abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:52:47 #226
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84890737
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik lees nu 'Blinde wilg, slapende vrouw' van Murakami en daar vind ik bovenstaande zó bij passen! Het zijn losse verhalen en meestal als ik een verhaal uit heb, denk ik :? afgelopen? Maar wat is nou de bedoeling?? Maar dat geeft helemaal niet, want het is zo ontzettend mooi geschreven O+ .
Dat is typisch Murakami :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_84890795
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

weet je dat je nu weer heel onaardig klinkt?

ik hou van boeken als fysiek object. je kunt best van lezen houden en t leuk vinden om een boek te kopen of te krijgen en vervolgens die niet in een kast willen hebben omdat je dat niet nuttig vind, of ze niet twee keer willen lezen, of ze weer willen verkopen omdat je t zonden van je geld vindt,

maar dan noem ik dat niet "houden van boeken".

het gaat niet om het "etaleren" naar de buitenwereld. wat mij betreft mag er best een deur voor die kast. maar wel om het houden van het object "boek". als je dat doet dan verkoop je ze niet, en zet je ze doorgaans met plezier in een kast die je niet nutteloos vindt. ja.
Ik vond het ook niet zo aardig dat je alleen van boeken kan houden als je een boekenkast vol hebt. Dus ik vroeg mij af of je dat idd zo bedoelde. En dat bedoel je idd zo. Maar goed, dan hou ik van lezen en dan hou jij van boeken. (Al zou ik geen ebook lezen.... dat ook weer niet)
pi_84890816
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat is typisch Murakami :Y.
Bij de romans heb ik het ook wel, maar omdat de personages wat langer mee gaan heb ik vaak wel zo mijn eigen ideeën bij de bedoeling. Maar de korte verhalen zijn vaak zo kort (5-10 pagina's) dat ik echt helemaal clueless ben :D .
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:55:43 #229
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84890829
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ik kan er dan niet echt mijn aandacht meer bijhouden... Sorry!
Maar dat ligt niet aan de film of het boek an sich.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_84890875
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
(Al zou ik geen ebook lezen.... dat ook weer niet)
Wij hebben de Amazon Kindle, toch wel een erg fijn dingetje :) Op vakantie enzo hoef je dan geen zware boeken meer mee te slepen. :)

Terwijl ik van tevoren altijd dacht dat ik zo'n ding vreselijk zou vinden. Kijk, boeken die ik echt geweldig vind, die me aangrijpen, waar ik mezelf in verlies --> die wil ik toch altijd nog in 'het echt' hebben. Maar verder: Kindle <3
pi_84890892
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:55 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Maar dat ligt niet aan de film of het boek an sich.
:P

Nou ja als ik weet hoe het af gaat lopen lees ik als een bezetene naar het einde toe, van omg leuk stukje.. Of...pff nou dit stuk was de eerste keer al saai....

Nieuwe 'saaie' stukken vind ik niet erg, maar als ik ze al heb gelezen dan vind ik het echt irritant.

Ik ken ook iemand die las schuin over de bladzijde, ieder boek was dus in no-time uit, en de 2e en 3e keer dat ze het las kwam ze steeds weer nieuwe dingen tegen :+ _O-
pi_84890916
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:57 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Wij hebben de Amazon Kindle, toch wel een erg fijn dingetje :) Op vakantie enzo hoef je dan geen zware boeken meer mee te slepen. :)

Terwijl ik van tevoren altijd dacht dat ik zo'n ding vreselijk zou vinden. Kijk, boeken die ik echt geweldig vind, die me aangrijpen, waar ik mezelf in verlies --> die wil ik toch altijd nog in 'het echt' hebben. Maar verder: Kindle <3
Ik vind de dwarsligger wel een mooie tussenoplossing.
pi_84890922
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:58 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nieuwe 'saaie' stukken vind ik niet erg, maar als ik ze al heb gelezen dan vind ik het echt irritant.
Die sla ik dan meestal over, hehe.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 13:00:21 #234
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84890958
Ik ben het wel met Kwak eens dat er een verschil is tussen een boek lezen omdat je benieuwd bent naar het verhaal en een boek koesteren. En daar verbind ik helemaal geen waarde-oordeel aan.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 13:01:02 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84890978
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ik vond het ook niet zo aardig dat je alleen van boeken kan houden als je een boekenkast vol hebt. Dus ik vroeg mij af of je dat idd zo bedoelde. En dat bedoel je idd zo. Maar goed, dan hou ik van lezen en dan hou jij van boeken. (Al zou ik geen ebook lezen.... dat ook weer niet)
Als je boeken ziet als een wegwerpartikel voor eenmalig gebruik, dan zou ik dat niet "houden van boeken" noemen. Jij hebt blijkbaar zelf het idee dat mensen een grote boekenkast hebben om de buitenwereld mee te imponeren. Misschien zegt dat meer over jezelf. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84890998
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:58 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik vind de dwarsligger wel een mooie tussenoplossing.
Ik heb even moeten googlen, maar dat is idd ook handig. Maar voor mij zou het zonde van het geld zijn (man & ik nemen meestal ieder iets van minimaal 3 boeken mee, en om dan steeds 6 dwarsliggers te moeten kopen... Dan liever gratis downloaden :P ).
  donderdag 5 augustus 2010 @ 13:01:46 #237
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84891001
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:57 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik overweeg soms ook een E-book te nemen, maar dan bedenk ik me dat ik veel liever een fysiek boek in m'n kast heb staan. Bovendien zou ik in de verleiding komen boeken gratis te downloaden en daar heb ik grote moeite mee (meer dan met muziek of films, gek genoeg :@).
Niet meer actief op Fok!
pi_84891027
Wie zei ook alweer dat je heel anders overkomt in het echt dan via de telefoon of internet?

Anyways, het is ook niet fijn om te horen dat je onaardig overkomt.

Lees gewoon wat er staat en ga er niet 'verhalen omheen verzinnen'. Als ik jullie nare mensen vond met een slechte smaak had ik wel gezegd:Wat zijn jullie toch een nare mensen met een slechte smaak.

Dat wou ik even kwijt. Ik ben verder totaal niet chagrijnig of wat dan ook hoor :)
pi_84891035
ik verbind er ook geen waarde oordeel aan hoor PF, ik zit zelf ergens in t midden, ik lees boeken vaak wel voor het verhaal maar ik ben ook een verzamelaar... het is gewoon een andere manier "houden van" en blijkbaar zien we dat verschillend...
Kwak
  donderdag 5 augustus 2010 @ 13:03:24 #240
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_84891039
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 13:01 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik heb even moeten googlen, maar dat is idd ook handig. Maar voor mij zou het zonde van het geld zijn (man & ik nemen meestal ieder iets van minimaal 3 boeken mee, en om dan steeds 6 dwarsliggers te moeten kopen... Dan liever gratis downloaden :P ).
Wij gaan twee weken weg, en ik geloof dat we wel 20 boeken hebben ingepakt. Ik geloof niet dat ze allemaal uitkomen..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_84891066
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 13:01 schreef Viking84 het volgende:
Ik overweeg soms ook een E-book te nemen, maar dan bedenk ik me dat ik veel liever een fysiek boek in m'n kast heb staan. Bovendien zou ik in de verleiding komen boeken gratis te downloaden en daar heb ik grote moeite mee (meer dan met muziek of films, gek genoeg :@).
Nou, als ik een boek echt goed vind, dan koop ik het na het lezen. Dat zijn dan inderdaad boeken die ik gewoon graag vast wil hebben, die ik koester.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 13:04:34 #242
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84891075
Wat mij trouwens opvalt, is dat mensen die niet zoveel lezen zich snel aangevallen voelen door echte lezers en zich dan gaan lopen verdedigen met "wat een onzin! ik houd heus wel van lezen!", terwijl het toch helemaal niet erg is als dat niet zo is? Ik zeg niet dat het voor P.F. geldt, maar het valt me wel eens op.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 13:05:09 #243
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84891089
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 13:04 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nou, als ik een boek echt goed vind, dan koop ik het na het lezen. Dat zijn dan inderdaad boeken die ik gewoon graag vast wil hebben, die ik koester.
ja, dat las ik na deze post :). Dat zou voor mij ook wel een oplossing zijn, want het gros van de boeken die ik in mijn kast heb staan koester ik niet ;).
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 13:05:47 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84891104
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 13:04 schreef Viking84 het volgende:
Wat mij trouwens opvalt, is dat mensen die niet zoveel lezen zich snel aangevallen voelen door echte lezers en zich dan gaan lopen verdedigen met "wat een onzin! ik houd heus wel van lezen!", terwijl het toch helemaal niet erg is als dat niet zo is? Ik zeg niet dat het voor P.F. geldt, maar het valt me wel eens op.
Ik kan je vertellen dat ik het grootste deel van de boeken in die enorme boekenkast niet gelezen heb.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84891108
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 13:03 schreef AKnynke het volgende:
Wij gaan twee weken weg, en ik geloof dat we wel 20 boeken hebben ingepakt. Ik geloof niet dat ze allemaal uitkomen..
Haha, nice! Zoveel nemen wij meestal niet mee.

Wij nemen de laptop mee, zodat er 's avonds nog gegamed kan worden :') Onze vakantie naar Kenia bijvoorbeeld: overdag safari, 's avonds gamen ^^
pi_84891116
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 13:03 schreef kwakz0r het volgende:
ik verbind er ook geen waarde oordeel aan hoor PF, ik zit zelf ergens in t midden, ik lees boeken vaak wel voor het verhaal maar ik ben ook een verzamelaar... het is gewoon een andere manier "houden van" en blijkbaar zien we dat verschillend...
Fijn :)!

Misschien dat een persoonlijke leesboekenkast met boeken die je echt hebt gelezen en echt heel erg leuk zijn, wel echt leuk is!

Mijn ouders krijgen vaak van die suffe zweedse trlllers en net niet verhalen. Vaak als ik dan een boek uit de boekenkast pak is het toch weer een teleurstelling :')
pi_84891149
DaD, gefeliciteerd met je kleine nichtje! En :* voor de rest. Onbegrijpelijk.

Maar hoe was London? Hoe was julie theaterstuk? Hoefde je niet te staan?

Ik vind boeken ook mooi en heb ze graag in mijn nabijheid. Ik zou heel gelukkig worden van een boekenwinkel in een mooi oud pand, waar je op je gemak koffie kan drinken aan grote tafels en waar mijn moeder in de keuken staat om daar taart bij te bakken. Maar helaas heb ik geen ondernemersgeest. En bestaat er al zoiets als de Selexcyz en B&B :)
pi_84891169
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 13:04 schreef Viking84 het volgende:
Ik las eerst
"die net zoveel lezen" & "echte lezers" dus ik dacht, wow :o Wat bedoel je daaaar nou weer mee :D

_O- Maar gelukkig stond dat er niet
  donderdag 5 augustus 2010 @ 13:08:05 #249
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84891183
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 13:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat ik het grootste deel van de boeken in die enorme boekenkast niet gelezen heb.
Ja wat wil je daarmee zeggen? :).

Ik heb ook lang niet alle boeken in mijn kast echt gelezen, hoor. Vaak ben ik erin begonnen, maar dan trok een ander boek m'n aandacht of het is een boek voor "ooit nog eens..." (zoals Paradise Lost van Milton; prachtige uitgave, maar ik houd niet zo van epische gedichten :@).
Niet meer actief op Fok!
pi_84891187
lamaar...
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')