abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:44:01 #51
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_85308877
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Afkomst? Bedoel je die allochtoonse jongeren?

Dat is waarschijnlijk omdat allochtoonse jongeren veel sneller misbruik zullen maken van wiet.
Nee er staat specifiek Marokkaanse jongeren, Het kan zo zijn dat hun cultuur op zo'n manier botst met de onze waardoor het juiste sociale klimaat er is voor psychose maar ook genetische factoren zouden mee kunnen spelen. Ik geloof dat de voorlichting over wiet wel minder goed is bij Marokkanen, en dat ze er ook wel wat minder snel misbruik van maken, maar toch is wiet gebruik echt niet de enige factor.
Inter faeces et urinam nascimur,
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:51:27 #52
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_85309151
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:42 schreef Re het volgende:

dat is dan ook maar het ene gedeelte van een verslaving, de geestelijke verslaving is net zo erg, zoniet erger omdat het geleidelijker gaat
Nouja dat is ook wel de ergste. Veel verslaafden wordt ook ingepeperd dat dat de drugs controle hebben genomen over hun lichaam en dat ze er slachtoffer van zijn geworden. Maar met die aanpak leg je de verantwoordelijkheid al snel buiten het individu. Veel "detox" effecten zullen ook wel psychosomatisch zijn.

het Rat Park experiment heeft wel laten zien dat de lichamelijke verslaving helemaal niet zo erg is als beweerd wordt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rat_Park
pi_85309247
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:42 schreef Re het volgende:

[..]

dat is inderdaad wel bewezen ja, sterkere wietsoorten geven een hogere incidentie qua psychoses
En wat zegt dat over de aard van het verband?

quote:
ik denk niet dat het sterker worden van de wiet door de overheid wordt geregulerd, of ik begrijp je niet, het zijn de telers en verbeterde kweektechnieken die het hem doen
Ja, maar als jij maar 40 gram op voorraad mag hebben, dan wil je zoveel mogelijk bang for your buck. Hetzelfde geldt voor het aantal planten waarvoor je veroordeeld wordt, de hoeveelheid elektriciteit die je moet stelen, de grootte van de pakketten die je moet smokkelen. Verhoging van het THC-gehalte was ooit een wedstrijdje onder studenten in Wageningen, nu is het het antwoord op de repressie.

quote:
dat is dan ook maar het ene gedeelte van een verslaving, de geestelijke verslaving is net zo erg, zoniet erger omdat het geleidelijker gaat
Ja, maar als jij de hele dag stoned wilt zijn omdat je je leven nuchter kut vindt, dan wordt het lastig stoppen, maar dat is geen eigenschap van de drug maar van de gebruiker.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:12:01 #54
262 Re
Kiss & Swallow
pi_85309919
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:

Ja, maar als jij de hele dag stoned wilt zijn omdat je je leven nuchter kut vindt, dan wordt het lastig stoppen, maar dat is geen eigenschap van de drug maar van de gebruiker.
alleen dit al geeft aan dat je er weinig kaas van hebt gegeten... zoek eens iets op over upregulatie, downregulatie etc...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:58:30 #55
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_85311494
Bijna al mijn kameraden en vrienden blowen, en dat zijn er nogal wat. Echter heeft er geen één een psychose gehad van blowen.
  zondag 15 augustus 2010 @ 16:19:56 #56
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_85312139
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:24 schreef Re het volgende:

[..]

nee wat ik zeg is dat de hoeveelheid puur alcohol de mate van toxiciteit bepaald, niet het verpakkingsmedium
En dat is anders met THC? :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 15 augustus 2010 @ 16:24:21 #57
pi_85312291
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:30 schreef Re het volgende:

[..]

omdat wiet steeds sterker wordt

Stroh-rum gaat tot 80%. Aquaviet is nog sterker. Dat heeft andere effecten dan bier?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 15 augustus 2010 @ 16:27:10 #58
pi_85312375
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:11 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Weet niet wat je precies bedoelt. Maar die gegevens over thc en psychoses zijn belangrijk. De meeste jonge mensen denken dat blowen helemaal geen kwaad gaan en dat is bullshit.

Dat geld ook voor sex en autorijden, maar daar worden tegenwoordig geen sprookjes meer over verteld.
  zondag 15 augustus 2010 @ 16:27:33 #59
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_85312383
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:58 schreef RickoKun het volgende:
Bijna al mijn kameraden en vrienden blowen, en dat zijn er nogal wat. Echter heeft er geen één een psychose gehad van blowen.
Van al mijn rokende vrienden heeft nog geen 1 kanker gehad.

Het gebeurt ook maar bij sommigen die er al aanleg voor hebben, maar het is wel zo'n ingrijpende ziekte dat het soms wel iets is om rekening mee te houden.

Wiet is niet de enige oorzaak van psychose. Net zoals te hard rijden ook niet perse de oorzaak is van een ongeluk. Het probleem is dat het wel sneller veroorzaakt en als het eenmaal gebeurt de effecten waarschijnlijk wat erger maakt.
  zondag 15 augustus 2010 @ 16:30:37 #60
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_85312476
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Stroh-rum gaat tot 80%. Aquaviet is nog sterker. Dat heeft andere effecten dan bier?
Nouja het is wel wat slechter voor de maag, en inderdaad effecten zijn toch wel anders, snellere inslag, en bier maakt wat duffer en moeilijker hoge doseringen te halen.

Van wijn wordt ik weer veel actiever dronken dan van bier. Helemaal hetzelfde is het niet.

Maar bij wiet is het ook vooral de andere samenstelling, meer THC tegenover andere werkzame stoffen.
pi_85312824
Ik wil best geloven dat wiet slechte effecten kan hebben maar ik zie niet in waarom hier een nieuwsbericht van uitgebracht wordt zonder dieper in te gaan op de cijfers, en juist dat is zorgwekkend. Dan krijg je weer van die non-beweringen net als die hele kanker-heisa (dwz, dan is dit weer kankerverwekkend, dan dat weer). Het is altijd maar halve informatie die je op je afgestuurd krijgt, vandaar ook de hele verdeling hier.

Ik vind het goed dat er onderzoek wordt gedaan naar wiet. Ik ben erg benieuwd naar wat nou de goede en slechte effecten zijn voor het lichaam in betrekking tot het blootstellen aan thc. Maar wees dan duidelijk en neutraal, in dit nieuwsbericht lokt men uit tot voorbarige conclusies.

Ja, THC kan psychoses veroorzaken maar wat zeggen de cijfers in dit nieuwsbericht nou eigenlijk? Helemaal niets.
Doe eens lief!
pi_85312990
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:21 schreef Re het volgende:
ja het is lastig om je favoriete drug negatief in het nieuws te zien, dat wekt een pavlov reactie uit en dan is het al snel propaganda en laten we de feiten even buiten beschouwing en halen we er andere drugs bij zoals alcohol.

THC heeft nou eenmaal effecten op je interne cannabinoid systeem, een systeem wat er voor zorgt dan je neuronale netwerk zich goed ontwikkeld, THC heeft daar gewoon direct invloed op, van downregulatie van receptoren en directe invloed op je dopamine systeem.

En ja er zijn genoeg links met psychoses aangetoond, betekent dat dat je er gegarandeerd een psychose van kan krijgen?, Nee natuurlijk niet, het kan een simpele aanleg zijn voor psychoses die getriggerd worden door cannabis gebruik of het kan gewoon een "bad trip" zijn zonder aanleiding. En de percentages zijn niet hoog maar het is wel degelijk doserings-afhankelijk.

Moet het daarom verboden worden, nee natuurlijk niet, maar je ogen sluiten voor de steeds groter wordende problematiek onder canabis verslaafden is niet iets wat je zondermeer moet negeren
Dat. Een zwaar-psychoactief middel zou bij regelmatig gebruik wel eens kunnen bijdragen aan geestelijke problemen. Nou nou, wat onverstelbaar.
pi_85313130
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:58 schreef RickoKun het volgende:
Er is blowen en er is blowen. Ik heb wel een paar mensen gekend die dagelijks stoned raakten en (vermoedelijk mede daardoor) psychotisch werden. Net als mensen die zich elke dag bezopen waar het niet goed mee afliep.

Maar ik ken natuurlijk ook mensen, waaronder mijzelf, die in het weekend graag een jointje roken, en of een avondje drinken, en die hebben inderdaad die problemen niet gehad.
pi_85313512
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 05:00 schreef Mini_rulez het volgende:
Voor zover ik weet (correct me if I'm wrong) kan blowen het ontwikkelen van een psychiatrische stoornis zoals schizofrenie wel triggeren bij mensen die er sowieso al aanleg voor hadden. Het zal niet zo snel iets veroorzaken bij mensen die voor de rest helemaal geen aanleg hebben, maar dat weet je natuurlijk niet van tevoren.
volgens mij zit het ook ongeveer zo :) als je de aanleg voor psychoses hebt kan dat door drugs maar bijvoorbeeld ook door n schokkende ervaring worden getriggerd
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_85313603
In mijn omgeving ook al een aantal mensen een psychose zien krijgen en gek genoeg waren het allemaal flinke blowers. Na hun psychose zijn ze er flink aan onderdoor gegaan en de kans is nihil dat ze ooit nog beter zullen worden. Ik durf ook met zekerheid te zeggen dat het het blowen is geweest die deze psychoses heeft getriggerd. Wellicht in combinatie met andere factoren, maar zonder dat blowen hadden ze die psychose op dat moment in ieder geval niet gehad.

Daarnaast ken ik ook behoorlijk veel mensen die veel blowen en tegen het randje aanzitten. Daarvan ziet men al aankomen dat het binnen de komende tijd fout zal gaan. Jammer alleen dat je er nauwelijks op in kan praten.

Natuurlijk ken ik ook een flinke hoeveelheid mensen die met enige regelmaat blowen, maar waarbij je je totaal geen zorgen maakt. Die mensen weten maat te houden en kunnen er goed mee omgaan. Wat dat betreft pleit ik ook absoluut niet op een verbod, maar wel degelijk op betere voorlichting. En die voorlichting gaat niet werken als het van die angstaanjagende berichten worden van anti-drugs mensen die niet open staan voor beperkt gebruik. Daar kan men beter ervaringsdeskundigen op open-minded mensen voor gebruiken.

En ik blijf het naïef vinden om te ontkennen dat wiet een gevaarlijke drug is/kan zijn. Wat dat betreft kan er nog érg veel aan de voorlichting gedaan worden. De huidige harddrugs/softdrugs indeling is ook helemaal nergens op gebaseerd.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  zondag 15 augustus 2010 @ 17:23:47 #66
pi_85314421
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:30 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

Maar bij wiet is het ook vooral de andere samenstelling, meer THC tegenover andere werkzame stoffen.
Dat is dan weer het gevolg van het gedoogbeleid.
pi_85314721
Blowen (drugs in het algemeen) vergroot de kans, maar is niet de oorzaak.
Het is altijd een combinatie van erfelijke aanleg, mentale stabielheid, enz.
Zo gaat dat met veel dingen.
Psychose komt het meest voor tussen de leeftijd 20 - 30 jaar. Dit komt vooral omdat mensen zich dan bewust zijn van de maatschappij, proberen op eigen benen te staan en op zoek zijn naar hun identiteit. Mentaal een zware periode.

Helaas kan de hulp van het GGZ beter. Mijn familie heeft daarvoor actie ondernomen.
Ik hoop dat de GGZ zijn beloftes waarmaakt en verbeterd.
  zondag 15 augustus 2010 @ 17:34:08 #68
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_85314784
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is dan weer het gevolg van het gedoogbeleid.
Mwa niet alleen, er is gewoon een te kortzichtige kijk op werkzame stoffen in wiet, die kortzichtigheid heerst ook in de wetenschap, ik denk eigenlijk dat de wetenschap hierin dus nog een iets sterkere invloed van is. Niet alle slechte dingen van wiet komen door gedoogbeleid en verbod hoor:P
pi_85318372
Van een goede weed kun ik nog welles gaan trippen . Jaren hash gerookt maar dat werkt toch compleet anders lijkt het wel :?
pi_85318513
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hmmm
Sterke drank is 18+ en bier , wijn is 16 + . Weet niet of het praktisch is om in weed ook onderscheid in sterkte te maken . Denk als je het gaat raten verkopen ze alleen nog maar de sterkere soorten _O-
pi_85318531
Flikker op met je anti-marijuana propaganda smerige rat .
pi_85318594
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:36 schreef Salvad0R het volgende:
Flikker op met je anti-marijuana propaganda smerige rat .
Wie ?
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:53:32 #73
262 Re
Kiss & Swallow
pi_85319131
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:31 schreef Casualty het volgende:
Van een goede weed kun ik nog welles gaan trippen . Jaren hash gerookt maar dat werkt toch compleet anders lijkt het wel :?
klopt, andere verhouding qua bestandsdelen en over het algemeen lagere % THC
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:56:57 #74
pi_85319286
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:35 schreef Casualty het volgende:

[..]

Hmmm
Sterke drank is 18+ en bier , wijn is 16 + . Weet niet of het praktisch is om in weed ook onderscheid in sterkte te maken . Denk als je het gaat raten verkopen ze alleen nog maar de sterkere soorten _O-
Of juist niet, als wiet meer is dan alleen THC en bewuste consumenten goede wiet willen i.p.v. sterke.
  zondag 15 augustus 2010 @ 20:06:29 #75
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_85319722
Ik vind het persoonlijk goed dat het duidelijker in het nieuws komt. Propaganda of niet.

Ik ken genoeg mensen die probleemloos blowen en er nooit last van hebben maar ik ken ook mensen die helaas kwetsbaar zijn voor psychoses en die worden wel steeds geconfronteerd met de wietlucht van anderen (zelfde vriendengroep, wonen in A´dam dus niet altijd te vermijden op feestjes of zelfs gewoon op straat lopend)... van mij mag het acceptatieniveau van wiet dalen zodat niet de kwetsbaren op het balkon hoeven te gaan staan op feestjes maar de blowers. Die snappen nu gewoon niet voldoende aan welk risico ze anderen (en zichzelf) blootstellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')