abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 augustus 2010 @ 20:25:27 #201
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84866731
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:18 schreef Lavenderr het volgende:
Ik geloof (;) niet zo in die bekeringen vanwege een voorgenomen huwelijk. Je kunt je toch geen geloof aanmeten? Hoe graag je het ook over zou hebben voor je -eventuele- partner. Dan moet je je eerst verdiepen en leren en dan pas weet je of dat geloof bij je past.
Ook mijn idee ;)

Er zijn er alleen meer dan genoeg veel te veel die dat wel doen. Dat zijn ook bijna altijd mensen zonder 'mening'. Die zijn het makkelijkste over te halen ;)

edit:
En dan niet letterlijk 'geen geloof hebben', maar de overtuiging missen. Twijfelen.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_84867410
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:25 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ook mijn idee ;)

Er zijn er alleen meer dan genoeg veel te veel die dat wel doen. Dat zijn ook bijna altijd mensen zonder 'mening'. Die zijn het makkelijkste over te halen ;)

edit:
En dan niet letterlijk 'geen geloof hebben', maar de overtuiging missen. Twijfelen.
Dat idd.
Het valt natuurlijk ook niet vol te houden he, voor een mens, een geloof aanhangen waar je niet in gelooft.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 20:58:53 #203
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84868237
Nou, enerzijds deel ik je mening, als persoon. (kan niet spreken voor iedereen)

Maar velen hebben het eeuwen vol gehouden. Vroeger was er geen godsdienstvrijheid.

Als de Moslims delen van Spanje veroverden kregen de inwoners de keus, bekeren of dood.
Toen jaren later de Christenen die delen van Spanje weer veroverden kregen de inwoners diezelfde keus weer.

Uit vrees voor vervolging hebben die mensen de 'schijn' heel lang vol weten te houden ;)
  woensdag 4 augustus 2010 @ 21:02:21 #204
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84868432
quote:
Ook mijn idee ;)

edit:
Ah, dan zal mij dat niet snel gebeuren, want ik heb erg veel mening :).
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  woensdag 4 augustus 2010 @ 21:03:56 #205
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84868520
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:02 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ah, dan zal mij dat niet snel gebeuren, want ik heb erg veel mening :).
Stating the obvious :D
pi_84869140
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:03 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Stating the obvious :D
_O-

Maar ik moet zeggen: never a dull moment with JoepiePoepie around ^O^
pi_84869863
quote:

[..]

Ook mijn idee ;)

edit:
Het zijn vaak de fanatiekelingen die ineens heel extreem kunnen omslaan. Kijk maar eens naar Jehova's getuigen: onder degenen die afvallen zijn er heel veel die volledig tegen het geloof in enorm gaan roken, zuipen, gokken, naar de hoeren gaan, tattoos laten zetten, gaan bodybuilden (want je mag geen aandacht aan je lichaam geven volgens dat geloof) enz.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 21:34:09 #208
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84870325
Veel van die fanatiekelingen zijn juist twijfelaars. Hevig op zoek naar bevestiging ;)

Bovendien moet je de sociale druk in deze ook niet onderschatten.
pi_84870695
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:34 schreef R0N1N het volgende:
Veel van die fanatiekelingen zijn juist twijfelaars. Hevig op zoek naar bevestiging ;)

Zoiets als gaybashers die eigenlijk zelf homoseksueel zijn ja. Je ziet het vaak.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 21:44:20 #210
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84870946
Precies.

Zeker binnen kringen waar er een mega groot sociaal taboe op heerst.
pi_84875847
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:19 schreef R0N1N het volgende:

Nope. Dan begint de ellende juist. Het kind is hoe dan ook 'gelovig' & MOET volgens de 'leer' opgevoed worden.
[..]

Het grootste probleem zelfs. De geliefden in kwestie komen er meestal wel uit & weten elkaar (in de basis) te respecteren. Het is vervolgens de familie en vrienden kring die (meestal) roet in het eten gooit.

Dat maakt het hier vrij makkelijk, alhoewel ik zelf geen atheist ben vind ik het de beste manier om een kind op te voeden.
Ik voed hem dus niet met mijn heksenleer op, maar zonder geloof voor hem om te volgen.
Ik wil graag dat hij vooral weet heeft van echte feiten, interresse toont in hoe dingen echt in elkaar steken.
Het is die nieuwschierigheid die ik belangerijk vind, die nieuwschierigheid zal hem helpen na te denken over hoe hij dingen ziet en niet zomaar klakkeloos te volgen omdat een ander het zegt.

Tuurlijk sijpelen er wel dingen door, ik breng hem gaarne groot met liefde voor de natuur, ik zie niet graag dat hij kwaad berokkend en mijn heksenfeestjes viert hij lekker mee en krijgt dan ook zelfs nog weleens een leuk verhaal met moraal te horen die daarbij past, maar goed dat geld ook voor sprookjes van de gebroeders grimm en ik denk niet dat hij dat heel anders beziet.

Eigenlijk zijn de dingen die doorspijpelen voor hem vrij normale opvoeddingen, ik zou dan ook niet goed passen bij iemand met een heel dogmatische vorm van geloven, zo ook niet met een echte antitheist, die vaak ook erg dogmatisch zijn in hun overtuiging.
Ik geloof dat een kind zichzelf maar moet vormen aan de hand van verschillende soorten kennis en dat het jouw taak als ouder is die diversiteit te laten zien waar dat gevraagd wordt.
Als de andere ouder dan het kind perse wil opvoeden met die denkbeelden dan zou dat heel stevig botsen, ik zou daar niet mee overweg kunnen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 23:23:38 #212
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84876389
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 23:09 schreef erodome het volgende:
<snip>
^O^ Kijk, nu snap ik weer waarom ik minder moeite heb met een 'zweefteef' dan een 'theist' :P
  donderdag 5 augustus 2010 @ 00:05:40 #213
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_84878125
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:34 schreef R0N1N het volgende:
Yep! Dat zijn die Atheïsten die met boekjes langs de deuren gaan. :Y
quote:
Als het om religie gaat BEN ik sociale druk. >:)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_84883459
Wat heb je eigenlijk in TRU te zoeken als je al afknapt op mensen die gekke dingen geloven?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:15:23 #215
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84884483
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 07:41 schreef mediaconsument het volgende:
Wat heb je eigenlijk in TRU te zoeken als je al afknapt op mensen die gekke dingen geloven?
Dus jij vind TRU synoniem voor 'gekke dingen' ? :*
pi_84884775
En wat zijn dan gekke dingen?
Waar ligt de grens voor ieder van ons?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 5 augustus 2010 @ 10:05:46 #217
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84885463
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 09:32 schreef nokwanda het volgende:
Nou zoals JP zelf al aangaf is er geen sprake van 1 grens, maar minstens 2.
Aan een partner worden hogere/andere eisen gesteld dan een vriend(in) & die eisen zijn weer anders dan voor een collega etc.

Uiteindelijk is er altijd sprake van een compromie.
Op eventuele 'breekpunten' na. (zoals ik al zei: Het is net politiek ;) )
  donderdag 5 augustus 2010 @ 10:32:34 #218
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84886073
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 07:41 schreef mediaconsument het volgende:
Huh :D? Is TRU een datingforum dan :D?
  donderdag 5 augustus 2010 @ 10:35:34 #219
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84886173
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:32 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Een datingforum voor lekkere gekke dingen :Y
  donderdag 5 augustus 2010 @ 10:48:27 #220
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84886543
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:35 schreef R0N1N het volgende:
Een datingforum voor lekkere gekke dingen :Y
Tja, als mediaconsument goed had opgelet, dan heb ik het er dus over dat ik geen relatie wil met een believer. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik niet met believers wil praten... :')

Ik wil ook geen relatie met een man die met treintjes speelt en/of zonder humor en/of met een lage intelligentie en/of met een micropenis (ja, sorry mediaconsument), maar als ik verder goed met hem kan opschieten, dan zou ik daar heus vrienden mee kunnen zijn.
pi_84886765
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 09:32 schreef nokwanda het volgende:
Dat is inderdaad mijn punt, ben namelijk nogsteeds de TRU-waarde van dit topic aan het zoeken.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_84886879
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:48 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Tja, als mediaconsument goed had opgelet, dan heb ik het er dus over dat ik geen relatie wil met een believer. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik niet met believers wil praten... :')

Ik wil ook geen relatie met een man die met treintjes speelt en/of zonder humor en/of met een lage intelligentie en/of met een micropenis (ja, sorry mediaconsument), maar als ik verder goed met hem kan opschieten, dan zou ik daar heus vrienden mee kunnen zijn.
De OP is daarin verrassend duidelijk. Verder zul je dan een erg leuk leven hebben als je er telkens weer achterkomt dat degene waar je een relatie mee wil ook in dingen gelooft die voor jou als gek overkomen, als je dan afknapt zul je toch actie moeten ondernemen om weer gewoon vrienden te worden?

Mjah, de insteek van je topic is duidelijk, het liefst lekker zo hard mogelijk langs elkaar heen praten en degene die er iets over zegt uitmaken voor iemand met een micro-penis(ja, sorry joepiepoepie).
pi_84887030
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:32 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Als je afkeer van dergelijke zaken je keuze laat bepalen voor de keus van een partner, dan lijkt de afkeer me genoeg om niet te willen posten in een forum deze gekke dingen het onderwerp zijn. Ben overigens nogsteeds op zoek naar iemand die niet in gekke dingen gelooft, die zijn volgens mij erg zeldzaam.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:14:52 #224
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84887328
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:00 schreef mediaconsument het volgende:
De OP is daarin verrassend duidelijk. Verder zul je dan een erg leuk leven hebben als je er telkens weer achterkomt dat degene waar je een relatie mee wil ook in dingen gelooft die voor jou als gek overkomen, als je dan afknapt zul je toch actie moeten ondernemen om weer gewoon vrienden te worden?
Ik wissel niet zo vaak van relatie hoor :D! En als ik een relatie met iemand begin, dan ga ik die persoon eerst leren kennen natuurlijk. Als hij dan een non-believer is en na een tijdje wordt het een relatie en dan gaat hij ineens bidden voor het eten en maanstenen opladen, dan heeft hij me gewoon al die tijd in de zeik zitten nemen. En ik wil ook geen relatie met iemand die me in de zeik neemt (en ook geen vriendschap trouwens).

quote:
Mjah, de insteek van je topic is duidelijk, het liefst lekker zo hard mogelijk langs elkaar heen praten en degene die er iets over zegt uitmaken voor iemand met een micro-penis(ja, sorry joepiepoepie)
Jij bent (zoals gewoonlijk :D) weer echt de enige die zulke grote problemen heeft met dit topic. Believers en sceptici zitten in dit topic hartstikke gezellig met elkaar te babbelen :)!

Kijk, believer in gekke dingen Darkwolf vindt mij zelfs een schatje O+:

quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 10:23 schreef Darkwolf het volgende:
Ik vind je wel een schatje hoor. Van mij mag je blijven! *;
Maar ja, hij heeft dan ook geen micropenis, maar een paardenlul :9!

En eeh, mediaconsument, als je nog meer klachten hebt, doe die dan in feedback (als jij niet naar feedback gaat, maar toch door blijft klagen, dan breng ik jouw klachten wel daarheen :)), dan kunnen de volwassen sceptici en volwassen believers die dit topic wel leuk vinden gewoon gezellig doorposten hier :*.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:24:18 #225
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84887640
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:04 schreef mediaconsument het volgende:
Als je afkeer van dergelijke zaken je keuze laat bepalen voor de keus van een partner, dan lijkt de afkeer me genoeg om niet te willen posten in een forum deze gekke dingen het onderwerp zijn.
:')

In partnerkeuze en keuze van het posten op een internetforum vind ik een heel groot verschil zitten. Eeehm, sterker nog, ik vind er zelfs geen enkele overeenkomst tussen zitten :D!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')