Dat is typisch Murakamiquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik lees nu 'Blinde wilg, slapende vrouw' van Murakami en daar vind ik bovenstaande zó bij passen! Het zijn losse verhalen en meestal als ik een verhaal uit heb, denk ikafgelopen? Maar wat is nou de bedoeling?? Maar dat geeft helemaal niet, want het is zo ontzettend mooi geschreven
.
 .
.

Ik vond het ook niet zo aardig dat je alleen van boeken kan houden als je een boekenkast vol hebt. Dus ik vroeg mij af of je dat idd zo bedoelde. En dat bedoel je idd zo. Maar goed, dan hou ik van lezen en dan hou jij van boeken. (Al zou ik geen ebook lezen.... dat ook weer niet)quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
weet je dat je nu weer heel onaardig klinkt?
ik hou van boeken als fysiek object. je kunt best van lezen houden en t leuk vinden om een boek te kopen of te krijgen en vervolgens die niet in een kast willen hebben omdat je dat niet nuttig vind, of ze niet twee keer willen lezen, of ze weer willen verkopen omdat je t zonden van je geld vindt,
maar dan noem ik dat niet "houden van boeken".
het gaat niet om het "etaleren" naar de buitenwereld. wat mij betreft mag er best een deur voor die kast. maar wel om het houden van het object "boek". als je dat doet dan verkoop je ze niet, en zet je ze doorgaans met plezier in een kast die je niet nutteloos vindt. ja.

Bij de romans heb ik het ook wel, maar omdat de personages wat langer mee gaan heb ik vaak wel zo mijn eigen ideeën bij de bedoeling. Maar de korte verhalen zijn vaak zo kort (5-10 pagina's) dat ik echt helemaal clueless benquote:
 .
 .

Maar dat ligt niet aan de film of het boek an sich.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik kan er dan niet echt mijn aandacht meer bijhouden... Sorry!

Wij hebben de Amazon Kindle, toch wel een erg fijn dingetjequote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
(Al zou ik geen ebook lezen.... dat ook weer niet)
 Op vakantie enzo hoef je dan geen zware boeken meer mee te slepen.
 Op vakantie enzo hoef je dan geen zware boeken meer mee te slepen.   

quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Maar dat ligt niet aan de film of het boek an sich.

Ik vind de dwarsligger wel een mooie tussenoplossing.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:57 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wij hebben de Amazon Kindle, toch wel een erg fijn dingetjeOp vakantie enzo hoef je dan geen zware boeken meer mee te slepen.

Terwijl ik van tevoren altijd dacht dat ik zo'n ding vreselijk zou vinden. Kijk, boeken die ik echt geweldig vind, die me aangrijpen, waar ik mezelf in verlies --> die wil ik toch altijd nog in 'het echt' hebben. Maar verder: Kindle <3

Die sla ik dan meestal over, hehe.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:58 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nieuwe 'saaie' stukken vind ik niet erg, maar als ik ze al heb gelezen dan vind ik het echt irritant.

Als je boeken ziet als een wegwerpartikel voor eenmalig gebruik, dan zou ik dat niet "houden van boeken" noemen. Jij hebt blijkbaar zelf het idee dat mensen een grote boekenkast hebben om de buitenwereld mee te imponeren. Misschien zegt dat meer over jezelf.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik vond het ook niet zo aardig dat je alleen van boeken kan houden als je een boekenkast vol hebt. Dus ik vroeg mij af of je dat idd zo bedoelde. En dat bedoel je idd zo. Maar goed, dan hou ik van lezen en dan hou jij van boeken. (Al zou ik geen ebook lezen.... dat ook weer niet)

Ik heb even moeten googlen, maar dat is idd ook handig. Maar voor mij zou het zonde van het geld zijn (man & ik nemen meestal ieder iets van minimaal 3 boeken mee, en om dan steeds 6 dwarsliggers te moeten kopen... Dan liever gratis downloadenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:58 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik vind de dwarsligger wel een mooie tussenoplossing.
 ).
 ).

Ik overweeg soms ook een E-book te nemen, maar dan bedenk ik me dat ik veel liever een fysiek boek in m'n kast heb staan. Bovendien zou ik in de verleiding komen boeken gratis te downloaden en daar heb ik grote moeite mee (meer dan met muziek of films, gek genoegquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:57 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wij hebben de Amazon Kindle, toch wel een erg fijn dingetjeOp vakantie enzo hoef je dan geen zware boeken meer mee te slepen.

Terwijl ik van tevoren altijd dacht dat ik zo'n ding vreselijk zou vinden. Kijk, boeken die ik echt geweldig vind, die me aangrijpen, waar ik mezelf in verlies --> die wil ik toch altijd nog in 'het echt' hebben. Maar verder: Kindle <3
 ).
).

Wij gaan twee weken weg, en ik geloof dat we wel 20 boeken hebben ingepakt. Ik geloof niet dat ze allemaal uitkomen..quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:01 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb even moeten googlen, maar dat is idd ook handig. Maar voor mij zou het zonde van het geld zijn (man & ik nemen meestal ieder iets van minimaal 3 boeken mee, en om dan steeds 6 dwarsliggers te moeten kopen... Dan liever gratis downloaden).

Nou, als ik een boek echt goed vind, dan koop ik het na het lezen. Dat zijn dan inderdaad boeken die ik gewoon graag vast wil hebben, die ik koester.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:01 schreef Viking84 het volgende:
Ik overweeg soms ook een E-book te nemen, maar dan bedenk ik me dat ik veel liever een fysiek boek in m'n kast heb staan. Bovendien zou ik in de verleiding komen boeken gratis te downloaden en daar heb ik grote moeite mee (meer dan met muziek of films, gek genoeg).

ja, dat las ik na deze postquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:04 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, als ik een boek echt goed vind, dan koop ik het na het lezen. Dat zijn dan inderdaad boeken die ik gewoon graag vast wil hebben, die ik koester.
 . Dat zou voor mij ook wel een oplossing zijn, want het gros van de boeken die ik in mijn kast heb staan koester ik niet
. Dat zou voor mij ook wel een oplossing zijn, want het gros van de boeken die ik in mijn kast heb staan koester ik niet  .
.

Ik kan je vertellen dat ik het grootste deel van de boeken in die enorme boekenkast niet gelezen heb.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:04 schreef Viking84 het volgende:
Wat mij trouwens opvalt, is dat mensen die niet zoveel lezen zich snel aangevallen voelen door echte lezers en zich dan gaan lopen verdedigen met "wat een onzin! ik houd heus wel van lezen!", terwijl het toch helemaal niet erg is als dat niet zo is? Ik zeg niet dat het voor P.F. geldt, maar het valt me wel eens op.

Haha, nice! Zoveel nemen wij meestal niet mee.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:03 schreef AKnynke het volgende:
Wij gaan twee weken weg, en ik geloof dat we wel 20 boeken hebben ingepakt. Ik geloof niet dat ze allemaal uitkomen..
 Onze vakantie naar Kenia bijvoorbeeld: overdag safari, 's avonds gamen ^^
 Onze vakantie naar Kenia bijvoorbeeld: overdag safari, 's avonds gamen ^^

Fijnquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:03 schreef kwakz0r het volgende:
ik verbind er ook geen waarde oordeel aan hoor PF, ik zit zelf ergens in t midden, ik lees boeken vaak wel voor het verhaal maar ik ben ook een verzamelaar... het is gewoon een andere manier "houden van" en blijkbaar zien we dat verschillend...
 !
! 

voor de rest. Onbegrijpelijk.
 voor de rest. Onbegrijpelijk. 

Ik las eerstquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:04 schreef Viking84 het volgende:
Wat mij trouwens opvalt, is dat mensen die niet zoveel lezen zich snel aangevallen voelen door echte lezers en zich dan gaan lopen verdedigen met "wat een onzin! ik houd heus wel van lezen!", terwijl het toch helemaal niet erg is als dat niet zo is? Ik zeg niet dat het voor P.F. geldt, maar het valt me wel eens op.
 Wat bedoel je daaaar nou weer mee
 Wat bedoel je daaaar nou weer mee  
  Maar gelukkig stond dat er niet
 Maar gelukkig stond dat er niet

Ja wat wil je daarmee zeggen?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat ik het grootste deel van de boeken in die enorme boekenkast niet gelezen heb.
 .
. ).
).

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |