Dat kan natuurlijk wel degelijk. Aangezien hij ook partijleider is, en er geen interne democratie binnen zijn partij bestaat, is er geen enkel probleem voor hem om informeel de fractie te blijven aansturen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:14 schreef Asphias het volgende:
de vraag blijft natuurlijk of wilders het kabinet in gaat of niet. gaat ie het kabinet in dan heeft hij geen controle over de fractie meer, maar gaat ie niet het kabinet in heeft ie geen controle over de mensen in het kabinet.
Haha wie zouden ze daar neerpotten van de PVV?quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:23 schreef du_ke het volgende:
Volgens de traditie krijgt de tweede partij Financiën. Dat gaat dus naar een partij die spilzuchtiger is dan de PvdA en SP de afgelopen 60 jaar samen
Ja, dat vermoed ik ook, maar stiekem hoop ik toch dat de PVV gewoon zitting neemt in een kabinet. Als ze dan toch gaan regeren dan maar zo.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:29 schreef ethiraseth het volgende:
Niemand, Wilders wilt niet regeren. Hij wilt gedogen, zodat hij alle lof op kan eisen van de goede dingen en alle crap kan dumpen op CDA en VVD als iets niet goed uitpakt.
Ik ook. Wilders heeft altijd zo'n grote bek over Haagse elite en dat hij het anders aan gaat pakken, dan moet hij wel zijn woord houden (lol).quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat vermoed ik ook, maar stiekem hoop ik toch dat de PVV gewoon zitting neemt in een kabinet. Als ze dan toch gaan regeren dan maar zo.
Jaap Buys manager van de palingsoundsterren, Volendam die moet het vast zien zitten in de PVV-lijnquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha wie zouden ze daar neerpotten van de PVV?
En het CDA zou wel gek zijn als ze daar in trappen. Lubbers moet mogelijkheden tot een meerderheidskabinet onderzoeken. Als dit niet lukt gaan VVD, PvdA en CDA om tafel.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:29 schreef ethiraseth het volgende:
Niemand, Wilders wilt niet regeren. Hij wilt gedogen, zodat hij alle lof op kan eisen van de goede dingen en alle crap kan dumpen op CDA en VVD als iets niet goed uitpakt.
GroenLinks is al aan de kant gezet; niet mogelijk dus.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:23 schreef du_ke het volgende:
Volgens de traditie krijgt de tweede partij Financiën. Dat gaat dus naar een partij die spilzuchtiger is dan de PvdA en SP de afgelopen 60 jaar samen![]()
Grote kans dat De Jager in een dergelijk kabinet op Financiën komt. Sowieso zal het CDA zeker evenveel bewindslieden als de PVV eisen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:23 schreef du_ke het volgende:
Volgens de traditie krijgt de tweede partij Financiën. Dat gaat dus naar een partij die spilzuchtiger is dan de PvdA en SP de afgelopen 60 jaar samen
Hahahahhaa.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:32 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
GroenLinks is al aan de kant gezet; niet mogelijk dus.
Een minderheidskabinet gedogen is anders best 'anders'.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:31 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik ook. Wilders heeft altijd zo'n grote bek over Haagse elite en dat hij het anders aan gaat pakken, dan moet hij wel zijn woord houden (lol).
Het financiële gezicht van GroenLinks van de afgelopen jaren, Kees Vendrik, wordt nochtans in diverse politieke hoeken geroemd vanwege zijn deskundigheid.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:32 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
GroenLinks is al aan de kant gezet; niet mogelijk dus.
Ellian?quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:27 schreef gebruikersnaam het volgende:
Ik denk dat wilders met een goed geintegreerde allochtoon komt aanzetten
Prima, laat de Jager maar zitten (event uitgaande van de gedoogvariant). Laat de PVV maar iemand zoeken voor integratie, daar hebben ze veel meer aan.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:23 schreef du_ke het volgende:
Volgens de traditie krijgt de tweede partij Financiën.
PVV zal geen bewindslieden leveren zo is de verwachting, dus Jan Kees de Jager mag waarschijnlijk blijven zitten. Tenzij de VVD heel heel graag Financiën wil.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:23 schreef du_ke het volgende:
Ze moeten al flink slikken op inhoud maar dan ook nog eens op 'de rechten' van de tweede partij.. Lastig hoor. Maar aan de andere kant is de kans op De Jager wel erg groot inderdaad. Het CDA heeft ook wel wat te eisen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Grote kans dat De Jager in een dergelijk kabinet op Financiën komt. Sowieso zal het CDA zeker evenveel bewindslieden als de PVV eisen.
Tja rechts, conservatief en betuttelend dat zal een dergelijk kabinet zeker zijn. Dus Klink komt vast ergens terugquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:38 schreef Christiaan het volgende:
Zolang Klink maar niet weer op zijn oude post komt, vind ik veel prima.
Natuurlijk behoudt Klink zijn portefeuille. Teeven gaat naar justitie of BiZa. Nee, dat wordt echt een topkabinet. En volgens mij riepen de PVV'er ook dat ze de betutteling zat waren. En bedankt jongens, voor dit tyfuskabinetquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja rechts, conservatief en betuttelend dat zal een dergelijk kabinet zeker zijn. Dus Klink komt vast ergens terug
Voor het meest waarschijnlijke alternatief, een middenkabinet, is het CDA eveneens benodigd, dat geeft het een machtige positie. Bovendien is een middenkabinet ogenschijnlijk ook nog aantrekkelijker voor het CDA, dus waarschijnlijk zal het wel een en ander eisen in ruil voor haar steun aan deze variant.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze moeten al flink slikken op inhoud maar dan ook nog eens op 'de rechten' van de tweede partij.. Lastig hoor. Maar aan de andere kant is de kans op De Jager wel erg groot inderdaad. Het CDA heeft ook wel wat te eisen.
Maar: geen PvdAquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk behoudt Klink zijn portefeuille. Teeven gaat naar justitie of BiZa. Nee, dat wordt echt een topkabinet. En volgens mij riepen de PVV'er ook dat ze de betutteling zat waren. En bedankt jongens, voor dit tyfuskabinet
Nope, PvdA en CDA zijn wel even op elkaar uitgekeken.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Voor het meest waarschijnlijke alternatief, een middenkabinet, is het CDA eveneens benodigd, dat geeft het een machtige positie. Bovendien is een middenkabinet ogenschijnlijk ook nog aantrekkelijker voor het CDA, dus waarschijnlijk zal het wel een en ander eisen in ruil voor haar steun aan deze variant.
Waarschijnlijk omdat de PVV een gebrek aan fatsoenlijke bewindslieden heeftquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:44 schreef remlof het volgende:
Een minderheidskabinet komt er echt niet in deze ronde, waarom gaat iedereen (inclusief Frits Wester) daar toch zondermeer van uit?
En ik op het CDA en de betutteling.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:48 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nope, PvdA en CDA zijn wel even op elkaar uitgekeken.
Omdat Lubbers ook CDA is en waarschijnlijk de Koningin dan zal adviseren dat dit in het landsbelang het beste is en dat een andere formatie nog maanden zal gaan duren, wat in deze tijd slecht is en bla bla bla.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:44 schreef remlof het volgende:
Een minderheidskabinet komt er echt niet in deze ronde, waarom gaat iedereen (inclusief Frits Wester) daar toch zondermeer van uit?
Onzin, een middenkabinet is nog helemaal niet onderzocht.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat Lubbers ook CDA is en waarschijnlijk de Koningin dan zal adviseren dat dit in het landsbelang het beste is en dat een andere formatie nog maanden zal gaan duren, wat in deze tijd slecht is en bla bla bla.
Dat valt wel mee, denk ik. Noodzaak brengt partijen altijd snel bij elkaar, en mocht de variant over rechts alsnog onverhoopt falen, dan kijkt men automatisch naar de middenvariant. Bovendien zijn, afgezien van Verhagen, de hoofdrolspelers van februari inmiddels van het toneel verdwenen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:48 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nope, PvdA en CDA zijn wel even op elkaar uitgekeken.
Als je met 't concrete plan bij de informateur aankomt dat een gedoogvariant gaat lukken dan moet de koningin aardig wat macht uit gaan oefenen om dan toch eerst andere varianten te gaan onderzoeken.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:44 schreef remlof het volgende:
Het verzoek van de koningin was om een meerderheidskabinet te onderzoeken. Dan kan je als informateur gewoon niet aankomen met een minderheidsvariant.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:51 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Als je met 't concrete plan bij de informateur aankomt dat een gedoogvariant gaat lukken dan moet de koningin aardig wat macht uit gaan oefenen om dan toch eerst andere varianten te gaan onderzoeken.
Lubbers zal aangeven dat uit het overleg over Paars + is gebleken dat de verschillen tussen VVd en PvdA onoverbrugbaar zijn, in nieder geval op afzienbare termijn en dat het dus in het landsbelang is... etc etc..quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Onzin, een middenkabinet is nog helemaal niet onderzocht.
Dat lijkt me ook niet echt haalbaar eerlijk gezegd. De verkiezingsuitslag wijst naar rechts, als CDA dan toch met de PVV door een deur kan dan moet het ook maar over rechts.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Onzin, een middenkabinet is nog helemaal niet onderzocht.
Dan is 't zijn fout dat ie 't toch laat onderzoeken, de koningin laat dat begaan en dus kunnen ze nu niet meer terug. Misschien had ze wel niet verwacht dat Lubbers 't zo slim aan zou pakken.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:52 schreef remlof het volgende:
Het verzoek van de koningin was om een meerderheidskabinet te onderzoeken. Dan kan je als informateur gewoon niet aankomen met een minderheidsvariant.
Hij laat ze het niet onderzoeken. Hij laat ze praten om te zien of ze een meerderheidskabinet kunnen vormen, lukt ze dat niet, dan dient naar de volgende optie gekeken te worden.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dan is 't zijn fout dat ie 't toch laat onderzoeken, de koningin laat dat begaan en dus kunnen ze nu niet meer terug. Misschien had ze wel niet verwacht dat Lubbers 't zo slim aan zou pakken.
Volgende keer ook maar op de VVD stemmen Koos, hopelijk halen ze dan 60+ zetels.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ik op het CDA en de betutteling.
Nee, er is niet voor niks voor deze 'informele' variant gekozen. Paars-plus is gewoon formeel onderzocht, dit gaat anders en dat heeft een duidelijke reden.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:56 schreef remlof het volgende:
Hij laat ze het niet onderzoeken. Hij laat ze praten om te zien of ze een meerderheidskabinet kunnen vormen, lukt ze dat niet, dan dient naar de volgende optie gekeken te worden.
Hoezo, de tweede partij (met één zetel verschil) is toch echt links.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet echt haalbaar eerlijk gezegd. De verkiezingsuitslag wijst naar rechts, als CDA dan toch met de PVV door een deur kan dan moet het ook maar over rechts.
Kijk naar de afgelopen jaren: PvdA en CDA gunden elkaar niets, en op alle grote dossiers is er geen besluit gekomen. Dat is echt niet van de ene op de andere dag gewijzigd.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, denk ik. Noodzaak brengt partijen altijd snel bij elkaar, en mocht de variant over rechts alsnog onverhoopt falen, dan kijkt men automatisch naar de middenvariant. Bovendien zijn, afgezien van Verhagen, de hoofdrolspelers van februari inmiddels van het toneel verdwenen.
Lief naïef.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij laat ze het niet onderzoeken. Hij laat ze praten om te zien of ze een meerderheidskabinet kunnen vormen, lukt ze dat niet, dan dient naar de volgende optie gekeken te worden.
Lees http://www.kabinetsformat(...)/Lubbers_informateur nog even:quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:57 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Nee, er is niet voor niks voor deze 'informele' variant gekozen. Paars-plus is gewoon formeel onderzocht, dit gaat anders en dat heeft een duidelijke reden.
Lubbers kennende gaat ie dat niet zeggen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Lief naïef.![]()
Meerderheidskabinet lukt niet, zeggen ze, maar we kunnen wel morgen een gedoogkabinet vormen.
Hmm, zegt Lubbers, dat ga ik dan maar aan de K. voorstellen. Ik zal zeggen dat dit in het landsbelang het beste is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |