abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:24:08 #1
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_85395822
Wat is een iPad?
De iPad is een apparaat gefabriceerd door Apple uit Cupertino, Californië. Het is een tabletcomputer met een touchscreen van 9,7 inch. De iPad draait op een aangepaste versie van iOs, de software die op alle mobiele apparaten van Apple draait.

Leuk, wat kan ik er mee?
De iPad is voor vele doeleinden te gebruiken. Zo kan je er films op bekijken, boeken mee lezen en mee gamen. Maar ook browsen gaat door het aanraakscherm intuïtiever als ooit tevoren. In de Apple App Store kunnen applicaties gedownload worden, de digital winkel telt inmiddels al meer dan 10.000 apps voor de iPad.

Varianten
De iPad is er in zes verschillende modellen. Deze modellen zijn onder te verdelen in twee categorieën; iPads met Wifi+ 3G en iPads met enkel Wi-Fi. Het apparaat heeft 16, 32 of 64 GB aan boord.

Prijzen Nederland
Wi-Fi
16 GB ¤499
32 GB ¤599
64 GB ¤699

Wi-Fi + 3G
16 GB ¤599
32 GB ¤699
64 GB ¤799

Hoe zit het met internet?
De iPad Wifi+3G heeft ruimte voor een microsim zodat er met behulp van een mobiel data-abonnement overal gebruik kan worden gemaakt van internet. Verschillende sites zoals One More Thing en iPad Planet(2) hebben handige overzichten gemaakt met de beschikbare abonnementen.

Leuk! Waar kan ik een iPad kopen?
De iPad is te koop in de Online Apple Store en bij Apple Premium Resellers. De iPad is ook verkrijgbaar bij de Mediamarkt.

Waar kan ik actualiteiten over de iPad volgen?
Er zijn meer dan genoeg (Nederlandse websites) die zich bezig houden met berichtgeving over de iPad. Hieronder een greep:

iPad Planet.nl
iPadinfo.nl
iPadblogs.nl
Anth.nl
iPadblog.nl
Bright.nl(in mindere mate)

Welke applicaties moet ik nu echt hebben?
Er zijn zoveel applicaties beschikbaar dat je het spoor soms bijster bent. Bekijk een van de websites voor tips! Heb jij een must-have? Voeg hem toe aan de Wiki!

Roel_Jewel, vaste bezoeker van dit topic, maakte een lijstje met applicaties die je volgens hem moet hebben. Het lijstje is hier te vinden.

Accessoires

Er zijn inmiddels 1001 accessoires voor de iPad beschikbaar. Een hoes of case voor je iPad is aan te raden. Zo kan je je iPad overal mee naar toe nemen zonder dat het apparaat beschadigd raakt.
Daarnaast is het mogelijk een dock aan te schaffen, een speciaal keyboard en de Camera Connection Kit. Kijk voor alle accessoires op de website van Apple of in een Apple Premium Reseller

Verder: iPad O+

'''AppEvent''' Gedurende de hele maand Augustus, 31 dagen lang, zal er elke dag een gratis applicatie van Nederlandse of Belgische bodem gratis te downloaden zijn!

Hier te vinden: [url=http://nl.appevent.com/?page_id=247[/url]
Overal verstand van.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:24:21 #2
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_85395830
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:29 schreef Locusta het volgende:
/edit: en nog een vraag (en een beetje een crosspost :@ ):

Een vraag m.b.t. mijn keuze om toch voor de ipad wifi+3G te gaan:
Ik zie veel reacties van users op diverse fora voorbij komen waarin zij zeggen genoeg te hebben aan het (alleen) wifi-model omdat er, waar ze dan ook heen gaan, toch altijd wel wifi-verbinding beschikbaar is. Of het nou in hun eigen woonplaats, in een restaurant, op reis of aan de andere kant van NL is.

Dus vraag ik mij af waar die mensen wonen? Ik woon in het (hoge) noorden en hier is buitenshuis nergens een onbeveiligd netwerk te vinden. De enige mogelijkheid is een T-Mobile hotspot bij de MacD (en om nou alleen daar maar heen te gaan......). Is het noorden nou werkelijk zo'n achtergebleven gebied ( :P ) of kijk ik niet genoeg rond? ;)
Ik probeer namelijk regelmatig open/onbeveiligde wifi-verbindingen te vinden met mijn iPhone, maar heb ze hier nog niet gevonden. Ook in de hotels waar ik (o.a. op vakantie) kom, zijn het vaak dure, betaalde wifi-verbindingen.

Mensen, hoe zit dit? :)
Mijn ervaring is hetzelfde, tegenwoordig moet je al goed zoeken wil je een bruikbare onbeveiligde wifi vinden. Overigens heb ik nu ook ondervonden dat veel mensen net wel op zoek zijn naar een 3G model en bv hun wifi model willen ruilen tegen een model met 3G.
Ik denk dus niet dat het een verkeerde keuze is geweest om het 3G model te nemen.

Enige argument dat je zou kunnen inroepen is dat je een iphone met 3g hebt, in dat geval kan je via je iphone gaan surfen en is een 3g model van de ipad niet nodig.
pi_85395893
Voor de OP even op bewerken in de Wiki drukken en dát kopiëren. Anders gaat het mis met witregels etc.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:27:00 #4
57047 macondo
pi_85395959
Ik zoek zelf ook nog een hoes. Maar let er wel op dat je de hoes ook als steun kunt gebruiken, want uitzichzelf blijft ie niet goed staan. En plat op tafel is vaak weer te plat.

quote:
/edit: en nog een vraag (en een beetje een crosspost ):

Ik zie veel reacties van users op diverse fora voorbij komen waarin zij zeggen genoeg te hebben aan het (alleen) wifi-model omdat er, waar ze dan ook heen gaan, toch altijd wel wifi-verbinding beschikbaar is. Of het nou in hun eigen woonplaats, in een restaurant, op reis of aan de andere kant van NL is.

Dus vraag ik mij af waar die mensen wonen? Ik woon in het (hoge) noorden en hier is buitenshuis nergens een onbeveiligd netwerk te vinden. De enige mogelijkheid is een T-Mobile hotspot bij de MacD (en om nou alleen daar maar heen te gaan......). Is het noorden nou werkelijk zo'n achtergebleven gebied ( ) of kijk ik niet genoeg rond?
Ik probeer namelijk regelmatig open/onbeveiligde wifi-verbindingen te vinden met mijn iPhone, maar heb ze hier nog niet gevonden. Ook in de hotels waar ik (o.a. op vakantie) kom, zijn het vaak dure, betaalde wifi-verbindingen.

Mensen, hoe zit dit?
Hier in Amsterdam ook niets hoor, ten minste in centrum. In woonwijken is er altijd wel een onbeveiligd netwerk, dat wel. Maar dat krijg je als je met veel mensen dicht bij elkaar woont.. Op vakantie op Bali was het dan weer overal makkelijk met de iPhone.
En als argument voor het non-3G ding. Het is makkelijk om er veel tijdschriften, kranten en boeken op mee te nemen. Om dat te lezen heb je geen wifi nodig, als je het thuis maar ff update. Maar ieder zijn mening.
Overal verstand van.
pi_85396006
Veranderen in een TVP'tje dan maar.
pi_85396346
TVP
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:49:50 #7
215 misterDre
Paint it black!
pi_85396853
Vandaag is Loopy Lab gratis in de store. Een verslavend / tijdverdrijvend 3D puzzle spel.

Ofwel TVP :)
pi_85397203
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:27 schreef macondo het volgende:
Ik zoek zelf ook nog een hoes. Maar let er wel op dat je de hoes ook als steun kunt gebruiken, want uitzichzelf blijft ie niet goed staan. En plat op tafel is vaak weer te plat.
Nou, ik denk dat ik de iPad toch meestal in de hand zal houden en dan is zo'n steun niet nodig. Mijn intentie is om de iPad voornamelijk te gebruiken voor multimedia-toepassingen op de bank (onderuitgezakt ;)) en in bed.
Vandaar dat ik dus alleen maar op zoek ben naar een sleeve-achtig iets.
quote:
Hier in Amsterdam ook niets hoor, ten minste in centrum. In woonwijken is er altijd wel een onbeveiligd netwerk, dat wel. Maar dat krijg je als je met veel mensen dicht bij elkaar woont.. Op vakantie op Bali was het dan weer overal makkelijk met de iPhone.
En als argument voor het non-3G ding. Het is makkelijk om er veel tijdschriften, kranten en boeken op mee te nemen. Om dat te lezen heb je geen wifi nodig, als je het thuis maar ff update. Maar ieder zijn mening.
Dat zou inderdaad ook kunnen. Maar denk dat ik veel te veel verknocht raak aan het "mobiel" zijn met mijn ipad ;)
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:24 schreef Jack. het volgende:
Mijn ervaring is hetzelfde, tegenwoordig moet je al goed zoeken wil je een bruikbare onbeveiligde wifi vinden. Overigens heb ik nu ook ondervonden dat veel mensen net wel op zoek zijn naar een 3G model en bv hun wifi model willen ruilen tegen een model met 3G.
Ik denk dus niet dat het een verkeerde keuze is geweest om het 3G model te nemen.

Enige argument dat je zou kunnen inroepen is dat je een iphone met 3g hebt, in dat geval kan je via je iphone gaan surfen en is een 3g model van de ipad niet nodig.
Hmmm, dat heb ik mij ook wel bedacht: een wifi-model kopen en de iPhone gebruiken voor internetten buitenshuis. Maar ik ben bang dat ik de iPad toch ook buitenshuis (vakantie?) wil gaan gebruiken en dan zal het me gaan storen dat er geen internet op zit.

En ach, het is natuurlijk ook allemaal erg persoonlijk hoe je je met/zonder 3G zal redden. Ik heb er ook wel eens over na zitten denken om een mifi te kopen, maar omdat ik nogal een n00b ben, weet ik niet of ik dat wel aan de praat krijg. En daarbij is het ook nog zo dat je die dan overal mee naar toe moet slepen... ook niet echt handig.
pi_85397323
iPret
pi_85397375
-

[ Bericht 100% gewijzigd door bunker2 op 17-08-2010 16:09:02 ]
pi_85397616
Misschien een domme vraag, maar ik heb een HTC HD2 met wifi router.

Kan ik dan een IPad zonder 3G nemen en internetten via mijn HD2? (dus via mijn telefoonabbo)
pi_85397687
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:08 schreef bunker2 het volgende:

Kan ik dan een IPad zonder 3G nemen en internetten via mijn HD2? (dus via mijn telefoonabbo)
Ja, zo doe ik dat ook :Y
Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
pi_85397777
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:08 schreef bunker2 het volgende:

Jup :Y Mijn vriend heeft dezelfde telefoon en zat er ook al over "op te scheppen" (moet jij je iphone weer jailbreaken..... *zeur*) ;)
pi_85397851
thanks Gamefreek en Locusta!

Das nice. * bunker2 gaat vanavond ff naar de MM :D
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:21:40 #15
57047 macondo
pi_85398165
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:58 schreef Locusta het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat ik de iPad toch meestal in de hand zal houden en dan is zo'n steun niet nodig. Mijn intentie is om de iPad voornamelijk te gebruiken voor multimedia-toepassingen op de bank (onderuitgezakt ;)) en in bed.
Vandaar dat ik dus alleen maar op zoek ben naar een sleeve-achtig iets.

Same here, bank en bed en soms aan de keukentafel. Maar mijn advies is : wacht even met de hoes tot je hem een paar weken hebt. Dan zal je zien of je mijn ervaringen deelt of niet. Typen bijvoorbeeld zal je soms ook doen, en al vasthoudend lukt dat matig. Je komt dan een hand te kort. Of je hebt een bierbuik waar je 'm op kan leggen, maar dat heb ik dus niet ;)

En met vakantie.. leuk en handig, als je in eigen land blijft maar....3G roaming is financiele zelfmoord, tenzij je een aparte deal hebt van vodafone - dat zou kunnen.
Overal verstand van.
pi_85400561
Veronicagids op iPad nog steeds gratis. Editie van volgende week is via de app te downloaden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:31:06 #17
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85401487
Hoeveel gig is ie deze week?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_85402304
quote:
IDG News translates a new Economic Daily News report that claims a 7" iPad will indeed be launched by Christmas of this year.
The Economic Daily reports that Taiwanese companies have won a number of component contracts for the iPad 2. Chimei Innolux will supply 7-inch LCD screens, which use the same IPS (in-plane switching) technology found in the original iPad, which improves viewing angles and color on LCD screens. Touchscreen technology for the screens will come from Cando Corporation, the report says.

While talk of a 7" iPad has been circulating for some time, it has recently regained the spotlight with a report from iLounge earlier this month. iLounge offered the above mock-up and suggested the 7" iPad would launch later this year or early next. Meanwhile, Digitimes also reported on the likelihood a 7" iPad just last week.

The currently shipping 9.7" iPad has been seen as a huge success selling 3.27 million units during the first quarter of sales.
http://www.macrumors.com/
pi_85402355
http://appshopper.com/ipad/prices/

Handige site waarop je bv pricedrops van apps kunt zien :)
pi_85404160
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:29 schreef Locusta het volgende:

/edit: en nog een vraag (en een beetje een crosspost :@ ):

Dus vraag ik mij af waar die mensen wonen? Ik woon in het (hoge) noorden en hier is buitenshuis nergens een onbeveiligd netwerk te vinden. De enige mogelijkheid is een T-Mobile hotspot bij de MacD (en om nou alleen daar maar heen te gaan......). Is het noorden nou werkelijk zo'n achtergebleven gebied ( :P ) of kijk ik niet genoeg rond? ;)

Mensen, hoe zit dit? :)
Ik zit het grootste gedeelte van de week thuis en op mn werk en daar heb ik een uitermate good wifi netwerk (plus de passwords ;) )

Dus that about covers it..
Ik ga dat ding toch niet elke dag overal mee naar toe slepen :+
Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
"Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
pi_85410976
Ligt het aan mij, maar vind de apps voor de ipad zo zwaar tegen vallen op een paar na. Ik mis zoveel apps die ik op de iphone wel heb, zoals b.v. hyves.

Toch blijft ipad nog steeds leuk :)
Dit keer zonder signature
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:43:00 #22
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_85412013
Is er eigenlijk al meuk van bol.com en consorten te lezen op een iPad?
  FOK!fotograaf dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:58:25 #23
18921 freud
Who's John Galt?
pi_85412834
In de 3G variant zit toch geen GPS, maar aGPS?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_85413789
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:58 schreef freud het volgende:
AGPS = gps on steroïds. Beter dus.
pi_85414581
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:26 schreef Berend. het volgende:

[..]

Op welke app lees jij Donald duck?
Ik gebruik Comic Zeal mini. Werkt prima, behalve dan dat ik het contrast niet kan verhogen. Weet iemand een comic book reader waarmee dit wel kan?
pi_85414607
quote:
Assisted GPS is GPS plus meer.
'Gewone' GPS is is GPS plus niks.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:14:08 #27
18921 freud
Who's John Galt?
pi_85416560
Ah, thanks!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_85419807
Blijf me verbazen over de accu van de iPad. Heb vandaag bijna de hele dag op de iPad gewerkt (surfen, film kijken, hoop zooi gedownload uit de app store en games gespeeld, uur lang non stop live blog gevolgd van de Sony persconferentie op Gamescom) en nog 32% van de accu over.

Zijn trouwens genoeg point&click adventures/click & find games te vinden, spelen echt goed op de iPad.
Fok!Wormskampioen '09
pi_85420790
Hoe kan ik nou Donald Duck op me iPad lezen? :(
pi_85420969
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 00:55 schreef Berend. het volgende:
Hoe kan ik nou Donald Duck op me iPad lezen? :(
Dat kan met bv ComicZeal of als je DD's in pdf formaat hebt in iBooks.
Zijn er btw nog mensen die goede comics lezen? Ik ben bezig met The Walking Dead, nog suggesties?
pi_85421076
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 01:02 schreef knater het volgende:

[..]

Zijn er btw nog mensen die goede comics lezen? Ik ben bezig met The Walking Dead, nog suggesties?
Ook nog gratis apps?
pi_85421193
Ik heb donald duck in pdf file, en cbr.
pi_85422205
De oplossing voor de slechte verbinding met beveiligde wifi-netwerken lijkt een system restore te zijn. Is wel een echt issue ontdekte ik op Internet, maar hier thuis werkt het nu voorlopig weer.
anonieme razernist
pi_85422238
quote:
En wat zit er dan in de versie zonder 3g? Helemaal geen gps?
anonieme razernist
  woensdag 18 augustus 2010 @ 02:08:23 #35
1337 Zak
.........................?
pi_85422417
precies helemaal niet.

Ik heb een versie zonder G. Wil graag op meerdere apparaten een 3g verbinding gebruiken zoals bijvoorbeeld de laptop. Daarom heb ik zo'n mifi achtig ding aangeschaft. Werkt perfect. Ligt gewoon standaard in de auto want kan opladen via een usb-lader. Heb dus altijd wel verbinding ermee. Al moet ik zeggen dat ik mijn iPad weinig mee neem. Het is voor mij vooral een apparaat om thuis te internetten op de bank. Lekker onderuitgezakt werkt het beter dan een laptop of netbook (die laatste heb ik weggegeven sinds ik de ipad heb, geen toepassing meer voor)
pi_85423227
Hoe herkent de versie zonder G de locatie dan?
anonieme razernist
  woensdag 18 augustus 2010 @ 07:58:58 #37
1337 Zak
.........................?
pi_85424363
Niet. Of via wifi-locaties. Veel netwerken hebben een plaats geregistreerd.
pi_85424558
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 01:09 schreef Berend. het volgende:
Ik heb donald duck in pdf file, en cbr.
Cloudreaders is een graits PDF/CBR reader.
http://itunes.apple.com/n(...)cbr/id363484920?mt=8
pi_85425117
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 03:10 schreef NoCigar het volgende:
Hoe herkent de versie zonder G de locatie dan?
Skyhook

quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/IPad : The iPad can use Wi-Fi network trilateration from Skyhook Wireless to provide location information to applications such as Google Maps.
pi_85425441
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 02:08 schreef Zak het volgende:
precies helemaal niet.

Ik heb een versie zonder G. Wil graag op meerdere apparaten een 3g verbinding gebruiken zoals bijvoorbeeld de laptop. Daarom heb ik zo'n mifi achtig ding aangeschaft. Werkt perfect. Ligt gewoon standaard in de auto want kan opladen via een usb-lader. Heb dus altijd wel verbinding ermee. Al moet ik zeggen dat ik mijn iPad weinig mee neem. Het is voor mij vooral een apparaat om thuis te internetten op de bank. Lekker onderuitgezakt werkt het beter dan een laptop of netbook (die laatste heb ik weggegeven sinds ik de ipad heb, geen toepassing meer voor)
Precies mijn gedacht :D
_O-
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
  woensdag 18 augustus 2010 @ 09:14:13 #41
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_85425453
Ik heb een laptop/messenger bag besteld om mijn ipad (en andere zooi) mee te sjouwen. Heb momenteel alleen (broek/jas)zakken of een grote rugzak dus toch maar een nieuwe tas besteld. http://www.crumpler.nl/?n(...)oduct_id=STOYLTD-005

Een sleeve of case is leuk, maar dan moet ik hem nog in de hand meenemen, en moet er thuis toch af om in het dock te zetten en op de bank/bed/whatever heb ik geen sleeve/case nodig :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_85431746
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 01:02 schreef knater het volgende:

[..]

Sin City?

Hoe kan je PDF's lezen in iBooks? Ik heb iBooks op mijn iPhone, maar kan alleen epub-bestanden synchroniseren.
pi_85431992
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 12:51 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Sin City?

Hoe kan je PDF's lezen in iBooks? Ik heb iBooks op mijn iPhone, maar kan alleen epub-bestanden synchroniseren.
PDF's naar iTunes slepen en syncen. Moet gewoon werken.
pi_85432317
Krijg nou tieten!

En ik maar al m'n pdf'jes met Calibre omzetten naar epub :')
pi_85432367
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
Krijg nou tieten!

En ik maar al m'n pdf'jes met Calibre omzetten naar epub :')
Ach, het kon ook maar sinds 2 versies updates van ibooks. dus je kan het gemist hebben.
pi_85432690
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:07 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ach, het kon ook maar sinds 2 versies updates van ibooks. dus je kan het gemist hebben.
Zou kunnen.

Een iPad wordt er nu wel steeds aantrekkelijker op. Dat in- en uitzoomen van PDF-bestanden leest op dat kleine scherm toch minder relaxed dan epub. Dat, en stripboeken.
pi_85433008
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:16 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Zou kunnen.

Een iPad wordt er nu wel steeds aantrekkelijker op. Dat in- en uitzoomen van PDF-bestanden leest op dat kleine scherm toch minder relaxed dan epub. Dat, en stripboeken.
Als je veel pdf moet lezen, kan je beter even 79 cent uitgeven voor goodreader. Dat leest lekkerder dan ibook. is namelijk veel sneller (precached de pagina;s) kan je lekker snel door tijdschriften bladeren
pi_85433138
Bedankt voor de tip. Eerst maar eens naar een iPad op zoek, want ik heb geen zin om twee keer die app te moeten kopen. Dat probleem heb ik nu met Comic Zeal al.
pi_85433261
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:26 schreef Splackavellie02 het volgende:
Bedankt voor de tip. Eerst maar eens naar een iPad op zoek, want ik heb geen zin om twee keer die app te moeten kopen. Dat probleem heb ik nu met Comic Zeal al.
Tja.. had je vooronderzoek moeten doen voordat je die app kocht.
Comiczeal is namelijk universeel (1x kopen, het past op ipad en iphone). Comiczeal mini is de enkel iphone versie.

Goodreader is ook universeel, dus als je die koopt werkt het automatisch ook op je ipad en hoef je het niet nog een keer te kopen.

Goodreader is ook heel belangrijk als je comic-bestanden wilt downloaden met je ipad. Dan kan je met goodreader alles downloaden en deze dan doorsturen naar comiczeal zodat je het daar kan lezen. Zonder gebruik van pc c_/
  woensdag 18 augustus 2010 @ 18:39:03 #50
215 misterDre
Paint it black!
pi_85445440
Gerucht: een kleinere iPad voor de feestdagen.

Apple komt mogelijk nog voor het einde van het jaar met een nieuwe, kleinere iPad. Dat meldt de Chineestalige financiële krant Economic Daily News. Gisteren bleek uit broncode in de meest recente iOS 4.1-bèta al dat een nieuwe iPad, evenals een nieuwe iPhone, momenteel worden getest. Een kleinere variant naast de huidige 9.7-inch iPad duidt erop dat Apple, net zoals bij Macs, een iPad-lijn op de markt wil brengen.

Volgens Economic Daily News krijgt de nieuwe iPad een 7-inch beeldscherm. Andere specificaties zijn nog niet bekend, maar uit een eerder gerucht van het Taiwanese DigiTimes bleek al dat de nieuwe iPad mogelijk een Cortex A9-processor en 512 MB werkgeheugen aan boord heeft, evenals een IPS-beeldscherm met een resolutie van 1024×768 pixels. Economic Daily News voorspelde eerder al dat Apple werkte aan een tablet (de uiteindelijke iPad), terwijl andere publicaties stelden dat het een netbook zou worden.
Volgens de publicatie heeft Apple contracten afgesloten met Taiwanese fabrikanten voor de productie en assemblage van het apparaat. Zo zal Chimei Innolux de 7-inch beeldschermen gaan leveren en is Cando Corporation verantwoordelijk voor de touchscreen-technologie. Compal Electronics zal het apparaat uiteindelijk gaan assembleren. De vorige iPad werd nog door Foxconn geassembleerd, maar dit bedrijf kwam recentelijk slecht in het nieuws vanwege een serie zelfdodingen en slechte arbeidsomstandigheden voor werknemers.
De toevoeging van een kleiner, en waarschijnlijk goedkoper, iPad-model lijkt in de aanloop naar de feestdagen een logische keuze. Al is het de vraag of het apparaat een populair kerstcadeau zal zijn. Wel als het aan de Britse elektronicaketen Dixons ligt. Die voorspelde eerder al dat de iPad deze kerst het populairste cadeau zal zijn. Van de iPad werden in de eerste drie maanden na lancering al ruim 3,27 miljoen exemplaren verkocht.

Bron: http://www.ipadplanet.nl/(...)-voor-de-feestdagen/
pi_85445561
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:39 schreef misterDre het volgende:

Apple komt mogelijk nog voor het einde van het jaar met een nieuwe, kleinere iPad. Dat meldt de Chineestalige financiële krant Economic Daily News. Gisteren bleek uit broncode in de meest recente iOS 4.1-bèta al dat een nieuwe iPad, evenals een nieuwe iPhone, momenteel worden getest. Een kleinere variant naast de huidige 9.7-inch iPad duidt erop dat Apple, net zoals bij Macs, een iPad-lijn op de markt wil brengen.

Volgens Economic Daily News krijgt de nieuwe iPad een 7-inch beeldscherm. Andere specificaties zijn nog niet bekend, maar uit een eerder gerucht van het Taiwanese DigiTimes bleek al dat de nieuwe iPad mogelijk een Cortex A9-processor en 512 MB werkgeheugen aan boord heeft, evenals een IPS-beeldscherm met een resolutie van 1024×768 pixels. Economic Daily News voorspelde eerder al dat Apple werkte aan een tablet (de uiteindelijke iPad), terwijl andere publicaties stelden dat het een netbook zou worden.
Volgens de publicatie heeft Apple contracten afgesloten met Taiwanese fabrikanten voor de productie en assemblage van het apparaat. Zo zal Chimei Innolux de 7-inch beeldschermen gaan leveren en is Cando Corporation verantwoordelijk voor de touchscreen-technologie. Compal Electronics zal het apparaat uiteindelijk gaan assembleren. De vorige iPad werd nog door Foxconn geassembleerd, maar dit bedrijf kwam recentelijk slecht in het nieuws vanwege een serie zelfdodingen en slechte arbeidsomstandigheden voor werknemers.
De toevoeging van een kleiner, en waarschijnlijk goedkoper, iPad-model lijkt in de aanloop naar de feestdagen een logische keuze. Al is het de vraag of het apparaat een populair kerstcadeau zal zijn. Wel als het aan de Britse elektronicaketen Dixons ligt. Die voorspelde eerder al dat de iPad deze kerst het populairste cadeau zal zijn. Van de iPad werden in de eerste drie maanden na lancering al ruim 3,27 miljoen exemplaren verkocht.

Ik geloof het niet. Als hij dezelfde resolutie houdt en het scherm wordt kleiner, worden de interface elementen te klein.
pi_85446731
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:39 schreef misterDre het volgende:

Op iPadplanet postte iemand hierover de volgende reactie, waar ik mij volledig in kan vinden:
quote:
Hier snap ik het nut echt niet van? De huidige iPad is toch ideal? Waarom een kleinere versie maken met betere hardware dan de huidige versie? En misschien in juli dan terug een grotere ipad met de hardware die in de kleinere zit?
pi_85447760
handzamer en goedkoper, 2 voordelen die ik zo kan bedenken. Vooral de lagere prijs zal voor een grotere afzet zorgen, wat logisch is. Ik zie zo'n kleinere ipad wel zitten.

Kijk je naar archos, die dergelijke touchscreen producten al jaaaren verkoopt, die heeft ook meerdere schermafmetingen.
pi_85452206
Maar dan was het toch logischer geweest als ze met een wat kleiner formaat waren begonnen en zowel de schermgrootte als de performance zouden "opkrikken" om het zo maar even te zeggen? ;)
pi_85452895
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:40 schreef Locusta het volgende:
Maar dan was het toch logischer geweest als ze met een wat kleiner formaat waren begonnen en zowel de schermgrootte als de performance zouden "opkrikken" om het zo maar even te zeggen? ;)
Tja. Als Apple al een nieuwe iPad gaat introduceren voor de feestdagen dan zullen ook de iPad die nu te koop is upgraden.

Net zoals je een MacBook Pro 13, 15 en 17-inch hebt hebben we misschien later wel een 7 inch en 10 inch iPad. En een 7-inch iPad met zelfde resolutie is misschien prima. Dan worden de icoontjes nog niet echt te klein, dus zal wel in orde zijn.

En omdat er dan minder materiaal nodig is (minder glas, minder materiaal voor behuizing etc.) kan de prijs omlaag onder de 'magische 400 euro/dollar' grens: 399. En net zoals bij de Macs kan je dan zelf configureren wat je wilt: 16, 32, 64 of 128 GB (let maar op, 128 GB komt er binnen nu en een jaar ook wel aan - net zoals 64 GB iPhones en 128 GB iPod Touches).

-------
Heb zelf trouwens geen iPad. Wel overwogen, maar eigenlijk moet je bij Apple nooit de eerste generatie kopen. Andere rede is dat ik nog even wou wachten totdat de App Store een wat beter aanbod had voor iPads en uiteraard zullen ze vanaf iPad 2 pas echt beginnen met de 'waardige updates', want eerlijk is eerlijk: voor Apple was de iPad eigenlijk gewoon een test of mensen er wel geinteresseerd in waren. Anders hadden ze wel wat meer gedaan dan de iPod Touch vergroten. Maar volgend jaar zal ik, als de iPad me dan nog net zo aanstaat zoals het nu doet, de iPad 2 kopen.

En natuurlijk is de laatste rede ook nog dat de iPad eigenlijk pas echt groot wordt met iOS 4 die waarschijnlijk tussen nu en november uitkomt. Want dan pas kan je echt mappen maken zoals op een computer (niet het zelfde, but you get the idea). Het enige wat ik nog echt mis is user accounts, of op zijn minst de mogelijkheid om een wachtwoord op apps in te stellen. Ik zou namelijk bijvoorbeeld niet willen als iemand anders even door alles gaat rondneuzen.

[ Bericht 26% gewijzigd door WSquater op 18-08-2010 22:09:21 ]
pi_85455259
Vandaag druk bezig geweest met nieuwsgroepen en daar heb je veeeeeeeeel PDF tijdschriften.
Playboy, computer idee, quest, mtb, enz

Tipje :)
pi_85456279
Vraagje, heb nu een aantal films op me pc staan in .iso (.vob)

Nu ga ik op vakantie en wil ik deze films op me Ipad hebben alleen hoe converteer je een .iso (.vob) naar de Ipad ?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 augustus 2010 @ 00:02:27 #58
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85457261
Met Handbreak.

doe ff googlen op handbreak + ipad
pi_85459191
Bedankt
  donderdag 19 augustus 2010 @ 01:19:06 #60
230788 n8n
Pragmatisch
pi_85459503
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  donderdag 19 augustus 2010 @ 07:44:08 #61
215 misterDre
Paint it black!
pi_85462028
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:33 schreef versteegrob het volgende:
Vraagje, heb nu een aantal films op me pc staan in .iso (.vob)

Nu ga ik op vakantie en wil ik deze films op me Ipad hebben alleen hoe converteer je een .iso (.vob) naar de Ipad ?
Zoek de volgende keer naar films in .avi (divx) en speel ze af met CineXplayer. Bespaart je een boel tijd.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 augustus 2010 @ 08:53:18 #62
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85462743
Ik heb onlangs CineXplayer geprobeerd, maar gelijk met de 1e .avi had dat programma al moeite. Die heb ik er dus gelijk afgegooid.
pi_85462780
pi_85463528
  donderdag 19 augustus 2010 @ 09:42:19 #66
215 misterDre
Paint it black!
pi_85463713
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 08:53 schreef Tokus het volgende:
Ik heb onlangs CineXplayer geprobeerd, maar gelijk met de 1e .avi had dat programma al moeite. Die heb ik er dus gelijk afgegooid.
Lag misschien wel aan de betreffende .avi. Ik heb er al een aantal afgespeeld en hier loopt het soepel.

Prima app. :Y
  donderdag 19 augustus 2010 @ 09:53:04 #67
215 misterDre
Paint it black!
pi_85463973
quote:
Tof filmpje.

Weet iemand hoe de app heet die je op het plaatje ziet?
pi_85464082
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:53 schreef misterDre het volgende:

[..]

Tof filmpje.

Weet iemand hoe de app heet die je op het plaatje ziet?
Fruit Ninja HD
  donderdag 19 augustus 2010 @ 09:59:43 #69
215 misterDre
Paint it black!
pi_85464121
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:58 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Fruit Ninja HD
Dank je :)
pi_85464442
quote:
The Elements ziet er zelfs nog beter uit dan ik verwacht had! ^O^
  donderdag 19 augustus 2010 @ 10:52:03 #72
57047 macondo
pi_85465544
quote:
Mooi overzicht. Wel een beetje vervelend dat al die tijdschriften hun eigen app lanceren. Audax/AKO gaat ook iets maken geloof ik.

Weten jullie of er veel tijdschriften in het grijze circuits te vinden zijn? Ik vind vooral MacWorld's en Playboys daar. Maar... Time? Forbes? The Economist?
Overal verstand van.
pi_85465782
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:52 schreef macondo het volgende:

[..]

Mooi overzicht. Wel een beetje vervelend dat al die tijdschriften hun eigen app lanceren. Audax/AKO gaat ook iets maken geloof ik.

Yup, die zal wel ergens de komende weken uitkomen, verwacht ik. Benieuwd wat ze ervan maken.

quote:
Weten jullie of er veel tijdschriften in het grijze circuits te vinden zijn? Ik vind vooral MacWorld's en Playboys daar. Maar... Time? Forbes? The Economist?
Yup, is ook te vinden. Zie filestube.com etc.
  Donald Duck held donderdag 19 augustus 2010 @ 11:56:54 #74
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_85467664

❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_85475826
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:40 schreef Locusta het volgende:
Denk het juist niet. Mensen die nu graag een iPad willen maar m net wst te duur vinden zullen straks graag een kleinere en goedkopere willen kopen. Had je het andersom gedaan, dan had jemdat effect niet.
pi_85482333
Als ik nu een iPad bij de Mediamarkt koop, staat er dan FW 3.2.2 op, of kan ik hem activeren met 3.2 en vraagt iTunes dan pas om een update?
  FOK!fotograaf donderdag 19 augustus 2010 @ 18:28:35 #77
18921 freud
Who's John Galt?
pi_85483022
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
Als ik nu een iPad bij de Mediamarkt koop, staat er dan FW 3.2.2 op, of kan ik hem activeren met 3.2 en vraagt iTunes dan pas om een update?
Je kan gewoon activeren, en dan krijg je in iTunes vanzelf de update aangeboden.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_85483470
Iemand nog interessante magazine-suggesties die ik in http://www.ipadplanet.nl/8746/magazines-op-de-ipad-een-overzicht/ gemist heb?
pi_85484445
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:28 schreef freud het volgende:

[..]

Je kan gewoon activeren, en dan krijg je in iTunes vanzelf de update aangeboden.
Oke, dus het is niet zo dat iPads die nu in de winkel liggen 3.2.2 preïnstalled hebben en ik de optie op jailbreaken kwijt raak?
  donderdag 19 augustus 2010 @ 20:58:33 #80
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85488363
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:D

Ik heb er erg om gelachen :)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  FOK!fotograaf donderdag 19 augustus 2010 @ 21:17:27 #81
18921 freud
Who's John Galt?
pi_85489053
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:10 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Oke, dus het is niet zo dat iPads die nu in de winkel liggen 3.2.2 preïnstalled hebben en ik de optie op jailbreaken kwijt raak?
Mja, de mijne was nog 3.2.1 geloof ik, maar goed, op de doos kan je de firmware niet zien verder.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_85490081
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:17 schreef freud het volgende:

[..]

Mja, de mijne was nog 3.2.1 geloof ik, maar goed, op de doos kan je de firmware niet zien verder.
Die van mij kwam met 3.2.0 dacht ik, waarschijnlijk krijgen nieuwe batches 3.2.2 mee dan.
Fok!Wormskampioen '09
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:13:18 #83
215 misterDre
Paint it black!
pi_85505189
Voor de liefhebbers van behendigheidsspellen.

Vandaag is Fetchup gratis in de store.

http://itunes.apple.com/nl/app/fetchup/id358192416?mt=8

[ Bericht 44% gewijzigd door misterDre op 20-08-2010 11:29:22 ]
pi_85518126
Mijn smartegeld is binnen *O* En mijn iPad 16GB WiFi + 3G is besteld *O*

Me so happy :D *O*
pi_85518377
Weet iemand een programma voor de iPad waarmee ik werkroosters kan maken. Bedankt.
pi_85518678
Numbers kan dat vrij eenvoudig mee
pi_85518900
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 11:13 schreef misterDre het volgende:
Voor de liefhebbers van behendigheidsspellen.

Vandaag is Fetchup gratis in de store.

http://itunes.apple.com/nl/app/fetchup/id358192416?mt=8
iphone app :N
pi_85521632
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:09 schreef kadeya het volgende:
Weet iemand een programma voor de iPad waarmee ik werkroosters kan maken. Bedankt.
Voor jezelf of voor anderen?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:08:18 #89
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85527675
bah, wat irritant, dat ook ebooks regiogebonden zijn. Ik zie een boek dat ik wil hebben in de kindle webstore, maar mag het niet kopen omdat het in Europa nog niet uit is. Nee, ik moet dan tot half september wachten.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:14:25 #90
215 misterDre
Paint it black!
pi_85530083
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:26 schreef Redux het volgende:

[..]

iphone app :N
Ook compatibel met de iPad. Ziet er prima uit :)

Neem jij hem niet :{
pi_85536791
nee man, iphone apps op een ipad zien er knaken uit
pi_85536812
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:13 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Voor jezelf of voor anderen?
Voor anderen. Numbers ziet er inderdaad goed uit. Ik kom er alleen niet helemaal uit of je ook automatisch het aantal gewerkte dagen kan laten uitrekenen.
pi_85538026
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 07:41 schreef kadeya het volgende:
Voor anderen. Numbers ziet er inderdaad goed uit. Ik kom er alleen niet helemaal uit of je ook automatisch het aantal gewerkte dagen kan laten uitrekenen.
Misschien even googlen voor formules?
pi_85540623
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:14 schreef misterDre het volgende:

[..]

Ook compatibel met de iPad. Ziet er prima uit :)

Neem jij hem niet :{
iPhoneapplicaties zijn naar mijn mening zelden bruikbaar op de iPad. Gebruik enkel uit pure nood de iPhone app van Uitzending Gemist.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:16:52 #95
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85541257
Ik heb net een 64GB laten reserveren. Volgende week oppikken *O* .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_85541356
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:10 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

updaten over je JB is altijd dat kwijtraken.

Dus of je update eerst en dan kijk je welke versie en dan zoek je de JB ervoor.
Daarna niet meer updaten anders doe je een restore.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_85541715
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 13:22 schreef rubje het volgende:

[..]

updaten over je JB is altijd dat kwijtraken.

Dus of je update eerst en dan kijk je welke versie en dan zoek je de JB ervoor.
Daarna niet meer updaten anders doe je een restore.
Dat was niet mijn vraag. Ik wil weten hoe groot de kans is dat een nieuwe iPad geleverd wordt met 3.2.2 aangezien die niet te Jailbreaken is. Ik wil er best eentje nieuw in de winkel kopen, maar dan wel met 3.2.1
pi_85541824
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 13:38 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat was niet mijn vraag. Ik wil weten hoe groot de kans is dat een nieuwe iPad geleverd wordt met 3.2.2 aangezien die niet te Jailbreaken is. Ik wil er best eentje nieuw in de winkel kopen, maar dan wel met 3.2.1
Aangezien de voorraden nog altijd klein zijn en ze dus rechtstreeks uit de fabriek geleverd worden acht ik de kans klein dat je een iPad met verouderde firmware krijgt.
pi_85541919
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 13:42 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Aangezien de voorraden nog altijd klein zijn en ze dus rechtstreeks uit de fabriek geleverd worden acht ik de kans klein dat je een iPad met verouderde firmware krijgt.
Dat is dus kut, dan moet ik op zoek naar een tweedehands toestel dat bijna niet wordt aangeboden.
  Donald Duck held zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:47:37 #100
46149 __Saviour__
pi_85541966
Die nieuwe firmware wordt ook wel gekraakt, dat is slechts een kwestie van tijd. Hackers zijn enorm inventief.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_85542324
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 13:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Die nieuwe firmware wordt ook wel gekraakt, dat is slechts een kwestie van tijd. Hackers zijn enorm inventief.
Doet er niet toe. De nieuwe jailbreak zal hoogstwaarschijnlijk pas vrijgegeven worden na de release van iOS4 voor de iPad, wat nog weken, misschien wel maanden kan duren. Ik heb geen zin om daar op te wachten
pi_85545312
Vraagje van een newbie: Als ik muziek of e-boeken naar mijn Ipad versleep in Itunes staat dat nieuw spul er wel op, maar is al de oude muziek e.d. verdwenen.
Hoe kan ik dat voorkomen?
anonieme razernist
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:01:32 #103
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85547905
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 16:11 schreef NoCigar het volgende:
Vraagje van een newbie: Als ik muziek of e-boeken naar mijn Ipad versleep in Itunes staat dat nieuw spul er wel op, maar is al de oude muziek e.d. verdwenen.
Ik heb hetzelfde probleem met foto's. Elke keer moet ik heul veul foto's opnieuw eropzetten, dat kost veel tijd :{
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
pi_85548417
Kon de verleiding niet weerstaan en heb een paar "gadgets/prulletjes" bij DX besteld :D

Stylus voor de iPad
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.42362

Een docking station voor mijn iPhone 3G
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33389

Een bescherming voor de achterkant van mijn iPhone
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14819

Ik zie wel wat er van komt, uiteindelijk "maar" ¤13 hoeven te betalen :)

Ohja, en uiteindelijk ben ik voor mijn iPad voor een Fabrix sleeve gegaan en een ZAGG invisible shield (wilde er eentje halen bij bestskinsever, maar daar blijk je alleen met PP i.c.m. een cc te kunnen betalen }:| ).
pi_85548429
quote:
Heb je "muziek en video's handmatig beheren" aangevinkt? Zoniet, dan moet je dat even doen :)
pi_85548473
Ik heb dat probleem helemaal niet. Als ik iets op mijn iPad wil hebben zet ik het in mijn iTunes bibliotheek en daarna synchroniseer ik de boel. Ik ben nog nooit iets kwijt geraakt :)
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_85548725
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:26 schreef Locusta het volgende:
Kon de verleiding niet weerstaan en heb een paar "gadgets/prulletjes" bij DX besteld :D

Stylus voor de iPad
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.42362

Een docking station voor mijn iPhone 3G
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33389

Een bescherming voor de achterkant van mijn iPhone
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14819

Ik zie wel wat er van komt, uiteindelijk "maar" ¤13 hoeven te betalen :)

Ohja, en uiteindelijk ben ik voor mijn iPad voor een Fabrix sleeve gegaan en een ZAGG invisible shield (wilde er eentje halen bij bestskinsever, maar daar blijk je alleen met PP i.c.m. een cc te kunnen betalen }:| ).
Nee hoor, ik heb geen credit card en meerdere keren bij bestskinsever besteld
pi_85549084
Wat raar! Want ik kon alleen maar betalen als ik mijn cc aan mijn pp-account koppelde :o (er stond bij dat bestskinsever het geld direct wilde hebben)

/edit: en ik heb geen cc, dus dan houdt het op ;)
  zondag 22 augustus 2010 @ 14:57:21 #109
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_85570827
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:55 schreef Locusta het volgende:
Wat raar! Want ik kon alleen maar betalen als ik mijn cc aan mijn pp-account koppelde :o (er stond bij dat bestskinsever het geld direct wilde hebben)

/edit: en ik heb geen cc, dus dan houdt het op ;)
Je kunt bij Paypal ook een gewone bankrekening opgeven. Dan moet je ze geloof ik eenmalig toestemming geven om 1 cent af te schrijven of te laten storten. Zo heb ik het gedaan
pi_85571403
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 14:57 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je kunt bij Paypal ook een gewone bankrekening opgeven. Dan moet je ze geloof ik eenmalig toestemming geven om 1 cent af te schrijven of te laten storten. Zo heb ik het gedaan
Dat klopt, zo heb ik dat ook gedaan :Y Ik heb dus ook een PP account en betalen bij bijv. fabrixcases en DX ging prima ^O^ Alleen bij bestskinsever kreeg ik de melding dat ik een cc moest koppelen.
Zijn er dan misschien meerdere betaalopties die ik gemist heb ofzo? :?
  FOK!fotograaf zondag 22 augustus 2010 @ 15:28:09 #111
18921 freud
Who's John Galt?
pi_85571777
quote:
Je moet helaas bij Apple alles op twee plekken bewaren, nadeel van het synchroniseren...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  zondag 22 augustus 2010 @ 19:39:06 #112
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_85579384
Kan je een ipad weer naar fabriekswaarden herstellen?
Dus dat je weer vanaf nul moet beginnen met koppelen in iTunes etc?

Ik doe de mijne weg, maar ik wil wel zeker zijn dat niemand met mijn cc dingen kan gaan kopen in iTunes enzo...
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:15:20 #113
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:42:31 #114
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_85581508
Ik heb er sinds vandaag ook eentje (typ dit nu ook op de iPad), maar ik ben nog niet helemaal overtuigd. Het eerste half uur, uurtje was leuk en erg indrukwekkend maar toen paktenik mijn iPhone erbij en viel meteen op hoe laag de pixeldensiteit is. Het retina display van mijn iPhone is zo onwaarschijnlijk veel mooier en scherper dat het scherm van de iPad nog erger lijkt dan dat van de 3GS. Ik heb mijn ebooks erop gezet en ibooks ziet er mooi uit, maar ik kan me niet voorstellen dat het relaxed is om lange tijd boeken te lezen op dit scherm.

Ook lijkt de iPad met zwaardere spellen veel trager dan de iPhone 4. Ik had zelfs lag! Da's echt Apple onwaardig.

Het is een leuk dingetje, maar tot nog toe is de iPhone 4 als mobiele alleskunner in elk opzicht superieur, net als mijn laptop voor alles wat ik niet op mijn iPhone doe.
  FOK!fotograaf zondag 22 augustus 2010 @ 20:48:30 #115
18921 freud
Who's John Galt?
pi_85581727
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik heb er sinds vandaag ook eentje (typ dit nu ook op de iPad), maar ik ben nog niet helemaal overtuigd. Het eerste half uur, uurtje was leuk en erg indrukwekkend maar toen paktenik mijn iPhone erbij en viel meteen op hoe laag de pixeldensiteit is. Het retina display van mijn iPhone is zo onwaarschijnlijk veel mooier en scherper dat het scherm van de iPad nog erger lijkt dan dat van de 3GS. Ik heb mijn ebooks erop gezet en ibooks ziet er mooi uit, maar ik kan me niet voorstellen dat het relaxed is om lange tijd boeken te lezen op dit scherm.

Ook lijkt de iPad met zwaardere spellen veel trager dan de iPhone 4. Ik had zelfs lag! Da's echt Apple onwaardig.

Het is een leuk dingetje, maar tot nog toe is de iPhone 4 als mobiele alleskunner in elk opzicht superieur, net als mijn laptop voor alles wat ik niet op mijn iPhone doe.
De dpi mag niet verrassend zijn toch? Ik kan me weer niet voorstellen dat iets lezen op een iPhone lekker is, klein scherm en kleinere letters :P. En tja, als je wilt gamen, dan koop je geen mac maar een pc of console lijkt me.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 augustus 2010 @ 20:55:22 #116
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85582035
quote:
ik kan me niet voorstellen dat het relaxed is om lange tijd boeken te lezen op dit scherm.
jammer, maar dat is het wel.
maar ga vooral op zo'n klein schermpje boeken lezen als je dat lekkerder vindt.
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:32:09 #117
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_85583704
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:48 schreef freud het volgende:

[..]

De dpi mag niet verrassend zijn toch? Ik kan me weer niet voorstellen dat iets lezen op een iPhone lekker is, klein scherm en kleinere letters :P. En tja, als je wilt gamen, dan koop je geen mac maar een pc of console lijkt me.
Ik had ook geen gelijkwaardige dpi verwacht als op de iPhone 4, maar na al dat gejuich over het geweldige scherm van de iPad had ik toch in ieder geval een beter scherm verwacht dan op de oude iPhones. Boeken hebben grotere letters op de ipad dan op de iPhone, maar je zit naar mijn mening te duidelijk naar een lcd-scherm te kijken. Bij de iPhone vergeet je dit, en zou het net zo goed papier kunnen zijn. Betere kijkhoek, beter contrast, en vooral geen zichtbare pixels.

En wat gamen betreft. De vergelijking met een pc of console is een beetje onzinnige, vind je niet? De kracht van de iPhone, iPod touch en (als we Apple en dit topic moeten geloven) de iPad ligt in casual gaming. De meeste games zijn gewoon opgefokte versies van iPhone spellen. Angry birds HD zou op de iPhone 4 minstens net zo goed draaien, Jim & Frank Mysteries is zo traag als wat, Avatar HD (die vandaag overigens in de sale is voor 79 cent) speelt niet beter dan de iPhone versie. Het ziet er alleen wat beter uit, maar de HD-versies van die spellen zouden er op de iPhone 4 alleen maar nog mooier uitzien.

Het is geen totale aanfluiting. Comics lezen een stuk beter op de iPad, browsen bijna net zo goed als op een fullsized laptop, en ik heb begrepen dat ik powerpoints kan openen op de iPad. Maar ik had er toch iets meer van verwacht. Apple heeft met de iPhone 4 de beste, meeste indrukwekkende smartphone van dit moment op de markt gebracht, maar de iPad is zeker niet zo indrukwekkend. Leuk speelgoed, maar aangezien je voor dit geld een volledige laptop koopt, is het best duur voor een oversized iPod touch.
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:33:45 #118
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_85583796
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:55 schreef Tokus het volgende:

[..]

jammer, maar dat is het wel.
maar ga vooral op zo'n klein schermpje boeken lezen als je dat lekkerder vindt.
Jij hebt vast geen iPhone 4. Met je eigen piemel spelen kan ook heel lekker zijn, totdat je ervaart wat echte seks is.
  zondag 22 augustus 2010 @ 23:28:23 #119
215 misterDre
Paint it black!
pi_85590046
Site om dagelijks even te checken :)

http://ipad.freeappalert.com/
  zondag 22 augustus 2010 @ 23:36:56 #120
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_85590406
Lekker apparaatje, die iPad. Zelfs apps syncen gaat niet.

Ik heb in iTunes via de appstore een spel gekocht, en via de appstore op mijn iPad. Als ik nu dat spel dat op de computer staat probeer te syncen, krijg ik de melding:

"iTunes heeft op de iPad aangeschafte onderdelen aangetroffen die niet aanwezig zijn in de iTunes-bibliotheek. Wilt u deze onderdelen synchroniseren?"

Als ik vervolgens op "overzetten" klik, synchroniseert hij een paar seconden, om vervolgens doodleuk te stoppen. Nu is het spel van mijn computer nog steeds niet gesynchroniseerd naar de iPad en de app op de iPad niet naar de computer. Beide apparaten al herstart, en nog steeds werkt het niet. Iphone synchroniseert wel zonder problemen.
  maandag 23 augustus 2010 @ 09:19:15 #121
215 misterDre
Paint it black!
pi_85596889
Apple Files for Patent to Kill Jailbroken iPhone Handsets, iPod touch and iPad

You paid good money for them, but Apple still wants to own your jailbroken iPhone, iPod touch and/or iPad. Aside from voiding warranties on jailbroken its popular iDevices, Apple is now looking to disable them, too. Steve Jobs & Co. have filed a patent that will allow Apple to identify and disable hardware that has been hacked, jailbroken or put to use in a manner which the company never intended. This effectively makes your iPhone, iPad or iPod touch the property of Apple and you, the customer who paid for the hardware and software, are just along for the ride.

Just because jailbreaking is now legal thanks to a recent DMCA ruling by the Library of Congress, it doesn’t mean that Apple is going to lie back and watch all its hard work go to pieces. The new patent filed by Apple seems to be designed to take a rather aggressive course of action as reported by Mashable:

However, the patent also covers methods for identifying devices that have been hacked, jailbroken, unlocked or had their SIM cards removed, such as monitoring sudden increases in memory usage that could “indicate that a hacking program is being run and that an unauthorized user may be using the electronic device.” Theoretically, Apple could then wipe personal data from these devices and then alert AT&T to “shutdown any telephone service to the electronic device, shutdown the electronic device itself, or otherwise suitably extract the functions of the electronic device.”

Of course, many of us believe that while Steve Jobs has done a fine job delivering an excellent user experience through his products, he and Apple have no right to tell us what to do with our iPhone handsets, iPad tablets or iPod touches once we’ve paid for it. Wipe personal data? Shut down telephone service or the device itself?! Yes, it’s all for our own good according to Jobs.

If you’re perfectly content with Apple products and software as they are out of the box, this may be of little or no concern to you. But if you like tweaking your iPhone, iPad or iPod touch and loading up applications, approved by Apple or not, as you see fit, maybe it’s time to start looking toward Google and Android.

_________________________________________________________________________________

Zullen ze dit er doorheen krijgen en daadwerkelijk gaan uitvoeren.

Ik verwacht van niet.
  FOK!fotograaf maandag 23 augustus 2010 @ 09:26:06 #122
13368 NiGeLaToR
pi_85597004
Er is wat te zeggen voor jailbrake en voor wat Apple doet. Er zijn genoeg ge-jailbrake'te devices die het niet zo lekker meer doen na de hack en dat levert reputatieschade op. Daarbij gebruiken velen het om betaalde applicaties gratis te kunnen gebruiken (vriend van me heeft voor elke 100 verkochte apps, zo'n 1000 gebruikers voor zijn app. Hij implementeert nu dus manieren om de illegale gebruikers buiten te houden, daar dit hem wel tijd/energie en dus geld kost voor die 90% illegale gebruikers). Tegelijkertijd zou ik ook graag op m'n begin scherm mijn agenda willen kunnen zien, een eenvoudige app om bt en wifi aan/uit te zetten en zo nog wat van die dingen :)
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:12:04 #123
215 misterDre
Paint it black!
pi_85597918
Ik snap wel dat Apple en ontwikkelaars hun product willen beschermen. Daar ga ik ook een heel eind in mee. Maar het gaat mij een stap te ver als Apple het recht krijgt om persoonlijke gegevens te verwijderen en hardware uit te schakelen.
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:19:01 #124
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85598059
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:36 schreef Splackavellie02 het volgende:
Lekker apparaatje, die iPad.
De vraag ligt al een paar dagen op mijn tong: waarom heb jij een iPad gekocht?
pi_85598740
quote:

Ik heb in iTunes via de appstore een spel gekocht, en via de appstore op mijn iPad. Als ik nu dat spel dat op de computer staat probeer te syncen, krijg ik de melding:

"iTunes heeft op de iPad aangeschafte onderdelen aangetroffen die niet aanwezig zijn in de iTunes-bibliotheek. Wilt u deze onderdelen synchroniseren?"

Als ik vervolgens op "overzetten" klik, synchroniseert hij een paar seconden, om vervolgens doodleuk te stoppen. Nu is het spel van mijn computer nog steeds niet gesynchroniseerd naar de iPad en de app op de iPad niet naar de computer. Beide apparaten al herstart, en nog steeds werkt het niet. Iphone synchroniseert wel zonder problemen.
Misschien iPad een keer herstellen. Je bent wel de eerste die ik trouwens spreek of hoor over sync problemen.
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_85599098
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:48 schreef Rainesz het volgende:

[..]

Misschien iPad een keer herstellen. Je bent wel de eerste die ik trouwens spreek of hoor over sync problemen.
Herstellen kan alleen naar 3.2.2 en dan ben ik mijn Jailbreak kwijt.
pi_85599224
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:19 schreef Copycat het volgende:
De vraag ligt al een paar dagen op mijn tong: waarom heb jij een iPad gekocht?
Vooral voor eBooks en comics, mede omdat iedereen overal enthousiast verkondigt dat eBooks lezen op de iPad zo'n verademing is. Softwarematig geldt dit ook wel, zeker in vergelijking met de meeste eReaders. Maar het 'je vergeet dat je een iPad vast hebt en het leest gewoon als een boek' gaat echt niet op. Daarvoor is de resolutie van het scherm veel te laag.

Het zal wel wennen, maar de iPad heeft alleen maar de uitstekende software als concurrentie voor eReaders. Voor rustig lezen is elektronische inkt vele malen beter.
  FOK!fotograaf maandag 23 augustus 2010 @ 11:36:08 #128
18921 freud
Who's John Galt?
pi_85600280
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:01 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Herstellen kan alleen naar 3.2.2 en dan ben ik mijn Jailbreak kwijt.
Jailbreaken en dan 'zeuren' dat apple functies niet meer werken... Lijkt me een risico van het jailbreaken?
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:04 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Vooral voor eBooks en comics, mede omdat iedereen overal enthousiast verkondigt dat eBooks lezen op de iPad zo'n verademing is. Softwarematig geldt dit ook wel, zeker in vergelijking met de meeste eReaders. Maar het 'je vergeet dat je een iPad vast hebt en het leest gewoon als een boek' gaat echt niet op. Daarvoor is de resolutie van het scherm veel te laag.

Het zal wel wennen, maar de iPad heeft alleen maar de uitstekende software als concurrentie voor eReaders. Voor rustig lezen is elektronische inkt vele malen beter.
Mwoah, dan zijn de meningen verdeeld. Ik vind het prima werken met comics, en voor ebooks is het verschil alleen in het feit dat de iPad wat zwaarder is. Als er een versie ooit uitkomt met een eInk layer op de iPad, dan is dat wel een mooie verbetering :).
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_85600989
quote:

quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:04 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik zou em dan terugbrengen, je hebt een device gekocht voor minimaal 499,- en dan mag je er vanuit gaan dat ie bevalt. Van wat ik zo lees in je vorige posts ben je er niet tevreden over, met name dat het scherm niet goed genoeg is en laat dat nou het punt zijn waarvoor je zo'n ding koopt.
pi_85602929
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:36 schreef freud het volgende:
Jailbreaken en dan 'zeuren' dat apple functies niet meer werken... Lijkt me een risico van het jailbreaken?
Da's echt bullshit. Ik heb al mijn iPhones gejailbreakt en nooit problemen gehad.

Bovendien was het probleem met syncen van betaalde, gekochte apps. De gehackte versie van die app wilde hij wel installeren.
quote:
Mwoah, dan zijn de meningen verdeeld. Ik vind het prima werken met comics, en voor ebooks is het verschil alleen in het feit dat de iPad wat zwaarder is. Als er een versie ooit uitkomt met een eInk layer op de iPad, dan is dat wel een mooie verbetering :).
Comics lezen is zeker lekker, omdat het formaat dan precies juist is. Voor eBooks valt ie toch ietwat tegen. Ik heb hem tweedehands gekocht, dus terugbrengen is geen optie. Ik zal eens kijken of ik hem zonder verlies kan doorverkopen.
  Donald Duck held maandag 23 augustus 2010 @ 12:50:53 #131
46149 __Saviour__
pi_85603148
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:36 schreef freud het volgende:
Een iPad met e-ink laag, dat zou echt geweldig zijn ja. Het is iets wat ik in een toekomstige versie best nog wel zie verschijnen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_85603530
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:50 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Een iPad met e-ink laag, dat zou echt geweldig zijn ja. Het is iets wat ik in een toekomstige versie best nog wel zie verschijnen.
Een iPad met retina-display zou ook erg mooi zijn.
  maandag 23 augustus 2010 @ 21:25:25 #133
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85624446
Kun je op de iPad, in het programma Mail ook meerdere mappen maken? Ik heb nu staan:
Inkomend
Verstuurd
Prullenbak

Maar ik wil ook wat berichten voor later bewaren. Kan dat?
Dus meerdere postvakken maken?
pi_85637638
Crosspost ;)

Net even gekeken op mijn account bij de apple store en ik kan hem niet meer annuleren (letters zijn grijs geworden).

Verwachte verzenddatum: 5 werkdagen
Verwachte leverdatum: 31 Aug, 2010 - 01 Sep, 2010

Maar ik heb de delivery status app op mijn dashboard en daar staat dat hij "prepaired for shipment" is, zou dit kunnen betekenen dat ik hem misschien toch wat eerder krijg dan begin volgende week? :@
pi_85638407
Unlimited abo op PressReader genomen. Kijken hoe dat bevalt :). Keuze genoeg iig...
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:43:21 #136
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_85638787
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:25 schreef Oxymoron het volgende:
Kun je op de iPad, in het programma Mail ook meerdere mappen maken? Ik heb nu staan:
Inkomend
Verstuurd
Prullenbak

Volgens mij kan dat dat niet bij een "normaal" pop3-account
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_85639082
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:02 schreef Locusta het volgende:
Crosspost ;)

Net even gekeken op mijn account bij de apple store en ik kan hem niet meer annuleren (letters zijn grijs geworden).

Verwachte verzenddatum: 5 werkdagen
Verwachte leverdatum: 31 Aug, 2010 - 01 Sep, 2010

Maar ik heb de delivery status app op mijn dashboard en daar staat dat hij "prepaired for shipment" is, zou dit kunnen betekenen dat ik hem misschien toch wat eerder krijg dan begin volgende week? :@
op tweakers zijn er al een paar die hun ipad voor de verwachte leverdatum krijgen, en het ipadnews zegt dat apple's productie de vraag begint bij te benen. Dus kans is groot dat je het ook eerder krijgt.
pi_85639501
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
Unlimited abo op PressReader genomen. Kijken hoe dat bevalt :). Keuze genoeg iig...
Moet je dan betalen met een cc of kan het ook met pp of click and buy (o.i.d.)?
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:55 schreef athlonkmf het volgende:
op tweakers zijn er al een paar die hun ipad voor de verwachte leverdatum krijgen, en het ipadnews zegt dat apple's productie de vraag begint bij te benen. Dus kans is groot dat je het ook eerder krijgt.
Zou wel fijn zijn als ik hem wat eerder krijg, moet de 30e weer werken :D
pi_85639620
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:09 schreef Locusta het volgende:

[..]

Moet je dan betalen met een cc of kan het ook met pp of click and buy (o.i.d.)?
Alleen creditcard, als ik 't zo zie. Maar als je een cc hebt, lijkt me dat geen enkel probleem.
pi_85640302
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Alleen creditcard, als ik 't zo zie. Maar als je een cc hebt, lijkt me dat geen enkel probleem.
Die heb ik dus niet -O- Zo'n abonnement leek mij ook wel wat.
Ik en cc's gaan niet samen, helaas :'(
pi_85640466
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:34 schreef Locusta het volgende:

[..]

Die heb ik dus niet -O- Zo'n abonnement leek mij ook wel wat.
Ik en cc's gaan niet samen, helaas :'(
Ah, da's balen :{.
Evt. een prepaid virtuele creditcard via https://www.entropay.com/ ? Die heb ik wel es gebruikt bij Ryanair om geen transactiekosten te hoeven dokken.
pi_85641514
Als ik deze tv koop

Kan ik de Ipad erop aansluiten en een presentatie / foto's laten zien?

Hij komt in onze vergaderruimte te hangen. Als er klanten zijn kunnen wij onze presentaties die op de IPad staan van onze salesdirecteur ook in de vergaderruimte te laten zien.
pi_85643418
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ah, da's balen :{.
Evt. een prepaid virtuele creditcard via https://www.entropay.com/ ? Die heb ik wel es gebruikt bij Ryanair om geen transactiekosten te hoeven dokken.
Is dat net zoiets als Wirecard of Net+ Prepaid MasterCard ?
Ben deze online "debit cards" een keer tegengekomen in een WGR-topic. Ik heb ze alleen nog niet getest ;)

/edit: ik krijg een beveiligingswaarschuwing bij de site die jij noemt :? (gebruik Chrome op m'n Mac)
pi_85643688
Wirecard werkt in ieder geval goed en is betrouwbaar. :)
pi_85645801
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:12 schreef Locusta het volgende:

[..]

Is dat net zoiets als Wirecard of Net+ Prepaid MasterCard ?
Ben deze online "debit cards" een keer tegengekomen in een WGR-topic. Ik heb ze alleen nog niet getest ;)

/edit: ik krijg een beveiligingswaarschuwing bij de site die jij noemt :? (gebruik Chrome op m'n Mac)
Ik niet en ik gebruik ook Chrome op Mac. Is een https-site. Wat voor melding>?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:43:46 #146
215 misterDre
Paint it black!
pi_85647361
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:25 schreef Oxymoron het volgende:
Inkomend
Verstuurd
Prullenbak

Met een Gmail-account kan het. Je maakt je mappen aan in Gmail bij instellingen.
Mail neemt deze dan over.
pi_85648542
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:45 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Da's echt bullshit. Ik heb al mijn iPhones gejailbreakt en nooit problemen gehad.
Dat het geen problemen oplevert bij je iPhones betekent natuurlijk niet dat het geen problemen kan opleveren bij je iPad.

Echt, met een jailbreak heb je gewoon geen recht op klagen.
pi_85651506
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:19 schreef Rnnz het volgende:
Wirecard werkt in ieder geval goed en is betrouwbaar. :)
Thanks, misschien dat ik dat dan eens moet proberen (voor in-app purchases e.d.) :Y
Krijg je dan niet een soort van "papieren" cc, dus een e-mail met een cc-nummer, cvc-code e.d.?
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 14:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik niet en ik gebruik ook Chrome op Mac. Is een https-site. Wat voor melding>?

Ennn:

*O*
pi_85652302
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:12 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Dat het geen problemen oplevert bij je iPhones betekent natuurlijk niet dat het geen problemen kan opleveren bij je iPad.

Echt, met een jailbreak heb je gewoon geen recht op klagen.
Slaat nergens op, het is dezelfde modificatie. Dankzij die jailbreak kan ik tenminste nog apps synchroniseren met de iPad. De jailbreak community helpt je tenminste als je problemen hebt.

Jailbreak is trouwens legaal, dus donder jij even lekker snel van je voetstuk af.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:14:01 #150
18921 freud
Who's John Galt?
pi_85653774
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:38 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Slaat nergens op, het is dezelfde modificatie. Dankzij die jailbreak kan ik tenminste nog apps synchroniseren met de iPad. De jailbreak community helpt je tenminste als je problemen hebt.

Jailbreak is trouwens legaal, dus donder jij even lekker snel van je voetstuk af.
Het gaat meer om het feit dat je aanpassingen aanbrengt op een device waarvoor het niet bedoeld is. Apple is nou eenmaal anaal als het gaat om dingen aanpassingen. Als ik mijn auto tune is dat ook legaal. Als ik daarom mijn motor veel sneller laat slijten, heb ik geen recht meer op garantie. Is toch een deel van het risico?

Wel balen dat hij bij jou op de iPad niet lekker werkt. Restoren en opnieuw proberen geen optie? Wellicht dat de jailbreak community je kan helpen met je huidige sync probleem?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_85654133
quote:

[..]

Zodra je jailbreakt wordt je iPad niet meer ondersteund, dat weet je vantevoren, dus dan moet je niet gaan zeuren als iets niet meer werkt. Als je met een standaard iPad problemen hebt, dán mag je gaan klagen, anders totaal niet.

En je iPad in het water gooien is ook legaal, ga je dan ook bij Apple janken als ie het niet meer doet?
pi_85654264
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:23 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Zodra je jailbreakt wordt je iPad niet meer ondersteund, dat weet je vantevoren, dus dan moet je niet gaan zeuren als iets niet meer werkt. Als je met een standaard iPad problemen hebt, dán mag je gaan klagen, anders totaal niet.

En je iPad in het water gooien is ook legaal, ga je dan ook bij Apple janken als ie het niet meer doet?
Wat ben jij toch verschrikkelijk dom..
pi_85654369
quote:

[..]

Slaat nergens op, het is dezelfde modificatie. Dankzij die jailbreak kan ik tenminste nog apps synchroniseren met de iPad.
En dat kan niet als je niet jailbreakt? :') Als jij dat apparaat gebruikt zoals het bedoeld is, moet dat goed gaan. En als 't dan niet goed gaat, moet Apple je helpen.

quote:
De jailbreak community helpt je tenminste als je problemen hebt.
Als jij problemen met een app hebt, zal een goede/klantvriendelijke developer jou ook helpen. Daar heeft ie zelf ook belang bij.

Men kan wel janken over een 'gesloten' systeem van Apple, maar dat zorgt er wel voor dat je een stabiel systeem hebt. Ik mis helemaal niets op m'n iPhone of iPad doordat ik niet jailbreak. En daardoor heb ik wel een stabiel apparaat.
pi_85654482
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:26 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wat ben jij toch verschrikkelijk dom..
Sterk tegenargument.
pi_85654598
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
En dat kan niet als je niet jailbreakt? :')
Dat zeg ik toch?
quote:
Als jij dat apparaat gebruikt zoals het bedoeld is, moet dat goed gaan. En als 't dan niet goed gaat, moet Apple je helpen.
'Zou moeten', ja, maar dat doet het niet. iTunes gaf ook geen foutmelding, hij deed gewoon alsof er gesynchroniseerd was, zonder dat ook echt gedaan te hebben.
quote:
Als jij problemen met een app hebt, zal een goede/klantvriendelijke developer jou ook helpen. Daar heeft ie zelf ook belang bij.
Het gebeurde bij meerdere apps, heeft niets met de developers te maken, want precies hetzelfde bestand wilde wel synchroniseren op m'n iPhone.
quote:
Men kan wel janken over een 'gesloten' systeem van Apple, maar dat zorgt er wel voor dat je een stabiel systeem hebt. Ik mis helemaal niets op m'n iPhone of iPad doordat ik niet jailbreak. En daardoor heb ik wel een stabiel apparaat.
Prima voor jou, anderen willen wel iets meer vrijheid, maar toch gebruik kunnen maken van iOS omdat dat voor hen het beste smartphone OS is.
pi_85654629
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:32 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Sterk tegenargument. [ afbeelding ]
Argumenten vallen toch dood tegen dat Apple billboard dat je voor je kop hebt hangen, dus ik ga er geen moeite in steken.
pi_85655184
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:36 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Argumenten vallen toch dood tegen dat Apple billboard dat je voor je kop hebt hangen, dus ik ga er geen moeite in steken.
Apple: Niet je iPad jailbreaken want dan maak je 'm stuk.
Jij: Boeie! Ik jailbreak 'm toch, bij mijn iPhone ging het ook goed.
..
Jij: Hee Apple kom eens! Mijn iPad is stuk!
Apple:
pi_85655439
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:51 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Apple: Niet je iPad jailbreaken want dan maak je 'm stuk.
Jij: Boeie! Ik jailbreak 'm toch, bij mijn iPhone ging het ook goed.
..
Jij: Hee Apple kom eens! Mijn iPad is stuk!
Apple: [ afbeelding ]
Zoals ik al zei, jij bent echt dom. Apple is echt niet bang dat je je iPad/iPod/iPhone stuk maakt. Volgens mij is het nog verdomd moeilijk om je een iOS-apparaat te bricken. Je hebt altijd nog de optie in iTunes te herstellen.

Maar blijf jij vooral denken dat alles wat Apple doet of zegt heilig is. Daar ben je tenminste fanboy voor. Dan blijf ik Apple producten kopen wanneer ik heb besloten dat er geen beter gelijkaardig product op de markt is (zoals bij de iPhone al vier jaar op rij) en doe ik met MIJN eigendom wat IK wil. Ga nu je moeder maar weer lastig vallen in plaats van mij.
pi_85655946
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:58 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, jij bent echt dom. Apple is echt niet bang dat je je iPad/iPod/iPhone stuk maakt. Volgens mij is het nog verdomd moeilijk om je een iOS-apparaat te bricken. Je hebt altijd nog de optie in iTunes te herstellen.

Maar blijf jij vooral denken dat alles wat Apple doet of zegt heilig is. Daar ben je tenminste fanboy voor. Dan blijf ik Apple producten kopen wanneer ik heb besloten dat er geen beter gelijkaardig product op de markt is (zoals bij de iPhone al vier jaar op rij) en doe ik met MIJN eigendom wat IK wil. Ga nu je moeder maar weer lastig vallen in plaats van mij.
Je denkt, "hoe beledigender ik ben, hoe sterker mijn post is"? :')

Ik zeg trouwens helemaal niet dat je met je iPad niet mag doen wat je wil, wat mij betreft gooi je 'm van 3 hoog naar beneden, maakt mij niet uit. Maar je moet niet gaan piepen als je iPad stuk is nadat je iets hebt gedaan waarvoor Apple je gewaarschuwd heeft. In dat geval is het gewoon je eigen stomme schuld en snap ik heel goed dat Apple geen zin heeft om er moeite in te steken.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:19:38 #160
18921 freud
Who's John Galt?
pi_85656073
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:58 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Apple heeft door hun monopolie gedrag alle touwtjes best strak in handen. Ze beheersen zowel de hard- als softwaremarkt. Het zal apple jeuken als het kapot gaat, maar door hun positie kunnen ze wel enorme eisen stellen.
quote:
Apple heeft net als alle andere fabrikanten recht om de garantievoorwaarden zo strak als ze willen te benoemen. Je er aan houden, is dan niet echt fanboy gedrag, maar normaal consumentengedrag. Dat jij Apple producten ziet als beste in hun brand geeft alleen maar aan dat je een voorloper wil zijn qua features, want het is algemeen bekend dat apple gemiddeld een paar maanden voorloopt en daarna al snel achtervalt (zie alle Android toestellen). Als je wilt doen met je spul wat jij wilt, is dat je recht, maar verwacht dan niet dat Apple je gedrag altijd dekt.

PS
Als je iets genuanceerder reageert, is de respons van andere users wellicht ook wat netter. Het is lekker even primaire replies te rossen op je gestylde toetsenbord, maar het maakt de discussie niet echt mooier. We snappen dat jij vind dat je recht hebt op garantie en 100% functioneren, ook al doe je wat je zelf wilt. Prima. Respecteer ook mensen die het het daar niet mee eens zijn. Jullie worden het toch nooit eens met elkaar, dus why try?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_85656473
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:19 schreef freud het volgende:Dat jij Apple producten ziet als beste in hun brand geeft alleen maar aan dat je een voorloper wil zijn qua features, want het is algemeen bekend dat apple gemiddeld een paar maanden voorloopt en daarna al snel achtervalt (zie alle Android toestellen).
Dat slaat echt nergens op. Ik vind Apple vooral de beste telefoon vanwege zijn OS, niet vanwege FaceTime (wat ik nog niet 1 keer heb gebruikt) of de verbeterde camera (die ik juist tegen vind vallen). De 3GS is ruim een jaar oud en die zou ik nog steeds liever hebben dan de HTC Desire of Google Nexus One, ook al hebben die betere features. Beetje voorbarige conclusie dus.
quote:
Als je wilt doen met je spul wat jij wilt, is dat je recht, maar verwacht dan niet dat Apple je gedrag altijd dekt.
Dat doe ik ook niet. Ik vind het alleen raar dat hij officiële apps opeens niet meer synchroniseerde.
quote:
PS
Als je iets genuanceerder reageert, is de respons van andere users wellicht ook wat netter. Het is lekker even primaire replies te rossen op je gestylde toetsenbord, maar het maakt de discussie niet echt mooier. We snappen dat jij vind dat je recht hebt op garantie en 100% functioneren, ook al doe je wat je zelf wilt. Prima. Respecteer ook mensen die het het daar niet mee eens zijn. Jullie worden het toch nooit eens met elkaar, dus why try?
Ik heb nergens beweerd dat ik garantie verwacht met mijn Jailbreak. Die jailbreak is toch weg zodra ik op herstellen klik in iTunes. Ik vind het alleen heel raar dat de iPad weigerde apps te synchroniseren, nog voordat ik ook maar iets anders dan Cydia had geïnstalleerd. Het probleem lag niet aan de jailbreak, omdat er niets gemodificeerd as aan de softwarecode die over synchroniseren gaat. Inmiddels wel, dankzij appsync, maar dat is ná het probleem.

Wat die apple fanboy dus beweert, is dat ik niet moet zeiken dat mijn iPad niet meer werkt als ik mijn iPhone nat maak. Totaal belachelijke redenering.
pi_85656585
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:15 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Je denkt, "hoe beledigender ik ben, hoe sterker mijn post is"? :')

Ik zeg trouwens helemaal niet dat je met je iPad niet mag doen wat je wil, wat mij betreft gooi je 'm van 3 hoog naar beneden, maakt mij niet uit. Maar je moet niet gaan piepen als je iPad stuk is nadat je iets hebt gedaan waarvoor Apple je gewaarschuwd heeft. In dat geval is het gewoon je eigen stomme schuld en snap ik heel goed dat Apple geen zin heeft om er moeite in te steken.
Nadenken is moeilijk voor jou, he? Net als lezen blijkbaar.

M'n iPad is niet stuk. Hij deed iets niet wat hij wel hoorde te doen, en dat had niets met de jailbreak te maken.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:39:32 #163
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_85656638
quote:

iTunes al eens opnieuw geinstalleerd? Ik had mijn ipad gejailbreakt en heb nooit problemen gehad met synchen. Jailbraik voegde werkelijk helemaal niets toe,dus ik heb gewoon geupdate naar 3.2.2
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_85656747
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:39 schreef teamlead het volgende:
iTunes al eens opnieuw geinstalleerd? Ik had mijn ipad gejailbreakt en heb nooit problemen gehad met synchen. Jailbraik voegde werkelijk helemaal niets toe,dus ik heb gewoon geupdate naar 3.2.2
iTunes opnieuw geïnstalleerd, ja, werkte ook niet. Ik heb bij de Instellingen van de iPad op 'erase all comtemt and settings' geklikt. Daarna appsync geïnstalleerd bij Cydia, nu doet ie het wel
pi_85657009
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:33 schreef Splackavellie02 het volgende:

Wat die apple fanboy dus beweert, is dat ik niet moet zeiken dat mijn iPad niet meer werkt als ik mijn iPhone nat maak. Totaal belachelijke redenering.
Wtf man :')
pi_85657099
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:38 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nadenken is moeilijk voor jou, he? Net als lezen blijkbaar.

M'n iPad is niet stuk. Hij deed iets niet wat hij wel hoorde te doen, en dat had niets met de jailbreak te maken.
Bij wijze van spreken "stuk", hij syncte niet meer toch, dan is er toch iets stuk?

En hoe weet je zo zeker dat het probleem niet jailbreak-gerelateerd was? Heb je hetzelfde probleem zonder jailbreak gehad?
pi_85657623
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:54 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Bij wijze van spreken "stuk", hij syncte niet meer toch, dan is er toch iets stuk?

En hoe weet je zo zeker dat het probleem niet jailbreak-gerelateerd was? Heb je hetzelfde probleem zonder jailbreak gehad?
Omdat ik weet wat jailbreaken is. Jailbreak an sich verandert niets aan het gedeelte van de OS-code die over synchroniseren gaat. Wat synchroniseren met iTunes betreft was de iPad dus nog origineel. Doe ik het toch weer. Ik voel me net don Quichot.
pi_85657749
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:54 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:39 schreef teamlead het volgende:

[..]

Zo, ik volg even jouw manier van redeneren. Deze persoon had een jailbreak en geen probleem met synchroniseren. Het lag dus niet aan de jailbreak ;)
pi_85658287
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:14 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

[..]

Zo, ik volg even jouw manier van redeneren. Deze persoon had een jailbreak en geen probleem met synchroniseren. Het lag dus niet aan de jailbreak ;)
Dat hij toevallig geen problemen heeft betekent niet dat het niet aan de jailbreak kan liggen hoor.

Dat is hetzelfde zeggen als: mijn iPad is nat geworden en hij doet het niet meer, maar zijn iPad is ook nat geworden maar die doet het nog wel dus het kan niet aan liggen aan het feit dat hij nat is geworden.

Terwijl ik zeg: jouw iPad deed het niet meer nadat hij nat was geworden, of deed hij het al niet meer voordat hij nat was geworden? Want dan weet je dat het niet lag aan het feit dat hij nat was geworden.
pi_85661520
Lezen kan zó moeilijk zijn.

Ander onderwerp: iemand al Let's Golf 2 gespeeld? Uberverslavend spel! Balen alleen dat ik hem niet ook op mijn iPhone kan spelen zonder er opnieuw voor te betalen..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:02:10 #171
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85662325
hoezo niet? Die download je toch in de itunes store en daarna sync je ze naar zowel je ipad als je iphone, op dezelfde account?
pi_85662562
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:13 schreef nelisb het volgende:
Als ik deze tv koop

Kan ik de Ipad erop aansluiten en een presentatie / foto's laten zien?

Hij komt in onze vergaderruimte te hangen. Als er klanten zijn kunnen wij onze presentaties die op de IPad staan van onze salesdirecteur ook in de vergaderruimte te laten zien.
Niemand?
pi_85662632
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:02 schreef Tokus het volgende:
hoezo niet? Die download je toch in de itunes store en daarna sync je ze naar zowel je ipad als je iphone, op dezelfde account?
Ik heb Let's Golf 2 HD gekocht, en je kunt geen iPad apps syncen met de iPhone 4. Jammer, want de iPhone is er krachtig genoeg voor, en bij dit soort spellen maakt het voor de layout ook niet uit.
pi_85662773
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:07 schreef nelisb het volgende:

[..]

Niemand?
Aan de tv zal het niet liggen, neem aan dat je de iPad gewoon via een componentkabel moet aansluiten (of hij moet aan een pc hangen die je bestuurd met de iPad).

Weet alleen niet precies of de iPad via een kabel alles weergeeft of alleen maar video enzo doorgeeft.
Fok!Wormskampioen '09
pi_85662792
quote:

[..]

Niemand?
Kan met een vga connecter als ik het goed heb,die connector is in de Apple shop te bestellen!
Tv heeft in ieder geval een vga aansluiting ;)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:12:28 #176
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85662794
quote:

[..]

Niemand?
google eens, dan kom je op de iPad user guide uit waar het in staat. Het antwoord is ja.

http://manuals.info.apple.com/en_US/iPad_User_Guide.pdf
pi_85663093
Dank jullie.

Wij willen dan de iPad neerzetten en dan met een remote bedienen op tv. Gaat voornamelijk om foto's en een powerpoint presentatie.
pi_85663498
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:45 schreef Splackavellie02 het volgende:
Lezen kan zó moeilijk zijn.

Ander onderwerp: iemand al Let's Golf 2 gespeeld? Uberverslavend spel! Balen alleen dat ik hem niet ook op mijn iPhone kan spelen zonder er opnieuw voor te betalen..
Niet dat ik me in deze discussie wil inmengen, maar ik vind de posts van retorbrabi toch logischer klinken / overtuigender overkomen dan die van jou, het helpt ook als je wat minder op de man speelt. Just sayin :)
If you have a talent, use it in every which way possible. Don't hoard it. Don't dole it out like a miser. Spend it lavishly like a millionaire intent on going broke.
pi_85665036
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:26 schreef zingermeal het volgende:

[..]

Niet dat ik me in deze discussie wil inmengen, maar ik vind de posts van retorbrabi toch logischer klinken / overtuigender overkomen dan die van jou, het helpt ook als je wat minder op de man speelt. Just sayin :)
Kan, en bij ieder ander had ik dat ook wel gedaan. Maar ik heb geleerd dat, als het op Apple aankomt, met retrobrabi geen zinnige discussie te voeren valt. Kritiek geven op Apple-producten is not done in zijn ogen.

Overigens blijf ik erbij dat de jailbreak niets te maken had met het synchroniseerprobleem. Het enige dat jailbreaken doet is een deurtje in het OS openzetten om Cydia te installeren. Wat je vanuit Cydia vervolgens installeert modificeert wél verschillende aspecten van je OS, maar dat had ik allemaal nog niet gedaan. Syncen had geen probleem mogen zijn. Helemaal niet aangezien hij het aanvankelijk wel gewoon deed (ook met jailbreak).
  FOK!fotograaf dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:14:25 #180
18921 freud
Who's John Galt?
pi_85669223
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:09 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik heb Let's Golf 2 HD gekocht, en je kunt geen iPad apps syncen met de iPhone 4. Jammer, want de iPhone is er krachtig genoeg voor, en bij dit soort spellen maakt het voor de layout ook niet uit.
Ik ben nog met Angry Birds en Implosion bezig :X
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:33:42 #181
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_85670218
even iets totaal anders ;)

ik heb bij Vodafone zo'n ding besteld: (voor mijn laptop, ivm mijn werk)

als ik nu zo'n camera kit heb, waardoor ik een usb-aansluiting heb... gaat dat dan ook werken :?
pi_85675848
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:56 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Kan, en bij ieder ander had ik dat ook wel gedaan. Maar ik heb geleerd dat, als het op Apple aankomt, met retrobrabi geen zinnige discussie te voeren valt. Kritiek geven op Apple-producten is not done in zijn ogen.
Wat een ventje ben je ook he. Ik heb altijd gezegd, kritiek is prima mits het gegrond is. Jij komt niet met gegronde kritiek, jij komt met troep als "jij bent verschrikkelijk dom", "jij kan niet nadenken" en "ga je moeder lastig vallen". Wtf man, en dan zeg je dat met mij geen zinnige discussie te voeren valt? En anderen hebben het blijkbaar ook door en spreken je erop aan, en nog gaat er geen belletje rinkelen? Fantastisch.

Ben overigens benieuwd welke belediging je nu weer uit de mouw schudt. Of je reageert natuurlijk niet, veel verder dan wat schelden kom je namelijk niet. Alsof ik tegen een fucking 16-jarige puber zit te praten.
pi_85676393
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:56 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Overigens blijf ik erbij dat de jailbreak niets te maken had met het synchroniseerprobleem. Het enige dat jailbreaken doet is een deurtje in het OS openzetten om Cydia te installeren. Wat je vanuit Cydia vervolgens installeert modificeert wél verschillende aspecten van je OS, maar dat had ik allemaal nog niet gedaan. Syncen had geen probleem mogen zijn. Helemaal niet aangezien hij het aanvankelijk wel gewoon deed (ook met jailbreak).
Hij voert anders een hele zinnige discussie hoor, jij bent degene die nergens op in gaat en blijft herhalen dat hij niet kan lezen. Maar goed jij weet blijkbaar ook beter dan Apple wat er schadelijk is voor de iPad en wat niet.
pi_85677220
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 07:38 schreef kadeya het volgende:

[..]

Hij voert anders een hele zinnige discussie hoor, jij bent degene die nergens op in gaat en blijft herhalen dat hij niet kan lezen. Maar goed jij weet blijkbaar ook beter dan Apple wat er schadelijk is voor de iPad en wat niet.
Je hoeft niet zo denigrerend te doen hoor. En misschien heb je het niet gezien, maar ik heb al minstens twee keer gezegd waarom het niet door de Jailbreak komt dat hij problemen had met synchroniseren. Verder vind ik die 'discussie' die retrobrabi probeert te voeren niet zo heel zinnig. Het enige dat hij zegt is "Apple zegt niet jailbreaken, jij jailbreakt toch, dus daarom doet ie het niet meer. Nu niet janken". Weliswaar op verschillende manieren, maar daar komt het toch op neer. Toch apart dan dat de grootste Apple-gek van dit forum zich niet eens heeft verdiept in Jailbreaken, en wat jailbreak met je toestel doet.

Nogmaals: er wordt niets veranderd aan de code die over het synchroniseren gaat. Dit gebeurt pas op het moment dat je Installous/appsync installeert, aangezien dát modificaties van de synchronisatiecode zijn waardoor je gecrackte appstore apps kunt synchroniseren. Ik heb de jailbreak uitgevoerd met jailbreakme, die gebruik maakt dan de PDF-exploit en het zo mogelijk maakt een niet goedgekeurde app (Cydia) te installeren. Dat is alles wat er gebeurt. Dit zou voor syncen niets uit moeten maken. Immers, als ik mijn deur gisteren open kon maken met mijn sleutel, zou ik deze zelfde deur ook vandaag open moeten maken met diezelfde sleutel, zelfs als iemand een masterkey heeft van het hele gebouw.

Dat had ik er niet op gezet. Ik had er nog niets op gezet vanuit Cydia, alleen Cydia zelf en wilde eerst mijn eigen (origineel gekochte) apps synchroniseren. Dit ging goed, tot het moment waarop ik op de iPad zelf een aantal apps installeerde vanuit de appstore en deze naar de computer wilde synchroniseren. Niet alleen synchroniseerde hij deze apps niet, maar hij synchroniseerde ook geen apps meer van mijn computer naar mijn iPad.
pi_85677343
Ga lekker mekaar PM sturen.

Graag weer ontopic. Wat een gelul.
pi_85677661
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 03:25 schreef retorbrapi het volgende:Wat een ventje ben je ook he. Ik heb altijd gezegd, kritiek is prima mits het gegrond is. Jij komt niet met gegronde kritiek, jij komt met troep als "jij bent verschrikkelijk dom", "jij kan niet nadenken" en "ga je moeder lastig vallen". Wtf man, en dan zeg je dat met mij geen zinnige discussie te voeren valt? En anderen hebben het blijkbaar ook door en spreken je erop aan, en nog gaat er geen belletje rinkelen? Fantastisch.

Ben overigens benieuwd welke belediging je nu weer uit de mouw schudt. Of je reageert natuurlijk niet, veel verder dan wat schelden kom je namelijk niet. Alsof ik tegen een fucking 16-jarige puber zit te praten. [ afbeelding ]
Het valt wel op dat je alleen de eerste paragraaf citeert, waarin ik op de man speel, en voor het gemak de paragraaf van hetzelfde bericht waar ik (niet voor de eerste keer) een antwoord geef, achterwege laat. Beetje hypocriet. En dan ben ik degene die een flamewar wil houden ipv een zinnige discussie :')

Wat is nu precies jouw doel met al deze berichten? Wat probeer je te bereiken? Een 'zinnige discussie', waarin wij een welles/nietes-spelletje gaan spelen over mijn iPad en de vraag of het synchronisatieprobleem wel of niet door de Jailbreak komt? We weten allebei dat het niet uitmaakt wat ik zeg, of hoe ik het zeg, aangezien je toch bij je mening blijft dat welk softwarematig probleem ik ook met mijn iPad heb, dit komt omdat ik er een Jailbreak op heb. Apple heeft immers gezegd dat Jailbreaken niet mag, dus elk probleem dat je daarna met je iPad hebt, moet je aan die Jailbreak wijten en verder niet zeiken. Zo redeneer jij toch? Dat is niet hoe het zit. Dat ik een gejailbreakte iPad heb, betekent niet dat die Jailbreak de wortel is van alles wat er niet goed is aan mijn iPod.

En je kunt wel heel denigrerend doen als ik zeg dat diezelfde jailbreak bij mijn iPhone geen problemen oplevert, en mij uitlachen omdat het verschillende apparaten zijn. Maar in het gehype van de iPad (en zelfs in de officiële aankondiging) bejubelde ome Steve juist het gegeven dat de iPad op iPhone OS draait en dat daarom vrijwel alles wat je op je iPhone hebt te synchroniseren is en perfect werkt met de iPad. "It just works, and it works excactly the same as on your iPhone." (geparafraseerd natuurlijk). Dus: zelfde OS, zelfde exploit, zelfde jailbreak, en zelfde modificatie.. maar ander resultaat. En IK ben de achterlijke?

"Kritiek is prima, mits het gegrond is". Ook dat is slechts half waar bij jou. Het is waar dat je bij gegronde kritiek iets harder je best doet met goede argumenten te komen dan je nu doet, en soms maak je een valide punt. Maar je beweegreden is altijd hetzelfde: iemand geeft kritiek op iets van Apple, en jij zult bij hoog en laag proberen om diegene ervan te overtuigen dat hij fout zit met zijn kritiek. Ik heb een leven. Ik volg een zware studie. Ik heb buiten dit forum al genoeg aan mijn hoofd, en ik kom hier voor mijn lol. Dit topic is bedoeld om ervaringen met de iPad te delen, toch? Net zoals het iPhone-topic bedoeld is om ervaringen met de iPhone te delen. Ik zou dit eens een keer willen doen zonder dat jij meteen naar de matrassen gaat als ik een keer zeg dat ik niet tevreden ben/teleurgesteld ben in een aspect van een Apple-product.

Als je goed leest, zie je dat ik steeds kritiek geef op een aantal specifieke punten van de producten. Bij de iPhone is het de te zwaar gehypte camera en de toch wat karige verhoging in snelheid. Bij de iPad is het het scherm die een toch vrij lage pixeldensiteit heeft (al begint het lezen van eBooks langzaam te wennen, zolang ik tussendoor niet naar het scherm van mijn iPhone kijk). De iPad is een leuk speeltje, maar verre van perfect en zwaar over de prijs voor wat hij biedt. Nu verwacht ik weer een heel tegenargument over waarom de iPad de beste Tablet van dit moment is, met de mooiste/beste interface, beste scherm, beste batterij en weet ik het allemaal. Allemaal waarheden, maar allemaal argumenten die mijn kritiek er niet minder valide om maken. Elke keer als jij op mij reageert, heb ik een deja vu, en moet ik denken aan de aankondigingen van Steve Jobs. Leuk voor af en toe, maar het gaat snel irriteren. Soms ga ik de discussie aan, en andere keren heb ik geen zin in hetzelfde voorspelbare heen en weer gedoe, en reageer ik zoals ik in dit topic heb gedaan.

Voor de laatste keer: de synchronisatieproblemen kwamen NIET door de Jailbreak. Nee, ik kan dit niet met 100% zekerheid zeggen, maar wel met 80-90% zekerheid, omdat ik mij verdiept heb in Jailbreaken. Elk probleem wijten aan jailbreaken, 'omdat Apple zegt dat het zo is', gaat in mijn ogen niet op. En als ik een probleem heb met de iPhone, is het mijn goed recht mijn frustratie daarover te uiten op een publiekelijk forum dat daarvoor is bedoeld.

Doe je best :*
pi_85677682
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:03 schreef nelisb het volgende:
Ga lekker mekaar PM sturen.

Graag weer ontopic. Wat een gelul.
Ontopic. Je bedoelt, als in "over de iPad praten"?
pi_85677727
The Big Picture, app met mooie actuele nieuwsfoto's, nu ook geoptimaliseerd voor #iPad - http://tinyurl.com/2vglk48
pi_85677938
Vraagje: hoe moet ik dat straks doen met de microsim? Die moet eerst in mijn telefoon om geactiveerd te worden en dan pas in m'n iPad? Ik kan hier niet echt informatie over vinden.....
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 augustus 2010 @ 09:32:58 #190
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85677999
ja. eerst in je telefoon, activeren, zorgen dat het werkt (door bijvoorbeeld even jezelf te bellen).

Dan verknippen, in je ipad steken, en surfen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 augustus 2010 @ 09:35:17 #191
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85678070
Dat herinnert me dat ik Vodafone nog moet vragen heo het zit met m'n maand gratis internet blox, want dat zou ik hebben en heb daarna per ongeluk via My Vodafone ook nog die blox aangezet. En dat loopt dus 30 dagen nadat ik het heb aangezet af. Dus waar is m'n maand gratis...
pi_85678501
Nice! Thanks!
Ik las al op het T-Mobile forum dat er veel problemen waren met het activeren en meende te lezen dat men direct de microsim in de iPad deed en daardoor de activeringssms'jes misten.
Hoe past die microsim in mijn telefoon (iPhone)? Zit er een malletje bij o.i.d.?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 augustus 2010 @ 09:56:03 #193
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85678569
oh, microsim. sorry had daar overheen gelezen. Ik heb een normale sim (prepaid) verknipt.
pi_85678636
Bookboon.com Business – Gratis digitale boeken voor professionals - http://tinyurl.com/36qynay
pi_85679054
M'n baas vraagt me net of ik een Ipad voor hem en mijzelf wil bestellen.
32 gig wifi versie.

Heb ik maar geen nee tegen gezegd.
pi_85679373
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:56 schreef Tokus het volgende:
oh, microsim. sorry had daar overheen gelezen. Ik heb een normale sim (prepaid) verknipt.
Hoe krijg ik hem dan in mijn iPhone? :D
  woensdag 25 augustus 2010 @ 10:33:50 #197
215 misterDre
Paint it black!
pi_85679683
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:22 schreef Locusta het volgende:

[..]

Als het goed is leveren ze er een adapter bij.
pi_85679778
[quote]Op woensdag 25 augustus 2010 10:22 schreef Locusta het volgende:

[..]

[/quote
Je kunt adapters kopen waarmee je de microsim als gewone sim gebruikt.

Volgens mij kun je de microsim ook gewoon in de iPad activeren. Wat voor abo heb je, alleen internet, of ook bellen met die microsim?
pi_85679836
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:22 schreef Locusta het volgende:

[..]

Met een plakbandje :). Of adapter natuurlijk :).
  woensdag 25 augustus 2010 @ 10:40:50 #200
215 misterDre
Paint it black!
pi_85679915
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:12 schreef nelisb het volgende:
M'n baas vraagt me net of ik een Ipad voor hem en mijzelf wil bestellen.
32 gig wifi versie.

Heb ik maar geen nee tegen gezegd.
Is dat even rot :P

Heb je niet gezegd dat een 3G beter is. O-)
pi_85680365
Hhaha. Dat durfde ik niet ;-) Ben allang blij.

Net bestelling bij Apple gedaan inclusief de Apple hoes. Levering tussen 27-08 en 1 september.
4 september op vakantie, dus komt mooi uit!
pi_85680505
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:53 schreef nelisb het volgende:
Hhaha. Dat durfde ik niet ;-) Ben allang blij.

Net bestelling bij Apple gedaan inclusief de Apple hoes. Levering tussen 27-08 en 1 september.
4 september op vakantie, dus komt mooi uit!
Lekker zakelijk dus.
pi_85680830
Niks zakelijk. Hij is voor de fun. M'n baas wilde er gewoon 1tje hebben.
We hebben beide een IPhone 4 voor onderweg.
pi_85681188
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:33 schreef misterDre het volgende:
Als het goed is leveren ze er een adapter bij.
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:36 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je kunt adapters kopen waarmee je de microsim als gewone sim gebruikt.

Volgens mij kun je de microsim ook gewoon in de iPad activeren. Wat voor abo heb je, alleen internet, of ook bellen met die microsim?
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
Met een plakbandje :). Of adapter natuurlijk :).
Nou, ik ben benieuwd :D Als ik het niet voor elkaar krijg, neem ik de hele boel morgen mee naar de T-Mobile winkel en dan regelen ze het daar maar ;) Ik ben een echte n00b als het op dit soort dingen aan komt :@ 8-)
Ik laat wel even weten of het gelukt is (of niet ;))!
pi_85681461
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:17 schreef Locusta het volgende:

[..]

[..]

[..]

Nou, ik ben benieuwd :D Als ik het niet voor elkaar krijg, neem ik de hele boel morgen mee naar de T-Mobile winkel en dan regelen ze het daar maar ;) Ik ben een echte n00b als het op dit soort dingen aan komt :@ 8-)
Ik laat wel even weten of het gelukt is (of niet ;))!
Ben ook wel benieuwd nu. Lijkt mij dat die sim gewoon zou moeten werken als je je iPad via iTunes activeert.

Een studiegenoot van mij heeft de 32GB 3G iPad, maar gebruikt hem zonder kaartje. Zonde.
pi_85682942
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ben ook wel benieuwd nu. Lijkt mij dat die sim gewoon zou moeten werken als je je iPad via iTunes activeert.

Een studiegenoot van mij heeft de 32GB 3G iPad, maar gebruikt hem zonder kaartje. Zonde.
Had 'ie zich die ¤100 extra voor de 3G kunnen besparen! :?
Nou, het schijnt dat je een sms'je krijgt met informatie (o.i.d.) en omdat de iPad geen sms'jes kan ontvangen, moet het eerst via een mobiele telefoon. Daarna *schijn* je in kunnen te stellen dat je dat soort meldingen niet meer via de sms, maar via de e-mail krijgt.... maarja, dit heb ik ook alleen maar "van horen zeggen" en uit kleine beetjes info op het internet. We zullen het zien ;)

Van de website van UPS:
quote:
Uw pakket is op tijd met een geplande afleverdatum van 25/08/2010.

Trackingnummer: xxxxxxxxxxx
Status: In transit
Vastgestelde afleveringsdatum:25/08/2010
Verzonden naar: SLEEN, NL
Waar blijft 'ie nou? :o Ik zit al sinds 09.30u vanmorgen bij de brievenbus ( :@ ).....
pi_85683590
Haha. Geduld is een schone zaak. Wanneer had jij je bestelling geplaatst?
pi_85683731
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:20 schreef nelisb het volgende:
Haha. Geduld is een schone zaak. Wanneer had jij je bestelling geplaatst?
Zo geduldig ben ik niet :'( ;)

Ik heb hem afgelopen vrijdagmiddag (telefonisch) besteld bij Apple :) Maar wel per bankoverschrijving betaald, omdat ik geen cc heb. Ik moet zeggen dat ik het, ondanks mijn ongeduld ;) , nog wel vrij snel vind gaan!
pi_85683885
Ja dat gaat inderdaad vrij snel, zeker ook ivm bankoverschrijving.
Ik heb net de bestelling geplaatst met de CC van m'n baas, ook leuk om te doen ;-)
pi_85684214
Dat zal ook wel een tof gevoel zijn ja :D Zeker geen extra goodies (op kosten van de baas :D ) besteld?
Maar met cc gaat het wel sneller.
pi_85684321
Ja heb de case van 39 euro erbij besteld/gekregen.
Verder hebben we op kantoor de vga kabel voor aansluiting op tv.
Dock niet nodig, want dat kan de case ook.
Camera connection kit niet nodig. Ik laad al mijn foto's toch in IPhoto op m'n mac. Want daarin orden ik alles.

Verder geen accessoires die ik nodig heb volgens mij.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 12:48:31 #212
215 misterDre
Paint it black!
pi_85684549
Bij mij komt de postbode altijd na 16:00u. :{

Maar veel plezier straks :)

Verzonden vanaf mijn iPad. Ow sorry :+
  woensdag 25 augustus 2010 @ 12:50:23 #213
215 misterDre
Paint it black!
pi_85684619
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:41 schreef nelisb het volgende:
Ja heb de case van 39 euro erbij besteld/gekregen.
Verder hebben we op kantoor de vga kabel voor aansluiting op tv.
Dock niet nodig, want dat kan de case ook.
Camera connection kit niet nodig. Ik laad al mijn foto's toch in IPhoto op m'n mac. Want daarin orden ik alles.

Verder geen accessoires die ik nodig heb volgens mij.
Wel leuk zo'n baas. :)
  woensdag 25 augustus 2010 @ 12:54:56 #214
215 misterDre
Paint it black!
pi_85684785
iTunes-accounts leeggehaald via Paypal

AMSTERDAM – Een onbekend aantal iTunes-accounts die gekoppeld zijn aan Paypal, zijn door hackers ‘leeggetrokken’. Het zou gaan om bedragen van honderden tot duizenden dollars per account.

Dat melden verschillende media.

De Britse omroep BBC weet te melden dat de getroffen personen waarschijnlijk zijn opgelicht via een e-mail waarna de accounts gehackt konden worden. Het zou dus niet gaan om een lek in iTunes.

Toch melden sommige gebruikers op sociale netwerken dat zij oprecht geen idee hebben hoe hun account gekraakt is.

Geen details

Paypal en Apple willen vooralsnog niet in detail treden over de leeggehaalde accounts, maar bevestigen de problemen. De bedrijven willen niet bekendmaken hoeveel mensen getroffen zijn en om welke bedragen het precies gaat.

Apple laat wel in een reactie weten: “Wanneer creditcards of inloggegevens gestolen zijn en worden gebruikt op iTunes, raden we aan contact op te nemen met de financiële instantie van de betreffende persoon. Verder raden we aan het wachtwoord zo snel mogelijk te veranderen.”

De Britse omroep heeft verschillende meldingen gekregen van mensen die voor duizenden dollars zijn opgelicht omdat de hackers nadat ze toegang hadden tot de accounts verschillende aankopen deden in de online winkel van Apple. Ook Amerikaanse media maken melding van soortgelijke gevallen.

Apple heeft laten weten nieuwe veiligheidsmaatregelen te hebben genomen. Paypal zegt dat alle ongeautoriseerde betalingen zullen worden vergoed.

Langer bekend

Een aantal deskundigen uit de veiligheidsindustrie laten aan de BBC weten dat ze niet verrast zijn door de plundering van de accounts op iTunes. “We horen de afgelopen tijd steeds meer over aanvallen op iTunes en het lijkt erop dat het mogelijk is iTunes te hacken en er geld aan te verdienen”, aldus Dan Kaminsky, analist bij Recusion.

Ook persbureau Reuters meldt dat de fraude met Paypal en creditcards al langer aan de gang is. De eerste meldingen zouden dateren uit begin 2009. Dat zou er volgens het persbureau op wijzen dat Apple en Paypal niet in staat zijn de plunderingen te stoppen.

Paypal laat aan Reuters weten dat de fraude gepleegd wordt in iTunes en verwijst verdere vragen door naar Apple.
pi_85684828
Zeker. Mag niet klagen.
pi_85684955
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:54 schreef misterDre het volgende:
iTunes-accounts leeggehaald via Paypal

Aantal weken geleden ook zoiets gehad. Toen waren er 12 bedragen van rond 300 euro van m'n cc afgeschreven. Allemaal in Online US Apple Store besteed. Uiteraard deed creditcard-maatschappij niet lastig en had ik binnen paar dagen nieuwe kaart en werden bedragen direct gestorneerd. Regelmatig je cc-afschrift checken.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:10:50 #217
215 misterDre
Paint it black!
pi_85685453
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:58 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Aantal weken geleden ook zoiets gehad. Toen waren er 12 bedragen van rond 300 euro van m'n cc afgeschreven. Allemaal in Online US Apple Store besteed. Uiteraard deed creditcard-maatschappij niet lastig en had ik binnen paar dagen nieuwe kaart en werden bedragen direct gestorneerd. Regelmatig je cc-afschrift checken.
Over het algemeen doen ze niet moeilijk maar toch heb je er altijd wat gedoe van.
pi_85685997
ben ik even blij dat er bij mijn iTunes geen cc geregistreerd staat :)
pi_85686146
Nou, iPad is binnen *O* Zit nu alleen te klooien met het aanmelden van de simkaart (zoals verwacht).
Krijg bij stap 1 van het registreren (op mijn iPhone) gelijk de melding dat hij bedoeld is voor een iPad en hoe vaak ik dan ook op de knop "vraag inloglink aan" klik, hij blijft die melding geven. Ik heb wifi ook uit staan :?

/edit: maar dit moet ik toch op mijn iphone doen? Ik krijg namelijk straks ook een sms (stap 2 of 3) en die krijg ik niet binnen op mijn iPad.

En iTunes zei dat ik eerst mijn iPad + sim moest activeren voordat ik kan synchroniseren *help* -O-
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:26:23 #220
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_85686206
en als je dat nou eens vanaf je ipad probeert :?
pi_85686289
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:25 schreef Locusta het volgende:
Nou, iPad is binnen *O* Zit nu alleen te klooien met het aanmelden van de simkaart (zoals verwacht).
Krijg bij stap 1 van het registreren (op mijn iPhone) gelijk de melding dat hij bedoeld is voor een iPad en hoe vaak ik dan ook op de knop "vraag inloglink aan" klik, hij blijft die melding geven. Ik heb wifi ook uit staan :?

/edit: maar dit moet ik toch op mijn iphone doen? Ik krijg namelijk straks ook een sms (stap 2 of 3) en die krijg ik niet binnen op mijn iPad.

En iTunes zei dat ik eerst mijn iPad + sim moest activeren voordat ik kan synchroniseren *help* -O-
Kun je niet de sim gewoon in je iPad stoppen, activeren en het nummer van je telefoon opgeven?

Ik zou gewoon de sim in de iPad stoppen en deze aan itunes hangen
pi_85686337
Hmmmm..... gaan we dat eens proberen...
/edit: nou, volgens mij kan dat niet (bedenk ik me net) omdat ik dat nummer moet registreren.... ivm beltegoed enzo...
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:36:26 #223
215 misterDre
Paint it black!
pi_85686604
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:29 schreef Locusta het volgende:
Hmmmm..... gaan we dat eens proberen...
/edit: nou, volgens mij kan dat niet (bedenk ik me net) omdat ik dat nummer moet registreren.... ivm beltegoed enzo...
Heb je er geen procedure bijgekregen?

Kijk anders hier even: http://www.t-mobile.nl/ipad/veelgestelde-vragen.html
pi_85692376
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:36 schreef misterDre het volgende:
Heb je er geen procedure bijgekregen?

Kijk anders hier even: http://www.t-mobile.nl/ipad/veelgestelde-vragen.html
Nope! En toen ik de microsim erin deed, zei hij gelijk dat 'ie niet kon activeren (heb wel signaal), maar ik kon wel synchroniseren (? :? ). Naja, ik ga morgen toch naar de stad en dan neem ik mijn iPad gelijk mee. Laat het die mannetjes in de T-Mobile shop wel even oplossen ;)

Verder is hij perfect! *O* Net even de Veronica gids binnen gehaald ^O^
pi_85692795
Dit:

Opstarten is heel eenvoudig

Activeer je iPad met Wi-Fi + 3G via iTunes.
Plaats de microsim in je iPad.
Open je internetbrowser en surf naar My T-Mobile om je te registreren.
Activeer één van de maandbundels of waardeer je internettegoed op
pi_85696790
Ik tracht uit te vinden waarom het backuppen van m'n iPad UUUUUUUREN duurt. Na 3 uur staat ie nog pas op 10 procent ofzo :r. Schijnt te maken te hebben met apps met veel bestanden.

Ben niet de enige met dit probleem: http://discussions.apple.(...)9&start=195&tstart=0
pi_85697457
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:18 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Het valt wel op dat je alleen de eerste paragraaf citeert, waarin ik op de man speel, en voor het gemak de paragraaf van hetzelfde bericht waar ik (niet voor de eerste keer) een antwoord geef, achterwege laat. Beetje hypocriet. En dan ben ik degene die een flamewar wil houden ipv een zinnige discussie :')

Wat is nu precies jouw doel met al deze berichten? Wat probeer je te bereiken? Een 'zinnige discussie', waarin wij een welles/nietes-spelletje gaan spelen over mijn iPad en de vraag of het synchronisatieprobleem wel of niet door de Jailbreak komt? We weten allebei dat het niet uitmaakt wat ik zeg, of hoe ik het zeg, aangezien je toch bij je mening blijft dat welk softwarematig probleem ik ook met mijn iPad heb, dit komt omdat ik er een Jailbreak op heb. Apple heeft immers gezegd dat Jailbreaken niet mag, dus elk probleem dat je daarna met je iPad hebt, moet je aan die Jailbreak wijten en verder niet zeiken. Zo redeneer jij toch? Dat is niet hoe het zit. Dat ik een gejailbreakte iPad heb, betekent niet dat die Jailbreak de wortel is van alles wat er niet goed is aan mijn iPod.

En je kunt wel heel denigrerend doen als ik zeg dat diezelfde jailbreak bij mijn iPhone geen problemen oplevert, en mij uitlachen omdat het verschillende apparaten zijn. Maar in het gehype van de iPad (en zelfs in de officiële aankondiging) bejubelde ome Steve juist het gegeven dat de iPad op iPhone OS draait en dat daarom vrijwel alles wat je op je iPhone hebt te synchroniseren is en perfect werkt met de iPad. "It just works, and it works excactly the same as on your iPhone." (geparafraseerd natuurlijk). Dus: zelfde OS, zelfde exploit, zelfde jailbreak, en zelfde modificatie.. maar ander resultaat. En IK ben de achterlijke?

"Kritiek is prima, mits het gegrond is". Ook dat is slechts half waar bij jou. Het is waar dat je bij gegronde kritiek iets harder je best doet met goede argumenten te komen dan je nu doet, en soms maak je een valide punt. Maar je beweegreden is altijd hetzelfde: iemand geeft kritiek op iets van Apple, en jij zult bij hoog en laag proberen om diegene ervan te overtuigen dat hij fout zit met zijn kritiek. Ik heb een leven. Ik volg een zware studie. Ik heb buiten dit forum al genoeg aan mijn hoofd, en ik kom hier voor mijn lol. Dit topic is bedoeld om ervaringen met de iPad te delen, toch? Net zoals het iPhone-topic bedoeld is om ervaringen met de iPhone te delen. Ik zou dit eens een keer willen doen zonder dat jij meteen naar de matrassen gaat als ik een keer zeg dat ik niet tevreden ben/teleurgesteld ben in een aspect van een Apple-product.

Als je goed leest, zie je dat ik steeds kritiek geef op een aantal specifieke punten van de producten. Bij de iPhone is het de te zwaar gehypte camera en de toch wat karige verhoging in snelheid. Bij de iPad is het het scherm die een toch vrij lage pixeldensiteit heeft (al begint het lezen van eBooks langzaam te wennen, zolang ik tussendoor niet naar het scherm van mijn iPhone kijk). De iPad is een leuk speeltje, maar verre van perfect en zwaar over de prijs voor wat hij biedt. Nu verwacht ik weer een heel tegenargument over waarom de iPad de beste Tablet van dit moment is, met de mooiste/beste interface, beste scherm, beste batterij en weet ik het allemaal. Allemaal waarheden, maar allemaal argumenten die mijn kritiek er niet minder valide om maken. Elke keer als jij op mij reageert, heb ik een deja vu, en moet ik denken aan de aankondigingen van Steve Jobs. Leuk voor af en toe, maar het gaat snel irriteren. Soms ga ik de discussie aan, en andere keren heb ik geen zin in hetzelfde voorspelbare heen en weer gedoe, en reageer ik zoals ik in dit topic heb gedaan.

Voor de laatste keer: de synchronisatieproblemen kwamen NIET door de Jailbreak. Nee, ik kan dit niet met 100% zekerheid zeggen, maar wel met 80-90% zekerheid, omdat ik mij verdiept heb in Jailbreaken. Elk probleem wijten aan jailbreaken, 'omdat Apple zegt dat het zo is', gaat in mijn ogen niet op. En als ik een probleem heb met de iPhone, is het mijn goed recht mijn frustratie daarover te uiten op een publiekelijk forum dat daarvoor is bedoeld.

Doe je best :*
Respect voor je zware studie en je betoog van 6 alinea's.
pi_85697543
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 17:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik tracht uit te vinden waarom het backuppen van m'n iPad UUUUUUUREN duurt. Na 3 uur staat ie nog pas op 10 procent ofzo :r. Schijnt te maken te hebben met apps met veel bestanden.

Ben niet de enige met dit probleem: http://discussions.apple.(...)9&start=195&tstart=0
Oei! Da's vervelend! De eerste keer net duurde maar iets van 15 min. :?

Verder dan dit kom ik niet bij T-Mobile. Als ik wifi uitzet en de pagina laad op het 3G netwerk (heb ook wel het T-Mobile logo in beeld linksboven), krijg ik de melding "mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk" (oid).
Deze dame laat het morgen gewoon door de boys van T-Mobile oplossen ;)
Tenzij iemand hier nog een geniale ingeving krijgt?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 19:02:00 #229
215 misterDre
Paint it black!
pi_85699357
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 18:09 schreef Locusta het volgende:

[..]

Oei! Da's vervelend! De eerste keer net duurde maar iets van 15 min. :?

[ afbeelding ]
Verder dan dit kom ik niet bij T-Mobile. Als ik wifi uitzet en de pagina laad op het 3G netwerk (heb ook wel het T-Mobile logo in beeld linksboven), krijg ik de melding "mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk" (oid).
Deze dame laat het morgen gewoon door de boys van T-Mobile oplossen ;)
Tenzij iemand hier nog een geniale ingeving krijgt?
Wat staat er bij je APN instellingen?

Dit zou er volgens mij moeten staan voor T- mobile

T-Mobile
APN: internet
Account Name: tmobile
Password: tmobile
pi_85701903
IPad's zijn verzonden.
Zullen vrijdag wel binnenkomen.

Edit: Morgen hopelijk al.

[ Bericht 54% gewijzigd door nelisb op 25-08-2010 20:24:25 ]
pi_85702905
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 18:06 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Respect voor je zware studie en je betoog van 6 alinea's.
En nu geen reactie. Dat was dus de laatste keer dat ik de troll gevoerd heb.
pi_85704495
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:34 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

En nu geen reactie. Dat was dus de laatste keer dat ik de troll gevoerd heb.
Man jij bent ook wel een zeikerd, of niet?!
pi_85705143
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:14 schreef Redux het volgende:

[..]

Man jij bent ook wel een zeikerd, of niet?!
Hey potje! :W
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 augustus 2010 @ 21:34:21 #234
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85705500
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 17:46 schreef Roel_Jewel het volgende:

ja, dat gaat erg traag.
Daarom druk ik na een paar seconden op afbreken van de backup :)
pi_85706308
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:34 schreef Tokus het volgende:

[..]

ja, dat gaat erg traag.
Daarom druk ik na een paar seconden op afbreken van de backup :)
Ja, maar dan heb ik dus nog geen backup voor het geval een keer nodig is :P. Heb nu oude backup weggegooid en aantal apps er vanaf gegooid die volgens anderen problemen kunnen geven. Ook andere kabel en andere USB-poort geprobeerd. Lijkt in elk geval beweging in te zitten.
pi_85706314
Belt me pa me net op dat hij een Ipad heeft gekocht en dat hij het internet niet geinstalleerd krijgt :'). Hij is de grootste digibeet die ik ken, wat moet hij in hemelsnaam met een Ipad. Moeders is sinds kort aan de E-reader en hij dus aan de Ipad. Vroeg me af welke versie hij heeft, is het de 64gig met 3G. Oneerlijk :'( !
Fingerspitzgefühl
  Donald Duck held woensdag 25 augustus 2010 @ 21:54:04 #237
46149 __Saviour__
pi_85706544
Dat is het mooie van de iPad. Een totale digibeet kan ermee overweg doordat de besturing zo enorm direct en natuurlijk is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_85706962
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:49 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ja, maar dan heb ik dus nog geen backup voor het geval een keer nodig is :P. Heb nu oude backup weggegooid en aantal apps er vanaf gegooid die volgens anderen problemen kunnen geven. Ook andere kabel en andere USB-poort geprobeerd. Lijkt in elk geval beweging in te zitten.
Ff 1 x een nachtje aan iTunes niet voldoende?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:09:29 #239
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_85707319
ik kan een update uitvoeren. 3.2.2 ( volgens mij had ik die al maar goed ) weet iemand wat deze update inhoudt. ( heb hem niet gejailbreaked en doe dat ook niet dus maakt mij niks uit )
Look who's back in the wrong place at the right time
pi_85707355
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:02 schreef nelisb het volgende:

[..]

Ff 1 x een nachtje aan iTunes niet voldoende?
Tot paar weken geleden ging backup goed en vrij snel. Heb er veel apps op staan dus geen beginnen aan om ze allemaal te checken... Hopelijk was 't een corrupte backup en gaat 't nu wel goed...
pi_85707487
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is het mooie van de iPad. Een totale digibeet kan ermee overweg doordat de besturing zo enorm direct en natuurlijk is.
Ik hoop het, een account aanmaken van Itunes kostte al enige moeite want er was nog een veld rood gelaten. Bleek dat de aanhef te zijn.. :'). Ik ben van het weekend pas weer thuis dus dan zal hij het wel aardig doorhebben. En anders heeft hij zijn collega's nog (ze hebben er 8 tegelijk besteld geloof ik).
Fingerspitzgefühl
pi_85707537
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:09 schreef tomegel het volgende:
ik kan een update uitvoeren. 3.2.2 ( volgens mij had ik die al maar goed ) weet iemand wat deze update inhoudt. ( heb hem niet gejailbreaked en doe dat ook niet dus maakt mij niks uit )
Die update lost het probleem met de PDF-exploit op. Als je niet jailbreakt is deze update wel handig, omdat je iPad dan niet meer zo kwetsbaar is via safari. Met jailbreak kan je hier ook een patch voor installeren.

Updaten is dus wel een goed idee in jouw geval :)
  Donald Duck held woensdag 25 augustus 2010 @ 22:13:18 #243
46149 __Saviour__
pi_85707560
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:09 schreef tomegel het volgende:
In die versie is het lek gedicht waarvan de website-gebaseerde jailbreak gebruik maakt.
Hetzelfde lek kan ook misbruikt worden door kwaadaardige websites, dus daartegen ben je dan ook beveiligd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_85710499
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:12 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Ik hoop het, een account aanmaken van Itunes kostte al enige moeite want er was nog een veld rood gelaten. Bleek dat de aanhef te zijn.. :'). Ik ben van het weekend pas weer thuis dus dan zal hij het wel aardig doorhebben. En anders heeft hij zijn collega's nog (ze hebben er 8 tegelijk besteld geloof ik).
Daarom activeerden de verkopers in Amerika bij aankoop direct de iPad. Klanten konden gelijk beginnen met spelen. In nl heb je natuurlijk niet deze service...
  Moderator woensdag 25 augustus 2010 @ 23:11:33 #245
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_85710791
Hey ik wil mn ipadje jailbreaken, maar als ik op die site kom zegt ie dat ik itunes moet updaten, ga ik naar itunes zegt ie dat ik al de nieuwste versie heb. ;(

Iemand een oplossing?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_85713213
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:02 schreef misterDre het volgende:

[..]

Wat staat er bij je APN instellingen?

Dit zou er volgens mij moeten staan voor T- mobile

T-Mobile
APN: internet
Password: tmobile
De site van t-mobile zegt iets anders, namelijk:
quote:
T-Mobile
APN: smartsites.t-mobile
Password: tm
Staat bij de iPad FAQ. :?

@ nelisb: die komt morgen ja *O*

/edit: @ misterDre: _O_ Datwassum! Hij doet het :) Heb me net geregistreerd! Nu nog maar even wachten totdat ik de beloofde ¤12,50 & ¤30,00 prepaid tegoeden krijg van tmobile en Apple :)
Hartstikke bedankt!

[ Bericht 17% gewijzigd door Locusta op 26-08-2010 00:28:34 ]
pi_85713670
Volgens mij is het er nog niet, maar ik vraag het toch even voor de zekerheid: het openbaar vervoer (trein) in Nederland heeft nog geen WiFi, wel?

Ik heb min of meer de knoop doorgehakt dat ik er eentje wil gaan halen, twijfel alleen nog over het hele 3g gebeuren. Heb weinig zin om elke maand kosten te hebben.
pi_85713939
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 00:24 schreef Rnnz het volgende:
Volgens mij is het er nog niet, maar ik vraag het toch even voor de zekerheid: het openbaar vervoer (trein) in Nederland heeft nog geen WiFi, wel?

Ik heb min of meer de knoop doorgehakt dat ik er eentje wil gaan halen, twijfel alleen nog over het hele 3g gebeuren. Heb weinig zin om elke maand kosten te hebben.
Volgens mij zijn er wat treinen in de randstad die het hebben, maar pin me er niet op vast :?
Ik ben uiteindelijk ook voor de 3G-versie gegaan :) Dan ben ik écht overal online, maar bepaal zelf de kosten (prepaid) én je hebt GPS :)
pi_85714107
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 00:24 schreef Rnnz het volgende:

Er zijn diverse speciale iPad-specifieke mogelijkheden voor het 3G internet. Varieert van een per maand opzegbaar abonnement tot echt puur prepaid
pi_85714929

Binnen!
Bedankt voor de tip :)

Voor 15 euro een prima werkende dock, die ook oplaad :)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 02:04:16 #251
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_85716339
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 00:59 schreef StrikerZeljko het volgende:
[ afbeelding ]

Binnen!
Bedankt voor de tip :)

Voor 15 euro een prima werkende dock, die ook oplaad :)
Mijne was 8 of 9 euro, weet nog niet zeker of hij oplaad, maar ben er iig tevreden over :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_85716392
Ja die zag ik ook.. maar van deze wist ik het zeker dus ik dacht, laat ik er een paar euro meer tegenaan klappen :D

Wie heeft er hier trouwens al een Dodo Case voor zijn of haar iPad?
pi_85716476
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 02:09 schreef StrikerZeljko het volgende:
Wie heeft er hier trouwens al een Dodo Case voor zijn of haar iPad?
Wasda? :?
pi_85716604
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 02:17 schreef Locusta het volgende:

[..]

Wasda? :?
Supergave case :)

Beetje een boek idee, kost wel een paar euro maar ik vind ze wel geinig :)
Denk dat ik er morgen eentje ga bestellen.

http://www.dodocase.com/
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 augustus 2010 @ 07:11:57 #255
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85717434
Is er ook ergens iets waardoor de mail niet automatisch alle attachments enzo download vanaf de pop3 server? Op een gsm is dit meestal in te stellen, en dan moet je nog even bevestigen dat je voor een mail wel alles wil downloaden. Op m'n iPad heb ik dat helaas nog niet kunnen ontdekken.

Want men mailt tegenwoordig vaker en vaker dingen met veel attachments door, maar als ik dan via 3G online zit, zit ik er niet op te wachten om die dingen allemaal te downloaden.
pi_85717449
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:11 schreef onlogisch het volgende:
Hey ik wil mn ipadje jailbreaken, maar als ik op die site kom zegt ie dat ik itunes moet updaten, ga ik naar itunes zegt ie dat ik al de nieuwste versie heb. ;(

Iemand een oplossing?
http://www.iphoneclub.nl/(...)lbreak-mogelijk.html
  donderdag 26 augustus 2010 @ 08:08:18 #257
215 misterDre
Paint it black!
pi_85717815
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 00:13 schreef Locusta het volgende:

[..]

De site van t-mobile zegt iets anders, namelijk:
[..]

Staat bij de iPad FAQ. :?

@ nelisb: die komt morgen ja *O*

/edit: @ misterDre: _O_ Datwassum! Hij doet het :) Heb me net geregistreerd! Nu nog maar even wachten totdat ik de beloofde ¤12,50 & ¤30,00 prepaid tegoeden krijg van tmobile en Apple :)
Hartstikke bedankt!
Dat is mooi :) Ze zijn erg goed in verwarring zaaien :{

Het is goed weer om te surfen, maar dan wel binnen :P
pi_85718058
Out for delivery.
pi_85719173
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 08:31 schreef nelisb het volgende:
Out for delivery.
*O*
pi_85720407
Om nog even een antwoord te geven op een vraag die hier een keer voorbij kwam. Betreft welke versie er op de iPad staat als je hem nu haalt. Dat is nog steeds 3.2.1. Gisteren iPad voor kennis even geactiveerd had hij gistermiddag pas gehaald bij de Mediamarkt en daar zat dus nog gewoon de "oude" software versie op!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:21:53 #261
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_85720544
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:05 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Daarom activeerden de verkopers in Amerika bij aankoop direct de iPad. Klanten konden gelijk beginnen met spelen. In nl heb je natuurlijk niet deze service...
Phonehouse doet dat wel.
pi_85721524
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:18 schreef Rainesz het volgende:
Om nog even een antwoord te geven op een vraag die hier een keer voorbij kwam. Betreft welke versie er op de iPad staat als je hem nu haalt. Dat is nog steeds 3.2.1. Gisteren iPad voor kennis even geactiveerd had hij gistermiddag pas gehaald bij de Mediamarkt en daar zat dus nog gewoon de "oude" software versie op!
ik heb hem gister gekregen en bij mij staat er toch echt wel 3.2.2 op. Denk dat dat komt omdat ik hem rechtstreeks bij Apple vandaan heb en die iPad van jouw kennis bij de MM vandaan komt.
pi_85721675
Rond een uur of 12 vannacht de sync van m'n iPad aangezet. Hij loopt nog steeds :').
pi_85722410
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Rond een uur of 12 vannacht de sync van m'n iPad aangezet. Hij loopt nog steeds :').
:o
Dat is niet goed hoor! Heb gisteravond 883 foto's gesynchroniseerd en daar is hij max. 15/20 min. mee bezig geweest...
Wat sync je dan allemaal? Zit er iets tussen waar hij op zou kunnen blijven hangen ofzo?
  donderdag 26 augustus 2010 @ 11:14:39 #265
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_85722429
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
veel comics?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_85722579
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:14 schreef Locusta het volgende:

[..]

Dat is niet goed hoor! Heb gisteravond 883 foto's gesynchroniseerd en daar is hij max. 15/20 min. mee bezig geweest...
Wat sync je dan allemaal? Zit er iets tussen waar hij op zou kunnen blijven hangen ofzo?
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

veel comics?
Nope, geen enkele. Het probleem lijkt vooral te komen door apps met veel (kleine) bestanden en apps als Zinio en PressReader. Van Zinio is inmiddels een nieuwe versie verschenen waarin je het backuppen van gedownloade magazines kunt uitzetten. PressReader heb ik even leeggegooid en foto's ook er vanaf. Andere kabels en usb-poorten geprobeerd. Maar dit zijn natuurlijk allemaal geen oplossingen. Benieuwd of het met iOS4 opgelost zal zijn. Ik wil gewoon elke dag binnen een paar minuten een backup kunnen maken. Las op het Apple-forum dat sommigen 34 uur deden over een backup :').
  donderdag 26 augustus 2010 @ 11:19:26 #267
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_85722606
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:18 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

[..]

Nope, geen enkele. Het probleem lijkt vooral te komen door apps met veel (kleine) bestanden en apps als Zinio en PressReader. Van Zinio is inmiddels een nieuwe versie verschenen waarin je het backuppen van gedownloade magazines kunt uitzetten. PressReader heb ik even leeggegooid en foto's ook er vanaf. Maar dit zijn natuurlijk allemaal geen oplossingen. Benieuwd of het met iOS4 opgelost zal zijn. Ik wil gewoon elke dag binnen een paar minuten een backup kunnen maken.
Ja, dat is idd min of meer hetzelfde. Ik gebruik back-off, syncen kan, maar backuppen doet ie dan ff niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 11:20:13 #268
57047 macondo
pi_85722638
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:14 schreef Locusta het volgende:

[..]

Foto's is peanuts, neemt maar weinig ruimte in beslag. Zoals Heatwave al aangeeft zijn comics, pdf's mp3's etc de zware dingen. Maar 10 uur backuppen is wel heul lang :o

edit: te laat, niet meer relevant..
Overal verstand van.
pi_85722748
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:20 schreef macondo het volgende:

[..]

Foto's is peanuts, neemt maar weinig ruimte in beslag. Zoals Heatwave al aangeeft zijn comics, pdf's mp3's etc de zware dingen. Maar 10 uur backuppen is wel heul lang :o

edit: te laat, niet meer relevant..
Het ging tot een paar weken geleden prima. En toen stond m'n iPad net zo vol als nu (van de 64GB nog 1GB vrij). Moet allemaal niet uitmaken. iPhone 3GS 32GB synct ook binnen paar minuten...
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:37:38 #271
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85728160
Ik heb ´m net opgehaald en volgens mij ben ik nu heel inefficiënt alle apps aan het synchroniseren :+ .
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:33:07 #272
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85730703
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:24 schreef macondo het volgende:

Leuk, wat kan ik er mee?
De iPad is voor vele doeleinden te gebruiken. Zo kan je er films op bekijken, boeken mee lezen en mee gamen. Maar ook browsen gaat door het aanraakscherm intuïtiever als ooit tevoren. In de Apple App Store kunnen..
Moet het niet zijn: dan ooit tevoren?
pi_85730769
Jup, verander het in de Wiki zou ik zeggen! :)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 15:05:52 #274
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85732099
Waar vind ik die wiki? :@
  donderdag 26 augustus 2010 @ 15:13:21 #275
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_85732382
Oja, ik ben nog steeds iPad-verslingerd :)
Bijv die app met de sterren, Star Walk. De muziek erbij, en het reactievermogen dat het gewoon zo leuk maakt. En het is ook mooi, want ik ben weer in de bieb gaan zoeken naar sterrenkunde boeken. Dat was mijn oude hobby. Zo brengt de iPad je weer met nieuwe en oude dingen in contact.

Mijn testen voor de autisme app is begonnen, en ik ben even enthousiast als voor het testen. Het werkt echt, het is voor mij veel meer dan een gadget, en ik hoop dat het voor anderen ook zo gaat werken.
De geluidskwaliteit is ook beter dan die van mijn asus laptop, muziek draai ik dus ook weer.

Ik zoek alleen nog een manier bestanden die ik op de Ipad op Pages gemaakt heb, naar mijn laptop te krijgen. Of direct te printen. Maar daar ben ik nog niet achter, hoe dat moet?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 augustus 2010 @ 16:03:21 #276
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85734372
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:13 schreef Oxymoron het volgende:

Ik zoek alleen nog een manier bestanden die ik op de Ipad op Pages gemaakt heb, naar mijn laptop te krijgen. Of direct te printen. Maar daar ben ik nog niet achter, hoe dat moet?
als het goed is heb je in iTunes onder het tabblad Apps (als je je iPad hebt aangesloten) de mogelijkheid staan van file sharing. Daarbij staan de apps waar je files van en naartoe kunt kopieren. Daar zou Pages ook bij moeten staan.
pi_85734396
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 08:31 schreef nelisb het volgende:
Out for delivery.
Nog steeds out for delivery. Pfff. Vraag me af of ze nog komen.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 16:09:44 #278
57047 macondo
pi_85734586
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:13 schreef Oxymoron het volgende:
Ik vind het heel tof dat je zo enthousiast bent er over! Verder kan je die bestanden misschien het makkelijkste via de app Dropbox delen met je laptop (en vice versa).
Overal verstand van.
pi_85736829
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:04 schreef nelisb het volgende:
Nog steeds out for delivery. Pfff. Vraag me af of ze nog komen.
Heb je al ingelogd op de pagina van UPS? Daar kun je iets specifieker zien war ze zijn met je bestelling :) Kun je opzoeken a.d.h. je bestelnummer (o.i.d).
pi_85737765
Nee niet gedaan. Ben nu al thuis. Morgen weer een dag.
Gisteren toen ik bestelde stond er ook delivery tussen 27-09 en 1 september.

Edit: Toch binnengekomen. Helaas heb ik vanaf een bespreking voor mijn eigen bedrijf en heb dus geen tijd om hem op te halen.

[ Bericht 33% gewijzigd door nelisb op 26-08-2010 18:08:56 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 augustus 2010 @ 18:11:15 #281
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_85738694
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_85751624
Waarom bestellen jullie ze zo ingewikkeld? Ben icentre ingewandeld en liep met iPad naar buiten. Nu dus het grote uitproberen begonnen. Irritatie nr1 is well dat ik uk en nl doorelkaar gebruik en de iPad Niet zo makkelijk van taal wisselt.
pi_85752389
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
Waarom bestellen jullie ze zo ingewikkeld? Ben icentre ingewandeld en liep met iPad naar buiten. Nu dus het grote uitproberen begonnen. Irritatie nr1 is well dat ik uk en nl doorelkaar gebruik en de iPad Niet zo makkelijk van taal wisselt.
Ik moet minimaal een uur reizen voor ik ook maar in de buurt kom van een winkel die mogelijk een iPad verkoopt en/of op voorraad heeft. Bestellen via internet en even wachten was dus voor mij een betere optie ;)
pi_85753332
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
45 minuten rijden. Tevens wilde m'n werkgever 2 x 32 gig wifi. Deze was zowel bij icentre en media markt uitverkocht.
Levertijd via Apple site was 30 uur. Dus hoezo ingewikkeld?
pi_85760418
On my way to work. iPad ligt klaar!

[ Bericht 6% gewijzigd door nelisb op 27-08-2010 09:27:54 ]
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:35:04 #286
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85760578
Niet de snelheidslimiet overschrijden, hè!?
Ik heb 'm nog geen dag, en we zijn nu al onafscheidelijk.
pi_85761544
@Copycat, het regende te hard om te snelheidslimiet te overtreden.

Wie gebruikt er Air video?

Stream je dan al je video's of kan ik mijn avi files ook op mn ipad zetten?
pi_85761941
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 09:27 schreef nelisb het volgende:
@Copycat, het regende te hard om te snelheidslimiet te overtreden.

Wie gebruikt er Air video?

Stream je dan al je video's of kan ik mijn avi files ook op mn ipad zetten?
Ikke :) Hij kan ook .avi afspelen, je hebt dan een optie "converteer tijdens afspelen" (o.i.d) en daar merk je niets van :D Ik heb helemaal geen films op mijn iPad staan en speel alles af met AirVideo ^O^
pi_85762327
Ja opzich wel handig. Ben straks alleen op vakantie en wil dan ook wat films mee. Dan hoef ik niet te converteren naar apple formaat.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:22:41 #290
215 misterDre
Paint it black!
pi_85763012
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 09:56 schreef nelisb het volgende:
Ja opzich wel handig. Ben straks alleen op vakantie en wil dan ook wat films mee. Dan hoef ik niet te converteren naar apple formaat.
Met de CineXplayer app kan je .avi afspelen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:28:04 #291
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_85763143
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:22 schreef misterDre het volgende:

[..]

Ja, maar niet elke.
Zo had ik er vandaag weer eentje die hij niet pakt. Gewoon een scene-release van de laatste Burn Notice aflevering.
pi_85763147
pi_85763204
Ik vind deze mooier (renderings):

http://clamcase.com/
pi_85763397
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:22 schreef misterDre het volgende:

[..]

Ga het gewoon proberen.

Thanks!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:45:04 #295
215 misterDre
Paint it black!
pi_85763586
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:28 schreef Tokus het volgende:

[..]

Ja, maar niet elke.
Zo had ik er vandaag weer eentje die hij niet pakt. Gewoon een scene-release van de laatste Burn Notice aflevering.
Tot nu toe nog geen last van gehad.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:47:53 #296
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85763663
Van de week mijn iVriend me maar eens stap voor stap laten uitleggen hoe ik video's/films erop krijg.
pi_85763695
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:30 schreef Redux het volgende:
Ik vind deze mooier (renderings):

[ afbeelding ]

http://clamcase.com/
_O_

Alleen nog niet te koop :?
pi_85764447
Klopt, 'coming fall 2010' staat erboven ;)
  FOK!fotograaf vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:26:40 #299
13368 NiGeLaToR
pi_85764769
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:36 schreef nelisb het volgende:

[..]

45 minuten rijden. Tevens wilde m'n werkgever 2 x 32 gig wifi. Deze was zowel bij icentre en media markt uitverkocht.
Levertijd via Apple site was 30 uur. Dus hoezo ingewikkeld?
Ah, las allemaal dingen over levertijden dit en dat, maar liep in Amstelveen de icentre in en daar hadden ze ze allemaal ruim op voorraad. Zoveel verkopen ze er niet zei die en er is genoeg aanlevering (voor de verandering) :) Had dus verwacht ook met levertijden te maken te krijgen.

Mijn ipad is wel al een keer of 3 gecrashed/gereboot. En tijdens installatie zei die dat ie moest factory resetten met default firmware. Nu doet ie het wel weer, maar stond wel even te kijken. Eerste apple product wat crasht.

Nu alle vette vingers er weer afpoetsen, kan die in de doos in cadeauverpakking.. voor m'n meisje O+

Edit: waarom haalt ie overigens alleen de niet-bewerkte foto's uit Aperture over naar de ipad? Ik vind het zonde dat ie alleen de originelen ophaalt en niet m'n bewerkte versions? Iemand ideeen?
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:30:12 #300
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_85764868
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:26 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ah, las allemaal dingen over levertijden dit en dat, maar liep in Amstelveen de icentre in en daar hadden ze ze allemaal ruim op voorraad. Zoveel verkopen ze er niet zei die en er is genoeg aanlevering (voor de verandering) :) Had dus verwacht ook met levertijden te maken te krijgen.

Bij de YouMac waar ik de mijne heb gekocht, zeiden ze vorige week (toen ik nog op de money train wachtte) dat ik beter kon reserveren om nu niet verdrietig en met lege handen de zaak uit te lopen. Ze gingen daar als zoete broodjes, die dag had één persoon er zelfs 8 gekocht.
Gereserveerd met 50 Euro aanbetaling en gisteren opgepikt.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:34:08 #301
13368 NiGeLaToR
pi_85765026
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bij de YouMac waar ik de mijne heb gekocht, zeiden ze vorige week (toen ik nog op de money train wachtte) dat ik beter kon reserveren om nu niet verdrietig en met lege handen de zaak uit te lopen. Ze gingen daar als zoete broodjes, die dag had één persoon er zelfs 8 gekocht.
Gereserveerd met 50 Euro aanbetaling en gisteren opgepikt.
Jep, er werkende bij de verschillende Apple winkels prima verkopers.

Coltrui of polo? :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')