Hey, ik was daar net een reactie op aan het typen

. Ingehaald door de informatie van Arn0, maar toch:
quote:
't is al wel de zoveelste officiële release van dit materiaal. (De rechten van de beelden zijn niet in de handen van Apple/EMI, dan worden dingen dus wél uitgebracht, haha...) Denk niet dat er veel aan de beelden valt te verbeteren. Mogen al blij zijn dat er in 1964 een 2" tape meeliep, puur en alleen om de uitzending aan de westkust te kunnen verzorgen een paar uur later. En natuurlijk bewaard is gebleven, want ook deze opnames stonden gewoon op de lijst bij CBS om weggegooid te worden wegens ruimtegebrek.
De Miami-show klinkt stukken minder goed, en ziet er ook minder scherp uit, mede door de verbinding uit die tijd. Mooie is wel om deze afleveringen in context te bekijken, inclusief TV-reclames uit die tijd. Dan kun je nog beter begrijpen waarom The Beatles zo'n impact hadden. (En hopelijk zijn de tabak-reclames er dit keer niet uitgeknipt, zoals op de vorige DVD-releases, fucking Amerikanen!)
Jammer genoeg bevat het bonus-materiaal op deze versie niet de repetities uit Miami. Ben dan wel weer blij dat ze de beelden niet ineens hebben ingekleurd om maar iets exclusievs te verzinnen, dat hoort gewoon niet. Trouwens, de eerste Ed Sullivan-uitzending in kleur vond plaats de week na het laatste optreden van The Beatles in 1965...
Toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat ze zich hebben laten inspireren door de definitieve versie van bootlegger Mirror Spock van een aantal jaar terug. (Hoe kan het ook anders, beter dan de officiële uitgave.) Die fabriceerde een (verbazingwekkend realistisch klinkende) stereo-mix uit de mono-opnames. Héél benieuwd wat deze nieuwe release met 5.1-geluid wil bereiken

.