Houtduiven, volgens mij hebben de meeste mensen een enorme hekel aan die beesten.quote:De houtduif (Columba palumbus) is in België en Nederland de grootste duivensoort.
Houtduiven broeden het liefst in bossen, parken en tuinen, maar omdat ze tegenwoordig meer en meer in stedelijke gebieden voorkomen, maken ze niet zelden gebruik van gebouwen. Ze bouwen slordige nesten van takken en het is geen uitzondering dat een ei na het leggen meteen door de losjes gegroepeerde takken op de grond valt. Houtduiven leggen 2 eieren. Na het uitbroeden voederen zowel man als vrouw de jongen. Juvenielen missen in de eerste zomer de kenmerkende witte halsvlek.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Houtduif
Volgens mij bedoel je die FEBO-duiven:quote:
Dat zie ik meer de stadsduiven duiven zijn. De duiven die van liefhebbers zijn geweest en zijn verwilderd en zich vrij voortplanten. Ik heb hier in een hoge den ook een paar met nest Houtduiven. Steeds maar 1 ei per keer. Ik woon vlakbij een natuurgebied en zie dus ook dagelijks zo'n beetje de resten van een door een Buizerd of Sperwer gevangen Houtduif. Van de Houtduiven heb ik weinig last. Als het groot gebrachte jong uitvliegt en niet meer door de ouders gevoed wordt, dan maken ze wel wat kabaal (vooral het jong wat maar niet wil snappen waarom'ie weggejaagd wordtquote:
Duiven eten toch geen vissenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:16 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik denk dat mijn buurman daarop schiet (om zijn vijver te beschermen).
Nee, maar ze kakken wel zijn hele vijver onder, samen met de omliggende stenen. Vandaar misschien. Ik heb hier toch al meerdere geweerschoten gehoordquote:
Nogal simpel, zorg dat er geen grote takken boven je vijver groeien en span een net. Zodat ze er ook niet uit kunnen drinken (en katten en reigers er ook niet bij kunnen).quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:20 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Nee, maar ze kakken wel zijn hele vijver onder, samen met de omliggende stenen. Vandaar misschien. Ik heb hier toch al meerdere geweerschoten gehoord
Porrrrrno in F&Fquote:
Eindelijk, Ugly heeft zijn eigen welverdiende topicquote:
Zeker, zal binnenkort weer een foto proberen te maken, de laatste foto is al 6 dagen oud.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:11 schreef childintime het volgende:
TS hou je er een fotoverslagje van bij? Wel zo leuk om dat te volgen. Als ik de Houtduiven bij mij wil volgen moet in zo'n 2,5 meter in een den klimmen, dus bij jou is het wat handiger
En zo is dat.quote:Op zondag 1 augustus 2010 17:18 schreef Greys het volgende:
Ugly van APK is heel intelligent.
Dat zie je zo
Heel slim idd, je ogen dicht houden voor de flitsquote:Op zondag 1 augustus 2010 18:04 schreef APK het volgende:
[..]
En zo is dat.![]()
[ afbeelding ]
Kijk maar eens hoe intelligent hij uit zijn ogen kijkt zijn ogen niet opent.
Er wordt door andere Duiven al gefluisterd dat dit niet een gevalletje Duiven-mavo wordt en zijn bijnaam schijnt nu al 'Ugly Einstein' te zijn.
Als je maar weet dat dat intelligente ding kreng straks ook een nest op jouw balkon komt bouwen. En zijn/haar kinderen ook. Dus over een half jaar zit je met een probleem.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:04 schreef APK het volgende:
[..]
En zo is dat.![]()
[ afbeelding ]
Kijk maar eens hoe intelligent hij uit zijn ogen kijkt zijn ogen niet opent.
Er wordt door andere Duiven al gefluisterd dat dit niet een gevalletje Duiven-mavo wordt en zijn bijnaam schijnt nu al 'Ugly Einstein' te zijn.
Hout (of Bosduiven) zijn heel anders dan Stadsduiven. De Houtduiven jagen hun jong straks weg als het zelfstandig is. Zij willen dan een nieuw ei gaan leggen. Het jong komt echt niet meer terug. Voor zover ik weet, zijn Houtduiven ook nog de enige soort duiven die zich aan de seizoenen houden. Dit zal dan zo'n beetje hun laatste nest zijn. Tortels (koerduiven) en Stadsduiven gaan maar door. ook al is het -10, dan nog broeden ze.quote:Op maandag 2 augustus 2010 01:20 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Als je maar weet dat dat intelligente ding kreng straks ook een nest op jouw balkon komt bouwen. En zijn/haar kinderen ook. Dus over een half jaar zit je met een probleem.![]()
Ik ben allergisch voor hun uitwerpselen. Wij hebben het balkon hier dus hermetisch afgesloten. Smerige beesten zijn het.
Dat is normaalquote:Op maandag 2 augustus 2010 01:42 schreef APK het volgende:
Erg zorgzaam zijn de ouders niet, aan het begin van de avond hebben ze de kleine een kwartier alleen in het nest laten liggen.
Ik vind het niet echt normaal na één weekje.quote:Op maandag 2 augustus 2010 01:47 schreef childintime het volgende:
[..]
Dat is normaalNaarmate hij ouder wordt, laten ze hem langer alleen. Zij moeten ook eten en voedsel zoeken. Je zult straks zien dat ze nog maar een paar keer per dag eten komen brengen en hem voor de rest alleen laten. Op den duur gaan ze hem met eten in hun snavel roepen. Dan moet hij dus het nest uit, terwijl hij nauwelijks kan vliegen
Boeiend!quote:Op maandag 2 augustus 2010 01:29 schreef childintime het volgende:
[..]
Hout (of Bosduiven) zijn heel anders dan Stadsduiven. De Houtduiven jagen hun jong straks weg als het zelfstandig is. Zij willen dan een nieuw ei gaan leggen. Het jong komt echt niet meer terug. Voor zover ik weet, zijn Houtduiven ook nog de enige soort duiven die zich aan de seizoenen houden. Dit zal dan zo'n beetje hun laatste nest zijn. Tortels (koerduiven) en Stadsduiven gaan maar door. ook al is het -10, dan nog broeden ze.
Houtduiven zijn een heel ander soort dan de Stadsduiven of Tortels. Ze zijn veel bescheidener en schuwer en vooral erg prooi voor roofvogels. Dus iedere kans dat ze kunnen broeden moet hen ook gegeven worden. Ik heb de afgelopen paar dagen al een keer of 3 een "gesloopte" Houtduif gevonden (de roofvogels moeten ook eten), dus laat die Houtduiven hun gang gaan anders zijn ze straks uitgestorven.
quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:55 schreef Greys het volgende:
Heel intelligent ook dat hij flink wat reserves heeft opgebouwd (wat een fattie!![]()
) voor als zijn moeder een dagje naar de Huishoutduifbeurs gaat!
quote:Op maandag 2 augustus 2010 01:53 schreef APK het volgende:
[..]
Ik vind het niet echt normaal na één weekje.
Ergens had ik gelezen dat de ouders om het uur zouden wisselen tijdens het voederen, maar die op mijn balkon houden zich niet echt aan de Duiven-CAO.
Let maar op, nog ff en ze schuiven een briefje onder de deur door of hij ff een oogje in het zeil wil houden. Of dat APK hem even naar de peuterschool kan brengen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 07:18 schreef tombolafan het volgende:
[..]
[..]
Ze hebben jou natuurlijk ingeschat als goede baby-sit
Ik denk eerder dat ze dat per postduif doenquote:Op maandag 2 augustus 2010 08:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Let maar op, nog ff en ze schuiven een briefje onder de deur door of hij ff een oogje in het zeil wil houden. Of dat APK hem even naar de peuterschool kan brengen.
Heb jij niet nog ergens tuinkussens ofzo om eronder te leggen?quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:58 schreef Greys het volgende:
Maar lopen we niet het gevaar dat De Buurman alsnog het nest met Ugly en al over de rand kiepert?Als hij er slecht van slaapt?
Awwwquote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:49 schreef APK het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk na jaren een jonkie op z'n favoriete plekje.![]()
Stadsduiven worden veelal gezien als vliegende ratten. Eigenlijk zielig, die beesten zijn uiteindelijk allemaal als liefhebberij gehouden en niet meer terug gekomen naar huis. Het is dus eigenlijk niet hun schuld dat wij er zo'n last van hebbenquote:Op maandag 2 augustus 2010 03:06 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Boeiend!Zonder sarcasme!
![]()
Voor mij zijn alle duiven hetzelfde; Astma opwekkers. Mijn grootvader houdt duiven in een duiventil, en hij vindt me maar een aansteller![]()
Wij hebben (blijkbaar) een stadsduiven"plaag" gehad hier. Die beesten waren niet weg te krijgen van 't balkon. Dik winter, lag d'r weer een ei.Blij dat het balkon nu dus dicht is!
![]()
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de meeste duiven wel mooi vind. Alleen die jongen zijn zooooo lelijk![]()
Hoi tuinfluitert,quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:50 schreef tuinfluiter het volgende:
APK,
nou ben ik verliefd.![]()
Kan je een date verzorgen?
Juist, zuinig zijn op je kroost!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:39 schreef APK het volgende:
[..]
Hoi tuinfluitert,
Daar is 'ie nog iets te jong voor hoor.
Ahquote:Op woensdag 4 augustus 2010 02:16 schreef APK het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] HONGER! [ afbeelding ]
Gisteravond lieten papa en mama 'Ugly' anderhalf uur alleen in de goot.
Hoi APK,quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:39 schreef APK het volgende:
Hoi tuinfluitert,
Daar is 'ie nog iets te jong voor hoor.
Als ik die foto zie moet ik aan dat topic "wie heeft er een lelijk kindje" denkenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 02:16 schreef APK het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteravond lieten papa en mama 'Ugly' anderhalf uur alleen in de goot.
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:55 schreef Greys het volgende:
Ugly lelijk?
Let op mijn woorden, die doet over een paar jaar mee aan Holland's Next Pidzjun Maddel.
Hoe weet je dat?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:52 schreef APK het volgende:
Deze nacht slaapt hij/zij voor het eerst zonder zijn ouders.
Fluitertjequote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:54 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Hoi APK,
Je doet mij veel plezier met dit topic.
Nog iets te jong, snap ik , kan ik inkomen.
Mijn tuinfluiteravatar zie ik niet meer, wil wel dat die jonge houtert al een beetje aan mij kan wennen.![]()
En je weet ik ben niet zo handig, hoe krijg ik die webicon weer op de plek terug, lukt me niet.
-Edit-Excuses, wil je topic schoon houden, ik vraag het wel bij de afdeling PC en avataronderhoud.
Neuh, ze zijn vrij lazy.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
Misschien komen ze zo terug uit de kroeg!
Hou je wel een oogje in het zeil?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:00 schreef APK het volgende:
[..]
Neuh, ze zijn vrij lazy.
Maar ik denk dat hij/zij het al aan kan!![]()
Heeft ie het geprobeerd en heeft ie gefaald, of ligt ie nog veilig en probeer je me een nachtmerrie aan te praten? Moet ik de tuinstoelkussenlandingsbaan even komen brengen?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:22 schreef APK het volgende:
Ik zou zeggen: 'Komt wel goed'
Maar het nest is in een regengoot en niks 8 meter lager.
Eerste vlieg-oefening: :"Neeeeeeh!"
Ik weet niet wie 'Bertje Vis' is, maar ik hoop dat mijn Duifje gewrijwaard blijft van dat soort ongeluk.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:30 schreef Greys het volgende:
Lummel, ik schrik me dood
Ik zag die Bertje Vis scene voor me.
Vlieggggg!
*Kan ik niet!*
Te laaaat!
Whut, die snavelquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:49 schreef APK het volgende:
[ afbeelding ]
Veertjes.![]()
Maar nog steeds een eendensnavel!
Het lijkt qua snavel wel op een kruising duif-lepelaarquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 10:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Whut, die snavelEn wat een mooie veertjes
!
Fijn je te zien in APK's grote lompe Houtduiven-topic .quote:
Heb de vlinders in mijn buik zitten.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:49 schreef APK het volgende:
Veertjes.![]()
Maar nog steeds een eendensnavel!
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:10 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Fijn je te zien in APK's grote lompe Houtduiven-topic .
xxx
[..]
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:53 schreef FANN het volgende:
ik durfde niet eerder ... hij jaagt me altijd weg
Nee, dat zal toch niet, dat die Lepelaar met de houtduif..quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:46 schreef Greys het volgende:
Het lijkt qua snavel wel op een kruising duif-lepelaar
Wat gaat dat snel he. Ik verbaas me er soms over hoe snel die ouders hun jongen aan hun lot over laten. Als zijn veertjes eenmaal goed doorgekomen zijn dan gaan ze hem uit het nest lokken. Om te eten, zal hij ze dan wel moeten volgen. Ze gaan nl met eten vanaf een afstand zitten roepen en hoe hard het jong ook piept; zij hebben er maling aan. Als dat bij jou idd 8 meter is, vrees ik het ergste...... De eerste keer dat hij uit het nest komt, kan hij gewoon niet vliegen en duikelt dus naar benedenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:52 schreef APK het volgende:
Deze nacht slaapt hij/zij voor het eerst zonder zijn ouders.
Houtduiviesquote:Op zondag 8 augustus 2010 00:30 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Fanny, jij had ook duifjes op je balkon, waren dat hout of stadsduifjes?
[..]
Zou het jammer vinden wanneer de kleine houtduif niet meer te zien zou zijn in dit topic.quote:Op maandag 2 augustus 2010 01:29 schreef childintime het volgende:
De Houtduiven jagen hun jong straks weg als het zelfstandig is.
Het jong komt echt niet meer terug.
Dit zal dan zo'n beetje hun laatste nest zijn.
Ja , Fanny heb de vele foto's toen gezien in een ander topic, was heel leuk om te volgen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:46 schreef FANN het volgende:
Houtduivies![]()
Ze hadden 2 jonkies, en waren wel wat zorgzamer dan die duivies van APK![]()
Ik heb helaas de foto's niet meer anders had ik er wel een paar gepost,(computercrash)
dawast...
Leuk topic APK, gezellig en vogelvriendelijk balkon,quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:49 schreef APK het volgende:
En vlak voordat de eieren (na 17 dagen) uit zouden moeten komen waren ze weg.
Ekster?
Gaai?
Buurman?
Ik was best wel een beetje emotioneel toen ik ontdekte dat de eieren weg waren.![]()
Gelukkig zijn ze na een paar weken weer aan een nieuw nest begonnen.
quote:Op maandag 9 augustus 2010 21:16 schreef Greys het volgende:
Want dat vliegen gaat falen, dat zie je zo.
Hij heeft toch zn huisvliegen?quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:11 schreef APK het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel sneu dat hij geen broertje of zusje heeft.
De hele dag alleen en vanavond heeft 'ie ook al geen snack gekregen.
Die nemen idd wel iets minder ruimte in beslag.quote:
Wees blij, anders had je een nest-met-etage in je dakgoot gehad!quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:11 schreef APK het volgende:
Snackquote:De hele dag alleen en vanavond heeft 'ie ook al geen snack gekregen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Het grote lompe Houtduiven-topic ontroert mij.quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:11 schreef APK het volgende:
Met 'snack' bedoelde ik eigenlijk avondmaaltijd.quote:
Kom er maar bij hoor, maak ik een foto als je op zijn rug zit te fluiten.quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:00 schreef tuinfluiter het volgende:
Het grote lompe Houtduiven-topic ontroert mij.
Ik vind het ook sneu dat duifje geen broertje of zusje heeft.![]()
Zal ik een paar dagen in het nestje komen logeren APK?
[ afbeelding ]
Maar je zit er toch niet non-stop naar te staren? Toch? Toch?quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:31 schreef APK het volgende:
[..]
Met 'snack' bedoelde ik eigenlijk avondmaaltijd.
Laat mij lekker stalken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:35 schreef Greys het volgende:
Maar je zit er toch niet non-stop naar te staren? Toch? Toch?
Kan het niet zijn dat ze hem in een onbewaakt ogenblik toch vol zijn komen stoppen?
Hij ziet er niet uit alsof hij iets tekort komt met zijn dikke duivenbips.
Hahahaaaaaaaahahahaquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:47 schreef APK het volgende:
De komende twee weken ben ik doordeweeks waarschijnlijk van 08.30u tot 18.30u niet thuis, dus ik hoop dat 'ie pas in het weekend 'The great Gonzo' gaat proberen.
afbeelding ]
APK ik zal een oogje in het zeil houden.quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:47 schreef APK het volgende:
De komende twee weken ben ik doordeweeks waarschijnlijk van 08.30u tot 18.30u niet thuis,
dus ik hoop dat 'ie pas in het weekend 'The great Gonzo' gaat proberen.
Hmmz, ik vraag mij af of dat ook zo met 'wilde' Houtduiven gaat.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:12 schreef tuinfluiter het volgende:
Voeding voor jonge duiven
Al snel na de geboorte worden jonge duiven door de ouders gevoerd met kropmelk of duivenmelk.
Deze kropmelk wordt in de krop gemaakt en is zeer voedzaam. Jonge duiven krijgen de eerste
tien dagen alleen deze kropmelk. Alle benodigde voedingsstoffen zitten in deze kropmelk.
Na een dag of veertien wordt de kropmelk niet meer gevormd en de jonge duiven worden
nu gevoerd met in de krop van de ouderdieren geweekt graanvoedsel. Rond de derde week
worden bakjes met voer en water in het broedhok geplaatst. De volwassen duiven zullen
hieruit eten en door af te kijken leren de jonge duiven ook snel zelfstandig de voer- en waterbak te vinden.
Waar een wil is, is een weg met mogelijkheden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:31 schreef APK het volgende:
Hmmz, ik vraag mij af of dat ook zo met 'wilde' Houtduiven gaat.
Die hebben over het algemeen geen hok met bakjes voor voer en water.
Ze eten af en toe wat papegaaienvoer van de grond op het balkon, dat lijkt mij wel genoeg.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:09 schreef childintime het volgende:
Misschien kun je een plekje maken waar je zelf wat duivenvoer voor ze strooit? Alleen dan heb je vanaf dat moment ook duiven en niet iedere buur zal daar dankbaar voor zijn
Bedankt Schat voor de moeite, voor het verslag en de mooie reeks foto'squote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:39 schreef APK het volgende:
@Tuinfluiter:
Zo zag hij er gisteren in de regen uit op het nest drijvend in zijn privé-gracht:
En vanmorgen kwamen beide ouders vlak na elkaar even langs rond half zeven, Ugly groeide meteen van tevredenheid en begint nu meer op een Duif te lijken.
(Camera doet het niet echt goed bij weinig licht....)
Heb m'n yoghurt bijna op het schermquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:47 schreef APK het volgende:
Meestal komt vader of moeder 's avonds rond 21.00u nog even roekoe'en.
De komende twee weken ben ik doordeweeks waarschijnlijk van 08.30u tot 18.30u niet thuis, dus ik hoop dat 'ie pas in het weekend 'The great Gonzo' gaat proberen.
[ afbeelding ]
De binnenplaats is alleen bereikbaar via een bedrijfsruimte, kleine kans dat ze werken in het weekend.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:48 schreef Greys het volgende:
Hij wacht wel tot hij up kan.
En anders kom jij tot the rescue, plukt hem van dat binnenplaatsje en zet hem via die ladder daarboven
Ik heb een verschrikkelijke hekel aan mensen die bij mij naar binnen gluren, dus ik doe dat ook vrijwel nooit bij anderen.quote:En OMG, wat kan jij lekker naar de buren glurenIs het wat, daar bij die gerania?
En die ladder, is die van jou of kan je die gebruiken? Want daarmee kan je dan misschien ook naar beneden dat plaatsje op? Of probeer zelf de tuinstoelkussenlandingsbaan, voor als je naar beneden moetquote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:52 schreef APK het volgende:
[..]
De binnenplaats is alleen bereikbaar via een bedrijfsruimte, kleine kans dat ze werken in het weekend.
Dat zal ook wel anders zijn voor een provinciaaltje als ik. Ik zie daar meteen van die filmtaferelen voor me, sexende buren voor het raam enzoquote:Ik heb een verschrikkelijke hekel aan mensen die bij mij naar binnen gluren, dus ik doe dat ook vrijwel nooit bij anderen.
En waarschijnlijk zal hij wel redelijk goed landen gok ik? En dan gooi je gewoon voer naar benedenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:58 schreef Greys het volgende:
[..]
En die ladder, is die van jou of kan je die gebruiken? Want daarmee kan je dan misschien ook naar beneden dat plaatsje op? Of probeer zelf de tuinstoelkussenlandingsbaan, voor als je naar beneden moet
Ik zat ook meteen te kijkenquote:Dat zal ook wel anders zijn voor een provinciaaltje als ik. Ik zie daar meteen van die filmtaferelen voor me, sexende buren voor het raam enzo![]()
Ik zag hetquote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:01 schreef APK het volgende:
Die ladder leidt naar mijn dakterras en zit vast.
Ik heb ook even de post aangepast en de rolgordijnen bij de benedenburen naar beneden gedaan.
Bummer.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:01 schreef APK het volgende:
Die ladder leidt naar mijn dakterras en zit vast.
Partypooper!Fantasie-killer.quote:Ik heb ook even de post aangepast en de rolgordijnen bij de benedenburen naar beneden gedaan.
Het dak van die bedrijfsruimte heeft zo'n daklichtkoepel.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:03 schreef tombolafan het volgende:
OFFFFFFFFFFFFFFF leen de stoelkussens van Greys, gooi ze van het balkon en spring zelf als test om te kijken of het een beetje zacht landt
Believe me, er is daar geen thermiek.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:06 schreef childintime het volgende:
Als'ie precies de goede thermiek te pakken kan krijgen overleeft'ie het misschien wel. Is het plaatsje beneden afgesloten en kunnen er geen katten komen?
Mooi, dan zit'ie daar wel heel veilig. Eerst "vliegt" ie naar beneden en dan kan'ie daar lekker een beetje oefenen, tot'ie er echt zelf uit kan.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:06 schreef APK het volgende:
[..]
Het dak van die bedrijfsruimte heeft zo'n daklichtkoepel.
Is al eens een kat van de bovenbuurvrouw doorheen geflikkerd.![]()
Verder kunnen daar geen katten komen.
Dat wordt dus echt 'The Great Gonzo'quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:09 schreef childintime het volgende:
Mooi, dan zit'ie daar wel heel veilig. Eerst "vliegt" ie naar beneden en dan kan'ie daar lekker een beetje oefenen, tot'ie er echt zelf uit kan.
Ik vind je heul schattigquote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:11 schreef APK het volgende:
[..]
Dat wordt dus echt 'The Great Gonzo'![]()
Mocht dat gebeuren dan ga ik 'em zelf maandag ophalen en weer op mijn balkon zetten tot hij echt zijn vliegbrevet heeft.
Ach, als je niet met mensen om kunt gaan dan kom je al snel bij een paar Houtduiven terecht.quote:
Jaja, gewoon een klein hartje heb jij, APK!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:15 schreef APK het volgende:
[..]
Ach, als je niet met mensen om kunt gaan dan kom je al snel bij een paar Houtduiven terecht.
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:11 schreef APK het volgende:
Mocht dat gebeuren dan ga ik 'em zelf maandag ophalen en weer op mijn balkon zetten tot hij echt zijn vliegbrevet heeft.
Ik vind hem ook schattig.quote:
Hihihi.....als je hem weer terugzet, is hij binnen no time weer benedenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:11 schreef APK het volgende:
[..]
Kan ik niet over meepraten, maar wel dat je vanaf mijn eerste week mij flink wegwijs hebtquote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:15 schreef APK het volgende:
Ach, als je niet met mensen om kunt gaan dan kom je al snel bij een paar Houtduiven terecht.
Een pak van mijn Hart.quote:
Zulke typesquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:07 schreef childintime het volgende:Achter me kwam een auto aan en die moest ook stoppen (omdat mijn auto middenop de weg stilstond
) Ging die vent zitten toeteren en op zijn voorhoofd wijzen....
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:01 schreef Greys het volgende:
APK, Ugly update! Zit ie er nog?
Heeft ie al een ongeduldige en enigszins hysterische blik in de ogen, klaar voor de sprong?
Whut? Wát een joekelquote:
Nee joh, dat beest groeit als kool.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Whut? Wát een joekelHeb ik nou al die foto's iets gemist
![]()
Ik begon al te denkenquote:
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:08 schreef APK het volgende:
Sociaal is 'ie ook, gewoon even gratis een plantje van de buurman bemesten.![]()
Wat goedquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:15 schreef APK het volgende:
Hij is 'em een kwartiertje geleden gepeerd!![]()
[ afbeelding ]
Hij heeft duidelijk minder moeite met gluren bij de buren dan ik.
[ afbeelding ]
....Ook nog effe kijken wat ze bij de buren in de slaapkamer uitvreten.
[ afbeelding ]
En gewoon weer terug omhoog naar mijn verdieping!
quote:
Hij maakt me zo trots!quote:
The fatso can fly!quote:En gewoon weer terug omhoog naar mijn verdieping!
Hij wil niet meer in het babybedje.quote:Op zondag 15 augustus 2010 01:10 schreef APK het volgende:
Hij slaapt nu op de vensterbank van de laatste foto, terwijl hij gewoon terug naar het nest had kunnen wandelen.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:15 schreef APK het volgende:![]()
En waar zit Houtduifje nu?quote:Op zondag 15 augustus 2010 01:10 schreef APK het volgende:
Hij slaapt nu op de vensterbank van de laatste foto, terwijl hij gewoon terug naar het
nest had kunnen wandelen.
Woooohoo, hij kan het!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:15 schreef APK het volgende:
Hij zit gewoon weer op z'n nest, zal wel weer gaan stunten als het donker wordtquote:Op zondag 15 augustus 2010 12:55 schreef tuinfluiter het volgende:
En waar zit Houtduifje nu?
Komen de ouders nog weleens langs, of is het nu op eigen poten staan.
Aw kijk hem zittenquote:Op zondag 15 augustus 2010 21:03 schreef APK het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien wel de laatste foto.
Hij zat op de railing bij mijn raam te poseren, ik loop even naar een andere kamer en hoor wat 'flap flap flap' en weg was 'ie.
Dat gekke beest gaat pas vliegen als het bijna donker is.
Snap ik.quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:03 schreef APK het volgende:
Dat gekke beest gaat pas vliegen als het bijna donker is.
Nergens te zien dus nu?quote:
Romantischquote:Mischien dat 'ie tegen zonsondergang even langs komt.
quote:
quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:28 schreef APK het volgende:
Tot nu toe wel...
Mischien dat 'ie tegen zonsondergang even langs komt.
Beeldschone foto's, mooie kleuren, schitterend.quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:35 schreef APK het volgende:
Er zijn nog wel sporen hoor, papa en mama zijn de druiven aan het consumeren:
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:15 schreef APK het volgende:
APK ik ben dankzij dit topic van je gaan houden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:31 schreef APK het volgende:
Ik denk de wijde wereld in, Tuinfluitert...
Waarschijnlijk herkent hij zijn geboortegrond niet eens vanuit een vogelperspectief.
Het nest ga ik wel een keer opruimen als het een paar dagen droog is geweest.
HE'S ALIVE!!!!!!!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:00 schreef APK het volgende:
Guess who's back?![]()
[ afbeelding ]
Effe lekker in een plantenbak slapen.
[ afbeelding ]
Ja, heb je daar problemen mee ofzo?
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:00 schreef APK het volgende:
Guess who's back?![]()
Effe lekker in een plantenbak slapen.
Ja, heb je daar problemen mee ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Neeeeeeeequote:
Je bent deze weken heel druk met werken overdags .quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:32 schreef APK het volgende:
Ik ben een beetje een nachtmens, maar door omstandigheden (werk) moet ik tegenwoordig om 07.00u opstaan.
Wie kwam vanmorgen om 06.30u luidruchtig aanvliegen om mij aan te moedigen om vroeg op te staan?![]()
Mijn bed staat naast de vensterbank en waar hij (ik heb besloten dat het een hij is) zit is ongeveer 70cm van mijn hoofdkussen.
En gewoon blijven zitten als ik opsta en daarna koffie enzo in de vensterbank plaats.
Misschien is 'ie een beetje te relax.
Als ie een beetje mikt kan ie je zelfs wakker poepenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:32 schreef APK het volgende:
Ik ben een beetje een nachtmens, maar door omstandigheden (werk) moet ik tegenwoordig om 07.00u opstaan.
Wie kwam vanmorgen om 06.30u luidruchtig aanvliegen om mij aan te moedigen om vroeg op te staan?![]()
[ afbeelding ]
Mijn bed staat naast de vensterbank en waar hij (ik heb besloten dat het een hij is) zit is ongeveer 70cm van mijn hoofdkussen.
En gewoon blijven zitten als ik opsta en daarna koffie enzo in de vensterbank plaats.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:20 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Als ie een beetje mikt kan ie je zelfs wakker poepen![]()
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:32 schreef APK het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:19 schreef APK het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb een plantje neergezet om te vieren dat hij vandaag 4 weken oud is.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:19 schreef APK het volgende:
Ik heb een plantje neergezet om te vieren dat hij vandaag 4 weken oud is.
quote:
In je onderbroek op het dak rondhupsen?quote:
16.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:54 schreef APK het volgende:
Aleen als het er 17 zijn. [ afbeelding ]
Dagelijks.quote:
Aw, wat ontzettend leuk dat hij nog steeds bij je langs komt!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:20 schreef APK het volgende:
[..]
Dagelijks.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zeg niets!quote:Een behoorlijk lui beest, hij vreet geen moer uit.
'S ochtends komt hij aanflapperen en vlak voor zonsondergang vertrekt hij weer richting een boom aan de gracht.
Houtduifje neemt uiteindelijk wel het goede voorbeeld van jou over,quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:20 schreef APK het volgende:
Dagelijks.![]()
Een behoorlijk lui beest, hij vreet geen moer uit.
'S ochtends komt hij aanflapperen en vlak voor zonsondergang
vertrekt hij weer richting een boom aan de gracht.
Wat tofquote:
Das wel ver vliegen hoor, naar Amsterdam!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:29 schreef oh-oh het volgende:
Feelgoodtopic
![]()
En ik ben een beetje jaloers dat mijn jonge kraai niet zo trouw terugkeert naar mijn balkon.
Mss woont die nu ook wel bij jou!
Hé long time enz......quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:32 schreef oh-oh het volgende:
Nou ik heb Hans al in geen weken meer gezien hoor
Zo te zien eet hij aardig zijn buikje vol.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:25 schreef banaantjeEE het volgende:
Wat een dikkerd is het geworden.
Een echte FOK!erquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:20 schreef APK het volgende:
[
Een behoorlijk lui beest, hij vreet geen moer uit.
'S ochtends komt hij aanflapperen en vlak voor zonsondergang vertrekt hij weer richting een boom aan de gracht.
Ahh Pimpelmeesjesquote:Op zaterdag 4 september 2010 18:25 schreef APK het volgende:
Al een week niet meer gezien, alleen die ouwe komt af en toe nog even langs:
[ afbeelding ]
En hopelijk volgend jaar 'Het grote subtiele Pimpelmeesjes-topic'.![]()
[ afbeelding ]
Ook met elk jaar een nest?quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:58 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ahh Pimpelmeesjes![]()
Dat zijn m'n allerlieverlingst! Zitten ook al 108 jaar bij mn ouders in de tuin. Elk jaar.
Ja!quote:
Ahhww!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:09 schreef APK het volgende:
Hele tijd niet gezien, maar opeens komt hij weer dagelijks langs.![]()
[ afbeelding ]
in onze achtertuin baden er 2 houtduiven én 2 tortelduiven in de waterval...waarom zou je daarop schieten? in "het wild"/ "de natuur" schijten duiven toch ook in water als ze er in de buurt zitten?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:20 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Nee, maar ze kakken wel zijn hele vijver onder, samen met de omliggende stenen. Vandaar misschien. Ik heb hier toch al meerdere geweerschoten gehoord
hou wel ff in de gaten dat het niet gaat stortregenen....ze zitten in je goot toch?quote:
Ik denk gewoon dezelfde ouders, maar zeker weten doe ik het nietquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:33 schreef tuinfluiter het volgende:
APK, Lente!! Nestje bouwen.
Is dit het jonge nu volwassen duifje op de foto of vader of moeder duif. Wat denk je?
[ afbeelding ]
Misschien wel een neefje of nichtje.quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:58 schreef APK het volgende:
Ik denk gewoon dezelfde ouders, maar zeker weten doe ik het niet
quote:
Zal de buurman leuk vindenquote:Op vrijdag 1 april 2011 00:10 schreef tuinfluiter het volgende:
Misschien wel een neefje of nichtje.
Komt de rest van de familie binnenkort ook over.
Komt je droom uit.
Duoquote:Op vrijdag 1 april 2011 00:23 schreef APK het volgende:
[..]
Zal de buurman leuk vinden
Dit was aan het eind van de middag, bij het wisselen van de wacht:
[ afbeelding ]
Meer dan twee tegelijk heb ik nooit op het balkon gezien volgens mij
Heb ook nog geen eieren gezien, maar dat komt misschien omdat er duiven op zitten
TWEELINGquote:
Over twee weken dus?quote:
HA! het kan nu al:quote:
Winter is voorbij al een ruime week, dus ik kan langskomenquote:De voorjaarsschoonmaak of grote schoonmaak werd/wordt aan het einde van de winterperiode uitgevoerd.
Is die foto van nu?quote:
Vanmorgenquote:
quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:34 schreef CarOnline het volgende:
Oh!!!![]()
Je krijgt ook een tweeling!
Twee eiig denk ik
Hah!quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:38 schreef APK het volgende:
[..]
Vanmorgen![]()
[..]
Je zus heeft post overigens.
Dat wil ik als ik weer thuis ben wel even proberen, maar het is een heel oud cameraatje...quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:10 schreef Pisces29 het volgende:
Kun je niet een close-up van die koppies maken APK?
Is dat net zoiets als wat Greys zegt over haar camera, die dan met glanzende mooie foto's komt?quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:14 schreef APK het volgende:
[..]
Dat wil ik als ik weer thuis ben wel even proberen, maar het is een heel oud cameraatje...
Ohh kiektan!!quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:48 schreef APK het volgende:
Ze zijn vroeg dit jaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze foto's zijn al helemaal ingezoomd vanuit mijn slaapkamerraam, dus ik moet even een poging doen vanaf het balkon als die dikkerds er niet zijnquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:18 schreef Pisces29 het volgende:
Is dat net zoiets als wat Greys zegt over haar camera, die dan met glanzende mooie foto's komt?
Okeetjesquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:24 schreef APK het volgende:
[..]
Deze foto's zijn al helemaal ingezoomd vanuit mijn slaapkamerraam, dus ik moet even een poging doen vanaf het balkon als die dikkerds er niet zijn
Haha ja dat zag ik ook al, maar wou niet zoiets banaals over een verse moeder zeggen!quote:
Kan ook de vader zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:31 schreef CarOnline het volgende:
Haha ja dat zag ik ook al, maar wou niet zoiets banaals over een verse moeder zeggen!
Oehoee Het Balkon Der Geheimen!quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:32 schreef APK het volgende:
[..]
Kan ook de vader zijn.
Niets is wat het lijkt, op Het Balkon Der Geheimen
Ik dacht aan een voorbibsebapsquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:31 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Haha ja dat zag ik ook al, maar wou niet zoiets banaals over een verse moeder zeggen!
Nee, ik ken het woord pas sinds een klein jaar, geleerd van de ESF-ladiesquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:39 schreef CarOnline het volgende:
[..]
[..]
Een vóórbipsebaps?
Heb je dat weleens hardop gezegd?
Kijk, zo leer je nog eens wat.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee, ik ken het woord pas sinds een klein jaar, geleerd van de ESF-ladies
Neuh, gewoon op de ouderwetse manier er naar toe lopenquote:
Werkt ook heel goed zo te zien.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:27 schreef APK het volgende:
[..]
Neuh, gewoon op de ouderwetse manier er naar toe lopen
[ afbeelding ]
Ja close-upquote:Op woensdag 13 april 2011 17:27 schreef APK het volgende:
[..]
Neuh, gewoon op de ouderwetse manier er naar toe lopen
[ afbeelding ]
Jaquote:
Jan en Jaap zijn alleen niet echt 'fluffy'quote:Op donderdag 14 april 2011 13:55 schreef Miendientje het volgende:
Wat een lief topic, er mag af en toe ook wel een foto in dit topic: Piepjes, pulletjes en andere fluffy babyvogeltjes
Zo zeg dat welquote:
Mooi onder een sluier jaquote:Op vrijdag 22 april 2011 16:31 schreef Greys het volgende:
Lelijk in de luier, mooi in de sluier oid was het toch?
Nee, er past er nog maar eentje inquote:Op zaterdag 23 april 2011 17:18 schreef Greys het volgende:
Wat groeien ze hard
Passen ze nog met zijn twee in dat nest?
quote:En 'sportvlek'?![]()
Volgens mij kan het ze allemaal weinig schelen.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:46 schreef Greys het volgende:
En ze wisselen af wie er in het nest mag ofzo?
Wat leuk zo saampiesquote:
Hij luistert nog ook want hij komt zojuist even in de keuken kijkenquote:
Ik ben akkoord gegaan als ze een diervriendelijke manier hebben om ze uit die goot te houden, maar Duiven-saté aan van die prikkers doe ik niet aan meequote:Op donderdag 5 mei 2011 18:57 schreef Greys het volgende:
Die buurman![]()
Als er nou 16 duiven zouden zitten elke keer, maar één of twee van die koddige jongen, wat heb je daar in godsnaam voor last van
Reply:quote:APK,
Ik ga maandag de woningbouwvereniging bellen en vragen of ze pinnen willen plaatsen. Ik word er echt gek van, gr.buurman
En dat dus terwijl ik gisteren het nest heb verwijderd en ze nu (overdag) 'roekoe' zitten te doen.quote:Oh leuk, ik heb afgelopen week gebeld dat ik geen pinnen wil omdat ik dat te gevaarlijk vind.
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 16:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik wist het wel ze zijn terugik had ze al eerder horen roekoeën
![]()
Ik ga ze niet meer wegjagen dus dat wordt een nestje![]()
Ik wilde een foto maken toen ze op de keukendeur zaten te vrijen maar toen
vlogen ze naar de schutting en het is niet hun eerste date volgens mij dus ze zullen
strakkies wel met takkies gaan lopen slepen![]()
Meet Mr. and Mrs. Duif![]()
Serieus?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:
En ook nog eens een beschermde vogel, jawel.
Yep, beschermd, maar niet ten-koste-van-alles. Je mag bijvoorbeeld geen nesten vernielen en zo.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:33 schreef APK het volgende:
[..]
Serieus?
Ik dacht afgelopen week op het journaal gezien te hebben dat ze als een van de weinige dieren door jagers afgeschoten mogen worden.
Nooit geweten, nou bij mij zitten ze veilig, tis wel nog behoorlijk koud voor een nestje vind ik,quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Yep, beschermd, maar niet ten-koste-van-alles. Je mag bijvoorbeeld geen nesten vernielen en zo.
Maar in een bepaald gedeelte van het seizoen mag er wel op ze gejaagd worden, ik dacht in het najaar of zo.
Wel foto's blijven plaatsen hoor!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nooit geweten, nou bij mij zitten ze veilig, tis wel nog behoorlijk koud voor een nestje vind ik,
hopelijk gaat dat goed komen....
wat een scheetje, mijn duivies hebben zich vandaag niet laten zienquote:Op zaterdag 30 maart 2013 23:25 schreef lotrdennis het volgende:
ik heb tijdens mijn stage in het Natuurhulpcentrum in Opglabbeek(Belgie) massa's jonge houtduiven met de hand moeten voerenleuke beestjes vind ik het stadsduiven eigelijk ook wel
![]()
ik kan zo gauw even geen foto vinden van de duiven van stage dus hierbij maar even een vergelijkbare klant.
een gaai![]()
[ afbeelding ]
Mooie foto! Die beesten worden trouwens steeds algemener - en brutaler. Zitten hier ook al gewoon in de binnenstad.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 23:25 schreef lotrdennis het volgende:
ik heb tijdens mijn stage in het Natuurhulpcentrum in Opglabbeek(Belgie) massa's jonge houtduiven met de hand moeten voerenleuke beestjes vind ik het stadsduiven eigelijk ook wel
![]()
ik kan zo gauw even geen foto vinden van de duiven van stage dus hierbij maar even een vergelijkbare klant.
een gaai![]()
[ afbeelding ]
Ze zien er leuk uit, maar ik vind het best rotbeesten.quote:Op zondag 31 maart 2013 03:03 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Mooie foto! Die beesten worden trouwens steeds algemener - en brutaler. Zitten hier ook al gewoon in de binnenstad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |