ik heb mijn N900 terug alleen mijn internet blijft retetraag terwijl hij normaal super snel wasquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
gedaan.
hmm de OP is nog niet helemaal goed
Ik heb KPN en dat is hetzelfde principe, alleen krijg je als meerbetalende KPNer voorrang op data. KPN/HI connecties pakt ie automagisch. Je zou iets van 'mail & java' in je lijstje van connecties moeten hebben.quote:
heb ik ook. Maar voor dat hij weg ging om te repareren had ik geen 2G maar iets anders en toen was hij heel erg snel. Heb abbo op internetquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb KPN en dat is hetzelfde principe, alleen krijg je als meerbetalende KPNer voorrang op data. KPN/HI connecties pakt ie automagisch. Je zou iets van 'mail & java' in je lijstje van connecties moeten hebben.
Aangepast.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
gedaan.
hmm de OP is nog niet helemaal goed
Het hoeft niet persee aan je spelefoon te liggen. Het kan ook zijn dat HI hun zoveelste technische probleem hebben. Gebruik, als je thuis zit, anders gewoon je wifi (als je die hebt).quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:23 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
ik heb nret programmatje gedownload waarbij je kon kiezen uit DUAL - 2G of 3.5
maar ook dit is niet sneller
Heb ik maar daar heb ik nog steeds problemen mee en kan geen verbinding maken met het internet hier beneden, terwijl het het altijd heeft gedaan.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het hoeft niet persee aan je spelefoon te liggen. Het kan ook zijn dat HI hun zoveelste technische probleem hebben. Gebruik, als je thuis zit, anders gewoon je wifi (als je die hebt).
is tie alquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Zet je telefoon terug naar de fabrieksinstellingen?
Misschien omruilen voor een nieuwe?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:02 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Nu heb ik ook weer wat raarsPfff
ik heb vandaag een nieuwe binnen gekregenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:43 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Misschien omruilen voor een nieuwe?
Als ik zoveel gezeik had met een telefoon ging ik toch echt terug!
Bij toepassingsbeheer staan games zat.niet allen even leuk. Maar genoeg keus.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:36 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Bij mij blijft er altijd een wit lampje knipperen, heel erg langzaam hoor. dan zie je hem even dan echt lange tussentijd.
ik vind ook nergens gratis leuke spellen, alleen angry birds maar die is al uit gespeeld
Wat voor problemen dan?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:54 schreef Nooxx het volgende:
Ik heb hem ook.
Alleen ik ga hem van het weekend verkopen, ben hem al beu.
Op zich een toptelefoon , alleen heeft best veel problemen en loopt alles behalve stabiel.
Dus ga ik een Iphone halen.
zal hem stiekem wel missen![]()
Nou soms loopt conversaties vast en dan zijn ineens al me berichten weg en moet ik weer rebooten.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:57 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
Wat voor problemen dan?
Naja ik heb ook wat dingen waar ik aan erger en niet weet hoe mee om te gaan
Apart, nooit last van gehad...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 00:10 schreef Nooxx het volgende:
[..]
Nou soms loopt conversaties vast en dan zijn ineens al me berichten weg en moet ik weer rebooten.
Andere dingen die vast lopen.
Installeren van apps werkt soms niet goed.
En nog wel meer kleine dingen.
hmm oke apart dat heb ik niet. Heb probleem dat err een wit lampje steeds blijft knipperen terwijl toen hij nog niet gemaakt was had ik nooit een lampje als ie nergens aan gekoppeld was.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 00:10 schreef Nooxx het volgende:
[..]
Nou soms loopt conversaties vast en dan zijn ineens al me berichten weg en moet ik weer rebooten.
Andere dingen die vast lopen.
Installeren van apps werkt soms niet goed.
En nog wel meer kleine dingen.
Nee dat bellen is niet logisch want ik ben bijvoorbeeld aan het internetten of smsen en dan gaat het schermpje open van bellen en draait. Dus dat is erg vervelend.. Ook als ik wél wil bellen , druk ik op bellen word mijn scherm weer zwart en moet ik het weer ontgrendelenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:01 schreef MarkoAlmelo het volgende:
dat van automatisch draaien bij internet kun je uitzetten onder de opties van je browser, en bellen ja..das toch logisch? want zo hou je de mobiel tegen je oor aan.
Bij mijn internet browser zijn er geen "opties/instellingen" te vindenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
browser: opties - instellingen - automatisch draaien uitvinken?
Ja dat snap ik ook wel , maar bij mij staat er aleen:quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
zorg als je op internet zit dat je die balk krijgt bovenaan , dmv dat icoontje rechtsonderen klik vervolgens op de titel van de pagina.
welke provider is nog wel fijn..quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 08:36 schreef Boze_Appel het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)oor-smartphones.html
Voor mensen die een nieuwe abbo willen nemen. Geen Vodafone. Een N900 met zo erg beperkt internet maakt het ding vrij waardeloos imho.
In dat menu led indicatie gewoon ff uitzetten?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 00:27 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
hmm oke apart dat heb ik niet. Heb probleem dat err een wit lampje steeds blijft knipperen terwijl toen hij nog niet gemaakt was had ik nooit een lampje als ie nergens aan gekoppeld was.
Plus bellen als ik gebeld word moet ik eerst toetsevergrendeling / knopje aan zijkant verschuiven voor dat ik op kan nemen, zelfde als je het gesprek wil gaan beeïndigen
Had ik ook, gebruik nu Tweegoquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:14 schreef Rainesz het volgende:
Meer mensen die witter gebruiken? En sinds de laatste update van witter hem niet meer kunnen opstarten?
coolquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:01 schreef Goodbye_You het volgende:
Mijn oude mobiel was kapot en ik moest een nieuw abonnement afsluiten, en heb voor de n900 gekozenIk heb t-mobile, en betaal 19,95 per maand incl. onbeperkt internet..
Hij wordt vandaag geleverd![]()
Ben ook op Tweego overgestapt maar Witter is toch wat uitgebreider.quote:
Dat heb ik nergens tussen staanquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:30 schreef Kuhly het volgende:
[..]
In dat menu led indicatie gewoon ff uitzetten?
Instellingen -> meldingssignaal.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:46 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens tussen staan
Daar staat niet met led zeg maar.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Instellingen -> meldingssignaal.
Ik vrees dat ze allemaal van alles aan gaan passen. KPN heeft iig. al aangeven ook aanpassingen te maken richting het einde van het jaar met verschillende abbo's.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 09:53 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
welke provider is nog wel fijn..
Dat bedoelen ze er wel mee.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:54 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
Daar staat niet met led zeg maar.
alleen
Aparaat ingeschakeld
Gemiste oproep
Sms ontvangen
Email bericht ontvangen
Chat ontvangen
Bezig met opladen
Overige meldingen (dat staat NIET gevinkt) Meer niet
Wat is er mis mee danquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:55 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat jullie het uithouden met de N900 in het Nederlands te hebben.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 08:36 schreef Boze_Appel het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)oor-smartphones.html
Voor mensen die een nieuwe abbo willen nemen. Geen Vodafone. Een N900 met zo erg beperkt internet maakt het ding vrij waardeloos imho.
Ik hoorde net op de radio dat ze bij elke provider een limiet willen doen dat je daarna als je er over heen zit moet gaan bij betalenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze allemaal van alles aan gaan passen. KPN heeft iig. al aangeven ook aanpassingen te maken richting het einde van het jaar met verschillende abbo's.
Zolang ze niet gaan rekenen voor extra gebruik en bv. gewoon afknijpen zoals ze nu doen is het opzich niet zo heel dramatisch. Je krijgt dan iig. niet opeens enorme rekeningen. Dat krijgen klanten van Vodafone, die na 6 september een nieuw abbo afsluiten, wel als ze over hun limiet gaan.
Even testen, volgens mij werkt het wel. Echt raar toen die nog niet gemaakt was stond dit allemaal niet ingeschakeld enzoquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dat bedoelen ze er wel mee.
Als u Apparaat ingeschakeld uitvinkt zal het witte lampje niet meer knipperen
Maakt niet uit, je vraagt maarquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:58 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
Even testen, volgens mij werkt het wel. Echt raar toen die nog niet gemaakt was stond dit allemaal niet ingeschakeld enzo
Sorry als ik jullie dus zo lastig val
hehequote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik snap er geen reet meer van als software in het Nederlands is.![]()
Fn + Sym. (het knopje erboven)quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:12 schreef Kuhly het volgende:
ik kan niet meer in dat symbolen menu komen..
weet iemand hier wat voor?
Normaal kon ik ook eerst die euh fn? toets indrukken en dan een vraagteken oid. Maar dat gaat ook niet meer.
Dat probleem heb ik ook wel is dat ie het niet meer doet, geen idee waaromquote:Op zondag 15 augustus 2010 09:31 schreef Kuhly het volgende:
Ja, dat weet ik. Maar dat werkt dus niet meer.. kan fn ook niet locken oid.. Die gevallen achter me letters doen het wel. Ik kan me shift ook niet meer locken..
Ik snap niet waarom alles zo sloom bij jou werkt, bij mij werkt alles snel. Oke als ik mijn geinstalleerde programma's wil zien dan duurt het een paar minuten bij mij. Zelfde geld als ik wat wil downloadenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:10 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Pff als ik iets uit toepassingsbeheer wil downloaden is hij heel sloom voordat hij fatsoenlijk is opgestart ben ik al paar min veder, als ik gedownload heb en terug wil zoeken duurt het ook weer een eeuwigheid
Ik gebruik het programma: MSN protocol pluginf or Conversations and Contacts.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:23 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
En heeft iemand een msn die wel werkt op het toestel ?
Dat probleem heb ik ook inderdaad soms, keer telefoon opnieuw opstarten of opnieuw aanmelden lost het probleem op.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:30 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Ja die msn gebruikte ik eerst dus ook altijd, maar sinds ik mijn telefoon weer terug heb doet hij het niet meer
naja ik kan wel inloggen en de mensen kunnen wel tegen mij praten maar hij wil geen contactpersonen laten zien daar geeft hij aan "leeg"
Heb al geprobeerd om een paar keer heel mijn account te wissen maar ook dat werkte niet
Ja dat hielp dus bij mij niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dat probleem heb ik ook inderdaad soms, keer telefoon opnieuw opstarten of opnieuw aanmelden lost het probleem op.
Ik snap echt niet waarom je zoveel problemen hebt
Heb je de nieuwste software voor je mobiel?
Waar heb je je foon vandaan?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:48 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Super hoor stelletje oplichters
telefoon is niet gemaakt terug nee nog meer naar de tering
En nu kan hij niet meer fatsoenlijk opladen en gaat de telefoon nog maar net 2 uur mee, en dat terwijl internet uit , bluetooth uit, niets open, licht op 1 streepje
Pff
hi abonnement , smartphoneshop in rotterdamquote:
Denk toch dat je gewoon een nieuwe of in ieder geval een goede kunt eisen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 00:45 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
hi abonnement , smartphoneshop in rotterdam
Rechtsonder staat een knopje waarmee je de plaatjes laadt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:45 schreef soapie het volgende:
Als ik mijn mail open worden er geen plaatjes geladen. Weet iemand welke instelling er verkeerd staat????
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:54 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Rechtsonder staat een knopje waarmee je de plaatjes laadt.
Er zal vast wel een optie zijn dat hij ze automatisch altijd laadt, maar ik vind het wel best zo
Kan je dan serieus je PS3 jailbreaken met alleen je N900?quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:22 schreef SinofEnvy het volgende:
Dit is echt goddelijk. Ik ben nog nooit blijer geweest een N900 te hebben.
Teehee, al die android en iphoners in dat topic die janken. BOEHOE, waarom kan het niet met mijn inferieure telefoon, boehoe.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:22 schreef SinofEnvy het volgende:
Dit is echt goddelijk. Ik ben nog nooit blijer geweest een N900 te hebben.
Waarom? Het werkt toch al met de beste telefoon ter wereld.quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:08 schreef allroms het volgende:
ja het kan echtnu maar snel hopen dat er een port voor de ios/psp/symbian komt
Heb helaas geen nokia n900quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarom? Het werkt toch al met de beste telefoon ter wereld.
iOS is al praktisch uitgesloten gezien er hier dusdanig met USB wordt gekloot (het is geen standaard USB spul, er wordt gewoon seriele data over gezonden en er moeten dus specifieke drivers voor mogelijk zijn), wat met iOS praktisch onmogelijk is, voor zover ik heb begrepen. PSP is zeer waarschijnlijk en zal waarschijnlijk ook binnekort uitkomen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:08 schreef allroms het volgende:
ja het kan echtnu maar snel hopen dat er een port voor de ios/psp/symbian komt
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 09:03 schreef Athlon64x het volgende:
zo nieuwe accu gekocht op Ebay 2000 amp zal vast langer mee gaan
Opladen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 21:22 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
na 1 uurtje op 3g lopen surfen al op 50% en na 10 min helemaal leeg
![]()
![]()
En die accu's moet je toch niet helemaal vol laden? Alleen meestal wordt hier automatisch voor gezorgd. Ik weet niet precies hoor.quote:Op zaterdag 11 september 2010 10:46 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
hij was in het begin vol ik ga zo even proberen
Je bedoelt apart van je G3?quote:Op vrijdag 17 september 2010 07:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Bestaat er trouwens een proggie dat bijhoud hoeveel data ik gebruik via VODAFONE GPRS?
Kan ik zo snel niet vindenquote:Op zondag 19 september 2010 00:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
dankje. ik wist niet dat je beide verbindingen ziet. maar hoe reset je dat ding?
Settings -> Phonequote:Op zondag 19 september 2010 00:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
dankje. ik wist niet dat je beide verbindingen ziet. maar hoe reset je dat ding?
jawel.quote:Op maandag 20 september 2010 19:24 schreef PiRANiA het volgende:
Gebruikt iemand een ovi-chat-account? Werkt best goed, accu lijkt het net zo lang uit te houden ongeveer.
Ik heb alleen van horen zeggen dat het hetzelfde werkt als pingen. (pingchat). Is er iemand waar ik dat mee kan testen? (Iemand die dus echt pingchat gebruikt?)
Ik bedoelde iemand met een echt pingchat accountquote:Op maandag 20 september 2010 19:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
jawel.
markoalmelo@ovi.com
maar nu de vraag hoe je iemand toe voegt?
ah sorryquote:Op maandag 20 september 2010 19:31 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik bedoelde iemand met een echt pingchat account
pmquote:Op maandag 20 september 2010 19:38 schreef PiRANiA het volgende:
Misschien kan je me online accepteren
En het is nu ook mogelijk de PS3 met overclock te jailbreakenquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:40 schreef PiRANiA het volgende:
Misschien mis je die snelheid gewoon
De klachten die jij hebt , heb ik ook steeds gehad.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:10 schreef Luchtkoker het volgende:
Even een bumpje.
Tevens een klacht, hoop dat jullie mij kunnen helpen, mijn N900 is nu ongeveer 9 maanden oud en ik begin toch wel een zootje klachten te krijgen.Bijvoorbeeld, hij vindt nu helemaal geen WiFi connecties meer. Vroeger werkte 't gewoon perfect, daarna werkte 't vaak niet en moest ik hem rebooten om WiFi te krijgen, en nu zelfs na reboots etc doet WiFi het gewoon helemaal niet meer. Als ik scan vindt hij gewoon NOOIT netwerken.
![]()
Ook begint hij heel sloom te worden, zo had ik net na een reboot alleen de muziekplayer aan en X-terminal met "top" die ik om de seconde refreshte (door op Enter te drukken), en hij gaf geen significant CPU usage aan maar het apparaat was me toch een partij sloom.. Als ik naar m'n overview van open windows ging dan duurde dat super lang, ook als ik dan vanuit m'n menu op een leeg gebied drukte om terug te gaan naar de desktop dan duurde dat lang en zag je die fade effect echt superlang. Hij bleef ook nog half hangen op het desktop.Dus ik zag nog wat icoontjes van het menu half uitgefade op het desktop
Ik heb niet abnormaal veel apps geinstalleerd en hij is ook niet al te lang geleden nog helemaal opnieuw geflasht, waarna hij gewoon langzaam bleef.
Iemand? Ben wel geneigd over niet al te lang een andere telefoon te nemen...
Met hevig gebruik hou ik het een dag uit (constant internetten), maar met alleen bellen/smsen hou je het wel 4 dagen uitquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:19 schreef miesjelle112 het volgende:
Ik lees in veel recensies dat de accu van de N900 niet al te best is, klopt dit?
Hoe lang doet ie het ongeveer bij gemiddeld gebruik (in mijn geval af en toe internet en smsen)?
Ben opzoek naar een nieuwe telefoon, de C6 staat tot nu toe bovenaan het lijstje, maar misschien dat de N900 ook wel wat is
Je mag de mijne wel overkopen, ik krijg hem binnenkort terug van de mensjes die hem maken..quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:19 schreef miesjelle112 het volgende:
Ik lees in veel recensies dat de accu van de N900 niet al te best is, klopt dit?
Hoe lang doet ie het ongeveer bij gemiddeld gebruik (in mijn geval af en toe internet en smsen)?
Ben opzoek naar een nieuwe telefoon, de C6 staat tot nu toe bovenaan het lijstje, maar misschien dat de N900 ook wel wat is
Nee, hij is echt beduidend vele malen langzamer als toen ik hem net nieuw had.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:40 schreef PiRANiA het volgende:
Misschien mis je die snelheid gewoon
Dat gaat bij mij niet echt op, ik studeer Informatica en nerd er een eind op los hoorquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:36 schreef Boze_Appel het volgende:
Teehee, ik ben verder aan het nerden geweest en mijn N900 doet nu automagisch al mijn autoritjes recorden, thuis automagisch via wifi syncen en daarna in een database prakken zodat ik daarna nutteloze grafiekjes kan maken.![]()
Ik denk overigens dat, buiten hardwareklachten, de meeste klachten komen van mensen die een mainstream telefoon verwachten. Dat is het gewoon niet.
Haha, is t mis met de telefoon of ligt het gewoon aan jou?quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:29 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
Je mag de mijne wel overkopen, ik krijg hem binnenkort terug van de mensjes die hem maken..
Maar ben hem kotsbeu
vind hem niets voor mij.
Zet je hem welleens volledig uit? Sommige apps en dingen zijn overgezet van een omgeving die eigenlijk nooit bedoelt was voor een N900 en kunnen dan soms welleens 'hangen'.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:37 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Nee, hij is echt beduidend vele malen langzamer als toen ik hem net nieuw had.
Het ligt aan mij denk ik ook, want bij mij willen telefoons nooit werkenquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:40 schreef miesjelle112 het volgende:
[..]
Haha, is t mis met de telefoon of ligt het gewoon aan jou?
Voor wat is ie nu op 'reparatie' dan?quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
Het ligt aan mij denk ik ook, want bij mij willen telefoons nooit werkenen dan worden ze verkocht / gerepareerd en de ander heeft er nooit problemen verder mee
ik kreeg hem terug van de reparatie omdat wifi het niet meer deed en toen ineens kon hij niet meer opgeladen wordenquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:36 schreef miesjelle112 het volgende:
[..]
Voor wat is ie nu op 'reparatie' dan?
Hahah ja daar ben je mooi meequote:Op dinsdag 28 september 2010 20:46 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
ik kreeg hem terug van de reparatie omdat wifi het niet meer deed en toen ineens kon hij niet meer opgeladen worden
Ja en nee in die volgorde.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zet je hem welleens volledig uit? Sommige apps en dingen zijn overgezet van een omgeving die eigenlijk nooit bedoelt was voor een N900 en kunnen dan soms welleens 'hangen'.
Heb je overigens een microSD erin zitten? De mediaplayer checkt die nl. ook en als die crap is ...
opnieuw starten traag met internet? denk internet cache vol zit dat is bij mij althansquote:Op woensdag 29 september 2010 09:41 schreef drumstickNL het volgende:Mijn N900 is zeer traag geworden, weet iemand hoe dit kan komen?
Telefoon zelf?quote:Op woensdag 29 september 2010 09:41 schreef drumstickNL het volgende:Mijn N900 is zeer traag geworden, weet iemand hoe dit kan komen?
Dat heb ik wel ja, dat ik hem wekelijks uit en aan moet zetten. Ik denk dat ik in het begin wel eens 2 maanden zonder opnieuw opstarten konquote:Op woensdag 29 september 2010 11:14 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Telefoon zelf?
Hier ook last van,keer aan en uit en het is weer voor een week opgelost. Bij mij althans.
In het begin deed ik het helemaal niet,totdat het niet meer te doen was toen eens in de 3/4 weken gedaan. Nu maar wekelijks. Als dat het enige 'probleem'blijft vind ik het goed.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:15 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat heb ik wel ja, dat ik hem wekelijks uit en aan moet zetten. Ik denk dat ik in het begin wel eens 2 maanden zonder opnieuw opstarten kon.
Inderdaad. Ik heb zelf geen klachten verderquote:Op woensdag 29 september 2010 11:18 schreef Rainesz het volgende:
[..]
In het begin deed ik het helemaal niet,totdat het niet meer te doen was toen eens in de 3/4 weken gedaan. Nu maar wekelijks. Als dat het enige 'probleem'blijft vind ik het goed.
woehoee..quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:12 schreef Athlon64x het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAA N900 kan Meego draaien
Een voor eindgebruikers vrij nutteloze betaquote:
je maakte zeker een foto van je zelf...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:48 schreef Athlon64x het volgende:
wtf is dit nou voor iets debiels ik wil een foto maken gaat dat ding zomaar uit
nee van jij vriendinquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
je maakte zeker een foto van je zelf...
Ik moet scherm laten vervangen binnenkort dus kan er mee kloten? Hoe haal je zo een RC binnen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:41 schreef MisterSqueaky het volgende:
De nieuwe Meego 1.1 zou 21-10 uit moeten komenEr staan al RC candidates in de repositories... als is het wellicht voor de N900 handiger om te wachten op de PR update.
http://repo.meego.com/MeeGo/builds/quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik moet scherm laten vervangen binnenkort dus kan er mee kloten? Hoe haal je zo een RC binnen?
quote:als jij mij leert hoe ik het er op krijg, ben ik je test persoonOp donderdag 21 oktober 2010 12:04 schreef PiRANiA het volgende:
stoer.
Nu nog even bedenken of ik het er op gok
quote:dmv cmd.exe.Op donderdag 21 oktober 2010 12:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
als jij mij leert hoe ik het er op krijg, ben ik je test persoon
quote:De commandos zijn te vinden @?Op donderdag 21 oktober 2010 12:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
dmv cmd.exe.
Je moet dan enkele commando's intikken en dan kan je het bestand erop flashen.
quote:http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewtopic.php?f=3&t=663Op donderdag 21 oktober 2010 12:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
check even dit forum hier, hier zal het ongetwijfeld staan
quote:http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewtopic.php?f=3&t=663&start=98Op donderdag 21 oktober 2010 12:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewtopic.php?f=3&t=663
quote:Was ik net aangekomen, thnx :pOp donderdag 21 oktober 2010 12:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewtopic.php?f=3&t=663&start=98
quote:Firmware hernoemen naar PR13.BIN. Dat bestand en de flasher in c:/n900 zetten.Op donderdag 21 oktober 2010 12:23 schreef Triggershot het volgende:
No luck, in flasher krijg ik 'files in c:/n900 not found'
quote:sorry voor de domme vraag, maar hebben we het dan over de rar of uitgepakte wat hernoemd moet worden?Op donderdag 21 oktober 2010 12:27 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Firmware hernoemen naar PR13.BIN. Dat bestand en de flasher in c:/n900 zetten.
Ik heb het een tijdje terug ook gedaan met 1.2
Ik ga het toestel morgen dna ook flashen naar 1.3
quote:Het rar bestand uitpakken, en dat bin bestand hernoemen naar PR13.binOp donderdag 21 oktober 2010 12:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
sorry voor de domme vraag, maar hebben we het dan over de rar of uitgepakte wat hernoemd moet worden?
quote:Uitgepakte gok ik.Op donderdag 21 oktober 2010 12:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
sorry voor de domme vraag, maar hebben we het dan over de rar of uitgepakte wat hernoemd moet worden?
quote:tofOp donderdag 21 oktober 2010 12:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Hmm hier ook, ik heb ff berichtje geplaatst op dat n900 forum..
quote:Bij utilitie 2 sluit het automatisch af. Bij jou ook?Op donderdag 21 oktober 2010 12:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://www.eurosc.nl/n900/flasher.zip
Dat bestand uitpakken en in de map N900 zetten. Vervolgens de flasher uitvoeren en instructies volgen.
quote:yes. als je nu weer de flasher opstart heb je alle opties.Op donderdag 21 oktober 2010 13:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bij utilitie 2 sluit het automatisch af. Bij jou ook?
quote:optie 4: Start normal mode?Op donderdag 21 oktober 2010 13:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
yes. als je nu weer de flasher opstart heb je alle opties.
quote:Nope, zover komtie helaas niet. Ik blijf weer die 9 opties krijgen, na click to continue.Op donderdag 21 oktober 2010 13:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
uuh je kunt nu optie: C. FLASH PR13 FIRMWARE kiezen?
quote:doe is screentje.Op donderdag 21 oktober 2010 13:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nope, zover komtie helaas niet. Ik blijf weer die 9 opties krijgen, na click to continue.
quote:Mua, ik merk nog geen verschil.Toepassingsbeheer schijnt wat sneller te werken heb ik het gevoel..
quote:Bij optie 1 word de FLASHDRV.exe geinstalleerd, en daarna voer je optie 2 uit.Op donderdag 21 oktober 2010 13:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wanneer ik optie 2 kies, sluit het vanzelf af en mag ik het weer opnieuw starten.
quote:Jup, beiden gedaan.Op donderdag 21 oktober 2010 13:31 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Bij optie 1 word de FLASHDRV.exe geinstalleerd, en daarna voer je optie 2 uit.
En het kan zijn dat je Windows 7 hebt, probeer het is met een XP machine.
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 13:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jup, beiden gedaan.
No XP here.![]()
Wordt dan wachten. Thanks iig.
quote:Kreeg 1.3 geen dualboot?Op donderdag 21 oktober 2010 13:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Mua, ik merk nog geen verschil.Toepassingsbeheer schijnt wat sneller te werken heb ik het gevoel..
quote:1.3 zijn dus eik wat bugfixes en wat sneller?Op donderdag 21 oktober 2010 14:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
klopt. maar daar zijn ze op terug gekomen.
quote:Op win7? Ik kom dus niet voorbij die utilitie 2.Op donderdag 21 oktober 2010 14:26 schreef Kuhly het volgende:
Ik heb hem erop ja. Moet ik hem nou weer overclocken ook?
Trouwens Trigger, probeer PR13 zonder die .BIN, toen werkte het bij mij.
quote:Ow, sorry.Op donderdag 21 oktober 2010 14:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Op win7? Ik kom dus niet voorbij die utilitie 2.
quote:Dan weten we dat het iig aan W7 ligt.Op donderdag 21 oktober 2010 14:53 schreef Kuhly het volgende:
[..]
Ow, sorry.
Ik kon die flasher niet eens openen in W7..
quote:Dat is vaak een probleem jaOp donderdag 21 oktober 2010 15:21 schreef Triggershot het volgende:
Haha het zit me echt tegen. Windows validation requiered.
quote:juist.Op donderdag 21 oktober 2010 17:43 schreef Triggershot het volgende:
Voor de mensen die het geflashed hebben, er is dus geen dualboot?
quote:Kon je dualbooten in 1.2 dan?Op donderdag 21 oktober 2010 18:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hmm, geenenkel voordeel tov het multibooten met n900 ipv 1.2?
quote:Nitdroid, maar met een beetje klussen zou Meego er ook wel bij kunnen, lijkt me?Op donderdag 21 oktober 2010 18:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Kon je dualbooten in 1.2 dan?
quote:VLC installeren en dat gebruikenOp donderdag 21 oktober 2010 20:09 schreef lkb9000 het volgende:
Ik wil graag een betere library voor m'n video'sVaak weigert hij zelfs de filmpjes af te spelen die ik met de telefoon zelf heb opgenomen
![]()
quote:Ik wist niet dat dat er wasOp donderdag 21 oktober 2010 20:18 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
VLC installeren en dat gebruiken?
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 20:59 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Ik krijg mijn N900 echt niet degelijk verkocht
quote:Volgende repo/catalogus toevoegen:Op donderdag 21 oktober 2010 20:24 schreef lkb9000 het volgende:
Edit: ik kan hem zo snel niet vinden, waar download ik VLC? In de app manager vind ik slechts VLC remote.
quote:Bedankt!
quote:met een eenvoudige install of heel wat geklus.Op vrijdag 22 oktober 2010 14:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Bedankt!
In PR 1.3 hebben ze er voor gezorgd dat er in de toekomst (wanneer meego uitkomt) het mogelijk is om te dualbooten
quote:Ik kan er niet van genieten want ik kan er niet mee om gaanOp donderdag 21 oktober 2010 21:00 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
gebruik hemflash het toestel en geniet ervan
quote:Gebeurt mij nooit eigenlijkOp zaterdag 23 oktober 2010 11:36 schreef Athlon64x het volgende:
waarom zit die camera knop zo klote nu druk ik altijd per ongeluk op uit knop
quote:Heb ik ook nog nooit meegemaaktOp zaterdag 23 oktober 2010 11:36 schreef Athlon64x het volgende:
waarom zit die camera knop zo klote nu druk ik altijd per ongeluk op uit knop
quote:Met de gelekte f/w?Op zaterdag 23 oktober 2010 14:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
hmm, mn n900 blijft constant rebooten...kut
quote:Dat probleem had ik ook altijd ja.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:07 schreef Triggershot het volgende:
Lukt het jullie om AMSN te installeren, ik krijg steeds missing files in package.
quote:Er zijn al tig beta versies van meego 1.1 uitOp zondag 24 oktober 2010 16:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Hierop kun je zien als de firmware uitgebracht is: http://tablets-dev.nokia.com/nokia_N900.php
Hoe het precies zit met meego weet ik nog niet helemaal. De mogelijkheid om te dualbooten is in 1.3 ingebouwd. Zodra meego uitkomt (dus een beta versie) kun je dual booten...
quote:Ik twijfelde al, als die officiele release uitkomt, en als 1.3 uitkomt dna is de mogelijkheid om te dualbooten. maar 1.3 kan hier nog wel enkele weekjes op zich laten wachten...Op zondag 24 oktober 2010 17:00 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Er zijn al tig beta versies van meego 1.1 uitDe officiële release zou ook deze week moeten komen.
quote:En ze lijken op koers - versie 1.0.99.3 is te downloaden, ook al staat die niet eens in het releaseschemaOp zondag 24 oktober 2010 17:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik twijfelde al, als die officiele release uitkomt, en als 1.3 uitkomt dna is de mogelijkheid om te dualbooten. maar 1.3 kan hier nog wel enkele weekjes op zich laten wachten...
Officieel komt hij de 27ste uit.
quote:idd, op de site van MeeGo is alleen Versie 1.0.80.8 te downloadenOp zondag 24 oktober 2010 17:08 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
En ze lijken op koers - versie 1.0.99.3 is te downloaden, ook al staat die niet eens in het releaseschema
De website van MeeGo wordt helaas heel wat minder zorgvuldig bijgehouden... als in "niet".
quote:http://repo.meego.com/MeeGo/builds/Op zondag 24 oktober 2010 17:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
idd, op de site van MeeGo is alleen Versie 1.0.80.8 te downloaden
We wachten rustig af![]()
quote:Ik zit daar nog steeds niet op te wachten voor ze degelijke qt-ondersteuning hebben wat gewoon nog niet in orde is.
quote:Neem dan deze:Op woensdag 27 oktober 2010 18:51 schreef Triggershot het volgende:
http://wiki.meego.com/ARM/N900/Install/U-Boot_from_scratch
quote:Helaas is er voor de Palm Pre ook geen PeggleOp woensdag 27 oktober 2010 18:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Need for Speed
Hoe te installeren?
Het spel?
http://www.megaupload.com/?d=V4VSLQTN
Meer games?
http://forum.mobilism.org/viewforum.php?f=558![]()
*Niet alle games zullen werken.
quote:Volgens het release schema wel. Maar de site zwijgt verder in alle talen over de release... en in de repos staan alleen de RCs.Op woensdag 27 oktober 2010 20:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Vandaag zou toch de final komen van meego?
quote:http://wiki.meego.com/ARM/N900/Install/MMCOp donderdag 28 oktober 2010 00:24 schreef PiRANiA het volgende:
http://thehandheldblog.co(...)booting-maemo-meego/
quote:Geen idee, draai 'top' eens op de terminal en kijk wat er zo veel resources neemtOp donderdag 28 oktober 2010 14:17 schreef drumstickNL het volgende:
Weet iemand waarom je N900 zo traag als dikke stront kan worden? Als ik een liedje luister stottert hij elke 5 seconden.
quote:Tijd voor een reflash? met PR1.3 is mn toestel supersnel..Op donderdag 28 oktober 2010 14:17 schreef drumstickNL het volgende:
Weet iemand waarom je N900 zo traag als dikke stront kan worden? Als ik een liedje luister stottert hij elke 5 seconden.
quote:aah daar zit het probleem idd.Op donderdag 28 oktober 2010 14:31 schreef drumstickNL het volgende:
Waar kan ik die krijgen dan? Ik heb mijn N900 overclocked naar 800Mhz en nu krijg ik geen updates meer.
quote:Die van mij is iets sneller met PR1.3, maar nog steeds niet zo snel als in het begin, ik heb ook teveel zooi geinstalleerd staanOp donderdag 28 oktober 2010 14:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Tijd voor een reflash? met PR1.3 is mn toestel supersnel..
quote:apt-get autoremove al welleens uitgevoerd om overbodige libraries en meuk eg te halen?Op donderdag 28 oktober 2010 15:18 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Die van mij is iets sneller met PR1.3, maar nog steeds niet zo snel als in het begin, ik heb ook teveel zooi geinstalleerd staan
quote:Nee dat wist ik nietOp donderdag 28 oktober 2010 15:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
apt-get autoremove al welleens uitgevoerd om overbodige libraries en meuk eg te halen?
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 15:22 schreef drumstickNL het volgende:
Ik heb nu een maemo 5 update geïnstalleerd, is dat 'm?
quote:eerst 'gainroot' (moet je die wel geinstalleerd hebben) en dan 'apt-get autoremove' en dan krijg je een lijstje van zooi wat door geen enkel programma gebruikt wordt.Op donderdag 28 oktober 2010 15:24 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Nee dat wist ik niet
Die haalt alleen overbodig spul weg? Moet je in de root zijn?
quote:Ik kreeg een lijst met.... 0 programma'sOp donderdag 28 oktober 2010 15:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
eerst 'gainroot' (moet je die wel geinstalleerd hebben) en dan 'apt-get autoremove' en dan krijg je een lijstje van zooi wat door geen enkel programma gebruikt wordt.
quote:yes. of typ sudo gainrootOp donderdag 28 oktober 2010 16:05 schreef drumstickNL het volgende:
wut, gainroot? Is dat een applicatie?
quote:Same hereOp donderdag 28 oktober 2010 15:53 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik kreeg een lijst met.... 0 programma's
quote:LETS ROCK & ROLL!Op donderdag 28 oktober 2010 16:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://talk.maemo.org/showthread.php?p=826595#post826595
howto voor meegoooo
quote:idd, ach het werktOp donderdag 28 oktober 2010 17:15 schreef lkb9000 het volgende:
Groetjes uit MeeGo
Erg snel is ie nog niet
quote:Wat is meego: http://en.wikipedia.org/wiki/MeeGoOp donderdag 28 oktober 2010 17:19 schreef drumstickNL het volgende:
Wat is meegoo? Omg, en ik maar denken dat ik vrij veel wist van dit soort dingen.Helemaal blij was ik met mijn overclock.
quote:MeeGo is de opvolger van Maemo (het OS dat nu op je N900 draait) en Moblin (een OS voor netbooks), ontstaan uit een samenwerkingsverband tussen Nokia en Intel. De N900 dient als testtoestel voor dit OS, maar of Nokia het gebruik op de N900 ook officieel gaat ondersteunen voor "normale" eindgebruikers is nog altijd twijfelachtig.Op donderdag 28 oktober 2010 17:19 schreef drumstickNL het volgende:
Wat is meegoo? Omg, en ik maar denken dat ik vrij veel wist van dit soort dingen.Helemaal blij was ik met mijn overclock.
quote:Overclocken op MeeGo!Op donderdag 28 oktober 2010 17:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
idd, ach het werkt
[..]
Wat is meego: http://en.wikipedia.org/wiki/MeeGo
quote:http://www.nu.nl/gadgets/(...)ng-gsm-mogelijk.htmlAMSTERDAM - Nieuwe software maakt gezichtsherkenning op de mobiele telefoon mogelijk. Dit zou beveiliging zoals een PIN-code of toetsenbordblokkering, over het algemeen gezien als onveilig, overbodig maken.
Donderdag hebben wetenschappers van de University of Manchester de nieuwe software gepresenteerd op een demoversie van de Nokia N900. De technologie moet uiteindelijk kunnen vertellen wie de gebruiker is, maar ook welke richting hij of zij kijkt. Zelfs de gemoedsstand van de gebruiker zal de gsm in de toekomst herkennen.
Verfijnde versie
Gezichtsherkenning wordt al gebruikt op laptops, webcams en de Xbox 360. Dit is de eerste keer dat deze technologie in een verfijnde versie voor mobiele telefoons gebruikt kan worden.
'‘De camera van je telefoon maakt een video van je gezicht die daarmee 22 gelaatstrekken in het geheugen opslaat,” zegt Phil Tresadern, hoofdonderzoeker van het project. “Bestaande technieken voor gezichtsherkenning geven slechts een globale indruk van het gezicht.”
Nauwkeuriger
Omdat de nieuwe software nauwkeuriger is, kan gezichtsherkenning ook gebruikt worden voor nieuwe manieren van communiceren via de mobiele telefoon.
Voorlopig toont alleen Nokia interesse, maar de software is beschikbaar voor iedere ontwikkelaar van mobiele telefoons.
quote:Dit heb ik al heel lang terug gezien, eens zoeken.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/gadgets/(...)ng-gsm-mogelijk.html
Uiteraard op een N900.
quote:Ik snap dat niet, ik heb dat ook maar krijg gewoon updates. Niet dat het erg is.
quote:Same here, ik krijg ook gewoon opdatesOp vrijdag 29 oktober 2010 17:26 schreef Kuhly het volgende:
[..]
Ik snap dat niet, ik heb dat ook maar krijg gewoon updates. Niet dat het erg is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |