abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85116056
Net Public Enemy Number One (Part 2) gezien nadat ik 2 dagen geleden Part 1 heb gezien. Zeer interessante film over het leven van gangster Mesrine. Opzich wel typisch rise and fall filmpje, waar het toch net interessanter is omdat de film op werkelijkheid is berust. Bizar hoe die man geleefd heeft, schijt aan alles had, en ook de franse politie letterlijk vele malen te kijk zette. Ook voelt de laatste scene erg markant aan. Met name het ....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

En Vincent Cassel was echt baas in deze 2 films _O_ Film leek ook erg veel op die John Dillinger film en Scarface.

Mesrine: Killer Instinct (2008) IMDB: 7.5
Zelf: 8
Mesrine: Public Enemy No. 1 (2008) IMDB: 7.4
Zelf: 8
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_85118550
The Butterfly Effect 8,5/10

Wat een film, soms volgede ik het niet maar het was een fantastische film. Perfecte verhaal en steeds opnieuw ging alles fout. Wonderbaarlijk zijn liefde voor dat meisje, en toch heeft hij haar moeten laten gaan. Ik vind het wel jammer dat het slecht eindigde, ik kan daar echt niet tegen.

Ook een beetje vreemd dat hij door aan herinneringen te denken het verleden kon veranderen.
pi_85120495
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:21 schreef Scarface150993 het volgende:

Wat een film, soms volgede ik het niet maar het was een fantastische film. Perfecte verhaal en steeds opnieuw ging alles fout. Wonderbaarlijk zijn liefde voor dat meisje, en toch heeft hij haar moeten laten gaan. Ik vind het wel jammer dat het slecht eindigde, ik kan daar echt niet tegen.

Ook een beetje vreemd dat hij door aan herinneringen te denken het verleden kon veranderen.
Hebben wij wel dezelfde film gezien? Nouja.... ik vond het zeer zeker een mooie film, heel erg leuk om naar te kijken, maar ik denk dat een 8,5 of zelfs een 8 net wat te hoog is voor die film........? Wat ik jammer vond is dat ze niet alles uit zo een mooi en ingewikkeld concept (the butterfly effect) hadden gehaald, dus het kon naar mijn mening nog net iets beter met het verhaal.

nogmaals in het kort, een zeer leuke film maar daar kon zeker meer uit gehaald worden!
  woensdag 11 augustus 2010 @ 00:13:17 #179
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_85120866
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:21 schreef Scarface150993 het volgende:

Ik vond het maar een idiote film die met het kwartier belachelijker werd. Gelukkig hebben we daarna weinig meer hoeven zien van Ashton Kutcher.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overal verstand van.
pi_85123617
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 00:13 schreef macondo het volgende:

[..]

Ik vond het maar een idiote film die met het kwartier belachelijker werd. Gelukkig hebben we daarna weinig meer hoeven zien van Ashton Kutcher.

SPOILER
Je hebt toch wel wat zaken gemist als je deze scene zo beschrijft...
pi_85123960
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 01:15 schreef Gray het volgende:

[..]

Je hebt toch wel wat zaken gemist als je deze scene zo beschrijft...
Nou eigenlijks snap ik ook niet hoe hij in die scene zich zo makkelijk overgaf aan een maffe jongetje.
pi_85124215
Shank

Een britse Banlieu 13 zou je deze film ook kunnen noemen. In Londen 2015 regeren bendes de straat. Een bende houdt zich echter aan de oldschool gedragsregels, ofwel niet moorden, uitbuiten etc. Wanneer een van de leden vermoord wordt door een rivaliserende bende, zijn ze uit op wraak. De film voert je mee in de zoektocht naar de dader, het hoofd van een agressieve bende jongeren.

Hetgeen mij het meest aansprak in deze film was de soundtrack, voornamelijk de britse drum 'n bass. Deze soundtracks zijn verweven in de film. Bijvoorbeeld wanneer de personages bijvoorbeeld zelf beginnen te rappen/zingen/beatboxen, waarna de soundtrack het overneemt.
Ook zijn de weergave van de scenes en hun overgangen opvallend. Zo zien we "ondertiteling", een trippende videogame scene en flitsende overgangen.

Dat de film zo slecht beoordeeld word zal komen door het verhaal, welk redelijk dunnetjes en voorspelbaar is. Toch is deze film zeker het kijken waard, al is het maar doordat Kaya Scodelario, bekend van de serie Skins als Effie Stonem, wederom haar optreden doet als een losgeslagen tienersletje. En zeg nou zelf, wie houdt daar nou niet van? ;)

IMDB: 3.8/10

Mijn cijfer: 7.5/10
pi_85126630
Net Amélie gekeken, omdat ik hem zo vaak terug zag in de top 100 lijsten

wat ik ervan vind?: Ik weet het echt niet..... nee serieus, ik weet het echt niet!

zeer goed verhaal, zeer origineel uitgepakt, leuke verhaalswijze, humor en vol met momenten die je een beetje wegvoeren (ben het woordje vergeten om dat te verwoorden ;( )

maar volgens mij was dat laatste puntje juist hetgeen wat het verhaal onderdeed, want daardoor leek het een beetje net te geforceerd overgebracht waardoor het een beetje zijn realisme verloor (het verhaal zelf hoeft niet helemaal realistisch te zijn, want Amelie leefde tenslotte min of meer in haar fantasie-wereld, maar ik bedoel meer de achtergrond en het leven om het verhaal heen)

door deze dilemma kan ik het verhaal dus jammer genoeg net niet helemaal goed plaatsen, want moet ik hem als een van de beste films beoordelen of juist niet?

nou ja, het is in ieder geval een film die je gezien moet hebben!

btw actrice was zeer goed gekozen, paste helemaal in dat verhaal en welke man/jongen kon nou niet verliefd op der worden :9~ , en verder acteerwerk meer dan goed uitgevoerd door iedereen eigenlijk!

SPOILER
IMDB-cijfer: 8,6

alhoewel ik de film niet echt kan plaatsen vind ik wel dat de film deze cijfer wel verdient heeft dus ga ik maar ook mee met een 8,6

edit: het moesten spoiler-tags worden geen quoto-tags
pi_85126890
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 00:19 schreef DjinN het volgende:
En nu ga ik Amélie kijken :Y Gehoord dat dat een erg mooie en leuke film is dus ik ben benieuwd :D ^O^
Kutfilm. Afrader.
pi_85127703
Ik geef Amélie 9.5
Audrey krijgt ook een 9.5 :)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_85129833
Zombieland gekeken gisteravond. het is een combinatie van komedie met wat horror erin verwerkt.

IMDB cijfer: 7.8 uit me hoofd

over het algemeen ben ik niet echt een horror fan, maar bij deze film viel het mee. ik kon best om de film lachen. beetje droge humor erin verwerkt, maar daar hou ik wel van.

ik vond het wel een 7 waard
pi_85130070
El espinazo del diablo (2001)

Persoonlijk meteen duidelijk dat het een film van Guilermo del Toro was, een beetje van Pan's Labyrinth en een beetje van The Orphanage. De slechterik is extreem slecht en het verhaal is boeiend. Hier en daar een schrikmomentje, en natuurlijk weer dat heerlijke Spaans. Goede film.

Ik: 8
Imdb: 7.6
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_85134657
The Exorcism of Emily Rose
Boeiende rechtbank film over een duivelsuitdrijving. Tja bewijs dat maareens... 7.8 / 10
pi_85135009
The Big Kahuna

Wat een verrassing zeg! Ik kocht deze film maanden geleden voor 1 euro bij Bart Smit (paketaanbieding van 5 DVD's voor 5 euro). Omdat er toch Danny Devito en Kevin Spacey in mee deden heb ik deze erbij genomen. Alle anderen waren overig snertfilms. Gisteren uit verveling dus toch maar eens The Big Kahuna opgezet.

De film speelt zich zo goed als in één locatie af, namelijk in een hotel suite waar 3 vertegenwoordigers van een bedrijf een feest organiseren in de hoop de CEO van een ander bedrijf te kunnen warm maken voor wat zij te bieden hebben. Dit is dus "The Big Kahuna" die moet gevangen worden.

Wat is er zo bijzonder aan deze film? De wijsheid druipt er gewoon vanaf. De beste acteerprestatie van Danny Devito ooit en Kevin Spacey is zoals altijd solide. Dit verhaal leert ons zoveel over vriendschap, moraliteit en karakter.

Op het einde van de film is er een legendarische dialoog tussen Danny Devito en Peter Facinelli (de andere tegenspeler). Een erg diepzinnige dialoog, of bijna monoloog van Danny Devito die zo geloofwaardig wordt gebracht dat ik er even rillingen van kreeg.

Deze film kan onmogelijk teleurstellen! Bekijk hem zo snel mogelijk. Je zal geen spijt krijgen.

http://www.imdb.com/title/tt0189584/ ==> Laat je niet misleiden door de slechte score.
pi_85136597
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:23 schreef Mr.Marconi het volgende:
The Big Kahuna

Wat een verrassing zeg! Ik kocht deze film maanden geleden voor 1 euro bij Bart Smit (paketaanbieding van 5 DVD's voor 5 euro). Omdat er toch Danny Devito en Kevin Spacey in mee deden heb ik deze erbij genomen. Alle anderen waren overig snertfilms. Gisteren uit verveling dus toch maar eens The Big Kahuna opgezet.

De film speelt zich zo goed als in één locatie af, namelijk in een hotel suite waar 3 vertegenwoordigers van een bedrijf een feest organiseren in de hoop de CEO van een ander bedrijf te kunnen warm maken voor wat zij te bieden hebben. Dit is dus "The Big Kahuna" die moet gevangen worden.

Wat is er zo bijzonder aan deze film? De wijsheid druipt er gewoon vanaf. De beste acteerprestatie van Danny Devito ooit en Kevin Spacey is zoals altijd solide. Dit verhaal leert ons zoveel over vriendschap, moraliteit en karakter.

Op het einde van de film is er een legendarische dialoog tussen Danny Devito en Peter Facinelli (de andere tegenspeler). Een erg diepzinnige dialoog, of bijna monoloog van Danny Devito die zo geloofwaardig wordt gebracht dat ik er even rillingen van kreeg.

Deze film kan onmogelijk teleurstellen! Bekijk hem zo snel mogelijk. Je zal geen spijt krijgen.

http://www.imdb.com/title/tt0189584/ ==> Laat je niet misleiden door de slechte score.
Spacey. _O_
Vanavond voor het eerst L.A. Confidential kijken.
No resentment ever evened out a weaker hand
  woensdag 11 augustus 2010 @ 13:13:59 #191
205549 daruk
Honten,kadden en caffia's
pi_85136934
Enemy at the Gates

Normaal gesproken ben ik helemaal geen fan van oorlogsfilms, maar deze film was echt goed. Jude Law en Ed Harris hadden hun rollen ook uitstekend neergezet. Jammer dat ik hem niet eerder heb gekeken

IMDB: 7.4
Ik: 8.0
Op donderdag 6 januari 2011 23:31 schreef Chillerd het volgende:
O ja. Op FOK is iedereen perfect.
pi_85142534
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 04:44 schreef jenna12893 het volgende:

[..]

Kutfilm. Afrader.
Lol, Amelie is prachtig!

8.5
pi_85149153
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:13 schreef daruk het volgende:
Enemy at the Gates

Normaal gesproken ben ik helemaal geen fan van oorlogsfilms, maar deze film was echt goed. Jude Law en Ed Harris hadden hun rollen ook uitstekend neergezet. Jammer dat ik hem niet eerder heb gekeken

IMDB: 7.4
Vette film! Met die twee snipers
Ik geef ook een 8
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:59:02 #194
312608 Nectar
Ain't that sweet
pi_85149281
The Grudge

Beetje nep overkomende film, desalniettemin wel goed. Maar niet ebter dan de andere films die ik deze week heb gezien, een 7.3.
  Moderator woensdag 11 augustus 2010 @ 20:40:34 #195
9859 crew  Karina
Woman
pi_85155570
Road Kill
Horror

Een stel jongeren gaat met de auto op vakantie door Australië en wordt onderweg met opzet aangereden door een grote vrachtwagen (een Road Train). De bestuurder blijkt spoorloos te zijn en omdat hun eigen auto total loss is pikken ze de vrachtwagen in.

Maar de vrachtwagen heeft blijkbaar een eigen wil en 1 voor 1 worden de jongeren "bezeten".

Wat een slechte horror! Echt totaal niet eng of spannend.

Inception
Aktie

Verhaal is zo langzamerhand wel bekend, mensen worden van geheimen beroofd in hun dromen of er wordt juist iets in hun hoofd geplant tijdens een droom.

Tja, ik had me er nogal veel van voorgesteld, vandaar dat het misschien een beetje tegenviel. Wel een goede film, maar op een gegeven moment raakte ik toch een beetje de draad kwijt. Vooral bij het stuk waarbij men EN in een busje zat EN in de sneeuw liep EN er ook nog een keer iemand in een hotel in de rondte liep.

SPOILER
.

[ Bericht 0% gewijzigd door Karina op 12-08-2010 07:57:03 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:12:34 #196
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85159913
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:40 schreef Karina het volgende:

Inception
Aktie

Verhaal is zo langzamerhand wel bekend, mensen worden van geheimen beroofd in hun dromen of er wordt juist iets in hun hoofd geplant tijdens een droom.

Tja, ik had me er nogal veel van voorgesteld, vandaar dat het misschien een beetje tegenviel. Wel een goede film, maar op een gegeven moment raakte ik toch een beetje de draad kwijt. Vooral bij het stuk waarbij men EN in een busje zat EN in de sneeuw liep EN er ook nog een keer iemand in een hotel in de rondte liep.

SPOILER
.
Dat ligt er aan hoe je `t op vat. Wat denk je zelf?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:14:15 #197
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85160025
Wrong Turn
Nog steeds een erg fijne ode aan de jaren `70 slashers a la The Texas Chainsaw Massacre en The Hills Have Eyes. Ook al zit het van top tot teen vol met cliché`s, het werkt dit keer wel. De personages mogen dan voorspelbaar zijn, het wekt geen irritatie op. Daarbij is Eliza Dushku niet rot om naar te kijken.
De setting in het bos is goed gekozen en voegt spanning toe, de schrik momenten die je al van ver ziet aankomen werken goed.
Gelukkig zijn er dus de afgelopen jaren toch nog goede slashers gemaakt!

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 7,3/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 11-08-2010 22:27:44 ]
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:49:30 #198
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_85161688
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:40 schreef Karina het volgende:
Joy Ride
Horror

Een stel jongeren gaat met de auto op vakantie door Australië en wordt onderweg met opzet aangereden door een grote vrachtwagen (een Road Train). De bestuurder blijkt spoorloos te zijn en omdat hun eigen auto total loss is pikken ze de vrachtwagen in.

Maar de vrachtwagen heeft blijkbaar een eigen wil en 1 voor 1 worden de jongeren "bezeten".

Wat een slechte horror! Echt totaal niet eng of spannend.
Heb jij misschien Joy Ride 2 gezien? Je beschrijving komt totaal niet overeen met de eerste Joy Ride. Die imo ook best goed was, geen topper, maar zeker vermakelijk.
Bedankt Hans.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:43:53 #199
205549 daruk
Honten,kadden en caffia's
pi_85163965
Lord of War

Een film waarin Nicholas Cage zijn rol overtuigend neerzet, en een film die ook laat zien hoe de wapenindustrie runt. Ik heb me nooit echt daarin verdiept, en het is niet dat deze film je er erg veel informatie over geeft. Maar deze film laat wel zien, hoe het in elkaar zit. Ik vond het een mooie film, met ook wel een pakkend eind.

IMDB: 7.7
Op donderdag 6 januari 2011 23:31 schreef Chillerd het volgende:
O ja. Op FOK is iedereen perfect.
pi_85165595
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:49 schreef bascross het volgende:

[..]

Heb jij misschien Joy Ride 2 gezien? Je beschrijving komt totaal niet overeen met de eerste Joy Ride. Die imo ook best goed was, geen topper, maar zeker vermakelijk.
Ik zat ook al te lezen en dacht, huh? Joyride 1 was idd best leuk! Toch wel een 7,5.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')