abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:15:55 #1
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_85453605
Zwangerschap en geboorte deel 686

2010
Augustus:
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje (meisje)

September:
11 september 2010: Noa24
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
*** 18 september 2010: Fannetje en Tackleberry *** (meisje)
20 september 2010: Tessie (meisje)
21 september 2010: Rixtje
27 september 2010: Troeta (jongetje)

Oktober:
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown (meisje)
24 oktober 2010: Suzanna
25 oktober 2010: Veerle1982
28 oktober 2010: Hobbesje

November:
*** 04 november 2010: Silmarwen en Knut ***
15 november 2010: Pvoesss (jongetje)
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
14 december 2010: DoctorB (meisje)
27 december 2010: mrien (jongetje)

2011
Januari:
11 januari 2011: Claudia_x
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
08 februari 2011: HuupHuup
18 februari 2011: Hassanjassan

Maart:
10 maart 2011: stengeltje
12 maart 2011: DJMO
26 maart 2011: She-wolf

April:
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
13 april 2011: Nienna
15 april 2011: Jeetjejom

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door RockabeIIa op 18-08-2010 22:32:28 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:17:13 #2
190853 RockabeIIa
pi_85453654
Sorry Bar! Ik dacht ik kijk effe hoe dat nu gaat, zo'n nieuw topic dmv 1 klikje openen ;)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:18:58 #3
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_85453729
She-wolf! :o *O* Wauw zeg! *O*
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:24:04 #4
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_85453920
En Saffier een dochter! *O* Gefeliciteeeeeeerd! *O*
pi_85454064
Bij mij mag je in de OP wel jongen zetten Rocka, als je wilt ;)

Hier gaat het goed, merk dat de vermoeidheid nog steeds wel wat aanwezig is, ook sneller afgeleid met dingen dan voorheen. Soms wel irritant ;) 21 weken nu alweer en dus echt over de helft heen.
Heb voor mezelf toch een grens aangehouden van 20 weken en 5 dagen als helft aangezien Lotte met 41+3 kwam en ik nu ook van overtijd gaan uit ga.
Het zou waarschijnlijk ook allemaal beter uitkomen met het huis en de verhuizing, eerst maar zien of het huis op tijd klaar gaat zijn (beginnen volgende week met de bouw), spannend dus.

Daardoor ook wel onrustig omdat ik nu nog niets met de babykamer kan doen, gelukkig al wel het bedje en wiegje klaar gezet, maar de rest ligt bijvoorbeeld nog allemaal in de opslag, tegen het einde maar eens kijken hoe we dat doen.

Verder merk ik dat de tijd eigenlijk erg snel gaat, wat dat betreft klopt het wel wat je hoort dat een 2e vaak sneller lijkt te gaan.
Baby is ook lekker actief met schoppen, al is hij wel een stuk rustiger dan z'n zusje lijkt het..

Lotte begint het overigens steeds beter door te krijgen lijkt het, baby krijgt bijna elke avond voor het slapen gaan wel een kusje (m'n buik dus), of een heleboel kusjes. Kleertjes zijn voor de baby (kleine kleertjes) en zelfs de barbapapa slofjes die ik vandaag gekocht heb (in maat 16/17) vond ze voor de baby toen ik zei dat ze voor haar echt te klein waren.
Toch vraag ik me af hoeveel ze nu eigenlijk echt snapt, zien we tegen die tijd wel ;)
Het is in ieder geval wel heel schattig allemaal
pi_85454348
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:17 schreef RockabeIIa het volgende:
Sorry Bar! Ik dacht ik kijk effe hoe dat nu gaat, zo'n nieuw topic dmv 1 klikje openen ;)
geeft niks !!!

hoe is het verder met jou?

Saffier, lautie van harte met jullie dochter en Tobias van harte met je zusje O+
Hele mooie namen !!!

Geniet ervan!!!!

She-wolf van harte !!! fijne zwangerschap gewenst
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_85454992
Hoi!
Deze moet natuurlijk in m'n at, anders kan ik me morgen niet melden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85455389
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:56 schreef Ticootje het volgende:
Hoi!
Deze moet natuurlijk in m'n at, anders kan ik me morgen niet melden.
:D daar hebben ze tegenwoordig een heel mooi knopje rechtsonderaan voor... :P
(sorry, flauw geintje...)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 23:08:34 #9
190853 RockabeIIa
pi_85455437
Tico moet wel want ze draagt de bolletjestrui :P (samen met Cantare )
pi_85455462
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:07 schreef mijsje het volgende:

[..]

:D daar hebben ze tegenwoordig een heel mooi knopje rechtsonderaan voor... :P
(sorry, flauw geintje...)
nope, niet als je mobiel fokt. Ik ben vastgegroeid aan m'n aaifoon.

AaaArch, het kan wel!!! Ik zie het nu pas. Ongelofelijke noob dat ik ben.
pi_85455514
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Tico moet wel want ze draagt de bolletjestrui :P (samen met Cantare )
flinke trui dan als er 2 hoogzwangere dames in passen.
pi_85455557
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

nope, niet als je mobiel fokt. Ik ben vastgegroeid aan m'n aaifoon.
:D dan heb jij een beter excuus dan ik... ;) (want nu heb ik dit ook weer in m'n at... ;) ) :D _O-
Ga je de bolletjestrui nog lang dragen? ;)
(Rocka, ik moest even denken wat je bedoelde... :P het is al laat ;) )
pi_85455675
Lang dragen? daarvoor moet je niet bij mij zijn. Dat is geheel aan mijn kleine eigewijsje wanneer ze klaar is gebakken b
pi_85456083
Ghehe, de bolletjestrui... ik ben ook benieuwd wanneer mijnes het genoeg vindt. Het ene moment denk ik dat ik nóóóóit ga bevallen ('er kan geen kind uit mij komen, dat kan gewoon niet :N ' ), het andere moment denk ik 'oh het zou vannacht kunnen! :o ' Raar hoor, ik vind het een soort vacuum, die laatste tijd. De zwangerschap is eigenlijk klaar, het mag en kan elk moment komen, maar zolang het nog niet is, ben je nog "gewoon" zwanger, net als de afgelopen 39 weken...

[ Bericht 9% gewijzigd door Cantare op 18-08-2010 23:33:50 ]
pi_85456383
Rockabella...thnx..morgen ben ik 25 weken, dus snel maar even bellen voor een afspraak :)
Cantare en Tico...voor deeltje 690 zijn jullie bevallen :Y
Back in business.
pi_85456637
verhaaltje van 'n aanstaande vader: vrouwlief ligt sinds maandag in het ziekenhuis met pre-eclampsie. Ons kindje doet het nog supergoed, maar is morgen pas 36 weken en veel te licht. ik hoop dat het nog een week duurt, maar we zijn nu constant aan het balanceren wat goed is voor het kind en wat goed is voor mijn lief.Ze heeft nu flink wat bloeddrukverlagers, als die gaan werken, kunnen we het inleiden uitstellen.
in het VU maken ze zich toch wel zorgen, gynaecoloog en kinderarts komen regelmatig aan het bed. toch blijft het hopen, maar in het slechtste geval hebben we een soort prematuurtje, ben blij dat we dit niet voor de 30ste week hadden.
Het blijft afwachten, ben zelf arts maar dit ligt buiten mijn macht...
pi_85461786
Oei, aardig spannend bij jullie dus Ducati!
Hopelijk kan jullie kleintje nog lang blijven zittem om flink te groeien!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85461888
Lastig, zo machteloos zijn. Succes met uitstellen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_85462211
bleh wat moeilijk Ducati! Hopelijk groeit jullie kindje flink door en is het nog een weekje uit te zingen. Sterkte!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85464605
Oej ducati, hopelijk houden ze het nog iig een week vol, heel veel sterkte en succes!

Hier een onrustige moedervlek, verkleurd en grillige randen. HA heeft er gister naar gekeken en die wou dat ik eind volgende week nog even terug kom om het weer na te laten kijken. Bezorgt toch veel onrust in mijn hoofd dus ik heb besloten dat dat ding eruit moet. Zo snel mogelijk. Gister gebeld, maar de assistente doet moeilijk. Ik moet om 11 uur weer bellen.

Waar is Tico? Of kijk ik nu over een meld heen?
pi_85464888
noa, ik zou even kijken of je dat bij de ha laat doen. De oude ha van mijn man bakte er niets van, dat is een lelijk litteken geworden. De nieuwe ha deed het met een soort van kaasschaaf en daarna een speciale pleister erop, niks meer van te zien.
Tico, waar ben je? Kakkerlakken vangen?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_85465064
Ik ben gewoon hier... Ik heb het vandaag voor elkaar gekregen mn kind optijd op het kdv te brengen. Die was helemaal blij dat ze vandaag met de kindjes kon spelen, want geen drama maar ik werd gewoon weggezwaaid.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:22:18 #23
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_85472915
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:18 schreef Noa24 het volgende:
Hier een onrustige moedervlek, verkleurd en grillige randen. HA heeft er gister naar gekeken en die wou dat ik eind volgende week nog even terug kom om het weer na te laten kijken. Bezorgt toch veel onrust in mijn hoofd dus ik heb besloten dat dat ding eruit moet. Zo snel mogelijk. Gister gebeld, maar de assistente doet moeilijk. Ik moet om 11 uur weer bellen.
Daar zou ik ook zo snel mogelijk vanaf willen! Mijn huisarts vind dat als je er geen goed gevoel over hebt je hem het best zo snel mogelijk moet laten weghalen.
Weet je al meer?
pi_85473028
Ik heb al jaren een gekke jeukende moedervlek. Volgens de huisarts hoeft ie niet weg... Dus laat ik het maar, maar eigenlijk heb ik er best last van. :')
pi_85475773
Ja..de assistente gaf aan dat de HA dit nooit zelf doet en dat ik dus contact moest opnemen met de dermatoloog bij ons in het ziekenhuis. Dat heb ik gedaan. De wachttijd was tot oktober. Nog 2 maanden dus. Ik zie het niet zitten om nog 2 maanden met dat enge ding rond te wandelen, gezien het feit dat ik niet weet of het goed of slecht is. Vervolgens heb ik een ander ziekenhuis opgebeld en daar kon ik rond 5 september ongeveer terecht. Ik heb aangegeven dat dat lastig is, omdat ik dan voor hetzelfde geldt ook al bevallen kan zijn of aan het bevallen ben.
Gelukkig was de assistente zo lief om me op spoed te laten zetten en me nu dinsdag te laten komen! Ze kon niet beloven dat de dermatoloog het meteen weg zou laten halen, maar ze zou het erbij zetten.

Ik ben nog wel onrustig, maar nu heb ik iig het gevoel dat er wat gedaan wordt!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:29:48 #26
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_85475881
Fijn dat je zo snel terecht kan! Altijd prettig, meedenkende assistentes. Deze wachttijd is nog wel te overzien. Succes dinsdag.
pi_85475915
Fijn dat je snel terecht kunt Noa! Kan me voorstellen dat het je niet lekker zit.

Hier nog niks aan de gang. Wel sinds gisteravond al steeds een zeurgevoel in mijn buik/rug/benen, net als menstruatiepijn. Had ik bij de indaling ook, maar toen was het gauw over. Nu blijft het hangen. Maar ja, dat kan best dagen/weken zo doorgaan, geloof ik.
pi_85476204
Fijn Noa!

Cantare, klinkt spannend! :D ik ben zo benieuwd naar je beebje O+ en ook naar die van Tico! O+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85476578
Arch! Arch!!! Ik krijg dus mn uitkering via het uwv... Nu vinden de mensen van die de lonen doen van mn werkgever dit toch opeens niet handig, terwijl ik al had aangegeven dat ik liever gewoon mn salaris kreeg en de zij de uitkering... Gewoon omdat als er shit is dan zoeken ze dat maar zelf uit.. Maar nee, ik zou direct mn uitkerings via de uwv krijgen. Nu moet het dan opeens toch anders... En volgens mij klopt er toch geen reet van... Nou ze zoeken het maar uit bij de loonadministratie. Laat ze het maar uitzoeken en omzetten.. Maar hier zat ik dus al niet op te wachten en ik was er al bang voor.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:46:48 #30
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85476604
Las net pas dat Saffier een dochter heeft. Gefeliciteerd! *O* *O* *O*

En :* voor alle LLM's! En voor de rest natuurlijk ook
pi_85476634
Cantare, ook vooral 's avonds?? Ik heb ik de avond wel wat krampen onderin, en wat zeurderige rugpijn.... Maar dat zakt iedere keer helemaal weg als ik eenmaal wat slaap.
pi_85476892
Ik ben maar een uurtje eerder naar huis gegaan omdat ik niet meer in mijn bureaustoel kon zitten. Het begint gewoon nu alweer, blegh.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:53:19 #33
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85476949
Bah, Noa, ik zou daar ook een beetje zenuwachtig van worden geloof ik. Fijn dat je snel terecht kan!

Cantare, toch spannend hoor!

Ticootje, ik zou daar dus ehlemaal geflipt van worden geloof ik, als dat allemaal toch niet zo geregeld is. Moest de afgelopen keer ook nog vanalles regelen omdat ik opeens mijn zwangerschapsuitkering niet kreeg, en dat was me toch een gezeik. En toen duurde het daarna nog een half jaar voordat ik de child tax benefits voor het kind kreeg. HAdden ze een foutje gemaakt bij het versturen, en neit dat ze je dat in een keer kunnen vertellen, moet je weer dagen voor aan de foon hangen....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_85476984
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben maar een uurtje eerder naar huis gegaan omdat ik niet meer in mijn bureaustoel kon zitten. Het begint gewoon nu alweer, blegh.
Irritant is dat! ik had er ook zo'n last van, zeker in de middag... Dan ging ik maar wat vaker nar het toilet ofzo, gewoon om wat te lopen.

Mn collega heeft ook last van zn rug en die loopt iedere keer rondjes, dus deed ik maar mee. :')
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:54:53 #35
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85477031
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:52 schreef Claudia_x het volgende:
:{ niet leuk
pi_85477040
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:53 schreef Basboussa het volgende:
Bah, Noa, ik zou daar ook een beetje zenuwachtig van worden geloof ik. Fijn dat je snel terecht kan!

Cantare, toch spannend hoor!

Ticootje, ik zou daar dus ehlemaal geflipt van worden geloof ik, als dat allemaal toch niet zo geregeld is. Moest de afgelopen keer ook nog vanalles regelen omdat ik opeens mijn zwangerschapsuitkering niet kreeg, en dat was me toch een gezeik. En toen duurde het daarna nog een half jaar voordat ik de child tax benefits voor het kind kreeg. HAdden ze een foutje gemaakt bij het versturen, en neit dat ze je dat in een keer kunnen vertellen, moet je weer dagen voor aan de foon hangen....
Ja ik had er al een hard hoofd in dat het goed zou gaan.... Vervelend als dan blijkt dat het inderdaad gewoon shit is.
pi_85480209
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:47 schreef Ticootje het volgende:
Cantare, ook vooral 's avonds?? Ik heb ik de avond wel wat krampen onderin, en wat zeurderige rugpijn.... Maar dat zakt iedere keer helemaal weg als ik eenmaal wat slaap.
Ja, maar nu blijft het al de hele dag hangen. Kutgevoel, zeker in combinatie met maagzuur en benauwdheid. Mja, nu zit ik Nigella Bites te kijken en Rennis te eten, geeft wat afleiding. :Y)

Claudia, vervelend! -O-
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:07:09 #38
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_85480367
Nou dat was een interessante dag.

Begon vandaag om 7 op mn werk,had al super rot geslapen door een rare droom, goed veel pijn in mijn bekken en algehele... blehigheid. Toch gegaan, half 10 trok ik het gewoon niet. Zo'n pijn in mijn bekken, en die menstruatiekramp met harde buiken weer. Dus ik naar huis toe. Rond lunchtijd wordt de menstruatieachtige pijn ineens scherper, komt in golfjes, met harde buiken. Toch maar even de verloskundige gebeld, moest meteen langskomen. Ze voelde wat aan mijn buik, die was hard en deed best wel zeer, maar de baby was enthousiast dus dat was een geruststelling. Bloeddruk ook niet slecht. 80/144 en geen ontsluiting.

Toch naar het ziekenhuis, aan de CTG. Daar was een minibeetje activiteit te zien, maar geen echte weeen ofzo, godzijdank, want ik ben nog niet klaar voor de baby! Na een uurtje of twee daar, een urinepotje, CTG en bloeddruk meting verder, mocht ik naar huis. Wel het advies te stoppen met werken, gezien het feit dat Yade met 34 weken kwam, en de harde buiken etcetera toch echt niet goed zijn. Ik word nog gebeld mocht ik een blaasontsteking hebben.

Morgen even mijn verloskundige bellen voor een zwart op wit medisch gedoe dat ik niet meer moet werken en naar de fysio, ook al weet ik dat ze toch niets kan doen voor me.

Nou, over 2 weken maar op gewone controle dan, en wat die pijn nou was... Misschien oefenweeen, gewoon gerommel, blaasontsteking. Als het maar even over is, want fijn was het niet. En met Yade heb ik alleen rugweeen gehad, dus geen vergelijkingsmateriaal.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:16:28 #39
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85480754
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja ik had er al een hard hoofd in dat het goed zou gaan.... Vervelend als dan blijkt dat het inderdaad gewoon shit is.
Ik HAAT bellen naar instanties enzo, dus probeer het altijd te voorkomen, maar op een of andere rare manier gaat het altijd toch altijd net niet zoals het hoort. En dan vaak juist op iets waarvan je denkt: Hoe kan dat nou fout gaan....

Maar goed, hier zo kind nummer 2, en dan kunnen we de hele rompslomp weer beginnen van benefits aanvragen, paspoort 1 en paspoort 2 regelen, en dan moet ik mijn verblijfskaart verlengen (staat 200 dagen voor...), en het wordt allemaal veel gecompliceerder. Bij elk 'nieuw kind' voor het NL paspoort bijv moet ik opnieuw ons trouwcertificaat laten certificeren en ga zo maar verder... Maar goed, dan 'heb je ook wat'
pi_85481215
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Irritant is dat! ik had er ook zo'n last van, zeker in de middag... Dan ging ik maar wat vaker nar het toilet ofzo, gewoon om wat te lopen.
8 uur achter een bureau zitten is me gewoon te veel. En dat voortdurend opstaan en wandelen haalt me te veel uit m'n werk. Ik heb van dat typische flow-werk: als het lekker loopt moet ik er níet mee stoppen.

Ik denk dat ik aan mijn baas voor ga stellen om mijn werkdagen te verkorten naar 6 uur en de overige uren thuis uit bed te maken. Dan kan ik nog wat leeswerk verrichten. Nou ja, ik kan eigenlijk alles vanuit bed doen. Hij mag van mij ook best een bed op kantoor neerzetten. :+

Ik heb ook een werkplekonderzoek aangevraagd. Het is hoog tijd dat ze nu eens iets gaan doen aan mijn slechte bureaustoel bijvoorbeeld.
pi_85481244
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:03 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ja, maar nu blijft het al de hele dag hangen. Kutgevoel, zeker in combinatie met maagzuur en benauwdheid. Mja, nu zit ik Nigella Bites te kijken en Rennis te eten, geeft wat afleiding. :Y)

Claudia, vervelend! -O-
Oi, jij maakt het spannend!
pi_85481285
Claudia vervelend maar het zou fijn zijn als je van je baas een paar uur thuis mag werken. Bij mijn werk kan dat nauwelijks helaas.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_85481288
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:07 schreef Silmarwen het volgende:

Morgen even mijn verloskundige bellen voor een zwart op wit medisch gedoe dat ik niet meer moet werken en naar de fysio, ook al weet ik dat ze toch niets kan doen voor me.
Ben je opgelucht met deze uitkomst? Of vind je het vervelend dat je niet meer mag werken?
pi_85481327
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia vervelend maar het zou fijn zijn als je van je baas een paar uur thuis mag werken. Bij mijn werk kan dat nauwelijks helaas.
Bij mij kan het gelukkig heel goed. Dat is echt een voordeel aan mijn werk. Het enige wat ik tot mijn verlof nog hoef te doen is een artikel schrijven voor mijn proefschrift en dat kan ik net zo goed van huis uit. Het is alleen goed om regelmatig op de universiteit zelf aanwezig te zijn vanwege het contact met mijn collega's en overleg met mijn promotoren.

En ik ben zó blij dat ik in deze periode geen conferentie heb gepland! Bij de zwangerschap van Ivan moest ik met 20 weken nog naar een conferentie in Limburg en zat ik op een hotelkamer zonder douche of toilet. :{ En ik had ook nog een conferentie toen ik ongeveer 30 weken zwanger was. Dat vond ik niks aan.
pi_85482259
He vervelend Claudia...hopen dat je baas met je meedenkt.
Zou het gerommel al beginnen Cantare? :)
Silmarwen, das ff schrikken, maar ja, dan maar eerder stoppen, alles wat het beste is voor je kleine natuurlijk. :)

Ik heb vandaag ook maar Rennies aangeschaft, want het is nu iedere dag, en dan vooral s'avonds raak met het brandende maagzuur. Mooie mijlpaal zo met de 25 weken. :')
Back in business.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 18:10:12 #46
54772 Silmarwen
pi_85482460
Claudia, heb je oefeningen die je eventueel tussen door kunt doen? Wat aan en ontspan oefeningen ofzo? Acht uur zitten is ook erg lang hoor.

Ik voel me vooral heel schuldig, omdat mijn andere groepscollega heel ziek is van haar zwangerschap en niet kan werken, en er nu dus maar 1 vaste collega op mjn groep staat. Ik ben op zich wel blij dat ik niet meer hoef te werken, want ik vond het echt zwaar, maar voel me dus ook wel schuldig.

Shirley,werken rennies bij jou? Bij mij amper, denk dat ik graviscon eens ga proberen. Ik kan ook echt geen prik drinken of pittig eten zonder maagzuur te hebben.

En bleh Tico, UWV is al zo lekker omslachtig. die brieven die ze ook sturen, alsof je ze probeert te naaien. Echt zo'n dreigende toon. Meh. Succes er mee!
pi_85483483
Tjonge, madam zit echt heel onprettig onder m ribben... pffff. En ik heb dr al een paar keer teruggeduwd.. De ruimte wordt gewoon te krap... Ze moet gewoon niet zo eigenwijs zijn..
pi_85483788
Ik heb er nog geen één genomen Silmarwen, alleen gekocht. Maar denk dat ik ze vanaaf wel nodig zal hebben..ik laat het weten :)
Back in business.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 20:05:28 #49
54772 Silmarwen
pi_85486441
Goed, net gebeld door de verloskundige. Er zat teveel suiker in mijn urine. Dus morgen eigen verloskundige bellen, wat toch al moest, en bloed laten prikken. -O-
pi_85486486
Balen Silmarwen :(
Maagzuur begint hier ook wat op te spelen de afgelopen dagen
Tot nu toe wil Rennie wel, maar als het niet helpt wil ik wel dat andere gaan proberen
pi_85487648
Ik ben al redelijk aan de grote kant met groeien maar ik groei hard door.
Kortom het is erg krap en alles scheurt en rekt en doet me aardig pijn..
Heb er vandaag even flink de balen van..
pi_85487845
Wat vervelend Silmarwen. Wat betekent dat precies, als je teveel suiker in je urine hebt?

Pvoess, dat is ook niet prettig nee. Hoop dat je je morgen beter voelt.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 19 augustus 2010 @ 21:28:10 #53
54772 Silmarwen
pi_85489506
Dat ik misschien zwangerschapsdiabetes heb.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 21:29:20 #54
282507 Lysdexie
Vieze gek! Vieze gluurder!
pi_85489556
Respect voor alle vrouwen hier.
pi_85490622
Volgens mij heb ik 2 nieuwe streepjes op m'n heupen erbij. Ik kan het niet zo goed zien, ik neem de schade volgende week wel op.
pi_85495171
streepjes buh ik hoop dat t weer zo lang mogelijk weg blijft. Hoop niet dat de vorige straks ineens finaal doorschieten ofzo :X ;(

k heb weer lektetten }:| geloof niet dat ik dat gemist had...
Wel weer een leuk idee om straks weer zo'n kleintje te mogen voeden <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85501914
waaa, ik ben hier gewoon eens de eerste :D

*meld*

alles rustig, ook nergens pijn meer, dus helemaal geen nieuws

Pvoesss, hopelijk voel je je vandaag beter!
pi_85501922
Hoi, beetje optijd vandaag. Niets.
pi_85501989
Cantare bevalt vannacht en Tico overmorgen :7 *O*

:+
denk ik...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85502133
Jullie houden het spannend, Cantare en Tico!

Ik denk dat we hier een groeispurt hebben. Vanochtend werd ik wakker met het gevoel een auto-ongeluk te hebben gehad.
pi_85502173
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 08:52 schreef huuphuup het volgende:
Cantare bevalt vannacht en Tico overmorgen :7 *O*

denk ik...
Maar ik durf niet :X
pi_85502210
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:04 schreef Cantare het volgende:

[..]

Maar ik durf niet :X
:D ahw

komt goed! echt! :*

claudia fijn is dat, zo'n gevoel
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85502407
Ik werd pas een keer wakker met idioot veel pijn 's ochtends (in mijn beleving dan, hè?), en toen dacht ik ineens: "Nee, ik kan niet met zoveel pijn omgaan, ik kan niet bevallen, ik wil het allemaal niet meer!" :+
pi_85502727
Toch is het ergens niet het bevallen waar ik tegenop zie (hoewel dat een groot woord is). Dat vind ik óók spannend, maar ik kan me ondanks alle info moeilijk voorstellen hoe het zal zijn. Het is meer dat ik daarna een baby heb en pieker over dat alles dan anders is, of ik het wel leuk zal vinden en hoe ik me dan zal voelen en blabla... :@
pi_85502964
Het gekke is dat al die dingen voor mij deze keer ook weer een grote onbekende zijn. Kan ik het wel aan met Ivan erbij? Hoe reageert Ivan? Gaan wij het nog wel leuk vinden met twee kinderen of hebben we dan helemaal geen tijd meer voor onszelf?

Maar ik weet nu dat het onmogelijk is om je daar tevoren een voorstelling van te maken. Ik fantaseer er wel over, maar ik maak me er niet druk om. Dat is ook een van de redenen dat ik niet zoveel stilsta bij alle praktische moeilijkheden die we zullen krijgen. Ik wil het best geloven als anderen zeggen dat het zwaar wordt, maar ik neem het tegen die tijd wel zoals het komt.

Klaarblijkelijk weet het moederschap de controlfreak in me aardig in toom te houden.
pi_85503950
Ik had vannacht heel veel buikpijn.... Maar t was een hele grote wind! :D :D
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:36:18 #67
186094 Floria
Ghost of shark
pi_85504089
Canatre, het is allemaal zo herkenbaar en ik heb hetzelfde nu als Claudia hoe zal dochter reageren? Waar laat ik dochter als ik baby op bed leg? Etc etc etc. Ik troost me maar aan de gedachte dat er ziljoenen vrouwen zijn met meer dan 1 kind.

En voor jou, zo enorm cliche maar waar, als de baby er straks is (ik denk een meisje maar zit altijd fout :D ) dan is niets ZO vanzelfsprekend.

Hier is het feest! met knalharde voorweeën. Erg pijnlijk en irritant en erg veel. Had ik de vorige keer ook al 3 weken van tevoren dus *yay*. Mijn man heeft zijn beval voorspelling gedaan: 12 september. De vorige had hij de datum ook goed en ook bij vrienden heeft hij het 90% van de gevallen goed. Ben benieuwd!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_85504557
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 10:36 schreef Floria het volgende:
Mijn man heeft zijn beval voorspelling gedaan: 12 september. De vorige had hij de datum ook goed en ook bij vrienden heeft hij het 90% van de gevallen goed. Ben benieuwd!
Heet 'ie Paul?
pi_85504663
Tnx Claudia en Floria, ik vind het fijn dat jullie het herkennen! :) Ik wéét ook wel dat het straks zichzelf zal wijzen, maar gevoelsmatig wil het er nog niet helemaal in. Daarom mag het van mij ook wel nu beginnen: dan ís het gewoon zo en kan ik er niet meer over piekeren.

Floria, ik ben benieuwd of je man het goed heeft! Wel bijzonder dat hij zo goed kan voorspellen. Sterkte met de voorweeën, want dat lijkt me best vermoeiend.

lol@Paul _O-

Tico ook rommelende darmen? Wel grappig om zo gelijk op te gaan, zoveel herkenbare dingen. :D
pi_85504772
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 10:58 schreef Cantare het volgende:
Tnx Claudia en Floria, ik vind het fijn dat jullie het herkennen! :) Ik wéét ook wel dat het straks zichzelf zal wijzen, maar gevoelsmatig wil het er nog niet helemaal in. Daarom mag het van mij ook wel nu beginnen: dan ís het gewoon zo en kan ik er niet meer over piekeren.

Floria, ik ben benieuwd of je man het goed heeft! Wel bijzonder dat hij zo goed kan voorspellen. Sterkte met de voorweeën, vermoeiend, lijkt me!

lol@Paul _O-

Tico ook rommelende darmen? Wel grappig om zo gelijk op te gaan, zoveel herkenbare dingen. :D
Ja echt heel erg... Spastische darmen... Maar het is als ik op 1 zij lig dan ligt de baby fout ofzo en dan gaan mn darmen zomaar samenknijpen denk ik... Want als ik op mn rug ga liggen dan is het ook meteen weer weg.

Al moet ik zeggen, gister was het wel flink gerommel... Ook naar mn rug toe... Maar nu is het echt helemaal rustig...
pi_85505410
Ik denk dat we gaan synchroonbevallen. :Y
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:22:20 #72
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85505530
bah .. behoort sentimenteler dan normaal zijn bij zwanger zijn? .. Jan kan vanaf 6 sept gaan spelen op de psz .. maar ik wil m helemaal niet loslaten :') ik kan er wel om huilen dattie ineens een grote jongen wordt en ik mijn kleine jochie "kwijtraak". Hoe ongeduldig ik de laatste tijd ook ben met hem, ik kan hem (nog) helemaal niet missen!
</egopost>
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_85505667
Cantare en Tico, nog steeds niks? 't Wordt wel spannend hoor! Maar goed, zolang jullie nog niet bevallen zijn sta ik in ieder geval niet ineens zo akelig hoog in het lijstje! :X

Ik heb ook erg last van m'n darmen, al een week of 2 eigenlijk. Nou ja, het zal er wel bij horen.

En DJMO, emotioneler zijn dan anders is ook hééél herkenbaar. Ik vond het tot een paar weken geleden nog reuze meevallen, maar nu jank ik soms zelfs ineens echt om niets. Best irritant eigenlijk, zeker als het in het in een openbare gelegenheid gebeurt.. :@
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:28:03 #74
54772 Silmarwen
pi_85505697
Ok, met een vingerprik was mijn nuchtere glucose 6.6 en niet nuchter 7.9. Beiden zijn gestoord, maar alles was op het randje. De huisarts/verloskundige acht de kans erg aanwezig dat ik zwangerschapsuiker heb. Maandag moet ik nu om 7 uur eten, 9 uur uit de arm prikken en dit herhalen met 12 uur eten en uur prikken. Als het dan nog te hoog is moet ik naar de gyn en op dieet, dan 2 weken later weer prikken, als het dan goed is zou ik terug mogen naar de verloskundige, maar tegen die tijd zit ik bijna op 34 weken en moet dan toch al onder controle bij de gyn. :+

Wat een gedoe!

Floria, spannend. Je denkt niet dat het al meenes is?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:31:19 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85505821
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 10:36 schreef Floria het volgende:
Mijn man heeft zijn beval voorspelling gedaan: 12 september. De vorige had hij de datum ook goed en ook bij vrienden heeft hij het 90% van de gevallen goed. Ben benieuwd!
Dat is mijn verjaardag :o
En als dat zou kloppen dan zou dat grappiger zijn dan ik nu uit kan leggen....

Môgguh dames, ik merk dat ik de boel minder bijhoud... heb hier al een paar weken niet meer gelezen, terwijl dat toch echt bij mijn maandagritueel hoorde, en ook het dag tot dag boekje wordt niet meer wekelijks bijgelezen.

Daarbij ben ik niet echt in m'n hum, wat al langzaamaan duidelijk begon te worden en met dat parkeergedoe bij de nieuwe locatie van de VK en de daaropvolgende boete een dusdanig hoogtepunt bereikte dat ik woensdag van huis "weggelopen" ben (N. z'n huis dus) naar m'n eigen huis. En ik heb beloofd vandaag terug te komen maar ik wil niet. Niet dat ik niet bij N. wil zijn, ik wil gewoon niet in zijn huis zijn maar in m'n eigen huis.
Ik denk dat ik maar wacht tot ik zeker weet dat hij ook thuis is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_85505967
Oh Leandra dat klinkt naar -O-

Silmarwen ik hoop dat het binnen de waarden blijft zodat je gewoon bij je vk kunt blijven!
Ik heb eigenlijk geen idee wat de normaalwaarden zijn van glucose :o

Cantare en Tico synchroonbevallen :D :')
ik heb er ineens een soort filmpje bij in mn hoofd van synchroonzwemmen maar dan anders _O-
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85506991
Normaal is je suiker tussen de 5 en 8... Je zit een beetje hoog, maar niet heel hoog. Bij Jen heb ik ook eens 8.3 geprikt bij mn pap...
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:09:14 #78
186094 Floria
Ghost of shark
pi_85507016
Oeh das balen Silmarwen! Hoop dat het toch ok is!

Ik heb niet de illusie dat het begonnen is hoor, ik heb dit de vorige x ook weken lang gehad dus 12 september it is :+

En hij heet geen Paul, Paul is a fake! Hoewel acht armen.... hmmmz...kun je leuke dingen mee doen :o

Synchroon bevallen rocks! Partners is pain ~O>
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_85507146
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:08 schreef Ticootje het volgende:
Normaal is je suiker tussen de 5 en 8... Je zit een beetje hoog, maar niet heel hoog. Bij Jen heb ik ook eens 8.3 geprikt bij mn pap...
oh ok.
Ik zat bij Amélie twee keer rond 4.5 iets van 4.2 en 4.7 ofzo. En deze keer was het weer 4.3 na het prikken.
Met mijn eetgedrag zou je meer verwachten :') (was niet nuchter geprikt trouwens)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85513292
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:09 schreef Floria het volgende:

En hij heet geen Paul, Paul is a fake!
Nou ja, iemand heeft het Paul ingefluisterd en die had het mooi goed! (8>

Ik weet nu weer hoe ik de vorige zwangerschap gebukt ging onder groeispurten. Ik voel me al de hele dag ontzettend duizelig, alsof ik elk moment flauw kan vallen. Ik heb steken rechtsonderin mijn buik en ik heb het gevoel dat ik gekneusde ribben heb en ben benauwd. Ik ben blij dat ik maandag een afspraak heb staan, want het is wel fijn om te horen dat dit Grote Lijden er gewoon bij hoort.

Mijn lief grijpt dit soort momenten aan om te zeggen: "Ach, je moet maar zo denken: het is voor het laatst." }:|
pi_85514663
Ha ja, goede opmerking van je lief Claudia, dat helpt vast :')
Ik ben vanmorgen maar wer terug mijn bed ingevlucht, wegens hormonaal ontploffingsgevaar. Lekker ruzie gemaakt ~O> en daarna weer geslapen. Nu nog steeds bloederig chagarijnig. *O* :') En ik kan niet eens met zekerheid zeggen dat het voor het laatst is ;)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:39:29 #82
54772 Silmarwen
pi_85514788
http://www.mijnbloedglucose.nl/contentmain.php?main_id=1&cat_id=1

Dat zijn de waarden hoe ze zouden moeten zijn. Je moet naar het linker rijtje kijken.
pi_85514836
ahw Tessie :') fijn zulke dagen. Sterkte dr mee :P

Claudia :D
hij bedoelt het vast goed hahaha.
Wat vervelend dat je er zo'n last van hebt zeg :{ is er een manier om ermee om te gaan voor je? Behalve op bed liggen en wachten tot t over is :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85514876
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 15:39 schreef Silmarwen het volgende:
http://www.mijnbloedglucose.nl/contentmain.php?main_id=1&cat_id=1

Dat zijn de waarden hoe ze zouden moeten zijn. Je moet naar het linker rijtje kijken.
ah ok thanks!

Ik hoop voor jou dat het straks dan meevalt allemaal.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85515180
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 11:28 schreef Silmarwen het volgende:
Ok, met een vingerprik was mijn nuchtere glucose 6.6 en niet nuchter 7.9. Beiden zijn gestoord, maar alles was op het randje. De huisarts/verloskundige acht de kans erg aanwezig dat ik zwangerschapsuiker heb. Maandag moet ik nu om 7 uur eten, 9 uur uit de arm prikken en dit herhalen met 12 uur eten en uur prikken. Als het dan nog te hoog is moet ik naar de gyn en op dieet, dan 2 weken later weer prikken, als het dan goed is zou ik terug mogen naar de verloskundige, maar tegen die tijd zit ik bijna op 34 weken en moet dan toch al onder controle bij de gyn. :+

Wat een gedoe!

Tussen nuchter en niet nuchter zit niet zo'n heel groot verschil op dit moment. Nuchter zit je voor je zwangerschap hoog, maar niet extreem hoog, nuchter hoor je tijdens je zwangerschap tussen de 3,5 en de 5,0 te zitten. Niet nuchter (1,5 uur na het eten) mag je op 7,0 zitten. Misschien dat je 's avonds na 20u op water of thee zonder suiker over kan en als je nog wat wilt eten een bak magere yoghurt zonder suiker? (vruchtenyoghurt van optimel is lekker en zit niet veel in). Succes, ik hoop dat je met een dieet je waardes kan verlagen!

quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:08 schreef Ticootje het volgende:
Normaal hoort je suiker nuchter tussen de 4 en 5,6 te zitten. Boven de 6 nuchter zou je diabeet zijn. Niet nuchter hoor je tussen de 4,0 en de 8,0 te zitten. Niet nuchter ben je boven de 11,0 diabeet.

Zwanger zijn de waardes scherper. Nuchter tussen de 3,5 en de 5,0 en niet nuchter tussen de 3,5 en de 7,0. Deze waardes zijn erg scherp omdat in de eerste weken de aanleg niet goed kan gaan. Daarna is het ook belangrijk om ze zo laag mogelijk te houden, daar het voor een baby nog steeds veel invloed heeft en niet alleen op de groei (erg grote baby's).

Ben door omstandigheden al even niet op het forum geweest. Wel geprobeerd bij te lezen en er zijn aardig wat baby's geboren!! Allemaal gefeliciteerd met jullie ukkies!!! En na mijn uitgerekende datum zie ik ook al weer een hele lijst, ook jullie allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!

Ik ga nog een poging wagen in het lijstje te komen! Ik ben zwanger van mijn 3e zoon. Heb 2 heren van 14 en bijna 12 en ben op 20 december uitgerekend. Ik ben diabeet, vandaar dat ik begon met mijn reactie op Silmarwen en Ticootje ;)
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:52:51 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85515320
Diesz, welkom en gefeliciteerd *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:07:31 #87
54772 Silmarwen
pi_85515893
Gefeliciteerd Diesz! Begon het te kribelen na zoveel jaar? Wat vinden je zoons ervan? Leuk om weer een kleine broer te krijgen?

Ik moet zeggen Diesz, dat ik dus helemaal geen zoete kauw ben, dus geen frisdranken drink, behalve heel soms, geen koekjes, taart, gebak enzo. Bedankt voor je informatie in ieder geval! En woensdag zal ik het definitief horen. Zit wel heel erg op tegen het prikken uit de arm. Ben niet makkelijk te prikken rechts, dat gaat altijd mis. :( Maar goed,wat moet dat moet!
pi_85515900
Gefeliciteerd, Diesz!

Oei, Tessie, succes gewenst voor je man :9
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_85515904
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 15:40 schreef huuphuup het volgende:
ahw Tessie :') fijn zulke dagen. Sterkte dr mee :P

Claudia :D
hij bedoelt het vast goed hahaha.
Wat vervelend dat je er zo'n last van hebt zeg :{ is er een manier om ermee om te gaan voor je? Behalve op bed liggen en wachten tot t over is :')
Och, regelmatig rusten, maar toch ook proberen om dingen te blijven doen. En beseffen dat de vervelendste kwaaltjes meestal niet zo lang duren (hooguit een week). Ik mag wat dat betreft helemaal niet klagen.

Oef, tessie, vervelend zo'n dag.

Gefeliciteerd, Diesz!
pi_85516013
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 16:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Och, regelmatig rusten, maar toch ook proberen om dingen te blijven doen. En beseffen dat de vervelendste kwaaltjes meestal niet zo lang duren (hooguit een week). Ik mag wat dat betreft helemaal niet klagen.

Oef, tessie, vervelend zo'n dag.
oh ok, ik dacht meer aan de duizeligheid of je dat misschien kon opvangen door bijv. iets te eten ofzo.
Fijn wel dat het niet zo lang duurt.

Diesz! Gefeliciteerd en welkom! *O* *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:13:30 #91
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85516115
Gisteren voor het eerst van een vreemde: ben je zwanger? Ze was wel zelf zwanger, dus misschien daarom, want de dames op mijn werk verzekerden me dat er echt nog NIETS aan me te zien is, 3 uur eerder die dag. Een dame is een paar dagen voor me uitgerekend, en lijkt nu al op een llm. Echt, enorme buik, vanaf het moment van conceptie, volgens haar!

Diesz, welkom!
pi_85516251
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 16:13 schreef Basboussa het volgende:
Gisteren voor het eerst van een vreemde: ben je zwanger? Ze was wel zelf zwanger, dus misschien daarom, want de dames op mijn werk verzekerden me dat er echt nog NIETS aan me te zien is, 3 uur eerder die dag. Een dame is een paar dagen voor me uitgerekend, en lijkt nu al op een llm. Echt, enorme buik, vanaf het moment van conceptie, volgens haar!

Diesz, welkom!
Ze was gewoon al dik.
pi_85516432
@ Leandra en BarbaBientje01, thnx!!

@ Silmarwen, dit ukkie wilde er zelf graag zijn. Hadden het er wel over gehad, maar voor de toekomst, zitten nml midden in een verbouwing. Maar meneertje had haast ;) Mijn oudste vindt het helemaal geweldig, mijn jongste wisselt een btje. Nog steeds wennen dat hij mijn jongste straks niet meer is denk ik. Maar is ook niet stoer he, om als bijna 12 jarige blij te zijn met een babybroertje :P De 3 kids van mijn vriend (11, 9 en bijna 8) zijn alle drie helemaal happy met hun broertje wat onderweg is!

Beter dat je geen zoetekauw bent, al zal dat het wel lastiger maken om je suikers omlaag te krijgen, daar je dus niks kan laten staan. Eet je wit of bruin brood? Dat prikken...... zit nog steeds met natte handen na 3 jaar diabeet te zijn, dus ken het gevoel! Waarom laat je je niet links prikken? Dat doe ik nml ook, zo heb ik rechts nooit last! Ik ga voor je duimen dat het allemaal meevalt en het gewoon een momentopname is!!!

Edit: Ook alle anderen thnx, staan ineens een rijtje nieuwe berichtjes bij :)
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_85516707
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 16:20 schreef Diesz het volgende:
@ Leandra en BarbaBientje01, thnx!!

@ Silmarwen, dit ukkie wilde er zelf graag zijn. Hadden het er wel over gehad, maar voor de toekomst, zitten nml midden in een verbouwing. Maar meneertje had haast ;) Mijn oudste vindt het helemaal geweldig, mijn jongste wisselt een btje. Nog steeds wennen dat hij mijn jongste straks niet meer is denk ik. Maar is ook niet stoer he, om als bijna 12 jarige blij te zijn met een babybroertje :P De 3 kids van mijn vriend (11, 9 en bijna 8) zijn alle drie helemaal happy met hun broertje wat onderweg is!

Beter dat je geen zoetekauw bent, al zal dat het wel lastiger maken om je suikers omlaag te krijgen, daar je dus niks kan laten staan. Eet je wit of bruin brood? Dat prikken...... zit nog steeds met natte handen na 3 jaar diabeet te zijn, dus ken het gevoel! Waarom laat je je niet links prikken? Dat doe ik nml ook, zo heb ik rechts nooit last! Ik ga voor je duimen dat het allemaal meevalt en het gewoon een momentopname is!!!

Edit: Ook alle anderen thnx, staan ineens een rijtje nieuwe berichtjes bij :)
Wat leuk dat alle andere kinderen al veel ouder zijn! Wij hebben er ook 1 van 15...
pi_85517203
Leuk! En hoe vindt die het??
Druifje!!
pi_85517276
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 16:37 schreef Diesz het volgende:
Leuk! En hoe vindt die het??
Je bent bekent met de leeftijd ;)

Ze gaat vooral haar eigen gang.. Ze vindt het wel leuk... Maar niet meer dan dat.
pi_85518494
Diesz, welkom hier!
pi_85520383
Tico wil jij nog groene mandjes hebben?
we kregen de mandjes gratis bij de commode maar wij hoeven ze niet, dus als je ze wilt.
t zijn deze mandjes, van de foto.

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85521203
JA!! Hebben!!
pi_85521520
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:55 schreef Ticootje het volgende:
JA!! Hebben!!
prima, zijn ze voor jou.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85521967
Thanks!
pi_85522650
Weekend!!! Heerlijk.

En uiteraard vanavond de bevalling van cantare en morgen die van mij. Zondag gaat het onweren, onrustig weer zorgt voor bevallingen toch?
pi_85522729
Oooh..die mandjes zijn leuk!
Ik wil ook groen in de babykamer gaan gebruiken! Wij hebben gisteren de babykamer opgehaald! *O* Ben er zo blij mee O+ Voorlopig nog ff opgeslagen, maar hoop zo snel mogelijk te beginnen met inrichten, al moeten we een wandje in ons slaapkamer gaan plaatsen, omdat er anders helemaal geen kamer is! (Onlogisch huis)

En ja Tico...ze zeggen idd dat onrustig weer voor bevallingen zorgt. Je zou het ook aan Jen kunnen gaan merken schijnt, als ze ineens anders gaat gedragen.
DJMO....die emo buien zijn helemaal normaal, hoort er echt bij! Ik heb er ook last van...
Diesz, welkom!

Ik heb trouwens vaker last van een pijnlijk spierpijn gevoel in m'n buik, denk dat dat de harde buiken zijn, man...wat een gevoel! Vandaag wel een kwartier zitten staren naar m'n buik die alle kanten opvloog. kleine wordt steeds drukker! O+

Nog meer egopost: Mensen vinden me nu leuker/liever/aardiger dan voor ik zwanger was. Hoor zelfs: "Kun je niet continu zwanger blijven?"
WTF? Is dat erg of niet? :{
Back in business.
pi_85522872
Oh ik kreeg het andersom; mensen haalden opgelucht adem toen ik niet zwanger meer was.

Hmmz, zouden dieren het ook aan kunnen voelen? Ik was vandaag in staat m'n hond op te knopen. Ik mocht niet gaan slapen van hem, wilde hij onder het bed gaan liggen enzo. En maar janken voor de deur. Stomme kneus.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:54:14 #105
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85522892
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 16:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ze was gewoon al dik.
Neu, ze heeft een bult op haar buik. Enorm, en enorm hoog ook. Ze zegt haar buik te kunnen kussen, heb maar niet om een demonstratie gevraagd.... :D
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:55:16 #106
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85522925
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:48 schreef Shirley het volgende:

Nog meer egopost: Mensen vinden me nu leuker/liever/aardiger dan voor ik zwanger was. Hoor zelfs: "Kun je niet continu zwanger blijven?"
Dat wordt minimaal een elftal, dan, lekker gezellig voor je omgeving ook ;) Carriere als draagmoeder zou je ook kunnen overwegen... :D
pi_85522929
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:48 schreef Shirley het volgende:
Ghehe. Dat zei mijn man ook tegen mij.
pi_85523004
Nou ja, collega's vinden dat vooral. Vriendjelief kan bijna niet wachten tot ik bevallen ben. Arm schaap, hij krijgt meestal de shit over zich heen.
En basboussa, het blijft er zeer waarschijnlijk gewoon bij één hoor! :D
Back in business.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:48:49 #109
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_85524704
Diesz welkom!
Ticootje en Cantare, gewoon gaan bevallen dit weekend hoor, ik zou vanavond al beginnen, hoef je de hitte niet mee te maken ;)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_85525237
Ja ik wil wel hoor, maar er gebeurt helemaal niks hier. -O-
pi_85525488
wat niet is kan nog komen ;)
of gewoon gaan sexem, helpt soms ook wel s :X :P
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:16:01 #112
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85525549
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:14 schreef Sonnetje85 het volgende:
Al traplopend, ik geef je de garantie, dat het dan vast en zeker meteen actie is ;)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:19:10 #113
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85525693
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:14 schreef Sonnetje85 het volgende:
Eerst even naar de speeltuin om van de glijbaan te gaan met je oudste en op de wipwap met man en kind en de volgende avond een portie sex. Werkt gegarandeerd O-)

en dan ga ik nu een update tikken, maar ik tik langzaam ;)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:59:59 #114
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85527328
Maandagochtend om 11.27 is onze dochter geboren. Ik weet nog niet of ik de bevalling 'heftig' of 'lang' vond of wat dan ook, alles wel geloof ik. Bevallingsverhaal zelf komt nog wel (of niet ;) ). Ik weet wel dat een migraine tijdens je bevalling nou niet echt heel handig is. Mijn zicht verdween gedeeltelijk, mijn vingers gingen tintelen en ik ging wartaal uitslaan. Voor ik het wist stond er een neuroloog naast mijn bed en werd er bloed en urine afgenomen bij me omdat ze bang waren voor acute zwangerschapsvergiftiging. Gelukkig was het alleen maar een migraine :') .

Ylana had alleen in het vruchtwater gepoept dus ze werd meteen na de geboorte naar de kinderarts gebracht om uit te zuigen. Na een 10 minuten/kwartiertje kwam mijn man haar bij me brengen O+ Zover ze konden zien was alles in orde. Ik heb haar meteen geprobeerd aan te leggen, binnen een uurtje had ze aangehapt O+ We hebben heerlijk met zijn 3tjes kunnen knuffelen en genieten, wat een verschil met Tobias die ik na 2 minuten af moest geven aan het couveuse-team en ik daarna maar 2 keer per dag vast mocht houden :o . Tegen 15 uur werd ze eens gewassen. En rond 16 uur naar de kraamafdeling.
De kinderarts had 'iets' gezien aan haar hoofdje en zou de volgende ochtend daar naar komen kijken, dat was helemaal langs me heen gegaan.
DInsdagochtend kwam de kinderarts haar hoofdje controleren, er was niets meer te zien, waarschijnlijk was het van het persen wat vervormd, hij legde uit dat dat het nadeel was (en tegelijk het voordeel) van een academisch kinderziekenhuis, alle artsen waren dol op puzzeltjes zoeken en nog leuker vonden ze het om ze op te lossen ;) . De volgende kinderarts arriveerde om even aan haar buik te voelen ivm de cyste en zo met haar handen kon ze niets vinden. Door de echo een paar weken terug wisten we al dat er wat zat en de echo bij Ylana zelf zou dezelfde middag nog zijn.
Om 15.30 was er plek ( M. was onderweg en arriveerde om 16 uur, net na de echo zelf) en inderdaad er zit een cyste van ongeveer 5,5 cm in haar buik. Meer kon de arts niet zeggen en we moesten wachten op de zaalarts, zij kwam tegen 16.30 uitslag doen.
Niet alles is te zien op de echo, maar dit is wat ze verwachten en hoogstwaarschijnlijk vinden;
De cyste zit in haar rechter eierstok. Die eierstok moeten we al meteen als verloren beschouwen. Hoogstwaarschijnlijk is de cyste met eierstok gaan draaien en is de eileider/eierstok al kapot. Dat kunnen ze pas zien als ze gaan opereren. En ja, dat moeten ze gaan doen, het is weefsel wat ze niet zomaar in haar buik willen laten 'zweven' (aangenomen dat het al los is van de eileider). We weten nl niet of het weefsel gaat woekeren en dan eventueel, later, in de toekomst uit kan gaan groeien tot fout weefsel. Dat willen we natuurlijk voorkomen. Gelukkig konden ze op de echo zien dat de linker-eierstok wél in orde is en tot zover hoeven er geen problemen voor Ylana te zijn wil zij over een jaar of 30 zelf kindjes.

Dinsdagmiddag om 16.45 kregen we het fiat om naar huis te gaan, we moesten alleen nog 'even' bloedprikken met Ylana. Kwartiertje later was de arts er al maar helaas, 2 keer prikken verder en geen druppel bloed :{ Lang verhaal kort, om 19.30 konden we eindelijk weg want toen had arts nr 3 eindelijk wat bloed te pakken.

Ylana was 'wat droog' zoals ze dat noemen, bv nog niet goed op gang, dan krijg je dat. Niets aan de hand alleen met bloedprikken erg lastig. De kinderarts zei; 'Als arts zeg ik, niets aan doen, ze komt er wel, maar als papa zeg ik, help haar wat op weg en geef haar wat bij met een cupje of met fingerfeeding. Omdat ze krap aan het gewicht was door afvallen inmiddels zijn we dinsdag meteen gestart met bijvoeden. En dat was maar goed ook want ze bleef afvallen. Nu zijn we er achter dat de weegschaal van de kraam niet te vertrouwen is en de verloskundige heeft haar vanmorgen gewogen op een gewicht van 2860 gram *O* dat betekend dat ze aan het groeien is *O*
Als ze 3 weken oud is moet ze worden geopereerd. Voor nu genieten we lekker van ons gezinnetje van 4 O+
Tobias is een hele grote trotse broer O+
Ylana
pi_85527635
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:46 schreef Ticootje het volgende:
Weekend!!! Heerlijk.

En uiteraard vanavond de bevalling van cantare en morgen die van mij. Zondag gaat het onweren, onrustig weer zorgt voor bevallingen toch?
Linde is geboren tijdens heftig onweer :Y Heb de weersvoorspelling uit de krant ook in haar babyboek geplakt
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:10:45 #116
24188 Belana
kloon van belana
pi_85527758
Lieve saffier, ik lees hier zo weinig nog dat ik het ff gemist heb meisje!
Een prachtige dochter erbij!! O+ en met een prachtige naam!! O+
Heel hartelijk gefeliciteerd met jullie meisje :*
stormy waters...
sailin'
pi_85527853
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:53 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik kreeg het andersom; mensen haalden opgelucht adem toen ik niet zwanger meer was.

Hmmz, zouden dieren het ook aan kunnen voelen? Ik was vandaag in staat m'n hond op te knopen. Ik mocht niet gaan slapen van hem, wilde hij onder het bed gaan liggen enzo. En maar janken voor de deur. Stomme kneus.
daar heb je deze keer dan zeker geen last van... :* ik vind je wel lief! :*

Saffier, wat fijn om te lezen, er wordt wat aan gedaan (wel heel eng dat je kleine meisje geopereerd moet worden) en je kleine meisje groeit! *O* en haar linkereierstok is in orde *O* dat is ook goed nieuws voor haar voor later! maar ik kan me goed voorstellen dat dit alles een heel dubbel gevoel geeft... :*
pi_85528132
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:59 schreef Saffier het volgende:
Maandagochtend om 11.27 is onze dochter geboren. Ik weet nog niet of ik de bevalling 'heftig' of 'lang' vond of wat dan ook, alles wel geloof ik. Bevallingsverhaal zelf komt nog wel (of niet ;) ). Ik weet wel dat een migraine tijdens je bevalling nou niet echt heel handig is. Mijn zicht verdween gedeeltelijk, mijn vingers gingen tintelen en ik ging wartaal uitslaan. Voor ik het wist stond er een neuroloog naast mijn bed en werd er bloed en urine afgenomen bij me omdat ze bang waren voor acute zwangerschapsvergiftiging. Gelukkig was het alleen maar een migraine :') .

Ylana had alleen in het vruchtwater gepoept dus ze werd meteen na de geboorte naar de kinderarts gebracht om uit te zuigen. Na een 10 minuten/kwartiertje kwam mijn man haar bij me brengen O+ Zover ze konden zien was alles in orde. Ik heb haar meteen geprobeerd aan te leggen, binnen een uurtje had ze aangehapt O+ We hebben heerlijk met zijn 3tjes kunnen knuffelen en genieten, wat een verschil met Tobias die ik na 2 minuten af moest geven aan het couveuse-team en ik daarna maar 2 keer per dag vast mocht houden :o . Tegen 15 uur werd ze eens gewassen. En rond 16 uur naar de kraamafdeling.
De kinderarts had 'iets' gezien aan haar hoofdje en zou de volgende ochtend daar naar komen kijken, dat was helemaal langs me heen gegaan.
DInsdagochtend kwam de kinderarts haar hoofdje controleren, er was niets meer te zien, waarschijnlijk was het van het persen wat vervormd, hij legde uit dat dat het nadeel was (en tegelijk het voordeel) van een academisch kinderziekenhuis, alle artsen waren dol op puzzeltjes zoeken en nog leuker vonden ze het om ze op te lossen ;) . De volgende kinderarts arriveerde om even aan haar buik te voelen ivm de cyste en zo met haar handen kon ze niets vinden. Door de echo een paar weken terug wisten we al dat er wat zat en de echo bij Ylana zelf zou dezelfde middag nog zijn.
Om 15.30 was er plek ( M. was onderweg en arriveerde om 16 uur, net na de echo zelf) en inderdaad er zit een cyste van ongeveer 5,5 cm in haar buik. Meer kon de arts niet zeggen en we moesten wachten op de zaalarts, zij kwam tegen 16.30 uitslag doen.
Niet alles is te zien op de echo, maar dit is wat ze verwachten en hoogstwaarschijnlijk vinden;
De cyste zit in haar rechter eierstok. Die eierstok moeten we al meteen als verloren beschouwen. Hoogstwaarschijnlijk is de cyste met eierstok gaan draaien en is de eileider/eierstok al kapot. Dat kunnen ze pas zien als ze gaan opereren. En ja, dat moeten ze gaan doen, het is weefsel wat ze niet zomaar in haar buik willen laten 'zweven' (aangenomen dat het al los is van de eileider). We weten nl niet of het weefsel gaat woekeren en dan eventueel, later, in de toekomst uit kan gaan groeien tot fout weefsel. Dat willen we natuurlijk voorkomen. Gelukkig konden ze op de echo zien dat de linker-eierstok wél in orde is en tot zover hoeven er geen problemen voor Ylana te zijn wil zij over een jaar of 30 zelf kindjes.

Dinsdagmiddag om 16.45 kregen we het fiat om naar huis te gaan, we moesten alleen nog 'even' bloedprikken met Ylana. Kwartiertje later was de arts er al maar helaas, 2 keer prikken verder en geen druppel bloed :{ Lang verhaal kort, om 19.30 konden we eindelijk weg want toen had arts nr 3 eindelijk wat bloed te pakken.

Ylana was 'wat droog' zoals ze dat noemen, bv nog niet goed op gang, dan krijg je dat. Niets aan de hand alleen met bloedprikken erg lastig. De kinderarts zei; 'Als arts zeg ik, niets aan doen, ze komt er wel, maar als papa zeg ik, help haar wat op weg en geef haar wat bij met een cupje of met fingerfeeding. Omdat ze krap aan het gewicht was door afvallen inmiddels zijn we dinsdag meteen gestart met bijvoeden. En dat was maar goed ook want ze bleef afvallen. Nu zijn we er achter dat de weegschaal van de kraam niet te vertrouwen is en de verloskundige heeft haar vanmorgen gewogen op een gewicht van 2860 gram *O* dat betekend dat ze aan het groeien is *O*
Als ze 3 weken oud is moet ze worden geopereerd. Voor nu genieten we lekker van ons gezinnetje van 4 O+
Tobias is een hele grote trotse broer O+
gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie dochter.
gelukkig dat de cyste zo mooi te verwijderen is,
ik zelf heb met 12 jaar een eileider met een cyste moeten weghalen.
het zal inderdaad geen verschil moeten uitmaken voor een hele toekomstige kinderwens.
kun je je het voorstellen O+
geniet van jullie mooie gezinnetje en succes met de operatie
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_85530867
Wel heftig hoor saffier, zo'n kleintje onder het mes.

Ik kan vanacht niet bevallen: m'n badkamerlicht is kapot.
pi_85530957
ga je in je badkamer bevallen dan :P
pi_85531018
jeetje saffier, heftig dat ze zo snel al onder t mes moet ;(
maar voorlopig eerst maar even genieten van je gezinnetje!
pi_85531069
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
ga je in je badkamer bevallen dan :P
ik moet toch kunnen douchen!
pi_85531088
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:35 schreef Ticootje het volgende:
Wel heftig hoor saffier, zo'n kleintje onder het mes.

Ik kan vanacht niet bevallen: m'n badkamerlicht is kapot.
ah joh, gewoon bij je buren onder de douche dan. :Y)

Saffier jeetje, geniet lekker van je kraamtijd O+
en alvast heel veel succes en sterkte straks als je kleine meiske onder het mes moet. T is niet niks, maar wel heel fijn dat ze het goed in de gaten houden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85531280
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ik moet toch kunnen douchen!
heb je toch geen licht voor nodig :P
en idd anders bij de buren, zoals huup al zei!
pi_85531379
Nee t kan gewoon niet. Het is trouwens rustig ! Helemaal geen krampjes of iets wat erop lijkt.
pi_85531640
gewoon zondag bevallen, leuk joh 6 weken na de mijne :D

oh ja en 6 weken geleden had ik nu ook nog nergens last van :P
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:01:25 #127
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_85531804
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:50 schreef Ticootje het volgende:
Nee t kan gewoon niet. Het is trouwens rustig ! Helemaal geen krampjes of iets wat erop lijkt.
Dat zegt niks. Ik zat overdag nog in het ziekenhuis voor een ecg omdat het wel heel rustig was en 's nachts brak de hel los. En die mensen in het ziekenhuis overdag maar zeggen dat het voorlopig nog wel even zou gaan duren :'). Jij gaat vannacht dus gewoon beginnen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_85536249
Jee Saffier, wat heftig dat ze al zo snel geopereerd moet worden. Maar geniet nu lekker van de kraamtijd!

Tico, nu moet je dan maar morgen snel een nieuwe lamp kopen en dan gewoon gelijk gaan bevallen he. Overdag hoeft er ook geen lamp aan, dus dat scheelt ook weer :P

Mijn Lief en ik hebben het trouwens weer goedgemaakt hoor :D En dat alles zonder kleerscheuren ;) Hij zegt trouwens nooit dat ie mij zwanger liever en zachter vind. Raar joh. :+
pi_85536991
Meldt... Niets... Wel een jankende peuter... die is duidelijk met het verkeerde been uit bed gekomen... Die loopt al een half uur non-stop te janken...
pi_85537210
Oh gezellig Tico...

DML heel veel plezier met je echo vanmiddag!! *O* *O* *O*

ik ben morgen gewoon alweer 16 weken :o
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85537257
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 08:56 schreef huuphuup het volgende:
Oh gezellig Tico...

DML heel veel plezier met je echo vanmiddag!! *O* *O* *O*

ik ben morgen gewoon alweer 16 weken :o
Er zitten, op 2 dagen na, 4 weken tussen onze zwangerschappen! Als ik nu weer beval met ruim 41 weken dan kun je nog net eerder zijn dan ik en toch in de veilige zone zitten!
pi_85537266
Ticootje, als je vannacht was bevallen had je misschien wel de ideale bevalling gehad, lekker in bad of onder de douche met allemaal kaarsjes om je heen. Ro-man-tisch!
pi_85537282
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 09:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ticootje, als je vannacht was bevallen had je misschien wel de ideale bevalling gehad, lekker in bad of onder de douche met allemaal kaarsjes om je heen. Ro-man-tisch!
_O- hahaha :D

En haha het zou zomaar kunnen :D maar ik ga voor de 11e denk ik. Ik denk niet dat ik voor de 40 weken beval deze keer. hoewel ik het stiekem wel leuk zou vinden om op mn verjaardag te bevallen! (de 30e) hoef k em niet te vieren :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85537295
Haha, muts. Ik zou het wel bijzonder vinden als de kleine op de verjaardag van mijn vader geboren zou worden (5/1). Maar dan zou ik bijna een week te vroeg moeten bevallen en dat zie ik niet gebeuren.
pi_85537303
Je weet nu eigenlijk al zeker dat je jouw verjaardag samen met de verjaardag van de tweede spruit gaat vieren, of niet? Zo ging dat bij ons vroeger ook. Ik ben van 12/12 en mijn moeder van 7/12. Er kwam nooit visite speciaal voor haar een week eerder.

Ik denk dat het bij ons ook ongeveer zo zal gaan. Ivan is van 13/11, ik van 12/12 en de tweede is uitgerekend op 11/1, dus het lijkt me niet dat mensen 3x gaan komen in 3 maanden tijd.
pi_85537348
Oh ik weet niet hoor, ik had altijd echt mn eigen verjaardag. Ik ben dan van 30/1 en mijn moeder is van 8/2 maar dat werd altijd wel apart gevierd. Nou moet ik er wel bijzeggen dat mn moeder geen schokkende feesten gaf verder :P stukje taart voor vrienden en vooral familie, dat werk.

Als het zo uitkomt dat er een week tussen onze verjaardagen zit (of minder) dan vier ik het wel tegelijk denk ik, met wel de nadruk op de verjaardag van het kind. Maar als er meer tussen zit is het maar net hoe het uitkomt.
Je zit op termijn eigk al met 2 keer vieren, 1 keer een kinderfeestje en 1 keer de opa's en oma's die langskomen enzo ik ben niet zo van de opa/oma aanwezig op het kinderfeestje eerlijk gezegd..., dus ik gok zomaar dat ik het tegen die tijd wel best vind met mn eigen verjaardag :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85537367
Ik had ook echt mijn eigen verjaardag. Het kwam er meer op neer dat mjin moeder er geen meer had. :+ Binnen ons gezin natuurlijk wel, maar van haar eigen familie kreeg ze bijvoorbeeld een cadeautje op mijn verjaardag. Dat vond ze zelf ook wel best.

Het hangt er denk ik ook maar net vanaf om welke mensen het gaat en hoe ver weg ze wonen. Mijn schoonouders wonen zo dichtbij dat ze wel 3x zouden komen. Bij mijn moeder ligt dat anders. En dan zijn er nog zussen van mijn vader die het wel leuk vinden om een keer aan te komen waaien maar waar ik geen intensief contact mee heb. Die zie ik ook niet 3x komen.
pi_85537398
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 09:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had ook echt mijn eigen verjaardag. Het kwam er meer op neer dat mjin moeder er geen meer had. :+ Binnen ons gezin natuurlijk wel, maar van haar eigen familie kreeg ze bijvoorbeeld een cadeautje op mijn verjaardag. Dat vond ze zelf ook wel best.

Het hangt er denk ik ook maar net vanaf om welke mensen het gaat en hoe ver weg ze wonen. Mijn schoonouders wonen zo dichtbij dat ze wel 3x zouden komen. Bij mijn moeder ligt dat anders. En dan zijn er nog zussen van mijn vader die het wel leuk vinden om een keer aan te komen waaien maar waar ik geen intensief contact mee heb. Die zie ik ook niet 3x komen.
Ja psies, zo zie ik het ook wel zitten :7 geen gedoe met vieren enzo.

En mn schoonouders wonen ook eigenlijk net te ver om een week later weer langs te komen, tel daarbij op dat mn schoonmoeder weer een week eerder jarig is dan ik ben, dus je ziet elkaar sowieso al wel in die periode, dan denk ik dat mijn dag de eerste is die overgeslagen wordt :D
vind k helemaal niet erg, zolang mn lief maar aan me denkt op die dag.

En nu ben ik bezig met de verjaardag van Amélie voorbereiden en ik vind het zo'n gek idee, dat ik vorig jaar nog rondliep met een nouja we zien het wel gevoel, met zo'n niet-wetendheid over wanneer je nou zou gaan bevallen en nu is daar ineens die vaste datum ieder jaar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85537669
Meld met baby in buik en gaar hoofd. :O
pi_85537810
Whaha, kaarsjes rond het bad :D :D :D :D :D Ja dat was wel wat geweest!

Zo t bilzweet staat nog in mn bilnaad, alles gestofzuigd, incl de banken (kutklus) en loopt puberdochterlief ff lekker met dr bagger schoenen door t huis... Oh!! :X
pi_85537976
Wij zijn hier ook vlak achter elkaar jarig, Graeme 20 juni, Jaap 25 juni en ik 30 juni. Dus Jaap en ik vieren onze verjaardagen voorlopig niet meer *O* Heerlijk vind ik dat.
Ik heb trouwens maar 4 uur geslapen, en ben echt niet meer moe dan normaal :D Bizar!

Oh ik las trouwens nog iemand, ik geloof Shireley, die het over een soort raar spierpijn gevoel in de buik. Ik heb dat ook wel eens, maar het is bij mij wel anders dan harde buiken. Soms voelt het gewoon echt alsof mijn buikspieren (had ik die nog? :') ) soort van verkrampen ofzo... heel raar.
pi_85538038
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 10:15 schreef Ticootje het volgende:
Whaha, kaarsjes rond het bad :D :D :D :D :D Ja dat was wel wat geweest!

Zo t bilzweet staat nog in mn bilnaad, alles gestofzuigd, incl de banken (kutklus) en loopt puberdochterlief ff lekker met dr bagger schoenen door t huis... Oh!! :X
en nu staat het zweet in haar bilnaad? :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85539059
Nee t ging nog verder... Ik leg altijd kleding klaar voor Jen... Die ging even douchen met papa zodat ik de stofzuiger ter handen kon nemen... Priscil was blijkbaar gevraagd om Jen aan te kleden... Had ze het kind een trui aangetrokken... Dus ik al "Ik had kleding klaargelegd, je loopt zelf in een spagettitruitje en je trekt je zus een trui aan... Hoe moeilijk is het nou helemaal??".

Loop ik net de kamer van Jen op, ligt het truitje incl natte handdoek gewoon op het bedje gepleurd... Ja joh ik strijk voor jan lul... Echt he, soms denk mevrouw dat ik haar persoonlijk huishoudster ben...

Oh en nog een ergenis: Overal tamponhulsen... Echt he, hoevaak moet ik nou vragen om die dingen in de prullenbak te gooien? Ik heb 4 prullenbakken in huis en toch is het blijkbaar te moeilijk om ze daar ff in te gooien... Nee kan ik ze achter het toilet vandaan halen, achter de wasmachine, uit mn mandje van het wasmiddel.. :X :X :X

Echt vandaag is een goede dag. Hij begon al zo fantastisch... Maar het is nog niet eens middag en ik ben het al helemaal spuugzat.
pi_85539506
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 11:28 schreef Ticootje het volgende:
Echt vandaag is een goede dag. Hij begon al zo fantastisch... Maar het is nog niet eens middag en ik ben het al helemaal spuugzat.
Goeie reden om de dag positief te laten eindigen Tico...baren maar! *O*
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_85539658
Goedemorgen. Ik ben alweer 36 weken vandaag! *O*
Onze uk was vannacht wel erg aanwezig en ik heb dus echt heel slecht geslapen. Ik snap er helemaal niks meer van, de ene keer voel ik haar amper en dan is ze mega druk. En dan lees ik in van die nieuwsbrieven dat je op een gegeven moment een patroon moet gaan ontdekken? :?

Nog geen verse babietjes? -O-

Saffier, heftig hoor, dat je kleine meisje al zo snel onder het mes moet. Maar het is voor een goed doel zullen we maar denken :) Gelukkig dat een van de eierstokken in ieder geval niet weggehaald hoeft te worden.
pi_85540815
Goedemiddag :)
Wederom slecht geslapen, 's nachts pijnlijke buik waardoor slapen niet echt lekker gaat. Tel daarbij nog een spokende dochter en alles is compleet. Elke ochtend wordt ik nu dus ook wakker met zo'n pijnlijke buik, was vanmorgen ook echt hard, trok daarna wel weer weg. Wel vervelend in ieder geval
Herken ik toch niet echt van de zwangerschap van Lotte, woensdag moet ik toch naar de VK, dan maar even vragen
pi_85540894
Ik ben 19/10 uitgeteld en 16/10 samen met tweeling broer jarig. Ik ga gewoon voor 10/10/10 ^O^
maja dat is dan wel 9 dagen te vroeg..

Hier ook slecht geslapen, beeb was mega druk! Gelukkig ging de wekker weer om 7 uur.. Laatste weekend werken dit jaahaar!! *O*

DML, Spannend! Ik ben benieuwd of je een meisje krijgt!

Huup, je gaat hard! Wanneer had je de echo ook alweer?

Tessie, fijn dat je weer vriendjes bent met je man! :P
29/10/'10 - 25/03/'13
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:18:18 #148
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_85541285
Mooie datum idd!

Ik vind 20-10-2010 ook wel een mooie datum :D (reserveer ik alvast)
pi_85541393
haha 20/10 heb ik nog helemaal niet aan gedacht! Is inderdaad ook een mooie datum! Als ik de 10e mag, dan mag jij van mij de 20e :P
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_85541692
20/10 red ik in elk geval niet. Dat weet ik zeker.
pi_85542024
even snel vanaf mijn telefoon..

mijn voorgevoel was juist ;)
The way you rock'n'roll
pi_85542141

Even trotse broer doen. Mijn zwangere zusje trouwde afgelopen donderdag. Met haar bijna 7 maanden dikke buik hadden ze een prachtige jurk gemaakt die haar als vooraanzicht bijna geen buik gaf en van de zijkant juist prachtige geaccentueerd.

w/
pi_85542175
dml je dacht een jongetje toch?
pi_85542294
Mooie jurk BB :)

DML maak ik daaruit op dat je een menneke krijgt? Een heuse zoon?! Gefeliciteerd! *O*
Hoe was de echo verder? Heb je genoten? O+

@wie het vroeg, ik heb dinsdagmiddag de echo :)

Tico :X klinkt typisch 15 ja :D doe maar bevallen!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85542362
Ohhhh DML O+ Een jongentje O+ een ZOON O+ Wow joh! Straks 2 mannen voor wie jij de vrouw van hun leven bent! Daar valt gebruik van te maken! >:)

Ze ziet er inderdaad mooi uit BB-pieter! en wat lief dat je nu al zo'n trotse oom bent!

Fijn dat het dinsdag toch kon Huups! Ik ben heel benieuwd of t klopt!! O+
pi_85542733
jongetjes zijn heel leuk dml!
echt waar!
pi_85542899
Een zoon voor DML! Geweldig hoor O+ was verder ook alles goed? Hoe vond de aanstaande vader het?
pi_85543576
Cantare, volgens mij hou jij je niet aan de afspraak :(.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:47:55 #159
259886 pessie
pi_85544709
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 13:18 schreef Hobbesje het volgende:
Mooie datum idd!

Ik vind 20-10-2010 ook wel een mooie datum :D (reserveer ik alvast)
2011?
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:15:10 #160
238474 Jeetjejom
pi_85545398
DML, een jongen *O* *O* *O* Gefeliciteerd (en wat leuk dat je het goed had aangevoeld!)
Jouw warmte is genoeg
pi_85546118
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:47 schreef pessie het volgende:

[..]

2011?
huh? 2011? Hobbesje moet toch aankomende oktober bevallen? dan is 20 oktober 2010 toch best haalbaar?

Fijn Fannetje, dat je jullie ukje wel weer meer voelt nu... hoe voel jij jezelf nu? wel goed nu nog? :*
pi_85546678
quote:

[..]

2011?
Ik hoop voor Hobbesje dat ze dan al bevallen is hoor :D en ik hoop ook voor haar dat ze niet in 2011 alweer moet :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85547626
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:08 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik hoop voor Hobbesje dat ze dan al bevallen is hoor :D en ik hoop ook voor haar dat ze niet in 2011 alweer moet :+
Olifantendracht...
pi_85547711
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Olifantendracht...
:D _O-
pi_85547733
Leuk DML! Een zoontje! :)
20-10-2010 is zeker een mooie datum!

Ik wil graag 10 december bevallen. :P 10-12-10 :D
Back in business.
pi_85549753
DML O+ een knulletje! O+ wat leuk! :D
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:27:09 #167
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_85549830
quote:

[..]

2011?
Dat hoop ik niet :o . Vond de vorige keer 42 weken + 2 dagen meeeeeer dan lang genoeg. Dit keer wil ik eerder :+ .
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:31:11 #168
186094 Floria
Ghost of shark
pi_85549912
Voorweeën :X

Auw auw auw *pufffff* *pufffff* auw auw AUW!

Zo. Dat wilde ik even kwijt...
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:39:49 #169
54772 Silmarwen
pi_85550142
Mrien, komt het misschien omdat je een volle blaas hebt? Ik werd met Yade vaak wakker met een harde en pijnlijke buik, maar dat trok weg nadat ik had geplast.

DML, een jongetje wat leuk!

Floria, voorweeen zijn niet leuk. :( Succes!
pi_85550513
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 19:31 schreef Floria het volgende:
Voorweeën :X

Auw auw auw *pufffff* *pufffff* auw auw AUW!

Zo. Dat wilde ik even kwijt...
Rustig aan jij! Je bent nog niet.
pi_85551325
DML, wat gaaf, een jongetje!
pi_85552806
Floria! :o
Back in business.
pi_85553177
Dat vind ik wel serieus klinken hoor Floria! :o :% Sterkte!

Zo, wij hebben vandaag een uur gewandeld, zijn pannenkoeken wezen eten en daarbij had ik nog tonic gedronken. Was allemaal niet bewust, maar wie weet. :D

Zelf denk ik nog steeds dat het kind nog minstens een week blijft zitten.
pi_85553579
Straks nog een ananasje eten en een potje goeie sex erachteraan, en voila!
Back in business.
pi_85553604
Bitterlemon moet je hebben, geen tonic.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:47:42 #176
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85553637
Huup krijgt een zoon, ik voel het aan mijn water :P .

Ik denk dat ik op facebook wat anders zei :D , maar toen had ik nog niet zoveel kleine detailhints bij elkaar gesprokkeld. :P
pi_85553661
Nee joh, huup krijgt een meid.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:00:12 #178
313287 Groofsken3
pi_85554064
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 21:48 schreef Ticootje het volgende:
Nee joh, huup krijgt een meid.
Nee hoor, zie kinderkleertjestopic :P .
pi_85554190
hehe groofs :D

ik denk zelf dat je water van slag is :+
maar we gaan het dinsdag zien!! ik ben echt superbenieuwd! :o ik heb zelf geen voorkeur maar ik ben gewoon zo ontzettend nieuwsgierig dat ik het wachten killing vind :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:06:42 #180
313287 Groofsken3
pi_85554239
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 22:05 schreef huuphuup het volgende:
hehe groofs :D

ik denk zelf dat je water van slag is :+
maar we gaan het dinsdag zien!! ik ben echt superbenieuwd! :o ik heb zelf geen voorkeur maar ik ben gewoon zo ontzettend nieuwsgierig dat ik het wachten killing vind :D
Maar ik las laatst ergens dat jullie al een soort hint of vermoeden hadden gehoord :+ . Dan heb je toch een denkrichting, zeg maar :D . En die kan je dan gerust met ons delen :Y O-) .
pi_85555075
Ja Huup! Deel m es! :P
pi_85555102
meh :P c_/
wacht maar af.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85555358
Ik heb nog wat echo foto's maar ik was te lui om ze in te scannen dus even snel foto er van gemaakt. Inclusief onomstotelijk bewijs van het geslacht. Hij ging er eens goed voor liggen om het te laten zien :')

En verder was het 25min. lang erg leuk. Druk, heel druk! Stuiteren, met de voeten tegen mijn buik duwen, helemaal op zijn kop staan. Op het eind was ie moe en lag ie op eens stil om te tukken.
Mijn placenta ligt aan de zij/voorkant dus ik moet het over een paar weken wel gaan voelen werd er gezegd O+

En wat een leuke reacties hier :*

Yo alles oké? :D

Deze was wel heul pontificaal :') Je kijkt dus op zijn billen.
The way you rock'n'roll
pi_85555384
ik denk nog steeds een jongetje... (ook al dacht ik bij DML een meisje en bij m'n collega ook een meisje... ik zit er ook wel eens naast... :P )

O+ DML, wat een compleet ventje heb je daar! geweldig! O+
pi_85555434
Ohhhh das echt wel heeeeel duidelijk DML!! En die duim.. :o O+
pi_85555438
ahw DML die foto's! O+
geweldig, nu al zo'n stuiterbal O+ daar kun je je lol niet van op als je het straks goed voelt :+
en t is idd niet te missen hahaha, tof dat het leuk was!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85555602
Mr.DML vond het ook echt helemaal geweldig. Dat vond ik nog leuker om te zien eigenlijk O+
En met 25 weken gaan we nog een keer. Ik vind het geld meer dan waar.
The way you rock'n'roll
pi_85556403
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 21:46 schreef Ticootje het volgende:
Bitterlemon moet je hebben, geen tonic.
Ik heb nog op het etiket gekeken en er zat kinine in :6 dus als dat kind er niet uitkomt: aan mij ligt het niet! :N

Mooie foto's DML, die eerste is echt heel schattig O+
pi_85556576
Mooie echo's DML! En wat fijn dat je meneer het ook zo leuk vond!

Cantara, je gaat gewoon vannacht bevallen!

Floria, succes ermee!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_85556886
Cantare en Tico, doe gewoon eens bevallen aankomende nacht, hup hup }:|
The way you rock'n'roll
pi_85563604
Ja aankomende nacht :P

Meldt, niets
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 augustus 2010 @ 08:37:01 #192
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85563615
had je t toch mis gisteren Ticootje ;)

mooie en vooral duidelijke echo's dml!!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_85563620
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 08:37 schreef DJMO het volgende:
had je t toch mis gisteren Ticootje ;)

mooie en vooral duidelijke echo's dml!!
Haha.. Maar ik roep het elke dag, dus een keer krijg ik gelijk.
  zondag 22 augustus 2010 @ 08:57:26 #194
238474 Jeetjejom
pi_85563687
Dml wat een mooie echo's!!! En dat duimpje!
Ticootje, toch met onweer bevallen ;) is het licht in de badkamer al gemaakt?
Huup ik denk dat jij een jongetje krijgt hoor maar dinsdag weten we meer toch?
Jouw warmte is genoeg
pi_85563736
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 22:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mr.DML vond het ook echt helemaal geweldig. Dat vond ik nog leuker om te zien eigenlijk O+
En met 25 weken gaan we nog een keer. Ik vind het geld meer dan waar.
Wat leuk dat hij (hij! jullie zoon!) zo lekker druk was! En dat plaatje met duim is geweldig! (Al had je mij net zo goed kunnen wijsmaken dat dit het bewijs van zijn mannelijkheid was. :') )

Ons kindje was bij de pretecho vreemd genoeg héél rustig. Zelfs de echomevrouw vond het saai, geloof ik, haha. Ik vond dat ze d'r mond moest houden en mij gewoon moest laten genieten. Ik had er uren naar kunnen kijken. Mijn vriend vond het, net als bij de pretecho van Ivan, geen reet aan. :+ Even spannend om het geslacht te weten, maar daarna allemaal volstrekt overbodig, in zijn ogen. Ik kan het hem niet kwalijk nemen, maar ik vind het zelf wel heel bijzonder, ook als er weinig echt gebeurt.

Ik zeg maar weer 'ons kindje' omdat ik hem ineens begin te knijpen voor wat betreft het geslacht. Geen idee waarom. :Y)
pi_85563749
Gisteravond was ons kindje onze dochter weer ontzettend druk aan het doen. Ik zie het geschop op zulke momenten héél duidelijk van buiten. Dan roep ik dus "Gauw, kom snel, kom dan, kijken, voelen!" en komt mijn lief eraan snellen om naast me te zitten met zijn hand op mijn buik, En dan gebeurt er he-le-maal niets meer. Hij heeft dus nog steeds niks gevoeld of gezien. }:|
  zondag 22 augustus 2010 @ 09:17:51 #197
54772 Silmarwen
pi_85563761
DML, wat ontzettend mooie duidelijke echo's zeg! Super leuk.

Ik heb een zware verkoudheid/keelontsteking geloof ik, en hoor Yade al blaffen als ee zeehond dus die zal ook wel niet lekker zijn. -.- Als het morgen maar weg is.
pi_85563819
dml wat een mooie plaatjes van je zoon O+
en duidelijk een jongetje :D

quote:
Op zondag 22 augustus 2010 09:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat leuk dat hij (hij! jullie zoon!) zo lekker druk was! En dat plaatje met duim is geweldig! (Al had je mij net zo goed kunnen wijsmaken dat dit het bewijs van zijn mannelijkheid was. :') )

Ons kindje was bij de pretecho vreemd genoeg héél rustig. Zelfs de echomevrouw vond het saai, geloof ik, haha. Ik vond dat ze d'r mond moest houden en mij gewoon moest laten genieten. Ik had er uren naar kunnen kijken. Mijn vriend vond het, net als bij de pretecho van Ivan, geen reet aan. :+ Even spannend om het geslacht te weten, maar daarna allemaal volstrekt overbodig, in zijn ogen. Ik kan het hem niet kwalijk nemen, maar ik vind het zelf wel heel bijzonder, ook als er weinig echt gebeurt.

Ik zeg maar weer 'ons kindje' omdat ik hem ineens begin te knijpen voor wat betreft het geslacht. Geen idee waarom. :Y)
hé is jou vriend de mijne haha.echo verhaal klinkt bekend ;)

bij de 3d echo lag floris allen maar te slapen
heb allemaal dezelfde soort foto's,alleen zijn gezicht is soms anders en zijn handje :D
masr ook dat is leuk want het was mijn baby, in mijn buik O+
pi_85564163
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 09:15 schreef Claudia_x het volgende:
Gisteravond was ons kindje onze dochter weer ontzettend druk aan het doen. Ik zie het geschop op zulke momenten héél duidelijk van buiten. Dan roep ik dus "Gauw, kom snel, kom dan, kijken, voelen!" en komt mijn lief eraan snellen om naast me te zitten met zijn hand op mijn buik, En dan gebeurt er he-le-maal niets meer. Hij heeft dus nog steeds niks gevoeld of gezien. }:|
herkenbaar :D _O-
zo is het wéken gegaan bij Amélie hahahaha, maar op een bepaald moment zwom ze wel steeds naar zn hand toe en ging ze echt in het kommetje van zijn hand liggen, zo leuk was dat O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 22 augustus 2010 @ 10:26:33 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85564184
DML, wat een prachtige plaatjes van je zoon O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 22 augustus 2010 @ 10:33:12 #201
186094 Floria
Ghost of shark
pi_85564259
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 19:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Rustig aan jij! Je bent nog niet.
Ha. Ben er weer met....

Niets!

Ik beval rustig tussen week 40 en 41 en voor die tijd heb ik uren lang knalharde en pijnlijke klte voorweeën. Zo gaat dat kennelijk met mij en dan uiteindelijk gaat het kind er gewoon uitwandelen *plop* klaar!

Maar vanaf maandag mag ik wel *meld* doen elke ochtend. Mijlpaal!

Nou beval eens Cantare en Tico :%
pi_85564892
Ik heb wel mn badkamer weer helemaal gedaan... Dan kan ik vanavond mooi in een heel schoon bad als de weeen zijn begonnen. Het licht doet het weer, maar dat van die kaarsjes klonk wel heel knus.
  zondag 22 augustus 2010 @ 11:30:35 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85565173
Met kaarsjes kan sowieso toch, dat het licht het weer doet wil niet zeggen dat je het moet gebruiken ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85565641
Das waar... Moet ik alsnog ff kaarsjes halen..
pi_85565683
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 11:14 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb wel mn badkamer weer helemaal gedaan... Dan kan ik vanavond mooi in een heel schoon bad als de weeen zijn begonnen. Het licht doet het weer, maar dat van die kaarsjes klonk wel heel knus.
't Is wat offtopic, maar jij weet als schoonmaakprinses vast wel hoe je een badkamer goed schoon krijgt? Ik vind het heel moeilijk om de voegen tussen de vloertegels schoon te krijgen en om de (kalk?)aanslag in de douchecabine te verwijderen. Zelfs met een schuursponsje lukt dat laatste me niet.
pi_85565698
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 11:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

't Is wat offtopic, maar jij weet als schoonmaakprinses vast wel hoe je een badkamer goed schoon krijgt? Ik vind het heel moeilijk om de voegen tussen de vloertegels schoon te krijgen en om de (kalk?)aanslag in de douchecabine te verwijderen. Zelfs met een schuursponsje lukt dat laatste me niet.
ik weet t nie zeker, maar ik gok dat Tico daar chloor voor gebruikt :+ :P
/flauw
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85565756
Ik heb er één keer bleek voor gebruikt. Man oh man, wat werd ik daar high van.

En nog steeds was de aanslag niet weg. }:|
pi_85565770
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 11:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha. Je voegen doe je gewoon met chloor insmeren en laat je lekker weken... Daarna alleen afspoelen en dan zijn ze weer wit.

Kalk kun je heel goed verwijderen met blauwe wc eend, maar kijk dan wel eerst even goed of het materiaal ertegen kan, je moet het bijvoorbeeld niet op kranen gebruiken, want het vreet het beschermlaagje van je kraan af. Maar tegels en de bak zelf en de douchewand kunnen er hier gewoon tegen... Dus ook dan insmeren met die hap, ff wachten en afspoelen... Ik ben een luie huisvrouw, ik ben niet van het schrobben. Draag wel handschoenen bij wc eend... Het prikt nogal op je huid vind ik.
pi_85565792
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 11:59 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik weet t nie zeker, maar ik gok dat Tico daar chloor voor gebruikt :+ :P
/flauw
Haha, voor de voegen wel... Kalk krijg je niet goed weg met chloor.. Zeker niet als het er al een tijdje zit.
pi_85565812
Kun je chloor zo los kopen of zit dat ergens in?

(Mijn lief gaat nu naar de supermarkt, dus dan kan ik me meteen op de badkamer uitleven.)
pi_85565859
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
Kun je chloor zo los kopen of zit dat ergens in?

(Mijn lief gaat nu naar de supermarkt, dus dan kan ik me meteen op de badkamer uitleven.)
Dikke bleek... Oh en die met een extra geurtje zijn echt goddelijk O+ O+
pi_85565882
Mijn lief had gister de dure variant meegenomen, glorix met eucalipus.. Die ruikt helemaal niet zo sterk. Een beetje een vleugje van mint ofzo.

Maar normaal heb ik gewoon huismerk dikke bleek..
pi_85566098
Oh, dikke bleek heb ik nog wel in huis. Daar maak ik de kattenbak altijd mee schoon. Stom genoeg kreeg ik daar de douchecabine dus ook niet schoon mee. De aanslag die erop zit is zo hardnekkig dat ik het idee krijg dat die er nooit meer afgaat. De laatste keer ben ik zelfs met een plamuurmes in de weer geweest. :o

Blauwe wc-eend ga ik proberen!
  zondag 22 augustus 2010 @ 12:18:19 #214
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_85566165
Antikal? Werkt heel goed. En ik heb zo'n synthetische schoonmaakhandschoen om je auto mee schoon te maken. Mn badkamer is sindsdien weer als nieuw.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_85566365
Antikal werkt hier eigenlijk bij helemaal niets. Ik heb het zelfs een tijdje na elke douchebeurt gebruikt, zonder resultaat. Wat is dat voor synthetische schoonmaakhandschoen? Kun je die bij Halfords krijgen of zo?

Ik weet even niet hoe ik een link moet maken met zwanger zijn. Schoonmaakwoede door hormonen? O-) Vanochtend heb ik het balkon aangepakt.
pi_85566418
Ik heb gister het konijnenhok gedaan... Dus ja schoonmaakwoede heerst gewoon.
pi_85566976
Ik dacht dat dit een topic over zwangerschap en geboorte was, niet een schoonmaaktopic? ;)

Nog geen verse babietjes dus, jammer... -O-

DML, wat een mooie echo! En inderdaad heel duidelijk een jongetje zeg! :D Bij ons was 't geslacht pas op de derde echo echt goed in beeld te brengen, dus je hebt mazzel gehad ;)
pi_85567984
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 12:48 schreef Fannetje het volgende:
Ik dacht dat dit een topic over zwangerschap en geboorte was, niet een schoonmaaktopic? ;)

Nog geen verse babietjes dus, jammer... -O-

DML, wat een mooie echo! En inderdaad heel duidelijk een jongetje zeg! :D Bij ons was 't geslacht pas op de derde echo echt goed in beeld te brengen, dus je hebt mazzel gehad ;)
nee joh!

t gaat over de geboorte van een schone badkamer *O* :P

lastig als het blijkbaar zo moeilijk schoon te krijgen is Claudia. Misschien heb je wat aan de tips.
Ik heb net mn hormonen losgelaten op het kamertje :Y)
Nu ben ik weer even tevreden :P grote kans dat ik de komende weken even rust in mn kont heb en dat het daarna weer NU NU NU geverfd moet worden en een vloer erin enzo :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85568019
Cantare is er nog niet hè?
pi_85568104
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 13:26 schreef Ticootje het volgende:
Cantare is er nog niet hè?
verrek idd! :o
hmm misschien naar de kerk/feestje/familie iets dergelijks?

Maar stiekem hoop ik dat ze het gewoon druk heeft met bevallen :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85568140
Toch maar tonic halen dan!
pi_85568247
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 13:30 schreef Ticootje het volgende:
Toch maar tonic halen dan!
en pannenkoeken en wandelen toch?
misschien was het de combinatie :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85568658
Ik heb de paar dagen voor de inleiding, de ananasijsjes van Solero gegeten (bij bakken!) zit echte ananas in... En had bij de inleiding bij de start al 2 cm van mezelf :P

Mijn meneer zei van de week ineens: zou je die door die ijsjes al gehad hebben?

Dus dames, allemaal ijsjes met ananas van Solero halen 8-)
pi_85568779
Haha, niks van dat alles, ik lag gewoon te slapen en daarna koffie te drinken en te Farmvillen :') -O- maar de dag is nog jong!
pi_85568818
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 13:50 schreef Cantare het volgende:
Haha, niks van dat alles, ik lag gewoon te slapen en daarna koffie te drinken en te Farmvillen :') -O- maar de dag is nog jong!
:D !

farmville ook echt haha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85568854
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 13:25 schreef huuphuup het volgende:

[..]

nee joh!

t gaat over de geboorte van een schone badkamer *O* :P
Ik kan mijn vriendje weer zien als hij staat te douchen! *O*

Fantastische tip, Ticootje. Ik kreeg het er zo af!
pi_85568923
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 13:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vind ik ook een goeie tip, ik ga het morgen denk ik ff proberen! Had pas de douchecabine schoongemaakt met Ajax badkamerreiniger maar het bleef hartstikke dof/streperig. -O- Daar kan ik echt sjagerijnig van worden. Is het nog nat dan lijkt het hartstikke glanzend en schoon, kom je later binnen, is het opgedroogd, ziet het er nog niet uit! }:|
pi_85568967
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 13:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-
en nou niet steeds staan gluren in de badkamer hè :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 22 augustus 2010 @ 14:28:18 #229
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_85569948
Het is een microfibre handschoen

En daarmee maak ik mn badkamer schoon eerst met antikal (werkt super) en daarna met dreft (om te voorkomen dat zuur op mn tegels en kranen inbijt)
Ach je investeert tijd en dan heb je ook wat ;)
pi_85570260
Ik heb echt helemaal geen last van poetswoede gehad bij Amélie, iedereen zei het tegen me van oh ja, wacht maar, straks móet je dweilen en chloorsnuiven enz enz. Nouja goed, ik wacht er nog steeds op zeg maar :')

En nu ook weer, ik voel echt totaal de drang niet om schoon te maken. Heb net wel de badkamer flink gedaan en morgen de keuken en wc, maar das eerlijk gezegd meer omdat we woensdag Amélie's verjaardag vieren en dan heel veel visite over de vloer krijgen :P (en zaterdag nog een keer veel visite). Mn huis is verder heus schoon hoor, maar die echte drang tot poetsen heb k helemaal niet :N

Wél last van nesteldrang in de zin van, kamertje klaar willen hebben, kleertjes kopen/spulletjes kopen voor de baby, dat soort werk. Dat had ik bij Amélie en dat heb k nu ook weer.

Toen ik het aan mn moeder vertelde moest ze lachen, zij wacht ook nog steeds op de poetswoede die ze gehad zou moeten hebben van haar 3 kinderen :P Blijkbaar zit zoiets in je of niet. :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85570316
ohja en wat ik dus wel irritant vind is dat als ik dan wel een keer aan het stofzuigen ben dat dan iedereen staat van zie je wel!! poetswoede!!! nesteldrang!!! HORMONEN!!!!!
:')

soms hè... heel soms...
moet er ook wel es gewoon gestofzuigd (stof gezogen whuteva) worden, ik stel het zolang mogelijk uit maarja :P
maar als je zwanger bent heet dat dan gelijk hormonaal enzo :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85571120
Oh ja, dat vind ik ook heel irritant Huup...

Bij mij is die poetsdrang ook gewoon niet aanwezig en ik verwacht ook niet dat 'ie nog gaat komen. Manlief is nu het hele huis aan het stofzuigen terwijl ik met de laptop op de bank zit... :')
  zondag 22 augustus 2010 @ 15:08:51 #233
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_85571168
K heb die poetswoede van badkamer al sinds de badkamer verbouwd is.
Maar ben pas 7 weken dus kan nu nog niet zeggen dat t nesteldrang is hihihi maar kan wel begrijpen dat het tegen het einde is als iedereen dat zegt.
pi_85571285
Poetswoede...

geschikt
niet geschikt

De meneer is de perfectionist in huis.

Fannetje, pas bij de derde echo? Ik was gisteren al bijna uit elkaar geklapt van spanning :')
The way you rock'n'roll
pi_85571329
Ik krijg altijd de indruk als ik het zo lees dat het wat poetsdrang betreft echt alles of niets is, ofwel mensen merken helemaal niets van een poetsdrang ofwel er móet iedere dag met chloor geboend worden (of iets anders :P) en dat soort dingen, ik hoor eigenlijk nooit van een middenweg :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 22 augustus 2010 @ 15:14:39 #236
259886 pessie
pi_85571355
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 14:38 schreef huuphuup het volgende:
Ik heb echt helemaal geen last van poetswoede gehad bij Amélie, iedereen zei het tegen me van oh ja, wacht maar, straks móet je dweilen en chloorsnuiven enz enz. Nouja goed, ik wacht er nog steeds op zeg maar :')

En nu ook weer, ik voel echt totaal de drang niet om schoon te maken. Heb net wel de badkamer flink gedaan en morgen de keuken en wc, maar das eerlijk gezegd meer omdat we woensdag Amélie's verjaardag vieren en dan heel veel visite over de vloer krijgen :P (en zaterdag nog een keer veel visite). Mn huis is verder heus schoon hoor, maar die echte drang tot poetsen heb k helemaal niet :N

Wél last van nesteldrang in de zin van, kamertje klaar willen hebben, kleertjes kopen/spulletjes kopen voor de baby, dat soort werk. Dat had ik bij Amélie en dat heb k nu ook weer.

Toen ik het aan mn moeder vertelde moest ze lachen, zij wacht ook nog steeds op de poetswoede die ze gehad zou moeten hebben van haar 3 kinderen :P Blijkbaar zit zoiets in je of niet. :D
Mijn zus had plaatsvervangende poetswoede. Zij poetste mijn huis ^O^
Ikzelf had was-woede: Wilde bijna elke dag wel een was draaien. Nu moet ik elke dag wel een was draaien :') !
pi_85571379
Nou, bij de 20 weken echo was het wel te zien hoor (anders was ik vast ook uit elkaar geklapt, ik was zoooo nieuwsgierig :D), maar op het moment dat ze het op beeld wilde vastleggen, voor een fotootje, draaide mevrouw zich weer zo dat het niet te zien was. En op de groei echo bij 26 weken precies hetzelfde verhaal. Pas bij de groei echo met 32 weken kon ze het beeld laten bevriezen met de schaamlippen in beeld :)
pi_85572619
Is het nu uiteindelijk met die blauwe wc eend gelukt Claudia?
En ik heb wel alleen maar af en toe last van nesteldrang, dus een middenweg kan toch wel ;) Maar meestal heb ik gewoon te weinig energie om er echt aan toe te geven en werkt het alleen maar frustrerend -O-

Morgen ben ik gewoon 36 weken. Eerder dacht ik elke keer: OMG! Ben ik al zo ver?? En nu denk ik: pff, 36, waarom schiet het niet wat meer op :')
  zondag 22 augustus 2010 @ 16:05:22 #239
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_85573017
Tessie, je bent gewoon al bijna aan de beurt :o
Wow, in mijn beleving is jouw zwangerschap echt supersnel gegaan! Maar ja, ik ben dan ook niet degene die zwanger is ;)
.... met gevoel voor drama....
pi_85574659
Ja, het is gelukt met de blauwe wc-eend, terwijl het met Antikal en bleek niet gelukt was. (En ook niet met Muscle, Cif, Driehoek en een plamuurmes. :') )

Ik heb trouwens niet meer opruim- of schoonmaakwoede dan anders. Ik ben best een neatfreak. Ik geloof dat ik me tijdens de zwangerschap sowieso niet anders voel dan normaal. Ja, natuurlijk ben ik bijvoorbeeld gauwer moe en daar kan ik gefrustreerd van raken, maar die frustratie is niet hormonaal ingegeven of zo.
  zondag 22 augustus 2010 @ 17:26:36 #241
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_85575232
Heb beetje stress vandaag; had vanochtend en net een klein beetje bruin slijmverlies. Tis niet rood, het is niet de hele dag. Maar ja toch wel stress.
Heb op 1 september de echo. K kijk er naar uit. Durf nu helemaal geen zwangerschapsbroek meer te bestellen. Eerst maar zien dat het goed is.
pi_85575299
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 17:26 schreef J-net het volgende:
Heb beetje stress vandaag; had vanochtend en net een klein beetje bruin slijmverlies. Tis niet rood, het is niet de hele dag. Maar ja toch wel stress.
Heb op 1 september de echo. K kijk er naar uit. Durf nu helemaal geen zwangerschapsbroek meer te bestellen. Eerst maar zien dat het goed is.
Heb je sex gehad? De boel is natuurlijk wat beter doorbloed, dus misschien gewoon een adertje wat gesprongen is.
pi_85575821
Nog geen weeen/baby's? Jammer.... :)
J-net...niet te druk maken, tis vast niks. :*
Tessie ook al bijna aan de beurt..spannend!
Claudia! Wat een duidelijk mannetje! Goeie foto....
Wij hadden ook zo'n duidelijk beeld. Kon niet missen!
Back in business.
  zondag 22 augustus 2010 @ 18:07:50 #244
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_85576371
Thanks, anderhalve dag terug seks gehad. Dus daar inderdaad aan gerelateerd denk ik. Tis gewoon dan ffies alles bij elkaar. Schoonzusje logeert hier, dus we kunnen t er niet over hebben met elkaar.
En ja t geeft ffies stress.
Als t fout gaat gaat t fout dat weet ik wel, maar ja ... liever niet.
pi_85576907
Vervelend J-net, wat tico zegt, kans is groot dat het van de sex komt, maar je krijgt er idd wel even flink de zenuwen van -O- :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85576941
Cantare, het is heel 2010 om op de uitgerekende datum te bevallen!!! Dusse... Zullen we dan maar vannacht?
pi_85577051
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:25 schreef Ticootje het volgende:
Cantare, het is heel 2010 om op de uitgerekende datum te bevallen!!! Dusse... Zullen we dan maar vannacht?
Ja doen! Datumtwins! *O*
Back in business.
pi_85577076
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:25 schreef Ticootje het volgende:
jaaaaaa doen!! ik ben heel benieuwd naar jouw meisje O+ en vooral naar de naam :D
en ook naar t kindje van Cantare, ik denk nog steeds dat je een meisje aan t bakken bent cantare :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85577204
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 17:48 schreef Shirley het volgende:
Nog geen weeen/baby's? Jammer.... :)
J-net...niet te druk maken, tis vast niks. :*
Tessie ook al bijna aan de beurt..spannend!
Claudia! Wat een duidelijk mannetje! Goeie foto....
Wij hadden ook zo'n duidelijk beeld. Kon niet missen!
Het is mijn menneke ;) Claudia krijgt een meisje :D

Tessie, ik ben het eens met kersjes. Jouw zwangerschap gaat in mijn ogen heel snel. Die stomme vermoeidheid is hier ook niet onbekend en het is gewoon prut :*
The way you rock'n'roll
pi_85577252
Ik ben wel benieuwd welke naam Tico nou heel lang had staan en welke het nu op het laatste moment nog is geworden. Vannacht lijkt me een goed plan om te werpen!
The way you rock'n'roll
pi_85577664
Eigenlijk komt vannacht niet zo uit... Ik heb Jen dr eigen bedje nog niet opgemaakt en daar heb ik ook geen zin in.. Maar als de weeen beginnen dan zal ze toch ff in dr eigen bedje moeten toeven... En dat kan nu dus niet. Ik ga gewoon voor morgen overdag.. Rond een uurtje of 2.
pi_85578408
Oh hier gaat het weer spannend worden.
:D

En die tip van de badkamer, super! Maar nu is het zo dat wij natuurstenen op de badkamer hebben (als vloer). Nooit doen! Kan nergens tegen! Slaan wit uit van schoonmaakmiddelen behalve allesreiniger volgens mij. Ik baal daar zo van, want ik houd van bleek enzo. Maakt zo lekker schoon!
pi_85578799
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:28 schreef huuphuup het volgende:

[..]

jaaaaaa doen!! ik ben heel benieuwd naar jouw meisje O+ en vooral naar de naam :D
en ook naar t kindje van Cantare, ik denk nog steeds dat je een meisje aan t bakken bent cantare :+
Ik ben ook zo benieuwd! Ook idd naar de naam van Tico's meid. :Y
pi_85578868
Is het helemaal rustig bij jou cantare? Mijn kleine is wel flink actief. Maar verder niets wat op weeën lijkt.
pi_85578997
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Het is mijn menneke ;) Claudia krijgt een meisje :D
Nu maar hopen dat dat morgen nog steeds zo is!
pi_85579047
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 17:26 schreef J-net het volgende:
Ik heb het beide keren gehad. De vorige zwangerschap had ik het een week lang. Het was geen helder rood bloed, maar het was wel net verontrustend genoeg om elke keer met een knoop in m'n maag naar het toilet te gaan. Deze keer heb ik het maar één keer een heel klein beetje gehad.

Het herinnert je eraan dat het mis kán gaan. Dat is heel rot, maar je weet zelf ook dat het niks hoeft te zeggen. Dat de tijd tot 1 september maar snel mag gaan. :*
pi_85579080
Oh sorry DML! :D! Ik bedoelde jou idd... :')

Hier is me net ineens opgevallen dat m'n buik hariger wordt. Dat klinkt echt ranzig, maar zie allemaal van die blonde donshaartjes. Wat een stom gezicht! Verder heb ik volgens mij een groeispurt, want m'n buik gaat hard!
Back in business.
pi_85579115
Ja ik heb ook een matje op m'n buik.
pi_85579127
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:10 schreef ymme het volgende:
En die tip van de badkamer, super! Maar nu is het zo dat wij natuurstenen op de badkamer hebben (als vloer). Nooit doen! Kan nergens tegen! Slaan wit uit van schoonmaakmiddelen behalve allesreiniger volgens mij. Ik baal daar zo van, want ik houd van bleek enzo. Maakt zo lekker schoon!
Wij hadden een granitovloer en dat was echt een ramp. Er kwamen vieze, bruine plekken in en als ik er agressief spul op gooide dan sloeg het dof wit uit. Je moet met zulke vloeren inderdaad héél voorzichtig zijn. Ik geloof dat groene zeep prima is voor zo'n vloer. (Daar waste ik vroeger mijn pony mee, maar ik kon het spul nergens in de winkels vinden toen ik er recentelijk naar zocht.)
pi_85579193
Ik dacht bij de zwangerschap van Ivan dat ik geen zwangerschapsstreep had. Dat ik er wel een had ontdekte ik pas na de bevalling toen ik mijn buik weer goed kon zien. :') Hij zit er nu nog steeds (alleen onder mijn navel) en wordt alweer donkerder.
pi_85579300
Navel???
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 augustus 2010 @ 19:37:18 #262
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85579314
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij hadden een granitovloer en dat was echt een ramp. Er kwamen vieze, bruine plekken in en als ik er agressief spul op gooide dan sloeg het dof wit uit. Je moet met zulke vloeren inderdaad héél voorzichtig zijn. Ik geloof dat groene zeep prima is voor zo'n vloer. (Daar waste ik vroeger mijn pony mee, maar ik kon het spul nergens in de winkels vinden toen ik er recentelijk naar zocht.)
albert heijn heeft .. van driehoek als ik me niet vergis.

pi_85579416
haha ja haar! :') het was wel ook zo weer weg na de bevalling eigenlijk, die donsjes.
En die zwangerschapsstreep O+ ik vond het wel wat hebben :D
hij wordt nu idd weer donkerder.

dit was met ruim 37 weken :+

Ik heb trouwens wel sinds een paar weken het idee dat het litteken van mn knip weer gevoeliger wordt. Heel vervelend, t is ook alleen op 1 bepaald plekje t stukje dat vorige keer open was gegaan om t draad eruit te werken :X, ik hoop dat het snel weer weg trekt. Voor nu haal ik de oncharmantere tenten maar weer tevoorschijn, dat zit beter dan mn normale ondergoed.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85579437
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nu maar hopen dat dat morgen nog steeds zo is!
heb je morgen het SEO? spannend!
t is vast nog steeds een meiske ;)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85579553
Huup, bij mij trekt m'n litteken ook af en toe. Jij bent gefiguurknipt van onder, zou het de doorbloeding kunnen zijn die het nu gevoelig maakt?
pi_85579611
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:40 schreef huuphuup het volgende:

Ik heb trouwens wel sinds een paar weken het idee dat het litteken van mn knip weer gevoeliger wordt.
Same here. En ik merk dat mijn bekkenbodem zwakker aan het worden is. Ik ga er morgen wel even naar vragen.
pi_85579635
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:44 schreef Ticootje het volgende:
Huup, bij mij trekt m'n litteken ook af en toe. Jij bent gefiguurknipt van onder, zou het de doorbloeding kunnen zijn die het nu gevoelig maakt?
Ja dat denk ik ook, maar ik vind het gek dat het precies op 1 plek is, ik kan het zo aanwijzen het is niet het hele litteken zeg maar. (en das een behoorlijk eind :') :D )
Maar goed, aan de andere kant, precies dat stuk is dus ook ontstoken en weer open en blabla, misschien is t daarom gevoeliger?

ik ben er stiekem een beetje benauwd voor dat er toch een stukje draad is blijven zitten en dat het ingekapseld is ipv opgelost, maar dat zal vast wel loslopen :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85580315
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:24 schreef Ticootje het volgende:
Is het helemaal rustig bij jou cantare? Mijn kleine is wel flink actief. Maar verder niets wat op weeën lijkt.
De baby is heel rustig. Mijn buik voelt een beetje raar maar kan niet echt zeggen wat er dan raar is. Maar geen wee te bekennen.
pi_85581527
Oh, gewoon even nieuwsgierig: wat doen jullie partners de tijd na de bevalling? Nemen ze nog extra vrij, en zo ja wanneer en hoe lang? :)
pi_85581678
hmm Cantare, ik vind t wel spannend klinken eigk! :o rustige beeb + gekke buik... wie weet!

B. had vorig jaar toen Amélie geboren werd nog zomervakantie, hij was dus gewoon thuis en heeft alleen wat vergaderingen gehad. Na anderhalve week ofzo moest ie weer aan het werk. Dat was precies lang genoeg, toen was ik net genoeg in staat fysiek om de tijd alleen te overbruggen :P iets langer thuis had k niet erg gevonden!

nu zie ik er best een beetje tegenop. B. zit in het onderwijs en kan dus absoluut niet zomaar vrij krijgen buiten de reguliere vakanties. Het worden dus de 2 dagen verlof en hopen dat er een weekend bij zit ofzo. Op dagen dat we nog 8 uur p/d kraamhulp krijgen vind ik het niet zo'n punt maar daarna, oef :X niet teveel over nadenken...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85581748
Cantare en Ticootje, ga eens bevallen joh!!

Ik mag morgen weer aan het werk na 6 weken vakantie...dat zal even wennen zijn.
En...donderdag al voor de eerste echo...dan ben ik 7w1d, ik snap nog steeds niet waarom ik zomaar zo vroeg mag komen en ga er ook maar vanuit dat er nog niks te zien is.
pi_85581847
Mijn meneer kan dit seizoen dus niet op wintersport i.v.m. mijn uitgerekende datum. Oh noes! Dat is best een ramp in zijn ogen :') maar dat stelt 'm in staat om wel een weekje vrij te nemen als de kraamhulp weg is. Als er nog hulp is vind ik het niet zo zinvol. Ik ga liever met z'n drietjes nadien kneuteren.
The way you rock'n'roll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 augustus 2010 @ 20:51:43 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85581855
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:43 schreef Cantare het volgende:
Oh, gewoon even nieuwsgierig: wat doen jullie partners de tijd na de bevalling? Nemen ze nog extra vrij, en zo ja wanneer en hoe lang? :)
Bij Jan had ik geluk, hij kreeg toen net een nieuwe baan, en toen hij vertelde dat ik net moest bevallen rond die tijd ging hij gewoon een week later aan t werk. (contract ging ook een week later in). Ik zag toen ook heel erg op om ineens van man thuis + kraamhulp naar helemaal niets te gaan, maar ik heb toen twee dagen extra kraamzorg gekregen. Kweet niet hoe zijn baas nu reageert, maar hij zal wrs. gewoon een week vrij krijgen denk ik. Hij zit in de bouw/grondwerker, dus kan wat makkelijker vrij krijgen dan bv. de man van Huup ...

pi_85582678
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:43 schreef Cantare het volgende:
Mijn vriend had de vorige keer een week vrijgenomen en werkte daarna niet fulltime (hij werkt als freelancer dus hij kan zelf bepalen hoeveel 'klussen' hij heeft). Ik denk dat we dat deze keer niet echt anders gaan doen. We zitten er wel over te denken om hem langer 'vakantie' op te laten nemen omdat Ivan er ook nu ook is, maar het lijkt me voor hem ook wel lekker om aan het werk te blijven.

Na een week kon ik het in ieder geval prima alleen aan. Emotioneel voelde ik me er nog niet klaar voor (kraamhulp weg, vriend weg), maar daar was ik na één dag ook wel weer overheen.
pi_85582745
De kraamweek gaat m gewoon werken, daarna issie 2 weken vrij.
pi_85582851
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:49 schreef -Nienna- het volgende:

En...donderdag al voor de eerste echo...dan ben ik 7w1d, ik snap nog steeds niet waarom ik zomaar zo vroeg mag komen en ga er ook maar vanuit dat er nog niks te zien is.
Met 7 weken zie je al een "boontje" met knipperend hartje als het goed is, bij mij in ieder geval wel! :Y
Succes met werken weer... ik ken het gevoel na de zomervakantie, normaal gesproken zou ik over 2 weken weer moeten beginnen, maar nu heb ik nog héél lang vrij... :D

Hoe we het hier gaan doen met vrije dagen van manlief ligt een beetje aan hoe het allemaal gaat. Hij werkt gelukkig bij een heel flexibel bedrijf en kan vrij nemen wanneer hij wil. Hij heeft nu nog 17 dagen "over".
In principe neemt hij na de bevalling een paar dagen vrij, maar niet de hele week ofzo, want dan hebben we natuurlijk ook nog kraamzorg. Als de kraamzorg weg is, neemt hij sowieso een week vrij om lekker met z'n drietjes te wennen aan de nieuwe situatie. En dan willen we aan het eind van het jaar nog een weekje met z'n drietjes weg, dus daar bewaart hij ook een paar dagen voor.
pi_85582856
Mijn vriend heeft een eigen zaak en werkt vanuit huis...ideaal dus!
pi_85582858
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als er nog hulp is vind ik het niet zo zinvol. Ik ga liever met z'n drietjes nadien kneuteren.
Dat kan ik me voorstellen.

Het was voor mijn vriend best wel fijn om een week te hebben om aan de situatie te wennen en 'op adem' te komen. Voor hem was die periode ook slopend en was het best zwaar geweest om al na 2 dagen aan het werk te gaan. Bovendien kreeg ik ineens de minimale hoeveelheid kraamzorg (3 uur per dag) en had ik anders veel te vroeg alleen gezeten. Ook was het fijn dat hij op pad kon voor bijvoorbeeld een borstkolf (en zo waren er talloze andere dingen). En ik vond het leuk dat hij bij de gehoortest was. Ik had hem ook niet willen missen bij de controle door de verloskundige.
pi_85583024
R is de eerste week thuis geweest.de tweede week ook nog, maar op maandag moest ie werken.
de week erna is iew weer begonnen omdat zijn compagnon op vakantie ging de week erna en het werk overgedragen moest worden.volgende keer gas ik niet in de zomervakantie bevallen...
vind t nog steeds stom dat ie zo snel ging werken, helemaal omdat zijn compagnon heel lang thuis was geweest nadat zijn vrouw was bevallen, omdat die zo labiel was -O-
dus binnenkort moet ie weer vrij om het in te halen en op vakantie te gaan (moet van mij dus ;))

oh ja en hij vond het fijn om tijdens de kraamweek ook vrij te zijn vanwege de gebroken nachten.
ondanks dat er hulp voor mij was, maar hij was blij dat ie niet aan het werk was toen,maar een beetje kon aanklooien
pi_85583055
Uhm ja, dat zijn zaken waar ik niet over nadenk als eerste keer moeder zijnde. Maar twee weken vrij gaat niet tenzij hij voor die tijd ergens anders werkt met meer vrije dagen. Het is dus of het één of het ander.
The way you rock'n'roll
pi_85583093
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn vriend had de vorige keer een week vrijgenomen en werkte daarna niet fulltime (hij werkt als freelancer dus hij kan zelf bepalen hoeveel 'klussen' hij heeft). Ik denk dat we dat deze keer niet echt anders gaan doen. We zitten er wel over te denken om hem langer 'vakantie' op te laten nemen omdat Ivan er ook nu ook is, maar het lijkt me voor hem ook wel lekker om aan het werk te blijven.

Na een week kon ik het in ieder geval prima alleen aan. Emotioneel voelde ik me er nog niet klaar voor (kraamhulp weg, vriend weg), maar daar was ik na één dag ook wel weer overheen.

ja dat had ik ook wel, en je raakt ook snel genoeg in het ritme, maar ik heb (en jij ook :P) straks natuurlijk nog een kindje die met alles geholpen moet worden, van aankleden en eten tot vermaken.
Als je dan ook nog zit met voeden van je kleintje en verzorgen enzo pfoe, dan zie ik er best tegenop als ik eraan terugdenk hoe lang ik fysiek in de kreukels heb gelegen.

Maar goed, wie weet kom ik deze keer wel ongeschonden uit de strijd :Y)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en mn moeder en vriendinnen en andere mensen zullen vast ook wel langskomen nog enzo. We meoten gewoon eens zien hoe het loopt denk ik.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:22:34 #282
313287 Groofsken3
pi_85583171
Ik heb bij de komst van de tweede drie weken mijn ouders over de vloer gehad en dat was inderdaad vooral heel erg fijn met het oog op de oudste. :Y
pi_85583261
oh en B. vond het erg fijn om ook de eerste paar dagen thuis te zijn terwijl de kraam hielp met van alles en dingen uitlegde enzo. Het was voor hem natuurlijk allemaal net zo goed nieuw en hij vond het erg fijn om zo instructies te krijgen qua wassen/aankleden/verschonen dat idee.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 augustus 2010 @ 21:26:38 #284
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85583410
ik zit atm meer met de vraag : waar "laat" ik Jan als ik richting ziekenhuis ga om te bevallen .. Opa brengt me als t goed is naar t zh. en ik weet niet of de tante van Johan snel genoeg hier kan zijn als bij mij de weeën beginnen (vooropgesteld dat ik niet weer ingeleid ga worden) ... Mijn zwager is gek op zijn neefje, maar kan aan t werk zijn, en is bovendien niet zo handig met luiers enzo :+

nou ja, zie ik ook tegen die tijd wel .. desnoods gaat hij mee me naar t zh. brengen, en dan met opa weer mee terug naar huis :P

pi_85583515
Jullie ook die leuke haren op de buik...ik schaam me dood al sik mn buik moet laten zien, mijn haren zijn namelijk zwart :(
Helpt natuurlijk ook niet om niet in de zon te zitten,daar werden ze altijd lekker blond van.

Jammer dat ie zo snel weer moet werken Sonnetje, maar gelukkig ben jij niet labiel. Straks op vakantie met z'n drietjes is misschien veel leuker!

Mijn vriend heeft 3 weken vrij overdag, misschien dat hij vanaf week 2 wel een paar uurtjes rond etenstijd moet werken, maar das niet zo erg. En als ik in januari weer ga werken neemt hij weer 3 weken vrij overdag.
Vind ik erg fijn omdat ons kindje dan niet meteen naar de oppas hoeft, kan ik er een beetje aan wennen iig :D
pi_85583847
Djmo, hier hetzelfde. Ik wil jen niet uit bed plukken midden in de nacht. Nou ja, ik zie dus wel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 augustus 2010 @ 21:41:09 #287
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85584244
mjah, als het niet anders kan, dan moet het Tico ... je hebt tenslotte niet alles in de hand ;) maar wat je zegt: als t niet noodzakelijk is, liever niet :)

pi_85584642
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Uhm ja, dat zijn zaken waar ik niet over nadenk als eerste keer moeder zijnde. Maar twee weken vrij gaat niet tenzij hij voor die tijd ergens anders werkt met meer vrije dagen. Het is dus of het één of het ander.
Kun je het openhouden tot die tijd zodat je dan kunt bepalen wat je fijn vindt? Het is in theorie namelijk mogelijk dat er iets is waardoor jij en de baby een paar dagen in het ziekenhuis moeten liggen, en dan ligt je schema natuurlijk sowieso overhoop.
pi_85584668
Nee, das waar. Maar in geval van nood heb ik nog een 15 jarige in huis.
pi_85584823
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:21 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja dat had ik ook wel, en je raakt ook snel genoeg in het ritme, maar ik heb (en jij ook :P) straks natuurlijk nog een kindje die met alles geholpen moet worden, van aankleden en eten tot vermaken.
Als je dan ook nog zit met voeden van je kleintje en verzorgen enzo pfoe, dan zie ik er best tegenop als ik eraan terugdenk hoe lang ik fysiek in de kreukels heb gelegen.
Wij hebben de luxe van een opa en oma die die eerste periode zoveel op kunnen passen als we maar nodig hebben (Ivan komt daar nu al 2 dagen in de week, dus hij kent ze goed). Ook hoop ik tegen die tijd opvang voor Ivan te hebben bij het kinderdagverblijf, maar dat is nog een onzekere factor.

quote:
Maar goed, wie weet kom ik deze keer wel ongeschonden uit de strijd :Y)
Ik hoop deze keer ook wat sneller te herstellen van de bevalling. Ik heb vanwege hevig bloedverlies vrijdag, zaterdag, zondag en maandagochtend in het ziekenhuis gelegen en het was een behoorlijke kluif die maandag om naar huis te komen.
pi_85585096
troeta, das dan weer t nadeel van een eigen bedrijf :)
moet zeggen dat ik dat nu vervelender vind dan toen :') maar komt ook omdat ik op vakantie wil...
das t nadeel van mijn vriend die vind november ook bijna en kan er prima meeleven als dat de keer is dat we op vakantie gaan, maar das met mijn ouders en zus met gezin, gezellig maar ik wil ook met zijn drieën weg *zucht* scheelt ook denk ikdat ik lichamelijk al heel snel weer hersteld was
maar das hier niet helemaal op zijn plek, mijn frustraties ;)
pi_85586566
Mijn Lief kan ook geen vrij nemen, hij is ook leraar. Vorige keer ben ik net voor de grote vakantie bevallen, dat was heel erg fijn. Zie er nu ook wel tegen op hoor. Hij krijgt nu maar 2 dagen vrij, en die neemt ie dan als de kraamzorg niet meer komt. Hoop dat ik een beetje snel weer op de been ben enzo.

En als de bevalling begint, dan komt als alles goed gaat Orea Graeme ophalen. En als dat niet lukt, hebben we ook nog mijn moeder, mn schoonouders of een andere vriendin die we kunnen bellen. Hoop dat het allemaal een beetje makkelijk gaat enzo. Vind het wel extra spannend nu zo hoor.
pi_85587009
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:48 schreef Claudia_x het volgende:
Kun je het openhouden tot die tijd zodat je dan kunt bepalen wat je fijn vindt?
Doen wij ook een beetje :) maar we hebben het geluk dat mijn man in principe vrij kan nemen wanneer hij wil. Waarschijnlijk gaat hij de 2e dag (als ik nog in het ziekenhuis lig) naar kantoor om te regelen wanneer hij er wel/niet is. We hebben nu het idee dat het wel handig is als hij een paar weken lang parttime werkt. Dan kan hij nog wat trucs van de kraamverzorgster afkijken, en hebben we ook daarna nog lekker veel tijd met z'n drieën.
pi_85593726
Kan ik me voorstellen hoor Sonnetje dat je lekker met zijn drietjes wil zijn! is die wel in de weekenden vrij?
Is verder alles goed met jou en Floris?

Heeft iemand hier ervaring met ijzertabletten slikken? Ik heb ze gekregen, maar er staat dat je ze een uur voor het ontbijt in moet nemen. Is het heel erg als je dat na het ontbijt neemt? Want een uur zonder ontbijt kan ik eigenlijk niet en pillen slikken ben ik al niet zo handig in, word er vaak misselijk van.
pi_85594325
Je zou ze gewoon na het eten moeten kunnen nemen troeta... Qua tijd kan ik morgenochtend even voor je kijken anders moet ik nu mijn bed uit, de mijne liggen beneden!

Qua vrij; mijn meneer heeft 3.5 week vrij gehad en begint morgen weer... Had niet zonder hem gewild die eerste weken.. Ondanks dat ik vlot weer op de been was...
pi_85595287
troeta in de weekenden is ie gelukkig wel vrij.zolang er nergens storingen zijn, nee gelukkig heeft iew tegenwoordig personeel ;) en storingen in het weekend zijn er gelukkig amper.
en het zijn momenten dat ik het erg vind van mijn vriend, hormonen :') heb er nu meer last van dan tijdens mijn zwangerschap haha, ben nu af en toe watt onredelijker

met floris en mij gaat alles goed.tis zo'n heerlijk ventje!
  maandag 23 augustus 2010 @ 06:49:30 #297
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85595646
Dames, Ylana is alweer een week oud vandaag ( :o :o :X ;( ) het wordt dus wel tijd voor wat vers babynieuws he? Cantare? Tico? Wat denken jullie ervan ;)

ps arinyo mag uit het lijstje. Zij is de 13e bevallen van een dochter mbv een spoedkeizersnede wegens zwangerschapsvergiftiging. Ze heeft er een maand mee in het zh gelegen voor ze haar kleine kreeg. Ik heb begrepen dat inmiddels alles goed gaat met moeder en kind, ik heb haar nog niet zelf gesproken.
Ylana
pi_85595871
Stomme datum. Niets.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 augustus 2010 @ 07:54:09 #299
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85595883
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 07:50 schreef Ticootje het volgende:
Stomme datum. Niets.
de dag is nog amper begonnen ;)

pi_85595931
De Uitgerekende Datum! *O*
  maandag 23 augustus 2010 @ 08:17:01 #301
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85596028
Mijlpaal voor Tico *O* *O*
O+
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')