abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84821613
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_84821658
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_84821667
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:21 schreef nokwanda het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_84821671
Naar mijn mening is er trouwens niet zoveel verschil in deze discussie tussen geloven en politieke overtuiging. Mijn houding is hetzelfde: ik ben blij dat onze politieke mening ook niet ver uit elkaar ligt, net als onze spirituele mening.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_84821694
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:22 schreef -Strawberry- het volgende:
Die was wel erg ja. :') Maar dan moet je het bericht ook niet quoten!
Die was stom van me, en niet expres .
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_84821706

[ Bericht 100% gewijzigd door nokwanda op 03-08-2010 18:24:39 ]
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_84821813
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:22 schreef nokwanda het volgende:
Naar mijn mening is er trouwens niet zoveel verschil in deze discussie tussen geloven en politieke overtuiging. Mijn houding is hetzelfde: ik ben blij dat onze politieke mening ook niet ver uit elkaar ligt, net als onze spirituele mening.
Er zijn verder weinig eisen aan de discussie, de vraag is immer of de mensen hier ook afknappen op andere mensen die in gekke dingen geloven. Er is verder niet gevraagd naar oorzaken hiervan, oftewel kunnen we in het wilde weg langs elkaar heen gaan praten! :D

Vraag me daarom ook af waarom joepiepoepie dit kwijt wil en of joepiepoepie weleens een relatie heeft gehad met iemand die in gekke dingen geloofde, dan hebben we het nog niet gehad over de definitie van gek binnen deze context. Het gaat blijkbaar niet over mensen die geloven in het bouwen van modeltreintjes, dat is een ding wat zeker is.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_84822038
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:22 schreef nokwanda het volgende:
Ben ik het wel mee eens. Ik wil mijn (toekomstige) vriendje kunnen begrijpen en ik kan mensen niet begrijpen die geloven in zoiets als een God of hiernamaals. Zelfde geldt voor iemand die een politieke overtuiging heeft die volgens mijzelf nergens op slaat of zelfs gevaarlijk is. En wederzijds begrip is belangrijk in een relatie. Of misschien is dat mijn gebrek dan, dat ik zo iemand niet kan begrijpen.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 18:46:53 #159
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84822426
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:09 schreef Lavenderr het volgende:
Ik ook liever niet, maar als hij verder erg lekker is neem ik die treintjes wel op de koop toe :P.
Gezocht voor Lavenderr: Lees meer...
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 18:56:06 #160
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84822753
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:27 schreef mediaconsument het volgende:
Er zijn verder weinig eisen aan de discussie, de vraag is immer of de mensen hier ook afknappen op andere mensen die in gekke dingen geloven. Er is verder niet gevraagd naar oorzaken hiervan, oftewel kunnen we in het wilde weg langs elkaar heen gaan praten!
Nee mediaconsument, dat is niet de vraag. De vraag is of men een relatie zou kunnen hebben met iemand die een (ander) geloof aanhangt. Namelijk:

Twee geloven op een kussen, slaapt daar de duivel tussen?

En als jij oorzaken daarvan wilt bespreken, mag dat ook best hoor .
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:01:02 #161
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84822912
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:09 schreef Lavenderr het volgende:
Ik ook liever niet, maar als hij verder erg lekker is neem ik die treintjes wel op de koop toe .
Nergens voor nodig, ik heb geen treintjes
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:11 schreef Lavenderr het volgende:
Dat denk ik ook. En vlak de familie niet uit, die maakt vaak de problemen.
Meestal komen juist daar de problemen vandaan.
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Anders lees je het even na.
Iemand zei geen PVV'er te willen als vriendin, en zo ook geen gelovig iemand.
Toen kwam er een reactie van iemand die het topic alleen bij geloven en geen andere overtuigingen wilde houden. Vervolgens zei ik dat bepaalde geloven ook wel eens als politieke ideologie worden aangeduid, dus dat daar het verband met het topic is.
Vrijwel ieder geloof is ook (uit te leggen als) een politieke ideologie.
Zeker in de tijd waar deze uitdrukking uit stamt.

GELUKKIG, zijn tegenwoordig staat en kerk een beetje gescheiden (een beetje maar hoor, van een echte strikte scheiding is hier geen sprake met een CDA, CU, SGP, PVV etc.) maar diep in hun hart willen vele gelovigen de wet van HUN God door de strot van de rest duwen als enigste wet. Niet alleen sharia-loving salafisten. o.i.d.

Maar goed, ik begrijp ons poepie wel (een beetje). Je moet dit wel vanuit een TRU context benaderen.

& dan moet ik bekennen dat ik stukken minder moeite met een 'zweefteef' heb. Zolang ze het niet overdrijft. Daarbij is de familie meestal geen probleem in die gevallen. ("Als je met m'n dochter wilt trouwen, moet je eerst bekeren tot Wicca" zal niet zo vaak voorkomen, schat ik zo in )
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:14:57 #162
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84823422
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:01 schreef R0N1N het volgende:
Maar goed, ik begrijp ons poepie wel (een beetje). Je moet dit wel vanuit een TRU context benaderen.
Bedankt voor je ontopic post ^O^! Zo moeilijk is het inderdaad niet. Het staat in TRU en de topictitel spreekt boekdelen :). Dat sommige mensen dit topic liever in een ander subforum zien, omdat ze het liever over andere eisen in een relatie willen hebben, dat kan ik niet helpen.

quote:
& dan moet ik bekennen dat ik stukken minder moeite met een 'zweefteef' heb. Zolang ze het niet overdrijft. Daarbij is de familie meestal geen probleem in die gevallen. ("Als je met m'n dochter wilt trouwen, moet je eerst bekeren tot Wicca" zal niet zo vaak voorkomen, schat ik zo in ;) )
Maar heb jij dan niet, zoals Michielos dat heeft, dat je dan een beetje moet gniffelen als ze met haar zweverij bezig is? Als je moet gniffelen om iets wat in haar leven heel belangrijk is, levert dat namelijk een bepaalde ongelijkwaardigheid op in een relatie.

Als mijn vriend mij elke keer zou zitten uitlachen als ik aan het coden (dat is voor mij een belangrijk iets in mijn leven) ben, zou het wat mij betreft snel voorbij zijn.

Nou moet hij er ook weleens om lachen hoor. Ziet een lap code van mij en heeft dan echt zoiets van WTF :D, hoe kan het dat jij dat snapt en dat je dat getypt hebt :D! Maar ja, het is dan niet zo dat hij het niet gelooft dat die code z'n werk gaat doen.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:33:43 #163
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84824215
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:14 schreef JoepiePoepie het volgende:
Bedankt voor je ontopic post ^O^! Zo moeilijk is het inderdaad niet. Het staat in TRU en de topictitel spreekt boekdelen :). Dat sommige mensen dit topic liever in een ander subforum zien, omdat ze het liever over andere eisen in een relatie willen hebben, dat kan ik niet helpen.
Geen dank. Heb erg m'n best gedaan om het naar SEX te krijgen, maar helaas ... dus ik geef 't maar op :+

quote:
Maar heb jij dan niet, zoals Michielos dat heeft, dat je dan een beetje moet gniffelen als ze met haar zweverij bezig is? Als je moet gniffelen om iets wat in haar leven heel belangrijk is, levert dat namelijk een bepaalde ongelijkwaardigheid op in een relatie.

Als mijn vriend mij elke keer zou zitten uitlachen als ik aan het coden (dat is voor mij een belangrijk iets in mijn leven) ben, zou het wat mij betreft snel voorbij zijn.
<snip>
Ja, absoluut. Vandaar dat ze het niet moet overdrijven. Met overdrijven bedoel ik b.v. uit je dak gaan omdat je DENKT dat ik aan je tarot kaarten heb gezeten. (en ze weer opnieuw moet laten inwijden of zo, etc.)
:')

* echt gebeurd ! Had die krengen alleen ergens anders neergelegd ! Stomme B%*&$.

Toen was mijn reactie zoiets van: Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. Voor jou is nu de tijd gekomen, om te gaan :W
  Moderator dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:12:55 #164
249559 crew  Lavenderr
pi_84825688
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:01 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Nergens voor nodig, ik heb geen treintjes :P
[..]

^O^ Meestal komen juist daar de problemen vandaan.
[..]

Vrijwel ieder geloof is ook (uit te leggen als) een politieke ideologie.
Zeker in de tijd waar deze uitdrukking uit stamt.

GELUKKIG, zijn tegenwoordig staat en kerk een beetje gescheiden (een beetje maar hoor, van een echte strikte scheiding is hier geen sprake met een CDA, CU, SGP, PVV etc.) maar diep in hun hart willen vele gelovigen de wet van HUN God door de strot van de rest duwen als enigste wet. Niet alleen sharia-loving salafisten. o.i.d.

& dan moet ik bekennen dat ik stukken minder moeite met een 'zweefteef' heb. Zolang ze het niet overdrijft. Daarbij is de familie meestal geen probleem in die gevallen. ("Als je met m'n dochter wilt trouwen, moet je eerst bekeren tot Wicca" zal niet zo vaak voorkomen, schat ik zo in ;) )
Top!
*;
  Moderator dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:14:20 #165
249559 crew  Lavenderr
pi_84825742
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:46 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Gezocht voor Lavenderr: Lees meer...
Wat lief van je dat je gezocht hebt voor me!
Maar ik lees al dat we daar niet gewenst zijn, dus iemand van ONZ wordt het niet :N
Ze vinden ons eng daar :X
  Moderator dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:15:10 #166
249559 crew  Lavenderr
pi_84825772
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:33 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Geen dank. Heb erg m'n best gedaan om het naar SEX te krijgen, maar helaas ... dus ik geef 't maar op :+
[..]

Ja, absoluut. Vandaar dat ze het niet moet overdrijven. Met overdrijven bedoel ik b.v. uit je dak gaan omdat je DENKT dat ik aan je tarot kaarten heb gezeten. (en ze weer opnieuw moet laten inwijden of zo, etc.)
:')

* echt gebeurd ! Had die krengen alleen ergens anders neergelegd ! Stomme B%*&$.

Toen was mijn reactie zoiets van: Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. Voor jou is nu de tijd gekomen, om te gaan :W
Zei je dat echt? Ik had haar gezicht weleens willen zien _O-
pi_84829065
Ik mag hopen dat ik mijn echtgenoot lang mag houden, want er zijn nogal wat dingen die een man van me moet accepteren. Zweefteef, linkse boomknuffelaar, 8 katten :')
Zo een krijg ik er nooit meer.
SPOILER
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_84831683
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee hoor, dat was correct Engels namelijk.
Dank u! ^O^
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:28:54 #169
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84832088
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:14 schreef Lavenderr het volgende:
Wat lief van je dat je gezocht hebt voor me!
Maar ik lees al dat we daar niet gewenst zijn, dus iemand van ONZ wordt het niet :N
Ze vinden ons eng daar :X
Maar ik was juist Michielos aan jou aan het koppelen *;! En ik ben in TRU niet gewenst :P, so what :D?!

Maar goed, ontopic: Wil je niks met Michielos omdat jij in gekke andere dingen gelooft dan hij?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:34:49 #170
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_84832335
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:28 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Maar ik was juist Michielos aan jou aan het koppelen *;! En ik ben in TRU niet gewenst :P, so what :D?!

Maar goed, ontopic: Wil je niks met Michielos omdat jij in gekke andere dingen gelooft dan hij?
Zoals ik zeg dat boeit me niks, het gaat me toch maar om 1 ding. ;D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Moderator dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:42:32 #171
249559 crew  Lavenderr
pi_84832735
quote:

[..]

Ik weet helemaal niet waar Michielos in gelooft, ja, in vechten en zijn goddelijke lichaam _O-
  woensdag 4 augustus 2010 @ 01:12:23 #172
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_84838681
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik weet helemaal niet waar Michielos in gelooft, ja, in vechten en zijn goddelijke lichaam _O-
Waar ik in geloof? In alle serieusheid: Ik zie het nut totaal niet van ergens in geloven? Ik leef gewoon zonder aannames (al zal ik er vast wel 3000 hebben ::P) en heb er plezier aan.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_84843585
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 01:12 schreef Michielos het volgende:

[..]

Waar ik in geloof? In alle serieusheid: Ik zie het nut totaal niet van ergens in geloven? Ik leef gewoon zonder aannames (al zal ik er vast wel 3000 hebben ::P) en heb er plezier aan.
Nou....eeuwig branden in de hel lijkt me ook geen pretje. :+
  woensdag 4 augustus 2010 @ 10:23:59 #174
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_84843914
quote:
En ik ben in TRU niet gewenst :P, so what :D?!
Ik vind je wel een schatje hoor. Van mij mag je blijven! *;
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:28:44 #175
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84845674
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 10:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Nou....eeuwig branden in de hel lijkt me ook geen pretje. :+
:D Alleen maar geloven 'voor het geval dat' ook niet. Bovendien geloof je dan niet echt, dus kom je nog in de Hel.
Ik vind het sowieso een raar iets. Als je de Here Jezus maar omarmt & als 'verlosser' ziet, kom je in de Hemel.

Hitler (Katholiek) komt dus gewoon in de Hemel, als 'ie Jezus maar erkent (in z'n hart)
Een Gandhi komt in de Hel, want die ziet Jezus niet als verlosser.

Wat klopt hier niet ??? :P

quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 10:23 schreef Darkwolf het volgende:
Ik vind je wel een schatje hoor. Van mij mag je blijven! *;
Joh, heeft ons Poepie een paarden gebit ? :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')