Ik had hem ook in NWS kunnen zetten, maar de link blowen <-> psychiatrie bestaan al jaren .quote:AMSTERDAM - Zestig procent van de jongeren die een psychose krijgt, blijkt te blowen. De risico's van cannabisgebruik nemen de laatste jaren toe doordat de joints sterker zijn geworden.
Dit melodt Het Parool vandaag. Volgens psychiater Lieuwe de Haan van het AMC, die jongeren met een psychose behandelt, bevestigen de gevallen in zijn kliniek het door de wetenschap gelegde verband tussen psychose en blowen.
Jongens uit grote steden blowen twee keer zo veel als hun leeftijdgenoten in de provincie. Daarnaast doen de problemen zich bij jongens vaker voor dan bij meisjes. ''Dat komt ook doordat een psychose bij jongens zich eerder voordoet dan bij meisjes, al vanaf hun achttiende.''
Van de 160 patiënten die De Haan jaarlijks in zijn kliniek krijgt, is de helft allochtoon en daarvan is de helft van Marokkaanse afkomst.
Dat onder jonge Marokkanen meer psychoses voorkomen, betekent niet dat ze vaker blowen. De Haan: ''Het lijkt ook te komen door hun sociale situatie.''
www.ad.nl
Roeier doodt zichzelf na joints,quote:Op zondag 15 augustus 2010 04:50 schreef Casualty het volgende:
[..]
Ik had hem ook in NWS kunnen zetten
Er zijn vast ook mensen die een blikje cola drinken voor ze voor de trein springen .quote:Op zondag 15 augustus 2010 04:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Roeier doodt zichzelf na joints,.
Jup, wiet is binnen nu en een jaar verboden, mark my words.quote:Op zondag 15 augustus 2010 05:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waar komt deze plotselinge anti-wiet propagandagolf vandaan? Ik krijg paddo-flashbacks.
Inderdaad, ik ken zelf 3 mensen die psychotisch zijn geworden door het blowen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 05:00 schreef Mini_rulez het volgende:
Voor zover ik weet (correct me if I'm wrong) kan blowen het ontwikkelen van een psychiatrische stoornis zoals schizofrenie wel triggeren bij mensen die er sowieso al aanleg voor hadden. Het zal niet zo snel iets veroorzaken bij mensen die voor de rest helemaal geen aanleg hebben, maar dat weet je natuurlijk niet van tevoren.
Dat ging met de paddo's ook zo, we weten allemaal hoe dat afgelopen is. Verhagen en Wilders smullen al van het idee.quote:Op zondag 15 augustus 2010 06:20 schreef Isabeau het volgende:
Maar dat sommige mensen die er aanleg voor hebben psychoses kunnen krijgen door blowen is toch al heel erg lang bekend. Vanwaar nu deze aandacht? Door die roeier die na een teleurstellende wedstrijd (en oh ja, ook toevallig een joint, maar dat had natuurlijk ook een glas whiskey kunnen zijn) zelfmoord heeft gepleegd?
Zoals je dus kunt zien zijn er nogal wat mensen die dat bestrijden .quote:Op zondag 15 augustus 2010 06:20 schreef Isabeau het volgende:
Maar dat sommige mensen die er aanleg voor hebben psychoses kunnen krijgen door blowen is toch al heel erg lang bekend. Vanwaar nu deze aandacht? Door die roeier die na een teleurstellende wedstrijd (en oh ja, ook toevallig een joint, maar dat had natuurlijk ook een glas whiskey kunnen zijn) zelfmoord heeft gepleegd?
Zie je nu wel dat je er paranoide van wordt....quote:Op zondag 15 augustus 2010 05:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waar komt deze plotselinge anti-wiet propagandagolf vandaan? Ik krijg paddo-flashbacks.
Idd, propaganda is levensgevaarlijk.quote:Op zondag 15 augustus 2010 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zie je nu wel dat je er paranoide van wordt....
nou dit bestaat al een tijdje en er is echt wel aardig wat onderzoek naar gedaan, dus nee het is niet de antti-wiet propagandagolf, maar gewoon wetenschappelijk onderzoekquote:Op zondag 15 augustus 2010 05:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
ja mijn opa is ook 90 geworden met dagelijks roken van sigaren, nou en... genoeg wetenschap die aantoont dat roken longkanker veroorzaaktquote:Op zondag 15 augustus 2010 12:47 schreef Sounddragon het volgende:
* Sounddragon blowt al ehhh.. 26 jaar zo-goed-als-dagelijks, en heeft nog nooit last van een psychose gehad.
Bullshit verhaal dus
slotje !!
Nee hoor, Er is veel meer wetenschappelijk onderzoek, veel interessanter en belangrijker waar helemaal geen aandacht aan besteed wordt, dus het is propaganda.quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:06 schreef Re het volgende:
[..]
nou dit bestaat al een tijdje en er is echt wel aardig wat onderzoek naar gedaan, dus nee het is niet de antti-wiet propagandagolf, maar gewoon wetenschappelijk onderzoek
Net zoals jenever een harddrug is en bier een softdrug? Volgens mij is dat helemaal niet wetenschappelijk.quote:wiet is over de laatste jaren gewoon een hard drug geworden met veel verslavings problemen
Iedereen reageert natuurlijk ook hetzelfde op drugsquote:Op zondag 15 augustus 2010 12:47 schreef Sounddragon het volgende:
* Sounddragon blowt al ehhh.. 26 jaar zo-goed-als-dagelijks, en heeft nog nooit last van een psychose gehad.
Bullshit verhaal dus
slotje !!
dat jij het niet interessant vindt bepaalt nog niet of er geen aandacht aan besteed moet worden vanuit de wetenschapquote:Op zondag 15 augustus 2010 12:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor, Er is veel meer wetenschappelijk onderzoek, veel interessanter en belangrijker waar helemaal geen aandacht aan besteed wordt, dus het is propaganda.
laten we zo zeggen, als je naar de hoeveelheid conspumtie bekijkt van de verslavende entiteit kun je dat best concluderen jaquote:Net zoals jenever een harddrug is en bier een softdrug? Volgens mij is dat helemaal niet wetenschappelijk.
Mijn pa leefde supergezond, dronk niet, rookte niet, had een eigen sportschool waar hij zich de pl%$ris trainde, en die viel op zijn 41e zó om naast zijn auto toen hij wilde gaan werkenquote:Op zondag 15 augustus 2010 12:50 schreef Re het volgende:
[..]
ja mijn opa is ook 90 geworden met dagelijks roken van sigaren, nou en... genoeg wetenschap die aantoont dat roken longkanker veroorzaakt
en opzouten met je slotje roepen
Precies, dus ligt het niet aan de drugs, maar aan de geestelijke gesteldheid van degene die het spul gebruikt ??quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:57 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Iedereen reageert natuurlijk ook hetzelfde op drugs
Nee, dat is het niet. Het is een propagandagolf, die gebruik maakt van het verkeerd weergeven of het een verkeerde indruk wekken van de uitkomst van wetenschappelijk onderzoek.quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:06 schreef Re het volgende:
[..]
nou dit bestaat al een tijdje en er is echt wel aardig wat onderzoek naar gedaan, dus nee het is niet de antti-wiet propagandagolf, maar gewoon wetenschappelijk onderzoek
Ook onzinnige propaganda. Het hele onderscheid is nergens op gebaseerd, laat staan wetenschappelijk. Er wordt wel wiet opgekweekt ja, dat is ook een logisch gevolg van het overheidsbeleid. Als een kroeg maar 2 liter drank op voorraad mag hebben, denk je dan dat die dan veel shandy gaat schenken, of meer sterke drank?quote:wiet is over de laatste jaren gewoon een hard drug geworden met veel verslavings problemen
[..]Het bepaald wel of het alleen maar interessant is of propaganda.quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:59 schreef Re het volgende:
[..]
dat jij het niet interessant vindt bepaalt nog niet of er geen aandacht aan besteed moet worden vanuit de wetenschap
[..]
Whoehahaha, bullshit! Jij drinkt net zo makkelijk 3 liter jenever als 3 liter bier?quote:laten we zo zeggen, als je naar de hoeveelheid conspumtie bekijkt van de verslavende entiteit kun je dat best concluderen ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |