abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:20:26 #201
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_85307943
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 09:30 schreef Loppe het volgende:
ik heb een vriend die ook soms hallucineert
heb hem onlangs een bergkristal kado gedaan en sindsdien vertelt hij me dat het veel verbetert is

sterkte alleszins, ik wens je het van harte toe
Hmm, interessant. Hoe groot was de bergkristal?
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:31:24 #202
261619 HoneyPop
Gekke Druif
pi_85308416
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 09:30 schreef Loppe het volgende:
ik heb een vriend die ook soms hallucineert
heb hem onlangs een bergkristal kado gedaan en sindsdien vertelt hij me dat het veel verbetert is

sterkte alleszins, ik wens je het van harte toe
Ik geloof wel in de positieve energie van een bergkristal, maar toevallig heb ik er een plank mee vol liggen en werken doet het niet jammer genoeg, tegen psychoses e.d. althans
pi_85308479
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:31 schreef HoneyPop het volgende:

[..]

Ik geloof wel in de positieve energie van een bergkristal, maar toevallig heb ik er een plank mee vol liggen en werken doet het niet jammer genoeg, tegen psychoses e.d. althans
wat als je nu keihard zo'n kristal naar zo'n verschijning gooit? :D

Hoe vaak zie je die verschijningen trouwens? echt dagelijks of is het niet echt een geregelde gebeurtenis?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:39:28 #204
261619 HoneyPop
Gekke Druif
pi_85308717
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

wat als je nu keihard zo'n kristal naar zo'n verschijning gooit? :D

Hoe vaak zie je die verschijningen trouwens? echt dagelijks of is het niet echt een geregelde gebeurtenis?
De laatste tijd dagelijks, ik had een lange "pauze" ertussen zitten in de tijd dat ik bij mn vriend (nu ex) woonde,
sinds ik weer in mn ouderlijk huis ben is het weer aan de gang..
pi_85314650
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:20 schreef Manke het volgende:

[..]

Hmm, interessant. Hoe groot was de bergkristal?
redelijk groot, woog wel 1 kilo, denk ik

Hij heeft ook onlangs een liefje dus daaraan kan het ook liggen.
  Moderator zondag 15 augustus 2010 @ 17:48:01 #206
249559 crew  Lavenderr
pi_85315145
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:30 schreef Loppe het volgende:

[..]

redelijk groot, woog wel 1 kilo, denk ik

Hij heeft ook onlangs een liefje dus daaraan kan het ook liggen.

Allicht scheelt het ;)
pi_85337264
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 03:35 schreef HoneyPop het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niet met ze praten of ze een koprol laten doen, daar ben ik veel te bang voor :'( Ik zit dan idd in een soort van trance. Op internet is het idd heel makkelijk om er luchtig en nuchter over te doen, maar als het straks weer gebeurt piep ik wel anders..
Oja, ik blow tevens ook :@ maar ik ben er pas mee begonnen lang nadat ik psychotisch werd. Nu moet k wachten op begeleiding om netjes af te kicken (met behulp van medicijnen), want als ik acuut stop kan het nóg erger worden :{ . Maar wiet is tot nu toe het enige dat de zelfmoord gedachten uit mn hoofd bant..
je zou daar zomaar de oorzaak van je probleem zien te hebben gevonden.
psychose icm blowen gaat écht niet samen.

succes met afkicken.
pi_85344272
Gezien de TT wou ik dit topic eerst helemaal niet serieus nemen..maar nu ik het ff een beetje doorgelezen heb, is mijn interesse toch wel enigszins gewekt
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_85345804
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 05:53 schreef TheHolyTiamat het volgende:

[..]

succes met afkicken.
Denk dat je daar wel een punt hebt.
pi_85346846
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 03:35 schreef HoneyPop het volgende:
Oja, ik blow tevens ook :@ maar ik ben er pas mee begonnen lang nadat ik psychotisch werd.
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 05:53 schreef TheHolyTiamat het volgende:

[..]

succes met afkicken.
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Denk dat je daar wel een punt hebt.
Oorzaak dus zeker niet :P
Misschien wel katalysator, dat blowen de kans op psychosen toe laat nemen is al vaak bewezen, ik weet echter niet of het ook, zodra je psychotisch bent, nog negatieve invloed heeft?
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_85353477
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:38 schreef oompaloompa het volgende:

Oorzaak dus zeker niet :P
Misschien wel katalysator, dat blowen de kans op psychosen toe laat nemen is al vaak bewezen, ik weet echter niet of het ook, zodra je psychotisch bent, nog negatieve invloed heeft?
Geen flauw idee, die vraag moet ik maar onthouden, dan stel ik m woensdag wel :)
pi_85353784
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:23 schreef HoneyPop het volgende:

[..]

Geen flauw idee, die vraag moet ik maar onthouden, dan stel ik m woensdag wel :)
Maar dat weet je toch zelf ook wel, dat als je zware medicijnen hebt je de wiet beter kan laten liggen?
Of heb je echt geen flauw idee?
pi_85354420
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar dat weet je toch zelf ook wel, dat als je zware medicijnen hebt je de wiet beter kan laten liggen?
Of heb je echt geen flauw idee?
Ik weet alleen dat ik de wiet beter kan laten liggen omdat ik een aanleg voor psychoses heb. Maar als ik er toch al eenmaal in zit weet ik niet of het nog kwaad kan.. Daarom zijn we ook naar de huisarts gegaan, die zei dat ik beter door kon blowen dan stoppen tot ik de juiste begeleiding heb.
pi_85354763
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:23 schreef HoneyPop het volgende:

[..]

thanks, ik ben wel benieuwd :)
Mijn vermoeden zou zijn dat het het erger maakt, maar vreemd genoeg kan ik met een snelle google helemaal niets vinden :/
pi_85358226
volgens mij kan wiet psychoses triggeren, maar als je er inderdaad al middenin zit kan ik me niet voorstellen dat het heel veel extra kwaad nog kan. Maar dat is puur een aanname hoor :) ik weet het niet helemaal zeker
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:04:22 #216
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_85359654
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:54 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

thanks, ik ben wel benieuwd
Mijn vermoeden zou zijn dat het het erger maakt, maar vreemd genoeg kan ik met een snelle google helemaal niets vinden :/
Dat komt doordat er wel aardig wat studies naar gedaan zijn, maar er nooit een onomstotelijk bewijs is gevonden dat cannabisgebruik lijdt tot psychoses. Wel zijn er sterke aanwijzingen dat het de symptomen van een psychische aandoening kunnen verlengen, het moeilijker kan zijn om uit een psychose te komen en men waarschijnlijk sneller weer in een psychose belandt.

Ik weet dat men een tijdje terug zelfs bezig was om te kijken of er een middel tegen psychoses gemaakt kan worden met cannibidiol - een stof dat voorkomt in wiet en dat psychotische symptomen tegen gaat.
Helaas bevat cannabis ook de stof THC dat helaas bekend staat als een middel dat psychoses kan veroorzaken.

Wellicht dat zoveel mensen met een psychische aandoening cannabis gebruiken dankzij cannabidiol dat de werking van THC remt, waardoor je - in een gunstig geval - alleen het verdovende en slaapverwekkende werking van wiet over hebt...

Helaas zijn er nog niet dusdanig veel bewijzen voor zowel de 'voor'- als nadelen van cannabis gebruik bij iemand met een psychotische aanleg. Ik ken me voorstellen dat de (huis)arts dan aanraadt om het gebruik alleen te stoppen i.c.m. een goede begeleiding.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_85359932
Hasj en wiet
Kan cannabis een psychose veroorzaken?

Er is (nog) geen afdoende bewijs dat cannabis een psychose kan veroorzaken bij mensen die geen psychotisch verleden en geen aanleg voor een psychose hebben. Feit is namelijk dat van alle, naar schatting 300.000 blowers die Nederland telt, slechts een heel klein percentage psychotisch wordt. Voor zover bekend zijn dat alleen de blowers die bewust of onbewust gevoelig blijken voor psychoses.

Over de vraag of cannabis een langdurige psychose (schizofrenie) kan veroorzaken zijn de onderzoekers het niet eens. Waar echter geen twijfel over bestaat is dat cannabisgebruik een psychose kan veroorzaken bij mensen die daar aanleg voor hebben en dat cannabis op zich een psychose kan verergeren (zie ook nieuwsbericht van de Universiteit Maastricht, 2006). Ook bestaat geen twijfel over het feit dat bij mensen die een psychose gehad hebben de kans op terugval groot is, als zij weer gaan gebruiken.
Mensen die aanleg hebben voor psychoses of schizofrenie is het af te raden om cannabis te gebruiken. De kans dat cannabis een psychose opwekt of een terugval in een psychose veroorzaakt is groot.

Cannabis kan wel een tijdelijke acute cannabis-psychose veroorzaken. Deze acute maar tijdelijke psychose kan optreden na gebruik van een hoge dosis cannabis. Iemand kan ernstig verward raken, last krijgen van hallucinaties, angst en opwinding. Deze toestand komt niet vaak voor en is bijna altijd het gevolg van inname van grote hoeveelheden cannabis, vaak door het eten van space-cake. In de meeste gevallen treedt er herstel op zodra het lichaam voldoende THC heeft uitgescheiden. De verschijnselen van een acute psychose zijn niet blijvend en verdwijnen snel.

Volgens onderzoek naar cannabisgebruik bestaan er sterke aanwijzingen dat:

- Cannabisgebruikers met aanleg voor een psychose door blowen op een jongere leeftijd psychotisch worden.
- Cannabis een negatieve invloed heeft op het verloop van de psychose.
- Cannabisgebruikers die aan een psychose lijden sneller, heftiger en langduriger psychotisch worden.
- De medicijnen die psychotische patiënten moeten slikken, minder goed werken als iemand blowt. Tegelijkertijd worden de bijwerkingen van de medicijnen minder. Dit is vaak ook één van de redenen waarom geblowd wordt
- Terugval in een psychose vaker optreedt bij cannabisgebruikende patiënten dan bij niet-gebruikende patiënten.
- Cannabis door psychotische mensen vaak gebruikt wordt omdat ze bepaalde symptomen van de psychose verminderen.
- Cannabis wordt gebruikt als een vorm van zelfmedicatie tegen angsten, met name sociale angsten zoals het moeilijk kunnen praten in gezelschap. Patiënten geven aan dat dat makkelijker ging áls ze blowden en ze zich ook beter voelden áls ze gerookt hadden.

Bron:

Jellinekcentrum Amsterdam, 2003.

Misschien heb je hier wat aan, TS.
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:02:10 #218
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85362255
Blowen werkt vaak als 'versterker'. Meestal de 'goede kant op', maar kan ook de verkeerde kant op.
Het kan dus lang goed gaan icm een Psychose, maar zover ik weet, kan het ook gigantisch verkeerd gaan.

Het ontbreken van de 'zelfmoordneiging' herken ik wel. Dat komt veel vaker voor, en heb ik zelf ook gehad, maar dan icm zware depressie. Overigens werd die niet meteen onderkent ... juist door het ontbreken van de zelfmoordneigingen :')

Je loopt alleen wel een behoorlijk risico om het te triggeren en/of verergeren.

Hierbij viel mij toendertijd wel op dat ze er eigenlijk ook geen bal van weten.
Mijn huisarts b.v. vroeg hoeveel ik blowde. Dus ik vertel netjes 'ongeveer 0,5 gram per dag'.
A:'Daar heb ik niks aan. Hoeveel joints ?'
R:'DAAR heb je juist niks aan. Iedereen die ik ken draait daar 1 joint uit. Ik 3. De absolute hoeveelheid zegt dus wel even wat meer !'

Maar zowel huisarts als 'shrink' had er verder niet zo'n probleem mee (7 a 8 jaar geleden).

Anyway, tenzij je er echt veel baat bij hebt, is het af te raden om het risico te lopen dat het ineens veel erger/heftiger wordt. imo
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_85366002
hier staan ook nog wat feiten in over psychoses en blowen
Psychose na blowen ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_85369043
Ja het veroorzaken wist ik, mijn vraag is of het tijdens een psychose nog kwaad kan.

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:04 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik weet dat men een tijdje terug zelfs bezig was om te kijken of er een middel tegen psychoses gemaakt kan worden met cannibidiol - een stof dat voorkomt in wiet en dat psychotische symptomen tegen gaat.
Helaas bevat cannabis ook de stof THC dat helaas bekend staat als een middel dat psychoses kan veroorzaken.

Wellicht dat zoveel mensen met een psychische aandoening cannabis gebruiken dankzij cannabidiol dat de werking van THC remt, waardoor je - in een gunstig geval - alleen het verdovende en slaapverwekkende werking van wiet over hebt...

Helaas zijn er nog niet dusdanig veel bewijzen voor zowel de 'voor'- als nadelen van cannabis gebruik bij iemand met een psychotische aanleg. Ik ken me voorstellen dat de (huis)arts dan aanraadt om het gebruik alleen te stoppen i.c.m. een goede begeleiding.
Dit wist ik dan weer niet, super interessante link, bedankt!
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:16:04 #221
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85369175
Ik vind het trouwens wel zeer bijzonder allemaal. Enerzijds snap ik wel waarom je dit topic hier in TRU opend, vanwege de link naar het paranormale, en misschien is het wel de juiste plek om ermee om te leren gaan, maar ik vind het toch ook best wel link, gezien sommige reakties en 'adviezen'.

Gelukkig hebben we (o.a.) Oompaloompa nog ^O^
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:25:03 #222
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85369685
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:13 schreef oompaloompa het volgende:
Ja het veroorzaken wist ik, mijn vraag is of het tijdens een psychose nog kwaad kan.
Denk het wel. Hoewel het ook best de effecten zou kunnen verminderen, hebben de medicijnen meestal minder effect. Het beinvloed sowieso je cognitieve en emotionele hersenfuncties.

Je gaat er creatiever van denken, maar ook dat is in dit geval niet echt een 'voordeel'.

Het kan ook nog eens een angst/paniek aanval veroorzaken als het slecht valt, combineer de 2 en ...

En zo zijn er vast nog wel meer dingen.

Dus al met al, beter niet ;)
pi_85376884
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:16 schreef R0N1N het volgende:

Gelukkig hebben we (o.a.) Oompaloompa nog ^O^
nou moet ik helemaal blozen O+
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:25 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Denk het wel. Hoewel het ook best de effecten zou kunnen verminderen, hebben de medicijnen meestal minder effect. Het beinvloed sowieso je cognitieve en emotionele hersenfuncties.

Je gaat er creatiever van denken, maar ook dat is in dit geval niet echt een 'voordeel'.

Het kan ook nog eens een angst/paniek aanval veroorzaken als het slecht valt, combineer de 2 en ...

En zo zijn er vast nog wel meer dingen.

Dus al met al, beter niet ;)
ja maar je zou ook kunnen beredeneren dat het je juist rustiger maakt en zodoende de angst misschien wat weg neemt?

Ben iig nieuwsgierig naar wat Ts's behandelaar er over kan vertellen & ga morgen even uitgebreider googlen :)
pi_85379362
ik kan het morgen ook even navragen, hoeven we niet te wachten tot woensdag :P

zolang mn psych niet achterdochtig wordt en denkt dat ik drugs gebruik, stiekem :D

bovendien zou mediteren ook niet bevorderend zijn bij psychoses, ben ik pas achtergekomen.
interessante feitjes allemaal, ik vroeg me al af waarom ik er zo angstig van werd. het brengt (als je die hebt) diepgewortelde gevoelens omhoog en die kunnen wel eens beladen zijn met angst (wat in een psychose naar buiten komt vooral)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:40:26 #225
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_85381481
Vroeger zag ik ook dingen die voor anderen niet waarneembaar waren. Maar gelukkig werdt dit niet als psychotisch bestempelt om vervolgens vol gepropt te worden met drugs.
Het lijkt mij heel lastig als je deze diagnose krijgt en met drugs word vol geplempt om vervolgens maar erachter proberen te komen wat echt is en wat niet.
Dat er namelijk meer is (dan alleen je hersennen die je een loer draaien) dat is meer dan zeker voor mij.
Zeker omdat je -net als ik- op vroege leeftijd dit soort zaken meemaakte.

Vroeger stond ik heel erg open en waren er niet echt "filters" in werking om informatie weg te filteren.
Soms zag ik bepaalde energie golven of geluids golven. Deze tekende ik ook.
Zo was ik 4 jaar oud en vertelde ik dat opa binnenkort dood ging en dat mams snel er naar toe moest. Nog geen 10 minuten later ging de telefoon. Opa overleden.
Ok het zien van entiteiten behoorde tot dagelijkse kost en als kind vond ik het allemaal maar eng en kon er niets mee.
En dit zijn maar enkele kleine voorbeeldjes uit de grabbelton.

Gelukkig kreeg ik uiteindelijk bepaalde druppels bij de dokter en leek alles beter te gaan. (Dit volgens mijn ouders althans. Weet ook niet wat voor "druppels".)
Wat ik namelijk wel weet is dat ik met het ouder worden uiteindelijk dit soort dingen niet meer zag en ik inderdaad minder gevoelig werd.
Uiteraard is deze gevoeligheid altijd wel gebleven en uitte dit in andere zaken.
Zo blijf ik nog altijd praten met mijn hoofdgids. Vroeger dacht ik van mijzelf dus dat ik schizofreen was en dat zullen mensen vast nu ook zeggen.
En zo zijn er nog meer zaken waar ik open voor sta, maar nu gecontrolleerd mee om kan gaan.

Ik wens je erg veel succes op deze moeilijke weg en hoop van harte dat je uiteindelijk de "waarheid" vind die het beste bij je past en waar je het meeste mee kan.
Al ben ik het eens met de mensen hier dat de wetenschap zeker een goede optie is om even in vertrouwen te nemen voor je eigen veiligheid, hoop ik daarintegen dat je iets meer balans gaat vinden in het geheel en ook naar de "spiritueele" (ik haat dat woord) kant gaat kijken van het gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')