abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:20:26 #201
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_85307943
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 09:30 schreef Loppe het volgende:
ik heb een vriend die ook soms hallucineert
heb hem onlangs een bergkristal kado gedaan en sindsdien vertelt hij me dat het veel verbetert is

sterkte alleszins, ik wens je het van harte toe
Hmm, interessant. Hoe groot was de bergkristal?
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:31:24 #202
261619 HoneyPop
Gekke Druif
pi_85308416
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 09:30 schreef Loppe het volgende:
ik heb een vriend die ook soms hallucineert
heb hem onlangs een bergkristal kado gedaan en sindsdien vertelt hij me dat het veel verbetert is

sterkte alleszins, ik wens je het van harte toe
Ik geloof wel in de positieve energie van een bergkristal, maar toevallig heb ik er een plank mee vol liggen en werken doet het niet jammer genoeg, tegen psychoses e.d. althans
pi_85308479
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:31 schreef HoneyPop het volgende:

[..]

Ik geloof wel in de positieve energie van een bergkristal, maar toevallig heb ik er een plank mee vol liggen en werken doet het niet jammer genoeg, tegen psychoses e.d. althans
wat als je nu keihard zo'n kristal naar zo'n verschijning gooit? :D

Hoe vaak zie je die verschijningen trouwens? echt dagelijks of is het niet echt een geregelde gebeurtenis?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:39:28 #204
261619 HoneyPop
Gekke Druif
pi_85308717
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

wat als je nu keihard zo'n kristal naar zo'n verschijning gooit? :D

Hoe vaak zie je die verschijningen trouwens? echt dagelijks of is het niet echt een geregelde gebeurtenis?
De laatste tijd dagelijks, ik had een lange "pauze" ertussen zitten in de tijd dat ik bij mn vriend (nu ex) woonde,
sinds ik weer in mn ouderlijk huis ben is het weer aan de gang..
pi_85314650
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:20 schreef Manke het volgende:

[..]

Hmm, interessant. Hoe groot was de bergkristal?
redelijk groot, woog wel 1 kilo, denk ik

Hij heeft ook onlangs een liefje dus daaraan kan het ook liggen.
  Moderator zondag 15 augustus 2010 @ 17:48:01 #206
249559 crew  Lavenderr
pi_85315145
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:30 schreef Loppe het volgende:

[..]

redelijk groot, woog wel 1 kilo, denk ik

Hij heeft ook onlangs een liefje dus daaraan kan het ook liggen.

Allicht scheelt het ;)
pi_85337264
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 03:35 schreef HoneyPop het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niet met ze praten of ze een koprol laten doen, daar ben ik veel te bang voor :'( Ik zit dan idd in een soort van trance. Op internet is het idd heel makkelijk om er luchtig en nuchter over te doen, maar als het straks weer gebeurt piep ik wel anders..
Oja, ik blow tevens ook :@ maar ik ben er pas mee begonnen lang nadat ik psychotisch werd. Nu moet k wachten op begeleiding om netjes af te kicken (met behulp van medicijnen), want als ik acuut stop kan het nóg erger worden :{ . Maar wiet is tot nu toe het enige dat de zelfmoord gedachten uit mn hoofd bant..
je zou daar zomaar de oorzaak van je probleem zien te hebben gevonden.
psychose icm blowen gaat écht niet samen.

succes met afkicken.
pi_85344272
Gezien de TT wou ik dit topic eerst helemaal niet serieus nemen..maar nu ik het ff een beetje doorgelezen heb, is mijn interesse toch wel enigszins gewekt
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_85345804
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 05:53 schreef TheHolyTiamat het volgende:

[..]

succes met afkicken.
Denk dat je daar wel een punt hebt.
pi_85346846
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 03:35 schreef HoneyPop het volgende:
Oja, ik blow tevens ook :@ maar ik ben er pas mee begonnen lang nadat ik psychotisch werd.
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 05:53 schreef TheHolyTiamat het volgende:

[..]

succes met afkicken.
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Denk dat je daar wel een punt hebt.
Oorzaak dus zeker niet :P
Misschien wel katalysator, dat blowen de kans op psychosen toe laat nemen is al vaak bewezen, ik weet echter niet of het ook, zodra je psychotisch bent, nog negatieve invloed heeft?
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_85353477
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:38 schreef oompaloompa het volgende:

Oorzaak dus zeker niet :P
Misschien wel katalysator, dat blowen de kans op psychosen toe laat nemen is al vaak bewezen, ik weet echter niet of het ook, zodra je psychotisch bent, nog negatieve invloed heeft?
Geen flauw idee, die vraag moet ik maar onthouden, dan stel ik m woensdag wel :)
pi_85353784
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:23 schreef HoneyPop het volgende:

[..]

Geen flauw idee, die vraag moet ik maar onthouden, dan stel ik m woensdag wel :)
Maar dat weet je toch zelf ook wel, dat als je zware medicijnen hebt je de wiet beter kan laten liggen?
Of heb je echt geen flauw idee?
pi_85354420
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar dat weet je toch zelf ook wel, dat als je zware medicijnen hebt je de wiet beter kan laten liggen?
Of heb je echt geen flauw idee?
Ik weet alleen dat ik de wiet beter kan laten liggen omdat ik een aanleg voor psychoses heb. Maar als ik er toch al eenmaal in zit weet ik niet of het nog kwaad kan.. Daarom zijn we ook naar de huisarts gegaan, die zei dat ik beter door kon blowen dan stoppen tot ik de juiste begeleiding heb.
pi_85354763
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:23 schreef HoneyPop het volgende:

[..]

thanks, ik ben wel benieuwd :)
Mijn vermoeden zou zijn dat het het erger maakt, maar vreemd genoeg kan ik met een snelle google helemaal niets vinden :/
pi_85358226
volgens mij kan wiet psychoses triggeren, maar als je er inderdaad al middenin zit kan ik me niet voorstellen dat het heel veel extra kwaad nog kan. Maar dat is puur een aanname hoor :) ik weet het niet helemaal zeker
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:04:22 #216
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_85359654
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:54 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

thanks, ik ben wel benieuwd
Mijn vermoeden zou zijn dat het het erger maakt, maar vreemd genoeg kan ik met een snelle google helemaal niets vinden :/
Dat komt doordat er wel aardig wat studies naar gedaan zijn, maar er nooit een onomstotelijk bewijs is gevonden dat cannabisgebruik lijdt tot psychoses. Wel zijn er sterke aanwijzingen dat het de symptomen van een psychische aandoening kunnen verlengen, het moeilijker kan zijn om uit een psychose te komen en men waarschijnlijk sneller weer in een psychose belandt.

Ik weet dat men een tijdje terug zelfs bezig was om te kijken of er een middel tegen psychoses gemaakt kan worden met cannibidiol - een stof dat voorkomt in wiet en dat psychotische symptomen tegen gaat.
Helaas bevat cannabis ook de stof THC dat helaas bekend staat als een middel dat psychoses kan veroorzaken.

Wellicht dat zoveel mensen met een psychische aandoening cannabis gebruiken dankzij cannabidiol dat de werking van THC remt, waardoor je - in een gunstig geval - alleen het verdovende en slaapverwekkende werking van wiet over hebt...

Helaas zijn er nog niet dusdanig veel bewijzen voor zowel de 'voor'- als nadelen van cannabis gebruik bij iemand met een psychotische aanleg. Ik ken me voorstellen dat de (huis)arts dan aanraadt om het gebruik alleen te stoppen i.c.m. een goede begeleiding.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_85359932
Hasj en wiet
Kan cannabis een psychose veroorzaken?

Er is (nog) geen afdoende bewijs dat cannabis een psychose kan veroorzaken bij mensen die geen psychotisch verleden en geen aanleg voor een psychose hebben. Feit is namelijk dat van alle, naar schatting 300.000 blowers die Nederland telt, slechts een heel klein percentage psychotisch wordt. Voor zover bekend zijn dat alleen de blowers die bewust of onbewust gevoelig blijken voor psychoses.

Over de vraag of cannabis een langdurige psychose (schizofrenie) kan veroorzaken zijn de onderzoekers het niet eens. Waar echter geen twijfel over bestaat is dat cannabisgebruik een psychose kan veroorzaken bij mensen die daar aanleg voor hebben en dat cannabis op zich een psychose kan verergeren (zie ook nieuwsbericht van de Universiteit Maastricht, 2006). Ook bestaat geen twijfel over het feit dat bij mensen die een psychose gehad hebben de kans op terugval groot is, als zij weer gaan gebruiken.
Mensen die aanleg hebben voor psychoses of schizofrenie is het af te raden om cannabis te gebruiken. De kans dat cannabis een psychose opwekt of een terugval in een psychose veroorzaakt is groot.

Cannabis kan wel een tijdelijke acute cannabis-psychose veroorzaken. Deze acute maar tijdelijke psychose kan optreden na gebruik van een hoge dosis cannabis. Iemand kan ernstig verward raken, last krijgen van hallucinaties, angst en opwinding. Deze toestand komt niet vaak voor en is bijna altijd het gevolg van inname van grote hoeveelheden cannabis, vaak door het eten van space-cake. In de meeste gevallen treedt er herstel op zodra het lichaam voldoende THC heeft uitgescheiden. De verschijnselen van een acute psychose zijn niet blijvend en verdwijnen snel.

Volgens onderzoek naar cannabisgebruik bestaan er sterke aanwijzingen dat:

- Cannabisgebruikers met aanleg voor een psychose door blowen op een jongere leeftijd psychotisch worden.
- Cannabis een negatieve invloed heeft op het verloop van de psychose.
- Cannabisgebruikers die aan een psychose lijden sneller, heftiger en langduriger psychotisch worden.
- De medicijnen die psychotische patiënten moeten slikken, minder goed werken als iemand blowt. Tegelijkertijd worden de bijwerkingen van de medicijnen minder. Dit is vaak ook één van de redenen waarom geblowd wordt
- Terugval in een psychose vaker optreedt bij cannabisgebruikende patiënten dan bij niet-gebruikende patiënten.
- Cannabis door psychotische mensen vaak gebruikt wordt omdat ze bepaalde symptomen van de psychose verminderen.
- Cannabis wordt gebruikt als een vorm van zelfmedicatie tegen angsten, met name sociale angsten zoals het moeilijk kunnen praten in gezelschap. Patiënten geven aan dat dat makkelijker ging áls ze blowden en ze zich ook beter voelden áls ze gerookt hadden.

Bron:

Jellinekcentrum Amsterdam, 2003.

Misschien heb je hier wat aan, TS.
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:02:10 #218
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85362255
Blowen werkt vaak als 'versterker'. Meestal de 'goede kant op', maar kan ook de verkeerde kant op.
Het kan dus lang goed gaan icm een Psychose, maar zover ik weet, kan het ook gigantisch verkeerd gaan.

Het ontbreken van de 'zelfmoordneiging' herken ik wel. Dat komt veel vaker voor, en heb ik zelf ook gehad, maar dan icm zware depressie. Overigens werd die niet meteen onderkent ... juist door het ontbreken van de zelfmoordneigingen :')

Je loopt alleen wel een behoorlijk risico om het te triggeren en/of verergeren.

Hierbij viel mij toendertijd wel op dat ze er eigenlijk ook geen bal van weten.
Mijn huisarts b.v. vroeg hoeveel ik blowde. Dus ik vertel netjes 'ongeveer 0,5 gram per dag'.
A:'Daar heb ik niks aan. Hoeveel joints ?'
R:'DAAR heb je juist niks aan. Iedereen die ik ken draait daar 1 joint uit. Ik 3. De absolute hoeveelheid zegt dus wel even wat meer !'

Maar zowel huisarts als 'shrink' had er verder niet zo'n probleem mee (7 a 8 jaar geleden).

Anyway, tenzij je er echt veel baat bij hebt, is het af te raden om het risico te lopen dat het ineens veel erger/heftiger wordt. imo
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_85366002
hier staan ook nog wat feiten in over psychoses en blowen
Psychose na blowen ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_85369043
Ja het veroorzaken wist ik, mijn vraag is of het tijdens een psychose nog kwaad kan.

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:04 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik weet dat men een tijdje terug zelfs bezig was om te kijken of er een middel tegen psychoses gemaakt kan worden met cannibidiol - een stof dat voorkomt in wiet en dat psychotische symptomen tegen gaat.
Helaas bevat cannabis ook de stof THC dat helaas bekend staat als een middel dat psychoses kan veroorzaken.

Wellicht dat zoveel mensen met een psychische aandoening cannabis gebruiken dankzij cannabidiol dat de werking van THC remt, waardoor je - in een gunstig geval - alleen het verdovende en slaapverwekkende werking van wiet over hebt...

Helaas zijn er nog niet dusdanig veel bewijzen voor zowel de 'voor'- als nadelen van cannabis gebruik bij iemand met een psychotische aanleg. Ik ken me voorstellen dat de (huis)arts dan aanraadt om het gebruik alleen te stoppen i.c.m. een goede begeleiding.
Dit wist ik dan weer niet, super interessante link, bedankt!
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:16:04 #221
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85369175
Ik vind het trouwens wel zeer bijzonder allemaal. Enerzijds snap ik wel waarom je dit topic hier in TRU opend, vanwege de link naar het paranormale, en misschien is het wel de juiste plek om ermee om te leren gaan, maar ik vind het toch ook best wel link, gezien sommige reakties en 'adviezen'.

Gelukkig hebben we (o.a.) Oompaloompa nog ^O^
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:25:03 #222
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85369685
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:13 schreef oompaloompa het volgende:
Ja het veroorzaken wist ik, mijn vraag is of het tijdens een psychose nog kwaad kan.
Denk het wel. Hoewel het ook best de effecten zou kunnen verminderen, hebben de medicijnen meestal minder effect. Het beinvloed sowieso je cognitieve en emotionele hersenfuncties.

Je gaat er creatiever van denken, maar ook dat is in dit geval niet echt een 'voordeel'.

Het kan ook nog eens een angst/paniek aanval veroorzaken als het slecht valt, combineer de 2 en ...

En zo zijn er vast nog wel meer dingen.

Dus al met al, beter niet ;)
pi_85376884
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:16 schreef R0N1N het volgende:

Gelukkig hebben we (o.a.) Oompaloompa nog ^O^
nou moet ik helemaal blozen O+
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:25 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Denk het wel. Hoewel het ook best de effecten zou kunnen verminderen, hebben de medicijnen meestal minder effect. Het beinvloed sowieso je cognitieve en emotionele hersenfuncties.

Je gaat er creatiever van denken, maar ook dat is in dit geval niet echt een 'voordeel'.

Het kan ook nog eens een angst/paniek aanval veroorzaken als het slecht valt, combineer de 2 en ...

En zo zijn er vast nog wel meer dingen.

Dus al met al, beter niet ;)
ja maar je zou ook kunnen beredeneren dat het je juist rustiger maakt en zodoende de angst misschien wat weg neemt?

Ben iig nieuwsgierig naar wat Ts's behandelaar er over kan vertellen & ga morgen even uitgebreider googlen :)
pi_85379362
ik kan het morgen ook even navragen, hoeven we niet te wachten tot woensdag :P

zolang mn psych niet achterdochtig wordt en denkt dat ik drugs gebruik, stiekem :D

bovendien zou mediteren ook niet bevorderend zijn bij psychoses, ben ik pas achtergekomen.
interessante feitjes allemaal, ik vroeg me al af waarom ik er zo angstig van werd. het brengt (als je die hebt) diepgewortelde gevoelens omhoog en die kunnen wel eens beladen zijn met angst (wat in een psychose naar buiten komt vooral)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:40:26 #225
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_85381481
Vroeger zag ik ook dingen die voor anderen niet waarneembaar waren. Maar gelukkig werdt dit niet als psychotisch bestempelt om vervolgens vol gepropt te worden met drugs.
Het lijkt mij heel lastig als je deze diagnose krijgt en met drugs word vol geplempt om vervolgens maar erachter proberen te komen wat echt is en wat niet.
Dat er namelijk meer is (dan alleen je hersennen die je een loer draaien) dat is meer dan zeker voor mij.
Zeker omdat je -net als ik- op vroege leeftijd dit soort zaken meemaakte.

Vroeger stond ik heel erg open en waren er niet echt "filters" in werking om informatie weg te filteren.
Soms zag ik bepaalde energie golven of geluids golven. Deze tekende ik ook.
Zo was ik 4 jaar oud en vertelde ik dat opa binnenkort dood ging en dat mams snel er naar toe moest. Nog geen 10 minuten later ging de telefoon. Opa overleden.
Ok het zien van entiteiten behoorde tot dagelijkse kost en als kind vond ik het allemaal maar eng en kon er niets mee.
En dit zijn maar enkele kleine voorbeeldjes uit de grabbelton.

Gelukkig kreeg ik uiteindelijk bepaalde druppels bij de dokter en leek alles beter te gaan. (Dit volgens mijn ouders althans. Weet ook niet wat voor "druppels".)
Wat ik namelijk wel weet is dat ik met het ouder worden uiteindelijk dit soort dingen niet meer zag en ik inderdaad minder gevoelig werd.
Uiteraard is deze gevoeligheid altijd wel gebleven en uitte dit in andere zaken.
Zo blijf ik nog altijd praten met mijn hoofdgids. Vroeger dacht ik van mijzelf dus dat ik schizofreen was en dat zullen mensen vast nu ook zeggen.
En zo zijn er nog meer zaken waar ik open voor sta, maar nu gecontrolleerd mee om kan gaan.

Ik wens je erg veel succes op deze moeilijke weg en hoop van harte dat je uiteindelijk de "waarheid" vind die het beste bij je past en waar je het meeste mee kan.
Al ben ik het eens met de mensen hier dat de wetenschap zeker een goede optie is om even in vertrouwen te nemen voor je eigen veiligheid, hoop ik daarintegen dat je iets meer balans gaat vinden in het geheel en ook naar de "spiritueele" (ik haat dat woord) kant gaat kijken van het gebeuren.
pi_85397683
Bedankt voor je reactie Darkwolf, de verklaring waar ik me het beste bij voel is toch wel de "spirituele",
Vooral omdat ik daar ook al van kleins af aan mee bezig ben. (kaarsjes,stenen, wierook, praten tegen "niks")
Ze zeggen dat ik ook geen filters heb, en dat ik altijd al overgevoelig ben geweest, voor bijv. stemmingen enzo.

Maar misschien is het beter om die optie maar even opzij te leggen en de wetenschap een kans te geven.. ookal voel ik me nu een zombie door al die middelen in mn lijf. (Heb de afgelopen dagen 14 uur per dag geslapen)..
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:23:34 #227
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_85405699
Wat neem je? Ik ben zelf ook schizofreen. obsessieve dwanghandelingen en psychoses-waanideeen. Ik merk dat ik meer last krijg als er meer stres is. Maar neem al 10 jaar geen medicatie meer omdat ik zwabbervoeten en gestoorde motoriek kreeg van die troep. Ik heb de meest bekende medicijnen gehad. maar er zijn tegenwoordig ws. nieuwere merken en namen. vandaar mijn vraag.

En wat je zegt over geen filters hebben dat is precies met mij ook zo. Ik pik stemmingen heel snel op. Er zijn geen woorden nodig om aantevoelen wat anderen denken in mijn omgeving. Wanneer anderen zeggen och het kan van alles zijn want..het kan van alles zijn, weet ik precies wat en waarom. Heb jij dat ook?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_85406160
wat zijn zwabbervoeten? Is dat hetzelfde als spaghettibenen?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:55:31 #229
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_85407191
Het is heel lang geleden. Maar het is als spieren in je voet ofzo niet meer meewerken. Dan kan je niet meer de juiste spieren aanspannen om een normaal loop-mechanisme voortebrengen. het lijkt dan alsof een voet erbij zwabbert. Left-kick heb je ook. Van bepaalde medicijnen gaat bijv je hoofd één kant opstaan. dat komt door die troep dat in die pilletejs zit. Of een opgeblazen tong dan wordt je tongspier zo stijf of trekt het terug en kan je niet meer praten en lijkt het alsof je doofstom bent.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_85407367
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 19:55 schreef Schenkstroop het volgende:
Het is heel lang geleden. Maar het is als spieren in je voet ofzo niet meer meewerken. Dan kan je niet meer de juiste spieren aanspannen om een normaal loop-mechanisme voortebrengen. het lijkt dan alsof een voet erbij zwabbert. Left-kick heb je ook. Van bepaalde medicijnen gaat bijv je hoofd één kant opstaan. dat komt door die troep dat in die pilletejs zit. Of een opgeblazen tong dan wordt je tongspier zo stijf of trekt het terug en kan je niet meer praten en lijkt het alsof je doofstom bent.
damn dat is irritant :/
pi_85407879
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 19:55 schreef Schenkstroop het volgende:
In je hoofd zitten neurotransmitters.
Die vervoeren signalen rond in je hoofd maar sturen ook je spieren aan.
Die medicijnen zorgen ervoor dat het aantal neurotransmitters vermindert.
Zodoende word je ook loom/zombie achtig en dat geeft lichamelijke bijwerkingen zoals trillerig zijn maar ook tardieve dyskynesie ja maar dat krijg je niet na kort gebruik normaal gesproken en de kans erop is ook minder met de atypische AP maar daar krijg je weer een vreetkick van en je word derhalve dik al heeft het ook een minimaal effect op bloedspiegel/bloedplaatjes en je metabolisme afhankelijk vh medicijn en dosering.
pi_85421265
Hoi Anne,

Ik lees je verhaal nu net voor het eerst. Wat een heftig verhaal zeg! Je ziet dode mensen rondlopen die je schrik aanjagen, hebt last van zelfmoordgedachten, wordt lastig gevallen door stemmen en gemeen gelach als je wilt slapen. Ik heb echt ontzettend met je te doen. Goed dat je er met mensen over durft te praten en hulp zoekt.

Medicatie zou kunnen helpen als je probleem een lichamelijke oorzaak heeft. Zelf neig ik er meer naar in jouw geval aan geestelijke oorzaken te denken. Helemaal omdat je beschrijft dat je kat dingen die jij zag ook leek op te merken. Het is in elk geval niet iets goeds wat nou eenmaal bij jou als persoon hoort. Het gaat niet van jou uit maar is tegen je gericht. Accepteer deze verschijnselen dus niet als iets wat van jou zelf uitgaat. Op mij komt wat je vertelt meer over als een onzichtbare vijand die je bang maakt en intimideert, je lastig valt op zwakke momenten zoals vlak voor je gaat slapen, je gemene en verkeerde gedachten ingeeft alsof het je eigen gedachten zijn en tot doel heeft om je uiteindelijk de dood in te drijven. Medicatie kan de dingen die je ziet/hoort onderdrukken en het minder maken doordat bijvoorbeeld je gehoorscentrum misschien minder makkelijk te manipuleren is en je emoties ed misschien afgevlakt worden. Maar als het een geestelijk probleem is zal medicatie de oorzaken niet weg kunnen nemen, het lijkt hooguit minder/beter te zijn maar de oorzaak zit er nog. Het is dus belangrijker te kijken wat de oorzaak ervan kan zijn en daarmee af te rekenen (de oorzaak waardoor je open staat voor en beïnvloedbaar bent door die machten die je tegen je zin in dingen laten zien en horen) Er moet ergens een deur voor open gezet zijn in je verleden of vanuit je voorgeslacht.

De meest voor de hand liggende reden voor dit soort verschijnselen is dat mensen die er last van hebben zich bezig hebben gehouden met het bewust oproepen van geesten (dus heel bewust contact zoeken en zo zelf een deur open zetten naar de geestelijke wereld, die is daarna niet zomaar weer dicht) Dit kan in de vorm zijn van bijvoorbeeld het spel glaasje draaien wat kinderen vaak uit nieuwsgierigheid met elkaar doen, of het proberen om contact te zoeken met overleden geliefden op wat voor manier dan ook. Het kan ook indirect door het raadplegen van waarzeggers of mediums, dat opent net zo goed een deur naar die wereld omdat het initiatief bij jou ligt (of je nou een glas gebruikt of een pendel, kaarten of een medium, jij zoekt het contact dus open je jezelf voor die wereld)
Een andere open deur kan zijn dat je voorouders (ouders,grootouders,overgrootouders) zich hiermee hebben bezig gehouden (bijvoorbeeld spiritisme, waarzeggerij, vrijmetselarij), daardoor kan er bij jou ook nog een opening zijn voor deze dingen.

Een heel ander soort oorzaak voor een open deur naar deze wereld kan zijn een hele angstige of traumatische ervaring, vaak in de kindertijd. Als dit de oorzaak zou zijn herinner je je dat moment heel duidelijk en begon het gezeur daarna waarschijnlijk met stemmetjes. Vaak zweet je je rot als je dit meemaakt en voel je je lichaam shaken en merk je dat er iets met je gebeurd. Daarna beginnen er stemmetjes tegen je te praten die eerst vriendelijk zijn en je vertrouwen proberen te winnen, je helpen en grapjes maken, en daarna steeds dwingender en gemener worden en controle over je proberen te krijgen en hun grip/invloed proberen te vergroten. Dit gebeurt vooral door intimidatie en angst, want angst creëert een enorme open deur. Ze vallen je vooral aan in je gedachten en proberen je denken te beïnvloeden en je wil en gedachten passief te maken. Deze deur kan geopend zijn als kind in wat voor angstige/traumatische situatie dan ook, meer specifiek kan het als kind of op latere leeftijd ook door het kijken naar horrorfilms (komt erg veel voor) hierdoor open je je ook onbewust voor deze wereld en de angst die zo’n film opwekt kan een deur zijn waardoor negatieve invloeden je leven binnen kunnen komen. Hierdoor hebben mensen na het kijken van zulke films soms ook last van spookverschijnselen (die ze uiteraard meestal als verbeelding wegredeneren)

Dit zijn volgens mij de meest voorkomende oorzaken. Dat je zelf bewust of onbewust contact hebt gezocht met die wereld, of indirect via mediums/waarzeggers of een van je voorouders. Of dat je als kind een angstige/traumatische situatie hebt meegemaakt waarna je last begon te krijgen van verschijningen of stemmen.

Wat me in je berichtjes opviel was dat je schreef dat het een tijd rustig was geweest maar dat het weer erg begon op te spelen toen je weer terug was verhuisd naar je ouderlijk huis. Er zouden in dat huis dus ook dingen kunnen zijn die als open deuren fungeren waardoor je er extra last van hebt. Als je er op andere plekken helemaal geen last van hebt kan dat ook exclusief de oorzaak zijn.

Open deuren in huizen waardoor dit soort machten toegang/het recht hebben om in een huis aanwezig te zijn zijn bijvoorbeeld afbeeldingen van geestelijke machten in de vorm van schilderijen/posters of beeldjes. Afbeeldingen van draken, elfjes, allerlei goden, ed geven de machten die hierachter zitten grond om in huis aanwezig te zijn. Je kunt die grond eenvoudig wegnemen door die afbeeldingen/voorwerpen in een zak te stoppen en weg te doen. Weggooien is het beste, je kunt als experiment ook tijdelijk die dingen in een zak in een schuur parkeren om te kijken in hoeverre je verschil merkt in huis. Als je merkt dat de lucht ‘opklaart’ en je veel minder last hebt van die verschijnselen is dat een goede reden om die spullen niet meer in huis te nemen. Dit kan best een heel groot verschil maken dus probeer het in elk geval. Wat hieronder ook valt zijn bijvoorbeeld rituele voorwerpen zoals Afrikaanse dodenmaskers die veel mensen aan de muur hebben hangen, of Krissen (messen waar dingen over uitgesproken zijn) of kettingen/ringen met occulte symbolen. Naast godenbeeldjes heb je bijvoorbeeld voor de sier ook soms Wajangpoppen die symbool staan voor bepaalde geesten/demonen. Vaak willen mensen geen afstand doen van zulke voorwerpen omdat het erfstukken zijn of ze zijn duur/exotisch. Probeer dan in elk geval de voorwerpen elders op te slaan en kijk wat er gebeurt met de sfeer in het huis. Boeken kunnen soms ook als open deur fungeren, zeker als het om toverboeken gaat of boeken waarin wordt uitgelegd hoe je contact legt met de geestenwereld op wat voor manier dan ook (via pendel, glas, spreuken, kaarten, visualisatie, ouija bord, waarzeggerij, contact met gidsen/geesten/engelen/doden) Ook boeken en voorwerpen die te maken hebben met vrijmetselarij bijvoorbeeld kunnen zo’n open deur zijn. En natuurlijk voorwerpen die gebruikt worden in contact met de geestenwereld: rituele messen, ouija borden, tarotkaarten, pendels.. dat soort dingen, maar dat is op zich vrij logisch. Soms kunnen meubels ook besmet zijn, bijvoorbeeld als een tafel gebruikt is voor tafeldansen. Als je in de ene kamer veel vaker nare ervaringen hebt als in de andere is dat een goed signaal dat je in die kamer goed moet opletten wat er aan voorwerpen staat/hangt die geestelijke dingen verbeelden of symboliseren.
Het kan natuurlijk ook dat er in het huis op zich (als het een oud huis is) in het verleden dingen gebeurd zijn waardoor geesten er vrije toegang/het recht hebben er te zijn. Bijvoorbeeld als er veel onrecht heeft plaatsgevonden (er mensen zijn vermoord) of oud bewoners in het huis geesten hebben opgeroepen of rituelen uitgevoerd. Als dat het geval is was het waarschijnlijk al merkbaar aan de sfeer toen jullie voor het eerst in het huis kwamen (een nare, bedrukte sfeer).

Mijn tip wat het huis betreft (omdat je verhuizing duidelijk gelinkt is aan het opspelen van die verschijnselen) is dus als experiment al dat soort voorwerpen isoleren en een week of twee ergens anders opslaan, of in de schuur in de achtertuin, en dan eens kijken hoe je je voelt. Het zou goed kunnen dat je dat al ontzettend kan helpen. Wat jezelf betreft is het belangrijk dat je de verschijnselen niet accepteert als iets van jezelf maar je ertegen afzet. Gebruik je wil en spreek gewoon hardop tegen die verschijnselen, ga er niet mee in gesprek maar meer in de zin van ‘ik wil..’ Ik wil dat je mijn kamer nu verlaat, ik wil dat je nu stil bent ed. Dus niet passief accepteren, maar je actief verzetten. In hoeverre dit spreken werkt weet ik niet, maar het lijkt me goed om te proberen, het is in elk geval goed omdat het hun doel is om je wil passief te maken en zo controle over je te krijgen (zodat je gedachten die ze je ingeven uitvoert zonder je te verzetten) Als je het tegenovergestelde doet, je wil gebruiken en tegen ze ingaan, win je in elk geval terrein.

Ik ben zelf christen, ik geloof dus in een onzichtbare werkelijkheid om ons heen waar zich goede (engelen) en slechte geesten (demonen/boze geesten) bevinden. Als je ook in Jezus gelooft kun je ook gewoon in zijn autoriteit gaan staan en kun je die geesten bevelen stil te zijn of weg te gaan, zeg gewoon hardop ‘wees stil/ga weg in de naam van Jezus’ en dan zullen ze direct moeten gehoorzamen. Als je niet in Jezus gelooft/geen band met hem hebt werkt dit waarschijnlijk niet. Je zou wel de bijbel kunnen gebruiken (of je nou gelooft of niet), als het onrustig is (stemmen, verschijningen) gewoon hardop een stuk uit de bijbel lezen, dan zal het snel rustig worden (probeer het eens als experiment, ik weet zeker dat dit werkt). De bijbel is een boek wat kracht heeft in zichzelf, als je de geestelijke wereld wilt leren kennen (hoe het in elkaar zit en vooral ook de goede kant ervan) is het zo en zo heel goed om er af en toe in te lezen. In de verhalen over Jezus gaat het constant over zijn confrontaties met boze machten en hoe hij en later zijn leerlingen mensen ervan vrij maken.

Ik ben nogal lang van stof merk ik, sorry sorry. Ik vind dit belangrijk, hoop echt dat je iets hebt aan een van mijn punten. Zal de komende tijd voor je bidden dat je hier een uitweg uit vind want er moet echt wat gebeuren. Tot slot nog een linkje, kijk hier eens naar, het is een praatprogramma en bevat veel verhalen van mensen die last hadden van dit soort verschijnselen, en hoe je er vrij van kunt komen.
Helpdesk Live - Kan ik het paranormale vertrouwen?
De man rechts, Wilkin, heeft al heel veel mensen geholpen met problemen als die jij ervaart. Hij organiseert regelmatig gratis conferenties waarin hij onderwijs geeft over de geestelijke wereld en problemen daarin en bidt dan voor de hele zaal en soms specifieke groepen dat mensen vrij worden van de invloed van negatieve machten. In September is er eentje in Zoetermeer, dus mocht je daar in de buurt wonen: Geboren om vrij te zijn conferentie Zoetermeer Ik ben er zelf twee keer geweest en ik denk echt dat zoiets een keerpunt voor je kan zijn, het is heel ontspannen en er vinden absoluut geen rare toestanden plaats.

Heel veel sterkte gewenst in het moeilijke proces waar je nu inzit!

Groetjes Klaas
<A href="http://www.jevriendin.nl">Je vriendin. Tips voor uitjes, cadeaus & romantiek!</A>
pi_85421799
ik heb het hele verhaal van Klaas gelezen, en ik kan me ontzettend herkennen hierin.

ook ik ben speciaal verhuisd door die slechte "machten" ... en is het bij mij begonnen na een soort ervaring met magie waar ik een vreselijke verschijning zag. een deur geopend dus.

ik heb drie jaar lang volgehouden dat het paranormaal is, en heb ook symbolen boeken en alles wat je op kunt noemen. maar ook voor die ene ervaring had ik rare verschijningen die ik kon zien. zoals schaduwen (gedetailleerd) van personen en lichtverschijningen.

in die 5 jaar heb ik het geloof en van alles en nog wat gebruikt om mezelf hieruit te redden, maar wat er gebeurde dat het nóg erger werd.mijn klachten werden zo sterk dat ik zelfs bang werd (ben) om te praktiseren of te geloven of bidden or whatever. toen de stemmen ook nog eens erg aanwezig waren ben ik met angst gestuurd naar de dokter.

daar voelde ik echt opluchting (na een poos pas) alles wat ik meemaakte, bleek psychose te zijn. ik vond het niet meer toevallig ik vond het logisch in eens. de complotten die ik bedacht had vanuit die duistere wereld, de angst de stemmen de beelden en de achterdocht. alles viel op zijn plek. het waren psychoses met tussenpauzes waar het af en toe gewoon ook goed ging.

van het verhaal heb ik zojuist gewoon kippenvel gekregen want ik zat precies in die positie dat ik je woorden zou opvolgen en precies zou geloven in dit bijgeloof, en het resultaat maakte mij nog psychotischer dan ik was.

dus nee, ik raad het echt af, het is fijn dat je het zo mooi hebt opgesomd. maar iemand die na jaren nog steeds angstig wordt van hallucinaties (verschijningen voor jou) wordt er echt niet beter van door erin te geloven. je zult het nooit kunnen accepteren. ik heb er jaren tegen gevochten en proberen te accepteren maar dat maakt het erger.

sorry, ik geloof dus niet langer in die bullshit dat het een "open deur" is of whatever.
ook al weet ik dat het mogelijk is.
maar door er niet in te verdiepen en bewust te kiezen niet erin te geloven, heeft me gered van de eeuwige fantasiewereld waar ik in zat.

HoneyPop, luister maar gewoon naar je "lotgenoten" en stop met geloven dat het een geestenwereld is. als het werkelijk zo was dat je er mee kon/wilde omgaan was dit allang gebeurd. daarom ben ik echt overtuigd dat het psychoses zijn. als ik mijn ervaringen nu opsom, kan ik ook bijna niet geloven dat het géén hogere machten zijn, maar dat is dus jouw psychotische deel die je dit verteld. dat alles op z'n plaats zit, alles is gelinkt aan elkaar, en daarom lijkt het zo echt.

Klaas met alle respect, jouw verhaal is mooi maar niet bevorderend voor iemand met psychoses.
Mocht honeyPop niet aan psychoses lijden, dan zal het vast op een dag goed gaan volgens jouw methode.
pi_85425561
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 01:12 schreef Klaas333 het volgende:
Hoi Anne,

Ik heb gelezen dat je suicidaal bent en wil je daarom bij deze adviseren geen medicijnen te gebruiken. Dit doe ik op basis van mijn expertise als internetheld.

Groetjes Klaas
pi_85430322
gisteren ging het bij knevel & van den brink trouwens even over wiet als veroorzaker van psychosen. Misschien interessant voor iemand.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 12:14:47 #236
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85430474
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 12:10 schreef oompaloompa het volgende:
gisteren ging het bij knevel & van den brink trouwens even over wiet als veroorzaker van psychosen. Misschien interessant voor iemand.
Knevel & Van den Brink - 17 augustus 2010
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 12:38:40 #237
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85431308
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 01:12 schreef Klaas333 het volgende:
<Niet geschikt om te quoten>
nnnjjhiiii :X 8)7

Boeken, films, beeldjes van draken, door tafeldansen besmette tafels ( :') ), grootmoeder die misschien wel eens een pendel heeft vast gehouden & weet ik wat nog meer voor onzinnig geleuter als mogelijke oorzaak aanwijzen ... Ga alstublieft hulp zoeken ! Dit soort ideen zijn NIET normaal. !

Met alle respect voor je geloof maar man, man, man ... dit slaat werkelijk alles. & dat kom je vertellen tegen iemand die lijdt aan psychoses (Borderline zag ik ergens anders ook staan)

DIT bedoel ik nou met onverantwoorde 'adviezen'. 8)7
  woensdag 18 augustus 2010 @ 12:42:12 #238
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85431425
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 01:33 schreef TheHolyTiamat het volgende:
<snip>
HoneyPop, luister maar gewoon naar je "lotgenoten" en stop met geloven dat het een geestenwereld is. als het werkelijk zo was dat je er mee kon/wilde omgaan was dit allang gebeurd. daarom ben ik echt overtuigd dat het psychoses zijn. als ik mijn ervaringen nu opsom, kan ik ook bijna niet geloven dat het géén hogere machten zijn, maar dat is dus jouw psychotische deel die je dit verteld. dat alles op z'n plaats zit, alles is gelinkt aan elkaar, en daarom lijkt het zo echt.

Klaas met alle respect, jouw verhaal is mooi maar niet bevorderend voor iemand met psychoses.
Mocht honeyPop niet aan psychoses lijden, dan zal het vast op een dag goed gaan volgens jouw methode.
_O_
pi_85431790
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 01:33 schreef TheHolyTiamat het volgende:
dus nee, ik raad het echt af, het is fijn dat je het zo mooi hebt opgesomd. maar iemand die na jaren nog steeds angstig wordt van hallucinaties (verschijningen voor jou) wordt er echt niet beter van door erin te geloven. je zult het nooit kunnen accepteren. ik heb er jaren tegen gevochten en proberen te accepteren maar dat maakt het erger.

Het is zeker moeilijk om er mee te leven en leren er goed mee om te gaan, maar niet onmogelijk. Ik heb er geen spijt van dat ik destijds niet heb geluisterd naar de psychiatrie, had ik dat wel gedaan was ik nu werkloos, afhankelijk van medicatie en anderen, levend van een uitkering.
pi_85432097
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 12:52 schreef loop het volgende:

[..]

Het is zeker moeilijk om er mee te leven en leren er goed mee om te gaan, maar niet onmogelijk. Ik heb er geen spijt van dat ik destijds niet heb geluisterd naar de psychiatrie, had ik dat wel gedaan was ik nu werkloos, afhankelijk van medicatie en anderen, levend van een uitkering.
stop eens met die bullshit "ervaringsdeskundige" argumenten. Je bent tegen iemand met suicidale neigingen aan het roepen dat ze moet stoppen met haar medicijnen, wil je haar dood hebben of ben je echt zo dom?
pi_85433282
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:01 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

stop eens met die bullshit "ervaringsdeskundige" argumenten. Je bent tegen iemand met suicidale neigingen aan het roepen dat ze moet stoppen met haar medicijnen, wil je haar dood hebben of ben je echt zo dom?
Dat dus.
Ophouden met dit soort adviezen LEVENSGEVAARLIJK!!
pi_85436579
@ Klaas: Ik wil je bedanken voor je (nogal) uitgebreide reactie, je hebt er een hoop energie in gestoken zo te merken :P Maar jammer genoeg kan ik er weinig mee..
Een aantal jaren terug zou ik je zo geloofd hebben en al je adviezen opgevolgd hebben maar ik denk niet dat dat veel zin zou hebben.
De occulte dingen die ik in huis heb geven me juist een rustig gevoel. Ook geloof ik niet in "goed" en "kwaad", daarmee bestempel ik mijn hallucinaties ook niet. Als ik je advies zou opvolgen kon ik net zo goed alles wat ik heb de deur uitgooien want ik weet van niets zeker wat er ooit mee gebeurd is.
Zoals jij het stelt dat er een "poort" moet zijn opengezet, zou iedereen zowat last moeten hebben van dezelfde dingen als ik, iedereen raakt wel eens een pendel o.i.d. aan of praat wel eens over geesten, of maakt een trauma mee.

Ik laat mijn huis/kamer dus maar voor wat het is. Ook Jezus kan me hierbij niet helpen, sorry, maar het Christelijke geloof is absoluut niets voor mij.

Ik hou het er dus maar voorlopig op dat ik psychotisch ben, ookal neig ik ook naar de new age/ wicca verklaringen.. ik denk dat ik daar het meeste bij gebaat ben.. Al lijkt mij jou tip om te zeggen tegen de verschijningen dat ze op moeten rotten me wel een goeie, dat zal ik eens uitproberen :P
Pff.. zo weer naar de psychiater, ik houd jullie up to date :P
pi_85438096
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:53 schreef VaderVanJezus het volgende:

[..]

Ik hoor ook wel eens van mensen dat hun honden racistisch zijn.
Heftig reageren op Marokkanen en negers enz.
Maar het gekke is, dat die honden vaak ook zwart zijn, kroeshaar hebben en uit hun bek stinken. ;)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 16:14:13 #244
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_85440361
@klaas
quote:
De bijbel is een boek wat kracht heeft in zichzelf, als je de geestelijke wereld wilt leren kennen (hoe het in elkaar zit en vooral ook de goede kant ervan)
waar in de bijbel staan de goede dingen van de geestenwereld?
pi_85444301
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:01 schreef oompaloompa het volgende:
Ik zeg niet dat ze haar medicijnen niet moet nemen, dat maak jij er van... ik zeg alleen dat je er mee kan leren leven, dat je nog iets van je leven kunt maken met of zonder medicatie.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 19:22:41 #246
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85446807
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 17:58 schreef loop het volgende:
Ik zeg niet dat ze haar medicijnen niet moet nemen, dat maak jij er van... ik zeg alleen dat je er mee kan leren leven, dat je nog iets van je leven kunt maken met of zonder medicatie.
Nee dat zeg je niet.

quote:
Ik heb er geen spijt van dat ik destijds niet heb geluisterd naar de psychiatrie, had ik dat wel gedaan was ik nu werkloos, afhankelijk van medicatie en anderen, levend van een uitkering.
Maw: Neem geen medicijnen en luister niet naar de psychiater, dan komt alles goed.

|:(
pi_85454269
Geen zorgen, ik blijf die troep slikken.
Heb al eerder de fout gemaakt te denken dat ik zonder kon.
Nooit meer

Oja de psych zei dat wiet psychoses kunnen verergeren als je er al in zit,
maargoed ze zei ook dat medicatie gezond voor je is. Djeez...
pi_85454615
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:34 schreef HoneyPop het volgende:
Geen zorgen, ik blijf die troep slikken.
Heb al eerder de fout gemaakt te denken dat ik zonder kon.
Nooit meer

Oja de psych zei dat wiet psychoses kunnen verergeren als je er al in zit,
maargoed ze zei ook dat medicatie gezond voor je is. Djeez...
De psych zal waarschijnlijk andere woorden gebruikt hebben en gezegd hebben dat je de medicatie nu nódig hebt om je gezonder te voelen en beter om te kunnen gaan met de dingen die je kwellen..
En ja, dat wiet een psychose kan verergeren wist je al van de linkjes van officiele instanties die hier gepost zijn.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:50:10 #249
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_85454773
Hoe gaat het nu HoneyPop :{
  donderdag 19 augustus 2010 @ 01:08:44 #250
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_85459308
Ik denk dat Klaas333 rijp is voor opname :P
Rayen 2½ jaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')