abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:02:49 #101
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_84973604
Unthinkable was 90 minuten op het randje van mijn stoel zitten. Ontzettend spannend. Deed mij qua moraliteit denken aan The Siege, maar dit ging nog wel een stapje verder.
En Jackson is zelfs met een buikje nog een badass ;)
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_84973867
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 14:02 schreef Cheiron het volgende:
Unthinkable was 90 minuten op het randje van mijn stoel zitten. Ontzettend spannend. Deed mij qua moraliteit denken aan The Siege, maar dit ging nog wel een stapje verder.
die heb ik ook gisteren gezien. Idd spannende film die zo voorbij vliegt.

Vind Michael Sheen de beste acteur van deze generatie. Ongelooflijk wat voor diverse rollen die man moeiteloos neerzet. Of het nu Tony Blair, een terrorist, een journalist of een actieheld is. 8.2/10
pi_84975528
Terminator Salvation
Beetje standaard actie film, lekker voorspelbaar, een beetje wat ik ervan verwachte.
IMDB 6.8
Me 6.5

Kick-Ass
Dacht van te voren dat dit weer zo een disney kinderfilm was, maar bleek achteraf helemaal niet zo te zijn. Was behoorlijk verrast van het verhaal, actie en leuke humor in de film.
IMDB 8.2
Me 9
Jij altijd met je patat en appelmoes. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze relatie!
pi_84976333
Requiem For A Dream
The hopes and dreams of four ambitious people are shattered when their drug addictions begin spiraling out of control.

Indrukwekkende film. De sterke muziek en goede acteerprestaties. Mèn, wat een impact heeft deze film, zeker het einde.

IMDb: 8,5
Mijn cijfer: 9,0
pi_84978413
Toy Story 3
Het eerste en tweede deel heb ik jaren geleden eens gezien, en onlangs het derde deel gekeken. Doet niet onder voor de eerste 2 delen, en is niet alleen voor kinderen leuk. Kijkt lekker weg, een 7.5 :)

Inception
Erg mooi gefilmd, en uiteraard een goed verhaal. Het leek in het begin alsof de film lastig te volgen zou zijn, maar dat viel toch erg mee. Moet wel zeggen dat ik de film toch iets overgewaardeerd vind met de 10en die hij soms krijgt, ik vind het een goede 8.5

Ferris Bueller's Day Off
Een klassieker :) Leuk om na een hele tijd weer eens te zien, en voelt niet ouderwets aan. Niet alle acteurs zijn even briljant, maar dat is totaal niet storend. Net als bovenstaande film een 8.5

Hot Tub Time Machine
Na er het een en ander over gehoord te hebben ook maar eens bekeken, en ik vond het een erg leuke film. Hij werd veel vergeleken met The Hangover qua soort humor, maar ik vond deze persoonlijk leuker. Leuk om eens met wat vrienden en bier te kijken, een 7.5.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 19:56:38 #106
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_84984036
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 14:12 schreef planethugo het volgende:

[..]

die heb ik ook gisteren gezien. Idd spannende film die zo voorbij vliegt.

Vind Michael Sheen de beste acteur van deze generatie. Ongelooflijk wat voor diverse rollen die man moeiteloos neerzet. Of het nu Tony Blair, een terrorist, een journalist of een actieheld is. 8.2/10
Moet eerlijk toegeven dat ik hem alleen van Underworld kende en dacht "wow, die kan meer dan alleen een weerwolf spelen :D "

Overigens net Shutter Island achter de rug. Heel aardig. Spannend, lekker donker en een goede cast. Het einde zat er aan te komen, maar ik zat zo in het "nu" van het verhaal dat ik er geen moment echt aan gedacht heb.
  Moderator zaterdag 7 augustus 2010 @ 21:01:10 #107
9859 crew  Karina
Woman
pi_84986314
The Sorcerer's Apprentice
Fantasie

Het is weer heel origineel allemaal, het gaat weer over Merlin en Morgana le Fay en Morgana moet weer verslagen worden door een speciale tovenaar, die er in het begin natuurlijk weer helemaal niets van bakt. Ook is er weer een meisje, een bad guy, etc.

Niet zo'n beste film, misschien dat kinderen hem leuk vinden.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 22:10:09 #108
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_84989004
Kick Ass
Toen de film uitkwam was ik hevig geïnteresseerd, maar ben ik er niet aan toegekomen de film te kijken. Nu wel en ik vond het een aardige tegenvaller. Uitgangspunt blijft geweldig, maar de uitwerking doet het niet voor mij. De combinatie van een knocked up achtige comedy in combinatie met een actiefilm.. nope.

Daarnaast vond ik de film op maar 1 moment echt grappig ("everything ok? Yes boss" -> loopt naar een bazooka toe met geschiet op de achtergrond) en de vechtscenes en nutteloze dialogen ben ik na een uur maar met 2* speed gaan bekijken.

Nee, de hype van deze film ontgaat mij compleet
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 22:14:40 #109
312608 Nectar
Ain't that sweet
pi_84989177
Leon

Goeie film, beetje pedo alleen.

cijfer: 8
pi_84989191
The karate kid (2010)

Verenigde Staten / China
Actie / Drama
140 minuten

geregisseerd door Harald Zwart
met Jaden Smith, Jackie Chan en Taraji P. Henson

Dre (Jaden Smith) is een skateboardende, gameverslaafde jongen die gedwongen is naar China te verhuizen, omdat zijn moeder (Taraji P. Henson) daar voor haar werk heen moet. Dre past zich maar moeilijk aan en wordt in elkaar geslagen door de plaatselijke pestkop. Mr. Han (Jackie Chan) is een klusjesman die Dre’s blauwe oog ziet en hem aanbiedt om hem martial arts en de Chinese taal te leren. Op deze manier kan Dre zich verdedigen tegen de leerlingen van de Li Quan Ha’s Fighting Dragon School of Kung-Fu.

Ik vond het een erg leuke film om naar te kijken, vond het niet erg dat het 2 uur en 15minuten duurde.. Heb me geen seconde verveelt. echt ehele leuke film

7.5 tot 8!
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 22:34:11 #111
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_84989913
Herbie :)

leuke film.. :9~ ;)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 augustus 2010 @ 22:35:32 #112
862 Arcee
Look closer
pi_84989983
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 15:40 schreef Butterfly91 het volgende:
Requiem For A Dream
The hopes and dreams of four ambitious people are shattered when their drug addictions begin spiraling out of control.

Indrukwekkende film. De sterke muziek en goede acteerprestaties. Mèn, wat een impact heeft deze film, zeker het einde.

IMDb: 8,5
Mijn cijfer: 9,0
"My arm... my fuckin' arm!"
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 22:37:38 #113
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_84990071
Con Air

Mwoehaha, vette actie met vette oneliners. Het komt er mee weg, ja hoor ja. Ik kan er niet echt de vinger opleggen waarom het Con Air lukt. Ik houd het er maar op dat deze film zich vooral niet serieus wil nemen, uitstekend geproduceerd is en bovendien een geniale bijrol van Steve Buscemi bevat. Kostelijk vermaak hoe dan ook :Y. Cijfer: 7

New Moon

Bôoh, wat een overtrokken vampierendrama is dit. Was ik in deel 1 nog enigzins mals over Bella (Kirsten Stewart), hier kan ze geen potten meer breken. De filmkijker moet een vervelend en zeikerig tienermeisje verdragen, dat moeilijk kijkt en moeilijk uit haar woorden komt. Die Pattinson is nog vervelender met zijn zwaar aangezette emo-looks. Enkel wat opzichtig debiele scenes (die rond de film Face Punch :')) maken de film kijkbaar. Voor de rest is het veel poeha om niks. Cijfer: 4

Get Smart

Af en toe is Get Smart lichtelijk lollig. Steve Carell kan leuk zijn tekst leveren met grappige intonatie en Anne Hathaway is niet verkeerd om naar te kijken. Vooruit, dat was te verteren. De schrijvers (twee voor het verhaal, twee voor de karakters :|) krijgen wel een onvoldoende. Wanneer leert men eens dat je plot er echt niet beter van wordt wanneer er meer schrijvers tegen aan gegooid worden. Al met al matige film dus. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_84991142
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 14:02 schreef Cheiron het volgende:
Heb hem net ook gezien en viel me niet tegen. Vooral op het eind zijn er een aantal sterke twists in het verhaal. En normaliter ben ik geen fan van Samuel, maar deze rol pakte hij goed aan samen met die chick van de Matrix :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_84993773
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:05 schreef casper019 het volgende:
Big nothing

http://www.moviemeter.nl/film/40061

[ afbeelding ]

Verenigd Koninkrijk / Canada
Komedie / Thriller
86 minuten

geregisseerd door Jean-Baptiste Andrea
met David Schwimmer, Simon Pegg en Alice Eve

Een gefrustreerde werkloze leraar Charlie (David Schwimmer) besluit om zich, samen met zwendelaar Gus (Simon Pegg) en zijn vriendin, te storten op een chantagegeval. Niets loopt echter volgens het plan en de grootst mogelijke wanorde is het gevolg.

Hele leuke flotte film, die heerlijk wegkijkt... heb me er ontzttend mee vermaakt echt een aanrader!!
dikke 7.5
Op basis van je positieve omschrijving de film vandaag gezien, en het is zeker een aanrader!
pi_84993784
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:37 schreef Falco het volgende:
Con Air

[ afbeelding ]

Mwoehaha, vette actie met vette oneliners. Het komt er mee weg, ja hoor ja. Ik kan er niet echt de vinger opleggen waarom het Con Air lukt. Ik houd het er maar op dat deze film zich vooral niet serieus wil nemen, uitstekend geproduceerd is en bovendien een geniale bijrol van Steve Buscemi bevat. Kostelijk vermaak hoe dan ook :Y. Cijfer: 7

Buscemi _O_ ghost world al eens gezien?
^
  zondag 8 augustus 2010 @ 00:27:43 #117
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_84994157
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 00:16 schreef liveevil het volgende:

[..]

Die man gaat er elk jaar enger uitzien :D perfect voor films ^O^
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 8 augustus 2010 @ 00:37:59 #118
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_84994422
quote:

[..]

Nooit van gehoord, maar toch fijn hoe je in dit topic regelmatig goede tips tegenkomt :) ^O^
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 8 augustus 2010 @ 00:46:51 #119
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_84994630
quote:

[..]

Jazeker, daar is Buscemi echt supergoed. In Armageddon vulde ie ook zijn rol heel tof in :P.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_84994751
Paranormal Entity

Soortgelijk aan de bekende Paranormal Activity. Vind hem matig..

IMDB: 4,4 ( :') )
Ik: 6
  Moderator zondag 8 augustus 2010 @ 00:55:47 #121
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_84994911
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 00:51 schreef GuitarJJ het volgende:
Paranormal Entity

Soortgelijk aan de bekende Paranormal Activity. Vind hem matig..

IMDB: 4,4 ( :') )
Ik: 6
Daar staat die maatschappij bekend om: The Asylum
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_84995334
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 00:46 schreef Falco het volgende:

[..]

Jazeker, daar is Buscemi echt supergoed. In Armageddon vulde ie ook zijn rol heel tof in :P.
Reservoir dogs _O_

^
pi_84996804
Judge Dredd (1995)

http://www.imdb.com/title/tt0113492/

Als je het genre 'post apocalytpic' kent, dan ken je deze film waarschijnlijk ook. Een erg goede en leuke film :Y

IMDB cijfer: 4.9
Mijn cijfer: 6.9
  zondag 8 augustus 2010 @ 02:15:38 #124
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_84997036
Tekken

:D :') ;( niet zo goed maar vond het wel leuk :') ..

Salt
Lekkere actiefilm. Lekker standaard. Zag het allemaal wel een beetje aankomen en sommige dingen waren wat onlogisch maar wel gewoon lekker vermakelijk. Angelina moet wat meer gaan eten, word er ook niet beter op.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_84999584
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 02:15 schreef N-E-R-D het volgende:
Tekken

:D :') ;( niet zo goed maar vond het wel leuk :') ..

Salt
Lekkere actiefilm. Lekker standaard. Zag het allemaal wel een beetje aankomen en sommige dingen waren wat onlogisch maar wel gewoon lekker vermakelijk. Angelina moet wat meer gaan eten, word er ook niet beter op.
Meer details over tekken, hoe is de film enzo?
ik wou em miss vanavond gaan kijken!!
pi_85000944
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:10 schreef Cheiron het volgende:
Kick Ass
Toen de film uitkwam was ik hevig geïnteresseerd, maar ben ik er niet aan toegekomen de film te kijken. Nu wel en ik vond het een aardige tegenvaller. Uitgangspunt blijft geweldig, maar de uitwerking doet het niet voor mij. De combinatie van een knocked up achtige comedy in combinatie met een actiefilm.. nope.

Daarnaast vond ik de film op maar 1 moment echt grappig ("everything ok? Yes boss" -> loopt naar een bazooka toe met geschiet op de achtergrond) en de vechtscenes en nutteloze dialogen ben ik na een uur maar met 2* speed gaan bekijken.

Was Hitgirl toen al in the picture?
(sorry het is al weer even geleden dat ik de film gezien heb)
Ik weet dat ik vooral de 2e helft van de film erg grappig vond, met name om Hitgirl.
pi_85001284
Hoe overleef ik....?

quote:
Verfilming naar de populaire boeken van Francine Oomen over de dertienjarige Rosa die allerlei puberproblemen aan haar hoofd heeft

Rosa van Dijk is een gevoelig, fantasierijk meisje van dertien. Ze is, zoals bijna alle meisjes van haar leeftijd, erg onzeker over zichzelf. Na de scheiding van haar ouders woont ze bij haar moeder in Den Bosch. Rosa's moeder heeft een baby van haar nieuwe vriend Alexander, die in Groningen woont. Ze besluit bij hem in te trekken en Rosa moet natuurlijk mee. Ze is dol op haar halfbroertje, maar minder op haar gloednieuwe stiefvader, die ze stiekmen Apenbil noemt vanwege zijn harige achterwerk. Rosa moet alles wat haar veilig en bekend is achterlaten. Hoe gaat ze dit, en vooral zichzelf overleven?
Echt een film voor jonge meiden maar ik heb me er prima mee vermaakt, deed me denken aan mijn tienerjaren, het gaat over allemaal tienerproblemen waar elk meisje van een jaar of 13/14 wel mee worsteld.

Blast from the past

quote:
Adam is de zoon van Christopher Walken en Sissy Spacek die ooit heilig geloofden in Het Rode Gevaar en de Atoomdreiging. In 1962 doken zij tijdens een vermoede nucleaire ramp een ondergrondse schuilkelder in, waarbij het tijdslot werd vastgezet op 35 jaar. Ondergronds leren zijn zoon Adam dansen, manieren, lief zijn en waarden en normen van het gezin. Als na ruim 3 decennia Adam naar boven kan om de voorraden aan te vullen (de Webbers zijn ervan overtuigd dat bovengronds niet te leven valt) klimt hij dus als een hartstikke aardige ongeschonden joch Los Angeles anno nu in. Daar loopt hij Eve (Allicia Silverstone) tegen het lijf, en deze cynische stadsjuffer legt hem uit hoe het ultramoderne leven in elkaar zit.
Al tig keer gezien maar ik blijf er om lachen, heerlijke film (al komt de film wat langzaam op gang)

Twilight

quote:
Als Isabella Swan naar het regenachtige Forks verhuist en de mysterieuze en aantrekkelijke Edward Cullen ontmoet, neemt haar leven een spannende en angstige wending. Edward, met zijn krijtwitte huid, gouden ogen, betoverende stem en bovennatuurlijke gave, is zowel onweerstaanbaar als ongenaakbaar. Tot nu toe heeft hij zijn ware identiteit verborgen weten te houden, maar Bella is vastbesloten achter zijn duistere geheim te komen. Wat Bella zich niet realiseert, is dat ze haar leven en dat van anderen in gevaar brengt naarmate ze hem beter leert kennen. Misschien is het zelfs al te laat…
Ik wilde toch maar eens kijken waarop deze film zo populair is.
Wel aardig, maar de special effect hadden wel wat beter gemogen!
Vind het begin van de film, waarin het "nog niet duidelijk" is wat Edward is wel goed, maar vanaf het moment dat dat uitkomt vind ik Bella hooguit irritant.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wild things

quote:
Sam Lombardo (Matt Dillon) is de meest populaire leraar op zijn school. Kelly (Denise Richards) is één van zijn leerlingen. Op een dag dringt ze zijn huis binnen waar ze hem probeert te verleiden. De volgende dag vertelt ze overstuur dat Sam haar heeft verkracht. Een paar dagen later bekent een ander meisje, Suzie (Neve Campbell), dat zij eerder al door hem verkracht was. Hij heeft hulp nodig om zijn onschuld te bewijzen en neemt daarom Ken Bowden (Bill Murray) in de arm, de enige advocaat die de zaak aan wil nemen.
Na al die meidenfilms was het wel weer tijd voor een ander soort film!
Ook al is deze film al regelmatig op tv geweest, ik had hem nog nooit gekeken.
Super film, beetje rare shots soms, rare keuzes, maar het verhaal is erg leuk, een paar onverwachte wendingen, zeker wel een aanradertje!

[ Bericht 2% gewijzigd door musicfreakyme op 08-08-2010 20:48:04 ]
  zondag 8 augustus 2010 @ 11:32:12 #128
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_85001808
Timboektoe
:)
  zondag 8 augustus 2010 @ 11:33:05 #129
312608 Nectar
Ain't that sweet
pi_85001828
Virus.

Goeie film met goeie Special effecten.

Oordeel: 8
  zondag 8 augustus 2010 @ 15:25:16 #130
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_85009478
Crazy Heart 2009
Mooie film hoor, vooral Bridges is inderdaad oscarwaardig.
6.5

The Ghost Writer 2010
Goede cast, goede regisseur. Ook de decors zijn mooi en komen de film ten goede.
Het verhaal komt wat traag op gang, laat de karakters zonder teveel opsmuk zien. Pierce Brosnan komt sterk naar voren evenals Ewan McGregor. Als het verhaal dan eindelijk begint te lopen wordt de spanning heel traag opgebouwd.
Het enige wat de film mist is een wat onvoorspelbaarder einde en wat amerikaans thriller gevoel. Ik krijg de indruk dat men de decors nog beter had kunnen gebruiken.
Het is een verfilming. Het boek heb ik niet gelezen, misschien heeft Polanski het boek teveel proberen te volgen?
8.5

Peacock 2010
Beetje vreemde film met een nogal mysterieuze sfeer. Gaat deze film nu over een travestiet of een mentaal labiele persoon? Geen idee. Als iemand het antwoord weet, mag die mij altijd inlichten :).
7
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_85009905
Phone Booth (gister op tv)
Geen topfilm, maar wel vermakelijk.
Ik: 7,0
IMDb: 7,2
pi_85010167
The Joneses
Origineel concept en wel vermakelijk voor een keertje
7.0

Forgetting Sarah Marshall
Wel lachen af en toe maar ken betere comedy's
7.0

The Prestige
Spannende film met interessante twisten in het verhaal
8.5

Unthinkable
Enorm spannende film
8.0

Inception
Misschien wel één van de beste films die ik ooit heb gezien
9.5
pi_85010287
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:10 schreef Cheiron het volgende:
Kick Ass

Lol, een film niet afkijken en toch zeggen dat ie niet leuk is.
pi_85014833
Hot Tub Time Machine
Leuke en vermakelijke film.. je kan deze denk ik het beste kijken met vrienden en bier.
Ik ben altijd wel voor dit soort films. Vind deze persoonlijk ook beter dan the hangover.

7.5
Jij altijd met je patat en appelmoes. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze relatie!
pi_85015492
Lovely bones

quote:
Susie Salmon (Saoirse Ronan), is een meisje van veertien dat verkracht en vermoord wordt door haar buurman. In de tussenwereld ziet ze hoe haar familie om gaat met het tragische verlies. Terwijl haar vader ronddoolt om de vermeende moordenaar van zijn dochter op te sporen, glijdt Susie’s moeder langzaam weg van haar gezin. Toch blijkt gaandeweg dat er in Susie's afwezigheid ook een nieuwe kracht schuilt, die de breekbare familiebanden opnieuw met elkaar verbindt. Daarnaast volgt Susie ook de moordenaar, die alle bewijzen probeert te verbergen en op het punt staat opnieuw toe te slaan...
Hele mooie film, ik las wisselende meningen hier over deze film, maar ik vond hem erg mooi.
Er zitten wel een paar "vage"momenten in,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
misschien moet ik er even bij vermelden dat ik het boek nooit gelezen heb. Maar het blijft natuurlijk het engst wat je maar kunt bedenken - iemand "neemt' een geliefde van je af, en je weet niet of diegene nog leeft, en of ze hem of haar ooit vinden.
Nogmaals, mooie film.
  † In Memoriam † zondag 8 augustus 2010 @ 19:14:23 #136
264940 8108139dpths
pi_85017760

Godverdomme, wat een gave film. _O_
"...and I am Lucifer, the devil in the flesh." })

zondag 8 augustus 2010 @ 20:48:13 #137
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_85021627
Crazy Heart (2009, VS, Scott Cooper)
De grootste reden om deze film te zien is Jeff Bridges, die de film draagt met gemak in de terecht met een oscar bekroonde hoofdrol. Verder is het een heel degelijke film over een oude alcoholistisch muzikant.
cijfer: 7.5
pi_85021839
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:14 schreef 8108139dpths het volgende:
Godverdomme, wat een gave film. _O_

Dat is toch het verhaal van die "echte" filmpjes die op youtube staan?
Van dat duitssprekende meisje?
  † In Memoriam † zondag 8 augustus 2010 @ 20:55:46 #139
264940 8108139dpths
pi_85022044
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:52 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Dat is toch het verhaal van die "echte" filmpjes die op youtube staan?
Van dat duitssprekende meisje?
Daar is het op gebaseerd ja. :Y

:X
  zondag 8 augustus 2010 @ 21:00:00 #140
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85022265
Make Way For Tomorrow
"This movie will make a stone cry!" zei Orson Welles ooit over Leo McCarey`s drama Make Way For Tomorrow. Die uitspraak slaat de spijker redelijk op z`n kop. Het verhaal over een bejaard echtpaar dat door financiële problemen hun huis kwijt raakt en beide bij een ander kind in trekt is een echte tear jerker zonder echt overdreven sentimenteel te worden of geforceerd aan te doen. Het voelt écht. Het knappe is dat je iedere seconde van de film mee leeft met het echtpaar - met hun paar uur samenzijn in Manhattan op het einde als hoogtepunt- , terwijl je op het zelfde moment ook de beweegredenen van hun kinderen (die hun ouders eigenlijk liever niet in huis hebben) begrijpt. McCarey zet ze niet neer als boemannen maar als mensen, mensen die te zeer gesteld zijn op hun eigen vertrouwde leventje om voor hun ouders te kunnen of willen zorgen.
Dat maakt de film 75 jaar na de release misschien nog wel actueler dan destijds.
Een pracht film.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Frankenstein
Eén van de meest invloedrijke horror films aller tijden stond al een aantal jaar in m`n kast (of eigenlijk er boven op, vanwege grote van de doos) maar had `m nog nooit gezien.
Veel van de memorabele scenes had ik wel al gezien, het zij in stukjes op tv of in andere films die er gebruik van maakten (hé, Mel Brooks!), maar dus nog nooit het geheel.
Ik vond `m erg goed. Niet nagelbijtend spannend maar wel een soort onderhuidse spanning die de film goed sfeer geeft. Ook de totale afwezigheid van muziek is apart maar het werkt juist wel sfeer verhogend.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 08-08-2010 21:57:53 ]
pi_85024387
Mij gisteravond vermaakt met 2 films:

1: Predators in the bioscoop

ik denk dat jullie allemaal nu wel een beetje weten waar de film over gaat....... maar ik vond hem matig en zeker niet waard om hem in de bioscoop te zien! Het zou een leuke film zijn voor een donderdagavond op veronica of Net5 of wat dan ook, maar zeker niet waard om voor naar de bioscoop te gaan!

2: Op aanraden van een Fokker! heb ik maar Grave of the Fireflies gekeken

wat een prachtige film _O_ ...... Wow, echt een zeer boeiend animatiefilm over een jongen en een meisje in de tweede wereld oorlog uit Japan die hun ouders verloren hebben. De Jongen probeert het zo leuk mogelijk voor de meisje te houden, zodat als zij uit de oorlog komen zij nog bij hun vader terecht kunnen maar verder vertel ik niets meer anders zal ik te veel verklappen!

Echt een zeer goede aanrader, zeker als je net als ik van animatiefilms houd, dan is dit echt een topper!

Mijn cijfer: 9/10

IMDB: 8.2/10
pi_85025646
Het Regent Gehaktballen

Verenigde Staten
Animatie / Familie
90 minuten

geregisseerd door Phil Lord en Chris Miller (II)
met de stemmen van Bill Hader, Anna Faris en James Caan

Flint Lockwood (Bill Hader) is een mislukte uitvinder, die met creaties als een apengedachtenvertaler helaas weinig succes oogst. Tot hij op een dag een machine uitvindt die ervoor zorgt dat het donuts, ijsjes en gehaktballen regent. De enige vriend en collega van Flint is Steve, een aapje dat alleen maar aan eten denkt. Sam (Anna Farris) is een enthousiaste stagiaire die voor een weerstation werkt. Ze droomt er van om een professionele weervrouw te worden en die droom zou wel eens werkelijkheid kunnen worden wanneer ze als enige bericht over een bui van cheeseburgers.

Ik vond het een hele leuke film, zeker ook leuk voor de ouderen (ben zelf 22) onder ons. kijkt erg lekker weg en heb me er ontzettend mee vermaakt... kon ik hem nog eens in 3D zien!

dikke 7.5 tot 8
pi_85028076
Vanavond The Assembly (Ji jie hao) (2007) gekeken

China / Hongkong
Oorlog / Drama
120 minuten
Awards:19 wins & 9 nominations

geregisseerd door Xiaogang Feng
met Hanyu Zhang, Fan Liao en Wenkang Yuan

Uit onderzoek onder twintig grote bioscopen bleek dat deze film van regisseur in 2007 dé publiekstrekker van het moment was

Het verhaal vindt plaats in 1948, juist op het hoogtepunt van de bloedige Chinese burgeroorlog. De kapitein van het communistische leger heeft een bevel gekregen om een defensiepunt te verdedigen kosten wat het kost. Hij en zijn troepen hebben de toestemming om terug te vallen, zodra de assemblage is opgeblazen.

Viel me tegen. Vond m zelfs bijna saai. Geen enkel moment dat ik op t puntje van m'n stoel heb gezeten, geen enkel wow-moment.

Ik geef 5.9/10
IMDB 7.5/10

[ Bericht 2% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 08-08-2010 23:04:40 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_85029050
Suf weekendje achter de rug met genoeg tijd om handen om 's wat films te kijken. :)
Ik begon met een Ierse film en was meteen weer zo verknocht aan de sfeer en taal van dat land dat ik alleen maar Ierse films heb zitten bekijken.

The Wind That Shakes The Barley - Ken Loach (2006)

Ireland 1920: workers from field and country unite to form volunteer guerrilla armies to face the ruthless "Black and Tan" squads that are being shipped from Britain to block Ireland's bid for independence.

Erg mooie film over de vroegere dagen van het conflict in Ierland. De Ieren worden hier ontzettend sympathiek afgeschilderd door de (nota bene Britse) regisseur en de Engelsen komen er als zwijnen vanaf (waar wat dat betreft een kern van waarheid in zit). Sterk verhaal, maar ook ontzettend goed uitgeacteerd door de Ierse cast, met als bekend gezicht Cillian Murphy. En de prachtige landschappen van het zuidelijke Ierland zijn altijd een mooi decor voor een film. De film kent een aantal heftige scenes een heftige einde die als een mokerslag aankomt (te verwachten bij een film als deze), maar weet een goed rustig tempo aan te houden. Erg mooie film en nog leerzaam ook... :P

IMDb: 7,6 / ik: 8,5

Ondine - Neil Jordan (2009)

The story of an Irish fisherman who discovers a woman in his fishing net who he believes to be a mermaid.

Klinkt suf, maar dat is het gelukkig niet. Correctie op de synopsis, het gaat niet om een zeemeermin, maar om een 'selkie' (een Britse zeelegende). Big difference. ;)
Colin Farrell speelt de hoofdrol als nurkse visser met een alcoholistisch verleden, een wijsneuzig dochtertje met een nierziekte en een slechte reputatie in zijn te kleine dorp. Het zou er allemaal veel te dik bovenop kunnen liggen, maar ik vond dat het allemaal netjes en smaakvol rondgesmeerd werd. Een mooi klein filmpje met een goede sfeer, erg mooie beelden en een warme soundtrack met o.a. Lisa Hannigan en Sigur Rós.

IMDb: 7,0 / ik: 7,5

The Crying Game - Neil Jordan (1992)

A British soldier is kidnaped by IRA terrorists. He befriends one of his captors, who is drawn into the soldier's world.

Prima film van dezelfde regisseur (Neil Jordan). Stephen Rae zet een lekker droge Ier neer die, na de kortstondige vriendschap met bovengenoemde Engelse soldaat onderkomen zoekt in Londen en langzaam iets opbouwt met diens vriendin. Langzame film met weinig actie (zeker voor een film waar de IRA zo'n grote rol in speelt), maar genoeg wendingkjes en leuke dialogen om het interessant te houden.

IMDb: 7,3 / ik: 7,0

Disco Pigs - Kirsten Sheridan (dochter van Jim Sheridan) (2001)

Pig and Runt - born on the same day, in the same hospital, moments apart. Twins, all but by blood. Inseparable from birth, they are almost telepathic. They are also partners in crime, with an appetite for recklessness, exploration and destruction.

Kleine film over twee zielsverwanten die het spoor bijster raken. Cillian Murphy schittert hier weer opnieuw en zet een manische puber neer met oprechte emoties en angstaanjagende uitbarstingen. Zijn seksuele ontwakening en de nieuwe relaties die zijn soulmate aangaat veroorzaken scheuren in hun hechte verbintenis en via een aantal heftige scenes eindigt de film met een treurig, maar vreemd genoeg erg vredig einde. De dialogen deden me met de combinatie van liefkozingen, babytaal en maffe woorden een beetje aan Clockwork Orange denken en hadden in ieder geval hetzelfde intrigerende effect.
Sterke film!

IMDb: 6,5 / ik: 7,5

The Boxer - Jim Sheridan (vader van Kirsten Sheridan ;)) (1997)

Nineteen year old Danny Flynn is imprisoned for his involvement with the IRA in Belfast. He leaves behind his family and his fourteen year old girlfriend, Maggie Hamill. Fourteen years later, Danny is released from prison and returns to his old working class neighborhood to resume his life as a boxer, fighting and opening a boxing club training aspiring young boxers.

Maar natuurlijk gaat dat allemaal niet zo makkelijk. Hij wordt geconfronteerd met zijn onafgesloten relatie met Maggie en hoge druk van de IRA naar aanleiding van zijn vredige en verbindende plannen voor de sportschool waar iedereen welkom is.
Alhoewel het een grotendeels Ierse film is, zijn de twee hoofdrollen vergeven aan twee Londense acteurs: Daniel Day Lewis en Emily Watson. Eerstgenoemde stelt eigenlijk nooit teleur en zet hier ook weer een sterk personage weer. Emily Watson doet het prima, maar schittert nergens echt. Onderhoudende, maar vrij voorspelbare, film met als decor de grauwe straten van Belfast.
Het acteerwerk van Daniel Day Lewis redt gelukkig een hoop en het sfeertje kan mijn toch wel weer pakken.

IMDb: 6,9 / ik: 7,0
pi_85029414
Kom net terug van Inception, zeker een goede film, maar zoals zo vaak gebeurd, valt ie tegen omdat je er na alle verhalen teveel van verwacht.

Toch een 9.
pi_85029845
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:13 schreef TJLinden het volgende:
Suf weekendje achter de rug met genoeg tijd om handen om 's wat films te kijken. :)
Ik begon met een Ierse film en was meteen weer zo verknocht aan de sfeer en taal van dat land dat ik alleen maar Ierse films heb zitten bekijken. [ afbeelding ]

[ afbeelding ]

The Wind That Shakes The Barley - Ken Loach (2006)

Ireland 1920: workers from field and country unite to form volunteer guerrilla armies to face the ruthless "Black and Tan" squads that are being shipped from Britain to block Ireland's bid for independence.

Erg mooie film over de vroegere dagen van het conflict in Ierland. De Ieren worden hier ontzettend sympathiek afgeschilderd door de (nota bene Britse) regisseur en de Engelsen komen er als zwijnen vanaf (waar wat dat betreft een kern van waarheid in zit). Sterk verhaal, maar ook ontzettend goed uitgeacteerd door de Ierse cast, met als bekend gezicht Cillian Murphy. En de prachtige landschappen van het zuidelijke Ierland zijn altijd een mooi decor voor een film. De film kent een aantal heftige scenes een heftige einde die als een mokerslag aankomt (te verwachten bij een film als deze), maar weet een goed rustig tempo aan te houden. Erg mooie film en nog leerzaam ook... :P

IMDb: 7,6 / ik: 8,5

[ afbeelding ]

Ondine - Neil Jordan (2009)

The story of an Irish fisherman who discovers a woman in his fishing net who he believes to be a mermaid.

Klinkt suf, maar dat is het gelukkig niet. Correctie op de synopsis, het gaat niet om een zeemeermin, maar om een 'selkie' (een Britse zeelegende). Big difference. ;)
Colin Farrell speelt de hoofdrol als nurkse visser met een alcoholistisch verleden, een wijsneuzig dochtertje met een nierziekte en een slechte reputatie in zijn te kleine dorp. Het zou er allemaal veel te dik bovenop kunnen liggen, maar ik vond dat het allemaal netjes en smaakvol rondgesmeerd werd. Een mooi klein filmpje met een goede sfeer, erg mooie beelden en een warme soundtrack met o.a. Lisa Hannigan en Sigur Rós.

IMDb: 7,0 / ik: 7,5

[ afbeelding ]

The Crying Game - Neil Jordan (1992)

A British soldier is kidnaped by IRA terrorists. He befriends one of his captors, who is drawn into the soldier's world.

Prima film van dezelfde regisseur (Neil Jordan). Stephen Rae zet een lekker droge Ier neer die, na de kortstondige vriendschap met bovengenoemde Engelse soldaat onderkomen zoekt in Londen en langzaam iets opbouwt met diens vriendin. Langzame film met weinig actie (zeker voor een film waar de IRA zo'n grote rol in speelt), maar genoeg wendingkjes en leuke dialogen om het interessant te houden.

IMDb: 7,3 / ik: 7,0

[ afbeelding ]

Disco Pigs - Kirsten Sheridan (dochter van Jim Sheridan) (2001)

Pig and Runt - born on the same day, in the same hospital, moments apart. Twins, all but by blood. Inseparable from birth, they are almost telepathic. They are also partners in crime, with an appetite for recklessness, exploration and destruction.

Kleine film over twee zielsverwanten die het spoor bijster raken. Cillian Murphy schittert hier weer opnieuw en zet een manische puber neer met oprechte emoties en angstaanjagende uitbarstingen. Zijn seksuele ontwakening en de nieuwe relaties die zijn soulmate aangaat veroorzaken scheuren in hun hechte verbintenis en via een aantal heftige scenes eindigt de film met een treurig, maar vreemd genoeg erg vredig einde. De dialogen deden me met de combinatie van liefkozingen, babytaal en maffe woorden een beetje aan Clockwork Orange denken en hadden in ieder geval hetzelfde intrigerende effect.
Sterke film!

IMDb: 6,5 / ik: 7,5

[ afbeelding ]

The Boxer - Jim Sheridan (vader van Kirsten Sheridan ;)) (1997)

Nineteen year old Danny Flynn is imprisoned for his involvement with the IRA in Belfast. He leaves behind his family and his fourteen year old girlfriend, Maggie Hamill. Fourteen years later, Danny is released from prison and returns to his old working class neighborhood to resume his life as a boxer, fighting and opening a boxing club training aspiring young boxers.

Maar natuurlijk gaat dat allemaal niet zo makkelijk. Hij wordt geconfronteerd met zijn onafgesloten relatie met Maggie en hoge druk van de IRA naar aanleiding van zijn vredige en verbindende plannen voor de sportschool waar iedereen welkom is.
Alhoewel het een grotendeels Ierse film is, zijn de twee hoofdrollen vergeven aan twee Londense acteurs: Daniel Day Lewis en Emily Watson. Eerstgenoemde stelt eigenlijk nooit teleur en zet hier ook weer een sterk personage weer. Emily Watson doet het prima, maar schittert nergens echt. Onderhoudende, maar vrij voorspelbare, film met als decor de grauwe straten van Belfast.
Het acteerwerk van Daniel Day Lewis redt gelukkig een hoop en het sfeertje kan mijn toch wel weer pakken.

IMDb: 6,9 / ik: 7,0
Pff ondine vond ik echt een tegenvaller juist!
  zondag 8 augustus 2010 @ 23:32:15 #147
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_85030032
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:50 schreef JDx het volgende:

[..]

Lol, een film niet afkijken en toch zeggen dat ie niet leuk is.
Beter leren lezen slimmerik :')

quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:54 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Was Hitgirl toen al in the picture?
(sorry het is al weer even geleden dat ik de film gezien heb)
Ik weet dat ik vooral de 2e helft van de film erg grappig vond, met name om Hitgirl.
Ja, Hitgirl heb ik gezien. Deed het gewoon niet voor me. Ergens op IMDB loopt ook een thread van iemand die aangeeft dat de combinatie van humor (niet mijn soort in dit geval) en hard geweld bij hem niet werkte. Voor mij was dit precies zo
pi_85030556
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:32 schreef Cheiron het volgende:

Beter leren lezen slimmerik :')

Snap ook niet hoe ik erbij kom :')
pi_85036877
Grotesque (2009)

Als je denkt dat je alles wel hebt gehad, is daar de Japanse horrorfilm 'Grotesque'. Dit is echt niet voor mensen met een zwakke maag. Een verliefd stel wordt gekidnapped door een psychopaat en op een verschrikkelijke manier gefolterd. We hebben het hier over vingers afzagen, darmen uit het lichaam trekken en meer. Zowel de jongen als het meisje wordt door de kidnapper bevredigd en krijgen een ongewild orgasme. Het meisje krijgt zelfs een spuitend orgasme. Verder worden er nog meerdere ledematen afgezaagd en is het allemaal behoorlijk bloederig. 'Hostel' en 'Saw' zijn er niets bij.

Als het je genre is: Cijfer: 7
pi_85037928
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 03:25 schreef jenna12893 het volgende:
Grotesque (2009)

[ afbeelding ]

Als je denkt dat je alles wel hebt gehad, is daar de Japanse horrorfilm 'Grotesque'. Dit is echt niet voor mensen met een zwakke maag. Een verliefd stel wordt gekidnapped door een psychopaat en op een verschrikkelijke manier gefolterd. We hebben het hier over vingers afzagen, darmen uit het lichaam trekken en meer. Zowel de jongen als het meisje wordt door de kidnapper bevredigd en krijgen een ongewild orgasme. Het meisje krijgt zelfs een spuitend orgasme. Verder worden er nog meerdere ledematen afgezaagd en is het allemaal behoorlijk bloederig. 'Hostel' en 'Saw' zijn er niets bij.

Als het je genre is: Cijfer: 7
Die heb ik ook een tijd geleden gezien, ik hoorde dat dit een van de extreemste Japanse films zou zijn. Maar het viel nog mee :)
Ik vond de extreemheid niet erger dan de gemiddelde Japanse film ;)
Wat ik dan wel tof vond is
SPOILER
.

Ik geef m ook een 7/10

Een tijdje geleden Tetsuo: The Iron Man gekeken. Dat is toch een van de meest bizarre films die ik ooit heb gezien :)

Japan
Actie / Science-Fiction
67 minuten

geregisseerd door Shinya Tsukamoto
met Tomorowo Taguchi, Kei Fujiwara en Nobu Kanaoka

Een keurige Japanse zakenman ramt zijn auto per ongeluk tegen die van een cyberpunk die als hobby heeft metalen onderdelen te transplanteren in zijn lichaam. Na deze ontmoeting begint de zakenman op onverklaarbare wijze te veranderen in een metalen cyborg. Zijn identiteit en die van de cyberpunk worden langzaam maar zeker verweven tot één.

Ik 6.5/10
IMDB 7/10

[ Bericht 11% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 09-08-2010 08:27:26 ]
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:17:35 #151
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_85039598
After.Life 2010
Een jonge vrouw bevindt zich na een zwaar auto ongeluk tussen het leven en de dood. De begrafenisondernemer met schijnbaar een bepaalde gave probeert Anna te helpen met de stap naar het hiernamaals.
Beetje rare film, maar de sfeer zit wel goed. Ook vind ik het einde wat raar aflopen. Hebben sommige mensen deze film ook gezien? Zo ja, kunnen jullie mij misschien het volgende vertellen:

SPOILER
7
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_85040362
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:17 schreef banaantjeEE het volgende:
After.Life 2010
Een jonge vrouw bevindt zich na een zwaar auto ongeluk tussen het leven en de dood. De begrafenisondernemer met schijnbaar een bepaalde gave probeert Anna te helpen met de stap naar het hiernamaals.
Beetje rare film, maar de sfeer zit wel goed. Ook vind ik het einde wat raar aflopen. Hebben sommige mensen deze film ook gezien? Zo ja, kunnen jullie mij misschien het volgende vertellen:

SPOILER
7
Helemaal mee eens met het cijfer :)
pi_85042269
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:42 schreef JDx het volgende:

[..]

Snap ook niet hoe ik erbij kom :')
Ik hoop dat je dat sarcastisch bedoeld ;)

Trouwens vind ik als je een film versneld afspeelt, je de film net zogoed uit kunt zetten, want dat slaat natuurlijk helemaal nergens op!
pi_85044480
Women in Trouble gekeken op aanraden van Entourage kijkers omdat er een aantal castleden in meespelen. De titel doet een romatische komedie vermoeden maar dat valt wel mee. Het is meer een film met vrouwen die allemaal hun eigen probleempjes hebben en dat verpakt met wat domme humor. De film zit verder gevuld met lange dialogen die wat weg hebben van de Tarantino stijl.

Best een vermakelijke, niet standaard, komedie. 6,5 / 10
pi_85048465
A Single Man
A story that centers on an English professor who, after the sudden death of his partner tries to go about his typical day in Los Angeles.

Prima film. Alles ziet er gelikt uit en Colin Firth zet de sterke Prof. George Falconer neer.

IMDb: 7,7
Mijn cijfer: 7,3
  maandag 9 augustus 2010 @ 15:50:43 #156
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_85052540
Inception.

Ik wist dat het een hoog cijfer had op IMDB, maar toch verwachtte ik er niet veel van. het eerste kwartier van de film vond ik eigenlijk niet zo super. maar hoe verder het verhaal vorderde, begon ik het beter te vinden. ik begon het ook wat meer te begrijpen. op het einde kwam de film pas goed los vond ik, er kwam meer spanning in. goede acteurs, goede director, goede film dus.

Cijfer: 8,8.
pi_85056779
spoilers

Inception

Stelde teleur, maar desondanks wil ik wel toevoegen dat het een goede film is. Maar zeker niet de 9.2 die hij nu op imdb heeft waard. Ik zou zeggen, een 7,5 is een mooi en nauwkeuriger cijfer. Het verhaal is niet zo briljant als de meeste mensen je willen doen geloven en er zitten veel slordigheidjes in de film, daarnaast ook nog een aantal ongeloofwaardige feiten (nee ik bedoel niet het dromen betreden, maar meer de duizenden kogels en nooit iemand raken). De CGI is wel ongelooflijk goed, in mijn mening veel beter gebruikt dan in bijvoorbeeld avatar. Inception blijft niet met CGI strooien maar past het toe waar nodig, een complimentje waard. Soms lijkt het wel of Inception een matrix-achtig sfeertje wil creëren maar dit lukt niet, en door de vele verhaallijnen door elkaar heen, wordt het soms chaotisch. Bijvoorbeeld de slotscene waarin hij uitlegt geeft over zijn eerder gepleegde inception, tegelijk zie je shots uit alle droomlevels en een intieme scene tussen dom en mal. Dit gaat gewoon niet samen, actie/spektakel en drama, elkaar afwisselend om de zoveel seconden.

Volgens mij ligt het aan Nolan, iets in zijn films stelt me altijd teleur, zo vond ik TDK ook een leuke film maar helemaal niet briljant. Ook TDK heeft een veels te hoog cijfer op Imdb.

Speciale vermelding voor de rol van Ellen Page, nu een aantal films van haar gezien en volgens mij kunnen we nog veel van haar verwachten

Toch wel weer wat getypt maar de conclusie is dit:

Cijfer: 7,5
Imdb: 9.2
<hr>
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:48:21 #158
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_85060264
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:25 schreef Dawnbreaker het volgende:
spoilers

Inception
[ afbeelding ]

Stelde teleur, maar desondanks wil ik wel toevoegen dat het een goede film is. Maar zeker niet de 9.2 die hij nu op imdb heeft waard. Ik zou zeggen, een 7,5 is een mooi en nauwkeuriger cijfer. Het verhaal is niet zo briljant als de meeste mensen je willen doen geloven en er zitten veel slordigheidjes in de film, daarnaast ook nog een aantal ongeloofwaardige feiten (nee ik bedoel niet het dromen betreden, maar meer de duizenden kogels en nooit iemand raken). De CGI is wel ongelooflijk goed, in mijn mening veel beter gebruikt dan in bijvoorbeeld avatar. Inception blijft niet met CGI strooien maar past het toe waar nodig, een complimentje waard. Soms lijkt het wel of Inception een matrix-achtig sfeertje wil creëren maar dit lukt niet, en door de vele verhaallijnen door elkaar heen, wordt het soms chaotisch. Bijvoorbeeld de slotscene waarin hij uitlegt geeft over zijn eerder gepleegde inception, tegelijk zie je shots uit alle droomlevels en een intieme scene tussen dom en mal. Dit gaat gewoon niet samen, actie/spektakel en drama, elkaar afwisselend om de zoveel seconden.

Volgens mij ligt het aan Nolan, iets in zijn films stelt me altijd teleur, zo vond ik TDK ook een leuke film maar helemaal niet briljant. Ook TDK heeft een veels te hoog cijfer op Imdb.

Speciale vermelding voor de rol van Ellen Page, nu een aantal films van haar gezien en volgens mij kunnen we nog veel van haar verwachten
[ afbeelding ]

Idd een goede rol van Page, maar ze leek nog zo jong, ze hadden wel een iets oudere vrouw mogen uitkiezen vind ik. alsnog goed gespeeld :Y
  Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 20:03:07 #159
9859 crew  Karina
Woman
pi_85063245
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:17 schreef banaantjeEE het volgende:
After.Life 2010

SPOILER
7
Volgens mij het tweede, tenminste, zo heb ik het uitgelegd.
SPOILER
.

Zelf heb ik dit weekend:
Copycat Killer gekeken.
Japanse thriller/detective

Nogal ingewikkeld verhaal over twee seriemoordenaars die de perfecte moord willen plegen en deze moord in een ander zijn schoenen willen schuiven.

Ertussendoor zie je de grootvader van een van de slachtoffers, die de moord op zijn kleindochter verborgen houdt voor zijn dochter (de moeder van het vermoordde meisje). Verder zie je tussendoor beelden van een aktualiteitenprogramma en een journaliste die zich met het verhaal van de moorden bezighoudt.

Ik moest erg goed opletten om het verhaal te kunnen volgen, maar op het eind werd het allemaal duidelijk. Goede film, maar zoals gezegd, het is opletten geblazen. Heel bizar op het eind trouwens.
SPOILER

[ Bericht 14% gewijzigd door Karina op 09-08-2010 20:10:58 ]
niet zo tof doen
pi_85063398
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:48 schreef tochweerhenk het volgende:

[..]

Idd een goede rol van Page, maar ze leek nog zo jong, ze hadden wel een iets oudere vrouw mogen uitkiezen vind ik. alsnog goed gespeeld :Y
Een wat oudere mevrouw voor de rol van een top-studente architectuur? volgens mij gaat dat niet echt goed samen, of ze moet dom zijn en paar keer blijven zitten zodat ze wat ouder is, of ze moet al een architecte zijn?

of is dat te ver gezocht door mij :@
pi_85063694
Fifty Dead Men Walking

http://www.imdb.com/title/tt1097643/

Erg goede film, wel wat traag. Verbaasd me dat hij zo'n laag cijfer heeft bij imdb.

Mijn cijfer 8,5/10
imdb cijfer 6,9/10
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:18:08 #162
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_85063965
The Abyss

Poehee, dit is een lange zit, zeker als je the special edition bekijkt. Helemaal bevredigend vond ik het niet. In het begin voelt alles langdradig aan en is het maar wachten totdat er echt iets spannends gebeurt. Afijn, het komt er gelukkig nog wel met hippe special effects (die hippe bewegende waterkolom _O_). Camerons hoogdravende epossen vind ik echter minder boeiend dan zijn bazige no-nonsens actiefilms, zoals een Terminator of Aliens. Dit verhaal had ook in zo'n stijl verteld kunnen worden :Y. Cijfer: 6,5

Our Hospitality

Buster Keaton is altijd een minder bekend figuur uit de vroege cinema-geschiedenis en dat is jammer. Hij is een ware entertainer, die humor en actie uitstekend weet te combineren. In deze vroege film wordt een familievete uit de doeken gedaan. Vrij gewoontjes qua plot, al heeft het tijdens de treinreis nog her en der geinige vondsten. Het lijkt me duidelijk dat Buster Keaton hier ideeën heeft opgedaan voor zijn meesterwerk The General. Een spectaculaire eindscene maakt het allemaal af. Cijfer: 7,5

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 09-08-2010 22:15:30 ]
pi_85065011
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:25 schreef Dawnbreaker het volgende:
spoilers

Inception
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Je verwoord het prachtig, precies zoals ik de film beleefde. Het had idd soms een wannabe(Matrix) gevoel, en veel mensen geven het ook snel een hoog cijfer, zo van, oh hij was ingewikkeld, dus goed. Tenminste dat idee had ik. Zei eerst een 9, maar denk dat een 8,5 beter was.

TDK heb ik amper afgekken, vond ik een 7.

Oja... Ellen Page O+
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:10:33 #164
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85070633
Enchanted
Beginnend als een ouderwetse Disney animatie film maar na een inleiding overgaand in live-action is Enchanted van begin tot einde een liefdevolle ode aan de tekenfilm klassiekers die Disney vroeger heeft gemaakt.
Regisseur Kevin Lima liet zich inspireren door alles van Sneeuwwitje tot Cinderella tot Sleeping Beauty (je kunt als extra op de blu-ray zelfs een spelletje spelen waarbij je fragmenten uit de film te zien krijgt en moet raden op welke Disney klassieker het gebaseerd is). Het is niet slechts een simpel aftrek van die prachtige films maar veel meer een hommage, waarin Amy Adams met verve de rol van de prinses speelt die in een hele andere wereld terecht komt: New York.
Het geheel is echt heel leuk en knap gemaakt waarbij de combinatie van animatie en live-action goed werkt. Ook de liedjes die zoals gebruikelijk in Disney sprookjes voorkomen zijn erg leuk.
Een hele leuke, vermakelijke film die ook voor volwassenen absoluut de moeite waard is.
Een zeer betoverende verrassing!

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_85071183
Leap year

Verenigde Staten / Ierland
Komedie / Romantiek
100 minuten

geregisseerd door Anand Tucker
met Amy Adams, Matthew Goode en Adam Scott

'Leap Year' gaat over Anna (Amy Adams) die naar Dublin vliegt om daar haar vriendje Jeremy (Adam Scott) ten huwelijk te vragen. Helaas gooit het slechte weer roet in het eten en moet ze vertrouwen op de Ierse hoteleigenaar Declan (Matthew Goode) om haar te helpen.

vanwege niet al te positieve reviews ben ik deze film met een vrij lage verwachting gaan kijken, maar alles bleek onwaat. Het is juist een ontzettend leuke film.. heb me er ontzettend mee vermaakt en ben echt blij em gezien te hebben. ik vind het een dikke aanrader

dikke 7.5!
pi_85072108
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 00:19 schreef DjinN het volgende:
En nu ga ik Amélie kijken :Y Gehoord dat dat een erg mooie en leuke film is dus ik ben benieuwd :D ^O^
die staat ook op m'n "to watch list" dus ik ben benieuwd wat je der van gaat vinden ;)
pi_85078314
i hope they serve beer in hell
http://www.imdb.com/title/tt1220628/

naar een boek van tucker max, zou waargebeurde zaken zijn.
heb ontzettend moeten lachen omdat veel dingen toch wel herkenbaar waren.

imdb 5.1
zelf 7.0
pi_85091842
Van het weekend Kick-Ass, Nineteen Eighty-Four en Ink gezien

Kick-Ass was totaal niet wat ik er van verwacht had. Bij de eerste scene met Hit-Girl zat ik met grote ogen te kijken wat er in hemelsnaam aan het gebeuren was. Hoe je van een flinterdun verhaaltje toch een briljante superheldenspoof kan maken, wat een humor.
Volledig eens met de 8.2 op IMDB

Nineteen Eigty-Four was er 1 in de categorie die moest ik altijd nog eens zien. Op een verloren zondagmiddag maar gedaan. Ik moest er even inkomen, vooral door het lagere tempo dan wat we tegenwoordig gewoon zijn. Maar toen ik er eenmaal in zat greep het me wel en beklemde het me behoorlijk. De sfeer wordt heel goed weergegeven en je gaat je echt meeleven met de hoofdpersoon. e uitzixhtloosheiod en het onrecht komen heel erg dichtbij. Ik geef toe ik heb het boek nooit gelezen terwijl ik het wel op m'n engelse lijst had staan op de middelbare school, boefje dat ik er ben. Dus of het verhaal afgeraffeld wordt of dat er hier en daar dingen weggelaten worden weet ik niet. Wat me verwonderde is dat ik bij het einde vreemd genoeg wel iets hoopgevends had, iets wat met dit thema nou niet het eerste is waar je aan denkt.
Toch wel een 8 waard.

Ink, mijn god wat een vage film, het eerste half uur heb je geen idee waar je nu in hemelsnaam naar zit te kijken. Maar wel mooi gemaakt, als je eindelijk door hebt waar het over gaat en wie wie is dan werkt het vage juist weer in het voordeel van de film en past het weer heel goed. Het plot is wat dun en kan je mijlenver aan zien komen, maar al met al blijf ik toch met een positief gevoel zitten. Zoals ik tegen degene met wie ik zat te kijken zei, volgens mij is hij wel beter met drugs op.
7,5 mag ie best hebben.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:30:58 #169
264940 8108139dpths
pi_85096959
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:06 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Op aanraden van jou ben ik 'm gaan kijken en hij is ronduit bizar. Maar je blijft kijken. Wat een mindfuck.

A Serbian Film dus. Hard. Grof. Ethische grenzen bijna overschrijdend. Maar zeker de moeite waard. Ik geef 'm een 7.5, omdat ik een acht echt wat hoog vindt. Want ondanks dat ie verhaaltechnisch wel blijft hangen, zijn het camera- en acteerwerk niet super.
Ik heb 'm inmiddels ook gezien, lang naar uitgekeken. Grove, zieke, soms erg zieke beelden (de scene met die baby :X). Er zat heel wat meer verhaal in dan ik had verwacht om eerlijk te zijn, een goed verhaal zelfs. Acteerwerk had inderdaad beter gekund, alhoewel de karakters an sich wel sterk overkwamen. Camerawerk was wat mij betreft prima.

Het was denk ik niet wat ik ervan had verwacht, maar ik vond 'm erg goed te doen. ^O^
pi_85097326
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:33 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

die staat ook op m'n "to watch list" dus ik ben benieuwd wat je der van gaat vinden ;)
Schande dat je z'n hoogstaand kunstwerk nog niet gezien hebt :N
;)
pi_85102304
Net A Life Less Ordinary (1997) gezien van Danny Boyle die ook Slumdog Millionaire maakte. Vond ik dit misschien toch beter? :P Leuke chemie tussen Cameron Diaz en Ewan Mcgregor. Met name Diaz als enorme bitch en Ewan als domme sukkel. Voor de rest enorm zoetsappig verhaal waar je zo door heen prikt maar sommige scenes tussen deze 2 zijn priceless.

7

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_85102749
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:40 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Schande dat je z'n hoogstaand kunstwerk nog niet gezien hebt :N
;)
ooit moet het de eerste keer zijn toch? :P
pi_85103088
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:30 schreef 8108139dpths het volgende:

[..]

Ik heb 'm inmiddels ook gezien, lang naar uitgekeken. Grove, zieke, soms erg zieke beelden (de scene met die baby :X). Er zat heel wat meer verhaal in dan ik had verwacht om eerlijk te zijn, een goed verhaal zelfs. Acteerwerk had inderdaad beter gekund, alhoewel de karakters an sich wel sterk overkwamen. Camerawerk was wat mij betreft prima.

Het was denk ik niet wat ik ervan had verwacht, maar ik vond 'm erg goed te doen. ^O^
Ik heb laatst wat vrienden verteld over deze film, paar anderen hebben hem ook gekeken en ik word nu opeens gezien als de zieke vriend :P alsof ik die film gemaakt heb. Zij waren zo nieuwsgierig om 'm te kijken toch? :'( :D :'(
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:07:36 #174
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85114978
Deathwatch
Een cast met veel bekende gezichten (oa. Jamie Bell, Andy Serkis, Kris Marshall) en een goed neergezette claustrofobische sfeer kunnen niet voorkomen dat deze film enkel opvalt door een erg rommelig script. Het lijkt alsof het onderhevig is geweest aan eindeloze herschrijvingen en besluiteloosheid van de makers.
Het uitgangspunt is goed maar de uitwerking laat dus te wensen over. Ook het belachelijk lang uitgerekte einde verpesten de film.
Erg matig dus.

IMDB Cijfer: 5,9/10
Mijn Cijfer: 5,0/10
pi_85115318
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:34 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

ooit moet het de eerste keer zijn toch? :P
Je hebt gelijk, beter laat dan nooit :)
Ik had geluk dat ik destijds de film met school heb gezien, anders had t waarschijnlijk ook even geduurd :)
pi_85116056
Net Public Enemy Number One (Part 2) gezien nadat ik 2 dagen geleden Part 1 heb gezien. Zeer interessante film over het leven van gangster Mesrine. Opzich wel typisch rise and fall filmpje, waar het toch net interessanter is omdat de film op werkelijkheid is berust. Bizar hoe die man geleefd heeft, schijt aan alles had, en ook de franse politie letterlijk vele malen te kijk zette. Ook voelt de laatste scene erg markant aan. Met name het ....
SPOILER

En Vincent Cassel was echt baas in deze 2 films _O_ Film leek ook erg veel op die John Dillinger film en Scarface.

Mesrine: Killer Instinct (2008) IMDB: 7.5
Zelf: 8
Mesrine: Public Enemy No. 1 (2008) IMDB: 7.4
Zelf: 8
pi_85118550
The Butterfly Effect 8,5/10

Wat een film, soms volgede ik het niet maar het was een fantastische film. Perfecte verhaal en steeds opnieuw ging alles fout. Wonderbaarlijk zijn liefde voor dat meisje, en toch heeft hij haar moeten laten gaan. Ik vind het wel jammer dat het slecht eindigde, ik kan daar echt niet tegen.

Ook een beetje vreemd dat hij door aan herinneringen te denken het verleden kon veranderen.
pi_85120495
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:21 schreef Scarface150993 het volgende:

Wat een film, soms volgede ik het niet maar het was een fantastische film. Perfecte verhaal en steeds opnieuw ging alles fout. Wonderbaarlijk zijn liefde voor dat meisje, en toch heeft hij haar moeten laten gaan. Ik vind het wel jammer dat het slecht eindigde, ik kan daar echt niet tegen.

Ook een beetje vreemd dat hij door aan herinneringen te denken het verleden kon veranderen.
Hebben wij wel dezelfde film gezien? Nouja.... ik vond het zeer zeker een mooie film, heel erg leuk om naar te kijken, maar ik denk dat een 8,5 of zelfs een 8 net wat te hoog is voor die film........? Wat ik jammer vond is dat ze niet alles uit zo een mooi en ingewikkeld concept (the butterfly effect) hadden gehaald, dus het kon naar mijn mening nog net iets beter met het verhaal.

nogmaals in het kort, een zeer leuke film maar daar kon zeker meer uit gehaald worden!
  woensdag 11 augustus 2010 @ 00:13:17 #179
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_85120866
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:21 schreef Scarface150993 het volgende:

Ik vond het maar een idiote film die met het kwartier belachelijker werd. Gelukkig hebben we daarna weinig meer hoeven zien van Ashton Kutcher.

SPOILER
Overal verstand van.
pi_85123617
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 00:13 schreef macondo het volgende:

[..]

Ik vond het maar een idiote film die met het kwartier belachelijker werd. Gelukkig hebben we daarna weinig meer hoeven zien van Ashton Kutcher.

SPOILER
Je hebt toch wel wat zaken gemist als je deze scene zo beschrijft...
pi_85123960
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 01:15 schreef Gray het volgende:

[..]

Je hebt toch wel wat zaken gemist als je deze scene zo beschrijft...
Nou eigenlijks snap ik ook niet hoe hij in die scene zich zo makkelijk overgaf aan een maffe jongetje.
pi_85124215
Shank

Een britse Banlieu 13 zou je deze film ook kunnen noemen. In Londen 2015 regeren bendes de straat. Een bende houdt zich echter aan de oldschool gedragsregels, ofwel niet moorden, uitbuiten etc. Wanneer een van de leden vermoord wordt door een rivaliserende bende, zijn ze uit op wraak. De film voert je mee in de zoektocht naar de dader, het hoofd van een agressieve bende jongeren.

Hetgeen mij het meest aansprak in deze film was de soundtrack, voornamelijk de britse drum 'n bass. Deze soundtracks zijn verweven in de film. Bijvoorbeeld wanneer de personages bijvoorbeeld zelf beginnen te rappen/zingen/beatboxen, waarna de soundtrack het overneemt.
Ook zijn de weergave van de scenes en hun overgangen opvallend. Zo zien we "ondertiteling", een trippende videogame scene en flitsende overgangen.

Dat de film zo slecht beoordeeld word zal komen door het verhaal, welk redelijk dunnetjes en voorspelbaar is. Toch is deze film zeker het kijken waard, al is het maar doordat Kaya Scodelario, bekend van de serie Skins als Effie Stonem, wederom haar optreden doet als een losgeslagen tienersletje. En zeg nou zelf, wie houdt daar nou niet van? ;)

IMDB: 3.8/10

Mijn cijfer: 7.5/10
pi_85126630
Net Amélie gekeken, omdat ik hem zo vaak terug zag in de top 100 lijsten

wat ik ervan vind?: Ik weet het echt niet..... nee serieus, ik weet het echt niet!

zeer goed verhaal, zeer origineel uitgepakt, leuke verhaalswijze, humor en vol met momenten die je een beetje wegvoeren (ben het woordje vergeten om dat te verwoorden ;( )

maar volgens mij was dat laatste puntje juist hetgeen wat het verhaal onderdeed, want daardoor leek het een beetje net te geforceerd overgebracht waardoor het een beetje zijn realisme verloor (het verhaal zelf hoeft niet helemaal realistisch te zijn, want Amelie leefde tenslotte min of meer in haar fantasie-wereld, maar ik bedoel meer de achtergrond en het leven om het verhaal heen)

door deze dilemma kan ik het verhaal dus jammer genoeg net niet helemaal goed plaatsen, want moet ik hem als een van de beste films beoordelen of juist niet?

nou ja, het is in ieder geval een film die je gezien moet hebben!

btw actrice was zeer goed gekozen, paste helemaal in dat verhaal en welke man/jongen kon nou niet verliefd op der worden :9~ , en verder acteerwerk meer dan goed uitgevoerd door iedereen eigenlijk!

SPOILER
IMDB-cijfer: 8,6

alhoewel ik de film niet echt kan plaatsen vind ik wel dat de film deze cijfer wel verdient heeft dus ga ik maar ook mee met een 8,6

edit: het moesten spoiler-tags worden geen quoto-tags
pi_85126890
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 00:19 schreef DjinN het volgende:
En nu ga ik Amélie kijken :Y Gehoord dat dat een erg mooie en leuke film is dus ik ben benieuwd :D ^O^
Kutfilm. Afrader.
pi_85127703
Ik geef Amélie 9.5
Audrey krijgt ook een 9.5 :)
pi_85129833
Zombieland gekeken gisteravond. het is een combinatie van komedie met wat horror erin verwerkt.

IMDB cijfer: 7.8 uit me hoofd

over het algemeen ben ik niet echt een horror fan, maar bij deze film viel het mee. ik kon best om de film lachen. beetje droge humor erin verwerkt, maar daar hou ik wel van.

ik vond het wel een 7 waard
pi_85130070
El espinazo del diablo (2001)

Persoonlijk meteen duidelijk dat het een film van Guilermo del Toro was, een beetje van Pan's Labyrinth en een beetje van The Orphanage. De slechterik is extreem slecht en het verhaal is boeiend. Hier en daar een schrikmomentje, en natuurlijk weer dat heerlijke Spaans. Goede film.

Ik: 8
Imdb: 7.6
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_85134657
The Exorcism of Emily Rose
Boeiende rechtbank film over een duivelsuitdrijving. Tja bewijs dat maareens... 7.8 / 10
pi_85135009
The Big Kahuna

Wat een verrassing zeg! Ik kocht deze film maanden geleden voor 1 euro bij Bart Smit (paketaanbieding van 5 DVD's voor 5 euro). Omdat er toch Danny Devito en Kevin Spacey in mee deden heb ik deze erbij genomen. Alle anderen waren overig snertfilms. Gisteren uit verveling dus toch maar eens The Big Kahuna opgezet.

De film speelt zich zo goed als in één locatie af, namelijk in een hotel suite waar 3 vertegenwoordigers van een bedrijf een feest organiseren in de hoop de CEO van een ander bedrijf te kunnen warm maken voor wat zij te bieden hebben. Dit is dus "The Big Kahuna" die moet gevangen worden.

Wat is er zo bijzonder aan deze film? De wijsheid druipt er gewoon vanaf. De beste acteerprestatie van Danny Devito ooit en Kevin Spacey is zoals altijd solide. Dit verhaal leert ons zoveel over vriendschap, moraliteit en karakter.

Op het einde van de film is er een legendarische dialoog tussen Danny Devito en Peter Facinelli (de andere tegenspeler). Een erg diepzinnige dialoog, of bijna monoloog van Danny Devito die zo geloofwaardig wordt gebracht dat ik er even rillingen van kreeg.

Deze film kan onmogelijk teleurstellen! Bekijk hem zo snel mogelijk. Je zal geen spijt krijgen.

http://www.imdb.com/title/tt0189584/ ==> Laat je niet misleiden door de slechte score.
pi_85136597
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:23 schreef Mr.Marconi het volgende:
The Big Kahuna

Wat een verrassing zeg! Ik kocht deze film maanden geleden voor 1 euro bij Bart Smit (paketaanbieding van 5 DVD's voor 5 euro). Omdat er toch Danny Devito en Kevin Spacey in mee deden heb ik deze erbij genomen. Alle anderen waren overig snertfilms. Gisteren uit verveling dus toch maar eens The Big Kahuna opgezet.

De film speelt zich zo goed als in één locatie af, namelijk in een hotel suite waar 3 vertegenwoordigers van een bedrijf een feest organiseren in de hoop de CEO van een ander bedrijf te kunnen warm maken voor wat zij te bieden hebben. Dit is dus "The Big Kahuna" die moet gevangen worden.

Wat is er zo bijzonder aan deze film? De wijsheid druipt er gewoon vanaf. De beste acteerprestatie van Danny Devito ooit en Kevin Spacey is zoals altijd solide. Dit verhaal leert ons zoveel over vriendschap, moraliteit en karakter.

Op het einde van de film is er een legendarische dialoog tussen Danny Devito en Peter Facinelli (de andere tegenspeler). Een erg diepzinnige dialoog, of bijna monoloog van Danny Devito die zo geloofwaardig wordt gebracht dat ik er even rillingen van kreeg.

Deze film kan onmogelijk teleurstellen! Bekijk hem zo snel mogelijk. Je zal geen spijt krijgen.

http://www.imdb.com/title/tt0189584/ ==> Laat je niet misleiden door de slechte score.
Spacey. _O_
Vanavond voor het eerst L.A. Confidential kijken.
No resentment ever evened out a weaker hand
  woensdag 11 augustus 2010 @ 13:13:59 #191
205549 daruk
Honten,kadden en caffia's
pi_85136934
Enemy at the Gates

Normaal gesproken ben ik helemaal geen fan van oorlogsfilms, maar deze film was echt goed. Jude Law en Ed Harris hadden hun rollen ook uitstekend neergezet. Jammer dat ik hem niet eerder heb gekeken

IMDB: 7.4
Ik: 8.0
Op donderdag 6 januari 2011 23:31 schreef Chillerd het volgende:
O ja. Op FOK is iedereen perfect.
pi_85142534
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 04:44 schreef jenna12893 het volgende:

[..]

Kutfilm. Afrader.
Lol, Amelie is prachtig!

8.5
pi_85149153
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:13 schreef daruk het volgende:
Enemy at the Gates

Normaal gesproken ben ik helemaal geen fan van oorlogsfilms, maar deze film was echt goed. Jude Law en Ed Harris hadden hun rollen ook uitstekend neergezet. Jammer dat ik hem niet eerder heb gekeken

IMDB: 7.4
Vette film! Met die twee snipers
Ik geef ook een 8
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:59:02 #194
312608 Nectar
Ain't that sweet
pi_85149281
The Grudge

Beetje nep overkomende film, desalniettemin wel goed. Maar niet ebter dan de andere films die ik deze week heb gezien, een 7.3.
  Moderator woensdag 11 augustus 2010 @ 20:40:34 #195
9859 crew  Karina
Woman
pi_85155570
Road Kill
Horror

Een stel jongeren gaat met de auto op vakantie door Australië en wordt onderweg met opzet aangereden door een grote vrachtwagen (een Road Train). De bestuurder blijkt spoorloos te zijn en omdat hun eigen auto total loss is pikken ze de vrachtwagen in.

Maar de vrachtwagen heeft blijkbaar een eigen wil en 1 voor 1 worden de jongeren "bezeten".

Wat een slechte horror! Echt totaal niet eng of spannend.

Inception
Aktie

Verhaal is zo langzamerhand wel bekend, mensen worden van geheimen beroofd in hun dromen of er wordt juist iets in hun hoofd geplant tijdens een droom.

Tja, ik had me er nogal veel van voorgesteld, vandaar dat het misschien een beetje tegenviel. Wel een goede film, maar op een gegeven moment raakte ik toch een beetje de draad kwijt. Vooral bij het stuk waarbij men EN in een busje zat EN in de sneeuw liep EN er ook nog een keer iemand in een hotel in de rondte liep.

SPOILER
.

[ Bericht 0% gewijzigd door Karina op 12-08-2010 07:57:03 ]
niet zo tof doen
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:12:34 #196
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85159913
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:40 schreef Karina het volgende:

Inception
Aktie

Verhaal is zo langzamerhand wel bekend, mensen worden van geheimen beroofd in hun dromen of er wordt juist iets in hun hoofd geplant tijdens een droom.

Tja, ik had me er nogal veel van voorgesteld, vandaar dat het misschien een beetje tegenviel. Wel een goede film, maar op een gegeven moment raakte ik toch een beetje de draad kwijt. Vooral bij het stuk waarbij men EN in een busje zat EN in de sneeuw liep EN er ook nog een keer iemand in een hotel in de rondte liep.

SPOILER
.
Dat ligt er aan hoe je `t op vat. Wat denk je zelf?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:14:15 #197
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85160025
Wrong Turn
Nog steeds een erg fijne ode aan de jaren `70 slashers a la The Texas Chainsaw Massacre en The Hills Have Eyes. Ook al zit het van top tot teen vol met cliché`s, het werkt dit keer wel. De personages mogen dan voorspelbaar zijn, het wekt geen irritatie op. Daarbij is Eliza Dushku niet rot om naar te kijken.
De setting in het bos is goed gekozen en voegt spanning toe, de schrik momenten die je al van ver ziet aankomen werken goed.
Gelukkig zijn er dus de afgelopen jaren toch nog goede slashers gemaakt!

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 7,3/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 11-08-2010 22:27:44 ]
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:49:30 #198
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_85161688
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:40 schreef Karina het volgende:
Joy Ride
Horror

Een stel jongeren gaat met de auto op vakantie door Australië en wordt onderweg met opzet aangereden door een grote vrachtwagen (een Road Train). De bestuurder blijkt spoorloos te zijn en omdat hun eigen auto total loss is pikken ze de vrachtwagen in.

Maar de vrachtwagen heeft blijkbaar een eigen wil en 1 voor 1 worden de jongeren "bezeten".

Wat een slechte horror! Echt totaal niet eng of spannend.
Heb jij misschien Joy Ride 2 gezien? Je beschrijving komt totaal niet overeen met de eerste Joy Ride. Die imo ook best goed was, geen topper, maar zeker vermakelijk.
Bedankt Hans.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:43:53 #199
205549 daruk
Honten,kadden en caffia's
pi_85163965
Lord of War

Een film waarin Nicholas Cage zijn rol overtuigend neerzet, en een film die ook laat zien hoe de wapenindustrie runt. Ik heb me nooit echt daarin verdiept, en het is niet dat deze film je er erg veel informatie over geeft. Maar deze film laat wel zien, hoe het in elkaar zit. Ik vond het een mooie film, met ook wel een pakkend eind.

IMDB: 7.7
Op donderdag 6 januari 2011 23:31 schreef Chillerd het volgende:
O ja. Op FOK is iedereen perfect.
pi_85165595
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:49 schreef bascross het volgende:

[..]

Heb jij misschien Joy Ride 2 gezien? Je beschrijving komt totaal niet overeen met de eerste Joy Ride. Die imo ook best goed was, geen topper, maar zeker vermakelijk.
Ik zat ook al te lezen en dacht, huh? Joyride 1 was idd best leuk! Toch wel een 7,5.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')