abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:17:35 #151
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_85039598
After.Life 2010
Een jonge vrouw bevindt zich na een zwaar auto ongeluk tussen het leven en de dood. De begrafenisondernemer met schijnbaar een bepaalde gave probeert Anna te helpen met de stap naar het hiernamaals.
Beetje rare film, maar de sfeer zit wel goed. Ook vind ik het einde wat raar aflopen. Hebben sommige mensen deze film ook gezien? Zo ja, kunnen jullie mij misschien het volgende vertellen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_85040362
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:17 schreef banaantjeEE het volgende:
After.Life 2010
Een jonge vrouw bevindt zich na een zwaar auto ongeluk tussen het leven en de dood. De begrafenisondernemer met schijnbaar een bepaalde gave probeert Anna te helpen met de stap naar het hiernamaals.
Beetje rare film, maar de sfeer zit wel goed. Ook vind ik het einde wat raar aflopen. Hebben sommige mensen deze film ook gezien? Zo ja, kunnen jullie mij misschien het volgende vertellen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7
Helemaal mee eens met het cijfer :)
pi_85042269
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:42 schreef JDx het volgende:

[..]

Snap ook niet hoe ik erbij kom :')
Ik hoop dat je dat sarcastisch bedoeld ;)

Trouwens vind ik als je een film versneld afspeelt, je de film net zogoed uit kunt zetten, want dat slaat natuurlijk helemaal nergens op!
pi_85044480
Women in Trouble gekeken op aanraden van Entourage kijkers omdat er een aantal castleden in meespelen. De titel doet een romatische komedie vermoeden maar dat valt wel mee. Het is meer een film met vrouwen die allemaal hun eigen probleempjes hebben en dat verpakt met wat domme humor. De film zit verder gevuld met lange dialogen die wat weg hebben van de Tarantino stijl.

Best een vermakelijke, niet standaard, komedie. 6,5 / 10
pi_85048465
A Single Man
A story that centers on an English professor who, after the sudden death of his partner tries to go about his typical day in Los Angeles.

Prima film. Alles ziet er gelikt uit en Colin Firth zet de sterke Prof. George Falconer neer.

IMDb: 7,7
Mijn cijfer: 7,3
  maandag 9 augustus 2010 @ 15:50:43 #156
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_85052540
Inception.

Ik wist dat het een hoog cijfer had op IMDB, maar toch verwachtte ik er niet veel van. het eerste kwartier van de film vond ik eigenlijk niet zo super. maar hoe verder het verhaal vorderde, begon ik het beter te vinden. ik begon het ook wat meer te begrijpen. op het einde kwam de film pas goed los vond ik, er kwam meer spanning in. goede acteurs, goede director, goede film dus.

Cijfer: 8,8.
pi_85056779
spoilers

Inception

Stelde teleur, maar desondanks wil ik wel toevoegen dat het een goede film is. Maar zeker niet de 9.2 die hij nu op imdb heeft waard. Ik zou zeggen, een 7,5 is een mooi en nauwkeuriger cijfer. Het verhaal is niet zo briljant als de meeste mensen je willen doen geloven en er zitten veel slordigheidjes in de film, daarnaast ook nog een aantal ongeloofwaardige feiten (nee ik bedoel niet het dromen betreden, maar meer de duizenden kogels en nooit iemand raken). De CGI is wel ongelooflijk goed, in mijn mening veel beter gebruikt dan in bijvoorbeeld avatar. Inception blijft niet met CGI strooien maar past het toe waar nodig, een complimentje waard. Soms lijkt het wel of Inception een matrix-achtig sfeertje wil creëren maar dit lukt niet, en door de vele verhaallijnen door elkaar heen, wordt het soms chaotisch. Bijvoorbeeld de slotscene waarin hij uitlegt geeft over zijn eerder gepleegde inception, tegelijk zie je shots uit alle droomlevels en een intieme scene tussen dom en mal. Dit gaat gewoon niet samen, actie/spektakel en drama, elkaar afwisselend om de zoveel seconden.

Volgens mij ligt het aan Nolan, iets in zijn films stelt me altijd teleur, zo vond ik TDK ook een leuke film maar helemaal niet briljant. Ook TDK heeft een veels te hoog cijfer op Imdb.

Speciale vermelding voor de rol van Ellen Page, nu een aantal films van haar gezien en volgens mij kunnen we nog veel van haar verwachten

Toch wel weer wat getypt maar de conclusie is dit:

Cijfer: 7,5
Imdb: 9.2
<hr>
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:48:21 #158
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_85060264
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:25 schreef Dawnbreaker het volgende:
spoilers

Inception
[ afbeelding ]

Stelde teleur, maar desondanks wil ik wel toevoegen dat het een goede film is. Maar zeker niet de 9.2 die hij nu op imdb heeft waard. Ik zou zeggen, een 7,5 is een mooi en nauwkeuriger cijfer. Het verhaal is niet zo briljant als de meeste mensen je willen doen geloven en er zitten veel slordigheidjes in de film, daarnaast ook nog een aantal ongeloofwaardige feiten (nee ik bedoel niet het dromen betreden, maar meer de duizenden kogels en nooit iemand raken). De CGI is wel ongelooflijk goed, in mijn mening veel beter gebruikt dan in bijvoorbeeld avatar. Inception blijft niet met CGI strooien maar past het toe waar nodig, een complimentje waard. Soms lijkt het wel of Inception een matrix-achtig sfeertje wil creëren maar dit lukt niet, en door de vele verhaallijnen door elkaar heen, wordt het soms chaotisch. Bijvoorbeeld de slotscene waarin hij uitlegt geeft over zijn eerder gepleegde inception, tegelijk zie je shots uit alle droomlevels en een intieme scene tussen dom en mal. Dit gaat gewoon niet samen, actie/spektakel en drama, elkaar afwisselend om de zoveel seconden.

Volgens mij ligt het aan Nolan, iets in zijn films stelt me altijd teleur, zo vond ik TDK ook een leuke film maar helemaal niet briljant. Ook TDK heeft een veels te hoog cijfer op Imdb.

Speciale vermelding voor de rol van Ellen Page, nu een aantal films van haar gezien en volgens mij kunnen we nog veel van haar verwachten
[ afbeelding ]

Idd een goede rol van Page, maar ze leek nog zo jong, ze hadden wel een iets oudere vrouw mogen uitkiezen vind ik. alsnog goed gespeeld :Y
  Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 20:03:07 #159
9859 crew  Karina
Woman
pi_85063245
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:17 schreef banaantjeEE het volgende:
After.Life 2010

SPOILER
7
Volgens mij het tweede, tenminste, zo heb ik het uitgelegd.
SPOILER
.

Zelf heb ik dit weekend:
Copycat Killer gekeken.
Japanse thriller/detective

Nogal ingewikkeld verhaal over twee seriemoordenaars die de perfecte moord willen plegen en deze moord in een ander zijn schoenen willen schuiven.

Ertussendoor zie je de grootvader van een van de slachtoffers, die de moord op zijn kleindochter verborgen houdt voor zijn dochter (de moeder van het vermoordde meisje). Verder zie je tussendoor beelden van een aktualiteitenprogramma en een journaliste die zich met het verhaal van de moorden bezighoudt.

Ik moest erg goed opletten om het verhaal te kunnen volgen, maar op het eind werd het allemaal duidelijk. Goede film, maar zoals gezegd, het is opletten geblazen. Heel bizar op het eind trouwens.
SPOILER

[ Bericht 14% gewijzigd door Karina op 09-08-2010 20:10:58 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_85063398
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:48 schreef tochweerhenk het volgende:

[..]

Idd een goede rol van Page, maar ze leek nog zo jong, ze hadden wel een iets oudere vrouw mogen uitkiezen vind ik. alsnog goed gespeeld :Y
Een wat oudere mevrouw voor de rol van een top-studente architectuur? volgens mij gaat dat niet echt goed samen, of ze moet dom zijn en paar keer blijven zitten zodat ze wat ouder is, of ze moet al een architecte zijn?

of is dat te ver gezocht door mij :@
pi_85063694
Fifty Dead Men Walking

http://www.imdb.com/title/tt1097643/

Erg goede film, wel wat traag. Verbaasd me dat hij zo'n laag cijfer heeft bij imdb.

Mijn cijfer 8,5/10
imdb cijfer 6,9/10
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:18:08 #162
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_85063965
The Abyss

Poehee, dit is een lange zit, zeker als je the special edition bekijkt. Helemaal bevredigend vond ik het niet. In het begin voelt alles langdradig aan en is het maar wachten totdat er echt iets spannends gebeurt. Afijn, het komt er gelukkig nog wel met hippe special effects (die hippe bewegende waterkolom _O_). Camerons hoogdravende epossen vind ik echter minder boeiend dan zijn bazige no-nonsens actiefilms, zoals een Terminator of Aliens. Dit verhaal had ook in zo'n stijl verteld kunnen worden :Y. Cijfer: 6,5

Our Hospitality

Buster Keaton is altijd een minder bekend figuur uit de vroege cinema-geschiedenis en dat is jammer. Hij is een ware entertainer, die humor en actie uitstekend weet te combineren. In deze vroege film wordt een familievete uit de doeken gedaan. Vrij gewoontjes qua plot, al heeft het tijdens de treinreis nog her en der geinige vondsten. Het lijkt me duidelijk dat Buster Keaton hier ideeën heeft opgedaan voor zijn meesterwerk The General. Een spectaculaire eindscene maakt het allemaal af. Cijfer: 7,5

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 09-08-2010 22:15:30 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_85065011
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:25 schreef Dawnbreaker het volgende:
spoilers

Inception
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Je verwoord het prachtig, precies zoals ik de film beleefde. Het had idd soms een wannabe(Matrix) gevoel, en veel mensen geven het ook snel een hoog cijfer, zo van, oh hij was ingewikkeld, dus goed. Tenminste dat idee had ik. Zei eerst een 9, maar denk dat een 8,5 beter was.

TDK heb ik amper afgekken, vond ik een 7.

Oja... Ellen Page O+
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:10:33 #164
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85070633
Enchanted
Beginnend als een ouderwetse Disney animatie film maar na een inleiding overgaand in live-action is Enchanted van begin tot einde een liefdevolle ode aan de tekenfilm klassiekers die Disney vroeger heeft gemaakt.
Regisseur Kevin Lima liet zich inspireren door alles van Sneeuwwitje tot Cinderella tot Sleeping Beauty (je kunt als extra op de blu-ray zelfs een spelletje spelen waarbij je fragmenten uit de film te zien krijgt en moet raden op welke Disney klassieker het gebaseerd is). Het is niet slechts een simpel aftrek van die prachtige films maar veel meer een hommage, waarin Amy Adams met verve de rol van de prinses speelt die in een hele andere wereld terecht komt: New York.
Het geheel is echt heel leuk en knap gemaakt waarbij de combinatie van animatie en live-action goed werkt. Ook de liedjes die zoals gebruikelijk in Disney sprookjes voorkomen zijn erg leuk.
Een hele leuke, vermakelijke film die ook voor volwassenen absoluut de moeite waard is.
Een zeer betoverende verrassing!

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_85071183
Leap year

Verenigde Staten / Ierland
Komedie / Romantiek
100 minuten

geregisseerd door Anand Tucker
met Amy Adams, Matthew Goode en Adam Scott

'Leap Year' gaat over Anna (Amy Adams) die naar Dublin vliegt om daar haar vriendje Jeremy (Adam Scott) ten huwelijk te vragen. Helaas gooit het slechte weer roet in het eten en moet ze vertrouwen op de Ierse hoteleigenaar Declan (Matthew Goode) om haar te helpen.

vanwege niet al te positieve reviews ben ik deze film met een vrij lage verwachting gaan kijken, maar alles bleek onwaat. Het is juist een ontzettend leuke film.. heb me er ontzettend mee vermaakt en ben echt blij em gezien te hebben. ik vind het een dikke aanrader

dikke 7.5!
pi_85072108
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 00:19 schreef DjinN het volgende:
En nu ga ik Amélie kijken :Y Gehoord dat dat een erg mooie en leuke film is dus ik ben benieuwd :D ^O^
die staat ook op m'n "to watch list" dus ik ben benieuwd wat je der van gaat vinden ;)
pi_85078314
i hope they serve beer in hell
http://www.imdb.com/title/tt1220628/

naar een boek van tucker max, zou waargebeurde zaken zijn.
heb ontzettend moeten lachen omdat veel dingen toch wel herkenbaar waren.

imdb 5.1
zelf 7.0
pi_85091842
Van het weekend Kick-Ass, Nineteen Eighty-Four en Ink gezien

Kick-Ass was totaal niet wat ik er van verwacht had. Bij de eerste scene met Hit-Girl zat ik met grote ogen te kijken wat er in hemelsnaam aan het gebeuren was. Hoe je van een flinterdun verhaaltje toch een briljante superheldenspoof kan maken, wat een humor.
Volledig eens met de 8.2 op IMDB

Nineteen Eigty-Four was er 1 in de categorie die moest ik altijd nog eens zien. Op een verloren zondagmiddag maar gedaan. Ik moest er even inkomen, vooral door het lagere tempo dan wat we tegenwoordig gewoon zijn. Maar toen ik er eenmaal in zat greep het me wel en beklemde het me behoorlijk. De sfeer wordt heel goed weergegeven en je gaat je echt meeleven met de hoofdpersoon. e uitzixhtloosheiod en het onrecht komen heel erg dichtbij. Ik geef toe ik heb het boek nooit gelezen terwijl ik het wel op m'n engelse lijst had staan op de middelbare school, boefje dat ik er ben. Dus of het verhaal afgeraffeld wordt of dat er hier en daar dingen weggelaten worden weet ik niet. Wat me verwonderde is dat ik bij het einde vreemd genoeg wel iets hoopgevends had, iets wat met dit thema nou niet het eerste is waar je aan denkt.
Toch wel een 8 waard.

Ink, mijn god wat een vage film, het eerste half uur heb je geen idee waar je nu in hemelsnaam naar zit te kijken. Maar wel mooi gemaakt, als je eindelijk door hebt waar het over gaat en wie wie is dan werkt het vage juist weer in het voordeel van de film en past het weer heel goed. Het plot is wat dun en kan je mijlenver aan zien komen, maar al met al blijf ik toch met een positief gevoel zitten. Zoals ik tegen degene met wie ik zat te kijken zei, volgens mij is hij wel beter met drugs op.
7,5 mag ie best hebben.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:30:58 #169
264940 8108139dpths
pi_85096959
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:06 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Op aanraden van jou ben ik 'm gaan kijken en hij is ronduit bizar. Maar je blijft kijken. Wat een mindfuck.

A Serbian Film dus. Hard. Grof. Ethische grenzen bijna overschrijdend. Maar zeker de moeite waard. Ik geef 'm een 7.5, omdat ik een acht echt wat hoog vindt. Want ondanks dat ie verhaaltechnisch wel blijft hangen, zijn het camera- en acteerwerk niet super.
Ik heb 'm inmiddels ook gezien, lang naar uitgekeken. Grove, zieke, soms erg zieke beelden (de scene met die baby :X). Er zat heel wat meer verhaal in dan ik had verwacht om eerlijk te zijn, een goed verhaal zelfs. Acteerwerk had inderdaad beter gekund, alhoewel de karakters an sich wel sterk overkwamen. Camerawerk was wat mij betreft prima.

Het was denk ik niet wat ik ervan had verwacht, maar ik vond 'm erg goed te doen. ^O^
pi_85097326
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:33 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

die staat ook op m'n "to watch list" dus ik ben benieuwd wat je der van gaat vinden ;)
Schande dat je z'n hoogstaand kunstwerk nog niet gezien hebt :N
;)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_85102304
Net A Life Less Ordinary (1997) gezien van Danny Boyle die ook Slumdog Millionaire maakte. Vond ik dit misschien toch beter? :P Leuke chemie tussen Cameron Diaz en Ewan Mcgregor. Met name Diaz als enorme bitch en Ewan als domme sukkel. Voor de rest enorm zoetsappig verhaal waar je zo door heen prikt maar sommige scenes tussen deze 2 zijn priceless.

7

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_85102749
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:40 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Schande dat je z'n hoogstaand kunstwerk nog niet gezien hebt :N
;)
ooit moet het de eerste keer zijn toch? :P
pi_85103088
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:30 schreef 8108139dpths het volgende:

[..]

Ik heb 'm inmiddels ook gezien, lang naar uitgekeken. Grove, zieke, soms erg zieke beelden (de scene met die baby :X). Er zat heel wat meer verhaal in dan ik had verwacht om eerlijk te zijn, een goed verhaal zelfs. Acteerwerk had inderdaad beter gekund, alhoewel de karakters an sich wel sterk overkwamen. Camerawerk was wat mij betreft prima.

Het was denk ik niet wat ik ervan had verwacht, maar ik vond 'm erg goed te doen. ^O^
Ik heb laatst wat vrienden verteld over deze film, paar anderen hebben hem ook gekeken en ik word nu opeens gezien als de zieke vriend :P alsof ik die film gemaakt heb. Zij waren zo nieuwsgierig om 'm te kijken toch? :'( :D :'(
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:07:36 #174
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85114978
Deathwatch
Een cast met veel bekende gezichten (oa. Jamie Bell, Andy Serkis, Kris Marshall) en een goed neergezette claustrofobische sfeer kunnen niet voorkomen dat deze film enkel opvalt door een erg rommelig script. Het lijkt alsof het onderhevig is geweest aan eindeloze herschrijvingen en besluiteloosheid van de makers.
Het uitgangspunt is goed maar de uitwerking laat dus te wensen over. Ook het belachelijk lang uitgerekte einde verpesten de film.
Erg matig dus.

IMDB Cijfer: 5,9/10
Mijn Cijfer: 5,0/10
pi_85115318
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:34 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

ooit moet het de eerste keer zijn toch? :P
Je hebt gelijk, beter laat dan nooit :)
Ik had geluk dat ik destijds de film met school heb gezien, anders had t waarschijnlijk ook even geduurd :)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')