Lennon heeft zat protestnummers gemaakt, maar om dan uitgerekend Imagine te kiezen? Vind ik inderdaad niet echt een protestnummer.quote:Op zondag 22 augustus 2010 02:17 schreef Arn0 het volgende:
Ja, eerder deze week nog op Llink een top 100 van protestnummers en Imagine stond op 2. Of het nou een echt protestnummer is daargelaten, maar de cover die toen gespeeld werd was ook niet echt om naar huis te schrijven. Speel dan gewoon het origineel
Hulde voor Mojo Magazine:quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:41 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Whaha, en verdomd als het niet waar is... Uncut Magazine heeft een "What The Beatles Did Next"-serie. In de aankomende september-editie van het blad krijgt McCartney een mini-stukje om te praten over z'n "vlucht naar het platteland" na het uiteenvallen van The Beatles. Maar... Wie zien we daar op de voorkant van de augustus-uitgave?
[ afbeelding ]
Ik hoop het ook, maar ja...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:48 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik hoop dat RRSW in de oorspronkelijke bedachte dubbel versie uitkomt....Dat zou te gek zijn
quote:Geluid: Het gehoor van een jong kind kan geluidstrillingen met een frequentie tussen 20 Hz en 24 000 Hz waarnemen als geluid. De bovengrens neemt af naarmate men ouder wordt tot onder ongeveer 10 000 bij bijvoorbeeld 50-plussers.
Ik kan het ook horen, helaas heb ik geen hond meer om het op uit te testenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:46 schreef nomar83 het volgende:
Wie kunnen de 'hondentoon' horen tussen A Day in the Life en the innergroove van Sgt. Pepper? Ik hoor en lees dat velen het niet horen, terwijl ik toch echt een enorme piep in m'n oren er van krijg.
Ik kan hem prima horen (ben 25 jaar)quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:46 schreef nomar83 het volgende:
Wie kunnen de 'hondentoon' horen tussen A Day in the Life en the innergroove van Sgt. Pepper? Ik hoor en lees dat velen het niet horen, terwijl ik toch echt een enorme piep in m'n oren er van krijg.
quote:STANDARD DIGITALLY REMASTERED EDITION [CD]
The Original Grammy Winning Album
Housed in Digi Pak with 16 page booklet
DVD – Bonus Video Content
Housed in Digipak with 24 page booklet
DELUXE EDITION [3CD + 1DVD]
·Plus downloadable 24bit 96kHz high resolution audio versions of the remastered album and bonus audio tracks
·All set within a 120-page book containing many previously unpublished images by Linda McCartney and Clive Arrowsmith, album and single artwork and a full history of the album, complete with a new interview with Paul and expanded track by track information for all four discs.
Precies, en ik bedacht me: Ik ben nu even oud als John Lennon was toen Sgt. pepper uitkwam, dus dan moet hij (en alle Beatles) dus in staat zijn geweest de toon te horen. Maar George Martin misschien niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:49 schreef psychedelicate het volgende:
Ligt vaak aan de leeftijd.
[..]
Een aantal jaar gillende Beatlesmeisjes en luide Vox-versterkers doen ook niet echt wonderen voor je gehoor anders .quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:51 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Precies, en ik bedacht me: Ik ben nu even oud als John Lennon was toen Sgt. pepper uitkwam, dus dan moet hij (en alle Beatles) dus in staat zijn geweest de toon te horen.
quote:1. A Day In the Life
2. I Want To Hold Your Hand
3. Strawberry Fields Forever
4. Yesterday
5. In My Life
6. Something
7. Hey Jude
8. Let It Be
9. Come Together
10. While My Guitar Gently Weeps
11. A Hard Day's Night
12. Norwegian Wood
13. Revolution
14. She Loves You
15. Help!
16. I Saw Her Standing There
17.Ticket to Ride
18. Tomorrow Never Knows
19. Lucy in the Sky with Diamonds
20. Please Please Me
21. All You Need is Love
22. Eleanor Rigby
23. Abbey Road medley(You Never Give Me Your Money/Sun King/Mean Mr. Mustard/Polythene Pam/She Came in Through the Bathroom Window/Golden Slumbers/Carry that Weight/ The End
24. Happiness is a Warm Gun
25. Here, There and Everywhere
26. If I Fell
27. You're Going to Lose That Girl
28. Here Comes the Sun
29. Can't But Me Love
30. We Can Work it Out
31. You've Got to Hide Your Love Away
32. Penny Lane
33. I Am the Walrus
34. Eight Days a Week
35. Paperback Writer
36. I Should Have Known Better
37. She Said She Said
38. Blackbird
39. Day Tripper
40. For No One
41. Get Back
42. I Feel Fine
43. Drive My Car
44. All My Loving
45. No Reply
46. Don't Let Me Down
47.Things We Said Today
48. The Ballad of John and Yoko
49. The Night Before
50. Got to Get You Into My Life
51. If I Needed Someone
52. Helter Skelter
53. It Won't Be Long
54.Two of Us
55. Taxman
56. I'm Down
57. I'm Only Sleeping
58. I've Just Seen a Face
59. I Want You (She's So Heavy)
60. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
61. With a Little Help From My Friends
62. Girl
63. Dear Prudence
64. I've Got a Feeling
65. And I Love Her
66. Nowhere Man
67. Oh! Darling
68. Baby, You're a Rich Man
69. Julia
70. You Can't Do That
71. I'm a Loser
72. From Me to You
73. Everybody's Got Something to Hide Except for Me and My Monkey
74. Yellow Submarine
75. Think for Yourself
76. Yer Blues
77. Because
78. And Your Bird Can Sing
79. I'll Follow the Sun
80. Mother Nature's Son
81. Hey Bulldog
82. She's Leaving Home
83. I'm So Tired
84. Across the Universe
85. Back in the USSR
86. Lady Madonna
87. Love Me Do
88. Rain
89. Good Day Sunshine
90. The Long and Winding Road
91. Every Little Thing
92. Dig a Pony
93. Sexy Sadie
94. You Won't See Me
95. Any Time at All
96. Within You Without You
97. All I've Got to Do
98. Long, Long, Long,
99. Yes It Is
100. Hello, Goodbye
Ik denk niet dat er ooit een perfecte Beatles top 10/50/100 uit zal komenquote:Op zondag 29 augustus 2010 20:40 schreef Aisumasen het volgende:
Een lijst die ik overigens niet serieus kan nemen, aangezien "I'll Get You" er niet in staat, maar "Drive My Car" wel, en nog hoog ook. Die Abbey Road-medley op een willekeurige plaats is ook wat vreemd. Maar waar hebben we het over, zo'n lijst komt zo'n beetje elke 6 maanden uit.
Ach, grappige verzamelzooi maar je kunt nooit een verzamelaar maken met slechts 30 nummers en het een Beatles verzamelaar noemen. Eigenlijk bevat een echt goede Beatlesverzamelaar 200-250 nummersquote:Op zondag 29 augustus 2010 20:44 schreef Aisumasen het volgende:
Precies, discussievoer zullen we het maar noemen . Heb sowieso niet veel met de meeste van de rode/blauwe-albums songs.
Altijd gehoord. Vond dat einde van "Sgt. Pepper" toen ik nog heel jong was vreselijk eng .quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:46 schreef nomar83 het volgende:
Wie kunnen de 'hondentoon' horen tussen A Day in the Life en the innergroove van Sgt. Pepper? Ik hoor en lees dat velen het niet horen, terwijl ik toch echt een enorme piep in m'n oren er van krijg.
Vroeger ging dat (ivm platenspelers zonder automatische terugloop) ook net zolang door totdat je de naald eraf haalde. Dan kan je 2 uur lang naar ''Never could be any other way'' ( ) luisterenquote:Op zondag 29 augustus 2010 20:52 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Altijd gehoord. Vond dat einde van "Sgt. Pepper" toen ik nog heel jong was vreselijk eng .
Mwah, dat vind ik een beetje ver gaan, een lijst niet serieus nemen om zoiets.. Sowieso ben ik het uiteraard ook niet met de lijst eens, maar ik vind het wel tof dat Rolling Stone zich hieraan waagt. En het is niet een pagina in hun reguliere uitgave maar een speciaal uitgegeven blad dat naar het schijnt best leuk is, dus ik ga hem wel proberen te vinden voor een goede prijs.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:40 schreef Aisumasen het volgende:
Een lijst die ik overigens niet serieus kan nemen, aangezien "I'll Get You" er niet in staat, maar "Drive My Car" wel, en nog hoog ook. Die Abbey Road-medley op een willekeurige plaats is ook wat vreemd. Maar waar hebben we het over, zo'n lijst komt zo'n beetje elke 6 maanden uit.
Echt een LP-ding inderdaad. ("padampapammm", "padampapammm", "padampapammm"... )quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:54 schreef blckbb het volgende:
[..]
Vroeger ging dat (ivm platenspelers zonder automatische terugloop) ook net zolang door totdat je de naald eraf haalde. Dan kan je 2 uur lang naar ''Never could be any other way'' ( ) luisteren
't is ook niet bepaald de eerste keer dat Rolling Stone zoiets doet hè . Als een klein beetje aandacht voor The Beatles nu eens zou worden besteed aan die vele 60's bands die onderschat worden...quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:54 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mwah, dat vind ik een beetje ver gaan, een lijst niet serieus nemen om zoiets.. Sowieso ben ik het uiteraard ook niet met de lijst eens, maar ik vind het wel tof dat Rolling Stone zich hieraan waagt. En het is niet een pagina in hun reguliere uitgave maar een speciaal uitgegeven blad dat naar het schijnt best leuk is, dus ik ga hem wel proberen te vinden voor een goede prijs.
En als ik zelf zo'n lijst zou maken, zou ik het nog niet eens met mezelf eens geraken
Ik heb de Engelse eerste drukquote:Op zondag 29 augustus 2010 21:02 schreef Arn0 het volgende:
Over Sgt. Pepper op vinyl gesproken: Ben toch maar overstag gegaan en heb mijn eerste Beatlesalbum op LP gekocht. Een eerste druk van Sgt. Pepper, uit 1967
Oké, geen Engelse druk maar goed
Mono of stereo? Indien mono: Met of zonder A Day In The Life op de tracklisting op de plaat zelf?quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:03 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik heb de Engelse eerste druk
Niet expres voor gezocht ofzoiets, ik kwam er pas later achter dat die vrij zeldzaam zijn. Helaas is de plaat niet in mint staat
Nee stereoquote:Op zondag 29 augustus 2010 21:05 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mono of stereo? Indien mono: Met of zonder A Day In The Life op de tracklisting op de plaat zelf?
Ze zouden beter de Let it be DVD er bij stekenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:11 schreef blckbb het volgende:
Ik snap het niet, word die vinyl nou gratis bij dat blad weggegeven
Je kunt 'em hier bestellen: http://www.greatmagazines(...)sp?sid=4967&id=38011quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:11 schreef blckbb het volgende:
Ik snap het niet, word die vinyl nou gratis bij dat blad weggegeven
quote:Exclusive Macca Interview!
Paul McCartney has revealed how Beatles drummer Ringo Starr delivered him a letter in March 1970, co-signed by George Harrison and John Lennon, asking him to postpone the release of his solo debut album so it wouldn't clash with the scheduled emergence of climactic Beatle release, Let It Be.
Into an atmosphere of mounting mistrust between the still technically united Beatles, Ringo's missive dropped like an H-bomb.
"I told him top eff off," Macca reveals to MOJO's Tom Doyle, as he sketches out his state of mind at the fag end of The Beatles' reign, belaboured by anxiety attacks, heavy drinking and marijuana sessions. "He seems to be going strange," said Ringo at the time. "Everyone was completely treating me like dirt," says McCartney today.
In an exclusive interview, McCartney explains how he emerged from 1970's Beatle miasma to embark on a solo career - honoured with an extensive reissue campaign this autumn. "I took to the booze," says McCartney. "I was trying to recover in whatever way I could."
Taking us back in time to the spare room at his Cavendish Avenue flat, he revisits the pioneering lo-fi recordings of his debut solo record, McCartney, and the sequestered Scottish genesis of Ram, culminating in the hairy tale of Wings 1973 album Band On The Run, recorded in Lagos, Nigeria.
Flying across the jungle at the beginning of the latter adventure, the singer recalls a hot debate concerning the exact position of the landing strip. "One [pilot] looked to the other and said, 'Is that it down there?" I'm going, Oh my God, they must know."
Unsurprisingly, Macca sums up the nub of his post-Beatle career thus: "Hey, I survived."
.quote:A Wolf In Sheep's Clothing
The reinvention of Paul McCartney - the most instinctively baroque of the Beatle composer/arrangers - into an avatar of lo-fi, DIY music production seems instant and baffling. Consider the decision of the rest of the Beatles - hotly contested by McCartney at the time and resented for years afterwards - to hand over the tapes of Let It Be to Phil Spector and it begins to make more sense.
The controversial Wall Of Sound producer had his familiarly maximalist way with the grab-bag of skeletal cast-offs, and McCartney would wait until 2003, and the release of the reverse-engineered Let It Be... Naked, for his humbler "vision" for the record to see the light of day. At the back end of 1969, moving into early 1970, it was as if the mortal offence was driving McCartney as far away from the accepted gold-standard of contemporary record production (as the Beatles themselves had helped define) as possible.
As, following the relatively harmonious recording of Abbey Road, Beatle relations resumed their bitter decline, McCartney's response was to hunker down in his Cavendish Avenue flat and make music with whatever fell to hand. There are evocative pictures - printed in the latest MOJO magazine - of the unkempt, hermit-like Beatle recording a drum draped in a curtain or tablecloth, as if determined not to disturb the neighbours, and it's these kinds of unrefined, non-bombastic, locally-sourced sounds that grace his eccentric 1970 debut, McCartney.
However, McCartney is not lo-fi in the way we tend to use the term today. Rather than merely earthy or unpolished, it is demonstrably unfinished. Irrespective of the beauty of Junk and the regularly revived Every Night, if you were tipped the wink that McCartney was deliberately rushed out by its author as a spoiler for Let It Be (eventually, McCartney beat the final Beatle album out by two weeks) you would not be shocked. Maybe I'm Amazed aside, which, apart from its rudimentary rhythm guitar guides and muffled drums, is almost as perfect as could be imagined, it is a record of fragments, demos and doodles, good as far as they suggest to the imaginative listener the great places they may have gone next.
Ram is different. Side one, especially, has much of the intimacy of McCartney, the impression of one man gluing something together before your very eyes. Sometimes - it's there in opener Too Many People's haunting, weird distance and tangled jangling outro - it makes you think of Beck, or more recent American bedroom psych.
There's an interest, taken further than the Beatles, in non-naturalistic textures and environments, typified by the close-mic'ed vocals of 3 Legs, or extreme-left-channel percussive oddness of Dear Boy. Underlining the continuing relevance of many of these techniques, Ram On's primitively reverbed ukulele and ghostly chorus of disembodied Maccas could easily have been recorded sometime last year. Probably in Portland, Oregon.
Ultimately, Ram is the sound of a man who's left a band, perhaps the whole idea of a band, behind. Thrown onto his own resources, he is not so much capturing a performance than showing the stages in the construction of a piece. The first po-mo rock record? Perhaps.
Even when the results are slicker or more instrumentally ambitious - as in the exquisite soft-rock fantasia of the string'n'horns-laden Uncle Albert/Admiral Halsey - the spirit of play is paramount. To the extent, perhaps, that Macca sometimes fails to take himself seriously enough, and that "I can smell your feet a mile away" line in Smile Away is surely too brutal a deconstruction of Beatle music's already myth-shrouded exaltation. There's nothing wrong with giving yourself time to realise that "yesterday" is a better lyric than "scrambled eggs..."
Admittedly, by the end of Ram, McCartney is already emerging from his cave. Monkberry Moon Delight is Macca waxing more muscular, with a gruff geezer vocal that predicts Tom Waits at his most ursine. Suddenly we can hear the move from Mull Of Kintyre (where these songs were written and demoed) to New York's A&R Studios, the scene of much of the recording. At the very end we have The Back Seat Of My Car - perhaps our most prescient glimpse of the super-polished Wings-to-be of Band On The Run.
For a bossy, pan-instrumental auteur like McCartney, whose instinct is to do everything himself or tell others exactly what to play (a trait that so charmed George Harrison, and Henry McCullough, among others) the one-man-band model will always have attractions, and it is one to which he has returned, on and off, ever since.
McCartney always saw the freedom inherent in the tape recorder, even when making spliffed-up sound collages upstairs at the Ashers' house on Wimpole Street in late 1965, and he has bequeathed this vision to rock and pop for all time. Ram helps remind us that we owe him more than we sometimes care to think.
Wel een beetje jammer dat de eerste single een cover is.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:14 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Première van de eerste single hier te vinden: http://www.ucradiorocks.c(...)-new-single-old.html
Album komt eind deze maand uit. Met een beetje slim zoeken kun je op de site van MPL Music Publishing al de songs "Angel", "Denial", "Glisten" en "My Friend" vinden: http://www.mplcommunications.com/search.asp
quote:INTERVIEW: Guitarist Rusty Anderson brings a diverse musical menu to his work with Paul McCartney
As one of the guitarists in Paul McCartney’s band, Rusty Anderson is naturally associated with the music of the former Beatle. But Anderson’s own solo work, as exhibited on his most recent solo album, “Born On Earth,” is quite different and exhibits a wide range of influences.
Anderson says the new album, recorded in his home studio Oxide (Rusty, oxide, get it?), took a little over three months to complete.
“I’d go and work on it and go out on the road with Paul and come back and spend another month and go out on the road with Paul, sort of back and forth. I have a home studio, which is nice, so I have the luxury of working at home, which makes things a lot easier,” he says in a phone interview.
While his last album, “Undressing Underwater,” had guest players, including Paul McCartney on one track, “Hurt Myself,” he says with the new album he took a different approach. “I really wanted have more of a continuity, band-y kind of sound. So, basically most of the songs were produced with my drummer Petur Smith. We just had a good time going through different demos and funky recordings and trying to figure out what songs to put on there.”
Like the album, his musical tastes are diverse. “I love the early Alice Cooper band. They were really creative. I love Debussy and I love Gershwin. And I love Mick Ronson and the Spiders from Mars. I love that sort-of mid-period ‘70s, late ’60s Stones. Todd Rundgren. Old blues guys. So many things. I figure if you listen to my iPod or most people’s iPods, you’re not going to find one style of music. It’s gonna be rather diverse. No one listens to only heavy metal or only reggae or only singer-songwriter. But I think,” he says referring to the album, “I just let the natural glue set into it.”
Grunge also played a part in his career in one of his former bands, Ednaswap. “Yeah, Ednaswap was sort of in the grunge era, ‘90s thing. Yeah, I like Nirvana and Soundgarden and some of those bands. I’ve never been one to niche market myself, let’s put it that way.”
One of the songs on the new album is called “Julia Roberts.” Anderson says the two have never met and that the song came out of a dream. “I had a dream about her out of the blue. And I thought, ‘That’s odd. Why did I dream about her? I hadn’t thought of her in years, really.’ So I wrote the dream down and turned it into a song and realized that the way that that really fits into the concept of the record, which is about technology and the way that living right now in the 2000s has affected everybody’s lives so dramatically.”
“The technologies of today allow all these celebrities to permeate our brains,” he says. “We feel as if we know them. They permeate our brains and we don’t give it a second thought. I figure if these celebrities can stalk me, I can stalk them back through a song.”
One of the songs, “Funky Birthday Cake,” was written when Anderson was 13. “That song was written with a friend of mine,” he says. “And we started writing lyrics together. He’d write a line, I’d write a line. I just composed the music on the organ, actually. And we recorded and the whole thing was done in an hour and a half. And we would do that all the time. We would write silly songs and have fun. And that was part of what saved me and gave me something to do.”
Anderson credits the Beatles for getting him into music in the first place. “When I was five years old and my older sister was playing Beatles records, that’s what got me into playing music, period. That’s what started the whole thing. I got into Jimi Hendrix and Led Zeppelin and Cream and all that stuff, but they were were the starting point.”
He says he got together with McCartney through producer David Kahne, who produced McCartney’s “Driving Rain” album and with whom Anderson had worked previously.
“I called him up one day and we were talking and he’s saying, ‘I think I’m doing the new Paul McCartney record.’ I said, ‘Oh, that’s fantastic.’ And he said, ‘Yeah, and we need some guitar playing.’ And I said, ‘Well, you know, count me in. That sounds great.’ And so a couple of months later, I went down to the Henson Studio in Hollywood, which used to be A&M. I came in and started meeting guys with English accents. And then I met Paul and it was really amazing because I never really thought I’d meet a Beatle, much less play with one. And then within a few minutes, we were jamming and making music. It’s a great way to bond with somebody. And after maybe three or four days, I got used to being around him. And now, it’s been almost a decade and we’re still playing together.”
Anderson describes the band’s success as due to a combination of factors. “Everyone has a good feel as a musician, which is really important. And I think as people, there’s a chemistry to the personalities that works, a dynamic that we’re able to play as team players, but also know how to really interject our own personality without hopefully destroying the music, because I think that it’s really important.”
Anderson says he’s been able to get some of his song suggestions into the tour setlists. “I suggested ‘Getting Better’ and ‘Day Tripper’ and ‘Helter Skelter,’” he says.
He recalls the Hollywood Bowl shows on the Up and Coming Tour at the end of March as being special for him. “I’d seen a lot of concerts there growing up and it had a lot of mystique to me. So that was a really great way to be able to play there.”
He says he’s pretty certain the band will be performing again, though he doesn’t know when. “Sometimes we know in advance, sometimes we don’t. But I’m sure we’ll be doing more stuff.”
And is a new McCartney album coming? “I’ve been wondering the same thing,” he says, then marveling about McCartney’s musical talent, he says, “He has a lot of projects going at all times. Instrumental things, different style of music and studio album. It’s pretty diverse. That’s the thing that amazes me. Playing the show we play, it’s everything from ‘Ram On’ to ‘Helter Skelter.’”
He says whether he’ll be doing live shows to promote his solo record will depend on if there are any more McCartney shows. “Well, we did a show in Hollywood as a record release party sort of thing. That was in between tour dates with Paul. I’m waiting still to see the schedule,” he says. “The answer is I’d love to.”
Zijn er foto's van die boxset? Ik heb er volgens mij nog niets van langs zien komen, en hij komt al over een maand uit.quote:Op vrijdag 3 september 2010 00:02 schreef Arn0 het volgende:
Ik was er trouwens van overtuigd dat Stripped Down ook bij de boxset zat, maar blijkbaar niet dus. Jammer..
quote:Well, with his teeth hanging outside of his eaten-up lips and with a shiny swollen ear and dripping wet he really did look like a walrus.
John confronted the man who had spoken so insensitively and they began to brawl.
He had to be pulled away as he howled:
"I.., I am the walrus ..not him (Paul), I.., I am the walrus!"
Ik beantwoordt m'n eigen vraag:quote:Op zaterdag 4 september 2010 12:18 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Zijn er foto's van die boxset? Ik heb er volgens mij nog niets van langs zien komen, en hij komt al over een maand uit.
Dat kan ik je anders nu al wel vertellen . De vorige CD-releases waren volledig nieuwe mixes, vanaf de originele multi-track tapes. De aankomende CD-releases zijn remasters van de originele mixes uit de 70's. Authentiek, maar ik ga d'r niet meer naar luisteren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:17 schreef beatlesshop het volgende:
het ziet er wel fraai uit allemaal, of het weer anders klinkt dan de vorige remasters is afwachten
quote:Tracklisting and artwork revealed for Gimme Some Truth
Sweeping Catalogue Initiative Overseen by Yoko Ono and EMI Music Commemorates Lennon's 70th Birthday
EMI Music has unveiled the complete tracklists and cover art for a broad selection of remastered John Lennon albums and new collections to be released on CD and digitally on 4 October (5 October in North America). Announced last month, EMI Music's global John Lennon 'Gimme Some Truth' catalogue campaign is being overseen by Yoko Ono and commemorates the music legend's 70th birthday on 9 October, 2010. Featured in the sweeping initiative are eight remastered John Lennon solo albums and new titles including Double Fantasy Stripped Down, Power To The People: The Hits, Gimme Some Truth, and the John Lennon Signature Box.
For the first time, Lennon's classic solo albums and other standout recordings have been digitally remastered from his original mixes. Double Fantasy, 1980's GRAMMY Award winner for Album of the Year, will be presented with a newly remixed 'Stripped Down' version produced by Yoko Ono and Jack Douglas, Lennon's original co-producers for the album. Some Time In New York City has been restored to include the six 'Live Jam' recordings featured on the original album.
The deluxe 11CD and digital John Lennon Signature Box includes 13 previously unreleased home recordings, and Yoko Ono, Sean Lennon, and Julian Lennon have each written personal essays for the lavish collection.
The cover art for the new titles includes original drawings by Sean Lennon for Double Fantasy Stripped Down, while the cover of 1974's Walls and Bridges is restored to its original artwork.
John Lennon's life and music will be specially feted this fall with a variety of commemorative releases and events around the world. Please visit http://www.johnlennon.com for official announcements and updates.
POWER TO THE PEOPLE: THE HITS [CD; Digital]
1. Power To The People
2. Gimme Some Truth
3. Woman
4. Instant Karma! (We All Shine On)
5. Whatever Gets You Thru The Night
6. Cold Turkey
7. Jealous Guy
8. #9 Dream
9. (Just Like) Starting Over
10. Mind Games
11. Watching The Wheels
12. Stand By Me
13. Imagine
14. Happy Xmas (War Is Over)
15. Give Peace A Chance
POWER TO THE PEOPLE: THE HITS (EXPERIENCE EDITION) [CD/DVD]
CD
(tracklist same as above)
DVD
1. Power To The People
2. Gimme Some Truth
3. Woman
4. Instant Karma! (We All Shine On)
5. Whatever Gets You Thru The Night
6. Cold Turkey
7. Jealous Guy
8. #9 Dream
9. (Just Like) Starting Over
10. Mind Games
11. Watching The Wheels
12. Stand By Me
13. Imagine
14. Happy Xmas (War Is Over)
15. Give Peace A Chance
GIMME SOME TRUTH [4CD; Digital]
Working Class Hero
1. Working Class Hero
2. Instant Karma! (We All Shine On)
3. Power To The People
4. God
5. I Don't Wanna Be a Soldier Mama I Don't Wanna Die
6. Gimme Some Truth
7. Sunday Bloody Sunday
8. Steel And Glass
9. Meat City
10. I Don't Wanna Face It
11. Remember
12. Woman Is The Nigger Of The World
13. I Found out
14. Isolation
15. Imagine
16. Happy Xmas (War Is Over)
17. Give Peace A Chance
18. Only People
Woman
1. Mother
2. Hold On
3. You Are Here
4. Well Well Well
5. Oh My Love
6. Oh Yoko!
7. Grow Old With Me
8. Love
9. Jealous Guy
10. Woman
11. Out The Blue
12. Bless You
13. Nobody Loves You (When You're Down And Out)
14. My Mummy's Dead
15. I'm Losing You
16. (Just Like) Starting Over
17. #9 Dream
18. Beautiful Boy (Darling Boy)
Borrowed Time
1. Mind Games
2. Nobody Told Me
3. Cleanup Time
4. Crippled Inside
5. How Do You Sleep?
6. How?
7. Intuition
8. I'm Stepping Out
9. Whatever Gets You Thru The Night
10. Old Dirt Road
11. Scared
12. What You Got
13. Cold Turkey
14. New York City
15. Surprise Surprise (Sweet Bird Of Paradox)
16. Borrowed Time
17. Look At Me
18. Watching The Wheels
Roots
1. Be-Bop-A-Lula
2. You Can't Catch Me
3. Medley: Rip It Up/Ready Teddy
4. Tight A$
5. Ain't That a Shame
6. Sweet Little Sixteen
7. Do You Wanna Dance
8. Slippin' and Slidin'
9. Peggy Sue
10. Medley: Bring It On Home/Send Me Some Lovin'
11. Yer Blues (Live)
12. Just Because
13. Boney Moronie
14. Beef Jerky
15. Ya Ya
16. Hound Dog (Live)
17. Stand By Me
18. Here We Go Again
JOHN LENNON SIGNATURE BOX [11CD; Digital]
Original Albums [digitally remastered]
- John Lennon/Plastic Ono Band
- Imagine
- Some Time In New York City
- Mind Games
- Walls and Bridges
- Rock 'n' Roll
- Double Fantasy
- Milk and Honey
Home Tapes
1. Mother
2. Love
3. God
4. I Found Out
5. Nobody Told Me
6. Honey Don't
7. One Of The Boys
8. India, India
9. Serve Yourself
10. Isolation
11. Remember
12. Beautiful Boy (Darling Boy)
13. I Don't Wanna Be a Soldier Mama I Don't Wanna Die
Singles
1. Power To The People
2. Happy Xmas (War Is Over)
3. Instant Karma! (We All Shine On)
4. Cold Turkey
5. Move Over Ms. L
6. Give Peace a Chance
ORIGINAL ALBUMS (REMASTERED) [CD; Digital]
Same tracklist as original LP's
John Lennon/Plastic Ono Band (1970)
Imagine (1971)
Some Time In New York City (1972)
Mind Games (1973)
Walls and Bridges (1974)
Rock 'n' Roll (1975)
Double Fantasy (1980)
Milk and Honey (1984)
Double Fantasy Stripped Down (2010) / Double Fantasy (1980)
1. (Just Like) Starting Over
2. Kiss Kiss Kiss
3. Cleanup Time
4. Give Me Something
5. I'm Losing You
6. I'm Moving On
7. Beautiful Boy (Darling Boy)
8. Watching The Wheels
9. Yes, I'm Your Angel
10. Woman
11. Beautiful Boys
12. Dear Yoko
13. Every Man Has A Woman Who Loves Him
14. Hard Times Are Over
Ach in 2064 zullen we ook weten of Lady Gaga een Ladyboy was of toch niet...quote:Op zondag 5 september 2010 21:46 schreef Writersright het volgende:
PAUL McCARTNEY REALLY IS DEAD
The Last Testament of George Harrison?
(Paul McCartney is echt dood – De laatste erfenis van George Harrison?)
Datum van uitgave: 11 oktober 2010
Paul McCartney vierde zijn 68e verjaardag op 18 juni 2010. Of toch niet?
Een man die beweert George Harrison te zijn, heeft deze dvd ingesproken en vertelt het schokkende, veelbesproken en controversiële verhaal: McCartney is gestorven tijdens een auto-ongeluk in november 1966 en werd vervangen door een dubbelganger. British Intelligence, MI5, dwong The Beatles om de dood van McCartney te verbloemen om zo massale zelfmoorden van Beatles fans te voorkomen. Maar de overgebleven Beatles probeerden om fans in te lichten met aanwijzingen op hun albumhoezen en in hun liedjes.
Tot nu werd het ‘Paul is Dood’ mysterie, dat in 1969 de wereld in zijn greep hield, beschouwd als een verzonnen verhaal. Maar deze documentaire onthult een geheime Beatles geschiedenis, met McCartney’s fatale ongeluk, de verdoezeling, tientallen onbekende aanwijzingen en een gevaarlijk kat-en-muis-spel met ‘Maxwell’, de MI5 medewerker, toen John Lennon zeer roekeloos met het geheim omging. Harrison zegt tevens dat Lennon in 1980 werd vermoord nadat hij had gedreigd om ‘Paul McCartney’ te onthullen als een bedrieger!
Deze dvd zou wel eens het belangrijkste document in de rock and roll geschiedenis kunnen zijn en is een ‘must-have’ voor alle Beatles fans en liefhebbers van samenzweringstheorieën! Het bevat tevens ‘Bob Dylan ontmoet The Beatles’. Ondertiteling in Frans, Spaans en Duits.
Het mysterie wordt ontrafeld !
Inderdaad! John Lennon leeft overigens ook nog nadat hij een contract tekende dat hij nooit uit zou laten komen dat McCartney overleden is in 1966. Paul Chapman heeft de dubbelganger van Lennon vermoord in 1980 waardoor de cirkel weer rond is.quote:Op dinsdag 7 september 2010 04:22 schreef WilburQuant het volgende:
Dus Paul is dead en Elvis leeft nog. Is dat de juiste conclusie?
Jup, Elvis woont nu op een eiland met Kurt Cobain, Jimi Hendrix en Keith Moon.quote:Op dinsdag 7 september 2010 04:22 schreef WilburQuant het volgende:
Dus Paul is dead en Elvis leeft nog. Is dat de juiste conclusie?
Mark David Chapman bedoel jequote:Op dinsdag 7 september 2010 04:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Inderdaad! John Lennon leeft overigens ook nog nadat hij een contract tekende dat hij nooit uit zou laten komen dat McCartney overleden is in 1966. Paul Chapman heeft de dubbelganger van Lennon vermoord in 1980 waardoor de cirkel weer rond is.
Het gerucht gaat dat Bob Marley ook op dat eiland een appartement heeft maar dat verhuurd hij aan Tupac en z'n roommate Christopher Wallace.quote:Op dinsdag 7 september 2010 08:59 schreef blckbb het volgende:
[..]
Jup, Elvis woont nu op een eiland met Kurt Cobain, Jimi Hendrix en Keith Moon.
Dat zou je denken, maar Mark's broer Paul heeft de dubbelganger van John Lennon vermoord, dacht dat dat wel bekend was bij iedereen.quote:
Haha, zie net dat wij tegelijkertijd dezelfde vermoedens hebben. En da's grappig, want het is verder niet echt verrassend, en ligt in het verlengde van wat eerder dit jaar is aangekondigd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:47 schreef Arn0 het volgende:
Geruchten voor een tour van McCartney in Zuid-Amerika omstreeks november zijn nu wel erg sterk, lees ik net.
quote:
Eerste tv-optreden Beatles op dvd
Het allereerste Amerikaanse televisie-optreden van The Beatles in 1964 is uitgebracht op dvd. Het optreden van de populaire Britse band vond plaats in The Ed Sullivan Show. Het programma is in de originele vorm op dvd gezet, inclusief televisiecommercials van toen.
Het eerste gastoptreden van The Beatles in de Verenigde Staten werd op 9 februari 1964 op de Amerikaanse televisie uitgezonden en trok een recordaantal van 73 miljoen kijkers.
De band keerde driemaal terug in de talkshow. Fragmenten uit de afleveringen werden wel eens herhaald, maar nooit eerder waren de programma's in hun geheel terug te zien.
De dvd bevat ook een kort interview dat presentator Ed Sullivan met The Beatles had in mei 1964. Dat interview is sinds de uitzending in dat jaar niet meer te zien geweest.
Ik had van jou wel verwacht dat je dit zou weten. Ik heb ergens een docu waar Phil verteld waar hij precies in de menigte staat te schreeuwen als klein mannetje. Ik heb AHDN wel eens gewoon gekeken en kon hem toen echt niet meer vinden.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:02 schreef Arn0 het volgende:
Moet ik me trouwens schamen dat ik er vandaag pas achterkwam dat Phil Collins in A Hard Day's Night meedeed?
Raar, ik heb een 2dvd box bij de FRS vandaan gehaald een jaar of wat terug, met daarop alle 4 de complete shows, plus de reclames die tijdens het programma getoond werden.quote:
Die heb ik ook/ Is ws deze:quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:34 schreef GloomySundae het volgende:
[..]
Raar, ik heb een 2dvd box bij de FRS vandaan gehaald een jaar of wat terug, met daarop alle 4 de complete shows, plus de reclames die tijdens het programma getoond werden.
Ja, zie je wel:quote:Op woensdag 8 september 2010 12:57 schreef Aisumasen het volgende:
Ah natuurlijk, je hebt gelijk! Die zit in de trailer toch, dacht ik? [..]
Heel saai inderdaad.quote:Op zondag 12 september 2010 19:33 schreef blckbb het volgende:
Wat een verschrikkelijke artwork, zo nietszeggend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.. Helaas Zowel qua beeld als geluid is de bootleg release nog steeds superieur. Je zou toch verwachten dat een professioneel bedrijf met toegang tot de mastertapes iets beters kan maken, maar nee hoor.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:17 schreef Arn0 het volgende:
http://www.amazon.com/Com(...)TJ4YU6/ref=pd_cp_d_1
Interessant! Hopelijk zijn de remasters dit keer een kwaliteitsupgrade tov de bootlegs (als ik lees dat ze frame per frame werken zou je dat wel verwachten), zijn de 13 minuten met unreleased footage daadwerkelijk unreleased en een 5.1 mix is ook wel geinig
't is al wel de zoveelste officiële release van dit materiaal. (De rechten van de beelden zijn niet in de handen van Apple/EMI, dan worden dingen dus wél uitgebracht, haha...) Denk niet dat er veel aan de beelden valt te verbeteren. Mogen al blij zijn dat er in 1964 een 2" tape meeliep, puur en alleen om de uitzending aan de westkust te kunnen verzorgen een paar uur later. En natuurlijk bewaard is gebleven, want ook deze opnames stonden gewoon op de lijst bij CBS om weggegooid te worden wegens ruimtegebrek.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:17 schreef Arn0 het volgende:
http://www.amazon.com/Com(...)TJ4YU6/ref=pd_cp_d_1
Interessant! Hopelijk zijn de remasters dit keer een kwaliteitsupgrade tov de bootlegs (als ik lees dat ze frame per frame werken zou je dat wel verwachten), zijn de 13 minuten met unreleased footage daadwerkelijk unreleased en een 5.1 mix is ook wel geinig
Niet dat ik hem zo nodig op vrije voeten wil zien, maar wel opvallend dat er met twee maten wordt gemeten als het om een celebrity-moordenaar gaat. Had MDC iemand anders omgelegd was ie waarschijnlijk allang vrij geweest.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:13 schreef Aisumasen het volgende:
Over Hij Die Niet Genoemd Moet Worden gesproken: Die komt ook de komende 2 jaar niet vrij, nadat hem eerder vandaag net zoals in 2000, 2002, 2004, 2006 en 2008 vrijlating geweigerd werd.
http://news.blogs.cnn.com(...)role-for-sixth-time/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |