geeft niks !!!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:17 schreef RockabeIIa het volgende:
Sorry Bar! Ik dacht ik kijk effe hoe dat nu gaat, zo'n nieuw topic dmv 1 klikje openen
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:56 schreef Ticootje het volgende:
Hoi!
Deze moet natuurlijk in m'n at, anders kan ik me morgen niet melden.
nope, niet als je mobiel fokt. Ik ben vastgegroeid aan m'n aaifoon.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:07 schreef mijsje het volgende:
[..]daar hebben ze tegenwoordig een heel mooi knopje rechtsonderaan voor...
(sorry, flauw geintje...)
flinke trui dan als er 2 hoogzwangere dames in passen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Tico moet wel want ze draagt de bolletjestrui(samen met Cantare )
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
nope, niet als je mobiel fokt. Ik ben vastgegroeid aan m'n aaifoon.
Daar zou ik ook zo snel mogelijk vanaf willen! Mijn huisarts vind dat als je er geen goed gevoel over hebt je hem het best zo snel mogelijk moet laten weghalen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:18 schreef Noa24 het volgende:
Hier een onrustige moedervlek, verkleurd en grillige randen. HA heeft er gister naar gekeken en die wou dat ik eind volgende week nog even terug kom om het weer na te laten kijken. Bezorgt toch veel onrust in mijn hoofd dus ik heb besloten dat dat ding eruit moet. Zo snel mogelijk. Gister gebeld, maar de assistente doet moeilijk. Ik moet om 11 uur weer bellen.
Irritant is dat! ik had er ook zo'n last van, zeker in de middag... Dan ging ik maar wat vaker nar het toilet ofzo, gewoon om wat te lopen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben maar een uurtje eerder naar huis gegaan omdat ik niet meer in mijn bureaustoel kon zitten. Het begint gewoon nu alweer, blegh.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben maar een uurtje eerder naar huis gegaan omdat ik niet meer in mijn bureaustoel kon zitten. Het begint gewoon nu alweer, blegh.
Ja ik had er al een hard hoofd in dat het goed zou gaan.... Vervelend als dan blijkt dat het inderdaad gewoon shit is.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:53 schreef Basboussa het volgende:
Bah, Noa, ik zou daar ook een beetje zenuwachtig van worden geloof ik. Fijn dat je snel terecht kan!
Cantare, toch spannend hoor!
Ticootje, ik zou daar dus ehlemaal geflipt van worden geloof ik, als dat allemaal toch niet zo geregeld is. Moest de afgelopen keer ook nog vanalles regelen omdat ik opeens mijn zwangerschapsuitkering niet kreeg, en dat was me toch een gezeik. En toen duurde het daarna nog een half jaar voordat ik de child tax benefits voor het kind kreeg. HAdden ze een foutje gemaakt bij het versturen, en neit dat ze je dat in een keer kunnen vertellen, moet je weer dagen voor aan de foon hangen....
Ja, maar nu blijft het al de hele dag hangen. Kutgevoel, zeker in combinatie met maagzuur en benauwdheid. Mja, nu zit ik Nigella Bites te kijken en Rennis te eten, geeft wat afleiding.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:47 schreef Ticootje het volgende:
Cantare, ook vooral 's avonds?? Ik heb ik de avond wel wat krampen onderin, en wat zeurderige rugpijn.... Maar dat zakt iedere keer helemaal weg als ik eenmaal wat slaap.
Ik HAAT bellen naar instanties enzo, dus probeer het altijd te voorkomen, maar op een of andere rare manier gaat het altijd toch altijd net niet zoals het hoort. En dan vaak juist op iets waarvan je denkt: Hoe kan dat nou fout gaan....quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja ik had er al een hard hoofd in dat het goed zou gaan.... Vervelend als dan blijkt dat het inderdaad gewoon shit is.
8 uur achter een bureau zitten is me gewoon te veel. En dat voortdurend opstaan en wandelen haalt me te veel uit m'n werk. Ik heb van dat typische flow-werk: als het lekker loopt moet ik er níet mee stoppen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Irritant is dat! ik had er ook zo'n last van, zeker in de middag... Dan ging ik maar wat vaker nar het toilet ofzo, gewoon om wat te lopen.
Oi, jij maakt het spannend!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:03 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ja, maar nu blijft het al de hele dag hangen. Kutgevoel, zeker in combinatie met maagzuur en benauwdheid. Mja, nu zit ik Nigella Bites te kijken en Rennis te eten, geeft wat afleiding.![]()
Claudia, vervelend!
Ben je opgelucht met deze uitkomst? Of vind je het vervelend dat je niet meer mag werken?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:07 schreef Silmarwen het volgende:
Morgen even mijn verloskundige bellen voor een zwart op wit medisch gedoe dat ik niet meer moet werken en naar de fysio, ook al weet ik dat ze toch niets kan doen voor me.
Bij mij kan het gelukkig heel goed. Dat is echt een voordeel aan mijn werk. Het enige wat ik tot mijn verlof nog hoef te doen is een artikel schrijven voor mijn proefschrift en dat kan ik net zo goed van huis uit. Het is alleen goed om regelmatig op de universiteit zelf aanwezig te zijn vanwege het contact met mijn collega's en overleg met mijn promotoren.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia vervelend maar het zou fijn zijn als je van je baas een paar uur thuis mag werken. Bij mijn werk kan dat nauwelijks helaas.
Maar ik durf nietquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:52 schreef huuphuup het volgende:
Cantare bevalt vannacht en Tico overmorgen![]()
![]()
denk ik...
Heet 'ie Paul?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:36 schreef Floria het volgende:
Mijn man heeft zijn beval voorspelling gedaan: 12 september. De vorige had hij de datum ook goed en ook bij vrienden heeft hij het 90% van de gevallen goed. Ben benieuwd!
Ja echt heel erg... Spastische darmen... Maar het is als ik op 1 zij lig dan ligt de baby fout ofzo en dan gaan mn darmen zomaar samenknijpen denk ik... Want als ik op mn rug ga liggen dan is het ook meteen weer weg.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:58 schreef Cantare het volgende:
Tnx Claudia en Floria, ik vind het fijn dat jullie het herkennen!Ik wéét ook wel dat het straks zichzelf zal wijzen, maar gevoelsmatig wil het er nog niet helemaal in. Daarom mag het van mij ook wel nu beginnen: dan ís het gewoon zo en kan ik er niet meer over piekeren.
Floria, ik ben benieuwd of je man het goed heeft! Wel bijzonder dat hij zo goed kan voorspellen. Sterkte met de voorweeën, vermoeiend, lijkt me!
lol@Paul![]()
Tico ook rommelende darmen? Wel grappig om zo gelijk op te gaan, zoveel herkenbare dingen.
Dat is mijn verjaardagquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:36 schreef Floria het volgende:
Mijn man heeft zijn beval voorspelling gedaan: 12 september. De vorige had hij de datum ook goed en ook bij vrienden heeft hij het 90% van de gevallen goed. Ben benieuwd!
oh ok.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:08 schreef Ticootje het volgende:
Normaal is je suiker tussen de 5 en 8... Je zit een beetje hoog, maar niet heel hoog. Bij Jen heb ik ook eens 8.3 geprikt bij mn pap...
Nou ja, iemand heeft het Paul ingefluisterd en die had het mooi goed!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:09 schreef Floria het volgende:
En hij heet geen Paul, Paul is a fake!
ah ok thanks!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:39 schreef Silmarwen het volgende:
http://www.mijnbloedglucose.nl/contentmain.php?main_id=1&cat_id=1
Dat zijn de waarden hoe ze zouden moeten zijn. Je moet naar het linker rijtje kijken.
Tussen nuchter en niet nuchter zit niet zo'n heel groot verschil op dit moment. Nuchter zit je voor je zwangerschap hoog, maar niet extreem hoog, nuchter hoor je tijdens je zwangerschap tussen de 3,5 en de 5,0 te zitten. Niet nuchter (1,5 uur na het eten) mag je op 7,0 zitten. Misschien dat je 's avonds na 20u op water of thee zonder suiker over kan en als je nog wat wilt eten een bak magere yoghurt zonder suiker? (vruchtenyoghurt van optimel is lekker en zit niet veel in). Succes, ik hoop dat je met een dieet je waardes kan verlagen!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:28 schreef Silmarwen het volgende:
Ok, met een vingerprik was mijn nuchtere glucose 6.6 en niet nuchter 7.9. Beiden zijn gestoord, maar alles was op het randje. De huisarts/verloskundige acht de kans erg aanwezig dat ik zwangerschapsuiker heb. Maandag moet ik nu om 7 uur eten, 9 uur uit de arm prikken en dit herhalen met 12 uur eten en uur prikken. Als het dan nog te hoog is moet ik naar de gyn en op dieet, dan 2 weken later weer prikken, als het dan goed is zou ik terug mogen naar de verloskundige, maar tegen die tijd zit ik bijna op 34 weken en moet dan toch al onder controle bij de gyn.
Wat een gedoe!
Normaal hoort je suiker nuchter tussen de 4 en 5,6 te zitten. Boven de 6 nuchter zou je diabeet zijn. Niet nuchter hoor je tussen de 4,0 en de 8,0 te zitten. Niet nuchter ben je boven de 11,0 diabeet.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:08 schreef Ticootje het volgende:
Normaal is je suiker tussen de 5 en 8... Je zit een beetje hoog, maar niet heel hoog. Bij Jen heb ik ook eens 8.3 geprikt bij mn pap...
Och, regelmatig rusten, maar toch ook proberen om dingen te blijven doen. En beseffen dat de vervelendste kwaaltjes meestal niet zo lang duren (hooguit een week). Ik mag wat dat betreft helemaal niet klagen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:40 schreef huuphuup het volgende:
ahw Tessiefijn zulke dagen. Sterkte dr mee
![]()
Claudia![]()
hij bedoelt het vast goed hahaha.
Wat vervelend dat je er zo'n last van hebt zegis er een manier om ermee om te gaan voor je? Behalve op bed liggen en wachten tot t over is
oh ok, ik dacht meer aan de duizeligheid of je dat misschien kon opvangen door bijv. iets te eten ofzo.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Och, regelmatig rusten, maar toch ook proberen om dingen te blijven doen. En beseffen dat de vervelendste kwaaltjes meestal niet zo lang duren (hooguit een week). Ik mag wat dat betreft helemaal niet klagen.
Oef, tessie, vervelend zo'n dag.
Ze was gewoon al dik.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:13 schreef Basboussa het volgende:
Gisteren voor het eerst van een vreemde: ben je zwanger? Ze was wel zelf zwanger, dus misschien daarom, want de dames op mijn werk verzekerden me dat er echt nog NIETS aan me te zien is, 3 uur eerder die dag. Een dame is een paar dagen voor me uitgerekend, en lijkt nu al op een llm. Echt, enorme buik, vanaf het moment van conceptie, volgens haar!
Diesz, welkom!
Wat leuk dat alle andere kinderen al veel ouder zijn! Wij hebben er ook 1 van 15...quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:20 schreef Diesz het volgende:
@ Leandra en BarbaBientje01, thnx!!
@ Silmarwen, dit ukkie wilde er zelf graag zijn. Hadden het er wel over gehad, maar voor de toekomst, zitten nml midden in een verbouwing. Maar meneertje had haastMijn oudste vindt het helemaal geweldig, mijn jongste wisselt een btje. Nog steeds wennen dat hij mijn jongste straks niet meer is denk ik. Maar is ook niet stoer he, om als bijna 12 jarige blij te zijn met een babybroertje
De 3 kids van mijn vriend (11, 9 en bijna 8) zijn alle drie helemaal happy met hun broertje wat onderweg is!
Beter dat je geen zoetekauw bent, al zal dat het wel lastiger maken om je suikers omlaag te krijgen, daar je dus niks kan laten staan. Eet je wit of bruin brood? Dat prikken...... zit nog steeds met natte handen na 3 jaar diabeet te zijn, dus ken het gevoel! Waarom laat je je niet links prikken? Dat doe ik nml ook, zo heb ik rechts nooit last! Ik ga voor je duimen dat het allemaal meevalt en het gewoon een momentopname is!!!
Edit: Ook alle anderen thnx, staan ineens een rijtje nieuwe berichtjes bij![]()
Je bent bekent met de leeftijdquote:
Neu, ze heeft een bult op haar buik. Enorm, en enorm hoog ook. Ze zegt haar buik te kunnen kussen, heb maar niet om een demonstratie gevraagd....quote:
Dat wordt minimaal een elftal, dan, lekker gezellig voor je omgeving ookquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:48 schreef Shirley het volgende:
Nog meer egopost: Mensen vinden me nu leuker/liever/aardiger dan voor ik zwanger was. Hoor zelfs: "Kun je niet continu zwanger blijven?"
WTF? Is dat erg of niet?
Ghehe. Dat zei mijn man ook tegen mij.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:48 schreef Shirley het volgende:
Nog meer egopost: Mensen vinden me nu leuker/liever/aardiger dan voor ik zwanger was. Hoor zelfs: "Kun je niet continu zwanger blijven?"
WTF? Is dat erg of niet?![]()
Al traplopend, ik geef je de garantie, dat het dan vast en zeker meteen actie isquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:14 schreef Sonnetje85 het volgende:
wat niet is kan nog komen
of gewoon gaan sexem, helpt soms ook wel s![]()
Eerst even naar de speeltuin om van de glijbaan te gaan met je oudste en op de wipwap met man en kind en de volgende avond een portie sex. Werkt gegarandeerdquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:14 schreef Sonnetje85 het volgende:
wat niet is kan nog komen
of gewoon gaan sexem, helpt soms ook wel s![]()
Linde is geboren tijdens heftig onweerquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:46 schreef Ticootje het volgende:
Weekend!!! Heerlijk.
En uiteraard vanavond de bevalling van cantare en morgen die van mij. Zondag gaat het onweren, onrustig weer zorgt voor bevallingen toch?
daar heb je deze keer dan zeker geen last van...quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:53 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik kreeg het andersom; mensen haalden opgelucht adem toen ik niet zwanger meer was.
Hmmz, zouden dieren het ook aan kunnen voelen? Ik was vandaag in staat m'n hond op te knopen. Ik mocht niet gaan slapen van hem, wilde hij onder het bed gaan liggen enzo. En maar janken voor de deur. Stomme kneus.
gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie dochter.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:59 schreef Saffier het volgende:
Maandagochtend om 11.27 is onze dochter geboren. Ik weet nog niet of ik de bevalling 'heftig' of 'lang' vond of wat dan ook, alles wel geloof ik. Bevallingsverhaal zelf komt nog wel (of niet). Ik weet wel dat een migraine tijdens je bevalling nou niet echt heel handig is. Mijn zicht verdween gedeeltelijk, mijn vingers gingen tintelen en ik ging wartaal uitslaan. Voor ik het wist stond er een neuroloog naast mijn bed en werd er bloed en urine afgenomen bij me omdat ze bang waren voor acute zwangerschapsvergiftiging. Gelukkig was het alleen maar een migraine
.
Ylana had alleen in het vruchtwater gepoept dus ze werd meteen na de geboorte naar de kinderarts gebracht om uit te zuigen. Na een 10 minuten/kwartiertje kwam mijn man haar bij me brengenZover ze konden zien was alles in orde. Ik heb haar meteen geprobeerd aan te leggen, binnen een uurtje had ze aangehapt
We hebben heerlijk met zijn 3tjes kunnen knuffelen en genieten, wat een verschil met Tobias die ik na 2 minuten af moest geven aan het couveuse-team en ik daarna maar 2 keer per dag vast mocht houden
. Tegen 15 uur werd ze eens gewassen. En rond 16 uur naar de kraamafdeling.
De kinderarts had 'iets' gezien aan haar hoofdje en zou de volgende ochtend daar naar komen kijken, dat was helemaal langs me heen gegaan.
DInsdagochtend kwam de kinderarts haar hoofdje controleren, er was niets meer te zien, waarschijnlijk was het van het persen wat vervormd, hij legde uit dat dat het nadeel was (en tegelijk het voordeel) van een academisch kinderziekenhuis, alle artsen waren dol op puzzeltjes zoeken en nog leuker vonden ze het om ze op te lossen. De volgende kinderarts arriveerde om even aan haar buik te voelen ivm de cyste en zo met haar handen kon ze niets vinden. Door de echo een paar weken terug wisten we al dat er wat zat en de echo bij Ylana zelf zou dezelfde middag nog zijn.
Om 15.30 was er plek ( M. was onderweg en arriveerde om 16 uur, net na de echo zelf) en inderdaad er zit een cyste van ongeveer 5,5 cm in haar buik. Meer kon de arts niet zeggen en we moesten wachten op de zaalarts, zij kwam tegen 16.30 uitslag doen.
Niet alles is te zien op de echo, maar dit is wat ze verwachten en hoogstwaarschijnlijk vinden;
De cyste zit in haar rechter eierstok. Die eierstok moeten we al meteen als verloren beschouwen. Hoogstwaarschijnlijk is de cyste met eierstok gaan draaien en is de eileider/eierstok al kapot. Dat kunnen ze pas zien als ze gaan opereren. En ja, dat moeten ze gaan doen, het is weefsel wat ze niet zomaar in haar buik willen laten 'zweven' (aangenomen dat het al los is van de eileider). We weten nl niet of het weefsel gaat woekeren en dan eventueel, later, in de toekomst uit kan gaan groeien tot fout weefsel. Dat willen we natuurlijk voorkomen. Gelukkig konden ze op de echo zien dat de linker-eierstok wél in orde is en tot zover hoeven er geen problemen voor Ylana te zijn wil zij over een jaar of 30 zelf kindjes.
Dinsdagmiddag om 16.45 kregen we het fiat om naar huis te gaan, we moesten alleen nog 'even' bloedprikken met Ylana. Kwartiertje later was de arts er al maar helaas, 2 keer prikken verder en geen druppel bloedLang verhaal kort, om 19.30 konden we eindelijk weg want toen had arts nr 3 eindelijk wat bloed te pakken.
Ylana was 'wat droog' zoals ze dat noemen, bv nog niet goed op gang, dan krijg je dat. Niets aan de hand alleen met bloedprikken erg lastig. De kinderarts zei; 'Als arts zeg ik, niets aan doen, ze komt er wel, maar als papa zeg ik, help haar wat op weg en geef haar wat bij met een cupje of met fingerfeeding. Omdat ze krap aan het gewicht was door afvallen inmiddels zijn we dinsdag meteen gestart met bijvoeden. En dat was maar goed ook want ze bleef afvallen. Nu zijn we er achter dat de weegschaal van de kraam niet te vertrouwen is en de verloskundige heeft haar vanmorgen gewogen op een gewicht van 2860 gramdat betekend dat ze aan het groeien is
Als ze 3 weken oud is moet ze worden geopereerd. Voor nu genieten we lekker van ons gezinnetje van 4
Tobias is een hele grote trotse broer
ik moet toch kunnen douchen!quote:
ah joh, gewoon bij je buren onder de douche dan.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:35 schreef Ticootje het volgende:
Wel heftig hoor saffier, zo'n kleintje onder het mes.
Ik kan vanacht niet bevallen: m'n badkamerlicht is kapot.
Dat zegt niks. Ik zat overdag nog in het ziekenhuis voor een ecg omdat het wel heel rustig was en 's nachts brak de hel los. En die mensen in het ziekenhuis overdag maar zeggen dat het voorlopig nog wel even zou gaan durenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:50 schreef Ticootje het volgende:
Nee t kan gewoon niet. Het is trouwens rustig ! Helemaal geen krampjes of iets wat erop lijkt.
Er zitten, op 2 dagen na, 4 weken tussen onze zwangerschappen! Als ik nu weer beval met ruim 41 weken dan kun je nog net eerder zijn dan ik en toch in de veilige zone zitten!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 08:56 schreef huuphuup het volgende:
Oh gezellig Tico...
DML heel veel plezier met je echo vanmiddag!!![]()
![]()
![]()
ik ben morgen gewoon alweer 16 weken
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ticootje, als je vannacht was bevallen had je misschien wel de ideale bevalling gehad, lekker in bad of onder de douche met allemaal kaarsjes om je heen. Ro-man-tisch!
Ja psies, zo zie ik het ook wel zittenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had ook echt mijn eigen verjaardag. Het kwam er meer op neer dat mjin moeder er geen meer had.Binnen ons gezin natuurlijk wel, maar van haar eigen familie kreeg ze bijvoorbeeld een cadeautje op mijn verjaardag. Dat vond ze zelf ook wel best.
Het hangt er denk ik ook maar net vanaf om welke mensen het gaat en hoe ver weg ze wonen. Mijn schoonouders wonen zo dichtbij dat ze wel 3x zouden komen. Bij mijn moeder ligt dat anders. En dan zijn er nog zussen van mijn vader die het wel leuk vinden om een keer aan te komen waaien maar waar ik geen intensief contact mee heb. Die zie ik ook niet 3x komen.
en nu staat het zweet in haar bilnaad?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:15 schreef Ticootje het volgende:
Whaha, kaarsjes rond het bad![]()
![]()
![]()
![]()
Ja dat was wel wat geweest!
Zo t bilzweet staat nog in mn bilnaad, alles gestofzuigd, incl de banken (kutklus) en loopt puberdochterlief ff lekker met dr bagger schoenen door t huis... Oh!!
Goeie reden om de dag positief te laten eindigen Tico...baren maar!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:28 schreef Ticootje het volgende:
Echt vandaag is een goede dag. Hij begon al zo fantastisch... Maar het is nog niet eens middag en ik ben het al helemaal spuugzat.
2011?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:18 schreef Hobbesje het volgende:
Mooie datum idd!
Ik vind 20-10-2010 ook wel een mooie datum(reserveer ik alvast)
huh? 2011? Hobbesje moet toch aankomende oktober bevallen? dan is 20 oktober 2010 toch best haalbaar?quote:
Ik hoop voor Hobbesje dat ze dan al bevallen is hoorquote:
Olifantendracht...quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:08 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik hoop voor Hobbesje dat ze dan al bevallen is hooren ik hoop ook voor haar dat ze niet in 2011 alweer moet
Dat hoop ik nietquote:
Rustig aan jij! Je bent nog niet.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:31 schreef Floria het volgende:
Voorweeën![]()
Auw auw auw *pufffff* *pufffff* auw auw AUW!
Zo. Dat wilde ik even kwijt...
Maar ik las laatst ergens dat jullie al een soort hint of vermoeden hadden gehoordquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 22:05 schreef huuphuup het volgende:
hehe groofs![]()
ik denk zelf dat je water van slag is![]()
maar we gaan het dinsdag zien!! ik ben echt superbenieuwd!ik heb zelf geen voorkeur maar ik ben gewoon zo ontzettend nieuwsgierig dat ik het wachten killing vind
Ik heb nog op het etiket gekeken en er zat kinine inquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:46 schreef Ticootje het volgende:
Bitterlemon moet je hebben, geen tonic.
Haha.. Maar ik roep het elke dag, dus een keer krijg ik gelijk.quote:Op zondag 22 augustus 2010 08:37 schreef DJMO het volgende:
had je t toch mis gisteren Ticootje![]()
mooie en vooral duidelijke echo's dml!!
Wat leuk dat hij (hij! jullie zoon!) zo lekker druk was! En dat plaatje met duim is geweldig! (Al had je mij net zo goed kunnen wijsmaken dat dit het bewijs van zijn mannelijkheid was.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 22:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mr.DML vond het ook echt helemaal geweldig. Dat vond ik nog leuker om te zien eigenlijk![]()
En met 25 weken gaan we nog een keer. Ik vind het geld meer dan waar.
hé is jou vriend de mijne haha.echo verhaal klinkt bekendquote:Op zondag 22 augustus 2010 09:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat leuk dat hij (hij! jullie zoon!) zo lekker druk was! En dat plaatje met duim is geweldig! (Al had je mij net zo goed kunnen wijsmaken dat dit het bewijs van zijn mannelijkheid was.)
Ons kindje was bij de pretecho vreemd genoeg héél rustig. Zelfs de echomevrouw vond het saai, geloof ik, haha. Ik vond dat ze d'r mond moest houden en mij gewoon moest laten genieten. Ik had er uren naar kunnen kijken. Mijn vriend vond het, net als bij de pretecho van Ivan, geen reet aan.Even spannend om het geslacht te weten, maar daarna allemaal volstrekt overbodig, in zijn ogen. Ik kan het hem niet kwalijk nemen, maar ik vind het zelf wel heel bijzonder, ook als er weinig echt gebeurt.
Ik zeg maar weer 'ons kindje' omdat ik hem ineens begin te knijpen voor wat betreft het geslacht. Geen idee waarom.
herkenbaarquote:Op zondag 22 augustus 2010 09:15 schreef Claudia_x het volgende:
Gisteravond was ons kindje onze dochter weer ontzettend druk aan het doen. Ik zie het geschop op zulke momenten héél duidelijk van buiten. Dan roep ik dus "Gauw, kom snel, kom dan, kijken, voelen!" en komt mijn lief eraan snellen om naast me te zitten met zijn hand op mijn buik, En dan gebeurt er he-le-maal niets meer. Hij heeft dus nog steeds niks gevoeld of gezien.![]()
Ha. Ben er weer met....quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Rustig aan jij! Je bent nog niet.
't Is wat offtopic, maar jij weet als schoonmaakprinses vast wel hoe je een badkamer goed schoon krijgt? Ik vind het heel moeilijk om de voegen tussen de vloertegels schoon te krijgen en om de (kalk?)aanslag in de douchecabine te verwijderen. Zelfs met een schuursponsje lukt dat laatste me niet.quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:14 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb wel mn badkamer weer helemaal gedaan... Dan kan ik vanavond mooi in een heel schoon bad als de weeen zijn begonnen. Het licht doet het weer, maar dat van die kaarsjes klonk wel heel knus.
ik weet t nie zeker, maar ik gok dat Tico daar chloor voor gebruiktquote:Op zondag 22 augustus 2010 11:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
't Is wat offtopic, maar jij weet als schoonmaakprinses vast wel hoe je een badkamer goed schoon krijgt? Ik vind het heel moeilijk om de voegen tussen de vloertegels schoon te krijgen en om de (kalk?)aanslag in de douchecabine te verwijderen. Zelfs met een schuursponsje lukt dat laatste me niet.
Haha. Je voegen doe je gewoon met chloor insmeren en laat je lekker weken... Daarna alleen afspoelen en dan zijn ze weer wit.quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
't Is wat offtopic, maar jij weet als schoonmaakprinses vast wel hoe je een badkamer goed schoon krijgt? Ik vind het heel moeilijk om de voegen tussen de vloertegels schoon te krijgen en om de (kalk?)aanslag in de douchecabine te verwijderen. Zelfs met een schuursponsje lukt dat laatste me niet.
Haha, voor de voegen wel... Kalk krijg je niet goed weg met chloor.. Zeker niet als het er al een tijdje zit.quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:59 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik weet t nie zeker, maar ik gok dat Tico daar chloor voor gebruikt![]()
/flauw
Dikke bleek... Oh en die met een extra geurtje zijn echt goddelijkquote:Op zondag 22 augustus 2010 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
Kun je chloor zo los kopen of zit dat ergens in?
(Mijn lief gaat nu naar de supermarkt, dus dan kan ik me meteen op de badkamer uitleven.)
nee joh!quote:Op zondag 22 augustus 2010 12:48 schreef Fannetje het volgende:
Ik dacht dat dit een topic over zwangerschap en geboorte was, niet een schoonmaaktopic?![]()
Nog geen verse babietjes dus, jammer...![]()
DML, wat een mooie echo! En inderdaad heel duidelijk een jongetje zeg!Bij ons was 't geslacht pas op de derde echo echt goed in beeld te brengen, dus je hebt mazzel gehad
verrek idd!quote:
quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:50 schreef Cantare het volgende:
Haha, niks van dat alles, ik lag gewoon te slapen en daarna koffie te drinken en te Farmvillen![]()
maar de dag is nog jong!
Ik kan mijn vriendje weer zien als hij staat te douchen!quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:25 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nee joh!
t gaat over de geboorte van een schone badkamer![]()
Vind ik ook een goeie tip, ik ga het morgen denk ik ff proberen! Had pas de douchecabine schoongemaakt met Ajax badkamerreiniger maar het bleef hartstikke dof/streperig.quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan mijn vriendje weer zien als hij staat te douchen!![]()
Fantastische tip, Ticootje. Ik kreeg het er zo af!
quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan mijn vriendje weer zien als hij staat te douchen!![]()
Fantastische tip, Ticootje. Ik kreeg het er zo af!
Mijn zus had plaatsvervangende poetswoede. Zij poetste mijn huisquote:Op zondag 22 augustus 2010 14:38 schreef huuphuup het volgende:
Ik heb echt helemaal geen last van poetswoede gehad bij Amélie, iedereen zei het tegen me van oh ja, wacht maar, straks móet je dweilen en chloorsnuiven enz enz. Nouja goed, ik wacht er nog steeds op zeg maar![]()
En nu ook weer, ik voel echt totaal de drang niet om schoon te maken. Heb net wel de badkamer flink gedaan en morgen de keuken en wc, maar das eerlijk gezegd meer omdat we woensdag Amélie's verjaardag vieren en dan heel veel visite over de vloer krijgen(en zaterdag nog een keer veel visite). Mn huis is verder heus schoon hoor, maar die echte drang tot poetsen heb k helemaal niet
Wél last van nesteldrang in de zin van, kamertje klaar willen hebben, kleertjes kopen/spulletjes kopen voor de baby, dat soort werk. Dat had ik bij Amélie en dat heb k nu ook weer.
Toen ik het aan mn moeder vertelde moest ze lachen, zij wacht ook nog steeds op de poetswoede die ze gehad zou moeten hebben van haar 3 kinderenBlijkbaar zit zoiets in je of niet.
Heb je sex gehad? De boel is natuurlijk wat beter doorbloed, dus misschien gewoon een adertje wat gesprongen is.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:26 schreef J-net het volgende:
Heb beetje stress vandaag; had vanochtend en net een klein beetje bruin slijmverlies. Tis niet rood, het is niet de hele dag. Maar ja toch wel stress.
Heb op 1 september de echo. K kijk er naar uit. Durf nu helemaal geen zwangerschapsbroek meer te bestellen. Eerst maar zien dat het goed is.
Ja doen! Datumtwins!quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:25 schreef Ticootje het volgende:
Cantare, het is heel 2010 om op de uitgerekende datum te bevallen!!! Dusse... Zullen we dan maar vannacht?
jaaaaaa doen!! ik ben heel benieuwd naar jouw meisjequote:Op zondag 22 augustus 2010 18:25 schreef Ticootje het volgende:
Cantare, het is heel 2010 om op de uitgerekende datum te bevallen!!! Dusse... Zullen we dan maar vannacht?
Het is mijn mennekequote:Op zondag 22 augustus 2010 17:48 schreef Shirley het volgende:
Nog geen weeen/baby's? Jammer....
J-net...niet te druk maken, tis vast niks.
Tessie ook al bijna aan de beurt..spannend!
Claudia! Wat een duidelijk mannetje! Goeie foto....
Wij hadden ook zo'n duidelijk beeld. Kon niet missen!
Ik ben ook zo benieuwd! Ook idd naar de naam van Tico's meid.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:28 schreef huuphuup het volgende:
[..]
jaaaaaa doen!! ik ben heel benieuwd naar jouw meisjeen vooral naar de naam
en ook naar t kindje van Cantare, ik denk nog steeds dat je een meisje aan t bakken bent cantare
Nu maar hopen dat dat morgen nog steeds zo is!quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het is mijn mennekeClaudia krijgt een meisje
![]()
Ik heb het beide keren gehad. De vorige zwangerschap had ik het een week lang. Het was geen helder rood bloed, maar het was wel net verontrustend genoeg om elke keer met een knoop in m'n maag naar het toilet te gaan. Deze keer heb ik het maar één keer een heel klein beetje gehad.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:26 schreef J-net het volgende:
Heb beetje stress vandaag; had vanochtend en net een klein beetje bruin slijmverlies. Tis niet rood, het is niet de hele dag. Maar ja toch wel stress.
Heb op 1 september de echo. K kijk er naar uit. Durf nu helemaal geen zwangerschapsbroek meer te bestellen. Eerst maar zien dat het goed is.
Wij hadden een granitovloer en dat was echt een ramp. Er kwamen vieze, bruine plekken in en als ik er agressief spul op gooide dan sloeg het dof wit uit. Je moet met zulke vloeren inderdaad héél voorzichtig zijn. Ik geloof dat groene zeep prima is voor zo'n vloer. (Daar waste ik vroeger mijn pony mee, maar ik kon het spul nergens in de winkels vinden toen ik er recentelijk naar zocht.)quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:10 schreef ymme het volgende:
En die tip van de badkamer, super! Maar nu is het zo dat wij natuurstenen op de badkamer hebben (als vloer). Nooit doen! Kan nergens tegen! Slaan wit uit van schoonmaakmiddelen behalve allesreiniger volgens mij. Ik baal daar zo van, want ik houd van bleek enzo. Maakt zo lekker schoon!
albert heijn heeft .. van driehoek als ik me niet vergis.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij hadden een granitovloer en dat was echt een ramp. Er kwamen vieze, bruine plekken in en als ik er agressief spul op gooide dan sloeg het dof wit uit. Je moet met zulke vloeren inderdaad héél voorzichtig zijn. Ik geloof dat groene zeep prima is voor zo'n vloer. (Daar waste ik vroeger mijn pony mee, maar ik kon het spul nergens in de winkels vinden toen ik er recentelijk naar zocht.)
heb je morgen het SEO? spannend!quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat dat morgen nog steeds zo is!
Same here. En ik merk dat mijn bekkenbodem zwakker aan het worden is. Ik ga er morgen wel even naar vragen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:40 schreef huuphuup het volgende:
Ik heb trouwens wel sinds een paar weken het idee dat het litteken van mn knip weer gevoeliger wordt.
Ja dat denk ik ook, maar ik vind het gek dat het precies op 1 plek is, ik kan het zo aanwijzen het is niet het hele litteken zeg maar. (en das een behoorlijk eindquote:Op zondag 22 augustus 2010 19:44 schreef Ticootje het volgende:
Huup, bij mij trekt m'n litteken ook af en toe. Jij bent gefiguurknipt van onder, zou het de doorbloeding kunnen zijn die het nu gevoelig maakt?
De baby is heel rustig. Mijn buik voelt een beetje raar maar kan niet echt zeggen wat er dan raar is. Maar geen wee te bekennen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:24 schreef Ticootje het volgende:
Is het helemaal rustig bij jou cantare? Mijn kleine is wel flink actief. Maar verder niets wat op weeën lijkt.
Bij Jan had ik geluk, hij kreeg toen net een nieuwe baan, en toen hij vertelde dat ik net moest bevallen rond die tijd ging hij gewoon een week later aan t werk. (contract ging ook een week later in). Ik zag toen ook heel erg op om ineens van man thuis + kraamhulp naar helemaal niets te gaan, maar ik heb toen twee dagen extra kraamzorg gekregen. Kweet niet hoe zijn baas nu reageert, maar hij zal wrs. gewoon een week vrij krijgen denk ik. Hij zit in de bouw/grondwerker, dus kan wat makkelijker vrij krijgen dan bv. de man van Huup ...quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:43 schreef Cantare het volgende:
Oh, gewoon even nieuwsgierig: wat doen jullie partners de tijd na de bevalling? Nemen ze nog extra vrij, en zo ja wanneer en hoe lang?
Mijn vriend had de vorige keer een week vrijgenomen en werkte daarna niet fulltime (hij werkt als freelancer dus hij kan zelf bepalen hoeveel 'klussen' hij heeft). Ik denk dat we dat deze keer niet echt anders gaan doen. We zitten er wel over te denken om hem langer 'vakantie' op te laten nemen omdat Ivan er ook nu ook is, maar het lijkt me voor hem ook wel lekker om aan het werk te blijven.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:43 schreef Cantare het volgende:
Oh, gewoon even nieuwsgierig: wat doen jullie partners de tijd na de bevalling? Nemen ze nog extra vrij, en zo ja wanneer en hoe lang?
Met 7 weken zie je al een "boontje" met knipperend hartje als het goed is, bij mij in ieder geval wel!quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:49 schreef -Nienna- het volgende:
En...donderdag al voor de eerste echo...dan ben ik 7w1d, ik snap nog steeds niet waarom ik zomaar zo vroeg mag komen en ga er ook maar vanuit dat er nog niks te zien is.
Dat kan ik me voorstellen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als er nog hulp is vind ik het niet zo zinvol. Ik ga liever met z'n drietjes nadien kneuteren.
ja dat had ik ook wel, en je raakt ook snel genoeg in het ritme, maar ik heb (en jij ookquote:Op zondag 22 augustus 2010 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn vriend had de vorige keer een week vrijgenomen en werkte daarna niet fulltime (hij werkt als freelancer dus hij kan zelf bepalen hoeveel 'klussen' hij heeft). Ik denk dat we dat deze keer niet echt anders gaan doen. We zitten er wel over te denken om hem langer 'vakantie' op te laten nemen omdat Ivan er ook nu ook is, maar het lijkt me voor hem ook wel lekker om aan het werk te blijven.
Na een week kon ik het in ieder geval prima alleen aan. Emotioneel voelde ik me er nog niet klaar voor (kraamhulp weg, vriend weg), maar daar was ik na één dag ook wel weer overheen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en mn moeder en vriendinnen en andere mensen zullen vast ook wel langskomen nog enzo. We meoten gewoon eens zien hoe het loopt denk ik.
Kun je het openhouden tot die tijd zodat je dan kunt bepalen wat je fijn vindt? Het is in theorie namelijk mogelijk dat er iets is waardoor jij en de baby een paar dagen in het ziekenhuis moeten liggen, en dan ligt je schema natuurlijk sowieso overhoop.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Uhm ja, dat zijn zaken waar ik niet over nadenk als eerste keer moeder zijnde. Maar twee weken vrij gaat niet tenzij hij voor die tijd ergens anders werkt met meer vrije dagen. Het is dus of het één of het ander.
Wij hebben de luxe van een opa en oma die die eerste periode zoveel op kunnen passen als we maar nodig hebben (Ivan komt daar nu al 2 dagen in de week, dus hij kent ze goed). Ook hoop ik tegen die tijd opvang voor Ivan te hebben bij het kinderdagverblijf, maar dat is nog een onzekere factor.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:21 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja dat had ik ook wel, en je raakt ook snel genoeg in het ritme, maar ik heb (en jij ook) straks natuurlijk nog een kindje die met alles geholpen moet worden, van aankleden en eten tot vermaken.
Als je dan ook nog zit met voeden van je kleintje en verzorgen enzo pfoe, dan zie ik er best tegenop als ik eraan terugdenk hoe lang ik fysiek in de kreukels heb gelegen.
Ik hoop deze keer ook wat sneller te herstellen van de bevalling. Ik heb vanwege hevig bloedverlies vrijdag, zaterdag, zondag en maandagochtend in het ziekenhuis gelegen en het was een behoorlijke kluif die maandag om naar huis te komen.quote:Maar goed, wie weet kom ik deze keer wel ongeschonden uit de strijd![]()
Doen wij ook een beetjequote:Op zondag 22 augustus 2010 21:48 schreef Claudia_x het volgende:
Kun je het openhouden tot die tijd zodat je dan kunt bepalen wat je fijn vindt?
de dag is nog amper begonnenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |