abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:40:58 #205
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85316643
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jouw gebrek aan kennis is echt gevaarlijk. Heb je niemand in jouw omgeving die jou zo nu en dan verbetert? Je ouders bijvoorbeeld. Of hebben die net zo weinig kennis van zaken als jij?
A ha, je bent het dus niet eens met mijn visie. Vertel eens Koos - would be - Bolleboos, wie is dan verantwoordelijk voor de problematiek tav de buitenlandse kansarmen?
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:42:17 #206
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85316677
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:01 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Het idee van rechts was natuurlijk tijdelijke goedkope arbeidskrachten, gastarbeiders dus.
Inderdaad, niet om ze houden als nieuw electoraat.
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:42:24 #207
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85316684
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:38 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Nee hoor, ik zoek gewoon mijn eigen weg. Om even ontopic te blijven, ben ooit begonnen bij D66, daarna via Groen Links bij de SP terecht gekomen.

Ik ben een groot voorstander van onze coalitie-politiek, de reden dat ik zo naar links ben opgeschoven is vooral als tegenwicht voor de verrechtsings van de samenleving. Ik denk dat een kabinet met alleen maar de SP ook niet goed zou zijn voor Nederland, maar ik hoop wel ze nog in keer in de regering te zien zodat ze het evenwicht weer de goede kant op kunnen doen verschuiven :)
Mooi zo
En ga je nu nog eens in op de punten die ik eerder maakte en je iedere keer ontweek? Of blijf je over wat anders beginnen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:42:33 #208
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_85316691
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:38 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Nee hoor, ik zoek gewoon mijn eigen weg. Om even ontopic te blijven, ben ooit begonnen bij D66, daarna via Groen Links bij de SP terecht gekomen.

Ik ben een groot voorstander van onze coalitie-politiek, de reden dat ik zo naar links ben opgeschoven is vooral als tegenwicht voor de verrechtsings van de samenleving. Ik denk dat een kabinet met alleen maar de SP ook niet goed zou zijn voor Nederland, maar ik hoop wel ze nog in keer in de regering te zien zodat ze het evenwicht weer de goede kant op kunnen doen verschuiven :)
Wat zou je dan stemmen als Nederlands minder rechts was geweest?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_85317329
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:42 schreef Strani het volgende:Wat zou je dan stemmen als Nederlands minder rechts was geweest?
Dat is een wat-als vraag die moeilijk te beantwoorden is. Voorlopig blijf ik SP stemmen omdat er heel wat neoliberale schade is die gecorrigeerd moet worden. Mocht het ooit zover komen en links te ver doorschieten naar links, dan is er een kans dat ik minder links ga stemmen. Echt op de rechterflank of bij een christelijke partij zal ik echter nooit terecht komen. Misschien dat ik ooit weer terecht kom bij D'66, en dan is het cirkeltje rond. De tijd zal het leren :)
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:15:53 #210
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85317879
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:00 schreef Jud1th het volgende:
Voorlopig blijf ik SP stemmen omdat er heel wat neoliberale schade is die gecorrigeerd moet worden. Mocht het ooit zover komen en links te ver doorschieten naar links, dan is er een kans dat ik minder links ga stemmen.
Met types als jou komt dit land de winter wel door. _O-
Die Lebenslust bringt dich um.
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:18:38 #211
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85317948
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:31 schreef Napalm het volgende:
Een wijs man zei ooit:

Als je twintig bent en rechts stemt heb je geen idealen.
Als je veertig bent en nog steeds links stemt heb je nooit wat bereikt in je leven.
Ben je nu bezig met het verneuken excuse me french van Churchill-quotes?
pi_85318083
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:15 schreef Morendo het volgende:Met types als jou komt dit land de winter wel door. _O-
Ach, zo uniek ben ik niet hoor, wacht maar tot dit kabinet er een tijdje zit en de grote uitstroom op rechts begint :)
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:30:08 #213
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85318339
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:22 schreef Jud1th het volgende:
wacht maar tot dit kabinet er een tijdje zit en de grote uitstroom op rechts begint :)
Ja, maar nooit naar de neo-Maoïstische SP. Op wat PVV'ers na wellicht........ :')
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:00:26 #214
177885 JoaC
Het is patat
pi_85322466
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:00 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Dat is een wat-als vraag die moeilijk te beantwoorden is. Voorlopig blijf ik SP stemmen omdat er heel wat neoliberale schade is die gecorrigeerd moet worden. Mocht het ooit zover komen en links te ver doorschieten naar links, dan is er een kans dat ik minder links ga stemmen. Echt op de rechterflank of bij een christelijke partij zal ik echter nooit terecht komen. Misschien dat ik ooit weer terecht kom bij D'66, en dan is het cirkeltje rond. De tijd zal het leren :)
Waar is de meeste door Nederlandse regeringen veroorzaakte neo-liberale schade geleden?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:18:49 #215
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85323502
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:00 schreef JoaC het volgende:

[..]

Waar is de meeste door Nederlandse regeringen veroorzaakte neo-liberale schade geleden?
Waar blijven de woordvoerders van allochtonen? Snappen ze niet dat nog meer laag tot zeer laag opgeleide immigranten met merkwaardige gewoonten heel erg slecht voor ze is? Ze krijgen nog minder kansen, worden nog meer opzij geschoven en nog meer gezien als profiteurs. Zijn ze achterlijk om tegen Wilders te zijn of is er gewoonweg niemand die kan spreken voor hun zaak?
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:32:00 #216
177885 JoaC
Het is patat
pi_85324212
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:18 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Waar blijven de woordvoerders van allochtonen? Snappen ze niet dat nog meer laag tot zeer laag opgeleide immigranten met merkwaardige gewoonten heel erg slecht voor ze is? Ze krijgen nog minder kansen, worden nog meer opzij geschoven en nog meer gezien als profiteurs. Zijn ze achterlijk om tegen Wilders te zijn of is er gewoonweg niemand die kan spreken voor hun zaak?
Wat heeft dit met mijn reactie te maken over neoliberalisme?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:35:22 #217
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85324392
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:32 schreef JoaC het volgende:

[..]

Wat heeft dit met mijn reactie te maken over neoliberalisme?
Eigen schuld. Ask no questions, and you'll be told no lies.
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:54:51 #218
177885 JoaC
Het is patat
pi_85325523
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:35 schreef Morendo het volgende:

[..]

Eigen schuld. Ask no questions, and you'll be told no lies.
Dus ik moet Jud1th geloven over het neoliberalisme?
[..]
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:32:11 #219
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85327670
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:57 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Die 2 zijn echt niet te vergelijken. De SP is indertijd ontstaan op de straat als een protestpartij die in die tijd erg anti-politiek was (tot op de dag van vandaag zijn er SP-ers die vinden dat de SP nooit politiek actief had moeten worden). Op een gegeven moment heeft men toch besloten politiek actief te worden omdat men daarmee hoopte bepaalde doelen te kunnen bereiken. Politieke invloed verwerven was echter altijd een middel voor de SP, nooit een doel, en de SP heeft van begin af aan daarom ook altijd een consistent geluid uitgedragen. Ze waren ook niet bang om impopulaire standpunten te hebben, denk b.v. aan de publicatie "Gastarbeid en kapitaal" uit 1983. Je kan heel veel zeggen over de SP, maar ze zijn altijd eerlijk geweest over hun doelen en je weet precies wat je als kiezer aan de SP hebt.

De PVV daarentegen is daarmee niet te vergelijken, dat blijkt wel uit het gemak waarmee Wilders zijn verkiezingsprogramma door de plee spoelde op de 1e dag na de verkiezingen. Wilders heeft overduidelijk linkse standpunten in zijn programma opgenomen om daarmee linkse kiezers te lokken terwijl hij daar niet achter stond. Populisme is iets dat je toch vooral bij rechts vindt, ook de VVD liegt dat ze barst als ze zegt dat de rekening eerlijk verdeeld wordt en mensen met een laag inkomen gespaard worden. Links is er tenminste altijd eerlijk over dat ze de rekening bij de hoge inkomens willen neerleggen.
De 2 zijn misschien niet te vergelijken, maar de stemmers van de PVV en SP zijn voor een groot gedeelte. De meeste mensen die er op stemmen hebben geen idee waar ze op stemmen en zijn eigenlijk gewoon tegen. Een paar jaar geleden was de slogan van de SP immers "Stem tegen, Stem SP!"
Nu zegt Wilders precies hetzelfde. Er staan andere punten in het programma, maar de reden waarom mensen er op stemmen is voor een groot gedeelte gelijk. Ze zijn het er niet mee eens (en bij Wilders komt het buitenlandersverhaal ook er nog bij)

Mensen hebben op de SP gestemd, omdat ze het niet eens waren met de rest en ze zijn er niets mee op geschoten. De SP doet immers ook niet veel meer dan een beetje overal tegen aan schoppen. Je zei het immers zelf, het is een protestpartij. Gelukkig zijn ze niet in een coalitie gekomen, want dat was echt fout gelopen.

Met de PVV gaat hetzelfde gebeuren. Op dit moment zullen er misschien nog veel mensen PVV stemmen, maar als het over 2 of 3 jaar mis gaat, vloeien die stemmen weer weg aangezien ze ook niets klaar hebben gespeeld.
Of het moet allemaal goed gaan met de constructie die ze nu hebben bedacht, maar dat betwijfel ik.

Gelukkig heeft de VVD een goede basis waardoor ze altijd minimaal rond de 20 zetels zitten (de laatste tijd. Dat was vroeger wel anders).Hoe je het ook wend of keert, je moet zo'n partij in de politiek hebben om evenwicht te geven tegen links.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:53:52 #220
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85339097
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:32 schreef Komakie het volgende:

Met de PVV gaat hetzelfde gebeuren. Op dit moment zullen er misschien nog veel mensen PVV stemmen, maar als het over 2 of 3 jaar mis gaat, vloeien die stemmen weer weg aangezien ze ook niets klaar hebben gespeeld.
Maakt mij niet uit zolang VVD en CDA veel standpunten van de PVV hebben overgenomen. Je ziet al dat dat gebeurd.
pi_85340198
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:53 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Maakt mij niet uit zolang VVD en CDA veel standpunten van de PVV hebben overgenomen. Je ziet al dat dat gebeurd.
Dat valt ook wel weer mee hoor? Alle extreme standpunten van de PVV is nog niet overgenomen door de VVD of CDA.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 16 augustus 2010 @ 10:48:10 #222
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85340294
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat valt ook wel weer mee hoor? Alle extreme standpunten van de PVV is nog niet overgenomen door de VVD of CDA.
Die hoeven wat mij betreft ook niet .... maar een repressieve justitie - m.n. tegen de kutmarokkanen - en een stringenter immigratiebeleid is prima.
  maandag 16 augustus 2010 @ 11:50:16 #223
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85342148
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:48 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Die hoeven wat mij betreft ook niet .... maar een repressieve justitie - m.n. tegen de kutmarokkanen - en een stringenter immigratiebeleid is prima.
De VVD is daar al jaren mee bezig. Alleen op niet zo'n extreme (onhaalbare) manier zoals de PVV dat doet.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_85344343
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:48 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Oh een strenger immigratiebeleid ben ik ook voor. ^O^ Zo lang wij hier nog problemen hebben met integratie is het natuurlijk nooit slim om nog meer buitenlanders toe te laten. Dan worden de problemen nog groter. Of het dan aan die buitenlanders ligt of aan ons land (of beide) doet er verder ook niet toe.

Strengere straffen is verder symptoombestrijding, denk niet dat het veel zou helpen. Het is geen oplossing voor de oorzaak van het gedrag. Maar proberen kan altijd. Dan niet specifiek tegen 'kutmarokkanen' maar tegen elke crimineel.
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:20:18 #225
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85345875
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

De VVD is daar al jaren mee bezig. Alleen op niet zo'n extreme (onhaalbare) manier zoals de PVV dat doet.
Alles maar dan ook alles is geoorloofd om links uit de regering te houden. De PVV heeft naast goede uitgangspunten ook nare trekjes maar de PvdA bezorgd mij maagkrampen.

Had ik al gezegd dat ik een diepe minachting koester voor alles wat zich 'sociaal-democratisch' noemt?
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:23:13 #226
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85346020
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 12:46 schreef -Strawberry- het volgende:

Strengere straffen is verder symptoombestrijding, denk niet dat het veel zou helpen.
Ik denk dat het wel helpt. Draaideurcriminelen worden met '3 strikes and you are out' levenslang opgesloten. Die bezorgen dan niemand meer enige last. Nu beroven ze binnen 5 minuten na hun vrijlating een winkel.
pi_85346131
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:23 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel helpt. Draaideurcriminelen worden met '3 strikes and you are out' levenslang opgesloten. Die bezorgen dan niemand meer enige last. Nu beroven ze binnen 5 minuten na hun vrijlating een winkel.
Maarja, de gevangenissen zijn al zo vol. :{ Dan toch liever een manier vinden om die mensen weer te laten functioneren in de maatschappij. Als het mogelijk is.
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:28:25 #228
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85346298
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maarja, de gevangenissen zijn al zo vol. :{ Dan toch liever een manier vinden om die mensen weer te laten functioneren in de maatschappij. Als het mogelijk is.
Als het mogelijk is wel .... maar draaideurcriminelen zijn onverbeterlijk. Die moet je uit de maatschappij weghouden.
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:29:35 #229
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_85346367
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:28 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Als het mogelijk is wel .... maar draaideurcriminelen zijn onverbeterlijk. Die moet je uit de maatschappij weghouden.
Niet alle criminelen zijn draaideurcriminelen.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_85346457
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:29 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Daarom ook three strikes...

Maar misschien krijgen draaideurcriminelen nu gewoon niet de juiste begeleiding om normaal te functioneren? Ik weet niet precies hoe het werkt, maar is het niet zo dat bij een overval iemand gewoon zijn straf uitzit en dan terug wordt gezet in de maatschappij? Dan kan je erop wachten dat iemand weer de fout ingaat ja, want er is niets opgelost. Soms hebben straffen wel een afschrikkende werking, maar niet als iemands leven sowieso al uitzichtloos was en blijft.
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:39:25 #231
3542 Gia
User under construction
pi_85346886
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:31 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar is het niet zo dat bij een overval iemand gewoon zijn straf uitzit en dan terug wordt gezet in de maatschappij? Dan kan je erop wachten dat iemand weer de fout ingaat ja, want er is niets opgelost. Soms hebben straffen wel een afschrikkende werking, maar niet als iemands leven sowieso al uitzichtloos was en blijft.
Daarom ben ik ook voor heropvoedingskampen voor criminele jeugd. (Alle criminele jeugd)
Alwaar ze een opleiding krijgen en een vak leren. Waar een systeem bestaat van straffen en belonen middels privileges. Waar de gast tot zijn of haar 23ste blijft.
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:42:42 #232
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85347037
quote:

[..]

Oh een strenger immigratiebeleid ben ik ook voor. ^O^ Zo lang wij hier nog problemen hebben met integratie is het natuurlijk nooit slim om nog meer buitenlanders toe te laten. Dan worden de problemen nog groter. Of het dan aan die buitenlanders ligt of aan ons land (of beide) doet er verder ook niet toe.
Precies!
En ook geen families van anderen meer toelaten. Jammer maar helaas. We hebben gewoon geen plek voor ze. Nederland is nou eenmaal vol. Niet omdat ik per definitie tegen buitenlanders ben, maar aangezien we al heel veel problemen hebben met integratie kunnen we er niet meer bij hebben. Sommige mensen vinden het racistisch. Ik denk dat het reeel is. Iets wat problemen geeft moet je uitbannen om een goede leefomgeving te creeeren. Mensen die hier al zijn kun je niet weg schoppen, want dat zijn al (over het algemeen) nederlanders, maar "nieuwe" hoeven er dan niet bij.

quote:
Strengere straffen is verder symptoombestrijding, denk niet dat het veel zou helpen. Het is geen oplossing voor de oorzaak van het gedrag. Maar proberen kan altijd. Dan niet specifiek tegen 'kutmarokkanen' maar tegen elke crimineel.
Je kunt op zich de zwaarte van de straffen wel redelijk opschroeven. In dat opzicht is nederland een erg tolerant land.
Het is natuurlijk bij kleine criminaliteit en bij vandalisme natuurlijk belachelijk hoe laag de straffen zijn. Zeker bij minderjarigen. Die zijn dan zo genaamd niet verantwoordelijk voor het hele verhaal, maar ze weten echt wel donders goed wat wel en niet mag.

Uiteraard moeten alle criminelen worden aangepakt.

Ik ben er wel voor om gewoon een heel groot eiland in de Atlantische Oceaan te maken zonder al te veel voorzieningen. Af en toe een voedselpakketje droppen en iedereen daar heen sturen die meer heeft begaan dan een verkeersovertreding (bij wijze van spreken) Laat ze het verder dan maar zelf uitzoeken.
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:43:29 #233
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85347066
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:20 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Alles maar dan ook alles is geoorloofd om links uit de regering te houden. De PVV heeft naast goede uitgangspunten ook nare trekjes maar de PvdA bezorgd mij maagkrampen.

Had ik al gezegd dat ik een diepe minachting koester voor alles wat zich 'sociaal-democratisch' noemt?
Nee maar ik had al zo'n vermoeden....
pi_85347082
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:23 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Draaideurcriminelen die 3x worden opgepakt voor zware geweldsmisdrijven, toch? Dat haal ik iig uit het verkiezingsprogramma van Wilders...

quote:
Na drie zware geweldsmisdrijven levenslang; three strikes you’re out
Dat is volgens mij wel een iets andere nuance dan gewoon 'draaideurcriminelen'.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:47:12 #235
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85347192
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:29 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Dat zegt hij ook niet.

Ik ben wel met hem eens dat draaideurcriminelen steeds zwaardere straffen moeten krijgen.
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:51:27 #236
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85347363
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook voor heropvoedingskampen voor criminele jeugd. (Alle criminele jeugd)
Alwaar ze een opleiding krijgen en een vak leren. Waar een systeem bestaat van straffen en belonen middels privileges. Waar de gast tot zijn of haar 23ste blijft.
Ik ben voor een strafsysteem met drilsergeanten, lijfstraffen en gevangenen die leren 'ja meneer' te zeggen.
pi_85347712
quote:

[..]

Ik denk dat strengere straffen wel degelijk werken. Tuurlijk voorkom je er niet alles mee maar je zult er wel degelijk een boel criminaliteit mee kunnen verminderen omdat mensen zich met erg strenge straffen wel 2 keer zullen bedenken voor ze de fout in gaan.

Neem nou te hard rijden. Mensen doen het toch wel omdat de boetes betaalbaar zijn. Als dat niet het geval is en die boetes worden extreem hoog of je verliest veel sneller je rijbewijs, dan weet ik wel dat ik mij voortaan altijd netjes aan de juiste snelheid zal houden en met mij nog een boel mensen.
Zo kan dat ook gaan met andere vormen van criminaliteit en maatregelen daartegen.
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  maandag 16 augustus 2010 @ 14:23:33 #238
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85348603
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:59 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Ik denk dat strengere straffen wel degelijk werken. Tuurlijk voorkom je er niet alles mee maar je zult er wel degelijk een boel criminaliteit mee kunnen verminderen omdat mensen zich met erg strenge straffen wel 2 keer zullen bedenken voor ze de fout in gaan.

Neem nou te hard rijden. Mensen doen het toch wel omdat de boetes betaalbaar zijn. Als dat niet het geval is en die boetes worden extreem hoog of je verliest veel sneller je rijbewijs, dan weet ik wel dat ik mij voortaan altijd netjes aan de juiste snelheid zal houden en met mij nog een boel mensen.
Zo kan dat ook gaan met andere vormen van criminaliteit en maatregelen daartegen.
Probleem is alleen dat dan waarschijnlijk de boetes voor te hard rijden omhoog zullen gaan en de criminaliteit er wel onderuit zal komen.

Je zult ook meer blauw op straat moeten hebben. Criminelen komen er op dit moment nog veel te vaak mee weg en daarom blijft het ook aantrekkelijk.
pi_85348772
quote:

[..]

Nou, zo betaalbaar zijn die boetes lang niet voor iedereen...ik vind ze al behoorlijk hoog. Laatst per ongeluk 20 kilometer te hard gegaan. We wisten niet dat je daar maar 50 mocht rijden, was onbekend terrein voor ons richting groningen. 175 euro. Dat mensen die met opzet zo hard rijden een hoge boete krijgen is prima, maar het gebeurt vaak ook per ongeluk.

Ook heb je met strengere straffen bijv eerder dat een verkrachter het slachtoffer ook vermoord, want hij wil niet toch gepakt worden en zoveel jaar de bak in moeten. Al hoewel, misschien gaat dat niet op want verkrachters krijgen nu ook jaren gevangenisstraf als het bewezen wordt. Dat wil een normaal persoon liever ook niet riskeren, is behoorlijk lang.
  maandag 16 augustus 2010 @ 14:29:36 #240
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85348835
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nou, zo betaalbaar zijn die boetes lang niet voor iedereen...ik vind ze al behoorlijk hoog. Laatst per ongeluk 20 kilometer te hard gegaan. We wisten niet dat je daar maar 50 mocht rijden, was onbekend terrein voor ons richting groningen. 175 euro. Dat mensen die met opzet zo hard rijden een hoge boete krijgen is prima, maar het gebeurt vaak ook per ongeluk.
Tja, maar dat is natuurlijk niet te controleren.
pi_85348867
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:29 schreef Komakie het volgende:

[..]

Tja, maar dat is natuurlijk niet te controleren.
Dat is waar, al kan je wel een kijkje nemen in die persoon zijn andere overtredingen in het verkeer. Bepaalde mensen hebben er heel veel op hun naam staan, wij vrij weinig. En nooit was het expres.
pi_85349418
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:00 schreef JoaC het volgende:

[..]

Banken-crisis. :)
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_85349679
quote:

[..]

Strengere straffen werken doorgaans niet, zeker als het gaat om misdrijven. Kijk naar de USA, met z'n meer dan miljoen gevangenen. :)
pi_85350139
quote:

[..]

Gelukkig is daarom de criminaliteit in de VS zo laag, omdat ze daar 2x zo hard straffen als in NL.
pi_85350274
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:01 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

[..]

Gelukkig is daarom de criminaliteit in de VS zo laag, omdat ze daar 2x zo hard straffen als in NL.
Point taken.

Strenger straffen is mijn inziens ook symptoom bestrijding. Crimineel gedrag heeft ook altijd met de interne economie van een land te maken. Als we dat eerst weer eens beter gaan maken krijgen we vanzelf minder criminelen. Anders blijven we criminelen wegstoppen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_85350388
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:01 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

[..]

Ja, en in China, waar ze nog veel en veel harder straffen dan in de VS, werkt het ook zo goed :')
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:22:40 #247
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_85350966
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:08 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Ja, en in China, waar ze nog veel en veel harder straffen dan in de VS, werkt het ook zo goed :')
Nou, die zit, heb jij 'm even tuk met je opgesnorde statistieken!

Ik kan je vertellen dat China een stuk veiliger is dan Nederland en dat er relatief veel minder criminaliteit is. Er wonen daar 1,3 miljard mensen. Daarnaast is de criminaliteit er anders verdeeld en heeft minder van doen met de gewone burger op straat, wat het belangrijkste is.

Hoe dan ook, dat heeft er allemaal geen zak mee te maken: je zit namelijk bij voorbaat al fout als je denkt dat een hoge/lage strafmaat de enige variabele is die criminaliteitscijfers verklaart.

Het argument tegen hoge straffen is altijd: "kijk maar naar Amerika, daar straft men zwaar en het helpt niets!". Er wordt blijkbaar niet verder gekeken naar andere oorzaken van criminaliteit - armoede, wapenbezit, gangs, etc. Ik durf te beweren dat als je de strafmaat in de VS omlaag doet, dat de criminaliteit dan omhoog schiet. Waaruit je kunt concluderen: een hoge strafmaat helpt.
Ik wens je een dolfijne dag
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:26:11 #248
177885 JoaC
Het is patat
pi_85351135
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:22 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Nou, die zit, heb jij 'm even tuk met je opgesnorde statistieken!

Ik kan je vertellen dat China een stuk veiliger is dan Nederland en dat er relatief veel minder criminaliteit is. Er wonen daar 1,3 miljard mensen. Daarnaast is de criminaliteit er anders verdeeld en heeft minder van doen met de gewone burger op straat, wat het belangrijkste is.

Hoe dan ook, dat heeft er allemaal geen zak mee te maken: je zit namelijk bij voorbaat al fout als je denkt dat een hoge/lage strafmaat de enige variabele is die criminaliteitscijfers verklaart.

Het argument tegen hoge straffen is altijd: "kijk maar naar Amerika, daar straft men zwaar en het helpt niets!". Er wordt blijkbaar niet verder gekeken naar andere oorzaken van criminaliteit - armoede, wapenbezit, gangs, etc. Ik durf te beweren dat als je de strafmaat in de VS omlaag doet, dat de criminaliteit dan omhoog schiet. Waaruit je kunt concluderen: een hoge strafmaat helpt.
Het blad The Economist had een mooi stuk over hoe de politiek het pleiten voor hoge straffen tot mode gemaakt heeft, en hoeveel het de samenleving aan geld kost. Ik zoek het even op.
[..]
pi_85351251
Vergelijking met china vind ik ook niet zo geweldig. Dat is een totalitair systeem. Dat in combinatie met strengere straffen werkt wellicht wel. In een democratie heeft de strafmaat niet zoveel invloed en kun je inderdaad beter kijken naar oorzaken van criminaliteit. :)
pi_85351252
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:22 schreef Pinterman het volgende:

Ik durf te beweren dat als je de strafmaat in de VS omlaag doet, dat de criminaliteit dan omhoog schiet. Waaruit je kunt concluderen: een hoge strafmaat helpt.
Is dit niet erg kort door de bocht?
pi_85351339
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mits Pinterman daarbij de max. snelheid niet overschrijdt mag dat nog gewoon ;)
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:36:40 #252
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_85351583
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is het zeker :) Daarom ook de woordjes 'durf', 'beweren', en 'kunt'. Het is één van de conclusies die je zou kunnen trekken, mits onderzocht, etc. etc. Wat ik bedoel te zeggen is dat een hoog criminaliteitscijfer ook óndanks hoge straffen kan bestaan, maar dat het zeer waarschijnlijk is dat dit nog hoger zou liggen als straffen lager waren. Zo niet, dan zou de bewering zijn: hogere straffen = meer criminaliteit, en dat argument heb ik niet vaak horen aandragen. Volgens mij is het argument van de tegenstanders van hoge straffen meestal: het helpt niets. Dat is wat ik betwist. Het helpt wél, maar het is geen magisch oplosmiddel voor een hoog criminaliteitscijfer wat zoveel andere oorzaken kent.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_85352049
Hogere straffen zou ons weldenkende mensen er zeker van weerhouden criminele dingen te doen. Het probleem is alleen dat (potentiele) criminelen zich daar niets van aantrekken, de hoogte van de straffen niet kennen of in een vlaag, aldan niet gedrogeerd tot hun actie komen. :)
pi_85352147
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:20 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Ik vrees dat jouw gevoel van minachting behoorlijk misplaatst is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_85352588
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vrees dat jouw gevoel van minachting behoorlijk misplaatst is.
Nou, als het om "sociaal-democraten" als Marcel van Dam gaat kan ik me zo'n gevoel wel voorstellen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')