Hmm, interessant. Hoe groot was de bergkristal?quote:Op zondag 15 augustus 2010 09:30 schreef Loppe het volgende:
ik heb een vriend die ook soms hallucineert
heb hem onlangs een bergkristal kado gedaan en sindsdien vertelt hij me dat het veel verbetert is
sterkte alleszins, ik wens je het van harte toe
Ik geloof wel in de positieve energie van een bergkristal, maar toevallig heb ik er een plank mee vol liggen en werken doet het niet jammer genoeg, tegen psychoses e.d. althansquote:Op zondag 15 augustus 2010 09:30 schreef Loppe het volgende:
ik heb een vriend die ook soms hallucineert
heb hem onlangs een bergkristal kado gedaan en sindsdien vertelt hij me dat het veel verbetert is
sterkte alleszins, ik wens je het van harte toe
wat als je nu keihard zo'n kristal naar zo'n verschijning gooit?quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:31 schreef HoneyPop het volgende:
[..]
Ik geloof wel in de positieve energie van een bergkristal, maar toevallig heb ik er een plank mee vol liggen en werken doet het niet jammer genoeg, tegen psychoses e.d. althans
De laatste tijd dagelijks, ik had een lange "pauze" ertussen zitten in de tijd dat ik bij mn vriend (nu ex) woonde,quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:33 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
wat als je nu keihard zo'n kristal naar zo'n verschijning gooit?
Hoe vaak zie je die verschijningen trouwens? echt dagelijks of is het niet echt een geregelde gebeurtenis?
redelijk groot, woog wel 1 kilo, denk ikquote:Op zondag 15 augustus 2010 14:20 schreef Manke het volgende:
[..]
Hmm, interessant. Hoe groot was de bergkristal?
Allicht scheelt hetquote:Op zondag 15 augustus 2010 17:30 schreef Loppe het volgende:
[..]
redelijk groot, woog wel 1 kilo, denk ik
Hij heeft ook onlangs een liefje dus daaraan kan het ook liggen.
je zou daar zomaar de oorzaak van je probleem zien te hebben gevonden.quote:Op zondag 15 augustus 2010 03:35 schreef HoneyPop het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet met ze praten of ze een koprol laten doen, daar ben ik veel te bang voorIk zit dan idd in een soort van trance. Op internet is het idd heel makkelijk om er luchtig en nuchter over te doen, maar als het straks weer gebeurt piep ik wel anders..
Oja, ik blow tevens ookmaar ik ben er pas mee begonnen lang nadat ik psychotisch werd. Nu moet k wachten op begeleiding om netjes af te kicken (met behulp van medicijnen), want als ik acuut stop kan het nóg erger worden
. Maar wiet is tot nu toe het enige dat de zelfmoord gedachten uit mn hoofd bant..
Denk dat je daar wel een punt hebt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 05:53 schreef TheHolyTiamat het volgende:
[..]
je zou daar zomaar de oorzaak van je probleem zien te hebben gevonden.
psychose icm blowen gaat écht niet samen.
succes met afkicken.
quote:Op zondag 15 augustus 2010 03:35 schreef HoneyPop het volgende:
Oja, ik blow tevens ookmaar ik ben er pas mee begonnen lang nadat ik psychotisch werd.
quote:Op maandag 16 augustus 2010 05:53 schreef TheHolyTiamat het volgende:
[..]
je zou daar zomaar de oorzaak van je probleem zien te hebben gevonden.
psychose icm blowen gaat écht niet samen.
succes met afkicken.
Oorzaak dus zeker nietquote:Op maandag 16 augustus 2010 13:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk dat je daar wel een punt hebt.
Geen flauw idee, die vraag moet ik maar onthouden, dan stel ik m woensdag welquote:Op maandag 16 augustus 2010 13:38 schreef oompaloompa het volgende:
Oorzaak dus zeker niet
Misschien wel katalysator, dat blowen de kans op psychosen toe laat nemen is al vaak bewezen, ik weet echter niet of het ook, zodra je psychotisch bent, nog negatieve invloed heeft?
Maar dat weet je toch zelf ook wel, dat als je zware medicijnen hebt je de wiet beter kan laten liggen?quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:23 schreef HoneyPop het volgende:
[..]
Geen flauw idee, die vraag moet ik maar onthouden, dan stel ik m woensdag wel
Ik weet alleen dat ik de wiet beter kan laten liggen omdat ik een aanleg voor psychoses heb. Maar als ik er toch al eenmaal in zit weet ik niet of het nog kwaad kan.. Daarom zijn we ook naar de huisarts gegaan, die zei dat ik beter door kon blowen dan stoppen tot ik de juiste begeleiding heb.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar dat weet je toch zelf ook wel, dat als je zware medicijnen hebt je de wiet beter kan laten liggen?
Of heb je echt geen flauw idee?
thanks, ik ben wel benieuwdquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:23 schreef HoneyPop het volgende:
[..]
Geen flauw idee, die vraag moet ik maar onthouden, dan stel ik m woensdag wel
Dat komt doordat er wel aardig wat studies naar gedaan zijn, maar er nooit een onomstotelijk bewijs is gevonden dat cannabisgebruik lijdt tot psychoses. Wel zijn er sterke aanwijzingen dat het de symptomen van een psychische aandoening kunnen verlengen, het moeilijker kan zijn om uit een psychose te komen en men waarschijnlijk sneller weer in een psychose belandt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:54 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
thanks, ik ben wel benieuwd
Mijn vermoeden zou zijn dat het het erger maakt, maar vreemd genoeg kan ik met een snelle google helemaal niets vinden :/
Dit wist ik dan weer niet, super interessante link, bedankt!quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:04 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik weet dat men een tijdje terug zelfs bezig was om te kijken of er een middel tegen psychoses gemaakt kan worden met cannibidiol - een stof dat voorkomt in wiet en dat psychotische symptomen tegen gaat.
Helaas bevat cannabis ook de stof THC dat helaas bekend staat als een middel dat psychoses kan veroorzaken.
Wellicht dat zoveel mensen met een psychische aandoening cannabis gebruiken dankzij cannabidiol dat de werking van THC remt, waardoor je - in een gunstig geval - alleen het verdovende en slaapverwekkende werking van wiet over hebt...
Helaas zijn er nog niet dusdanig veel bewijzen voor zowel de 'voor'- als nadelen van cannabis gebruik bij iemand met een psychotische aanleg. Ik ken me voorstellen dat de (huis)arts dan aanraadt om het gebruik alleen te stoppen i.c.m. een goede begeleiding.
Denk het wel. Hoewel het ook best de effecten zou kunnen verminderen, hebben de medicijnen meestal minder effect. Het beinvloed sowieso je cognitieve en emotionele hersenfuncties.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:13 schreef oompaloompa het volgende:
Ja het veroorzaken wist ik, mijn vraag is of het tijdens een psychose nog kwaad kan.
nou moet ik helemaal blozenquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:16 schreef R0N1N het volgende:
Gelukkig hebben we (o.a.) Oompaloompa nog
ja maar je zou ook kunnen beredeneren dat het je juist rustiger maakt en zodoende de angst misschien wat weg neemt?quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:25 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Denk het wel. Hoewel het ook best de effecten zou kunnen verminderen, hebben de medicijnen meestal minder effect. Het beinvloed sowieso je cognitieve en emotionele hersenfuncties.
Je gaat er creatiever van denken, maar ook dat is in dit geval niet echt een 'voordeel'.
Het kan ook nog eens een angst/paniek aanval veroorzaken als het slecht valt, combineer de 2 en ...
En zo zijn er vast nog wel meer dingen.
Dus al met al, beter niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |