Mijn ervaring is hetzelfde, tegenwoordig moet je al goed zoeken wil je een bruikbare onbeveiligde wifi vinden. Overigens heb ik nu ook ondervonden dat veel mensen net wel op zoek zijn naar een 3G model en bv hun wifi model willen ruilen tegen een model met 3G.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:29 schreef Locusta het volgende:
/edit: en nog een vraag (en een beetje een crosspost):
Een vraag m.b.t. mijn keuze om toch voor de ipad wifi+3G te gaan:
Ik zie veel reacties van users op diverse fora voorbij komen waarin zij zeggen genoeg te hebben aan het (alleen) wifi-model omdat er, waar ze dan ook heen gaan, toch altijd wel wifi-verbinding beschikbaar is. Of het nou in hun eigen woonplaats, in een restaurant, op reis of aan de andere kant van NL is.
Dus vraag ik mij af waar die mensen wonen? Ik woon in het (hoge) noorden en hier is buitenshuis nergens een onbeveiligd netwerk te vinden. De enige mogelijkheid is een T-Mobile hotspot bij de MacD (en om nou alleen daar maar heen te gaan......). Is het noorden nou werkelijk zo'n achtergebleven gebied () of kijk ik niet genoeg rond?
Ik probeer namelijk regelmatig open/onbeveiligde wifi-verbindingen te vinden met mijn iPhone, maar heb ze hier nog niet gevonden. Ook in de hotels waar ik (o.a. op vakantie) kom, zijn het vaak dure, betaalde wifi-verbindingen.
Mensen, hoe zit dit?
Hier in Amsterdam ook niets hoor, ten minste in centrum. In woonwijken is er altijd wel een onbeveiligd netwerk, dat wel. Maar dat krijg je als je met veel mensen dicht bij elkaar woont.. Op vakantie op Bali was het dan weer overal makkelijk met de iPhone.quote:/edit: en nog een vraag (en een beetje een crosspost ):
Ik zie veel reacties van users op diverse fora voorbij komen waarin zij zeggen genoeg te hebben aan het (alleen) wifi-model omdat er, waar ze dan ook heen gaan, toch altijd wel wifi-verbinding beschikbaar is. Of het nou in hun eigen woonplaats, in een restaurant, op reis of aan de andere kant van NL is.
Dus vraag ik mij af waar die mensen wonen? Ik woon in het (hoge) noorden en hier is buitenshuis nergens een onbeveiligd netwerk te vinden. De enige mogelijkheid is een T-Mobile hotspot bij de MacD (en om nou alleen daar maar heen te gaan......). Is het noorden nou werkelijk zo'n achtergebleven gebied ( ) of kijk ik niet genoeg rond?
Ik probeer namelijk regelmatig open/onbeveiligde wifi-verbindingen te vinden met mijn iPhone, maar heb ze hier nog niet gevonden. Ook in de hotels waar ik (o.a. op vakantie) kom, zijn het vaak dure, betaalde wifi-verbindingen.
Mensen, hoe zit dit?
Nou, ik denk dat ik de iPad toch meestal in de hand zal houden en dan is zo'n steun niet nodig. Mijn intentie is om de iPad voornamelijk te gebruiken voor multimedia-toepassingen op de bank (onderuitgezaktquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:27 schreef macondo het volgende:
Ik zoek zelf ook nog een hoes. Maar let er wel op dat je de hoes ook als steun kunt gebruiken, want uitzichzelf blijft ie niet goed staan. En plat op tafel is vaak weer te plat.
Dat zou inderdaad ook kunnen. Maar denk dat ik veel te veel verknocht raak aan het "mobiel" zijn met mijn ipadquote:Hier in Amsterdam ook niets hoor, ten minste in centrum. In woonwijken is er altijd wel een onbeveiligd netwerk, dat wel. Maar dat krijg je als je met veel mensen dicht bij elkaar woont.. Op vakantie op Bali was het dan weer overal makkelijk met de iPhone.
En als argument voor het non-3G ding. Het is makkelijk om er veel tijdschriften, kranten en boeken op mee te nemen. Om dat te lezen heb je geen wifi nodig, als je het thuis maar ff update. Maar ieder zijn mening.
Hmmm, dat heb ik mij ook wel bedacht: een wifi-model kopen en de iPhone gebruiken voor internetten buitenshuis. Maar ik ben bang dat ik de iPad toch ook buitenshuis (vakantie?) wil gaan gebruiken en dan zal het me gaan storen dat er geen internet op zit.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:24 schreef Jack. het volgende:
Mijn ervaring is hetzelfde, tegenwoordig moet je al goed zoeken wil je een bruikbare onbeveiligde wifi vinden. Overigens heb ik nu ook ondervonden dat veel mensen net wel op zoek zijn naar een 3G model en bv hun wifi model willen ruilen tegen een model met 3G.
Ik denk dus niet dat het een verkeerde keuze is geweest om het 3G model te nemen.
Enige argument dat je zou kunnen inroepen is dat je een iphone met 3g hebt, in dat geval kan je via je iphone gaan surfen en is een 3g model van de ipad niet nodig.
Ja, zo doe ik dat ookquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:08 schreef bunker2 het volgende:
Misschien een domme vraag, maar ik heb een HTC HD2 met wifi router.
Kan ik dan een IPad zonder 3G nemen en internetten via mijn HD2? (dus via mijn telefoonabbo)
Jupquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:08 schreef bunker2 het volgende:
Misschien een domme vraag, maar ik heb een HTC HD2 met wifi router.
Kan ik dan een IPad zonder 3G nemen en internetten via mijn HD2? (dus via mijn telefoonabbo)
Same here, bank en bed en soms aan de keukentafel. Maar mijn advies is : wacht even met de hoes tot je hem een paar weken hebt. Dan zal je zien of je mijn ervaringen deelt of niet. Typen bijvoorbeeld zal je soms ook doen, en al vasthoudend lukt dat matig. Je komt dan een hand te kort. Of je hebt een bierbuik waar je 'm op kan leggen, maar dat heb ik dus nietquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:58 schreef Locusta het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat ik de iPad toch meestal in de hand zal houden en dan is zo'n steun niet nodig. Mijn intentie is om de iPad voornamelijk te gebruiken voor multimedia-toepassingen op de bank (onderuitgezakt) en in bed.
Vandaar dat ik dus alleen maar op zoek ben naar een sleeve-achtig iets.
http://www.macrumors.com/quote:IDG News translates a new Economic Daily News report that claims a 7" iPad will indeed be launched by Christmas of this year.
The Economic Daily reports that Taiwanese companies have won a number of component contracts for the iPad 2. Chimei Innolux will supply 7-inch LCD screens, which use the same IPS (in-plane switching) technology found in the original iPad, which improves viewing angles and color on LCD screens. Touchscreen technology for the screens will come from Cando Corporation, the report says.
While talk of a 7" iPad has been circulating for some time, it has recently regained the spotlight with a report from iLounge earlier this month. iLounge offered the above mock-up and suggested the 7" iPad would launch later this year or early next. Meanwhile, Digitimes also reported on the likelihood a 7" iPad just last week.
The currently shipping 9.7" iPad has been seen as a huge success selling 3.27 million units during the first quarter of sales.
Ik zit het grootste gedeelte van de week thuis en op mn werk en daar heb ik een uitermate good wifi netwerk (plus de passwordsquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:29 schreef Locusta het volgende:
/edit: en nog een vraag (en een beetje een crosspost):
Dus vraag ik mij af waar die mensen wonen? Ik woon in het (hoge) noorden en hier is buitenshuis nergens een onbeveiligd netwerk te vinden. De enige mogelijkheid is een T-Mobile hotspot bij de MacD (en om nou alleen daar maar heen te gaan......). Is het noorden nou werkelijk zo'n achtergebleven gebied () of kijk ik niet genoeg rond?
Mensen, hoe zit dit?
AGPS = gps on steroïds. Beter dus.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:58 schreef freud het volgende:
In de 3G variant zit toch geen GPS, maar aGPS?
Ik gebruik Comic Zeal mini. Werkt prima, behalve dan dat ik het contrast niet kan verhogen. Weet iemand een comic book reader waarmee dit wel kan?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:26 schreef Berend. het volgende:
[..]
Op welke app lees jij Donald duck?
Assisted GPS is GPS plus meer.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:58 schreef freud het volgende:
Dat kan met bv ComicZeal of als je DD's in pdf formaat hebt in iBooks.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:55 schreef Berend. het volgende:
Hoe kan ik nou Donald Duck op me iPad lezen?
Ook nog gratis apps?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 01:02 schreef knater het volgende:
[..]
Dat kan met bv ComicZeal of als je DD's in pdf formaat hebt in iBooks.
Zijn er btw nog mensen die goede comics lezen? Ik ben bezig met The Walking Dead, nog suggesties?
En wat zit er dan in de versie zonder 3g? Helemaal geen gps?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:58 schreef freud het volgende:
Cloudreaders is een graits PDF/CBR reader.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 01:09 schreef Berend. het volgende:
Ik heb donald duck in pdf file, en cbr.
Skyhookquote:Op woensdag 18 augustus 2010 03:10 schreef NoCigar het volgende:
Hoe herkent de versie zonder G de locatie dan?
quote:http://en.wikipedia.org/wiki/IPad : The iPad can use Wi-Fi network trilateration from Skyhook Wireless to provide location information to applications such as Google Maps.
Precies mijn gedachtquote:Op woensdag 18 augustus 2010 02:08 schreef Zak het volgende:
precies helemaal niet.
Ik heb een versie zonder G. Wil graag op meerdere apparaten een 3g verbinding gebruiken zoals bijvoorbeeld de laptop. Daarom heb ik zo'n mifi achtig ding aangeschaft. Werkt perfect. Ligt gewoon standaard in de auto want kan opladen via een usb-lader. Heb dus altijd wel verbinding ermee. Al moet ik zeggen dat ik mijn iPad weinig mee neem. Het is voor mij vooral een apparaat om thuis te internetten op de bank. Lekker onderuitgezakt werkt het beter dan een laptop of netbook (die laatste heb ik weggegeven sinds ik de ipad heb, geen toepassing meer voor)
Sin City?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 01:02 schreef knater het volgende:
[..]
Dat kan met bv ComicZeal of als je DD's in pdf formaat hebt in iBooks.
Zijn er btw nog mensen die goede comics lezen? Ik ben bezig met The Walking Dead, nog suggesties?
PDF's naar iTunes slepen en syncen. Moet gewoon werken.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:51 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Sin City?
Hoe kan je PDF's lezen in iBooks? Ik heb iBooks op mijn iPhone, maar kan alleen epub-bestanden synchroniseren.
Ach, het kon ook maar sinds 2 versies updates van ibooks. dus je kan het gemist hebben.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
Krijg nou tieten!
En ik maar al m'n pdf'jes met Calibre omzetten naar epub
Zou kunnen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:07 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ach, het kon ook maar sinds 2 versies updates van ibooks. dus je kan het gemist hebben.
Als je veel pdf moet lezen, kan je beter even 79 cent uitgeven voor goodreader. Dat leest lekkerder dan ibook. is namelijk veel sneller (precached de pagina;s) kan je lekker snel door tijdschriften bladerenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zou kunnen.
Een iPad wordt er nu wel steeds aantrekkelijker op. Dat in- en uitzoomen van PDF-bestanden leest op dat kleine scherm toch minder relaxed dan epub. Dat, en stripboeken.
Tja.. had je vooronderzoek moeten doen voordat je die app kocht.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:26 schreef Splackavellie02 het volgende:
Bedankt voor de tip. Eerst maar eens naar een iPad op zoek, want ik heb geen zin om twee keer die app te moeten kopen. Dat probleem heb ik nu met Comic Zeal al.
Ik geloof het niet. Als hij dezelfde resolutie houdt en het scherm wordt kleiner, worden de interface elementen te klein.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:39 schreef misterDre het volgende:
Gerucht: een kleinere iPad voor de feestdagen.
Apple komt mogelijk nog voor het einde van het jaar met een nieuwe, kleinere iPad. Dat meldt de Chineestalige financiële krant Economic Daily News. Gisteren bleek uit broncode in de meest recente iOS 4.1-bèta al dat een nieuwe iPad, evenals een nieuwe iPhone, momenteel worden getest. Een kleinere variant naast de huidige 9.7-inch iPad duidt erop dat Apple, net zoals bij Macs, een iPad-lijn op de markt wil brengen.
Volgens Economic Daily News krijgt de nieuwe iPad een 7-inch beeldscherm. Andere specificaties zijn nog niet bekend, maar uit een eerder gerucht van het Taiwanese DigiTimes bleek al dat de nieuwe iPad mogelijk een Cortex A9-processor en 512 MB werkgeheugen aan boord heeft, evenals een IPS-beeldscherm met een resolutie van 1024×768 pixels. Economic Daily News voorspelde eerder al dat Apple werkte aan een tablet (de uiteindelijke iPad), terwijl andere publicaties stelden dat het een netbook zou worden.
Volgens de publicatie heeft Apple contracten afgesloten met Taiwanese fabrikanten voor de productie en assemblage van het apparaat. Zo zal Chimei Innolux de 7-inch beeldschermen gaan leveren en is Cando Corporation verantwoordelijk voor de touchscreen-technologie. Compal Electronics zal het apparaat uiteindelijk gaan assembleren. De vorige iPad werd nog door Foxconn geassembleerd, maar dit bedrijf kwam recentelijk slecht in het nieuws vanwege een serie zelfdodingen en slechte arbeidsomstandigheden voor werknemers.
De toevoeging van een kleiner, en waarschijnlijk goedkoper, iPad-model lijkt in de aanloop naar de feestdagen een logische keuze. Al is het de vraag of het apparaat een populair kerstcadeau zal zijn. Wel als het aan de Britse elektronicaketen Dixons ligt. Die voorspelde eerder al dat de iPad deze kerst het populairste cadeau zal zijn. Van de iPad werden in de eerste drie maanden na lancering al ruim 3,27 miljoen exemplaren verkocht.
Bron: http://www.ipadplanet.nl/(...)-voor-de-feestdagen/
Op iPadplanet postte iemand hierover de volgende reactie, waar ik mij volledig in kan vinden:quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:39 schreef misterDre het volgende:
Gerucht: een kleinere iPad voor de feestdagen.
Apple komt mogelijk nog voor het einde van het jaar met een nieuwe, kleinere iPad. Dat meldt de Chineestalige financiële krant Economic Daily News. Gisteren bleek uit broncode in de meest recente iOS 4.1-bèta al dat een nieuwe iPad, evenals een nieuwe iPhone, momenteel worden getest. Een kleinere variant naast de huidige 9.7-inch iPad duidt erop dat Apple, net zoals bij Macs, een iPad-lijn op de markt wil brengen.
Volgens Economic Daily News krijgt de nieuwe iPad een 7-inch beeldscherm. Andere specificaties zijn nog niet bekend, maar uit een eerder gerucht van het Taiwanese DigiTimes bleek al dat de nieuwe iPad mogelijk een Cortex A9-processor en 512 MB werkgeheugen aan boord heeft, evenals een IPS-beeldscherm met een resolutie van 1024×768 pixels. Economic Daily News voorspelde eerder al dat Apple werkte aan een tablet (de uiteindelijke iPad), terwijl andere publicaties stelden dat het een netbook zou worden.
Volgens de publicatie heeft Apple contracten afgesloten met Taiwanese fabrikanten voor de productie en assemblage van het apparaat. Zo zal Chimei Innolux de 7-inch beeldschermen gaan leveren en is Cando Corporation verantwoordelijk voor de touchscreen-technologie. Compal Electronics zal het apparaat uiteindelijk gaan assembleren. De vorige iPad werd nog door Foxconn geassembleerd, maar dit bedrijf kwam recentelijk slecht in het nieuws vanwege een serie zelfdodingen en slechte arbeidsomstandigheden voor werknemers.
De toevoeging van een kleiner, en waarschijnlijk goedkoper, iPad-model lijkt in de aanloop naar de feestdagen een logische keuze. Al is het de vraag of het apparaat een populair kerstcadeau zal zijn. Wel als het aan de Britse elektronicaketen Dixons ligt. Die voorspelde eerder al dat de iPad deze kerst het populairste cadeau zal zijn. Van de iPad werden in de eerste drie maanden na lancering al ruim 3,27 miljoen exemplaren verkocht.
Bron: http://www.ipadplanet.nl/(...)-voor-de-feestdagen/
quote:Hier snap ik het nut echt niet van? De huidige iPad is toch ideal? Waarom een kleinere versie maken met betere hardware dan de huidige versie? En misschien in juli dan terug een grotere ipad met de hardware die in de kleinere zit?
Tja. Als Apple al een nieuwe iPad gaat introduceren voor de feestdagen dan zullen ook de iPad die nu te koop is upgraden.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:40 schreef Locusta het volgende:
Maar dan was het toch logischer geweest als ze met een wat kleiner formaat waren begonnen en zowel de schermgrootte als de performance zouden "opkrikken" om het zo maar even te zeggen?
Zoek de volgende keer naar films in .avi (divx) en speel ze af met CineXplayer. Bespaart je een boel tijd.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:33 schreef versteegrob het volgende:
Vraagje, heb nu een aantal films op me pc staan in .iso (.vob)
Nu ga ik op vakantie en wil ik deze films op me Ipad hebben alleen hoe converteer je een .iso (.vob) naar de Ipad ?
quote:
Lag misschien wel aan de betreffende .avi. Ik heb er al een aantal afgespeeld en hier loopt het soepel.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 08:53 schreef Tokus het volgende:
Ik heb onlangs CineXplayer geprobeerd, maar gelijk met de 1e .avi had dat programma al moeite. Die heb ik er dus gelijk afgegooid.
Fruit Ninja HDquote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:53 schreef misterDre het volgende:
[..]
Tof filmpje.
Weet iemand hoe de app heet die je op het plaatje ziet?
Mooi overzicht. Wel een beetje vervelend dat al die tijdschriften hun eigen app lanceren. Audax/AKO gaat ook iets maken geloof ik.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zo. Magazines op de iPad: een overzicht
Yup, die zal wel ergens de komende weken uitkomen, verwacht ik. Benieuwd wat ze ervan maken.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:52 schreef macondo het volgende:
[..]
Mooi overzicht. Wel een beetje vervelend dat al die tijdschriften hun eigen app lanceren. Audax/AKO gaat ook iets maken geloof ik.
Yup, is ook te vinden. Zie filestube.com etc.quote:Weten jullie of er veel tijdschriften in het grijze circuits te vinden zijn? Ik vind vooral MacWorld's en Playboys daar. Maar... Time? Forbes? The Economist?
Denk het juist niet. Mensen die nu graag een iPad willen maar m net wst te duur vinden zullen straks graag een kleinere en goedkopere willen kopen. Had je het andersom gedaan, dan had jemdat effect niet.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:40 schreef Locusta het volgende:
Maar dan was het toch logischer geweest als ze met een wat kleiner formaat waren begonnen en zowel de schermgrootte als de performance zouden "opkrikken" om het zo maar even te zeggen?
Je kan gewoon activeren, en dan krijg je in iTunes vanzelf de update aangeboden.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
Als ik nu een iPad bij de Mediamarkt koop, staat er dan FW 3.2.2 op, of kan ik hem activeren met 3.2 en vraagt iTunes dan pas om een update?
Oke, dus het is niet zo dat iPads die nu in de winkel liggen 3.2.2 preïnstalled hebben en ik de optie op jailbreaken kwijt raak?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:28 schreef freud het volgende:
[..]
Je kan gewoon activeren, en dan krijg je in iTunes vanzelf de update aangeboden.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mja, de mijne was nog 3.2.1 geloof ik, maar goed, op de doos kan je de firmware niet zien verder.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:10 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Oke, dus het is niet zo dat iPads die nu in de winkel liggen 3.2.2 preïnstalled hebben en ik de optie op jailbreaken kwijt raak?
Die van mij kwam met 3.2.0 dacht ik, waarschijnlijk krijgen nieuwe batches 3.2.2 mee dan.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:17 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, de mijne was nog 3.2.1 geloof ik, maar goed, op de doos kan je de firmware niet zien verder.
iphone appquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:13 schreef misterDre het volgende:
Voor de liefhebbers van behendigheidsspellen.
Vandaag is Fetchup gratis in de store.
http://itunes.apple.com/nl/app/fetchup/id358192416?mt=8
Voor jezelf of voor anderen?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:09 schreef kadeya het volgende:
Weet iemand een programma voor de iPad waarmee ik werkroosters kan maken. Bedankt.
Voor anderen. Numbers ziet er inderdaad goed uit. Ik kom er alleen niet helemaal uit of je ook automatisch het aantal gewerkte dagen kan laten uitrekenen.quote:
Misschien even googlen voor formules?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 07:41 schreef kadeya het volgende:
Voor anderen. Numbers ziet er inderdaad goed uit. Ik kom er alleen niet helemaal uit of je ook automatisch het aantal gewerkte dagen kan laten uitrekenen.
iPhoneapplicaties zijn naar mijn mening zelden bruikbaar op de iPad. Gebruik enkel uit pure nood de iPhone app van Uitzending Gemist.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:14 schreef misterDre het volgende:
[..]
Ook compatibel met de iPad. Ziet er prima uit![]()
Neem jij hem niet
updaten over je JB is altijd dat kwijtraken.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:10 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Oke, dus het is niet zo dat iPads die nu in de winkel liggen 3.2.2 preïnstalled hebben en ik de optie op jailbreaken kwijt raak?
Dat was niet mijn vraag. Ik wil weten hoe groot de kans is dat een nieuwe iPad geleverd wordt met 3.2.2 aangezien die niet te Jailbreaken is. Ik wil er best eentje nieuw in de winkel kopen, maar dan wel met 3.2.1quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:22 schreef rubje het volgende:
[..]
updaten over je JB is altijd dat kwijtraken.
Dus of je update eerst en dan kijk je welke versie en dan zoek je de JB ervoor.
Daarna niet meer updaten anders doe je een restore.
Aangezien de voorraden nog altijd klein zijn en ze dus rechtstreeks uit de fabriek geleverd worden acht ik de kans klein dat je een iPad met verouderde firmware krijgt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:38 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat was niet mijn vraag. Ik wil weten hoe groot de kans is dat een nieuwe iPad geleverd wordt met 3.2.2 aangezien die niet te Jailbreaken is. Ik wil er best eentje nieuw in de winkel kopen, maar dan wel met 3.2.1
Dat is dus kut, dan moet ik op zoek naar een tweedehands toestel dat bijna niet wordt aangeboden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:42 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Aangezien de voorraden nog altijd klein zijn en ze dus rechtstreeks uit de fabriek geleverd worden acht ik de kans klein dat je een iPad met verouderde firmware krijgt.
Doet er niet toe. De nieuwe jailbreak zal hoogstwaarschijnlijk pas vrijgegeven worden na de release van iOS4 voor de iPad, wat nog weken, misschien wel maanden kan duren. Ik heb geen zin om daar op te wachtenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Die nieuwe firmware wordt ook wel gekraakt, dat is slechts een kwestie van tijd. Hackers zijn enorm inventief.
Ik heb hetzelfde probleem met foto's. Elke keer moet ik heul veul foto's opnieuw eropzetten, dat kost veel tijdquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:11 schreef NoCigar het volgende:
Vraagje van een newbie: Als ik muziek of e-boeken naar mijn Ipad versleep in Itunes staat dat nieuw spul er wel op, maar is al de oude muziek e.d. verdwenen.
Hoe kan ik dat voorkomen?
Heb je "muziek en video's handmatig beheren" aangevinkt? Zoniet, dan moet je dat even doenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:11 schreef NoCigar het volgende:
Vraagje van een newbie: Als ik muziek of e-boeken naar mijn Ipad versleep in Itunes staat dat nieuw spul er wel op, maar is al de oude muziek e.d. verdwenen.
Nee hoor, ik heb geen credit card en meerdere keren bij bestskinsever besteldquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:26 schreef Locusta het volgende:
Kon de verleiding niet weerstaan en heb een paar "gadgets/prulletjes" bij DX besteld![]()
Stylus voor de iPad
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.42362
Een docking station voor mijn iPhone 3G
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33389
Een bescherming voor de achterkant van mijn iPhone
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14819
Ik zie wel wat er van komt, uiteindelijk "maar" ¤13 hoeven te betalen
Ohja, en uiteindelijk ben ik voor mijn iPad voor een Fabrix sleeve gegaan en een ZAGG invisible shield (wilde er eentje halen bij bestskinsever, maar daar blijk je alleen met PP i.c.m. een cc te kunnen betalen).
Je kunt bij Paypal ook een gewone bankrekening opgeven. Dan moet je ze geloof ik eenmalig toestemming geven om 1 cent af te schrijven of te laten storten. Zo heb ik het gedaanquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:55 schreef Locusta het volgende:
Wat raar! Want ik kon alleen maar betalen als ik mijn cc aan mijn pp-account koppelde(er stond bij dat bestskinsever het geld direct wilde hebben)
/edit: en ik heb geen cc, dus dan houdt het op
Dat klopt, zo heb ik dat ook gedaanquote:Op zondag 22 augustus 2010 14:57 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je kunt bij Paypal ook een gewone bankrekening opgeven. Dan moet je ze geloof ik eenmalig toestemming geven om 1 cent af te schrijven of te laten storten. Zo heb ik het gedaan
Je moet helaas bij Apple alles op twee plekken bewaren, nadeel van het synchroniseren...quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:11 schreef NoCigar het volgende:
De dpi mag niet verrassend zijn toch? Ik kan me weer niet voorstellen dat iets lezen op een iPhone lekker is, klein scherm en kleinere lettersquote:Op zondag 22 augustus 2010 20:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik heb er sinds vandaag ook eentje (typ dit nu ook op de iPad), maar ik ben nog niet helemaal overtuigd. Het eerste half uur, uurtje was leuk en erg indrukwekkend maar toen paktenik mijn iPhone erbij en viel meteen op hoe laag de pixeldensiteit is. Het retina display van mijn iPhone is zo onwaarschijnlijk veel mooier en scherper dat het scherm van de iPad nog erger lijkt dan dat van de 3GS. Ik heb mijn ebooks erop gezet en ibooks ziet er mooi uit, maar ik kan me niet voorstellen dat het relaxed is om lange tijd boeken te lezen op dit scherm.
Ook lijkt de iPad met zwaardere spellen veel trager dan de iPhone 4. Ik had zelfs lag! Da's echt Apple onwaardig.
Het is een leuk dingetje, maar tot nog toe is de iPhone 4 als mobiele alleskunner in elk opzicht superieur, net als mijn laptop voor alles wat ik niet op mijn iPhone doe.
jammer, maar dat is het wel.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
ik kan me niet voorstellen dat het relaxed is om lange tijd boeken te lezen op dit scherm.
Ik had ook geen gelijkwaardige dpi verwacht als op de iPhone 4, maar na al dat gejuich over het geweldige scherm van de iPad had ik toch in ieder geval een beter scherm verwacht dan op de oude iPhones. Boeken hebben grotere letters op de ipad dan op de iPhone, maar je zit naar mijn mening te duidelijk naar een lcd-scherm te kijken. Bij de iPhone vergeet je dit, en zou het net zo goed papier kunnen zijn. Betere kijkhoek, beter contrast, en vooral geen zichtbare pixels.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:48 schreef freud het volgende:
[..]
De dpi mag niet verrassend zijn toch? Ik kan me weer niet voorstellen dat iets lezen op een iPhone lekker is, klein scherm en kleinere letters. En tja, als je wilt gamen, dan koop je geen mac maar een pc of console lijkt me.
Jij hebt vast geen iPhone 4. Met je eigen piemel spelen kan ook heel lekker zijn, totdat je ervaart wat echte seks is.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:55 schreef Tokus het volgende:
[..]
jammer, maar dat is het wel.
maar ga vooral op zo'n klein schermpje boeken lezen als je dat lekkerder vindt.
De vraag ligt al een paar dagen op mijn tong: waarom heb jij een iPad gekocht?quote:
Misschien iPad een keer herstellen. Je bent wel de eerste die ik trouwens spreek of hoor over sync problemen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:36 schreef Splackavellie02 het volgende:
Lekker apparaatje, die iPad. Zelfs apps syncen gaat niet.
Ik heb in iTunes via de appstore een spel gekocht, en via de appstore op mijn iPad. Als ik nu dat spel dat op de computer staat probeer te syncen, krijg ik de melding:
"iTunes heeft op de iPad aangeschafte onderdelen aangetroffen die niet aanwezig zijn in de iTunes-bibliotheek. Wilt u deze onderdelen synchroniseren?"
Als ik vervolgens op "overzetten" klik, synchroniseert hij een paar seconden, om vervolgens doodleuk te stoppen. Nu is het spel van mijn computer nog steeds niet gesynchroniseerd naar de iPad en de app op de iPad niet naar de computer. Beide apparaten al herstart, en nog steeds werkt het niet. Iphone synchroniseert wel zonder problemen.
Herstellen kan alleen naar 3.2.2 en dan ben ik mijn Jailbreak kwijt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:48 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Misschien iPad een keer herstellen. Je bent wel de eerste die ik trouwens spreek of hoor over sync problemen.
Vooral voor eBooks en comics, mede omdat iedereen overal enthousiast verkondigt dat eBooks lezen op de iPad zo'n verademing is. Softwarematig geldt dit ook wel, zeker in vergelijking met de meeste eReaders. Maar het 'je vergeet dat je een iPad vast hebt en het leest gewoon als een boek' gaat echt niet op. Daarvoor is de resolutie van het scherm veel te laag.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:19 schreef Copycat het volgende:
De vraag ligt al een paar dagen op mijn tong: waarom heb jij een iPad gekocht?
Jailbreaken en dan 'zeuren' dat apple functies niet meer werken... Lijkt me een risico van het jailbreaken?quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Herstellen kan alleen naar 3.2.2 en dan ben ik mijn Jailbreak kwijt.
Mwoah, dan zijn de meningen verdeeld. Ik vind het prima werken met comics, en voor ebooks is het verschil alleen in het feit dat de iPad wat zwaarder is. Als er een versie ooit uitkomt met een eInk layer op de iPad, dan is dat wel een mooie verbeteringquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:04 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Vooral voor eBooks en comics, mede omdat iedereen overal enthousiast verkondigt dat eBooks lezen op de iPad zo'n verademing is. Softwarematig geldt dit ook wel, zeker in vergelijking met de meeste eReaders. Maar het 'je vergeet dat je een iPad vast hebt en het leest gewoon als een boek' gaat echt niet op. Daarvoor is de resolutie van het scherm veel te laag.
Het zal wel wennen, maar de iPad heeft alleen maar de uitstekende software als concurrentie voor eReaders. Voor rustig lezen is elektronische inkt vele malen beter.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik heb er sinds vandaag ook eentje (typ dit nu ook op de iPad), maar ik ben nog niet helemaal overtuigd. Het eerste half uur, uurtje was leuk en erg indrukwekkend maar toen paktenik mijn iPhone erbij en viel meteen op hoe laag de pixeldensiteit is. Het retina display van mijn iPhone is zo onwaarschijnlijk veel mooier en scherper dat het scherm van de iPad nog erger lijkt dan dat van de 3GS. Ik heb mijn ebooks erop gezet en ibooks ziet er mooi uit, maar ik kan me niet voorstellen dat het relaxed is om lange tijd boeken te lezen op dit scherm.
Ook lijkt de iPad met zwaardere spellen veel trager dan de iPhone 4. Ik had zelfs lag! Da's echt Apple onwaardig.
Het is een leuk dingetje, maar tot nog toe is de iPhone 4 als mobiele alleskunner in elk opzicht superieur, net als mijn laptop voor alles wat ik niet op mijn iPhone doe.
Ik zou em dan terugbrengen, je hebt een device gekocht voor minimaal 499,- en dan mag je er vanuit gaan dat ie bevalt. Van wat ik zo lees in je vorige posts ben je er niet tevreden over, met name dat het scherm niet goed genoeg is en laat dat nou het punt zijn waarvoor je zo'n ding koopt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:04 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Vooral voor eBooks en comics, mede omdat iedereen overal enthousiast verkondigt dat eBooks lezen op de iPad zo'n verademing is. Softwarematig geldt dit ook wel, zeker in vergelijking met de meeste eReaders. Maar het 'je vergeet dat je een iPad vast hebt en het leest gewoon als een boek' gaat echt niet op. Daarvoor is de resolutie van het scherm veel te laag.
Het zal wel wennen, maar de iPad heeft alleen maar de uitstekende software als concurrentie voor eReaders. Voor rustig lezen is elektronische inkt vele malen beter.
Da's echt bullshit. Ik heb al mijn iPhones gejailbreakt en nooit problemen gehad.quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:36 schreef freud het volgende:
Jailbreaken en dan 'zeuren' dat apple functies niet meer werken... Lijkt me een risico van het jailbreaken?
Comics lezen is zeker lekker, omdat het formaat dan precies juist is. Voor eBooks valt ie toch ietwat tegen. Ik heb hem tweedehands gekocht, dus terugbrengen is geen optie. Ik zal eens kijken of ik hem zonder verlies kan doorverkopen.quote:Mwoah, dan zijn de meningen verdeeld. Ik vind het prima werken met comics, en voor ebooks is het verschil alleen in het feit dat de iPad wat zwaarder is. Als er een versie ooit uitkomt met een eInk layer op de iPad, dan is dat wel een mooie verbetering.
Een iPad met e-ink laag, dat zou echt geweldig zijn ja. Het is iets wat ik in een toekomstige versie best nog wel zie verschijnen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:36 schreef freud het volgende:
Mwoah, dan zijn de meningen verdeeld. Ik vind het prima werken met comics, en voor ebooks is het verschil alleen in het feit dat de iPad wat zwaarder is. Als er een versie ooit uitkomt met een eInk layer op de iPad, dan is dat wel een mooie verbetering.
Een iPad met retina-display zou ook erg mooi zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:50 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een iPad met e-ink laag, dat zou echt geweldig zijn ja. Het is iets wat ik in een toekomstige versie best nog wel zie verschijnen.
Volgens mij kan dat dat niet bij een "normaal" pop3-accountquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:25 schreef Oxymoron het volgende:
Kun je op de iPad, in het programma Mail ook meerdere mappen maken? Ik heb nu staan:
Inkomend
Verstuurd
Prullenbak
Maar ik wil ook wat berichten voor later bewaren. Kan dat?
Dus meerdere postvakken maken?
op tweakers zijn er al een paar die hun ipad voor de verwachte leverdatum krijgen, en het ipadnews zegt dat apple's productie de vraag begint bij te benen. Dus kans is groot dat je het ook eerder krijgt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:02 schreef Locusta het volgende:
Crosspost![]()
Net even gekeken op mijn account bij de apple store en ik kan hem niet meer annuleren (letters zijn grijs geworden).
Verwachte verzenddatum: 5 werkdagen
Verwachte leverdatum: 31 Aug, 2010 - 01 Sep, 2010
Maar ik heb de delivery status app op mijn dashboard en daar staat dat hij "prepaired for shipment" is, zou dit kunnen betekenen dat ik hem misschien toch wat eerder krijg dan begin volgende week?
Moet je dan betalen met een cc of kan het ook met pp of click and buy (o.i.d.)?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
Unlimited abo op PressReader genomen. Kijken hoe dat bevalt. Keuze genoeg iig...
Zou wel fijn zijn als ik hem wat eerder krijg, moet de 30e weer werkenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:55 schreef athlonkmf het volgende:
op tweakers zijn er al een paar die hun ipad voor de verwachte leverdatum krijgen, en het ipadnews zegt dat apple's productie de vraag begint bij te benen. Dus kans is groot dat je het ook eerder krijgt.
Alleen creditcard, als ik 't zo zie. Maar als je een cc hebt, lijkt me dat geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:09 schreef Locusta het volgende:
[..]
Moet je dan betalen met een cc of kan het ook met pp of click and buy (o.i.d.)?
Die heb ik dus nietquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Alleen creditcard, als ik 't zo zie. Maar als je een cc hebt, lijkt me dat geen enkel probleem.
Ah, da's balenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:34 schreef Locusta het volgende:
[..]
Die heb ik dus nietZo'n abonnement leek mij ook wel wat.
Ik en cc's gaan niet samen, helaas
Is dat net zoiets als Wirecard of Net+ Prepaid MasterCard ?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ah, da's balen.
Evt. een prepaid virtuele creditcard via https://www.entropay.com/ ? Die heb ik wel es gebruikt bij Ryanair om geen transactiekosten te hoeven dokken.
Ik niet en ik gebruik ook Chrome op Mac. Is een https-site. Wat voor melding>?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:12 schreef Locusta het volgende:
[..]
Is dat net zoiets als Wirecard of Net+ Prepaid MasterCard ?
Ben deze online "debit cards" een keer tegengekomen in een WGR-topic. Ik heb ze alleen nog niet getest
/edit: ik krijg een beveiligingswaarschuwing bij de site die jij noemt(gebruik Chrome op m'n Mac)
Met een Gmail-account kan het. Je maakt je mappen aan in Gmail bij instellingen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:25 schreef Oxymoron het volgende:
Kun je op de iPad, in het programma Mail ook meerdere mappen maken? Ik heb nu staan:
Inkomend
Verstuurd
Prullenbak
Maar ik wil ook wat berichten voor later bewaren. Kan dat?
Dus meerdere postvakken maken?
Dat het geen problemen oplevert bij je iPhones betekent natuurlijk niet dat het geen problemen kan opleveren bij je iPad.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:45 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Da's echt bullshit. Ik heb al mijn iPhones gejailbreakt en nooit problemen gehad.
Thanks, misschien dat ik dat dan eens moet proberen (voor in-app purchases e.d.)quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:19 schreef Rnnz het volgende:
Wirecard werkt in ieder geval goed en is betrouwbaar.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik niet en ik gebruik ook Chrome op Mac. Is een https-site. Wat voor melding>?
Slaat nergens op, het is dezelfde modificatie. Dankzij die jailbreak kan ik tenminste nog apps synchroniseren met de iPad. De jailbreak community helpt je tenminste als je problemen hebt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:12 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dat het geen problemen oplevert bij je iPhones betekent natuurlijk niet dat het geen problemen kan opleveren bij je iPad.
Echt, met een jailbreak heb je gewoon geen recht op klagen.
Het gaat meer om het feit dat je aanpassingen aanbrengt op een device waarvoor het niet bedoeld is. Apple is nou eenmaal anaal als het gaat om dingen aanpassingen. Als ik mijn auto tune is dat ook legaal. Als ik daarom mijn motor veel sneller laat slijten, heb ik geen recht meer op garantie. Is toch een deel van het risico?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:38 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Slaat nergens op, het is dezelfde modificatie. Dankzij die jailbreak kan ik tenminste nog apps synchroniseren met de iPad. De jailbreak community helpt je tenminste als je problemen hebt.
Jailbreak is trouwens legaal, dus donder jij even lekker snel van je voetstuk af.
Zodra je jailbreakt wordt je iPad niet meer ondersteund, dat weet je vantevoren, dus dan moet je niet gaan zeuren als iets niet meer werkt. Als je met een standaard iPad problemen hebt, dán mag je gaan klagen, anders totaal niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:38 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Slaat nergens op, het is dezelfde modificatie. Dankzij die jailbreak kan ik tenminste nog apps synchroniseren met de iPad. De jailbreak community helpt je tenminste als je problemen hebt.
Jailbreak is trouwens legaal, dus donder jij even lekker snel van je voetstuk af.
Wat ben jij toch verschrikkelijk dom..quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:23 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Zodra je jailbreakt wordt je iPad niet meer ondersteund, dat weet je vantevoren, dus dan moet je niet gaan zeuren als iets niet meer werkt. Als je met een standaard iPad problemen hebt, dán mag je gaan klagen, anders totaal niet.
En je iPad in het water gooien is ook legaal, ga je dan ook bij Apple janken als ie het niet meer doet?
En dat kan niet als je niet jailbreakt?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:38 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Slaat nergens op, het is dezelfde modificatie. Dankzij die jailbreak kan ik tenminste nog apps synchroniseren met de iPad.
Als jij problemen met een app hebt, zal een goede/klantvriendelijke developer jou ook helpen. Daar heeft ie zelf ook belang bij.quote:De jailbreak community helpt je tenminste als je problemen hebt.
Sterk tegenargument.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:26 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wat ben jij toch verschrikkelijk dom..
Dat zeg ik toch?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
En dat kan niet als je niet jailbreakt?
'Zou moeten', ja, maar dat doet het niet. iTunes gaf ook geen foutmelding, hij deed gewoon alsof er gesynchroniseerd was, zonder dat ook echt gedaan te hebben.quote:Als jij dat apparaat gebruikt zoals het bedoeld is, moet dat goed gaan. En als 't dan niet goed gaat, moet Apple je helpen.
Het gebeurde bij meerdere apps, heeft niets met de developers te maken, want precies hetzelfde bestand wilde wel synchroniseren op m'n iPhone.quote:Als jij problemen met een app hebt, zal een goede/klantvriendelijke developer jou ook helpen. Daar heeft ie zelf ook belang bij.
Prima voor jou, anderen willen wel iets meer vrijheid, maar toch gebruik kunnen maken van iOS omdat dat voor hen het beste smartphone OS is.quote:Men kan wel janken over een 'gesloten' systeem van Apple, maar dat zorgt er wel voor dat je een stabiel systeem hebt. Ik mis helemaal niets op m'n iPhone of iPad doordat ik niet jailbreak. En daardoor heb ik wel een stabiel apparaat.
Argumenten vallen toch dood tegen dat Apple billboard dat je voor je kop hebt hangen, dus ik ga er geen moeite in steken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:32 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Sterk tegenargument. [ afbeelding ]
Apple: Niet je iPad jailbreaken want dan maak je 'm stuk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:36 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Argumenten vallen toch dood tegen dat Apple billboard dat je voor je kop hebt hangen, dus ik ga er geen moeite in steken.
Zoals ik al zei, jij bent echt dom. Apple is echt niet bang dat je je iPad/iPod/iPhone stuk maakt. Volgens mij is het nog verdomd moeilijk om je een iOS-apparaat te bricken. Je hebt altijd nog de optie in iTunes te herstellen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:51 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Apple: Niet je iPad jailbreaken want dan maak je 'm stuk.
Jij: Boeie! Ik jailbreak 'm toch, bij mijn iPhone ging het ook goed.
..
Jij: Hee Apple kom eens! Mijn iPad is stuk!
Apple: [ afbeelding ]
Je denkt, "hoe beledigender ik ben, hoe sterker mijn post is"?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:58 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, jij bent echt dom. Apple is echt niet bang dat je je iPad/iPod/iPhone stuk maakt. Volgens mij is het nog verdomd moeilijk om je een iOS-apparaat te bricken. Je hebt altijd nog de optie in iTunes te herstellen.
Maar blijf jij vooral denken dat alles wat Apple doet of zegt heilig is. Daar ben je tenminste fanboy voor. Dan blijf ik Apple producten kopen wanneer ik heb besloten dat er geen beter gelijkaardig product op de markt is (zoals bij de iPhone al vier jaar op rij) en doe ik met MIJN eigendom wat IK wil. Ga nu je moeder maar weer lastig vallen in plaats van mij.
Apple heeft door hun monopolie gedrag alle touwtjes best strak in handen. Ze beheersen zowel de hard- als softwaremarkt. Het zal apple jeuken als het kapot gaat, maar door hun positie kunnen ze wel enorme eisen stellen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:58 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, jij bent echt dom. Apple is echt niet bang dat je je iPad/iPod/iPhone stuk maakt. Volgens mij is het nog verdomd moeilijk om je een iOS-apparaat te bricken. Je hebt altijd nog de optie in iTunes te herstellen.
Apple heeft net als alle andere fabrikanten recht om de garantievoorwaarden zo strak als ze willen te benoemen. Je er aan houden, is dan niet echt fanboy gedrag, maar normaal consumentengedrag. Dat jij Apple producten ziet als beste in hun brand geeft alleen maar aan dat je een voorloper wil zijn qua features, want het is algemeen bekend dat apple gemiddeld een paar maanden voorloopt en daarna al snel achtervalt (zie alle Android toestellen). Als je wilt doen met je spul wat jij wilt, is dat je recht, maar verwacht dan niet dat Apple je gedrag altijd dekt.quote:Maar blijf jij vooral denken dat alles wat Apple doet of zegt heilig is. Daar ben je tenminste fanboy voor. Dan blijf ik Apple producten kopen wanneer ik heb besloten dat er geen beter gelijkaardig product op de markt is (zoals bij de iPhone al vier jaar op rij) en doe ik met MIJN eigendom wat IK wil. Ga nu je moeder maar weer lastig vallen in plaats van mij.
Dat slaat echt nergens op. Ik vind Apple vooral de beste telefoon vanwege zijn OS, niet vanwege FaceTime (wat ik nog niet 1 keer heb gebruikt) of de verbeterde camera (die ik juist tegen vind vallen). De 3GS is ruim een jaar oud en die zou ik nog steeds liever hebben dan de HTC Desire of Google Nexus One, ook al hebben die betere features. Beetje voorbarige conclusie dus.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:19 schreef freud het volgende:Dat jij Apple producten ziet als beste in hun brand geeft alleen maar aan dat je een voorloper wil zijn qua features, want het is algemeen bekend dat apple gemiddeld een paar maanden voorloopt en daarna al snel achtervalt (zie alle Android toestellen).
Dat doe ik ook niet. Ik vind het alleen raar dat hij officiële apps opeens niet meer synchroniseerde.quote:Als je wilt doen met je spul wat jij wilt, is dat je recht, maar verwacht dan niet dat Apple je gedrag altijd dekt.
Ik heb nergens beweerd dat ik garantie verwacht met mijn Jailbreak. Die jailbreak is toch weg zodra ik op herstellen klik in iTunes. Ik vind het alleen heel raar dat de iPad weigerde apps te synchroniseren, nog voordat ik ook maar iets anders dan Cydia had geïnstalleerd. Het probleem lag niet aan de jailbreak, omdat er niets gemodificeerd as aan de softwarecode die over synchroniseren gaat. Inmiddels wel, dankzij appsync, maar dat is ná het probleem.quote:PS
Als je iets genuanceerder reageert, is de respons van andere users wellicht ook wat netter. Het is lekker even primaire replies te rossen op je gestylde toetsenbord, maar het maakt de discussie niet echt mooier. We snappen dat jij vind dat je recht hebt op garantie en 100% functioneren, ook al doe je wat je zelf wilt. Prima. Respecteer ook mensen die het het daar niet mee eens zijn. Jullie worden het toch nooit eens met elkaar, dus why try?
Nadenken is moeilijk voor jou, he? Net als lezen blijkbaar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:15 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Je denkt, "hoe beledigender ik ben, hoe sterker mijn post is"?![]()
Ik zeg trouwens helemaal niet dat je met je iPad niet mag doen wat je wil, wat mij betreft gooi je 'm van 3 hoog naar beneden, maakt mij niet uit. Maar je moet niet gaan piepen als je iPad stuk is nadat je iets hebt gedaan waarvoor Apple je gewaarschuwd heeft. In dat geval is het gewoon je eigen stomme schuld en snap ik heel goed dat Apple geen zin heeft om er moeite in te steken.
iTunes al eens opnieuw geinstalleerd? Ik had mijn ipad gejailbreakt en heb nooit problemen gehad met synchen. Jailbraik voegde werkelijk helemaal niets toe,dus ik heb gewoon geupdate naar 3.2.2quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:36 schreef Splackavellie02 het volgende:
Lekker apparaatje, die iPad. Zelfs apps syncen gaat niet.
Ik heb in iTunes via de appstore een spel gekocht, en via de appstore op mijn iPad. Als ik nu dat spel dat op de computer staat probeer te syncen, krijg ik de melding:
"iTunes heeft op de iPad aangeschafte onderdelen aangetroffen die niet aanwezig zijn in de iTunes-bibliotheek. Wilt u deze onderdelen synchroniseren?"
Als ik vervolgens op "overzetten" klik, synchroniseert hij een paar seconden, om vervolgens doodleuk te stoppen. Nu is het spel van mijn computer nog steeds niet gesynchroniseerd naar de iPad en de app op de iPad niet naar de computer. Beide apparaten al herstart, en nog steeds werkt het niet. Iphone synchroniseert wel zonder problemen.
iTunes opnieuw geïnstalleerd, ja, werkte ook niet. Ik heb bij de Instellingen van de iPad op 'erase all comtemt and settings' geklikt. Daarna appsync geïnstalleerd bij Cydia, nu doet ie het welquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:39 schreef teamlead het volgende:
iTunes al eens opnieuw geinstalleerd? Ik had mijn ipad gejailbreakt en heb nooit problemen gehad met synchen. Jailbraik voegde werkelijk helemaal niets toe,dus ik heb gewoon geupdate naar 3.2.2
Wtf manquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wat die apple fanboy dus beweert, is dat ik niet moet zeiken dat mijn iPad niet meer werkt als ik mijn iPhone nat maak. Totaal belachelijke redenering.
Bij wijze van spreken "stuk", hij syncte niet meer toch, dan is er toch iets stuk?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:38 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nadenken is moeilijk voor jou, he? Net als lezen blijkbaar.
M'n iPad is niet stuk. Hij deed iets niet wat hij wel hoorde te doen, en dat had niets met de jailbreak te maken.
Omdat ik weet wat jailbreaken is. Jailbreak an sich verandert niets aan het gedeelte van de OS-code die over synchroniseren gaat. Wat synchroniseren met iTunes betreft was de iPad dus nog origineel. Doe ik het toch weer. Ik voel me net don Quichot.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:54 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Bij wijze van spreken "stuk", hij syncte niet meer toch, dan is er toch iets stuk?
En hoe weet je zo zeker dat het probleem niet jailbreak-gerelateerd was? Heb je hetzelfde probleem zonder jailbreak gehad?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:54 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Bij wijze van spreken "stuk", hij syncte niet meer toch, dan is er toch iets stuk?
En hoe weet je zo zeker dat het probleem niet jailbreak-gerelateerd was? Heb je hetzelfde probleem zonder jailbreak gehad?
Zo, ik volg even jouw manier van redeneren. Deze persoon had een jailbreak en geen probleem met synchroniseren. Het lag dus niet aan de jailbreakquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:39 schreef teamlead het volgende:
[..]
iTunes al eens opnieuw geinstalleerd? Ik had mijn ipad gejailbreakt en heb nooit problemen gehad met synchen. Jailbraik voegde werkelijk helemaal niets toe,dus ik heb gewoon geupdate naar 3.2.2
Dat hij toevallig geen problemen heeft betekent niet dat het niet aan de jailbreak kan liggen hoor.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
[..]
Zo, ik volg even jouw manier van redeneren. Deze persoon had een jailbreak en geen probleem met synchroniseren. Het lag dus niet aan de jailbreak
Niemand?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:13 schreef nelisb het volgende:
Als ik deze tv koop
Kan ik de Ipad erop aansluiten en een presentatie / foto's laten zien?
Hij komt in onze vergaderruimte te hangen. Als er klanten zijn kunnen wij onze presentaties die op de IPad staan van onze salesdirecteur ook in de vergaderruimte te laten zien.
Ik heb Let's Golf 2 HD gekocht, en je kunt geen iPad apps syncen met de iPhone 4. Jammer, want de iPhone is er krachtig genoeg voor, en bij dit soort spellen maakt het voor de layout ook niet uit.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:02 schreef Tokus het volgende:
hoezo niet? Die download je toch in de itunes store en daarna sync je ze naar zowel je ipad als je iphone, op dezelfde account?
Aan de tv zal het niet liggen, neem aan dat je de iPad gewoon via een componentkabel moet aansluiten (of hij moet aan een pc hangen die je bestuurd met de iPad).quote:
Kan met een vga connecter als ik het goed heb,die connector is in de Apple shop te bestellen!quote:
google eens, dan kom je op de iPad user guide uit waar het in staat. Het antwoord is ja.quote:
Niet dat ik me in deze discussie wil inmengen, maar ik vind de posts van retorbrabi toch logischer klinken / overtuigender overkomen dan die van jou, het helpt ook als je wat minder op de man speelt. Just sayinquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:45 schreef Splackavellie02 het volgende:
Lezen kan zó moeilijk zijn.
Ander onderwerp: iemand al Let's Golf 2 gespeeld? Uberverslavend spel! Balen alleen dat ik hem niet ook op mijn iPhone kan spelen zonder er opnieuw voor te betalen..
Kan, en bij ieder ander had ik dat ook wel gedaan. Maar ik heb geleerd dat, als het op Apple aankomt, met retrobrabi geen zinnige discussie te voeren valt. Kritiek geven op Apple-producten is not done in zijn ogen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:26 schreef zingermeal het volgende:
[..]
Niet dat ik me in deze discussie wil inmengen, maar ik vind de posts van retorbrabi toch logischer klinken / overtuigender overkomen dan die van jou, het helpt ook als je wat minder op de man speelt. Just sayin
Ik ben nog met Angry Birds en Implosion bezigquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik heb Let's Golf 2 HD gekocht, en je kunt geen iPad apps syncen met de iPhone 4. Jammer, want de iPhone is er krachtig genoeg voor, en bij dit soort spellen maakt het voor de layout ook niet uit.
Wat een ventje ben je ook he. Ik heb altijd gezegd, kritiek is prima mits het gegrond is. Jij komt niet met gegronde kritiek, jij komt met troep als "jij bent verschrikkelijk dom", "jij kan niet nadenken" en "ga je moeder lastig vallen". Wtf man, en dan zeg je dat met mij geen zinnige discussie te voeren valt? En anderen hebben het blijkbaar ook door en spreken je erop aan, en nog gaat er geen belletje rinkelen? Fantastisch.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:56 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Kan, en bij ieder ander had ik dat ook wel gedaan. Maar ik heb geleerd dat, als het op Apple aankomt, met retrobrabi geen zinnige discussie te voeren valt. Kritiek geven op Apple-producten is not done in zijn ogen.
Hij voert anders een hele zinnige discussie hoor, jij bent degene die nergens op in gaat en blijft herhalen dat hij niet kan lezen. Maar goed jij weet blijkbaar ook beter dan Apple wat er schadelijk is voor de iPad en wat niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:56 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Kan, en bij ieder ander had ik dat ook wel gedaan. Maar ik heb geleerd dat, als het op Apple aankomt, met retrobrabi geen zinnige discussie te voeren valt. Kritiek geven op Apple-producten is not done in zijn ogen.
Overigens blijf ik erbij dat de jailbreak niets te maken had met het synchroniseerprobleem. Het enige dat jailbreaken doet is een deurtje in het OS openzetten om Cydia te installeren. Wat je vanuit Cydia vervolgens installeert modificeert wél verschillende aspecten van je OS, maar dat had ik allemaal nog niet gedaan. Syncen had geen probleem mogen zijn. Helemaal niet aangezien hij het aanvankelijk wel gewoon deed (ook met jailbreak).
Je hoeft niet zo denigrerend te doen hoor. En misschien heb je het niet gezien, maar ik heb al minstens twee keer gezegd waarom het niet door de Jailbreak komt dat hij problemen had met synchroniseren. Verder vind ik die 'discussie' die retrobrabi probeert te voeren niet zo heel zinnig. Het enige dat hij zegt is "Apple zegt niet jailbreaken, jij jailbreakt toch, dus daarom doet ie het niet meer. Nu niet janken". Weliswaar op verschillende manieren, maar daar komt het toch op neer. Toch apart dan dat de grootste Apple-gek van dit forum zich niet eens heeft verdiept in Jailbreaken, en wat jailbreak met je toestel doet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 07:38 schreef kadeya het volgende:
[..]
Hij voert anders een hele zinnige discussie hoor, jij bent degene die nergens op in gaat en blijft herhalen dat hij niet kan lezen. Maar goed jij weet blijkbaar ook beter dan Apple wat er schadelijk is voor de iPad en wat niet.
Het valt wel op dat je alleen de eerste paragraaf citeert, waarin ik op de man speel, en voor het gemak de paragraaf van hetzelfde bericht waar ik (niet voor de eerste keer) een antwoord geef, achterwege laat. Beetje hypocriet. En dan ben ik degene die een flamewar wil houden ipv een zinnige discussiequote:Op woensdag 25 augustus 2010 03:25 schreef retorbrapi het volgende:Wat een ventje ben je ook he. Ik heb altijd gezegd, kritiek is prima mits het gegrond is. Jij komt niet met gegronde kritiek, jij komt met troep als "jij bent verschrikkelijk dom", "jij kan niet nadenken" en "ga je moeder lastig vallen". Wtf man, en dan zeg je dat met mij geen zinnige discussie te voeren valt? En anderen hebben het blijkbaar ook door en spreken je erop aan, en nog gaat er geen belletje rinkelen? Fantastisch.
Ben overigens benieuwd welke belediging je nu weer uit de mouw schudt. Of je reageert natuurlijk niet, veel verder dan wat schelden kom je namelijk niet. Alsof ik tegen een fucking 16-jarige puber zit te praten. [ afbeelding ]
Ontopic. Je bedoelt, als in "over de iPad praten"?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:03 schreef nelisb het volgende:
Ga lekker mekaar PM sturen.
Graag weer ontopic. Wat een gelul.
Hoe krijg ik hem dan in mijn iPhone?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:56 schreef Tokus het volgende:
oh, microsim. sorry had daar overheen gelezen. Ik heb een normale sim (prepaid) verknipt.
Als het goed is leveren ze er een adapter bij.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:22 schreef Locusta het volgende:
[..]
Hoe krijg ik hem dan in mijn iPhone?
Met een plakbandjequote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:22 schreef Locusta het volgende:
[..]
Hoe krijg ik hem dan in mijn iPhone?
Is dat even rotquote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:12 schreef nelisb het volgende:
M'n baas vraagt me net of ik een Ipad voor hem en mijzelf wil bestellen.
32 gig wifi versie.
Heb ik maar geen nee tegen gezegd.
Lekker zakelijk dus.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:53 schreef nelisb het volgende:
Hhaha. Dat durfde ik niet ;-) Ben allang blij.
Net bestelling bij Apple gedaan inclusief de Apple hoes. Levering tussen 27-08 en 1 september.
4 september op vakantie, dus komt mooi uit!
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:33 schreef misterDre het volgende:
Als het goed is leveren ze er een adapter bij.
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:36 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je kunt adapters kopen waarmee je de microsim als gewone sim gebruikt.
Volgens mij kun je de microsim ook gewoon in de iPad activeren. Wat voor abo heb je, alleen internet, of ook bellen met die microsim?
Nou, ik ben benieuwdquote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
Met een plakbandje. Of adapter natuurlijk
.
Ben ook wel benieuwd nu. Lijkt mij dat die sim gewoon zou moeten werken als je je iPad via iTunes activeert.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:17 schreef Locusta het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nou, ik ben benieuwdAls ik het niet voor elkaar krijg, neem ik de hele boel morgen mee naar de T-Mobile winkel en dan regelen ze het daar maar
Ik ben een echte n00b als het op dit soort dingen aan komt
![]()
![]()
Ik laat wel even weten of het gelukt is (of niet)!
Had 'ie zich die ¤100 extra voor de 3G kunnen besparen!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ben ook wel benieuwd nu. Lijkt mij dat die sim gewoon zou moeten werken als je je iPad via iTunes activeert.
Een studiegenoot van mij heeft de 32GB 3G iPad, maar gebruikt hem zonder kaartje. Zonde.
Waar blijft 'ie nou?quote:Uw pakket is op tijd met een geplande afleverdatum van 25/08/2010.
Trackingnummer: xxxxxxxxxxx
Status: In transit
Vastgestelde afleveringsdatum:25/08/2010
Verzonden naar: SLEEN, NL
Zo geduldig ben ik nietquote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:20 schreef nelisb het volgende:
Haha. Geduld is een schone zaak. Wanneer had jij je bestelling geplaatst?
Wel leuk zo'n baas.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:41 schreef nelisb het volgende:
Ja heb de case van 39 euro erbij besteld/gekregen.
Verder hebben we op kantoor de vga kabel voor aansluiting op tv.
Dock niet nodig, want dat kan de case ook.
Camera connection kit niet nodig. Ik laad al mijn foto's toch in IPhoto op m'n mac. Want daarin orden ik alles.
Verder geen accessoires die ik nodig heb volgens mij.
Aantal weken geleden ook zoiets gehad. Toen waren er 12 bedragen van rond 300 euro van m'n cc afgeschreven. Allemaal in Online US Apple Store besteed. Uiteraard deed creditcard-maatschappij niet lastig en had ik binnen paar dagen nieuwe kaart en werden bedragen direct gestorneerd. Regelmatig je cc-afschrift checken.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:54 schreef misterDre het volgende:
iTunes-accounts leeggehaald via Paypal
Over het algemeen doen ze niet moeilijk maar toch heb je er altijd wat gedoe van.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Aantal weken geleden ook zoiets gehad. Toen waren er 12 bedragen van rond 300 euro van m'n cc afgeschreven. Allemaal in Online US Apple Store besteed. Uiteraard deed creditcard-maatschappij niet lastig en had ik binnen paar dagen nieuwe kaart en werden bedragen direct gestorneerd. Regelmatig je cc-afschrift checken.
Kun je niet de sim gewoon in je iPad stoppen, activeren en het nummer van je telefoon opgeven?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:25 schreef Locusta het volgende:
Nou, iPad is binnenZit nu alleen te klooien met het aanmelden van de simkaart (zoals verwacht).
Krijg bij stap 1 van het registreren (op mijn iPhone) gelijk de melding dat hij bedoeld is voor een iPad en hoe vaak ik dan ook op de knop "vraag inloglink aan" klik, hij blijft die melding geven. Ik heb wifi ook uit staan
/edit: maar dit moet ik toch op mijn iphone doen? Ik krijg namelijk straks ook een sms (stap 2 of 3) en die krijg ik niet binnen op mijn iPad.
En iTunes zei dat ik eerst mijn iPad + sim moest activeren voordat ik kan synchroniseren *help*![]()
Heb je er geen procedure bijgekregen?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:29 schreef Locusta het volgende:
Hmmmm..... gaan we dat eens proberen...
/edit: nou, volgens mij kan dat niet (bedenk ik me net) omdat ik dat nummer moet registreren.... ivm beltegoed enzo...
Nope! En toen ik de microsim erin deed, zei hij gelijk dat 'ie niet kon activeren (heb wel signaal), maar ik kon wel synchroniseren (?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:36 schreef misterDre het volgende:
Heb je er geen procedure bijgekregen?
Kijk anders hier even: http://www.t-mobile.nl/ipad/veelgestelde-vragen.html
Respect voor je zware studie en je betoog van 6 alinea's.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:18 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het valt wel op dat je alleen de eerste paragraaf citeert, waarin ik op de man speel, en voor het gemak de paragraaf van hetzelfde bericht waar ik (niet voor de eerste keer) een antwoord geef, achterwege laat. Beetje hypocriet. En dan ben ik degene die een flamewar wil houden ipv een zinnige discussie![]()
Wat is nu precies jouw doel met al deze berichten? Wat probeer je te bereiken? Een 'zinnige discussie', waarin wij een welles/nietes-spelletje gaan spelen over mijn iPad en de vraag of het synchronisatieprobleem wel of niet door de Jailbreak komt? We weten allebei dat het niet uitmaakt wat ik zeg, of hoe ik het zeg, aangezien je toch bij je mening blijft dat welk softwarematig probleem ik ook met mijn iPad heb, dit komt omdat ik er een Jailbreak op heb. Apple heeft immers gezegd dat Jailbreaken niet mag, dus elk probleem dat je daarna met je iPad hebt, moet je aan die Jailbreak wijten en verder niet zeiken. Zo redeneer jij toch? Dat is niet hoe het zit. Dat ik een gejailbreakte iPad heb, betekent niet dat die Jailbreak de wortel is van alles wat er niet goed is aan mijn iPod.
En je kunt wel heel denigrerend doen als ik zeg dat diezelfde jailbreak bij mijn iPhone geen problemen oplevert, en mij uitlachen omdat het verschillende apparaten zijn. Maar in het gehype van de iPad (en zelfs in de officiële aankondiging) bejubelde ome Steve juist het gegeven dat de iPad op iPhone OS draait en dat daarom vrijwel alles wat je op je iPhone hebt te synchroniseren is en perfect werkt met de iPad. "It just works, and it works excactly the same as on your iPhone." (geparafraseerd natuurlijk). Dus: zelfde OS, zelfde exploit, zelfde jailbreak, en zelfde modificatie.. maar ander resultaat. En IK ben de achterlijke?
"Kritiek is prima, mits het gegrond is". Ook dat is slechts half waar bij jou. Het is waar dat je bij gegronde kritiek iets harder je best doet met goede argumenten te komen dan je nu doet, en soms maak je een valide punt. Maar je beweegreden is altijd hetzelfde: iemand geeft kritiek op iets van Apple, en jij zult bij hoog en laag proberen om diegene ervan te overtuigen dat hij fout zit met zijn kritiek. Ik heb een leven. Ik volg een zware studie. Ik heb buiten dit forum al genoeg aan mijn hoofd, en ik kom hier voor mijn lol. Dit topic is bedoeld om ervaringen met de iPad te delen, toch? Net zoals het iPhone-topic bedoeld is om ervaringen met de iPhone te delen. Ik zou dit eens een keer willen doen zonder dat jij meteen naar de matrassen gaat als ik een keer zeg dat ik niet tevreden ben/teleurgesteld ben in een aspect van een Apple-product.
Als je goed leest, zie je dat ik steeds kritiek geef op een aantal specifieke punten van de producten. Bij de iPhone is het de te zwaar gehypte camera en de toch wat karige verhoging in snelheid. Bij de iPad is het het scherm die een toch vrij lage pixeldensiteit heeft (al begint het lezen van eBooks langzaam te wennen, zolang ik tussendoor niet naar het scherm van mijn iPhone kijk). De iPad is een leuk speeltje, maar verre van perfect en zwaar over de prijs voor wat hij biedt. Nu verwacht ik weer een heel tegenargument over waarom de iPad de beste Tablet van dit moment is, met de mooiste/beste interface, beste scherm, beste batterij en weet ik het allemaal. Allemaal waarheden, maar allemaal argumenten die mijn kritiek er niet minder valide om maken. Elke keer als jij op mij reageert, heb ik een deja vu, en moet ik denken aan de aankondigingen van Steve Jobs. Leuk voor af en toe, maar het gaat snel irriteren. Soms ga ik de discussie aan, en andere keren heb ik geen zin in hetzelfde voorspelbare heen en weer gedoe, en reageer ik zoals ik in dit topic heb gedaan.
Voor de laatste keer: de synchronisatieproblemen kwamen NIET door de Jailbreak. Nee, ik kan dit niet met 100% zekerheid zeggen, maar wel met 80-90% zekerheid, omdat ik mij verdiept heb in Jailbreaken. Elk probleem wijten aan jailbreaken, 'omdat Apple zegt dat het zo is', gaat in mijn ogen niet op. En als ik een probleem heb met de iPhone, is het mijn goed recht mijn frustratie daarover te uiten op een publiekelijk forum dat daarvoor is bedoeld.
Doe je best
Oei! Da's vervelend! De eerste keer net duurde maar iets van 15 min.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik tracht uit te vinden waarom het backuppen van m'n iPad UUUUUUUREN duurt. Na 3 uur staat ie nog pas op 10 procent ofzo. Schijnt te maken te hebben met apps met veel bestanden.
Ben niet de enige met dit probleem: http://discussions.apple.(...)9&start=195&tstart=0
Wat staat er bij je APN instellingen?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:09 schreef Locusta het volgende:
[..]
Oei! Da's vervelend! De eerste keer net duurde maar iets van 15 min.![]()
[ afbeelding ]
Verder dan dit kom ik niet bij T-Mobile. Als ik wifi uitzet en de pagina laad op het 3G netwerk (heb ook wel het T-Mobile logo in beeld linksboven), krijg ik de melding "mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk" (oid).
Deze dame laat het morgen gewoon door de boys van T-Mobile oplossen
Tenzij iemand hier nog een geniale ingeving krijgt?
En nu geen reactie. Dat was dus de laatste keer dat ik de troll gevoerd heb.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:06 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Respect voor je zware studie en je betoog van 6 alinea's.
Man jij bent ook wel een zeikerd, of niet?!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
En nu geen reactie. Dat was dus de laatste keer dat ik de troll gevoerd heb.
Hey potje!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:14 schreef Redux het volgende:
[..]
Man jij bent ook wel een zeikerd, of niet?!
ja, dat gaat erg traag.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik tracht uit te vinden waarom het backuppen van m'n iPad UUUUUUUREN duurt. Na 3 uur staat ie nog pas op 10 procent ofzo. Schijnt te maken te hebben met apps met veel bestanden.
Ben niet de enige met dit probleem: http://discussions.apple.(...)9&start=195&tstart=0
Ja, maar dan heb ik dus nog geen backup voor het geval een keer nodig isquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:34 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja, dat gaat erg traag.
Daarom druk ik na een paar seconden op afbreken van de backup
Ff 1 x een nachtje aan iTunes niet voldoende?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb ik dus nog geen backup voor het geval een keer nodig is. Heb nu oude backup weggegooid en aantal apps er vanaf gegooid die volgens anderen problemen kunnen geven. Ook andere kabel en andere USB-poort geprobeerd. Lijkt in elk geval beweging in te zitten.
Tot paar weken geleden ging backup goed en vrij snel. Heb er veel apps op staan dus geen beginnen aan om ze allemaal te checken... Hopelijk was 't een corrupte backup en gaat 't nu wel goed...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:02 schreef nelisb het volgende:
[..]
Ff 1 x een nachtje aan iTunes niet voldoende?
Ik hoop het, een account aanmaken van Itunes kostte al enige moeite want er was nog een veld rood gelaten. Bleek dat de aanhef te zijn..quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is het mooie van de iPad. Een totale digibeet kan ermee overweg doordat de besturing zo enorm direct en natuurlijk is.
Die update lost het probleem met de PDF-exploit op. Als je niet jailbreakt is deze update wel handig, omdat je iPad dan niet meer zo kwetsbaar is via safari. Met jailbreak kan je hier ook een patch voor installeren.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:09 schreef tomegel het volgende:
ik kan een update uitvoeren. 3.2.2 ( volgens mij had ik die al maar goed ) weet iemand wat deze update inhoudt. ( heb hem niet gejailbreaked en doe dat ook niet dus maakt mij niks uit )
In die versie is het lek gedicht waarvan de website-gebaseerde jailbreak gebruik maakt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:09 schreef tomegel het volgende:
ik kan een update uitvoeren. 3.2.2 ( volgens mij had ik die al maar goed ) weet iemand wat deze update inhoudt. ( heb hem niet gejailbreaked en doe dat ook niet dus maakt mij niks uit )
Daarom activeerden de verkopers in Amerika bij aankoop direct de iPad. Klanten konden gelijk beginnen met spelen. In nl heb je natuurlijk niet deze service...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:12 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Ik hoop het, een account aanmaken van Itunes kostte al enige moeite want er was nog een veld rood gelaten. Bleek dat de aanhef te zijn... Ik ben van het weekend pas weer thuis dus dan zal hij het wel aardig doorhebben. En anders heeft hij zijn collega's nog (ze hebben er 8 tegelijk besteld geloof ik).
De site van t-mobile zegt iets anders, namelijk:quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:02 schreef misterDre het volgende:
[..]
Wat staat er bij je APN instellingen?
Dit zou er volgens mij moeten staan voor T- mobile
T-Mobile
APN: internet
Account Name: tmobile
Password: tmobile
Staat bij de iPad FAQ.quote:T-Mobile
APN: smartsites.t-mobile
Account Name: tmobile
Password: tm
Volgens mij zijn er wat treinen in de randstad die het hebben, maar pin me er niet op vastquote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:24 schreef Rnnz het volgende:
Volgens mij is het er nog niet, maar ik vraag het toch even voor de zekerheid: het openbaar vervoer (trein) in Nederland heeft nog geen WiFi, wel?
Ik heb min of meer de knoop doorgehakt dat ik er eentje wil gaan halen, twijfel alleen nog over het hele 3g gebeuren. Heb weinig zin om elke maand kosten te hebben.
Er zijn diverse speciale iPad-specifieke mogelijkheden voor het 3G internet. Varieert van een per maand opzegbaar abonnement tot echt puur prepaidquote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:24 schreef Rnnz het volgende:
Volgens mij is het er nog niet, maar ik vraag het toch even voor de zekerheid: het openbaar vervoer (trein) in Nederland heeft nog geen WiFi, wel?
Ik heb min of meer de knoop doorgehakt dat ik er eentje wil gaan halen, twijfel alleen nog over het hele 3g gebeuren. Heb weinig zin om elke maand kosten te hebben.
Mijne was 8 of 9 euro, weet nog niet zeker of hij oplaad, maar ben er iig tevreden overquote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:59 schreef StrikerZeljko het volgende:
[ afbeelding ]
Binnen!
Bedankt voor de tip
Voor 15 euro een prima werkende dock, die ook oplaad
Wasda?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 02:09 schreef StrikerZeljko het volgende:
Wie heeft er hier trouwens al een Dodo Case voor zijn of haar iPad?
Supergave casequote:
http://www.iphoneclub.nl/(...)lbreak-mogelijk.htmlquote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:11 schreef onlogisch het volgende:
Hey ik wil mn ipadje jailbreaken, maar als ik op die site kom zegt ie dat ik itunes moet updaten, ga ik naar itunes zegt ie dat ik al de nieuwste versie heb.
Iemand een oplossing?
Dat is mooiquote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:13 schreef Locusta het volgende:
[..]
De site van t-mobile zegt iets anders, namelijk:
[..]
Staat bij de iPad FAQ.![]()
@ nelisb: die komt morgen ja
/edit: @ misterDre:Datwassum! Hij doet het
Heb me net geregistreerd! Nu nog maar even wachten totdat ik de beloofde ¤12,50 & ¤30,00 prepaid tegoeden krijg van tmobile en Apple
Hartstikke bedankt!
Phonehouse doet dat wel.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:05 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Daarom activeerden de verkopers in Amerika bij aankoop direct de iPad. Klanten konden gelijk beginnen met spelen. In nl heb je natuurlijk niet deze service...
ik heb hem gister gekregen en bij mij staat er toch echt wel 3.2.2 op. Denk dat dat komt omdat ik hem rechtstreeks bij Apple vandaan heb en die iPad van jouw kennis bij de MM vandaan komt.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:18 schreef Rainesz het volgende:
Om nog even een antwoord te geven op een vraag die hier een keer voorbij kwam. Betreft welke versie er op de iPad staat als je hem nu haalt. Dat is nog steeds 3.2.1. Gisteren iPad voor kennis even geactiveerd had hij gistermiddag pas gehaald bij de Mediamarkt en daar zat dus nog gewoon de "oude" software versie op!
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Rond een uur of 12 vannacht de sync van m'n iPad aangezet. Hij loopt nog steeds.
veel comics?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Rond een uur of 12 vannacht de sync van m'n iPad aangezet. Hij loopt nog steeds.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:14 schreef Locusta het volgende:
[..]
![]()
Dat is niet goed hoor! Heb gisteravond 883 foto's gesynchroniseerd en daar is hij max. 15/20 min. mee bezig geweest...
Wat sync je dan allemaal? Zit er iets tussen waar hij op zou kunnen blijven hangen ofzo?
Nope, geen enkele. Het probleem lijkt vooral te komen door apps met veel (kleine) bestanden en apps als Zinio en PressReader. Van Zinio is inmiddels een nieuwe versie verschenen waarin je het backuppen van gedownloade magazines kunt uitzetten. PressReader heb ik even leeggegooid en foto's ook er vanaf. Andere kabels en usb-poorten geprobeerd. Maar dit zijn natuurlijk allemaal geen oplossingen. Benieuwd of het met iOS4 opgelost zal zijn. Ik wil gewoon elke dag binnen een paar minuten een backup kunnen maken. Las op het Apple-forum dat sommigen 34 uur deden over een backupquote:
Ja, dat is idd min of meer hetzelfde. Ik gebruik back-off, syncen kan, maar backuppen doet ie dan ff niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
[..]
Nope, geen enkele. Het probleem lijkt vooral te komen door apps met veel (kleine) bestanden en apps als Zinio en PressReader. Van Zinio is inmiddels een nieuwe versie verschenen waarin je het backuppen van gedownloade magazines kunt uitzetten. PressReader heb ik even leeggegooid en foto's ook er vanaf. Maar dit zijn natuurlijk allemaal geen oplossingen. Benieuwd of het met iOS4 opgelost zal zijn. Ik wil gewoon elke dag binnen een paar minuten een backup kunnen maken.
Foto's is peanuts, neemt maar weinig ruimte in beslag. Zoals Heatwave al aangeeft zijn comics, pdf's mp3's etc de zware dingen. Maar 10 uur backuppen is wel heul langquote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:14 schreef Locusta het volgende:
[..]
![]()
Dat is niet goed hoor! Heb gisteravond 883 foto's gesynchroniseerd en daar is hij max. 15/20 min. mee bezig geweest...
Wat sync je dan allemaal? Zit er iets tussen waar hij op zou kunnen blijven hangen ofzo?
Het ging tot een paar weken geleden prima. En toen stond m'n iPad net zo vol als nu (van de 64GB nog 1GB vrij). Moet allemaal niet uitmaken. iPhone 3GS 32GB synct ook binnen paar minuten...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:20 schreef macondo het volgende:
[..]
Foto's is peanuts, neemt maar weinig ruimte in beslag. Zoals Heatwave al aangeeft zijn comics, pdf's mp3's etc de zware dingen. Maar 10 uur backuppen is wel heul lang
edit: te laat, niet meer relevant..
Moet het niet zijn: dan ooit tevoren?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:24 schreef macondo het volgende:
Leuk, wat kan ik er mee?
De iPad is voor vele doeleinden te gebruiken. Zo kan je er films op bekijken, boeken mee lezen en mee gamen. Maar ook browsen gaat door het aanraakscherm intuïtiever als ooit tevoren. In de Apple App Store kunnen..
als het goed is heb je in iTunes onder het tabblad Apps (als je je iPad hebt aangesloten) de mogelijkheid staan van file sharing. Daarbij staan de apps waar je files van en naartoe kunt kopieren. Daar zou Pages ook bij moeten staan.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:13 schreef Oxymoron het volgende:
Ik zoek alleen nog een manier bestanden die ik op de Ipad op Pages gemaakt heb, naar mijn laptop te krijgen. Of direct te printen. Maar daar ben ik nog niet achter, hoe dat moet?
Ik vind het heel tof dat je zo enthousiast bent er over! Verder kan je die bestanden misschien het makkelijkste via de app Dropbox delen met je laptop (en vice versa).quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:13 schreef Oxymoron het volgende:
Ik zoek alleen nog een manier bestanden die ik op de Ipad op Pages gemaakt heb, naar mijn laptop te krijgen. Of direct te printen. Maar daar ben ik nog niet achter, hoe dat moet?
Heb je al ingelogd op de pagina van UPS? Daar kun je iets specifieker zien war ze zijn met je bestellingquote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:04 schreef nelisb het volgende:
Nog steeds out for delivery. Pfff. Vraag me af of ze nog komen.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:30 schreef Redux het volgende:
19 redenen maken de iPad de ideale seniorencomputer
Ik moet minimaal een uur reizen voor ik ook maar in de buurt kom van een winkel die mogelijk een iPad verkoopt en/of op voorraad heeft. Bestellen via internet en even wachten was dus voor mij een betere optiequote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
Waarom bestellen jullie ze zo ingewikkeld? Ben icentre ingewandeld en liep met iPad naar buiten. Nu dus het grote uitproberen begonnen. Irritatie nr1 is well dat ik uk en nl doorelkaar gebruik en de iPad Niet zo makkelijk van taal wisselt.
45 minuten rijden. Tevens wilde m'n werkgever 2 x 32 gig wifi. Deze was zowel bij icentre en media markt uitverkocht.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
Waarom bestellen jullie ze zo ingewikkeld? Ben icentre ingewandeld en liep met iPad naar buiten. Nu dus het grote uitproberen begonnen. Irritatie nr1 is well dat ik uk en nl doorelkaar gebruik en de iPad Niet zo makkelijk van taal wisselt.
Ikkequote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:27 schreef nelisb het volgende:
@Copycat, het regende te hard om te snelheidslimiet te overtreden.
Wie gebruikt er Air video?
Stream je dan al je video's of kan ik mijn avi files ook op mn ipad zetten?
Met de CineXplayer app kan je .avi afspelen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:56 schreef nelisb het volgende:
Ja opzich wel handig. Ben straks alleen op vakantie en wil dan ook wat films mee. Dan hoef ik niet te converteren naar apple formaat.
Ja, maar niet elke.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:22 schreef misterDre het volgende:
[..]
Met de CineXplayer app kan je .avi afspelen.
Ga het gewoon proberen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:22 schreef misterDre het volgende:
[..]
Met de CineXplayer app kan je .avi afspelen.
Tot nu toe nog geen last van gehad.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:28 schreef Tokus het volgende:
[..]
Ja, maar niet elke.
Zo had ik er vandaag weer eentje die hij niet pakt. Gewoon een scene-release van de laatste Burn Notice aflevering.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:30 schreef Redux het volgende:
Ik vind deze mooier (renderings):
[ afbeelding ]
http://clamcase.com/
Ah, las allemaal dingen over levertijden dit en dat, maar liep in Amstelveen de icentre in en daar hadden ze ze allemaal ruim op voorraad. Zoveel verkopen ze er niet zei die en er is genoeg aanlevering (voor de verandering)quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:36 schreef nelisb het volgende:
[..]
45 minuten rijden. Tevens wilde m'n werkgever 2 x 32 gig wifi. Deze was zowel bij icentre en media markt uitverkocht.
Levertijd via Apple site was 30 uur. Dus hoezo ingewikkeld?
Bij de YouMac waar ik de mijne heb gekocht, zeiden ze vorige week (toen ik nog op de money train wachtte) dat ik beter kon reserveren om nu niet verdrietig en met lege handen de zaak uit te lopen. Ze gingen daar als zoete broodjes, die dag had één persoon er zelfs 8 gekocht.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:26 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ah, las allemaal dingen over levertijden dit en dat, maar liep in Amstelveen de icentre in en daar hadden ze ze allemaal ruim op voorraad. Zoveel verkopen ze er niet zei die en er is genoeg aanlevering (voor de verandering)Had dus verwacht ook met levertijden te maken te krijgen.
Jep, er werkende bij de verschillende Apple winkels prima verkopers.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bij de YouMac waar ik de mijne heb gekocht, zeiden ze vorige week (toen ik nog op de money train wachtte) dat ik beter kon reserveren om nu niet verdrietig en met lege handen de zaak uit te lopen. Ze gingen daar als zoete broodjes, die dag had één persoon er zelfs 8 gekocht.
Gereserveerd met 50 Euro aanbetaling en gisteren opgepikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |