Nee er staat specifiek Marokkaanse jongeren, Het kan zo zijn dat hun cultuur op zo'n manier botst met de onze waardoor het juiste sociale klimaat er is voor psychose maar ook genetische factoren zouden mee kunnen spelen. Ik geloof dat de voorlichting over wiet wel minder goed is bij Marokkanen, en dat ze er ook wel wat minder snel misbruik van maken, maar toch is wiet gebruik echt niet de enige factor.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:35 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Afkomst? Bedoel je die allochtoonse jongeren?
Dat is waarschijnlijk omdat allochtoonse jongeren veel sneller misbruik zullen maken van wiet.
Nouja dat is ook wel de ergste. Veel verslaafden wordt ook ingepeperd dat dat de drugs controle hebben genomen over hun lichaam en dat ze er slachtoffer van zijn geworden. Maar met die aanpak leg je de verantwoordelijkheid al snel buiten het individu. Veel "detox" effecten zullen ook wel psychosomatisch zijn.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:42 schreef Re het volgende:
dat is dan ook maar het ene gedeelte van een verslaving, de geestelijke verslaving is net zo erg, zoniet erger omdat het geleidelijker gaat
En wat zegt dat over de aard van het verband?quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:42 schreef Re het volgende:
[..]
dat is inderdaad wel bewezen ja, sterkere wietsoorten geven een hogere incidentie qua psychoses
Ja, maar als jij maar 40 gram op voorraad mag hebben, dan wil je zoveel mogelijk bang for your buck. Hetzelfde geldt voor het aantal planten waarvoor je veroordeeld wordt, de hoeveelheid elektriciteit die je moet stelen, de grootte van de pakketten die je moet smokkelen. Verhoging van het THC-gehalte was ooit een wedstrijdje onder studenten in Wageningen, nu is het het antwoord op de repressie.quote:ik denk niet dat het sterker worden van de wiet door de overheid wordt geregulerd, of ik begrijp je niet, het zijn de telers en verbeterde kweektechnieken die het hem doen
Ja, maar als jij de hele dag stoned wilt zijn omdat je je leven nuchter kut vindt, dan wordt het lastig stoppen, maar dat is geen eigenschap van de drug maar van de gebruiker.quote:dat is dan ook maar het ene gedeelte van een verslaving, de geestelijke verslaving is net zo erg, zoniet erger omdat het geleidelijker gaat
alleen dit al geeft aan dat je er weinig kaas van hebt gegeten... zoek eens iets op over upregulatie, downregulatie etc...quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, maar als jij de hele dag stoned wilt zijn omdat je je leven nuchter kut vindt, dan wordt het lastig stoppen, maar dat is geen eigenschap van de drug maar van de gebruiker.
En dat is anders met THC?quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:24 schreef Re het volgende:
[..]
nee wat ik zeg is dat de hoeveelheid puur alcohol de mate van toxiciteit bepaald, niet het verpakkingsmedium
Stroh-rum gaat tot 80%. Aquaviet is nog sterker. Dat heeft andere effecten dan bier?quote:
Dat geld ook voor sex en autorijden, maar daar worden tegenwoordig geen sprookjes meer over verteld.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:11 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Weet niet wat je precies bedoelt. Maar die gegevens over thc en psychoses zijn belangrijk. De meeste jonge mensen denken dat blowen helemaal geen kwaad gaan en dat is bullshit.
Van al mijn rokende vrienden heeft nog geen 1 kanker gehad.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:58 schreef RickoKun het volgende:
Bijna al mijn kameraden en vrienden blowen, en dat zijn er nogal wat. Echter heeft er geen één een psychose gehad van blowen.
Nouja het is wel wat slechter voor de maag, en inderdaad effecten zijn toch wel anders, snellere inslag, en bier maakt wat duffer en moeilijker hoge doseringen te halen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Stroh-rum gaat tot 80%. Aquaviet is nog sterker. Dat heeft andere effecten dan bier?
Dat. Een zwaar-psychoactief middel zou bij regelmatig gebruik wel eens kunnen bijdragen aan geestelijke problemen. Nou nou, wat onverstelbaar.quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:21 schreef Re het volgende:
ja het is lastig om je favoriete drug negatief in het nieuws te zien, dat wekt een pavlov reactie uit en dan is het al snel propaganda en laten we de feiten even buiten beschouwing en halen we er andere drugs bij zoals alcohol.
THC heeft nou eenmaal effecten op je interne cannabinoid systeem, een systeem wat er voor zorgt dan je neuronale netwerk zich goed ontwikkeld, THC heeft daar gewoon direct invloed op, van downregulatie van receptoren en directe invloed op je dopamine systeem.
En ja er zijn genoeg links met psychoses aangetoond, betekent dat dat je er gegarandeerd een psychose van kan krijgen?, Nee natuurlijk niet, het kan een simpele aanleg zijn voor psychoses die getriggerd worden door cannabis gebruik of het kan gewoon een "bad trip" zijn zonder aanleiding. En de percentages zijn niet hoog maar het is wel degelijk doserings-afhankelijk.
Moet het daarom verboden worden, nee natuurlijk niet, maar je ogen sluiten voor de steeds groter wordende problematiek onder canabis verslaafden is niet iets wat je zondermeer moet negeren
Er is blowen en er is blowen. Ik heb wel een paar mensen gekend die dagelijks stoned raakten en (vermoedelijk mede daardoor) psychotisch werden. Net als mensen die zich elke dag bezopen waar het niet goed mee afliep.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:58 schreef RickoKun het volgende:
Bijna al mijn kameraden en vrienden blowen, en dat zijn er nogal wat. Echter heeft er geen één een psychose gehad van blowen.
volgens mij zit het ook ongeveer zoquote:Op zondag 15 augustus 2010 05:00 schreef Mini_rulez het volgende:
Voor zover ik weet (correct me if I'm wrong) kan blowen het ontwikkelen van een psychiatrische stoornis zoals schizofrenie wel triggeren bij mensen die er sowieso al aanleg voor hadden. Het zal niet zo snel iets veroorzaken bij mensen die voor de rest helemaal geen aanleg hebben, maar dat weet je natuurlijk niet van tevoren.
Dat is dan weer het gevolg van het gedoogbeleid.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:30 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Maar bij wiet is het ook vooral de andere samenstelling, meer THC tegenover andere werkzame stoffen.
Mwa niet alleen, er is gewoon een te kortzichtige kijk op werkzame stoffen in wiet, die kortzichtigheid heerst ook in de wetenschap, ik denk eigenlijk dat de wetenschap hierin dus nog een iets sterkere invloed van is. Niet alle slechte dingen van wiet komen door gedoogbeleid en verbod hoor:Pquote:Op zondag 15 augustus 2010 17:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is dan weer het gevolg van het gedoogbeleid.
Hmmmquote:Op zondag 15 augustus 2010 16:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Stroh-rum gaat tot 80%. Aquaviet is nog sterker. Dat heeft andere effecten dan bier?
Wie ?quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:36 schreef Salvad0R het volgende:
Flikker op met je anti-marijuana propaganda smerige rat .
klopt, andere verhouding qua bestandsdelen en over het algemeen lagere % THCquote:Op zondag 15 augustus 2010 19:31 schreef Casualty het volgende:
Van een goede weed kun ik nog welles gaan trippen . Jaren hash gerookt maar dat werkt toch compleet anders lijkt het wel
Of juist niet, als wiet meer is dan alleen THC en bewuste consumenten goede wiet willen i.p.v. sterke.quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:35 schreef Casualty het volgende:
[..]
Hmmm
Sterke drank is 18+ en bier , wijn is 16 + . Weet niet of het praktisch is om in weed ook onderscheid in sterkte te maken . Denk als je het gaat raten verkopen ze alleen nog maar de sterkere soorten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |