Wat je nu zegt grenst aan radicalismequote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan is Nederland verwikkeld in een burgeroorlog. 8 jaar rechts beleid ondersteund door het continu verbaal neersabelen van een hele bevolkingsgroep trekt dit land niet. Ik denk dat zelfs ik naar de wapens zou grijpen dan.
Check alsjeblieft je spelling en kap met dat PVV-jargon.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij weet niet dat het leeuwendeel van de aangifte's geprullenmandeerd worden?
Als stadscommando's kinderen door de knieën gaan schieten ga ik stadscommando's door de knieën schieten. Maar dan moet je je wel afvragen wie er het eerst naar radicale maatregelen heeft gegrepen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat je nu zegt grenst aan radicalisme
Ik zit weer achter mijn mozillaquote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Check alsjeblieft je spelling en kap met dat PVV-jargon.
Tering, dit klinkt niet best. Waar heeft de pvv voorgesteld om kinderen door de knieën te schieten?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Als stadscommando's kinderen door de knieën gaan schieten ga ik stadscommando's door de knieën schieten. Maar dan moet je je wel afvragen wie er het eerst naar radicale maatregelen heeft gegrepen.
"Geprullenmandeerd", dat is van één van die zwakbegaafde PVV-kamerleden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zit weer achter mijn mozillaEn wat voor PVV-jargon?
Nou, ik hoorde gisteren in eenvandaag dat Richart De mos dat zei en ik vond dat wel leuk klinken. Maar nu bij nader inzien bestaat dat woord volgens mij geen eensquote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:48 schreef remlof het volgende:
[..]
"Geprullenmandeerd", dat is van één van die zwakbegaafde PVV-kamerleden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
20 mei. Lijkt me op z'n zachtst gezegd niet erg representatief meer.quote:
Luister ook naar wat die VVDer erop zegt.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tering, dit klinkt niet best. Waar heeft de pvv voorgesteld om kinderen door de knieën te schieten?
''ongeacht'' wie het zijn Remlof. Luisteren.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Luister ook naar wat die VVDer erop zegt.
Remlof luistert niet naar wat rechts te zeggen heeft. Hij luistert liever naar linkse politici die schijt hebben aan de overheidsfinanciën, de overlast van allochtonen en de criminaliteitsbestrijding.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
''ongeacht'' wie het zijn Remlof. Luisteren.
In die peiling beslist niet.quote:
Ik zou dit haast als ophitsen en demagogie kunnen kwalificeren.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan is Nederland verwikkeld in een burgeroorlog. 8 jaar rechts beleid ondersteund door het continu verbaal neersabelen van een hele bevolkingsgroep trekt dit land niet. Ik denk dat zelfs ik naar de wapens zou grijpen dan.
Ik vind het raar dat je dit filmpje uitkiest, want de Roon wordt de vraag gesteld naar aanleiding van de uitlating van Wilders.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Luister ook naar wat die VVDer erop zegt.
Het is sowieso een overbodige opmerking gebleken: Vanaf 1:52 en verder.quote:De politie moet het recht krijgen met scherp te schieten op relschoppers. Dat zei PVV-voorman Geert Wilders dinsdag (dit is 29 mei 2007) na afloop van het vragenuurtje in de Tweede Kamer. Wilders opperde dit nadat vorige week een vriendschappelijke voetbalwedstrijd tussen Jong Oranje en Jong Marokko in Tilburg uit de hand liep.
Het optreden van de Tilburgse politie was een wanvertoning, stelde Wilders. De jeugdige Marokkaanse relschoppers zouden na de wedstrijd de vrije hand hebben gekregen. Ze moeten volgens Wilders keihard worden aangepakt. "Na een waarschuwing moet de politie het recht krijgen met scherp te schieten op bijvoorbeeld een been."
Je bevestigt werderom mijn punt dat je weinig of niets snapt van de politiekquote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij weet niet dat het leeuwendeel van de aangiftes geprullenmandeerd worden?
Nou weet ik niet of wij hetzelfde lezen maar bij mij staat er:quote:
quote:Brede steun voor ‘premier Kroes’
Is dat een links iets dat ze iets lezen wat er niet staat?quote:ls Eurocommissaris Neelie Kroes de VVD-premierskandidaat wordt kan ze rekenen op brede steun: Kroes is als premier populairder dan Job Cohen en Jan Peter Balkenende. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag.
Het ging erom dat Cohen boven Rutte uitkwam in die poll.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:15 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nou weet ik niet of wij hetzelfde lezen maar bij mij staat er:
[..]
[..]
Is dat een links iets dat ze iets lezen wat er niet staat?
mwah valt wel mee hoor. Rutte had en heeft het initiatief en blijkt meer te voelen voor extreem-rechts dan voor de PvdA. Daar kan Cohen niet veel aan doen natuurlijk...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:16 schreef eriksd het volgende:
Toch knap hoe Cohen het zo verpest heeft.
Er is er wel een hoop veranderd sinds 20 Mei. 10 Zetels aan PvdA stemmers ziet dat Job Cohen helemaal geen goede politicus is, en dat hij al helemaal geen premier moet worden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Het ging erom dat Cohen boven Rutte uitkwam in die poll.
En toch op handen gedragen door de wanhopige linksen die geen goed alternatief hebben.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:16 schreef eriksd het volgende:
Toch knap hoe Cohen het zo verpest heeft.
De 'boel bij elkaar houden' vanaf de oppositiebankjes gaat moeilijk worden vrees ik.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:59 schreef Urquhart het volgende:
Cohen is bij de PvdA binnengehaald en gepresenteerd als 'de nieuwe minister-president'. Nu hij dat niet is geworden, is dat wel een tegenvaller natuurlijk. Bovendien zijn voor een oppositieleider hele andere politieke kwaliteiten vereist, en ik ben benieuwd of Cohen die bezit. Ik vrees van niet.
Strijden tegen staadsdiscriminatie voor bepaalde geloven kan daarentegen wel weer prima van de oppositiebankjesquote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:01 schreef Morendo het volgende:
[..]
De 'boel bij elkaar houden' vanaf de oppositiebankjes gaat moeilijk worden vrees ik.
De partij waarmee jij de samenwerking toejuicht is daar erg voorquote:
De vraag is of hij daar de capaciteiten voor bezit. Ik denk eerlijk gezegd dat hij in de schaduw komt te staan van het verbale geweld van Pechtold, Halsema en zelfs Roemer.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Strijden tegen staadsdiscriminatie voor bepaalde geloven kan daarentegen wel weer prima van de oppositiebankjes
Dat zou zomaar eens kunnen inderdaadquote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:36 schreef Urquhart het volgende:
[..]
De vraag is of hij daar de capaciteiten voor bezit. Ik denk eerlijk gezegd dat hij in de schaduw komt te staan van het verbale geweld van Pechtold, Halsema en zelfs Roemer.
Dus de PvdA moet ons behoeden voor staatsdiscriminatie (wat dat ook moge beteken). Dezelfde PvdA die vond dat blanke, mannelijke politiefunctionarissen niet in aanmerking kwamen voor promotie vanwege hun ras en geslacht?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
De partij waarmee jij de samenwerking toejuicht is daar erg voor
Ah dus omdat de PvdA iets doet wat, als je het er met de haren bijsleept en heel erg scheef naar kijkt, heel in de verte misschien een beetje daar op lijkt is het geen probleem wat de PVV wil? Aparte redenatie weerquote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dus de PvdA moet ons behoeden voor staatsdiscriminatie (wat dat ook moge beteken). Dezelfde PvdA die vond dat blanke, mannelijke politiefunctionarissen niet in aanmerking kwamen voor promotie vanwege hun ras en geslacht?![]()
Oh noes, om die discriminatie te rechtvaardigen plakten ze er het eufemistische woordje 'positieve' voor, en dan mag het wel natuurlijk volgens de du_ke's van deze wereld.
De PvdA heeft als regeringspartij mensen gediscrimineerd wegens geslacht en ras. Dat is daadwerkelijk gebeurt. Vervolgens zwak jij dit gegeven af om vervolgens je pijlen te richten op een partij die niet gaat regeren en (nog) niemand in beleid gediscrimineerd heeft. En als klap op de vuurpijl moet de discriminerende partij ons behoeden voor anderen die mogelijk ooit zelf gaan discrimineren.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah dus omdat de PvdA iets doet wat, als je het er met de haren bijsleept en heel erg scheef naar kijkt, heel in de verte misschien een beetje daar op lijkt is het geen probleem wat de PVV wil? Aparte redenatie weer.
Nee sorry ik blijf de trol niet voedenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
De PvdA heeft als regeringspartij mensen gediscrimineerd wegens geslacht en ras. Dat is daadwerkelijk gebeurt. Vervolgens zwak jij dit gegeven af om vervolgens je pijlen te richten op een partij die niet gaat regeren en (nog) niemand in beleid gediscrimineerd heeft. En als klap op de vuurpijl moet de discriminerende partij ons behoeden voor anderen die mogelijk ooit zelf gaan discrimineren.
De echte vraag is of ik een logische uiteenzetting mag verwachten van iemand die op de proppen komt met 'staadsdiscriminatie'.
Volgens mij begon jij over de PvdA die ons moet hoeden voor discriminatie. Ik heb aangetoond dat als het op discriminatie aankomt je met vrienden als de PvdA geen vijanden meer nodig hebt.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee sorry ik blijf de trol niet voeden.
Daarnaast laat je ook met deze post weer zien dat je wel heel goed bij de extreem-rechtse beweging van Wilders past, enkel maar vanuit het negatieve redeneren. Het gaat niet om wat pakweg het verbond VVD-PVV-CDA wil maar je begint weer over de PvdA, dat zegt eigenlijk wel genoeg
.
Die vergelijking is ook prima te maken. Bovendien ging mijn vergelijking nu niet zozeer over Wilders/Hitler zelf, maar over de conservatieve partijen van toen en die van nu. De VVD verkwanselt haar liberale grondslag en de CDA haar christelijke grondslag, puur om maar niet met links te hoeven samenwerken.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:10 schreef Mike het volgende:
We moesten er even op wachten, maar daar is dan eindelijk weer de vergelijking met Hitler in de jaren 30.
Niemand in dit land is bang van de PvdA, zéker niet onder Cohen.
Of Cohen zelf wel zo happig was op een PvdA-VVD-CDA kabinet.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Die vergelijking is ook prima te maken. Bovendien ging mijn vergelijking nu niet zozeer over Wilders/Hitler zelf, maar over de conservatieve partijen van toen en die van nu. De VVD verkwanselt haar liberale grondslag en de CDA haar christelijke grondslag, puur om maar niet met links te hoeven samenwerken.
Ben ik het niet mee eens. Nadat Paars+ stuk liep, gaf zowel Rutte als Verhagen aan dat het tijd werd om een middenkabinet te onderzoeken. En we weten allemaal wie dat heeft tegengehouden.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Die vergelijking is ook prima te maken. Bovendien ging mijn vergelijking nu niet zozeer over Wilders/Hitler zelf, maar over de conservatieve partijen van toen en die van nu. De VVD verkwanselt haar liberale grondslag en de CDA haar christelijke grondslag, puur om maar niet met links te hoeven samenwerken.
Dat was zou ook nonsens geweest zijn. De onderhandelingen van Paars+ liepen vast op de verschillen tussen VVD en PvdA. D66 en GL stonden daar tussenin, dus die vervangen door een andere partij die daar tussenin staat, dat is zinloos.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:14 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Of Cohen zelf wel zo happig was op een PvdA-VVD-CDA kabinet.
Ok, wat was dan de oplossing geweest voor de VVD? Veel andere smaken dan het weer over rechts proberen waren er toch niet?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:19 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat was zou ook nonsens geweest zijn. De onderhandelingen van Paars+ liepen vast op de verschillen tussen VVD en PvdA. D66 en GL stonden daar tussenin, dus die vervangen door een andere partij die daar tussenin staat, dat is zinloos.
Een piketpaaltje wegflikkeren?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:20 schreef Mike het volgende:
[..]
Ok, wat was dan de oplossing geweest voor de VVD? Veel andere smaken dan het weer over rechts proberen waren er toch niet?
Waarom zouden ze dat doen als ze met andere partijen kunnen samenwerken waarbij dat niet nodig is?quote:
bron: Mediacourantquote:Witteman: ‘Optreden Nova kostte Cohen overwinning’
Paul Witteman is ervan overtuigd dat het verlies van de PvdA bij de afgelopen Tweede Kamerverkiezingen te wijten is aan het tv-optreden van politiek leider Job Cohen in het programma Nova, afgelopen april op Nederland 2. De PvdA haalde in juni één zetel minder dan VVD, de grootste partij. “Ik weet zeker dat het allereerste – dramatische – optreden van Cohen als lijsttrekker bij Nova hem die ene zetel kostte“, schrijft de 63-jarige presentator van Pauw & Witteman in zijn column in VARAgids.
Witteman vond het interview met Cohen in Nova desastreus. “Bij de evaluatie van de verkiezingscampagne zou het goed zijn uit te vinden wie Cohen adviseerde daar zo raar te gaan zitten, strak tegenover de interviewer, handen onder de presentatietafel, een houding waarin iedereen zich ongemakkelijk zou voelen. De debuterende lijsttrekker stotterde ervan.”
De presentator wijt de huidige onderhandeling op rechts aan het slechte advies aan Cohen. “Jarenlang was Cohen de gedroomde leider van het land, niet in de laatste plaats vanwege zijn ontspannen manier van communiceren. Toch liet hij zich een ‘deskundig advies’ aanleunen. De communicatiedeskundige die Cohen in dat harnas perste draag grote verantwoordelijkheid voor de situatie waarin het land terecht is gekomen.”
Witteman vreest voor ‘catastrofale consequenties’. “Geert Wilders is de machtigste politicus van het land geworden. Dat zal niet de bedoeling van de PvdA zijn geweest.“
Klopt. Ik hekel vooral de houding van zowel VVD als PvdA in de onderhandelingen over Paars+.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:20 schreef Mike het volgende:
[..]
Ok, wat was dan de oplossing geweest voor de VVD? Veel andere smaken dan het weer over rechts proberen waren er toch niet?
De Paarse combi kwam toch 5 miljard tekort?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:02 schreef Pool het volgende:
Wat ik de VVD kwalijk neem? Dat ze er met de PvdA op een miljard na niet uit (willen) komen, maar het dan blijkbaar wel eens kunnen worden met een partij die volgens het CPB een rampzalig economisch programma heeft, die een ondemocratische partijstructuur heeft, die stelselmatig lak heeft aan alle fatsoensnormen in de Kamer en richting buitenlandse leiders, die de handel met het buitenland beschadigt en die boven alles discrimineert en stigmatiseert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |