gekeken en kwam bij een aantal fietsen miss dat jullie hier wat over kunnen zeggen wat goed en fout is? http://www.12gotrading.nl(...)oad_ride_880_24_2010 http://www.12gotrading.nl/zoekresultaat/sensa_prima_sora_09 http://www.12gotrading.nl/zoekresultaat/haibike_hai_tour_sl_2010 En deze eigenlijk boven mijn budget maar even voor optie http://www.12gotrading.nl/zoekresultaat/trek_bikes_1.2_2010 | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 mei 2011 @ 20:22 |
Ik zou voor dit bedrag voor een 2e hands fiets kijken. Dan krijg je veel meer waar voor je geld. Mocht je het fietsen niet leuk vinden verkoop je die 2e hands fiets weer voor hetzelfde bedrag. Op zo'n nieuwe budgetfiets schrijf je dan al behoorlijk af. | |
Yankee | dinsdag 10 mei 2011 @ 21:02 |
Dat zou ik ook doen. Voor 500 euro moet je wel een tweedehands kunnen vinden met Shimano 105. Ook al heb je dan geen nieuwe fiets, de onderdelen zullen kwalitatief gezien een stuk beter zijn dan hetgeen er zit op de fietsen die je nu gevonden hebt. | |
Dirkos1987 | dinsdag 10 mei 2011 @ 22:09 |
oke, dat is fijne informatie! nu alleen nog een geschikte fiets vinden , en omdat ik er weinig tot geen verstand van heb wordt dat lastig ![]() Dit beter? http://fietsen-brommers.m(...)D%3D&fta_ind=28&fs=1 [ Bericht 68% gewijzigd door Dirkos1987 op 10-05-2011 22:17:25 ] | |
Yankee | dinsdag 10 mei 2011 @ 22:21 |
Dat is een prima fiets | |
Dirkos1987 | dinsdag 10 mei 2011 @ 22:29 |
Ook deze ben ik tegen gekomen: http://fietsen-brommers.m(...)F37u&fta_ind=10&fs=1 | |
Yankee | dinsdag 10 mei 2011 @ 22:31 |
die is absoluut te klein voor je. Die andere is een 58 (frame) wanneer je 1.85 bent zul je daar waarschijnlijk wel op passen. Je moet die fiets alleen wel eerst even testen en hem niet kopen zonder er ook maar een meter op gefietst te hebben | |
Dirkos1987 | dinsdag 10 mei 2011 @ 22:34 |
En dan nog extra tips mocht die andere nog aanwezig zijn, waar ik op moet letten ? bedankt voor de hulp | |
Yankee | dinsdag 10 mei 2011 @ 22:37 |
Of het schakelen een beetje soepel gaat. Als die fiets echt amper gebruikt is zou dat wel het geval moeten zijn. Verder moet je de wielen even controleren op slagen. Een kleine slag is niet erg, dat kan een fietsenmaker er wel uit krijgen, maar je wilt geen fiets met wielen waarop eigenlijk amper te rijden is. Omdat het hier gaat om fulcrum 7 wielen verwacht ik dat daar ook niks mis mee is want die wielen zijn wel prima en gaan niet heel snel kapot. | |
Dirkos1987 | woensdag 11 mei 2011 @ 17:15 |
En dan voor die ene wat volgens jou een prima fiets is, staat voor 699 te koop. Wat zou jij er voor bieden? | |
Yankee | woensdag 11 mei 2011 @ 18:36 |
In eerste instantie 575 denk ik. | |
Dirkos1987 | woensdag 11 mei 2011 @ 19:45 |
Ik heb je even een prive bericht gestuurd | |
Yankee | woensdag 11 mei 2011 @ 21:56 |
Prima, hebt een terug | |
AltarOfSacrifice | woensdag 11 mei 2011 @ 22:24 |
Kan iemand wat zinnigs zeggen over de shimano 105 groepen van begin jaren '90 ongeveer? | |
ultra_ivo | woensdag 11 mei 2011 @ 22:30 |
Eind jaren '80 kwam de 105 op. De voorloper ervan wordt ook nog wel eens 105 genoemd maar heet onder de liefhebbers 'golden arrow'. Deze groep was 6-speed, had al een cassette maar geen geïndexeerd schakelen. Daarna kwam de 105 met een zwart-mat centraal gedeelte van de achtederailleur en de rest gepolijst alu. Deze was 6-vits, geíndexeerd en met buisschakelaars. De gelakt 105 kwam een heel stuk later. De blauwig gelakte was de overgangsgroep die de overgang van 6 naar 7 vit, de overgang van buiscommandeurs naar STI en de overgang van riempjes naar klikpedalen meemaakte. De lichter gekleurde gelakte groep had al 8-vits en alle moderne gedeeltes. | |
AltarOfSacrifice | donderdag 12 mei 2011 @ 08:48 |
Thnx Ivo! ![]() | |
DeLoet | woensdag 18 mei 2011 @ 19:41 |
Ik zie een Giant Peleton die 105 afgemonteerd is voor maar 75 euro. Ziet er op zich nog goed uit. Is dit te vertrouwen? .. . | |
Yankee | donderdag 19 mei 2011 @ 15:16 |
Welke 105 versie? | |
fl4puit | zaterdag 21 mei 2011 @ 16:55 |
Ben me ook aan het orienteren en heb twee vragen. Ik ben 1m98 en 105kg. Via de standaardmeetmethode op internet is mijn ideale framemaat 64,8. Ik twijfel nog tussen een tweedehands en een nieuw (overjarig) model. Vraag 1: Als ik voor een 64cm frame ga, komt het zadel dan niet extreem hoog ten opzichte van het stuur? Het stuur zal ook wel omhoog kunnen, maar ik wil (als beginner) een comfortabele zit. Vraag 2: Welke wielen zou ik minimaal moeten hebben gezien mijn gewicht? Ik lees veel over afwerkingen (zou graag 105 willen), maar wielen is me nog wat onduidelijk. Wat vinden jullie bijvoorbeeld van deze of deze. Ik zou namelijk rond de 500 over hebben voor een fiets als starter. [ Bericht 60% gewijzigd door fl4puit op 21-05-2011 17:01:31 ] | |
Yankee | zaterdag 21 mei 2011 @ 17:01 |
een 64 is een enorm frame, met dus ook een behoorlijk balhoofd. Hoogteverschil zadel / stuur zal niet zo heel erg groot zijn. Ter vergelijking ik ben 1.97 en rij op een xxl = 61 geloof ik, dan heb je dus wel een behoorlijk verschil in hoogte tussen zadel en stuur Vraag 2: Waarschijnlijk kun je het beste gaan voor een handgespaakt setje, anders fulcrum 7 | |
Yankee | zaterdag 21 mei 2011 @ 18:04 |
Die twee fietsen die jij noemt lijken me al redelijk op leeftijd, die concorde zeker. Verder ben ik niet zo heel erg thuis in de campa groepen, maar ik zou wel eens willen weten om welke Mirage groep het gaat? Hoeveel tandjes achter? | |
fl4puit | zaterdag 21 mei 2011 @ 19:31 |
Ok, ik ga me er wat verder in verdiepen. Dank voor je hulp. | |
Dlocks | maandag 23 mei 2011 @ 23:47 |
Ik heb onderstaande Koga op het oog met framemaat 58 en ik vraag mij af dit voor mij een juiste maat is. http://www.koga.com/nl/bi(...)d=1227796&Geometry=1 Nu zie je op bovenstaande pagina bij de geometrische gegevens voor framemaat 58 onderstaande: Zitbuislengte(Fs): 580 mm (center-top) Bovenbuislengte (A): 570 mm (center-center) Zitbuishoek (bº): 73 mm Balhoofdhoek (aº): 73 mm Achter lengte (b): 408 mm Voor lengte (c): 602 mm Bij de FM ben ik opgemeten via bikefitting meetmethode en daar kwam o.a. onderstaande gegevens uit: Zitbuislengte (Fs): 596 mm (center-center i.p.v. center-top) Bovenbuislengte (A): 562 mm (center-center) Zitbuishoek (bº): 73,5 mm Balhoofdhoek (aº): 72,5 mm Achter lengte (b): 400 mm Voor lengte (c): 598 mm Er zitten hier en daar dus wel kleine verschillen. Is het met deze verschillen goed te doen of kan dit een probleem worden? | |
Narcotical | maandag 23 mei 2011 @ 23:58 |
Ik denk dat de 58 wellicht een beetje klein is voor je, maar zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van.. ![]() | |
Yankee | dinsdag 24 mei 2011 @ 00:20 |
snel kijkende lijken mij die verschillen minimaal en eventueel wel te verhelpen met kortere dan wel langere stuurpennen etc. Hoe lang ben je eigenlijk? | |
Dlocks | dinsdag 24 mei 2011 @ 00:48 |
Ik ben 1.83 m en heb een binnenbeenlengte van 89,7 mm. Dat de bovenbuislengte van deze Koga 570 mm is terwijl ik eigenlijk 562 mm zou moeten hebben is op te lossen door het stuur iets hoger te zetten? Lijkt mij overigens dat deze fiets niet te klein is, ondanks dat de zitbuislengte (framehoogte) een stuk korter is. Maar ik heb begrepen dat je met name naar de bovenbuislengte moet kijken i.v.m. de juiste zithouding? | |
DeLoet | woensdag 25 mei 2011 @ 11:15 |
Het lijkt wel alsof ik mezelf zie posten een paar posts terug. Ik ben namelijk ook groot en zwaar; 1.96 met 110 kilo. Mijn framemaat zou 63 of 64 moeten zijn. Helaas is er erg weinig te vinden in deze maat op marktplaats. Ik heb een budget van max 400 euro. Iemand die mij kan helpen? ![]() | |
Narcotical | woensdag 25 mei 2011 @ 14:17 |
Waar ben je precies naar op zoek? Een nog redelijk nieuwe 2e hands fiets, of mag het ook een stalen fiets zijn van bv 20 jaar oud? Welke omgeving woon je en tot hoever van huis vandaan wil je gaan? Er zijn wel grote maten fietsen te vinden op marktplaats, alleen moet je het dan soms iets verder van huis zoeken of het geluk hebben dat je er precies eentje tegen komt die er nog niet te lang op staat. Ik kan je dan ook aanraden om zeker elke 2 dagen even te kijken of je al nieuwe fietsen ziet staan.. ![]() | |
Dlocks | donderdag 26 mei 2011 @ 10:43 |
Weet iemand of er ergens tabellen met geometrische gegevens van Batavus te vinden zijn? Voor zowel oudere als de nieuwe modellen kan ik hier helemaal niets over vinden. Zelfs op de site van Batavus staan er bij de nieuwe modellen geen geometrische gegevens? Of kijk ik niet goed. ![]() | |
DeLoet | donderdag 26 mei 2011 @ 18:48 |
Yes, ik ga maandag kijken naar deze: http://tinyurl.com/3t7ccrs Ben hier zeer over te spreken. Gisteren een kwartier met de huidige eigenaar gesproken via de telefoon en het klinkt allemaal veelbelovend ![]() | |
Narcotical | donderdag 26 mei 2011 @ 20:12 |
Misschien overbodig om te zeggen, maar maak ook even een proefritje.. Het gevoel van een proefritje zegt je meer dan 1000x kijken ![]() | |
foetre | vrijdag 27 mei 2011 @ 09:52 |
Ik ben ook van plan weer het fietsen op te pakken.Fiets nu 150 km per week en wil toch wat beters als m'n hybride stadsfiets. Ik heb al een beetje rondgekeken en kwam zo'n beetje op deze set uit.M'n budget is 1500 euro incl kleding etc. Wat vinden jullie ervan? Trek 2.3 2010 ![]() Shimano PD-5700 105 ![]() Bontrager RXL Road ![]() Bontrager Node 2 ![]() Bontrager speedtrap ![]() Roeckl illertissen white ![]() Ultima performance broek (incl ondershirt) ![]() Ultima performance 2 : Shirt SS Pacer White/Black ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 27 mei 2011 @ 09:59 |
Ziet er goed uit! Fiets ziet er ok uit, al vind ik zelf de prijs aan de hoge kant voor een model uit 2010 (fiets heb je van 12gotrading denk ik?) Ik zelf heb 1.5 maand terug bv ook een 2010 model van Giant gekocht met Ultegra onderdelen en die was ook 999.. Canyon heeft zelfs het 2011 model met een mix van ultegra en 105 met een stuk betere wielen voor 999: http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=2105 Qua kleding kan ik het eigen merk van Rose aanraden. http://www.rose.nl/ Gewoon erg goed spul en heel redelijk geprijst. Ziet er ook nog eens mooi uit. Decathlon is ook een aanrader. Edit: Qua fietscomputer; kijk ook eens naar het merk ciclosport. Deze komen regelmatig heel goed uit de tests en hebben bv al een zeer compleet model met hartslagmeter voor rond de 50¤ | |
Yankee | vrijdag 27 mei 2011 @ 10:05 |
![]() | |
foetre | vrijdag 27 mei 2011 @ 10:21 |
Ok Bedankt!! Ik wil wel graag een Trek ik heb nu ook een trek en die bevalt me echt heel goed!Mischien kan ik er nog iets van af krijgen als ik alles bij 12go trading koop. Ik ga zeker even kijken naar de kleding en computer!! Thnx | |
Yankee | vrijdag 27 mei 2011 @ 10:24 |
Wat kost die trek eigenlijk? Als je nu een nieuwe fiets koopt met Ultegra moet daar eigenlijk wel de 6700 versie opzitten (die met die weggewerkte kabels bij het stuur). Een oudere versie van Ultegra is ook prima maar dan moet je wel een flinke korting krijgen | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 27 mei 2011 @ 10:30 |
Als je een goed gevoel hebt bij een bepaald merk dan is dat natuurlijk veel meer waard dan de net wat betere onderdelen ergens anders ![]() @ Yankee; volgens mij gaat het om de 105 groep. | |
foetre | vrijdag 27 mei 2011 @ 10:42 |
klopt .Ik wil dan gaan voor de triple.Het idee is dat ik nog wat bergjes in frankrijk wil beklimmen. ![]() | |
Yankee | vrijdag 27 mei 2011 @ 10:48 |
Dan geldt eigenlijk hetzelfde. 5700 versie van 105 of anders flinke korting | |
foetre | vrijdag 27 mei 2011 @ 11:01 |
Is de standaard 105 serie niet zilver en de 5700 zwart?Op de fiets zit de zwarte serie Standaard ![]() 105 5700 ![]() | |
Tommeke | vrijdag 27 mei 2011 @ 11:06 |
Op de 2010 modellen van Trek zitten de nieuwste Shimano groepen, 5700 dus. Ik heb zelf een Trek 2.5. Hetzelfde frame, maar dan met Ultegra. Echt een heerlijke fiets. Waar ga je die Speedtrap kopen? Vet mooi dingetje. | |
Yankee | vrijdag 27 mei 2011 @ 11:06 |
Groot verschil zit in de shifters. 5700 heeft weggewerkte kabels. Het plaatje van de Trek klopt alleen niet met de specs want de fiets op de foto is volgens mij afgemonteerd met ultegra shifters. Vandaar dat ik eerst over ultegra begon | |
foetre | vrijdag 27 mei 2011 @ 11:13 |
Bij www.salden.nl 30 euro.Helaas kan de duotrap er niet op | |
Tommeke | vrijdag 27 mei 2011 @ 11:27 |
Hmm, das niet duur. Ff wachten op mn vakantiegeld ![]() | |
Tommeke | vrijdag 27 mei 2011 @ 11:29 |
Je bent Dan wel gebonden aan zo'n Node toch? | |
foetre | vrijdag 27 mei 2011 @ 11:39 |
Yep maar dat is wel een goede volgens mij Functies Bontrager Node 2: Gemiddelde-, maximum en huidige snelheid. 24 uurs clock. Gereden tijd. Auto start/stop, Twee wielmaten instelbaar, Totaalmeting, interval training opties, Training zones instelbaar, voedingsherinnering, Calorieteller, Dual view modus, huidige temperatuur. Node 2 extra opties: Hoogtemeting, Stijgingspercentage, klimafstand per rit of per berg. Wat is eigenlijk verschil tussen speed trap en duotrap? | |
Tommeke | vrijdag 27 mei 2011 @ 14:02 |
Weet ik eigenlijk ook niet. Ik vind die Nodes best duur, heb ook nog een helm en nieuwe schoenen nodig ![]() | |
foetre | vrijdag 27 mei 2011 @ 14:32 |
Bij de 5700 groep zitten de kabels toch onder het stuurlint? [ Bericht 8% gewijzigd door foetre op 27-05-2011 14:34:02 (bedoel ik) ] | |
Yankee | vrijdag 27 mei 2011 @ 14:32 |
de kabels | |
foetre | vrijdag 27 mei 2011 @ 14:33 |
hehe ja bedoel ik. Was vandaag bij een fietsenmaker en kwamen ze gewoon vanuit de zijkant | |
Yankee | vrijdag 27 mei 2011 @ 14:38 |
dit dus:![]() | |
foetre | vrijdag 27 mei 2011 @ 14:40 |
vanaf waar zijn de kabels dan wel te zien? degene die ik heb gezien zag er zo uit.op internet zien de foto's er ook allemaal zo uit ![]() | |
foetre | vrijdag 27 mei 2011 @ 16:39 |
Helaas! Het is of de 2.3 met kabels en de oude 105 voor 999 of de 2.5 zonder kabels en ultegra voor 1199 [ Bericht 0% gewijzigd door foetre op 27-05-2011 16:44:50 ] | |
Yankee | vrijdag 27 mei 2011 @ 17:18 |
lijkt me geen gekke prijs | |
foetre | vrijdag 27 mei 2011 @ 17:19 |
Is het de 200 e verschil wel waard? | |
marcodej | vrijdag 27 mei 2011 @ 17:33 |
1200,- voor een Ultegra afgemonteerde fiets (volledig?) is niet gek. Alu frame neem ik aan? 105 is ook prima, maar die weggewerkte kabels is toch wel erg mooi. En anders bezuinig je nog een beetje op je accessoires of ding je af. | |
foetre | vrijdag 27 mei 2011 @ 18:41 |
Ja compleet Ultegra met carbon voorvork en zadelpen. Ik hoop dat er nog wat af kan als ik daar alles bestel | |
fl4puit | vrijdag 27 mei 2011 @ 23:09 |
Goede tips, ik ga naast marktplaats ook maar tweedehands.nl/be in de gaten houden. Ik kom regelmatig in België, dus dat is ook nog ene optie. Mocht je wat weten, ik ben op zoek naar een fiets met 64cm frame, niet al te oud en minimaal 105 afgemonteerd. Verder is de eis shifters aan het stuur. Ik zag pas een aardige Bull's Harrier weggaan voor 500,-, dat was wat ik zocht. Verder, Foetre post een setjes accessoires die ik ook nodig zou hebben (op de km teller na), met wat voor een budget moet ik rekening houden voor een kledingssetje + pedalen? | |
foetre | vrijdag 27 mei 2011 @ 23:48 |
ex computer en sensor zou ik 350 kwijt zijn | |
GimmeGore | maandag 30 mei 2011 @ 10:40 |
Sorry, ik ben lui en heb niet alles doorgelezen. Ik zoek geen tips voor onderhoud of het kopen van nieuwe banden. Hell, mijn fiets heeft 2 tientjes gekost (een ouwe Giant Supreme Tourer) en ik ben zielsgelukkig met het feit dat ik weer een fiets heb die ook nog eens lekker fietst. Op mijn ouwe fiets (ook een oud beestje, een RIH die ouder was dan ik zelf ben) heb ik ongetraind stukken van 60-100km gefietst. Dit wil ik nu graag weer gaan doen, maar dit jaar wil ik toch eigenlijk liever een beetje een leidraad hebben van waar ik in vredesnaam mee bezig ben. Dus (ja, hier komt eindelijk de vraag) iemand tips/sites met trainingsschema's oid die me beter op weg helpen met mijn conditie opbouwen dan een beetje at random op de fiets springen en wel zien waar ik uitkom? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 30 mei 2011 @ 10:48 |
Het beste kun je dan een hartslagmeter kopen (heb je al voor een paar tientjes) en met hartslagzone's gaan trainen. Dit is een site met goede informatie daarover: http://www.zitvlees.nl/index.php?id=2000 | |
Dirkos1987 | maandag 30 mei 2011 @ 16:57 |
Als beginner met wielrennen, vraag ik me af welke pedaal plaatjes je het beste kan kopen van SPD? Als ik het goed begrepen heb , heb je 2 soorten gele en oranje. | |
Narcotical | maandag 30 mei 2011 @ 17:00 |
Ik neem aan dat je SPD-SL bedoelt? SPD is weer een ander systeem en daarbij heb je ook andere plaatjes en dat zijn volgens mij geen gele en oranje.. ![]() Dit zijn SPD-SL plaatjes: ![]() Ik heb me nooit zo verdiept in SPD-SL maar wat ik wel weet is dat de speling per plaatje verschillend is en dat je met het ene soort dus vaster in je pedaal zit dan het andere.. Hoe het precies zit weet ik niet.. ![]() | |
Yankee | maandag 30 mei 2011 @ 17:03 |
de gele hebben de meeste speling voor zover ik weet. Die kun je ook het beste nemen. Daarnaast gewoon voor de spd sl pedalen gaan. In het begin is het even wennen maar dat duurt niet lang. Gewoon eerst even een paar keer oefenen met in en uit klikken terwijl je stilstaat tegen een muurtje oid | |
Dirkos1987 | maandag 30 mei 2011 @ 17:13 |
Ik bedoel SL idd ![]() Maar is er ook reden voor om de gele te nemen? Ik heb er verder niet zoveel verstand van | |
Stage | maandag 30 mei 2011 @ 17:19 |
Met die gele hebben je voeten iets meer bewegingsvrijheid. Ze kunnen dan een paar graden beide kanten op draaien voordat je uitklikt. Met die rode zit je echt klem en zitten je voeten stijf vast. Heb wel eens met vuil en zand tussen mijn pendaal en plaatjes gefietst, toen zaten ze ook echt klem en vond dat niet lekker fietsen.. | |
Narcotical | maandag 30 mei 2011 @ 17:21 |
Mijn FM wist mij te vertellen dat je met de plaatjes zonder speling ook eerder kans hebt van slapende voeten.. ![]() | |
GimmeGore | maandag 30 mei 2011 @ 17:27 |
Maakt dat een heel verschil dan? (ja, totale noob hier, ik fiets met hardloopschoenen aan, want die zitten het fijnst bij het fietsen ![]() | |
marcodej | maandag 30 mei 2011 @ 19:08 |
Ik heb altijd geleerd dat die plaatjes zonder speling niet al te fijn kunnen zijn voor je knieën. | |
Dirkos1987 | maandag 30 mei 2011 @ 19:19 |
Kan een trek 1.9 overkopen voor 500 euro. Wat er nog bij moet kopen zijn dus die spd sl plaatjes, schoenen en kleding! Ik ben nog steeds in twijfel omdat ik niet weet als ik het vaak ga doen en of ik het leuk ga vinden. Ook is het maar iets voor tijdelijk omdat ik in augustus weer moet trainen met voetbal. Moeilijk moeilijk! | |
KnutdeIJsbeer | maandag 30 mei 2011 @ 19:26 |
Daar zit een Ultegra groep op toch? Hoe oud is ie? Lijkt me een nette prijs ![]() Mij lukt het goed om fietsen te combineren met voetbal hoor ![]() | |
Dirkos1987 | maandag 30 mei 2011 @ 20:06 |
Ultegra zit er op ja. hij is ong 1,5 jaar oud maar volgens de computer 2000 km mee gereden. dus zeer weinig. Ook krijg ik er nog reserve bandjes bij , normale pomp, pomp met lucht patronen en fiets computer. | |
nodisch18 | maandag 30 mei 2011 @ 22:40 |
Ik zeg doen! ![]() BTW iedereen heeft het hier over de nadelen van de plaatjes waar geen speling op zit. Maar er zullen vast ook voordelen zijn, iemand enig idee? Just curious! ![]() ![]() | |
Dirkos1987 | dinsdag 31 mei 2011 @ 18:50 |
Het blijken geen spd-sl pedalen te zijn maar PD M520, nu zie ik op internet alleen maar volledige pedalen maar ik heb dus alleen de schoenplaatjes nodig, iemand een link voor me van een webshop? evt ook waar ze niet al te dure fiets schoenen hebben | |
kaasplankje | dinsdag 31 mei 2011 @ 19:03 |
Schoenen kan je beter passen en niet online kopen. | |
Narcotical | dinsdag 31 mei 2011 @ 19:47 |
Ik heb volgens mij dezelfde pedalen, dit is gewoon SPD systeem.. Heeft zo'n beetje iedere fatsoenlijke webshop wel, bijvoorbeeld Futurumshop Schoenen zoals hierboven gezegt beter in een winkel kopen waar je ze kan passen, fietsschoenen verschillen erg in maten van gewone schoenen.. Pas wanneer je zeker weer dat je vorige fietsschoenen de juiste maat waren kan je het er op wagen nieuwe te kopen via internet ![]() edit: Deze plaatjes dus | |
Yankee | dinsdag 31 mei 2011 @ 19:49 |
Heb je die fiets nou al gekocht? | |
Dirkos1987 | dinsdag 31 mei 2011 @ 20:18 |
Heb hem nu gekocht ja! moet nu nog schoenen hebben, plaatjes inmiddels besteld via internet bedankt voor de hulp | |
Narcotical | dinsdag 31 mei 2011 @ 20:19 |
Wat je eventueel ook kan doen is schoenen die je graag wilt hebben passen in een winkel en dan uiteindelijk zo goedkoop mogelijk proberen te bestellen op internet, als je ze perse op internet wilt bestellen.. Zelf koop ik schoenen altijd in de winkel, ik wil wel ietsje extra betalen voor de service die je bij hun krijgt ![]() | |
Dirkos1987 | dinsdag 31 mei 2011 @ 20:30 |
Ik heb ze nu tegen alle adviezen van iedereen in toch op internet besteld, omdat ik nauwelijks tijd heb komende week om in de winkel te gaan halen en passen heb ik ze nu maar op de gok gekocht. mochten ze niet goed zijn dan stuur ik ze terug en heb ik niet veel verloren. Heb voor deze gekozen http://www.futurumshop.nl(...)ce-sportschoen.phtml | |
Yankee | dinsdag 31 mei 2011 @ 20:34 |
vet ![]() | |
Narcotical | dinsdag 31 mei 2011 @ 20:36 |
Heb je er wel rekening mee gehouden dat Shimano schoenen een maat kleiner vallen dan je "gewone" schoenen? Zo niet, ben ik er vrij zeker van dat ze je te klein gaan zijn.. | |
Dirkos1987 | dinsdag 31 mei 2011 @ 20:43 |
Heb normaal 43 dus heb ze een maat groter gekocht. Hoop dat het goed is en ze vrijdag dan binnen heb, anders Zaterdag naar de winkel en kan ik pas zondag fietsen. | |
Narcotical | dinsdag 31 mei 2011 @ 20:45 |
Futurumshop levert snel, mits het product op voorraad is. Grote kans dat je ze inderdaad vrijdag krijgt ![]() ![]() Veel plezier trouwens nog van je nieuwe fiets, weet niet of je toevallig al een foto gepost had? | |
foetre | dinsdag 31 mei 2011 @ 20:49 |
Ik heb vandaag me fiets opgehaald.Toch een trek 2.3 omdat ze de 2.5 niet meer in mijn maat hadden.Als ik ooit nog een leuke aanbieding voor de ultegra zie komt dat er onder. Gelijk ook maar nieuwe schoenen gehaald Sidi Genius 5.5 carbon. ![]() | |
Narcotical | dinsdag 31 mei 2011 @ 20:51 |
Mooie fiets wel hoor, veel plezier er mee ![]() Welke kleur zijn je schoenen? Toch wel matchend met je fiets heh? ![]() edit: Klein framemaatje zeker of niet? Die wielen zien er echt megagroot uit in dat frame namelijk.. ![]() | |
foetre | dinsdag 31 mei 2011 @ 20:57 |
Het is een 54 .Niet al te groot dus.Ik heb de schoenen in titanium.Wit hadden ze niet meer | |
Narcotical | dinsdag 31 mei 2011 @ 21:00 |
Dat is niet zo heel klein, ik heb zelf een 56.. Misschien optisch bedrog omdat je fiets aan de muur hangt dan.. ![]() | |
foetre | dinsdag 31 mei 2011 @ 21:05 |
Dat zou kunnen.Maar zo staat ie in ieder geval niet in de weg. Nu nog wachten totdat me fietskleding binnen is.Ook bij futurumshop besteld dus hoop dat ik ze vrijdag heb. Nod 2 fietscomputer werkt ook perfect! | |
Dirkos1987 | dinsdag 31 mei 2011 @ 21:13 |
![]() Hier dan ook maar mijn fiets , 2e hands gekocht Wat hebben jullie? wel een tasje onder zadel of geen? vindt het niet zo mooi, maar wel handig uiteraard | |
Narcotical | dinsdag 31 mei 2011 @ 21:29 |
Ik heb wel een tasje, maar wel een veel kleiner exemplaar.. ![]() | |
marcodej | dinsdag 31 mei 2011 @ 21:34 |
Het is dan ook nogal een hutkoffer die je onder je zadel hebt. Er zijn ook hele slanke zadeltasjes. Een nieuw, schoon stuurlintje doet ook wonderen. Mooi fietsje. ![]() | |
Dirkos1987 | dinsdag 31 mei 2011 @ 21:37 |
Stuur lint is al besteld , dat vond ik zelf ook haha zal eens kijken voor klein tasje! | |
ultra_ivo | dinsdag 31 mei 2011 @ 22:06 |
Valt best wel mee hoor. Heb je het hutkoffer dat ik achterop heb nooit gezien. En al helemaal niet de hutkoffers van Carradice. | |
Dlocks | dinsdag 31 mei 2011 @ 23:26 |
Hoe zit het eigenlijk met de maten van shirtjes e.d. bij online shops? Komt dat overeen met gewone kleding Voor schaatsen had ik van de winter bij een FM een jasje (shirt met rits plus lange mouwen) gekocht van één of ander Italiaans merk. Is eigenlijk een wielren jasje (met zakje op rug) maar je kunt er ook prima mee schaatsen. ![]() Anyway, tot mijn verbazing had ik maat XXL terwijl ik normaal gesproken maat L heb. Is dit normaal bij wielrenkleding (en is dit ook zo bij de rest van de kleding) of geldt dit alleen bij bepaalde merken? | |
marcodej | dinsdag 31 mei 2011 @ 23:56 |
Italiaanse merken hebben over het algemeen de bekende snit, dus die zullen wat krapper vallen inderdaad. Maar ik heb altijd dezelfde maat als mijn normale kledingmaat. En wielershirts horen ook lekker strak te zitten he. ![]() | |
Dlocks | woensdag 1 juni 2011 @ 09:23 |
Die XXL zit ook lekker strak ![]() Bij maat L kwamen de mouwen bij wijze van spreken tot mijn elleboog. En dat is bij lange mouwen volgens mij niet de bedoeling. ![]() Maar goed, bij Italiaanse merken dus even goed opletten of in meerdere maten bestellen en wat niet past terugsturen. | |
cafca | woensdag 1 juni 2011 @ 15:10 |
Hey, kenners, ik heb ook een vraagje: Ik ga eindelijk mijn ouwe trouwe Koga Gran Winner met stalen frame omruilen voor een wat moderner model. Mijn fietsemaker heeft een aantal tweedehands fietsen staan, waaronder een Gazelle Squadra Gold line en een Batavus Course, beiden voor een redelijk prijsje. Echter, voor 150 euro meer kan ik ook een nieuwe Koga Myata Flyer kopen. Sowieso ga ik op allemaal ff een stukje fietsen, maar hebben jullie verder nog tips? | |
Yankee | woensdag 1 juni 2011 @ 16:10 |
ik heb opzich nog wel wat tips, maar dan moet je me eigenlijk wel eerst even vertellen wat precies de bedoeling is. Dus hoe vaak fiets je of wil je gaan fietsen? Wil je ook wedstrijden gaan rijden of lange toertochten oid? etc | |
Freddeh | woensdag 1 juni 2011 @ 16:12 |
Je topkoffer zit verkeerd om ![]() | |
Yankee | woensdag 1 juni 2011 @ 16:12 |
![]() | |
cafca | woensdag 1 juni 2011 @ 16:24 |
Puur recreatief, zo'n 2x per week een uurtje of 2, af en toe een toertocht, en ik speel met het idee om volgend jaar Alpe d'Huzes te gaan fietsen. | |
Yankee | woensdag 1 juni 2011 @ 16:33 |
En wat mag het ongeveer kosten? | |
cafca | woensdag 1 juni 2011 @ 16:42 |
Liefst rond de 750,- maximaal 1000 euro | |
ultra_ivo | woensdag 1 juni 2011 @ 16:51 |
Hoe goed past het Gran Winner frame je? En rij je er lekker op? 2x ja bij een budget van750-1000 zou ik zeggen upgraden die hap. | |
Dirkos1987 | woensdag 1 juni 2011 @ 16:56 |
Haha, deze kan er maar op 1 mogelijkheid op en dat is zo, dus hij zit goed ![]() | |
cafca | woensdag 1 juni 2011 @ 16:58 |
Het is een stalen frame van vóór 1990, met frameschakeling, bovendien nét iets te groot. niet echt meer de moeite van het upgraden waard, lijkt me | |
Marurk | woensdag 1 juni 2011 @ 17:35 |
Een zadeltasje is gewoon niet soigné, niet doen dus. ![]() Zo'n kleintje die Yankee postte zou op zich nog wel door de beugel kunnen. | |
foetre | woensdag 1 juni 2011 @ 17:44 |
Idd tasje is not done.En hoe vaak rij je nou lek.Een beetje amateur heeft een bezemwagen | |
marcodej | woensdag 1 juni 2011 @ 17:57 |
Een tasje is prima done. En die ene keer lek is net een keer teveel. Niet tof als je zonder binnenband midden in de middle of nowhere staat. | |
ultra_ivo | woensdag 1 juni 2011 @ 18:06 |
Dat net te groot is een argument. Een frame van voor '90 met frameschakeling is prima om te bouwen. Zeker als 't van Koga is. | |
Marurk | woensdag 1 juni 2011 @ 21:53 |
Heb ook geen zadeltasje maar wel altijd minimaal één binnenbandje bij me (bij slecht weer vaak twee) met pompje. Gewoon achterop mijn rug, gaat prima. | |
marcodej | woensdag 1 juni 2011 @ 21:57 |
Lijkt me niks, opgerold binnenbandje is best 'zwaar' en een staaf in je rug lijkt me helemaal ruk. ![]() | |
Marurk | woensdag 1 juni 2011 @ 22:05 |
Ik voel er anders helemaal niks van. ![]() ![]() | |
Narcotical | woensdag 1 juni 2011 @ 22:10 |
Daarom heb ik het pompje en CO2 capsule in mn tasje, ideaal.. ![]() ![]() | |
Drive-r | donderdag 2 juni 2011 @ 14:46 |
Na alle tips in dit topic enige tijd terug, eindelijk iets aangeschaft... Kunnen doen via "Cycle Scheme" van mijn baas in Londen, betekent dat ik effectief maar 40-50% zelf moet betalen in 12 maandelijkse termijnen (de rest wordt door de belastingsdienst vergoed). ![]() Budget voor de regeling is £1,000, dus ik zocht iets rond die prijs. Dankzij dit topic (ik ben een redelijke noob qua fietsen) gezocht naar een fiets met een goede groepset (deze is complete 105) en wielen (Fulcrum). Kan natuurlijk beter, maar zoveel fietsen rond deze prijs zijn er niet met die specs, helaas. Belangrijkste is natuurlijk verder dat het frame goed past. Na het proberen van verschillende merken (Specialized, Trek, Willier, etc) merkte ik bij deze fiets direct dat hij gewoon goed bij me pastte. Ik heb vroeger wel wat gefietst op fietsen van huisgenoten enzo, en bij deze "klikte" het gewoon. Nu nog wat accessoires aanschaffen en dan de weg op... | |
PLAE@ | donderdag 2 juni 2011 @ 14:53 |
Heb je ook een meting laten doen of...? En de verhalen die ik over zadels lees...dat je ze eigenlijk eerst een paar weken moet proberen et cetera. Raden mensen hier een meting aan? Hier in ned heb ik ook zo'n fietsenplan via de werkgever. Betaal je vanuit je bruto-loon. Ik heb het alvast apart gezet. Nu nog een fiets vinden (en eerst meten dus). Via werkgever gaat tot 750 euro hier. Dat vind ik eigenlijk (voor mij) wel genoeg voor een eerste racefiets. Ziet er strak uit trouwens ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door PLAE@ op 02-06-2011 15:02:25 ] | |
Drive-r | donderdag 2 juni 2011 @ 15:03 |
Ik weet niet hoe exact je wil meten, maar ik heb gewoon in de winkel verschillende frames geprobeerd en met wat hulp gekeken wat het best paste. Dat ik "normaal" een 56 ben, wist ik eigenlijk al van vroeger. Maar goed, verschillende merken hebben verschillende frames en maatvoeringen, dus enkel meten lijkt met zinloos, proberen lijkt me handiger? Qua zadel heb ik geen weken kunnen testen, dat lijkt me ook wat vervelend voor de verkoper... | |
PLAE@ | donderdag 2 juni 2011 @ 15:05 |
Had m'n post wat algemener gemaakt. Het lijkt me gewoon minder na 3x fietsen ofzo er achter te komen dat het het allemaal net niet is. | |
Narcotical | donderdag 2 juni 2011 @ 15:15 |
Gewoon een professionele meting laten doen bij een goede FM, dan krijg je meteen een goede indicatie wat voor frames bij je passen en welke maat je nodig hebt, even als de zadelhoogte ed. Verder is het gewoon proefritjes maken om te kijken welke het fijnst aanvoelt en als je je fiets uiteindelijk gekocht hebt dan moet je natuurlijk altijd nog op gevoel de finetuning doen.. ![]() Ik heb me ook laten meten vorig jaar en aan de hand daarvan een fiets uitgezocht en laten afstellen, uiteindelijk zelf het zadel nog wat verlaagt, omdat ik dat iets prettiger vind zitten ![]() | |
Drive-r | donderdag 2 juni 2011 @ 15:19 |
Dan kan je hier altijd nog wel ruilen. Maar voor een amateur komt het ook allemaal niet extreem nauwkeurig aan, het moet qua maat gewoon goed zijn en verder moet het gewoon bevallen. | |
PLAE@ | donderdag 2 juni 2011 @ 15:31 |
Maar als je nog nooit een racefiets gehad hebt moet je dus eigenlijk eerst klikschoenen kopen om te kunnen proeffietsen ![]() | |
Drive-r | donderdag 2 juni 2011 @ 15:33 |
Ik ben niet voor een kliksysteem gegaan, en hier staan de meeste fietsen ook in de winkel zonder klik systeem. | |
Marurk | donderdag 2 juni 2011 @ 16:05 |
Ze kunnen ook wel eventjes niet-klikpedalen voor je erop zetten als je wilt proeffietsen. ![]() | |
ssebass | donderdag 2 juni 2011 @ 21:43 |
Ik ga mij ook hier maar eens melden. Wil weer meer gaan fietsen. Heb een aantal jaar geleden een Giant ocr 4 gekocht (sora/2200). Ik wilde goedkoop beginnen omdat ik niet wist of ik het wel leuk vond, maar nu merk ik toch dat die fiets wel erg 'zwaar' fietst in vergelijking met anderen, dus dan is de lol er wel snel af. Ik dacht nu aan een fiets met ultegra en ik wil niet veel meer dan 1000 euro uitgeven. Nu zie ik wel allemaal merken maar die ken ik niet, zoals de haibike en sensa. Ik heb de neiging om mij te veel te laten leiden door het merk en dan voor een bv trek 2.5 uit 2010 te gaan. Is er naast de groepen nog iets waar ik op moet letten. Ik koop wel nieuw, dus framemaat zal niet zo'n probleem zijn. | |
Narcotical | donderdag 2 juni 2011 @ 21:57 |
De wielset ![]() | |
ssebass | donderdag 2 juni 2011 @ 22:08 |
Ja daar heb ik een beetje naar gezocht maar ik daar geen goede info over vinden. Soepel draaiende wielen lijkt mij wel handig. Is er ergens een overzicht van goed naar slecht oid. Welke moet ik hebben en welke moet ik zeker niet hebben? Je hoort iedereen eigenlijk alleen maar over groepen, maar wielen komen weinig ter sprake hoewel mij dat wel belangrijker lijkt. | |
Narcotical | donderdag 2 juni 2011 @ 22:11 |
Hangt helemaal van je budget af.. In principe zijn er geen "slechte" wielen en een overzichtje kan ik je zeker niet geven. Waar je wel rekening mee moet houden is dat wanneer je wat zwaarder bent je een wat steviger setje nodig hebt ![]() | |
Marurk | vrijdag 3 juni 2011 @ 11:02 |
Ik zou de goedkopere Shimano wielen (WH-R500) in ieder geval proberen te vermijden. De RS-10 of -20 schijnen ook niet al te best te zijn. | |
Drive-r | vrijdag 3 juni 2011 @ 11:03 |
Hoe zijn mijn Fulcrum's? Ik dacht die dat goed waren toch? | |
Marurk | vrijdag 3 juni 2011 @ 11:10 |
Fulcrum heeft wel goede wielsets ja. Hoe lager het nummer hoe beter: Fulcrum Racing 5 is beter dan Racing 7, en Racing 3 is weer beter dan Racing 5, etc. De Racing 7 is gewoon een goede instapper (goede prijs/kwaliteitverhouding). | |
Drive-r | vrijdag 3 juni 2011 @ 11:15 |
Dank! Had ik het toch goed onderhouden ![]() | |
cafca | vrijdag 3 juni 2011 @ 11:42 |
Tja, nu heb je me toch aan het twijfelen gebracht. Maar een stalen frame is wel een stuk zwaarder dan een aluminium, en dat ga je wel merken als je ermee gaat klimmen, lijkt me? Bovendien, er valt dan zoveel te upgraden (groep, wielen, lak....), dat ik bang ben dat ik dan wellicht meer kwijt ben dan voor een complete fiets. Daarnaast wil het oog natuulijk ook wat, en is een nieuw modelletje ook leuk ![]() pfffff.....het is niet simpel, ff een nieuwe fiets kopen....... | |
ultra_ivo | vrijdag 3 juni 2011 @ 15:12 |
Op sommige ondergronden is een stalen frame beter (kasseien bijv.). Daarnaast zit het meeste gewicht van een fiets niet in het frame. Ook in het stalen tijdperk wist men fietsen te bouwen van minder dan 8 kilo. En het opbouwen van een fiets is altijd mooier en beter dan het gewoon kopen van een fabrieksding. Je kunt het veel individueler maken. De kwaliteit van je Koga frame ga je zeker niet halen voor jouw budget. Dan ben je zowat je hele budget kwijt voor het frame alleen. | |
Yankee | vrijdag 3 juni 2011 @ 15:15 |
Ivo, wat is een goed onderhouden Jan Janssen racefiets, stalen frame, met Shimano 600 ongeveer waard? | |
ultra_ivo | vrijdag 3 juni 2011 @ 15:22 |
Welk type staal en welke Shimano 600 variant? Ga er niet van uit dat 't veel is, vooral op de Nederlandse markt zijn oude stalen racefietsen weinig waard. Tenminste de verkoopwaarde. De gebruikswaarde ligt veel hoger. | |
Yankee | vrijdag 3 juni 2011 @ 15:32 |
type staal weet ik niet. Geloof de RSX 600 variant. Gaat om de oude fiets van mn vader die ik even moet verkopen, heb alleen niet echt een idee wat een beetje een normale prijs is voor zo'n geval. | |
ultra_ivo | vrijdag 3 juni 2011 @ 16:24 |
RSX 600 was er niet. Je hebt de oude 600, met de gegraveerde onderdelen. Die is behoorlijk vaak aangeboden. Dan de 600 NEW, met zilveren/zwarte deraileurs, 6 of 7 vit index. Die is behoorlijk zeldzaam. Daarna kwam de grijze 600 Ultegra. Die kom je ook nog overal tegen. 7 of 8 vits. En daarna de huidige groep. Alleen de 600 NEW is redelijk zeldzaam. | |
Yankee | vrijdag 3 juni 2011 @ 16:29 |
Dan gaat het om de 600 ultegra versie | |
ultra_ivo | vrijdag 3 juni 2011 @ 18:26 |
Aha. Die is om te gebruiken behoorlijk prettig. Voor de verzamelaars echter zo goed als oninteresant, die is veel te vaak geproduceerd en te jong. Dan zal de prijs niet al te hoog liggen, eerder rond de 100 Euro (veel aanbod). | |
Blik | vrijdag 3 juni 2011 @ 18:31 |
Ivo, de wandelende encyclopedie ![]() | |
Freddeh | vrijdag 3 juni 2011 @ 21:18 |
Fixed. | |
cafca | vrijdag 3 juni 2011 @ 21:32 |
Die 600 NEW, is die nog een beetje verkoopbaar? Ik heb overigens besloten toch maar mijn budget een beetje naar boven bij te stellen en te gaan voor een nieuwe Koga.... | |
ultra_ivo | vrijdag 3 juni 2011 @ 22:22 |
Via Marktplaats niet zo, onder de verzamelaars meer. Bij Marktplaats vindt je eerder de oude fietsen met gebruikswaarde (en af en toe eentje met verzamelwaarde waar de verkoper dat niet weet). | |
ssebass | vrijdag 3 juni 2011 @ 22:32 |
Ik ga morgen even bij een grote fietszaak langs. Nog iemand tips voor een fiets rond de 1000e? Ik denk niet dat ik er morgen meteen een ga kopen, maar wie weet. Ga denk ik wel voor shimano ultegra en gewoon een alu frame. Die trek 2.5 uit 2010 vind ik qua specs wel interessant, kleur wat minder, maargoed... | |
eentwee | vrijdag 3 juni 2011 @ 23:06 |
Je moet wel een fiets kopen die je mooi vindt. Desnoods kost-ie wat meer. Is enorm plezierverhogend en eventuele meerprijs ben je snel vergeten. | |
Marurk | zaterdag 4 juni 2011 @ 11:27 |
Dat dus. Anders heb je voordat je het weet spijt en wil je na een jaar een andere omdat je 'm toch niet zo mooi vindt. | |
ssebass | zaterdag 4 juni 2011 @ 19:18 |
Ik heb jullie advies opgevolgd. Toch een beetje een impuls aankoop en wat duurder dan wat ik in gedachte had, maar het is de Scott Speedster S10 model van 2011 geworden: http://www.scott-sports.com/us_en/product/10052/55730/218114 ![]() | |
Drive-r | zaterdag 4 juni 2011 @ 19:49 |
Gefeliciteerd, ziet eruit als een erg nette fiets. Net iets boven mijn "work scheme" budget, of hij moet veel goedkoper geweest zijn in Nederland natuurlijk. | |
Stage | zaterdag 4 juni 2011 @ 20:00 |
Wat kost dat nou? En heb je een compact of een dubbel? | |
Marurk | zaterdag 4 juni 2011 @ 20:17 |
Mooi fietsje hoor! | |
ssebass | zaterdag 4 juni 2011 @ 20:29 |
Bedankt, ik ben er ook erg blij mee. Heb wel korting gekregen en heb hem voor een kleine 1500 gekocht normaal is die 1800. Nog steeds niet echt gratis, maar hoop hier dan ook lang mee te kunnen doen. Ik heb de compact. Zit wel te kijken naar mijn wiel. Als ik mijn voorwiel ronddraai dan wijkt ie 1-2 mm uit alsof er een kleine slag in zit. Hij beweegt dus een beetje tussen mijn remblokjes. Moet ik hiervoor teruggaan of is dit niets bijzonders? Zou anders wel een beetje balen zijn. | |
Marurk | zaterdag 4 juni 2011 @ 20:32 |
Je moet niet naar de draad van het loopvlak van de band kijken, die kan altijd wel iets afwijken. Maar als je van boven de remgreep kijkt en je ziet dat de afstand tussen de rembrokjes variëren bij het ronddraaien, dan is er misschien toch iets mis met het wiel. | |
ssebass | zaterdag 4 juni 2011 @ 20:37 |
Hmm ja het is iets van 2 mm dat varieert bij de remblokjes, maar hij moet natuurlijk wel gewoon helemaal goed zijn. Wel balen als ik ermee terug moet. Kan het zijn dat het wiel er niet recht inhangt? Dan zou het meer een constante afwijking zijn. Ik dacht dat ik hem voorzichtig in de auto had gedaan..... | |
nodisch18 | zaterdag 4 juni 2011 @ 20:49 |
gewoon even mee terug gaan. Je vertrouwt het niet en als het echt niet goed is kan de fm het maken, is er niks aan de hand dan kun je lekker met een goed gevoel km's gaan maken. daar gaat het immers om! | |
ssebass | zaterdag 4 juni 2011 @ 21:10 |
Ja helaas is dat niet zo makkelijk. Het is niet naast de deur en ik heb weinig tijd.... | |
Marurk | zaterdag 4 juni 2011 @ 21:31 |
Haal het wiel er eens uit m.b.v. de snelspanner en probeer het wiel daarna weer zo recht mogelijk terug te zetten? Wel weer goed vastzetten met de snelspanner, je wilt niet dat dat ding opengaat tijdens het fietsen. | |
ssebass | zaterdag 4 juni 2011 @ 23:37 |
Ja het is denk ik toch een kleine slag, maar kan ik daar nog even mee fietsen, want voorlopig kan ik daar niet langs en ik zou het wel heel jammer vinden als ik mijn nieuwe aanwinst niet eens kan testen. | |
Tommeke | zondag 5 juni 2011 @ 09:15 |
Ik heb die groep op m'n crosser, m'n ex volgens mij ook op haar crosser. Dat spul schakelt echt geniaal voor die prijs, is makkelijk te onderhouden en spareparts (8-speed) zijn vrij goedkoop. | |
ultra_ivo | zondag 5 juni 2011 @ 09:44 |
Voor diegene die een goedkope 2e hands wil kopen is de oude Ultegra groep een van de beste om naar uit te kijken. | |
Blobje | zondag 5 juni 2011 @ 14:34 |
De 600? | |
buzz1291 | zondag 5 juni 2011 @ 15:42 |
Ja en nee, Ultegra is de opvolger van de 600 maar heette al Ultegra toen het 8 speed was. | |
kaasplankje | zondag 5 juni 2011 @ 15:53 |
Dat is uit de prehistorie, je weet wel; Flinstones enzo | |
Narcotical | zondag 5 juni 2011 @ 16:00 |
Die moet je nog remmen door je voeten op de straat te zetten | |
PLAE@ | zondag 5 juni 2011 @ 18:06 |
Heb me wat verder ingelezen. Denk dat ik nu ga kijken bij dealers. Zoals ik het nu bekijk wil ik gaan voor een Bulls Harrier of een Trek 1.2. Het liefste met een volledige 105 set erop. Ik ben 1.87 en 103kg. Moet ik dan nog opletten met de wielen...of? Eigenlijk hoop ik nog wel een mooi 2e hands exemplaar tegen te komen ergens. Dan kan het een stuk goedkoper allemaal...als ik daar 1.5 seizoen echt plezier aan beleef kan ik altijd nog investeren...toch. Straks zit ik na 15 ritten met een dure fiets die ik niet gebruik ![]() Dilemma's. | |
Yankee | zondag 5 juni 2011 @ 18:08 |
Gezien je gewicht geen whr-500 / 550 / RS 20 wielen van Shimano nemen | |
Narcotical | zondag 5 juni 2011 @ 18:14 |
Ik heb ook een Bulls Harrier, nog steeds geen spijt van... ![]() | |
PLAE@ | zondag 5 juni 2011 @ 18:15 |
Maar wat wel bijvoorbeeld? En waarom niet eigenlijk...zijn er ongelukken bekend oid? ![]() | |
Narcotical | zondag 5 juni 2011 @ 18:17 |
Fulcrum Racing 7, bijvoorbeeld.. Of een handgespaakt setje.. ![]() Ze zeggen dat de WHR-500 van shimano "slap" zijn.. Ik rij er wel gewoon op en ik vind het wel meevallen.. ![]() ![]() | |
Yankee | zondag 5 juni 2011 @ 18:20 |
Die wielen die ik noemde zijn nogal slap. Als je een beetje kracht zet rij je die direct tegen de remblokjes en gezien je gewicht heb je bij deze wielen de kans dat er spaken breken. | |
kaasplankje | zondag 5 juni 2011 @ 18:25 |
Mijn vriendin rijdt ook WH500 wieltjes van Smiano, en ze zijn best oké hoor. | |
Yankee | zondag 5 juni 2011 @ 18:28 |
die weegt ook 103 kg? ![]() Maar je hebt wel gelijk dat er wel op te fietsen is. Ik zou alleen indien mogelijk altijd voor een andere set gaan | |
Narcotical | zondag 5 juni 2011 @ 18:29 |
Ik weeg ongeveer 96 kg en ik rij er ook op.. Wil later wel een betere set gaan halen en deze als reserve/tacx wielen gebruiken, maar tot nu toe vind ik het eigenlijk wel prima fietsen ![]() | |
Leintjeuh | zondag 5 juni 2011 @ 18:31 |
Dat ben ik. En mijn gewicht staat niet ter discussie hier. Maar: ik weeg goddank géén 103 kilo ![]() | |
Yankee | zondag 5 juni 2011 @ 20:16 |
good for you ![]() | |
cafca | zondag 5 juni 2011 @ 21:16 |
Zo, de knoop maar doorgehakt, dit weekend een Koga Flyer Tiagra gekocht, toch binnen het budget gebleven ![]() ![]() Ook nog een proefrit gemaakt op een Merida Road Ride, met ongeveer dezelfde specs, zelfde prijs ook, Ook een mooie fiets, maar die vond ik dankzij de erg rechte voorvork een beetje "zenuwachtig" sturen. @ultra_ivo: ik heb er nog even serieus over gedacht om op jouw adrvies mijn oude fiets te upgraden, maar dat werd erg lastig, aangezien dat frame is gebouwd op een 7-speed cassette, terwijl alle schakelsets die je nu kunt kopen minimaal 8-speed zijn. En ja, ik weet ook dat deze fiets misschien een "stapje terug" is in vergelijking met de Gran Winner toen die nieuw was, maar voor mijn gebruik is deze goed zat, lijkt me. Ik ben er zelf in ieder geval erg blij mee ![]() Oh, en mocht iemand nog interesse hebben in een klassieke Koga Gran Winner uit ca. 1990, hij staat te koop ![]() | |
Narcotical | zondag 5 juni 2011 @ 21:33 |
Framemaat? ![]() Mooi fietsje trouwens, wat heeft dat nou gekost?:) | |
Yankee | zondag 5 juni 2011 @ 21:59 |
Mooie fiets cafca! Daar zul je veel plezier van hebben | |
kaasplankje | zondag 5 juni 2011 @ 22:04 |
And for me ![]() | |
Yankee | zondag 5 juni 2011 @ 22:15 |
true true ![]() | |
cafca | maandag 6 juni 2011 @ 09:46 |
60cm Ik heb voor die nieuwe uiteindelijk 850.- betaald | |
Freddeh | maandag 6 juni 2011 @ 09:52 |
Zoals Narcotical zegt zullen de WH-R500's hun werk doen en zolang je er niet heel erg ruig mee gaat rijden zal het allemaal wel meevallen. Ik zelf rijd op de Fulcrum Racing 7's die eerder ook geadviseerd werden, en kan alleen maar voor 100% achter dat advies staan. Wielen zijn stijf, niet te duur en dat rateltje in die achternaaf he... ![]() | |
marcodej | maandag 6 juni 2011 @ 09:58 |
Ik ben niet al te zwaar en heb regelmatig slagjes en slagen in die WHR-500's weten te krijgen. Ik rij nu met die Fulcrum's 7 en die zijn echt superdegelijk, na een dik jaar nog geen slag en ik ga er niet supervoorzichtig mee om, pak regelmatig kuiltjes mee. | |
Freddeh | maandag 6 juni 2011 @ 10:02 |
Ik heb de Ronde van Vlaanderen gereden met m'n R7's. Op de kasseien was ik eerlijk waar bang voor schade aan m'n wielen, maar ze hebben geen krimp gegeven en kwamen er net zo recht uit als dat ik begon aan de rit. En dat terwijl de linker poot van m'n rem wel los trilde ![]() | |
Narcotical | maandag 6 juni 2011 @ 10:10 |
Da rateltje is denk ik de reden waarom ik geen fulcrum wielen ga kopen wanneer ik m'n huidige setje ga upgraden.. No offence verder, maar mij lijkt het heel irritant.. | |
Freddeh | maandag 6 juni 2011 @ 10:12 |
Je kan de naaf wat dikker smeren, dan wordt het zachter. De smering die er nu in zit is gewoon heel erg dun waardoor je het zo extreem hoort, de standaard Shimano naven zijn waanzinnig stil, ratelen ook wel maar echt héél zacht. | |
Tommeke | maandag 6 juni 2011 @ 10:47 |
Die shimano 500's lopen bij mij al snel tegen de blokken aan terwijl ik echt niet uitzonderlijk sterk ben. Ik heb een keer afgedaald op een fiets met zulke wielen, doe ik niet meer ![]() | |
Freddeh | maandag 6 juni 2011 @ 11:08 |
Dat had ik ook met m'n Mavic CXP22's. Als ik dan met 50 een bocht in ging (van de Brienenoord af) hoorde ik ze zachtjes aanlopen op m'n blokjes. Nu met die R7's heb ik dat niet meer, en kan ik met 65 de bocht in en staan m'n remmen nog heerlijk strak afgesteld ook ![]() | |
kaasplankje | maandag 6 juni 2011 @ 19:35 |
dat zal wel met de spaakspanning te maken hebben, die velgen zijn best goed hoor. | |
marcodej | maandag 6 juni 2011 @ 20:19 |
Valt best mee. En je hebt geen bel meer nodig. ![]() | |
Marurk | maandag 6 juni 2011 @ 20:52 |
Dat rateltje inderdaad ![]() | |
Narcotical | maandag 6 juni 2011 @ 21:03 |
Nee, ik denk echt dat ik me daar aan zou gaan ergeren.. Mijn wielen moeten een "zoefend" geluid maken, anders voel ik me niet veilig.. ![]() | |
chefre | maandag 6 juni 2011 @ 21:19 |
zie deze link naar MPBen al een tijdje op zoek naar een fiets, dit is mijn maat en de prijsklasse waar ik in zoek. Ik ben een beginner, gewoon voor een aantal uurtjes per week. Is deze Gazelle V3 iets leuks om mee te beginnen? | |
Yankee | maandag 6 juni 2011 @ 21:24 |
Prima fietsje. Ik begrijp alleen niet waarom die verkoper dat stuur zo debiel heeft staan | |
marcodej | maandag 6 juni 2011 @ 21:32 |
Dan moet je doortrappen. | |
ultra_ivo | maandag 6 juni 2011 @ 22:13 |
Wat is het probleem met de 7-speed en 8-speed? Je kunt nieuwe wielen gewoon in een oud stalen frame zetten. De oudste frames hebben een achtervork van 126mm breed, tegenwoordig is 130mm standaard. Die 4mm extra verdraagt een stalen frame met gemak. Ik heb een 6-speed frame omgebouwd naar 9-speed. Geen enkel probleem. | |
ultra_ivo | maandag 6 juni 2011 @ 22:16 |
Een fiets met een 600 ultegra 7-speed groep staat trouwens niet op mijn wensenlijstje. Maar die fiets is uitstekend voor iemand die in wil stappen. | |
cafca | maandag 6 juni 2011 @ 22:47 |
Op zich wel, maar het is wel een opknappertje. Speling op het balhoofd en de crankset. Geen idee of het ernstig is, maar er moet wel naar gekeken worden. Als ik de ruimte had, zou ik hem houden, maar helaas. | |
kaasplankje | dinsdag 7 juni 2011 @ 10:56 |
Nieuwe regen/winterfiets, nog zonder spatbordjes. Ik heb er 150.- Euro voor betaald.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
scoloo | dinsdag 7 juni 2011 @ 12:40 |
Zo dat ziet er toch nog best netjes uit voor 150 eu. | |
ultra_ivo | dinsdag 7 juni 2011 @ 14:53 |
Bij spatborden heb je alleen het probleem bij Concorde frames dat ze erg kort gebouwd zijn. | |
buzz1291 | dinsdag 7 juni 2011 @ 20:56 |
Dat ziet er nog knap gaaf uit voor 150 euro's. Zoiets zou ik er voor het pekel seizoen ook wel bij willen hebben. | |
cafca | dinsdag 7 juni 2011 @ 22:07 |
Wat denken jullie, wat zou ik minimaal voor mijn oude Koga moeten terugkrijgen?![]() Koga Miyata Gran WInner Bouwjaar ca. 1990. Framehoogte: 60 cm Afmontage Shimano 600, Shimano Biopace 52/40 voorblad Zadel: San Marco Rolls Wielen Mavic MA40 / Wolber GTX2 Zit een beetje speling op het balhoofd en op de crank. Frame is natuurlijk onverslijtbaar, zit zelfs nog garantie op ![]() Hij staat op marktplaats, ik heb nu een bod gehad van 70 euro, maar lijkt me wat weinig.... | |
Yankee | dinsdag 7 juni 2011 @ 22:08 |
Uiteindelijk wat de gek er voor wil geven. 120 / 150 euro zou wel moeten lukken denk ik | |
cafca | dinsdag 7 juni 2011 @ 22:12 |
Ja, ik zat zelf eigenlijk te denken aan minimaal 100 | |
ultra_ivo | dinsdag 7 juni 2011 @ 22:46 |
"t is een beejte een servet/tafellakenverhaal. Te jong voor de verzamelaars, te oud voor mensen die 'm als pure gebruiksfiets zonder opwaardering willen gebruiken. Zou wel iets zijn voor fietskoeriers (onverslijtbaar) maar eigenlijk te zonde hiervoor ![]() | |
Narcotical | dinsdag 7 juni 2011 @ 23:05 |
't Is dat de framemaat me te groot is.. Anders had ik er wellicht nog wel brood in gezien, wil nog een keer een leuk knutselprojectje aan een oudje doen.. Denk dat je er wss wel minimaal 100 euro voor kan krijgen inderdaad, fiets ziet er voor zover ik kan zien nog prima uit | |
kaasplankje | dinsdag 7 juni 2011 @ 23:43 |
Tja ik zou zeggen: nieuwe trapas kost 35.- nieuw balhoofd ongeveer hetzelfde. dat van de prijs afhalen dat je de fiets waard vind als ze goed is. |