abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:49:53 #151
236335 neen
schone schijn
pi_84888540
Boeken zijn net als een afstandsbediening voor mij, als ik er zin in heb moet ik zoeken en dan heb ik geen zin meer.
het lijkt niet wat het is
pi_84888546
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:47 schreef neen het volgende:
Oh, ik heb nog wel wat voor aan m'n muur maar dat moet ik nog ophangen. :')
[..]

Nou ja, sommige films kijk je toch ook meer dan een keer? En een goede cd luister je toch ook vaker?
Ik kijk een film misschien 10 jaar later nog een keer, maar liever niet... 99% van de films zijn al te voorspellen voordat ik ze heb gezien (ik raad altijddd wat er gaat gebeuren tijdens een film, mag ik nu niet meer doen :')) Dus om hem even later nog eens te gaan kijken... Liever niet!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:51:15 #153
236335 neen
schone schijn
pi_84888590
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ik kijk een film misschien 10 jaar later nog een keer, maar liever niet... 99% van de films zijn al te voorspellen voordat ik ze heb gezien (ik raad altijddd wat er gaat gebeuren tijdens een film, mag ik nu niet meer doen :')) Dus om hem even later nog eens te gaan kijken... Liever niet!
Als een film eng wordt :@ dan denk ik altijd: "Oh, maar het loopt toch goed af want dit is een film" en dan ben ik weer blij O+

Maar idd, films zijn vaak echt veel te voorspelbaar. Ik heb ook echt moeite om m'n mond te houden tijdens films kijken.
pi_84888621
Ik heb dingen voor aan mijn muur, maar ik weet niet waar ik ze moet hangen :')
Verder is bij mij alles Ikea en heb ik een paar weken geleden mijn Expedit opnieuw ingericht, alle boeken netjes gezet enzo O+ Zal er zo een foto van maken, moet eventjes naar m'n huis om m'n allergiemedicatie te halen. Zou zweren dat ik die mee had, maar nee ;( en ik heb me toch een hoofdpijn.

De hond is niet meer mank *O* heb hem de trap op en af gedragen en hem op bed getild. Ik hoop echt dat het hiermee is opgelost, dan maar 2x per dag met 20 kilo hond in mijn armen de trap op en af ;)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_84888648
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb echt een emotionele band met bepaalde boeken :@. Moet er niet aan denken om ze weg te doen. Ik herlees ze, lees soms alleen fragmenten, gebruik soms fragmenten als ik iemand een brief schrijf oid :').
Dat vind ik echt tof! Ik heb een notitieboekje (jawel!), waarin ik mooie citaten zet, maar dat vind ik dan ook weer een beetje :') en pathetisch van mezelf.
pi_84888665
Ik heb sommige boeken wel 5x gelezen. Dan heb ik zin in een bepaalde sfeer en dan weet ik welk boek erbij past. Zoiets.

En XM, ik heb die Louis Couperus serie ook, van mijn vader gekregen voor mijn verjaardag. Ik was vroeger helemaal dol op Couperus. Moet ik ook weer eens herlezen. Ben benieuwd of dat nog steeds zo is.
pi_84888670
Nu lijkt het alsof ik niet van lezen hou maar dat is ook weer niet zo. Ik vind het alleen zonde om zo veel geld te laten verstoffen... Een nieuw boek kost 20 euro of zo? 30 per plank keer 6 planken en 10 boekenkasten = 36.000 euro.

Die boeken worden oud en vies en stoffig en na een tijdje wil je er van af en krijg je er nog 50 cent voor op de rommelmarkt.. 97,5% verlies... 35.226 euro weg gegooid :'(!!!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:55:09 #158
236335 neen
schone schijn
pi_84888762
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nu lijkt het alsof ik niet van lezen hou maar dat is ook weer niet zo. Ik vind het alleen zonde om zo veel geld te laten verstoffen... Een nieuw boek kost 20 euro of zo? 30 per plank keer 6 planken = 36.000 euro.

Die boeken worden oud en vies en stoffig en na een tijdje wil je er van af en krijg je er nog 50 cent voor op de rommelmarkt.. 97,5% verlies... 35.226 euro weg gegooid :'(!!!
een 0 teveel :P
pi_84888787
Ik kwets nu vast veel mensen maar dat geleuter over boeken 'Ja je ziet goed aan Tim Krabé dat hij een schaker is. Zijn heldere gestructureerde boeken, stap voor stap uitgedacht. Net als in een schaakspel.'

Flikker toch op :')
pi_84888825
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:55 schreef neen het volgende:

[..]

een 0 teveel :P
Hahaha omg. Maar mijn oog is dicht en onstoken dus ik zie maar de helft oO<
pi_84888834
Zoiets PF? (die kast vind ik zelf ook mooi!)

Dit vind ik ook leuk, al denk ik niet dat ik het in mijn eigen huis zou willen:
[himg]ttp://weblog.oudestal.nl/wp-content/uploads/2010/01/wit-interieur.jpg[/img]

[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_84888864
quote:
Nu lijkt het alsof ik niet van lezen hou maar dat is ook weer niet zo. Ik vind het alleen zonde om zo veel geld te laten verstoffen... Een nieuw boek kost 20 euro of zo? 30 per plank keer 6 planken = 36.000 euro.

Je moet ze dan ook afstoffen af en toe. En ik wil er dus niet van af. :P

Ik heb trouwens wel een raar mechanisme ontdekt in mezelf en dat is dat als ik een boek herlees, natuurlijk wel weet wat er zo'n beetje gaat gebeuren, maar ik kan me daarvoor afsluiten. Dus ik kan dan onbewust hopen bijvoorbeeld dat het deze keer anders gaat, dat een bepaalde beslissing niet wordt genomen en dat je dus dan een heel ander verloop van het verhaal krijgt. Ik geef toe dat dat wel vreemd is. :+
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:58:53 #163
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_84888889
oh, als ik straks langer dan 6 maanden ergens blijf wil ik ook een echt huis, helemaal voor mij en van mij, en dan ga ik ook los met de inrichting. Zo fijn lijkt me dat! En ik heb zoveel boeken overal en nergens staan....Ik hou van boeken!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_84888957
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:56 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik kwets nu vast veel mensen maar dat geleuter over boeken 'Ja je ziet goed aan Tim Krabé dat hij een schaker is. Zijn heldere gestructureerde boeken, stap voor stap uitgedacht. Net als in een schaakspel.'

Flikker toch op :')
Er, dat niet per sé een schakerskenmerk, dat is gewoon een kenmerk van een goede schrijver. :)
pi_84888984
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:57 schreef conleche het volgende:
Ik heb trouwens wel een raar mechanisme ontdekt in mezelf en dat is dat als ik een boek herlees, natuurlijk wel weet wat er zo'n beetje gaat gebeuren, maar ik kan me daarvoor afsluiten. Dus ik kan dan onbewust hopen bijvoorbeeld dat het deze keer anders gaat, dat een bepaalde beslissing niet wordt genomen en dat je dus dan een heel ander verloop van het verhaal krijgt. Ik geef toe dat dat wel vreemd is. :+
Haha, dat doe ik ook :D Ik kan mezelf sowieso helemaal verliezen in een boek O+
pi_84888998
Dit is mijn boekenkast. De onderste plank is voor administratie. dan een halve plank voor studieboeken en de rest is make-up hoek :')!

Omg, m'n kamer was hier zo een zootje! *schaamt zich diep* en de kast ook :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_84889030
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:00 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Er, dat niet per sé een schakerskenmerk, dat is gewoon een kenmerk van een goede schrijver. :)
Is een beroemde quote hoor :D

-edit-

Niet helemaal zo.. maar op de middelebare school hadden wij huppeldepup lexicon met allemaal kenmerken van schrijvers.. kudos als je dat zei :')
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:02:50 #168
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84889043
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:52 schreef conleche het volgende:
Ik heb sommige boeken wel 5x gelezen. Dan heb ik zin in een bepaalde sfeer en dan weet ik welk boek erbij past. Zoiets.

En XM, ik heb die Louis Couperus serie ook, van mijn vader gekregen voor mijn verjaardag. Ik was vroeger helemaal dol op Couperus. Moet ik ook weer eens herlezen. Ben benieuwd of dat nog steeds zo is.
Ik ben ook echt gek op Couperus. Vind die stijl echt prachtig. Moest voor mijn studie 'Een berg van licht' lezen. De hele groep worstelde zich er echt doorheen, maar ik vond het super :D.

Wat ik echt vreselijk vind is Simon Vestdijk, daar kom ik gewoon niet doorheen. En Multatuli. En Rachels rokje van Charlotte Mutsaers :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_84889159
quote:
Nu lijkt het alsof ik niet van lezen hou maar dat is ook weer niet zo. Ik vind het alleen zonde om zo veel geld te laten verstoffen... Een nieuw boek kost 20 euro of zo? 30 per plank keer 6 planken en 10 boekenkasten = 36.000 euro.

Ik koop ze juist bij de rommelmarkt en de kringloop, stuk goedkoper. ^O^

We hebben vier Billy's beneden en vier Billy's boven propvol met boeken.
En nu komen we onderhand boekenkastruimte tekort. :')
pi_84889201
Ik ben ook gek op Couperus trouwens. :D
pi_84889203
Bijgelezen tot halverwege deel 1115. London was geweldig. Ik ben weer single.

Sorry voor de enorme egopost.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:09:25 #172
236335 neen
schone schijn
pi_84889253
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:08 schreef DevilsAndDust het volgende:

Oh :o ? Sterkte!
pi_84889269
quote:

Wat is er gebeurd?
pi_84889280
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:30 schreef anna82 het volgende:
XM, wat fantastisch die boekenkast!

En Phaidra, qua sfeer vind ik de banken dan niet zo goed bij elkaar passen. Of hebben jullie zo'n groot huis dat ze heel ver uit elkaar staan? :)

Ons huisje van 60m2, heeft ook alleen maar witte muren, een lichte vloer, 1 grote grijze loungebank, een licht houten tafel met witte O+ Eames O+ stoelen en een zwarte piano. Kleur komt van bloemen, boeken, kussens en schilderijen aan de muur! En onze achtermuur bestaat uit glas, dus je ziet ook veel groen van de tuin. Ik vind het zo'n heerlijk huisje O+
Ze staan iig niet in dezelfde ruimte. Maar het is sowieso nog geen uitgemaakte zaak. Ons kennende gaat het nog wel een jaartje duren, we zijn beide nogal slecht in kopen doorhakken :P .

O+ Piano O+ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_84889283
Huh DaD?
pi_84889323
Ik vind het gewoon leuk om te zien hoe iedereen z'n huis weer anders inricht. Kan me in een heleboel stijlen wel vinden, ik had denk ik net zo goed voor iets héél kleurrijks kunnen gaan, ware het niet dat mijn lief wat meer van de rustige interieurs houdt. Zelf vind ik zowel dat van PF als van Ewelina mooi, maar die oranje bank die hier voorbij kwam vind ik ook gaaf! Ons huis is wit/hout/grijs met hier en daar wat eigen dingen (ook aan de muur O+ , die hebben we van schoonpaps gekregen ) die het persoonlijk maken:

En de meeste boeken staan op mijn werkkamer:

pi_84889337
Jeutje DaD :o what happened? Sterkte meis :*.
pi_84889373
'Ik kan niet zonder je en we horen bij elkaar' duurt blijkbaar niet langer dan drie weken, bij m'n ex.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:13:55 #179
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84889411
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind het gewoon leuk om te zien hoe iedereen z'n huis weer anders inricht. Kan me in een heleboel stijlen wel vinden, ik had denk ik net zo goed voor iets héél kleurrijks kunnen gaan, ware het niet dat mijn lief wat meer van de rustige interieurs houdt. Zelf vind ik zowel dat van PF als van Ewelina mooi, maar die oranje bank die hier voorbij kwam vind ik ook gaaf! Ons huis is wit/hout/grijs met hier en daar wat eigen dingen (ook aan de muur O+ , die hebben we van schoonpaps gekregen ) die het persoonlijk maken:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En de meeste boeken staan op mijn werkkamer:

[ afbeelding ]
Nais!! :Y

BoConcept?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_84889423
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:31 schreef conleche het volgende:
Ik heb 3 boekenkasten, waarvan 2 om m'n pijpenla van een kamer te breken en die 2 zijn zo diep dat er aan allebei de kanten boeken in kunnen. Vet handig. Ik vind boeken de mooiste accessoires die er zijn. Dat maakt een huis direct persoonlijk. Voor de rest heb ik zowel oude meuk als spul van Ikea.

Valt me op dat zo weinig mensen schilderijen aan de muur hebben. Dat zou moeten veranderen. :+

XM: zie ik daar de reeks van Louis Couperus in jouw kast staan?

Ik wil dolgraag een mooi schilderij aan de muur, maar dat is toch best een dure aankoop. Dat in combinatie met de overvloed aan keus maakt dat we nog even wachten tot in ieder geval de inrichting een definitieve vorm heeft aangenomen :+ . Er hangt nu wel een schilderij boven de bank, komt bij de expo vandaan. Geen heel grote uitgave, maar toch iets origineler dan een ikea-paneel...
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:14:14 #181
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84889424
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
'Ik kan niet zonder je en we horen bij elkaar' duurt blijkbaar niet langer dan drie weken, bij m'n ex.
-O- :'(

Hoe kan dat nou??
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:15:06 #182
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_84889452
quote:

quote:
wat een lul zeg. Ongeloofelijk.
:*
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_84889454
ohhhh, DaD, wat verdrietig! :'( . Veel sterkte meis :* .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_84889467
quote:
Nouja zeg :{ dat is zuur.
Zomaar?
pi_84889469
Als je in zo een huis woont, met veel hout, zijn kleuren als ossenbloedrood, donkerblauw, donkergroen, okergeel etc prachtig. Het hangt dus ook echt van het huis af.

pi_84889497
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:15 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Als je in zo een huis woont, met veel hout, zijn kleuren als ossenbloedrood, donkerblauw, donkergroen, okergeel etc prachtig. Het hangt dus ook echt van het huis af.

[ afbeelding ]
Er is dus naast mijn moeder nóg iemand op de wereld die vindt dat ossenbloedrood een kleur is :').
En ik haar er maar mee pesten :@ .
pi_84889551
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:15 schreef AKnynke het volgende:
wat een lul zeg. Ongeloofelijk.
Dat dus! Dat was ook 't eerste dat ik dacht.

Sterkte DaD :*
pi_84889575
quote:
Geen ruzie, niets? Je kwam terug uit Londen en dat was dat? Ik geloof dat jouw ex een onvolwassen stuk vreten is.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:19:46 #189
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84889619
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:16 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Er is dus naast mijn moeder nóg iemand op de wereld die vindt dat ossenbloedrood een kleur is :').
Ik denk dat je ruzie krijgt met heel de Zweedse bevolking als je zegt dat het niet zo is :+
pi_84889625
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:16 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Volgens mij is het gewoon een kleur van histor :')
pi_84889652
Wat is het verschil dan tussen bordeauxrood en ossenbloedrood en gewoon "donkerrood"?
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:21:35 #192
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84889682
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:02 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik ben ook echt gek op Couperus. Vind die stijl echt prachtig. Moest voor mijn studie 'Een berg van licht' lezen. De hele groep worstelde zich er echt doorheen, maar ik vond het super :D.

Wat ik echt vreselijk vind is Simon Vestdijk, daar kom ik gewoon niet doorheen. En Multatuli. En Rachels rokje van Charlotte Mutsaers :').

Van Simon Vestdijk heb ik alleen 'Terug tot Ina Damman' gelezen en dat vond ik een fijn boek. Ik wilde altijd de Anton Wachter-cyclus nog eens lezen, maar ik geloof dat ik niet zo goed kan tegen schrijvers die overduidelijk over zichzelf schrijven en elke scheet uitvergroten tot een gebeurtenis van wereldformaat :').

Heb je 'Majesteit' en 'Wereldvrede' van Couperus ook gelezen?

@ DaD: Nou ja zeg! Dat verwachtte ook niemand... Sterkte! :*.
Heb je wel een nieuw tantezeggertje?
Niet meer actief op Fok!
pi_84889738
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat is het verschil dan tussen bordeauxrood en ossenbloedrood en gewoon "donkerrood"?
In bordeauxrood zit meestal meer blauw. Donkerrood is geen aparte benaming, dus dat kan dan wel op allebei slaan, I guess.
pi_84889761
Als ik op de volledige naam van Co google (wou een schilderij zoeken) dan zie ik bij afbeeldingen eerst een paar leuke foto's van Co, dan een stoeipoezen pakje en vervolgens DaD en Vik! :o
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:25:25 #195
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84889823
Als ik op haar naam Google krijg ik geen resultaten? :'). Wat doe ik fout!? :o.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:27:32 #196
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84889893
Bah trouwens.

Zaterdag hebben wij een verjaardag en Nachtwacht had toegezegd mee te zullen gaan. Komt er vanochtend een kaartje van z'n moeder en zus dat zij hun verjaardag óók vieren. Blijkt Nachtwacht zondag al tegen z'n moeder gezegd te hebben dat het wel kon, terwijl hij later tegen mij zei dat hij zaterdag mee zou gaan naar mijn broer en z'n vrouw.
Niet meer actief op Fok!
pi_84889898
Oh ik ben ook helemaal weg van prenten. Dus ik zou heel graag een origineel 18e eeuwse prent aan de muur willen hebben ipv een schilderij O+ . Ik spaar nog even verder....
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_84889925
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:23 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Als ik op de volledige naam van Co google (wou een schilderij zoeken) dan zie ik bij afbeeldingen eerst een paar leuke foto's van Co, dan een stoeipoezen pakje en vervolgens DaD en Vik! :o
Dat zijn hun Hyvesfoto's geloof ik. :P

Lijstje:

O1 om 5 uur, ik kon niet slapen: bordje yoghurt met krokante muesli. (Pak gekregen bij een Albertbestelling en wordt gebruikt als slaapmiddel. :+ )
O2: gekookt eitje, 2 crackers met filet americain
S: stepshape/interval
L: 2x geroosterd brood met sla, filet americain en ui
T: halve mango
T: wodka, chips
D: Thais prutje met rijst of noedels
pi_84889941
quote:
Why? Denk dat je beter af bent dan zonder hem :* Sterkte!
pi_84889954
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:25 schreef Viking84 het volgende:
Als ik op haar naam Google krijg ik geen resultaten? :'). Wat doe ik fout!? :o.
Heb je de i en de j wel op de goede plek? :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')