Nee er staat specifiek Marokkaanse jongeren, Het kan zo zijn dat hun cultuur op zo'n manier botst met de onze waardoor het juiste sociale klimaat er is voor psychose maar ook genetische factoren zouden mee kunnen spelen. Ik geloof dat de voorlichting over wiet wel minder goed is bij Marokkanen, en dat ze er ook wel wat minder snel misbruik van maken, maar toch is wiet gebruik echt niet de enige factor.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:35 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Afkomst? Bedoel je die allochtoonse jongeren?
Dat is waarschijnlijk omdat allochtoonse jongeren veel sneller misbruik zullen maken van wiet.
Nouja dat is ook wel de ergste. Veel verslaafden wordt ook ingepeperd dat dat de drugs controle hebben genomen over hun lichaam en dat ze er slachtoffer van zijn geworden. Maar met die aanpak leg je de verantwoordelijkheid al snel buiten het individu. Veel "detox" effecten zullen ook wel psychosomatisch zijn.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:42 schreef Re het volgende:
dat is dan ook maar het ene gedeelte van een verslaving, de geestelijke verslaving is net zo erg, zoniet erger omdat het geleidelijker gaat
En wat zegt dat over de aard van het verband?quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:42 schreef Re het volgende:
[..]
dat is inderdaad wel bewezen ja, sterkere wietsoorten geven een hogere incidentie qua psychoses
Ja, maar als jij maar 40 gram op voorraad mag hebben, dan wil je zoveel mogelijk bang for your buck. Hetzelfde geldt voor het aantal planten waarvoor je veroordeeld wordt, de hoeveelheid elektriciteit die je moet stelen, de grootte van de pakketten die je moet smokkelen. Verhoging van het THC-gehalte was ooit een wedstrijdje onder studenten in Wageningen, nu is het het antwoord op de repressie.quote:ik denk niet dat het sterker worden van de wiet door de overheid wordt geregulerd, of ik begrijp je niet, het zijn de telers en verbeterde kweektechnieken die het hem doen
Ja, maar als jij de hele dag stoned wilt zijn omdat je je leven nuchter kut vindt, dan wordt het lastig stoppen, maar dat is geen eigenschap van de drug maar van de gebruiker.quote:dat is dan ook maar het ene gedeelte van een verslaving, de geestelijke verslaving is net zo erg, zoniet erger omdat het geleidelijker gaat
alleen dit al geeft aan dat je er weinig kaas van hebt gegeten... zoek eens iets op over upregulatie, downregulatie etc...quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, maar als jij de hele dag stoned wilt zijn omdat je je leven nuchter kut vindt, dan wordt het lastig stoppen, maar dat is geen eigenschap van de drug maar van de gebruiker.
En dat is anders met THC?quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:24 schreef Re het volgende:
[..]
nee wat ik zeg is dat de hoeveelheid puur alcohol de mate van toxiciteit bepaald, niet het verpakkingsmedium
Stroh-rum gaat tot 80%. Aquaviet is nog sterker. Dat heeft andere effecten dan bier?quote:
Dat geld ook voor sex en autorijden, maar daar worden tegenwoordig geen sprookjes meer over verteld.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:11 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Weet niet wat je precies bedoelt. Maar die gegevens over thc en psychoses zijn belangrijk. De meeste jonge mensen denken dat blowen helemaal geen kwaad gaan en dat is bullshit.
Van al mijn rokende vrienden heeft nog geen 1 kanker gehad.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:58 schreef RickoKun het volgende:
Bijna al mijn kameraden en vrienden blowen, en dat zijn er nogal wat. Echter heeft er geen één een psychose gehad van blowen.
Nouja het is wel wat slechter voor de maag, en inderdaad effecten zijn toch wel anders, snellere inslag, en bier maakt wat duffer en moeilijker hoge doseringen te halen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Stroh-rum gaat tot 80%. Aquaviet is nog sterker. Dat heeft andere effecten dan bier?
Dat. Een zwaar-psychoactief middel zou bij regelmatig gebruik wel eens kunnen bijdragen aan geestelijke problemen. Nou nou, wat onverstelbaar.quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:21 schreef Re het volgende:
ja het is lastig om je favoriete drug negatief in het nieuws te zien, dat wekt een pavlov reactie uit en dan is het al snel propaganda en laten we de feiten even buiten beschouwing en halen we er andere drugs bij zoals alcohol.
THC heeft nou eenmaal effecten op je interne cannabinoid systeem, een systeem wat er voor zorgt dan je neuronale netwerk zich goed ontwikkeld, THC heeft daar gewoon direct invloed op, van downregulatie van receptoren en directe invloed op je dopamine systeem.
En ja er zijn genoeg links met psychoses aangetoond, betekent dat dat je er gegarandeerd een psychose van kan krijgen?, Nee natuurlijk niet, het kan een simpele aanleg zijn voor psychoses die getriggerd worden door cannabis gebruik of het kan gewoon een "bad trip" zijn zonder aanleiding. En de percentages zijn niet hoog maar het is wel degelijk doserings-afhankelijk.
Moet het daarom verboden worden, nee natuurlijk niet, maar je ogen sluiten voor de steeds groter wordende problematiek onder canabis verslaafden is niet iets wat je zondermeer moet negeren
Er is blowen en er is blowen. Ik heb wel een paar mensen gekend die dagelijks stoned raakten en (vermoedelijk mede daardoor) psychotisch werden. Net als mensen die zich elke dag bezopen waar het niet goed mee afliep.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:58 schreef RickoKun het volgende:
Bijna al mijn kameraden en vrienden blowen, en dat zijn er nogal wat. Echter heeft er geen één een psychose gehad van blowen.
volgens mij zit het ook ongeveer zoquote:Op zondag 15 augustus 2010 05:00 schreef Mini_rulez het volgende:
Voor zover ik weet (correct me if I'm wrong) kan blowen het ontwikkelen van een psychiatrische stoornis zoals schizofrenie wel triggeren bij mensen die er sowieso al aanleg voor hadden. Het zal niet zo snel iets veroorzaken bij mensen die voor de rest helemaal geen aanleg hebben, maar dat weet je natuurlijk niet van tevoren.
Dat is dan weer het gevolg van het gedoogbeleid.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:30 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Maar bij wiet is het ook vooral de andere samenstelling, meer THC tegenover andere werkzame stoffen.
Mwa niet alleen, er is gewoon een te kortzichtige kijk op werkzame stoffen in wiet, die kortzichtigheid heerst ook in de wetenschap, ik denk eigenlijk dat de wetenschap hierin dus nog een iets sterkere invloed van is. Niet alle slechte dingen van wiet komen door gedoogbeleid en verbod hoor:Pquote:Op zondag 15 augustus 2010 17:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is dan weer het gevolg van het gedoogbeleid.
Hmmmquote:Op zondag 15 augustus 2010 16:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Stroh-rum gaat tot 80%. Aquaviet is nog sterker. Dat heeft andere effecten dan bier?
Wie ?quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:36 schreef Salvad0R het volgende:
Flikker op met je anti-marijuana propaganda smerige rat .
klopt, andere verhouding qua bestandsdelen en over het algemeen lagere % THCquote:Op zondag 15 augustus 2010 19:31 schreef Casualty het volgende:
Van een goede weed kun ik nog welles gaan trippen . Jaren hash gerookt maar dat werkt toch compleet anders lijkt het wel
Of juist niet, als wiet meer is dan alleen THC en bewuste consumenten goede wiet willen i.p.v. sterke.quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:35 schreef Casualty het volgende:
[..]
Hmmm
Sterke drank is 18+ en bier , wijn is 16 + . Weet niet of het praktisch is om in weed ook onderscheid in sterkte te maken . Denk als je het gaat raten verkopen ze alleen nog maar de sterkere soorten
Ja hoor, ik heb zelf helaas ook een periode gehad dat ik wat minder stabiel in mijn vel zat en ik merkte dat direct als ik een paar vleugen wietlucht mee kreeg.quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:55 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Mwa krijg je zoveel binnen dan met meeroken, ik zou het niet echt meer kunnen voelen denkik. Maar ik kan me voorstellen dat je er ook geen zin in hebt als je weet dat je er gevoelig voor bent.
En je bent nu wel stabiel?quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:37 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Ja hoor, ik heb zelf helaas ook een periode gehad dat ik wat minder stabiel in mijn vel zat en ik merkte dat direct als ik een paar vleugen wietlucht mee kreeg.
En wat je zegt, als je weet dat het op jou echt een heel slecht effect kan hebben, gevaarlijk zelfs, dan zit je er gewoon niet lekker bij.
Aan de andere kant veroordelen mensen het ook te snel.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:08 schreef Bombshell het volgende:
Ik kan na jaren blowen wel zeggen dat ik me op het laatst steeds rotter er door ging voelen eigenlijk..
Maar het ligt ook aan de persoon verder je hebt er aanleg voor of niet. Meestal krijg je denk wel kleine waarschuwingen maar probeer dat maar eens op te pikken en naar te luisteren als puber.
Wiet is toch al 18+ ?quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:35 schreef Casualty het volgende:
[..]
Hmmm
Sterke drank is 18+ en bier , wijn is 16 + . Weet niet of het praktisch is om in weed ook onderscheid in sterkte te maken . Denk als je het gaat raten verkopen ze alleen nog maar de sterkere soorten
quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:36 schreef Keltie het volgende:
Als het drugs in het spel is, willen mensen nog weleens vergeten naar de ware oorzaak te kijken.
Ligt er natuurlijk aan wat het probleem isquote:Op maandag 16 augustus 2010 09:42 schreef Kreator het volgende:
[..]. Dit zou je alleen kunnen bewijzen als je dezelfde problemen met je werk had gehad, als je niet zou blowen.
Dat je nu nog blowt en de problemen minder zijn geworden is nou niet echt een valide argument...
Het kan hooguit een bepaalde associatie in je oproepen waardoor je je ook zo gaat voelen. Maar het gaat te ver om dat te koppelen aan het passieve meeroken inderdaad.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:33 schreef Kreator het volgende:
Wiet is door de jaren heen gewoon ook veel sterker geworden. Ik merkte dat jaren geleden al. Kon rustig een hele joint roken en dan was je 'lekker'. Als je dat nu doet, krijg je 10x zoveel binnen. En dat is dan binnen een jaar of 10, 15 zo veranderd.
Wiet is gewoon niet meer hetzelfde door de teelt en manipulatie.
Op straat valt het wel mee, maar als je met zn allen hutjemutje in de woonkamer zit te blowen dan is het anders, maar dan is het sowieso goed om voor wat meer ventilatie te zorgen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En je bent nu wel stabiel?
De emotionele chantage moet weer uit de kast getrokken worden: Je brengt anderen in gevaar. Klinkklare onzin (haha Klink) natuurlijk. Als jij denkt dat wiet ruiken schadelijk voor je is dan ben je waarschijnlijk al psychotisch.
De suggestie dat je daarmee iemand in gevaar zou brengen getuigt van wanen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:09 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Op straat valt het wel mee, maar als je met zn allen hutjemutje in de woonkamer zit te blowen dan is het anders, maar dan is het sowieso goed om voor wat meer ventilatie te zorgen.
Van passief meeroken kun je toch net zo hard kanker krijgen ?quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De suggestie dat je daarmee iemand in gevaar zou brengen getuigt van wanen.
Kleine dosissen wiet kunnen al aardig wat effect hebben hoor, natuurlijk als je je er op gaat richten wordt het erger enzo, Het is zeker niet onmogelijk om iemand die er gevoelig voor is die al een geschiedenis ermee heeft tot last kan zijn met het blowen. Als ervaren blower lukt het je nooit meer om van zo'n klein beetje een redelijk effect te krijgen, maar als persoon die ervoor gevoelig is kan het echt wel kut zijn.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De suggestie dat je daarmee iemand in gevaar zou brengen getuigt van wanen.
Ja , maar gebruik jij ook LSD ? Zo ja zou ik me over psychosen van blowen niet al teveel zorgen maken . De kans op een bad trip/psychose van LSD lijkt me een stuk realistischer .quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:32 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Kleine dosissen wiet kunnen al aardig wat effect hebben hoor, natuurlijk als je je er op gaat richten wordt het erger enzo, Het is zeker niet onmogelijk om iemand die er gevoelig voor is die al een geschiedenis ermee heeft tot last kan zijn met het blowen. Als ervaren blower lukt het je nooit meer om van zo'n klein beetje een redelijk effect te krijgen, maar als persoon die ervoor gevoelig is kan het echt wel kut zijn.
Van 1 hijs kun je soms behoorlijk knetter raken, als je 2 uur in een ruimte zit met allemaal rooklucht om je heen heb je echt wel meer als een hijs binnen.
Nee.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:31 schreef Casualty het volgende:
[..]
Van passief meeroken kun je toch net zo hard kanker krijgen ?
"Je brengt andere mensen in gevaar", donder toch op. Als je te weinig frisse lucht binnenkrijgt dan kun je dat voelen ja. Als je heel erg veel meerookt met heel veel joints dan kun je het zelfs misschien een beetje voelen, al moet je het niet verwarren met het gebrek aan frisse lucht wat er dan wel moet zijn. Maar dat je er een psychose van zou kunnen krijgen is compleet van de pot gerukt. Als Vandaag.. een psychose krijgt dan is dat er of weer eentje, of dezelfde waar dit idee vandaan kwam, of een die eraan zat te komen.quote:Lijkt mij als je in een slecht geventileerde ruimte zit waarin meerdere mensen flink roken je hier net zo goed last van kunt krijgen . Beetje slap dat je dat meteen afdoet als gestoordheid
Dat is ook wel waar, het zal het niet in 1 keer triggeren, maar als je er al last van hebt kan het natuurlijk wel veel klachten geven. Er is ook nog een heel gebied tussen gezond en psychose in he;)quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee.
[..]
"Je brengt andere mensen in gevaar", donder toch op. Als je te weinig frisse lucht binnenkrijgt dan kun je dat voelen ja. Als je heel erg veel meerookt met heel veel joints dan kun je het zelfs misschien een beetje voelen, al moet je het niet verwarren met het gebrek aan frisse lucht wat er dan wel moet zijn. Maar dat je er een psychose van zou kunnen krijgen is compleet van de pot gerukt. Als Vandaag.. een psychose krijgt dan is dat er of weer eentje, of dezelfde waar dit idee vandaan kwam, of een die eraan zat te komen.
Nee, volgens mij niet. Ik heb geen ervaring met psychoses, maar volgens mij is het wat anders dan gewoon een bad trip of overmatig angstgevoel. En zelfs dat is doorgaans iets wat komt met overdosering, niet met extreem lage doses.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:48 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Dat is ook wel waar, het zal het niet in 1 keer triggeren, maar als je er al last van hebt kan het natuurlijk wel veel klachten geven. Er is ook nog een heel gebied tussen gezond en psychose in he;)
Helemaal welquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee.
[..]
"Je brengt andere mensen in gevaar", donder toch op. Als je te weinig frisse lucht binnenkrijgt dan kun je dat voelen ja. Als je heel erg veel meerookt met heel veel joints dan kun je het zelfs misschien een beetje voelen, al moet je het niet verwarren met het gebrek aan frisse lucht wat er dan wel moet zijn. Maar dat je er een psychose van zou kunnen krijgen is compleet van de pot gerukt. Als Vandaag.. een psychose krijgt dan is dat er of weer eentje, of dezelfde waar dit idee vandaan kwam, of een die eraan zat te komen.
http://www.gezondheidsraa(...)e-door-passief-rokenquote:Vijf jaar later volgde een meta-analyse op basis van 37 onderzoeken uit verschillende
landen (Hac97). Het relatieve risico voor vrouwen kwam uit op 1,24 met (1,13 –
1,36) als 95%-betrouwbaarheidsinterval. Toevoeging van onderzoeken met gegevens
over mannen (9) of over vrouwen en mannen tezamen (2) had nauwelijks invloed op de
uitkomst van de analyse: 1,23 (1,13 – 1,34). Hetzelfde gold volgens Hackshaw en collega’s
voor de resultante van de correcties voor vertekening door misclassificatie, door
de invloed van voedingsfactoren en door blootstelling aan omgevingstabaksrook buiten
de huiselijke sfeer. Opnieuw werd een duidelijke blootstelling-effectrelatie gevonden
(Hac97).
en roken veroorzaakt blijkbaar geen longkanker...quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet. Ik heb geen ervaring met psychoses, maar volgens mij is het wat anders dan gewoon een bad trip of overmatig angstgevoel. En zelfs dat is doorgaans iets wat komt met overdosering, niet met extreem lage doses.
Het is zo'n belegen truc van de verbodsmafia. Eerst maken ze je wijs dat er enorme gevaren aan iets kleven, en dan lukt dat niet en dan komen ze met schadelijkheid. Dan stuit dat af op het argument, het is mijn lichaam, ik ben volwassen en ik bepaal zelf voor welke schade ik kies, en dan proberen ze schade voor anderen te construeren zodat dat argument niet opgaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |