quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 03:25 schreef retorbrapi het volgende:Wat een ventje ben je ook he. Ik heb altijd gezegd, kritiek is prima mits het gegrond is. Jij komt niet met gegronde kritiek, jij komt met troep als "jij bent verschrikkelijk dom", "jij kan niet nadenken" en "ga je moeder lastig vallen". Wtf man, en dan zeg je dat met
mij geen zinnige discussie te voeren valt? En anderen hebben het blijkbaar ook door en spreken je erop aan, en nog gaat er geen belletje rinkelen? Fantastisch.
Ben overigens benieuwd welke belediging je nu weer uit de mouw schudt. Of je reageert natuurlijk niet, veel verder dan wat schelden kom je namelijk niet. Alsof ik tegen een fucking 16-jarige puber zit te praten. [
afbeelding ]
Het valt wel op dat je alleen de eerste paragraaf citeert, waarin ik op de man speel, en voor het gemak de paragraaf van hetzelfde bericht waar ik (niet voor de eerste keer) een antwoord geef, achterwege laat. Beetje hypocriet. En dan ben ik degene die een flamewar wil houden ipv een zinnige discussie
Wat is nu precies jouw doel met al deze berichten? Wat probeer je te bereiken? Een 'zinnige discussie', waarin wij een welles/nietes-spelletje gaan spelen over mijn iPad en de vraag of het synchronisatieprobleem wel of niet door de Jailbreak komt? We weten allebei dat het niet uitmaakt wat ik zeg, of hoe ik het zeg, aangezien je toch bij je mening blijft dat welk softwarematig probleem ik ook met mijn iPad heb, dit komt omdat ik er een Jailbreak op heb. Apple heeft immers gezegd dat Jailbreaken niet mag, dus elk probleem dat je daarna met je iPad hebt, moet je aan die Jailbreak wijten en verder niet zeiken. Zo redeneer jij toch? Dat is niet hoe het zit. Dat ik een gejailbreakte iPad heb, betekent niet dat die Jailbreak de wortel is van alles wat er niet goed is aan mijn iPod.
En je kunt wel heel denigrerend doen als ik zeg dat diezelfde jailbreak bij mijn iPhone geen problemen oplevert, en mij uitlachen omdat het verschillende apparaten zijn. Maar in het gehype van de iPad (en zelfs in de officiële aankondiging) bejubelde ome Steve juist het gegeven dat de iPad op iPhone OS draait en dat daarom vrijwel alles wat je op je iPhone hebt te synchroniseren is en perfect werkt met de iPad. "It just works, and it works excactly the same as on your iPhone." (geparafraseerd natuurlijk). Dus: zelfde OS, zelfde exploit, zelfde jailbreak, en zelfde modificatie.. maar ander resultaat. En IK ben de achterlijke?
"Kritiek is prima, mits het gegrond is". Ook dat is slechts half waar bij jou. Het is waar dat je bij gegronde kritiek iets harder je best doet met goede argumenten te komen dan je nu doet, en soms maak je een valide punt. Maar je beweegreden is altijd hetzelfde: iemand geeft kritiek op iets van Apple, en jij zult bij hoog en laag proberen om diegene ervan te overtuigen dat hij fout zit met zijn kritiek. Ik heb een leven. Ik volg een zware studie. Ik heb buiten dit forum al genoeg aan mijn hoofd, en ik kom hier voor mijn lol. Dit topic is bedoeld om ervaringen met de iPad te delen, toch? Net zoals het iPhone-topic bedoeld is om ervaringen met de iPhone te delen. Ik zou dit eens een keer willen doen zonder dat jij meteen naar de matrassen gaat als ik een keer zeg dat ik niet tevreden ben/teleurgesteld ben in een aspect van een Apple-product.
Als je goed leest, zie je dat ik steeds kritiek geef op een aantal specifieke punten van de producten. Bij de iPhone is het de te zwaar gehypte camera en de toch wat karige verhoging in snelheid. Bij de iPad is het het scherm die een toch vrij lage pixeldensiteit heeft (al begint het lezen van eBooks langzaam te wennen, zolang ik tussendoor niet naar het scherm van mijn iPhone kijk). De iPad is een leuk speeltje, maar verre van perfect en zwaar over de prijs voor wat hij biedt. Nu verwacht ik weer een heel tegenargument over waarom de iPad de beste Tablet van dit moment is, met de mooiste/beste interface, beste scherm, beste batterij en weet ik het allemaal. Allemaal waarheden, maar allemaal argumenten die mijn kritiek er niet minder valide om maken. Elke keer als jij op mij reageert, heb ik een deja vu, en moet ik denken aan de aankondigingen van Steve Jobs. Leuk voor af en toe, maar het gaat snel irriteren. Soms ga ik de discussie aan, en andere keren heb ik geen zin in hetzelfde voorspelbare heen en weer gedoe, en reageer ik zoals ik in dit topic heb gedaan.
Voor de laatste keer: de synchronisatieproblemen kwamen NIET door de Jailbreak. Nee, ik kan dit niet met 100% zekerheid zeggen, maar wel met 80-90% zekerheid, omdat ik mij verdiept heb in Jailbreaken. Elk probleem wijten aan jailbreaken, 'omdat Apple zegt dat het zo is', gaat in mijn ogen niet op. En als ik een probleem heb met de iPhone, is het mijn goed recht mijn frustratie daarover te uiten op een publiekelijk forum dat daarvoor is bedoeld.
Doe je best