abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84812550
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:28 schreef antfukker het volgende:

[..]

Jij hebt een glazen bol?
Daar heb je geen glazen bol voor nodig, een paar jaar geleden wist ook iedereen dat de prijzen zouden blijven stijgen. Nu is het sentiment om geslagen en zullen ze dalen. Simpel toch?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:37:48 #252
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84812634
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 10:42 schreef Snackbar het volgende:
We weten allemaal dat de woningprijzen eerder zullen dalen dan stijgen in de aankomende jaren. Mijn vraag luidt in hoeverre de woningprijs wordt bepaalt door de hoogte van de hypotheekrente?
Als je uitgaat van aflossingsvrij is het simpel: 2 keer zo hoge rente ==> de helft van het bedrag lenen ==> huizenprijs daalt evenredig mee doordat vrijwel alle kopers nog maar de helft kunnen betalen.
censuur :O
pi_84812964
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Daar heb je geen glazen bol voor nodig, een paar jaar geleden wist ook iedereen dat de prijzen zouden blijven stijgen. Nu is het sentiment om geslagen en zullen ze dalen. Simpel toch?
Theorie is niet altijd de praktijk :)
pi_84814019
quote:
'Inkomensgrens corporatiewoningen moet omhoog'

CDA-europarlementarier Lambert van Nistelrooy heeft kritiek op de nieuwe Europese regels voor het toewijzen van corporatiewoningen in Nederland. Van Nistelrooy vindt de gestelde inkomensgrens voor de verhuur ‘veel te laag’.

Volgens de Europese Commissie mogen corporaties per 1 oktober alleen nog maar sociale huurwoningen verhuren aan huishoudens die een jaarlijks inkomen van niet meer dan 33.000 euro hebben. De corporaties zijn het hiermee oneens, omdat zo voor veel huishoudens een passende woning onbereikbaar zou worden. Zij vinden dat de grens omhoog moet.

Van Nistelrooy vindt de ‘inkomensgrens’ eveneens ongelukkig gekozen, zo zegt hij in het Financieele Dagblad. “Het bedrag van 33.000 euro is gebaseerd op de oude ziekenfondsgrens en is vijf jaar geleden door toenmalig minister Dekker voorgesteld als afbakening van de primaire doelgroep van corporaties.” De CDA’er vindt 43.000 een betere inkomensgrens, “om te voorkomen dat er woningzoekenden tussen wal en schip vallen”. Hij meent dat Nederland de ruimte moet hebben om de inkomensgrens van 33.000 euro te herzien. Ook de Tweede Kamer is het met de gekozen inkomensgrens oneens.

bron: NVM
De corporaties zijn er inderdaad niet blij mee... die vrezen nl. leegstand. Het is dan ook een broodje aap dat de huren bij de corporaties te laag zouden zijn. Eerder zijn ze te duur, gezien de grote hoeveelheden huursubsidie die de overheid moet verstrekken. Feitelijk word de markt gesubsidieerd, de markt vrijgeven zal de huren doen dalen, precies zoals DAM voorstelt... nl. de marktwaarde betalen ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_84814473
ff kijken hoor. 33k is de inkomensgrens. 4x33k= 132k, plus kk. daar heb je in de randstad denk ik net een 3 kamer flatje in een kutwijk voor.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84815563
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:23 schreef Emu het volgende:

[..]

Er komt geen deflatie in Europa. Al eens gekeken naar de graanprijzen (+50% op een half jaar en grootste stijging ooit). Hetzelfde voor zeer veel gronstoffen waarvan hier enkele genoemd, staal, aluminium, koper, zilver, zinc, cacao, suiker, sinaasappelsap, koffie...
Die graanprijs stijgt alleen omdat er een slechte oogst is geweest in voornamelijk Rusland.

http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20100803_064

Verder zijn cacao, sinaasappelsap en koffie niet echt levensnoodzakelijke goederen. Als het echt moet, dan drink ik wel appelsap of water.

Wat betreft de andere grondstoffen heb je wel gelijk.
pi_84821004
de prijzen en doorlooptijden zijn al weer 'verslechterd' las ik in de regio's die volgens het CBS een positieve groei hadden laten zien. Dat de starterslening (of hoe dat gedrocht heet) afgeschaft is (op=op) helpt ook niet; het goedkopere segment dut daardoor in. Nu nog de grond wat vrijer zien te regelen (meer beschikbaar maken) en de markt kan corrigeren naar een niveau waarop het weer een tijdje stabiel kan zijn. ^O^ go vvd go
pi_84822040
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:02 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
go vvd go
'Onze jongens' van de VVD gaan de situatie niet verbeteren, die willen graag terug naar de situatie zoals ze was. Zo liberaal als dat ze zijn, kiezen ze er namelijk voor om niets aan de HRA te doen. Dat dit juist zal leiden tot een slechtere betaalbaarheid zal ze worst wezen, immers de roes van 'de macht' zal ze naar het hoofd stijgen :')
Kortom de VVD gaat meewerken aan de verdere instorting van de markt en dat is goed nieuws w/
I'll sing you a lullaby.
pi_84824024
Waar zijn mijn postings gebleven zwakzinnige Pietje?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84824144
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Prullenbak. Ze worden wel netjes genote, zodat je binnenkort zelf rustig richting een jaarban gaat. Niets maakt indruk, niets.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_84824264
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:32 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Prullenbak. Ze worden wel netjes genote, zodat je binnenkort zelf rustig richting een jaarban gaat. Niets maakt indruk, niets.
Zou pas een probleem zijn als ik indruk zou maken op je. Jij bent immers mod en ik gelukkig niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84827103
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
DAM... we zijn het vaak niet eens, maar je hoeft toch niet de moderator te gaan beledigen?

Laten we het leuk houden :)
I'll sing you a lullaby.
pi_84827795
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zou pas een probleem zijn als ik indruk zou maken op je. Jij bent immers mod en ik gelukkig niet
Je hebt teveel Maradona gekeken, maakt ook altijd ruzie :P
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:11:13 #264
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84828171
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De corporaties zijn er inderdaad niet blij mee... die vrezen nl. leegstand. Het is dan ook een broodje aap dat de huren bij de corporaties te laag zouden zijn. Eerder zijn ze te duur, gezien de grote hoeveelheden huursubsidie die de overheid moet verstrekken. Feitelijk word de markt gesubsidieerd, de markt vrijgeven zal de huren doen dalen, precies zoals DAM voorstelt... nl. de marktwaarde betalen ^O^
Leegstand yeah right.....

Huren zijn idd te duur, dusja, je betaald linksom of rechtom, koop en huur sowieso teveel. Enige verschil is dat ik weet waar ik aan toe ben en over 30 jaar klaar ben met teveel betalen.

PS Check mijn sig...
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_84829142
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:11 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Huren zijn idd te duur, dusja, je betaald linksom of rechtom, koop en huur sowieso teveel. Enige verschil is dat ik weet waar ik aan toe ben en over 30 jaar klaar ben met teveel betalen.

PS Check mijn sig...
Haha, Even mijn sig veranderen :P
pi_84829204
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:11 schreef Sjabba het volgende:

PS Check mijn sig...
Ja... leegstand, want de corporaties zijn maar wat blij met die mensen met een middeninkomen die trouw en netjes hun huur betalen. Als ze bepaalde woningen niet meer mogen aanbieden aan deze groep zal dat leiden tot meer leegstand omdat mensen met lagere inkomens deze niet meer kunnen betalen. Nu weet ik dat de vrienden van de VVD dit willen compenseren door MEER huursubsidies te vertrekken 8)7
Tot zover reikt dus het liberale beleid van MR en zijn vriendjes :')
De bolsjewieken zouden trots zijn op dit soort beleid :Y

Als jij denkt dat je over 30 jaar weet waar je aan toe bent dan is dat slechts een geruststellende gedachte ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_84829904
Alleen de vrije sector is vrij de rest betaalt te weinig. Vrijgeven die hap
pi_84830759
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen de vrije sector is vrij de rest betaalt te weinig. Vrijgeven die hap
Misschien moet je eens een voorstel sturen naar de VVD kamer leden :?
Maar doe er dan wel enige onderbouwing bij... enkel vragen zal ze niet direct tot actie aanzetten.
I'll sing you a lullaby.
pi_84831593
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Misschien moet je eens een voorstel sturen naar de VVD kamer leden :?
Maar doe er dan wel enige onderbouwing bij... enkel vragen zal ze niet direct tot actie aanzetten.
De VVD fractie heeft verstand van zaken en wil mijn plan invoeren
pi_84831895
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Dat is goed nieuws dan... hopelijk krijgen ze dat er dan binnen 6 maanden doorheen anders verliest men het momentum :)
I'll sing you a lullaby.
pi_84832137
Zal met de CDA en PVV vast niet moeilijk zijn

Daarna zal er ook wel flinke winst geboekt worden in de verkiezingen in maart
pi_84834078
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De vvd is zeker niet uit op een vrije markt.

quote:
e VVD stelt de volgende maatregelen voor:

* het direct beschikbaar stellen van de overgebleven stimuleringsmiddelen woningbouw uit de derde tranche in een vierde tranche
* het met een jaar verlengen van de verhoging van de NHG
* het BTW-tarief voor renovatie eigen woning zo snel mogelijk verlagen van 19 naar 6%
* het verlenging van de vrijstelling voor de overdrachtsbelasting bij doorverkoop van 6 naar 18 maanden
* het met een jaar verlengen van de maximale termijn van de aanspraak op tijdelijke hypotheekrenteaftrek voor een woning in de verkoop
pi_84834453
Ik had het over de huurmarkt, wel blijven opletten
pi_84834588
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 23:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik had het over de huurmarkt, wel blijven opletten
ow. de koop markt mag wel volop gesubsidieerd worden als de prijzen maar hoog blijven? da's een kansloos concept op termijn, zoals elke econoom zal beamen. overheid en economie beinvloeden, het lijkt mooier dan het is.
pi_84834704
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 23:15 schreef FkTwkGs2014 het volgende:

[..]

ow. de koop markt mag wel volop gesubsidieerd worden als de prijzen maar hoog blijven? da's een kansloos concept op termijn, zoals elke econoom zal beamen. overheid en economie beinvloeden, het lijkt mooier dan het is.
Nee, gewoon de markt het werk laten doen, dat werkt altijd alleen de HRA laten bestaan om mensen te stimuleren om een huis te kopen en huursubsidie laten bestaan voor mensen die buiten de boot dreigen te vallen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')