Daar merkte ik niets van. In elk geval leidt hij de partij sinds korte tijd en je kan nu al stellen op een heel andere manier dan Agnes Kant.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:25 schreef Pool het volgende:
[..]
Hij zat sinds 2006 al in de Kamer en ik heb het natuurlijk over de SP in het algemeen.
Donder toch gauw op met je 'hoge heren in den Haag zijn zakkenvullers'. Job Cohen is geen zakkenvuller, omdat:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:28 schreef errrbek het volgende:
Als de PvdA niet gaat regeren dan is Cohen binnen drie maanden weg om wachtgeld te vangen.
Precies, zelfs binnen de eigen partij zitten ze over elkaar te schreeuwen. Lekker links laten liggenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik kan hier natuurlijk serieus op ingaan, maar het feit dat de afgelopen jaren de PvdA zich van relletje naar relletje heeft gesleept, veelal in kabinetsverband, doet mij toch denken dat alle sympathisanten van die partij een toontje lager moeten zingen als het gaat om geroeptoeter.
Het is belangrijk dat elke sociaal-democraat zo zijn eigen menging kan hebben en dat de mening van de PvdA achterban er toe doet. Vandaar ook dat er congressen en dergelijke zijn om de koers van de partij te bepalen. Dat is veel beter dan dat iemand in zijn alleen de hele koers van de partij kan veranderen, dan krijg je partijen die steeds opschuiven omdat dat meer stemmen opleverd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Precies, zelfs binnen de eigen partij zitten ze over elkaar te schreeuwen. Lekker links laten liggen
Gelukkig is het binnen de VVD verdomd rustig geweest de laatste jarenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Precies, zelfs binnen de eigen partij zitten ze over elkaar te schreeuwen. Lekker links laten liggen
Hoe stupide kan je zijn om een kabinet te wensen dat er tot je dood zitquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:59 schreef phpmystyle het volgende: Dit kabinet zit er tot hopelijk aan m'n dood
Dus daarom moet de VVD nu maar samen met iemand die in 2004 al eens de tent uitgeschopt isquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je mist het punt een beetje. Je vertelt vol vreugde dat er kennelijk nu al ruzie is, terwijl Bos en Balkenende elkaar sinds 2006 de tent uitvochten
Komop zeg, denk je nou echt dat dit de stijl van Cohen is? Die man heeft zijn hele leven keihard gewerkt en zou dan nu voor het wachtgeld gaanquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:28 schreef errrbek het volgende:
Als de PvdA niet gaat regeren dan is Cohen binnen drie maanden weg om wachtgeld te vangen.
Inderdaad als de PvdA zich voortsleepte van relletje naar relletje dan deed de VVD dat van burgeroorlog naar burgeroorlogquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Gelukkig is het binnen de VVD verdomd rustig geweest de laatste jaren
De situaties van Cohen en Balkenende zijn compleet onvergelijkbaar. Als je zo'n afstraffing krijgt als Balkenende, is het niet meer dan logisch dat je opstapt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:05 schreef Boldface het volgende:
Laten we beginnen om vast te stellen dat Job Cohen zijn zetel heeft ingenomen. Ook al won hij de verkiezingen niet, hij is werkelijk in de Tweede Kamer gaan zitten. Dat kunnen we van Jan Peter Balkenende niet zeggen. Die is nog op dezelfde avond opgestapt. En ook op voorhand heeft hij geen duidelijkheid gegeven over de vraag of hij wel of niet in de Tweede Kamer zitting zou nemen. Zoiets heet kiezersbedrog.
Job Cohen is niet alleen fractievoorzitter van de PvdA en was niet alleen lijsttrekker, hij is ook politiek leider van de partij sinds Wouter Bos is vertrokken. Het lijkt me ondenkbaar dat een politiek leider opstapt uit de Tweede Kamer, tenzij hij zitting moet nemen in een regering, zoals in 2006 bij Wouter Bos het geval was.
De situatie is nagenoeg gelijk. Balkenende en Cohen waren beiden lijsttrekkers en gingen ook beiden voor het premierschap. Dat het vertrek van Balkenende logisch is, is de discussie niet. Het gaat erom dat Balkenende nooit vooraf duidelijkheid heeft gegeven of hij wel of niet in de Tweede Kamer zou plaatsnemen. Als je wordt gekozen en je neemt geen zitting, is dat kiezersbedrog.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:12 schreef Mike het volgende:
De situaties van Cohen en Balkenende zijn compleet onvergelijkbaar. Als je zo'n afstraffing krijgt als Balkenende, is het niet meer dan logisch dat je opstapt.
Voor Cohen moesten de onderhandelingen over een nieuwe regering nog gaan beginnen, dus het zou erg vreemd geweest zijn als die was opgestapt.
Noem eens wat politiek leiders die na een enorme nederlaag zijn blijven zitten? Het was bizar geweest als Balkenende politiek leider was gebleven na de verkiezingen. Bij de wisseling van politiek leider verdwijnt de oude leider altijd uit de Kamer.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:31 schreef Boldface het volgende:
[..]
De situatie is nagenoeg gelijk. Balkenende en Cohen waren beiden lijsttrekkers en gingen ook beiden voor het premierschap. Dat het vertrek van Balkenende logisch is, is de discussie niet. Het gaat erom dat Balkenende nooit vooraf duidelijkheid heeft gegeven of hij wel of niet in de Tweede Kamer zou plaatsnemen. Als je wordt gekozen en je neemt geen zitting, is dat kiezersbedrog.
Wat je als argument aandraagt voor Cohen, geldt ook voor het CDA van Balkenende.
Dan had hij de campagne aan een iemand moeten overlaten die wel in de kamer wil. Het zijn nl. Tweede Kamer verkiezingen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:35 schreef Mike het volgende:
[..]
Noem eens wat politiek leiders die na een enorme nederlaag zijn blijven zitten? Het was bizar geweest als Balkenende politiek leider was gebleven na de verkiezingen. Bij de wisseling van politiek leider verdwijnt de oude leider altijd uit de Kamer.
Als het 8 maanden worden is het al veelquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:00 schreef Linkerrijtje het volgende:
Cohen heeft verschrikkelijk gefaald. Dankzij zijn onkunde en ondemocratisch handelen (hij sloot de PVV bij voorbaat uit als coalitiepartner) moet de PvdA nu 8 jaar lang met de broek op de kuiten toezien hoe Nederland door rechts wordt herschapen.
Waarom blijf je hardnekkig dit soort onzin verkondigen? Als je even wat zoekt op internet, kun je een stortvloed aan nieuwsberichten vinden waarin Rutte zijn voorkeur voor een rechts kabinet uitspreekt. Kort na de verkiezingen, tijdens de formatie en zelfs al voor de verkiezingen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:00 schreef Linkerrijtje het volgende:
Cohen heeft verschrikkelijk gefaald. Dankzij zijn onkunde en ondemocratisch handelen (hij sloot de PVV bij voorbaat uit als coalitiepartner) moet de PvdA nu 8 jaar lang met de broek op de kuiten toezien hoe Nederland door rechts wordt herschapen.
Het is het een democratisch recht van de PvdA om de PVV uit te sluiten. Het was trouwens al Wouter Bos die samenwerking met de PVV uitstloot, Cohen heeft dit terrecht vastgehouden. Het is namelijk niet democratisch samen te werken met een partij met één lid die alles bepaald. Dat staat zelfs ook in de statuten van het CDA, maar waarom zouden ze zich daar iets van aantrekken?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:00 schreef Linkerrijtje het volgende:
Hoezo ondemocratisch, leg eens uit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:00 schreef Linkerrijtje het volgende:
Dit wordt een non-discussie; ik bestrijd namelijk niet dat het begrijpelijk is dat Balkenende opstapte. Ik wees er alleen even fijntjes op dat Balkenende niet zijn verantwoordelijkheid nam als gekozen kamerlid. Cohen vooralsnog wel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:35 schreef Mike het volgende:
Noem eens wat politiek leiders die na een enorme nederlaag zijn blijven zitten? Het was bizar geweest als Balkenende politiek leider was gebleven na de verkiezingen. Bij de wisseling van politiek leider verdwijnt de oude leider altijd uit de Kamer.
Stukken minder nog zelfs. De regering zal alleen bestaan uit VVD en CDA en gedoogd worden door de PVV. De steun is dus maar net wat meer dan 30% van de kiezers...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:09 schreef Boldface het volgende:
[..]
En wat ondemocratisch betreft: wil je me eens uitleggen wat er democratisch is aan een regering die straks 49,55 procent van de kiezers vertegenwoordigt?
Ik begrijp niet waarom je Cohen zo verdedigt. Het is algemeen bekend dat hij behalve een slechte campaigner ook nog een beroerd strateeg/onderhandelaar is. Politiek bedrijven is een vak en dat heeft hij duidelijk niet onder de knie. Godzijdank wordt hij geen minister-president. Dat zou rampzalig geweest zijn voor dit land.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:09 schreef Boldface het volgende:
[..]
Waarom blijf je hardnekkig dit soort onzin verkondigen? Als je even wat zoekt op internet, kun je een stortvloed aan nieuwsberichten vinden waarin Rutte zijn voorkeur voor een rechts kabinet uitspreekt. Kort na de verkiezingen, tijdens de formatie en zelfs al voor de verkiezingen.
Waarom negeer je FEITEN en probeer je krampachtig om Cohen als zondebok aan te wijzen? Dat Bruin-I in de maak is, komt door Mark Rutte en door niemand anders. Rutte had als grootste partij de sleutel in handen naar elk denkbaar kabinet. Hij wilde nauwelijks bewegen om Paars Plus mogelijk te maken en stond tijdens de onderhandelingen zelfs in contact met Verhagen. Altijd had een rechts kabinet zijn voorkeur. Geloof je me niet? Zoek het desnoods zelf even terug.
Verder is het niet ondemocratisch dat de PvdA op voorhand de PVV uitsloot. Het is namelijk ruim vóór de verkiezingen gebeurd, dus iedereen wist ervan. Kunnen we niet zeggen van Wilders' breekpunt dat hij daags na de verkiezingen alweer liet varen. Kiezersbedrog van de hoogste orde.
En wat ondemocratisch betreft: wil je me eens uitleggen wat er democratisch is aan een regering die straks 49,55 procent van de kiezers vertegenwoordigt?
Was ook maar een geintje, neemt niet weg dat ik dit kabinet geen 12 jaar zou gunnenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe stupide kan je zijn om een kabinet te wensen dat er tot je dood zit. Macht corrumpeert, zeker op langere termijn. Het is niet meer dan gezond dat partijen met enige regelmaat in de oppositie zitten.
Maar goed dat zal jouw kortzichtige gedachten wel te boven gaan
Je gaat inhoudelijk dus totaal niet in op de punten die ik aangaf, merk ik.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:53 schreef Linkerrijtje het volgende:
Ik begrijp niet waarom je Cohen zo verdedigt. Het is algemeen bekend dat hij behalve een slechte campaigner ook nog een beroerd strateeg/onderhandelaar is. Politiek bedrijven is een vak en dat heeft hij duidelijk niet onder de knie. Godzijdank wordt hij geen minister-president. Dat zou rampzalig geweest zijn voor dit land.
Rutte gaat het vast niet slechter doen dan Balkenende. Hierbij wil ik graag aantekenen dat het functioneren van Cohen in Amsterdam door heel heel heel veel mensen wordt betwist. Gezien de begroting, criminaliteit, belastingdruk in a-dam, en om ook nog maar eens de betuwe lijn erbij te halen kan ik niets anders concluderen dat die mag gewoon door het ijs gezakt is.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:08 schreef Boldface het volgende:
[..]
Je gaat inhoudelijk dus totaal niet in op de punten die ik aangaf, merk ik.
Politiek bedrijven is meer dan alleen een goed campaigner zijn. Cohen heeft ervaring als staatssecretaris en als burgemeester van Amsterdam. Dat zijn inderdaad wat meer bestuurlijke functies en dus is hij relatief onervaren in een vertegenwoordigende functie, zoals kamerlid.
Verder is het leuk dat je de oneliners van Wilders goed uit je hoofd hebt geleerd, maar het is nog maar de vraag hoe premier Rutte het gaat doen.
Faalquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rutte gaat het vast niet slechter doen dan Balkenende. Hierbij wil ik graag aantekenen dat het functioneren van Cohen in Amsterdam door heel heel heel veel mensen wordt betwist. Gezien de begroting, criminaliteit, belastingdruk in a-dam, en om ook nog maar eens de betuwe lijn erbij te halen kan ik niets anders concluderen dat die mag gewoon door het ijs gezakt is.
Ach, op iedereen is wel wat aan te merken. Ik heb geen oordeel gegeven over de manier waarop Cohen functioneerde, ik heb alleen opgemerkt dat hij ervaring opdeed als burgemeester van Amsterdam. Overigens is hij niet vroegtijdig weggestuurd ofzo, dus de raad heeft nooit het vertrouwen in hem opgezegd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:12 schreef phpmystyle het volgende:
Rutte gaat het vast niet slechter doen dan Balkenende. Hierbij wil ik graag aantekenen dat het functioneren van Cohen in Amsterdam door heel heel heel veel mensen wordt betwist. Gezien de begroting, criminaliteit, belastingdruk in a-dam, en om ook nog maar eens de betuwe lijn erbij te halen kan ik niets anders concluderen dat die mag gewoon door het ijs gezakt is.
Cohen heeft Amsterdam failliet achtergelaten (N-Z-lijn), homo's worden nog steeds hun wijk uitgetreiterd en de criminaliteit in de hoofdstad is onder het bewind van Cohen explosief toegenomen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:08 schreef Boldface het volgende:
[..]
Je gaat inhoudelijk dus totaal niet in op de punten die ik aangaf, merk ik.
Politiek bedrijven is meer dan alleen een goed campaigner zijn. Cohen heeft ervaring als staatssecretaris en als burgemeester van Amsterdam. Dat zijn inderdaad wat meer bestuurlijke functies en dus is hij relatief onervaren in een vertegenwoordigende functie, zoals kamerlid.
Verder is het leuk dat je de oneliners van Wilders goed uit je hoofd hebt geleerd, maar het is nog maar de vraag hoe premier Rutte het gaat doen.
Weer keurig Circus Wilders nageluld. Het klopt alleen van geen kanten, helaas:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:30 schreef Linkerrijtje het volgende:
Cohen heeft Amsterdam failliet achtergelaten (N-Z-lijn), homo's worden nog steeds hun wijk uitgetreiterd en de criminaliteit in de hoofdstad is onder het bewind van Cohen explosief toegenomen.
Die man zou een ramp zijn voor Nederland als hij het voor het zeggen had.
Bron: http://www.nrc.nl/binnenl(...)rdam_neemt_verder_afquote:De criminaliteit in Amsterdam neemt al jaren af. Werd de veiligheidsindex in 2003 op 100 gesteld, vorig jaar lag die op 84, tegen 88 in 2008. Openlijke geweldpleging lag vorig jaar lager dan in 2008 (min 10 procent), net als de vernieling (min 18 procent). Het aantal overvallen ging wel omhoog, van 496 tot 529, waarvan 120 in woningen plaatsvond en de rest in bedrijven. De aanpak van overvallen heeft een hoge prioriteit, net als het uitgaansgeweld rond het Leidseplein en de toename van het geweld in de Bijlmer.
Inhoudelijk ben je niet sterk, je gaat geen eens op mijn punten in. En je weet donders goed dat ik hier even de bocht uit ging en gewoon Abouthaleb bedoelde.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:23 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Faal![]()
De Betuwe ligt niet eens in de buurt van Amsterdam. De betuwe lijn loopt vanaf de R'damse haven naar het Duitse achterland. In feite is het eerder de schuld van de toemalige bergemeester van R'dam (Ivo Opstelten) dan van die van A'dam.
Het feit dat jij de betuwelijn noemt laat, maar weer eens zien dat je niet weet waar je het over hebt. Zeer onwaarschijnlijk dat jij het beter had gedaan dan Job.
Met andere woorden, het aantal fietsers dat 's avonds zonder licht rijdt is significant afgenomen maar het aantal geweldsmisdrijven is enorm toegenomen.quote:Boldface
Jongeren in de hoofdstad worden wel gewelddadiger en gebruiken eerder wapens.
Je vergeet erbij te melden dat er ten heden dagen 70 jaar na wo2 lokJoden worden ingezetquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:30 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Cohen heeft Amsterdam failliet achtergelaten (N-Z-lijn), homo's worden nog steeds hun wijk uitgetreiterd en de criminaliteit in de hoofdstad is onder het bewind van Cohen explosief toegenomen.
Die man zou een ramp zijn voor Nederland als hij het voor het zeggen had.
Gek he, wie doet er nog aangifte in Amsterdam, onee, dat kan niet meerquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:38 schreef Boldface het volgende:
[..]
Weer keurig Circus Wilders nageluld. Het klopt alleen van geen kanten, helaas:
[..]
Bron: http://www.nrc.nl/binnenl(...)rdam_neemt_verder_af
Maar ja, het is natuurlijk makkelijker om de oneliners van Ome Geert op te lepelen dan je een beetje te verdiepen in feiten.
Natuurlijk zijn er blijven er misstanden die aangepakt moeten worden. Juist op dat soort incidenten springt Geert Wilders in. Hij vertaalt zulke misstanden naar alledaagse realiteit en gooit er een paar feitelijk onjuiste beweringen tegenaan, maar verkondigt die onzin kennelijk zo geloofwaardig dat mensen er massaal intrappen en hem gaan napraten. Juist dat laatste is zo triest, zeker in een tijd waarbij je met een simpele zoekopdracht op Google gemakkelijk kunt controleren in hoeverre zo'n man onzin uitkraamt.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je vergeet erbij te melden dat er ten heden dagen 70 jaar na wo2 lokJoden worden ingezet
Dit is dus gewoon absoluut niet waar. Dat noem ik blaten, dingen roepen zonder enige onderbouwing. Typisch PVV-trekje.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:30 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Cohen heeft Amsterdam failliet achtergelaten
Makkelijk, populistisch gelul. Je zou je natuurlijk ook eens kunnen verdiepen in de definitie van criminaliteit die wordt gehanteerd. Dan zou je ontdekken dat verkeersovertredingen daar niet onder vallen. Maar ja, je ergens in verdiepen is natuurlijk lastig. En dat terwijl in het stukje tekst dat ik citeer ook nog eens een paar voorbeelden worden genoemd van posten die flink zijn afgenomen, zoals openlijke geweldpleging.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:45 schreef Linkerrijtje het volgende:
Met andere woorden, het aantal fietsers dat 's avonds zonder licht rijdt is significant afgenomen maar het aantal geweldsmisdrijven is enorm toegenomen. De linksen zeggen dat het wel meevalt dus.![]()
Kortom: er wordt iets gedaan aan bepaalde excessen. Wat is je probleem?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:46 schreef phpmystyle het volgende:
Je vergeet erbij te melden dat er ten heden dagen 70 jaar na wo2 lokJoden worden ingezet![]()
Mag ik een bron van deze onzin?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:47 schreef phpmystyle het volgende:
Gek he, wie doet er nog aangifte in Amsterdam, onee, dat kan niet meer![]()
Dus fietsen zonder verlichting hoort daar niet bij.quote:De Gemeentelijke Veiligheidsindex (GVI) is opgebouwd uit vier elementen: clusters van delicten. Voor elk cluster wordt een indexscore berekend. De volgende delicten zijn opgenomen in de clusters;
• Diefstal: diefstal uit/vanaf motorvoertuigen, autodiefstal, zakkenrollerij, diefstal uit/van overige
voertuigen
• Inbraak: woninginbraak, inbraak in schuren, garages, bergingen e.d.
• Geweld: bedreiging, mishandeling, straatroof, aanranding, verkrachting
• Vernieling: vernieling (van zowel publiek als privaat eigendom)
Onder leiding van PvdA is er gewoon rechts extremisme/discriminatie/en antisemitisme, het is gewoon ronduit hypocriet om de PVV daarvan te betichten terwijl ze daar zelf schuldig aan zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:51 schreef Boldface het volgende:
[..]
Makkelijk, populistisch gelul. Je zou je natuurlijk ook eens kunnen verdiepen in de definitie van criminaliteit die wordt gehanteerd. Dan zou je ontdekken dat verkeersovertredingen daar niet onder vallen. Maar ja, je ergens in verdiepen is natuurlijk lastig. En dat terwijl in het stukje tekst dat ik citeer ook nog eens een paar voorbeelden worden genoemd van posten die flink zijn afgenomen, zoals openlijke geweldpleging.
[..]
Kortom: er wordt iets gedaan aan bepaalde excessen. Wat is je probleem?
[..]
Mag ik een bron van deze onzin?
Volgens mij gunt inderdaad niemand dit kabinet 12 jaarquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Was ook maar een geintje, neemt niet weg dat ik dit kabinet geen 12 jaar zou gunnen
Wie heeft die peilingen gedaan? Bij wie is er gepeild?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:55 schreef remlof het volgende:
Toch vreemd dat Cohen dan in peilingen als de beste premier wordt gezien
Dus omdat rechts-extremisme, discriminatie en antisemitisme voorkomen in onze samenleving, is dat allemaal de schuld van de PvdA?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
Onder leiding van PvdA is er gewoon rechts extremisme/discriminatie/en antisemitisme, het is gewoon ronduit hypocriet om de PVV daarvan te betichten terwijl ze daar zelf schuldig aan zijn.
Ik weet niet wat jij leest, maar ik lees op die pagina toch echt iets anders, namelijk:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
Onzin? Nee hoor. http://www.politie-amsterdam-amstelland.nl/get.cfm?id=5288 ''delicten'' Dat woordje betekent dat je alles via internet moet aangeven en derhalve doet niemand dat meer. Sowieso doen nog maar weinig mensen aangifte.
Ik weet niet of je begrijpend kunt lezen, dus leg ik het maar even uit. Je kunt overal aangifte van doen bij een politiebureau, in bepaalde gevallen kan dat ook via internet, telefonisch, of bij je thuis. Dat hangt af van het delict. En "delict" betekent niets anders dan: strafbaar feit.quote:Zo doet u aangifte:
• via internet (niet van elk delict)
• telefonisch (niet van elk delict)
• bij een politiebureau
• bij u thuis (aantal specifieke gevallen)
Jij snapt blijkbaar niet dat de PVV een partij is die dat soort grappen van staatswege wil organiseren. Daar zit het probleem. Maar goed dit zal voorlopig nog wel niet in je Geert-geestje binnendringenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onder leiding van PvdA is er gewoon rechts extremisme/discriminatie/en antisemitisme, het is gewoon ronduit hypocriet om de PVV daarvan te betichten terwijl ze daar zelf schuldig aan zijn.
Onzin? Nee hoor. http://www.politie-amsterdam-amstelland.nl/get.cfm?id=5288 ''delicten'' Dat woordje betekent dat je alles via internet moet aangeven en derhalve doet niemand dat meer. Sowieso doen nog maar weinig mensen aangifte.
Bron?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:55 schreef remlof het volgende:
Toch vreemd dat Cohen dan in peilingen als de beste premier wordt gezien
8 zou een mooie tijd zijn. En daarna kijken hoe de politieke constellatie er dan bij ligt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij gunt inderdaad niemand dit kabinet 12 jaar
Jij weet niet dat het leeuwendeel van de aangiftes geprullenmandeerd worden?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij snapt blijkbaar niet dat de PVV een partij is die dat soort grappen van staatswege wil organiseren. Daar zit het probleem. Maar goed dit zal voorlopig nog wel niet in je Geert-geestje binnendringen
Dan is Nederland verwikkeld in een burgeroorlog. 8 jaar rechts beleid ondersteund door het continu verbaal neersabelen van een hele bevolkingsgroep trekt dit land niet. Ik denk dat zelfs ik naar de wapens zou grijpen dan.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
8 zou een mooie tijd zijn. En daarna kijken hoe de politieke constellatie er dan bij ligt.
Wat je nu zegt grenst aan radicalismequote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan is Nederland verwikkeld in een burgeroorlog. 8 jaar rechts beleid ondersteund door het continu verbaal neersabelen van een hele bevolkingsgroep trekt dit land niet. Ik denk dat zelfs ik naar de wapens zou grijpen dan.
Check alsjeblieft je spelling en kap met dat PVV-jargon.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij weet niet dat het leeuwendeel van de aangifte's geprullenmandeerd worden?
Als stadscommando's kinderen door de knieën gaan schieten ga ik stadscommando's door de knieën schieten. Maar dan moet je je wel afvragen wie er het eerst naar radicale maatregelen heeft gegrepen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat je nu zegt grenst aan radicalisme
Ik zit weer achter mijn mozillaquote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Check alsjeblieft je spelling en kap met dat PVV-jargon.
Tering, dit klinkt niet best. Waar heeft de pvv voorgesteld om kinderen door de knieën te schieten?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Als stadscommando's kinderen door de knieën gaan schieten ga ik stadscommando's door de knieën schieten. Maar dan moet je je wel afvragen wie er het eerst naar radicale maatregelen heeft gegrepen.
"Geprullenmandeerd", dat is van één van die zwakbegaafde PVV-kamerleden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zit weer achter mijn mozillaEn wat voor PVV-jargon?
Nou, ik hoorde gisteren in eenvandaag dat Richart De mos dat zei en ik vond dat wel leuk klinken. Maar nu bij nader inzien bestaat dat woord volgens mij geen eensquote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:48 schreef remlof het volgende:
[..]
"Geprullenmandeerd", dat is van één van die zwakbegaafde PVV-kamerleden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
20 mei. Lijkt me op z'n zachtst gezegd niet erg representatief meer.quote:
Luister ook naar wat die VVDer erop zegt.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tering, dit klinkt niet best. Waar heeft de pvv voorgesteld om kinderen door de knieën te schieten?
''ongeacht'' wie het zijn Remlof. Luisteren.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Luister ook naar wat die VVDer erop zegt.
Remlof luistert niet naar wat rechts te zeggen heeft. Hij luistert liever naar linkse politici die schijt hebben aan de overheidsfinanciën, de overlast van allochtonen en de criminaliteitsbestrijding.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
''ongeacht'' wie het zijn Remlof. Luisteren.
In die peiling beslist niet.quote:
Ik zou dit haast als ophitsen en demagogie kunnen kwalificeren.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan is Nederland verwikkeld in een burgeroorlog. 8 jaar rechts beleid ondersteund door het continu verbaal neersabelen van een hele bevolkingsgroep trekt dit land niet. Ik denk dat zelfs ik naar de wapens zou grijpen dan.
Ik vind het raar dat je dit filmpje uitkiest, want de Roon wordt de vraag gesteld naar aanleiding van de uitlating van Wilders.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Luister ook naar wat die VVDer erop zegt.
Het is sowieso een overbodige opmerking gebleken: Vanaf 1:52 en verder.quote:De politie moet het recht krijgen met scherp te schieten op relschoppers. Dat zei PVV-voorman Geert Wilders dinsdag (dit is 29 mei 2007) na afloop van het vragenuurtje in de Tweede Kamer. Wilders opperde dit nadat vorige week een vriendschappelijke voetbalwedstrijd tussen Jong Oranje en Jong Marokko in Tilburg uit de hand liep.
Het optreden van de Tilburgse politie was een wanvertoning, stelde Wilders. De jeugdige Marokkaanse relschoppers zouden na de wedstrijd de vrije hand hebben gekregen. Ze moeten volgens Wilders keihard worden aangepakt. "Na een waarschuwing moet de politie het recht krijgen met scherp te schieten op bijvoorbeeld een been."
Je bevestigt werderom mijn punt dat je weinig of niets snapt van de politiekquote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij weet niet dat het leeuwendeel van de aangiftes geprullenmandeerd worden?
Nou weet ik niet of wij hetzelfde lezen maar bij mij staat er:quote:
quote:Brede steun voor ‘premier Kroes’
Is dat een links iets dat ze iets lezen wat er niet staat?quote:ls Eurocommissaris Neelie Kroes de VVD-premierskandidaat wordt kan ze rekenen op brede steun: Kroes is als premier populairder dan Job Cohen en Jan Peter Balkenende. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag.
Het ging erom dat Cohen boven Rutte uitkwam in die poll.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:15 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nou weet ik niet of wij hetzelfde lezen maar bij mij staat er:
[..]
[..]
Is dat een links iets dat ze iets lezen wat er niet staat?
mwah valt wel mee hoor. Rutte had en heeft het initiatief en blijkt meer te voelen voor extreem-rechts dan voor de PvdA. Daar kan Cohen niet veel aan doen natuurlijk...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:16 schreef eriksd het volgende:
Toch knap hoe Cohen het zo verpest heeft.
Er is er wel een hoop veranderd sinds 20 Mei. 10 Zetels aan PvdA stemmers ziet dat Job Cohen helemaal geen goede politicus is, en dat hij al helemaal geen premier moet worden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Het ging erom dat Cohen boven Rutte uitkwam in die poll.
En toch op handen gedragen door de wanhopige linksen die geen goed alternatief hebben.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:16 schreef eriksd het volgende:
Toch knap hoe Cohen het zo verpest heeft.
De 'boel bij elkaar houden' vanaf de oppositiebankjes gaat moeilijk worden vrees ik.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:59 schreef Urquhart het volgende:
Cohen is bij de PvdA binnengehaald en gepresenteerd als 'de nieuwe minister-president'. Nu hij dat niet is geworden, is dat wel een tegenvaller natuurlijk. Bovendien zijn voor een oppositieleider hele andere politieke kwaliteiten vereist, en ik ben benieuwd of Cohen die bezit. Ik vrees van niet.
Strijden tegen staadsdiscriminatie voor bepaalde geloven kan daarentegen wel weer prima van de oppositiebankjesquote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:01 schreef Morendo het volgende:
[..]
De 'boel bij elkaar houden' vanaf de oppositiebankjes gaat moeilijk worden vrees ik.
De partij waarmee jij de samenwerking toejuicht is daar erg voorquote:
De vraag is of hij daar de capaciteiten voor bezit. Ik denk eerlijk gezegd dat hij in de schaduw komt te staan van het verbale geweld van Pechtold, Halsema en zelfs Roemer.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Strijden tegen staadsdiscriminatie voor bepaalde geloven kan daarentegen wel weer prima van de oppositiebankjes
Dat zou zomaar eens kunnen inderdaadquote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:36 schreef Urquhart het volgende:
[..]
De vraag is of hij daar de capaciteiten voor bezit. Ik denk eerlijk gezegd dat hij in de schaduw komt te staan van het verbale geweld van Pechtold, Halsema en zelfs Roemer.
Dus de PvdA moet ons behoeden voor staatsdiscriminatie (wat dat ook moge beteken). Dezelfde PvdA die vond dat blanke, mannelijke politiefunctionarissen niet in aanmerking kwamen voor promotie vanwege hun ras en geslacht?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
De partij waarmee jij de samenwerking toejuicht is daar erg voor
Ah dus omdat de PvdA iets doet wat, als je het er met de haren bijsleept en heel erg scheef naar kijkt, heel in de verte misschien een beetje daar op lijkt is het geen probleem wat de PVV wil? Aparte redenatie weerquote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dus de PvdA moet ons behoeden voor staatsdiscriminatie (wat dat ook moge beteken). Dezelfde PvdA die vond dat blanke, mannelijke politiefunctionarissen niet in aanmerking kwamen voor promotie vanwege hun ras en geslacht?![]()
Oh noes, om die discriminatie te rechtvaardigen plakten ze er het eufemistische woordje 'positieve' voor, en dan mag het wel natuurlijk volgens de du_ke's van deze wereld.
De PvdA heeft als regeringspartij mensen gediscrimineerd wegens geslacht en ras. Dat is daadwerkelijk gebeurt. Vervolgens zwak jij dit gegeven af om vervolgens je pijlen te richten op een partij die niet gaat regeren en (nog) niemand in beleid gediscrimineerd heeft. En als klap op de vuurpijl moet de discriminerende partij ons behoeden voor anderen die mogelijk ooit zelf gaan discrimineren.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah dus omdat de PvdA iets doet wat, als je het er met de haren bijsleept en heel erg scheef naar kijkt, heel in de verte misschien een beetje daar op lijkt is het geen probleem wat de PVV wil? Aparte redenatie weer.
Nee sorry ik blijf de trol niet voedenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
De PvdA heeft als regeringspartij mensen gediscrimineerd wegens geslacht en ras. Dat is daadwerkelijk gebeurt. Vervolgens zwak jij dit gegeven af om vervolgens je pijlen te richten op een partij die niet gaat regeren en (nog) niemand in beleid gediscrimineerd heeft. En als klap op de vuurpijl moet de discriminerende partij ons behoeden voor anderen die mogelijk ooit zelf gaan discrimineren.
De echte vraag is of ik een logische uiteenzetting mag verwachten van iemand die op de proppen komt met 'staadsdiscriminatie'.
Volgens mij begon jij over de PvdA die ons moet hoeden voor discriminatie. Ik heb aangetoond dat als het op discriminatie aankomt je met vrienden als de PvdA geen vijanden meer nodig hebt.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee sorry ik blijf de trol niet voeden.
Daarnaast laat je ook met deze post weer zien dat je wel heel goed bij de extreem-rechtse beweging van Wilders past, enkel maar vanuit het negatieve redeneren. Het gaat niet om wat pakweg het verbond VVD-PVV-CDA wil maar je begint weer over de PvdA, dat zegt eigenlijk wel genoeg
.
Die vergelijking is ook prima te maken. Bovendien ging mijn vergelijking nu niet zozeer over Wilders/Hitler zelf, maar over de conservatieve partijen van toen en die van nu. De VVD verkwanselt haar liberale grondslag en de CDA haar christelijke grondslag, puur om maar niet met links te hoeven samenwerken.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:10 schreef Mike het volgende:
We moesten er even op wachten, maar daar is dan eindelijk weer de vergelijking met Hitler in de jaren 30.
Niemand in dit land is bang van de PvdA, zéker niet onder Cohen.
Of Cohen zelf wel zo happig was op een PvdA-VVD-CDA kabinet.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Die vergelijking is ook prima te maken. Bovendien ging mijn vergelijking nu niet zozeer over Wilders/Hitler zelf, maar over de conservatieve partijen van toen en die van nu. De VVD verkwanselt haar liberale grondslag en de CDA haar christelijke grondslag, puur om maar niet met links te hoeven samenwerken.
Ben ik het niet mee eens. Nadat Paars+ stuk liep, gaf zowel Rutte als Verhagen aan dat het tijd werd om een middenkabinet te onderzoeken. En we weten allemaal wie dat heeft tegengehouden.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Die vergelijking is ook prima te maken. Bovendien ging mijn vergelijking nu niet zozeer over Wilders/Hitler zelf, maar over de conservatieve partijen van toen en die van nu. De VVD verkwanselt haar liberale grondslag en de CDA haar christelijke grondslag, puur om maar niet met links te hoeven samenwerken.
Dat was zou ook nonsens geweest zijn. De onderhandelingen van Paars+ liepen vast op de verschillen tussen VVD en PvdA. D66 en GL stonden daar tussenin, dus die vervangen door een andere partij die daar tussenin staat, dat is zinloos.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:14 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Of Cohen zelf wel zo happig was op een PvdA-VVD-CDA kabinet.
Ok, wat was dan de oplossing geweest voor de VVD? Veel andere smaken dan het weer over rechts proberen waren er toch niet?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:19 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat was zou ook nonsens geweest zijn. De onderhandelingen van Paars+ liepen vast op de verschillen tussen VVD en PvdA. D66 en GL stonden daar tussenin, dus die vervangen door een andere partij die daar tussenin staat, dat is zinloos.
Een piketpaaltje wegflikkeren?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:20 schreef Mike het volgende:
[..]
Ok, wat was dan de oplossing geweest voor de VVD? Veel andere smaken dan het weer over rechts proberen waren er toch niet?
Waarom zouden ze dat doen als ze met andere partijen kunnen samenwerken waarbij dat niet nodig is?quote:
bron: Mediacourantquote:Witteman: ‘Optreden Nova kostte Cohen overwinning’
Paul Witteman is ervan overtuigd dat het verlies van de PvdA bij de afgelopen Tweede Kamerverkiezingen te wijten is aan het tv-optreden van politiek leider Job Cohen in het programma Nova, afgelopen april op Nederland 2. De PvdA haalde in juni één zetel minder dan VVD, de grootste partij. “Ik weet zeker dat het allereerste – dramatische – optreden van Cohen als lijsttrekker bij Nova hem die ene zetel kostte“, schrijft de 63-jarige presentator van Pauw & Witteman in zijn column in VARAgids.
Witteman vond het interview met Cohen in Nova desastreus. “Bij de evaluatie van de verkiezingscampagne zou het goed zijn uit te vinden wie Cohen adviseerde daar zo raar te gaan zitten, strak tegenover de interviewer, handen onder de presentatietafel, een houding waarin iedereen zich ongemakkelijk zou voelen. De debuterende lijsttrekker stotterde ervan.”
De presentator wijt de huidige onderhandeling op rechts aan het slechte advies aan Cohen. “Jarenlang was Cohen de gedroomde leider van het land, niet in de laatste plaats vanwege zijn ontspannen manier van communiceren. Toch liet hij zich een ‘deskundig advies’ aanleunen. De communicatiedeskundige die Cohen in dat harnas perste draag grote verantwoordelijkheid voor de situatie waarin het land terecht is gekomen.”
Witteman vreest voor ‘catastrofale consequenties’. “Geert Wilders is de machtigste politicus van het land geworden. Dat zal niet de bedoeling van de PvdA zijn geweest.“
Klopt. Ik hekel vooral de houding van zowel VVD als PvdA in de onderhandelingen over Paars+.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:20 schreef Mike het volgende:
[..]
Ok, wat was dan de oplossing geweest voor de VVD? Veel andere smaken dan het weer over rechts proberen waren er toch niet?
De Paarse combi kwam toch 5 miljard tekort?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:02 schreef Pool het volgende:
Wat ik de VVD kwalijk neem? Dat ze er met de PvdA op een miljard na niet uit (willen) komen, maar het dan blijkbaar wel eens kunnen worden met een partij die volgens het CPB een rampzalig economisch programma heeft, die een ondemocratische partijstructuur heeft, die stelselmatig lak heeft aan alle fatsoensnormen in de Kamer en richting buitenlandse leiders, die de handel met het buitenland beschadigt en die boven alles discrimineert en stigmatiseert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |