Fluitertjequote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:54 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Hoi APK,
Je doet mij veel plezier met dit topic.
Nog iets te jong, snap ik , kan ik inkomen.
Mijn tuinfluiteravatar zie ik niet meer, wil wel dat die jonge houtert al een beetje aan mij kan wennen.![]()
En je weet ik ben niet zo handig, hoe krijg ik die webicon weer op de plek terug, lukt me niet.
-Edit-Excuses, wil je topic schoon houden, ik vraag het wel bij de afdeling PC en avataronderhoud.

Neuh, ze zijn vrij lazy.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
Misschien komen ze zo terug uit de kroeg!

Hou je wel een oogje in het zeil?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:00 schreef APK het volgende:
[..]
Neuh, ze zijn vrij lazy.
Maar ik denk dat hij/zij het al aan kan!![]()

Heeft ie het geprobeerd en heeft ie gefaald, of ligt ie nog veilig en probeer je me een nachtmerrie aan te praten? Moet ik de tuinstoelkussenlandingsbaan even komen brengen?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:22 schreef APK het volgende:
Ik zou zeggen: 'Komt wel goed'
Maar het nest is in een regengoot en niks 8 meter lager.
Eerste vlieg-oefening: :"Neeeeeeh!"

Ik weet niet wie 'Bertje Vis' is, maar ik hoop dat mijn Duifje gewrijwaard blijft van dat soort ongeluk.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:30 schreef Greys het volgende:
Lummel, ik schrik me dood
Ik zag die Bertje Vis scene voor me.
Vlieggggg!
*Kan ik niet!*
Te laaaat!

Whut, die snavelquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:49 schreef APK het volgende:
[ afbeelding ]
Veertjes.![]()
Maar nog steeds een eendensnavel!

Het lijkt qua snavel wel op een kruising duif-lepelaarquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 10:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Whut, die snavelEn wat een mooie veertjes
!

Fijn je te zien in APK's grote lompe Houtduiven-topic .quote:
Heb de vlinders in mijn buik zitten.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:49 schreef APK het volgende:
Veertjes.![]()
Maar nog steeds een eendensnavel!

quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:10 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Fijn je te zien in APK's grote lompe Houtduiven-topic .
xxx
[..]

quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:53 schreef FANN het volgende:
ik durfde niet eerder ... hij jaagt me altijd weg
Nee, dat zal toch niet, dat die Lepelaar met de houtduif..quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:46 schreef Greys het volgende:
Het lijkt qua snavel wel op een kruising duif-lepelaar

Wat gaat dat snel he. Ik verbaas me er soms over hoe snel die ouders hun jongen aan hun lot over laten. Als zijn veertjes eenmaal goed doorgekomen zijn dan gaan ze hem uit het nest lokken. Om te eten, zal hij ze dan wel moeten volgen. Ze gaan nl met eten vanaf een afstand zitten roepen en hoe hard het jong ook piept; zij hebben er maling aan. Als dat bij jou idd 8 meter is, vrees ik het ergste...... De eerste keer dat hij uit het nest komt, kan hij gewoon niet vliegen en duikelt dus naar benedenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:52 schreef APK het volgende:
Deze nacht slaapt hij/zij voor het eerst zonder zijn ouders.

Houtduiviesquote:Op zondag 8 augustus 2010 00:30 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Fanny, jij had ook duifjes op je balkon, waren dat hout of stadsduifjes?
[..]

Zou het jammer vinden wanneer de kleine houtduif niet meer te zien zou zijn in dit topic.quote:Op maandag 2 augustus 2010 01:29 schreef childintime het volgende:
De Houtduiven jagen hun jong straks weg als het zelfstandig is.
Het jong komt echt niet meer terug.
Dit zal dan zo'n beetje hun laatste nest zijn.
Ja , Fanny heb de vele foto's toen gezien in een ander topic, was heel leuk om te volgen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:46 schreef FANN het volgende:
Houtduivies![]()
Ze hadden 2 jonkies, en waren wel wat zorgzamer dan die duivies van APK![]()
Ik heb helaas de foto's niet meer anders had ik er wel een paar gepost,(computercrash)
dawast...
Leuk topic APK, gezellig en vogelvriendelijk balkon,quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:49 schreef APK het volgende:
En vlak voordat de eieren (na 17 dagen) uit zouden moeten komen waren ze weg.
Ekster?
Gaai?
Buurman?
Ik was best wel een beetje emotioneel toen ik ontdekte dat de eieren weg waren.![]()
Gelukkig zijn ze na een paar weken weer aan een nieuw nest begonnen.

quote:Op maandag 9 augustus 2010 21:16 schreef Greys het volgende:
Want dat vliegen gaat falen, dat zie je zo.

Hij heeft toch zn huisvliegen?quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:11 schreef APK het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel sneu dat hij geen broertje of zusje heeft.
De hele dag alleen en vanavond heeft 'ie ook al geen snack gekregen.

Die nemen idd wel iets minder ruimte in beslag.quote:

Wees blij, anders had je een nest-met-etage in je dakgoot gehad!quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:11 schreef APK het volgende:
Snackquote:De hele dag alleen en vanavond heeft 'ie ook al geen snack gekregen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY

Het grote lompe Houtduiven-topic ontroert mij.quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:11 schreef APK het volgende:

Met 'snack' bedoelde ik eigenlijk avondmaaltijd.quote:
Kom er maar bij hoor, maak ik een foto als je op zijn rug zit te fluiten.quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:00 schreef tuinfluiter het volgende:
Het grote lompe Houtduiven-topic ontroert mij.
Ik vind het ook sneu dat duifje geen broertje of zusje heeft.![]()
Zal ik een paar dagen in het nestje komen logeren APK?
[ afbeelding ]

Maar je zit er toch niet non-stop naar te staren? Toch? Toch?quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:31 schreef APK het volgende:
[..]
Met 'snack' bedoelde ik eigenlijk avondmaaltijd.

Laat mij lekker stalken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:35 schreef Greys het volgende:
Maar je zit er toch niet non-stop naar te staren? Toch? Toch?
Kan het niet zijn dat ze hem in een onbewaakt ogenblik toch vol zijn komen stoppen?
Hij ziet er niet uit alsof hij iets tekort komt met zijn dikke duivenbips.

Hahahaaaaaaaahahahaquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:47 schreef APK het volgende:
De komende twee weken ben ik doordeweeks waarschijnlijk van 08.30u tot 18.30u niet thuis, dus ik hoop dat 'ie pas in het weekend 'The great Gonzo' gaat proberen.
afbeelding ]

APK ik zal een oogje in het zeil houden.quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:47 schreef APK het volgende:
De komende twee weken ben ik doordeweeks waarschijnlijk van 08.30u tot 18.30u niet thuis,
dus ik hoop dat 'ie pas in het weekend 'The great Gonzo' gaat proberen.

Hmmz, ik vraag mij af of dat ook zo met 'wilde' Houtduiven gaat.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:12 schreef tuinfluiter het volgende:
Voeding voor jonge duiven
Al snel na de geboorte worden jonge duiven door de ouders gevoerd met kropmelk of duivenmelk.
Deze kropmelk wordt in de krop gemaakt en is zeer voedzaam. Jonge duiven krijgen de eerste
tien dagen alleen deze kropmelk. Alle benodigde voedingsstoffen zitten in deze kropmelk.
Na een dag of veertien wordt de kropmelk niet meer gevormd en de jonge duiven worden
nu gevoerd met in de krop van de ouderdieren geweekt graanvoedsel. Rond de derde week
worden bakjes met voer en water in het broedhok geplaatst. De volwassen duiven zullen
hieruit eten en door af te kijken leren de jonge duiven ook snel zelfstandig de voer- en waterbak te vinden.

Waar een wil is, is een weg met mogelijkheden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:31 schreef APK het volgende:
Hmmz, ik vraag mij af of dat ook zo met 'wilde' Houtduiven gaat.
Die hebben over het algemeen geen hok met bakjes voor voer en water.

Ze eten af en toe wat papegaaienvoer van de grond op het balkon, dat lijkt mij wel genoeg.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:09 schreef childintime het volgende:
Misschien kun je een plekje maken waar je zelf wat duivenvoer voor ze strooit? Alleen dan heb je vanaf dat moment ook duiven en niet iedere buur zal daar dankbaar voor zijn

Bedankt Schat voor de moeite, voor het verslag en de mooie reeks foto'squote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:39 schreef APK het volgende:
@Tuinfluiter:
Zo zag hij er gisteren in de regen uit op het nest drijvend in zijn privé-gracht:
En vanmorgen kwamen beide ouders vlak na elkaar even langs rond half zeven, Ugly groeide meteen van tevredenheid en begint nu meer op een Duif te lijken.
(Camera doet het niet echt goed bij weinig licht....)

Heb m'n yoghurt bijna op het schermquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:47 schreef APK het volgende:
Meestal komt vader of moeder 's avonds rond 21.00u nog even roekoe'en.
De komende twee weken ben ik doordeweeks waarschijnlijk van 08.30u tot 18.30u niet thuis, dus ik hoop dat 'ie pas in het weekend 'The great Gonzo' gaat proberen.
[ afbeelding ]

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |