quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:23 schreef Gia het volgende:
[..]
74 met 5 partijen is nog veel wankeler.
Jij denkt dat CDA wel met PvdA en alle linkse en christelijke partijen in een coalitie gaat zitten?quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:22 schreef Jojoke het volgende:
Dus dan heeft alleen Cohen nog opties om tot een meerderheidskabinet te komen.
Rutte speelt met vuur met zo'n uitspraak.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:06 schreef men.mulder het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)pties_onbespreekbaar
Rutte ga zo door!
Zeker met Verhagen aan het hoofd is die kans nihil natuurlijk, maar qua zetelaantal kan het.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij denkt dat CDA wel met PvdA en alle linkse en christelijke partijen in een coalitie gaat zitten?
Dream on!!
En zonder CDA krijgt ook Cohen nooit een meerderheid. Want de VVD doet daar ook niet aan mee.
ik snap niet zo goed waarom hij deze doet, of hoeven ze eigenlijk niet meer formeel te onderhandelen en is alles eigenlijk al rond?quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Rutte speelt met vuur met zo'n uitspraak.
vijf stabiele degelijke partijen zijn toch stabieler dan zo een bende bijeengeschraapt onbekwamen als in de pVV (zie ook de LPF).quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:23 schreef Gia het volgende:
[..]
74 met 5 partijen is nog veel wankeler.
Maar Rutte is goed bezig. Vooral doorgaan!
Niet zo'n vreemde constatering als je kijkt naar de uitslag per stembus, zoals ik al aangaf hebben de multicul wijken van Den Bosch een zeer hoog PVV-gehalte, maar ook een hoog PvdA-gehalte. De welvarende buurten van Den Bosch hebben paarse partijen een hoog aandeel.quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vreemde constatering aangezien de PVV niet bijster populair is in multiculti-vestigingen zoals Amsterdam en Den Haag. De PVV haalde de meeste stemmen in de provincies (Limburg en Brabant)
Hij doet het om verder onderzoek naar een meerderheidskabinet te blokkeren, wat waarschijnlijk verschillende fractievoorzitters vandaag aan Lubbers wilde voorstellen. Gevolg is wel dat hij nog maar 1 optie heeft, wat zijn onderhandelingspositie ten opzichte van CDA-PVV CDA zal verzwakken.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
ik snap niet zo goed waarom hij deze doet, of hoeven ze eigenlijk niet meer formeel te onderhandelen en is alles eigenlijk al rond?
Anders zet je je zelf wel heel erg klem zo, nu de vvd alle andere opties af heeft gezworen kan het cda al weer wat meer eisen lijkt me.
Rutte zet hiermee het CDA onder druk. Mochten de onderhandelingen toch stuk lopen, dan is hij daar in ieder geval niet verantwoordelijk voor. Want hij wilde immers graag.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
ik snap niet zo goed waarom hij deze doet, of hoeven ze eigenlijk niet meer formeel te onderhandelen en is alles eigenlijk al rond?
Anders zet je je zelf wel heel erg klem zo, nu de vvd alle andere opties af heeft gezworen kan het cda al weer wat meer eisen lijkt me.
PVV is de grootste in Den Haag,...hoezo niet populairquote:Op maandag 2 augustus 2010 09:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vreemde constatering aangezien de PVV niet bijster populair is in multiculti-vestigingen zoals Amsterdam en Den Haag. De PVV haalde de meeste stemmen in de provincies (Limburg en Brabant)
quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:35 schreef ethiraseth het volgende:
Kan niet wachten het rechtse schip te zien branden. Zijn we eindelijk van het gezeik af dat rechts het veel beter zal doen en dat links altijd alles verpest.
CDA, VVD en PVV doen niet mee met PvdA. Zeker niet als Cohen zou gaan formeren.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:30 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
vijf stabiele degelijke partijen zijn toch stabieler dan zo een bende bijeengeschraapt onbekwamen als in de pVV (zie ook de LPF).
maar goed, ik leun de komende vier jaar achterover en zie wel waar het schip strand....
Oei, daar had men niet op gerekend..... hoe zat dat ook alweer met die stabiele meerderheid?quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:48 schreef Gia het volgende:
[..]
CDA, VVD en PVV doen niet mee met PvdA. Zeker niet als Cohen zou gaan formeren.
Even de zeteltjes erbij halen:
PvdA 30
SP 15
GL 10
CU 5
PvdD 2
SGP 2
Opgeteld komen ze met 6 (!) partijen op slechts 64 zetels.
Zonder CDA en VVD kan links helemaal niks!!!
Oeps, D66 vergeten. Die hebben ook nog 10 zetels.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Oei, daar had men niet op gerekend..... hoe zat dat ook alweer met die stabiele meerderheid?
Zolang het in het voordeel van links is zullen ze dit stabiel noemenquote:Op maandag 2 augustus 2010 10:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Oeps, D66 vergeten. Die hebben ook nog 10 zetels.
Maar goed, dan komen ze dus met 7 (!) partijen nog maar aan 74 zetels!!
Erg stabiel hoor, regeren met 7 partijen.
Je laat op geen enkele manier zien dat datgene wat nu gaan krijgen wel stabiel is. Dus geniet ervan zolang het duurt. (CDA en de VVD vechten elkaar ook regelmatig het kot uit). Overigens heeft niemand gezegd dat er een echte linkse regering moe tkomen (ik niet in ieder geval). dat snapt iedereen dat dat niet kan, dus die voorbeelden zijn verspilde moeite.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:48 schreef Gia het volgende:
[..]
PvdA 30
SP 15
GL 10
CU 5
PvdD 2
SGP 2
Opgeteld komen ze met 6 (!) partijen op slechts 64 zetels.
Nee ok maar men stelt hier dat het nu niet stabiel is en met al die andere flutpartijen bij elkaar dan wel, beetje vreemd niet?quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:55 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel maar ik ben nog steeds niet overtuigd dat datgeen wat nu gaan krijgen wel stabiel is. Dus geniet ervan zolang het duurt. (CDA en de VVD vechten elkaar ook regelmatig het kot uit)
Wat doet de SGP in het rijtje, die zitten meer in de PVV-hoek. De enige optie met Cohen en zonder VVD, die eventueel mogelijk is ivm landsbelang blah blah is misschien: PvdA-CDA-D66-Groenlinks-CU. De D66 en CU zitten nog een beetje in de hoek van het CDA. Maar deze combi van 5 partijen is onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:48 schreef Gia het volgende:
[..]
PvdA 30
SP 15
GL 10
D66 10
CU 5
PvdD 2
SGP 2
Opgeteld komen ze met 7 (!) partijen op slechts 74 zetels.
CDA met PvdA is ongeloofwaardig. Dat zal de kiezer ook niet pikken, na de val van het vorige kabinet.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:57 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wat doet de SGP in het rijtje, die zitten meer in de PVV-hoek. De enige optie met Cohen en zonder VVD, die eventueel mogelijk is ivm landsbelang blah blah is misschien: PvdA-CDA-D66-Groenlinks-CU. De D66 en CU zitten nog een beetje in de hoek van het CDA. Maar deze combi van 5 partijen is onwaarschijnlijk.
nederland = telegraaf = het volk = de kiezerquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Kijk, Nederland is het met mij eens dat Joppie het voor zichzelf verknald heeft..... iets met gokken en verliezen, alleen is links een slechte verliezer:
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_Rutte_onzin__.html
De PVV is de 2e partij in Den Haag. Ze zijn dus verschrikkelijk populair.quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rutte heeft PaarsPlus geblokkeerd en Cohen een middenkabinet. En nogmaals, dat kan je Job moeilijk kwalijk nemen. Waarom in een kabinet gaan zitten met een partij waarmee je met ruzie uit elkaar bent gegaan? Liever niet. Indien rechts alsnog mislukt zullen we zien wie het laatste lacht. Want Rutte heeft een samenwerking met de PvdA nu bijna onmogelijk gemaakt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Kijk, Nederland is het met mij eens dat Joppie het voor zichzelf verknald heeft..... iets met gokken en verliezen, alleen is links een slechte verliezer:
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_Rutte_onzin__.html
En in Amsterdam was de PvdA veruit de grootste.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:15 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
De PVV is de 2e partij in Den Haag. Ze zijn dus verschrikkelijk populair.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |