abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:42:33 #1
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85027333






"So much has been said and written about the Beatles -- and their story is so mythic in its sweep -- that it's difficult to summarize their career without restating clichés that have already been digested by tens of millions of rock fans. To start with the obvious, they were the greatest and most influential act of the rock era, and introduced more innovations into popular music than any other rock band of the 20th century. Moreover, they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did and the most popular at what they did. Relentlessly imaginative and experimental, the Beatles grabbed a hold of the international mass consciousness in 1964 and never let go for the next six years, always staying ahead of the pack in terms of creativity but never losing their ability to communicate their increasingly sophisticated ideas to a mass audience. Their supremacy as rock icons remains unchallenged to this day, decades after their breakup in 1970."
Lees verder



Officiële websites:
The Beatles
John Lennon
Paul McCartney
George Harrison
Ringo Starr

Wikipedia:
Op de Engelse Wikipedia is vrij veel Beatles informatie te vinden, namelijk over the Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo.

Overige links:
Alle videoclips, al dan niet officieel
Beatles Radio
Groot overzicht van alle (Beatles en solo) bootlegs



Vorige topics:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49

Tournaments:
Beatles Tournament 2002 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - Winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus
The Beatles Album Tournament 2009 - Winnaar: Revolver

De openingspost is gemaakt door Arn0 en kan hier teruggevonden worden.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:51:00 #2
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85027746
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:40 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, van mij mag het allemaal deze kant op komen, natuurlijk :P! Maar ben wel bang dat McCartney weer het onderspit gaat delven door de Lennon-releases, what's new :').

Weet wel dat ik niet voor de 10de keer Lennon's complete catalogus ga kopen, en me beperk tot "Double Fantasy Stripped", een project waar ik ontzettend naar uitkijk. En natuurlijk moeten we weer een complete boxset met het oude liedje kopen om nieuwe nooit eerder uitgebrachte Lennon-opnames te bemachtingen, ben ik ook echt niet van plan. Zullen ook wel weer exclusieve digitale downloads aan gekoppeld worden. Iets waar de wondere wereld van het internet me misschien wel bij kan gaan helpen ;).
Ik gooi misschien die enkele Lennon CDs die ik al heb denk ik in de verkoop en schaf dan de boxset aan. Maar die exclusieve digitale downloads mogen uitblijven :{

Ik hoop trouwens echt dat die Scorsese documentaire hier in de bioscoop gedraaid wordt, maar ik vrees ervoor.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85028616
Ligt er aan of je er mee kan leven dat je alleen de inferieure originele mixen bezit :P.

Zou dat voor het eerst zijn, trouwens? Dat van een artiest eerst z'n catalogus geremixed wordt uitgebracht, en 10 jaar later de originele mixen remastered? En gaan ze een stap terug, en wordt dit nu weer de standaard? Dus komen ze ook nog los uit? De remixes zijn nog gewoon te krijgen. Wat een chaos :P.

En ik kan mij herinneren dat "No Direction Home" in bepaalde filmhuizen in Nederland werd gedraaid, dus we kunnen het hopen.
pi_85031161
TerugVindPaperbackwriter
pi_85034362
hoi.
pi_85051493
En gisteren in Toronto speelde McCartney z'n 10de solo-show in Canada. Setlist B met "Drive My Car", "I've Just Seen A Face" en "And I Love Her". En, wat een verrassing: "Mull Of Kintyre". Een meisje hield een bord omhoog met: "My dad drove me 2000 kilometres to hug a Beatle". Tijdens de toegift bracht McCartney haar het podium op. "A long way to drive for a sweaty hug", aldus McCartney.
pi_85053547
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:27 schreef Aisumasen het volgende:
En gisteren in Toronto speelde McCartney z'n 10de solo-show in Canada. Setlist B met "Drive My Car", "I've Just Seen A Face" en "And I Love Her". En, wat een verrassing: "Mull Of Kintyre". Een meisje hield een bord omhoog met: "My dad drove me 2000 kilometres to hug a Beatle". Tijdens de toegift bracht McCartney haar het podium op. "A long way to drive for a sweaty hug", aldus McCartney.
Is het fout om hier jaloers op te zijn?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85053655
Nou, als we McCartney ooit nog mogen zien, maak je een bord met de vraag of je de eerste mannelijke podiumbestuiver mag worden ;).

edit: Oh wacht, bovenstaande filmpje... :') Hm. Je bent geen schone jongedame, geen schattig kind, denk dat je het uit je hoofd moet zetten :P.
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:26:48 #10
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85054048
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:16 schreef Aisumasen het volgende:
edit: Oh wacht, bovenstaande filmpje... :') Hm. Je bent geen schone jongedame, geen schattig kind, denk dat je het uit je hoofd moet zetten :P.
.. :{ Daar gaat mijn droom ;(


Maar nu we het toch over McCartney hebben, ik ben nu pas écht zijn solo werk aan het ontdekken. Voorheen kende ik al wel wat albums uiteraard maar nog lang niet alles. Wat heb ik de beste man onderschat zeg! Ik heb 'm in de afgelopen drie maanden zelfs meer afgespeeld dan The Beatles :P En ook de dingen die algemeen als "slecht" werden ontvangen, vind ik nog steeds goed. Het meeste dan.

Ik heb echt spijt dat ik zolang vooral bij Lennon solo ben gebleven en bij McCartney vooral de bekende albums heb beluisterd. En dan te bedenken dat ik nog steeds niet alles van 'm heb beluisterd.. :9
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85054951
Het solowerk van Ringo is dan weer uitermate droevig.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:46:39 #12
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85055068
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:43 schreef marcodej het volgende:
Het solowerk van Ringo is dan weer uitermate droevig.
Mwah. Niet al zijn werk over een kam scheren. Ik blijf het keer op keer zeggen maar zijn album uit 1973, "Ringo", is en blijft een prachtige popplaat _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85055979
Vinyl Remasters :9~ Ik zit er dan toch wel aan te denken mijn huidige Beatles en wellicht Solo-LP's in de verkoop te gooien voor een stereo boxset, afhankelijk van de prijs (als die onmogelijk is zet ik het verkopen wel uit mn kop)
pi_85056615
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:26 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Maar nu we het toch over McCartney hebben, ik ben nu pas écht zijn solo werk aan het ontdekken. Voorheen kende ik al wel wat albums uiteraard maar nog lang niet alles. Wat heb ik de beste man onderschat zeg! Ik heb 'm in de afgelopen drie maanden zelfs meer afgespeeld dan The Beatles :P En ook de dingen die algemeen als "slecht" werden ontvangen, vind ik nog steeds goed. Het meeste dan.

Ik heb echt spijt dat ik zolang vooral bij Lennon solo ben gebleven en bij McCartney vooral de bekende albums heb beluisterd. En dan te bedenken dat ik nog steeds niet alles van 'm heb beluisterd.. :9
_O_. Vroeg me al af wanneer we dit bericht zouden kunnen verwachten ;). Ben benieuwd welke albums/songs je nog niet kent eigenlijk. En wat zijn je favoriete albums? Het is grappig, want toen ik de solo-Beatles catalogus aan het ontdekken was, heb ik het grootste deel van McCartney ook links laten liggen. Kwam deels door de shitload aan albums en losse singles die hij gemaakt heeft waardoor ik niet wist waar te beginnen, en deels door het beeld wat ontstaan is dat hij na 1970 geen songs meer kon schrijven. (Iets wat hij gedeeltelijk aan zichzelf te danken heeft, door keer op keer bepaalde hoofdstukken uit z'n carrière te vergeten. Maar, zoals gezegd, met de huidige setlist lijkt het tij gekeerd.) En als ik dan "Live And Let Die", "Ebony & Ivory" of "Mull Of Kintyre" hoorde, wist ik het wel... "Mind Games" of "Walls & Bridges" nog maar een keer!

Maar sinds ik McCartney's werk niet meer onderschat, ontdek ik nog elke maand een verborgen juweel in z'n catalogus. Toevallig genoeg lees ik net dit artikel uit een Canadees dagblad, met het volgende kopje:

quote:
Neglected tracks offer big rewards

1. The Back Seat of My Car (1971): A dreamy, sad, cinematic mini-suite that brought the album Ram to a dramatic close.

2. Sally G (with Wings; 1974): "Take it, chaps," McCartney disarmingly tells his musicians near the end of this pedal-steel and fiddle delight. Translation: not real country, but a witty tip of the hat.

3. She's My Baby (with Wings; 1976): A fairly ordinary pop trifle is elevated to irresistible with the simplest four-note guitar lick and a defiantly content vocal. (Remember, this was a period when Beatlemaniacs, rock purists and critics treated Wings as a personal act of betrayal.)

4. Daytime Nightime Suffering (with Wings; 1979): The blink-and-miss Beach Boys a cappella bit near the end of this punchy pop beauty is worth the price of admission.

5. Arrow Through Me (with Wings; 1979): Recently sampled by Erykah Badu, its seductive oddball melody sparkles over an arrangement that salutes Stevie Wonder.

6. Take It Away (1982): Mostly for its wonderful opening bars, where the slinky bass line is poked by electric piano as double drums lay down the beat. Still, the layered harmonies on this dazzlingly bright track are nothing to sneeze at, either.

7. Put It There (1989): A melody to die for, sung at the height of his range, with a tasteful string arrangement and words that leave few parents unmoved. McCartney at his best.

8. Young Boy (1997): Listen for Steve Miller's guitar solo and that gorgeous coda where the tempo slows down and the organ washes over everything.

9. Back In the Sunshine Again (2001): The lyrics speak of relief and release, but the song's bluesy tone and McCartney's slow-burn vocal performance suggest otherwise.

10. Riding To Vanity Fair (2005): As dark as McCartney ever gets, this brilliant post-Heather Mills track alludes to betrayal and resentment, with an ominous string arrangement to drive the discomfort home.
Ik had het kunnen zijn die bovenstaande nummers zou hebben uitgekozen :D. Jammer genoeg gaat alle aandacht straks weer uit naar de 15de heruitgave van de Lennon-albums, inclusief speciale edities van Mojo Magzine en Uncut over "saint Lennon".
pi_85057087
Jij weet zeker geen adres/website waar ik Chaos&Creation (vinyl) van McCartney kan kopen, Aisu? Ergens waar ze geen belachelijke 40 euro vragen voor een LP?
pi_85057396
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:21 schreef Aisumasen het volgende:

[..] Jammer genoeg gaat alle aandacht straks weer uit naar de 15de heruitgave van de Lennon-albums, inclusief speciale edities van Mojo Magzine en Uncut over "saint Lennon".
Whaha, en verdomd als het niet waar is... _O- Uncut Magazine heeft een "What The Beatles Did Next"-serie. In de aankomende september-editie van het blad krijgt McCartney een mini-stukje om te praten over z'n "vlucht naar het platteland" na het uiteenvallen van The Beatles. Maar... Wie zien we daar op de voorkant van de augustus-uitgave?

pi_85058715
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:33 schreef blckbb het volgende:
Jij weet zeker geen adres/website waar ik Chaos&Creation (vinyl) van McCartney kan kopen, Aisu? Ergens waar ze geen belachelijke 40 euro vragen voor een LP?
Op dit moment niet, gek genoeg is nu alleen het vinyl van "Memory Almost Full" te bestellen via de reguliere platenzaken in Nederland. Zou even wachten, misschien veranderd dat als de catalogus weer op z'n plek zit. Maar misschien was hij wereldwijd dermate gelimiteerd, dat je geen goedkopere exemplaren meer hoeft te verwachten.

Daar komt bij, al z'n albums uit het CD-tijdperk (tot, of dus tot en met?) "Chaos And Creation" zijn op vinyl nagenoeg onvindbaar. Probeer maar eens een "Off The Ground", "Driving Rain" of "Flaming Pie" op vinyl te vinden. Tot nu toe is alleen die laatste me gelukt. Normale prijs voor het vinyl van "Chaos And Creation" was trouwens 30 euro.

Oh, en als je de keus hebt, zou ik voor een Amerikaanse persing gaan. Weet niet hoe ze qua geluid met elkaar vergelijken, maar ik had 2 Europese exemplaren, en die 'zweefden beide lichtelijk'.
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:26:02 #18
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85059373
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:21 schreef Aisumasen het volgende:
Toevallig genoeg lees ik net dit artikel uit een Canadees dagblad, met het volgende kopje:
Tof artikel! Niet alleen die lijst, maar ook de rest van het artikel zijn mooi geschreven. En vind het wel geinig dat Dylan dat zei over McCartney, zeker na dit:

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85062338
Haha, was net aan het zappen, en zag ineens de "Let It Be" single-cover langskomen. Die vreselijke serie "Toen Was Geluk Nog Heel Gewoon" is op Nederland 2: "De nieuwe plaat van The Beatles maakt de gemoederen los". Tijd dat die serie stopt :P.
pi_85063648
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:21 schreef Aisumasen het volgende:
[..] De release-datum van de mono- en stereo vinyl boxsets van The Beatles staat nu op 22 november 2010, en waarschijnlijk komen daar ook nog de rode en de blauwe verzamelaars geremastered bij, als kerst cash-in. [..]
http://www.amazon.com/1962-1966-Red-Remastered-Beatles/dp/B003YNFYCO/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1281376738&sr=1-1
http://www.amazon.com/1967-1970-Blue-Remastered-Beatles/dp/B003YNFYD8/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1281376738&sr=1-2

:D.
pi_85068245
Details bekend over de aankomende Lennon-releases!

quote:
BOX SET "John Lennon BOX" (Limited Manufacture)

• Total of 11 Discs. Includes 8 discs of original solo albums, rare recording Disc, unreleased tracks, and EP unrecorded on CDs.
• Deluxe BOX which stores all 11 discs which are digi-sleeve package.
• Booklet with limited John Lennon art print, rare photos, art work, collage, lyrics, liner notes.

Original Album Re-master CD (8 Titles)

• John Lennon's Original mix latest re-masters.
• "Double Fantasy" is 2CD discs which includes the original and the new remix & produced version "Stripped Down".
- "John Lennon BOX" does not include the "Stripped Down".
• All albums are digi package with original art work.
• Booklet with new liner notes.

New BEST Album "Power To The People" (2 Editions)

• 15 tracks of John's most popular hit songs.
• Experience Edition: CD+DVD / Standard Edition: 1 CD.
• Experience Edition includes the same CD as the Standard Edition with a DVD with music videos.

4CD Discs "Gimme Some Truth" categorized into themes.

• 4CD Discs which includes total of 72 tracks categorized into themes.
- Roots: John's rock 'n' roll roots and influences
- Working Class Hero: John's socio-political songs
- Woman: John's love songs
- Borrowed Time: John's songs about life
• Rare photos and new liner note essay.
Nu het enige écht interessante, de bonus disc in de "Signature Box":

quote:
Bonus Disc 1: Home Recording

1. Mother
2. Love
3. God
4. I Found Out
5. Nobody Told Me
6. Honey Don't
7. One Of The Boys
8. India India

9. Serve Yourself
10. Isolation
11. Remember
12. Beautiful Boy
13. I Don't Wanna Be A Soldier
Drie onuitgebrachte songs, namelijk een "Honey Don't"-cover, en de twee Lennon-originals "One Of The Boys" en "India, India". Al jaren te vinden op bootleg, maar nu voor het eerst officieel uitgebracht. Nooit eerder op bootleg verschenen, maar wel hier te vinden, zijn thuis-demo's voor (uit m'n hoofd) "Mother", "Love", "Isolation", "Remember" en "I Don't Wanna Be A Soldier". Iets om naar uit te kijken dus.

Bonus-disc nummer 2 zal de non-album singles "Power To The People", "Happy X-Mas (War Is Over"), "Instant Karma!", "Cold Turkey", "Move Over Ms. L (nee Arn0, ik vroeg om een remix, geen remaster ;)) en "Give Peace A Chance" bevatten. Geen bonus-tracks op de reguliere albums, maar "Double Fantasy Stripped Down" heeft dezelfde tracklist en volgorde als het origineel, wat betekent dat het album niet verminkt wordt, en het ook Yoko Ono's songs zal bevatten.

Voor wie zich interesseert in de tracklist van de zoveelste Lennon-compilaties: http://www.hmv.co.jp/en/select/beatles/article/1008050069/
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:45:04 #22
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85069006
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:32 schreef Aisumasen het volgende:
Geen bonus-tracks op de reguliere albums, maar "Double Fantasy Stripped Down" heeft dezelfde tracklist en volgorde als het origineel, wat betekent dat het album niet verminkt wordt, en het ook Yoko Ono's songs zal bevatten.
Precies waar ik voor hoopte _O_ Goed nieuws dus. En nieuwe ongebootlegde demo's zijn altijd tof, uiteraard.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85074836
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:12 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Op dit moment niet, gek genoeg is nu alleen het vinyl van "Memory Almost Full" te bestellen via de reguliere platenzaken in Nederland. Zou even wachten, misschien veranderd dat als de catalogus weer op z'n plek zit. Maar misschien was hij wereldwijd dermate gelimiteerd, dat je geen goedkopere exemplaren meer hoeft te verwachten.

Daar komt bij, al z'n albums uit het CD-tijdperk (tot, of dus tot en met?) "Chaos And Creation" zijn op vinyl nagenoeg onvindbaar. Probeer maar eens een "Off The Ground", "Driving Rain" of "Flaming Pie" op vinyl te vinden. Tot nu toe is alleen die laatste me gelukt. Normale prijs voor het vinyl van "Chaos And Creation" was trouwens 30 euro.

Oh, en als je de keus hebt, zou ik voor een Amerikaanse persing gaan. Weet niet hoe ze qua geluid met elkaar vergelijken, maar ik had 2 Europese exemplaren, en die 'zweefden beide lichtelijk'.
Ik heb Memory Almost Full wel op LP ja, maar C&C is toch op Ram na mijn favoriete McCartney-plaat. Dus ik zal of moeten sparen voor C&C of anders het maar even naast me laten :P

Thanks voor de info :)
pi_85075081
Dylan over McCartney:
quote:
Everything that comes out of his mouth is just framed in melody.
Kan ik over Dylan niet zeggen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85092741
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:27 schreef blckbb het volgende:
Dylan over McCartney:
[..]

Kan ik over Dylan niet zeggen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is echt zielig hoe Dylan zingt nu. Ik kocht een cd van hem paar jaar terug, Dylen (complitatie) en werkelijk geweldige muziek. Mooie liedjes, goede stem. Nu kocht ik laatst een live-cd van hem, Unplugged en wat een nasaal gerommel zeg.
pi_85094293
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:56 schreef Writersright het volgende:

[..]

Het is echt zielig hoe Dylan zingt nu. Ik kocht een cd van hem paar jaar terug, Dylen (complitatie) en werkelijk geweldige muziek. Mooie liedjes, goede stem. Nu kocht ik laatst een live-cd van hem, Unplugged en wat een nasaal gerommel zeg.
Tsja, het is een beetje love it or hate it. Veel mensen zullen er wel van houden gezien hij (hoe onbegrijpelijk dan ook voor mij) grote zalen volspeeld. Er zou wel een hele leuke prijs aan die kaartjes hangen zal ik hem bezoeken, maar dat zou meer voor de Dylan-nostalgie zijn dan voor zijn performance zelf.

Anyways, laten we maar weer ontopic gaan? :s)
pi_85112455
quote:
En nu officieel:

quote:
The Beatles’ Classic 1973 ‘Red’ and ‘Blue’ Collections Remastered by Apple Corps Ltd. and EMI Music for Worldwide Release in October

The September 2009 release of The Beatles’ remastered original albums and new boxed collections in stereo and mono was one of the year’s top entertainment events, breaking chart records around the world. Apple Corps Ltd. and EMI Music are pleased to announce that The Beatles’ original 1973 compilations, 1962-1966 (‘Red’) and 1967-1970 (‘Blue’) have been digitally remastered for worldwide CD release on October 18 (October 19 in North America). Both 2CD packages include expanded booklets with original liner notes, newly written essays by Bill Flanagan, and rare photos.

The first Beatles compilations to be released after the band’s 1970 disbandment, the popular ‘Red’ and ‘Blue’ collections each feature a selection of singles and album tracks written by the band’s members.

‘Red’ and ‘Blue’ have been remastered by the same dedicated team of engineers at EMI Music’s Abbey Road Studios responsible for remastering The Beatles’ original UK studio albums, carefully maintaining the authenticity and integrity of the original analogue recordings. The result is the highest fidelity the catalogue has seen since its original release.
http://www.emimusic.com/n(...)-release-in-october/

Oktober 2010, stukje planning. Benieuwd welke mixen ze gebruiken.
pi_85198499
En nog meer releases in oktober van dit jaar (na de 'rode', de 'blauwe', 'Band on the run', 'Lennon box' ) :X

quote:
Ravi Shankar, George Harrison Box Set Release - October 19
Dark Horse Records Announces Ravi Shankar, George Harrison Box Set Release


Los Angeles – Dark Horse Records announced today the October 19th release of a limited edition deluxe box set, entitled RAVI SHANKAR GEORGE HARRISON COLLABORATIONS. The release honors the sitar master’s 90th birthday.

Collaborations is a 3 CD and 1 DVD uniquely numbered limited edition box set. All compositions were composed by Ravi Shankar and produced by George Harrison over a period of 20 years.

For the full press release, please visit:
http://www.georgeharrison(...)ison-box-set-release
pi_85199151
Ja, ik las het. Deze release sla voorlopig ik over, als je het niet erg vindt :+
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85245783
Hoe ziet de achterkant van de originele Europese stereo boxset er uit? http://i740.photobucket.com/albums/xx44/jdwguitars/backstereo.jpg Zoals de linker of zoals de rechter? De logo's onderaan zijn anders... Ik wil die box nu eindelijk wel eens gaan kopen, maar wil natuurlijk geen fake versie hebben. De versie waar ik op dit moment in geintereseerd bent ziet er qua achterkant uit zoals de linker:

- geen "Ringo Start" op de achterkant van Revolver
- geen 2x "Wild Honey Pie" op White Album achterkant
- zwarte 'touwtjes' ipv de rode die in fake sets zouden zitten
- geen Apple stickers op de voorkanten

Iemand enig idee?
Bleuh.
pi_85247662
Hm, als ze al die signalen die je noemt niet hebben, zou je er van uit kunnen gaan dat het een legitieme versie is. Hebben de DVD's in de Europese boxsets ook NTSC als video-formaat?

Zie 'em ook al een tijdje voor 175 euro bij de Mediamarkt liggen trouwens. Laagste winkelprijs die ik in Nederland ben tegengekomen.
pi_85247862
Ja, daar ga ik eigenlijk ook van uit. Maar ik lees verhalen over een missende FBI-warning op fake boxsets - maar ik kan me ook niet voorstellen dat er op EU boxsets een FBI-warning staat...?
Bleuh.
pi_85265505
De gok toch maar gewaagd en vanavond de box opgehaald voor 80 euro. En het is een echte :D
Bleuh.
pi_85272582
:)

quote:
Possible track listings for John Lennon remasters rarities discs

HMV's Japan site (http://www.hmv.co.jp/en/news/article/1008050069/) has a list of the tracks on the rarities discs of the John Lennon remasters box sets. We haven't been able to confirm whether the listings are the same for the U.S. sets. Often, Japanese releases have more tracks. That may or may not be the case here. (Thanks to Paul Soper for the alert.)

But in any case, here are the listings:

For the John Lennon box:

Bonus disc 1 - Home recordings:
* 1. Mother
* 2. Love
* 3. God
* 4. I Found Out
* 5. Nobody Told Me
* 6. Honey Don't
* 7. One Of The Boys
* 8. India India
* 9. Serve Yourself
* 10. Isolation
* 11. Remember
* 12. Beautiful Boy
* 13. I Don't Wanna Be A Soldier

Bonus Disc 2 - Album Unrecorded Tracks

* 1. Power To The People
* 2. Happy X’mas?War Is Over?
* 3. Instant Karma
* 4. Cold Turkey
* 5. Move Over Ms.L
* 6. Give Peace A Chance

According to the site, the unreleased songs are "One Of The Boys" (Acoustic guitar version. Assumed to be recorded around 1977 when John was taking a break from the music scene.), "India India" (Said to be a song inspired when traveling to India, Rishikesh with the members in 1968. Assumed to be recorded around late 1979 - early 1980.) and "Honey Don't" (Cover song. First time as home recording.)

"Experience Edition" (Japan version)
* 1. Power To The People
* 2. Give Me Some Truth
* 3. Woman
* 4. Instant Karma
* 5. Whatever Get You Through The Night
* 6. Cold Turkey
* 7. Jealous Guy
* 8. #9 Dream
* 9. (Just Like) Starting Over
* 10. Mind Games
* 11. Watching The Wheels
* 12. Stand By Me
* 13. Imagine
* 14. Happy X’mas (War Is Over)
* 15. Give Peace A Chance

"Gimme Some Truth" - 4CD set
Disc 1 - Roots: John's rock 'n' roll roots and influences

* 1. Be-Bop-Lula
* 2. You Can't Catch Me
* 3. Rip It Up / Ready Teddy
* 4. Tight A$
* 5. Ain't That A Shame
* 6. Sweet Little Sixteen
* 7. Do You Wanna Dance?
* 8. Slippin' And Slidin'
* 9. Peggy Sue
* 10. Bring It On Home
* 11. Yer Blues
* 12. Just Because
* 13. Boney Moronie
* 14. Beef Jerky
* 15. Ya Ya
* 16. Hound Dog
* 17. Stand By Me
* 18. Here We Go Again

Disc 2 - Working Class Hero: John's socio-political songs

* 1. Working Class Hero
* 2. Instant Karma
* 3. Power To The People
* 4. God
* 5. I Don't Want To Be A Soldier
* 6. Gimme Some Truth
* 7. Sunday Bloody Sunday
* 8. Steel And Glass
* 9. Meat City
* 10. I Don't Want To Face It
* 11. Remember
* 12. Woman Is The N----- Of The World
* 13. I Found Out
* 14. Isolation
* 15. Imagine
* 16. Happy Xmas (War Is Over)
* 17. Give Peace A Chance
* 18. Only People

Disc 3 - Woman: John's love songs

* 1. Mother
* 2. Hold On
* 3.You Are Here
* 4. Well, Well, Well
* 5. Oh My Love
* 6. Oh Yoko!
* 7. Grow Old With Me
* 8. Love
* 9. Jealous Guy
* 10. Woman
* 11. Out The Blue
* 12. Bless You
* 13. Noboby Loves You (When You're Down And Cut)
* 14. My Mummy's Dead
* 15. I'm Losing You
* 16. (Just Like) Starting Over
* 17. #9 Dream
* 18. Beautiful Boy

Disc 4 - Borrowed Time: John's songs about life

* 1. Mind Games
* 2. Nobody Told Me
* 3. Clean Up Time
* 4. Crippled Inside
* 5. How Do You Sleep?
* 6. How?
* 7. Intuition
* 8. I'm Stepping Out
* 9. Whatever Get You Through The Night
* 10. Old Dirt Road
* 11. Scared
* 12. What You Got
* 13. Cold Turkey
* 14. New York City
* 15. Surprise Surprise
* 16. Borrowed Time
* 17. Look At Me
* 18. Watching The Wheels
pi_85279378
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 01:31 schreef Aisumasen het volgende:
Oh ja, de Rock Band-multitracks zijn gekraakt. Nu nog wachten op een crack...
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:32 schreef Arn0 het volgende:
Klinkt wel erg goed voor isolaties.. Is Rockband eindelijk gekraakt? :D

quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:43 schreef Aisumasen het volgende:
Dat de code van de Rock Band multi-tracks (eigenlijk "stems") al een tijdje gekraakt is, en dat het beter nog even geheim kan blijven, met het oog op de eventuele "Revolver" DLC die op de plank ligt. Het is namelijk ook geen toeval dat op diverse plekken berichten over deze kraak gelijk verwijderd worden. En daarom is het nog even wachten totdat iemand dit naar buiten brengt. Of totdat de kust veilig is voor de personen die ze nu al in hun bezit hebben... :)
Nou, had eigenlijk wel gedacht dat ik hierboven al te veel had gezegd, maar eindelijk hoef ik d'r niet meer geheimzinnig over te doen :P. 23 tracks uit het Rock Band-pakket zijn sinds een klein half jaar gekraakt, waardoor alle 'stems' los te beluisteren zijn. De reden dat men liever niet had dat het in het openbaar besproken werd of überhaupt gedeeld werd, is omdat ze bezig waren met de rest van te tracks, en dus ook bang waren dat het een eventuele DLC voor "Revolver" in de weg zou zitten. Nu dat laatste definitief van de baan lijkt, zijn de bestanden op steeds meer openbare kanalen te vinden.

pi_85282715
Oeh, dat is goed nieuws! Ik heb even A Hard Day's Night uitgetest en klinkt goed. Oké, niet perfect maar ach, het voldoet wel. Ik werd helemaal enthousiast toen ik zag dat er 10 sporen waren, maar er zitten enkele dubbele bij ook, helaas :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85297487
Bij de meeste 5 stereo-sporen hè. Vaak drums, bas, gitaar 1, gitaar 2, overige geluiden. En als je bedenkt hoe veel ze hebben proberen 'los te maken' met moderne technieken vanaf de 4 of zelfs 2-track multi-tracks om het ten bate van het spel 'uit te kunnen vouwen'.

De songs tot en met "Rubber Soul" (waarbij de complete ritmesectie vaak op één spoor werd opgenomen) zijn qua instrumentatie zo goed als onbruikbaar. De vocalen en overdubs werden nog zonder koptelefoons opgenomen, dus dat klinkt ook niet zo geïsoleerd als je zou soms willen. Vooral vanaf "Sgt. Pepper" wordt het leuk.

Heb er al een tijd niet naar geluisterd (en wil de tracks eerlijk gezegd ook niet al te vaak op deze manier horen), maar uit m'n hoofd een paar hoogtepunten: Van de songs uit de beginperiode vond ik het super om de vocalen van Lennon en McCartney op "A Hard Day's Night" te horen, met het laatste couplet zelfs een spoor zonder McCartney. En de losse vocalen op "Eight Days A Week" en "Day Tripper" zijn prachtig. Die harmonieën zijn zó goed. Al die McCartney-variaties. En je kunt in de harmonie op die laatste heel duidelijk horen welke Beatle wat zingt in de brug.

De bas-overdubs van McCartney zijn hemels. Bijzonder om los te horen, want je hoort nu pas goed hoe hij tekeergaat aan het eind van "I Want You (She's So Heavy)", niet te geloven. Kan elke post-1966 song wel noemen, maar alle McCartney bas-overdubs zijn het beluisteren waard. Allemaal.

Heel "Good Morning Good Morning" is tof, elk element, maar vooral de vocalen (Duits aan het eind), en de drums. Ook heel duidelijk te horen hoe Lennon's eerste zin op een ander moment is opgenomen dan de rest. De ontdekking dat niet alleen George, maar ook Paul de harmonie op "Hello Goodbye" zingt. De gekke hoge toon op "Getting Better" vlak voor het tweede couplet blijkt een fluitende Beatle. De geheime boodschappen en het Yoko-achtige gejodel in "Helter Skelter", het "Umpa Lumpa"-koor op "I Am The Walrus", de losse gitaren van John en George en de losse single-tracked vocalen op "Revolution", de songs van George op "Abbey Road" met al hun elementen. Maar de allermooiste ontdekking vond ik de vocalen tijdens de solo van "Something", wat ik graag voor jullie zelf wil bewaren.

Het valt ook op hoe slordig bepaalde stukken gespeeld zijn, en hoe veel anomaliteiten op de opnames te horen zijn. Ook veel later geschrapte guide vocals en gitaar-solo's verborgen onder bepaalde partijen.

En nog even voor de duidelijkheid, dit zijn dus geen echte multi-tracks. Het is bewerkt met effecten, een heleboel sporen zijn samengevoegd, andere zijn digitaal 'losgemaakt', en op de echte multi-tracks zijn vaak dingen te horen die zijn uitgezet in de definitieve mix. (Zie bijvoorbeeld de gitaar-lick uit "Come Together" die de BBC vorig jaar uitzond.) Maar het schreeuwt echt allemaal om een remix.
  zondag 15 augustus 2010 @ 02:38:34 #38
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85298074
Ja, ik heb deze avond toch ook al wel een uur gespendeerd luisterend naar verschillende sporen, erg tof. Heb me vooralsnog vooral beperkt tot gitaar & vocals. En inderdaad, qua isolatie zijn de "oude" nummers toch niet ideaal, maar ach. Ik vond trouwens de vocals op Back in the USSR ook wel geinig, net zoals op vele tracks eigenlijk. Of wat te denken van de akoestische gitaar op Here Comes The Sun O+ En inderdaad, Something was een mooie revelatie :D Enkel de bas-sporen vind ik niet echt bijster interessant om lang naar te luisteren, om eerlijk te zijn. Alhoewel I Want You (She's So Heavy) wel een uitzondering is! Shit zeg, ben het volledig met je eens betreffende dat nummer.

Verder is dit natuurlijk niet iets wat je dagelijkse beluistert, maar voor een avond waarin je niets te doen hebt, kan het allemaal wel geinig zijn. Verder lijkt het me ook een mooie hulp voor muzikanten die een Beatles nummer willen coveren :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 augustus 2010 @ 03:14:06 #39
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85298708
Haha, dat einde van Come Together op de vocal track _O-
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 15 augustus 2010 @ 05:14:17 #40
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85299871
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85314937
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 05:14 schreef Arn0 het volgende:
_O_ Eerste keer dat ik 'm hoor nu :')
pi_85315028
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 01:12 schreef Aisumasen het volgende:
Hoorde laatst ineens dat ze op "Good Morning, Good Morning" helemaal aan het eind ineens overgaan op "guten Morgen, guten Morgen" :D. Pik je toch weer even mee... :')
Was ook geen toeval :P. Maar dat einde is ook niet helemaal te horen op "Sgt. Pepper" hè. Veel van de songs in Rock Band hebben een open (of gemanipuleerd) einde.
pi_85315883
Meh je blijft altijd weer nieuwe dingen ontdekken. Van ''Do You Want To Know A Secret'' kwam ik er pas een week geleden achter dat George het zong.
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:15:26 #44
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85315965
Serieus? Na een tijdje vind ik de stemmen echt op elk nummer duidelijk te onderscheiden. Of geeft dit weer aanleiding tot de hele "ahhhhhh" op A Day In The Life discussie? :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85316236
George heeft ook een zeer duidelijk accent, vooral op Do You Want To Know A Secret.
pi_85316317
Tsja, op de een of andere manier betwijfel je het niet echt als je al van tevoren dacht dat het John was. Ik had het nummer al enige maanden niet meer geluisterd toen ik opeens dacht dat het John haast niet kon zijn. Maar nog steeds vind ik het verschil niet écht overduidelijk.
pi_85317410
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:15 schreef Arn0 het volgende:
Serieus? Na een tijdje vind ik de stemmen echt op elk nummer duidelijk te onderscheiden. Of geeft dit weer aanleiding tot de hele "ahhhhhh" op A Day In The Life discussie? :P
McCartney.
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:04:14 #48
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85317460
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:15 schreef Arn0 het volgende:
Serieus? Na een tijdje vind ik de stemmen echt op elk nummer duidelijk te onderscheiden. Of geeft dit weer aanleiding tot de hele "ahhhhhh" op A Day In The Life discussie? :P
In het begin hoorde ik het niet, maar hoe meer liedjes je hoort, hoe makkelijker je het onderscheidt. :Y
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_85317736
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:29 schreef blckbb het volgende:
Tsja, op de een of andere manier betwijfel je het niet echt als je al van tevoren dacht dat het John was. Ik had het nummer al enige maanden niet meer geluisterd toen ik opeens dacht dat het John haast niet kon zijn. Maar nog steeds vind ik het verschil niet écht overduidelijk.
Ik snap het wel, het accent van John klonk in die tijd nog een stuk meer als George. Maar hun stemmen kan ik nu wel uit duizenden onderscheiden... Zelfs in de harmonieën. "Every Little Thing" is een leuke, en zo zijn er nog meer voorbeelden. En ik hoor bijvoorbeeld op "Abbey Road" gelijk voor welke sessies Lennon te lui was, en waarop hij niet meezingt. Niet altijd klopt de documentatie daarover trouwens. Al zijn er veel onbedoelde valstrikken, want Lennon kon McCartney's stem als de beste imiteren en vice-versa.

Bonus-vraag: Wie zingt wat op "Penny Lane"?
pi_85320507
Dat zal overduidelijk een strikvraag zijn, dus ik laat het aan anderen over om die te beantwoorden 8-)
pi_85322646
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:11 schreef Aisumasen het volgende:

[..]
Bonus-vraag: Wie zingt wat op "Penny Lane"?
Ik denk dat je hiermee doelt op Lennon die steeds de laatste zin van het refrein zingt?
pi_85324893
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:24 schreef blckbb het volgende:
Dat zal overduidelijk een strikvraag zijn, dus ik laat het aan anderen over om die te beantwoorden 8-)
Ja, daar was weinig verrassends aan hè :P. Ook vooral omdat het alsnog niet 100% duidelijk is. Als voorbeeld van de leuke dingen op de opnames die je niet gelijk (of helemaal nooit) opvallen, en de manier waarop ze elkaars stemmen konden imiteren.

quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:03 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Ik denk dat je hiermee doelt op Lennon die steeds de laatste zin van het refrein zingt?
Ja, bijna. (Ligt er aan hoe je het bedoeld.) Alles is Paul double-tracked. Maar: "There beneath the blue suburban skies" (Paul laag, John hoog.) "I sit, and" (alleen John) "meanwhile back" (alleen Paul). "Four of fish and finger pies" (Paul laag, John hoog.) In summer (alleen John), meanwhile back (alleen Paul). "There beneath the blue suburban skies" (Paul laag, John hoog.), "I sit, and" (alleen John) "meanwhile back" (alleen Paul). Elk stuk van John is een overdub/edit.

En die hoge noten in elk refrein klinken alsnog iets wat net zo goed McCartney gezongen zou kunnen hebben... En ik sluit zelfs niet uit dat het George was. (Hij zingt volgens de boeken wel mee, maar ik zou niet weten waar.)
pi_85327947
Je hebt er in ieder geval voor gezorgd dat ik Penny Lane weer eens heb beluisterd :+
En ik hoor inderdaad verschil tussen die 2 vocals in die stukjes die je opnoemt, ik hoor alleen niet overduidelijk Lennon alleen in de stukjes die je noemt :+
pi_85328404
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:43 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

"I sit, and" (alleen John) "meanwhile back" (alleen Paul)
Oh, toch wel? Ik dacht dat al te horen, maar toen dacht ik "ach, waarom zouden ze dat in godsnaam doen?".

Tijdens die "There beneath the blue suburban skies" hoor je wel vrij duidelijk John. George zal tijdens dit stukje dan vast ook wel meezingen, aangezien het blijkbaar in de boeken staat.
pi_85330723
Even tussendoor, maar:
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 00:35 schreef PimD het volgende:
De gok toch maar gewaagd en vanavond de box opgehaald voor 80 euro. En het is een echte :D
Waar haal je een stereo boxset voor 80 euro?
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_85337394
Van een medewerker van EMI :D
Bleuh.
pi_85354587
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 10:12 schreef awijmans het volgende:
:)
[..]


In het vorige topic besproken ;). EMI is er niet blij mee dat de tracklists nu al bekend zijn, maar ze hebben bevestigd dat ze kloppen. (Lijkt er op dat Concord het liefst helemáál geen tracklist voor de "Band On The Run" re-re-re-re-release bekend wil maken :P).

Het artwork van de Lennon releases:



Op die laatste is wederom een sigaret verdwenen :').
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:53:38 #58
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85354717
Vind het artwork nu niet echt denderend, maar goed. :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85354894
Sja, de inhoud is dat ook niet.
pi_85381047
We zullen zien de komende paar shows of er nog wijzigingen komen. Woont Stevie Wonder in de buurt? :)

quote:
Paul McCartney Philadelphia soundcheck setlist, night 2http://www.examiner.com/p(...)heck-setlist-night-2

Here's a quick report from Bob Gannon on the slideshow from Philadelphia show #2 on Sunday:

"At work typing a quick report out as this week is just crazy between work and shows. Paul was late to soundcheck again and it started close to 5:20 p.m. Girl at soundcheck had a sign that said it was her birthday in three days and Paul sang "Happy Birthday" to her and later in the soundcheck played "Birthday" for her!

"Songs played follows:

01. Blue Suede Shoes
02. Matchbox
03. Honey Don't into Secret agent man
04. unknown jam
05. Ebony and Ivory
06. Only Mama Knows
07. Birthday
08. C Moon
09. (I want to) Come Home
10. Don't Let the Sun Catch You Crying
11. San Francisco Bay Blues
12. Things We Said Today
13. It's So Easy (or towards the end...it's so SQUEAZY)
14. The Continuing Saga of Pavlova
15. Dance Tonight (short version)
16. The Saga of Pavlova continues
17. Leaning on a Lamp Post (slow version)
18. Leaning on a Lamp Post (fast version)
Paul then spent some time with the band huddled around him showing them the chords
19. Yesterday
20. You Never Give Me Your Money (instrumental version on magic piano)
21. Lady Madonna
pi_85389482
Grappig om Paul te zien drummen, wie is trouwens de zanger daar? HIj heeft een zeer aardige stem :s)
pi_85400050
Hamish Stuart, gitarist uit de door jou de grond in getrapte begeleidingsband tussen 1989 en 1993 ;) :P.

Trouwens, je kunt Paul zien drummen in zo'n beetje elke 'show-off' promo-clip van 'em :P.
pi_85400156
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 17:00 schreef Aisumasen het volgende:
Hamish Stuart, gitarist uit de door jou de grond in getrapte begeleidingsband tussen 1989 en 1993 ;) :P.

Trouwens, je kunt Paul zien drummen in zo'n beetje elke 'show-off' promo-clip van 'em :P.
De grond ingetrapt, hoe kom je daar nu weer bij :D :P
Hmm, het is toch echt de eerste keer dat ik het hem zie doen :P
pi_85402497
Wilde de discussie gewoon weer eventjes oplaaien ;). Heb zelf alleen gezegd dat ik persoonlijk helemaal niets heb met die periode en begeleidingsbands, en dat ik McCartney op veel opnames schor vind. Dat het erg goede muzikanten zijn geloof ik graag. Nog even als reactie op dit:

quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:55 schreef GloomySundae het volgende:
In reactie op de discussie over de jaren '80 McCartney band, of die van nu....

Ik bedoel kom op!

Geluidskwaliteit is best brak, maar de band van nu is zoveel strakker, meer karakter!
Gênante performance, klopt, maar :P:

quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 07:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Kies dan wel een filmpje met die band van 89/93 _O-
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 07:25 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Zoals deze Een vergeten klassieker! Ik vind dit één van de beste Macca nummers. Robbie speelt hier moeiteloos de solo van David Gilmour.
Helemaal met je eens. Vind de gedateerde geluiden er voor de verandering erg goed bij passen.

quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 07:27 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nog zo'n track uit die tijd...

http://www.youtube.com/watch#!v=m7A6E0jZRvE&feature=related
Oók al mee eens ;). Heeft een beetje die latin-vibe, die hij later weer op "A Certain Softness" gebruikte.

quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:54 schreef awijmans het volgende:

[..]

"Flowers in the dirt" een vergeten album.......... Deze vind ik nog steeds erg leuk. Hoewel 'We got married' wel het beste nummer is.

...want over "Flowers In The Dirt" gesproken, dat is eigenlijk McCartney's laatste plaat met potentiële 4 instant hits. Zeg vaak genoeg dat het één van m'n favoriete McCartney-platen is, maar eigenlijk is kant B behoorlijk karig. Ben niet zo weg van de Costello-samenwerkingen, die zich tot op het tenenkrommende af in de Lennon-rol probeert te wurmen. Maar "My Brave Face", "Put It There", "Figure Of Eight", "This One" en "Distractions" zijn absolute 4/5-sterren songs. "We Got Married", "Rough Ride" en "How Many People" zitten daar net iets onder wat betreft, maar alsnog van zeer hoog niveau. Alleen "You Want Her Too", en (aan het eind) "Don't Be Careless", "That Day Is Done" en zeker "Motor Of Love" is de puurste pulp die McCartney ooit heeft uitgebracht. In mijn optiek.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:13:42 #65
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85402936
Nu we het er toch over hebben, ik vind zijn jaren '80 werk toch het zwakste van alle decennia, denk ik. Alhoewel de 90s ook niet zo fantastisch waren. Nee, geef mij dan maar de Paul van deze eeuw, knap dat hij op deze leeftijd nog zo'n creatieve hoogtepunten beleeft :9
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85403219
"Tug Of War" en "Flowers In The Dirt" zijn klassiekers (met op die laatste hier en daar een misstap), "McCartney II" en "Press To Play" zijn mijn 'guilty pleasures', en "Pipes Of Peace" is zijn meest ongeïnspireerde werk aller tijden en mijn minst favoriete solo-album, met natuurlijk wederom verborgen juweeltjes. Als je het vergelijkt met die eerste 2 albums in het rijtje, had hij albums uit de jaren '70 waar hij stukken minder consistent was.
pi_85404347
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 18:49 schreef Aisumasen het volgende:
"20 bucks" _O-.
Wauw _O_
Prachtig om dat in POV te zien zeg, en dat hij die gitaar even signeert... Wat een man is 't ook _O_
pi_85405175
Die man heeft héééél veel geluk, want McCartney en z'n team pikken de eBay-charlatans er zo uit. (Waarmee ik bedoel dat hij bijna nooit zulke objecten signeert, omdat ze 9 van de 10 keer op eBay terecht komen. Daarom gaat-ie nu voor lichaamsdelen! :7 ) In New York hoorde ik McCartney letterlijk zeggen: "No, you're a seller. No, you're a seller too." Hij ging rechtstreeks voor de mensen die hij dacht te herkennen als echte fans. En z'n team herkent de gezichten van de handelaars, en qua uitstraling kun je ze vaak ook herkennen. Een dame op leeftijd met een "Electric Arguments" LP werd getekend, een zakelijk geklede druk schreeuwende kerel met een "Abbey Road" LP keek hij niet eens naar. En alsnog riep hij later: "Straight to eBayyyy!", of iets in die trant. Want alsnog is er geen ontkomen aan, ook de afgelopen week in Montreal (op het podium!) gesigneerde "Butcher" LP bleek later van een handelaar, $1,750 dollar. Het zijn vooral zulke praktijken waar McCartney juist het meest voor waakt:

Op bovenstaand filmpje is het duidelijk dat McCartney al nattigheid voelde, wat zijn valse blik en opmerking doen bevestigen.
pi_85405942
McCartney is niet de enige. Brian May van Queen signeert ook alleen nog maar aparte dingen, dus niet de zoveelste "fan" die met een Greatest Hits of A Night At The Opera LP aan komt kakken. Die video met dat kind gaat wel heel ver hoor :D
Bleuh.
pi_85409511
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 05:14 schreef Arn0 het volgende:
Geweldig :D
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:41:23 #72
307888 GloomySundae
My hours are slumberless
pi_85411926
Kort geleden een oude tv gids gekocht met deze cover...

A3 formaat, groots aangekondigd! Het interview zelf is helaas zeer slap.



Toch leuk om even te delen bij wijze van tvp.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:49:53 #73
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85412390
Dat doet me denken aan dit, wat zaten ze ernaast zeg :P (jaar klopt niet, uiteraard)

Verder wel geinig om te zien. Bietenbouwers :')
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85417960
Ok, dus waarom is het niemand opgevallen dat de recente McCartney-setlists geen fuck met locatie te maken hebben, maar hij gewoon A-B-A-B-A-B-A-B volgt :D?
pi_85421611
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 07:56 schreef awijmans het volgende:
We zullen zien de komende paar shows of er nog wijzigingen komen. Woont Stevie Wonder in de buurt? :)
[..]


Oh bah, dachten we er defintief van af te zijn! Nee, maar dit zijn gebruikelijke soundcheck-songs. Vind wat hij daar de eerste avond heeft gesoundcheckt interessanter: Behalve weer "Sun is Shining", deed hij "Suicide"! De song die hij al vanaf 1969 om de zo veel tijd even laat opduiken, maar nog nooit een officiële release heeft gezien. Deze herfst zal de tour hervat worden, benieuwd of er nog wat Europese data aan toegevoegd worden.

McCartney is ondertussen bezig aan een nieuw klassiek project, heeft bevestigt dat hij bezig is met songs voor televisieshow Glee, én hij is bezig met songs voor een nieuw album en zoekt daarvoor een producer.
pi_85424010
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 18:13 schreef Arn0 het volgende:
Nu we het er toch over hebben, ik vind zijn jaren '80 werk toch het zwakste van alle decennia, denk ik. Alhoewel de 90s ook niet zo fantastisch waren. Nee, geef mij dan maar de Paul van deze eeuw, knap dat hij op deze leeftijd nog zo'n creatieve hoogtepunten beleeft :9
Jaren 80 slecht. Je vergeet natuurlijk de beste megahit van Paul met al die mooie koortjes en alles. Zingen we allemaal even mee? :D

;)

Ok, grote hit, maar ik draai 'm ook niet vaak.
pi_85429151
Vandaag oké, gisteren exact 50 jaar geleden => Het eerste optreden van The Beatles in Hamburg. Nu ja, toen noemden ze nog The Silver Beetles en waren Pete Best en Stuart Sutcliffe nog onderdeel van de band. Sutcliffe die overigens de hele tijd met zijn rug naar het publiek stond. Het uiterlijk van de groep maakte meer indruk dan de muziek.

Toch iets om even bij stil te staan.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85432236
Die lijken op vrouwen in burger _O- :')
pi_85445796
Release date on the run... "This title will be released on November 2, 2010."

http://www.amazon.com/Band-Run-CD-DVD-Combo/dp/B003XX2O8W
pi_85449578
http://www.bol.com/nl/p/d(...)#product_description

iemand bekend met deze DVD?

Klinkt als een goede?
pi_85454706
Ken de uitgave zelf niet, maar McCartney speelde die avond 10 songs. En sommige andere artiesten zijn natuurlijk ook de moeite waard.
pi_85454906
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:51 schreef Aisumasen het volgende:
Release date on the run... "This title will be released on November 2, 2010."

http://www.amazon.com/Band-Run-CD-DVD-Combo/dp/B003XX2O8W
Maar ook:

quote:
At Chicago's Fest For Beatles Fans there was an ad for this release on the back of the program. The text reads as follows: The first release in the PAUL McCARTNEY ARCHIVE COLLECTION. [Available in] Standard CD - Special 2 CD + DVD Edition - 180 Gram Vinyl - Digital Download. Deluxe 3 CD + DVD Collector's Edition featuring a 120-page book containing many previously unpublished images by Linda McCartney and Clive Arrowsmith, album and single artwork and a full history of the album, complete with a new interview with Paul and expanded track by track information. Digitally Remastered at Abbey Road Studios in London. Available September 28, 2010. Coming Soon: McCartney - McCartney II - Ram - Venus & Mars.
Deluxe-edities van "McCartney", "McCartney II", "Ram" en "Venus And Mars" :o. Die laatste had ik wel verwacht, na de toevoeging van "Venus And Mars", "Rock Show" én "Letting Go" in de recente set. Maar McCartney II? En "Ram", ook goed nieuws, benieuwd of we dit najaar "Heart Of The Country" in de set kunnen verwachten :9.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 23:11:23 #83
307888 GloomySundae
My hours are slumberless
pi_85455523
Ik ben niet heel bekend met al het werk van McCartney, maar omdat mijn ouders alleen "Ram" in de kast hadden staan heb ik deze stuk gedraaid.
Ben dan ook heel benieuwd naar de nieuwe editie!
Wat mij betreft is dit zijn beste album, al was het alleen maar om nostalgische redenen...
  donderdag 19 augustus 2010 @ 03:05:41 #84
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_85460900
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:53 schreef Aisumasen het volgende:

... benieuwd of we dit najaar "Heart Of The Country" in de set kunnen verwachten :9.
Ik hoop op Monkberry Moon Delight, maar die zal hij wel niet meer kunnen zingen. :P
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_85482360
quote:
Paul McCartney Archive Collection: "Band On The Run"



Tracklist:

1CD digipack – Standard Edition:


1. Band on the Run (2010 Remaster)
2. Jet (2010 Remaster)
3. Bluebird (2010 Remaster)
4. Mrs Vandebilt (2010 Remaster)
5. Let Me Roll It (2010 Remaster)
6. Mamunia (2010 Remaster)
7. No Words (2010 Remaster)
8. Picasso’s Last Words (Drink to Me) (2010 Remaster)
9. Nineteen Hundred and Eighty Five (2010 Remaster)

2CD+1DVD digipack – Special Edition:

CD1: Same tracklist

CD2:

1. Helen Wheels (2010 Remaster)
2. Country Dreamer (2010 Remaster)
3. Bluebird [from One Hand Clapping] (2010 Remaster)
4. Jet [from One Hand Clapping] (2010 Remaster)
5. Let Me Roll It [from One Hand Clapping] (2010 Remaster)
6. Band on the Run [from One Hand Clapping] (2010 Remaster)
7. Nineteen Hundred and Eighty Five [from One Hand Clapping] (2010 Remaster)
8. Country Dreamer [from One Hand Clapping] (2010 Remaster)
9. Zoo Gang (2010 Remaster)

DVD:

Musical Videos:

1. Band on the Run (05:10)
2. Mamunia (04:52)
3. Album Promo (07:42)
Featuring Band on the Run, Mrs Vandebilt, Nineteen Hundred and Eighty Five, Bluebird
4. Helen Wheels (03:39)
5. Wings In Lagos (03:01)
Edit of mute black and white footage of a day out in Lagos during the recording sessions with a
soundbed based on an alternative version of Band on the Run
6. Osterley Park (15:20)
Edit of behind the scenes footage at the album cover photoshoot featuring all participants
7. One Hand Clapping (51:49)

Documentary programme originally made for TV featuring studio performances
Filmed & recorded at Abbey Road Studios, London, August 1974
Directed by David Litchfield

7.1. One Hand Clapping Theme
7.2. Jet
7.3. Soily
7.4. C Moon
7.5. Little Woman Love
7.6. Maybe I'm Amazed
7.7. My Love
7.8. Bluebird
7.9. Let's Love
7.10. All Of You
7.11. I'll Give You A Ring
7.12. Band on the Run
7.13. Live and Let Die
7.14. Nineteen Hundred and Eighty Five
7.15. Baby Face

3CD+1DVD case – Deluxe Edition:

CD1/2 and DVD: Same tracklist

CD3: Remastered 1999 Anniversary Edition bonus disc.

2LP:

CD1/2: Same tracklist
Ik wíst dat McCartney het deze keer goed zou aanpakken. Op CD1 het album in originele uitvoering, zónder bonus-tracks of onderbroken door "Helen Wheels". Op de bonus-disc alle B-kanten van de singles en overige tracks, plus alternatieve versies uit de "One Hand Clapping" special, inclusief een uitvoering van "Country Dreamer" (!). En natuurlijk die hele special voor het eerst op DVD op de extra DVD-schijf. De derde CD is identiek aan de bonus-disc uit de 1999-editie met soundcheck-fragmenten uit 1989/1993 en vooral veel gepraat en is waardeloos, maar de rest maakt dat helemaal goed.



[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 19-08-2010 18:12:00 ]
pi_85482461
Geweldig nieuws! Maar ik kijk toch het meeste uit naar een deluxe editie van Ram. Maar dit is uiteraard ook mooi ^O^

Is dit trouwens ook geen mooie kans om Rockshow dan eindelijk op DVD uit te brengen? ;(
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85482559
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:10 schreef Arn0 het volgende:
Geweldig nieuws! Maar ik kijk toch het meeste uit naar een deluxe editie van Ram. Maar dit is uiteraard ook mooi ^O^

Is dit trouwens ook geen mooie kans om Rockshow dan eindelijk op DVD uit te brengen? ;(
Ik zie wel een reden waarom "Venus And Mars" ook in het eerste rijtje met "Archive Releases" staat... Staat ons nog wat moois te wachten, als ze het aanpakken zoals op de eerste uitgave. Nu nog hopen op een goede mastering uiteraard, zal lastig worden om de DCC-mastering aan de kant te zetten.
  Redactie Frontpage donderdag 19 augustus 2010 @ 18:18:03 #88
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_85482717
Fantastisch nieuws! McCartney 2 in de re-make. Mijn absolute favoriet :) Samen met RAM. Laat maar komen!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 19 augustus 2010 @ 18:21:24 #89
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_85482821
Doch de remake van BOTR valt zwaar tegen. Geen demo's geen out-takes. Zonde.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_85483188
Denk niet dat die er zijn, want het zou kunnen betekenen dat de enige overgebleven demo's toentertijd echt gestolen zijn in Lagos. En waarschijnlijk zijn er sowieso niet veel outtakes uit deze sessies. Want denk niet dat ze anders die 3de CD zo zouden hadden aangepakt.

Er zijn wel studio demo's voor in ieder geval "Jet" en "Let Me Roll It" uit z'n "Rude Studio", en een prachtige akoestische demo voor "Country Dreamer", maar denk dat ze sowieso voor een andere aanpak zijn gegaan. (B-kanten en overige nummers uit de sessies op één CD, plus alternatieve versies uit één sessie, in plaats van een wirwar.) Een plausibele reden zou kunnen zijn dat zulke dingen worden achtergehouden voor de boxset :D.

En de kopie van de 1999-editie CD is niet noemenswaardig inderdaad, maar ben allang blij met "One Hand Clapping" op DVD. Geen officiële outtakes, maar toch wel alternatieve versies, inclusief een nooit eerder opgedoken versie van "Country Dreamer" op CD2.

Geen "Suicide" of "Junior's Farm" op de tracklist voor "One Hand Clapping" trouwens? Hm, zat "Junior's Farm" wel in de originele special?
pi_85483332
Nee, volgens mij was Junior's Farm toegevoegd op een bepaalde bootleg DVD maar zat hij niet in de originele broadcast, wel? En ik kan me niet voorstellen dat ze zomaar dingen wegknippen :{
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85483487
Oh, dat kan ik mij wél heel goed voorstellen, zal ook zeker gebeuren :P. Maar dat is wat ik al dacht over "Junior's Farm" inderdaad, wel gespeeld voor "One Hand Clapping", nooit gebruikt.

  Redactie Frontpage donderdag 19 augustus 2010 @ 19:05:33 #93
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_85484195
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:34 schreef Aisumasen het volgende:
Denk niet dat die er zijn, want het zou kunnen betekenen dat de enige overgebleven demo's toentertijd echt gestolen zijn in Lagos. En waarschijnlijk zijn er sowieso niet veel outtakes uit deze sessies. Want denk niet dat ze anders die 3de CD zo zouden hadden aangepakt.

Er zijn wel studio demo's voor in ieder geval "Jet" en "Let Me Roll It" uit z'n "Rude Studio", en een prachtige akoestische demo voor "Country Dreamer", maar denk dat ze sowieso voor een andere aanpak zijn gegaan. (B-kanten en overige nummers uit de sessies op één CD, plus alternatieve versies uit één sessie, in plaats van een wirwar.) Een plausibele reden zou kunnen zijn dat zulke dingen worden achtergehouden voor de boxset :D.

En de kopie van de 1999-editie CD is niet noemenswaardig inderdaad, maar ben allang blij met "One Hand Clapping" op DVD. Geen officiële outtakes, maar toch wel alternatieve versies, inclusief een nooit eerder opgedoken versie van "Country Dreamer" op CD2.

Geen "Suicide" of "Junior's Farm" op de tracklist voor "One Hand Clapping" trouwens? Hm, zat "Junior's Farm" wel in de originele special?
Aight, dus alles komt uiteindelijk in een box set of hoe moet ik me dat voorstellen?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_85484932
Het is mij nooit helemaal duidelijk geworden of daar echt plannen voor waren, of dat het enkel bij geruchten bleef. De zogenaamde 'werk in uitvoering' tracklists kwamen af van een Franse verzamelaar. Dat is dezelfde persoon die laatst al die outtakes het internet op heeft geslingerd. Ik geloof dat hij die opnames die op die tracklists stonden in zijn bezit heeft, en dat het een 'gok' was met welk materiaal een eventuele boxset gevuld zou worden. Maar of hij ook daadwerkelijk wat te maken heeft met McCartney weet ik niet. Vaag verhaal in ieder geval.

Als bij de volgende McCartney "Archive Release" de bonus-discs gevuld zijn met outtakes en demo's, weet ik niet of we uberhaupt nog wel zo'n boxset kunnen verwachten. Aan de andere kant heeft McCartney zó veel materiaal, en kan ik mij ook niet voorstellen dat bv. "Cage" ineens opduikt op een "Back To The Egg"-release. Maar zoals ik zei bevestigt dit eerder mijn gedachte dat er niet al te veel rest-materiaal uit de "Band On The Run"-sessies is, waarom anders die herhaling van de 1999-release (waar dus ook al geen outtakes op stonden).
  Redactie Frontpage donderdag 19 augustus 2010 @ 21:48:12 #95
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_85490260
Ik hoop dat RRSW in de oorspronkelijke bedachte dubbel versie uitkomt....Dat zou te gek zijn :)
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_85528553
Afgelopen week opende McCartney Pittsburgh's nieuwe stadion CONSOL Energy Center, tevens tweede thuishaven van ijshockey-team de Pittsburgh Penguins. Toen McCartney in 1976 met Wings in Detroit optrad, gaf een fan hem een sticker van ijshockey-team de Detroit Red Wings. Deze plakte hij gelijk op z'n befaamde '64 Epiphone Texan (de "Yesterday"/Ed Sullivan '65-gitaar), en welke hij tot op de dag van vandaag live bespeeld tijdens "Yesterday".



Je voelt 'em al aankomen, want wat zien wij daar op een (klikbare) foto van McCartney in Pittsburgh tijdens "Yesterday" afgelopen week?




Een Pittsburgh Penguins sticker :D.
pi_85529264
:D Whehehe
pi_85558429
quote:
Why did you decide to alter the set list to include more Wings classics this time round?

I always like to try and get songs that represent my whole career, rather than just my Beatles career, so Wings is an obvious inclusion there. Also, I'm finding that a lot more people are hip to Wings now a days so we add Wings, Fireman and oddities just really to keep it kind of interesting and not just a Beatles sing-along. For instance ‘Ram On’, which really came about because I had my ukulele for the beginning of the tribute to George, 'Something', and started messing around on ‘Ram On’ and saw a sign in the audience so thought, 'Yeah, why not.' So that's started creeping its way in.

[..]

Have you ever considered doing a full album tour such as the things Roger Waters has been doing recently?

I have considered it but I just can't get into the idea. It feels a little bit limited to me - just drawing from one album...I don't know.... it just feels a bit boring. I just think what if you want to sling another song in? Because if it is an album tour then you sort of can't stick Oh Bli Di Oh Bli Da into the middle of Band On The Run! You could do it but it wouldn't quite work. As an idea it is kind of intriguing but it hasn't landed with me yet. I have been asked to do it a couple of times, mind you.
* Aisumasen hoort glasgerinkel

Via: http://www.paulmccartney.com/news.php#/2002/2010-08
  zondag 22 augustus 2010 @ 01:38:27 #99
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85560641
En we hebben weer een Beatles-gerelateerd nummer voor een Rockband spel (Rockband 3, om precies te zijn).. Maar niet een nummer dat je zou verwachten, want het is Lennon's Imagine :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85560782
Goede vangst! Ken het spel niet, benieuwd hoe dat met een piano-nummer gaat.
  zondag 22 augustus 2010 @ 01:56:45 #101
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85560947
Ja, ik vond het al enorm raar maar lees net dat er een keyboard bij het spel zit, dan is het wel logisch uiteraard. Nou ja, het is wel een erg simpel keyboard, maar goed. Het gaat mij niet zozeer om het spel maar om de multi tracks die hopelijk dan ook ooit ergens zullen verschijnen :P Verder verschijnt het spel in oktober dus valt het weer mooi samen met de al eerder aangekondigde Lennon projecten die maand.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85560986
Het is dan ook een erg simpel liedje om te spelen :P.

Oh, en het zijn geen multi-tracks :P. Maar dan zullen er nog wel meer nummers op komst zijn.
  zondag 22 augustus 2010 @ 02:00:13 #103
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85561026
Ja, je weet wat ik bedoel hé :P Maar je hebt gelijk, correct is correct. En ja, meerdere nummers :9
"Don't think it stops there - the regular weekly DLC releases will continue after Rock Band 3's release."
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85561140
I know you know ;).

Ik heb de afgelopen jaren zo veel verkrachtingen van het nummer gehoord, dat ik Lennon's versie ook niet eens meer kan draaien. Behalve dat ik het eens ben met Elvis Costello...
  zondag 22 augustus 2010 @ 02:17:34 #105
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85561289
Ja, eerder deze week nog op Llink een top 100 van protestnummers en Imagine stond op 2. Of het nou een echt protestnummer is daargelaten, maar de cover die toen gespeeld werd was ook niet echt om naar huis te schrijven. Speel dan gewoon het origineel :{
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85561347
Al moet ik zeggen dat artiest in kwestie Bertolf wat Beatles betreft z'n klassiekers kent, houd ik in het algemeen niet zo van communistenfeestjes waar Lennon telkens met de haren bijgesleept wordt.
pi_85573025
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 02:17 schreef Arn0 het volgende:
Ja, eerder deze week nog op Llink een top 100 van protestnummers en Imagine stond op 2. Of het nou een echt protestnummer is daargelaten, maar de cover die toen gespeeld werd was ook niet echt om naar huis te schrijven. Speel dan gewoon het origineel :{
Lennon heeft zat protestnummers gemaakt, maar om dan uitgerekend Imagine te kiezen? Vind ik inderdaad niet echt een protestnummer.
  maandag 23 augustus 2010 @ 11:03:18 #108
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85599172
.. :{ Ik kom er net achter dat vorige week in een platenwinkel in Antwerpen een White Album met serialnummer 27 (!) voor 30 euro is verkocht omdat de verkoper niet beter wist. Shit, als ik dat had geweten :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85624645
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:41 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Whaha, en verdomd als het niet waar is... _O- Uncut Magazine heeft een "What The Beatles Did Next"-serie. In de aankomende september-editie van het blad krijgt McCartney een mini-stukje om te praten over z'n "vlucht naar het platteland" na het uiteenvallen van The Beatles. Maar... Wie zien we daar op de voorkant van de augustus-uitgave?

[ afbeelding ]
Hulde voor Mojo Magazine:



Al ligt de nadruk wel weer op The Beatles. Inclusief:



http://www.mediaweek.co.u(...)atles-vinyl-edition/
pi_85636541
Ik snap het niet, word die vinyl nou gratis bij dat blad weggegeven :?
pi_85663355
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:48 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik hoop dat RRSW in de oorspronkelijke bedachte dubbel versie uitkomt....Dat zou te gek zijn :)
Ik hoop het ook, maar ja...

Ben ook wel benieuwd naar welke officiële non-album tracks onder welk album geschaard worden. Soms is het lastig, "Country Dreamer" is een outtake uit de "Red Rose Speedway"-sessies, maar ook weer de B-kant van "Helen Wheels... Of waar hoort "Junior's Farm" bij? Bij het Mike McGear-album? In 1993 zat er in ieder geval weinig logica in, dus ben blij dat alle gerelateerde nummers op deze deluxe-editie wel zo'n beetje kloppen.

En qua bonus-DVD's zie ik wel perspectief! Na "One Hand Clapping" bij "Band On The Run", hoop ik op de "James Paul McCartney"-special bij "Red Rose Speedway". "Wings At The Speed Of Sound" mag "Rock Show" bevatten, dan kan bij "Wings Over America" de "Wings Over The World" TV-special, de nooit verschenen 'Bruce McMouse' concertfilm kan bij "Wild Life", en bij "Back To The Egg" hoort een TV-special met clips en zelfs een "Rockestra" TV-special. Er ligt genoeg op de plank.
pi_85718780
http://www.amazon.com/Com(...)TJ4YU6/ref=pd_cp_d_1

Interessant! Hopelijk zijn de remasters dit keer een kwaliteitsupgrade tov de bootlegs (als ik lees dat ze frame per frame werken zou je dat wel verwachten), zijn de 13 minuten met unreleased footage daadwerkelijk unreleased en een 5.1 mix is ook wel geinig :)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85737914
Wie kunnen de 'hondentoon' horen tussen A Day in the Life en the innergroove van Sgt. Pepper? Ik hoor en lees dat velen het niet horen, terwijl ik toch echt een enorme piep in m'n oren er van krijg.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_85737988
Ligt vaak aan de leeftijd.
quote:
Geluid: Het gehoor van een jong kind kan geluidstrillingen met een frequentie tussen 20 Hz en 24 000 Hz waarnemen als geluid. De bovengrens neemt af naarmate men ouder wordt tot onder ongeveer 10 000 bij bijvoorbeeld 50-plussers.
pi_85738198
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:46 schreef nomar83 het volgende:
Wie kunnen de 'hondentoon' horen tussen A Day in the Life en the innergroove van Sgt. Pepper? Ik hoor en lees dat velen het niet horen, terwijl ik toch echt een enorme piep in m'n oren er van krijg.
Ik kan het ook horen, helaas heb ik geen hond meer om het op uit te testen :P
pi_85741915
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:46 schreef nomar83 het volgende:
Wie kunnen de 'hondentoon' horen tussen A Day in the Life en the innergroove van Sgt. Pepper? Ik hoor en lees dat velen het niet horen, terwijl ik toch echt een enorme piep in m'n oren er van krijg.
Ik kan hem prima horen :Y (ben 25 jaar)
pi_85757345
Meer info over de aankomende "Band On The Run" heruitgave:

quote:
STANDARD DIGITALLY REMASTERED EDITION [CD]
The Original Grammy Winning Album
Housed in Digi Pak with 16 page booklet

DVD – Bonus Video Content
Housed in Digipak with 24 page booklet

DELUXE EDITION [3CD + 1DVD]
·Plus downloadable 24bit 96kHz high resolution audio versions of the remastered album and bonus audio tracks

·All set within a 120-page book containing many previously unpublished images by Linda McCartney and Clive Arrowsmith, album and single artwork and a full history of the album, complete with a new interview with Paul and expanded track by track information for all four discs.
pi_85763741
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:49 schreef psychedelicate het volgende:
Ligt vaak aan de leeftijd.
[..]


Precies, en ik bedacht me: Ik ben nu even oud als John Lennon was toen Sgt. pepper uitkwam, dus dan moet hij (en alle Beatles) dus in staat zijn geweest de toon te horen. Maar George Martin misschien niet. :P
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_85769667
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:51 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Precies, en ik bedacht me: Ik ben nu even oud als John Lennon was toen Sgt. pepper uitkwam, dus dan moet hij (en alle Beatles) dus in staat zijn geweest de toon te horen.
Een aantal jaar gillende Beatlesmeisjes en luide Vox-versterkers doen ook niet echt wonderen voor je gehoor anders :').
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  zondag 29 augustus 2010 @ 20:27:05 #120
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85845477
Rolling stone heeft een lijst gemaakt met de volgens hun beste 100 nummers van The Beatles, wel een vrij goede lijst. Dit artikel is ook wel interessant, een korte analyse van de lijst kijkend naar de schrijver (Lennon, McCartney of Harrison) van het nummer.

Dit is de lijst:
quote:
1. A Day In the Life
2. I Want To Hold Your Hand
3. Strawberry Fields Forever
4. Yesterday
5. In My Life
6. Something
7. Hey Jude
8. Let It Be
9. Come Together
10. While My Guitar Gently Weeps
11. A Hard Day's Night
12. Norwegian Wood
13. Revolution
14. She Loves You
15. Help!
16. I Saw Her Standing There
17.Ticket to Ride
18. Tomorrow Never Knows
19. Lucy in the Sky with Diamonds
20. Please Please Me
21. All You Need is Love
22. Eleanor Rigby
23. Abbey Road medley(You Never Give Me Your Money/Sun King/Mean Mr. Mustard/Polythene Pam/She Came in Through the Bathroom Window/Golden Slumbers/Carry that Weight/ The End
24. Happiness is a Warm Gun
25. Here, There and Everywhere
26. If I Fell
27. You're Going to Lose That Girl
28. Here Comes the Sun
29. Can't But Me Love
30. We Can Work it Out
31. You've Got to Hide Your Love Away
32. Penny Lane
33. I Am the Walrus
34. Eight Days a Week
35. Paperback Writer
36. I Should Have Known Better
37. She Said She Said
38. Blackbird
39. Day Tripper
40. For No One
41. Get Back
42. I Feel Fine
43. Drive My Car
44. All My Loving
45. No Reply
46. Don't Let Me Down
47.Things We Said Today
48. The Ballad of John and Yoko
49. The Night Before
50. Got to Get You Into My Life
51. If I Needed Someone
52. Helter Skelter
53. It Won't Be Long
54.Two of Us
55. Taxman
56. I'm Down
57. I'm Only Sleeping
58. I've Just Seen a Face
59. I Want You (She's So Heavy)
60. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
61. With a Little Help From My Friends
62. Girl
63. Dear Prudence
64. I've Got a Feeling
65. And I Love Her
66. Nowhere Man
67. Oh! Darling
68. Baby, You're a Rich Man
69. Julia
70. You Can't Do That
71. I'm a Loser
72. From Me to You
73. Everybody's Got Something to Hide Except for Me and My Monkey
74. Yellow Submarine
75. Think for Yourself
76. Yer Blues
77. Because
78. And Your Bird Can Sing
79. I'll Follow the Sun
80. Mother Nature's Son
81. Hey Bulldog
82. She's Leaving Home
83. I'm So Tired
84. Across the Universe
85. Back in the USSR
86. Lady Madonna
87. Love Me Do
88. Rain
89. Good Day Sunshine
90. The Long and Winding Road
91. Every Little Thing
92. Dig a Pony
93. Sexy Sadie
94. You Won't See Me
95. Any Time at All
96. Within You Without You
97. All I've Got to Do
98. Long, Long, Long,
99. Yes It Is
100. Hello, Goodbye

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85845620
''I Want To Hold Your Hand'', verrassend :o

Hoewel je met een top 100 altijd beter uitkomt dan een top 10, nu kan je tenminste bijna de helft van de Beatlesnummers selecteren :P
  zondag 29 augustus 2010 @ 20:33:18 #122
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85845788
Tja, verrassend.. Ze zullen vast ook wel naar de culturele impact van dat nummer kijken :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85846081
Vind je dat echt verrassend? Het was dé song die een schokgolf door Amerika gaf, en de muziekcultuur voorgoed veranderde. Terechte plek ook.

edit: Ah ja, wat Arn0 dus al zei. Natúúrlijk is deze lijst mede gebaseerd op culturele impact :).
pi_85846206
quote:
de volgens hun beste 100 nummers van The Beatles
Daardoor raakte ik dus verward :+
pi_85846223
Een lijst die ik overigens niet serieus kan nemen, aangezien "I'll Get You" er niet in staat, maar "Drive My Car" wel, en nog hoog ook. Die Abbey Road-medley op een willekeurige plaats is ook wat vreemd. Maar waar hebben we het over, zo'n lijst komt zo'n beetje elke 6 maanden uit.
pi_85846370
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:40 schreef Aisumasen het volgende:
Een lijst die ik overigens niet serieus kan nemen, aangezien "I'll Get You" er niet in staat, maar "Drive My Car" wel, en nog hoog ook. Die Abbey Road-medley op een willekeurige plaats is ook wat vreemd. Maar waar hebben we het over, zo'n lijst komt zo'n beetje elke 6 maanden uit.
Ik denk niet dat er ooit een perfecte Beatles top 10/50/100 uit zal komen :P
pi_85846475
Precies, discussievoer zullen we het maar noemen :P. Heb sowieso niet veel met de meeste van de rode/blauwe-albums songs.
pi_85846661
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:44 schreef Aisumasen het volgende:
Precies, discussievoer zullen we het maar noemen :P. Heb sowieso niet veel met de meeste van de rode/blauwe-albums songs.
Ach, grappige verzamelzooi maar je kunt nooit een verzamelaar maken met slechts 30 nummers en het een Beatles verzamelaar noemen. Eigenlijk bevat een echt goede Beatlesverzamelaar 200-250 nummers :+
pi_85846894
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:46 schreef nomar83 het volgende:
Wie kunnen de 'hondentoon' horen tussen A Day in the Life en the innergroove van Sgt. Pepper? Ik hoor en lees dat velen het niet horen, terwijl ik toch echt een enorme piep in m'n oren er van krijg.
Altijd gehoord. Vond dat einde van "Sgt. Pepper" toen ik nog heel jong was vreselijk eng :P.
pi_85847036
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:52 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Altijd gehoord. Vond dat einde van "Sgt. Pepper" toen ik nog heel jong was vreselijk eng :P.
Vroeger ging dat (ivm platenspelers zonder automatische terugloop) ook net zolang door totdat je de naald eraf haalde. Dan kan je 2 uur lang naar ''Never could be any other way'' ( :? ) luisteren
  zondag 29 augustus 2010 @ 20:54:53 #131
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85847059
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:40 schreef Aisumasen het volgende:
Een lijst die ik overigens niet serieus kan nemen, aangezien "I'll Get You" er niet in staat, maar "Drive My Car" wel, en nog hoog ook. Die Abbey Road-medley op een willekeurige plaats is ook wat vreemd. Maar waar hebben we het over, zo'n lijst komt zo'n beetje elke 6 maanden uit.
Mwah, dat vind ik een beetje ver gaan, een lijst niet serieus nemen om zoiets.. Sowieso ben ik het uiteraard ook niet met de lijst eens, maar ik vind het wel tof dat Rolling Stone zich hieraan waagt. En het is niet een pagina in hun reguliere uitgave maar een speciaal uitgegeven blad dat naar het schijnt best leuk is, dus ik ga hem wel proberen te vinden voor een goede prijs.

En als ik zelf zo'n lijst zou maken, zou ik het nog niet eens met mezelf eens geraken :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85847432
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:54 schreef blckbb het volgende:

[..]

Vroeger ging dat (ivm platenspelers zonder automatische terugloop) ook net zolang door totdat je de naald eraf haalde. Dan kan je 2 uur lang naar ''Never could be any other way'' ( :? ) luisteren
Echt een LP-ding inderdaad. ("padampapammm", "padampapammm", "padampapammm"... :D)

Maar ook de minuut daarvoor was beangstigend. Net zoals het eind van "Piggies" :P.

quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:54 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Mwah, dat vind ik een beetje ver gaan, een lijst niet serieus nemen om zoiets.. Sowieso ben ik het uiteraard ook niet met de lijst eens, maar ik vind het wel tof dat Rolling Stone zich hieraan waagt. En het is niet een pagina in hun reguliere uitgave maar een speciaal uitgegeven blad dat naar het schijnt best leuk is, dus ik ga hem wel proberen te vinden voor een goede prijs.

En als ik zelf zo'n lijst zou maken, zou ik het nog niet eens met mezelf eens geraken :P
't is ook niet bepaald de eerste keer dat Rolling Stone zoiets doet hè ;). Als een klein beetje aandacht voor The Beatles nu eens zou worden besteed aan die vele 60's bands die onderschat worden...
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:02:16 #133
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85847526
Over Sgt. Pepper op vinyl gesproken: Ben toch maar overstag gegaan en heb mijn eerste Beatlesalbum op LP gekocht. Een eerste druk van Sgt. Pepper, uit 1967 :7

Oké, geen Engelse druk maar goed
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85847535
Haal de 60's weg en maak er honderdtallen van :P
pi_85847600
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:02 schreef Arn0 het volgende:
Over Sgt. Pepper op vinyl gesproken: Ben toch maar overstag gegaan en heb mijn eerste Beatlesalbum op LP gekocht. Een eerste druk van Sgt. Pepper, uit 1967 :7

Oké, geen Engelse druk maar goed
Ik heb de Engelse eerste druk :@
Niet expres voor gezocht ofzoiets, ik kwam er pas later achter dat die vrij zeldzaam zijn. Helaas is de plaat niet in mint staat ;(
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:05:16 #136
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85847735
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:03 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik heb de Engelse eerste druk :@
Niet expres voor gezocht ofzoiets, ik kwam er pas later achter dat die vrij zeldzaam zijn. Helaas is de plaat niet in mint staat ;(
Mono of stereo? Indien mono: Met of zonder A Day In The Life op de tracklisting op de plaat zelf? :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85847993
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:05 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Mono of stereo? Indien mono: Met of zonder A Day In The Life op de tracklisting op de plaat zelf? :P
Nee stereo ;)
PCS 7027

Hoewel ik hem ook graag in mono zou willen hebben :)
pi_85850509
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:11 schreef blckbb het volgende:
Ik snap het niet, word die vinyl nou gratis bij dat blad weggegeven :?
Ze zouden beter de Let it be DVD er bij steken :D
pi_85873077
een tijdje weg geweest, fijn om jullie commentaren weer te lezen!
pi_85892899
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:11 schreef blckbb het volgende:
Ik snap het niet, word die vinyl nou gratis bij dat blad weggegeven :?
Je kunt 'em hier bestellen: http://www.greatmagazines(...)sp?sid=4967&id=38011
Gedeeltes uit het magazine:

quote:
Exclusive Macca Interview!

Paul McCartney has revealed how Beatles drummer Ringo Starr delivered him a letter in March 1970, co-signed by George Harrison and John Lennon, asking him to postpone the release of his solo debut album so it wouldn't clash with the scheduled emergence of climactic Beatle release, Let It Be.

Into an atmosphere of mounting mistrust between the still technically united Beatles, Ringo's missive dropped like an H-bomb.

"I told him top eff off," Macca reveals to MOJO's Tom Doyle, as he sketches out his state of mind at the fag end of The Beatles' reign, belaboured by anxiety attacks, heavy drinking and marijuana sessions. "He seems to be going strange," said Ringo at the time. "Everyone was completely treating me like dirt," says McCartney today.

In an exclusive interview, McCartney explains how he emerged from 1970's Beatle miasma to embark on a solo career - honoured with an extensive reissue campaign this autumn. "I took to the booze," says McCartney. "I was trying to recover in whatever way I could."

Taking us back in time to the spare room at his Cavendish Avenue flat, he revisits the pioneering lo-fi recordings of his debut solo record, McCartney, and the sequestered Scottish genesis of Ram, culminating in the hairy tale of Wings 1973 album Band On The Run, recorded in Lagos, Nigeria.

Flying across the jungle at the beginning of the latter adventure, the singer recalls a hot debate concerning the exact position of the landing strip. "One [pilot] looked to the other and said, 'Is that it down there?" I'm going, Oh my God, they must know."

Unsurprisingly, Macca sums up the nub of his post-Beatle career thus: "Hey, I survived."
quote:
A Wolf In Sheep's Clothing

The reinvention of Paul McCartney - the most instinctively baroque of the Beatle composer/arrangers - into an avatar of lo-fi, DIY music production seems instant and baffling. Consider the decision of the rest of the Beatles - hotly contested by McCartney at the time and resented for years afterwards - to hand over the tapes of Let It Be to Phil Spector and it begins to make more sense.

The controversial Wall Of Sound producer had his familiarly maximalist way with the grab-bag of skeletal cast-offs, and McCartney would wait until 2003, and the release of the reverse-engineered Let It Be... Naked, for his humbler "vision" for the record to see the light of day. At the back end of 1969, moving into early 1970, it was as if the mortal offence was driving McCartney as far away from the accepted gold-standard of contemporary record production (as the Beatles themselves had helped define) as possible.

As, following the relatively harmonious recording of Abbey Road, Beatle relations resumed their bitter decline, McCartney's response was to hunker down in his Cavendish Avenue flat and make music with whatever fell to hand. There are evocative pictures - printed in the latest MOJO magazine - of the unkempt, hermit-like Beatle recording a drum draped in a curtain or tablecloth, as if determined not to disturb the neighbours, and it's these kinds of unrefined, non-bombastic, locally-sourced sounds that grace his eccentric 1970 debut, McCartney.

However, McCartney is not lo-fi in the way we tend to use the term today. Rather than merely earthy or unpolished, it is demonstrably unfinished. Irrespective of the beauty of Junk and the regularly revived Every Night, if you were tipped the wink that McCartney was deliberately rushed out by its author as a spoiler for Let It Be (eventually, McCartney beat the final Beatle album out by two weeks) you would not be shocked. Maybe I'm Amazed aside, which, apart from its rudimentary rhythm guitar guides and muffled drums, is almost as perfect as could be imagined, it is a record of fragments, demos and doodles, good as far as they suggest to the imaginative listener the great places they may have gone next.

Ram is different. Side one, especially, has much of the intimacy of McCartney, the impression of one man gluing something together before your very eyes. Sometimes - it's there in opener Too Many People's haunting, weird distance and tangled jangling outro - it makes you think of Beck, or more recent American bedroom psych.

There's an interest, taken further than the Beatles, in non-naturalistic textures and environments, typified by the close-mic'ed vocals of 3 Legs, or extreme-left-channel percussive oddness of Dear Boy. Underlining the continuing relevance of many of these techniques, Ram On's primitively reverbed ukulele and ghostly chorus of disembodied Maccas could easily have been recorded sometime last year. Probably in Portland, Oregon.

Ultimately, Ram is the sound of a man who's left a band, perhaps the whole idea of a band, behind. Thrown onto his own resources, he is not so much capturing a performance than showing the stages in the construction of a piece. The first po-mo rock record? Perhaps.

Even when the results are slicker or more instrumentally ambitious - as in the exquisite soft-rock fantasia of the string'n'horns-laden Uncle Albert/Admiral Halsey - the spirit of play is paramount. To the extent, perhaps, that Macca sometimes fails to take himself seriously enough, and that "I can smell your feet a mile away" line in Smile Away is surely too brutal a deconstruction of Beatle music's already myth-shrouded exaltation. There's nothing wrong with giving yourself time to realise that "yesterday" is a better lyric than "scrambled eggs..."

Admittedly, by the end of Ram, McCartney is already emerging from his cave. Monkberry Moon Delight is Macca waxing more muscular, with a gruff geezer vocal that predicts Tom Waits at his most ursine. Suddenly we can hear the move from Mull Of Kintyre (where these songs were written and demoed) to New York's A&R Studios, the scene of much of the recording. At the very end we have The Back Seat Of My Car - perhaps our most prescient glimpse of the super-polished Wings-to-be of Band On The Run.

For a bossy, pan-instrumental auteur like McCartney, whose instinct is to do everything himself or tell others exactly what to play (a trait that so charmed George Harrison, and Henry McCullough, among others) the one-man-band model will always have attractions, and it is one to which he has returned, on and off, ever since.

McCartney always saw the freedom inherent in the tape recorder, even when making spliffed-up sound collages upstairs at the Ashers' house on Wimpole Street in late 1965, and he has bequeathed this vision to rock and pop for all time. Ram helps remind us that we owe him more than we sometimes care to think.
:Y.

Maar over magazines die inhoud herhalen gesproken...

pi_85895001
Meh vind het de 20 euro niet waard, zo'n LP met slechts covers.
pi_86002637


Première van de eerste single hier te vinden: http://www.ucradiorocks.c(...)-new-single-old.html

Album komt eind deze maand uit. Met een beetje slim zoeken kun je op de site van MPL Music Publishing al de songs "Angel", "Denial", "Glisten" en "My Friend" vinden: http://www.mplcommunications.com/search.asp
pi_86002772
Hmm, de liveopnames die ik (alweer een hele tijd terug) heb beluisterd konden me niet echt bekoren, maar misschien dat het in de studio beter overkomt.. Speelde Paul nou ook mee op enkele nummers, of niet?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_86003760
Dat is wel wat in interviews naar buiten kwam, ja. Begin dit jaar speelde James McCartney een nummer met de titel "Wings Of A Lightest Weight", en dat is weer een liedje wat al sinds 1997 geregistreerd staat als een co-compositie van vader en zoon.
pi_86007390
Het artwork voor "Double Fantasy Stripped Down", getekend door Sean Ono Lennon:

  vrijdag 3 september 2010 @ 00:02:45 #146
159761 Arn0
Abbey Road
pi_86007613
Ik was er trouwens van overtuigd dat Stripped Down ook bij de boxset zat, maar blijkbaar niet dus. Jammer..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_86008020
Wat denk je, ze moeten toch érgens hun geld aan verdienen :P?

Nee, maar wat een overspoeling aan onzin-uitgaves. Al die eerdere re-releases (met hoge uitzondering van "Acoustic") was allemaal nog wel wat voor te zeggen, maar dit is gewoon pure geldklopperij. Die compilaties, wie heeft dat verzonnen? Hij heeft gewoon niet genoeg solo-songs voor deze capriolen.

En de superieure remixes uit de jaren '00 gaan dus nu (na 5, 6, 8, 9 en 10 jaar!) 'out of print', terwijl de modderig en dof klinkende originele (die niet zonder reden opnieuw gemixt werden..) mixen weer de nieuwe standaard worden? :?
pi_86008482
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:14 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

Première van de eerste single hier te vinden: http://www.ucradiorocks.c(...)-new-single-old.html

Album komt eind deze maand uit. Met een beetje slim zoeken kun je op de site van MPL Music Publishing al de songs "Angel", "Denial", "Glisten" en "My Friend" vinden: http://www.mplcommunications.com/search.asp
Wel een beetje jammer dat de eerste single een cover is. :{
En dan ook nog van een nummer waarvan het origineel niet echt overtroffen kan worden.. Maargoed.
pi_86021839
Interview met Rusty Anderson :)

quote:
INTERVIEW: Guitarist Rusty Anderson brings a diverse musical menu to his work with Paul McCartney

As one of the guitarists in Paul McCartney’s band, Rusty Anderson is naturally associated with the music of the former Beatle. But Anderson’s own solo work, as exhibited on his most recent solo album, “Born On Earth,” is quite different and exhibits a wide range of influences.

Anderson says the new album, recorded in his home studio Oxide (Rusty, oxide, get it?), took a little over three months to complete.

“I’d go and work on it and go out on the road with Paul and come back and spend another month and go out on the road with Paul, sort of back and forth. I have a home studio, which is nice, so I have the luxury of working at home, which makes things a lot easier,” he says in a phone interview.

While his last album, “Undressing Underwater,” had guest players, including Paul McCartney on one track, “Hurt Myself,” he says with the new album he took a different approach. “I really wanted have more of a continuity, band-y kind of sound. So, basically most of the songs were produced with my drummer Petur Smith. We just had a good time going through different demos and funky recordings and trying to figure out what songs to put on there.”

Like the album, his musical tastes are diverse. “I love the early Alice Cooper band. They were really creative. I love Debussy and I love Gershwin. And I love Mick Ronson and the Spiders from Mars. I love that sort-of mid-period ‘70s, late ’60s Stones. Todd Rundgren. Old blues guys. So many things. I figure if you listen to my iPod or most people’s iPods, you’re not going to find one style of music. It’s gonna be rather diverse. No one listens to only heavy metal or only reggae or only singer-songwriter. But I think,” he says referring to the album, “I just let the natural glue set into it.”

Grunge also played a part in his career in one of his former bands, Ednaswap. “Yeah, Ednaswap was sort of in the grunge era, ‘90s thing. Yeah, I like Nirvana and Soundgarden and some of those bands. I’ve never been one to niche market myself, let’s put it that way.”

One of the songs on the new album is called “Julia Roberts.” Anderson says the two have never met and that the song came out of a dream. “I had a dream about her out of the blue. And I thought, ‘That’s odd. Why did I dream about her? I hadn’t thought of her in years, really.’ So I wrote the dream down and turned it into a song and realized that the way that that really fits into the concept of the record, which is about technology and the way that living right now in the 2000s has affected everybody’s lives so dramatically.”

“The technologies of today allow all these celebrities to permeate our brains,” he says. “We feel as if we know them. They permeate our brains and we don’t give it a second thought. I figure if these celebrities can stalk me, I can stalk them back through a song.”

One of the songs, “Funky Birthday Cake,” was written when Anderson was 13. “That song was written with a friend of mine,” he says. “And we started writing lyrics together. He’d write a line, I’d write a line. I just composed the music on the organ, actually. And we recorded and the whole thing was done in an hour and a half. And we would do that all the time. We would write silly songs and have fun. And that was part of what saved me and gave me something to do.”

Anderson credits the Beatles for getting him into music in the first place. “When I was five years old and my older sister was playing Beatles records, that’s what got me into playing music, period. That’s what started the whole thing. I got into Jimi Hendrix and Led Zeppelin and Cream and all that stuff, but they were were the starting point.”

He says he got together with McCartney through producer David Kahne, who produced McCartney’s “Driving Rain” album and with whom Anderson had worked previously.

“I called him up one day and we were talking and he’s saying, ‘I think I’m doing the new Paul McCartney record.’ I said, ‘Oh, that’s fantastic.’ And he said, ‘Yeah, and we need some guitar playing.’ And I said, ‘Well, you know, count me in. That sounds great.’ And so a couple of months later, I went down to the Henson Studio in Hollywood, which used to be A&M. I came in and started meeting guys with English accents. And then I met Paul and it was really amazing because I never really thought I’d meet a Beatle, much less play with one. And then within a few minutes, we were jamming and making music. It’s a great way to bond with somebody. And after maybe three or four days, I got used to being around him. And now, it’s been almost a decade and we’re still playing together.”

Anderson describes the band’s success as due to a combination of factors. “Everyone has a good feel as a musician, which is really important. And I think as people, there’s a chemistry to the personalities that works, a dynamic that we’re able to play as team players, but also know how to really interject our own personality without hopefully destroying the music, because I think that it’s really important.”

Anderson says he’s been able to get some of his song suggestions into the tour setlists. “I suggested ‘Getting Better’ and ‘Day Tripper’ and ‘Helter Skelter,’” he says.

He recalls the Hollywood Bowl shows on the Up and Coming Tour at the end of March as being special for him. “I’d seen a lot of concerts there growing up and it had a lot of mystique to me. So that was a really great way to be able to play there.”

He says he’s pretty certain the band will be performing again, though he doesn’t know when. “Sometimes we know in advance, sometimes we don’t. But I’m sure we’ll be doing more stuff.”

And is a new McCartney album coming? “I’ve been wondering the same thing,” he says, then marveling about McCartney’s musical talent, he says, “He has a lot of projects going at all times. Instrumental things, different style of music and studio album. It’s pretty diverse. That’s the thing that amazes me. Playing the show we play, it’s everything from ‘Ram On’ to ‘Helter Skelter.’”

He says whether he’ll be doing live shows to promote his solo record will depend on if there are any more McCartney shows. “Well, we did a show in Hollywood as a record release party sort of thing. That was in between tour dates with Paul. I’m waiting still to see the schedule,” he says. “The answer is I’d love to.”
pi_86024409
het ziet er wel fraai uit allemaal, of het weer anders klinkt dan de vorige remasters is afwachten
pi_86056451
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 00:02 schreef Arn0 het volgende:
Ik was er trouwens van overtuigd dat Stripped Down ook bij de boxset zat, maar blijkbaar niet dus. Jammer..
Zijn er foto's van die boxset? Ik heb er volgens mij nog niets van langs zien komen, en hij komt al over een maand uit.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_86104861

PAUL McCARTNEY REALLY IS DEAD
The Last Testament of George Harrison?
(Paul McCartney is echt dood – De laatste erfenis van George Harrison?)

Datum van uitgave: 11 oktober 2010

Paul McCartney vierde zijn 68e verjaardag op 18 juni 2010. Of toch niet?


Een man die beweert George Harrison te zijn, heeft deze dvd ingesproken en vertelt het schokkende, veelbesproken en controversiële verhaal: McCartney is gestorven tijdens een auto-ongeluk in november 1966 en werd vervangen door een dubbelganger. British Intelligence, MI5, dwong The Beatles om de dood van McCartney te verbloemen om zo massale zelfmoorden van Beatles fans te voorkomen. Maar de overgebleven Beatles probeerden om fans in te lichten met aanwijzingen op hun albumhoezen en in hun liedjes.

Tot nu werd het ‘Paul is Dood’ mysterie, dat in 1969 de wereld in zijn greep hield, beschouwd als een verzonnen verhaal. Maar deze documentaire onthult een geheime Beatles geschiedenis, met McCartney’s fatale ongeluk, de verdoezeling, tientallen onbekende aanwijzingen en een gevaarlijk kat-en-muis-spel met ‘Maxwell’, de MI5 medewerker, toen John Lennon zeer roekeloos met het geheim omging. Harrison zegt tevens dat Lennon in 1980 werd vermoord nadat hij had gedreigd om ‘Paul McCartney’ te onthullen als een bedrieger!

Deze dvd zou wel eens het belangrijkste document in de rock and roll geschiedenis kunnen zijn en is een ‘must-have’ voor alle Beatles fans en liefhebbers van samenzweringstheorieën! Het bevat tevens ‘Bob Dylan ontmoet The Beatles’. Ondertiteling in Frans, Spaans en Duits.


Het mysterie wordt ontrafeld :')!
pi_86105030
http://digilander.libero.it/p_truth/

Grootste onzin ooit gezien, dit verhaal gaat er op verder. Claimt ook dat het uit een boek van George Harrison komt.
quote:
Well, with his teeth hanging outside of his eaten-up lips and with a shiny swollen ear and dripping wet he really did look like a walrus.
John confronted the man who had spoken so insensitively and they began to brawl.
He had to be pulled away as he howled:

"I.., I am the walrus ..not him (Paul), I.., I am the walrus!"
_O-
pi_86125575
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 12:18 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Zijn er foto's van die boxset? Ik heb er volgens mij nog niets van langs zien komen, en hij komt al over een maand uit.
Ik beantwoordt m'n eigen vraag:





Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_86126551
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:17 schreef beatlesshop het volgende:
het ziet er wel fraai uit allemaal, of het weer anders klinkt dan de vorige remasters is afwachten

Dat kan ik je anders nu al wel vertellen :P. De vorige CD-releases waren volledig nieuwe mixes, vanaf de originele multi-track tapes. De aankomende CD-releases zijn remasters van de originele mixes uit de 70's. Authentiek, maar ik ga d'r niet meer naar luisteren.
pi_86144843
Volledig overzicht:

quote:
Tracklisting and artwork revealed for Gimme Some Truth
Sweeping Catalogue Initiative Overseen by Yoko Ono and EMI Music Commemorates Lennon's 70th Birthday

EMI Music has unveiled the complete tracklists and cover art for a broad selection of remastered John Lennon albums and new collections to be released on CD and digitally on 4 October (5 October in North America). Announced last month, EMI Music's global John Lennon 'Gimme Some Truth' catalogue campaign is being overseen by Yoko Ono and commemorates the music legend's 70th birthday on 9 October, 2010. Featured in the sweeping initiative are eight remastered John Lennon solo albums and new titles including Double Fantasy Stripped Down, Power To The People: The Hits, Gimme Some Truth, and the John Lennon Signature Box.

For the first time, Lennon's classic solo albums and other standout recordings have been digitally remastered from his original mixes. Double Fantasy, 1980's GRAMMY Award winner for Album of the Year, will be presented with a newly remixed 'Stripped Down' version produced by Yoko Ono and Jack Douglas, Lennon's original co-producers for the album. Some Time In New York City has been restored to include the six 'Live Jam' recordings featured on the original album.

The deluxe 11CD and digital John Lennon Signature Box includes 13 previously unreleased home recordings, and Yoko Ono, Sean Lennon, and Julian Lennon have each written personal essays for the lavish collection.

The cover art for the new titles includes original drawings by Sean Lennon for Double Fantasy Stripped Down, while the cover of 1974's Walls and Bridges is restored to its original artwork.

John Lennon's life and music will be specially feted this fall with a variety of commemorative releases and events around the world. Please visit http://www.johnlennon.com for official announcements and updates.

POWER TO THE PEOPLE: THE HITS [CD; Digital]

1. Power To The People
2. Gimme Some Truth
3. Woman
4. Instant Karma! (We All Shine On)
5. Whatever Gets You Thru The Night
6. Cold Turkey
7. Jealous Guy
8. #9 Dream
9. (Just Like) Starting Over
10. Mind Games
11. Watching The Wheels
12. Stand By Me
13. Imagine
14. Happy Xmas (War Is Over)
15. Give Peace A Chance

POWER TO THE PEOPLE: THE HITS (EXPERIENCE EDITION) [CD/DVD]

CD
(tracklist same as above)
DVD
1. Power To The People
2. Gimme Some Truth
3. Woman
4. Instant Karma! (We All Shine On)
5. Whatever Gets You Thru The Night
6. Cold Turkey
7. Jealous Guy
8. #9 Dream
9. (Just Like) Starting Over
10. Mind Games
11. Watching The Wheels
12. Stand By Me
13. Imagine
14. Happy Xmas (War Is Over)
15. Give Peace A Chance

GIMME SOME TRUTH [4CD; Digital]

Working Class Hero


1. Working Class Hero
2. Instant Karma! (We All Shine On)
3. Power To The People
4. God
5. I Don't Wanna Be a Soldier Mama I Don't Wanna Die
6. Gimme Some Truth
7. Sunday Bloody Sunday
8. Steel And Glass
9. Meat City
10. I Don't Wanna Face It
11. Remember
12. Woman Is The Nigger Of The World
13. I Found out
14. Isolation
15. Imagine
16. Happy Xmas (War Is Over)
17. Give Peace A Chance
18. Only People

Woman

1. Mother
2. Hold On
3. You Are Here
4. Well Well Well
5. Oh My Love
6. Oh Yoko!
7. Grow Old With Me
8. Love
9. Jealous Guy
10. Woman
11. Out The Blue
12. Bless You
13. Nobody Loves You (When You're Down And Out)
14. My Mummy's Dead
15. I'm Losing You
16. (Just Like) Starting Over
17. #9 Dream
18. Beautiful Boy (Darling Boy)

Borrowed Time

1. Mind Games
2. Nobody Told Me
3. Cleanup Time
4. Crippled Inside
5. How Do You Sleep?
6. How?
7. Intuition
8. I'm Stepping Out
9. Whatever Gets You Thru The Night
10. Old Dirt Road
11. Scared
12. What You Got
13. Cold Turkey
14. New York City
15. Surprise Surprise (Sweet Bird Of Paradox)
16. Borrowed Time
17. Look At Me
18. Watching The Wheels

Roots

1. Be-Bop-A-Lula
2. You Can't Catch Me
3. Medley: Rip It Up/Ready Teddy
4. Tight A$
5. Ain't That a Shame
6. Sweet Little Sixteen
7. Do You Wanna Dance
8. Slippin' and Slidin'
9. Peggy Sue
10. Medley: Bring It On Home/Send Me Some Lovin'
11. Yer Blues (Live)
12. Just Because
13. Boney Moronie
14. Beef Jerky
15. Ya Ya
16. Hound Dog (Live)
17. Stand By Me
18. Here We Go Again

JOHN LENNON SIGNATURE BOX [11CD; Digital]

Original Albums [digitally remastered]

- John Lennon/Plastic Ono Band
- Imagine
- Some Time In New York City
- Mind Games
- Walls and Bridges
- Rock 'n' Roll
- Double Fantasy
- Milk and Honey

Home Tapes

1. Mother
2. Love
3. God
4. I Found Out
5. Nobody Told Me
6. Honey Don't
7. One Of The Boys
8. India, India
9. Serve Yourself
10. Isolation
11. Remember
12. Beautiful Boy (Darling Boy)
13. I Don't Wanna Be a Soldier Mama I Don't Wanna Die

Singles

1. Power To The People
2. Happy Xmas (War Is Over)
3. Instant Karma! (We All Shine On)
4. Cold Turkey
5. Move Over Ms. L
6. Give Peace a Chance

ORIGINAL ALBUMS (REMASTERED) [CD; Digital]
Same tracklist as original LP's

John Lennon/Plastic Ono Band (1970)
Imagine (1971)
Some Time In New York City (1972)
Mind Games (1973)
Walls and Bridges (1974)
Rock 'n' Roll (1975)
Double Fantasy (1980)
Milk and Honey (1984)


Double Fantasy Stripped Down (2010) / Double Fantasy (1980)

1. (Just Like) Starting Over
2. Kiss Kiss Kiss
3. Cleanup Time
4. Give Me Something
5. I'm Losing You
6. I'm Moving On
7. Beautiful Boy (Darling Boy)
8. Watching The Wheels
9. Yes, I'm Your Angel
10. Woman
11. Beautiful Boys
12. Dear Yoko
13. Every Man Has A Woman Who Loves Him
14. Hard Times Are Over



Staan ook weer wat nieuwe oude video's op de extra DVD bij één van die (totaal onbegrijpbare) stortvloed aan compilaties. De zoveelste heruitgave van de toch al magere DVD "Lennon: Legend" zou al helemaal een blamage zijn geweest. Oh, en die CD's bevatten ook weer wat nieuw geremasterde Lennon live-opnames.
pi_86145396
De non-album singles staan dus op een apart CD'tje, dat is wel handig.
Alleen dat hitoverzicht vind ik toch zeer onnodig. Hoeveel compilaties kunnen ze wel niet bedenken?
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_86145965
Ja, op een apart CD-tje....in de boxset met de adviesprijs van 175 euro :P.
pi_86148574
Mag ik nog even vermelden dat het album van Rusty Anderson zeker de moeite waard is?

Mijn favoriet: Timed Exposure.

Fijn album :)
pi_86153911
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:46 schreef Writersright het volgende:

PAUL McCARTNEY REALLY IS DEAD
The Last Testament of George Harrison?
(Paul McCartney is echt dood – De laatste erfenis van George Harrison?)

Datum van uitgave: 11 oktober 2010

Paul McCartney vierde zijn 68e verjaardag op 18 juni 2010. Of toch niet?


Een man die beweert George Harrison te zijn, heeft deze dvd ingesproken en vertelt het schokkende, veelbesproken en controversiële verhaal: McCartney is gestorven tijdens een auto-ongeluk in november 1966 en werd vervangen door een dubbelganger. British Intelligence, MI5, dwong The Beatles om de dood van McCartney te verbloemen om zo massale zelfmoorden van Beatles fans te voorkomen. Maar de overgebleven Beatles probeerden om fans in te lichten met aanwijzingen op hun albumhoezen en in hun liedjes.

Tot nu werd het ‘Paul is Dood’ mysterie, dat in 1969 de wereld in zijn greep hield, beschouwd als een verzonnen verhaal. Maar deze documentaire onthult een geheime Beatles geschiedenis, met McCartney’s fatale ongeluk, de verdoezeling, tientallen onbekende aanwijzingen en een gevaarlijk kat-en-muis-spel met ‘Maxwell’, de MI5 medewerker, toen John Lennon zeer roekeloos met het geheim omging. Harrison zegt tevens dat Lennon in 1980 werd vermoord nadat hij had gedreigd om ‘Paul McCartney’ te onthullen als een bedrieger!

Deze dvd zou wel eens het belangrijkste document in de rock and roll geschiedenis kunnen zijn en is een ‘must-have’ voor alle Beatles fans en liefhebbers van samenzweringstheorieën! Het bevat tevens ‘Bob Dylan ontmoet The Beatles’. Ondertiteling in Frans, Spaans en Duits.


Het mysterie wordt ontrafeld :')!
Ach in 2064 zullen we ook weten of Lady Gaga een Ladyboy was of toch niet... _O-
pi_86153918
Dus Paul is dead en Elvis leeft nog. Is dat de juiste conclusie?
pi_86153950
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 04:22 schreef WilburQuant het volgende:
Dus Paul is dead en Elvis leeft nog. Is dat de juiste conclusie?
Inderdaad! John Lennon leeft overigens ook nog nadat hij een contract tekende dat hij nooit uit zou laten komen dat McCartney overleden is in 1966. Paul Chapman heeft de dubbelganger van Lennon vermoord in 1980 waardoor de cirkel weer rond is. :)
pi_86155047
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 04:22 schreef WilburQuant het volgende:
Dus Paul is dead en Elvis leeft nog. Is dat de juiste conclusie?
Jup, Elvis woont nu op een eiland met Kurt Cobain, Jimi Hendrix en Keith Moon.
pi_86164708
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 04:53 schreef Nober het volgende:

[..]

Inderdaad! John Lennon leeft overigens ook nog nadat hij een contract tekende dat hij nooit uit zou laten komen dat McCartney overleden is in 1966. Paul Chapman heeft de dubbelganger van Lennon vermoord in 1980 waardoor de cirkel weer rond is. :)
Mark David Chapman bedoel je ;)
pi_86165943
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 08:59 schreef blckbb het volgende:

[..]

Jup, Elvis woont nu op een eiland met Kurt Cobain, Jimi Hendrix en Keith Moon.
Het gerucht gaat dat Bob Marley ook op dat eiland een appartement heeft maar dat verhuurd hij aan Tupac en z'n roommate Christopher Wallace.


quote:
Op dinsdag 7 september 2010 14:53 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

Mark David Chapman bedoel je ;)
Dat zou je denken, maar Mark's broer Paul heeft de dubbelganger van John Lennon vermoord, dacht dat dat wel bekend was bij iedereen.
pi_86180744
Over Hij Die Niet Genoemd Moet Worden gesproken: Die komt ook de komende 2 jaar niet vrij, nadat hem eerder vandaag net zoals in 2000, 2002, 2004, 2006 en 2008 vrijlating geweigerd werd.

http://news.blogs.cnn.com(...)role-for-sixth-time/

  dinsdag 7 september 2010 @ 22:47:00 #167
159761 Arn0
Abbey Road
pi_86185676
Geruchten voor een tour van McCartney in Zuid-Amerika omstreeks november zijn nu wel erg sterk, lees ik net.

[ Bericht 15% gewijzigd door Arn0 op 07-09-2010 22:57:17 ]
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:16:56 #168
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_86188472
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:47 schreef Arn0 het volgende:
Geruchten voor een tour van McCartney in Zuid-Amerika omstreeks november zijn nu wel erg sterk, lees ik net.
Haha, zie net dat wij tegelijkertijd dezelfde vermoedens hebben. En da's grappig, want het is verder niet echt verrassend, en ligt in het verlengde van wat eerder dit jaar is aangekondigd.
  woensdag 8 september 2010 @ 00:02:15 #170
159761 Arn0
Abbey Road
pi_86189598
Moet ik me trouwens schamen dat ik er vandaag pas achterkwam dat Phil Collins in A Hard Day's Night meedeed? :@
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_86189755
Niet schamen, maar je weet nu wel dat je nog heel wat onbenullige trivia-weetjes te gaan hebt :P.

Pete Townshend op gitaar, Phil Collins op drums. De 12" mix met toeters, beter dan de album-versie als je het mij vraagt.
pi_86193547
quote:


Eerste tv-optreden Beatles op dvd

Het allereerste Amerikaanse televisie-optreden van The Beatles in 1964 is uitgebracht op dvd. Het optreden van de populaire Britse band vond plaats in The Ed Sullivan Show. Het programma is in de originele vorm op dvd gezet, inclusief televisiecommercials van toen.

Het eerste gastoptreden van The Beatles in de Verenigde Staten werd op 9 februari 1964 op de Amerikaanse televisie uitgezonden en trok een recordaantal van 73 miljoen kijkers.

De band keerde driemaal terug in de talkshow. Fragmenten uit de afleveringen werden wel eens herhaald, maar nooit eerder waren de programma's in hun geheel terug te zien.

De dvd bevat ook een kort interview dat presentator Ed Sullivan met The Beatles had in mei 1964. Dat interview is sinds de uitzending in dat jaar niet meer te zien geweest.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_86193794
Vet! :D
pi_86199325
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:02 schreef Arn0 het volgende:
Moet ik me trouwens schamen dat ik er vandaag pas achterkwam dat Phil Collins in A Hard Day's Night meedeed? :@
Ik had van jou wel verwacht dat je dit zou weten. ;) Ik heb ergens een docu waar Phil verteld waar hij precies in de menigte staat te schreeuwen als klein mannetje. Ik heb AHDN wel eens gewoon gekeken en kon hem toen echt niet meer vinden. :{

Erg goed dat Mark C weer gewoon blijft zitten waar hij hoort te zitten. Ik denk trouwens dat hij op die plek veiliger is dan buiten Attica State Prison
pi_86199983
Wow.

  woensdag 8 september 2010 @ 12:51:57 #176
159761 Arn0
Abbey Road
pi_86200731
Is dat die foto uit die Harry Nilson documentaire?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_86200921
Ah natuurlijk, je hebt gelijk! Die zit in de trailer toch, dacht ik? Die documentaire komt na jaren ook eindelijk uit op DVD. Kijk daar behoorlijk naar uit, Harry Nilsson is een van de meest onderschatte artiesten uit zijn tijd.

http://www.thewrap.com/mo(...)ds-distributor-19802
  woensdag 8 september 2010 @ 13:49:38 #178
159761 Arn0
Abbey Road
pi_86202695
Hmm, zie hem niet in de trailer verschijnen nee. En ik zocht een tijd geleden ook al naar die documentaire, ben blij dat hij eindelijk op DVD uitkomt!

Trouwens, de pianotrack van While My Guitar Gently Weeps.. Hemels _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_86207581
Die verborgen guide vocals zijn wel magisch, ja. Zegt ook wel genoeg over de onmiskenbare aanvullende rol van McCartney in The Beatles, hij duikt op bijna elk spoor wel op :P.
pi_86254691
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:26 schreef Aisumasen het volgende:
Wow.

[ afbeelding ]
Paul McKamper :X
pi_86255101
quote:
Op donderdag 9 september 2010 20:38 schreef Aisumasen het volgende:
:')
:D !
pi_86255228
Dit is al een oudje, maar heb ik vanmiddag ook weer smakelijk om kunnen lachen: http://www.youtube.com//watch?v=0Cz45bcPrSc
pi_86261463
Ja, maar daar wordt door de thumbnail de grap verraden :P.
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:34:24 #186
307888 GloomySundae
My hours are slumberless
pi_86276118
quote:
Op woensdag 8 september 2010 08:03 schreef Sequencial het volgende:

[..]


Raar, ik heb een 2dvd box bij de FRS vandaan gehaald een jaar of wat terug, met daarop alle 4 de complete shows, plus de reclames die tijdens het programma getoond werden.
pi_86279235
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:34 schreef GloomySundae het volgende:

[..]

Raar, ik heb een 2dvd box bij de FRS vandaan gehaald een jaar of wat terug, met daarop alle 4 de complete shows, plus de reclames die tijdens het programma getoond werden.
Die heb ik ook/ Is ws deze:



De nieuwe release heeft iets betere beeldkwaliteit en een extra interview.
  vrijdag 10 september 2010 @ 16:00:26 #188
307888 GloomySundae
My hours are slumberless
pi_86281444
Yup, die.
pi_86309742
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:57 schreef Aisumasen het volgende:
Ah natuurlijk, je hebt gelijk! Die zit in de trailer toch, dacht ik? [..]
Ja, zie je wel:

pi_86335908
En de volgende CD van een Beatles-kid:

http://www.jamesmccartney.com/

Vanaf nu is zijn EP te bestellen.

:)
pi_86352920
pi_86353180
Wat een verschrikkelijke artwork, zo nietszeggend :P
pi_86353702
Hij komt ook best bekend voor :P.



http://www.jpgr.co.uk/col_app1.html
pi_86364147
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:33 schreef blckbb het volgende:
Wat een verschrikkelijke artwork, zo nietszeggend :P
Heel saai inderdaad.
M'n oma had 't kunnen bedenken.*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 12 september 2010 @ 23:02:11 #196
159761 Arn0
Abbey Road
pi_86365015
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:17 schreef Arn0 het volgende:
http://www.amazon.com/Com(...)TJ4YU6/ref=pd_cp_d_1

Interessant! Hopelijk zijn de remasters dit keer een kwaliteitsupgrade tov de bootlegs (als ik lees dat ze frame per frame werken zou je dat wel verwachten), zijn de 13 minuten met unreleased footage daadwerkelijk unreleased en een 5.1 mix is ook wel geinig :)
.. Helaas :{ Zowel qua beeld als geluid is de bootleg release nog steeds superieur. Je zou toch verwachten dat een professioneel bedrijf met toegang tot de mastertapes iets beters kan maken, maar nee hoor.

En ook het bonusmateriaal bevat niet veel interessants. Een interview dat Sullivan met ze deed toen ze in Londen zaten (al gebootlegged) en verder voornamelijk Sullivan die The Beatles op de een of andere manier in zijn show/sketches vermeldt. Zonde.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_86367055
Hey, ik was daar net een reactie op aan het typen :P. Ingehaald door de informatie van Arn0, maar toch:

quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:17 schreef Arn0 het volgende:
http://www.amazon.com/Com(...)TJ4YU6/ref=pd_cp_d_1

Interessant! Hopelijk zijn de remasters dit keer een kwaliteitsupgrade tov de bootlegs (als ik lees dat ze frame per frame werken zou je dat wel verwachten), zijn de 13 minuten met unreleased footage daadwerkelijk unreleased en een 5.1 mix is ook wel geinig :)
't is al wel de zoveelste officiële release van dit materiaal. (De rechten van de beelden zijn niet in de handen van Apple/EMI, dan worden dingen dus wél uitgebracht, haha...) Denk niet dat er veel aan de beelden valt te verbeteren. Mogen al blij zijn dat er in 1964 een 2" tape meeliep, puur en alleen om de uitzending aan de westkust te kunnen verzorgen een paar uur later. En natuurlijk bewaard is gebleven, want ook deze opnames stonden gewoon op de lijst bij CBS om weggegooid te worden wegens ruimtegebrek.

De Miami-show klinkt stukken minder goed, en ziet er ook minder scherp uit, mede door de verbinding uit die tijd. Mooie is wel om deze afleveringen in context te bekijken, inclusief TV-reclames uit die tijd. Dan kun je nog beter begrijpen waarom The Beatles zo'n impact hadden. (En hopelijk zijn de tabak-reclames er dit keer niet uitgeknipt, zoals op de vorige DVD-releases, fucking Amerikanen!)

Jammer genoeg bevat het bonus-materiaal op deze versie niet de repetities uit Miami. Ben dan wel weer blij dat ze de beelden niet ineens hebben ingekleurd om maar iets exclusievs te verzinnen, dat hoort gewoon niet. Trouwens, de eerste Ed Sullivan-uitzending in kleur vond plaats de week na het laatste optreden van The Beatles in 1965...

Toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat ze zich hebben laten inspireren door de definitieve versie van bootlegger Mirror Spock van een aantal jaar terug. (Hoe kan het ook anders, beter dan de officiële uitgave.) Die fabriceerde een (verbazingwekkend realistisch klinkende) stereo-mix uit de mono-opnames. Héél benieuwd wat deze nieuwe release met 5.1-geluid wil bereiken :').
pi_86423624
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_86424746
_O-
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:56:10 #200
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_86424930
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:13 schreef Aisumasen het volgende:
Over Hij Die Niet Genoemd Moet Worden gesproken: Die komt ook de komende 2 jaar niet vrij, nadat hem eerder vandaag net zoals in 2000, 2002, 2004, 2006 en 2008 vrijlating geweigerd werd.

http://news.blogs.cnn.com(...)role-for-sixth-time/

Niet dat ik hem zo nodig op vrije voeten wil zien, maar wel opvallend dat er met twee maten wordt gemeten als het om een celebrity-moordenaar gaat. Had MDC iemand anders omgelegd was ie waarschijnlijk allang vrij geweest.
pi_86428810
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:56 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Niet dat ik hem zo nodig op vrije voeten wil zien, maar wel opvallend dat er met twee maten wordt gemeten als het om een celebrity-moordenaar gaat. Had MDC iemand anders omgelegd was ie waarschijnlijk allang vrij geweest.
Met als verschil dat de persoon in kwestie door de jury ongevoelig voor z'n medemens, onvoorspelbaar of zelfs ontoerekeningsvatbaar verklaard is, en in zekere zin een gevaar voor de samenleving. Plus dat ze er mee rekening houden dat hij niet lang zou overleven buiten de muren van de gevangenis.
pi_86429712
Ben de draad een beetje kwijt over wat al wel en niet gepost is over alle projecten rondom Lennon deze herfst, maar (zoals ik al hoopte) wordt er steeds meer bekend over de 'holy grail' wat betreft Lennon/Beatles/muziek-opnames: De enige opnames van John Lennon in de studio na 1974, uren materiaal gefilmd door 2 camera's. Ik heb het er al vaak over gehad, maar verder dan informatie van onder andere deze (nu verwijderde en al 10 jaar verouderde) pagina kwam men niet: http://web.archive.org/we(...)gebb.com/lennon.html



Ik zei altijd dat het 'verdacht' was dat Yoko nog nooit gereageerd heeft op een vraag over deze opnames, omdat ik hoopte dat de beelden nog wel bestaan, maar dat Yoko er niets mee doet omdat Lennon het (zoals Jack Douglas al wist te vertellen) letterlijk haatte. Maar nu blijkt een verdere aanwijzing al jaren voor m'n neus te liggen. Van de zeldzame promo-CD "Starting Over" uit 2000 (!), een direct antwoord van Yoko op de vraag wat er met de tapes is gebeurd: http://www.mediafire.com/?r6ye7e55d3861r1

... :{
  dinsdag 14 september 2010 @ 18:55:08 #203
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_86432535
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:19 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Met als verschil dat de persoon in kwestie door de jury ongevoelig voor z'n medemens, onvoorspelbaar of zelfs ontoerekeningsvatbaar verklaard is, en in zekere zin een gevaar voor de samenleving. Plus dat ze er mee rekening houden dat hij niet lang zou overleven buiten de muren van de gevangenis.
Dat dikgedrukte deel is niet echt een issue meer; ondertussen zijn we 30 jaar van goed gedrag in de gevangenis en vele spijtbetuigingen verder.
Zijn parole is telkens afgewezen om een combinatie tussen het niet dik gedrukte deel en het feit dat 'de straf bij vrijlating niet zwaar genoeg zou zijn geweest gezien de aard van de misdaad'. Steeds ook onder zware druk van Yoko Ono en petities van Beatles-fans. Dus ja, ik blijf erbij dat er met twee maten wordt gemeten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Grobbel op 14-09-2010 19:01:35 ]
pi_86434193
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 18:55 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Dat dikgedrukte deel is niet echt een issue meer; ondertussen zijn we 30 jaar van goed gedrag in de gevangenis en vele spijtbetuigingen verder. [..]
Een gedeelte klopt, met dat laatste werd in 2008 ook rekening mee gehouden:

quote:
"Your disciplinary record appears report free since October 1994. Your positive institutional adjustment is noted. However, during the interview, you stated you planned and conducted the premeditated slaying of John Lennon with an essentially clear mind. Your conduct thus precipitated a horrendously tragic event, which has impacted many individuals. Your discretionary release at this time would thus not be compatible with the welfare of society at large and would tend to deprecate the seriousness of the instant offense and undermine respect for the law."
En in dat laatste kun je lezen wat je wilt. Echter, dat de eerder genoemde redenen van opsluiting geen rol meer zouden spelen in de recente afwijzing, is niet geheel waar. In ieder geval niet volgens het 'parole board'. Vanzelfsprekend heb ik het over de reden van recente afwijzingen, en niet over de reden van veroordeling in augustus 1981. Bij elk verzoek dat hij indient wordt hij als persoon opnieuw onderzocht. De reden dat hij in 2010 niet zal vrijkomen:

quote:
"A three-member panel of parole board commissioners conducted a video conference interview with Chapman from their offices in Rochester. In their written comments, the commissioners told Chapman they had concerns about "the disregard you displayed for the norms of our society and the sanctity of human life." After considering the action he took in 1980, they concluded Chapman's "discretionary release remains inappropriate at this time and incompatible with the welfare of the community."
pi_86443616
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:26 schreef Aisumasen het volgende:
Wow.

[ afbeelding ]
pi_86446437
McCartney's meesterwerk "Chaos And Creation In The Backyard" is deze week alweer 5 jaar oud!

pi_86446518
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 23:45 schreef Aisumasen het volgende:
McCartney's meesterwerk "Chaos And Creation In The Backyard" is deze week alweer 5 jaar oud!

En een meesterwerk mag je het noemen :)
Mijn favo nummer is toch wel ''Riding to Vanity Fair''
pi_86446760
Zonder twijfel, ook hier! Sowieso een ongekende donkere sfeer in sommige teksten op het album. De B-kanten zijn ook niet te missen, van hetzelfde niveau als het album.
pi_86450831
De opbouw van sommige nummers zijn gewoon prachtig, waaronder dus ''Riding to Vanity Fair''. ''Promise to You Girl'' is mijn tweede :P

Wat zijn die B-kantjes eigenlijk? Dan ga ik ze binennkort binnenhalen. Ik weet alleen van ''Summer of '59'' (B-kant van ''Jenny Wren'')
pi_86465131
quote:
Op woensdag 15 september 2010 08:50 schreef blckbb het volgende:
De opbouw van sommige nummers zijn gewoon prachtig, waaronder dus ''Riding to Vanity Fair''. ''Promise to You Girl'' is mijn tweede :P

Wat zijn die B-kantjes eigenlijk? Dan ga ik ze binennkort binnenhalen. Ik weet alleen van ''Summer of '59'' (B-kant van ''Jenny Wren'')
"Comfort Of Love" en "Growing Up Falling Down" op de "Fine Line" CD-single, "This Loving Game" en "I Want You To Fly" op de "Jenny Wren" CD-single, "Summer Of '59" op de vinyl-versie van "Jenny Wren", en "She Is So Beautiful" als bonus-track op de Japanse uitgave van het album.

"This Never Happened Before" werd een radio-hit in Amerika, maar teruggetrokken als losse single. Spijtig, want volgens de berichten had die single nog eens 3 nieuwe B-kanten uit de sessies bevat: "A Modern Dance", "Watching My Fish Drown" en "Perfect Lover". Die laatste werd herschreven als "Decent Lover" en eindigde als "Ever Present Past" op album "Memory Almost Full". En zo zijn er nog veel meer outtakes uit deze sessies, waarvan de helft herschreven en (gedeeltelijk) opnieuw opgenomen werden voor "Memory Almost Full". Ben zelf altijd benieuwd geweest naar het voor "Driving Rain" afgekeurde "Always Be There". Rusty Anderson noemde het z'n favoriet 'left-over', het zou een Beatles circa '64 sfeer hebben.
pi_86465249
Bohhh... Ik ben totaal niet onder de indruk van die nieuwe Lennon projecten :N. Het eerste voorproefje van "Double Fantasy Stripped Down" valt zwaar tegen. Luister, en oordeel zelf: http://kool.radio.com/2010/09/14/new-john-lennon-music/
pi_86465676
Grappig om te zien, beetje Frank Sinatra achtig zelfs :P
pi_86465999
Héérlijk ongemakkelijk met alleen een microfoon in z'n handen hè :P.
pi_86466157
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:49 schreef Aisumasen het volgende:
Héérlijk ongemakkelijk met alleen een microfoon in z'n handen hè :P.
Zo zie je hem niet vaak inderdaad :P
pi_86469207
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:31 schreef Aisumasen het volgende:
Bohhh... Ik ben totaal niet onder de indruk van die nieuwe Lennon projecten :N. Het eerste voorproefje van "Double Fantasy Stripped Down" valt zwaar tegen. Luister, en oordeel zelf: http://kool.radio.com/2010/09/14/new-john-lennon-music/
Zwaar tegen vallen is misschien wat overdreven, maar ik heb ook wel een ander idee van een "stripped" track :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_86473276
Denk dat ik na het horen van de nieuwe versie van "Woman" mijn teleurstelling moet inslikken: http://www.amazon.com/Dou(...)=1284573989&sr=301-2
pi_86474051
Vind Disc 1 nog wel wat hebben tbh :P
pi_86474221
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:53 schreef blckbb het volgende:

[..]

Zo zie je hem niet vaak inderdaad :P
Wat een verschrikkelijk goede stem heeft die vent nog, holy shit!
pi_86474935
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:38 schreef blckbb het volgende:
Vind Disc 1 nog wel wat hebben tbh :P
Wat bedoel je precies, want de tweede disc is gewoon de originele mix uit 1980 :P?
pi_86477145
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:59 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies, want de tweede disc is gewoon de originele mix uit 1980 :P?
Ik heb het dan ook over Disc 1 :P Klinkt best aardig :P (Of is het al ruimere tijd op bootleg verkrijgbaar? :P )
pi_86477708
Ja, weet ik, maar gewoon even ter verduidelijking dat disc 1 een nieuw project is, en disc 2 gewoon de standaard versie.

Het nieuwe project klinkt als een alternatieve mix van de reguliere versies, met een moderne (minder gedateerde) twist. (Niet verbluffend, want er zijn inderdaad tientallen outtakes uit deze sessies. De boodschap in het intro is ook niet nieuw.) De (early...) 80's productie is gestript. Heel erg anders dan ik verwacht had van het project. Toch, het komt de songs zowaar ten goede op wat ik tot nu toe gehoord heb. Compleet akoestische versies hadden bij 80% van de nummers absoluut niet gewerkt. Hoop alleen dat het niet te onvoltooid en demo-achtig gaat klinken, zoals ik af en toe wel het idee heb. Lennon ging voor die 50's-sfeer op z'n comeback-single, en die is nu behoorlijk verdwenen. Ben ook geen fan van het slordige gedokter met verschillende takes (te horen in het intro van "Starting Over", voor mij helaas duidelijk).

Kan niet wachten op "Plastic Ono Band Stripped Down" ;).
pi_86503674
Al is deze informatie niet nieuw voor ons, ein-de-lijk een persbericht van Concord over de aankomende deluxe-edities van Paul McCartney's "Band On The Run".

quote:
Paul McCartney & Wings’ Legendary Band on the Run to Be Reissued November 2nd
McCartney’s Epic #1 Album From 1973 Will Be Available In Multiple Configurations Featuring Remastered Rare Bonus Audio & Video Content With Special Exclusive Packaging

LOS ANGELES--(BUSINESS WIRE)--MPL and the Concord Music Group are pleased to announce the re-release of Paul McCartney & Wings’ iconic Band on the Run on November 2nd, 2010. Heralded as one of the greatest albums of all time, the GRAMMY winning, smash # 1 album - originally released December of 1973 - yielded the immortal title track and world-wide hit “Jet” becoming Wings’ most successful and celebrated album ever.

Paul McCartney personally supervised all aspects of the Band on the Run reissue. The remastering work was done at Abbey Road using the same team who recently remastered the complete Beatles’ catalog.

Band on the Run will be available in a variety of formats originating with the single disc digitally remastered, essential 9-track standard edition. The 3 disc (2CD, 1 DVD) special edition features nine bonus audio tracks (including the top 10 smash “Helen Wheels”), rare footage of the McCartneys in Lagos and behind-the-scenes at the famous album cover shoot, original Band on the Run promotional video clips, the One Hand Clapping television special (highlighted by studio performances filmed at Abbey Road in 1974) all with beautifully enhanced packaging. Collectors will be especially thrilled by the 4 disc (3CD, 1 DVD) deluxe edition which adds an extraordinary 120-page hard bound book containing many unseen and unpublished photos by Linda McCartney and Clive Arrowsmith, album and single artwork, downloadable hi-res audio versions of the remastered album and bonus audio tracks, a full history of the album complete with a new interview with Paul and expanded track by track information for all four discs. The deluxe edition also includes a special Band on the Run audio documentary (originally produced for the 25th Anniversary edition). The original remastered album and bonus audio content will also be issued in a 2 disc 180gm audiophile vinyl edition that comes with an MP3 download of all 18 tracks. Lastly, the standard and deluxe versions of Band on the Run will be available digitally worldwide.

The musical achievement of Band on the Run is nearly matched by the amazing story behind its creation. Intrigued with recording abroad in the summer of 1973, McCartney searched for a list of studios around the world. Spotting one in the remote location of Lagos, Nigeria, he became enthralled with the idea of recording in Africa. Days before departure, lead guitarist Henry McCullough and drummer Denny Seiwell quit the band leaving the entire project to the three core members, Paul, his wife Linda McCartney and band-member Denny Laine (along with recording engineer Geoff Emerick). Recorded in August and September of 1973 (with further work done at AIR Studios in London in October 1973), they persevered through a tumultuous, yet creatively invigorating 2 month recording process battling difficult studio conditions, oppressive heat and a dangerous mugging at knife point. The thieves made off with the demo tapes (among other valuables), forcing the band to record the entire album from memory.

Band on the Run triumphed both critically and commercially. The album topped the US album chart 3 separate times, won a Grammy and went on to sell more than 7 million copies. Upon the release of Band on the Run, then Rolling Stone reviewer Jon Landau famously gushed, “The finest record yet released by any of the four musicians who were once called The Beatles.”

Paul is currently playing five songs from the album on his ‘Up and Coming Tour’. Live favorites over the last 8 years of touring have included “Jet”, “Band on the Run” and “Let Me Roll It”. In 2008 when Paul played a free outdoor show to over 500,000 people in Kiev, a Ukrainian poll listed “Mrs Vandebilt” as their all time favorite Paul McCartney song. It’s been included in the set ever since. At the start of this tour Paul added “Nineteen Hundred and Eighty Five” to the set.

Band on the Run marks the first release from the Paul McCartney Archive Collection, an ambitious reissue program that encompasses 40 years of cherished, classic material from the most successful songwriter and recording artist in music history. It’s also the initial physical release of the recently announced agreement between McCartney’s MPL and Concord Music Group to globally market and distribute McCartney’s venerated solo and Wings catalog.

BAND ON THE RUN TRACKLIST:

Remastered Album

1. Band on the Run
2. Jet
3. Bluebird
4. Mrs Vandebilt
5. Let Me Roll It
6. Mamunia
7. No Words
8. Picasso’s Last Words (Drink to Me)
9. Nineteen Hundred and Eighty Five


Bonus Audio Tracks

1. Helen Wheels
2. Country Dreamer
3. Bluebird [from One Hand Clapping]
4. Jet [from One Hand Clapping]
5. Let Me Roll It [from One Hand Clapping]
6. Band on the Run [from One Hand Clapping]
7. Nineteen Hundred and Eighty Five [from One Hand Clapping]
8. Country Dreamer [from One Hand Clapping]
9. Zoo Gang

Audio Documentary

Remastered documentary disc originally produced for the 25th Anniversary release of Band on the Run. Featuring interview contributions from Paul McCartney, Linda McCartney, Denny Laine, Geoff Emerick, Tony Visconti, Al Coury, Clive Arrowsmith, James Coburn, John Conteh, Kenny Lynch, Michael Parkinson, Christopher Lee, Clement Freud, and Dustin Hoffman.

DVD

1. Band on the Run Music Video
2. Mamunia Music Video
3. Album Promo
Featuring Band on the Run, Mrs Vandebilt, Nineteen Hundred and Eighty Five, Bluebird
4. Helen Wheels Music Video
5. Wings In Lagos
6. Osterley Park
7. One Hand Clapping

http://www.businesswire.c(...)ry-Band-Run-Reissued
Leuk hoe de Beatles, Lennon én McCartney re-releases nu stroken met elkaar qua artwork én remasteringsteam. Heb nog steeds een vermoeden dat de "Country Dreamer" bonus-track geen onderdeel van de "One Hand Clapping" sessies is, maar een "Backyard"-sessie akoestische demo. Afbeeldingen van de deluxe-edities nu ook op Amazon.com: http://www.amazon.com/Ban(...)id=1284638379&sr=1-1

En check ook dit: http://www.paulmccartney.com/bandontherun/lagos.php
pi_86505085
Totaal willekeurig, maar ik weet eindelijk waar de melodie van het harmonium op de "Toasted" versie van "Band On The Run" (te horen in het filmpje op bovenstaande link naar de McCartney website) me altijd al aan deed denken: Beck's "Where It's At" :D.

De "Toasted"-versie werd ook gebruikt in deze BBC-reclame uit 2003:

En in de live-versie het daaropvolgende jaar:

pi_86526863
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:34 schreef Aisumasen het volgende:
Totaal willekeurig, maar ik weet eindelijk waar de melodie van het harmonium op de "Toasted" versie van "Band On The Run" (te horen in het filmpje op bovenstaande link naar de McCartney website) me altijd al aan deed denken: Beck's "Where It's At" :D.

De "Toasted"-versie werd ook gebruikt in deze BBC-reclame uit 2003:

En in de live-versie het daaropvolgende jaar:

Ik vind het jammer dat hij deze versie niet meer doet. Ik vond het een zeer leuke afwisseling van het nummer. Past eigenlijk best goed. Maar wel eindegen met het originele nummer natuurlijk. Ik was al weer vergeten dat hij deze versie in Arnhem 2003 heeft gespeeld.
pi_86566948


Julian Lennon and Sean Lennon with their respective mothers, Cynthia Lennon and Yoko Ono. Morrison Hotel Gallery, New York City, September 16, 2010.

http://imaginepeace.com/archives/12465
pi_86568624
Dat is toch best uniek, hé? Deze vier personen op een foto :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_86568818
Ik las dat die Mae Pang ofzo uit '74/'75 ook bij die opening was. Lijkt me toch ongemakkelijk :D
Bleuh.
pi_86568976


Niet helemaal uniek, maar wel mooi om te merken dat ze (Julian en Yoko) na een lange tijd sinds bovenstaande foto de strijdbijl begraven lijken te hebben. Julian en Sean werkten samen mee aan het artwork voor de aankomende re-re-re-re-re-releases.
pi_86608320
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:31 schreef Aisumasen het volgende:
Bohhh... Ik ben totaal niet onder de indruk van die nieuwe Lennon projecten :N. [..]
En daarmee doelde ik dus ook op die bonus-disc in de boxset. Ten eerste dat de CD werd aangekondigd met als titel "Home Demos", en het meer studio-outtakes zijn (dus met veel minder verrassend materiaal als ik in eerste instantie dacht). Duidelijk dat ze begonnen zijn aan een "Plastic Ono Band" deluxe-set, en die plannen later weer geschrapt hebben. 7 outtakes uit die sessies, en nog wat bij elkaar geraapte overige dingen. Alleen de versie van "I Don't Wanna Be A Soldier Mama" is interessant. Klinkt alsof het afkomstig is uit dezelfde sessies, dus dat zouden er dan 8 zijn. Ik zeg interessant, maar het had wel een reden dat het nooit op deze manier de studio heeft verlaten. Jammer dat ze achter de feiten aanlopen, en dat er alleen al vorig jaar meer beluisterenswaardige opnames op bootleg zijn verschenen dan op deze bonus-disc. Het valt me wel mee dat geen enkele van deze versies op John Lennon Anthology staan, en niets eerder officieel is uitgebracht, wel op bootleg verschenen natuurlijk.

Samples hier: http://www.amazon.com/Signature-Box-John-Lennon/dp/B0042UAKRW/
pi_86637081
Dhani Harrison heeft een nieuwe band: Fistful of Mercy. Andere leden zijn de niet geheel onbekende Ben Harper en Joseph Arthur. http://vimeo.com/14405846

Die James McCartney (nu officieel bekend dat het geproduceerd is door z'n vader, en opgenomen in Abbey Road en in Paul's thuis-studio in Sussex) EP doet me vooralsnog niets.

En om dan toch maar effe gelijk de link te leggen, ik kijk (zoals al jaren...) zwaar uit naar het eerste volwaardige album van Sean Lennon's nieuwe project The Ghost of a Saber Tooth Tiger. Eerste (akoestische) album uit volgende maand. Het door Mark Ronson geproduceerde elektronische album komt begin volgend jaar.

pi_86735301
Storrrrrmloop! :P

Nog geen spoor van de Hard Rock Calling 4-camera bootleg waar ik ooit iets van had vernomen, maar de TV-uitzending met "Band On The Run", "Day Tripper", "Live And Let Die" en "Hey Jude" is al wel te vinden. En een complete video-opname van één van de optredens in Toronto, wat een mooie herinnering aan de briljante Up & Coming tournee is.
pi_86735337
Zal vast nog wel een DVD verschijnen van deze tour.. Maar goed, die zal vast wel verpest worden door allerhande irritante edits.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_86735501
Nou nou, niet zo negatief :P.

Denk niet dat we wéér een live-release kunnen verwachten, maar dat dacht ik vorig jaar ook... Misschien worden zulke losse live-opnames wel uitgebracht via de vandaag aangekondigde 'digitale wolk'... http://www.paulmccartney.com/news.php#/2009/2010-09

Interessant... “I hope it will allow people who might be interested to access parts of our archives they might otherwise not be able to." Benieuwd wat dit ons gaat brengen.
pi_86735588
Oeh, dat klinkt zeer zeker interessant.. Als het tenminste goed uitgewerkt wordt! Want zoals het er nu staat, vind ik het wat vaag. Hopelijk krijgen we binnenkort wat meer concreet nieuws over dit.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_86735796
Ik snap er ook nog niet veel van, maar zoals ik het begrijp biedt het in ieder geval veel perspectief voor bijvoorbeeld allerhande losse releases, die niet echt makkelijk in de winkels te leggen zijn, maar waar fans best wel voor willen betalen. Wederom een pluim voor het nieuwe marketing-team van McCartney. Wat zal EMI zich schamen.

Nu maar hopen dat de deluxe-edities van de studio-albums wat spannender zijn dan de "Band On The Run" uitgave. Sowieso hopen dat er meerdere deluxe-edities komen, wat zonder twijfel moet blijken na de verkoopcijfers van de eerste. Gerucht gaat dus dat hierna "McCartney", "McCartney II", "Ram" en "Venus & Mars" aan de beurt zijn. Iets wat op zich wel helder is, na het toevoegen van nummers van 3 van die albums aan de setlist. En als we in november ineens "Bogey Music" horen, zitten we goed :P.
pi_86736039
Oh, ik dacht dat dat digitaal platform meer voor andere artiesten zou zijn die dan zijn werk op de een of andere manier kunnen gebruiken, en dat de fans maar een (klein?) deel ervan zullen kunnen zien :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_86736135
Het was vooral 'wishful thinking' van mijn kant, en alhoewel de beschrijving vooralsnog heel vaag is, sommen deze zinnen het hopelijk op:

"McCartney has one of the most comprehensive libraries of any artist, much of which has never been viewed before. [..] HP will work closely with MPL to digitize the material and design and build a state-of-the-art content management system. [..] Portions of the library will be made available to fans [..]."
pi_86791808
De LENNONNYC podcasts van PBS American Masters zijn voor een Lennon-geek als ik zeer het beluisteren waard. LENNONNYC is een nieuwe documentaire over Lennon's tijd in New York, die morgen in première gaat op het New York Film Festival. Uitgebreide interviews met hoofdrolspelers uit die tijd worden online gepubliceerd als audio-podcasts. Jack Douglas (producer "Double Fantasy") en Bob Gruen (huisfotograaf) zijn al langsgekomen, deze week is Jim Keltner (sessie-drummer) aan de beurt.

Veel leuke anekdotes, ook heel wat die ik nergens eerder had gehoord, maar ook mooi om Jim Keltner toch te horen zeggen hoe veel verhalen uit de befaamde 'Lost Weekend'-tijd door de jaren heen steeds meer overdreven werden. Een van die verhalen waar ik flink om moest lachen was van Jim Keltner, over de jamsessies die McCartney en Lennon in 1974 hadden:

"Paul [McCartney] broke Ringo's drumhead while we were playing. I went "Oh my God, that was the Ed Sullivan head!". He said, "Oh, I'll get him another one..." :D.

http://itunes.apple.com/g(...)lennonyc/id392060166
pi_86837319
Vandaag de deluxe editie van Memory Almost Full voor 5 euro gekocht in de Free Record Shop, out of all places :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_86837564
Hoeveel edities van Memory Almost Full zijn er nou eigenlijk, en wat zijn concreet de verschillen? Ik heb de uitklaphoes met bonuscd met 3 tracks + interview en ik heb de reguliere met witte hoes, maar volgens mij is er ook nog een cd met een roze hoes en een variant met een dvd? Staat daar nog ergens unieke content op, of is het puur de verpakking die anders is?
Bleuh.
pi_86837607
Oh over koopjes bij de Free Record Shop gesproken: heb daar vorig jaar Capitol Albums volume 2 voor in de 3 voor 25 euro actie gevonden. Euro of 8 dus voor 4 Beatles-cd's :D
Bleuh.
pi_86838070
Goede vangst! Exact de reden waarom ik altijd lekker wacht met al die deluxe-edities, boxsets, en andere speciale uitgaves.

De "Memory Almost Full"-edities kom ik op terug, even tellen als ik thuis ben :P.
pi_86838076
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:42 schreef blckbb het volgende:
Grappig om te zien, beetje Frank Sinatra achtig zelfs :P
Haha geniaal :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_86838269
Ik bedenk me trouwens net dat ik Memory Almost Full ook op LP heb, wederom met uitklaphoes :D
Bleuh.
pi_86841883
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 19:20 schreef PimD het volgende:
Hoeveel edities van Memory Almost Full zijn er nou eigenlijk, en wat zijn concreet de verschillen? Ik heb de uitklaphoes met bonuscd met 3 tracks + interview en ik heb de reguliere met witte hoes, maar volgens mij is er ook nog een cd met een roze hoes en een variant met een dvd? Staat daar nog ergens unieke content op, of is het puur de verpakking die anders is?
Ok, komt-ie, ik heb in ieder geval:

• CD in een ongebruikelijke jewelcase met o.a. ronde linkerhoeken. Gevouwen rechterbovenhoek, maar weer (standaard) uitgevouwen.
• CD, dezelfde als hierboven beschreven, maar dan met klein rechterboven hoekje ingevouwen. Pagina's van het boekje zijn diagonaal gevouwen.
• nóg een soortgelijke CD die een klein beetje afwijkt, als ik het me goed herinner. (Heb ik dus nog niet.)
• CD in een kartonnetje, promo voor The Daily Mail een tijdje terug.

• LP, Europese persing. Een zogenoemde 'poster sleeve', uitvouwbaar, erg kwetsbaar. Persing is behoorlijk 'rumoerig', en veel sisklanken. Was hier niet erg blij mee, en heb hem teruggebracht. Andere exemplaar had hetzelfde euvel, dus ik heb de hoop opgegeven.
• LP, Amerikaanse persing. Zelfde uitvouwbare 'poster sleeve', maar opgevouwen heeft het dezelfde stevigheid als bij een normale LP-hoes, deze heeft ook een zijkantje. Schijnt beter te klinken dan de Europese persing. Heb ik zelf nog niet.

Speciale edities:

• CD in langwerpige uitklapbare boek-vorm, met bonus-CD inclusief interview over MAF en 3 non-album outtakes: "Why So Blue", "222" en "In Private".
• CD in een dikke roze digipack, de 3 bonus-tracks achter het reguliere album op CD 1. Plus bonus-DVD "Live at The Electric Ballroom, London '07", met de 4 MAF live-nummers, plus "Drive My Car". En de officiele video's voor "Dance Tonight" en "Ever Present Past".

Van elke (reguliere) CD-versie is ook een Japanse uitgave, met bijbehorende OBI en tekst-boekje en vaak de tracklist in de Japanse taal op de achterkant. De reguliere Japanse CD-uitgave is eentje in een normale jewelcase (of misschien toch ook die met de ronde linkerhoeken?), met "Why So Blue" als 14de track. Daar zit ook een postkaart bij, maar heb geen idee of die ook bij de normale CD's zit, mijn exemplaren zijn nog gesealed :'). En dan heb je nog de vinyl-singles, promo's, remixes, single-edits, de iTunes exclusives, etc.

Meest treurige: Op alle edities is het geluid onluisterbaar. Ik kan geen slechter klinkende plaat in mijn collectie opnoemen, denk ik. Zo zonde, wat de songs zijn van erg hoog niveau, en het album is één van de meest consistentste werken uit zijn gehele carrière. (En waarom "Why So Blue" niet op het reguliere album staat blijft een raadsel.)
pi_86847982
Boh dan moet ik er dus nog een paar op de kop zien te tikken voor een prikkie ;)

En inderdaad, eeuwig zonde van die master... Qua nummers vind ik het zeker een van mijn favoriete McCartneyplaten, hoewel ik eerlijk gezegd vooral bekend ben met het werk vanaf Flaming Pie, de platen uit de jaren '70/'80 ken ik nauwelijks - op Band on the Run na.
Bleuh.
pi_86854369
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 21:35 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ok, komt-ie, ik heb in ieder geval:

• CD in een ongebruikelijke jewelcase met o.a. ronde linkerhoeken. Gevouwen rechterbovenhoek, maar weer (standaard) uitgevouwen.
• CD, dezelfde als hierboven beschreven, maar dan met klein rechterboven hoekje ingevouwen. Pagina's van het boekje zijn diagonaal gevouwen.
• nóg een soortgelijke CD die een klein beetje afwijkt, als ik het me goed herinner. (Heb ik dus nog niet.)
• CD in een kartonnetje, promo voor The Daily Mail een tijdje terug.

• LP, Europese persing. Een zogenoemde 'poster sleeve', uitvouwbaar, erg kwetsbaar. Persing is behoorlijk 'rumoerig', en veel sisklanken. Was hier niet erg blij mee, en heb hem teruggebracht. Andere exemplaar had hetzelfde euvel, dus ik heb de hoop opgegeven.
• LP, Amerikaanse persing. Zelfde uitvouwbare 'poster sleeve', maar opgevouwen heeft het dezelfde stevigheid als bij een normale LP-hoes, deze heeft ook een zijkantje. Schijnt beter te klinken dan de Europese persing. Heb ik zelf nog niet.

Speciale edities:

• CD in langwerpige uitklapbare boek-vorm, met bonus-CD inclusief interview over MAF en 3 non-album outtakes: "Why So Blue", "222" en "In Private".
• CD in een dikke roze digipack, de 3 bonus-tracks achter het reguliere album op CD 1. Plus bonus-DVD "Live at The Electric Ballroom, London '07", met de 4 MAF live-nummers, plus "Drive My Car". En de officiele video's voor "Dance Tonight" en "Ever Present Past".

Van elke (reguliere) CD-versie is ook een Japanse uitgave, met bijbehorende OBI en tekst-boekje en vaak de tracklist in de Japanse taal op de achterkant. De reguliere Japanse CD-uitgave is eentje in een normale jewelcase (of misschien toch ook die met de ronde linkerhoeken?), met "Why So Blue" als 14de track. Daar zit ook een postkaart bij, maar heb geen idee of die ook bij de normale CD's zit, mijn exemplaren zijn nog gesealed :'). En dan heb je nog de vinyl-singles, promo's, remixes, single-edits, de iTunes exclusives, etc.

Meest treurige: Op alle edities is het geluid onluisterbaar. Ik kan geen slechter klinkende plaat in mijn collectie opnoemen, denk ik. Zo zonde, wat de songs zijn van erg hoog niveau, en het album is één van de meest consistentste werken uit zijn gehele carrière. (En waarom "Why So Blue" niet op het reguliere album staat blijft een raadsel.)
Dan heb ik er toch mooi 2 uit die hele lijst: De 2CD en de CD/DVD. :)

Deze daily mail uitgave heb ik dan niet, ik heb wel de uitgave van amoeba. En die zag ik gisteren in de full prize CD bak bij de Fame staan voor ¤10 :N Er waren trouwens ook nog wat CD's voor ¤6 waaronder CD's van Julian Lennon. Niet meegenomen, want ik wist even niet meer precies welke ik wel en niet heb. Verder hebben ze meer aanbiedingen bij Fame dan gewone CD's.

Free Record Shop moet je in de gaten houden, dat worden kado shops ipv de huidige vorm met CD's, DVD's, games, etc. Daar kunnen dus nog wel gigantische aanbiedingen komen.
pi_86855507
Ik heb de Daily Mail uitgave en de LP (uitvouwbaar), vind het wel best zo ik hoef niet per sé hetzelfde album tig keer :)
pi_86864388
quote:
Op zondag 26 september 2010 00:22 schreef PimD het volgende:
Boh dan moet ik er dus nog een paar op de kop zien te tikken voor een prikkie ;)

En inderdaad, eeuwig zonde van die master... Qua nummers vind ik het zeker een van mijn favoriete McCartneyplaten, hoewel ik eerlijk gezegd vooral bekend ben met het werk vanaf Flaming Pie, de platen uit de jaren '70/'80 ken ik nauwelijks - op Band on the Run na.
:o. Dan heb je nog heel wat moois te gaan :Y.
pi_86867748
Ik wacht op de remasters - hopelijk komen die snel uit. Heb de laatste weken wel naar o.a. Ram, McCartney en Red Rose Speedway geluisterd - erg gaaf :)
Bleuh.
pi_86868456
Hm ja, da's nog even afwachten... Zei al eerder dat ik denk dat het echt aan de verkoopcijfers van paradepaardje "Band On The Run" gaat liggen of er meer uitgebreide deluxe-edities komen. Als je nu al goedklinkende albums wilt luisteren: De DCC-releases van "McCartney", "Band On The Run", "Red Rose Speedway", "Wings At The Speed Of Sound" en "Ram" kan je geen buil aan vallen. "Venus And Mars" is een ander verhaal, die zal in deze mix nooit goed gaan klinken... Nou, en als Concord dan ook nog even "Memory Almost Full" remastered :P...
pi_86869426
Daarover gesproken:



Maar ja, McCartney wordt toch weer overschaduwd door de stortvloed aan overbodige Lennon-releases, what's new :').
  zondag 26 september 2010 @ 19:00:49 #253
159761 Arn0
Abbey Road
pi_86869615
Tja, om eerlijk te zijn vind ik het ook niet geweldig dat die releasedatums zo dicht bij elkaar liggen..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_86871101
Het was wel te verwachten, ik riep het al sinds 2008 (dat was geen hogere wiskunde verder): Beatles in 2009, solo-Beatles en Apple in 2010. Ook de releasedata in de herfst, met oog op Kerstmis is heel logisch. Maar eigenlijk kan het me ook weinig schelen, de laatste Beatles-gerelateerde re-release die ik op de releasedag kocht was de remix van "Walls & Bridges" in 2005. Ik zal het dit jaar met veel plezier gelijk binnenhalen als download, en gaandeweg hier en daar voor een normale prijs kopen voor de collectie op platenbeurzen of in de actie. Precies zoals we eerder zeiden over al die verschillende versies van "Memory Almost Full", die liggen dan ineens bij een Free Record Shop of Mediamarkt voor een paar euro. En al die overprijsde boxsets hoef ik ook echt niet op de release-dag te hebben, die liggen d'r vanzelf wel voor 50% van de prijs.

Zal "Double Fantasy Stripped Down" wel gelijk aanschaffen volgende week :P.
  zondag 26 september 2010 @ 19:51:36 #255
159761 Arn0
Abbey Road
pi_86871538
Ja, ik ga het ook niet meteen kopen en ik ben uiteraard wel blij dat er weer wat nieuw materiaal is maar marketingtechnisch gezien slaan ze toch wel een blunder, als je het mij vraagt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_86872101
Juist niet! Het zijn weer Beatles die aankomende herfst de schappen domineren. De rode (gemiddeld 31 minuten per CD) en de blauwe verzamelaar (49 minuten) precies op tijd voor de nostalgische kerstmis-aankopen, en tegelijkertijd worden de Apple-artiesten goed in de kijker gespeeld voor de aankomende boxset en losse releases. Daar komt het eerste proefballonetje van McCartney's nieuwe "Archive Releases" bij, met songs die hij recent weer live is gaan spelen, precies op tijd voor z'n nieuwe tour-data in november en zonder twijfel in 2011.

Klinkt cru, maar de geboortedatum en sterfdatum van Lennon konden promotioneel gezien ook niet beter uitkomen. 2 maanden tussen z'n 70ste verjaardag en 30ste sterfdag die volop in het teken staan van John Lennon. Nieuwe releases, evenementen, documentaires... "Nowhere Boy" komt in Amerika uit, de PBS-documentaire "LENNONNYC" slokt veel aandacht op bij het New York Film Festival, concerten van Sean & Yoko ter ere van z'n geboortedag, z'n complete repertoire geremastered...

De enige die hier het onderspit zou kunnen delven is McCartney, aangezien hij met de zoveelste release van "Band On The Run" weinig nieuws onder de zon brengt. Maar denk niet echt dat hij iets te klagen heeft... http://www.billboard.com/(...)tty-1004113641.story
  zondag 26 september 2010 @ 20:57:06 #257
159761 Arn0
Abbey Road
pi_86874605
Ja, maar al die releases trekken dezelfde doelgroep.. Dus gaan vele sowieso keuzes maken.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_86884690
Ik denk dus dat daar een groot verschil in zit. De mensen die zo gek zijn om 150 euro uit te geven aan een boekvorm-versie van "Band On The Run", of zo'n zelfde prijs aan de aankomende Indische muziek-releases geproduceerd door George Harrison, geven dat geld toch ook wel uit aan de andere boxsets. Is het niet volgende maand is het volgend jaar. De grootste groep die bereikt wordt, zijn waarschijnlijk de mensen die interesse krijgen of hun interesse hervinden in Lennon of McCartney, door de nieuwe documentaires of geprikkeld door de promo-machine, en "Imagine", "Band On The Run" of een Badfinger-album oppikken.

Maar we zullen zien, kan persoonlijk niet wachten op PBS-documentaire LENNONNYC. Ging gsterenavond in première op het New York Film Festival, en bevat onder andere nieuwe beelden en fragmenten uit sessies. (Alhoewel sommige beschreven fragmenten alweer bekend voorkomen, maar dat mag niet deren.) Maar helaas zijn de verloren gewaande studio-beelden uit augustus 1980, bedoeld voor een geschrapte promo-video voor "I'm Losing You" en "(Just Like) Starting Over", inclusief een jam-sessie met "She's A Woman" (!) nog altijd niet boven water (ha-ha, voor wie de grap begrijpt).

pi_86990748
quote:
Op donderdag 23 september 2010 00:40 schreef Aisumasen het volgende:
Het was vooral 'wishful thinking' van mijn kant, en alhoewel de beschrijving vooralsnog heel vaag is, sommen deze zinnen het hopelijk op:

"McCartney has one of the most comprehensive libraries of any artist, much of which has never been viewed before. [..] HP will work closely with MPL to digitize the material and design and build a state-of-the-art content management system. [..] Portions of the library will be made available to fans [..]."
"HP are going to work with Paul’s office on the digitisation of Paul’s entire archives. As you can imagine that is a hell of a lot of music, pictures, poems, videos, lyrics, artwork… the list goes on. So the process is going to take a while. When it’s all ready it will mean that people will have access to archive material via paulmccartney.com… the possibilities are endless with this partnership. We are particularly excited, as it will make research on any area of Paul’s career much easier!"

http://www.paulmccartney.com/news.php#/2014/2010-09
pi_86993963
En dit was te verwachten, May Pang furieus over LENNONNYC: "I'll re-write my book to correct this". http://www.examiner.com/j(...)book-to-correct-this
  Redactie Frontpage woensdag 29 september 2010 @ 22:17:13 #261
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_87001432
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:53 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

"HP are going to work with Paul’s office on the digitisation of Paul’s entire archives. As you can imagine that is a hell of a lot of music, pictures, poems, videos, lyrics, artwork… the list goes on. So the process is going to take a while. When it’s all ready it will mean that people will have access to archive material via paulmccartney.com… the possibilities are endless with this partnership. We are particularly excited, as it will make research on any area of Paul’s career much easier!"

http://www.paulmccartney.com/news.php#/2014/2010-09
Köt nee he, we gaan toch geen Red Rose Speedway deluxe via .com downloaden he? Heb ik zo'n grafhekel aan. Ik wil het gewoon in mijn kast hebben staan en verder geen gedonder.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_87001750
Inderdaad, als ik ergens niet op zit te wachten is het wel reguliere cd's kopen en dan bonustracks en shit moeten gaan downloaden.
Bleuh.
pi_87002195
Ik heb het idee dat ze zelf ook nog niet helemaal weten wat ze precies gaan doen met de digitale 'wolk'. Ik zie zo voor me dat ze het als flexibel platform kunnen gebruiken, voor inhoud die ze nergens anders verkoopbaar aan de man kunnen brengen, maar waar een kleine groep toch wel geïnteresseerd in zou kunnen zijn. Wat gaan ze doen met de 28 remixes van "Ou Est Le Soleil", het korte fragmentje 8mm video van "Mumbo" of de TV-mix van "Zoo Gang" met nét dat extra Moog-riedeltje aan het eind, ik noem maar wat voorbeelden. Onthoud ook dat ze het vooralsnog alleen over 'streaming' hebben gehad...
pi_87004067
Ik heb enkele fragmenten van Double Fantasy Stripped Down beluisterd in de iTunes Store. Wauw, wat een frisse mixen. Toch wel een verplichte aanschaf. :) Maar ik heb nog steeds geen idee of ik nu die hele Signature Box moet aanschaffen. :{
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_87012667
Mooi, ga hem binnenkort ook even luisteren... ben wel benieuwd hoe het klinkt...

Signature box zit dit in:
quote:
SIGNATURE BOX
Alle acht originele studio albums op negen CD’s plus een bonus disc met non-album tracks én een extra schijfje met nog nooit eerder uitgebrachte studio outtakes en demo’s. Verder een 65 pagina boek met verhalen van Yoko Ono, Sean Lennon en Julian Lennon plus een speciale gelimiteerde John Lennon herdenkingsprint. Het album Sometime In New York City is niet alleen geremasterd maar ook gerestaureerd en bevat opnieuw de zes ‘Live Jam’ opnamen van het originele album. Walls And Bridges heeft zijn originele artwork teruggekregen.

CD10
Power To The People
Happy Xmas (War Is Over)
Instant Karma! (We All Shine On)
Cold Turkey (Single Version)
Move Over Ms L
Give Peace A Chance
CD11
Mother (Studio Outtake)
Love (Studio Outtake)
God (Studio Outtake)
I Found Out (Studio Outtake)
Nobody Told Me (Home Recording)
Honey Don’t (Studio Outtake)
One Of The Boys (Home Recording)
India, India (Home Recording)
Serve Yourself (Home Recording)
Isolation (Studio Outtake)
Remember (Studio Outtake)
Beautiful Boy (Darling Boy)
(Home Recording)
I Don’t Wanna Be A Soldier Mama I Don’t
Wanna Die (Studio Outtake)

bron: http://www.johnlennon.nl
gevonden:

[ Bericht 7% gewijzigd door Stiggie op 30-09-2010 10:39:04 ]
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_87018891
Ik hoor dat hier en daar winkels 'street date' breken, dus ik zal zo even een kijkje nemen.
pi_87019014
Betekent dat "online" ding dat je ziet, dat je de hele box ook legaal op je PC kunt downloaden na aanschaf? Of gaat dat over iets anders?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87020281
Ik denk dat het hier mee te maken heeft, uit een recente nieuwsbrief: "Fans buying the Signature Box will also have access to premium interactive content in the immersive John Lennon 'Universe'. Further details to follow."
pi_87025156
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:38 schreef Aisumasen het volgende:
Ik hoor dat hier en daar winkels 'street date' breken, dus ik zal zo even een kijkje nemen.


En jawel, hoor. Maar nog geen spoor van "Double Fantasy Stripped Down", die verwacht ik morgen in de schappen.
pi_87025835
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:15 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En jawel, hoor. Maar nog geen spoor van "Double Fantasy Stripped Down", die verwacht ik morgen in de schappen.
Ja, morgen is toch ook (in de Benelux iig) de officiële releasedate? Tenminste, dat zegt de site van de FRS. En volgens Velvet Records is hij zelfs vandaag al beschikbaar :D
http://www.velvetmusic.nl(...)p?id=9126901&lang=nl
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87028002
Ik heb het even gevraagd bij de plaatselijke FRS. Ze hebben één exemplaar van Power to the People en één Gimme Some Truth. Toen ik vroeg naar Stripped Down bleek inderdaad dat de Nederlandse releasedatum morgen is, maar ze krijgen er niets van binnen. "Met wat geluk misschien over een week." Ik denk dat ik maar een bestelling ga doen bij bol.com. :)

Edit: Ohw, bol.com heeft Stripped Down nog niet in het bestand staan. :')
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_87028372
Als de internationale release-datum op maandag valt, kun je de klok er op gelijk zetten dat ze op de donderdag of vrijdag al in de Nederlandse winkels liggen. De leaks verspreiden zich vast wel vanavond.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 01:06:45 #273
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87060827
Ik hoor dit graag :)
- Al had ik gehoopt een iets vollere mix... Minder drums ook.
pi_87062199
Ben in een pauze snel heen en weer gewandeld om "Double Fantasy Stripped Down" te scoren. Bedacht me dat de laatste keer dat ik dat deed waarschijnlijk 5 jaar terug was, toen de geremixte "Walls & Bridges" uitkwam :P. De nieuwe remasters van de originele mixen zien er (zoals beschreven) hetzelfde uit als de Beatles stereo remasters. Kwetsbare digipacks, geen bescherming om de CD's, en strip aan de linkerkant, etc. De "Signature Box" oogde prima, de prijs en inhoud minder.

De 'stripped down' versie van "Double Fantasy" is een gedurfde mix, laat ik het daar vooralsnog op houden. Weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Vooral het edit-werk staat me zeer tegen, het is hier en daar een beetje een Frankenstein-versie. Van wat ik nu heb gehoord zijn "I'm Moving On" en "Hard Times Are Over" voor mij persoonlijk de hoogtepunten. Vooral die laatste, in retrospectie behoorlijk rakend, en helemaal in deze uitvoering...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87062350
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:52 schreef Aisumasen het volgende:
Ben in een pauze snel heen en weer gewandeld om "Double Fantasy Stripped Down" te scoren.
Waar? Vanmiddag ook even wat cd-winkels langs geweest, maar nog steeds geen Stripped Down te zien.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_87063230
Heb 'em vanochtend in een 'indie' platenzaak in Utrecht weten te krijgen, maar ik weet dat alle releases in ieder geval ook al in Arnhem te krijgen zijn.
pi_87065436
Of je pre-ordered m even via CDwow?

Hoeveel was je ervoor kwijt als ik vragen mag? :)
pi_87069701
Hij moet toch echt gewoon overal te krijgen zijn... "Double Fantasy Stripped Down" was 17,99. Bij de rest wacht ik mooi tot ze in de bakken bij Mediamarkt liggen voor 7 euro.
  Redactie Frontpage vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:53:54 #280
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_87073263
Wat ik echt niet begrijp is dat ze de bonustracks niet hebben toegevoegd aan de set. Waar sláát dat op?
Dus kan ik nu het beste alleen de stripped down kopen? Ik wil wel compleet blijven en in hoeverre is de remaster anders/beter dan de laatste versies?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_87075213
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Wat ik echt niet begrijp is dat ze de bonustracks niet hebben toegevoegd aan de set. Waar sláát dat op?
Dus kan ik nu het beste alleen de stripped down kopen? Ik wil wel compleet blijven en in hoeverre is de remaster anders/beter dan de laatste versies?
De uitgaves tussen 2000 en 2005 waren compleet nieuwe remixes vanaf de originele multi-tracks, en raken vanaf nu weer 'out of print'. De aankomende uitgaves bevatten voor het eerst de originele mixen geremasterd.

Maar wat bedoel je precies met de eerste zin? De bonus-tracks van de remixes zijn nu inderdaad weer verdwenen, maar er zitten andere bonus-tracks exclusief in de boxset.
pi_87075418
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:17 schreef Aisumasen het volgende:
Hij moet toch echt gewoon overal te krijgen zijn... "Double Fantasy Stripped Down" was 17,99. Bij de rest wacht ik mooi tot ze in de bakken bij Mediamarkt liggen voor 7 euro.
Tja, maar een releasedatum wil nog niet zeggen dat iedere winkel het ook op voorraad neemt. De meeste winkels waar ik langs ben geweest (regio Breda woon ik) hadden ze niet meer dan 1 exemplaar Gimme Some Truth en 1 Power to the People. Geen Signature Box, geen Stripped Down. Vorig jaar zag ik de Beatles-cd's al volop in de bakken liggen op 9 en 10 september. Volgens mij verwacht men niet zoveel van deze Lennon-remasters, maar ik zal morgen eens kijken bij de MediaMarkt.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_87075848
Maar ik zou zeggen dat een beetje winkel zo'n nieuwe release gewoon op voorraad heeft. Ik trok die conclusie omdat ik ze vandaag in 2 steden bij zogenaamde 'indie' platenzaken, maar ook bij de grote ketens, in grote getale zag liggen.
  Redactie Frontpage vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:06:12 #284
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_87079679
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:42 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

De uitgaves tussen 2000 en 2005 waren compleet nieuwe remixes vanaf de originele multi-tracks, en raken vanaf nu weer 'out of print'. De aankomende uitgaves bevatten voor het eerst de originele mixen geremasterd.

Maar wat bedoel je precies met de eerste zin? De bonus-tracks van de remixes zijn nu inderdaad weer verdwenen, maar er zitten andere bonus-tracks exclusief in de boxset.
Maar in hoeverre zijn die bonustracks relevant? Met Lennon heb ik het probleem dat-ie ook vaak gewoon NIET goed is. Check bijvoorbeeld maar die akoustische plaat. Lennon had, op ruwe opname, geen beste stem en was ook geen briljant gitarist. Dus het moet voor mij wel goed zijn.

Ik vraag me af of je het verschil echt gaat horen en of ik dus de hele box moet kopen of enkel die bonus cd (is-ie los te koop) plus de stripped plaat.

Ik heb straks weer zoveel dubbel en voor 149 kan ik weer andere platen kopen; das mijn probleem.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:26:06 #285
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_87105787
Jaja. Jajajaja.

Te laat. Ik heb de box al.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_87106478
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:26 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Jaja. Jajajaja.

Te laat. Ik heb de box al.
_O- Om d'r toch nog even op in te gaan :P:


quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 22:06 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Maar in hoeverre zijn die bonustracks relevant? Met Lennon heb ik het probleem dat-ie ook vaak gewoon NIET goed is. Check bijvoorbeeld maar die akoustische plaat. Lennon had, op ruwe opname, geen beste stem en was ook geen briljant gitarist. Dus het moet voor mij wel goed zijn.

Ik vraag me af of je het verschil echt gaat horen en of ik dus de hele box moet kopen of enkel die bonus cd (is-ie los te koop) plus de stripped plaat.

Ik heb straks weer zoveel dubbel en voor 149 kan ik weer andere platen kopen; das mijn probleem.
Al ben ik het eens met je mening over kliekjes-verzameling "Acoustic", deel ik je mening niet over de algemene kwaliteit van Lennon's home-demo's. De irritatie zit hem in dit geval dat er zo veel kwalitatief goed materiaal is wat ze hadden kunnen gebruiken en wat nog nooit is uitgebracht, en ze nu aankomen met wat schraapsels uit de "Plastic Ono Band"-sessies, plus nog wat andere losse flodders. Deze release-campagne is een puinhoop.

Je gaat een verschil horen als je alleen de moderne remixes kent, want dit zijn dus voor het eerst de originele mixen geremasterd op CD. Of het een goed idee is om de moderne remixes van de schappen te halen, is een ander punt... En in deze boxsets gaat het niet zo zeer om die bonus-tracks, want die zijn in deze release dus marginaal.
  Redactie Frontpage zondag 3 oktober 2010 @ 09:18:10 #287
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_87124879
Stripped down nu gehoord. Moet er even aan wennen maar Watchin the wheels is nu wel prachtig geworden! En ik vond het origineel al goed.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_87128817
Gisteren met TheGrandWazoo naar een coverbandje The Crab Four geweest.
Speelden de complete White Album.

Leuk! Toch weer eens wat anders dan Bootleg Beatles etc.
Want hoe vaak hoor je deze live?

pi_87128892
Gaaf, waar traden die op dan? Dat had ik ook wel willen zien, Happiness Is A Warm Gun, Don't Pass Me By, Martha My Dear en al die andere supergave nummers...

Edit: ah, volgens mij treden ze alleen op in Belgie?
Bleuh.
pi_87129736
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:50 schreef PimD het volgende:
Gaaf, waar traden die op dan? Dat had ik ook wel willen zien, Happiness Is A Warm Gun, Don't Pass Me By, Martha My Dear en al die andere supergave nummers...

Edit: ah, volgens mij treden ze alleen op in Belgie?
Gisteren in Tongeren, België idd.
Wel maar 5 euro entree. Enige jammere was dat het in een theater was.. Ik denk dat zoiets meer tot z'n recht zou komen in een poppodium.
pi_87130716
Damn, had nu wel zin gehad om die Signature box te beluisteren in de tuin.
Maar nog geen torrents* te vinden :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87131941
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:47 schreef webfreak het volgende:
Gisteren met TheGrandWazoo naar een coverbandje The Crab Four geweest.
Speelden de complete White Album. [..]
Wat tof! Is grappig, want ik kwam van de week dit tegen:

Hoe waren ze als band? Daarover gesproken, ik ben zelf altijd wel gecharmeerd van The Fab Faux:

pi_87133939
Heb het nooit zo gehad met die Beatles tribute/cover bandjes :{
pi_87134170
Deze week in Billboard Magazine:

pi_87138252
Gehaaide tante die Yoko:) We're all water is een stuk langer.
pi_87138544
Welkom, leuke username :)!

Aangezien de nieuwste remasters vanaf de originele masters komen, zijn de lengtes van de nummers dezelfde als op de originele LP's. Op de remix uit 2005 is er 2 minuten uit "We're All Water" gesneden, de net uitgekomen release heeft de originele LP-lengte van in de 7 minuten. Net zoals er nu eindelijk een CD-release is, waarin het einde van "Meat City" niet is afgeknipt.
pi_87170990
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:38 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Haha, zie net dat wij tegelijkertijd dezelfde vermoedens hebben. En da's grappig, want het is verder niet echt verrassend, en ligt in het verlengde van wat eerder dit jaar is aangekondigd.
Officieel: http://www.paulmccartney.com/news.php#/2017/2010-10

"After months of speculation Paul confirms today that he will be taking his ‘Up and Coming Tour’ back to Brazil. Paul and his band will arrive in November for two shows in Porto Allegre November 7th Beira Rio Stadium and Sao Paulo on November 21st at Morumbi Stadium."
pi_87204313
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:31 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat kan ik je anders nu al wel vertellen :P. De vorige CD-releases waren volledig nieuwe mixes, vanaf de originele multi-track tapes. De aankomende CD-releases zijn remasters van de originele mixes uit de 70's. Authentiek, maar ik ga d'r niet meer naar luisteren.
Heeft er iemand ze al gehoord?
In principe is de box samen met Double Fantasy stripped dus het nieuwe canon?
pi_87207133
De originele mixen zullen altijd 'lo-fi' blijven klinken, hoe proper de remastering ook is. Kom ik nog op terug. Maar ik kan je wel alvast vertellen dat de mastering op "Double Fantasy" wederom geruïneerd is. Klinkt net zo beroerd overstuurd en de vernieling in ge-'brickwalled' als de versie uit 2000.

"(Just Like) Starting Over":



:') :W

Heb voor de liefhebbers 45 seconden-samples gemaakt met vergelijkingsmateriaal. 3 verschillende bronnen van "Cleanup Time". De MFSL Ultradisc II, de 2000 remaster en de gloednieuwe 2010 remaster. Enkel in volume op elkaar afgestemd, voor een representatieve vergelijking: http://www.sendspace.com/file/o2kllh
pi_87242060
Een beetje opgezocht in Wikipedia, dus de originele bonustracks van de 2000 remasters zijn verdwenen en vervangen door de CD met 15 andere bonustracks?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 13:05:52 #301
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87242836
En het topic zit alweer vol 8-)

Het Grote Beatles topic - Deel 51
By hook or by crook, I'll be last in this book.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')