abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83806668
Wie worden genoemd als ministers in een Paars+ kabinet en wat vinden we ervan? Of we kunnen hier ook ons eigen Paars+ kabinet gaan formeren. Ook leuk.

Allereerst de MP:
Neelie Kroes
Ivo Opstelten
Mark Rutte

Minister van Financiën:
Coen Teulings (PvdA)

Overige kandidaten:

VVD:
Ben Verwaayen
Jan Anthonie Bruin
Hans van Baalen
Atzo Nicolaï

PvdA:
Nebahat Albayrak
Ronald Plasterk
Sharon Dijksma
Frans Timmermans

GroenLinks:
Tof Thissen
Kees Vendrik
Britta Böhler

D66:
Alexander Rinnooy Kan
Hans Wijers
pi_83806852
Waarom noem je Cohen en Halsema niet?
pi_83806877
Neelie Kroes wilde toch niet ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_83806933
@Tja..1986 Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat de politiek leiders in de kamer blijven. Alhoewel ik Rutte toch even als MP-kandidaat erbij heb gezet. Volgens mij wil Halsema sowieso geen minister worden. Misschien Cohen wel, maar ik denk dat ze alle 4 in de kamer blijven, zoals Tjeenk Willink al adviseerde. Lijkt me ook wel wat voor te zeggen, ihkv dualisme.

@Winner_Taco: Kroes heeft nooit echt nee gezegd. Volgens mij zei ze zoiets van 'het is niet aan de orde'. Als Mark Rutte haar vraagt voor de post, gaat ze er echt wel serieus over nadenken lijkt mij.
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:46:01 #5
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83807624
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 14:29 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom noem je Cohen en Halsema niet?
Die worden geen minister hebben ze al gezegd.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_83809040
Opstelten als premier
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_83809594
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:17 schreef Flashwin het volgende:
Opstelten als premier
Zie ik eerlijk gezegd liever Neelie Kroes. Vind het wel tijd worden voor een vrouwelijk MP.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_83810242
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:32 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zie ik eerlijk gezegd liever Neelie Kroes. Vind het wel tijd worden voor een vrouwelijk MP.
Haar geslacht zou nooit de hoofdreden moeten zijn.

Opstelen > Kroes imo
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_83810390
Op zich heeft Kroes natuurlijk prima gefunctioneerd als EU-commissaris. Toch? De capaciteiten heeft ze. Maar misschien is Opstelten beter. Dat weet ik niet.
pi_83810412
Hennis-Plasschaert en Aptroot zijn ook wel kanshebbers namens de VVD, lijkt mij... Voor een gewone ministerspost dus
When you call my heart stops beating
And when you're gone it won't stop bleeding
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83810425
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 14:46 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Die worden geen minister hebben ze al gezegd.
Heb je daar ook een bron van? Ik heb het gemist
pi_83810595
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:54 schreef ViaRegnum het volgende:
Hennis-Plasschaert en Aptroot zijn ook wel kanshebbers namens de VVD, lijkt mij... Voor een gewone ministerspost dus
Hm, weet niet. Misschien worden ze staatssecretaris. Maar ik zie ze meer als prominent kamerlid. Samen met Schippers. Een beetje de mensen die de lijnen gaan uitzetten voor de VVD in de kamer. Als het goed is, en Paars+ de adviezen van Tjeenk Willink opvolgt, wordt de kamer alleen maar belangrijker.
pi_83810762
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:59 schreef Toad het volgende:
Hm, weet niet. Misschien worden ze staatssecretaris. Maar ik zie ze meer als prominent kamerlid. Samen met Schippers. Een beetje de mensen die de lijnen gaan uitzetten voor de VVD in de kamer. Als het goed is, en Paars+ de adviezen van Tjeenk Willink opvolgt, wordt de kamer alleen maar belangrijker.
Hm, ik weet het ook niet. Dat de Kamer belangrijker gaat worden, klopt zeker, maar ik zie Aptroot ook wel op V&W als minister. V&W is ook bij uitstek een VVD-post... Maar goed, wat jij zegt klinkt ook wel plausibel
When you call my heart stops beating
And when you're gone it won't stop bleeding
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83811160
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 16:03 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Hm, ik weet het ook niet. Dat de Kamer belangrijker gaat worden, klopt zeker, maar ik zie Aptroot ook wel op V&W als minister. V&W is ook bij uitstek een VVD-post... Maar goed, wat jij zegt klinkt ook wel plausibel
Aptroot is niet echt het type voor een ministerspost imo. Staatssecretaris misschien, maar ik denk dat hij gewoon kamerlid blijft.
  donderdag 8 juli 2010 @ 16:54:14 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83812763
Ik denk ook dat Teeven erin komt namens de VVD. Van Balen niet, die is fractieleider in de EU voor de VVD.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  donderdag 8 juli 2010 @ 17:00:07 #16
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_83813053
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:17 schreef Flashwin het volgende:
Opstelten als premier
Dat zou ik nog best tof vinden. Vooral gezien de alternatieven.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 8 juli 2010 @ 17:40:55 #17
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83814538
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:54 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Heb je daar ook een bron van? Ik heb het gemist
Halsema: "Wij zullen wel ijveren voor een andere bestuurlijke cultuur en dat er een grote afstand tussen parlement en regering wordt gecreëerd. Daarom zal ik zelf als politiek leider ook in de Tweede Kamer blijven zitten als we in de regering komen.’"

en

Pechtold wil geen premier worden

Kan over Cohen zo snel niks vinden. Meen een keer gelezen te hebben dat hij alleen als premier zou plaatsnemen in een kabinet, en anders de fractie zou gaan leiden in de Tweede Kamer, maar een bron moet ik schuldig blijven.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_83815157
Dat zei Cohen dacht ik in het RTL-premiersdebat.
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:34:31 #19
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_83820264
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 16:54 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk ook dat Teeven erin komt namens de VVD. Van Balen niet, die is fractieleider in de EU voor de VVD.
Teeven zou een ramp zijn, lijkt me dat de linkse partijen dat niet leuk zullen vinden.
pi_83820861
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:50 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Haar geslacht zou nooit de hoofdreden moeten zijn.

Opstelen > Kroes imo
Vind beiden geen echte toppers als ik eerlijk ben. Dan is de BT-man een betere keuze naar mijn idee.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_83820909
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 16:03 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Aptroot stroomt bepaald niet over van het talent. hem minister maken getuigt dan wel van lef
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:53:55 #22
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_83820986
Neelie "Peper" Kores heeft in de jaren '80 haar positie misbruikt om een gerechtelijk onderzoek tegen haar te staken. Zei is niet competent als minister-president.
pi_83823838
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:53 schreef Holograph het volgende:
Neelie "Peper" Kores heeft in de jaren '80 haar positie misbruikt om een gerechtelijk onderzoek tegen haar te staken. Zei is niet competent als minister-president.
Wie zie jij het liefst als MP?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_83830326
Wat Paars+ voor ogen heeft (een beknopt regeerakkoord) is interessant. Ik denk dat Cohen, Halsema en Pechtold in de kamer blijven om de vrijheid van de partijen vorm te geven. Eigenlijk zou Rutte dat ook moeten doen voor de balans, maar die wil wel premier worden denk ik.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 00:05:47 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83830966
We wachten het af
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')