Ja, ik droom soms ook van een klein boekenwinkeltjequote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:06 schreef anna82 het volgende:
DaD, gefeliciteerd met je kleine nichtje! Envoor de rest. Onbegrijpelijk.
Maar hoe was London? Hoe was julie theaterstuk? Hoefde je niet te staan?
Ik vind boeken ook mooi en heb ze graag in mijn nabijheid. Ik zou heel gelukkig worden van een boekenwinkel in een mooi oud pand, waar je op je gemak koffie kan drinken aan grote tafels en waar mijn moeder in de keuken staat om daar taart bij te bakken. Maar helaas heb ik geen ondernemersgeest. En bestaat er al zoiets als de Selexcyz en B&B
Ja, precies! Ik ben bijvoorbeeld lid van ECI. Voorheen liet ik altijd de kwartaalselectie komen. Dat waren dan twee boeken die ik zelf nooit uit zou kiezen (en dat vond ik juist leuk, dan lees je tenminste buiten je 'eigen' genres. Maar, hoe leuk die boeken soms ook waren, het zijn inderdaad zelden/nooit boeken geworden die ik koester. Met de Kindle kun je vrij eenvoudig datzelfde principe hanteren (iets kiezen dat je normaal nooit zou kiezen, en het kost je niks).quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja, dat las ik na deze post. Dat zou voor mij ook wel een oplossing zijn, want het gros van de boeken die ik in mijn kast heb staan koester ik niet
.
Ga je ze wel ooit lezen?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat ik het grootste deel van de boeken in die enorme boekenkast niet gelezen heb.
En als het wel echt heel erg de moeite waard is, dan koop je gewoon een fysiek exemplaar en hoef je je ook niet schuldig te voelenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ja, precies! Ik ben bijvoorbeeld lid van ECI. Voorheen liet ik altijd de kwartaalselectie komen. Dat waren dan twee boeken die ik zelf nooit uit zou kiezen (en dat vond ik juist leuk, dan lees je tenminste buiten je 'eigen' genres. Maar, hoe leuk die boeken soms ook waren, het zijn inderdaad zelden/nooit boeken geworden die ik koester. Met de Kindle kun je vrij eenvoudig datzelfde principe hanteren (iets kiezen dat je normaal nooit zou kiezen, en het kost je niks).
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:09 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ga je ze wel ooit lezen?
Anders kun je beter van die kunstboeken van plastic kopen die aan elkaar zetten, kun je lekker in een sopje gooien
Dat een volle boekenkast niet betekent dat je veel lees of belezen bent.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja wat wil je daarmee zeggen?.
Preciesquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En als het wel echt heel erg de moeite waard is, dan koop je gewoon een fysiek exemplaar en hoef je je ook niet schuldig te voelen. Doe ik ook met cd's en dvd's
.
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:09 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ga je ze wel ooit lezen?
Anders kun je beter van die kunstboeken van plastic kopen die aan elkaar zetten, kun je lekker in een sopje gooien
Maar wel dat je geïnteresseerd bent in boeken.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat een volle boekenkast niet betekent dat je veel lees of belezen bent.
Ja, handig als je, zoals ik, cd's jaren na de release ontdekt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Als een cd goed is ga ik naar het concert?
Sommige wel, sommige niet. Sommige boeken zijn interessant vanwege een verhaal er achter, sommige boeken hebben instant tofheid (Flammarion). En sommige boeken staan in de boekenkast omdat ik ze leuk vond als deel van mijn collectie, maar je kunt me niet kwalijk nemen dat ik deel 1 t/m 6 van Elektriciteitsleer uit de vroege vorige eeuw niet blad voor blad lees. Dat soort boeken bladen je soms door met een glimlach.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:09 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ga je ze wel ooit lezen?
Als er bezoek komt, dan haal ik de comics en andere 'rommel' weg, en dan zet ik alleen de echte intellectuele lectuur neer. Zodat mensen extra onder de indruk rakenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wij hebben alleen maar boeken om te pimpen met onze enorme boekenkast![]()
Dat is wel een veilige aanname ja.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bovendien hoef jij ze niet allemaal gelezen te hebben; ik schat zo in dat X_M meer van die boeken gelezen heeft dan jij (niet lullig bedoeld trouwens).
Ik laat om die reden boeken slingerenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Als er bezoek komt, dan haal ik de comics en andere 'rommel' weg, en dan zet ik alleen de echte intellectuele lectuur neer. Zodat mensen extra onder de indruk raken
Echt?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik laat om die reden boeken slingeren(serieus
).
Die verzamelbox van Couperus heb ik gemolesteerd. Achter de interessante kaften zitten gewoon Donald Duck pockets.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Als er bezoek komt, dan haal ik de comics en andere 'rommel' weg, en dan zet ik alleen de echte intellectuele lectuur neer. Zodat mensen extra onder de indruk raken
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik laat om die reden boeken slingeren(serieus
).
Ja, ik doe dat wel eens jaquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Echt?![]()
Ik maakte een grapje, hihi.
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die verzamelbox van Couperus heb ik gemolesteerd. Achter de interessante kaften zitten gewoon Donald Duck pockets.
Dat komt door mensen die een boek pakken om te kijken of het interessant is en het dan op een willekeurige plek weer terugfrottenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:15 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
O en kan iemand zo vriendelijk zijn om het bibliotheek systeem uit te leggen![]()
Of hoe komt het dat die boeken NOOIT op hun plek staan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |