quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:29 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind de schilderijen van Co zo mooials we het ooit zelf kunnen betalen i.p.v. alles van schoonpaps te krijgen (waar ik ook niks op tegen heb trouwens
) wil ik er één!
En nu ga ik mijn karma oppoetsen en in één ruk ál het strijkwerk wegwerken onder het genot van wat afleveringen Flahs Forward zodat we rustig kunnen gaan inpakken voor een lang weekend Limburg morgen!
Laat ik afsluiten met een ontopic lijstje voor vandaag:
O: Yoghurt met nectarines en muesli, thee.
L: Drie knackebrot met filet americain en komkommer, karnemelk.
T: Appel
D: Pannekoeken met fruit. Veel. Want ik kan niks met twee pannekoeken.
Dat is dan wel weer fijnquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben inderdaad wel gister weer tante geworden van het derde dochtertje van m'n zus..
Watquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:32 schreef Viking84 het volgende:
Flash Forward wordt niet verlengd toch? Dat is de reden dat ik het maar laat zitten. Als het echt een goede serie zou zijn, zou 'ie wel verlengd worden.
Ik vind Cougar Town echt leuk trouwens!.
nou ja, kijk, ik kan me dus neit voorstellen dat ik ooit zou kunnen samenwonen met iemand die niks om boeken geeft, net zo min als met iemand die niks met muziek heeft...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:26 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik wil wel een kookboekenkast, maar van een leesboekenkast zie ik het nut niet zo in
Nee, dat lijkt me niks voor mijquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je van houdt, maar Dan Simmons' Hyperion Canto's vind ik zelf erg fijn
ik lees een boek niet alleen voor een spannend verhaal en de verrassing van hoe het afloopt. een boek kan ook gewoon mooi geschreven zijn, een mooi verhaal hebben, mooie taal waar ik wamr van word als ik het lees... ik kan als ik op weg ben ergens naar toe het uitzicht nog steeds mooi vinden,ook al weet ik allang waar ik naartoe ga en ben ik er al eerder geweest, en soms neem ik weleens een andere route...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik kijk een film misschien 10 jaar later nog een keer, maar liever niet... 99% van de films zijn al te voorspellen voordat ik ze heb gezien (ik raad altijddd wat er gaat gebeuren tijdens een film, mag ik nu niet meer doen) Dus om hem even later nog eens te gaan kijken... Liever niet!
Het is toch niet erg als je al weet wat er gaat gebeuren? Als je een boek pas veel later weer leest, valt dat nog wel mee trouwens. Ik lees een boek de tweede keer ook intenser. De eerste keer wil ik er snel doorheen om te weten hoe het afloopt (en in het geval van hele mooie boeken toch ook weer nietquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Uhm... Ja dat kan.... Maar dan weet je toch al wat er gaat gebeuren....
Ik snap mensen ook niet die 8x naar de Titanic gaan of zo.. Of 20x Breakfast at Tiffany's kijken, maar dat komt misschien omdat ik die laatste film nog nooit heb gezien..
Ik dacht dat er een soort afrondende aflevering komt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:33 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Watnooo, zit ik nou alles voor niets te kijken?
DaD-ke toch!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bijgelezen tot halverwege deel 1115. London was geweldig. Ik ben weer single.
Sorry voor de enorme egopost.
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, kijk, ik kan me dus neit voorstellen dat ik ooit zou kunnen samenwonen met iemand die niks om boeken geeft, net zo min als met iemand die niks met muziek heeft...
is allemaal heel persoonlijk dat soort dingen. een boekenkast heeft niet persé nut. je houdt van boeken of niet... ik hou wel van boeken, ik word blij als ik ze zie, ik wil ze dicht bij me hebben en allemaal bewaren
Ik lees nu 'Blinde wilg, slapende vrouw' van Murakami en daar vind ik bovenstaande zó bij passen! Het zijn losse verhalen en meestal als ik een verhaal uit heb, denk ikquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik lees een boek niet alleen voor een spannend verhaal en de verrassing van hoe het afloopt. een boek kan ook gewoon mooi geschreven zijn, een mooi verhaal hebben, mooie taal waar ik wamr van word als ik het lees... ik kan als ik op weg ben ergens naar toe het uitzicht nog steeds mooi vinden,ook al weet ik allang waar ik naartoe ga en ben ik er al eerder geweest, en soms neem ik weleens een andere route...
Er zijn zoveel mooie uitzichten, dan geniet ik liever van een nieuwequote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik lees een boek niet alleen voor een spannend verhaal en de verrassing van hoe het afloopt. een boek kan ook gewoon mooi geschreven zijn, een mooi verhaal hebben, mooie taal waar ik wamr van word als ik het lees... ik kan als ik op weg ben ergens naar toe het uitzicht nog steeds mooi vinden,ook al weet ik allang waar ik naartoe ga en ben ik er al eerder geweest, en soms neem ik weleens een andere route...
weet je dat je nu weer heel onaardig klinkt?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:49 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik hou wel van boeken, ik hoef er alleen niet een boekenkast vol te hebben. Of kun je alleen van boeken houden als je je liefhebberij etaleert naar de buitenwereld?
Ik kan er dan niet echt mijn aandacht meer bijhouden... Sorry!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het is toch niet erg als je al weet wat er gaat gebeuren? Als je een boek pas veel later weer leest, valt dat nog wel mee trouwens. Ik lees een boek de tweede keer ook intenser. De eerste keer wil ik er snel doorheen om te weten hoe het afloopt (en in het geval van hele mooie boeken toch ook weer niet).
Echt goede films kijk ik ook vaker dan één keer.
Nou nou nou, dat klinkt alsof je ons ervan beschuldigt dat we alleen boekenkasten vol boeken hebben om interessant te doen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:49 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik hou wel van boeken, ik hoef er alleen niet een boekenkast vol te hebben. Of kun je alleen van boeken houden als je je liefhebberij etaleert naar de buitenwereld?
dat kan me eerlijk gezegd geen drol schelen. ik voel mee met degene die ik ken. hij heeft vast wel zn eigen vangnet, maar mijn medeleven richt zich niet op hemquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:51 schreef Viking84 het volgende:
Ik zou niet te snel gaan oordelen over de ex van DaD, eigenlijk. Wie weet voelt hij zich er zelf ook rot genoeg onder en dacht hij zelf ook echt dat hij verder wilde met haar. Maar dit moet hij niet nog een keer doen. En verder is het gewoon een zaak tussen die twee, natuurlijk.
Dat is typisch Murakamiquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik lees nu 'Blinde wilg, slapende vrouw' van Murakami en daar vind ik bovenstaande zó bij passen! Het zijn losse verhalen en meestal als ik een verhaal uit heb, denk ikafgelopen? Maar wat is nou de bedoeling?? Maar dat geeft helemaal niet, want het is zo ontzettend mooi geschreven
.
Ik vond het ook niet zo aardig dat je alleen van boeken kan houden als je een boekenkast vol hebt. Dus ik vroeg mij af of je dat idd zo bedoelde. En dat bedoel je idd zo. Maar goed, dan hou ik van lezen en dan hou jij van boeken. (Al zou ik geen ebook lezen.... dat ook weer niet)quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
weet je dat je nu weer heel onaardig klinkt?
ik hou van boeken als fysiek object. je kunt best van lezen houden en t leuk vinden om een boek te kopen of te krijgen en vervolgens die niet in een kast willen hebben omdat je dat niet nuttig vind, of ze niet twee keer willen lezen, of ze weer willen verkopen omdat je t zonden van je geld vindt,
maar dan noem ik dat niet "houden van boeken".
het gaat niet om het "etaleren" naar de buitenwereld. wat mij betreft mag er best een deur voor die kast. maar wel om het houden van het object "boek". als je dat doet dan verkoop je ze niet, en zet je ze doorgaans met plezier in een kast die je niet nutteloos vindt. ja.
Bij de romans heb ik het ook wel, maar omdat de personages wat langer mee gaan heb ik vaak wel zo mijn eigen ideeën bij de bedoeling. Maar de korte verhalen zijn vaak zo kort (5-10 pagina's) dat ik echt helemaal clueless benquote:
Maar dat ligt niet aan de film of het boek an sich.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik kan er dan niet echt mijn aandacht meer bijhouden... Sorry!
Wij hebben de Amazon Kindle, toch wel een erg fijn dingetjequote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
(Al zou ik geen ebook lezen.... dat ook weer niet)
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Maar dat ligt niet aan de film of het boek an sich.
Ik vind de dwarsligger wel een mooie tussenoplossing.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:57 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wij hebben de Amazon Kindle, toch wel een erg fijn dingetjeOp vakantie enzo hoef je dan geen zware boeken meer mee te slepen.
![]()
Terwijl ik van tevoren altijd dacht dat ik zo'n ding vreselijk zou vinden. Kijk, boeken die ik echt geweldig vind, die me aangrijpen, waar ik mezelf in verlies --> die wil ik toch altijd nog in 'het echt' hebben. Maar verder: Kindle <3
Die sla ik dan meestal over, hehe.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:58 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nieuwe 'saaie' stukken vind ik niet erg, maar als ik ze al heb gelezen dan vind ik het echt irritant.
Als je boeken ziet als een wegwerpartikel voor eenmalig gebruik, dan zou ik dat niet "houden van boeken" noemen. Jij hebt blijkbaar zelf het idee dat mensen een grote boekenkast hebben om de buitenwereld mee te imponeren. Misschien zegt dat meer over jezelf.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik vond het ook niet zo aardig dat je alleen van boeken kan houden als je een boekenkast vol hebt. Dus ik vroeg mij af of je dat idd zo bedoelde. En dat bedoel je idd zo. Maar goed, dan hou ik van lezen en dan hou jij van boeken. (Al zou ik geen ebook lezen.... dat ook weer niet)
Ik heb even moeten googlen, maar dat is idd ook handig. Maar voor mij zou het zonde van het geld zijn (man & ik nemen meestal ieder iets van minimaal 3 boeken mee, en om dan steeds 6 dwarsliggers te moeten kopen... Dan liever gratis downloadenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:58 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik vind de dwarsligger wel een mooie tussenoplossing.
Ik overweeg soms ook een E-book te nemen, maar dan bedenk ik me dat ik veel liever een fysiek boek in m'n kast heb staan. Bovendien zou ik in de verleiding komen boeken gratis te downloaden en daar heb ik grote moeite mee (meer dan met muziek of films, gek genoegquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:57 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wij hebben de Amazon Kindle, toch wel een erg fijn dingetjeOp vakantie enzo hoef je dan geen zware boeken meer mee te slepen.
![]()
Terwijl ik van tevoren altijd dacht dat ik zo'n ding vreselijk zou vinden. Kijk, boeken die ik echt geweldig vind, die me aangrijpen, waar ik mezelf in verlies --> die wil ik toch altijd nog in 'het echt' hebben. Maar verder: Kindle <3
Wij gaan twee weken weg, en ik geloof dat we wel 20 boeken hebben ingepakt. Ik geloof niet dat ze allemaal uitkomen..quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:01 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb even moeten googlen, maar dat is idd ook handig. Maar voor mij zou het zonde van het geld zijn (man & ik nemen meestal ieder iets van minimaal 3 boeken mee, en om dan steeds 6 dwarsliggers te moeten kopen... Dan liever gratis downloaden).
Nou, als ik een boek echt goed vind, dan koop ik het na het lezen. Dat zijn dan inderdaad boeken die ik gewoon graag vast wil hebben, die ik koester.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:01 schreef Viking84 het volgende:
Ik overweeg soms ook een E-book te nemen, maar dan bedenk ik me dat ik veel liever een fysiek boek in m'n kast heb staan. Bovendien zou ik in de verleiding komen boeken gratis te downloaden en daar heb ik grote moeite mee (meer dan met muziek of films, gek genoeg).
ja, dat las ik na deze postquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:04 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, als ik een boek echt goed vind, dan koop ik het na het lezen. Dat zijn dan inderdaad boeken die ik gewoon graag vast wil hebben, die ik koester.
Ik kan je vertellen dat ik het grootste deel van de boeken in die enorme boekenkast niet gelezen heb.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:04 schreef Viking84 het volgende:
Wat mij trouwens opvalt, is dat mensen die niet zoveel lezen zich snel aangevallen voelen door echte lezers en zich dan gaan lopen verdedigen met "wat een onzin! ik houd heus wel van lezen!", terwijl het toch helemaal niet erg is als dat niet zo is? Ik zeg niet dat het voor P.F. geldt, maar het valt me wel eens op.
Haha, nice! Zoveel nemen wij meestal niet mee.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:03 schreef AKnynke het volgende:
Wij gaan twee weken weg, en ik geloof dat we wel 20 boeken hebben ingepakt. Ik geloof niet dat ze allemaal uitkomen..
Fijnquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:03 schreef kwakz0r het volgende:
ik verbind er ook geen waarde oordeel aan hoor PF, ik zit zelf ergens in t midden, ik lees boeken vaak wel voor het verhaal maar ik ben ook een verzamelaar... het is gewoon een andere manier "houden van" en blijkbaar zien we dat verschillend...
Ik las eerstquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:04 schreef Viking84 het volgende:
Wat mij trouwens opvalt, is dat mensen die niet zoveel lezen zich snel aangevallen voelen door echte lezers en zich dan gaan lopen verdedigen met "wat een onzin! ik houd heus wel van lezen!", terwijl het toch helemaal niet erg is als dat niet zo is? Ik zeg niet dat het voor P.F. geldt, maar het valt me wel eens op.
Ja wat wil je daarmee zeggen?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat ik het grootste deel van de boeken in die enorme boekenkast niet gelezen heb.
Ja, ik droom soms ook van een klein boekenwinkeltjequote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:06 schreef anna82 het volgende:
DaD, gefeliciteerd met je kleine nichtje! Envoor de rest. Onbegrijpelijk.
Maar hoe was London? Hoe was julie theaterstuk? Hoefde je niet te staan?
Ik vind boeken ook mooi en heb ze graag in mijn nabijheid. Ik zou heel gelukkig worden van een boekenwinkel in een mooi oud pand, waar je op je gemak koffie kan drinken aan grote tafels en waar mijn moeder in de keuken staat om daar taart bij te bakken. Maar helaas heb ik geen ondernemersgeest. En bestaat er al zoiets als de Selexcyz en B&B
Ja, precies! Ik ben bijvoorbeeld lid van ECI. Voorheen liet ik altijd de kwartaalselectie komen. Dat waren dan twee boeken die ik zelf nooit uit zou kiezen (en dat vond ik juist leuk, dan lees je tenminste buiten je 'eigen' genres. Maar, hoe leuk die boeken soms ook waren, het zijn inderdaad zelden/nooit boeken geworden die ik koester. Met de Kindle kun je vrij eenvoudig datzelfde principe hanteren (iets kiezen dat je normaal nooit zou kiezen, en het kost je niks).quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja, dat las ik na deze post. Dat zou voor mij ook wel een oplossing zijn, want het gros van de boeken die ik in mijn kast heb staan koester ik niet
.
Ga je ze wel ooit lezen?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat ik het grootste deel van de boeken in die enorme boekenkast niet gelezen heb.
En als het wel echt heel erg de moeite waard is, dan koop je gewoon een fysiek exemplaar en hoef je je ook niet schuldig te voelenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ja, precies! Ik ben bijvoorbeeld lid van ECI. Voorheen liet ik altijd de kwartaalselectie komen. Dat waren dan twee boeken die ik zelf nooit uit zou kiezen (en dat vond ik juist leuk, dan lees je tenminste buiten je 'eigen' genres. Maar, hoe leuk die boeken soms ook waren, het zijn inderdaad zelden/nooit boeken geworden die ik koester. Met de Kindle kun je vrij eenvoudig datzelfde principe hanteren (iets kiezen dat je normaal nooit zou kiezen, en het kost je niks).
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:09 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ga je ze wel ooit lezen?
Anders kun je beter van die kunstboeken van plastic kopen die aan elkaar zetten, kun je lekker in een sopje gooien
Dat een volle boekenkast niet betekent dat je veel lees of belezen bent.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja wat wil je daarmee zeggen?.
Preciesquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En als het wel echt heel erg de moeite waard is, dan koop je gewoon een fysiek exemplaar en hoef je je ook niet schuldig te voelen. Doe ik ook met cd's en dvd's
.
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:09 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ga je ze wel ooit lezen?
Anders kun je beter van die kunstboeken van plastic kopen die aan elkaar zetten, kun je lekker in een sopje gooien
Maar wel dat je geïnteresseerd bent in boeken.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat een volle boekenkast niet betekent dat je veel lees of belezen bent.
Ja, handig als je, zoals ik, cd's jaren na de release ontdekt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Als een cd goed is ga ik naar het concert?
Sommige wel, sommige niet. Sommige boeken zijn interessant vanwege een verhaal er achter, sommige boeken hebben instant tofheid (Flammarion). En sommige boeken staan in de boekenkast omdat ik ze leuk vond als deel van mijn collectie, maar je kunt me niet kwalijk nemen dat ik deel 1 t/m 6 van Elektriciteitsleer uit de vroege vorige eeuw niet blad voor blad lees. Dat soort boeken bladen je soms door met een glimlach.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:09 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ga je ze wel ooit lezen?
Als er bezoek komt, dan haal ik de comics en andere 'rommel' weg, en dan zet ik alleen de echte intellectuele lectuur neer. Zodat mensen extra onder de indruk rakenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wij hebben alleen maar boeken om te pimpen met onze enorme boekenkast![]()
Dat is wel een veilige aanname ja.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bovendien hoef jij ze niet allemaal gelezen te hebben; ik schat zo in dat X_M meer van die boeken gelezen heeft dan jij (niet lullig bedoeld trouwens).
Ik laat om die reden boeken slingerenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Als er bezoek komt, dan haal ik de comics en andere 'rommel' weg, en dan zet ik alleen de echte intellectuele lectuur neer. Zodat mensen extra onder de indruk raken
Echt?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik laat om die reden boeken slingeren(serieus
).
Die verzamelbox van Couperus heb ik gemolesteerd. Achter de interessante kaften zitten gewoon Donald Duck pockets.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Als er bezoek komt, dan haal ik de comics en andere 'rommel' weg, en dan zet ik alleen de echte intellectuele lectuur neer. Zodat mensen extra onder de indruk raken
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
).
Ja, ik doe dat wel eens jaquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Echt?![]()
Ik maakte een grapje, hihi.
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die verzamelbox van Couperus heb ik gemolesteerd. Achter de interessante kaften zitten gewoon Donald Duck pockets.
Dat komt door mensen die een boek pakken om te kijken of het interessant is en het dan op een willekeurige plek weer terugfrottenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:15 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
O en kan iemand zo vriendelijk zijn om het bibliotheek systeem uit te leggen![]()
Of hoe komt het dat die boeken NOOIT op hun plek staan?
Al zou ik me kunnen voorstellen dat ik wel een boek zou laten slingeren, omdat ik het echt heel erg goed vind, en dan hoop dat mensen er iets over vragen zodat ik er over kan praten. En mensen ook enthousiast kan maken voor dat boek.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:14 schreef Viking84 het volgende:
).
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die verzamelbox van Couperus heb ik gemolesteerd. Achter de interessante kaften zitten gewoon Donald Duck pockets.
Nu je het zegt: dat is idd de reden dat ik boeken laat slingeren.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Al zou ik me kunnen voorstellen dat ik wel een boek zou laten slingeren, omdat ik het echt heel erg goed vind, en dan hoop dat mensen er iets over vragen zodat ik er over kan praten. En mensen ook enthousiast kan maken voor dat boek.
Ik heb de irritante gewoonte dat ik echt heel graag wil dat 'andere mensen' ook warm lopen voor de dingen die ik echt heel leuk/interessant/geweldig vind. En als dat dan niet zo is, ben ik een beetje teleurgesteld en verdrietig, lol.
Dan ga ik naar de bibliotheek.. Heb ik een lijstje van 8 boeken/schrijvers oid..quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat komt door mensen die een boek pakken om te kijken of het interessant is en het dan op een willekeurige plek weer terugfrotten.
Dan moet je boeken opvragen die uitgeleend zijn. Dan kun je ze reserveren en uit een kast plukken als ze terug zijnquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:20 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Kan ik niet gewoon mailen welke boeken ik wil dat ze klaar liggen als ik langs kom? Daar wil ik best voor betalen hoor!
* legt schaar / stanleymes klaar voor vanmiddag om al de treinenboeken eens even van een andere inhoud te voorzienquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
hahaha, Pief, waar maak je je druk over!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:20 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
En dat herhaal ik dan nog 4x en dan denk ik
laat maar..............![]()
BibliothekenKan ik niet gewoon mailen welke boeken ik wil dat ze klaar liggen als ik langs kom? Daar wil ik best voor betalen hoor!
oh, dat is een hele erge gewoonte. Mijn huisgenoot in Zweden had dat. Hij at pap ;s morgens, dus moest ik dat ook eten. Hij speelde dat spelletje, dus moest ik dat ook spelen. Ik deed dit niet op de manier waarop hij dat deed, dus was het niet goed. Ik neem aan dat jij het in mindere mate hebt, en je weet het van jezelf!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Al zou ik me kunnen voorstellen dat ik wel een boek zou laten slingeren, omdat ik het echt heel erg goed vind, en dan hoop dat mensen er iets over vragen zodat ik er over kan praten. En mensen ook enthousiast kan maken voor dat boek.
Ik heb de irritante gewoonte dat ik echt heel graag wil dat 'andere mensen' ook warm lopen voor de dingen die ik echt heel leuk/interessant/geweldig vind. En als dat dan niet zo is, ben ik een beetje teleurgesteld en verdrietig, lol.
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
* legt schaar / stanleymes klaar voor vanmiddag om al de treinenboeken eens even van een andere inhoud te voorzien.
quote:
Oh ja, dat ken ik.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:28 schreef Phaidra het volgende:
Bij ons in de bieb moet tegenwoordig alles online worden aangevraagd. Dus dan staat het 's middags of de volgende dag (als het na 12 uur is aangevraagd) voor je in de kast.![]()
De keerzijde is dat het baliepersoneel geen oudere mensen meer mag helpen die niets van internet begrijpen en helemaal uit verweggistan gekomen zijn om even een bepaald boek in te zien. Nee, die mensen moeten dan ook de volgende dag maar terugkomen... Serviceverbetering noemen ze dat.
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:23 schreef neen het volgende:
Oh, sommige mensen hebben echt alles van bijvoorbeeld van de ikea ofzo. Dan past alles zoveel bij elkaar dat het weer stom is
Oh nee, zo erg heb ik het gelukkig niet! En het scheelt idd dat ik het van mezelf weet :pquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:29 schreef AKnynke het volgende:
[..]
oh, dat is een hele erge gewoonte. Mijn huisgenoot in Zweden had dat. Hij at pap ;s morgens, dus moest ik dat ook eten. Hij speelde dat spelletje, dus moest ik dat ook spelen. Ik deed dit niet op de manier waarop hij dat deed, dus was het niet goed. Ik neem aan dat jij het in mindere mate hebt, en je weet het van jezelf!
Massa productie? Maar wat ik bedoelde was dat ik niet houd van showroomkamers, natuurlijk kun je wel een leuke kamer hebben met allemaal ikea spullen en wat van jezelf. Maar goed, nvmquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:36 schreef Chicolate het volgende:
[..]
![]()
Waarom is Ikea in verhouding met andere meubelwinkels zo goedkoop? Ik wil best bij andere winkels meubels halen, maar dan is een salontafel opeens 100 euro ipv 17 ...
Halverwege bijlezen, maar moet zo de trein hebben. Ik wilde roepen dat ik ook een volle boekenkast heb en juist wel schilderijen aan de muur! Twee hele grote, gemaakt door mijn moeder
.
Ik zou wel lid kunnen worden bij de OBA jaquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:26 schreef anna82 het volgende:
[..]
hahaha, Pief, waar maak je je druk over!
Als ik naar een bibliotheek ga (de OB in Amsterdam), dan heb ik heel veel tijd om rustig rond te lopen en te kijken en ik vind altijd alles (maar daar ben ik zo'n beetje voor opgeleid).
Misschien is jouw idee wel een gat in de markt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |