Nou ja, ik had dan ook een typo gemaakt, de vraagprijs is 120.000 euro, dus zelfs als je voor een ton zou moeten verbouwen is het 220.000 euro voor een huis met 5 slaapkamers inclusief 3 garages, in het stadscentrum.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:29 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat ziet er ook niet uit. Wat een oude zooi. Als je dat fatsoenlijk moet verbouwen ben je zo een ton verder.
Dan nog zou ik er voor geen goud willen wonen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:40 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Nou ja, ik had dan ook een typo gemaakt, de vraagprijs is 120.000 euro, dus zelfs als je voor een ton zou moeten verbouwen is het 220.000 euro voor een huis met 5 slaapkamers inclusief 3 garages, in het stadscentrum.
Weet niet of jij Belg bent? Maar in de streek Charlerio wil je echt niet wonen om zeer veel redenen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:23 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Ter vergelijking met alweer een willekeurig huis in België, 120.000 euro vraagprijs:
http://www.immoweb.be/nl/(...)12&xgallery=&xpage=1
220 m², 5 slaapkamers, 3 garages, en binnen de ringweg van een grote stad als Charleroi (Couillet is een buurt in Charleroi). Ik weet natuurlijk niet hoe het huis er in de praktijk uitziet (misschien is er wel onderhoud nodig), maar het ligt het wel vlakbij het centrum en vlakbij allerlei autostrades en zelfs een vliegveld.
Doet me denken aan die vastgoed handelaren die hangjeugd inhuren....quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:02 schreef xenobinol het volgende:
Ik heb met vrienden ondertussen een belclubje opgericht. Er loopt hier nl. een nieuwbouwproject wat totaal niet loopt. Het idee is dat iedere week iemand anders naar de gemeente belt, heel enthousiast doet.... en dan vervolgens vraagt naar de mogelijkheid om een kavel te kopen. Heel enthousiast blijven doen en dan vragen naar de grondprijs... als deze dan genoemd word (ongeveer 250 euro p/m2) dan overgaan tot totale verbijstering.... "hoe ze het in hun hoofd halen zo'n prijs te vragen voor een stukje grond"![]()
Humor toch
Eigenlijk is dat huis waar nog een ton aan verbouwt moet worden dus belachelijk duurquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:51 schreef Emu het volgende:
[..]
Weet niet of jij Belg bent? Maar in de streek Charlerio wil je echt niet wonen om zeer veel redenen.
- Zeer hoge werkloosheid
- Geen banen te vinden met HBO en hoger niveau
- Wil je werken met je naar Brussel => zeer slecht wegennet en veel file
- Vieze vuile en zeer slecht onderhouden streek
- Charleroi verkozen als een van de meest deprimerende steden van Europa om in te leven
- Heel onvriendelijke mensen
- Hoge criminaliteit
- Vervuilende industrie aanwezig
En dan nog, je moet ook nog Frans kennen. Als je daar Nederlands / Vlaams gaat spreken gaat het echt niet goed komen met jeEngels hoef je ook niet te proberen, zelfs niet tegen het merendeel van de jeugd. Ik heb daar enkele weken moeten werken voor een klant, ik heb al veel dingen gezien maar daar
![]()
![]()
Als je dan toch goedkoper wil wonen in het Franssprekende gedeelte moet je de streek van Luik (in heropleving) of Namen kiezen. Ook in de streek Bergen/Mons dien je weg te blijven, is bijna zo erg als Charleroi.
Dus gooi je de maximum prijs eraf zodat ze de marktwaarde betalenquote:Op maandag 2 augustus 2010 09:07 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat is alleen onder voorwaarden waar. En iedereen met normale verstandelijke vermogens weet dat. Daarom wordt er ook zoveel gehuurd.
Voorbeeld 1: een huurder, laag inkomen, geen spaargeld. Die heeft helemaal niet het geld om een CV te vervangen als die kapot gaat. Dus kan hij helemaal niet kopen: de risico's zijn te groot. Dus huurt hij. Hij koopt daarmee risico af.
Voorbeeld 2: iemand die elke paar jaar verhuist. Zelfs zonder overdrachtsbelasting, is verhuizen en kopen een dure combi. Denk maar eens aan het steeds weer hebben van dubbele lasten. Dan is huren goedkoper.
Kopen heeft alleen maar voordelen voor de Nederlandse economiequote:Op maandag 2 augustus 2010 09:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies... maar DAM wil dat niet snappen
[..]
Nee DAM.... dan help je de economie ook niet, dat geld verdwijnt slechts in een zeer selectief stukje van de economie... kijk eens om je heen wat er nu gebeurt. De huizenmarkt crashed en niemand ligt daar wakker van, behalve dat kleine stukje van de economie dat zijn geld daar verdient. Het zijn voornamelijk de mensen aan de onderkant van die sector, want de speculanten hebben nog zat vlees aan de botten, daarom doen ze ook niets.... hopende dat het binnenkort 'business as usual' is, wat een faalgedrag
Komt deze deflatiegolf ook naar NL en wat zal het effect zijn op de huizenprijzen?quote:Pimco slaat op grote schaal treasurys in
NEW YORK — Maandenlang durfden alleen de dieharddoemdenkers het d-woord in de mond te nemen. Maar nu waarschuwt een aantal van de meest invloedrijke fondsbeheerders voor het gevaar van deflatie en passen hun portefeuilles daarop aan.
Obligatiebeleggers als Bill Gross van Pimco Total Return Fund, en hedge-fundbeheerders als David Tepper en Alan Fournier beschouwen het risico van deflatie als reëel genoeg om de samenstelling van de portefeuille die zij beheren erop aan te passen. Zij verwijzen naar de zwakke macro-economische cijfers en het gevoel dat politici wereldwijd niet genegen, of niet in staat zijn, om de economische groei te stimuleren.
Het is niet zo dat een langdurige periode van deflatie als een zekerheid wordt gezien. Sommigen denken dat de Fed en de overheid radicale maatregelen zullen nemen als de consumentenprijzen echt dreigen te gaan dalen. Fed-voorzitter Ben Bernanke heeft als wetenschapper langdurig onderzoek gedaan naar de effecten van deflatie gedurende de Grote Depressie van de jaren dertigen hoe die bestreden moet worden. Maar de hogere waarschijnlijkheid van deflatie leidt ertoe dat sommigen het aan hen toevertrouwde geld overhevelen naar rentedragende beleggingen als obligaties, naar aandelen die een hoog dividend opleveren en cash, terwijl zij tegelijk hun aandelenposities afdekken tegen dalingen.
„Deflatie is geen onderwerp voor academische beschouwingen, het gebeurt al”, zegt Gross, die de scepter zwaait over het Pimco Total Return Fund, dat $239 miljard beheert en daarmee het grootste beleggingsfonds ter wereld is. Hij wijst op de daling van de consumentenprijsindex in de VS met 0,1% op jaarbasis over de afgelopen twee jaar. „Het is een onzekere wereld die helt in de richting van deflatie.”
Dat is een flinke verandering ten opzichte van een maand of twee geleden, toen de gedachte aan inflatie handelaren ’s nachts wakker hield, en niet deflatie. Zij reageerden daarop door goud te kopen en staatsobligaties te dumpen.
Stelselmatig dalende prijzen worden gezien als funest voor de economie en moeilijk aan te pakken als het proces eenmaal is ingetreden.
Gross heeft de afgelopen weken op grote schaal Amerikaanse overheidsschulden gekocht. Treasurys vormen nu 51% van de portefeuille van zijn obligatiefonds, tegen 33% eind maart.
Volgens Gross zijn de daling van de geldvoorraad in de VS en de verslechtering van een index van het Economic Cycle Research Institute, plus de monetaire verkrapping in een groot deel van de wereld, debet aan de opmerkelijke koerswijziging van Pimco.
Hedge fund Appaloosa Management van David Tepper, dat $15 miljard beheert, heeft nu 70% van het fonds belegd in bedrijfsobligaties van de laagste investment grade kwaliteit (B2 en B3). Eerder dit jaar was dat nog 63%.
De Amerikaanse economie moet minstens 2% groeien om deflatie te vermijden, zegt beheerder Alan Fournier van een ander hedge fund, Pennant Capital. „We zitten nu ongeveer op dat niveau.”
Bron: Telegraaf
Dat ligt er natuurlijk helemaal maar aan wat je kooptquote:Op maandag 2 augustus 2010 18:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kopen heeft alleen maar voordelen voor de Nederlandse economie
we zitten al in deflatie, zie de bb&b reeks ongeveer een jaar terug.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:14 schreef xenobinol het volgende:
Deflatie in aantocht? Welnee... er is al deflatie, zit je daar met je hoge schuldenlast![]()
[..]
Komt deze deflatiegolf ook naar NL en wat zal het effect zijn op de huizenprijzen?
Er komt geen deflatie in Europa. Al eens gekeken naar de graanprijzen (+50% op een half jaar en grootste stijging ooit). Hetzelfde voor zeer veel gronstoffen waarvan hier enkele genoemd, staal, aluminium, koper, zilver, zinc, cacao, suiker, sinaasappelsap, koffie...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:14 schreef xenobinol het volgende:
Deflatie in aantocht? Welnee... er is al deflatie, zit je daar met je hoge schuldenlast![]()
[..]
Komt deze deflatiegolf ook naar NL en wat zal het effect zijn op de huizenprijzen?
De inflatie-index is een kunstmatig "mandje" van het CBS, waar de huizenprijs voor een veel te klein percentage in zit (t.o.v. wat je er maandelijks aan uitgeeft). Zo had een stijgende huizenprijs weinig invloed op de inflatie, een dalende huizenprijs nu ook.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er selectieve deflatie is, sommig producten worden duurder andere goedkoper. Met name duurzame luxe goederen dalen in prijs, energie en levensmiddelen worden duurder. Ook de kosten voor sociale uitkeringen en zorg stijgen, maar daar is geen sprake van deflatie maar van een stijgende vraag.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:22 schreef simmu het volgende:
we zitten al in deflatie, zie de bb&b reeks ongeveer een jaar terug.
natuurlijk is de huidige deflatie selectief. het is geen zwart/wit kwestie. je ziet ook in de cijfers terug dat consumenten massaal de duurdere dingen laten staan. en natuurlijk is het ook een kwestie van vraag en aanbod. weliswaar vallen de cijfers mbt besteedbaar inkomen mee, er is desondanks een best grote groep die er almaar op achteruit gaat. en dat is een groep die voorheen een flinke portie consumentenbestedingen vor zijn rekening nam. zowel de hele hoge als de hele lage inkomens staan zo'n beetje stil op dat onderwerp, het zijn de middeninkomens die nu het zaadje zijn. en let op; we zijn nog steeds niet uit de ontslaggolf!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er selectieve deflatie is, sommig producten worden duurder andere goedkoper. Met name duurzame luxe goederen dalen in prijs, energie en levensmiddelen worden duurder. Ook de kosten voor sociale uitkeringen en zorg stijgen, maar daar is geen sprake van deflatie maar van een stijgende vraag.
True... true... maar ik ben van mening dat deze ontwikkelingen ook grote invloed hebben op de huizenmarkt. Ook hier zie je dat de consument de huizen massaal links laat liggen (komt dat door de ver-rechtsing van de maatschappijquote:
die snap ik niet. juist eigen huizenbezit is toch zo'n rechts stokpaardje? het zijn altijd die luie linkse rakkers die zo into huren zijn?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
True... true... maar ik ben van mening dat deze ontwikkelingen ook grote invloed hebben op de huizenmarkt. Ook hier zie je dat de consument de huizen massaal links laat liggen (komt dat door de ver-rechtsing van de maatschappij).
Het is inderdaad merkwaardig, een kat in het nauw maakt rare sprongen denk ik dan maarquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:40 schreef simmu het volgende:
die snap ik niet. juist eigen huizenbezit is toch zo'n rechts stokpaardje? het zijn altijd die luie linkse rakkers die zo into huren zijn?
Ik koop liever een woning met een hoge rente en een lage instapprijs dan andersom. Die hoge rente valt later nog om te buigen, een hoge instapprijs niet.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:42 schreef Snackbar het volgende:
We weten allemaal dat de woningprijzen eerder zullen dalen dan stijgen in de aankomende jaren. Mijn vraag luidt in hoeverre de woningprijs wordt bepaalt door de hoogte van de hypotheekrente?
Aanname is dat wanneer de ECB haar rente zal verhogen, het duurder voor banken wordt om geld te lenen. Banken zullen deze gemiste inkomsten aan ons doorbereken = hogere hypotheekrente
Door een hogere rente is het moeilijker om geld te lenen, waardoor de woningprijzen zullen dalen.
Wat is het juiste instapmoment? Nu met een gunstige rente of bijvoorbeeld over een jaar met een hogere rente en lagere woningprijzen?
Daar heb je geen glazen bol voor nodig, een paar jaar geleden wist ook iedereen dat de prijzen zouden blijven stijgen. Nu is het sentiment om geslagen en zullen ze dalen. Simpel toch?quote:
Als je uitgaat van aflossingsvrij is het simpel: 2 keer zo hoge rente ==> de helft van het bedrag lenen ==> huizenprijs daalt evenredig mee doordat vrijwel alle kopers nog maar de helft kunnen betalen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:42 schreef Snackbar het volgende:
We weten allemaal dat de woningprijzen eerder zullen dalen dan stijgen in de aankomende jaren. Mijn vraag luidt in hoeverre de woningprijs wordt bepaalt door de hoogte van de hypotheekrente?
Theorie is niet altijd de praktijkquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Daar heb je geen glazen bol voor nodig, een paar jaar geleden wist ook iedereen dat de prijzen zouden blijven stijgen. Nu is het sentiment om geslagen en zullen ze dalen. Simpel toch?
De corporaties zijn er inderdaad niet blij mee... die vrezen nl. leegstand. Het is dan ook een broodje aap dat de huren bij de corporaties te laag zouden zijn. Eerder zijn ze te duur, gezien de grote hoeveelheden huursubsidie die de overheid moet verstrekken. Feitelijk word de markt gesubsidieerd, de markt vrijgeven zal de huren doen dalen, precies zoals DAM voorstelt... nl. de marktwaarde betalenquote:'Inkomensgrens corporatiewoningen moet omhoog'
CDA-europarlementarier Lambert van Nistelrooy heeft kritiek op de nieuwe Europese regels voor het toewijzen van corporatiewoningen in Nederland. Van Nistelrooy vindt de gestelde inkomensgrens voor de verhuur ‘veel te laag’.
Volgens de Europese Commissie mogen corporaties per 1 oktober alleen nog maar sociale huurwoningen verhuren aan huishoudens die een jaarlijks inkomen van niet meer dan 33.000 euro hebben. De corporaties zijn het hiermee oneens, omdat zo voor veel huishoudens een passende woning onbereikbaar zou worden. Zij vinden dat de grens omhoog moet.
Van Nistelrooy vindt de ‘inkomensgrens’ eveneens ongelukkig gekozen, zo zegt hij in het Financieele Dagblad. “Het bedrag van 33.000 euro is gebaseerd op de oude ziekenfondsgrens en is vijf jaar geleden door toenmalig minister Dekker voorgesteld als afbakening van de primaire doelgroep van corporaties.” De CDA’er vindt 43.000 een betere inkomensgrens, “om te voorkomen dat er woningzoekenden tussen wal en schip vallen”. Hij meent dat Nederland de ruimte moet hebben om de inkomensgrens van 33.000 euro te herzien. Ook de Tweede Kamer is het met de gekozen inkomensgrens oneens.
bron: NVM
Die graanprijs stijgt alleen omdat er een slechte oogst is geweest in voornamelijk Rusland.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:23 schreef Emu het volgende:
[..]
Er komt geen deflatie in Europa. Al eens gekeken naar de graanprijzen (+50% op een half jaar en grootste stijging ooit). Hetzelfde voor zeer veel gronstoffen waarvan hier enkele genoemd, staal, aluminium, koper, zilver, zinc, cacao, suiker, sinaasappelsap, koffie...
'Onze jongens' van de VVD gaan de situatie niet verbeteren, die willen graag terug naar de situatie zoals ze was. Zo liberaal als dat ze zijn, kiezen ze er namelijk voor om niets aan de HRA te doen. Dat dit juist zal leiden tot een slechtere betaalbaarheid zal ze worst wezen, immers de roes van 'de macht' zal ze naar het hoofd stijgenquote:
Prullenbak. Ze worden wel netjes genote, zodat je binnenkort zelf rustig richting een jaarban gaat. Niets maakt indruk, niets.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar zijn mijn postings gebleven zwakzinnige Pietje?
Zou pas een probleem zijn als ik indruk zou maken op je. Jij bent immers mod en ik gelukkig nietquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:32 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Prullenbak. Ze worden wel netjes genote, zodat je binnenkort zelf rustig richting een jaarban gaat. Niets maakt indruk, niets.
DAM... we zijn het vaak niet eens, maar je hoeft toch niet de moderator te gaan beledigen?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar zijn mijn postings gebleven zwakzinnige Pietje?
Je hebt teveel Maradona gekeken, maakt ook altijd ruziequote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zou pas een probleem zijn als ik indruk zou maken op je. Jij bent immers mod en ik gelukkig niet
Leegstand yeah right.....quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De corporaties zijn er inderdaad niet blij mee... die vrezen nl. leegstand. Het is dan ook een broodje aap dat de huren bij de corporaties te laag zouden zijn. Eerder zijn ze te duur, gezien de grote hoeveelheden huursubsidie die de overheid moet verstrekken. Feitelijk word de markt gesubsidieerd, de markt vrijgeven zal de huren doen dalen, precies zoals DAM voorstelt... nl. de marktwaarde betalen
Haha, Even mijn sig veranderenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:11 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Leegstand yeah right.....
Huren zijn idd te duur, dusja, je betaald linksom of rechtom, koop en huur sowieso teveel. Enige verschil is dat ik weet waar ik aan toe ben en over 30 jaar klaar ben met teveel betalen.
PS Check mijn sig...
Ja... leegstand, want de corporaties zijn maar wat blij met die mensen met een middeninkomen die trouw en netjes hun huur betalen. Als ze bepaalde woningen niet meer mogen aanbieden aan deze groep zal dat leiden tot meer leegstand omdat mensen met lagere inkomens deze niet meer kunnen betalen. Nu weet ik dat de vrienden van de VVD dit willen compenseren door MEER huursubsidies te vertrekkenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:11 schreef Sjabba het volgende:
Leegstand yeah right.....
Huren zijn idd te duur, dusja, je betaald linksom of rechtom, koop en huur sowieso teveel. Enige verschil is dat ik weet waar ik aan toe ben en over 30 jaar klaar ben met teveel betalen.
PS Check mijn sig...
Misschien moet je eens een voorstel sturen naar de VVD kamer ledenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen de vrije sector is vrij de rest betaalt te weinig. Vrijgeven die hap
De VVD fractie heeft verstand van zaken en wil mijn plan invoerenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Misschien moet je eens een voorstel sturen naar de VVD kamer leden![]()
Maar doe er dan wel enige onderbouwing bij... enkel vragen zal ze niet direct tot actie aanzetten.
Dat is goed nieuws dan... hopelijk krijgen ze dat er dan binnen 6 maanden doorheen anders verliest men het momentumquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De VVD fractie heeft verstand van zaken en wil mijn plan invoeren
De vvd is zeker niet uit op een vrije markt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De VVD fractie heeft verstand van zaken en wil mijn plan invoeren
quote:e VVD stelt de volgende maatregelen voor:
* het direct beschikbaar stellen van de overgebleven stimuleringsmiddelen woningbouw uit de derde tranche in een vierde tranche
* het met een jaar verlengen van de verhoging van de NHG
* het BTW-tarief voor renovatie eigen woning zo snel mogelijk verlagen van 19 naar 6%
* het verlenging van de vrijstelling voor de overdrachtsbelasting bij doorverkoop van 6 naar 18 maanden
* het met een jaar verlengen van de maximale termijn van de aanspraak op tijdelijke hypotheekrenteaftrek voor een woning in de verkoop
ow. de koop markt mag wel volop gesubsidieerd worden als de prijzen maar hoog blijven? da's een kansloos concept op termijn, zoals elke econoom zal beamen. overheid en economie beinvloeden, het lijkt mooier dan het is.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik had het over de huurmarkt, wel blijven opletten
Nee, gewoon de markt het werk laten doen, dat werkt altijd alleen de HRA laten bestaan om mensen te stimuleren om een huis te kopen en huursubsidie laten bestaan voor mensen die buiten de boot dreigen te vallenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:15 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
ow. de koop markt mag wel volop gesubsidieerd worden als de prijzen maar hoog blijven? da's een kansloos concept op termijn, zoals elke econoom zal beamen. overheid en economie beinvloeden, het lijkt mooier dan het is.
Hoe kan de markt nu zijn werk doen als jij met de subsidie pot wilt blijven strooien? Besef goed dat juist daardoor een hoop mensen met extra hoge kosten worden geconfronteerd, juist die groep die daar niet om gevraagd heeft. Het liefst zie jij dat de overheid bepaald waar mensen hun geld aan uit mogen geven, dat is geen vrije markt, dat is een planeconomie. Ik zag ook dat dit minderheidskabinet een extra kerncentrale wou laten bouwen.... misschien wel de volgende Chernobylquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, gewoon de markt het werk laten doen, dat werkt altijd alleen de HRA laten bestaan om mensen te stimuleren om een huis te kopen en huursubsidie laten bestaan voor mensen die buiten de boot dreigen te vallen
Je bedoelt dan de volgende generaties ook schuldslaaf moeten blijven? Bang dat er anders helemaal niets van je ego overblijft?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, gewoon de markt het werk laten doen, dat werkt altijd alleen de HRA laten bestaan om mensen te stimuleren om een huis te kopen
Een nog ander leuk idee van de vvd is om als noodmaatregel de overdrachtsbelasting te halveren (eerst wilden ze hem helemaal afschaffen) voor een jaar ofzo. Eindresultaat; het duurt langer voor de correctie er komt maar hij komt er (zie duitse autoverkopen), overheid krijgt minder belastinggeld binnen - en ze moeten al bezuinigen. Per saldo gaat iemand het betalen, en ik zie liever dat de mensen het betalen die het risico wilden nemen en ook genoten hebben van de omhoog vliegende huizenprijzen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoe kan de markt nu zijn werk doen als jij met de subsidie pot wilt blijven strooien? Besef goed dat juist daardoor een hoop mensen met extra hoge kosten worden geconfronteerd, juist die groep die daar niet om gevraagd heeft. Het liefst zie jij dat de overheid bepaald waar mensen hun geld aan uit mogen geven, dat is geen vrije markt, dat is een planeconomie. Ik zag ook dat dit minderheidskabinet een extra kerncentrale wou laten bouwen.... misschien wel de volgende Chernobyl
Welk risico bedoel je? Het risico om er vanuit te gaan dat een regering betrouwbaar is en zijn afspraken niet eenzijdig wijzigt? Dat is geen risico nemen, dat is uitgaan van goed fatsoen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:23 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
en ik zie liever dat de mensen het betalen die het risico wilden nemen
Gemiddeld per persoon! (Als ik 169 miljard deel door 16 miljoen mensen klopt dat ook wel...)quote:DEN HAAG - Het afgelopen jaar is in totaal 169 miljard euro naar de sociale uitkeringen gegaan. Dat is 30 procent van wat Nederlanders verdienden in 2009.
© ANP
Dit blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek
Het grootste deel, twee derde, ging naar de uitkeringen voor oudedagsvoorziening en steun aan zieken. Het bedrag aan WW-uitkeringen steeg het sterkst door de opgelopen werkloosheid.
De uitgaven waren afgelopen jaar 9 miljard hoger dan in 2008. Dit komt met name doordat er 3,3 miljard euro meer is uitgegeven aan ziekte en gezondheidszorg.
Nederland besteedt veel aan sociale uitkeringen in vergelijking met andere landen. In 2009 ontvingen Nederlanders gemiddeld per persoon meer dan 10.000 euro aan sociale uitkeringen.
Maar je geeft het antwoord deels zelf al:quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Welk risico bedoel je? Het risico om er vanuit te gaan dat een regering betrouwbaar is en zijn afspraken niet eenzijdig wijzigt? Dat is geen risico nemen, dat is uitgaan van goed fatsoen.
Overigens valt de HRA volledig in het niet bij dit soort berichten:
[..]
Gemiddeld per persoon! (Als ik 169 miljard deel door 16 miljoen mensen klopt dat ook wel...)
Ga je druk maken om iets nuttigs en niet om de HRA, dat is slechts een druppel op de gloeiende plaat. (!)
Deze mensen hebben hun huis al lang afbetaald of het eventueel doorverkocht tegen (te hoge) prijzen aan de jongere generatie, terwijl die jongere generatie nu net alle kosten voor de verzorging van de ouderen op zich moet nemen plus nog eens artificieel hoge huizenprijzen moet zien te slikken.quote:Het grootste deel, twee derde, ging naar de uitkeringen voor oudedagsvoorziening en steun aan zieken.
Droeftoeter.... Er zijn meer mensen met een AOW zonder koopwoning dan met hoor.... NON-argument.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 01:13 schreef Krantenman het volgende:
Deze mensen hebben hun huis al lang afbetaald of het eventueel doorverkocht tegen (te hoge) prijzen aan de jongere generatie
Hoezo moet dat? Je HOEFT niet te kopen. Huren mag ook. Niemand verplicht je een huis te kopen hoor, en recht om een huis te kunnen kopen heb je al helemaal niet.quote:terwijl die jongere generatie nu net alle kosten voor de verzorging van de ouderen op zich moet nemen plus nog eens artificieel hoge huizenprijzen moet zien te slikken.
HRA is een kleine korting voor de mensen die belasting betalen en een grotere korting voor mensen die al asociaal veel belasting moeten betalen. Jaag die maar weg. Komt het helemaal goed met Nederland....quote:Daarom is afschaffing van de HRA (eventueel geleidelijk) plus het oplossen van schaarste op de woningmarkt juist de enige goede langetermijnoplossing. Woningen en grond moeten goedkoper worden, het is voor zowat iedereen de grootste uitgavenpost.
Die mensen die "asociaal veel" belasting betalen hebben hun huis meestal al grotendeels afbetaald en zitten nu al met belachelijk lage aflossingen op maandbasis (tenzij ze zo dom geweest zijn om meerdere keren te verhuizen en telkens een zwaardere hypotheek te nemen). Je zit normaal gezien niet in de hoogste belastingsschaal als je 25 jaar oud bent en je eerste huis wil kopen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 01:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
HRA is een kleine korting voor de mensen die belasting betalen en een grotere korting voor mensen die al asociaal veel belasting moeten betalen. Jaag die maar weg. Komt het helemaal goed met Nederland....
OW? Het is toch algemeen bekend dat het overgrote deel van de HRA naar een relatief erg klein percentage van de HRA-gerechtigden gaat.... Hoe rijm je dat dan?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 01:34 schreef Krantenman het volgende:
Die mensen die "asociaal veel" belasting betalen hebben hun huis meestal al grotendeels afbetaald en zitten nu al met belachelijk lage aflossingen op maandbasis
deze is niet duurquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Op MP staan ook duizenden tweedehands spullen te koop... waarom nieuw kopen
nee, de VVD laat de HRA onaangetast en gaat het huurwaardeforfait voor woningen boven de miljoen Euro terugbrengen van 2,35% naar 1% van de WOZwaarde.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Kortom de VVD gaat meewerken aan de verdere instorting van de markt en dat is goed nieuws
Het risico dat hun woning meer of minder waard word misschien?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Welk risico bedoel je? Het risico om er vanuit te gaan dat een regering betrouwbaar is en zijn afspraken niet eenzijdig wijzigt? Dat is geen risico nemen, dat is uitgaan van goed fatsoen.
Ik denk dat er hier weinig mensen zijn die niet vinden dat de sociale voorzieningen uit de hand zijn gelopen, beter is het om zo veel mogelijk mensen aan het werk te krijgen. Dat doe je echter niet door de huizenmarktzeepbel in stand te houden, dat werkt juist contra productief.quote:Overigens valt de HRA volledig in het niet bij dit soort berichten:
Gemiddeld per persoon! (Als ik 169 miljard deel door 16 miljoen mensen klopt dat ook wel...)
Ga je druk maken om iets nuttigs en niet om de HRA, dat is slechts een druppel op de gloeiende plaat. (!)
De BB'ers proberen werkelijk alle kosten af te wentelen op de jeugd... onder het mom van "maar wij hebben premie betaald".... ja dat klopt..... echter veel te weinig. Eigenlijk zouden ze hun pensioenen moeten indexeren naar de werkelijke waarde.... zeg maar halveren dus.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 01:13 schreef Krantenman het volgende:
Deze mensen hebben hun huis al lang afbetaald of het eventueel doorverkocht tegen (te hoge) prijzen aan de jongere generatie, terwijl die jongere generatie nu net alle kosten voor de verzorging van de ouderen op zich moet nemen plus nog eens artificieel hoge huizenprijzen moet zien te slikken.
Precies.... als wij welvarend willen blijven moet de productie omhoog tegen lagere kostten.... dat kan.. maar dan moeten er wel meer mouwen opgestroopt worden. Juist omdat zo veel mensen hun geld willen verdienen met 'niets' doen, moet er aan de geproduceerde goederen zoveel mogelijk geld verdient worden.quote:Daarom is afschaffing van de HRA (eventueel geleidelijk) plus het oplossen van schaarste op de woningmarkt juist de enige goede langetermijnoplossing. Woningen en grond moeten goedkoper worden, het is voor zowat iedereen de grootste uitgavenpost.
Waarom vind jij dat terecht? Profiteren juist niet de mensen met de hoogste inkomens en duurste huizen het meest van de HRA?quote:
OZB, inderdaad.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
HRA zorgt er zelfs voor dat mensen wel belasting blijven betalen in Nederland
Niet als je je paleisje verkoopt en verhuist naar Argentiniëquote:
ik vind ook dat de HRA moet blijven, maar de huurwaardeforfait mag wel wat omhoog voor de rijkeren die slechts 300 euro woonlasten per maand betalen, die hoeven geen teruggaafquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, gewoon de markt het werk laten doen, dat werkt altijd alleen de HRA laten bestaan om mensen te stimuleren om een huis te kopen en huursubsidie laten bestaan voor mensen die buiten de boot dreigen te vallen
Slecht nieuws uit de vastgoed wereld, het gaat helemaal niet zo goed met de villa's in het buitenland, wat raar tochquote:EIGENAAR LA PERLA IN HET NAUW
Villa-imperium wankelt
Geert Duizendstraal • De projecten van Duizendstraal zijn bedoeld voor de rijken der aarde. De projectontwikkelaar heeft zich helemaal op het luxesegment gericht. Er zijn woningen van een half miljoen tot vele miljoenen. Ze liggen overal, in het Spaanse Andalusië, de Franse Dordogne, maar ook in Panama en Vietnam.
door Martijn Koolhoven
AMSTERDAM, woensdag
Honderden vermogende Nederlanders, die gezamenlijk circa 100 miljoen euro hebben geïnvesteerd in luxe vakantieparken, houden hun hart vast nu het imperium La Perla Living van projectontwikkelaar Geert Duizendstraal (57) op omvallen staat.
De bijzonder luxe parken liggen in onder meer Spanje, Frankrijk, Panama, Vietnam en het Caribische eiland Antigua. Duizendstraal was al sinds eind 2009 niet meer in staat om de torenhoge rentevergoedingen aan zijn beleggers te voldoen.
Was Duizendstraal in 2008 volgens de rijkenlijst Quote 500 nog goed voor een vermogen van 250 miljoen euro, nu staat hij nu voor circa 100 miljoen in het krijt. Uniek is dat de rechtbank lopend uitstel van betaling van zijn ondernemingen (Nacar Holding en dochter La Perla Living) heeft verlengd met nóg eens achttien maanden.
Dat betekent dat de investeerders nog maximaal anderhalf jaar in spanning zullen worden gehouden of ze iets van hun geld zullen terugzien, of dat de zaak op de fles gaat. Het feit dat het uitstel al zolang duurt, geeft hoop: statistisch gezien komt meer dan negentig procent van de bedrijven waaraan uitstel van betaling wordt verleend, niet door de eerste vier weken heen en gaat binnen die periode al failliet.
Een groot deel van de Nederlandse investeerders die op hun geld zitten te wachten, is afkomstig uit de eigen vrienden- en kennissenkring van Duizendstraal.
Bron: Telegraaf
Kennelijk zijn er toch een hoop investeerders die het niet hadden verwachtquote:
Ondanks dat ik dit offtopic uitstapje niet snap in dit topic: wat is er mis met kerncentrales? Chernobile aanhalen is een beetje een dooddoener, en niet echt relevant. We zijn "omsingeld" door kerncentrales, als er 1 boem doet zitten wij toch ook met de gebakken peren.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zag ook dat dit minderheidskabinet een extra kerncentrale wou laten bouwen.... misschien wel de volgende Chernobyl
"Maar je koop ook al voor 165.000 euro een stukje zand kavel waar je vrij op kunt bouwen".... Alsof het niets is!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:04 schreef xenobinol het volgende:
Harry Mensch![]()
Leuk filmpje op het kanaal van vastgoedzeepbel, de blik van de makelaar in de laatste seconde, alsof hij door heeft dat het allemaal een grote grap is![]()
Inclusief strontgeur?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:19 schreef RemcoDelft het volgende:
En dan komt-ie met de mogelijkheid: "een paardenbak er bij of stallen"... Betaal je 165.000 euro voor een stukje zand in de middle-of-nowhere, krijg je een buurman met 12 paarden in z'n stal!
Windturbines staan over het algemeen niet in woonwijken, maar in weilanden, op dijken, of op/in water. Voor weilandgebruik neemt een windturbine zeer weinig ruimte in, koeien/gras heeft er geen last van.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:33 schreef fedsingularity het volgende:
Toch een beetje ontopic: windmolens zijn lelijk, nemen ruimte in en draaien op subsidie en niet op wind.
Dus liever een paar knappe centrales en de grond die je niet vervuilt met windmolens als bouwkavel verkopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |