abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85299666
quote:
AMSTERDAM - Zestig procent van de jongeren die een psychose krijgt, blijkt te blowen. De risico's van cannabisgebruik nemen de laatste jaren toe doordat de joints sterker zijn geworden.
Dit melodt Het Parool vandaag. Volgens psychiater Lieuwe de Haan van het AMC, die jongeren met een psychose behandelt, bevestigen de gevallen in zijn kliniek het door de wetenschap gelegde verband tussen psychose en blowen.

Jongens uit grote steden blowen twee keer zo veel als hun leeftijdgenoten in de provincie. Daarnaast doen de problemen zich bij jongens vaker voor dan bij meisjes. ''Dat komt ook doordat een psychose bij jongens zich eerder voordoet dan bij meisjes, al vanaf hun achttiende.''

Van de 160 patiënten die De Haan jaarlijks in zijn kliniek krijgt, is de helft allochtoon en daarvan is de helft van Marokkaanse afkomst.

Dat onder jonge Marokkanen meer psychoses voorkomen, betekent niet dat ze vaker blowen. De Haan: ''Het lijkt ook te komen door hun sociale situatie.''
www.ad.nl
Ik had hem ook in NWS kunnen zetten, maar de link blowen <-> psychiatrie bestaan al jaren .
Wat denken jullie , bestaat er een concreet verband ? Ik begrijp de mensen goed die zeggen dat er aan alles wat je doet wel bepaalde risico's verbonden zijn . De vraag is nu echter hoe hoog is het risico daadwerkelijk ?
Ik ben zelf een poosje opgenomen geweest (niet na blowen :P ) , maar veel mensen met schizofrenie vertelden me daar wel dat ze hun psychose hebben gekregen na, of tijdens het gebruik van cannabis .
pi_85299723
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 04:50 schreef Casualty het volgende:

[..]

Ik had hem ook in NWS kunnen zetten
Roeier doodt zichzelf na joints, :').
pi_85299734
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 04:58 schreef zarGon het volgende:

[..]

Roeier doodt zichzelf na joints, :').
Er zijn vast ook mensen die een blikje cola drinken voor ze voor de trein springen .
pi_85299739
Voor zover ik weet (correct me if I'm wrong) kan blowen het ontwikkelen van een psychiatrische stoornis zoals schizofrenie wel triggeren bij mensen die er sowieso al aanleg voor hadden. Het zal niet zo snel iets veroorzaken bij mensen die voor de rest helemaal geen aanleg hebben, maar dat weet je natuurlijk niet van tevoren.
Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 15 augustus 2010 @ 05:01:18 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_85299753
Waar komt deze plotselinge anti-wiet propagandagolf vandaan? Ik krijg paddo-flashbacks. :{
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_85299963
Iedereen die blowt moet gewoon iedere maand naar de huisarts gaan en naar de psychiater. En dit is geen grapje, ik had laatst een vreselijk sterk haze gekocht a 12 euro de gram en ik ben dan wel een stabiel iemand die zichzelf onder controle heeft maar ik kan goed begrijpen dat als een 15 instabiele puber dit rookt dat deze persoon helemaal van het pad af is en een beetje hulp en begeleiding behoeft.
  zondag 15 augustus 2010 @ 05:46:04 #7
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_85300102
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 05:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waar komt deze plotselinge anti-wiet propagandagolf vandaan? Ik krijg paddo-flashbacks. :{
Jup, wiet is binnen nu en een jaar verboden, mark my words.
'sup.
  zondag 15 augustus 2010 @ 06:01:10 #8
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_85300211
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 05:00 schreef Mini_rulez het volgende:
Voor zover ik weet (correct me if I'm wrong) kan blowen het ontwikkelen van een psychiatrische stoornis zoals schizofrenie wel triggeren bij mensen die er sowieso al aanleg voor hadden. Het zal niet zo snel iets veroorzaken bij mensen die voor de rest helemaal geen aanleg hebben, maar dat weet je natuurlijk niet van tevoren.
Inderdaad, ik ken zelf 3 mensen die psychotisch zijn geworden door het blowen.
1 daarvan dacht dat zijn fiets was gestolen door aliens :P
1 daarvan is uiteindelijk schizofreen. Hiervan zeggen ze inderdaad het moet al in aanleg aanwezig zijn geweest. En dat het door het blowen getriggerd is.
Heel spijtig aangezien het mijn broer is. Ik vraag me nog vaak af wat als hij nou niet geblowed had, dan was er misschien een kans geweest dat hij helemaal gezond door het leven zou kunnen.
Ik ben dus totaal anti-blow :P
Rayen 2½ jaar!
pi_85300269
Maar dat sommige mensen die er aanleg voor hebben psychoses kunnen krijgen door blowen is toch al heel erg lang bekend. Vanwaar nu deze aandacht? Door die roeier die na een teleurstellende wedstrijd (en oh ja, ook toevallig een joint, maar dat had natuurlijk ook een glas whiskey kunnen zijn) zelfmoord heeft gepleegd?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 15 augustus 2010 @ 06:56:26 #10
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_85300359
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 06:20 schreef Isabeau het volgende:
Maar dat sommige mensen die er aanleg voor hebben psychoses kunnen krijgen door blowen is toch al heel erg lang bekend. Vanwaar nu deze aandacht? Door die roeier die na een teleurstellende wedstrijd (en oh ja, ook toevallig een joint, maar dat had natuurlijk ook een glas whiskey kunnen zijn) zelfmoord heeft gepleegd?
Dat ging met de paddo's ook zo, we weten allemaal hoe dat afgelopen is. Verhagen en Wilders smullen al van het idee.
'sup.
  zondag 15 augustus 2010 @ 10:00:25 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85301142
Nee joh, blowen is zoooo onschuldig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85301189
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 06:20 schreef Isabeau het volgende:
Zoals je dus kunt zien zijn er nogal wat mensen die dat bestrijden . :o
  zondag 15 augustus 2010 @ 10:13:11 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85301264
quote:
Zie je nu wel dat je er paranoide van wordt....
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:03:18 #14
pi_85303659
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zie je nu wel dat je er paranoide van wordt....
Idd, propaganda is levensgevaarlijk.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:06:04 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_85303737
quote:
nou dit bestaat al een tijdje en er is echt wel aardig wat onderzoek naar gedaan, dus nee het is niet de antti-wiet propagandagolf, maar gewoon wetenschappelijk onderzoek

wiet is over de laatste jaren gewoon een hard drug geworden met veel verslavings problemen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:41:34 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_85304650
Die psychose heb ik ook gehad, ook door blowen. Weet je wat heel grappig is? Al die jongens in die inrichting hebben 1 of andere verhaal over wat er "werkelijk" is gebeurt. De ene zegt "Ze hebben crack in mijn joint gezet", die andere zegt "Ik heb van een onbetrouwbare dealer gekocht", nog een andere zegt "het is niet door de blowen, kijk, ik had gewoon een bad trip". Best wel grappig.

Ook grappig om te weten dat zo'n 80% van mensen die ooit eens een psychose hebben gehad, een terugval krijgen. En dan moet je niet die andere psychische klachten vergeten. Sociale fobie, Depressies, enz. Allemaal dingen die nog veel meer mensen krijgen die blowen. Bovendien vergeet je te leren.

Ik ben niet eens anti-wiet en het moet legaal blijven, maar het is echt niet een onschuldige drug.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:47:56 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85304800
* Sounddragon blowt al ehhh.. 26 jaar zo-goed-als-dagelijks, en heeft nog nooit last van een psychose gehad.

Bullshit verhaal dus :W

slotje !!
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:50:16 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_85304870
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:47 schreef Sounddragon het volgende:
* Sounddragon blowt al ehhh.. 26 jaar zo-goed-als-dagelijks, en heeft nog nooit last van een psychose gehad.

slotje !!
ja mijn opa is ook 90 geworden met dagelijks roken van sigaren, nou en... genoeg wetenschap die aantoont dat roken longkanker veroorzaakt :')

en opzouten met je slotje roepen :)
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:55:51 #19
pi_85305001
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:06 schreef Re het volgende:

[..]

nou dit bestaat al een tijdje en er is echt wel aardig wat onderzoek naar gedaan, dus nee het is niet de antti-wiet propagandagolf, maar gewoon wetenschappelijk onderzoek
Nee hoor, Er is veel meer wetenschappelijk onderzoek, veel interessanter en belangrijker waar helemaal geen aandacht aan besteed wordt, dus het is propaganda.
quote:
wiet is over de laatste jaren gewoon een hard drug geworden met veel verslavings problemen
Net zoals jenever een harddrug is en bier een softdrug? Volgens mij is dat helemaal niet wetenschappelijk.
pi_85305059
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:47 schreef Sounddragon het volgende:

slotje !!
Iedereen reageert natuurlijk ook hetzelfde op drugs :{
Lambo of Rekt
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:59:39 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_85305116
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee hoor, Er is veel meer wetenschappelijk onderzoek, veel interessanter en belangrijker waar helemaal geen aandacht aan besteed wordt, dus het is propaganda.
dat jij het niet interessant vindt bepaalt nog niet of er geen aandacht aan besteed moet worden vanuit de wetenschap
[..]

quote:
Net zoals jenever een harddrug is en bier een softdrug? Volgens mij is dat helemaal niet wetenschappelijk.
laten we zo zeggen, als je naar de hoeveelheid conspumtie bekijkt van de verslavende entiteit kun je dat best concluderen ja :)
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:59:48 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85305120
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:50 schreef Re het volgende:

[..]

ja mijn opa is ook 90 geworden met dagelijks roken van sigaren, nou en... genoeg wetenschap die aantoont dat roken longkanker veroorzaakt :')

en opzouten met je slotje roepen :)
Mijn pa leefde supergezond, dronk niet, rookte niet, had een eigen sportschool waar hij zich de pl%$ris trainde, en die viel op zijn 41e zó om naast zijn auto toen hij wilde gaan werken :')

Als het je tijd is, is het je tijd ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 15 augustus 2010 @ 13:09:40 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85305409
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:57 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Iedereen reageert natuurlijk ook hetzelfde op drugs :{
Precies, dus ligt het niet aan de drugs, maar aan de geestelijke gesteldheid van degene die het spul gebruikt ??

mysterie ook weer opgelost ...
pi_85305439
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:06 schreef Re het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Het is een propagandagolf, die gebruik maakt van het verkeerd weergeven of het een verkeerde indruk wekken van de uitkomst van wetenschappelijk onderzoek.

Het wetenschappelijk onderzoek kan op zich gebruikt worden om meer inzicht te krijgen, dat is echter niet waarvoor het gebruikt wordt. Lieten de overheden, christenen en andere bestrijders zich maar leiden door de zuivere wetenschap... Het is extreem selectief winkelen in een reeds voorgeselecteerde wetenschapsbeoefening die het propaganda maakt. Dat er een wetenschapper zijdelings bij betrokken is maakt niet dat het geen propaganda is.

quote:
Ook onzinnige propaganda. Het hele onderscheid is nergens op gebaseerd, laat staan wetenschappelijk. Er wordt wel wiet opgekweekt ja, dat is ook een logisch gevolg van het overheidsbeleid. Als een kroeg maar 2 liter drank op voorraad mag hebben, denk je dan dat die dan veel shandy gaat schenken, of meer sterke drank?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 15 augustus 2010 @ 13:11:39 #25
pi_85305471
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:59 schreef Re het volgende:

[..]

dat jij het niet interessant vindt bepaalt nog niet of er geen aandacht aan besteed moet worden vanuit de wetenschap
[..]
[..]Het bepaald wel of het alleen maar interessant is of propaganda.
quote:
laten we zo zeggen, als je naar de hoeveelheid conspumtie bekijkt van de verslavende entiteit kun je dat best concluderen ja :)
Whoehahaha, bullshit! Jij drinkt net zo makkelijk 3 liter jenever als 3 liter bier?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')