Ja ik verbaasde me echt hoe mooi DeeDee was. Als je lapjeskat hoort denk je eigenlijk eerder aan een iets lelijkere tekening (althans ik, als ik foto's van de oude lapjeskat van m'n pa in m'n gedachten naar voren haalquote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:53 schreef Chanty het volgende:
Wow ze zijn echt mooiVooral Deedee heeft een prachtige tekening. Ik heb echt een zwak voor lapjeskatten
Volgens mij gaan jullie hier veel lol aan beleven
Ik ben er bang voor jaquote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:55 schreef Desunoto het volgende:
Zometeen post TS even niet meer omdat Deedee zich afvroeg waar dat knopje voor was.
Muahaha, neverquote:
Ja dat had ik ook al in de gaten. Is dat geen traditie bij Cat en haar pleegkittens?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:05 schreef Greys het volgende:
Lekker stel!
En badslippers hebben toch een wonderlijke aantrekkingskracht op kittens he, ik zie dat soort foto's van 'kitten op badslipper' echt overal hier in F&F
hmmz jammer, die 2 kleine van mij kunnen nog wel wat speelmaatjes gebruiken, ze zijn nu een half jaar maar slopen nog steeds alles wat los en vast zit.quote:Muahaha, neverAnders komt er toch een Dexter&DeeDee-achtige explosie aan
Ja idd, die van Cat hebben daar een handje vanquote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:06 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Ja dat had ik ook al in de gaten. Is dat geen traditie bij Cat en haar pleegkittens?Ik moest echt lachen toen DeeDee zich door de slipper heen proberde te wurmen.. dat paste toch niet helemaal.
oooeeeehhhh...quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:55 schreef Desunoto het volgende:
Zometeen post TS even niet meer omdat Deedee zich afvroeg waar dat knopje voor was.
Klinkt helemaal superquote:Op maandag 2 augustus 2010 12:17 schreef Hitomi het volgende:
Ondertussen zijn mijn vriend en ik verhuisd naar ons appartementje, hebben we alles schoongepoetst, ingericht en opgebouwd.
De woning is nu helemaal kat-klaar! Kattenbak staat, er is al wat kittenvoer ingeslagen, de eet en drinkbakjes zijn schoongepoetst, de belachelijk grote krabpaal is opgebouwd, de mandjes zijn opgehangen en klaargezet, het kattengras begint op te komen en de speeltjes liggen klaar. Nu nog even wachten tot vrijdag, dan kunnen Dexter en DeeDee oordelen wat ze van hun nieuwe huisje vinden!
Ik heb er al heel erg zin in!
Ziet er goed uitquote:Op maandag 2 augustus 2010 22:43 schreef Hitomi het volgende:
Hier twee foto's van de krabpaal!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het huisje is inderdaad helemaal geweldig en het inrichten hadden we niet zo'n probleem bij. De verhuurster woonde hier 4 jaar geleden zelf, helemaal door haar nieuw ingericht en alles, toen kwam ze een vent tegen, is ze bij ingetrokken en toen hebben ze besloten dat ze dit appartement gingen verhuren. De huurders geven ze dan de mogelijkheid dat ze het met meubels kunnen huren of zonder (en dan kun je ook zeggen, dat kastje vind ik niet mooi, dat hoef ik niet, maar die bank en stoelen wil ik hier wel hebben staan hoor) en dan haalt ze het weg voor de huurperiode begint. Dus met inrichten was het geen probleemquote:Op maandag 2 augustus 2010 23:49 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ziet er goed uitHet huisje ook, lekker knus zo. Eerste woning van mij en mijn vriend was ook een zolderverdieping met allemaal hoeken en schuine wanden. Een horror om in te richten en klein maar erg gezellig
Ze krijgen om en om het jaar een andere enting he. Dus jaar 1 enting A, jaar twee B, jaar drie A, jaar 4 B..... dus feitelijk ent je al tweejaarlijks, alleen niet tegelijkertijd.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:24 schreef Chanty het volgende:
Chippen zou ik zeker doen en inenten ook, al zit ik er zelf over te denken om de DA de volgende keer te vragen hoe noodzakelijk een jaarlijke enting is, kan anders misschien ook tweejaarlijks. Schijnt dat er discussie over is of jaarlijks niet wat onnodig is, maar de meningen schijnen daar nogal over te verschillen.
Fijn dat ze zo snel al op hun gemak zijnquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:40 schreef Hitomi het volgende:
Mijn huiskamer!Ze rennen als gekken achter elkaar aan en spelen ook lekker met een speeltje wat ik heb neergehangen (een stokje tussen de bank geduwd waaraan een touwtje met balletje en veertjes zit) lekker actief dus. Wordt hier flink gerommeld!
Vriendlief is nog niet thuis. Dexter heeft in ieder geval de waterbak al gevonden, heb hem ook al wat zien drinken.
Soms krabben ze nog wel een beetje, de eigenaar zegt ook dat ie vlooienbehandeling heeft gegeven maar dat ze misschien nog wel een vlooitje kunnen hebben. Dus deze week inderdaad DA.
M'n huiskamer! Een van de twee ziet het balletje denk ik als prooi, want ik hoor gegrom van achter de stoelen komen!
Ah kijk, dat wist ik nietquote:Op woensdag 4 augustus 2010 07:19 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ze krijgen om en om het jaar een andere enting he. Dus jaar 1 enting A, jaar twee B, jaar drie A, jaar 4 B..... dus feitelijk ent je al tweejaarlijks, alleen niet tegelijkertijd.
Ik zal er eens op zoeken en toch maar gevenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:28 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik weet niet waarom je moet wachten met de Stronghold. Ik heb diezelfde pipetjes ook eens bij cavia's gebruikt van 4 weken oud en 300 gram. Als je maar correct doseert op gewicht.... Je zou er even op moeten googelen in combinatie met kittens, of op kattenplaza.nl je vraag stellen, dan kom ej vast wel meer te weten!
Ja ik weet inderdaad dat een goede DA zeer belangrijk is om te hebbenquote:Wel fijn dat het DA-bezoekje, ondanks alle pech, goed gaat. Hoop dat je al je spulletjes goed kunt houden tot morgen! Maar een goede DA is altijd fijn om te hebben hoor, je bent er soms zo afhankelijk van. En dat DeeDee een meisje was, dat wisten we al, want lapjeskatten zijn altijd meisjes. Een mannetje kan nooit meer dan twee kleuren hebben (waarvan 1 wit), naar het schijnt.
Ze zijn nog niet gechipt, daarmee wachten we nog even (de eerste maand op jezelf is altijd het duurst, zitten nu dus nog eventjes krapquote:Zijn ze al gechipt? Of dat nog niet? Het kan trouwens ook handig zijn om bij het volgende bezoek vast een afspraak te maken over de castraties van beiden. Je kunt er maar beter op tijd mee zijn, voor je zelf een nestje kittens hebt. Mijn kitten Square was met 4 maanden al krols, zelfs de DA stond er perplex van maar het kan dus wel (ik had twee meiden gelukkig). Een vriendin van me had wel iets te lang gewacht met haar dame en heer en kreeg dus wél kittens. Katers kunnen al vanaf 4 maanden geholpen worden. Niet iedere DA doet dit - er zijn nog veel DA's die denken dat dit plasbuisvernauwing kan veroorzaken en andere medische ellende en wachten minstens tot 6 maanden, maar dat is al heel erg achterhaald. Ik zou in jouw plaats proberen minstens 1 van de 2 zo vroeg mogelijk te helpen, en dan liefst Dexter omdat zijn ingreep veel kleiner is, dan kun je DeeDee laten helpen als ze nog wat meer reserves in haar lijfje heeft....
Hier nooit problemen mee gehad. Wij beginnen altijd met twee bakken omdat we de kitten altijd nog apart houden van de grote poezen in het begin. De bakken verplaatsen daardoor in de eerste weken ook best veel maar ze weten hem altijd te vinden (zoals ZZ als zegt herkennen ze de geur). Maar heb ook wel gehoord van katten die inderdaad wel problemen hebben met het verplaatsen van bakken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:00 schreef Hitomi het volgende:
Ik ben bang dat het plaatsen van de bak (of een tweede bak) op de plaats van het mandje juist voor extra verwarring zorgt.
Als de bak dan daar weer weg is en het mandje er weer staat, dan zouden ze het net zo goed daar kunnen blijven doen toch? Ik bedoel, als ik zo'n diertje zou zijn, zou ik ook wel kunnen redeneren in de trant van: "huh, maar vorige week stond hier nog zo'n mooi ding met korreltjes erin en toen mocht het wel en nu op dezelfde plek niet meer?![]()
"
Dexter wilde net het mandje in, snuffelde en viel bijna om![]()
Er is niets meer in het mandje gedaan. Onze dekens worden nog wel geterroriseerd - ze houden ervan om onder de dekens te duiken en daar te gaan stoeienquote:Op zondag 8 augustus 2010 17:42 schreef zoeperzazke het volgende:
En, is er nog veel gloom, doom and boom geweest dit weekend?
Nog een dagje geduldquote:Op maandag 9 augustus 2010 19:10 schreef Desunoto het volgende:
Leuke foto'swat een schatjes!
![]()
Nu tijd voor filmpjes.
Jupquote:Op maandag 9 augustus 2010 19:30 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Nog een dagje geduldMorgen zouden we Ziggo alles in 1 extra met 80/10 mbit internet moeten hebben! Dan pas kunnen we echt de filmpjes uploaden (HD camera
, dus grote filmpjes)
Chanty, wat was Kiara licht!Hoe kon dat? Wormpjes, of...?
Je moet ze de eerste weken zeker wat opvoeden dus het is wel prettig voor je meubilair en voor de katjes als je zoveel mogelijk thuis bent de eerste tijd. Sowieso ook om ze wat liefde te geven er ermee te spelenquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:20 schreef CantFazeMe het volgende:
Zeg vergen jongere katjes erg veel aandacht? Wat als ik bijvoorbeeld 8 uur werk?
Ik heb nog nooit dieren gehad, maar een hond kan sowieso niet omdat ik werk en alleen ben en verder een kat zou denk ik wel kunnenquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:47 schreef Chanty het volgende:
[..]
Je moet ze de eerste weken zeker wat opvoeden dus het is wel prettig voor je meubilair en voor de katjes als je zoveel mogelijk thuis bent de eerste tijd. Sowieso ook om ze wat liefde te geven er ermee te spelen
Neem anders een wat oudere kat als je geen tijd voor jonge hebt.
In jouw situatie zou ik twee volwassen katten uit het asiel halen, die al bij elkaar horenquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:59 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit dieren gehad, maar een hond kan sowieso niet omdat ik werk en alleen ben en verder een kat zou denk ik wel kunnen?
Een ouder kat wellicht inderdaad die een maatje wilt zijn
Wat een tuig!quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:51 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Er is niets meer in het mandje gedaan. Onze dekens worden nog wel geterroriseerd - ze houden ervan om onder de dekens te duiken en daar te gaan stoeien![]()
Ook wordt mijn kattengras er regelmatig in zijn geheel met ondergrond en al uit het bakje getrokken![]()
DeeDee made it to first base - ze was tussen mijn benen doorgeglipt naar de overloop, maar werd direct gearresteerd
Oh, en ze hebben samen een missie opgezet, namelijk een tegen de plantenspuitIn onbewaakte ogenblikken willen ze dat kreng nog wel eens omgooien
Maar verder zijn het lieverds hoor
Oke leuk! - zal erover nadenken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:46 schreef Greys het volgende:
[..]
In jouw situatie zou ik twee volwassen katten uit het asiel halen, die al bij elkaar horen
Als je dan aan het werk bent, hebben ze elkaar als gezelschap!
[..]
Wat een tuig!
Je omschrijvingen maken je topic echt een plezier om te volgen!
maakt niet uit, ik zit in hetzelfde schuitje haha. Hier ook iedere keer uitgebreide studie van wat er in de bak ligt. Alleen verbetert het hier totaal niet, maar zou maandag pas een monstertje inleveren. Tot die tijd hopen dat de wormenkuur nog aanslaat, en ik ben ook maar begonnen met rijst met gekookte kip....quote:Op woensdag 3 november 2010 23:59 schreef Hitomi het volgende:
Dat van Dexter was stevig, iets lichter van kleur maar dat kan door de brokjes komen (het was een beetje dezelfde kleur namelijk). DeeDee had nog steeds wat zachtere poep, maar het was geen kwakje. (Sorry voor het teveel aan detail)
Kan te maken hebben met dat katten graag zuurstofrijk water drinken, en op die manier proberen zuurstof in het water te krijgen. misschien is een drinkfontein een optie?quote:Op woensdag 10 november 2010 16:27 schreef Hitomi het volgende:
Oh.. Weet iemand waarom hebben mijn katten ineens de gekte om hun waterbak leeg te scheppen..?
Het is nu al de 5e keer sinds ik het voor het eerst heb gezien dat het een waterfestijn is rond het waterbakje, en het bakje zelf leeg is..
Je moet er rekening mee houden dat het toch wel een week kan duren voordat het oog over is/beter word. Zoals je zelf al zegt gewoon lekker blijven door smeren!quote:Op maandag 22 november 2010 11:03 schreef Hitomi het volgende:
Ik zal zorgen dat als mijn katjes voor castratie/sterilisatie weer die kant op moeten en ik heb geen taxi (lees: schoonmama met auto) tot mijn geschikking, dat ik deze in huis heb
DeeDee's oogje wil maar niet echt beter worden. Ze heeft 'm wel steeds iets meer open, maar het blijft rood. Nog maar even doorsmeren in ieder geval, het ziet er wel ietsjes beter uit namelijk. Maar had gehoopt dat het zalfje beter zou werken.
Verder net een nieuwe zak RC Hypoallergenic opgehaald. Ze hadden nog voor maar ongeveer één dag aan eten, dus dat was wel nodig
Ja dat is ook echt weinig Lennart heeft ook een tijdje heel weinig voer gehad (vanwege de diarree) maar hij bleef maar 'schreeuwen' om eten zodra één van ons naar de keuken liep echt heel zielig! Maar goed het is voor een goed doel dus hou dat voor ogenquote:Op maandag 22 november 2010 15:40 schreef Hitomi het volgende:
Het is in principe wel goed spul, maar ze mogen er maar zo weinig van per dag.
Vroeger hadden ze de hele dag door een toren met brokjes klaar staan en s morgens en s avonds wat natvoer.
Nu mogen ze (officieel) maar 35 gram per dag van dat spul. Gooi maar eens wat op de keukenweegschaal tot je op 35 gram zit.. dat is echt verrekte weinig! We geven ze nu dan 10 gram per dag meer, mocht ook van de dierenarts, maar dat is alsnog erg weinig!!
Het zijn nu ook echt aasgieren geworden...
Aah arme Dexter!quote:Op donderdag 2 december 2010 18:49 schreef Hitomi het volgende:
Arme Dexter!!!
Hij heeft de hele dag opgesloten gezeten in de badkamerHij is vanmorgen vroeg blijkbaar stiekem naar binnen geglipt terwijl ik mijn haar aan het kammen was.. we gingen rond 8:30 weg en kwamen pas 17:30 terug.. er kwam me toch een klaaglijk gemiauw uit de badkamer!
Hoe lang kan een kat alles ophouden? We hebben namelijk geen poepjes en plasjes gevonden. De plasjes kan hij natuurlijk in de doucheput of in het gootsteenputje gedaan kunnen hebben. We roken wel een vlaagje poepgeur, maar kunnen niets vinden en het kan ook zijn dat de geur van DeeDee vandaan kwam die net in de kattenbak naast de badkamer zat.
Ook de wasmanden doorgespit, daar zit ook niets.
quote:Op zondag 19 december 2010 18:24 schreef Hitomi het volgende:
Na het overlijden van mijn moeder een week geleden ben ik weer bij de katjes. Ze vlogen me om m'n nek dat ik binnenkwam, DeeDee ging meteen op mijn schouder liggen. Voor hun is het ook een erg rare week geweest.
Pffff ik weet niet wat ik zeggen moet. Ik wil je alleen even heel veel sterkte wensen.quote:Op zondag 19 december 2010 18:24 schreef Hitomi het volgende:
Na het overlijden van mijn moeder een week geleden ben ik weer bij de katjes. Ze vlogen me om m'n nek dat ik binnenkwam, DeeDee ging meteen op mijn schouder liggen. Voor hun is het ook een erg rare week geweest.
Mijn schoonmoeder is hier dan wel drie keer per dag geweest en is af en toe best lang gebleven. Soms nam ze haar maaltijdje gewoon mee naar mijn huis en heeft ze het hier klaar staan maken en opgegeten om het maar even wat gezelliger te maken voor de beestjes.
Mijn vriend is nu op weg naar de dierenarts. Het bleek dat een van de twee het blik voer van het aanrecht heeft gestoten, waardoor ik er vandaag dus achterkwam dat er waarschijnlijk niet eens genoeg was voor hun 3e maaltijd. Gelukkig woont de dierenarts naast de praktijk, en nadat ik verteld had dat ik de hele week bij mijn vader ben geweest in verband met mijn moeder en ik er nu net pas achter kwam zei ze is goed, klop maar even op het raam van de woning.
Wat vreselijk om te horen veel sterkte meid!quote:Op zondag 19 december 2010 18:24 schreef Hitomi het volgende:
Mijn schoonmoeder is hier dan wel drie keer per dag geweest en is af en toe best lang gebleven. Soms nam ze haar maaltijdje gewoon mee naar mijn huis en heeft ze het hier klaar staan maken en opgegeten om het maar even wat gezelliger te maken voor de beestjes.
Mijn vriend is nu op weg naar de dierenarts. Het bleek dat een van de twee het blik voer van het aanrecht heeft gestoten, waardoor ik er vandaag dus achterkwam dat er waarschijnlijk niet eens genoeg was voor hun 3e maaltijd. Gelukkig woont de dierenarts naast de praktijk, en nadat ik verteld had dat ik de hele week bij mijn vader ben geweest in verband met mijn moeder en ik er nu net pas achter kwam zei ze is goed, klop maar even op het raam van de woning.
Bij onze dierenarts ruikt het niet hele erg naar dierenarts. Ze krijgt het ook vaker te horen en hoopt ook dat het geurtje uitblijft. Waarschijnlijk zijn onze katten wat dat betreft ook zoveel makkelijker met het naar de DA gaan dan de katten van m'n pa.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:25 schreef Chanty het volgende:
Wat een mooie foto's weer
Fijn dat de castratie zo spoedig is verlopen en zo te zien is DeeDee nog altijd vriendelijk. Bij ons zitten ze altijd te blazen als er eentje van de DA terug komt en blijven ze uit de buurt.
DeeDee laat je niet helpen?
Na een narcose ruikt de kat niet naar DA, maar naar narcose, dat is niet echt te voorkomen. Bij spuitnarcose hangt er altijd zo'n typische geur om een dier heen. Bij enkel gasnarcose merk je daar niks van, maar om de een of andere reden doen ze dat niet zo bij katten.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:18 schreef Hitomi het volgende:
Bij onze dierenarts ruikt het niet hele erg naar dierenarts. Ze krijgt het ook vaker te horen en hoopt ook dat het geurtje uitblijft.
gelukkig maar. Houdt er wel rekening mee dat DeeDee strakjes langer onder narcose moet en zeker voor een kattenneus echt even heel anders ruiken zal. Laat die twee lekker lang op eenzelfde dekentje liggen (die supersoft fleecekleedjes zijn heel geschikt, van die superzachte badjasstof), en geef DeeDee dat dekentje mee. Wrijf na de operatie ook lekker met het dekentje over haar heen (kan een beetje statisch zijnquote:Op maandag 3 januari 2011 20:07 schreef Hitomi het volgende:
Op die manier. Ik vond hem zelf niet zo veel anders ruiken, misschien dat DeeDee daar een andere mening over had maar het was niet zo dat ze het echt vervelend vond of iets.
Herkenbaar, maar dat doen ze bij ons alleen als er net paté of iets dergelijks in de prullenbak is gegooid....quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:05 schreef Hitomi het volgende:
Hrm.. Dit trof ik aan toen ik vanmorgen wakker werd..
[ afbeelding ]
Het is een ietwat onduidelijke mobiel-foto, maar je ziet 't goed genoeg, haha. Wat moet ik met die mormels!! maar ze zijn meestal wel liev hoor!
Ik kan nog steeds niet geloven dat ze hier nu lekker veilig bij ons van haar brokjes aan het smikkelen is.. ik dacht echt, die zie ik nooit meer terug...quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:31 schreef Chanty het volgende:
Pfffff ik moet er niet aan denken, wat een nachtmerrie! Gelukkig heb je haar snel terug gevonden en is er niks gebeurd verder
Ik zat ook al op zooplus naar draagtassen te kijken, specifiek de stoffen variaties omdat ik dit écht niet nog een keer wil zien gebeuren.. Maar met de stoffen variant ben ik wat bang dat ze het gaas kapot krabben ofzo, ik weet niet hoe stevig dat spul is?quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Als ik je een reismandtip mag geven:
http://www.zooplus.nl/sho(...)s/stofbenches/190327
[ afbeelding ]
Ik heb deze zelf (in maat L voor de twee meiden) en het is een heel praktische mand. Sowieso is hij van stof, dus ook al zou je ermee over de weg stuiteren, dan is de kans klein dat de mand kapot gaat en de kat eruit kan glippen. Daarbij is hij door de ritsen gemakkelijker te gebruiken, want je hebt de katten er veel sneller in!
Zooplus heeft ook mooie draagtassen:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/benches/draagtassen
(bij de honden is het aanbod veel groter dan bij de katten)
Deze vind ik daarvan ook wel mooi:
[ afbeelding ]
Zal het doorgeven!quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:26 schreef PeuRac het volgende:
Sterkte voor je vriend en fijn dat ze er niks aan over heeft gehouden
Heel stevig, er zal echt een mes of schaar aan te pas moeten komen om dat gaas kapot te krijgen hoorquote:Op donderdag 10 maart 2011 23:49 schreef Hitomi het volgende:
Ik zat ook al op zooplus naar draagtassen te kijken, specifiek de stoffen variaties omdat ik dit écht niet nog een keer wil zien gebeuren.. Maar met de stoffen variant ben ik wat bang dat ze het gaas kapot krabben ofzo, ik weet niet hoe stevig dat spul is?
In ieder geval fijn dat alles goed is gegaan en dat ze nergens last van heeftquote:Op donderdag 31 maart 2011 09:06 schreef Hitomi het volgende:
We hadden haar toen echt met geluk terug inderdaad. Ze heeft even anderhalf weekje rust kunnen houden terwijl we o.a. wachtten op een nieuwe reismand enzo. Ze vond het echt niet leuk om weer mee te gaan, maar gelukkig hadden we dit keer een chauffeur met autoDus er kon eigenlijk bijna niets meer misgaan!
We hebben haar achtergelaten voor sterilisatie om 8:30 en om 11:00 konden we haar weer ophalen. Helemaal slaap/narcose-dronken natuurlijkWe hebben haar sowieso uit laten sukkelen in de bench, maar ze kon daar haar draai niet vinden om lekker te tukken, dus hebben we haar onder toezicht een beetje rond laten snuffelen in huis. Toen bleef ze ook nog een beetje zoeken naar een plekje, dus werd het de ene keer in de vensterbank in het zonnetje, de andere keer op de leuning van de bank, en daarna weer lekker gestrekt tegen de baas aan.
Nu race't ze het huis alweer door, en ik vermoed dat haar hormoontjes nog niet zijn uitgewerktZe gedraagt zich nog steeds krolsig, maar gelukkig niet irritant krols!
Geweldigquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:45 schreef Hitomi het volgende:
Gekke Dexter heeft weer iets nieuws uitgevonden![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op die laatste foto kijkt hij echt zo van 'Wat nou ik mag daar niet zitten'
Nu je het zegtquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:25 schreef Chanty het volgende:
Lol ik voel een 'ceiling cat is watching you' aankomen![]()
Haha, ik zal het doen!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:07 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Net pas dit topic tegen gekomen. geweldigBlijf alsjeblieft posten in dit topic hoe het gaat met de twee deugnieten. 2 maanden geleden mijn geweldige je-weet-wel-kater in moeten laten slapen, maar wanneer ik die twee van jou zie, ohh poessebeesten
...
Dat avontuur met het mandje was inderdaad erg spannend.. Ik heb er met rijlessen vaker langs gereden en ik zag het steeds dichter begroeid worden, en elke keer dacht ik tegen mezelf "wat ben ik zo ontzettend blij dat het nog winter was.." Want nu had je haar gewoon nooit meer gevonden.. Waar tijdens het voorval alle bosjes en bomen kaal waren, kijk je nu gewoon tegen een muur van groen aan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:28 schreef miek221 het volgende:
Ook ik zie pas net dit topic. In een keer doorgelezen, wat een avonturen hebben ze al beleefd, vooral met dat mandje op de fiets, poehee, dat zal wel spannend zijn geweest.
En ze zijn ontzettend mooi geworden.
*volgt topic*
Leuk filmpje en die muziek klonk relaxed. Ik werd er rustig van.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:28 schreef Hitomi het volgende:
Let niet op het stomme muziekje, had iets nodig om mijn lame-ass lach weg te werken
Nou, zo lief zijn ze niet altijd hoorquote:
Vind ik ookquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:40 schreef zoeperzazke het volgende:
Haha lief, het zijn echt mooie katten geworden!!!
Dank je! Echt waar? Ik had dat idee niet echt, maar er was weinig 'leuke' keus op youtube, en deze was de enige die een beetje normaal klonkquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:59 schreef sararaats het volgende:
[..]
Leuk filmpje en die muziek klonk relaxed. Ik werd er rustig van.
Heerlijk hé, poezels en hun streken?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:06 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Wat gaat het goed met jouw beestjes, ik ben sinds afgelopen zondag ook weer een trotse eigenaar van een poesje, 10 weekjes, genaamd Bubbels. Ik merk nu pas hoe erg ik een kat/poes in huis heb gemist...poezels
Ik weet niet precies waarom ze problemen had met de wijk. Misschien dat ze bang waren dat het dan heel druk werd met parkeren of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:21 schreef Croli het volgende:
Jaaa die!! woon daar ook vlakbij en fiets er regelmatig langs. Hoezo heeft ze problemen gehad met de wijk dan omdat ze daar haar praktijk wilde plaatsen??
Wij zitten zelf bij Nanne Wolf in Wezep, omdat we hele goede verhalen over hem hadden gehoord en omdat hij ook helemaal niet duur is. En het is ook niet heel veel verder rijden dan dat je ergens in Zwolle heen moet. Maar zonder auto is het natuurlijk wel iets lastiger.
Maar die weg die voor de praktijk langs loopt deelt AA-landen en Holtenbroek op. Aan de kant van Nanda Holtenbroek en de overkant is AA-landen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dexter:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t zijn een stelletje ransapen, maar het zijn schatten.Ze houden het verder inderdaad al meer dan 2 jaar vol, 17 juni zijn ze 2 jaar geworden
Dit jaar alleen geen vis gehaald - dat hebben ze nog van ons tegoed.
De enige bezoeken die we het afgelopen jaar aan de dierenarts hebben gemaakt waren de inentingen en het ophalen van anti-vlooien spul. Het zijn niet zulke zorgenkindjes meer, gelukkig![]()
* Hitomi klopt af.
Vergelijking van de krabpaal, trouwens:![]()
Zoiets zaten we aan te denken, alleen dan een tikje verder: we gaan gewoon een hele schutting timmerenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:03 schreef PeuRac het volgende:
Timmer de netten met een latje vast aan de randen, dan kunnen ze er niet langs. Dat kan je dan meteen gebruiken om iets leuks aan te hangen voor jezelf of de katten.
Te laat, maar gefeliciteerd nogquote:Op maandag 17 juni 2013 14:00 schreef Hitomi het volgende:
Er zijn er twee jarig, hoera, hoera!
Dexter en DeeDee zijn vandaag 3 jaar geworden
Toch hebben we maar besloten om hun verjaardagscadeautje (een lekker stukje vis) maar even te verschuiven naar een later te bepalen moment.
Dexter is namelijk ziekig.De arme schat geeft al sinds de nacht van vrijdag op zaterdag over, hij eet niet, drinkt niet en gaat niet naar de bak.
De dierenarts heeft vastgesteld dat hij koorts heeft en heeft 'm een injectie tegen de misselijkheid gegeven. Ook kregen we haarbalpasta, anti-braak tabletjes en een spuitje voor water mee.
De injectie duurde maar heel kort, de pilletjes lijken niet te werken en het vocht wat ik erin krijg, dat komt er net zo hard weer uit.
Foto's van het jarige stel:
Zieke Dexter:
[ afbeelding ]
Prinsesje DeeDee op haar favo-plekje:
[ afbeelding ]
Het jarige stel samen:
[ afbeelding ]
Dank je welquote:Op zaterdag 22 juni 2013 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Te laat, maar gefeliciteerd nog![]()
![]()
![]()
![]()
(verlate verjaardagskusjes voor de jarigen)
EDIT: Dexter ziek toen en nog ziek?![]()
![]()
* Whiskers2009 duimt dat Dexter heel snel beter wordt![]()
(kusje voor de zieke)
Lief dat je dat vraagtquote:Op woensdag 26 juni 2013 08:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hoe is het nu met de zieke? Knapt hij al op?
Graag gedaan hoor (en ik ben natuurlijk gewoon ook zelf nieuwsgierig en hoop op goed nieuwsquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:39 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Lief dat je dat vraagt
Het is een beetje wisselvallig. Hij eet en drinkt nu wel weer zelfstandig, ook al eet hij momenteel alleen nog maar brokjes en laat hij het natvoer staan (terwijl je dat voorheen echt niet hoefde te flikken).
Hij spuugt nog wel, maar om de 2-3 dagen in plaats van 5 keer per dag. Er komen wel weer knorretjes uit, hij wil weer op schoot liggen en kriebels krijgen, maar hij heeft me nog niet begroet met zijn gebruikelijke "priew?" als ik 'm aanraak of tegen 'm praat.
Het is vooruitgang op slakkentempo inderdaad, maar hij doet dingen in ieder geval weer helemaal zelf.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Graag gedaan hoor (en ik ben natuurlijk gewoon ook zelf nieuwsgierig en hoop op goed nieuws![]()
)!
Voorzichtige vooruitgang, maar nog niet "boven Jan" dus?
Ik hoop dat hij snel verder opknapt!
Oepsquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:48 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Het is vooruitgang op slakkentempo inderdaad, maar hij doet dingen in ieder geval weer helemaal zelf.
Ik denk iedere keer dat het voorbij is en dan spuugt ie weer, dus ik hoop inderdaad ook dat 't even doorzet en dat hij straks weer mijn vreetzakje is
Ik dacht vanmorgen dat DeeDee ook weer mee ging doenBleek ze een enorme haar/pluchebal eruit gegooid te hebben.
Tsja, dat krijg je als je het pluche van de krabpaal probeert op te eten, muts dat 't is..
Dit is geen normaal gedrag ik zou als ik jou was morgen even de DA bellen voor advies.quote:Op vrijdag 28 november 2014 01:41 schreef Hitomi het volgende:
Even een enorme kick.. Moet even m'n verhaal kwijt.. Ik tik dit vanaf bed met naast mij een kattenmand met een heel erg boze door de duivel bezeten poes..
Vriend lag al te slapen, ik stond in de badkamer me af te drogen. Ik hoor opeens een enorm kabaal, dus ik ren de woonkamer in, waar ik 2 katten tref met de jaren overeind en staarten als plumeaus verstopt achter een stoel.
Terwijl ik dichterbij kom blijkt deedee een plastic tasje om een poot te hebben en verdwijnt achter de verwarming.
Probeer kat achter de verwarming vandaan te krijgen. Geen effect. Vriend wakker gemaakt. Lukt hem ook niet. Uiteindelijk met stokken haar overtuigd om tevoorschijn te komen, waarna ze onder een tafeltje tussen bank en stoel kruipt.
Mooi, kan ze in elk geval niet weg. Zakje was er ook al afgevallen. Kat des duivels. Snoepjes aangeboden. Geen effect.. Ondertussen ontdekt dat ze uit angst over zichzelf heen heeft geplast (uiteraard met een voet).
Uiteindelijk maar een winterjas aangedaan, handschoenen en daarover heen weer ovenwanten... Terwijl vriendlief het reismandje pakte. Met heel veel pijn en moeite en een krijsende, bijtende, klauwende kat later zit ze erin.
Ben eigenlijk best wel bang dat ze haar pootje heeft gebroken en dat ze daarom zo doet... Hoe kan ik dat het beste checken zonder dood te gaan (want, lapje)? Zijn nu maar gewoon in bed gaan liggen met het licht uit, maar er komt een constante brom uit..
Moet ik tot morgenochtend wachten en hoor dat ze dan is gekalmeerd???
Heb even via de openingen (stoffen reismand met gaas met ritssluiting voor, zij en boven) gekeken of ik mag voelen, maar dan haalt ze uit. Heel voorzichtig kriebelen onder haar kin mag wel.
Denk niet dat ik vannacht veel slaap...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |