abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 augustus 2010 @ 01:56:45 #101
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85560947
Ja, ik vond het al enorm raar maar lees net dat er een keyboard bij het spel zit, dan is het wel logisch uiteraard. Nou ja, het is wel een erg simpel keyboard, maar goed. Het gaat mij niet zozeer om het spel maar om de multi tracks die hopelijk dan ook ooit ergens zullen verschijnen :P Verder verschijnt het spel in oktober dus valt het weer mooi samen met de al eerder aangekondigde Lennon projecten die maand.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85560986
Het is dan ook een erg simpel liedje om te spelen :P.

Oh, en het zijn geen multi-tracks :P. Maar dan zullen er nog wel meer nummers op komst zijn.
  zondag 22 augustus 2010 @ 02:00:13 #103
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85561026
Ja, je weet wat ik bedoel hé :P Maar je hebt gelijk, correct is correct. En ja, meerdere nummers :9
"Don't think it stops there - the regular weekly DLC releases will continue after Rock Band 3's release."
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85561140
I know you know ;).

Ik heb de afgelopen jaren zo veel verkrachtingen van het nummer gehoord, dat ik Lennon's versie ook niet eens meer kan draaien. Behalve dat ik het eens ben met Elvis Costello...
  zondag 22 augustus 2010 @ 02:17:34 #105
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85561289
Ja, eerder deze week nog op Llink een top 100 van protestnummers en Imagine stond op 2. Of het nou een echt protestnummer is daargelaten, maar de cover die toen gespeeld werd was ook niet echt om naar huis te schrijven. Speel dan gewoon het origineel :{
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85561347
Al moet ik zeggen dat artiest in kwestie Bertolf wat Beatles betreft z'n klassiekers kent, houd ik in het algemeen niet zo van communistenfeestjes waar Lennon telkens met de haren bijgesleept wordt.
pi_85573025
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 02:17 schreef Arn0 het volgende:
Ja, eerder deze week nog op Llink een top 100 van protestnummers en Imagine stond op 2. Of het nou een echt protestnummer is daargelaten, maar de cover die toen gespeeld werd was ook niet echt om naar huis te schrijven. Speel dan gewoon het origineel :{
Lennon heeft zat protestnummers gemaakt, maar om dan uitgerekend Imagine te kiezen? Vind ik inderdaad niet echt een protestnummer.
  maandag 23 augustus 2010 @ 11:03:18 #108
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85599172
.. :{ Ik kom er net achter dat vorige week in een platenwinkel in Antwerpen een White Album met serialnummer 27 (!) voor 30 euro is verkocht omdat de verkoper niet beter wist. Shit, als ik dat had geweten :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85624645
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:41 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Whaha, en verdomd als het niet waar is... _O- Uncut Magazine heeft een "What The Beatles Did Next"-serie. In de aankomende september-editie van het blad krijgt McCartney een mini-stukje om te praten over z'n "vlucht naar het platteland" na het uiteenvallen van The Beatles. Maar... Wie zien we daar op de voorkant van de augustus-uitgave?

[ afbeelding ]
Hulde voor Mojo Magazine:



Al ligt de nadruk wel weer op The Beatles. Inclusief:



http://www.mediaweek.co.u(...)atles-vinyl-edition/
pi_85636541
Ik snap het niet, word die vinyl nou gratis bij dat blad weggegeven :?
pi_85663355
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:48 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik hoop dat RRSW in de oorspronkelijke bedachte dubbel versie uitkomt....Dat zou te gek zijn :)
Ik hoop het ook, maar ja...

Ben ook wel benieuwd naar welke officiële non-album tracks onder welk album geschaard worden. Soms is het lastig, "Country Dreamer" is een outtake uit de "Red Rose Speedway"-sessies, maar ook weer de B-kant van "Helen Wheels... Of waar hoort "Junior's Farm" bij? Bij het Mike McGear-album? In 1993 zat er in ieder geval weinig logica in, dus ben blij dat alle gerelateerde nummers op deze deluxe-editie wel zo'n beetje kloppen.

En qua bonus-DVD's zie ik wel perspectief! Na "One Hand Clapping" bij "Band On The Run", hoop ik op de "James Paul McCartney"-special bij "Red Rose Speedway". "Wings At The Speed Of Sound" mag "Rock Show" bevatten, dan kan bij "Wings Over America" de "Wings Over The World" TV-special, de nooit verschenen 'Bruce McMouse' concertfilm kan bij "Wild Life", en bij "Back To The Egg" hoort een TV-special met clips en zelfs een "Rockestra" TV-special. Er ligt genoeg op de plank.
pi_85718780
http://www.amazon.com/Com(...)TJ4YU6/ref=pd_cp_d_1

Interessant! Hopelijk zijn de remasters dit keer een kwaliteitsupgrade tov de bootlegs (als ik lees dat ze frame per frame werken zou je dat wel verwachten), zijn de 13 minuten met unreleased footage daadwerkelijk unreleased en een 5.1 mix is ook wel geinig :)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85737914
Wie kunnen de 'hondentoon' horen tussen A Day in the Life en the innergroove van Sgt. Pepper? Ik hoor en lees dat velen het niet horen, terwijl ik toch echt een enorme piep in m'n oren er van krijg.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_85737988
Ligt vaak aan de leeftijd.
quote:
Geluid: Het gehoor van een jong kind kan geluidstrillingen met een frequentie tussen 20 Hz en 24 000 Hz waarnemen als geluid. De bovengrens neemt af naarmate men ouder wordt tot onder ongeveer 10 000 bij bijvoorbeeld 50-plussers.
pi_85738198
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:46 schreef nomar83 het volgende:
Wie kunnen de 'hondentoon' horen tussen A Day in the Life en the innergroove van Sgt. Pepper? Ik hoor en lees dat velen het niet horen, terwijl ik toch echt een enorme piep in m'n oren er van krijg.
Ik kan het ook horen, helaas heb ik geen hond meer om het op uit te testen :P
pi_85741915
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:46 schreef nomar83 het volgende:
Wie kunnen de 'hondentoon' horen tussen A Day in the Life en the innergroove van Sgt. Pepper? Ik hoor en lees dat velen het niet horen, terwijl ik toch echt een enorme piep in m'n oren er van krijg.
Ik kan hem prima horen :Y (ben 25 jaar)
pi_85757345
Meer info over de aankomende "Band On The Run" heruitgave:

quote:
STANDARD DIGITALLY REMASTERED EDITION [CD]
The Original Grammy Winning Album
Housed in Digi Pak with 16 page booklet

DVD – Bonus Video Content
Housed in Digipak with 24 page booklet

DELUXE EDITION [3CD + 1DVD]
·Plus downloadable 24bit 96kHz high resolution audio versions of the remastered album and bonus audio tracks

·All set within a 120-page book containing many previously unpublished images by Linda McCartney and Clive Arrowsmith, album and single artwork and a full history of the album, complete with a new interview with Paul and expanded track by track information for all four discs.
pi_85763741
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:49 schreef psychedelicate het volgende:
Ligt vaak aan de leeftijd.
[..]


Precies, en ik bedacht me: Ik ben nu even oud als John Lennon was toen Sgt. pepper uitkwam, dus dan moet hij (en alle Beatles) dus in staat zijn geweest de toon te horen. Maar George Martin misschien niet. :P
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_85769667
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:51 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Precies, en ik bedacht me: Ik ben nu even oud als John Lennon was toen Sgt. pepper uitkwam, dus dan moet hij (en alle Beatles) dus in staat zijn geweest de toon te horen.
Een aantal jaar gillende Beatlesmeisjes en luide Vox-versterkers doen ook niet echt wonderen voor je gehoor anders :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 29 augustus 2010 @ 20:27:05 #120
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85845477
Rolling stone heeft een lijst gemaakt met de volgens hun beste 100 nummers van The Beatles, wel een vrij goede lijst. Dit artikel is ook wel interessant, een korte analyse van de lijst kijkend naar de schrijver (Lennon, McCartney of Harrison) van het nummer.

Dit is de lijst:
quote:
1. A Day In the Life
2. I Want To Hold Your Hand
3. Strawberry Fields Forever
4. Yesterday
5. In My Life
6. Something
7. Hey Jude
8. Let It Be
9. Come Together
10. While My Guitar Gently Weeps
11. A Hard Day's Night
12. Norwegian Wood
13. Revolution
14. She Loves You
15. Help!
16. I Saw Her Standing There
17.Ticket to Ride
18. Tomorrow Never Knows
19. Lucy in the Sky with Diamonds
20. Please Please Me
21. All You Need is Love
22. Eleanor Rigby
23. Abbey Road medley(You Never Give Me Your Money/Sun King/Mean Mr. Mustard/Polythene Pam/She Came in Through the Bathroom Window/Golden Slumbers/Carry that Weight/ The End
24. Happiness is a Warm Gun
25. Here, There and Everywhere
26. If I Fell
27. You're Going to Lose That Girl
28. Here Comes the Sun
29. Can't But Me Love
30. We Can Work it Out
31. You've Got to Hide Your Love Away
32. Penny Lane
33. I Am the Walrus
34. Eight Days a Week
35. Paperback Writer
36. I Should Have Known Better
37. She Said She Said
38. Blackbird
39. Day Tripper
40. For No One
41. Get Back
42. I Feel Fine
43. Drive My Car
44. All My Loving
45. No Reply
46. Don't Let Me Down
47.Things We Said Today
48. The Ballad of John and Yoko
49. The Night Before
50. Got to Get You Into My Life
51. If I Needed Someone
52. Helter Skelter
53. It Won't Be Long
54.Two of Us
55. Taxman
56. I'm Down
57. I'm Only Sleeping
58. I've Just Seen a Face
59. I Want You (She's So Heavy)
60. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
61. With a Little Help From My Friends
62. Girl
63. Dear Prudence
64. I've Got a Feeling
65. And I Love Her
66. Nowhere Man
67. Oh! Darling
68. Baby, You're a Rich Man
69. Julia
70. You Can't Do That
71. I'm a Loser
72. From Me to You
73. Everybody's Got Something to Hide Except for Me and My Monkey
74. Yellow Submarine
75. Think for Yourself
76. Yer Blues
77. Because
78. And Your Bird Can Sing
79. I'll Follow the Sun
80. Mother Nature's Son
81. Hey Bulldog
82. She's Leaving Home
83. I'm So Tired
84. Across the Universe
85. Back in the USSR
86. Lady Madonna
87. Love Me Do
88. Rain
89. Good Day Sunshine
90. The Long and Winding Road
91. Every Little Thing
92. Dig a Pony
93. Sexy Sadie
94. You Won't See Me
95. Any Time at All
96. Within You Without You
97. All I've Got to Do
98. Long, Long, Long,
99. Yes It Is
100. Hello, Goodbye

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85845620
''I Want To Hold Your Hand'', verrassend :o

Hoewel je met een top 100 altijd beter uitkomt dan een top 10, nu kan je tenminste bijna de helft van de Beatlesnummers selecteren :P
  zondag 29 augustus 2010 @ 20:33:18 #122
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85845788
Tja, verrassend.. Ze zullen vast ook wel naar de culturele impact van dat nummer kijken :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85846081
Vind je dat echt verrassend? Het was dé song die een schokgolf door Amerika gaf, en de muziekcultuur voorgoed veranderde. Terechte plek ook.

edit: Ah ja, wat Arn0 dus al zei. Natúúrlijk is deze lijst mede gebaseerd op culturele impact :).
pi_85846206
quote:
de volgens hun beste 100 nummers van The Beatles
Daardoor raakte ik dus verward :+
pi_85846223
Een lijst die ik overigens niet serieus kan nemen, aangezien "I'll Get You" er niet in staat, maar "Drive My Car" wel, en nog hoog ook. Die Abbey Road-medley op een willekeurige plaats is ook wat vreemd. Maar waar hebben we het over, zo'n lijst komt zo'n beetje elke 6 maanden uit.
pi_85846370
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:40 schreef Aisumasen het volgende:
Een lijst die ik overigens niet serieus kan nemen, aangezien "I'll Get You" er niet in staat, maar "Drive My Car" wel, en nog hoog ook. Die Abbey Road-medley op een willekeurige plaats is ook wat vreemd. Maar waar hebben we het over, zo'n lijst komt zo'n beetje elke 6 maanden uit.
Ik denk niet dat er ooit een perfecte Beatles top 10/50/100 uit zal komen :P
pi_85846475
Precies, discussievoer zullen we het maar noemen :P. Heb sowieso niet veel met de meeste van de rode/blauwe-albums songs.
pi_85846661
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:44 schreef Aisumasen het volgende:
Precies, discussievoer zullen we het maar noemen :P. Heb sowieso niet veel met de meeste van de rode/blauwe-albums songs.
Ach, grappige verzamelzooi maar je kunt nooit een verzamelaar maken met slechts 30 nummers en het een Beatles verzamelaar noemen. Eigenlijk bevat een echt goede Beatlesverzamelaar 200-250 nummers :+
pi_85846894
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:46 schreef nomar83 het volgende:
Wie kunnen de 'hondentoon' horen tussen A Day in the Life en the innergroove van Sgt. Pepper? Ik hoor en lees dat velen het niet horen, terwijl ik toch echt een enorme piep in m'n oren er van krijg.
Altijd gehoord. Vond dat einde van "Sgt. Pepper" toen ik nog heel jong was vreselijk eng :P.
pi_85847036
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:52 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Altijd gehoord. Vond dat einde van "Sgt. Pepper" toen ik nog heel jong was vreselijk eng :P.
Vroeger ging dat (ivm platenspelers zonder automatische terugloop) ook net zolang door totdat je de naald eraf haalde. Dan kan je 2 uur lang naar ''Never could be any other way'' ( :? ) luisteren
  zondag 29 augustus 2010 @ 20:54:53 #131
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85847059
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:40 schreef Aisumasen het volgende:
Een lijst die ik overigens niet serieus kan nemen, aangezien "I'll Get You" er niet in staat, maar "Drive My Car" wel, en nog hoog ook. Die Abbey Road-medley op een willekeurige plaats is ook wat vreemd. Maar waar hebben we het over, zo'n lijst komt zo'n beetje elke 6 maanden uit.
Mwah, dat vind ik een beetje ver gaan, een lijst niet serieus nemen om zoiets.. Sowieso ben ik het uiteraard ook niet met de lijst eens, maar ik vind het wel tof dat Rolling Stone zich hieraan waagt. En het is niet een pagina in hun reguliere uitgave maar een speciaal uitgegeven blad dat naar het schijnt best leuk is, dus ik ga hem wel proberen te vinden voor een goede prijs.

En als ik zelf zo'n lijst zou maken, zou ik het nog niet eens met mezelf eens geraken :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85847432
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:54 schreef blckbb het volgende:

[..]

Vroeger ging dat (ivm platenspelers zonder automatische terugloop) ook net zolang door totdat je de naald eraf haalde. Dan kan je 2 uur lang naar ''Never could be any other way'' ( :? ) luisteren
Echt een LP-ding inderdaad. ("padampapammm", "padampapammm", "padampapammm"... :D)

Maar ook de minuut daarvoor was beangstigend. Net zoals het eind van "Piggies" :P.

quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:54 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Mwah, dat vind ik een beetje ver gaan, een lijst niet serieus nemen om zoiets.. Sowieso ben ik het uiteraard ook niet met de lijst eens, maar ik vind het wel tof dat Rolling Stone zich hieraan waagt. En het is niet een pagina in hun reguliere uitgave maar een speciaal uitgegeven blad dat naar het schijnt best leuk is, dus ik ga hem wel proberen te vinden voor een goede prijs.

En als ik zelf zo'n lijst zou maken, zou ik het nog niet eens met mezelf eens geraken :P
't is ook niet bepaald de eerste keer dat Rolling Stone zoiets doet hè ;). Als een klein beetje aandacht voor The Beatles nu eens zou worden besteed aan die vele 60's bands die onderschat worden...
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:02:16 #133
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85847526
Over Sgt. Pepper op vinyl gesproken: Ben toch maar overstag gegaan en heb mijn eerste Beatlesalbum op LP gekocht. Een eerste druk van Sgt. Pepper, uit 1967 :7

Oké, geen Engelse druk maar goed
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85847535
Haal de 60's weg en maak er honderdtallen van :P
pi_85847600
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:02 schreef Arn0 het volgende:
Over Sgt. Pepper op vinyl gesproken: Ben toch maar overstag gegaan en heb mijn eerste Beatlesalbum op LP gekocht. Een eerste druk van Sgt. Pepper, uit 1967 :7

Oké, geen Engelse druk maar goed
Ik heb de Engelse eerste druk :@
Niet expres voor gezocht ofzoiets, ik kwam er pas later achter dat die vrij zeldzaam zijn. Helaas is de plaat niet in mint staat ;(
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:05:16 #136
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85847735
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:03 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik heb de Engelse eerste druk :@
Niet expres voor gezocht ofzoiets, ik kwam er pas later achter dat die vrij zeldzaam zijn. Helaas is de plaat niet in mint staat ;(
Mono of stereo? Indien mono: Met of zonder A Day In The Life op de tracklisting op de plaat zelf? :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_85847993
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:05 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Mono of stereo? Indien mono: Met of zonder A Day In The Life op de tracklisting op de plaat zelf? :P
Nee stereo ;)
PCS 7027

Hoewel ik hem ook graag in mono zou willen hebben :)
pi_85850509
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:11 schreef blckbb het volgende:
Ik snap het niet, word die vinyl nou gratis bij dat blad weggegeven :?
Ze zouden beter de Let it be DVD er bij steken :D
pi_85873077
een tijdje weg geweest, fijn om jullie commentaren weer te lezen!
pi_85892899
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:11 schreef blckbb het volgende:
Ik snap het niet, word die vinyl nou gratis bij dat blad weggegeven :?
Je kunt 'em hier bestellen: http://www.greatmagazines(...)sp?sid=4967&id=38011
Gedeeltes uit het magazine:

quote:
Exclusive Macca Interview!

Paul McCartney has revealed how Beatles drummer Ringo Starr delivered him a letter in March 1970, co-signed by George Harrison and John Lennon, asking him to postpone the release of his solo debut album so it wouldn't clash with the scheduled emergence of climactic Beatle release, Let It Be.

Into an atmosphere of mounting mistrust between the still technically united Beatles, Ringo's missive dropped like an H-bomb.

"I told him top eff off," Macca reveals to MOJO's Tom Doyle, as he sketches out his state of mind at the fag end of The Beatles' reign, belaboured by anxiety attacks, heavy drinking and marijuana sessions. "He seems to be going strange," said Ringo at the time. "Everyone was completely treating me like dirt," says McCartney today.

In an exclusive interview, McCartney explains how he emerged from 1970's Beatle miasma to embark on a solo career - honoured with an extensive reissue campaign this autumn. "I took to the booze," says McCartney. "I was trying to recover in whatever way I could."

Taking us back in time to the spare room at his Cavendish Avenue flat, he revisits the pioneering lo-fi recordings of his debut solo record, McCartney, and the sequestered Scottish genesis of Ram, culminating in the hairy tale of Wings 1973 album Band On The Run, recorded in Lagos, Nigeria.

Flying across the jungle at the beginning of the latter adventure, the singer recalls a hot debate concerning the exact position of the landing strip. "One [pilot] looked to the other and said, 'Is that it down there?" I'm going, Oh my God, they must know."

Unsurprisingly, Macca sums up the nub of his post-Beatle career thus: "Hey, I survived."
quote:
A Wolf In Sheep's Clothing

The reinvention of Paul McCartney - the most instinctively baroque of the Beatle composer/arrangers - into an avatar of lo-fi, DIY music production seems instant and baffling. Consider the decision of the rest of the Beatles - hotly contested by McCartney at the time and resented for years afterwards - to hand over the tapes of Let It Be to Phil Spector and it begins to make more sense.

The controversial Wall Of Sound producer had his familiarly maximalist way with the grab-bag of skeletal cast-offs, and McCartney would wait until 2003, and the release of the reverse-engineered Let It Be... Naked, for his humbler "vision" for the record to see the light of day. At the back end of 1969, moving into early 1970, it was as if the mortal offence was driving McCartney as far away from the accepted gold-standard of contemporary record production (as the Beatles themselves had helped define) as possible.

As, following the relatively harmonious recording of Abbey Road, Beatle relations resumed their bitter decline, McCartney's response was to hunker down in his Cavendish Avenue flat and make music with whatever fell to hand. There are evocative pictures - printed in the latest MOJO magazine - of the unkempt, hermit-like Beatle recording a drum draped in a curtain or tablecloth, as if determined not to disturb the neighbours, and it's these kinds of unrefined, non-bombastic, locally-sourced sounds that grace his eccentric 1970 debut, McCartney.

However, McCartney is not lo-fi in the way we tend to use the term today. Rather than merely earthy or unpolished, it is demonstrably unfinished. Irrespective of the beauty of Junk and the regularly revived Every Night, if you were tipped the wink that McCartney was deliberately rushed out by its author as a spoiler for Let It Be (eventually, McCartney beat the final Beatle album out by two weeks) you would not be shocked. Maybe I'm Amazed aside, which, apart from its rudimentary rhythm guitar guides and muffled drums, is almost as perfect as could be imagined, it is a record of fragments, demos and doodles, good as far as they suggest to the imaginative listener the great places they may have gone next.

Ram is different. Side one, especially, has much of the intimacy of McCartney, the impression of one man gluing something together before your very eyes. Sometimes - it's there in opener Too Many People's haunting, weird distance and tangled jangling outro - it makes you think of Beck, or more recent American bedroom psych.

There's an interest, taken further than the Beatles, in non-naturalistic textures and environments, typified by the close-mic'ed vocals of 3 Legs, or extreme-left-channel percussive oddness of Dear Boy. Underlining the continuing relevance of many of these techniques, Ram On's primitively reverbed ukulele and ghostly chorus of disembodied Maccas could easily have been recorded sometime last year. Probably in Portland, Oregon.

Ultimately, Ram is the sound of a man who's left a band, perhaps the whole idea of a band, behind. Thrown onto his own resources, he is not so much capturing a performance than showing the stages in the construction of a piece. The first po-mo rock record? Perhaps.

Even when the results are slicker or more instrumentally ambitious - as in the exquisite soft-rock fantasia of the string'n'horns-laden Uncle Albert/Admiral Halsey - the spirit of play is paramount. To the extent, perhaps, that Macca sometimes fails to take himself seriously enough, and that "I can smell your feet a mile away" line in Smile Away is surely too brutal a deconstruction of Beatle music's already myth-shrouded exaltation. There's nothing wrong with giving yourself time to realise that "yesterday" is a better lyric than "scrambled eggs..."

Admittedly, by the end of Ram, McCartney is already emerging from his cave. Monkberry Moon Delight is Macca waxing more muscular, with a gruff geezer vocal that predicts Tom Waits at his most ursine. Suddenly we can hear the move from Mull Of Kintyre (where these songs were written and demoed) to New York's A&R Studios, the scene of much of the recording. At the very end we have The Back Seat Of My Car - perhaps our most prescient glimpse of the super-polished Wings-to-be of Band On The Run.

For a bossy, pan-instrumental auteur like McCartney, whose instinct is to do everything himself or tell others exactly what to play (a trait that so charmed George Harrison, and Henry McCullough, among others) the one-man-band model will always have attractions, and it is one to which he has returned, on and off, ever since.

McCartney always saw the freedom inherent in the tape recorder, even when making spliffed-up sound collages upstairs at the Ashers' house on Wimpole Street in late 1965, and he has bequeathed this vision to rock and pop for all time. Ram helps remind us that we owe him more than we sometimes care to think.
:Y.

Maar over magazines die inhoud herhalen gesproken...

pi_85895001
Meh vind het de 20 euro niet waard, zo'n LP met slechts covers.
pi_86002637


Première van de eerste single hier te vinden: http://www.ucradiorocks.c(...)-new-single-old.html

Album komt eind deze maand uit. Met een beetje slim zoeken kun je op de site van MPL Music Publishing al de songs "Angel", "Denial", "Glisten" en "My Friend" vinden: http://www.mplcommunications.com/search.asp
pi_86002772
Hmm, de liveopnames die ik (alweer een hele tijd terug) heb beluisterd konden me niet echt bekoren, maar misschien dat het in de studio beter overkomt.. Speelde Paul nou ook mee op enkele nummers, of niet?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_86003760
Dat is wel wat in interviews naar buiten kwam, ja. Begin dit jaar speelde James McCartney een nummer met de titel "Wings Of A Lightest Weight", en dat is weer een liedje wat al sinds 1997 geregistreerd staat als een co-compositie van vader en zoon.
pi_86007390
Het artwork voor "Double Fantasy Stripped Down", getekend door Sean Ono Lennon:

  vrijdag 3 september 2010 @ 00:02:45 #146
159761 Arn0
Abbey Road
pi_86007613
Ik was er trouwens van overtuigd dat Stripped Down ook bij de boxset zat, maar blijkbaar niet dus. Jammer..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_86008020
Wat denk je, ze moeten toch érgens hun geld aan verdienen :P?

Nee, maar wat een overspoeling aan onzin-uitgaves. Al die eerdere re-releases (met hoge uitzondering van "Acoustic") was allemaal nog wel wat voor te zeggen, maar dit is gewoon pure geldklopperij. Die compilaties, wie heeft dat verzonnen? Hij heeft gewoon niet genoeg solo-songs voor deze capriolen.

En de superieure remixes uit de jaren '00 gaan dus nu (na 5, 6, 8, 9 en 10 jaar!) 'out of print', terwijl de modderig en dof klinkende originele (die niet zonder reden opnieuw gemixt werden..) mixen weer de nieuwe standaard worden? :?
pi_86008482
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:14 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

Première van de eerste single hier te vinden: http://www.ucradiorocks.c(...)-new-single-old.html

Album komt eind deze maand uit. Met een beetje slim zoeken kun je op de site van MPL Music Publishing al de songs "Angel", "Denial", "Glisten" en "My Friend" vinden: http://www.mplcommunications.com/search.asp
Wel een beetje jammer dat de eerste single een cover is. :{
En dan ook nog van een nummer waarvan het origineel niet echt overtroffen kan worden.. Maargoed.
pi_86021839
Interview met Rusty Anderson :)

quote:
INTERVIEW: Guitarist Rusty Anderson brings a diverse musical menu to his work with Paul McCartney

As one of the guitarists in Paul McCartney’s band, Rusty Anderson is naturally associated with the music of the former Beatle. But Anderson’s own solo work, as exhibited on his most recent solo album, “Born On Earth,” is quite different and exhibits a wide range of influences.

Anderson says the new album, recorded in his home studio Oxide (Rusty, oxide, get it?), took a little over three months to complete.

“I’d go and work on it and go out on the road with Paul and come back and spend another month and go out on the road with Paul, sort of back and forth. I have a home studio, which is nice, so I have the luxury of working at home, which makes things a lot easier,” he says in a phone interview.

While his last album, “Undressing Underwater,” had guest players, including Paul McCartney on one track, “Hurt Myself,” he says with the new album he took a different approach. “I really wanted have more of a continuity, band-y kind of sound. So, basically most of the songs were produced with my drummer Petur Smith. We just had a good time going through different demos and funky recordings and trying to figure out what songs to put on there.”

Like the album, his musical tastes are diverse. “I love the early Alice Cooper band. They were really creative. I love Debussy and I love Gershwin. And I love Mick Ronson and the Spiders from Mars. I love that sort-of mid-period ‘70s, late ’60s Stones. Todd Rundgren. Old blues guys. So many things. I figure if you listen to my iPod or most people’s iPods, you’re not going to find one style of music. It’s gonna be rather diverse. No one listens to only heavy metal or only reggae or only singer-songwriter. But I think,” he says referring to the album, “I just let the natural glue set into it.”

Grunge also played a part in his career in one of his former bands, Ednaswap. “Yeah, Ednaswap was sort of in the grunge era, ‘90s thing. Yeah, I like Nirvana and Soundgarden and some of those bands. I’ve never been one to niche market myself, let’s put it that way.”

One of the songs on the new album is called “Julia Roberts.” Anderson says the two have never met and that the song came out of a dream. “I had a dream about her out of the blue. And I thought, ‘That’s odd. Why did I dream about her? I hadn’t thought of her in years, really.’ So I wrote the dream down and turned it into a song and realized that the way that that really fits into the concept of the record, which is about technology and the way that living right now in the 2000s has affected everybody’s lives so dramatically.”

“The technologies of today allow all these celebrities to permeate our brains,” he says. “We feel as if we know them. They permeate our brains and we don’t give it a second thought. I figure if these celebrities can stalk me, I can stalk them back through a song.”

One of the songs, “Funky Birthday Cake,” was written when Anderson was 13. “That song was written with a friend of mine,” he says. “And we started writing lyrics together. He’d write a line, I’d write a line. I just composed the music on the organ, actually. And we recorded and the whole thing was done in an hour and a half. And we would do that all the time. We would write silly songs and have fun. And that was part of what saved me and gave me something to do.”

Anderson credits the Beatles for getting him into music in the first place. “When I was five years old and my older sister was playing Beatles records, that’s what got me into playing music, period. That’s what started the whole thing. I got into Jimi Hendrix and Led Zeppelin and Cream and all that stuff, but they were were the starting point.”

He says he got together with McCartney through producer David Kahne, who produced McCartney’s “Driving Rain” album and with whom Anderson had worked previously.

“I called him up one day and we were talking and he’s saying, ‘I think I’m doing the new Paul McCartney record.’ I said, ‘Oh, that’s fantastic.’ And he said, ‘Yeah, and we need some guitar playing.’ And I said, ‘Well, you know, count me in. That sounds great.’ And so a couple of months later, I went down to the Henson Studio in Hollywood, which used to be A&M. I came in and started meeting guys with English accents. And then I met Paul and it was really amazing because I never really thought I’d meet a Beatle, much less play with one. And then within a few minutes, we were jamming and making music. It’s a great way to bond with somebody. And after maybe three or four days, I got used to being around him. And now, it’s been almost a decade and we’re still playing together.”

Anderson describes the band’s success as due to a combination of factors. “Everyone has a good feel as a musician, which is really important. And I think as people, there’s a chemistry to the personalities that works, a dynamic that we’re able to play as team players, but also know how to really interject our own personality without hopefully destroying the music, because I think that it’s really important.”

Anderson says he’s been able to get some of his song suggestions into the tour setlists. “I suggested ‘Getting Better’ and ‘Day Tripper’ and ‘Helter Skelter,’” he says.

He recalls the Hollywood Bowl shows on the Up and Coming Tour at the end of March as being special for him. “I’d seen a lot of concerts there growing up and it had a lot of mystique to me. So that was a really great way to be able to play there.”

He says he’s pretty certain the band will be performing again, though he doesn’t know when. “Sometimes we know in advance, sometimes we don’t. But I’m sure we’ll be doing more stuff.”

And is a new McCartney album coming? “I’ve been wondering the same thing,” he says, then marveling about McCartney’s musical talent, he says, “He has a lot of projects going at all times. Instrumental things, different style of music and studio album. It’s pretty diverse. That’s the thing that amazes me. Playing the show we play, it’s everything from ‘Ram On’ to ‘Helter Skelter.’”

He says whether he’ll be doing live shows to promote his solo record will depend on if there are any more McCartney shows. “Well, we did a show in Hollywood as a record release party sort of thing. That was in between tour dates with Paul. I’m waiting still to see the schedule,” he says. “The answer is I’d love to.”
pi_86024409
het ziet er wel fraai uit allemaal, of het weer anders klinkt dan de vorige remasters is afwachten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')