Dat denk ik niet nee. Als dat gebouw dermate ver van GZ was geplanned, zodat zelf de associatie niet gemaakt zal worden, zou er geen weerstand zijn.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:14 schreef lutser.com het volgende:
[..]
En wat is dan de doelstelling van de tegenstanders? net zolang schreeuwen tot ze ergens anders hun gebedsruimte beginnen (waar weer heel veel mensen tegen zullen zijn)?
Uit naam van de stichting die dit gebouw gekocht heeft en daar een gebedsruimte in gaat vestigen wel, dan?quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:16 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik heb Starbucks nog niet horen zeggen naar verbroedering te streven, en bij mijn weten is ook niet uit naam van Starbucks een aanslag met duizenden doden tot gevolg gepleegd.
De initiatief nemers van dit pand hebben ook geen aanslag met duizenden doden tot gevolg gepleegd.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:16 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik heb Starbucks nog niet horen zeggen naar verbroedering te streven, en bij mijn weten is ook niet uit naam van Starbucks een aanslag met duizenden doden tot gevolg gepleegd.
En dat is natuurlijk de kern van het probleem: dat de aanslag op het WTC in de schoenen van de Moslims wordt geschoven. De verbroedering bestaat voornamelijk uit het wegnemen van dit soort onzin en dat is waar dat gebedshuis o.a. aan wil werken.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:16 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Welke associatie? En welk gebouw hadden ze moeten plannen? Ze hebben een bestaand gebouw gekocht. Een gebouw zoals er duizenden staan in New York.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:18 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dat denk ik niet nee. Als dat gebouw dermate ver van GZ was geplanned, zodat zelf de associatie niet gemaakt zal worden, zou er geen weerstand zijn.
Maar natuurlijk wel weer leuk om de sentimenten te reduceren tot -hoe kan het ook anders- xenofobie
Het is toch ook niets anders dan xenofobie? Waarom zou je anders tegen zijn?quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:18 schreef SeculasStatius het volgende:
Maar natuurlijk wel weer leuk om de sentimenten te reduceren tot -hoe kan het ook anders- xenofobie
Lees je eens in. Dit gebouw wordt gebouwd om te dienen ter verbroedering, dat is de expliciete doelstelling van deze club.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:16 schreef Argento het volgende:
[..]
Dan snap ik de OP misschien niet. Waarom zou de initiatiefnemer van de moskee (of het cultureel centrum of wat het dan ook is) uberhaupt uit zijn of uit moeten zijn op verbroedering? Die wil gewoon zn gebouw.
Eh, misschien omdat die initiatiefnemer dat zegt?quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:16 schreef Argento het volgende:
[..]
Dan snap ik de OP misschien niet. Waarom zou de initiatiefnemer van de moskee (of het cultureel centrum of wat het dan ook is) uberhaupt uit zijn of uit moeten zijn op verbroedering? Die wil gewoon zn gebouw.
Vind je dat een slechte doelstelling?quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:20 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Lees je eens in. Dit gebouw wordt gebouwd om te dienen ter verbroedering, dat is de expliciete doelstelling van deze club.
Lees je eens in. Er wordt helemaal niks gebouwd, er wordt een bestaand gebouw geklocht.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:20 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Lees je eens in. Dit gebouw wordt gebouwd
De rest van Ny heeft er niks mee te maken? De rest van NY is niet getroffen door 9/11? Vreemd, ik had een andere veronderstelling, maar dat zal wel aan mijn rechts bril liggen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Het is helemaal niet relevant wat de burgers van de VS vinden, want de burgers van Manhattan (waar het gebouw daadwerkelijk staat) zijn geen tegenstanders.
quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:20 schreef Argento het volgende:
[..]
Het is toch ook niets anders dan xenofobie? Waarom zou je anders tegen zijn?
Nobel doel toch? En ik kan me voorstellen dat 'deze club' meent dat pas aan dat doel gewerkt kan worden nadat het gebouw een feit is.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:20 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Lees je eens in. Dit gebouw wordt gebouwd om te dienen ter verbroedering, dat is de expliciete doelstelling van deze club.
Nee, helemaal niet. Dat juich ik juist toe.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:21 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Vind je dat een slechte doelstelling?
Het is denk ik wel heel erg naief om te denken dat een grotere afstand voor minder ophef zou hebben gezorgd.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:18 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dat denk ik niet nee. Als dat gebouw dermate ver van GZ was geplanned, zodat zelf de associatie niet gemaakt zal worden, zou er geen weerstand zijn.
Nee. Wel uit naam van het geloof dat ze aanhangen. Dat vinden ze zelf ook, anders zou het onverklaarbaar zijn dat verbroedering nastreven.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Uit naam van de stichting die dit gebouw gekocht heeft en daar een gebedsruimte in gaat vestigen wel, dan?
Geen tegenargumenten?quote:
De aanslagen van 9/11 hebben niets te maken met de Islam.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:21 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De rest van Ny heeft er niks mee te maken? De rest van NY is niet getroffen door 9/11? Vreemd, ik had een andere veronderstelling, maar dat zal wel aan mijn rechts bril liggen.
quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:21 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Vind je dat een slechte doelstelling?
Sowieso nogal bizar om de komst van dit centrum in verband te brengen met 9/11 en op grond daarvan ook nog te betogen dat het er dus niet mag komen. Alsof in Manhatten de vrijheid van godsdienst en gebed ineens relatief is geworden.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:21 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De rest van Ny heeft er niks mee te maken? De rest van NY is niet getroffen door 9/11? Vreemd, ik had een andere veronderstelling, maar dat zal wel aan mijn rechts bril liggen.
Dat die 70% van de mensen waarschijnlijk nooit in de buurt van dat gebouw komt en dat hun dus aan hun reet zou moeten roesten wat er in dat gebouw gebeurd.quote:
Ik kan me zo voorstellen dat als je oprecht naar verbroedering streeft, dat je dan een minder controversiele locatie kiest. Maar wellicht is dat een heel gekke gedachte.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:23 schreef Argento het volgende:
[..]
Nobel doel toch? En ik kan me voorstellen dat 'deze club' meent dat pas aan dat doel gewerkt kan worden nadat het gebouw een feit is.
Ze worden misschien wel een voorstander als blijkt dat er geen aanslagen worden beraad in het Cordoba House, maar dat er daadwerkelijk sympathieke mensen blijken te zitten waar je best een goed praatje mee kan houden.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:26 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
70% van de amerikanen is tegen, die gaan niet ineens 'voor' worden als een setje politiek-correcte dinosauriërs het sausje over ze uitgiet: "Nee, maar er is niks aan de hand hoorJe maakt je maar druk om niks
Je bent xenofoob
"
Misschien vinden ze dat niet en proberen ze dat duidelijk te maken? Als er iemand beweert namens jouw idealen een aanslag te plegen probeer je toch ook duidelijk te maken dat je daar afstand van neemt?quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:24 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee. Wel uit naam van het geloof dat ze aanhangen. Dat vinden ze zelf ook, anders zou het onverklaarbaar zijn dat verbroedering nastreven.
Nee, valt weinig te beargumenteren tegen dom links volk wat pretendeert de wijsheid in pacht te hebben. Want je hebt toch gelijkquote:
Van die 70% zal 100% er uiteindelijk niks van merken dat daar een Islamitisch centrum zit. En als de mediainteresse verdwenen is, gaan ze over tot de orde van de dag. Dat lijkt me niet de groep mensen voor wiens 'gemoedsrust' zon centrum er dan maar niet moet komen. Lijkt me sowieso een slecht idee om besluiten van ruimtelijke ordening van dit soort sentimenten te laten afhangen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:26 schreef SeculasStatius het volgende:
70% van de amerikanen is tegen, die gaan niet ineens 'voor' worden als een setje politiek-correcte dinosauriërs het sausje over ze uitgiet: "Nee, maar er is niks aan de hand hoorJe maakt je maar druk om niks
Je bent xenofoob
"
quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
De aanslagen van 9/11 hebben niets te maken met de Islam.
Ik pretendeer niet dat ik gelijk heb. Ik ga graag de discussie aan. Maar als je geen tegenargumenten kunt geven, dan valt er weinig te discussieren en heb ik misschien toch gelijk. Ik vind het allemaal meer dan prima.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:28 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, valt weinig te beargumenteren tegen dom links volk wat pretendeert de wijsheid in pacht te hebben. Want je hebt toch gelijk
Er is helemaal geen discussie over het aanpassen van het recht voor dit soort zaken. Daar is niemand voorstander van. Het gaat mij om hoe deze mensen denken, en wat ze denken te bereiken met hun opstellingquote:Op zondag 15 augustus 2010 15:28 schreef Argento het volgende:
[..]
Van die 70% zal 100% er uiteindelijk niks van merken dat daar een Islamitisch centrum zit. En als de mediainteresse verdwenen is, gaan ze over tot de orde van de dag. Dat lijkt me niet de groep mensen voor wiens 'gemoedsrust' zon centrum er dan maar niet moet komen. Lijkt me sowieso een slecht idee om besluiten van ruimtelijke ordening van dit soort sentimenten te laten afhangen.
Klinkt lekker 'progressief'quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze worden misschien wel een voorstander als blijkt dat er geen aanslagen worden beraad in het Cordoba House, maar dat er daadwerkelijk sympathieke mensen blijken te zitten waar je best een goed praatje mee kan houden.
Jep, maar je kiest dan wel een effectieve manier om dat duidelijk te maken. Je kiest niet een manier die het vuurtje nog eens verder opstookt.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:27 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Misschien vinden ze dat niet en proberen ze dat duidelijk te maken? Als er iemand beweert namens jouw idealen een aanslag te plegen probeer je toch ook duidelijk te maken dat je daar afstand van neemt?
Je hebt je wat mij betreft gediskwalificeerd toen je het bestond de echt legitieme sentimenten van de tegenstanders te reduceren tot 'xenofobie'quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:29 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik pretendeer niet dat ik gelijk heb. Ik ga graag de discussie aan.
Jij vindt kennelijk dat gehoor gegeven moet worden aan de sentimenten van deze mensen. Dat zal dus uiteindelijk betekenen dat iets wat volgens het toepasselijke recht wel gewoon kan, geen doorgang kan of mag vinden.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:30 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Er is helemaal geen discussie over het aanpassen van het recht voor dit soort zaken. Daar is niemand voorstander van. Het gaat mij om hoe deze mensen denken, en wat ze denken te bereiken met hun opstelling
Het word lastig om in te vullen hoe zij denken maar misschien denken zij dat ze door een gebedsruimte in het centrum van New York te plaatsen veel mensen kunnen bereiken en laten zien dat in New York alle geloven vreedzaam samen kunnen leven. Hoe je daar tegen kunt zijn is mij een raadsel.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:30 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Er is helemaal geen discussie over het aanpassen van het recht voor dit soort zaken. Daar is niemand voorstander van. Het gaat mij om hoe deze mensen denken, en wat ze denken te bereiken met hun opstelling
Je denkt serieus dat de gemiddelde Moslim achter Osama Bin Laden staat en vindt dat er nog wel wat meer gebouwen opgeblazen moeten worden?quote:
Ik zie inderdaad geen andere achtergrond dan xenofobie om tegen een moskee te zijn waar je in je dagelijkse leven in het geheel geen last van kúnt hebben. Als jij andere, meer gerechtvaardigde achtergronden ziet, dan stel ik voor dat je me informeert. Voorlopig kom je niet verder dan een paar suggestieve smileys en gejank over mijn arrogantie, maar dat vind ik dan weer vrij magertjes. Als je niet beter kunt dan is dat prima, maar dan ga ik uit van mn gelijk.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:32 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Je hebt je wat mij betreft gediskwalificeerd toen je het bestond de echt legitieme sentimenten van de tegenstanders te reduceren tot 'xenofobie'
Vind ik een staaltje arrogantie waar me maag bijna van omdraait.
Starbucks bestaat vanwege het kapitalisme. Ik denk dat Amerika meer doden op zijn geweten heeft dan de hele islam bij elkaar. Het is natuurlijk onzin om een klein deel van een geheel de schuld te geven voor alles wat er door de achterliggende ideologie, theologisch of anderszins, wordt misdaan.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:24 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee. Wel uit naam van het geloof dat ze aanhangen. Dat vinden ze zelf ook, anders zou het onverklaarbaar zijn dat verbroedering nastreven.
Dat heeft toch helemaal geen zin? Je weet het toch al? Het is xenofobie.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:35 schreef Argento het volgende:
Als jij andere, meer gerechtvaardigde achtergronden ziet, dan stel ik voor dat je me informeert.
Jij begint hier over 'dom links' en 'xenofobie' de meeste anderen proberen een nette discussie te voeren.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:39 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dat heeft toch helemaal geen zin? Je weet het toch al? Het is xenofobie.
Want ik heb geen argumenten die uniek zijn. Ik zal voornamelijk de bekende argumenten geven.
Maar die zijn toch niet valide? Het is toch maar xenofobie?
Nu wel even goed opletten: ik vind dat de sentimenten tegen die moskee legitiem zijn. Anderen hier reduceren dat tot 'xenofobie', niet ik.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:40 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Jij begint hier over 'dom links' en 'xenofobie' de meeste anderen proberen een nette discussie te voeren.
Dat is mijn standpunt ja, maar een discussie is bedoeld om de ander ertoe te bewegen om op grond van valide argumenten zijn standpunt te herzien. Ik vraag je om in dat kader argumenten te geven (want je bent het overduidelijk niet met mijn standpunt eens) maar juist dat weiger je categorisch. Dan vraag ik me af wat je uberhaupt op een discussieforum doet en tegelijkertijd verdenk ik je ervan die argumenten simpelweg niet te hebben.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:39 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dat heeft toch helemaal geen zin? Je weet het toch al? Het is xenofobie.
Want ik heb geen argumenten die uniek zijn. Ik zal voornamelijk de bekende argumenten geven.
Maar die zijn toch niet valide? Het is toch maar xenofobie?
Het heeft geen zin om hier argumenten op te lepelen die toch een voor een van tafel worden geveegd door heerschap wat feitelijk z'n mening toch al klaar heeft.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:43 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat is mijn standpunt ja, maar een discussie is bedoeld om de ander ertoe te bewegen om op grond van valide argumenten zijn standpunt te herzien. Ik vraag je om in dat kader argumenten te geven (want je bent het overduidelijk niet met mijn standpunt eens) maar juist dat weiger je categorisch. Dan vraag ik me af wat je uberhaupt op een discussieforum doet en tegelijkertijd verdenk ik je ervan die argumenten simpelweg niet te hebben.
primaquote:Op zondag 15 augustus 2010 15:48 schreef SeculasStatius het volgende:
en jij hebt het bij het juiste end
Ik vind dat als mensen zeggen verbroedering na te streven, ik me best mag verbazen als ze precies het tegenovergestelde doen. Als ze oprecht verbroedering nastreven, moeten ze inderdaad iets doen met de tegenstand. Niets meer niets minder. Waarom jij het steeds in het juridische wil trekken ontgaat me.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:33 schreef Argento het volgende:
[..]
Jij vindt kennelijk dat gehoor gegeven moet worden aan de sentimenten van deze mensen. Dat zal dus uiteindelijk betekenen dat iets wat volgens het toepasselijke recht wel gewoon kan, geen doorgang kan of mag vinden.
In NY is meer dan 60% tegen, het lijkt me niet dat dat allemaal moslimhaters zijn of vijanden van de rechtsstaat. Er is dus wel iets meer aan de hand.quote:En er zullen natuurlijk altijd mensen zijn die niet op verzoening zitten te wachten. Die haten moslims. Klaar.
Ach gossie toch, luisteren ze niet naar je?quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:48 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Het heeft geen zin om hier argumenten op te lepelen
Jahoor, dat wel, maar de uitkomst staat al vast.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach gossie toch, luisteren ze niet naar je? [ afbeelding ]
Jawel, wel opletten hoor.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:53 schreef Sachertorte het volgende:
In NY is meer dan 60% tegen, het lijkt me niet dat dat allemaal moslimhaters zijn of vijanden van de rechtsstaat. Er is dus wel iets meer aan de hand.
Ik heb het sowieso nog nooit meegemaakt dat iemand z'n mening bijstelde door een topic op Fok!, dus als je het doel is om dmv discussie anderen van je gelijk te overtuigen, heb je geen kleine taak op je genomen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:56 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Jahoor, dat wel, maar de uitkomst staat al vast.
De initiatiefnemers willen natuurlijk allereerst een gebedscentrum realiseren. Daar ziet de bouwaanvraag immers op. Nobel van ze om vervolgens met dat centrum verbroedering na te streven. Het heeft dan natuurlijk geen zin om niet door te gaan met de vestiging omdat er nogal wat mensen tegen zijn. Natuurlijk zijn er tegenstanders, anders valt er ook niks te verbroederen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:53 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik vind dat als mensen zeggen verbroedering na te streven, ik me best mag verbazen als ze precies het tegenovergestelde doen. Als ze oprecht verbroedering nastreven, moeten ze inderdaad iets doen met de tegenstand. Niets meer niets minder. Waarom jij het steeds in het juridische wil trekken ontgaat me.
Ten eerste kun je je afvragen hoeveel mensen werkelijk over hun standpunt hebben nagedacht. Ik kan me goed voorstellen dat een New Yorker in ieder geval op grond van emotie, tegen is. Maar emotie levert natuurlijk geen valide argumenten. Ik betwijfel in ieder geval dat er goede juridische of feitelijke argumenten zijn om tegen de vestiging van het centrum te zijn. En ja, ik vind niet dat de initiatiefnemers hun doel moeten laten schieten omdat anderen daar bepaalde emoties bij hebben.quote:In NY is meer dan 60% tegen, het lijkt me niet dat dat allemaal moslimhaters zijn of vijanden van de rechtsstaat. Er is dus wel iets meer aan de hand.
Jouw uitkomst?quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:56 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Jahoor, dat wel, maar de uitkomst staat al vast.
Zeker waar, maar in een vlaag van alles verschroeiende arrogantie even 70% van het amerikaanse volk wegzetten als xenofoob is wat mij betreft wel een dieptepunt.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het sowieso nog nooit meegemaakt dat iemand z'n mening bijstelde door een topic op Fok!, dus als je het doel is om dmv discussie anderen van je gelijk te overtuigen, heb je geen kleine taak op je genomen.
Mijn uitkomst, voor zover je daar van kunt spreken, is dat ik vind dat de tegenstanders een valide argument hebben.quote:
In NL barst het ook van de xenofoben hoor. Hoeveel zetels heeft de PVV in de laatste peiling?quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:06 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Zeker waar, maar in een vlaag van alles verschroeiende arrogantie even 70% van het amerikaanse volk wegzetten als xenofoob is wat mij betreft wel een dieptepunt.
Nee, je vindt dat ze een valide standpunt ("ik ben tegen") hebben. Een argument heb ik je nog niet horen formuleren.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:07 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Mijn uitkomst, voor zover je daar van kunt spreken, is dat ik vind dat de tegenstanders een valide argument hebben.
Welnee, deze hele stichting en de leden daarvan zijn al jaren met een dialoog tussen moslims en niet-moslims bezig. Dat is hun bestaansrecht. Het realiseren van een gebedscentrum is dus zogezegd niet hun corebusiness.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:00 schreef Argento het volgende:
[..]
De initiatiefnemers willen natuurlijk allereerst een gebedscentrum realiseren.
Er zijn niet zoveel tegenstanders van dit centrum, alswel tegenstanders van dit centrum op deze plek. Een kleine moeite dan om een andere plek uit te zoeken. Daarmee zijn de voornaamste problemen opgelost, en kan er wellicht een zinvolle dialoog gestart worden.quote:Daar ziet de bouwaanvraag immers op. Nobel van ze om vervolgens met dat centrum verbroedering na te streven. Het heeft dan natuurlijk geen zin om niet door te gaan met de vestiging omdat er nogal wat mensen tegen zijn. Natuurlijk zijn er tegenstanders, anders valt er ook niks te verbroederen.
Natuurlijk is de tegenstand emotioneel gemotiveerd. Een heleboel mensen vinden het blijkbaar ongepast/niet netjes/weet ik veel wat om een moskee te bouwen zo dicht bij GZ. Als je nader tot elkaar wil komen, hou je rekening met zulke emoties, dan is het een kleine moeite om even verderop zo'n centrum te bouwen. Wat is er overigens mis met emotionele argumenten? Als je mensen gaat condoleren doe je dat ook niet al moppentappend, dat is niet gepast, en valt niet in goede aarde.quote:[..]
Ten eerste kun je je afvragen hoeveel mensen werkelijk over hun standpunt hebben nagedacht. Ik kan me goed voorstellen dat een New Yorker in ieder geval op grond van emotie, tegen is. Maar emotie levert natuurlijk geen valide argumenten. Ik betwijfel in ieder geval dat er goede juridische of feitelijke argumenten zijn om tegen de vestiging van het centrum te zijn. En ja, ik vind niet dat de initiatiefnemers hun doel moeten laten schieten omdat anderen daar bepaalde emoties bij hebben.
Want vanzelfsprekend hebben ook al die PVV stemmer geen legitieme punten. Ook dat zijn allemaal 'xenofoben'.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:08 schreef Argento het volgende:
[..]
In NL barst het ook van de xenofoben hoor. Hoeveel zetels heeft de PVV in de laatste peiling?
'Het westen'? Wat is dat, 'het westen'?quote:Overigens opmerkelijk dat we in het Westen er zo bang voor zijn dat de moslims ons hun overtuigingen met geweld komen opleggen, terwijl het toch echt het Westen is die met veel geweld democratie verkoopt in Irak en Afghanistan.
En jij vind 70% van het amerikaanse volk, en 1,5 mln nederlanders xenofobenquote:Op zondag 15 augustus 2010 16:09 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee, je vindt dat ze een valide standpunt ("ik ben tegen") hebben.
Tuurlijk, maar de kern van de vergunningaanvraag is juist wel het realiseren van een gebedscentrum, en dat is waar het hier om gaat.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:13 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Welnee, deze hele stichting en de leden daarvan zijn al jaren met een dialoog tussen moslims en niet-moslims bezig. Dat is hun bestaansrecht. Het realiseren van een gebedscentrum is dus zogezegd niet hun corebusiness.
De initiatiefnemers hebben deze plek geschikt geacht en het bevoegd gezag is het kennelijk met hen eens. Ik heb ook begrepen dat het nog wel meevalt met de afstand tot GZ. Er wordt ophef over gemaakt maar als die ophef er niet was geweest dan was er ook weinig aan de hand geweest.quote:Er zijn niet zoveel tegenstanders van dit centrum, alswel tegenstanders van dit centrum op deze plek. Een kleine moeite dan om een andere plek uit te zoeken. Daarmee zijn de voornaamste problemen opgelost, en kan er wellicht een zinvolle dialoog gestart worden.
Je kunt niet iedereen te vriend houden. Moet je ook niet willen. En nogmaals, je kunt pas met de verbroedering beginnen nadat het centrum is gerealiseerd. Natuurlijk heeft ineens iedereen er een mening over. Dat is de schuld van de media. Prima, maar kan natuurlijk nooit voldoende valide argumenten geven om dan de plannen maar helemaal te wijzigen. Zo erg is het ook niet dat er een islamitisch centrum komt. Daar zullen ze er in NY wel meer van hebben. Maar ja, geen mediaaandacht he.quote:Natuurlijk is de tegenstand emotioneel gemotiveerd. Een heleboel mensen vinden het blijkbaar ongepast/niet netjes/weet ik veel wat om een moskee te bouwen zo dicht bij GZ. Als je nader tot elkaar wil komen, hou je rekening met zulke emoties, dan is het een kleine moeite om even verderop zo'n centrum te bouwen. Wat is er overigens mis met emotionele argumenten? Als je mensen gaat condoleren doe je dat ook niet al moppentappend, dat is niet gepast, en valt niet in goede aarde.
Wat is het argument dat je kunt hebben tegen het openen van een gebedshuis in een land met godsdienstvrijheid?quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:07 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Mijn uitkomst, voor zover je daar van kunt spreken, is dat ik vind dat de tegenstanders een valide argument hebben.
Welk argument is dat dan?quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:07 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Joh, ik heb gewoon helemaal geen zin in het spelletje:quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat is het argument dat je kunt hebben tegen het openen van een gebedshuis in een land met godsdienstvrijheid?
Ik wil de discussie niet laten ontsporen en dat zal ik ook niet doen, maar er is inderdaad geen enkel gerechtvaardigd argument om op de PVV te stemmen, anders dan het sentiment dat 'het de enige partij is die iets doet tegen die vervelende moslims'. Dat klopt overigens ook, maar helaas begrijpt geen enkele PVV stemmer dat de PVV daarmee zowel rechtstaat als democratie op de helling zet. Maar ach, voor staatsrechtdeskundigen is het ook wel ns aardig om het zelfvernietigend vermogen van de democratie in optima forma aan het werk te zien.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:15 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Want vanzelfsprekend hebben ook al die PVV stemmer geen legitieme punten. Ook dat zijn allemaal 'xenofoben'.
Maar dat wereldbeeld is wel zo simpel en makkelijk dat dat voor de wat intelligentere persoon toch een waarschuwing moet zijn dat de realiteit in het echt wat grijzer is in plaats van of zwart wit.
Maar wie ben ik, ik heb ook niet de wijsheid in pacht zoals jij
Doorgaans wordt daarmee gedoeld op West Europa plus de VS plus Australie en Nieuw Zeeland.quote:'Het westen'? Wat is dat, 'het westen'?
9/11 was een aanslag die net zozeer geworteld was in politieke oorzaken als in religieuze oorzaken. Een aanslag die in ieder geval niet representatief is voor het Islamitische gedachtengoed als zodanig. De oorlogen in Afghanistan en Irak zijn door Westerse mogendheden begonnen met het doel hun Westerse waarden en normen daar ingang te doen vinden en aan het Westen onderdanige regeringen te installeren. Een beproefd middel van de Amerikanen/quote:Blijft idioot, van dat volk dat enerzijds niet weet hoe snel er onderscheid gemaakt moet worden (9/11 had niks met de islam te maken!), maar dat wel doodleuk verwacht dat men in argumenten 'het westen' op 1 hoop kan gooien.
Het zijn een aantal landen dat in Irak en Afghanistan bezig is joh, niet 'het westen'
Wat overigens trouwens maar één van de invullingen van het gebouw is. Er komt ook een zwembad, een restaurant en een boekenwinkel in. Er komen ook geen minaretten ofzo op.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:18 schreef Argento het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar de kern van de vergunningaanvraag is juist wel het realiseren van een gebedscentrum, en dat is waar het hier om gaat.
Hoezo is het een spelletje? Jij vindt serieus dat de Islam de oorzaak is van de aanslagen op het WTC?quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:22 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Joh, ik heb gewoon helemaal geen zin in het spelletje:
"Het is een geloofsgebouw van hetzelfde geloof als dat dat 9/11 heeft veroorzaakt"
"Nee, dat is niet zo, 9/11 heeft niks met de islam te maken, blah"
Heilloos.
Nee, je bent over 1 kam aan het scheren johquote:Op zondag 15 augustus 2010 16:23 schreef Argento het volgende:
Doorgaans wordt daarmee gedoeld op West Europa plus de VS plus Australie en Nieuw Zeeland.
Het was een factor van belang ja.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoezo is het een spelletje? Jij vindt serieus dat de Islam de oorzaak is van de aanslagen op het WTC?
Frankrijk en Duitsland hadden zo hun twijfels ja, toch worden Afghanistan en Irak met geweld omgeturnd tot op Westerse leest geschoeide mogendheden.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:25 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, je bent over 1 kam aan het scheren johDe krakende plaat: "Ze zijn niet allemaal zo!" wordt bij deze ook opgezet.
Zie je? Duitsland en Frankrijk deden niet mee. Je was over 1 kam aan het scheren. Ben je nu xenofoob?quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:28 schreef Argento het volgende:
[..]
Frankrijk en Duitsland hadden zo hun twijfels ja, toch worden Afghanistan en Irak met geweld omgeturnd tot op Westerse leest geschoeide mogendheden.
Dit dus. TS en consorten zijn degenen die aan het polariseren zijn! Als je alle moslims gaat aankijken op de misdaden van al-Qaeda dan kunnen we net zo goed meteen alle Duitsers uitkotsen want Hitler.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het werkt alleen maar polariserend omdat een stel narrow-minded xenofoben er een probleem van maakt. Als niemand iets gezegd had, had geen mens er wat van geweten en was er niks gebeurd. Nu wordt er over gezemeld, er wordt weer van alles bijgesleept, wonden worden weer opengehaald en waarom?
Mooi argument maar totdat de rechtse blaatblogs in het allerlaatste stadium over deze 'moskee' begonnen was er al lang en breed een consensus over dit project en dat werdt door zowel christelijke als joodse organisaties gesteund.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:35 schreef SeculasStatius het volgende:
Dan vind ik de vraag: is het echt noodzakelijk om zo'n ding om te trekken terwijl het de meerderheid tegen de borst stuit? zeer legitiem.
Maar vreemd genoeg vind het volk dat hard stond te roepen dat die cartoon maar eigenlijk niet moest 'want het ligt gevoelig, etc' nu dat er geen vuiltje aan de lucht is.
De morele vraag wordt doodleuk genegeerd, en we maken er een formaliteit van "ze hebben dat recht nu eenmaal!". Dat die cartoonist ook dat recht had, was vast niet opportuun om daar mee te komen
Volgens mij wel hoor. Amerikanen kunnen wel met redenen komen waarom ze tegen zijn, maar dat is allemaal maar onzin, want jij prikt daar doorheen, het is gewoon xenofobie.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:33 schreef Argento het volgende:
nee, maar ik denk dat je gewoon niet weet wat een xenofoob is.
Nee, eerder dom en slecht geinformeerd met daarin een minderheid die inderdaad xenofobisch en haatdragend zijn. Goh, het lijken wel moslims!quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:16 schreef SeculasStatius het volgende:
En jij vind 70% van het amerikaanse volk, en 1,5 mln nederlanders xenofoben
De anatomie van de opinievorming is in deze niet relevant. Want je kan proberen het neer te zetten als dat iedereen het een tof idee vond, totdat de grote boeman 'de rechtse pers' er mee aan de haal ging en toen blijkbaar 70% van de bevolking meekreeg, maar ik denk niet dat het zo zwart wit is.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:38 schreef Tijger_m het volgende:
De morele vraag was allang en breed beantwoord, een kleine luide minderheid was echter tegen en heeft de rechtse haatpers gemobiliseerd, getuige het aanstande optreden van Wilders.
Leuk betoog, maar een argument tegen de 'moskee' heb je nog niet aangevoerd.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:43 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
De anatomie van de opinievorming is in deze niet relevant. Want je kan proberen het neer te zetten als dat iedereen het een tof idee vond, totdat de grote boeman 'de rechtse pers' er mee aan de haal ging en toen blijkbaar 70% van de bevolking meekreeg, maar ik denk niet dat het zo zwart wit is.
Blijkbaar resoneert het sentiment, blijkbaar leeft het. Anders wint die groep niet 70% van het volk achter zich, denk je ook niet?
Weer zo'n bekend staaltje linkse onfrisheid.
Wat ons uitkomt -> de bonafide wil van het volk
Wat ons niet uitkomt -> schuld van de rechtse pers.
Ah, 70% van die ongeveer 270 miljoen man is 'dom en slecht geïnformeerd'. Helder.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, eerder dom en slecht geinformeerd met daarin een minderheid die inderdaad xenofobisch en haatdragend zijn. Goh, het lijken wel moslims!
Of ik godverdomme de PVV-adepten hoor tijdens de onderhandelingen van Paars+quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:43 schreef SeculasStatius het volgende:
Wat ons uitkomt -> de bonafide wil van het volk
Wat ons niet uitkomt -> schuld van de rechtse linkse pers.
Wat ik al vervelend vaak gezegd heb: ik heb geen unieke argumenten. Het heeft geen zin om dat hier over te doen. Zeker niet tegenover volk dat grote stappen gauw thuis redeneringen maakt: mensen die tegen zijn -> xenofoob.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:47 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Leuk betoog, maar een argument tegen de 'moskee' heb je nog niet aangevoerd.
Z'n argument is dat hij vindt dat de gemiddelde Amerikaanse Moslim de aanslagen op het WTC heeft veroorzaakt, waardoor er geen plaats is voor hun gebedshuis in de buurt van Ground Zero.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:47 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Leuk betoog, maar een argument tegen de 'moskee' heb je nog niet aangevoerd.
Ja, hullie doen het ook!quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Of ik godverdomme de PVV-adepten hoor tijdens de onderhandelingen van Paars+
70% van wat? Niet van de New Yorkers die toch wel het meeste recht van spreken hebben, 62% voor, 27% tegen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:43 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
De anatomie van de opinievorming is in deze niet relevant. Want je kan proberen het neer te zetten als dat iedereen het een tof idee vond, totdat de grote boeman 'de rechtse pers' er mee aan de haal ging en toen blijkbaar 70% van de bevolking meekreeg, maar ik denk niet dat het zo zwart wit is.
Blijkbaar resoneert het sentiment, blijkbaar leeft het. Anders wint die groep niet 70% van het volk achter zich, denk je ook niet?
Waar zeg ik dat?quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Z'n argument is dat hij vindt dat de gemiddelde Amerikaanse Moslim de aanslagen op het WTC heeft veroorzaakt, waardoor er geen plaats is voor hun gebedshuis in de buurt van Ground Zero.
Waarom gebruik je het dan?quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:51 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ja, hullie doen het ook!
Ook zo'n geweldig argument.
Dan moet je ook niet gaan janken dat een uitkomst al vast zou staan.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:22 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Joh, ik heb gewoon helemaal geen zin in het spelletje:
"Het is een geloofsgebouw van hetzelfde geloof als dat dat 9/11 heeft veroorzaakt"
"Nee, dat is niet zo, 9/11 heeft niks met de islam te maken, blah"
Heilloos.
In een maatschappelijk debat doet iedereen mee. Niet alleen dat kleine subgroepje waar jij mee graag mee komt zodat je enigszins kunt doen alsof er daadwerkelijk brede steun is.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
70% van wat? Niet van de New Yorkers die toch wel het meeste recht van spreken hebben, 62% voor, 27% tegen.
Precies wat er staat, het is in die zin relevant dat 70% het een slecht idee vind.quote:Anyways, dat 70% dat vindt is van generlei relevantie,
Dat zou goed kunnen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:47 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ah, 70% van die ongeveer 270 miljoen man is 'dom en slecht geïnformeerd'. Helder.
Dat zeg je nog geen half uur geleden: de Islam is de oorzaak van de aanslagen op het WTC.quote:
quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoezo is het een spelletje? Jij vindt serieus dat de Islam de oorzaak is van de aanslagen op het WTC?
Daarmee zeg je dus dat het geloof dat Amerikaanse Moslims belijden ervoor heeft gezorgd dat het WTC nu niet meer overeind staat en dat is de reden dat ze nu geen gebedshuis mogen bouwen twee straten verderop van waar de Twin Towers stonden.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:26 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Het was een factor van belang ja.
Volgens mij zag ik anders jou het net doen, of niet.quote:
Ja, ik zag het goed, jij deed dat.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Of ik godverdomme de PVV-adepten hoor tijdens de onderhandelingen van Paars+
Dus het zou alleen om het IDEE van die 70% moeten gaan?quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:54 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
In een maatschappelijk debat doet iedereen mee. Niet alleen dat kleine subgroepje waar jij mee graag mee komt zodat je enigszins kunt doen alsof er daadwerkelijk brede steun is.
[..]
Precies wat er staat, het is in die zin relevant dat 70% het een slecht idee vind.
En het formele geouwehoer is niet relevant. Want dat staat niet ter discussie.
Hmmm,quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zeg je nog geen half uur geleden: de Islam is de oorzaak van de aanslagen op het WTC.
Of heb ik het mis?
In 1936 stemde 98.8% van de Duitsers voor de Nazi partij. Your point is?quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:47 schreef SeculasStatius het volgende:
Ah, 70% van die ongeveer 270 miljoen man is 'dom en slecht geïnformeerd'. Helder.
Nogmaals: wij leven niet in Spanje of Italië.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:56 schreef VancouverFan het volgende:
Nogmaals, wij gaan ook niet oordelen over plannen in Barcelona of Rome.
En texanen wonen niet in new yorkquote:Op zondag 15 augustus 2010 16:58 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nogmaals: wij leven niet in Spanje of Italië.
Dat kan ik beter aan jou vragen?quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In 1936 stemde 98.8% van de Duitsers voor de Nazi partij. Your point is?
Inwoners van Utah of Texas wonen ook niet in New York. En inwoners van Queens of The Bronx wonen niet in Manhattan.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:58 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nogmaals: wij leven niet in Spanje of Italië.
Maar wel in Amerikaquote:Op zondag 15 augustus 2010 16:58 schreef lutser.com het volgende:
[..]
En texanen wonen niet in new york
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |