abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85310466
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:26 schreef SeculasStatius het volgende:
70% van de amerikanen is tegen, die gaan niet ineens 'voor' worden als een setje politiek-correcte dinosauriërs het sausje over ze uitgiet: "Nee, maar er is niks aan de hand hoor :) Je maakt je maar druk om niks :) Je bent xenofoob :)"
Van die 70% zal 100% er uiteindelijk niks van merken dat daar een Islamitisch centrum zit. En als de mediainteresse verdwenen is, gaan ze over tot de orde van de dag. Dat lijkt me niet de groep mensen voor wiens 'gemoedsrust' zon centrum er dan maar niet moet komen. Lijkt me sowieso een slecht idee om besluiten van ruimtelijke ordening van dit soort sentimenten te laten afhangen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:28:51 #127
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85310478
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

De aanslagen van 9/11 hebben niets te maken met de Islam.
:')

De groeten.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_85310498
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:28 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nee, valt weinig te beargumenteren tegen dom links volk wat pretendeert de wijsheid in pacht te hebben. Want je hebt toch gelijk ;)
Ik pretendeer niet dat ik gelijk heb. Ik ga graag de discussie aan. Maar als je geen tegenargumenten kunt geven, dan valt er weinig te discussieren en heb ik misschien toch gelijk. Ik vind het allemaal meer dan prima.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_85310514
Overigens komisch dat je me links noemt. Volgens mij ben ik hier het liberale gedachtengoed aan het verdedigen, niet jij.
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:30:51 #130
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85310547
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:28 schreef Argento het volgende:

[..]

Van die 70% zal 100% er uiteindelijk niks van merken dat daar een Islamitisch centrum zit. En als de mediainteresse verdwenen is, gaan ze over tot de orde van de dag. Dat lijkt me niet de groep mensen voor wiens 'gemoedsrust' zon centrum er dan maar niet moet komen. Lijkt me sowieso een slecht idee om besluiten van ruimtelijke ordening van dit soort sentimenten te laten afhangen.
Er is helemaal geen discussie over het aanpassen van het recht voor dit soort zaken. Daar is niemand voorstander van. Het gaat mij om hoe deze mensen denken, en wat ze denken te bereiken met hun opstelling
pi_85310556
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:27 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ze worden misschien wel een voorstander als blijkt dat er geen aanslagen worden beraad in het Cordoba House, maar dat er daadwerkelijk sympathieke mensen blijken te zitten waar je best een goed praatje mee kan houden.
Klinkt lekker 'progressief' :*

Gewoon iets wat op veel weerstand stuit er door douwen. Want aan het einde van de tunnel gloort echt het licht!
Seculier-Fundamentalistisch
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:32:46 #132
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85310609
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:27 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Misschien vinden ze dat niet en proberen ze dat duidelijk te maken? Als er iemand beweert namens jouw idealen een aanslag te plegen probeer je toch ook duidelijk te maken dat je daar afstand van neemt?
Jep, maar je kiest dan wel een effectieve manier om dat duidelijk te maken. Je kiest niet een manier die het vuurtje nog eens verder opstookt.
pi_85310612
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:29 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik pretendeer niet dat ik gelijk heb. Ik ga graag de discussie aan.
Je hebt je wat mij betreft gediskwalificeerd toen je het bestond de echt legitieme sentimenten van de tegenstanders te reduceren tot 'xenofobie' :W

Vind ik een staaltje arrogantie waar me maag bijna van omdraait.
pi_85310618
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:30 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Er is helemaal geen discussie over het aanpassen van het recht voor dit soort zaken. Daar is niemand voorstander van. Het gaat mij om hoe deze mensen denken, en wat ze denken te bereiken met hun opstelling
Jij vindt kennelijk dat gehoor gegeven moet worden aan de sentimenten van deze mensen. Dat zal dus uiteindelijk betekenen dat iets wat volgens het toepasselijke recht wel gewoon kan, geen doorgang kan of mag vinden.

En er zullen natuurlijk altijd mensen zijn die niet op verzoening zitten te wachten. Die haten moslims. Klaar.
pi_85310636
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:30 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het word lastig om in te vullen hoe zij denken maar misschien denken zij dat ze door een gebedsruimte in het centrum van New York te plaatsen veel mensen kunnen bereiken en laten zien dat in New York alle geloven vreedzaam samen kunnen leven. Hoe je daar tegen kunt zijn is mij een raadsel.
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:34:59 #136
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_85310670
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:28 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

:')

De groeten.
Je denkt serieus dat de gemiddelde Moslim achter Osama Bin Laden staat en vindt dat er nog wel wat meer gebouwen opgeblazen moeten worden?

In dat geval moet je straks misschien maar eens langs het toekomstige Cordoba House om wat van die verbroedering op te steken.
pi_85310685
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:32 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Je hebt je wat mij betreft gediskwalificeerd toen je het bestond de echt legitieme sentimenten van de tegenstanders te reduceren tot 'xenofobie' :W

Vind ik een staaltje arrogantie waar me maag bijna van omdraait.
Ik zie inderdaad geen andere achtergrond dan xenofobie om tegen een moskee te zijn waar je in je dagelijkse leven in het geheel geen last van kúnt hebben. Als jij andere, meer gerechtvaardigde achtergronden ziet, dan stel ik voor dat je me informeert. Voorlopig kom je niet verder dan een paar suggestieve smileys en gejank over mijn arrogantie, maar dat vind ik dan weer vrij magertjes. Als je niet beter kunt dan is dat prima, maar dan ga ik uit van mn gelijk.
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:37:54 #138
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_85310760
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:24 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee. Wel uit naam van het geloof dat ze aanhangen. Dat vinden ze zelf ook, anders zou het onverklaarbaar zijn dat verbroedering nastreven.
Starbucks bestaat vanwege het kapitalisme. Ik denk dat Amerika meer doden op zijn geweten heeft dan de hele islam bij elkaar. Het is natuurlijk onzin om een klein deel van een geheel de schuld te geven voor alles wat er door de achterliggende ideologie, theologisch of anderszins, wordt misdaan.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_85310823
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:35 schreef Argento het volgende:
Als jij andere, meer gerechtvaardigde achtergronden ziet, dan stel ik voor dat je me informeert.
Dat heeft toch helemaal geen zin? Je weet het toch al? Het is xenofobie.

Want ik heb geen argumenten die uniek zijn. Ik zal voornamelijk de bekende argumenten geven.

Maar die zijn toch niet valide? Het is toch maar xenofobie? :W
pi_85310866
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:39 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Want ik heb geen argumenten die uniek zijn. Ik zal voornamelijk de bekende argumenten geven.

Jij begint hier over 'dom links' en 'xenofobie' de meeste anderen proberen een nette discussie te voeren.
pi_85310922
Soms vind ik in de media wel eens dat de verrechtsing wel erg hard gaat.

Maar dit soort topic zijn dan heel nuttig. Leren me dat we er nog lang niet zijn....
pi_85310948
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:40 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Jij begint hier over 'dom links' en 'xenofobie' de meeste anderen proberen een nette discussie te voeren.
Nu wel even goed opletten: ik vind dat de sentimenten tegen die moskee legitiem zijn. Anderen hier reduceren dat tot 'xenofobie', niet ik.
pi_85310964
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:39 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dat is mijn standpunt ja, maar een discussie is bedoeld om de ander ertoe te bewegen om op grond van valide argumenten zijn standpunt te herzien. Ik vraag je om in dat kader argumenten te geven (want je bent het overduidelijk niet met mijn standpunt eens) maar juist dat weiger je categorisch. Dan vraag ik me af wat je uberhaupt op een discussieforum doet en tegelijkertijd verdenk ik je ervan die argumenten simpelweg niet te hebben.
pi_85311150
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:43 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat is mijn standpunt ja, maar een discussie is bedoeld om de ander ertoe te bewegen om op grond van valide argumenten zijn standpunt te herzien. Ik vraag je om in dat kader argumenten te geven (want je bent het overduidelijk niet met mijn standpunt eens) maar juist dat weiger je categorisch. Dan vraag ik me af wat je uberhaupt op een discussieforum doet en tegelijkertijd verdenk ik je ervan die argumenten simpelweg niet te hebben.
Het heeft geen zin om hier argumenten op te lepelen die toch een voor een van tafel worden geveegd door heerschap wat feitelijk z'n mening toch al klaar heeft.

Al die mensen die tegen die moskee zijn, hebben daar helemaal geen goede reden voor, 70% van het amerikaanse volk is gewoon xenofoob, wel zo makkelijk.

En ik heb al gezegd dat ik geen unieke argumenten heb. Ik heb dezelfde als dat we overal en nergens al hebben kunnen lezen, jij ook. Maar die waren blijkbaar allemaal niet valide, en jij hebt het bij het juiste end, amerikanen zijn gewoon xenofoob ;)
pi_85311286
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:48 schreef SeculasStatius het volgende:
en jij hebt het bij het juiste end
prima
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:53:30 #146
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85311330
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:33 schreef Argento het volgende:

[..]

Jij vindt kennelijk dat gehoor gegeven moet worden aan de sentimenten van deze mensen. Dat zal dus uiteindelijk betekenen dat iets wat volgens het toepasselijke recht wel gewoon kan, geen doorgang kan of mag vinden.
Ik vind dat als mensen zeggen verbroedering na te streven, ik me best mag verbazen als ze precies het tegenovergestelde doen. Als ze oprecht verbroedering nastreven, moeten ze inderdaad iets doen met de tegenstand. Niets meer niets minder. Waarom jij het steeds in het juridische wil trekken ontgaat me.
quote:
En er zullen natuurlijk altijd mensen zijn die niet op verzoening zitten te wachten. Die haten moslims. Klaar.
In NY is meer dan 60% tegen, het lijkt me niet dat dat allemaal moslimhaters zijn of vijanden van de rechtsstaat. Er is dus wel iets meer aan de hand.
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:54:11 #147
12221 Tijn