Dat lijkt me logisch. Al kun je jezelf dan wederom afvragen of je deze persoon goed genoeg hebt leren kennen en hoeveel waarde je hecht aan principes zoals geven en nemen. Verder heeft iedereen zijn periodes, dus lijken me conclusies op dit gebied sowieso lastig.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:45 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat lijkt wellicht zo, maar niets is minder waar
Ik zou b.v. geen moeite hebben met iemand die wil bidden voor 't eten.
Ik heb er wel moeite mee als men perse wil dat ik mee doe, of als ze onze eventuele zoon wil laten verminken.
Is dat zoontje lief eenmaal 18 en wil 'ie dat alsnog, prima.
Er zijn ook zaken die heb ik liever niet, maar als de rest goed zit, dan kan ik daar wel mee leven.
Zaken zijn dus ook niet zo hard te benoemen, behalve dan de 'breekpunten'. Het is elke keer een afweging van voors en tegens.
Het maakt niet eens uit hoeveel je van iemand houd, weet ik uit ervaring. Als ze 'iets' doet/wil wat voor mij absoluut not-done is en ik mijn principes zou moeten verloochenen, dan is de relatie over en uit.
Dit is echt onzin wat je zegt, we hebben een heel goede discussie hier, of liever gezegd: hádden, waarom doe je niet gewoon mee en gaat in op de diverse stellingen die er al gegeven zijn?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:39 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als je gezelligheid zoekt in TRU, dan is het inderdaad geschikt. Als je een discussie wil voeren over een daadwerkelijk TRU onderwerp, dan is dat voor mij onduidelijk, mede door de brede termen, het tekort aan nuance en de relatie met RLS.
Vind het verder ook raar dat juist dit soort topics geen kritiek mogen ontvangen en dat als je een topic maakt dat je af wil bakenen, je raar aangekeken word en mensen niet gaan slapen voordat de discussie volledig uit zijn verband is getrokken.
Placebo
Dit is daarvan het mooiste voorbeeld. Het lijk zo net alsof het verboden is om een discussie te houden die daadwerkelijk hout snijd, oftewel die ervoor bedoeld is dat mensen begrip krijgen voor elkaar!
QFT!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:49 schreef Lavenderr het volgende:
Dit is echt onzin wat je zegt, we hebben een heel goede discussie hier, of liever gezegd: hadden, waarom doe je niet gewoon mee en gaat in op de diverse stellingen die er al gegeven zijn?
En nee, het woord gezellig is niet echt van toepassing op dit topic, daarvoor is het te serieus.
Maar af en toe een relativerend grapje moet toch kunnen?
Ik begrijp dat zure niet zo goed en wil je verzoeken om kritiek op dit topic in de feedback te plaatsen, kunnen we hier weer door over: 'Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen'.
Dat is toch ook precies wat ik zegquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:33 schreef mediaconsument het volgende:
Als die tijdens de relatie ineens gaat bidden en maanstenen gaat opladen, dan heb je hem kennelijk niet genoeg leren kennen.
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:14 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik wissel niet zo vaak van relatie hoor! En als ik een relatie met iemand begin, dan ga ik die persoon eerst leren kennen natuurlijk. Als hij dan een non-believer is en na een tijdje wordt het een relatie en dan gaat hij ineens bidden voor het eten en maanstenen opladen, dan heeft hij me gewoon al die tijd in de zeik zitten nemen. En ik wil ook geen relatie met iemand die me in de zeik neemt (en ook geen vriendschap trouwens).
Onzin.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:33 schreef mediaconsument het volgende:
Al klinkt het op dat moment meer alsof je dan een reden zoekt om de relatie af te breken, mensen geloven namelijk in meer dingen.
Gebieden waar mensen wonen die in gekke dingen gelovenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:33 schreef mediaconsument het volgende:
Owja, de kans dat je mensen tegenkomt die in geen gekke dingen geloven is heel wat groter in gebieden waar mensen niet in deze gekke dingen geloven.
Ik had het woord 'volwassen' bewust gebruikt, omdat jij altijd degene bent die ongefundeerd andere mensen voor kleuters uitmaakt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:33 schreef mediaconsument het volgende:
Als jij jezelf als een volwassen scepticus die daadwerkelijk iets toe wil voegen aan dit forum gaat gedragen, dan doe ik dat graag hoor. Net zoals wanneer jij andermans topics met rust gaat laten met je onvolwassen scepticisme, mensen jouw topics ook minder kritisch gaan bekijken.
Wat bedoel je met verminken?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:45 schreef R0N1N het volgende:
Ik heb er wel moeite mee als men perse wil dat ik mee doe, of als ze onze eventuele zoon wil laten verminken.
Nee, maar ik heb wel zijn foto boven mijn bed gehangenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:02 schreef R0N1N het volgende:
1 ding is zeker, jullie liggen niet op 1 kussen [zover ik weet ], maar toch zit er al een duivel tussen
Ik kon 'r van binnen en van buiten, mediaquote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:33 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als die tijdens de relatie ineens gaat bidden en maanstenen gaat opladen, dan heb je hem kennelijk niet genoeg leren kennen.
Relaties... wat zijn dat?quote:Ik had het woord 'volwassen' bewust gebruikt, omdat jij altijd degene bent die ongefundeerd andere mensen voor kleuters uitmaakt.
Nou begin ik me af te vragen hoe het met jouw relaties zit: Heb jij weleens een relatie gehad met iemand met wie het tussen jullie qua geloof totaal niet strookt? Zo ja, was het een struikelblok?
Niet zoals ik het bedoel, had misschien voordat je besloot over te gaan tot een relatie had je hem nog niet genoeg leren kennen. Oftewel is het dan handig om van tevoren je selectiemethode aan te passen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:33 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Dat is toch ook precies wat ik zeg:
Heb je het over jezelf?quote:Onzin.
Waan, waan, waan. Het moet wel erg gezellig zijn als je meer woorden ziet dan er staan. Daarom bedoel ik op het feit dat onderwerpen in TRU je geen snars interesseren, waardoor dit topic ook zijn bestaansrecht heeft uiteraard. Wie wil er nou iets met een believer? Dan moet je toch gek zijn?quote:Gebieden waar mensen wonen die in gekke dingen gelovenOver welke gebieden heb je het?
Kaatskaatskaats, stemmingmakerij hiephoi! Joepiedepoepie wat een pret!quote:Ik had het woord 'volwassen' bewust gebruikt, omdat jij altijd degene bent die ongefundeerd andere mensen voor kleuters uitmaakt.
Media, dit soort dingen graag in FB of per pm.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:47 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Niet zoals ik het bedoel, had misschien voordat je besloot over te gaan tot een relatie had je hem nog niet genoeg leren kennen. Oftewel is het dan handig om van tevoren je selectiemethode aan te passen.
[..]
Heb je het over jezelf?
Of krijg je teveel hokjes als mensen in meerdere dingen tegelijk kunnen geloven?
[..]
Waan, waan, waan. Het moet wel erg gezellig zijn als je meer woorden ziet dan er staan. Daarom bedoel ik op het feit dat onderwerpen in TRU je geen snars interesseren, waardoor dit topic ook zijn bestaansrecht heeft uiteraard. Wie wil er nou iets met een believer? Dan moet je toch gek zijn?
[..]
Kaatskaatskaats, stemmingmakerij hiephoi! Joepiedepoepie wat een pret!
Mensen hoeven jouw posts alleen maar door te lezen om te begrijpen wat ongefundeerd betekend. Het maakt mij verder ook niet uit dat je zo in je eigen waanbeelden gelooft, heb in ieder geval het respect er anderen niet mee lastig te vallen.
[TRU-FB] Just a ridequote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Media, dit soort dingen graag in FB of per pm.
Hier gaat het over : 'Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen'.
En als je je zo ergert aan JoepiePoepie, reageer dan niet op haar.
Ze heeft een serieus topic geopend, dus dan ook graag daar op reageren, niet op haar persoonlijk.
Ik heb nog nooit een relatie gehad met een maanstenen-meneer. Het was gewoon een voorbeeldquote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:47 schreef mediaconsument het volgende:
Niet zoals ik het bedoel, had misschien voordat je besloot over te gaan tot een relatie had je hem nog niet genoeg leren kennen. Oftewel is het dan handig om van tevoren je selectiemethode aan te passen.
Oh nou, als ik aan een forum denk, denk ik niet aan een gebied. En de onderwerpen in TRU interesseren me wel degelijk. Het is niet aan jou om te bepalen wat een ander wel of niet interesseertquote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:47 schreef mediaconsument het volgende:
Waan, waan, waan. Het moet wel erg gezellig zijn als je meer woorden ziet dan er staan. Daarom bedoel ik op het feit dat onderwerpen in TRU je geen snars interesseren, waardoor dit topic ook zijn bestaansrecht
heeft uiteraard.
Jaquote:Wie wil er nou iets met een believer? Dan moet je toch gek zijn?
Besnijdenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:33 schreef JoepiePoepie het volgende:
<snip>
Wat bedoel je met verminken?
quote:Nee, maar ik heb wel zijn foto boven mijn bed gehangen!
Zo heb ik iemand gekend die zo ineens de auto aan de kant kon zetten omdat hij een ufo zag, maar ik heb nooit kunnen ontdekken waar hij zich zo druk om maakte.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:19 schreef R0N1N het volgende:
Iemand die wel geloofd in geesten maar niet in ufo's, zou die kunnen samen leven met iemand die WEL in ufo's geloofd maar weer niet in geesten ? b.v. -of- ligt ook daar de SPREEKWOORDELIJKE Duivel tussen ?![]()
Om dat vb dan wat verder op te pakken.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:30 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een relatie gehad met een maanstenen-meneer. Het was gewoon een voorbeeld.
Zolang hij het maar een naamchristen is, de wereld die de wereld liefheeft.quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Helaas werkt dat niet voor iedereen.
Helemaal als er kinderen bij komen kijken.
Ik ga nu meteen jongen die ook wel gelovig is. Maar het speelt geen grote rol en hij hecht ook niet veel waarde aan de bijbel.Het geloof in een hiernamaals en een God kan ik wel mee leven.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:47 schreef mat180 het volgende:
[..]
Zolang hij het maar een naamchristen is, de wereld die de wereld liefheeft.
Je bedoelt: alleen in naam christen?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:47 schreef mat180 het volgende:
[..]
Zolang hij het maar een naamchristen is, de wereld die de wereld liefheeft.
Gevonden, het maakt je wel uit.quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik zou nooit iets beginnen met iemand waarbij religie een belangrijke rol in het leven speelt.
jaquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je bedoelt: alleen in naam christen?
Ja oke, maar ik had al gezegd dat hij geen zwaar gelovig christen is.quote:
Is duidelijk precies zoals ik zei, omdat hij van de wereld is. 1 + 1 = 2quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja oke, maar ik had al gezegd dat hij geen zwaar gelovig christen is.
Dus of hij dan volgens jou een goeie is maakt me niet zoveel uit.
Ik vind 1 +1 = twee toch makkelijker. Hier kan ik niets van maken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:10 schreef mat180 het volgende:
[..]
Is duidelijk precies zoals ik zei, omdat hij van de wereld is. 1 + 1 = 2
johannes15vers19 Indien gij van de wereld waart, zou de wereld het hare liefhebben, doch omdat gij van de wereld niet zijt, maar Ik u uit de wereld uitgekozen heb, daarom haat u de wereld.
Ik heb al meegemaakt met een vrouw waar ik goed contact mee had, nooit geen problemen. Nodigde me regelmatig uit en ineens niet meer. Toen ik haar ergens tegenkwam, durfde ze niet goed te zeggen waarom. Maar het had te maken hoe ik over homoseksualiteit dacht en het homohuwelijk had afgekeurd.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind 1 +1 = twee toch makkelijker. Hier kan ik niets van maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |