abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85316381
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:Echt, wat is dat met linksmensen dat ze alleen maar in grote bedrijven kunnen denken, past dat lekker in je vijandbeeld ofzo?
Ik denk helemaal niet in "bedrijven", ik denk in "mensen" :)
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:32:37 #202
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_85316404
Het is natuurlijk de moeite niet om serieus op dit topic te reageren, maar oké.

Ik kom uit een links nest en was overtuigd links tot ik ongeveer 18 was. Vanaf die leeftijd ben ik rechtser geworden en stem inmiddels alweer tijden VVD. Kan me tegenwoordig totáál niet meer vinden in de denkbeelden van links en sta er verder van dan ooit tevoren.

Ook ben ik universitair opgeleid, dus volgens gangbare maatstaven op zijn minst een beetje intelligent.

Leg uit, TS.
Ik wens je een dolfijne dag
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:33:18 #203
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85316430
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:31 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Ik denk helemaal niet in "bedrijven", ik denk in "mensen" :)
Neuh, je denkt helemaal niet, je laat de SP je vertellen wat de weg de waarheid en het leven is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85316567
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:Neuh, je denkt helemaal niet, je laat de SP je vertellen wat de weg de waarheid en het leven is.
Nee hoor, ik zoek gewoon mijn eigen weg. Om even ontopic te blijven, ben ooit begonnen bij D66, daarna via Groen Links bij de SP terecht gekomen.

Ik ben een groot voorstander van onze coalitie-politiek, de reden dat ik zo naar links ben opgeschoven is vooral als tegenwicht voor de verrechtsings van de samenleving. Ik denk dat een kabinet met alleen maar de SP ook niet goed zou zijn voor Nederland, maar ik hoop wel ze nog in keer in de regering te zien zodat ze het evenwicht weer de goede kant op kunnen doen verschuiven :)
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:40:58 #205
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85316643
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jouw gebrek aan kennis is echt gevaarlijk. Heb je niemand in jouw omgeving die jou zo nu en dan verbetert? Je ouders bijvoorbeeld. Of hebben die net zo weinig kennis van zaken als jij?
A ha, je bent het dus niet eens met mijn visie. Vertel eens Koos - would be - Bolleboos, wie is dan verantwoordelijk voor de problematiek tav de buitenlandse kansarmen?
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:42:17 #206
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85316677
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:01 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Het idee van rechts was natuurlijk tijdelijke goedkope arbeidskrachten, gastarbeiders dus.
Inderdaad, niet om ze houden als nieuw electoraat.
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:42:24 #207
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85316684
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:38 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Nee hoor, ik zoek gewoon mijn eigen weg. Om even ontopic te blijven, ben ooit begonnen bij D66, daarna via Groen Links bij de SP terecht gekomen.

Ik ben een groot voorstander van onze coalitie-politiek, de reden dat ik zo naar links ben opgeschoven is vooral als tegenwicht voor de verrechtsings van de samenleving. Ik denk dat een kabinet met alleen maar de SP ook niet goed zou zijn voor Nederland, maar ik hoop wel ze nog in keer in de regering te zien zodat ze het evenwicht weer de goede kant op kunnen doen verschuiven :)
Mooi zo
En ga je nu nog eens in op de punten die ik eerder maakte en je iedere keer ontweek? Of blijf je over wat anders beginnen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:42:33 #208
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_85316691
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:38 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Wat zou je dan stemmen als Nederlands minder rechts was geweest?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_85317329
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:42 schreef Strani het volgende:Wat zou je dan stemmen als Nederlands minder rechts was geweest?
Dat is een wat-als vraag die moeilijk te beantwoorden is. Voorlopig blijf ik SP stemmen omdat er heel wat neoliberale schade is die gecorrigeerd moet worden. Mocht het ooit zover komen en links te ver doorschieten naar links, dan is er een kans dat ik minder links ga stemmen. Echt op de rechterflank of bij een christelijke partij zal ik echter nooit terecht komen. Misschien dat ik ooit weer terecht kom bij D'66, en dan is het cirkeltje rond. De tijd zal het leren :)
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:15:53 #210
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85317879
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:00 schreef Jud1th het volgende:
Voorlopig blijf ik SP stemmen omdat er heel wat neoliberale schade is die gecorrigeerd moet worden. Mocht het ooit zover komen en links te ver doorschieten naar links, dan is er een kans dat ik minder links ga stemmen.
Met types als jou komt dit land de winter wel door. _O-
Die Lebenslust bringt dich um.
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:18:38 #211
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85317948
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:31 schreef Napalm het volgende:
Een wijs man zei ooit:

Als je twintig bent en rechts stemt heb je geen idealen.
Als je veertig bent en nog steeds links stemt heb je nooit wat bereikt in je leven.
Ben je nu bezig met het verneuken excuse me french van Churchill-quotes?
pi_85318083
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:15 schreef Morendo het volgende:Met types als jou komt dit land de winter wel door. _O-
Ach, zo uniek ben ik niet hoor, wacht maar tot dit kabinet er een tijdje zit en de grote uitstroom op rechts begint :)
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:30:08 #213
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85318339
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:22 schreef Jud1th het volgende:
wacht maar tot dit kabinet er een tijdje zit en de grote uitstroom op rechts begint :)
Ja, maar nooit naar de neo-Maoïstische SP. Op wat PVV'ers na wellicht........ :')
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:00:26 #214
177885 JoaC
Het is patat
pi_85322466
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:00 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Dat is een wat-als vraag die moeilijk te beantwoorden is. Voorlopig blijf ik SP stemmen omdat er heel wat neoliberale schade is die gecorrigeerd moet worden. Mocht het ooit zover komen en links te ver doorschieten naar links, dan is er een kans dat ik minder links ga stemmen. Echt op de rechterflank of bij een christelijke partij zal ik echter nooit terecht komen. Misschien dat ik ooit weer terecht kom bij D'66, en dan is het cirkeltje rond. De tijd zal het leren :)
Waar is de meeste door Nederlandse regeringen veroorzaakte neo-liberale schade geleden?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:18:49 #215
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85323502
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:00 schreef JoaC het volgende:

[..]

Waar is de meeste door Nederlandse regeringen veroorzaakte neo-liberale schade geleden?
Waar blijven de woordvoerders van allochtonen? Snappen ze niet dat nog meer laag tot zeer laag opgeleide immigranten met merkwaardige gewoonten heel erg slecht voor ze is? Ze krijgen nog minder kansen, worden nog meer opzij geschoven en nog meer gezien als profiteurs. Zijn ze achterlijk om tegen Wilders te zijn of is er gewoonweg niemand die kan spreken voor hun zaak?
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:32:00 #216
177885 JoaC
Het is patat
pi_85324212
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:18 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Waar blijven de woordvoerders van allochtonen? Snappen ze niet dat nog meer laag tot zeer laag opgeleide immigranten met merkwaardige gewoonten heel erg slecht voor ze is? Ze krijgen nog minder kansen, worden nog meer opzij geschoven en nog meer gezien als profiteurs. Zijn ze achterlijk om tegen Wilders te zijn of is er gewoonweg niemand die kan spreken voor hun zaak?
Wat heeft dit met mijn reactie te maken over neoliberalisme?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:35:22 #217
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85324392
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:32 schreef JoaC het volgende:

[..]

Wat heeft dit met mijn reactie te maken over neoliberalisme?
Eigen schuld. Ask no questions, and you'll be told no lies.
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:54:51 #218
177885 JoaC
Het is patat
pi_85325523
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:35 schreef Morendo het volgende:

[..]

Eigen schuld. Ask no questions, and you'll be told no lies.
Dus ik moet Jud1th geloven over het neoliberalisme?
[..]
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:32:11 #219
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85327670
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:57 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Die 2 zijn echt niet te vergelijken. De SP is indertijd ontstaan op de straat als een protestpartij die in die tijd erg anti-politiek was (tot op de dag van vandaag zijn er SP-ers die vinden dat de SP nooit politiek actief had moeten worden). Op een gegeven moment heeft men toch besloten politiek actief te worden omdat men daarmee hoopte bepaalde doelen te kunnen bereiken. Politieke invloed verwerven was echter altijd een middel voor de SP, nooit een doel, en de SP heeft van begin af aan daarom ook altijd een consistent geluid uitgedragen. Ze waren ook niet bang om impopulaire standpunten te hebben, denk b.v. aan de publicatie "Gastarbeid en kapitaal" uit 1983. Je kan heel veel zeggen over de SP, maar ze zijn altijd eerlijk geweest over hun doelen en je weet precies wat je als kiezer aan de SP hebt.

De PVV daarentegen is daarmee niet te vergelijken, dat blijkt wel uit het gemak waarmee Wilders zijn verkiezingsprogramma door de plee spoelde op de 1e dag na de verkiezingen. Wilders heeft overduidelijk linkse standpunten in zijn programma opgenomen om daarmee linkse kiezers te lokken terwijl hij daar niet achter stond. Populisme is iets dat je toch vooral bij rechts vindt, ook de VVD liegt dat ze barst als ze zegt dat de rekening eerlijk verdeeld wordt en mensen met een laag inkomen gespaard worden. Links is er tenminste altijd eerlijk over dat ze de rekening bij de hoge inkomens willen neerleggen.
De 2 zijn misschien niet te vergelijken, maar de stemmers van de PVV en SP zijn voor een groot gedeelte. De meeste mensen die er op stemmen hebben geen idee waar ze op stemmen en zijn eigenlijk gewoon tegen. Een paar jaar geleden was de slogan van de SP immers "Stem tegen, Stem SP!"
Nu zegt Wilders precies hetzelfde. Er staan andere punten in het programma, maar de reden waarom mensen er op stemmen is voor een groot gedeelte gelijk. Ze zijn het er niet mee eens (en bij Wilders komt het buitenlandersverhaal ook er nog bij)

Mensen hebben op de SP gestemd, omdat ze het niet eens waren met de rest en ze zijn er niets mee op geschoten. De SP doet immers ook niet veel meer dan een beetje overal tegen aan schoppen. Je zei het immers zelf, het is een protestpartij. Gelukkig zijn ze niet in een coalitie gekomen, want dat was echt fout gelopen.

Met de PVV gaat hetzelfde gebeuren. Op dit moment zullen er misschien nog veel mensen PVV stemmen, maar als het over 2 of 3 jaar mis gaat, vloeien die stemmen weer weg aangezien ze ook niets klaar hebben gespeeld.
Of het moet allemaal goed gaan met de constructie die ze nu hebben bedacht, maar dat betwijfel ik.

Gelukkig heeft de VVD een goede basis waardoor ze altijd minimaal rond de 20 zetels zitten (de laatste tijd. Dat was vroeger wel anders).Hoe je het ook wend of keert, je moet zo'n partij in de politiek hebben om evenwicht te geven tegen links.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:53:52 #220
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85339097
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:32 schreef Komakie het volgende:

Met de PVV gaat hetzelfde gebeuren. Op dit moment zullen er misschien nog veel mensen PVV stemmen, maar als het over 2 of 3 jaar mis gaat, vloeien die stemmen weer weg aangezien ze ook niets klaar hebben gespeeld.
Maakt mij niet uit zolang VVD en CDA veel standpunten van de PVV hebben overgenomen. Je ziet al dat dat gebeurd.
pi_85340198
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:53 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Maakt mij niet uit zolang VVD en CDA veel standpunten van de PVV hebben overgenomen. Je ziet al dat dat gebeurd.
Dat valt ook wel weer mee hoor? Alle extreme standpunten van de PVV is nog niet overgenomen door de VVD of CDA.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 16 augustus 2010 @ 10:48:10 #222
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85340294
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat valt ook wel weer mee hoor? Alle extreme standpunten van de PVV is nog niet overgenomen door de VVD of CDA.
Die hoeven wat mij betreft ook niet .... maar een repressieve justitie - m.n. tegen de kutmarokkanen - en een stringenter immigratiebeleid is prima.
  maandag 16 augustus 2010 @ 11:50:16 #223
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85342148
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:48 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Die hoeven wat mij betreft ook niet .... maar een repressieve justitie - m.n. tegen de kutmarokkanen - en een stringenter immigratiebeleid is prima.
De VVD is daar al jaren mee bezig. Alleen op niet zo'n extreme (onhaalbare) manier zoals de PVV dat doet.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_85344343
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:48 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Oh een strenger immigratiebeleid ben ik ook voor. ^O^ Zo lang wij hier nog problemen hebben met integratie is het natuurlijk nooit slim om nog meer buitenlanders toe te laten. Dan worden de problemen nog groter. Of het dan aan die buitenlanders ligt of aan ons land (of beide) doet er verder ook niet toe.

Strengere straffen is verder symptoombestrijding, denk niet dat het veel zou helpen. Het is geen oplossing voor de oorzaak van het gedrag. Maar proberen kan altijd. Dan niet specifiek tegen 'kutmarokkanen' maar tegen elke crimineel.
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:20:18 #225
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85345875
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

De VVD is daar al jaren mee bezig. Alleen op niet zo'n extreme (onhaalbare) manier zoals de PVV dat doet.
Alles maar dan ook alles is geoorloofd om links uit de regering te houden. De PVV heeft naast goede uitgangspunten ook nare trekjes maar de PvdA bezorgd mij maagkrampen.

Had ik al gezegd dat ik een diepe minachting koester voor alles wat zich 'sociaal-democratisch' noemt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')