abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84769743
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:47 schreef Lucas15 het volgende:
[ afbeelding ]

Vraagprijs EUR. 129.000,= k.k.

Goedkoop of duur?
Ter vergelijking met alweer een willekeurig huis in België, 120.000 euro vraagprijs:

http://www.immoweb.be/nl/(...)12&xgallery=&xpage=1

220 m², 5 slaapkamers, 3 garages, en binnen de ringweg van een grote stad als Charleroi (Couillet is een buurt in Charleroi). Ik weet natuurlijk niet hoe het huis er in de praktijk uitziet (misschien is er wel onderhoud nodig), maar het ligt het wel vlakbij het centrum en vlakbij allerlei autostrades en zelfs een vliegveld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Krantenman op 02-08-2010 13:29:34 ]
pi_84769780
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:10 schreef RemcoDelft het volgende:

Geen tuin, geen isolatie, ongetwijfeld een klein dorp, geen parkeerplaats zo te zien, klein huisje, oud en vervallen... duur.
Veel erger... leegloop stad Den Helder. Daar zou je toch voor een dubbeltje op de voorste rij mogen zitten :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:29:54 #228
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84769954
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:23 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Ter vergelijking met alweer een willekeurig huis in België, 200.000 euro vraagprijs:

220 m², 5 slaapkamers, 3 garages, en binnen de ringweg van een grote stad als Charleroi (Couillet is een buurt in Charleroi). Ik weet natuurlijk niet hoe het huis er in de praktijk uitziet (misschien is er wel onderhoud nodig), maar het ligt het wel vlakbij het centrum en vlakbij allerlei autostrades en zelfs een vliegveld.
Dat ziet er ook niet uit. Wat een oude zooi. Als je dat fatsoenlijk moet verbouwen ben je zo een ton verder.
pi_84770339
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:29 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat ziet er ook niet uit. Wat een oude zooi. Als je dat fatsoenlijk moet verbouwen ben je zo een ton verder.
Nou ja, ik had dan ook een typo gemaakt, de vraagprijs is 120.000 euro, dus zelfs als je voor een ton zou moeten verbouwen is het 220.000 euro voor een huis met 5 slaapkamers inclusief 3 garages, in het stadscentrum. ;)
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:43:47 #230
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84770458
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:40 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Nou ja, ik had dan ook een typo gemaakt, de vraagprijs is 120.000 euro, dus zelfs als je voor een ton zou moeten verbouwen is het 220.000 euro voor een huis met 5 slaapkamers inclusief 3 garages, in het stadscentrum. ;)
Dan nog zou ik er voor geen goud willen wonen.
pi_84773295
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:23 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Ter vergelijking met alweer een willekeurig huis in België, 120.000 euro vraagprijs:

Weet niet of jij Belg bent? Maar in de streek Charlerio wil je echt niet wonen om zeer veel redenen.

- Zeer hoge werkloosheid
- Geen banen te vinden met HBO en hoger niveau
- Wil je werken met je naar Brussel => zeer slecht wegennet en veel file
- Vieze vuile en zeer slecht onderhouden streek
- Charleroi verkozen als een van de meest deprimerende steden van Europa om in te leven
- Heel onvriendelijke mensen
- Hoge criminaliteit
- Vervuilende industrie aanwezig

En dan nog, je moet ook nog Frans kennen. Als je daar Nederlands / Vlaams gaat spreken gaat het echt niet goed komen met je -O- Engels hoef je ook niet te proberen, zelfs niet tegen het merendeel van de jeugd. Ik heb daar enkele weken moeten werken voor een klant, ik heb al veel dingen gezien maar daar :r :r

Als je dan toch goedkoper wil wonen in het Franssprekende gedeelte moet je de streek van Luik (in heropleving) of Namen kiezen. Ook in de streek Bergen/Mons dien je weg te blijven, is bijna zo erg als Charleroi.
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:52:27 #232
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84773323
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:02 schreef xenobinol het volgende:
Ik heb met vrienden ondertussen een belclubje opgericht. Er loopt hier nl. een nieuwbouwproject wat totaal niet loopt. Het idee is dat iedere week iemand anders naar de gemeente belt, heel enthousiast doet.... en dan vervolgens vraagt naar de mogelijkheid om een kavel te kopen. Heel enthousiast blijven doen en dan vragen naar de grondprijs... als deze dan genoemd word (ongeveer 250 euro p/m2) dan overgaan tot totale verbijstering.... "hoe ze het in hun hoofd halen zo'n prijs te vragen voor een stukje grond" 8)7

Humor toch :D
Doet me denken aan die vastgoed handelaren die hangjeugd inhuren....
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:57:05 #233
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84773497
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:51 schreef Emu het volgende:

[..]

Weet niet of jij Belg bent? Maar in de streek Charlerio wil je echt niet wonen om zeer veel redenen.

- Zeer hoge werkloosheid
- Geen banen te vinden met HBO en hoger niveau
- Wil je werken met je naar Brussel => zeer slecht wegennet en veel file
- Vieze vuile en zeer slecht onderhouden streek
- Charleroi verkozen als een van de meest deprimerende steden van Europa om in te leven
- Heel onvriendelijke mensen
- Hoge criminaliteit
- Vervuilende industrie aanwezig

En dan nog, je moet ook nog Frans kennen. Als je daar Nederlands / Vlaams gaat spreken gaat het echt niet goed komen met je -O- Engels hoef je ook niet te proberen, zelfs niet tegen het merendeel van de jeugd. Ik heb daar enkele weken moeten werken voor een klant, ik heb al veel dingen gezien maar daar :r :r

Als je dan toch goedkoper wil wonen in het Franssprekende gedeelte moet je de streek van Luik (in heropleving) of Namen kiezen. Ook in de streek Bergen/Mons dien je weg te blijven, is bijna zo erg als Charleroi.
Eigenlijk is dat huis waar nog een ton aan verbouwt moet worden dus belachelijk duur _O-
pi_84781382
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:07 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat is alleen onder voorwaarden waar. En iedereen met normale verstandelijke vermogens weet dat. Daarom wordt er ook zoveel gehuurd.

Voorbeeld 1: een huurder, laag inkomen, geen spaargeld. Die heeft helemaal niet het geld om een CV te vervangen als die kapot gaat. Dus kan hij helemaal niet kopen: de risico's zijn te groot. Dus huurt hij. Hij koopt daarmee risico af.

Voorbeeld 2: iemand die elke paar jaar verhuist. Zelfs zonder overdrachtsbelasting, is verhuizen en kopen een dure combi. Denk maar eens aan het steeds weer hebben van dubbele lasten. Dan is huren goedkoper.
Dus gooi je de maximum prijs eraf zodat ze de marktwaarde betalen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84781495
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies... maar DAM wil dat niet snappen
[..]

Nee DAM.... dan help je de economie ook niet, dat geld verdwijnt slechts in een zeer selectief stukje van de economie... kijk eens om je heen wat er nu gebeurt. De huizenmarkt crashed en niemand ligt daar wakker van, behalve dat kleine stukje van de economie dat zijn geld daar verdient. Het zijn voornamelijk de mensen aan de onderkant van die sector, want de speculanten hebben nog zat vlees aan de botten, daarom doen ze ook niets.... hopende dat het binnenkort 'business as usual' is, wat een faalgedrag :')
Kopen heeft alleen maar voordelen voor de Nederlandse economie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84781745
Kappen met dat gebash.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_84802908
Deflatie in aantocht? Welnee... er is al deflatie, zit je daar met je hoge schuldenlast :|W

quote:
Pimco slaat op grote schaal treasurys in

NEW YORK — Maandenlang durfden alleen de dieharddoemdenkers het d-woord in de mond te nemen. Maar nu waarschuwt een aantal van de meest invloedrijke fondsbeheerders voor het gevaar van deflatie en passen hun portefeuilles daarop aan.

Obligatiebeleggers als Bill Gross van Pimco Total Return Fund, en hedge-fundbeheerders als David Tepper en Alan Fournier beschouwen het risico van deflatie als reëel genoeg om de samenstelling van de portefeuille die zij beheren erop aan te passen. Zij verwijzen naar de zwakke macro-economische cijfers en het gevoel dat politici wereldwijd niet genegen, of niet in staat zijn, om de economische groei te stimuleren.

Het is niet zo dat een langdurige periode van deflatie als een zekerheid wordt gezien. Sommigen denken dat de Fed en de overheid radicale maatregelen zullen nemen als de consumentenprijzen echt dreigen te gaan dalen. Fed-voorzitter Ben Bernanke heeft als wetenschapper langdurig onderzoek gedaan naar de effecten van deflatie gedurende de Grote Depressie van de jaren dertigen hoe die bestreden moet worden. Maar de hogere waarschijnlijkheid van deflatie leidt ertoe dat sommigen het aan hen toevertrouwde geld overhevelen naar rentedragende beleggingen als obligaties, naar aandelen die een hoog dividend opleveren en cash, terwijl zij tegelijk hun aandelenposities afdekken tegen dalingen.

„Deflatie is geen onderwerp voor academische beschouwingen, het gebeurt al”, zegt Gross, die de scepter zwaait over het Pimco Total Return Fund, dat $239 miljard beheert en daarmee het grootste beleggingsfonds ter wereld is. Hij wijst op de daling van de consumentenprijsindex in de VS met 0,1% op jaarbasis over de afgelopen twee jaar. „Het is een onzekere wereld die helt in de richting van deflatie.”

Dat is een flinke verandering ten opzichte van een maand of twee geleden, toen de gedachte aan inflatie handelaren ’s nachts wakker hield, en niet deflatie. Zij reageerden daarop door goud te kopen en staatsobligaties te dumpen.

Stelselmatig dalende prijzen worden gezien als funest voor de economie en moeilijk aan te pakken als het proces eenmaal is ingetreden.

Gross heeft de afgelopen weken op grote schaal Amerikaanse overheidsschulden gekocht. Treasurys vormen nu 51% van de portefeuille van zijn obligatiefonds, tegen 33% eind maart.

Volgens Gross zijn de daling van de geldvoorraad in de VS en de verslechtering van een index van het Economic Cycle Research Institute, plus de monetaire verkrapping in een groot deel van de wereld, debet aan de opmerkelijke koerswijziging van Pimco.

Hedge fund Appaloosa Management van David Tepper, dat $15 miljard beheert, heeft nu 70% van het fonds belegd in bedrijfsobligaties van de laagste investment grade kwaliteit (B2 en B3). Eerder dit jaar was dat nog 63%.

De Amerikaanse economie moet minstens 2% groeien om deflatie te vermijden, zegt beheerder Alan Fournier van een ander hedge fund, Pennant Capital. „We zitten nu ongeveer op dat niveau.”

Bron: Telegraaf
Komt deze deflatiegolf ook naar NL en wat zal het effect zijn op de huizenprijzen?
I'll sing you a lullaby.
pi_84802921
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 18:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kopen heeft alleen maar voordelen voor de Nederlandse economie
Dat ligt er natuurlijk helemaal maar aan wat je koopt :)
I'll sing you a lullaby.
pi_84803050
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:14 schreef xenobinol het volgende:
Deflatie in aantocht? Welnee... er is al deflatie, zit je daar met je hoge schuldenlast :|W
[..]

Komt deze deflatiegolf ook naar NL en wat zal het effect zijn op de huizenprijzen?
we zitten al in deflatie, zie de bb&b reeks ongeveer een jaar terug.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84803070
quote:
[..]

Er komt geen deflatie in Europa. Al eens gekeken naar de graanprijzen (+50% op een half jaar en grootste stijging ooit). Hetzelfde voor zeer veel gronstoffen waarvan hier enkele genoemd, staal, aluminium, koper, zilver, zinc, cacao, suiker, sinaasappelsap, koffie...

[ Bericht 1% gewijzigd door Emu op 03-08-2010 09:28:25 ]
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:25:02 #241
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84803106
quote:
[..]

De inflatie-index is een kunstmatig "mandje" van het CBS, waar de huizenprijs voor een veel te klein percentage in zit (t.o.v. wat je er maandelijks aan uitgeeft). Zo had een stijgende huizenprijs weinig invloed op de inflatie, een dalende huizenprijs nu ook.
censuur :O
pi_84803145
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:22 schreef simmu het volgende:

we zitten al in deflatie, zie de bb&b reeks ongeveer een jaar terug.
Ik vermoed dat er selectieve deflatie is, sommig producten worden duurder andere goedkoper. Met name duurzame luxe goederen dalen in prijs, energie en levensmiddelen worden duurder. Ook de kosten voor sociale uitkeringen en zorg stijgen, maar daar is geen sprake van deflatie maar van een stijgende vraag.
I'll sing you a lullaby.
pi_84803227
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik vermoed dat er selectieve deflatie is, sommig producten worden duurder andere goedkoper. Met name duurzame luxe goederen dalen in prijs, energie en levensmiddelen worden duurder. Ook de kosten voor sociale uitkeringen en zorg stijgen, maar daar is geen sprake van deflatie maar van een stijgende vraag.
natuurlijk is de huidige deflatie selectief. het is geen zwart/wit kwestie. je ziet ook in de cijfers terug dat consumenten massaal de duurdere dingen laten staan. en natuurlijk is het ook een kwestie van vraag en aanbod. weliswaar vallen de cijfers mbt besteedbaar inkomen mee, er is desondanks een best grote groep die er almaar op achteruit gaat. en dat is een groep die voorheen een flinke portie consumentenbestedingen vor zijn rekening nam. zowel de hele hoge als de hele lage inkomens staan zo'n beetje stil op dat onderwerp, het zijn de middeninkomens die nu het zaadje zijn. en let op; we zijn nog steeds niet uit de ontslaggolf!
pi_84803231
maar dit hoort thuis in de BB&B reeks ;)
pi_84803346
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:31 schreef simmu het volgende:
maar dit hoort thuis in de BB&B reeks ;)
True... true... maar ik ben van mening dat deze ontwikkelingen ook grote invloed hebben op de huizenmarkt. Ook hier zie je dat de consument de huizen massaal links laat liggen (komt dat door de ver-rechtsing van de maatschappij :') ).
I'll sing you a lullaby.
pi_84803403
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:37 schreef xenobinol het volgende:

[..]

True... true... maar ik ben van mening dat deze ontwikkelingen ook grote invloed hebben op de huizenmarkt. Ook hier zie je dat de consument de huizen massaal links laat liggen (komt dat door de ver-rechtsing van de maatschappij :') ).
die snap ik niet. juist eigen huizenbezit is toch zo'n rechts stokpaardje? het zijn altijd die luie linkse rakkers die zo into huren zijn? ;)
pi_84803574
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:40 schreef simmu het volgende:

die snap ik niet. juist eigen huizenbezit is toch zo'n rechts stokpaardje? het zijn altijd die luie linkse rakkers die zo into huren zijn? ;)
Het is inderdaad merkwaardig, een kat in het nauw maakt rare sprongen denk ik dan maar :)
I'll sing you a lullaby.
pi_84803768
ik kan alleen voor ons spreken. wij kopen pas een huis als dat zinvol is en geen seconde eerder. dus onder een paar voorwaarden:

1) het is om er in te wonen, niet om winst op te maken. dus pas als zeker is dat we ergens minstens een jaar of 10 (liefst meer) blijven wonen

2) het is om in te wonen, dus moet het binnen ons budget vallen. ik ga niet een huis kopen om vewrvolgens jarenlang oud brood met pindakaas te eten
pi_84804806
We weten allemaal dat de woningprijzen eerder zullen dalen dan stijgen in de aankomende jaren. Mijn vraag luidt in hoeverre de woningprijs wordt bepaalt door de hoogte van de hypotheekrente?

Aanname is dat wanneer de ECB haar rente zal verhogen, het duurder voor banken wordt om geld te lenen. Banken zullen deze gemiste inkomsten aan ons doorbereken = hogere hypotheekrente

Door een hogere rente is het moeilijker om geld te lenen, waardoor de woningprijzen zullen dalen.

Wat is het juiste instapmoment? Nu met een gunstige rente of bijvoorbeeld over een jaar met een hogere rente en lagere woningprijzen?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:07:56 #250
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84805552
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 10:42 schreef Snackbar het volgende:
We weten allemaal dat de woningprijzen eerder zullen dalen dan stijgen in de aankomende jaren. Mijn vraag luidt in hoeverre de woningprijs wordt bepaalt door de hoogte van de hypotheekrente?

Aanname is dat wanneer de ECB haar rente zal verhogen, het duurder voor banken wordt om geld te lenen. Banken zullen deze gemiste inkomsten aan ons doorbereken = hogere hypotheekrente

Door een hogere rente is het moeilijker om geld te lenen, waardoor de woningprijzen zullen dalen.

Wat is het juiste instapmoment? Nu met een gunstige rente of bijvoorbeeld over een jaar met een hogere rente en lagere woningprijzen?
Ik koop liever een woning met een hoge rente en een lage instapprijs dan andersom. Die hoge rente valt later nog om te buigen, een hoge instapprijs niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')