Ik denk dat het wel helpt. Draaideurcriminelen worden met '3 strikes and you are out' levenslang opgesloten. Die bezorgen dan niemand meer enige last. Nu beroven ze binnen 5 minuten na hun vrijlating een winkel.quote:Op maandag 16 augustus 2010 12:46 schreef -Strawberry- het volgende:
Strengere straffen is verder symptoombestrijding, denk niet dat het veel zou helpen.
Maarja, de gevangenissen zijn al zo vol.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:23 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel helpt. Draaideurcriminelen worden met '3 strikes and you are out' levenslang opgesloten. Die bezorgen dan niemand meer enige last. Nu beroven ze binnen 5 minuten na hun vrijlating een winkel.
Als het mogelijk is wel .... maar draaideurcriminelen zijn onverbeterlijk. Die moet je uit de maatschappij weghouden.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maarja, de gevangenissen zijn al zo vol.Dan toch liever een manier vinden om die mensen weer te laten functioneren in de maatschappij. Als het mogelijk is.
Niet alle criminelen zijn draaideurcriminelen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:28 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Als het mogelijk is wel .... maar draaideurcriminelen zijn onverbeterlijk. Die moet je uit de maatschappij weghouden.
Daarom ook three strikes...quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:29 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Niet alle criminelen zijn draaideurcriminelen.
Daarom ben ik ook voor heropvoedingskampen voor criminele jeugd. (Alle criminele jeugd)quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:31 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar is het niet zo dat bij een overval iemand gewoon zijn straf uitzit en dan terug wordt gezet in de maatschappij? Dan kan je erop wachten dat iemand weer de fout ingaat ja, want er is niets opgelost. Soms hebben straffen wel een afschrikkende werking, maar niet als iemands leven sowieso al uitzichtloos was en blijft.
Precies!quote:Op maandag 16 augustus 2010 12:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oh een strenger immigratiebeleid ben ik ook voor.Zo lang wij hier nog problemen hebben met integratie is het natuurlijk nooit slim om nog meer buitenlanders toe te laten. Dan worden de problemen nog groter. Of het dan aan die buitenlanders ligt of aan ons land (of beide) doet er verder ook niet toe.
Je kunt op zich de zwaarte van de straffen wel redelijk opschroeven. In dat opzicht is nederland een erg tolerant land.quote:Strengere straffen is verder symptoombestrijding, denk niet dat het veel zou helpen. Het is geen oplossing voor de oorzaak van het gedrag. Maar proberen kan altijd. Dan niet specifiek tegen 'kutmarokkanen' maar tegen elke crimineel.
Nee maar ik had al zo'n vermoeden....quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:20 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Alles maar dan ook alles is geoorloofd om links uit de regering te houden. De PVV heeft naast goede uitgangspunten ook nare trekjes maar de PvdA bezorgd mij maagkrampen.
Had ik al gezegd dat ik een diepe minachting koester voor alles wat zich 'sociaal-democratisch' noemt?
Draaideurcriminelen die 3x worden opgepakt voor zware geweldsmisdrijven, toch? Dat haal ik iig uit het verkiezingsprogramma van Wilders...quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:23 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel helpt. Draaideurcriminelen worden met '3 strikes and you are out' levenslang opgesloten. Die bezorgen dan niemand meer enige last. Nu beroven ze binnen 5 minuten na hun vrijlating een winkel.
Dat is volgens mij wel een iets andere nuance dan gewoon 'draaideurcriminelen'.quote:Na drie zware geweldsmisdrijven levenslang; three strikes you’re out
Dat zegt hij ook niet.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:29 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Niet alle criminelen zijn draaideurcriminelen.
Ik ben voor een strafsysteem met drilsergeanten, lijfstraffen en gevangenen die leren 'ja meneer' te zeggen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook voor heropvoedingskampen voor criminele jeugd. (Alle criminele jeugd)
Alwaar ze een opleiding krijgen en een vak leren. Waar een systeem bestaat van straffen en belonen middels privileges. Waar de gast tot zijn of haar 23ste blijft.
Ik denk dat strengere straffen wel degelijk werken. Tuurlijk voorkom je er niet alles mee maar je zult er wel degelijk een boel criminaliteit mee kunnen verminderen omdat mensen zich met erg strenge straffen wel 2 keer zullen bedenken voor ze de fout in gaan.quote:Op maandag 16 augustus 2010 12:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oh een strenger immigratiebeleid ben ik ook voor.Zo lang wij hier nog problemen hebben met integratie is het natuurlijk nooit slim om nog meer buitenlanders toe te laten. Dan worden de problemen nog groter. Of het dan aan die buitenlanders ligt of aan ons land (of beide) doet er verder ook niet toe.
Strengere straffen is verder symptoombestrijding, denk niet dat het veel zou helpen. Het is geen oplossing voor de oorzaak van het gedrag. Maar proberen kan altijd. Dan niet specifiek tegen 'kutmarokkanen' maar tegen elke crimineel.
Probleem is alleen dat dan waarschijnlijk de boetes voor te hard rijden omhoog zullen gaan en de criminaliteit er wel onderuit zal komen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:59 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Ik denk dat strengere straffen wel degelijk werken. Tuurlijk voorkom je er niet alles mee maar je zult er wel degelijk een boel criminaliteit mee kunnen verminderen omdat mensen zich met erg strenge straffen wel 2 keer zullen bedenken voor ze de fout in gaan.
Neem nou te hard rijden. Mensen doen het toch wel omdat de boetes betaalbaar zijn. Als dat niet het geval is en die boetes worden extreem hoog of je verliest veel sneller je rijbewijs, dan weet ik wel dat ik mij voortaan altijd netjes aan de juiste snelheid zal houden en met mij nog een boel mensen.
Zo kan dat ook gaan met andere vormen van criminaliteit en maatregelen daartegen.
Nou, zo betaalbaar zijn die boetes lang niet voor iedereen...ik vind ze al behoorlijk hoog. Laatst per ongeluk 20 kilometer te hard gegaan. We wisten niet dat je daar maar 50 mocht rijden, was onbekend terrein voor ons richting groningen. 175 euro. Dat mensen die met opzet zo hard rijden een hoge boete krijgen is prima, maar het gebeurt vaak ook per ongeluk.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:59 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Ik denk dat strengere straffen wel degelijk werken. Tuurlijk voorkom je er niet alles mee maar je zult er wel degelijk een boel criminaliteit mee kunnen verminderen omdat mensen zich met erg strenge straffen wel 2 keer zullen bedenken voor ze de fout in gaan.
Neem nou te hard rijden. Mensen doen het toch wel omdat de boetes betaalbaar zijn. Als dat niet het geval is en die boetes worden extreem hoog of je verliest veel sneller je rijbewijs, dan weet ik wel dat ik mij voortaan altijd netjes aan de juiste snelheid zal houden en met mij nog een boel mensen.
Zo kan dat ook gaan met andere vormen van criminaliteit en maatregelen daartegen.
Tja, maar dat is natuurlijk niet te controleren.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nou, zo betaalbaar zijn die boetes lang niet voor iedereen...ik vind ze al behoorlijk hoog. Laatst per ongeluk 20 kilometer te hard gegaan. We wisten niet dat je daar maar 50 mocht rijden, was onbekend terrein voor ons richting groningen. 175 euro. Dat mensen die met opzet zo hard rijden een hoge boete krijgen is prima, maar het gebeurt vaak ook per ongeluk.
Dat is waar, al kan je wel een kijkje nemen in die persoon zijn andere overtredingen in het verkeer. Bepaalde mensen hebben er heel veel op hun naam staan, wij vrij weinig. En nooit was het expres.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:29 schreef Komakie het volgende:
[..]
Tja, maar dat is natuurlijk niet te controleren.
Banken-crisis.quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:00 schreef JoaC het volgende:
[..]
Waar is de meeste door Nederlandse regeringen veroorzaakte neo-liberale schade geleden?
Strengere straffen werken doorgaans niet, zeker als het gaat om misdrijven. Kijk naar de USA, met z'n meer dan miljoen gevangenen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:59 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Gelukkig is daarom de criminaliteit in de VS zo laag, omdat ze daar 2x zo hard straffen als in NL.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:59 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Point taken.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:01 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Gelukkig is daarom de criminaliteit in de VS zo laag, omdat ze daar 2x zo hard straffen als in NL.
Ja, en in China, waar ze nog veel en veel harder straffen dan in de VS, werkt het ook zo goedquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:01 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Gelukkig is daarom de criminaliteit in de VS zo laag, omdat ze daar 2x zo hard straffen als in NL.
Nou, die zit, heb jij 'm even tuk met je opgesnorde statistieken!quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:08 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ja, en in China, waar ze nog veel en veel harder straffen dan in de VS, werkt het ook zo goed
Het blad The Economist had een mooi stuk over hoe de politiek het pleiten voor hoge straffen tot mode gemaakt heeft, en hoeveel het de samenleving aan geld kost. Ik zoek het even op.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:22 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Nou, die zit, heb jij 'm even tuk met je opgesnorde statistieken!
Ik kan je vertellen dat China een stuk veiliger is dan Nederland en dat er relatief veel minder criminaliteit is. Er wonen daar 1,3 miljard mensen. Daarnaast is de criminaliteit er anders verdeeld en heeft minder van doen met de gewone burger op straat, wat het belangrijkste is.
Hoe dan ook, dat heeft er allemaal geen zak mee te maken: je zit namelijk bij voorbaat al fout als je denkt dat een hoge/lage strafmaat de enige variabele is die criminaliteitscijfers verklaart.
Het argument tegen hoge straffen is altijd: "kijk maar naar Amerika, daar straft men zwaar en het helpt niets!". Er wordt blijkbaar niet verder gekeken naar andere oorzaken van criminaliteit - armoede, wapenbezit, gangs, etc. Ik durf te beweren dat als je de strafmaat in de VS omlaag doet, dat de criminaliteit dan omhoog schiet. Waaruit je kunt concluderen: een hoge strafmaat helpt.
Is dit niet erg kort door de bocht?quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:22 schreef Pinterman het volgende:
Ik durf te beweren dat als je de strafmaat in de VS omlaag doet, dat de criminaliteit dan omhoog schiet. Waaruit je kunt concluderen: een hoge strafmaat helpt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |