Ik kijk een film misschien 10 jaar later nog een keer, maar liever niet... 99% van de films zijn al te voorspellen voordat ik ze heb gezien (ik raad altijddd wat er gaat gebeuren tijdens een film, mag ik nu niet meer doenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:47 schreef neen het volgende:
Oh, ik heb nog wel wat voor aan m'n muur maar dat moet ik nog ophangen.![]()
[..]
Nou ja, sommige films kijk je toch ook meer dan een keer? En een goede cd luister je toch ook vaker?
Als een film eng wordtquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik kijk een film misschien 10 jaar later nog een keer, maar liever niet... 99% van de films zijn al te voorspellen voordat ik ze heb gezien (ik raad altijddd wat er gaat gebeuren tijdens een film, mag ik nu niet meer doen) Dus om hem even later nog eens te gaan kijken... Liever niet!
Dat vind ik echt tof! Ik heb een notitieboekje (jawel!), waarin ik mooie citaten zet, maar dat vind ik dan ook weer een beetjequote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb echt een emotionele band met bepaalde boeken. Moet er niet aan denken om ze weg te doen. Ik herlees ze, lees soms alleen fragmenten, gebruik soms fragmenten als ik iemand een brief schrijf oid
.
een 0 teveelquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nu lijkt het alsof ik niet van lezen hou maar dat is ook weer niet zo. Ik vind het alleen zonde om zo veel geld te laten verstoffen... Een nieuw boek kost 20 euro of zo? 30 per plank keer 6 planken = 36.000 euro.
Die boeken worden oud en vies en stoffig en na een tijdje wil je er van af en krijg je er nog 50 cent voor op de rommelmarkt.. 97,5% verlies... 35.226 euro weg gegooid!!!
Je moet ze dan ook afstoffen af en toe. En ik wil er dus niet van af.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nu lijkt het alsof ik niet van lezen hou maar dat is ook weer niet zo. Ik vind het alleen zonde om zo veel geld te laten verstoffen... Een nieuw boek kost 20 euro of zo? 30 per plank keer 6 planken = 36.000 euro.
Die boeken worden oud en vies en stoffig en na een tijdje wil je er van af en krijg je er nog 50 cent voor op de rommelmarkt.. 97,5% verlies... 35.226 euro weg gegooid!!!
Er, dat niet per sé een schakerskenmerk, dat is gewoon een kenmerk van een goede schrijver.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:56 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik kwets nu vast veel mensen maar dat geleuter over boeken 'Ja je ziet goed aan Tim Krabé dat hij een schaker is. Zijn heldere gestructureerde boeken, stap voor stap uitgedacht. Net als in een schaakspel.'
Flikker toch op
Haha, dat doe ik ookquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:57 schreef conleche het volgende:
Ik heb trouwens wel een raar mechanisme ontdekt in mezelf en dat is dat als ik een boek herlees, natuurlijk wel weet wat er zo'n beetje gaat gebeuren, maar ik kan me daarvoor afsluiten. Dus ik kan dan onbewust hopen bijvoorbeeld dat het deze keer anders gaat, dat een bepaalde beslissing niet wordt genomen en dat je dus dan een heel ander verloop van het verhaal krijgt. Ik geef toe dat dat wel vreemd is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is een beroemde quote hoorquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:00 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Er, dat niet per sé een schakerskenmerk, dat is gewoon een kenmerk van een goede schrijver.
Ik ben ook echt gek op Couperus. Vind die stijl echt prachtig. Moest voor mijn studie 'Een berg van licht' lezen. De hele groep worstelde zich er echt doorheen, maar ik vond het superquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:52 schreef conleche het volgende:
Ik heb sommige boeken wel 5x gelezen. Dan heb ik zin in een bepaalde sfeer en dan weet ik welk boek erbij past. Zoiets.
En XM, ik heb die Louis Couperus serie ook, van mijn vader gekregen voor mijn verjaardag. Ik was vroeger helemaal dol op Couperus. Moet ik ook weer eens herlezen. Ben benieuwd of dat nog steeds zo is.
Ik koop ze juist bij de rommelmarkt en de kringloop, stuk goedkoper.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nu lijkt het alsof ik niet van lezen hou maar dat is ook weer niet zo. Ik vind het alleen zonde om zo veel geld te laten verstoffen... Een nieuw boek kost 20 euro of zo? 30 per plank keer 6 planken en 10 boekenkasten = 36.000 euro.
Ohquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bijgelezen tot halverwege deel 1115. London was geweldig. Ik ben weer single.
Sorry voor de enorme egopost.
Wat is er gebeurd?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bijgelezen tot halverwege deel 1115. London was geweldig. Ik ben weer single.
Sorry voor de enorme egopost.
Ze staan iig niet in dezelfde ruimte. Maar het is sowieso nog geen uitgemaakte zaak. Ons kennende gaat het nog wel een jaartje duren, we zijn beide nogal slecht in kopen doorhakkenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:30 schreef anna82 het volgende:
XM, wat fantastisch die boekenkast!
En Phaidra, qua sfeer vind ik de banken dan niet zo goed bij elkaar passen. Of hebben jullie zo'n groot huis dat ze heel ver uit elkaar staan?
Ons huisje van 60m2, heeft ook alleen maar witte muren, een lichte vloer, 1 grote grijze loungebank, een licht houten tafel met witteEames
stoelen en een zwarte piano. Kleur komt van bloemen, boeken, kussens en schilderijen aan de muur! En onze achtermuur bestaat uit glas, dus je ziet ook veel groen van de tuin. Ik vind het zo'n heerlijk huisje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |